Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb nu een leuk geintje met m'n 1330.

Krijg sinds vandeweek de melding "your battery is reaching the end of its usable life" en dan geblaat over het kopen van een nieuwe.
Opzich geen probleem, melding uitzetten en niks aan het handje, zou je zeggen.
Maar; sinds die melding gaat m'n accu ook ineens nog maar anderhalf uur mee, terwijl er daarvoor totaal geen probleem was. Beetje vreemd.
Daarnaast vind ik iets meer dan een jaar ook achterlijk kort voor een accu, die ik eigenlijk nog nieteens heel vaak gebruik... Elke anderhalf jaar 150 euro lappen voor een accu jaagt de gebruikskosten wel heel erg omhoog... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

kalibreer 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:59:
Heb nu een leuk geintje met m'n 1330.

Krijg sinds vandeweek de melding "your battery is reaching the end of its usable life" en dan geblaat over het kopen van een nieuwe.
Opzich geen probleem, melding uitzetten en niks aan het handje, zou je zeggen.
Maar; sinds die melding gaat m'n accu ook ineens nog maar anderhalf uur mee, terwijl er daarvoor totaal geen probleem was. Beetje vreemd.
Daarnaast vind ik iets meer dan een jaar ook achterlijk kort voor een accu, die ik eigenlijk nog nieteens heel vaak gebruik... Elke anderhalf jaar 150 euro lappen voor een accu jaagt de gebruikskosten wel heel erg omhoog... :X
Dell bellen. Heb ik ook gedaan. Na een paar keer zeuren toch nog een nieuwe gekregen. Heb ik geloof ik al eerder in dit topic gemeld. Ik had toen binnen 1e jaar gemeld, dat accu zeer snel versleet. Maar toen wouden ze hem nog niet vervangen. Paar maanden terug weer gebeld en omdat ik hun al eerder had gemeld, dat accu zeer snel achteruit ging hebben ze hem vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 06:41
ik heb ook een M1330, met een 4965AGN card.
mijn wifi lijkt wel begrenst op 54 mb, terwijl ik een 120 mb verb heb.
die ik bedraad wel haal.
welke card kan ik kopen die beter is dan de 4965AGN, en comp is met de M1330.

mijn router is de Dir 655, 1330 staat enkele meters daar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
@hierboven
Het Intel WiFi kaartje (5100) werkt perfect. Nu knippert het WiFi ledje bij activiteit, maar niet heel snel dus niet irriterend. Ik had expres een kaartje gekocht met 2 aansluitpunten voor de antenne, maak ik m'n laptop open: keurig netjes 5 (extra!) met plastic ingepakte antenne aansluitingen... Dell is wel netjes daarmee. Als je wilt, ik zou alleen niet weten waarom, kun je dus 2 kaartjes aansluiten, er is nog een slot vrij. Misschien voor 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doe ik het weer: post in in het verkeerde topic 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-05-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
In twee maanden tijd inmiddels drie keer een vervangend moederbord gehad. In de afgelopen 2 jaar al enkele tientallen moederborden gehad. Ik ga de koopovereenkomst met Dell ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is mij nu wel duidelijk waarom de xps 13 1330 niet meer word verkocht...

jammer voor zo'n prachtig apparaat met uitstekende accuduur :N

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 10-06-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:14:
het is mij nu wel duidelijk waarom de xps 13 niet meer word verkocht...

jammer voor zo'n prachtig apparaat met uitstekende accuduur :N
Waarom wordt de XPS 13 niet meer verkocht?

Mijn XPS M1330 is zojuist alweer aangemeld. Aangezien deze bijna elke maand een nieuw moederbord heeft gekregen is besloten om deze (alweer) te swappen. Alleen deze keer wordt het geen M1330, want die wordt niet meer geproduceerd.

Dell belt me er morgen over terug. Wat kan ik verwachten? Welk model zullen ze voorstellen? De Studio XPS 13 staat immers ook niet meer op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trommelrem schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:39:
[...]
Waarom wordt de XPS 13 niet meer verkocht?
lees het topic even door, die dingen gaan zo vaak stuk 8)7

overigens is dat de schuld van nvidia, niet van dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 303530 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:02:
[...]

Dat was toch met de XPS M1330? De XPS 13 heeft toch geen NVidia G84/G86?
Ik kan echt niets vinden over een verhoogd aantal defecten van de XPS 13...

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 31-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Mjah, daarmee is de intel-variant nog geen probleemgeval...

Afgezien van m'n accu natuurlijk, die binnen een week of twee van 3 á 4 uur naar minder dan 1 uur is gegaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
[...]

Excuses voor het vrij vroege schopje, maar Dell belt mij zometeen terug met een voorstel en dan moet ik wat meer info hebben.

Wat is er mis met de Studio XPS 13? Mijn M1330 wordt geswapt en waarschijnlijk voor een Studio XPS 13. Als daar ook veel problemen mee zijn dan wil ik deze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Na 2,5 jaar gisteren de eerste grafische vastloper gehad, ben bang dat het nu echt gebeurd is. Linux geinstalleerd, die het voorlopig nog gewoon doet, ook met zware films etc.

Zo Dell maar eens bellen. Verder erg tevreden over de laptop geweest, afgezien van de warmte en de grafische chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mailtje richting Dell de deur uit gedaan, en ik krijg zowaar een nieuwe accu. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Kan je het email adres achterlaten, waar je naartoe gemaild hebt? Misschien wel handig voor andere mensen met problemen. Ik bel meestal gewoon Dell XPS Support, maar ze doen niet altijd even makkelijk. Is denk ik ook beetje geluk hebben, wie je aan de lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 20:40
Dat is schrikken hier! Ik heb mijn M1330 nu bijna 2,5jaar en hij draait prima. Accu begon een beetje na te laten onlangs en heb uit HongKong een nieuwe laten komen voor nog geen €40,-. Wat minder capaciteit dan de originele, maar kost ook minder dan de helft. En recent overgestapt op Windows 7, gaat als een speer met de drivers die ik bij nVidia gedownd heb. Ik heb nog nooit problemen met het ding gehad, of het zou moeten zijn dat ik eens Vista opnieuw installeerde en BT niet aan de praat kreeg. DELL support loste dat toen prima op door het systeem over te nemen en geforceerd een driver te installeren. Met win7 was dat geen probleem, ging out-of-the-box meteen goed.

Zijn er testen die je kunt doen, om te kijken of de videokaart goed/slecht is? En als de videokaart overlijst, kun je dan desnoods via 3rd party een andere kaart kopen en monteren (laten)?

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon 73 op 11-06-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ook hier gaat de Dell M1330 met nvidia kaartje waarschijnlijk binnenkort overlijden. Sinds gisteren krijg ik onregelmatig meldingen dat de beeldschermdrivers niet meer reageren en bij het booten crashed het systeem en maakt een geheugendump. Daarna reboot en dan is er niets aan de hand.

Ik heb uit voorzorg maar even een backup gemaakt.

Heeft er iemand ervaringen met Dell hoe ze omgaan met de videokaart problemen als de garantie (incl 1 jaar extra) verlopen is? Zitten hier hoge kosten aan?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ppaddo schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:34:
Heeft er iemand ervaringen met Dell hoe ze omgaan met de videokaart problemen als de garantie (incl 1 jaar extra) verlopen is? Zitten hier hoge kosten aan?
Mijn monteur is eergisteren ook langsgekomen, 34 euro betaald. Aan de telefoon geven ze 2 opties; garantie verlengen voor 140 euro of gratis opsturen. Weigeren en naar voorstaande vragen. Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roamor schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:54:
[...]

Mijn monteur is eergisteren ook langsgekomen, 34 euro betaald. Aan de telefoon geven ze 2 opties; garantie verlengen voor 140 euro of gratis opsturen. Weigeren en naar voorstaande vragen. Succes. :)
En voor dat bedrag hebben ze je moederbord met grafische kaart vervangen?
Wat bedoel je met vorenstaande? De optie om voor 34 euro een monteur op bezoek te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ppaddo schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:50:
[...]

En voor dat bedrag hebben ze je moederbord met grafische kaart vervangen?
Wat bedoel je met vorenstaande? De optie om voor 34 euro een monteur op bezoek te krijgen?
Klopt. Monteur is bij mij thuis langsgeweest, heeft het moederbord vervangen, en de faktuur van 34 euro moet ik binnen 5 dagen voldoen. Prima regeling voor een laptop buiten garantie.

Kreeg ook de suggestie (zal die vast elke keer moeten geven ;)) om elk half jaar de fan even schoon te blazen. Bij mij viel het wel mee, maar sommigen schijnen vol met stof te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roamor schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:19:
[...]

Klopt. Monteur is bij mij thuis langsgeweest, heeft het moederbord vervangen, en de faktuur van 34 euro moet ik binnen 5 dagen voldoen. Prima regeling voor een laptop buiten garantie.

Kreeg ook de suggestie (zal die vast elke keer moeten geven ;)) om elk half jaar de fan even schoon te blazen. Bij mij viel het wel mee, maar sommigen schijnen vol met stof te zitten.
Thanks, ik belde net met xps premium support, maar daar stond ik ondertussen al meer dan een half uur in de wacht. Aangezien je in eerste instantie eerst doorverbonden wordt met Bombay ofzo was de lijnkwaliteit niet geweldig. Ik was na een half uur die krakerige wachtmuziekjes wel zat,,

Ik bel maandag wel even als al mijn collega's voetbal zitten te kijken...lekker rustig ;)

De laptop is trouwens zojuist overleden. Weer hetzelfde verhaaltje als 2,5 jaar geleden. Strepen in beeld, vastlopers, videokaartdrivers die vastlopen.

Klopt het trouwens dat je door de weeks via 020-674 4594 gewoon nederlandstalige medewerkers aan de lijn krijgt?

Van dat stof ben ik op de hoogte, met name tussen je fan en de sleuven in de behuizing kunnen zich hele stofnesten ophopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Telefoonnummer klopt, daarmee krijg je tijdens kantooruren de Nederlandse receptie. Daarna even de express service code intypen. Doorverbinden (receptie-TD) ging bij mij overigens 2x fout, maar uiteindelijk toch nog snel geholpen. Misschien direct aangeven dat je een XPS systeem hebt, daar heeft men schijnbaar een andere TD voor.

De mijne is nu weer verbazingwekkend stil en koel, ondanks het broeierige weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb zojuist gebeld en werd weer bijzonder goed geholpen. Aanstaande donderdag wordt het moederbord vervangen. Mij werd gelijk 3 opties aangeboden voor wat betreft de afhandeling. (extra garantie, collect&return gratis of voor 34 euro thuis reparatie).

Wat ik wel opvallend vind is het feit dat de optie van 34 euro eenmalig is, en je bij een volgend chipset probleem alsnog de gratis collect & return optie houdt. We zitten dus wat dat betreft wel goed bij Dell.

Weet iemand of er nog een nieuwe (Studio) XPS in 13 inch gaat komen? Ik vind die Vostro 3300 eigenlijk niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
MikeyMan schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:26:
Mailtje richting Dell de deur uit gedaan, en ik krijg zowaar een nieuwe accu. Hulde!
heb je deze mail nog? mijn accu heeft het namelijk ook begeven... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heb ik weer...is mijn moederbord keurig volgens afspraak vervangen, doet mijn wireless gedeelte het niet meer...Drivers al bijgewerkt, maar helaas zonder resultaat. Ik ga maar weer eens bellen....

grr.

edit:

Nou, de monteur heeft notabene de WLAN kaart in de WWAN aansluiting gedaan. Ondanks dat e.e.a. gecorrigeerd is, doet ie het nog steeds niet. Morgen maar een clean install van Windows. Als die het dan nog niet doet gaan we maar weer bellen... grrr!

[ Voor 39% gewijzigd door PaT op 18-06-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

patrieckske schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:59:
[...]

heb je deze mail nog? mijn accu heeft het namelijk ook begeven... zucht
Tsjah, ik heb gewoon een mail gestuurd naar de helpdesk, en toen ging het vanzelf eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
MikeyMan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:27:
[...]

Tsjah, ik heb gewoon een mail gestuurd naar de helpdesk, en toen ging het vanzelf eigenlijk ;)
ja dat heb ik ook gedaan echter krijg ik nu als mogelijkheid een factuur van 133 voor een nieuwe 9 cell batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, de verse installatie van Windows staat er weer op en godzijdank werkt Wifi ook weer :)
Uiteraard besef je net te laat dat je nog wat vergeten ben te backuppen, maar goed. Hier is weer een blij M1330 bezitter.

Nu begint het wachten totdat er iets gelijks als de Sony Vaio Z (13,3 inch, Bluraybrander!, Core i7 als het moet, full-hd scherm) bij Dell op de site gaat verschijnen. En als het dan even kan iets voordeliger dan de 2600 euro waar ik bij sonystyle.nl op uit kwam... :D
patrieckske schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:30:
[...]

ja dat heb ik ook gedaan echter krijg ik nu als mogelijkheid een factuur van 133 voor een nieuwe 9 cell batterij
Wel eens gedacht aan e-bay met dat soort bedragen?

[ Voor 23% gewijzigd door PaT op 18-06-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb nog even een korte vraag met betrekking tot mijn draadloos netwerk debacel.

Is het mogelijk om in mijn M1330 het Wifi-G kaartje te vervangen voor een Wifi-N? Of moet hiervoor ook het moederbord geschikt/aangepast worden? Zo ja, hoe moet ik dit eigenlijk aanpakken?

Grr of je tikt de goede zoekterm in, in Google... sjongejong. Moet dus een 4965 AGN kaartje zijn. Valt me mee, 20 euro.

@hieronder. Bedankt, dat bedoelde ik niet, maar toch bedankt voor de moeite :D

[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 22-06-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je opent het hiervoor bestemde kaartje, haalt 2 kabeltjes los, trekt het kaartje eruit, en herhaalt dit in omgekeerde volgorde met je N-kaart.

dat is het zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Dell heeft mijn XPS M1330 inmiddels teruggenomen en er is een Latitude E4310 onderweg.

Ik heb nog nooit zo'n slechte laptop gehad als de XPS M1330. Ik heb er twee gehad. De tweede was een swap nadat de eerste zo'n 4x was gerepareerd. Die eerste heb ik een jaar gehad. De tweede is gemiddeld elke maand gerepareerd en na 12 reparaties, ofwel 12 maanden, is de tweede ook geswapt. Alleen deze keer bood Dell een Vostro 3300 aan. Daar ging ik niet mee akkoord, en ik stelde zelf een Latitude E4310 voor en Dell ging akkoord.

Ik weet dat Dell ook goede producten maakt. Ik heb veel goede ervaringen met de Latitude series. Die laptops doen wat ze moeten doen: betrouwbaar functioneren. De XPS M1330 is verre van betrouwbaar. Ik ben ongelooflijk blij dat ik van dat rotding af ben. Ik zit nu alleen nog met een berg accessoires, waaronder een WWAN kaart, een aantal batterijen, etc. Elke keer als ik terugdenk aan de M1330 dan neig ik om al die zooi ritueel te verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
ppaddo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:54:
Ik heb nog even een korte vraag met betrekking tot mijn draadloos netwerk debacel.

Is het mogelijk om in mijn M1330 het Wifi-G kaartje te vervangen voor een Wifi-N? Of moet hiervoor ook het moederbord geschikt/aangepast worden? Zo ja, hoe moet ik dit eigenlijk aanpakken?

Grr of je tikt de goede zoekterm in, in Google... sjongejong. Moet dus een 4965 AGN kaartje zijn. Valt me mee, 20 euro.

@hieronder. Bedankt, dat bedoelde ik niet, maar toch bedankt voor de moeite :D
Het moet helemaal geen 4965AGN zijn. Je kan eender welk MiniPCI-e full-sized WLAN-kaartje nemen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Er was al een tijdje multi touch drivers voor de touchpad beschikbaar, maar wat me tegenhield om deze te gebruiken, was het gebrek aan het middelste knop klik functie. Maar door eerst de multi touch drivers te instaleren en die in te stellen en daarna daaroverheen de normale drivers van Dell te installeren heb je beide functies beschikbaar :D.
Het gaat om de volgende drivers:
http://forums.hardwarezon...p?p=44505922#post44505922
http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=401254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Petervanakelyen schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:17:
[...]

Het moet helemaal geen 4965AGN zijn. Je kan eender welk MiniPCI-e full-sized WLAN-kaartje nemen.
Bedankt voor je reactie. Ik heb intussen een Intel 5300 Ultimate-N kaartje gescoord. Mede omdat ik zag dat al meerdere mensen het gelukt was deze te gebruiken in een XPS/Alienware laptop.
(om exact te zijn deze)

Ik ben benieuwd of alles werkt. Ik hou jullie op de hoogte.

[edit]
Nou er was een herinstallatie van Windows 7 voor nodig maar het kaartje werkt. Doorvoersnelheden vallen me nog een beetje tegen, maar met snelheden van rond de 100Mbit loop ik niet te klagen :D

[edit 2]
Hmm even een vraag die een beetje off-topic is. Als ik met www.speedtest.net controleer wat mijn up/download snelheid is dan kom ik met de download ruimschoots boven de 100mbit uit (met uitschieters naar 180).
Download ik echter een groot bestand zoals de 1000mb file van www.bbned.nl/speedtest, dan kom ik rond de 4MB (= 32 a 40 Mbit) uit? Speedtest.nl is iets behoudender dan speedtest.net, maar komt ook nog uit op rond de 60 a 80 mbit. Aansluiten rechtstreeks op het modem of via wireless maakt vrijwel niets uit. Zijn die snelheidstesten nu zo slecht of verlies ik ergens een boel mbits?
[/edit 2]

[ Voor 52% gewijzigd door PaT op 25-06-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Mijn accu is bij deze ook helemaal op, zodra de stekker eruit gaat is het afgelopen. De Dell accu's zijn helaas nogal duur, dus mijn vraag was of iemand goede ervaringen heeft met de Ebay varianten? Of zijn deze echt niet aan te raden?

Zoiets dus bijvoorbeeld, een derde van de Dell prijs: http://cgi.ebay.de/AKKU-D...Akkus&hash=item45f3df3cc0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dell al gebeld? Ik weet niet hoe oud je laptop is, maar toen mijn laptop een 1,5 jaar oud was kon ik wel een nieuwe krijgen alleen moest ik het wel opsturen, omdat ik maar 1 jaar garantie had gekocht. Dus had toen voor 130 e ofzo 2 jaar extra gekocht en de volgende dag werd me scherm, moederbord en voeding vervangen.
Gister is er weer een monteur langs geweest om een nieuwe toetsenbord en palmrest erin te plaatsen. Ik merk, dat Dell de laatste tijd minder moeilijk doet om onderdelen te vervangen. Vorig jaar deden ze toch moeilijker over heb ik ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
De mijne is al 2,5 jaar, dus garantie zit er helaas niet in. Moederbord is wel onlangs vervangen, maar dat kwam door die uitzondering voor de videokaart. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Roamor op 10-07-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolonisT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 22:06
Na ruim 2,5 jaar trouwe dienst is ook bij mij de 'tijdbom' in mijn laptop afgaan. Videodrivers die crashen, verticale strepen over het scherm; het bekende verhaal.
Nu heb ik al gebeld naar Dell, maar daar kon ik de garantie verlengen voor 1 of 2 jaar of 89 euro betalen om "de diagnose te starten" waarna dan wel eventueel mijn moederbord/grafische chip gratis vervangen zou worden.
Volgens mij hoef ik daar geen genoegen mee te nemen of wel? Er zat trouwens maar 1 jaar garantie op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de 'extended' gatantieduur duurt tot 1 jaar na je garantiepereode, ofwel: je garantie is verlopen

89 euro betalen is overigens een schijntje in vergelijking met de andere fabrikanten, laatst hoorde ik dat iemand €899 moest betalen voor een sony moederbord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolonisT
Ik lees hier diverse berichten van mensen die na 2,5 jaar voor €34,- een monteur op bezoek hebben gehad om het euvel op te lossen. Hadden die allemaal 2 jaar garantie dan?

Voor €899,- zou ik wel een gouden moederbord verwachten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 20:40
Roamor schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:12:
Mijn accu is bij deze ook helemaal op, zodra de stekker eruit gaat is het afgelopen. De Dell accu's zijn helaas nogal duur, dus mijn vraag was of iemand goede ervaringen heeft met de Ebay varianten? Of zijn deze echt niet aan te raden?

Zoiets dus bijvoorbeeld, een derde van de Dell prijs: http://cgi.ebay.de/AKKU-D...Akkus&hash=item45f3df3cc0
Ik heb deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30135 gekocht. Geen verzendkosten uit HK _/-\o_
Accu doet het prima, al is de runtime wel iets korter dan met een nieuwe Dell accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

KolonisT schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:57:
Ik lees hier diverse berichten van mensen die na 2,5 jaar voor €34,- een monteur op bezoek hebben gehad om het euvel op te lossen. Hadden die allemaal 2 jaar garantie dan?

Voor €899,- zou ik wel een gouden moederbord verwachten ofzo...
Nope, ik had echt maar 1 jaar garantie. Misschien scheelde het wel dat hij via 'de zaak' (wel uiteindelijk privé) gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ramon 73 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:25:
[...]

Ik heb deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30135 gekocht. Geen verzendkosten uit HK _/-\o_
Accu doet het prima, al is de runtime wel iets korter dan met een nieuwe Dell accu.
Hoeveel mAh zijn de originele accu's dan (de 6 cell versie)? Dat staat er namelijk nergens op :/ En hoe lang is die runtime ongeveer? Als het weer in de buurt komt van 3 uur bestel ik er één. Mijn accu begint namelijk ook een beetje slijtage te vertonen, gaat nu nog maar anderhalf uur mee, maximaal. Maar ja, gebruik hem dan ook heel vaak. Als ik een genuine Dell accu koop op Ebay, is het dan ook echt (algemeen gesproken, top sellers)? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mAh is een onzineenheid, waar je naar moet kijken is het aantal Wattuur, ofwel het uur dat het toestel 1W kan leveren.
het voltage is namelijk variabel, het aantal ampere zegt dus geen ene reet.

de dealextremeaccu is overigens 56wh, al weet je het natuurlijk nooit met die chinezen..
de genue dell's zijn overigens ook 56 wh, zoals alle dells behalve de alienware's en <13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 23:39
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:49:
mAh is een onzineenheid, waar je naar moet kijken is het aantal Wattuur, ofwel het uur dat het toestel 1W kan leveren.
het voltage is namelijk variabel, het aantal ampere zegt dus geen ene reet.
mAh is een officiele standaard!
Als het voltage meer als 20% gedaald is WIL je niets meer uit de accu halen! Hoe een fabrikant zijn mAh's definieert (ontlading tot welke spanning?) heeft ook invloed maar Li-ion en NIMH accus zijn al voor 90% leeg tegen de tijd dat de spanning 20% gedaald is, dus die mAh indicatie zegt wel degelijk wat over de accucapaciteit. De vraag is ook bij welke spanning de voeding afschakelt: de mAh's of watturen die er dan nog in zitten haal je er immers ook niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

notebookcheck zet ook overal Wh bij, mAh kan je totaal niet vergelijken met verschillende accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolonisT
ppaddo schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Nope, ik had echt maar 1 jaar garantie. Misschien scheelde het wel dat hij via 'de zaak' (wel uiteindelijk privé) gekocht is.
Ik heb ondertussen een aantal keer met Dell aan de telefoon gehangen en nu komt er morgen voor €34,- een monteur langs om de laptop te repareren. Ik kon 'm ook opsturen, maar dan zou ik 'm 4 weken kwijt zijn.

In vergelijking met de meeste andere notebookfabrikanten hadelt Dell dit probleem best netjes af. Wel jammer dat ik zelf moest aandringen op het feit dat dit een bekend probleem is. Ik kan mij voorstellen dat de meeste "normale" Dell-klanten kiezen voor een garantieverlenging of accepteren dat hun notebook overleden is.

Overigens heb ik volgens Dell na reparatie nog een half jaar garantie voor ditzelfde probleem. Daarna zijn alle kosten voor mij. Dan heb ik nu dus een half jaar de tijd om op zoek te gaan naar een goede vervanger. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 23:40
de asus u30jc is een leuk laptop. Ben er gecharmeerd van geraakt. Kijk in de thin en light notebook topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolonisT
Dank je voor de tip van die Asus.
Ik zal de komende tijd het Thin & Light topic goed in de gaten houden.

Wo 18-8:
Ik heb vanmorgen de monteur op bezoek gehad en na 20 minuutjes + een bakkie cappuccino was het klusje geklaard.
Mijn laptoppie lijkt weer normaal te functioneren, dus voorlopig ben ik weer gelukkig en kan ik nog even wachten met het kopen van een nieuwe notebook tot de specs stijgen en de prijzen dalen... ;)

[ Voor 60% gewijzigd door KolonisT op 18-08-2010 13:59 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

KolonisT schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:30:
[...]
Overigens heb ik volgens Dell na reparatie nog een half jaar garantie voor ditzelfde probleem. Daarna zijn alle kosten voor mij. Dan heb ik nu dus een half jaar de tijd om op zoek te gaan naar een goede vervanger. Iemand nog suggesties?
Ik baal er stevig van dat Dell de Studio 14 uit de VS (nog) niet in Nederland levert. Dat zou een ideale opvolger van de M1330 zijn. Marginaal groter, Core i3 of i5, Ati videokaartje, tot 8Gb geheugen en een goed 720p scherm.
Hopelijk komen die snel ook naar Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372136

Zoals ik hier lees hebben vele van jullie problemen met de M1330. Zelf ben ik ook in het bezig van een M1330 en ik ben er allerminst tevrede over. 2.5 jaar geleden heb ik hem gekocht en inmiddels al bijzonder veel problemen mee gehad. Het begon allemaal met een systeem wat niet goed werkte. Dell heeft meerdere monteurs langs gebracht en bleek dat één van die handige harries iets niet goed had geinstalleerd(hardware). Daarna een volledig nieuwe m1330 gehad en nu (jaar later) is het weer zover. Mijn laptop is extreem langzaam tijdens het opstarten. Ik heb inmiddels al een reboot gedaan maar ook dit mocht niet baten. Verder is mijn linkermuis knop ook naar de moeren, terwijl ik hem toch echt pas (dit exemplaar) een jaar in handen heb. Toch is mijn garantie verlopend denk ik zo. Wat kan ik het beste doen

-EDIT-
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372136 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:18:
Mijn laptop is extreem langzaam tijdens het opstarten
sorry hoor, maar dat is zeer waarschijnlijk een softwareprobleem, daar kan dell weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja denk je? Ik heb hem inmiddels al een keer gereboot en hij is alsnog zeer traag met opstarten. Kan ik niet een test uitvoeren om te controleren wat er loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gereboot, bedoel je daarmee een verse instal?

start op in veilige modus, is hij nog steeds zo traag? dan is A. je windows installatie TOTAAL naar de maan, of B. een hardware defect (99% kans op de harde schijf, probeer HDtune)

een kapotte hdd word zelfs na de garantie nog vervangen na een belletje met de fabrikant, met een beetje geluk.
daar heb je dell niet bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja opnieuw geinstalleerd bedoel ik! Hoe werkt dat HD Tune, ik heb het geinstalleerd maar wat moet ik nu exact doen. Als ik bij benchmark op start druk krijg ik een error. Ben nu de error scan aan het uitvoeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet de error scan uitvoeren inderdaad, en niet de quick test.

als je rode blokjes ziet is hij stuk (100% kans), via de fabrikant kan je dan een nieuwe krijgen (officieel niet, maar meestel doen ze het wel).

dell kan er niets aan doen dat de schijf stuk is, die dingen hebben nu eenmaal een behoorlijk hoog falingspercentage... en als je een draaiende schijf verplaatst word dat percentage er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke ik zie inderdaad rooie blokjes. Mooi naar de klote dus.. Ik ga morgen dell bellen en toch het maar via die weg proberen. Ze leveren snel nieuwe producten en heb geen idee hoe ik het anders aan moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

via de fabrikant van de destbetreffende schijf.

de harde schijf fabrikanten staan er wel bekend om hun goede RMA procedures, ik hoor regelmatig dat iemand na 5 jaar nog een vervangende schijf krijgt.
typenummer kan je checken met HDtune, vervolgens googelen op dat nummer (waarschijnlijk een seagate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 23:40
Oem schijven worden bijna nooit vervangen door de hd fabrikant. Je wordt doorverwezen naar je laptop leveranccier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

officieel wel, maar vaak zijn ze coulant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan het toch dat zoveel mensen problemen hebben met hun M1330. Of lijkt het maar zo...
Hoe kan ik verder mijn laptop sneller maken? Welke mogelijkheden zijn er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in de winkel een HDD kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Anoniem: 372136 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:28:
Hoe kan het toch dat zoveel mensen problemen hebben met hun M1330. Of lijkt het maar zo...
Hoe kan ik verder mijn laptop sneller maken? Welke mogelijkheden zijn er?
Er zitten vaak rotte NVidia GPU's in...
Als je echt veel winst wilt halen kan je een SSD proberen: opstarten van windows en applicaties gaat dan echt 5x sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee wat te doen met de kapotte linkermuis knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

loshalen en schoonmaken, zou ik zeggen...
Doet ie het dan nog niet, zal de module vervangen moeten worden.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gloeiende gloeiende! Wil ik mijn 1330 opstarten, doet hij echt helemaal niets!

Ik heb al geprobeerd om hem volledig stroomloos te maken, op te starten zonder accu (uiteraard aan de adapter), maar hij doet niets! Nog niets eens een blauw lampje dat gaat branden! Ook geprobeerd de powerknop langer ingedrukt te houden, helaasch...!

Heeft iemand enig idee of er nog foefjes zijn om hem aan de praat te krijgen? Zou dit te maken kunnen hebben met het nvidia probleem of kan dat hier niet aan de orde zijn?

Ik heb het echt zooooooo gehad met die laptop!

Kleine aanvulling, als ik meerdere keren op de powerbutton druk flikkert er heel kort wel een lampje boven de wifi schakelaar. Ik wist niet eens dat daar een lichtje zat...

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 26-08-2010 19:52 ]

• base_
Kan goed te maken hebben met NVidia problemen, als GPU stukgaat kan hij teveel stroom gaan gebruiken, de voeding zal dan direct weer afschakelen bij inschakelen. Het kan echter ook gewoon een defecte voeding (op moederbord) zijn of iets anders.

@hieronder: de GPU kan zeker wel zodanig overlijden dat je geen lampjes meer ziet branden!

[ Voor 16% gewijzigd door base_ op 26-08-2010 21:11 ]

• KolonisT
Dit is niet het "NVidia-probleem", want dan had je her en der nog wel wat lampjes zien branden / knipperen. De laptop zou dan ook wel opstarten, alleen geen beeld geven.

Weet je zeker dat je adapter goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hahahah, ik zat vanmorgen al aan de lijn met de XPS premium support lijn. Ik dacht, laat ik het nog een keertje proberen en ja hoor, gewoon opstarten natuurlijk... 8)7

Was wel leuk en die knul had ook wel humor, "fijn dat ik u kon helpen" hahaha...

Toch maar nog even geinformeerd over hoe en wat. Heb de powerdrain methode uitgelegd gekregen, voor het geval dat. Ik heb nog even geinformeerd naar garantie, maar op vervangen onderdelen heb je een jaar garantie... Ik kan er dus nog even tegenaan om te gaan sparen voor de opvolger...

misschien heeft Dell tegen die tijd de Studio 14 wel hier beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehutu
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 16:32
Ik heb sinds eind 2007 een XPS m1330 en ben er erg tevreden mee geweest. Zo erg zelfs dat ik vervolgens een huisgenote dezelfde laptop heb aangesmeerd en ondertussen ook mijn moeder en broer aan de Dell heb.

Afgelopen week begon het spek voor het eerst te stinken (nVidia problematiek). Om onbegrijpelijke redenen werd het scherm zwart. Een reboot leverde in eerste instantie verticale strepen op, uiteindelijk kwam het beestje wel weer tot leven. Het bleek slechts tijdelijk. Door de grafische kaart te underclocken kon ik nog even door maar sinds gisteren is het onherroepelijk. De videokaart is dood.

Vanochtend Dell gebeld. Ik kreeg te horen dat de garantie verlopen was MAAR vanwege het probleem dat deze in dit geval was opgerekt naar 5 (VIJF!!!) jaar. Binnenkort wordt de laptop opgehaald en krijg ik een nieuw moederbord.

Zo hoort het! Geen gezeur maar gewoon goede service. Chapeau voor Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

thehutu schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:50:

Vanochtend Dell gebeld. Ik kreeg te horen dat de garantie verlopen was MAAR vanwege het probleem dat deze in dit geval was opgerekt naar 5 (VIJF!!!) jaar. Binnenkort wordt de laptop opgehaald en krijg ik een nieuw moederbord.

Zo hoort het! Geen gezeur maar gewoon goede service. Chapeau voor Dell!
Het blijft natuurlijk bezopen dat je voor (destijds) zo'n dure laptop zo aan moet kloten met een videokaart, maar 5 jaar is inderdaad wel netjes.
Desondanks blijf ik toch uitkijken naar een geschikte opvolger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehutu
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 16:32
Zoals eerder gemeld: mijn laptop heeft 8 dagen geleden er de brui aan gegeven (op een donderdag). nVidia probleem. Vrijdag gebeld. 5 jaar garantie en DUS nieuw moederbord plaatsen. Maandag doos geleverd voor de verzending naar Dell. Woensdag is de doos met laptop opgehaald. Vandaag is ie weer binnen! En hij doet het!!!!!!!!!!!!!

Ik ga nog een poosje genieten van mijn mooie Dell; en als hij ECHT de geest geeft... dan koop ik zo weer een Dell! :)

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 15:17
thehutu schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:04:
Zoals eerder gemeld: mijn laptop heeft 8 dagen geleden er de brui aan gegeven (op een donderdag). nVidia probleem. Vrijdag gebeld. 5 jaar garantie en DUS nieuw moederbord plaatsen. Maandag doos geleverd voor de verzending naar Dell. Woensdag is de doos met laptop opgehaald. Vandaag is ie weer binnen! En hij doet het!!!!!!!!!!!!!

Ik ga nog een poosje genieten van mijn mooie Dell; en als hij ECHT de geest geeft... dan koop ik zo weer een Dell! :)
Wel even checken of hij compleet is. Bij mij waren ze vergeten de fan terug te schroeven en was mijn nVidia ineens een Intel.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat lijkt me juist een voordeel... Een nieuwe nvidia gaat ook weer kapot...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MikeyMan schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:20:
Dat lijkt me juist een voordeel... Een nieuwe nvidia gaat ook weer kapot...
Dat klopt, maar dan mag Dell hem weer vervangen. De Intel IGP is absoluut geen goed alternatief, omdat deze bij lange na niet de performance van de Nvidia chip haalt. Beter was geweest dat Dell direct in 2008, op het moment dat Nvidia het debakel eidnelijk toegaf, een alternatief moederbord had gemaakt met vergelijkbaar presterende ATi/AMD GPU. Helaas heeft Dell dit niet gedaan, overigens valt Dell weinig te verwijten in deze het is Nvidia die consument en oem partner in de koude laat staan. Nvidia had eigenlijk voor de ectra kosten moeten opdraaien, maar oem partners zoals Dell krijgen alleen een kleine vergoeding per defecte GPU en meer niet.

Nu kun je zeggen dat dit Nvidia's kop zou kosten, maar dat kan nu eenmaal gebeuren als je dergelijke produktie fouten laat liggen, dan zal de schadepost alleen maar hoger worden. Het was namelijk al in November 2006 dat HP Nvidia waarschuwde dat zij een produktie probleem in hun GPU's hadden zitten. Er bestaat zelfs twijfel of de veel nieuwere series van het afgelopen jaar mogelijk nog op dezelfde manier worden geproduceerd, in iedergeval de 8800 en 9800 (Desktop) serie nog wel.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

_Dune_ schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:56:
Beter was geweest dat Dell direct in 2008, op het moment dat Nvidia het debakel eidnelijk toegaf, een alternatief moederbord had gemaakt met vergelijkbaar presterende ATi/AMD GPU.
dat zou ik als fabrikant nooit doen, het productieproces is vrij makkelijk te fixen voor nvidia (denk ik), waarom zou je als fabrikant geld verspillen om de fout van een andere fabrikant te omzeilen?
nee, ik denk dat ze er bij dell, terecht, op hebben gerekend dat nvidia het probleem wel zou oplossen.
(dit zal ook wel een van de redenen zijn dan heel de studio lijn tegenwoordig is uitgerust met ATI's, alleen de alienware's en zakelijke kaarten zijn nog verkrijgbaar met een nvidia kaart)

overigens, ik vermoed dat we kunnen fluiten naar een opvolger, getuige van het nieuwsbericht:
http://www.engadget.com/2...d-to-be-coming-this-fall/
The laptops in question include the Studio XPS 15 and Studio XPS 17 (seemingly successor to the XPS 13 and XPS 16 pictured above)
erg jammer, op dit moment is het enige volwaardige alternatief de peperdure vaio Z...

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je moet wel even mijn gehele commetaar meenemen he ;), ik geef ook aan dat Dell in deze weinig te verwijten valt, ze zijn gewoon in de koude gezet door Nvidia net als de andere oem fabrikanten. Overigens heeft HP wel voor bepaalde laptop series voorzien van moederborden met ATI/AMD GPU, dit betroffen alleen vrij nieuw series en niet zoals de XPS M1330 die al een poosje op de markt was

Verder zou het inderdaad erg jammer zijn als er niet weer een XPS 13" of 14" zal verschijnen, dit is over het algemeen een erg mooi formaar goede verhouding mobiel/bruikbaarheid. :)

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 18-09-2010 22:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Dune_ schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:56:
[...]

Dat klopt, maar dan mag Dell hem weer vervangen. De Intel IGP is absoluut geen goed alternatief, omdat deze bij lange na niet de performance van de Nvidia chip haalt.
Das een leuke theorie, maar die is natuurlijk niet eeuwig houdbaar.

- Op een gegeven moment is de theoretische levensduur van de laptop verlopen. Dell zal dan niet meer verpicht zijn om de chip te vervangen. En dan zit je met de gebakken peren. Dat terwijl de intel lekker door blijft pruttelen.
- Aan de prestatie premium van de nVidia wordt ook met het jaar minder. Nieuwere spellen en dergelijken zul je ook met de nvidia niet kunnen spelen. Zodoende ben je dus niet veel beter af dan met de intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
MikeyMan schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:04:
- Op een gegeven moment is de theoretische levensduur van de laptop verlopen. Dell zal dan niet meer verpicht zijn om de chip te vervangen. En dan zit je met de gebakken peren. Dat terwijl de intel lekker door blijft pruttelen.
Dell zal verplicht zijn de chip te vervangen, ook als deze over 20 jaar kapot gaat, mits aantoonbaar is dat het defect is ontstaan door de productiefout van nVidia. Theoretische levensduur (slijtage) staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MikeyMan schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:04:
[...]
Das een leuke theorie, maar die is natuurlijk niet eeuwig houdbaar.

- Aan de prestatie premium van de nVidia wordt ook met het jaar minder. Nieuwere spellen en dergelijken zul je ook met de nvidia niet kunnen spelen. Zodoende ben je dus niet veel beter af dan met de intel.
Persoonlijk heb ik 4 jaar NBD garantie wat voor de GPU tenminste 5 jaar is. De regel voor de Nvidia GPU's die Dell hanteerd is garantie + 1 jaar tot een max. van 5 jaar. Nu de laatste reacties gelezen te hebben lijkt het er op dat de 5 jaar voor iedereen is gaan gelden ongeacht de garantie die je had. Na 5 jaar is een laptop toch wel aan vervanging toe.

Overigens je/ik koop geen laptop met GPU (de Intel is een IGP) voor games die na zeg 3 - 4 jaar na aanschaf uitkomen. De laptop moet de dingen kunnen doen waarvoor ik hem gekocht heb en die ik er nu mee doe en daarvoor is de Intel IGP niet toereikend.

Mocht Dell om wat voor reden de Nvidia GPU (moederbord) niet meer kunnen vervangen (binnen die 5 haar), dan zijn ze verplicht je een andere aanbieding te doen. Het is vervalend voor een dergelijke bedrijf als Dell, maar als leverancier ben en blijf je verantwoordelijk voor het produkt.

Persoonlijk snap ik dan ook niet dat oem fabrikanten zoals Dell, HP en bijvoorbeeld Apple nooit iets serieus hebben ondernomen tegen Nvidia. Zoals ik al aangaf dat zou de kop van Nvidia kunnen kosten, maar dat is het risico dat zij zelf hebben genomen door op deze manier handel te drijfen.

In November 2006 was Nvidia al op de hoogte, in Juni/Juli 2008 hebben ze het toegegeven, maar nergens valt terug te vinden of zij in die tussentijd geprobeerd hebben om het produktieproces aan te passen, sterker nog waarschijnlijk hebben ze het niet geprobeerd. De enige oplossing die ze boden is het advies over te gaan op de nieuwe genratie GPU's wat op dat moment de G92 serie was, maar deze bleek algauw met dezelfde problemen te kampen.

Ik zelf adviseer regelmatig prive en zakelijk over hardware aankopen en raad alleen Nvidia aan wanneer om bepaalde features dit strikt noodzakelijk is. Puur om het fijt dat ik niet kan garanderen dat Nvidia dezelfde kwaliteit en degelijkheid kan leveren zoals anderen Intel, Matrox of AMD/ATi dat wel kunnen. Helemaal omdat nu ook de gerucht rond gaan dat de 2xx serie welke weer nieuwer is mogelijk ook dezelfde problemen ondervinden. Ik mag hopen dat Nvidia de fermi 4xx serie wel op een degelijke manier weet te produceren anders gaan ze echt grote problemen krijgen.
Trommelrem schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:03:
[...]
Dell zal verplicht zijn de chip te vervangen, ook als deze over 20 jaar kapot gaat, mits aantoonbaar is dat het defect is ontstaan door de productiefout van nVidia. Theoretische levensduur (slijtage) staat daar los van.
Ik wilde het niet aanhalen, vanwege het mogelijke commetaar (ik heb het al eens eerder gedaan), maar je hebt hier inderdaad gelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 19-09-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij heeft nvidia zoveel reserves dat ze nog jaren door kunnen blijven "sukkelen" op deze manier. Nvidia is nog steeds een sterk merk onder de consumenten.

http://www.businesswire.c...0100426006529&newsLang=en
AMD: 24%
intel: 43%
Nvidia: 31%
eerlijk gezegd vind ik dat rare cijfers, nvidia verkoopt geen chipsets met intergrated graphics meer, en nog hebben ze een hoger marktaandeel dan ATI? dat kan ik maar moeilijk geloven.
als ik het aanbod nu bekijk kan ik geen enkele reden bedenken om geen ati of intel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor degene met een M1330 met Nvidia gpu is dit artikel op Engadget wel interessant.

We krijgen helaas niet zo'n mooie regeling als bij HP (volledig nieuw apparaat gelijkwaardig aan het gekochte) maar onze moederbordjes blijven gerepareerd worden.

Misschien dat ik toch maar eens wat beter naar de HP Envy 14 ga kijken, want dit vind ik echt heel netjes van HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-06 09:45
Ook fijn, heb ik nog geen 2 maanden geleden een nieuwe 9cell accu gekocht, Heb ik dankzij reparatieproblemen dadelijk geen 1330 meer. Mocht iemand een 9-cell willen overnemen die 100% goed is, dan PM maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Malandro schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:28:
Ook fijn, heb ik nog geen 2 maanden geleden een nieuwe 9cell accu gekocht, Heb ik dankzij reparatieproblemen dadelijk geen 1330 meer. Mocht iemand een 9-cell willen overnemen die 100% goed is, dan PM maar :)
Wat bedoel je precies met reparatie problemen? Wanneer Dell jouw M1330 niet meer kan repareren zijn zij verplicht jou een alternatief te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
_Dune_ schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 01:01:
[...]

Wat bedoel je precies met reparatie problemen? Wanneer Dell jouw M1330 niet meer kan repareren zijn zij verplicht jou een alternatief te bieden.
Doen ze ook, maar wat het gaat worden weet ik nog niet. Daar zijn ze over aan het beslissen en hoor ik morgen.
Ik heb nu een paar keer problemen gehad met de 1330 en die paar keer zijn we (dell ik en monteurs) weken bezig geweest om het op te lossen, een monteur komt het originele probleem oplossen en vervolgens stapelen de nieuwe problemen zich op. Nu is het zo erg dat ik het zat was en Dell eigenlijk ook wel. Vrijdag eind van de middag hebben ze besloten een ander systeem aan te bieden, welk systeem dat zal zijn hoor ik morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

feit is natuurlijk dat dell weinig in het assoirement heeft wat op de xps 13 lijkt..

en trouwens, toen ik me laatst aanmeldde voor de nieuwsbrief van dell (kortingsbonnen) bleek dat je ook dit jaar weer een xps 1330 kan winnen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:00:
feit is natuurlijk dat dell weinig in het assoirement heeft wat op de xps 13 lijkt..

en trouwens, toen ik me laatst aanmeldde voor de nieuwsbrief van dell (kortingsbonnen) bleek dat je ook dit jaar weer een xps 1330 kan winnen :F
Vostro 3300 is wat ze mij in de eerste instantie aanboden. De Vostro 3300 is echt een stap hoger dan de XPS M1330, maar ik hoef geen nVidia meer dus ik ben voor een E4310 gegaan. Ik speelde toch al geen spellen, dus het ontbreken van een videokaart is geen gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Malandro schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:41:
[...]
Doen ze ook, maar wat het gaat worden weet ik nog niet. Daar zijn ze over aan het beslissen en hoor ik morgen.
Ik heb nu een paar keer problemen gehad met de 1330 en die paar keer zijn we (dell ik en monteurs) weken bezig geweest om het op te lossen, een monteur komt het originele probleem oplossen en vervolgens stapelen de nieuwe problemen zich op. Nu is het zo erg dat ik het zat was en Dell eigenlijk ook wel. Vrijdag eind van de middag hebben ze besloten een ander systeem aan te bieden, welk systeem dat zal zijn hoor ik morgen.
Hoogstwaarschijnlijk zal ja daar niet minder van worden, ik heb daar zijdelings ervaring mee.Om het een beetje kort te houden een neef van mij heeft veel problemen gehad met een XPS 17xx, deze is over een tijdspan van 2,5 jaar 2x geheel vervangen geweest. Uiteindelijk is hij geeindigd met een alienware laptop, omdat in de XPS 17xx serie geen SLi meer beschikbaar was en de AlienWare een goede ATi/AMD alternatief had. In deze en met andere zaken heb ik erg goede ervaringen met Dell.

Overigens het is verstandig om een laptop uit te zoeken met een AMD/ATi GPU of Intel IGP en niet weer voor een Nvidia te gaan, omdat absoluut niet zeker is of de nieuwere serie wel betrouwbaar/degelijk zijn. Er gaan naar mijn idee nog te veel geruchten rond dat Nvidia zijn zaken nog altijd niet op orde heeft in het produktie proces. (better save than sorry).

Op papier heeft Nvidia leuke technieken, maar ze heeft de laatste jaren laten zien dat het aan de degelijkheid nogal ontbreekt en dat is zeker ook wel zo belangrijk.
Trommelrem schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:12:
[...]
Vostro 3300 is wat ze mij in de eerste instantie aanboden. De Vostro 3300 is echt een stap hoger dan de XPS M1330, maar ik hoef geen nVidia meer dus ik ben voor een E4310 gegaan. Ik speelde toch al geen spellen, dus het ontbreken van een videokaart is geen gemis.
De Vostro zal kwa systeem specificaties wel veel beter zijn dan de XPS M1330, maar is dit ook het geval met de bouwkwaliteit? De Vostro staat gepositioneerd als butget zakelijk, terwijl de XPS high-end is. Overigens kan het al gauw dat de Vostro betere specificaties heeft, dat komt gewoon om dat het een veel nieuwer type is. Was de XPS M1330 ook nog in produktie geweest, dan had je hier hoogstwaarschijnlijk ook veel betere hardware in kunnen krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 03-10-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
_Dune_ schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:50:
[...]

Op papier heeft Nvidia leuke technieken, maar ze heeft de laatste jaren laten zien dat het aan de degelijkheid nogal ontbreekt en dat is zeker ook wel zo belangrijk.
Voor mij zeker geen nVidia meer. Dat er toevallig een slechte serie is dat kan ik begrijpen, maar als een bedrijf gewoon weigert hier een oplossing voor te bieden dan koop ik niets meer van ze. "Gebruik maar een nieuwere serie" is geen oplossing, want dan moet de layout van het moederbord opnieuw worden ontworpen.
De Vostro zal kwa systeem specificaties wel veel beter zijn dan de XPS M1330, maar is dit ook het geval met de bouwkwaliteit? De Vostro staat gepositioneerd als butget zakelijk, terwijl de XPS high-end is. Overigens kan het al gauw dat de Vostro betere specificaties heeft, dat komt gewoon om dat het een veel nieuwer type is. Was de XPS M1330 ook nog in produktie geweest, dan had je hier hoogstwaarschijnlijk ook veel betere hardware in kunnen krijgen.
De Vostro's die ik heb besteld voor klanten voelen wel degelijker aan dan de XPS M1330. De M1330 was ook meer een designlaptop, de Vostro's zijn meer vierkante maar functionele laptops.

Wat ik wel mis is de enorm fijne touchpad. Ook al heeft het geen multitouch, ik heb nog nooit een touchpad gebruikt welke zo fijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Morgen hoor ik wat ze willen bieden. Zat zelf ook al naar de latitude's te kijken. Misschien wordt dat wel wat.

[ Voor 0% gewijzigd door Malandro op 03-10-2010 20:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Klein probleempje hier. Mijn laptop loopt af en toe zomaar vast en reageert dan echt helemaal nergens meer op, behalve op lang de uit-knop indrukken. Muziek blijft steken in een vervelend harde bromtoon, de muis doet niks meer, alles hangt. Ik heb de Windows logs nagekeken en ik kan helemaal niks vinden, er zijn geen errors of waarschuwingen of iets anders rond het tijdstip van de vastloper. Alleen de minuut na de vastloper is er een critical error dat het systeem onderbroken is van stroom (ja, door de uit knop ja). Hebben meer mensen hier last van, zou het aan Windows kunnen liggen (recente legale installatie van W7 Pro) of is dit iets hardwarematigs? Het beeld is, behalve dat het blijft hangen, nog wel wel normaal, geen strepen of vertekeningen o.i.d. Ik denk dus niet dat het het welbekende nvidia probleem is. Er is geen HDD-activiteit, de LED knippert niet. De CPU gaat wel aan de gang want de fan begint een halve minuut na de vastloper ontzettend te blazen. Verder heb ik een paar maanden geleden een Intel 5100 Wlan kaartje geïnstalleerd, daarvoor had ik nooit last van vastlopers, alleen heeft het kaartje er toch zeker een maand er in gezeten voordat er problemen kwamen.

[ Voor 18% gewijzigd door Flying Bobman op 04-10-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hdd getest? bij mijn laatste hdd crash gebeurde hetzelfde: freeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Met welk tooltje stel je voor om dat te testen, en waar test ik dan op? HD Tune -> Health? Bedankt voor je snelle reactie trouwens :) Een nieuwe HDD is nog te overzien, ik dacht zelf aan grotere problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hdtune error scan (met al die blokjes), het toojtje van de fabrikant, of de dell diagnostics dvd.

de laatste word door dell ook geaccepteerd als "stuk", dan sturen ze dus meteen een nieuwe op in mijn ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 04-10-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Bah nog geen reactie van Dell.. (had het ook niet verwacht eigenlijk, hoewel wel beloofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Oké, ik heb alle tests van de Dell Diagnostics CD USB-stick gedaan (ook de diepgaande/langdurige) en er is niks fout gegaan, alles lijkt in orde. Kan ik hieruit concluderen dat er gewoon een verse installatie van Windows 7 op moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vermoed van wel, als de hdd test pass't kan je er wel vooruitgaan dat hij het nog doet.
ik kan verder niets bedenken wat stuk kan zijn, behalve de software.

is de frequentie van de vastlopers hoog genoeg om te kijken of het in safe mode nog steeds optreed? of is dat geen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
De ene keer gebeurt het 2x op een dag, en soms heb ik er een ruime week geen last van. Wat me overigens opvalt is dat het vaak gebeurt als SABNZBd+ bezig is. Alleen dit is geen voorwaarde, ongeveer 2/3 van de keren dat de boel vastloopt ben ik aan het downloaden, maar laatst liep de boel ook vast bij het tikken van een documentje in Word... Misschien een fout in de drivers van Intel. Heel vervelend iig dat Windows er niet aan toekomt om de error weg te schrijven in een foutlog. Bedankt voor je supersnelle reactie weer, 3 minuten, daar kunnen de meeste helpdesks nog wat van leren :D

*Edit* Misschien een juist vermoeden. Google geeft te weten dat er meer mensen zijn die last hebben van vastlopers (freeze) met Intel Wifi link 5100 kaartje en de driver die met Windows Update geleverd wordt. Dat verklaart ook waarom ik de eerste maand icm dat nieuwe kaartje geen last had van vastlopers: toen was er nog geen update geïnstalleerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Flying Bobman op 06-10-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet toch iets te doen hebben op een saaie avond O-)
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.