Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:46:
* De 'voetjes' van mijn pc zijn niet even hoog waardoor mijn pc wat 'wiebelt'. De laptop staat dan nooit echt stabiel. Naar mijn mening niet echt de moeite om hiervoor iemand langs te laten komen maar wel ergens echt stom ... Zijn er hier meer met hetzelfde probleem (of is dit gewoon bij allemaal)?
Of dat bij alle M1330's is weet ik natuurlijk niet, maar de mijne had dit probleem ook (ik heb m'n M1330 inmiddels verkocht en wacht op een M1530).
* Naast de scharnieren van het scherm is er een spatie van enkele millimeters (2-tal) waar ik enkele draadjes zie. Ook ligt het 'roostertje' achter de media-buttons, dus met de speakers, niet echt recht, maw hobbelig en krult op het einde een beetje naar boven nu wel niet in extreme mate). Ook van dit zou ik graag weten of dit 'normaal' is.
Dit probleem had ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Ik bestel dit voor werk, dus hoef uberhaut niks te betalen.

Anyways, na nog een belletje met dell, is het nu naar beneden gegaan 1180,00 incl btw, met excuus van hun kant, thanks voor de tip dude :-)

Volgens hem levertijd binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
NeoSoulStar schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:10:
Ik bestel dit voor werk, dus hoef uberhaut niks te betalen.

Anyways, na nog een belletje met dell, is het nu naar beneden gegaan 1180,00 incl btw, met excuus van hun kant, thanks voor de tip dude :-)

Volgens hem levertijd binnen 2 weken.
Haha alsjeblieft, heb je goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 02:48:
/edit
Kwam net deze Belkin High-Speed Docking Station tegen. Het leek precies wat ik zocht.Werkt via de ExpressCard, dus sneller dan usb. En heeft ook nog eens een dvi aansluiting, dus hoef ik ook niet meer op zoek te gaan naar een converter dacht ik.
Maar kwam vlak daarna de volgende reviews tegen. Blijkt daaruit dus dat het niet goed werkt :( . En kwam net ook nog deze review tegen.Die juist beweren dat het perfect werkt. En verder kom ik nog veel verschillende ervaringen tegen waar ik niet veel wijzer van wordt. Dus heeft iemand misschien hier toevallig ervaring met dit apparaat of zoiets vergelijkbaars.

/edit2
Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze docking station van Targus tegen. En hier een review daarvan. Dus graag ervaringen van jullie met 1 van deze of andere apparaten met de m1330
Is er niemand die ervaringen heeft met 1 van deze of andere docking stations?

Vandaag kwam ik in de bijenkorf deze beschermingslap (voor tussen scherm en toetsenbord) tegen. Volgens de maten op de site, moet hij eigenlijk wel passen. Je kan hem ook gelijk gebruiken om het scherm ermee schoon te maken en als muismat. Verder kan ik eigenlijk geen soortgelijke producten vinden. Hebben jullie ervaringen met deze of soortgelijke product? Want ik ga hem denk ik binnenkort dan even halen.

Ook gelijk even een bluetooth muis erbij (deze wil ik gaan halen) en hij is zo goed als compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
xileS schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:45:
Vandaag kwam ik in de bijenkorf deze beschermingslap (voor tussen scherm en toetsenbord) tegen.
Krijg je er niet standaard van Dell zo'n soort doekje bij? Die zat er bij mijn M1330 tenminste wel bij.
17 euro voor zo'n dingetje vind ik trouwens wel veel geld.

[ Voor 6% gewijzigd door jj71 op 10-04-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen al enkele maanden ervaring met deze fantastische laptop. Perfect desktop replacement voor mij. Wel enkele vraagjes;

* De 'voetjes' van mijn pc zijn niet even hoog waardoor mijn pc wat 'wiebelt'. De laptop staat dan nooit echt stabiel. Naar mijn mening niet echt de moeite om hiervoor iemand langs te laten komen maar wel ergens echt stom ... Zijn er hier meer met hetzelfde probleem (of is dit gewoon bij allemaal)?

* Naast de scharnieren van het scherm is er een spatie van enkele millimeters (2-tal) waar ik enkele draadjes zie. Ook ligt het 'roostertje' achter de media-buttons, dus met de speakers, niet echt recht, maw hobbelig en krult op het einde een beetje naar boven nu wel niet in extreme mate). Ook van dit zou ik graag weten of dit 'normaal' is.

verder top!
Ik heb maar enkele foto'tjes gemaakt. Hopelijk krijg ik hier dan meer reactie op.

Afbeeldingslocatie: http://www.23hq.com/Mister_B/photo/3022690/standard

Afbeeldingslocatie: http://www.23hq.com/Mister_B/photo/3022675/standard

Zo ziet het eruit. Ook kan je een beetje zien wat ik bedoel met het 'krullen' op het einde van het 'roostertje'.

Het wiebelen begint toch een beetje te vervelen na enige tijd te typen ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Dat kiertje naast het scharnier zit er idd bij mij ook. Ik zou echter wel iemand laten langskomen voor het wiebelen en het plastic kapje wat niet goed aansluit.

Ik heb hier een dell monteur laten komen omdat de afwerking van mijn deksel me niet beviel. Ik ben van mening dat je genoeg betaald voor deze laptops om er zeker van te zijn dat ze helemaal in orde zijn.

Bij mij stond de strip die aan de 'buitenkant' van je laptop over de webcam zit een beetje bol, ik vondt dit zelf slecht afgewerkt. Hebben ze dan ook zonder tegensputteren voor me vervangen.

(Heb nu ook een extra deksel in de kast :P dus mochten er ooit krassen op komen ofzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit eigenlijk met een heel irritant probleem. zoals jullie misschien gelezen hebben, was er vorige maand een update dit niet goed functioneerden. Wanneer de computer/laptop opnieuw opgestart werd, ging die in een soort van loop zitten. je krijgt de balk met window microsoft en dan komt er opeens een blauw scherm, wat door de snelheid niet te lezen is en dan start die weer op nieuw op. continu achter elkaar door. Ik heb toen een systeem herstel gedaan, maar dit hielp niet.

Aangezien ik voor de rest me computer niet zo vaak opnieuw opstart had ik er geen last van, (bij gewoon opstarten doet hij dit niet, alleen bij opnieuw opstarten vanuit windows) maar vanmiddag startte ik hem weer opnieuw op en kreeg ik weer het zelfde.

hebben meer mensen hier last van? ligt dit echt aan windows update? of kan het ook toevallig aan mijn bios liggen aangezien die windows niet eens opgestart krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
^^ Had ik ook, heb een herstelpunt kunnen kiezen (met de DVD) en de automatische updates uitgezet. En toen overgestapt op Ubuntu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm oke, dan weet ik dat het dus aan dat *** vista ligt, weer een reden om weer terug te gaan naar XP. Iedergeval bedankt, weet ik iedergeval dat me laptop nog oke is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
jj71 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:20:
[...]

Krijg je er niet standaard van Dell zo'n soort doekje bij? Die zat er bij mijn M1330 tenminste wel bij.
17 euro voor zo'n dingetje vind ik trouwens wel veel geld.
Ja dat klopt, maar daarmee krijg je je beeldscherm niet mee schoon. En ik heb toch liever zo'n echte doekje van stof, die je niet zomaar kapot kan trekken.

Vandaag heb ik alvast een vervangende laptop gekregen. Dinsdag komen ze de oude ophalen, maar helaas heeft deze nog meer mankementen dan de eerste. De 1e was eigenlijk alleen het scherm niet zo goed gemonteerd. Bij deze 2e merk ik hetzelfde verschijnsel, dat die zwarte stukje waar de dell logo op staat(binnenkant) aardig los zit. Ik kan het zover naar voren trekken (met gemak) dat ik de printplaat kan zien van het scherm. Dit heb ik eerder vermeld in dit topic. Maar er werd gemeld dat het niet zo los moet zitten. Ik krijg nu juist het gevoel dat het misschien wel zo hoort, anders moet het wel heel toevallig zijn, dat ze alle 2 zo zijn.

Deze nieuwe heeft verder nog een bolling in de toetsenbord. En ik merk dat er andere merken zijn gebruikt voor bepaalde onderdelen, zoals de hardeschijf en de dvd-speler. Er zit nu een Hitachi HTS722020K9A300 in als hardeschijf ipv een seagate. Deze is volgens mij veel luidruchtiger. En als dvd drive een Matshita DVD+-RW UJ-857G, dit is volgens mij een oudere soort drive. Hij maakt namelijk altijd geluid als je op de eject knop drukt en maakt denk ik ook meer lawaai.

Ik ben benieuwd hoe Dell dit nu gaat oplossen. Ik had ze gevraagd om extra aandachtig te zijn met het controleren, want ik had geen zin in nog meer gezeik. Maar dat heeft dus geen invloed gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door xileS op 11-04-2008 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• southfall
  • Laatst online: 26-01-2024
@NeoSoulStar

Hoe heb je de T8300 processor kunnen bestellen in combinatie met de 65W adapter?
Ik kan de T8300 niet selecteren zonder ook een 90W adapter te nemen in de configuratieselectie met voor de rest hetzelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:17:
[...]

Ik heb maar enkele foto'tjes gemaakt. Hopelijk krijg ik hier dan meer reactie op.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo ziet het eruit. Ook kan je een beetje zien wat ik bedoel met het 'krullen' op het einde van het 'roostertje'.

Het wiebelen begint toch een beetje te vervelen na enige tijd te typen ... :/
Ik heb exact hetzelfde gleufje. Ik heb wel geen loszittende of wiebelende onderdelen. Ik heb eigenlijk nog geen enkele m1330 gezien zonder gleufje aan de linkerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j005t
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05-2024
southfall schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:40:
@NeoSoulStar

Hoe heb je de T8300 processor kunnen bestellen in combinatie met de 65W adapter?
Ik kan de T8300 niet selecteren zonder ook een 90W adapter te nemen in de configuratieselectie met voor de rest hetzelfde systeem.
je moet bellen, heb ik ook gedaan, gaat sowieso veel makkelijker en je kunt meteen dikke korting regelen met een beetje vlotte babbel. Ik had mn laptop besteld in de periode gratis thuis bezorgen en 15% korting. Ik een beetje een zielig verhaal opgehangen arme student en dat ik al veel gekocht heb via dell (kunnen ze nachecken dus niet liegen hier) kreeg ik nog eens 10% extra dacht ik (er was een code voor die ik niet had maar ze mogen die korting blijkbaar gewoon geven)

orginele prijs was 1400 en kreeg heb voor iets minder dan 1200 mee. Toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
j005t schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:30:
[...]

je moet bellen, heb ik ook gedaan, gaat sowieso veel makkelijker en je kunt meteen dikke korting regelen met een beetje vlotte babbel. Ik had mn laptop besteld in de periode gratis thuis bezorgen en 15% korting. Ik een beetje een zielig verhaal opgehangen arme student en dat ik al veel gekocht heb via dell (kunnen ze nachecken dus niet liegen hier) kreeg ik nog eens 10% extra dacht ik (er was een code voor die ik niet had maar ze mogen die korting blijkbaar gewoon geven)

orginele prijs was 1400 en kreeg heb voor iets minder dan 1200 mee. Toch netjes.
Dus je kreeg 225 euro korting. 225 gedeeld door 1400 = 16% korting. Oftewel, je hebt geen 10% korting gekregen, maar 1% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23

Hero

Duck power!

@NeoSoulStar

Wil je per sé een adapter van 65W? Het maakt toch weinig uit, welke je neemt? En de prijs is ook gelijk. Dan is 90W toch ook prima?

Het is mij gelukt om (via de site) een config te bouwen met een T8300 en 4GB geheugen (met 90W adapter) en die van E 1419 naar E 1008 te prijzen, met de 15% korting bovenop de E 170 die al standaard is. Is die 1008 zo goedkoop of die 1419 zo onrealistisch hoog van Dell? Ik ga namelijk altijd een beetje twijfelen van zulke grote kortingen......

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@NeoSoulStar

Waarom wil je eigenlijk een 65W adapter? Het is niet voor niks dat ze een 90W adapter verplicht stellen bij een T8300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
FezzFest schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:00:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gleufje. Ik heb wel geen loszittende of wiebelende onderdelen. Ik heb eigenlijk nog geen enkele m1330 gezien zonder gleufje aan de linkerkant.
Ik heb nu nog 2 m1330 hier liggen en ze hebben dat allebei, dus ik denk idd dat het zo hoort (dat je die draadjes kan zien). Maar waar ik het eerder over had dat stukje waar de dell logo op staat, hoort het zo los te zitten dat je het eenvoudig naar voren kan trekken? Zover dat je van bovenaf de printplaat kan zien. Want dat heb ik 'toevallig' ook op beide laptops.
Afbeeldingslocatie: http://www.ivan-pan.nl/xps/xps(6).thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
silmaril8 schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:44:
Waarom wil je eigenlijk een 65W adapter? Het is niet voor niks dat ze een 90W adapter verplicht stellen bij een T8300.
Volgens mij heeft het type adapter (65W of 90W) niets te maken met de processor, maar met wat voor batterij je bestelt: bij de standaard 6-cel batterij krijg je de 65W adapter, bij de 9-cel batterij de 90W adapter.

Zowel de 65W als 90W adapter werkt prima, maar met de 90W adapter wordt de batterij sneller opgeladen. Bij de 9-cel batterij krijg je de 90W adapter omdat het anders waarschijnlijk erg lang zou duren voordat de batterij is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
@Southfall,

Had het zelfde toen ik via de website deed, maar heb toen ook gebeld, dit is alweer de oude config, die dude had een paar fouten gemaakt in de factuur.

De laatste die ik gekregen heb is :

AC Adapter 90W - 3 Pin
Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
jj71 schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:49:
[...]

Volgens mij heeft het type adapter (65W of 90W) niets te maken met de processor, maar met wat voor batterij je bestelt: bij de standaard 6-cel batterij krijg je de 65W adapter, bij de 9-cel batterij de 90W adapter.

Zowel de 65W als 90W adapter werkt prima, maar met de 90W adapter wordt de batterij sneller opgeladen. Bij de 9-cel batterij krijg je de 90W adapter omdat het anders waarschijnlijk erg lang zou duren voordat de batterij is opgeladen.
Een 65W of 90W adapter heeft niks te maken met wat voor batterij je bestelt. Het heeft te maken met hoeveel watt de laptop verbruikt.
Stel: een laptop verbruikt 70Watt bij intensief gebruik. Dan is een 65Watt adapter dus onvoldoende en zal de laptop uitvallen. Het heeft dus niks te maken met de keuze van een batterij: een laptop zal niet meer Watt verbruiken met een 9-cell dan met een 6-cell batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ja, maar de T8300 gebruikt echt niet zoveel energie dat je er een 90W adapter voor nodig hebt. De T8300 is een 45nm Penryn-processor die zelfs minder energie verbruikt dan de vorige generatie Core 2 Duo processors.

Mijn M1330 met T7300 en 8400M GS (die ik nu niet meer heb) verbruikte misschien 35W als ik 'm op volle toeren liet draaien. 65W is meer dan voldoende voor normale laptops zoals de M1330 en M1530. (Voor een gamemonster heb je misschien wel meer nodig).

Dus 65W of 90W adapter ligt zeer waarschijnlijk niet aan wat voor processor er in je laptop zit, en het idee dat het te maken heeft met de 6- of 9-cel batterij is veel aannemelijker. Een adapter met meer vermogen kan de batterij sneller opladen.

Zie ook dit.

*edit*: Ik heb nog eens naar het lijstje gekeken van mijn bestelling (M1530 Product Red met T9300, 6-cel battrij, ik ga 'm vandaag bij UPS ophalen): zo te zien zit er een 90W adapter bij. Hmmm, dus de theorie over de batterij klopt dus ook niet. Het lijkt me wel sterk dat die laptop meer dan 65W trekt - dat zou erg veel zijn voor een laptop.

*edit2*: Zie ook deze post van bertus74. Zo te zien kan 'n M1530 dus wel meer dan 80W trekken (en dat zal dan ook wel zo zijn voor de M1330)...

[ Voor 25% gewijzigd door jj71 op 14-04-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
jj71 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:11:
*edit*: Ik heb nog eens naar het lijstje gekeken van mijn bestelling (M1530 Product Red met T9300, 6-cel battrij, ik ga 'm vandaag bij UPS ophalen): zo te zien zit er een 90W adapter bij. Hmmm, dus de theorie over de batterij klopt dus ook niet. Het lijkt me wel sterk dat die laptop meer dan 65W trekt - dat zou erg veel zijn voor een laptop.

*edit2*: Zie ook deze post van bertus74. Zo te zien kan 'n M1530 dus wel meer dan 80W trekken (en dat zal dan ook wel zo zijn voor de M1330)...
Juist... Het heeft echt niks met de keuze van een batterij te maken. Een 65w/90w adapter hangt gewoon af van hoeveel het systeem verbruikt.
De T8300 zal misschien niet zoveel meer verbruiken dan een T8100, maar als het verbruik van een T8300 laptop net een grens passeert (en de T8100 daar net onder blijft), dan is de keuze van een 90W adapter al beter te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j005t
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05-2024
silmaril8 schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:33:
[...]

Dus je kreeg 225 euro korting. 225 gedeeld door 1400 = 16% korting. Oftewel, je hebt geen 10% korting gekregen, maar 1% ;)
ja daarom staat er ook ongeveer bij. weet de prijzen neit meer precies. maar het klopte wel. :) kan best dat het bedrag 1470 was ofzo en ik betaalde 1150

[ Voor 7% gewijzigd door j005t op 14-04-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• southfall
Dan neem ik de T8100 processor (2.1 GHz, 3MB) in plaats van de T8300 (2.4 GHz, 3MB)

- Geen extra gewicht en grootte van die 90W adapter is de voornaamste reden
- Minder warmte op volledige belasting (ik heb gelezen dat M1330 wel warm kan worden)
- langere accuduur als ie de FSB van 800Mhz naar 400Mhz verlaagd (kdenk niet dat dat variabel kan)
- het blijft tenslotte een ultraportable: de processor is daarvoor al zwaar vergeleken met andere modellen
en is geen echte bottleneck..toch?

deze namiddag bestel ik hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
southfall schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:34:
Dan neem ik de T8100 processor (2.1 GHz, 3MB) in plaats van de T8300 (2.4 GHz, 3MB)

1- Geen extra gewicht en grootte van die 90W adapter is de voornaamste reden
2- Minder warmte op volledige belasting (ik heb gelezen dat M1330 wel warm kan worden)
3- langere accuduur als ie de FSB van 800Mhz naar 400Mhz verlaagd (kdenk niet dat dat variabel kan)
4- het blijft tenslotte een ultraportable: de processor is daarvoor al zwaar vergeleken met andere modellen
en is geen echte bottleneck..toch?

deze namiddag bestel ik hem
Wat hebben punt 2 en 3 met de keuze van een 65w of 90w adapter te maken? Het is trouwens eerder aannemelijk dat een 90Watt adapter bij volledige belasting minder warm wordt.

Betreffende punt 1 en 4: het gewicht tussen een 65w of een 90w is minder dan 50gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

xileS schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 02:48:
Mooie opstelling pim :9~ , maar even een vraagje. Gebruik jij je m1330 als vervanging voor je desktop? Zie namelijk op de foto niet goed hoe jij je laptop hebt aangesloten. Want dat ben ik ook van plan, maar ik zoek nog een geschikt docking station, zodat als ik thuis ben gewoon met 1 kabel alles vast kan klikken, met monitor en al. Maak je toevallig gebruik van zo'n apparaat? Zo ja welke dan en hoe bevalt hij? Want ik vraag me nog af of zo'n docking station wel goed werkt, volgens mij gaat alles dan via 1 usb verbinding, wat niet te goede komt voor de doorvoersnelheid.
Dat is niet mijn setup ;) Gebruikte alleen even een afbeelding om te laten zien wat een Dual-setup is. Maaaar... Dat is wel de setup die ik ga nemen.
Ik heb hem nu getest op 2 monitoren van 1280*1024 tegelijkertijd. En ik hoop dat het ook kan met 2 tft's van 1680*1050.. Of misschien zelfs wel 1900*1200? Ik ga het nog ergens in een winkel testen..
Ik ga hem gebruiken voor mijn werk, dus daar wordt het de vervanging van mijn desktop. Ik gebruik geen docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
silmaril8 schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:43:
Betreffende punt 1 en 4: het gewicht tussen een 65w of een 90w is minder dan 50gram.
Ik had eerst een M1330 met 65W adapter, nu een M1530 met 90W adapter. De 90W adapter is duidelijk een stuk groter en zwaarder dan de 65W adapter. Ik kan me voorstellen dat je hiermee rekening wilt houden als draagbaarheid belangrijk voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
xileS schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:22:
[...]

Ik heb nu nog 2 m1330 hier liggen en ze hebben dat allebei, dus ik denk idd dat het zo hoort (dat je die draadjes kan zien). Maar waar ik het eerder over had dat stukje waar de dell logo op staat, hoort het zo los te zitten dat je het eenvoudig naar voren kan trekken? Zover dat je van bovenaf de printplaat kan zien. Want dat heb ik 'toevallig' ook op beide laptops.
[afbeelding]
Bij mijn m1330 zit het stukje waar het dell logo op staat vrij goed vast. Als ik hard zou trekken zou ik de pirntplaat kunnen zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

FezzFest schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:23:
[...]
Bij mijn m1330 zit het stukje waar het dell logo op staat vrij goed vast. Als ik hard zou trekken zou ik de pirntplaat kunnen zien zitten.
Hier is het het zelfde, ik krijg amper mijn nagel tussen de cover en het lcd paneel... moet erg m'n best doen om dit naar achter te trekken, al is het niet onmogelijk.
Voor de mensen die willen weten hoe de laptop inelkaar zit. Dat stuk met het logo er op aan de binnenkant is een flinterdun afdel paneeltje wat vastklikt, en alleen op die manier vast zit. Zet je dus je nagels er tussen, dan loop je kans dat je de bevestiging van het paneeltje lostrekt. Je kan bv bovenaan het paneeltje relatief makkelijk lostrekken, vergelijkbaar met de kleine bevestigingsklemmetjes naast je mediapaneel.

Na al het gepraat over die voeding kwam bij mij de volgende vraag naar boven:
Zijn er al gebruikers met de 90 watt voeding? Kan iemand mij vertellen of dit een ronde plug is of een 8hoekige zoals bij de 65 watt voeding? en dan nog een vraag... zou je me het typenummer dan ook willen vertellen zodat ik weet welke adapter echt origineel voor de m1330 is?
( dit omdat ik binnenkort een processor upgrade wil uitvoeren, en hij in de dell configurator voor die processor een zwaardere voeding aanraadt wil ik een originele zien te pakken te krijgen via ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• southfall
Maandag 14/4/2008 dus een M1330 besteld:

punten van aandacht waren:
- gewicht
- stroomverbruik
- evenwichtige performance, niet noodzakelijk top performance
- budget was niet zo belangrijk, maar ook geen superbedragen
- stil!

Ik had nog getwijfeld met volgende laptops:

Lenovo Thinkpad
- geen optical drive
- ofwel 12.1 inch klein en duur met minder features of wel minstens 14"
- vrij duur

Macbook air
- dvd station, firewire, ethernet extern...
- je betaalt veel voor de stijl
- closed case design

Sony VAIO
- te duur

Toshiba Sattelite U305-S5127
- 4200 rpm schijf
- "budget versie van de m1330"
- geen n wifi

Andere laptops van dell kleiner dan 13"
- 4200 rpm is te weinig
- niet performant genoeg

Sony SZ serie
- te duur

Toshiba Tecra M8-S8011
- fan te luid onder load
- begint al van 4.5lbs bij nog maar een 6 cell batterij (net iets te zwaar vergeleken met m1330)

Tenslotte geef ik wel toe dat het design ook wel meegespeeld heeft, terwijl ik daar normaal niet zoveel naar kijk. De m1330 is echt een mooie laptop.

xps 1330
Intel® Core™2 Duo T8100 Processor (2,1 GHz, 800 MHz, 3 MB L2-cache)
- Zie mijn vorige post: ik wou een 65W adapter vanwege het gewicht (slechts 350g) en de grootte
- Dit was de snelste processor die ik kon selecteren met een 65W adapter (anders foutmelding)
- Nieuwste penryn modellen (vanaf T8100 en hoger) zijn iets zuiniger
Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands
- Inclusief 'crapware', maar die smijt ik er wel van
- Helaas nog geen andere keuze zoals Ubuntu hier in belgië (amerika wel)
- Hopelijk zal vista nu wel meevallen met de pas gereleaste SP1 in het nederlands
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™
- Hierover geen twijfel: LED= zuiniger, helder, licht en hoger contrast
- 13.3 inch omdat het toetsenbord kleiner is van kleinere modellen en omdat dit de grens was van doenbaarheid van grootte voor op te kijken, 12" was te klein
- Deze laptop was beste prijs/kwaliteit laptop die ik kon vinden in 13" formaat
Biometric Fingerprint Reader
- Geen andere keus
- Schijnt niet altijd zo veilig te zijn
3GB Dual Channel DDR2 SDRAM
- Omdat ik eventueel van plan ben Ubuntu met VMWare Windows te draaien
- Omdat meer geheugen geen extra stroom vraagt
- Nadeel is dat dual channel niet volledig gebruikt wordt maar bij 4GB op 32bits wordt 800MB van het geheugen niet gebruikt. 64bit heeft nog te weinig voordelen en staat precies nog niet zo stabiel heb ik de indruk.
- Ik denk dat vista dit extra geheugen zeker kan gebruiken. Op anandtech had ik gelezen dat 3GB de 'sweetspot' van vista was.
200 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)
- uit wat ik kon leren van wat researchwerk is dat 7200 rpm schijven nauwelijks meer of soms zelfs minder stroom verbruiken dan sommige 5400 rpm modellen (scheelt 5 minuten batterij). Ook vormt de harde schijf vaak een bottleneck in een laptop en is de snelheidswinst dus zeker welkom voor een evenwichtig systeem.
- 200 GB omdat ik die ruimte wel nodig heb en omdat de schijf sneller is door de toegenomen datadichtheid per platter vergeleken met bijvoorbeeld 120GB modellen
- SSD schijven zijn veel te duur nog (700 euro meerprijs)
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
- omdat het niet anders kon als je het LED scherm neemt
- omdat de meeste configuraties hier op dit forum deze kaart hadden
- maar eigenlijk wou ik toch een geïntegreerde Intel X3100, omdat het stroomverbruik toch een stuk hoger ligt bij een dedicated kaart en ik niet game
- ik had echter wel gelezen dat je de gpu kon underclocken en daarmee een lager of gelijkwaardg stroomverbruik als de X3100 kon bekomen, maar ik betwijfel of dit werkt en of de performance dan nog doenbaar is
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
- Extra gewicht das waar (iets van een 250g ofzo vgl met de 6cell), maar ik vond de totale batterijduur van ongeveer 5-6uur ipv ongeveer 3-4uur wel zeer handig
- Ook steekt de batterij uit aan de onderkant (de 6 cell niet). Sommigen vonden dit lelijk maar ik zie het anders:
De laptop schijnt 8 graden koeler te zijn door de verbeterde airflow + het is ergonomischer zo te typen en je polsen rusten zo niet op de onderkant van het toetsenbord dat ook warm kan worden had ik gelezen.
Intel Wireless-n minikaart
- geen twijfel nieuwste technologie, wel jammer dat WiMax nog niet verkrijgbaar was (wachten tot juni voor de nieuwe centrino was net iets te lang)
Bluetooth
Externe 56K/V90-modem (USB) inclusief kabel en adapter - Nederlands

Ik heb ook nog een extra 'auto/air' slim 65W adapter besteld, die nog minder weegt en nog kleiner is.
Maar die zal vermoedelijk wel koken :P

Dit alles heb ik hier in belgië besteld voor de prijs van 1305 euro met devolgende kortingen:
- min 170 euro op geslecteerde modellen
- gratis levering
- 15 % korting tot 15/4/2008

Ik heb eerst via telefoon een offerte laten maken veel mensen op dit form dit aanraden. Ik vond dit echter verre van ideaal. De extra kortingen die sommigen hier gekregen hebben aan de telefoon kreeg ik niet. En ik kreeg geen melding of mijn kortingscode nu werkte of niet, maar zag dit later in de offerte pas.
Dan maar gewoon online besteld, vind ik persoonlijk veel handiger. Zo is het adres bijvoorbeeld zeker juist.

De leveringsdatum stond gepland voor 13/05/2008 maar ik heb juist gekeken en nu is ie al verzonden van gisteren, das SNEL !! 3 dagen na bestelling verzonden dus! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Nice story dude,.. :P

Ik heb nu nog een Toshiba qosmio F20 op werk en een Sony Vaio VGN-R21M ofzo thuis, (ook van werk).

maar omdat ik regelmatig in het buitenland op kantoren zit, heb ik dus nu gekozen voor een klein formaat laptop, mn oog was eerst gevallen op de Toshiba R500, omdat ie 12 inch is en lichter dan een kilo, maar dat vind ik toch net wat te klein om films op te kijken in je hotelkamertje.

Mede omdat de M1330 beter was in specs en ook hdmi heeft, heb ik toch voor dit gekozen, nu alleen wachten tot ie geleverd wordt... :*)

Is wel een nieuw record 3 dagen na bestelling al verzonden.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Toch raar, dat prijzenbeleid bij Dell.

Ik wil een XPS M1330 bestellen:
T8300
WLED scherm
nVidia 8400M
4GB geheugen
200GB 7200rpm HDD
6-cel batterij
90W adapter
En verder gewoon standaard.

Via de site van Dell krijg je 170 euro korting en 15%. Dan is de prijs: EUR. 1.112,64

De 170 euro plus de 15% op de bestelling leidt tot een korting van EUR. 366,35

En ik heb telefonisch een offerte aangevraagd. Dan staat er (standaard?) 300 euro korting op de offerte en de prijs komt dan uit op: EUR. 1053,64

Wie heeft enig idee hoe dit verschil er kan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Hero op 18-04-2008 15:27 ]

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Je hebt ook nog een 5% kortingsbon, die kun je ook nog gebruiken in combinatie met de 15% bon. :)
En ja je moet inderdaad goed opletten als je een laptop van Dell koopt, de Vostro 1310 is bijna evenduur als de XPS 1330 als je de kortingen mee telt.
Sommige kortingen gelden alleen vanaf een bepaald bedrag en zo kun je relatief meer korting krijgen op een duurdere laptop.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Mijn gebruikervaring van dingen die kapot of mis zijn tot nu toe:
1e laptop, harde cpu whine, verbogen gebobbeld keyboard.
2e laptop:
Cpu whine (onopgelost)
Bobbel in het toetsenbord. (zelf op gelost)
Dell logo aan de voorkant van het scherm laat los, (Zelf vervangen)
Dell logo aan de buitenkant van het scherm laat los, (Monteur vervangen)
Toetsenbord functioneerd niet meer goed, (Zelf vervangen)
Vertikale strepen in het beeld... Moederbord & lcd paneel worden door de monteur vervangen

Mijn enthoausiaste houding begint zo langzamerhand nu te veranderen in een gematigd negatieve, ondanks de goede service blijft er veel misgaan met de laptop. Het begint zo langzamerhand aan me te knagen dat ik iedere keer een dag thuis moet blijven voor de monteur die langskomt en dat de kwaliteit van de afwerking matig blijft. De laptop is zo langzamerhand een zorgenkindje geworden.

Ik besef dat alle apparaten kapot kunnen gaan, en ook andere laptops stuk gaan. Maar ik heb nu al met 2 m1330's ervaringen opgedaan die niet erg positief zijn voor de m1330, dat doet me toch denken dat het product te gehaast naar buiten is gebracht bij lancering en dat er veel foutjes in zijn blijven zitten na de prototype fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dat gevoel heb ik dus ook.
Mijn 3e laptop is net verzonden.
1e: scherm niet in orde (dat heb ik al eerder in dit topic gemeld)
2e: bol toetsenbord, lawaaierige hardeschijf en dvd-speler

Ik heb gevraagd of het mogelijk is om een monteur langs te sturen om me scherm te fixen, aangezien eigenlijk de rest van me 1e laptop in orde is. Maar ze beweren dus dat ze alleen monteurs langs sturen voor interne schade. Ik had dus alleen de keus om me laptop nog een keer te laten omruilen of geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

xileS schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:47:
Dat gevoel heb ik dus ook.
Maar ze beweren dus dat ze alleen monteurs langs sturen voor interne schade. Ik had dus alleen de keus om me laptop nog een keer te laten omruilen of geld terug.
Voor mijn computer kwamen ze zelfs voor het vervangen van de lcd cover :S rare lui bij dell... Ben benieuwd of je 3e scherm wel goed is vastgeklikt :) (deze heb ik bij mezelf al een keer vervangen doordat het dell logotje er af viel... tis een heel gedoe om het paneeltje goed vast te klikken als het nog aan het chassis gemonteerd zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Daarom vond ik het ook zo raar dat ze geen monteur konden sturen, aangezien ik hier lees dat een aantal mensen een monteur hebben gehad voor maken/vervangen van het scherm. Kreeg dit als antwoord: Onze procedures zijn mettertijd aangepast en wij sturen geen monteurs voor externe schade. Monteurs worden uitsluitend nog geboekt door onze technische dienst bij interne schade na gebruik.

Straks dus weer een nieuwe laptop. Ik heb daarom expres alles nog standaard gelaten, wil er namelijk zelf xp erop gaan zetten. Anders kan ik straks bij me nieuwe laptop alles weer opnieuw installeren. Nu hopen dat de derde wel goed is, anders wordt ik helemaal gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

mark de man schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:22:
Je hebt ook nog een 5% kortingsbon, die kun je ook nog gebruiken in combinatie met de 15% bon. :)
En ja je moet inderdaad goed opletten als je een laptop van Dell koopt, de Vostro 1310 is bijna evenduur als de XPS 1330 als je de kortingen mee telt.
Sommige kortingen gelden alleen vanaf een bepaald bedrag en zo kun je relatief meer korting krijgen op een duurdere laptop.
De Vostro heeft als nadeel dat alles wat standaard op de M1330 zit (BT, Wifi-N, etc) extra aangevinkt moet worden. En de 15% bon werkt daar niet op. Ook heeft die geen WLED scherm, toch?

Dat je goed op moet letten bij Dell, dat heb ik door. Wat ik niet snap is hoe de prijs via de site zoveel duurder kan zijn, dan via een telefonische bestelling. Zelfs als je een 5% bon hebt is die prijs nog hoger. Nou ja, ik ga me er verder niet druk om maken. Ik bestel wel telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinxton
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
xileS schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:22:
[...]Ik heb nu nog 2 m1330 hier liggen en ze hebben dat allebei, dus ik denk idd dat het zo hoort (dat je die draadjes kan zien). Maar waar ik het eerder over had dat stukje waar de dell logo op staat, hoort het zo los te zitten dat je het eenvoudig naar voren kan trekken? Zover dat je van bovenaf de printplaat kan zien. Want dat heb ik 'toevallig' ook op beide laptops.
Ik heb dat allesinds niet hoor. Wel heb ik een klein stuk dat uitsteekt aan de linkerkant maar het is niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:08
VMware is extreem traag op de t7500, weet iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Heb al een tijdje een m1330 icm 6-cel batterij. Met wifi uit kan ik zonder problemen +- 3uur matlabben en latexen. Voor op de universiteit kan ik toch wat meer pucnh gebruiken. Ik wil me dus een 9-cel batterij aanschaffen. Enkel de batterijen op dell zijn verschrikkelijk duur (net geen 250 euro). Een tijdje terug vond ik op ebay 9-cel batterijen tegen 70 pond ( +- 85 euro) wat veel redelijker is. Natuurlijk is de vraag, zijn dit echte genuie batterijen? Mijn vraag aan jullie: weten jullie winkels waar je aan een redelijke prijs een 9-cel m1330 batterij kan kopen (maximaal 100euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

FezzFest schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:05:
Heb al een tijdje een m1330 icm 6-cel batterij. Met wifi uit kan ik zonder problemen +- 3uur matlabben en latexen. Voor op de universiteit kan ik toch wat meer pucnh gebruiken. Ik wil me dus een 9-cel batterij aanschaffen. Enkel de batterijen op dell zijn verschrikkelijk duur (net geen 250 euro). Een tijdje terug vond ik op ebay 9-cel batterijen tegen 70 pond ( +- 85 euro) wat veel redelijker is. Natuurlijk is de vraag, zijn dit echte genuie batterijen? Mijn vraag aan jullie: weten jullie winkels waar je aan een redelijke prijs een 9-cel m1330 batterij kan kopen (maximaal 100euro)?
Ik heb net zon batterij gekocht, ik laat het je weten als hij aangekomen is. Volgens de advertentie is het een volledig originele. Ik ben ook nog nergens immitatie tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koning53
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 23:03
Vorige week een M1330 besteld. Mijn tips:

1) Voor een tweede 6-cell accu wordt 50eu gevraagd, na afdingen nog 30. Met kortingen en zonder btw kom je op 20 euro.. Dat scheelt nogal met de meerprijs die je voor een 90-cell accu betaald (nu 147 eu). Die ene keer in het vliegtuig sleep ik de 2de accu wel mee;

2) Bestel bij een Product-Red de T8100, deze staat niet op de site maar telefonisch kost deze maar 30eu extra (24 na kortingen) ten opzichte van de T7500. De T8100 is zuiniger, sneller en koeler. Daarnaast behou je bij de T8100 de lichtere lader.

Heb voor 60eu extra de 200gb met Free-fall sensor besteld omdat ik dacht dat deze minder problemen zou geven, vandaag is echter de HD van mijn werk-laptop gechrashed - ook één met Free-Fall sensor... Daar gaat het vertrouwen ;( Denk dat ik voor 48eu een 8gb SSD express-card bestel om de documenten real-time op te syncen/backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
koning53 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:55:

2) Bestel bij een Product-Red de T8100, deze staat niet op de site maar telefonisch kost deze maar 30eu extra (24 na kortingen) ten opzichte van de T7500. De T8100 is zuiniger, sneller en koeler. Daarnaast behou je bij de T8100 de lichtere lader.
Een T7500 kost evenveel als een T8300. Ik heb een maand geleden mijn T7500 kunnen omruilen voor een T8300. Een T8100 is juist 30 euro goedkoper dan een T7500 ;)
De T7500 is trouwens sneller dan de T8100 hoor. De T8300 is wel sneller. Klik.

Wat heb je totaal betaald? Wat zit er in de M1330?

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 22-04-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
losfeld schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:16:
[...]

Ik heb dat allesinds niet hoor. Wel heb ik een klein stuk dat uitsteekt aan de linkerkant maar het is niet storend.
Wat heb je niet? Dat je die 'draadjes' aan de zijkanten kan zien, of dat die strip waar die dell logo op staat los zit? Want ik heb vandaag mijn 3e laptop ontvangen en deze heeft het beide. Dat met die draadjes is geloof ik normaal, dat is ook niet zo storend. Maar dat die strip (met die dell logo) zo los zit, dat je het met gemak naar voren kan peuteren weet ik niet of dat wel zo hoort. Want ik lees hier dat men het zelfs niet naar voren getrokken krijgt, terwijl ik er maar een nageltje er tussen hoef te zetten en hij buigt al naar voren. Toch raar dat ik nu 3 laptops heb gekregen met ditzelfde 'probleem'. Dus ik vraag me af of dit echt niet zo hoort.

Ik heb nu nog 2 laptops hier in me bezit, moet namelijk nog een afhaalafspraak maken.
1e laptop (ik heb vorig keer de 2e terug gegeven, omdat die nog meer mankementen had dan de eerste): scherm niet goed gemonteerd en eigenlijk is de rest hiervan wel in orde, alleen een klein beetje cpu-whine, maar dat hebben ze allemaal geloof ik.

3e laptop: dat strip dat los zit op het scherm dus, lichte bolling in toetsenbord, deukje in de speaker en deze heeft een weer Matshita dvd speler net als de 2e laptop. deze dvdspeler maakt elke keer geluid als je op het eject-knop drukt, ook al zit er niks in en de laptop freezed dan voor een aantal seconden als je erop drukt.

Dus ik zit weer met 2 laptop's die het net niet zijn. Misschien doe ik wel een beetje moeilijk, maar ik wil gewoon een laptop die wel voldoet aan mijn eisen, waar ik een aantal jaren mee verder kan. Vind ook dat ze een beetje moeilijk doen door steeds een nieuwe te zenden, want het is elke keer weer een verassing. Ik had ze gevraagd of ze gewoon een monteur langs konden sturen om het scherm van me 1e laptop te vervangen/maken, want dat ben ik al tevreden. Maar dat willen/kunnen ze niet doen dus. Heel erg jammer. Weet eigenlijk nu niet zo goed meer wat ik nu moet doen. Heb er ook niet zo veel meer vertrouwen in om hem nog een keer te laten ruilen. Aangezien ik te horen kreeg dat ze allemaal dezelfde controle krijgen en ze daar geen invloed op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mensen die zeggen dat ze het stripje bij de dell-logo niet wegkrijgen, hebben gewoon geen nagels. Als je ooit een scherm heb moeten vervangen dan weet je dat bij dit model, dat het een volledig klikbare framebetreft. Waarbij de top en onderkant gewoon het minste klammetjes heeft.

Eject-freeze hebben ze bijna allemaal en serieus. Als je een dvd'tje aan het kijken bent of echt een liedje aan het luisteren bent op cd, dan ben je heus niet met iets zo belangrijks bezig dat je hele project naar de klote gaat vanwege de 1,6sec hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Liquid schreef op woensdag 23 april 2008 @ 06:52:
Mensen die zeggen dat ze het stripje bij de dell-logo niet wegkrijgen, hebben gewoon geen nagels. Als je ooit een scherm heb moeten vervangen dan weet je dat bij dit model, dat het een volledig klikbare framebetreft. Waarbij de top en onderkant gewoon het minste klammetjes heeft.
Ik heb al eerder hetzelfde aangegeven, maar bij mij zit het alsnog niet zo los dat ik zomaar mijn nagel er tussen kan zetten, dit moet ik echt met een speciale manier doen vanaf de zijkant. Misschien zit er verschil tussen het gewone cffl scherm en het ledscherm in hoe makkelijk dit gaat? In iedergeval zie ik het niet als een enorme zwakte doordat het niet vanzelf los zal komen of naar voren komt bij mij.
Ik had beloofd hier op terug te komen. Inmiddels is mijn op ebay bestelde 9 cell aangekomen, deze is gewoon origineel. Hij bevalt prima, en als je slim bied kan je ook nog wel onder de prijs komen. De accu was ook erg snel verstuurd!

[ Voor 34% gewijzigd door JaapWillem op 23-04-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik zie dat een aantal mensen ervaring hebben met het vervangen van onderdelen. Omdat ik nu nog 2 laptops heb, met ze eigen mankementen. Vroeg ik me af of het mogelijk is om zelf de onderdelen van de ene laptop naar de andere te plaatsen. Had zoiets in gedachten:

scherm/schermframe van de 3e laptop ---> 1e laptop
of
toetsenbord, dvd speler van de 1e laptop ---> 3e laptop
toetsenbord van 3e laptop is een beetje bol, typt iets minder fijn. ik weet niet of dat verholpen is hiermee, of het ergens anders aan ligt.

1e optie leek me het makkelijkst, maar is dit makkelijk zelf te doen? Zoja is er ergens hier een handleiding voor? Zal straks Dell dezelfde vraag stellen, want nog een keer ruilen heeft weinig zin lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

xileS schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:05:
Ik zie dat een aantal mensen ervaring hebben met het vervangen van onderdelen. Omdat ik nu nog 2 laptops heb, met ze eigen mankementen. Vroeg ik me af of het mogelijk is om zelf de onderdelen van de ene laptop naar de andere te plaatsen. Had zoiets in gedachten:

scherm/schermframe van de 3e laptop ---> 1e laptop
of
toetsenbord, dvd speler van de 1e laptop ---> 3e laptop
toetsenbord van 3e laptop is een beetje bol, typt iets minder fijn. ik weet niet of dat verholpen is hiermee, of het ergens anders aan ligt.

1e optie leek me het makkelijkst, maar is dit makkelijk zelf te doen? Zoja is er ergens hier een handleiding voor? Zal straks Dell dezelfde vraag stellen, want nog een keer ruilen heeft weinig zin lijkt me.
Het toetsenbord wordt bol als de schroefjes te strak aangedraait zijn. Dit heb ik zelf opgelost door er 2 kleine kartonnen ringetjes die wel is bij moederborden geleverd worden tussen het toetsenbord en het chassis te doen. Dit is een vrij simpele ingreep die je niet heel veel werk kost. Hoe je het toetsenbord moet demonteren staat in de handleiding die je er bij hebt gekregen.

Het frame van het scherm omwisselen is zo gedaan, dit kan je zelf, maar het is erg dun dus je kan het relatief makkelijk breken. Je trekt eigenlijk simpelweg gewoon het afdekkende paneeltje naar voren tot het los klikt. ik begin hier meestal bovenaan mee. (ja, ik heb ervaring ;) ) Dit doe je terwijl het scherm zo ver mogelijk is open geklapt. en je de 2 afdekkapjes aan de zijkant/bovenkant van het toetsenbord hebt losgeklikt. De vraag is alleen of het niet aan het buitenste paneel licht waarom je binnenste niet goed zit vastgeklikt. Ook zie ik het nog steeds als mogelijk dat je voorpaneeltje verder prima is maar gewoon nog niet is vastgeklikt. De klemmetjes zitten helemaal onderaan, dus hier kom je moeilijk bij als het scherm nog aan het chassis gemonteerd zit.

Heb je wat meer ruimte nodig dan kan je vrij simpel het scherm ook demonteren, door de schroefjes onder je scherm aan de buitenkant van je laptop los te draaien. en de schroefjes die onder het mediapaneeltje zitten los te draaien. (hoe je die demonteerd staat ook weer in je gebruikaanwijzing.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
Laatst formateerde ik mijn laptop en gaf de fingerprint software aan dat er een update was, na installatie was het een ander logo (blauw gekleurd). Nu na herinstal vraagt hij niet achter de nieuwste versie. Weet er iemand waar die toch kan gedownload worden?

het gaat over de upek fingerprint software, op dell staat de oudere versie en op upek staan geen opties voor dell pcs

bedankt op tvoorhand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koning53
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 23:03
silmaril8 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:06:
[...]

Een T7500 kost evenveel als een T8300. Ik heb een maand geleden mijn T7500 kunnen omruilen voor een T8300. Een T8100 is juist 30 euro goedkoper dan een T7500 ;)
De T7500 is trouwens sneller dan de T8100 hoor. De T8300 is wel sneller. Klik.

Wat heb je totaal betaald? Wat zit er in de M1330?
Oeps, tik foutje - ik bedoelde de T8100 ter vervanging van de T7250, niet van de T7500.

De rest van het systeem is:
- Product-RED
- CORE 2 DUO T8100 2.10GHz,800,3M
- 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM
- Hard Drive 200GB Free Fall Sensor (7200RPM)
- 128mb Nvidia 8400 GS videokaart
- 13.3" WXGA (1280x800) White-LED
- 4 Year Consumer XPS Premium Hardware Support
- 1 Year Accidental Damage Support
- Primary & Optional 6-cell 56WHr Li-Ion Battery
- Dutch - Vista Ultimate
- Laptop muis

Ik meen dat deze op 1.281,63 kwam.. Vooral de 4 jaar garantie, Free Fall disk en accidental damage verzekering maken hem iets duurder. Maar dat zijn juist dingen waar ik wel extra voor wil betalen.

Verder had ik 20% korting aan coupons.

[ Voor 15% gewijzigd door koning53 op 25-04-2008 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik binnenkort een Full HD TV/Monitor wil gaan kopen en mijn M1330 natuurlijk een HDMI aansluiting heeft, ben ik wat 1080p samples gaan downloaden. Pfoe, dat viel tegen.

VLC speelt het schokkend af, met PowerDVD lukt het, net. Ik heb volgens Windows Taakbeheer CPU loads tussen de 60 en 95%! En terwijl ik niet de sterkste processor heb (T5250 dual core, 1,5Ghz) , heb ik wel een 8400M die officieel hardware support hiervoor moet bieden? De samples zijn in het .mp4 formaat.

Klopt dit? Ik heb al Core AVC geprobeerd maar dit helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
-Daniël- schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:32:
Omdat ik binnenkort een Full HD TV/Monitor wil gaan kopen en mijn M1330 natuurlijk een HDMI aansluiting heeft, ben ik wat 1080p samples gaan downloaden. Pfoe, dat viel tegen.

VLC speelt het schokkend af, met PowerDVD lukt het, net. Ik heb volgens Windows Taakbeheer CPU loads tussen de 60 en 95%! En terwijl ik niet de sterkste processor heb (T5250 dual core, 1,5Ghz) , heb ik wel een 8400M die officieel hardware support hiervoor moet bieden? De samples zijn in het .mp4 formaat.

Klopt dit? Ik heb al Core AVC geprobeerd maar dit helpt niet..
Misschien triviaal, maar je energiebeheerschema staat toch op hoge prestaties? Heb je de laatste nieuwe video drivers geinstalleerd (je vindt deze op www. laptopvideo2go.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:20:
[...]

Misschien triviaal, maar je energiebeheerschema staat toch op hoge prestaties? Heb je de laatste nieuwe video drivers geinstalleerd (je vindt deze op www. laptopvideo2go.com).
Jup, beide gedaan. CPU-load is dus wel abnormaal hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
-Daniël- schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:47:
[...]

Jup, beide gedaan. CPU-load is dus wel abnormaal hoog?
Ik hebzelf een T7500, bij 1080p haalt de cpu amper 40% (met nog wat download meuk in achtergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
http://www.upek.com/suppo..._winqual/psql_upgrade.asp

hier staat de nieuwste versie voor de UPEK fingerprintreader... ;)

Het ziet er stukken beter uit en voor securitysoftware is de laatste nieuwe versie toch wel aan te raden

[ Voor 28% gewijzigd door d4damager op 28-04-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JaapWillem schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:18:
[...]

Het toetsenbord wordt bol als de schroefjes te strak aangedraait zijn. Dit heb ik zelf opgelost door er 2 kleine kartonnen ringetjes die wel is bij moederborden geleverd worden tussen het toetsenbord en het chassis te doen. Dit is een vrij simpele ingreep die je niet heel veel werk kost. Hoe je het toetsenbord moet demonteren staat in de handleiding die je er bij hebt gekregen.

Het frame van het scherm omwisselen is zo gedaan, dit kan je zelf, maar het is erg dun dus je kan het relatief makkelijk breken. Je trekt eigenlijk simpelweg gewoon het afdekkende paneeltje naar voren tot het los klikt. ik begin hier meestal bovenaan mee. (ja, ik heb ervaring ;) ) Dit doe je terwijl het scherm zo ver mogelijk is open geklapt. en je de 2 afdekkapjes aan de zijkant/bovenkant van het toetsenbord hebt losgeklikt. De vraag is alleen of het niet aan het buitenste paneel licht waarom je binnenste niet goed zit vastgeklikt. Ook zie ik het nog steeds als mogelijk dat je voorpaneeltje verder prima is maar gewoon nog niet is vastgeklikt. De klemmetjes zitten helemaal onderaan, dus hier kom je moeilijk bij als het scherm nog aan het chassis gemonteerd zit.

Heb je wat meer ruimte nodig dan kan je vrij simpel het scherm ook demonteren, door de schroefjes onder je scherm aan de buitenkant van je laptop los te draaien. en de schroefjes die onder het mediapaneeltje zitten los te draaien. (hoe je die demonteerd staat ook weer in je gebruikaanwijzing.)
Bedankt voor je beschrijving, maar ik heb net reactie terug gehad van Dell. Helaas mag ik niet zelf aan de laptop monteren, omdat dan de garantie vervalt.
Krijg weer de keus: nog een keer ruilen of geld terug.
Geen idee wat ik nu moet doen, want nog een omruiling zal denk ik weinig zin hebben. Er is denk ik altijd wel wat mis met de montage.
Ik ben voor de rest eigenlijk wel tevreden over de laptop, alleen een beetje jammer van die montagefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

xileS schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:59:
[...]

Bedankt voor je beschrijving, maar ik heb net reactie terug gehad van Dell. Helaas mag ik niet zelf aan de laptop monteren, omdat dan de garantie vervalt.
Krijg weer de keus: nog een keer ruilen of geld terug.
Geen idee wat ik nu moet doen, want nog een omruiling zal denk ik weinig zin hebben. Er is denk ik altijd wel wat mis met de montage.
Ik ben voor de rest eigenlijk wel tevreden over de laptop, alleen een beetje jammer van die montagefouten.
Mja... er moet toch ook een goede tussen zitten zou je denken :) Ik weet voor mezelf wel dat ik ondanks dat ik het een erg fijne laptop vind kwa uitstraling etc. Niet weer voor een m1330 zou kiezen maar voor een macbook. Voor mij gaat het allemaal gewoon te vaak kapot. Ik kreeg de eerste keer ook de optie, of geld terug of de laptop laten repareren. Dit bieden ze volgens mij maar een keer aan, dus als je dan kiest voor een omruiling dan ben je dat recht kwijt. Wat dat betrefd zou ik kiezen voor geld terug, en als je de m1330 nog een kans wil geven bestel je m gewoon opnieuw op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Het vreemde is dat ze die van mij niet willen/kunnen repareren. Ik krijg namelijk steeds een nieuwe (tenminste dat zeggen ze). Ik heb aangeboden of ze hem willen repareren, maar dat willen/kunnen ze dus niet. Dus het is elke keer weer een gok wat er dan weer mis is. Ik heb hem ondertussen al 2 keer laten ruilen. En ik heb nog steeds de optie om hem nog een keer te laten ruilen of geld terug.
Ik begin nu echt te twijfelen wat ik nu moet doen, want ik vind het echt een leuke laptop qua formaat en design. Als ik me geld terug zou vragen zou ik niet eens weten welke ik dan moet gaan halen, want ik ken weinig laptops met zo'n formaat en design. En ik ben niet van plan om voor een apple te gaan. Misschien geef ik ze maar nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

xileS schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:32:
Het vreemde is dat ze die van mij niet willen/kunnen repareren. Ik krijg namelijk steeds een nieuwe (tenminste dat zeggen ze). Ik heb aangeboden of ze hem willen repareren, maar dat willen/kunnen ze dus niet. Dus het is elke keer weer een gok wat er dan weer mis is. Ik heb hem ondertussen al 2 keer laten ruilen. En ik heb nog steeds de optie om hem nog een keer te laten ruilen of geld terug.
Ik begin nu echt te twijfelen wat ik nu moet doen, want ik vind het echt een leuke laptop qua formaat en design. Als ik me geld terug zou vragen zou ik niet eens weten welke ik dan moet gaan halen, want ik ken weinig laptops met zo'n formaat en design. En ik ben niet van plan om voor een apple te gaan. Misschien geef ik ze maar nog een kans.
Nou, ik ben net van moederbord revisie a01 naar a04 gegaan, en ik moet zeggen dat ik me nu een stuk geruster weer voel. Na wat onderzoek van mijn kant blijkt dat bijna alle a01 bordjes stukgaan na verloop van tijd door slechte soldeerverbindingen bij de grafische chip. Balen dus voor de early adaptors. Kan je is een fototje maken van hoe het stripje zit gemonteerd als je het niet naar achter trekt? :) Ik ben wel benieuwd hoe strak het bij jou nou tegen het paneeltje aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JaapWillem schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:21:
[...]

Nou, ik ben net van moederbord revisie a01 naar a04 gegaan, en ik moet zeggen dat ik me nu een stuk geruster weer voel. Na wat onderzoek van mijn kant blijkt dat bijna alle a01 bordjes stukgaan na verloop van tijd door slechte soldeerverbindingen bij de grafische chip. Balen dus voor de early adaptors. Kan je is een fototje maken van hoe het stripje zit gemonteerd als je het niet naar achter trekt? :) Ik ben wel benieuwd hoe strak het bij jou nou tegen het paneeltje aanvalt.
Ik kan jouw verhaal alleen maar bevestigen. Met mijn (bijna) eerste rode M1330 in Nederland kreeg ik in het begin een verschrikkelijk onbestemd gevoel. Niets draaide echt lekker, veel onverklaarbare fouten, hangers en meer van dat soort ellende. Uiteindelijk is mijn moederbord ook vervangen (niet vanwege een graka probleem, maar omdat hij niet meer op de batterij wilde draaien) en sindsdien heb ik een zalig machientje. Het enige wat me tot op heden nog niet gelukt is, is om de smartphone suite van SE te installeren. (vanwege een SE M600i hier). Maar dat zal eerder wat met SE en Vista te maken hebben, dan met mijn M1330!

Sindsdien ben ik dus een "happy camper" met dit mooie notebookje!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Iemand ervaring met de Solid State Disks van Dell? Hoe snel zijn deze, bijvoorbeeld in verhouding tot de MTron SSDs? De moeite waard?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
JaapWillem schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:21:
[...]

In het Dell forum op http://forum.notebookreview.com/ zijn er echter genoeg mensen die met de a04 revisie exact dezelfde problemen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Sovereign schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:46:
[...]
In het Dell forum op http://forum.notebookreview.com/ zijn er echter genoeg mensen die met de a04 revisie exact dezelfde problemen hebben!
Mmm, dat is balen... mja, het lijkt hier voor nu wel opgelost te zijn... alsnog geen vastlopers meer. Wel matig dat het zo vaak stuk gaat, want er zijn best veel mensen die er uiteindelijk problemen mee hebben. Voor mij is het toch echt m'n laatste dell nu.

Edit: heb er inderdaad wat over gevonden, maar de meeste mensen met de moederbord revisie a04 hebben er nu geen last meer van. Zegt alsnog weinig omdat bij mij de problemen pas na een half jaar begonnen. Ik heb een extra service contract afgesloten inmiddels, dan vervangen ze maar om het half jaar m'n moederbord... ik zal de laptop nu blijven gebruiken ook! :)

[ Voor 47% gewijzigd door JaapWillem op 01-05-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Laatst online: 10-09 15:48
Vraagje. Mijn harde schijf is gecrashed en start totaal niet meer op. Nu wil ik proberen om toch nog de data te benaderen. Ik heb de schijf er uit gehaald en nu heb ik dus een s-ata adapter nodig voor een 2,5 inch hdd. Je komt ze tegen van sata naar ide en sata naar usb.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
siemed schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:05:
Vraagje. Mijn harde schijf is gecrashed en start totaal niet meer op. Nu wil ik proberen om toch nog de data te benaderen. Ik heb de schijf er uit gehaald en nu heb ik dus een s-ata adapter nodig voor een 2,5 inch hdd. Je komt ze tegen van sata naar ide en sata naar usb.

Ik zou de schijf gewoon aan een desktop pc hangen; dus direct op een SATA controller en niet via een USB of IDE adapter. Als je hem direct aan een SATA controller hangt heb je ook de meeste kans om hem nog werkend te krijgen. Gaat ook nog eens veel sneller dan via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

siemed schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:05:

Ik heb mijn harde schijf vervangen door een groter (320GB) model dan ik had (160GB), de 160 gigh hd heb ik in een 2,5" chieftec blackbox gedaan. Dit gaat prima en werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Oke, is inderdaad ook een optie. Alleen is volgens mij de sata aansluiting voor de notebook hdd anders dan een sata aansluiting op een moederbord? Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
siemed schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:09:
Oke, is inderdaad ook een optie. Alleen is volgens mij de sata aansluiting voor de notebook hdd anders dan een sata aansluiting op een moederbord? Of heb ik het mis?
Je hebt het mis. Het is precies dezelfde SATA aansluiting. Ook de sata-power aansluiting is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
silmaril8 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:34:
[...]

Je hebt het mis. Het is precies dezelfde SATA aansluiting. Ook de sata-power aansluiting is hetzelfde.
Bedankt! Dat scheelt me weer de aanschaf van een adapter naar ide of usb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Meer mensen die vinden dat hun xps1330 met dit warme weer ook onprettig warm aanvoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Sovereign schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:14:
Meer mensen die vinden dat hun xps1330 met dit warme weer ook onprettig warm aanvoelt?
Jup, hier... soms wordt het best 'heet'. Vrij irritant, want het werkt niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Sovereign schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:14:
Ik draai nu weer XP, scheelt een hoop warmte kan ik je vertellen. XP kan namelijk wél gebruikmaken van nVidia's Powermizer, iets wat ik onder Vista niet voor elkaar heb gekregen. En volgens mij is de GPU de grootste boosdoener qua warmte. Rare is wel dat ik volgens mij iets minder batterijduur (half uur oid) heb, maar de m1330 is zeker koeler met XP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Ik draai nu weer XP, scheelt een hoop warmte kan ik je vertellen. XP kan namelijk wél gebruikmaken van nVidia's Powermizer, iets wat ik onder Vista niet voor elkaar heb gekregen. En volgens mij is de GPU de grootste boosdoener qua warmte. Rare is wel dat ik volgens mij iets minder batterijduur (half uur oid) heb, maar de m1330 is zeker koeler met XP. :)
Dit laatste had ik ook ondervonden met XP, daarom ben ik jammer genoeg maar weer naar vista overgestapt zodat ik geen adaptor mee naar school hoef te nemen.

Hebben er hier ook mensen last van piepende toetsen, wanneer ikv erslagen aan het typen ben of andere lange stukken tekst, begint me toetsenbord heel hoog te piepen, meer mensen hier ervarign mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Inmiddels kan ik weer een nieuwe gebruikervaring toevoegen.
Sinds 2 dagen heb ik 2 Acer x192W 19" schermen in bezit. Ik heb ze gekocht voor een dual monitor opzet in verband met een muziek pc. Deze moet nog gebouwd worden, dus ik heb er maar is mee geexperimenteerd in combinatie met mijn laptop. Ik heb er 1 via de hdmi poort van mijn laptop aangesloten, deze werd direct herkend als een x192w van acer. Ook de resolutie van 1440x900 werd direct herkent en het werkt zelfs zo goed dat alle programma's die in het scherm draaien, automatisch teruggezet worden naar het laptop scherm zodra je de stekker er uit trekt terwijl de laptop aan staat.

De ander heb ik voor de gein via vga aangesloten, ook deze wordt goed herkent en het werkt ook direct goed. Helaas moet ik dan wel kiezen tussen het scherm van mijn laptop of het vga scherm, en kan ik niet 3 schermen tegelijk aansturen. Weet iemand hier een trucje voor of is het gewoon helemaal niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Voor de mensen die het probleem hebben dat het systeem bevriest wanneer je op eject drukt. De a10 bios die nu op de Dell site staat lost dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop nu bijna een week en ben behoorlijk tevreden. Met de T8100, 200GB 7.200 en 3GB geheugen is ie behoorlijk snel en helemaal na het verwijderen van de overbodige dell software. Ik heb hem ook even bewerkt met RivaTuner om te voorkomen dat de grafische kaar in slaap valt.
Het kapje waar dell op staat voor het scherm (WLED) zit een beetje los maar dat stuk heb ik bij geen enkel plat scherm dat ik tot nu toe ben tegen gekomen echt vast zien zitten. Aan de zijkanten zit ie gewoon netjes bevestigd.
De 6 cel batterij houd het op hoge prestaties een uur of 3 vol en dat lijkt me netjes.

Ik had wat negatieve verhalen gehoord over de vingerafdruk lezer maar die werkt bij mij prima op medium veiligheid/gemak settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop al ruim een half jaar maar ik werd zo gek van Vista dat ik heb besloten om XP erover heen te gooien. Eerst al moeite om XP daadwerkelijk over Vista heen te krijgen maar met een BIOS instelling te veranderen was dat ook opgelost. Nu heb ik alle drivers geinstalleerd, behalve het geluid krijg ik absoluut niet werkend.

SigmaTel High Definition Audio CODEC staat er bij mijn configuratiescherm alleen met een geel uitroepteken ervoor.

Ik heb uit het Deel 2 van dit topic al te horen gekregen dat ik drivers van microsoft moest downloaden alvorens de SigmaTel drivers te installeren. Dit heb ik ook geprobeerd en leverde het resultaat op dat hij wel weet welke geluidskaart ik heb maar met dus een geel uitroepteken ervoor.
Zonder deze drivers was ik helemaal nergens, toen wilde hij die drivers niet eens installeren.
Erg vervelend, want ik heb geluid hard nodig. Al het andere werkt echt perfect. De laptop is zienderogen sneller, het verschil is bijzonder groot. Over de batterijduur kan ik nog niks vertellen aangezien hij bijna altijd aan de accu hangt.
Maarja, zonder geluid geniet ik helaas niet optimaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm, ik los het altijd op door via Apparaatbeheer naar het uitroepteken te gaan, dan handmatig de audio drivers map te selecteren en dan hem gewoon z'n ding te laten doen.

Is hier nog nooit fout gegaan, en heb váák m'n XP opnieuw geinstalleerd (ben een reïnstall hoer omdat ik een soort van paranoïde wil heb m.b.t. het snelst reageerde OS en de snelste boot tijden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:00:
Hmm, ik los het altijd op door via Apparaatbeheer naar het uitroepteken te gaan, dan handmatig de audio drivers map te selecteren en dan hem gewoon z'n ding te laten doen.

Is hier nog nooit fout gegaan, en heb váák m'n XP opnieuw geinstalleerd (ben een reïnstall hoer omdat ik een soort van paranoïde wil heb m.b.t. het snelst reageerde OS en de snelste boot tijden...)
Ik ken het, ik wil ook graag een snel reagerend OS alleen ben ik te lui om te herinstalleren. :)
Maarja, als ik dus via mijn apparaatbeheer het uitroepteken selecteer en handmatig mijn drivers aanwijs, dan zegt ie dat ie geinstalleerd is, dan vraagt ie om te rebooten en als ik opnieuw opgestart ben staat er nog steeds een lelijk geel uitroeptekentje voor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista werkt wat mij beterft perfect, hoef nooit ergens op te wachten tenzij het een groot programma als photoshop is.

Ik kom er net achter dat het geluid van de koptelefoon uitgangen nog al ruist. Zeker met de in ear phones die er bij zitten. Aangesloten op normale speakers valt het wel mee omdat de ruis dan wegvalt in het achtergrond geluid. Is dit gewoon een hardwarematig minpuntje of is er nog (gedeeltelijk) iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:43:
Vista werkt wat mij beterft perfect, hoef nooit ergens op te wachten tenzij het een groot programma als photoshop is.

Ik kom er net achter dat het geluid van de koptelefoon uitgangen nog al ruist. Zeker met de in ear phones die er bij zitten. Aangesloten op normale speakers valt het wel mee omdat de ruis dan wegvalt in het achtergrond geluid. Is dit gewoon een hardwarematig minpuntje of is er nog (gedeeltelijk) iets aan te doen?
Bij mij start Photoshop in enkele seconden (5 denk ik) al op. Heerlijk.
Wat betreft het geluid van de koptelefoonuitgang heb ik ook last van. Echter verschillen bij mij de twee uitgangen. De linkeruitgang heeft inderdaad last van ruis, maar de rechter daarentegen niet. Dus daar stop ik mijn headset altijd in. Ik heb wel een ander probleem dat ik wel eens kleine schokjes via de meegeleverde creative oordopjes krijg. Iemand daar ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amokjeeh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:12:
[...]

Ja wel garantie, maar probeer alles uit te sluiten voordat ik iemand langs laat komen. (iets met trots ;)).
Hier trouwens nog wat voorbeelden :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
shit...dit probleem heb ik ook sinds eergister :(
niet continue maar wel 2x nu gehad,
had al een mail naar dell gestuurd via dell.nl maar nog geen reactie op gehad
en nu kwam ik deze foto tegen in deze topic en dit is dus wat er bij mij ook gebeurde..
lees ook dat het een moederboord is,want vervangen moet worden
en dat ik de engelse xps lijn moet bellen 8)7
tegen dat bellen zie ik nogal op aangezien alles in het engels moet :?
ik heb mijn laptop vanaf oktober 2007, maar vind het wel bizar snel dat dit met zo
dure laptop al zo snel gebeurd....
ik wacht nog even de reactie van mijn mail af van dell (24uur zijn bijna voorbij, maar nog geen reactie tot nu toe) en anders wordt het toch naar de engelse helpdesk bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:25:
[...]
shit...dit probleem heb ik ook sinds eergister :(
niet continue maar wel 2x nu gehad,
had al een mail naar dell gestuurd via dell.nl maar nog geen reactie op gehad
en nu kwam ik deze foto tegen in deze topic en dit is dus wat er bij mij ook gebeurde..
lees ook dat het een moederboord is,want vervangen moet worden
en dat ik de engelse xps lijn moet bellen 8)7
tegen dat bellen zie ik nogal op aangezien alles in het engels moet :?
ik heb mijn laptop vanaf oktober 2007, maar vind het wel bizar snel dat dit met zo
dure laptop al zo snel gebeurd....
ik wacht nog even de reactie van mijn mail af van dell (24uur zijn bijna voorbij, maar nog geen reactie tot nu toe) en anders wordt het toch naar de engelse helpdesk bellen :(
Ik heb het ook gehad, het ligt inderdaad aan de grafische kaart die op het moederbord vast zit. Het komt bij heel erg veel m1330's voor, en ook computers van andere merken hebben er last van.
Wat betrefd de helpdesk, die is inmiddels in het Nederlands, mits je voor 5 uur belt... weetnie of dat je wat gerust stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

Zit die WiFi catcher in elke versie van de M1330?

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Roamor schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Powermizer zit wel in Vista, het zit in de energieschema's ingebakken (de optie zelf zie je niet meer staan, maar ze werkt wel). Zoals je zelf aangeeft, gaat Vista slimmer met de batterij om wat resulteert in betere autnonomie.
Is er iemand al in geslaagd om audio over de HDMI uitgang in Windows XP te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKY schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:56:
[...]

Bij mij start Photoshop in enkele seconden (5 denk ik) al op. Heerlijk.
Wat betreft het geluid van de koptelefoonuitgang heb ik ook last van. Echter verschillen bij mij de twee uitgangen. De linkeruitgang heeft inderdaad last van ruis, maar de rechter daarentegen niet. Dus daar stop ik mijn headset altijd in. Ik heb wel een ander probleem dat ik wel eens kleine schokjes via de meegeleverde creative oordopjes krijg. Iemand daar ervaring mee gehad?
Met iets langer wachten op photoshop bededoel ik ook niet meer van 5s, het is idd heerlijk dat het zo vloeiend loopt en hij de desktop van veel mensen beat wat dat betreft.
Ik dach dat ik de andere uitgang al wel geprobeerd had maar kan me vergissen.
Zo'n schok heb ik nog nooit gehad maar ik heb hem nu ook nog maar krap een week. Misschien word ik volgende week pas gezapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo Tweakertjuhs,

Ik zit stevig te twijfelen tussen de M1330 en de M1530.

Ik ga deze laptop in de toekomst gebruiken om vanuit huis te werken en voor films en wat games.

Het grootste voordeel van de M1530 is voor mij de betere videokaart (M8600GT) en de schermgrootte. Maar de mobiliteit van de M1330 spreekt me ook erg aan.

Is er iemand die een beetje licht kan schijnen als je 8 uur per dag vanuit huis customer support moet verlenen voor MSN of dan 15.4 inch wel het minimum is of dat je ook snel aan 13.3 inch gewend raakt en dan de mobiliteit zwaarder weegt dan het het kijkcomfort en de grotere werkruimte.

Wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

power_user schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:53:
Hallo Tweakertjuhs,

Ik ga deze laptop in de toekomst gebruiken om vanuit huis te werken en voor films en wat games.

Het grootste voordeel van de M1530 is voor mij de betere videokaart (M8600GT) en de schermgrootte. Maar de mobiliteit van de M1330 spreekt me ook erg aan.

Is er iemand die een beetje licht kan schijnen als je 8 uur per dag vanuit huis customer support moet verlenen voor MSN of dan 15.4 inch wel het minimum is of dat je ook snel aan 13.3 inch gewend raakt en dan de mobiliteit zwaarder weegt dan het het kijkcomfort en de grotere werkruimte.

Wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!
Ik heb deze laptop ook vooral gekocht voor de mobiliteit en de snelheid. Nu valt de snelheid in vista wel tegen, in XP is die stukken sneller, maar hier gaat de batterij ook minimaal een half uur minder mee.

Ik kan bijvoorbeeld goed op de batterij Call of Duty 4 spelen zonder echte problemen. Wel vind ik bij het typen van lange verslagen, dat me vingers achter de toetsen blijve hangen en dat de toetsen gaan piepen. (maar ik schijn hier de enigste mee te zijn met die probleem)

Ik neem mijn laptop regelmatig mee van Schiphol naar Rotterdam met de meegleverde hoes in me rugzak en dat gaat perfect. Ik fiets ook nog een half uur en heb daarbij geen last van het gewicht.

Hopelijk kan je hier wat mee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online

Is een extern scherm een optie? Want dan zou ik sowieso voor het comfort van de M1330 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
kingmuze schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:58:
Zit die WiFi catcher in elke versie van de M1330?
Ja, zelfs de oudere Latitude versies hebben de WiFi catcher...
Bv. op de Dell Latitude D820 van 2006...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

Ik sta op het punt ook een M1330 aan te schaffen.

Eigenlijk voldoet de simpele versie al helemaal aan mijn eisen.

Echter wat ik vreemd vind, is dat je bij de goedkoopste versie (€849) een 8400M GS krijgt, terwijl je bij de iets duurdere versie (€899) een geïntegreerde Intel kaart krijgt. Het enige verdere verschil wat ik kon ontdekken tussen beide is dat de duurdere een iets grotere HD heeft (160GB vs 250GB).

Klopt mijn conclusie dan ook dat je bij de duurdere versie inlevert op GFX kaart, maar meer HD krijgt?

Of zie ik iets over het hoofd? 8)7
Petervanakelyen schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:42:
[...]

Ja, zelfs de oudere Latitude versies hebben de WiFi catcher...
Bv. op de Dell Latitude D820 van 2006...
Dat is mooi, hoef ik daar verder geen rekening mee te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door kingmuze op 20-05-2008 20:47 ]

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmuze schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:47:
Ik sta op het punt ook een M1330 aan te schaffen.

Eigenlijk voldoet de simpele versie al helemaal aan mijn eisen.

Echter wat ik vreemd vind, is dat je bij de goedkoopste versie (€849) een 8400M GS krijgt, terwijl je bij de iets duurdere versie (€899) een geïntegreerde Intel kaart krijgt. Het enige verdere verschil wat ik kon ontdekken tussen beide is dat de duurdere een iets grotere HD heeft (160GB vs 250GB).

Klopt mijn conclusie dan ook dat je bij de duurdere versie inlevert op GFX kaart, maar meer HD krijgt?

Of zie ik iets over het hoofd? 8)7
Voor zover ik kan zien heb je gelijk. Het is zelfs nog erger, bij die duurdere krijg je maar een 4 cel batterij en bij de goedkope een 6 cel. heel vreemd. Terwijl die 3e (wel weer een stuk duurder) wel echt betere onderdelen heeft.
Als je nog extra dingen gaan aanvinken moet je er btw wel altijd er op letten of ze bij een andere begin configuratie misschien uiteindelijk goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaapWillem schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:39:
[...]

Ik heb het ook gehad, het ligt inderdaad aan de grafische kaart die op het moederbord vast zit. Het komt bij heel erg veel m1330's voor, en ook computers van andere merken hebben er last van.
Wat betrefd de helpdesk, die is inmiddels in het Nederlands, mits je voor 5 uur belt... weetnie of dat je wat gerust stelt?
oww thanks! dat wist ik niet dat als je voor 5uur belt, je dan gewoon nederlands kan praten, ga ik morgen dan maar gelijk eens doen (want heb nog steeds geen reactie op mn mail van van dell...)
mn engels is redelijk, maar om uit te leggen wat er met mn laptop aan de hand is, gaat mij denk ik niet lukken 8)7 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Hallo Tweakertjuhs,

Wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!
Schermgrootte vind ik altijd minder belangrijk dan de maximale resolutie van het scherm. Ik weet dat je bij de M1530 een optie hebt om naar 1400 px breed te gaan. Als je hier niet voor kiest, dan maakt het scherm van de m1530 en M1330 nix uit.
Ikzelf heb aan mijn M1330 een externe 21' scherm aangesloten. Werkt prima. En eenmaal dualscreen altijd dualscreen! Vooral met websites bouwen (wat ik zoal doe) zijn 2 schermen uitermate handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
[b][message=30112648,noline]pattux schreef op donderdag 22 mei 2008 @
Zoals je ziet is eigenlijk alles duidelijk behalve de processor. In dat wereldje ben ik helemaal de weg kwijt. Vroeger was het allemaal lekker simpel. Tegenwoordig allemaal codes en vage termen.
De gigahertzen snap ik gelukkig nog wel. In een desktop zou ik zowiezo de snelste pakken. Wat zijn jullie ervaringen mbt de CPU snelheden in de M1330. Wat is de invloed op de accu tijd?

Alvast bedankt op jullie antwoord.
De antwoorden op jouw vragen kan je vinden door dit topic te lezen. Of door te googlen en reviews e.d. te lezen. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
JaapWillem schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:27:
Voor de mensen die het probleem hebben dat het systeem bevriest wanneer je op eject drukt. De a10 bios die nu op de Dell site staat lost dit probleem op.
Apart, want onder XP heb ik geen last van die hapering, terwijl ik A04 draai. Onder Vista had ik het wel, dus persoonlijk denk ik dat het gewoon OS-gerelateerd is.
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.