Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:17
gaat mooi hier :)
ik heb een beetje de laatste pagina's doorgelezen, en de nvidia problemen gelezen.
vorig jaar heb ik een 1340 gekocht en tot op heden is er nog niemand bij geweest. (ook eigenlijk geen problemen met vga)
is het dan opgelost in de 1340 serie? of moet ik mijn hart vasthouden :z

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Laatst online: 27-06 15:40
Ik ga een XPS 16 als vervanger krijgen. Specs zijn allemaal net iets beter, maar helaas zal het formaat mij gaan tegenvallen.

Wel RGBLed scherm, een erg mooie stroomvreter heb ik gelezen.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

wacht nog maar even...
pricewatch: Dell Studio XPS 15 (501-6595)
vandaag opgedoken in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Laatst online: 27-06 15:40
Ja, had al gelezen dat die zou komen binnenkort. Denk alleen niet dat ze daar bij Dell intrappen. Heb er overigens ook weer 4 jaar NBD garantie bij gekregen en dat maakt veel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hey! eindelijk een redelijke vervanger van de M1330 in zicht!

nieuws: 'Dell gaat XPS-lijn van notebooks een upgrade geven'

Uiteraard is het de vraag of Dell de XPS 14 in de Benelux gaat leveren. Dat deden ze met de Studio 14 immers ook niet. Het officiële nieuwsbericht schijnt morgen (donderdag 21-10) naar buiten gebracht te worden. Ik wacht in spanning af!

[edit]
En jawel, foto's van de nieuwe XPS 14. klik. Ik vind hem een beetje chuncky ogen als ik hem vergelijk met de M1330.

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 21-10-2010 13:51 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382415

Mijn XPS M1330 is ook stuk. Gebeurd na een jaar: na de garantieperiode helaas. Eerst nog even aangerommeld met herinstalleren e.d., maar geen resultaat. Toen maar een nieuwe gekocht (HP). Nu lees ik hier dat er een garantie is van VIJF jaar!? Ik ga maandag gelijk bellen. Ik wil niet weer zo'n NVIDIA kaart erin en de Intel is grafisch niet goed genoeg heb ik begrepen. Lees hier van sommigen dat ze een Vostro 3300 of Latitude 4310 hebben gekregen. Dat is volgens mij niet in dezelfde prijsklasse. Die van mij was ongeveer 1300 euro. Zouden ze gaan voor een M4500? Ook 1300?

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:15
Vandaag een RAM upgrade gedaan, van 2GB naar 4GB (Corsair DDR2, 667MHz). Scheelt weer een slok op de borrel. CS5 is merkbaar sneller, dus dat valt mee.
Is het nog zinvol om er een SSD in te prikken? Ik draai nu Windows7 op een 7200rpm WD32000BEKT, SATA schijf die ik toch om zijn performance heb gekozen. Op het moment heb ik 83GB van de 320GB gebruikt en heb geen behoefte aan meer. Dan zou een 90 of 120GB SSD voldoende zijn, maar loont het ook in performance en evt accuduur?
Of een caddy erin om de optische drive te vervangen door een SSD?

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 12-11-2010 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Qua performance is een SSD de beste investering die je de voorbije 5 of 10 jaar gedaan hebt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Op mijn M1330 was de SSD ook de beste uitbreiding voor het apparaat. Hele oude Pentium M laptops zijn zelfs weer snel te maken met een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
En hoe stap je het makkelijkste/beste over op SSD? De meest straight-forward methode is natuurlijk het vervangen van de huidige HDD door een SSD. Probleem is dan dat de SSD's van groter dan 128GB nog een forse prijs hebben. Voor mij is het dan van 320GB op 7200rpm naar 120/128GB en dat is toch een groot verschil. En aan alle software, mail en verplichte data zit ik samen met OS al op zo'n 100GB.
Andere mogelijkheid is een caddy en een SSD in plaats van de interne DVD. Die gebruik ik maar zelden, dus dat is geen groot verlies. Of een mini-pci SSD alleen voor de core programma's.
Laatste twee trekken me het meeste aan, maar vind nergens ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Mini-PCI zal niet gaan werken omdat veel poorten in de M1330 dedicated zijn voor bepaalde apparatuur.

De Flash Cache Module werkt bijvoorbeeld alleen in het UTRAN-slot, maar als je een UTRAN-kaart hebt dan kun je weer geen FCM gebruiken.

De DVD speler is niet zomaar een 9,5 of 12,5 DVD speler, maar eentje met een aanpassing naar slotloader. Succes met zoeken naar een geschikte DVD-tray waar een HDD in past, maar wellicht kun je een normale 9,5 aanpassen.

De WiFi Mini-PCI aansluiting daarentegen is volgens mij niet gelockt op bepaalde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Trommelrem schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:21:
De DVD speler is niet zomaar een 9,5 of 12,5 DVD speler, maar eentje met een aanpassing naar slotloader. Succes met zoeken naar een geschikte DVD-tray waar een HDD in past, maar wellicht kun je een normale 9,5 aanpassen.
Van deze caddy zegt de leverancier dat die in de M1330 moet passen. Heb ze om een montageinstructie gevraagd, en die kreeg ik al met een uurtje! Hier is de utileg te lezen, maar daar moet dus zowat het hele ding voor uit elkaar :( geloof niet dat ik daar zin in heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon 73 op 12-11-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de slot loads zijn even groot als de trays.

'slot loading' caddy
Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v292/arjunprabhu/etc/xps1647/full/14_Odd_Caddy_withHDD_andaddons.jpg

'normale' ebay tray
Afbeeldingslocatie: http://www.monteverde.org/images/Sony_Vaio_F11/ODD_Caddy_KB_Scorpion.jpg

zien er even groot uit.

de dikte is wel een punt waar je op moet letten

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 12-11-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Vandaag de OCZ Vertex2 besteld (120GB), ben benieuwd maar moet een goede upgrade zijn om dit(bijna)vintage bakje nog even te kunnen blijven gebruiken.

Nog een vraag mbt. Win7: OS draait prima, maar de remote en mediatoetsen op de laptop doen niets meer. Harder/zachter/dempen gaat wel nog, maar de rest is zonder functie. Wat kan ik daar aan doen? Apparaatbeheer laat niks geks zien.

En ik zoek ook nog een universele adapter die de m1330 ook kan opladen. Heb al twee verschillende types geprobeerd (1 was in elk geval een Trust). Je krijgt wel het stekkertje in het accusymbool te zien, maar ga je daarop staan met de muis, dan verschijnt er de tooltip "Op netspanning, accu wordt niet opgeladen". Beide adapters zouden met Dell compatibel zijn. Of is de truc dat je voor 20 volt moet kiezen ipv 19 volt? De Dell adapter is 19,5 volt.

[ Voor 83% gewijzigd door Ramon 73 op 16-11-2010 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ramon 73 schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:46:
Nog een vraag mbt. Win7: OS draait prima, maar de remote en mediatoetsen op de laptop doen niets meer. Harder/zachter/dempen gaat wel nog, maar de rest is zonder functie. Wat kan ik daar aan doen? Apparaatbeheer laat niks geks zien.
Typisch, hier draait het als een tierelier Heb wel Dell Quickset draaien. Misschien dat dat het hem doet. Quickset komt volgens mij van de 1340 vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ramon 73 schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:46:
En ik zoek ook nog een universele adapter die de m1330 ook kan opladen. Heb al twee verschillende types geprobeerd (1 was in elk geval een Trust). Je krijgt wel het stekkertje in het accusymbool te zien, maar ga je daarop staan met de muis, dan verschijnt er de tooltip "Op netspanning, accu wordt niet opgeladen". Beide adapters zouden met Dell compatibel zijn. Of is de truc dat je voor 20 volt moet kiezen ipv 19 volt? De Dell adapter is 19,5 volt.
Ze zijn ook compatible met Dell, maar deze adapters kunnen niet de accu opladen omdat de communicatie tussen adapter en laptop ontbreekt. Dat is nou eenmaal het nadeel van de niet-gecertificeerde laders.

Ik heb zelf een vliegtuigadapter van Kensington voor de Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen (EM-power). Deze heeft wel een communicatiekanaal en laadt dus wel de accu op. Bijkomend voordeel van deze vliegtuigadapter is dat je hem ook kunt gebruiken als autolader (KLM schijnt deze aansluiting te gebruiken). Nadeel van deze adapter is dat hij maar 65-watt is.

Als je niet perse een vliegtuigadapter nodig hebt dan kun je ook Dell bellen en vertellen dat jouw laptop ook statisch is bij het gebruik van je adapter. Je krijgt dan een nieuwe (90 watt) adapter toegestuurd en de oude mag je houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 16-11-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
ppaddo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:12:
[...]

Typisch, hier draait het als een tierelier Heb wel Dell Quickset draaien. Misschien dat dat het hem doet. Quickset komt volgens mij van de 1340 vandaan.
Quickset lost hier het probleem niet op, ook niet na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
@Ramon
Vintage bakje :/ ik vind het nog steeds een geweldige laptop i.c.m. W7 :). Gebruik je nu die slot loading caddy? Als je alles binnen hebt, wil je dan je ervaringen hier posten? Want ik wil ook graag een SSD maar 120GB vind ik ook te duur en te klein als enige schijf, dit zou een geniale oplossing zijn! Ik ben van plan iets in de richting van 60GB te kopen. Moet je nog ergens op letten als je zo'n caddy als boot schijf in wilt stellen? En het is gewoon sata toch, dus even snel als de normale aansluiting voor de huidige HDD?

(en stel dat je 2 SSD's in je laptop stopt, ondersteund de M1330 dan RAID0?? :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Flying Bobman op 17-11-2010 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flying Bobman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:20:
(en stel dat je 2 SSD's in je laptop stopt, ondersteund de M1330 dan RAID0?? :P )
dubt it

en die ssd'd, ik zou wachten, over 2 maanden gaat het 25nm flash in de massaverkoop, theoretisch levert dat een prijsdaling op van 50%!

dat, en de tig nieuwe controllers die worden uitgebracht, de intel g3 ziet er veelbelovend uit. (de huidige intel G2 is al relatief bejaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ok dan wacht ik even. En ik zit me net te bedenken dat die SSD natuurlijk helemaal niet in die caddy hoeft, maar ook gewoon gewisseld kan worden met de huidige HDD. De HDD gaat dan in de caddy, want die heeft volgens 1 van de linkjes hierboven dus een PATA/IDE aansluiting. Die conversie, dat zou nog wel eens snelheid kunnen kosten (maar kan ik verder niks over vinden). Bedankt voor je übersnelle antwoord weer trouwens, een trouwe GoT F5-er :P

[ Voor 7% gewijzigd door Flying Bobman op 17-11-2010 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Flying Bobman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:20:
@Ramon
Vintage bakje :/ ik vind het nog steeds een geweldige laptop i.c.m. W7 :).
Was maar grapje hoor ;)
Gebruik je nu die slot loading caddy? Als je alles binnen hebt, wil je dan je ervaringen hier posten? Want ik wil ook graag een SSD maar 120GB vind ik ook te duur en te klein als enige schijf, dit zou een geniale oplossing zijn! Ik ben van plan iets in de richting van 60GB te kopen. Moet je nog ergens op letten als je zo'n caddy als boot schijf in wilt stellen? En het is gewoon sata toch, dus even snel als de normale aansluiting voor de huidige HDD?
Wat mijn werd aangeraden (en klinkt logisch), was om de SSD in de normale HDD bay te zetten, en de HDD in de caddy van de optische drive te monteren. Maar hier: http://support.euro.dell....30/en/SM/html/optical.htm wordt uitgelegd hoe je die caddy moet installeren. Nou niet echt iets waar ik veel behoefte aan heb........halve laptop demonteren.
Ik heb die Vertex2 van 120GB gepakt (moet nog binnen komen), en die gaat erin als normale HDD. Ik zit nu op 50GB voor OS+software die ik gebruik. Grote mediabestanden maar op een externe HD, heb een bakje voor 2,5" sata besteld dus straks een kleine externe HD met 320GB en 7200rpm.
Dat zou het de moeite waard maken om het halve ding te demonteren. Maar ik vermoed niet dat RAID ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Trommelrem schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:18:
Als je niet perse een vliegtuigadapter nodig hebt dan kun je ook Dell bellen en vertellen dat jouw laptop ook statisch is bij het gebruik van je adapter. Je krijgt dan een nieuwe (90 watt) adapter toegestuurd en de oude mag je houden.
Ik heb Dell gebeld, en de vriendelijke (Indiase?) meneer beloofde morgen een koerier te sturen met een nieuwe adapter. Over kosten werd geen woord gerept, dus wacht vol spanning de rekening af......
De SSD komt vandaag aan, dus ben eens erg benieuwd. Win7 stond er de vorige keer in een vloek en een zucht op, lastigste was nog om de vingerafdruklezer goed aan het werk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 09:40

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Vintage is die wel, maar het blijft redelijk goed draaien, ik ben (buiten die vervloekte nvidia chip) zeer tevreden met mijn aankoop.

mijn XPS 1330 is nu iets meer dan 3jaar, en heb 2 nieuwe moederborden gekregen door nvidia...
maar verder een top dingsje.

jammer dat er geen echte vervanger van 13" beschikbaar is, dit is toch wel een zalig formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
De OCZ Vertex 2 zit erin :*). Superupgrade, al is het natuurlijk een downgrade qua opslagruimte. In mei van 160GB naar 320GB gegaan wegens ruimtegebrek (draaide toen nog Vista en Win7 32b). Nu, 6 maanden later terug naar 120GB. Gek dat het dan ineens wel minder kan ;). Prestatie-index systeem is nu toch nog maar 4,1 want die wordt begrensd door de laagste, de videokaart. Index harddisk = 7,7 waar 7,9 maximaal is.

Upgrades:
- Windows 7 64bit
- 4GB RAM
- 120GB SSD v1.3 geflashed

En het meest opvallende is de rust die zo'n SSD brengt. Ook de systeemfan draait echt VEEL minder, een traditionele HD brengt dus toch veel hitte met zich mee. Eindelijk een pc zoals die bedoeld is, ook is het OS helemaal vers geïnstalleerd, dus dat scheelt ook wel. Zelfs al was mijn oude install ook maar 6 maandjes oud, vervuilen doet het toch.

Edit: Net de replacement ;) adapter binnengekregen van Dell d:)b. Exacte dezelfde die ik hebhad. Kan ik tenmiste 1 thuislaten en 1 in de werktas parkeren.
Alleen nog die mediabuttons aan de praat krijgen :(. Quickset lost het probleem niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon 73 op 22-11-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11-2024
Hierbij ook mijn verhaal over de problemen met m'n XPS m1330 laptop, mijn excuus als het een en ander niet helemaal klopt maar echt heel veel verstand heb ik er niet van ( heb m'n best gedaan met research ).

Begin 2008 heb ik de laptop aangeschaft op dell.nl , de levering duurde iets langer dan gepland. Maar verder was de levering compleet en kon ik lange tijd zonder problemen gebruik maken van m'n laptop.

De specificaties ( CPU-Z) :
Intel Core 2 Duo 7500 @ 2.20 GHz ( 0.9 V )
3072 MB DDR2 ( DRAM Frequency 332.5 MHz )
NVIDIA GeForce 8400M GS (A2)

Tot jan 2010 liep die goed, toen begonnen de problemen. Ik kreeg m'n laptop niet verder opgestart dan een scherm met allemaal regenboogachtige verticale strepen. De nederlandse xps helpdesk gebeld, waarna de medewerker ook tot de conclusie kwam dat het waarschijnlijk om het beruchtte NVIDIA GeForce probleem zou gaan. Ik kreeg een doos thuis geleverd krijgen waarmee de laptop naar duitsland gestuurd zou worden voor controle en reparatie. Dit verliep allemaal zonder problemen en na een week stond de laptop weer werkend thuis, de reparatie werd kosteloos uitgevoerd ondanks dat het oorspronkelijk garantiejaar verlopen was. ( internationale afspraak dell / nvidia )

Ter info een beknopte weergave van het bijgeleverde service report :
Diagnosis ? mb, hs defekt
What has been changed ? mb, hs
What has been done otherwise ? BIOS settings, hardware diagnostics, Memtest ok

Na de reparatie kon ik mijn laptop gewoon weer opstarten alleen merkte ik twee dingen :
- De laptop leek sloomer
- gaf meldingen dat de adapter niet de juiste was ( te weinig wattage , terwijl die gewoon orgineel is ) , na het opnieuw inpluggen van de adapter was de melding weg en ging die verder met oplaaden.

Nu een aantal maanden later :
- Accu is zo goed als dood.
- Adapter wordt pas na een keer of 10 opnieuw inpluggen herkend en gemarkeerd als unknown device. Geeft nog wel genoeg stroom om met de laptop te werken.
- Laptop lijkt sloomer dan ooit te voren, de cpu belastingsmeter in de windows sidebar slaat de hele tijd een waarde tussen de 30 en 100 aan ( Bij gewoon internetten ). Na een tip van een kennis heb ik verschillende waardes gemeten met het programma Passmark. Het resultaat hiervan :

CPU Mark - Result 272.6 ( average is 1270 voor een T7500 @ 2.2 Ghz )
Verder kwam ik bij de baseline information een estimated speed tegen van 607 Mhz ! bij de cpu information.

Wat nu te doen :
- Accu vervangen ? ( lijkt me zeker aangezien deze aan het einde van z'n latijn is ).
- Adapter vervangen ? ( indien dit moet , dan eentje met meer vermogen dan de 65W die ik nu heb ? )
- Wat te doen met de snelheid, het lijkt erop dat ze met de vorige reparatie van het mb/hs de cpu snelheid met 75 % terug geschroefd hebben zodat hun productiefout niet nog een keer aan het licht komt. Echter is mijn hardware kennis te beperkt om dit zeker te stellen, aanvullingen hierop verneem ik graag.

Alvast bedankt voor de reacties, met de informatie die ik hier verzamel ga later ook nog bellen met de xps support lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Thonar schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:03:

Wat nu te doen :
- Accu vervangen ? ( lijkt me zeker aangezien deze aan het einde van z'n latijn is ).
- Adapter vervangen ? ( indien dit moet , dan eentje met meer vermogen dan de 65W die ik nu heb ? )
- Wat te doen met de snelheid, het lijkt erop dat ze met de vorige reparatie van het mb/hs de cpu snelheid met 75 % terug geschroefd hebben zodat hun productiefout niet nog een keer aan het licht komt. Echter is mijn hardware kennis te beperkt om dit zeker te stellen, aanvullingen hierop verneem ik graag.
Voor de performance: Stofzuigen. Na verloop van tijd verzamelt zich allerlei stof bij de fan waardoor de componenten hun warmte niet kwijt kunnen en dus vertragen. Haal de deksel van het geheugen er af en stofzuig dat gedeelte.

Voor de adapter: Is de middelste punt in de stekker nog wel goed? De middelste punt is namelijk voor communicatie tussen adapter en laptop. Als je Dell belt en zegt dat je laptop statisch is, dan sturen ze je een nieuwe (90 watt) adapter op. Daar het een productiefout betreft zullen ze dit ook buiten garantie moeten doen.

Accu: vervangen ja, maar eerst kijken of je de andere problemen opgelost krijgt.

Wat je verder kunt proberen is een oudere BIOS installeren. De nieuwere BIOS's schakelen de performance eerder terug i.v.m. het nVidia probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Thonar schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:03:

- gaf meldingen dat de adapter niet de juiste was ( te weinig wattage , terwijl die gewoon orgineel is ) , na het opnieuw inpluggen van de adapter was de melding weg en ging die verder met oplaaden.
Dat met die adapter heb ik ook gehad. Dat kreng wilde gewoon niet meer laden! Ik heb de supportlijn gebeld en kreeg zonder verdere kosten een nieuwe adapter. Sindien draait ie weer als een zonnetje (voor zolang als het duurt).

Overigens lijkt het er toch sterk op dat er geen consumentenvervanger van de XPS M1330 meer komt. Er is nog wel een leuke Latitude te koop bij Dell, maar die is alleen niet zo prettig geprijst! (lees richting de 2000 EURO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Zou een (nieuwe) 90W adapter helpen bij het zeer hinderlijke piepgeluid wat de laptop mee stuurt met zowel minijack als HDMI? Het geval is namelijk dat als ik op de accu draai, het geluid prima klinkt. Zodra ik de adapter er in stop hoor je een hoogfrequent en zeer hardnekkig pieptoontje door de tweeters, wat zo hardnekkig is dat de versterker er zelfs last van heeft op andere kanalen. De koptelefoon heeft er geen last van, zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Flying Bobman schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:09:
Zou een (nieuwe) 90W adapter helpen bij het zeer hinderlijke piepgeluid wat de laptop mee stuurt met zowel minijack als HDMI? Het geval is namelijk dat als ik op de accu draai, het geluid prima klinkt. Zodra ik de adapter er in stop hoor je een hoogfrequent en zeer hardnekkig pieptoontje door de tweeters, wat zo hardnekkig is dat de versterker er zelfs last van heeft op andere kanalen. De koptelefoon heeft er geen last van, zeer vreemd.
Al geprobeerd om de adapter aan te sluiten op een geaard stopcontact (of juist niet..)? Dit lijkt me namelijk een aarding probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:02:
Overigens lijkt het er toch sterk op dat er geen consumentenvervanger van de XPS M1330 meer komt. Er is nog wel een leuke Latitude te koop bij Dell, maar die is alleen niet zo prettig geprijst! (lees richting de 2000 EURO)
dat denk ik ook, niet in Nederland althans.

dell, en ook andere fabrikanten, lijken weinig brood te zien in 13"-14" powerhouses in nederland.

de latitude is overigens vanaf €1300 te krijgen met 1440*900 scherm, wel zelf even het RAM upgraden.
anandtech heeft er zelfs een review over geschreven: http://www.anandtech.com/...0-minding-intels-business, hij is wel erg dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
silmaril8 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:26:
[...]

Al geprobeerd om de adapter aan te sluiten op een geaard stopcontact (of juist niet..)? Dit lijkt me namelijk een aarding probleem.
Dat gaat niet met de standaard meegeleverde adapter. De standaard adapter (met de afwijkende Dell plug) is alleen geaard op de adapter, maar de laptop is niet geaard. Als je belt i.v.m. de statische lading dan krijg je een volledig geaarde adapter met standaard Dell plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:34:
[...]

dat denk ik ook, niet in Nederland althans.

dell, en ook andere fabrikanten, lijken weinig brood te zien in 13"-14" powerhouses in nederland.

de latitude is overigens vanaf €1300 te krijgen met 1440*900 scherm, wel zelf even het RAM upgraden.
anandtech heeft er zelfs een review over geschreven: http://www.anandtech.com/...0-minding-intels-business, hij is wel erg dik.
Bizar vind ik dat. Als mijn m1330 zijn beste tijd heeft gehad wil ik toch heel graag weer een nieuw model 13" met genoeg power. Daar kan ik toch niet de enige in zijn :P
15" vind ik te lomp (past slecht in een normale rugzak) en kleiner dan 13" vind ik te klein om veel op te werken.
silmaril8 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:26:
[...]

Beide geprobeerd, maakt niets uit helaas. Maar kan iemand met een nieuwe adapter bevestigen of die piep er nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de [Ervaringen] Sony Vaio Z is ook een optie, pas wel op: het prijskaartje is niet geschrikt voor mensen met een zwak hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 01:11:
de [Ervaringen] Sony Vaio Z is ook een optie, pas wel op: het prijskaartje is niet geschrikt voor mensen met een zwak hart.
Die Z is inderdaad zo verdomde mooi. Jammer dat je inderdaad zomaar op 2000 euro zit, ookal doe je niets bijzonders in de configuratie! Dit is echt een van de weinige laptops waarbij ik met een 'leuke' samenstelling zomaar op 3000 euro zat. Heb je wel een blu-ray brander in je machientje! :P

Wat zou eigenlijk de reden zijn dat er relatief weinig aansprekende 13 inchers op de markt zijn? Is 15, nogwat en groter zoveel interessanter qua productie en is de vraag naar die irritante 11 inch laptopjes/netbooks echt zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blijkbaar, GENETX moest ook al rare capriolen uithalen om aan een fatsoenlijke thin & light te komen: de u30jc, hij mist alleen een grafische kaart.

in duitsland hebben ze ook nog de acer timelineX met i3 en HD5660 en 7 uur accuduur met switchable graphics.

in europa is er nu eenmaal een voorkeur voor grote laptops: nieuws: Europeanen willen grote laptops iets wat ik niet kan begrijpen: in verreweg de meeste gevallen is een desktop een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 18:10
Ga de Dell XPS M1330 2ehands kopen voor naast m'n gaming systeem voor 300 euro, voor 13" niet slecht tegenover de huidige 13" laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou ik niet doen, de grafische kaart in dit beestje is een tikkende tijdbom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Gaan deze snel kapot dan :l?

Edit : Ben aan het kijken voor een Asus UL30vt, heb er al een gezien voor 200 euro op ebay, recenter model waar ik veel goed over lees, even wat rondzoeken :)

[ Voor 75% gewijzigd door Sakke1994 op 07-02-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Hangt er vanaf, zit er een Nvidia kaartje in, of een Intel ding? Ik heb tot nu toe *klopt af* nooit last gehad van die problemen. Bovendien is Nvidia/Dell verplicht om ook na de garantie nog het mobo te vervangen als de videokaart defect raakt. €300,- vind ik best een mooie prijs voor deze laptop, ik ben er in ieder geval nog erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Flying Bobman schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:05:
Hangt er vanaf, zit er een Nvidia kaartje in, of een Intel ding? Ik heb tot nu toe *klopt af* nooit last gehad van die problemen. Bovendien is Nvidia/Dell verplicht om ook na de garantie nog het mobo te vervangen als de videokaart defect raakt. €300,- vind ik best een mooie prijs voor deze laptop, ik ben er in ieder geval nog erg tevreden mee.
Ik ga nog wat rondkijken, tussen de 13" modellen zit echt weinig modellen die niet te duur zijn en toch een nvidia/ati kaart hebben, btw die asus ul30vt heeft een nvidia g210m

Edit : Wel die problemen schrikken me af omdat die laptop toch wel constant zou moeten werken aangezien mijn desktop al een paar keer een halve maand-maand terug moest wegens een kapot onderdeel.

[ Voor 13% gewijzigd door Sakke1994 op 08-02-2011 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 303530 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:14:
Dat zou ik niet doen, de grafische kaart in dit beestje is een tikkende tijdbom.
De Dell XPS M1330 is helaas uitgerust met een Nvidia GPU. mmmm Sorry, beter verwoord deze laptop is uitgeriust met een Nvida GPU uit de 8400 serie welke default bugged zijn. Nvidia heeft enrome blunders gemaakt in het design van de G84, G86 en G92 serie waardoor deze GPU's niet tegen de normale warmte wisselingen bestand zijn die optreden in een GPU. (mag inmiddels een bekend fenomeen zijn) :)

Alleen heeft Dell een uitstekende procedure in het leven geroepen waarmee ook na garantie de GPU omgewisseld wordt (moederbord vervangen). Aangezien het een design/fabricage fout is heeft dit ook geheel niets met garantie te maken. Zover ik gelezen heb zal Dell in iedergeval tot 5 jaar omruilen en tegen betaling van 35 euro wordt dit zelfs aan huis gedaan.

Overigens de XPS M1330 is ook uitgerust met een Intel IGP die dit probleem dan ook niet heeft.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Ok, nu twijfel ik zeer hard om deze te kopen, wat is volgens jullie een correcte prijs (2ehands dell van 2008) voor deze M1330:
Specificaties:
- Intel Core 2 duo T5750 2.00 Ghz
-13,3" WXGA (1280x800) CCFL backlight
- FingerPrint Reader
- Midnight Blue
- 2.0 megapixel camera
- 3.0 GB 667 MHz DDR2 SDRAM geheugen
- 250GB SATA harde schijf (5400RPM).
- 8x DVD+/-RW slim slot-load drive
- 9 cell batterij.
- 128MB Nvidia GeForce 8400M GS
- Intel Pro Wireless 3945 802.11 a/b/g card
- Intel Bluetooth module.
- QWERTY keyboard.
- Windows vista x32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208913

Ik ben zelf nog steeds heel erg tevreden met mijn m1330, maar ik zou de laptop niet aanraden als betrouwbaarheid een onmisbare voorwaarde voor je is.

Ik zou je geen goede richtprijs kunnen geven, maar ik merk wel op dat het een instapmodel betreft, waarschijnlijk van begin 2008 (mijn eind-2007 model heeft veel betere specs). Ik zou er persoonlijk niet meer dan 200,- voor geven, maar dat is puur gevoelsmatig.

Wat hierboven over de 'verlengde garantie' gezegd of geïmpliceerd is, klopt overigens niet helemaal. Als jij een laptop tweedehands koopt, dan ga je een overeenkomst aan met de verkopende persoon en niet met Dell. Dell heeft geen enkele verplichting jegens jou om die laptop te maken als hij het begeeft, ook al betreft het een aantoonbaar gebrek in het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Anoniem: 208913 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:42:
Ik ben zelf nog steeds heel erg tevreden met mijn m1330, maar ik zou de laptop niet aanraden als betrouwbaarheid een onmisbare voorwaarde voor je is.

Ik zou je geen goede richtprijs kunnen geven, maar ik merk wel op dat het een instapmodel betreft, waarschijnlijk van begin 2008 (mijn eind-2007 model heeft veel betere specs). Ik zou er persoonlijk niet meer dan 200,- voor geven, maar dat is puur gevoelsmatig.

Wat hierboven over de 'verlengde garantie' gezegd of geïmpliceerd is, klopt overigens niet helemaal. Als jij een laptop tweedehands koopt, dan ga je een overeenkomst aan met de verkopende persoon en niet met Dell. Dell heeft geen enkele verplichting jegens jou om die laptop te maken als hij het begeeft, ook al betreft het een aantoonbaar gebrek in het product.
Ok, ik had ook een minder goed gevoel bij 300 euro, zal eens met hem erover mailen.

Edit : Hij wilt alleen voor 300 euro, hij heeft ook blijkbaar al problemen gehad met mb, garantie zou via hem verlopen dan wel..

Wat rondgekeken op de site van Dell : http://support.euro.dell...._transfer?c=be&l=nl&s=gen

Dient dit niet voor het overdragen vd laptop met eventuele garantie?

[ Voor 15% gewijzigd door Sakke1994 op 09-02-2011 09:42 ]

• koenc86
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo allen,

Ik heb mijn Dell XPS M1330 nu een aantal jaar. Heeft over het algemeen altijd prima prestaties geleverd. In 2008 een keer door een monteur een nieuw moederbord geplaatst vanwege de overheating problemen van de Nvidia chipset.

Sindsdien heeft de laptop altijd prima gefunctioneerd. Qua temperatuur heeft de laptop altijd redelijk warm aangevoeld. De laatste tijd is de hitte echter extreem. Vooral aan de onderkant van de laptop evenals de linker bovenzijde naast het mousepad. Dit gebeurt bij normaal/rustig gebruik zoals gebruik van Office.

Ik heb het programma I8Kfangui gebruikt om de temperaturen en fans te monitoren. Het is me hierbij opgevallen dat FAN 1 (bevindt zich in de rechter bovenhoek van de laptop) goed functioneert en ook regelmatig op hoge snelheid draait. Bij 'state of second fan' staat echter '922 RPM' maar geen actuele status vermeld. Kan het zijn dat de tweede fan zich wellicht in de linker onderhoek van de laptop bevindt en misschien is overleden? Dat zou in ieder geval een verklaring zijn voor de extreme hitte in die hoek.

Zo ja, wat zijn mijn mogelijkheden? De laptop valt niet meer onder garantie.

Dank voor jullie reactie.

• Trommelrem
koenc86 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:47:
Zo ja, wat zijn mijn mogelijkheden? De laptop valt niet meer onder garantie.
Klepje van geheugen/cpu eraf halen en dan met de stofzuiger er overheen.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 10-02-2011 18:04 ]

Sakke1994 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:01:
[...]

Dient dit niet voor het overdragen vd laptop met eventuele garantie?
Ik weet niet of dit ook voor de 'verlengde garantie' van zo'n productiefout geldt.

Het kan natuurlijk zijn dat Dell vanuit een oogpunt van coulance en het willen kweken van goodwill een overgenomen laptop met een productiefout toch kosteloos repareert, maar ik zou er niet op rekenen zonder dat je dat expliciet bevestigd ziet (zoals ik zei, omdat ze daar wettelijk niet toe verplicht zijn).

• Flying Bobman
Dit model heeft toch maar 1 fan? Zowel de CPU als GPU worden gekoeld door 1 heatpipe die op zijn beurt gekoeld wordt in de heatsink naast je batterij. Het valt heel makkelijk schoon te maken inderdaad. Kwestie van 1 schroefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Mijn xps doet het niet meer. Ik merkte dat accu niet meer oplaadde en toen accu leeg was, deed laptop helemaal niets meer. Oplader is ok.
Ik denk dat er iets achter contrastekker los zit, want stekker van oplader zat veel speling op als hij in laptop zat.
Probleem: hoe kan ik bij binnenkant contrastekker komen. Ik heb alle schroefjes aan onderkant er uit gedraaid, maar toch krijg ik de bodemplaat niet helemaal los.
Wie weet hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:54
denk dat er iets mis is met de powerjack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
karakedi schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 02:16:
denk dat er iets mis is met de powerjack.
En is dat eenvoudig cq betaalbaar op te lossen?
Valt dat evt onder garantie(is van januari 2008)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
MEestal valt een probleem aan de powerjack onder user abuse. Het is niet makkelijk op te lossen. Als het probleem echt aan de powerjack ligt, moet de de oude los solderen en een nieuwe plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
karakedi schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:16:
MEestal valt een probleem aan de powerjack onder user abuse. Het is niet makkelijk op te lossen. Als het probleem echt aan de powerjack ligt, moet de de oude los solderen en een nieuwe plaatsen.
Nieuwe jacks staan op eBay, en volgens mij heb ik ze zelfs op DealExtreme (of iets vergelijkbaars) voorbij zien komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 13-02-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
karakedi schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:16:
Mijn vraag is dan(en ik heb gegoogled! en niet kunnen vinden) hoe moet je dat doen? Staat er ergens een "howto"om de xps uit elkaar te halen(of in ieder geval datgene wat ik moet doen)?
Bedankt voor de reakties tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De handleding om de laptop uit elkaar te halen staat op de website van dell. Kijk even onder support.
Hier zie je hoe een powerjack van een acer wordt vervangen. http://www.laptoprepair10...-power-jack-repair-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
karakedi schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:58:
De handleding om de laptop uit elkaar te halen staat op de website van dell. Kijk even onder support.
Hier zie je hoe een powerjack van een acer wordt vervangen. http://www.laptoprepair10...-power-jack-repair-guide/
Bedankt!
Ik heb het gevonden: http://support.dell.com/s...m/html/parts.htm#wp526701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 06:41
hoi

ik wil een ssd ipv mijn reguliere 160 gb schijf.

hoe doe ik dat het beste?

ik heb net door middel van die guide bekeken hoe de oude er uit ziet, ik neem aan dat de schijf op een soort van adapter zit of zo?

welke ssd is geschikt?

wat voor sata connectie zit er op deze laptop?

[ Voor 11% gewijzigd door angelico66 op 08-03-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:14
angelico66 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:59:
hoi

ik wil een ssd ipv mijn reguliere 160 gb schijf.

hoe doe ik dat het beste?

ik heb net door middel van die guide bekeken hoe de oude er uit ziet, ik neem aan dat de schijf op een soort van adapter zit of zo?

welke ssd is geschikt?

wat voor sata connectie zit er op deze laptop?
Ik heb zelf de hd vervangen voor een intel 80 gb het is gewoon een kwestie van de oude hd uit het frame halen en de nieuwe ssd er in schroeven. het was bij mij nog wel lastig om de ssd vast geschroefd te krijgen met de schroeven aan de onderkant van de laptop, ik moest de ssd er een aantal maal opnieuw schuiven op de gaten precies uitgelijnd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 06:41
ik bestel deze wel dan

OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB

zijn er nog bios instellingen die ik moet doen?

partitie bij deze schijven iets kleiner dan inhoud toch?

[ Voor 47% gewijzigd door angelico66 op 08-03-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
angelico66 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:45:
partitie bij deze schijven iets kleiner dan inhoud toch?
Die zal gewoon passen en je partitie zal ca 111 mb zijn. Vervangen is erg simpel, gewoon oude schijf vervangen en windows er op installeren. Bij mij hoefde geen wijzigingen in de bios te worden aangemaakt. Let er wel op dat je eventuele automatische defragmentatie uitzet. Dat heeft bij een ssd geen/weinig zin en veroudert je schijf alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Een jaar geleden laptop gestorven en net buiten garantie. Dell wou mijn laptop niet vervangen. Deze week aangezien ik thuis ziek zit besloten om toch de bak techniek die gebruikt wordt voor GFX eens toe te passen op mijn mobo. Alles ingepakt met Aluminium enkel de Nvidia chip niet. En ja hoor hij doet het weer na 7.5 minuten op 200° yeehaaa.

Natuurlijk bij het terug ineenzetten 4 vijzen over en mijn muispad vergeten aan te sluiten doh :p
Dus ik ga hem nog eens moeten opendoen. Ik ga ook kijken om de copper mod uit te voeren.
Nu nog ergens koper sheet vinden van 1.5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Maar je hebt toch wel garantie op de videokaart? Dat is een uitzondering op de standaard garantie... Nu niet meer, nadat je er zelf mee hebt gerommeld. Wel goed dat hij het toch weer doet :)
*edit* Hier kan je de juiste koperplaatjes bestellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Flying Bobman op 30-03-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Tja toen ik belde vorig jaar wouden ze me een nieuw moederbord aansmeren (500€). Dus het was hopeloos in mijn ogen. Als ik nu lees dat ze inderdaad het moederbord gratis vervangen vind ik dat wel smerig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb eindelijk 2 fingerscroll stabiel werkende gekregen op m'n m1330 met driverversie 15.0.24.0 van Synaptics (kan je hier downloaden).

P.S. En na meer dan drie jaar doet ie, ondanks de 8400M GS, het nog steeds prima!
* FezzFest houdt hout vast ;)

[ Voor 21% gewijzigd door FezzFest op 04-04-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383038

Mijn videokaart is ook dood na 3,5 jaar, alleen Dell is niet echt coulant met garantie.

Ik kon of 89 euro betalen om het te laten onderzoeken en mijn videokaart laten vervangen of ik kon voor 150 euro een jaar garantie bijkopen. Ik snapte ook niet waarom ik geen intel GPU kon krijgen, want wat heb ik nu aan GPU die over 2 jaar weer kapot kan gaan? Het is niet dat ik de laptop voor meer dan werk dingen gebruik.

Beide natuurlijk onacceptabel alleen de beste man van het call-center gaf niet echt iets toe. Ik denk dat ik maar een aangetekende brief moet sturen om zo goed werkend product te claimen.
Ik weiger iig om te betalen voor iets wat defect geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 383038 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:24:
Mijn videokaart is ook dood na 3,5 jaar, alleen Dell is niet echt coulant met garantie.

Ik kon of 89 euro betalen om het te laten onderzoeken en mijn videokaart laten vervangen of ik kon voor 150 euro een jaar garantie bijkopen. Ik snapte ook niet waarom ik geen intel GPU kon krijgen, want wat heb ik nu aan GPU die over 2 jaar weer kapot kan gaan? Het is niet dat ik de laptop voor meer dan werk dingen gebruik.

Beide natuurlijk onacceptabel alleen de beste man van het call-center gaf niet echt iets toe. Ik denk dat ik maar een aangetekende brief moet sturen om zo goed werkend product te claimen.
Ik weiger iig om te betalen voor iets wat defect geleverd is.
Joh, gewoon nogmaals bellen. Waarschijnlijk krijg je een ander persoon aan de lijn die wel coulant is. Anders misschien in het weekend bellen, krijg je Ierland aan de lijn. Daar heb ik goede ervaringen mee. Die gaan eerst wat standaard routines met je doornemen en daarna is e.e.a. zo geregeld.

Overigens had ik de laatste keer gewoon een Nederlandse medewerker. Ik begon mijn gesprekje met"ik heb last van het Nvidia probleem". Dat kostte me relatief weinig en zou het nog een keer voorkomen dat moest ik de laptop wel opsturen (tot dan toe altijd thuis gerepareerd). De exacte prijzen weet ik niet meer. Die staan wel in oudere reacties van mij in dit topic.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383038

Ik ben terug gebeld door Dell dat het wel onder de garantie valt en dat ik waarschijnlijk iemand aan de lijn had die niet bekend is met dit probleem.

Dus...fixed :)

Ik neem toch maar de Nvidia GPU, als de garantie op de GPU verlopen is dan is de laptop toch financieel afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 383038 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:23:
Ik ben terug gebeld door Dell dat het wel onder de garantie valt en dat ik waarschijnlijk iemand aan de lijn had die niet bekend is met dit probleem.

Dus...fixed :)

Ik neem toch maar de Nvidia GPU, als de garantie op de GPU verlopen is dan is de laptop toch financieel afgeschreven.
Dat is heel netjes van Dell, hoewel hun interne communicatie dus nog wat aandacht nodig heeft.

Ik zit overigens ondertussen weer te kijken naar een opvolger van mijn XPS M1330. Ondertussen begint de Sony Vaio S serie, of misschien een refurbishede Z-serie steeds meer mijn interesse te trekken. Zo jammer dat Dell niets meer heeft in de 13,3 inch hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28882

2 weken geleden had mijn 2,5 jaar oude xps M1330 het ook begeven, eerst strepen in beeld daarna scherm zwart en niks meer mee te doen. Geen garantie meer natuurlijk.
Ik heb toen de technical support van Dell gebeld (020-674 4500) ze vragen om de express service code en de service tag.
Ik werd keurig te woord gestaan door iemand die het probleem vaker heeft gehoord, ik hoefde dus niet veel uit te leggen.
De volgende dag had ik een doos ontvangen om de laptop in te doen, de dag daarop werd het keurig opgehaald, twee weken later is de laptop weer bezorgt en werkt weer als een zonnetje.
Moederbord, headsink en fan zijn vervangen.
Goed werk van Dell!! ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny8020
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-11-2024
Twee weken geleden is mijn laptop ook ten onder gegaan aan het bekende videokaart probleem. Ik heb 10 dagen geleden Dell gebeld en de conclusie was dat hij gratis kon worden gemaakt, indien hij werd opgehaald (een monteur sturen kostte 34 euro, maar dan was hij binnen twee dagen weer werkend). Ik had geen haast en vandaar heb ik hem dus gewoon op laten halen door Dell. Eerst kreeg ik de 2e dag na het bellen een doos afgeleverd, ik heb dezelfde dag nog gebeld dat ze hem morgen weer konden ophalen met de laptop erin, wat ook gebeurde. Daarna was hij een week (precies 7 dagen) weg en kreeg ik hem vandaag weer om 17:00 afgeleverd, werkend en al.

Overigens viel mijn laptop buiten de garantie, maar aangezien dit een bekend probleem is werd het dus gratis gerepareerd. Mijn complimenten voor Dell, vooral vanwege de gratis reparatie en de tijd dat het kostte om de laptop te laten repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik heb een aantal M1330's gehad. Ze zijn allemaal vervangen door het nVidia probleem, maar ze hadden allemaal een ander probleem: ze werden erg warm. Nu heb ik er nog eentje, die het al tijdenlang goed doet met de "brakke" nvidia chip, maar ook deze wordt erg warm.

Bij de MyCom heb ik een spuit dus met koelpasta gekocht en ik heb de brakke "stof-achtige" verbindingen tussen koelelement en chip vervangen door de koelpasta. Gevolg: de temperaturen van de chips zijn gedaald, de ventilator maakt geen overuren meer en het apparaat vertraagt niet meer bij grafisch intensieve applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik vertelde laatst nog op een feestje dat IK dat Nvidia probleem nog niet was tegen gekomen. Iedereen heeft er last van, behalve ik. Tjaja, en nu ook strepen, groene waas, beeld valt weg. Bij harde powerdown en nieuw starten een wit scherm dat langzaam verkleurt. Ook geen garantie verlenging genomen, dus ben eens benieuwd.

Nah; eerste contact, géén coulance of service of wat dan ook. Tweede contact begonnen met: "Ik heb het Nvidia probleem", werd even op doorgevraagd en is dus wél garantie. Ik krijg een doos thuisgestuurd en mag hem voor kosteloos herstel opsturen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramon 73 op 22-06-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik had mijn XPS al wat geupgrade, 4GB RAM ipv 2GB en een 120GB OCZ VertexII erin. Daarbij Win7Ultimate erop en hij liep echt als een zonnetje. Werd me toch aangeraden om alles weer in originele staat te brengen, en daar ben ik nu mee bezig. Laptop is gloeiend heet (relatief dan), maar beeldscherm geeft geen krimp. Nou was het wel zo dat de storingen in hoofdzaak in Garmin Basecamp optraden. Bij opnieuw opstarten had ik dan meteen een wit ipv zwart scherm, en BIOS logo zag ik nog niet eens verschijnen. Dat is dan toch hardware en geen software, voor zover ik kan nagaan.
Basecamp heb ik nog niet aan het draaien. .NET framework is nu aan het installeren en dat duurt en duurt en duurt....
Na opnieuw installeren en testen, testen en nog eens testen, wilde het Nvidia probleem niet opnieuw optreden. Dat lukte pas weer de dag erna. Vorige week donderdag doos ontvangen, retour melden was niet mogelijk -> Duitse feestdag. Vrijdag gemeld, moest de order opnieuw ingezet worden want de bedrijfsnaam stond er niet op. Toen werd het moeilijk, niemand wist iets en ik werd niet terug gebeld.
Vandaag zelf Dell gebeld, of ze konden de afhaling opnieuw inzetten, of een monteur sturen voor €34,-. Dat wil ik wel eens zien, dus morgen een techneut op bezoek.
Ondertussen een Asus N53s gekocht, scheelt fors in snelheid.

Edit: Uiteindelijk stond de monteur THUIS voor de deur, en heel toevallig was ik thuis door een acute wijziging in de plannen. Mijn M1330 lag nog op de zaak(waar de afspraak ook stond), en ik had de balie opdracht gegeven de monteur naar mijn chef door te schuiven. Dus wel een monteur, maar op de verkeerde bestemming. Afspraak verplaatst naar donderdag (geen extra kosten!). En donderdag schroefde hij in een half uurtje een nieuw MBtje in mijn laptop. Verbazingwekkend goed en snel. Heb ik die Asus voor niks gekocht ;)
Mijn M1330 gaat nu naar de wederhelft, en haar D610 gaat in de verkoop. Pluim voor de garantie van Dell, ik ben tevreden.

[ Voor 50% gewijzigd door Ramon 73 op 01-07-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een nieuwe laptop besteld (XPS 15) en dus gaat mijn M1330 binnenkort de deur uit. Nu heb ik echter een wat moeilijk te communiceren probleempje naar de toekomstige koper: als mijn scherm "open" staat en ik het een stukje naar binnen inklap (van 90 graden naar 70 zeg maar) dan knippert het blauwe lampje naast mijn webcam even, hoor ik een geluidje (hetzelfde standaardgeluidje als je iets via USB aan- of afsluit) en duurt het een seconde of 5 voor ik weer met mijn muis kan bewegen. Het keyboard blijft wel werken.

Weet iemand wat hier aan de hand is en of dit te verhelpen valt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 208913 op 20-07-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt mij een kabelbreuk. Zolang het werkt zou ik me er geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:06:
Lijkt mij een kabelbreuk. Zolang het werkt zou ik me er geen zorgen om maken.
Ik maak me zelf ook geen zorgen gelukkig - ik laat m'n laptop meestal open staan thuis en heb 'm weinig buitenshuis meer nodig. Probleem is dat ik 'm nog wel te koop wil zetten en zoiets zou me als koper (zonder garantie) toch wel afschrikken.

Maar bedankt voor je reactie maar weer, ik vreesde ook al zoiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverbern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-12-2011
Kunnen jullie mij adviseren over het volgende:

Ik wil mijn 13'' Dell Inspiron XPS M1330 verkopen aan een kennis omdat ik al een tijdje een nieuwe laptop heb. Ik twijfel echter over de prijs die ik ervoor kan vragen.

De specs zijn:

Dell Inspiron XPS M1330 (kleur rood)
Intel Core 2 Duo CPU T5250 1.50 GHz
2GB RAM
13 inch monitor
met Windows Vista

Ik heb hem ruim drie jaar intensief gebruikt (gekocht in 2007). Ik ga hem wel helemaal 'schoon' opleveren (geformatteerd, Windows opnieuw installeren), en hardwarematig is hij nog prima in orde.

Ik wilde er eigenlijk 75 euro voor vragen maar op Marktplaats kom ik veel hogere bedragen tegen. Hier http://link.marktplaats.nl/471849566 heeft iemand al €275 geboden voor een XPS met 3GB RAM.
Dat vind ik belachelijk veel voor een gebruikte laptop. Anderzijds: nieuw heeft hij €1100 gekost (meer dan ik me kon herinneren).

Wat vinden jullie een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sowieso, wat de gek ervoor geeft. Ik zou er echter niet teveel van verwachten. Zet hem in als server oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverbern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-12-2011
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:40:
Sowieso, wat de gek ervoor geeft. Ik zou er echter niet teveel van verwachten. Zet hem in als server oid :)
Ter info: via Marktplaats heb ik €205 gekregen voor mijn oude Dell XPS. Daar ben ik behoorlijk tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Na 3,5 jaar is mijn M1330 ook ten prooi gevallen aan de 8400m GS fout aka het strepenprobleem. Net even met Dell India ;) gebeld, volgende week komen ze de gpu vervangen. Gratis, dat spreekt vanzelf 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
De technieker is net langsgeweest. Op een kwartiertje was het moederbord vervangen. Volgens de technieker zit er wel degelijke een verbeterde versie van de 8400M GS op het moederbord. Iig werkt m'n laptop terug tip top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

Ik heb mijn Dell XPS M1330 aangeschaft in januari 2008 en hiervan is afgelopen week de gpu overleden (strepen in beeld).
Het heeft dus even geduurd, maar de Nvidia gpu is uiteindelijk toch stuk gegaan. Ik zat er al op te wachten eigenlijk...

Net met Dell XPS Support gebeld en verteld dat ik het bekende Nvidia probleem heb. De support medewerker moest even overleggen, maar ik kwam in aanmerking voor een reparatie (gratis opsturen of voor 34 euro een monteur aan huis). Morgen komt een doos binnen en dan gaat mijn oude M1330 opgestuurd worden :)
Hulde aan Dell voor de goede service.

Ik ben blij, want voor mij is de M1330 met Windows 7, 4GB ram en een Intel 80GB G2 SSD nog snel zat en ik heb ook weinig zin om een nieuwe laptop te kopen.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luitjes, hebben jullie toevallig ervaring met het upgraden van de processor?

Mijn XPS is nog in erg goede staat, maar ik zit eraan te denken om er (bijv.) een T9500 in te hangen.

Volgens mij moet ik er alleen op letten dat het een 800mhz proc is toch?

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als ik het hier zo eens lees zou dat moeten lukken. Je kan je natuurlijk wel afvragen of de laptop die upgrade nog waard is. Overigens, dit kwam ik op Youtube tegen:

In minder dan 3 minuten moet het gedaan zijn dus :P

Ik draai zelf met een T7100 en ik moet heel eerlijk zeggen dat voor het gebruik dat ik heb, dat eigenlijk nog steeds snel genoeg is. Ik zit al een tijdje te kijken naar de Asus UX31 Zenbooks. :9~ Maar om heel eerlijk te zijn ga ik er behalve snelheid en iets meer pixelruimte op het scherm er niet echt veel op vooruit voor mijn gevoel.

Ik heb nu wel met de M1330 dat de toetsen van het toetsenbord wat beschadigd beginnen te raken en dat hij niet helemaal 100% meer reageert op toetsaanslagen. Ook de palmrest is niet helemaal meer in topconditie (lijkt wel wat corrosie doordat je handen/armen daar steeds op liggen).

Verder heb ik gisteren Windows 7 maar eens opnieuw geïnstalleerd. Niet dat die nu brak liep, maar mijn primaire partitie begon vol te lopen. Dan kan je wel aan de slag met van die partition magic achtige programma's, maar een verse installatie is dan toch de beste optie. Nu dus weer een vers en goed lopend machientje die zolang er niets stuk gaat nog wel even mee mag.

Het enige dat echt stuk is, is de accu (logisch na 5 jaar). Hebben jullie met een bepaalde aanbieder goede/slechte ervaringen? Ik heb naar deze zitten kijken. Net iets minder mAh dan de standaard 6 cell van Dell zelf (5200 tegen 5500) maar wel een stuk prettiger geprijsd. Je hebt ook 6600 mAh varianten, maar wat ik mij daarbij altijd afvraag is of hij met die accu nog in de originele sleeve past. Dat is voor mij wel een vereiste.

Edit: Komt je vraag overigens voor uit deze advertentie??

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 19-02-2012 11:53 . Reden: marktplaats link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam laatst deze shop tegen:
http://www.viadennis.nl/a...VADELL_XPSM1330_5200.html
Maar zo te zien is die van jou goedkoper. Waar je wel rekening mee moet houden is dat een accu voor deze laptop al mogelijk een jaar op de plank ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bedankt voor de link. Het sterke van "mijn" aanbieder is dat hij in ieder geval een jaar garantie geeft op de batterij. Is meestal maar een half jaar.

Overigens ook al antwoord gevonden op de 9 cell batterij met sleeve vraag: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
PaT schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:27:
Als ik het hier zo eens lees zou dat moeten lukken. Je kan je natuurlijk wel afvragen of de laptop die upgrade nog waard is.
Ik heb nu een defecte in de kast liggen die ik ga repareren met onderdelen van eBay.
Simpelweg omdat ik nog geen enkele laptop ben tegengekomen met zo'n fijn touchpad en zo'n fijn keyboard. Ook al had de XPS M1330 z'n probleempjes, dat touchpad en dat keyboard maakte alles weer helemaal goed.

Qua specificaties was het destijds superieur aan andere laptops. Dedicated grafische kaart, lekker portable en ook nog eens 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:27:
Als ik het hier zo eens lees zou dat moeten lukken. Je kan je natuurlijk wel afvragen of de laptop die upgrade nog waard is. Overigens, dit kwam ik op Youtube tegen:

[video]
In minder dan 3 minuten moet het gedaan zijn dus :P

Ik draai zelf met een T7100 en ik moet heel eerlijk zeggen dat voor het gebruik dat ik heb, dat eigenlijk nog steeds snel genoeg is. Ik zit al een tijdje te kijken naar de Asus UX31 Zenbooks. :9~ Maar om heel eerlijk te zijn ga ik er behalve snelheid en iets meer pixelruimte op het scherm er niet echt veel op vooruit voor mijn gevoel.

Ik heb nu wel met de M1330 dat de toetsen van het toetsenbord wat beschadigd beginnen te raken en dat hij niet helemaal 100% meer reageert op toetsaanslagen. Ook de palmrest is niet helemaal meer in topconditie (lijkt wel wat corrosie doordat je handen/armen daar steeds op liggen).

Verder heb ik gisteren Windows 7 maar eens opnieuw geïnstalleerd. Niet dat die nu brak liep, maar mijn primaire partitie begon vol te lopen. Dan kan je wel aan de slag met van die partition magic achtige programma's, maar een verse installatie is dan toch de beste optie. Nu dus weer een vers en goed lopend machientje die zolang er niets stuk gaat nog wel even mee mag.

Het enige dat echt stuk is, is de accu (logisch na 5 jaar). Hebben jullie met een bepaalde aanbieder goede/slechte ervaringen? Ik heb naar deze zitten kijken. Net iets minder mAh dan de standaard 6 cell van Dell zelf (5200 tegen 5500) maar wel een stuk prettiger geprijsd. Je hebt ook 6600 mAh varianten, maar wat ik mij daarbij altijd afvraag is of hij met die accu nog in de originele sleeve past. Dat is voor mij wel een vereiste.

Edit: Komt je vraag overigens voor uit deze advertentie??
Niet direct deze advertentie. Koop liever van een tweaker.

Maar, of het het geld waard is; denk dat als ik voor 6 á 7 tientjes van de huidige T5800 naar een T9500 of T9300 oid kan, is het volgens mij een upgrade waarmee ik weer even vooruit kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat valt best tegen. Een huidige generatie i7 is 4 a 6x zo snel. Wat gaat een snelheidswinst van 50% dan nog voor verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 303530 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:30:
Dat valt best tegen. Een huidige generatie i7 is 4 a 6x zo snel. Wat gaat een snelheidswinst van 50% dan nog voor verschil maken?
Tsjah, 80 euro voor 50%, of 800 euro voor 400%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, t9300 erin, stuk sneller! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand toevallig nog ervaringen opgedaan met imitatie-accus voor de m1330?

Had er eentje van Ebay, maar die deed niets.
Is de 1330 lastig met imitatieaccus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:42:
Iemand toevallig nog ervaringen opgedaan met imitatie-accus voor de m1330?

Had er eentje van Ebay, maar die deed niets.
Is de 1330 lastig met imitatieaccus?
Ik heb er 1 sinds 2009 denk ik; begint de laatste paar weken erg af te takelen. Kan niet een kwartier zonder stroom.

Hier nog mensen met hun eerste grafische kaart erin? Zullen er niet veel zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jawel, ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
De Intel versie zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Roamor schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:53:
[...]

Ik heb er 1 sinds 2009 denk ik; begint de laatste paar weken erg af te takelen. Kan niet een kwartier zonder stroom.

Hier nog mensen met hun eerste grafische kaart erin? Zullen er niet veel zijn. :P
Mijn gpu is geloof ik nog nooit vervangen (heb wel destijds de coppermod uitgevoerd), wel heel veel andere onderdelen. Mijn laptop is wel heeel erg aan een format toe. Hele windows lijkt brak en C schijf is ook vol. Iemand al windows 8 erop geprobeerd? Of kan ik beter bij Windows 7 blijven

[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 05-04-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
xileS schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 01:06:
[...]

Mijn gpu is geloof ik nog nooit vervangen (heb wel destijds de coppermod uitgevoerd), wel heel veel andere onderdelen. Mijn laptop is wel heeel erg aan een format toe. Hele windows lijkt brak en C schijf is ook vol. Iemand al windows 8 erop geprobeerd? Of kan ik beter bij Windows 7 blijven
Als mijn XPS nog werkte, dan had ik graag Windows 8 erop gedraaid. Er is bijna geen enkele laptop met een touchpad dat zo fijn is als die van de XPS M1330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 01:06:
[...]

Heb nog even nagezocht, die van mij is in juni 2010 vervangen, dus de 2e draait al langer dan de 1e. Afkloppen. :)
Trommelrem schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:31:
[...]
Er is bijna geen enkele laptop met een touchpad dat zo fijn is als die van de XPS M1330.
Eensch; alleen jammer dat hij naar hedendaagse standaarden erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nope, de mijne heeft vrij snel al een nieuwe graka/mobo gekregen, Zelfs een 2e keer vervangen. Deze doet het vooralsnog prima.

Voor wat betreft immitatie accu's. Ik heb er 1 via dealextreme besteld. Zogenaamd een 9 cell accu (hij steekt inderdaad uit), maar die doet het net zo lang als destijds de 6 cell. Kostte echter 40 dollar, dus veel reden tot klagen heb ik niet. Qua formfactor is het allemaal net niet, De accu komt nu bijvoorbeeld wel heel makkelijk los. Het was sowieso een lapmiddel omdat ik de M1330 eind dit jaar/begin volgend jaar toch echt een keer met pensioen moet gaan sturen.

Grote kanshebber om hem op te volgen wordt de Surface Pro met typecover of zo'n Zenbook :P Het formaat van de M1330 vind ik nog verdomde prettig. Mijn vriendin heeft een 15,6 inch laptop, maar die vind ik veeeeuuulll te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz!

Maar in algemene zin; imitatie-accu's werken dus wel?
Dan maar op een nieuwe aansturen.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 05-04-2013 11:12 ]

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.