Persoonlijk denk ik gewoon dat de a10 bios dit probleem fixt omdat het ook bij de release notes staat en het overeen komt met mijn ervaring met 3 laptopsRoamor schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:22:
[...]
Apart, want onder XP heb ik geen last van die hapering, terwijl ik A04 draai. Onder Vista had ik het wel, dus persoonlijk denk ik dat het gewoon OS-gerelateerd is.
Misschien is het inderdaad wel een combinatie van Biosversie en het OS, ik ben al lang blij dat het opgelost was.
Dit is mij al gelukt ja. Geen enkel probleem.FezzFest schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:25:
[...]
Is er iemand al in geslaagd om audio over de HDMI uitgang in Windows XP te laten gaan?
http://img361.imageshack.us/my.php?image=hdmixpiw8.jpg
Als je HDMI aansluit en het geluid komt nog uit je laptop, vink dan pc-luidsprekers dempen aan. Dan werkt het perfect.
Veel plezier
Ik heb net mijn Dell Wireless 5520 (umts kaart) voor mijn m1330 binnen en in de BIOS zie ik inderdaad dat deze kaart "installed" is, maar in windows xp krijg ik de kaart niet geinstalleerd.
Windows komt elke keer met "Found new hardware" en zegt dan meteen dat de kaart niet geinstalleerd kon worden. Ik heb al diverse drivers geprobeerd van de Dell site maar geen enkele werken.
Heeft iemand ervaring met deze kaart en windows xp?
Windows komt elke keer met "Found new hardware" en zegt dan meteen dat de kaart niet geinstalleerd kon worden. Ik heb al diverse drivers geprobeerd van de Dell site maar geen enkele werken.
Heeft iemand ervaring met deze kaart en windows xp?
weinig tot niks..
Ik zit een beetje in dubio.
Ik wil de €849 configuratie (t5550,CCFL-scherm,160GB,6cel,tuxedo) uitbreiden naar boven de €900 om zo de 15% coupon te gebruiken. Nu kan ik ervoor kiezen om ipv een T5550 een T5750 (1,83ghz->2,00ghz) te nemen icm een geheugen upgrade van 1024 (2048->3072) OF enkel een geheugen upgrade van 2048 (2048->4096). Wat is wijsheid? Ik heb niet zoveel verstand hiervan, vandaar de vraag. Ik geloof dat als je upgrade je RAM boven een processor moet verkiezen, maar is 4096 niet een beetje overkill?
Voor de rest lijkt het me echt een top klapdoos voor €730
Ik wil de €849 configuratie (t5550,CCFL-scherm,160GB,6cel,tuxedo) uitbreiden naar boven de €900 om zo de 15% coupon te gebruiken. Nu kan ik ervoor kiezen om ipv een T5550 een T5750 (1,83ghz->2,00ghz) te nemen icm een geheugen upgrade van 1024 (2048->3072) OF enkel een geheugen upgrade van 2048 (2048->4096). Wat is wijsheid? Ik heb niet zoveel verstand hiervan, vandaar de vraag. Ik geloof dat als je upgrade je RAM boven een processor moet verkiezen, maar is 4096 niet een beetje overkill?
Verwijderd
Ja 4GB is overkill kan ik met redelijke zekerheid zeggen. Ik neem daarnaast aan dat je de 32bit versie van de OS neemt? Deze kan niet meer dan 3GB en een beetje gebruiken, die laatste gig zit er dan voor niks in. Tenzij ik iets over het hoofd zie moet je zeker voor de T5750 gaan.bramberk15 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:35:
Ik zit een beetje in dubio.
Dat is goed nieuwsbleh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:21:
[...]
Dit is mij al gelukt ja. Geen enkel probleem.
http://img361.imageshack.us/my.php?image=hdmixpiw8.jpg
Als je HDMI aansluit en het geluid komt nog uit je laptop, vink dan pc-luidsprekers dempen aan. Dan werkt het perfect.
Veel plezier
Edit: Ik merk net dat de windows xp drivers niet meer beschikbaar zijn op de dell support website? Vroeger stonden deze er toch gewoon of vergis ik mij?
[ Voor 15% gewijzigd door FezzFest op 25-05-2008 11:20 ]
Gisteren de volgende configuratie besteld voor € 919:
T8100, 4 GB, 200GB 7200rpm, WLED, 8400M, Vista HP, 65W adapter, Tuxedo Black.
Aangezien het verschil tussen 3 en 4 GB slechts € 24 (€30 -15% -5%) bedroeg, heb ik het toch maar erbij genomen. Is altijd goedkoper dan t.z.t. het 1 GB bankje door een 2 GB te vervangen.
Vanwege het feit dat Vista 32-bit slechts 3 GB aan geheugen kan gebruiken en dat er natuurlijk allerlei software bijgeleverd wordt die ik er liever niet op heb, wil ik Vista opnieuw installeren en dan het liefst de 64-bit versie. Wat ik me daarbij wel afvraag: kan je de 32-bits Vista Home Premium licentie die je bij de laptop krijgt ook voor de 64-bits versie gebruiken? Ik zag namelijk dat Dell wel netjes alle 64-bit drivers op hun website beschikbaar heeft gemaakt.
Aangezien het verschil tussen 3 en 4 GB slechts € 24 (€30 -15% -5%) bedroeg, heb ik het toch maar erbij genomen. Is altijd goedkoper dan t.z.t. het 1 GB bankje door een 2 GB te vervangen.
Vanwege het feit dat Vista 32-bit slechts 3 GB aan geheugen kan gebruiken en dat er natuurlijk allerlei software bijgeleverd wordt die ik er liever niet op heb, wil ik Vista opnieuw installeren en dan het liefst de 64-bit versie. Wat ik me daarbij wel afvraag: kan je de 32-bits Vista Home Premium licentie die je bij de laptop krijgt ook voor de 64-bits versie gebruiken? Ik zag namelijk dat Dell wel netjes alle 64-bit drivers op hun website beschikbaar heeft gemaakt.
[ Voor 52% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-05-2008 11:23 ]
Je 32-bit key kan je gebruiken om de equivalente 64-bit versie te activeren. Je moet alleen een 64-bit retail/OEM ISO vinden, dit kan via de gekende methodenMooDyBLueS schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:20:
Gisteren de volgende configuratie besteld voor € 919:
Mooi! Een 64-bit DVD heb ik wel, dat is het probleem niet.FezzFest schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:21:
[...]
Je 32-bit key kan je gebruiken om de equivalente 64-bit versie te activeren. Je moet alleen een 64-bit retail/OEM ISO vinden, dit kan via de gekende methoden
Dat wordt dus gelijk de hard disk wipen, want Dell zal ongetwijfeld een recovery partitie aangemaakt hebben. Zonde van je opslagruimte.
Nog een vraag: in mijn zoektocht naar een redelijk lichte laptop met tohc wat power, kwam ik op deze Dell, een Sony en een ASUS uit. Uiteindelijk is het vanwege de prijs, HDMI en SPDIF de Dell geworden.
Wat ik wel over de Sony en ASUS, beide eveneens met GeForce 8400M videokaart, terug heb kunnen vinden is dat je daar de nVidia videokaart uit kan schakelen en verder kan werken op de Intel X3100 om zo het stroomverbruik te verminderen (en dus de accutijd te verlengen).
Helaas heb ik nergens kunnen vinden of dit met de Dell ook mogelijk is. Weet iemand hoe dit zit?
Het is/was geloof ik een hardware probleem. Want ik heb 2 laptops gehad die daar last van hadden, daar zat geloof ik een matshita dvd-drive in, die liet dus alles bevriezen als je op het eject-knop drukte en maakte tegelijkertijd enorme lawaai. Er worden dus volgens mij 2 verschillende dvd-drives geleverd de matshita (panasonic) en de GSA-S10N (LG). Morgen krijg ik als het goed is weer een nieuwe laptop, hopelijk heeft die er een van LG, want die beviel me beter.JaapWillem schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:47:
[...]
Persoonlijk denk ik gewoon dat de a10 bios dit probleem fixt omdat het ook bij de release notes staat en het overeen komt met mijn ervaring met 3 laptopsAls je er wat over googled vind je er direct wat over. Ik heb geen ervaring met xp op een m1330 dus daar kan ik zelf niets over zeggen, mogelijk was het inderdaad een vista only probleem. Hoe dan ook... de a10 bios lost dit dus wel op
Verwijderd
Ik vind hem er mooi uitzien, ben dan ook van plan om hem aan te schaffen.
Kan iemand mij misschien de afmetingen vertellen van het gedeelte dat op de grond staat? Een fototje posten met een standaard pen er naast zou ik ook op prijs stellen.
Kan iemand mij misschien de afmetingen vertellen van het gedeelte dat op de grond staat? Een fototje posten met een standaard pen er naast zou ik ook op prijs stellen.
Ik ben aan t zoeken of de 1330 1080p-content soepel weergeeft. Maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden zowel hier in alle drie de 1330 topics als via google. Misschien dat het afhankelijk is v/d configuratie die je hebt, maar het lijkt me dat een dedicated 128 mb nvidia hier toch geen probleem mee zou moeten hebben. Iemand ervaringen hiermee?
De GeForce 8400M ondersteunt PureVideo. Dit houdt in dat deze GP HD kan encoderen. Het is dus mogelijk om het zonder horten en stoten af te spelen
Even mijzelf quoten... iemand enig idee?MooDyBLueS schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:26:
Nog een vraag: in mijn zoektocht naar een redelijk lichte laptop met tohc wat power, kwam ik op deze Dell, een Sony en een ASUS uit. Uiteindelijk is het vanwege de prijs, HDMI en SPDIF de Dell geworden.
Wat ik wel over de Sony en ASUS, beide eveneens met GeForce 8400M videokaart, terug heb kunnen vinden is dat je daar de nVidia videokaart uit kan schakelen en verder kan werken op de Intel X3100 om zo het stroomverbruik te verminderen (en dus de accutijd te verlengen).
Helaas heb ik nergens kunnen vinden of dit met de Dell ook mogelijk is. Weet iemand hoe dit zit?
Aangezien een m1330 ofwel een m8400GS ofwel een X1300 als videokaart heeft, kan je ze moeilijk uitschakkelen. De m1330 heeft dus geen 2 videokaarten. De m8400GS bv kan wel zichzelf lager klokken en zo minder verbruiken.
Hmm... toch wel raar dat Dell die optie niet heeft gebruikt terwijl ASUS en Sony dat duidelijk wel hebben gedaan. Maar ja... de Dell is niet voor niks 500 euro goedkoper. Een minpuntje, maar niks meer dan dat.FezzFest schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:33:
Aangezien een m1330 ofwel een m8400GS ofwel een X1300 als videokaart heeft, kan je ze moeilijk uitschakkelen. De m1330 heeft dus geen 2 videokaarten. De m8400GS bv kan wel zichzelf lager klokken en zo minder verbruiken.
Verwijderd
Nog even uit ervaring: Hij doet het perfect. Zelfs met een paar andere programma's in de achtergrond speelt ie 1080P prima af via de HDMI uitgang op een full HD scherm.bramberk15 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:31:
Ik ben aan t zoeken of de 1330 1080p-content soepel weergeeft. Maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden zowel hier in alle drie de 1330 topics als via google. Misschien dat het afhankelijk is v/d configuratie die je hebt, maar het lijkt me dat een dedicated 128 mb nvidia hier toch geen probleem mee zou moeten hebben. Iemand ervaringen hiermee?
Top!! Dat wordt dus mooi series als Lost en 24 in HD bekijken op mijn plasma. Mag ik vragen welke configuratie je hebt? Ik ga zelf wss voor een 2,00ghz icm 3GB geheugenVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:24:
[...]
Nog even uit ervaring: Hij doet het perfect. Zelfs met een paar andere programma's in de achtergrond speelt ie 1080P prima af via de HDMI uitgang op een full HD scherm.
Verwijderd
of je kiest voor x3100 versie en heb je dit probleem helemaal niet...Hmm... toch wel raar dat Dell die optie niet heeft gebruikt terwijl ASUS en Sony dat duidelijk wel hebben gedaan. Maar ja... de Dell is niet voor niks 500 euro goedkoper. Een minpuntje, maar niks meer dan dat.
Verwijderd
Ik heb de T8100 (2.10GHz), 3GB geheugen en de 200 gig 7.200 rpm HD. Gaat dus prima lukken met die config die je van plan bent.bramberk15 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:46:
[...]
Top!! Dat wordt dus mooi series als Lost en 24 in HD bekijken op mijn plasma. Mag ik vragen welke configuratie je hebt? Ik ga zelf wss voor een 2,00ghz icm 3GB geheugen
Ik ben nu al enkele dagen met Dell in onderhandeling voor een XPS 1330, lijkt mij een geweldig systeem. Alleen ik wil uiteraard na ontvangst reformat en een verse installatie uitvoeren. Dell zegt geen windows dvd mee te leveren, alleen een recovery. Nu wil ik toch echt een windows dvd (geen media direct).. Gebruiken jullie hier nou een download voor? Of krijg je stiekem toch een echte windows dvd?
Mijn huidige laptop kwam destijds wel met een losse windows cd.
Verwijderd
pin me er niet op vast maar volgens mij krijg je gewoon een windows dvd. Ik heb bij deze laptop een zelfde dvd gekregen als bij m'n eerder bij dell bestelde desktop, en die heb ik al eerder gebruikt om vista compleet opnieuw te installeren.Malandro schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:04:
Ik ben nu al enkele dagen met Dell in onderhandeling voor een XPS 1330, lijkt mij een geweldig systeem. Alleen ik wil uiteraard na ontvangst reformat en een verse installatie uitvoeren. Dell zegt geen windows dvd mee te leveren, alleen een recovery. Nu wil ik toch echt een windows dvd (geen media direct).. Gebruiken jullie hier nou een download voor? Of krijg je stiekem toch een echte windows dvd?
Op de dvd staat:
Besturingssysteem; reeds op uw computer geïnstalleerd; dvd voor het opnieuw installeren van windows home premium; deze dvd dient niet te worden gebruikt voor het opnieuw installeren van programma's of stuurprogramma's (drivers).
Ok, dankje. Dan is het het waard om te proberenVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:44:
[...]
pin me er niet op vast maar volgens mij krijg je gewoon een windows dvd. Ik heb bij deze laptop een zelfde dvd gekregen als bij m'n eerder bij dell bestelde desktop, en die heb ik al eerder gebruikt om vista compleet opnieuw te installeren.
Op de dvd staat:
Besturingssysteem; reeds op uw computer geïnstalleerd; dvd voor het opnieuw installeren van windows home premium; deze dvd dient niet te worden gebruikt voor het opnieuw installeren van programma's of stuurprogramma's (drivers).
Als jij je gezonde hersenen had gebruikt, dan had je niet zo'n raar antwoord gegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:57:
[...]
of je kiest voor x3100 versie en heb je dit probleem helemaal niet...
Blijkbaar is het bij jou niet tot je doorgedrongen dat sommige mensen wellicht die 8400M videokaart nodig hebben, zoals ik. Alleen niet altijd... vandaar dat ik de optie van ASUS en Sony een nette oplossing vindt: 8400M aan als je de power nodig hebt, 8400M uit en X3100 aan als je lange accutijd nodig hebt.
Heb je geen bron ofzo ?MooDyBLueS schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:47:
[...]
Als jij je gezonde hersenen had gebruikt, dan had je niet zo'n raar antwoord gegeven.
Blijkbaar is het bij jou niet tot je doorgedrongen dat sommige mensen wellicht die 8400M videokaart nodig hebben, zoals ik. Alleen niet altijd... vandaar dat ik de optie van ASUS en Sony een nette oplossing vindt: 8400M aan als je de power nodig hebt, 8400M uit en X3100 aan als je lange accutijd nodig hebt.
Het lijkt mij erg raar dat er twee grafische kaarten in één laptop worden gestoken...
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik heb het eerlijkgezegd ook nog nooit gehoord, een intel en een nvidia kaart in 1 laptop...Petervanakelyen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:17:
[...]
Heb je geen bron ofzo ?
Het lijkt mij erg raar dat er twee grafische kaarten in één laptop worden gestoken...
edit: even gegoogled en het bestaat:
http://laptopcom.blogspot...-notebook-with-santa.html
[ Voor 15% gewijzigd door FezzFest op 27-05-2008 20:47 ]
Zulke laptops bestaan (nog) niet. De enkele laptops (1 of 2) die dat wel hebben zijn peperduur (minstens 2x zo duur als de M1330).Petervanakelyen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:17:
[...]
Heb je geen bron ofzo ?
Asus heeft er in ieder geval nog geen een.
Maar dit zijn ze echter wel van plan mainstream te maken. Ik denk dat Moodyblues gewoon dit berichtje (was een paar maanden geleden op Tweakers) heeft gelezen en dacht dat er al zulke laptops bestonden. Beetje jammer dat hij dan zo reageert op kaisz.
OK ik heb er maar een besteld. Na heeeeeeeeel wat uren aan de telefoon te hebben gezeten om zowel mijn als hun vragen beantwoord te krijgen heb ik het volgende besteld.. (mijne slechts deels helaas).
XPS 1330, T9300, 4GB, 200GB 7200rpm, NVIDIA, WLED 13,3inch, Wireless-N, Bluetooth, 9-cell, Vista Ultimate EN, Office 2007 Basic EN, 4 jaar NBD onsite garantie.
Hopelijk wordt de software ook los mee geleverd (zoals vroeger
)..
Kosten: €1540,-
Is dat duur? Of redelijke deal?
Oh, voor de mensen die interesse hebben Blu-Ray is ook mee te bestellen, kost wel enorm veel geld. (€700,- werd al genoemd)
XPS 1330, T9300, 4GB, 200GB 7200rpm, NVIDIA, WLED 13,3inch, Wireless-N, Bluetooth, 9-cell, Vista Ultimate EN, Office 2007 Basic EN, 4 jaar NBD onsite garantie.
Hopelijk wordt de software ook los mee geleverd (zoals vroeger
Kosten: €1540,-
Is dat duur? Of redelijke deal?
Oh, voor de mensen die interesse hebben Blu-Ray is ook mee te bestellen, kost wel enorm veel geld. (€700,- werd al genoemd)
Sorry hoor, maar jij begint over het feit dat het "jammer is dat ik dan zo reageer"? Man... kijk eerst eens naar jezelf. Van jouw bovenstaande verhaal klopt namelijk geen één zin. Ik zal het je bewijzen (voor het geval je weer met klinklare onzin mijn bericht probeert te ontkrachten).silmaril8 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:22:
[...]
Zulke laptops bestaan (nog) niet. De enkele laptops (1 of 2) die dat wel hebben zijn peperduur (minstens 2x zo duur als de M1330).
Asus heeft er in ieder geval nog geen een.
Maar dit zijn ze echter wel van plan mainstream te maken. Ik denk dat Moodyblues gewoon dit berichtje (was een paar maanden geleden op Tweakers) heeft gelezen en dacht dat er al zulke laptops bestonden. Beetje jammer dat hij dan zo reageert op kaisz.
"Zulke laptops bestaan (nog) niet."
- Niet waar, zowel Sony (de SZ-serie) als enkele andere merken hebben al een of meerdere modellen beschikbaar. En echt niet pas sinds een week.
"De enkele laptops (1 of 2) die dat wel hebben zijn peperduur (minstens 2x zo duur als de M1330)."
- Over de opvatting "peperduur" valt te twisten, dat is een erg relatief begrip en voor iedereen anders. Minstens 2x zo duur als de M1330 is ook absoluut niet waar. De ASUS U3S heeft deze optie namelijk en kost welgeteld € 1.350. Ik heb onlangs een Dell XPS M1330 besteld voor € 919, wat denk ik toch wel een redelijk gemiddelde prijs is voor de M1330, aangezien mijn configuratie dat ook is. Ofwel: circa 45% duurder en niet "minstens 2x zo duur".
Ok, Sony is wel minstens 2x zo duur, maar dat is Sony altijd al. Dat ligt niet aan deze optie.
"Asus heeft er in ieder geval nog geen een."
- Think again.
"Maar dit zijn ze echter wel van plan mainstream te maken."
- Dat is het al, aangezien het nieuwere model het inmiddels ook heeft. Sorry dat ik het zeg maar je loopt hier toch een beetje achter. Want uiteraard kom je dit niet op de mainstream 15.4" modellen tegen, aangezien het daar niet direct een toegevoegde waarde heeft. Het gaat juist om de (ultra) portables net dat beetje meer werktijd op de accu te geven en juist in deze categorie is het bij ASUS (en Sony) al mainstream.
"Ik denk dat Moodyblues gewoon dit berichtje (was een paar maanden geleden op Tweakers) heeft gelezen en dacht dat er al zulke laptops bestonden."
- Leuke aanname, maar ik heb me er wél in verdiept. Conclusie: ze bestaan.
"Beetje jammer dat hij dan zo reageert op kaisz."
- Wat is er jammer aan mijn reactie? Het enige wat ik duidelijk maakte in die reactie is dat ik niet genoeg heb aan de X3100, maar tijdens het reizen of op andere momenten dat ik geen adapter kan of wil gebruiken wel de 8400M zou willen uitschakelen. Helemaal geen gekke gedachte lijkt mij zo, het is immers niet voor niks dat twee van de meest vooruitstrevende merken op notebookgebied (tezamen met Dell) deze mogelijkheid inmiddels al geruime tijd aanbieden.
Nogmaals: kijk eerst eens naar jezelf voordat je een ander kritiek geeft, ongeacht of het nou gegrond of ongegrond is.
---
Goed, even wat anders. Toen ik mijn M1330 de 23e bestelde was de verwachte leverdatum 17-6. Vandaag een e-mail in mijn inbox gevonden met levertijd 2-6 tussen 9:00 en 17:00, inclusief UPS tracking link. Geweldig dat het uiteindelijk zo snel gaat uiteraard. Als ik de UPS link echter bezoek staat er "Vastgestelde aflevering: 03/06/2008". Heeft iemand enige ervaring hiermee welke het meest betrouwbaar te noemen is?
Deze week heb ik inmiddels mijn 4e laptop ontvangen ;s. Volgens mij ben ik te veeleisend. Ik ben namelijk met deze ook niet tevreden. de kwaliteit van het scherm is duidelijk minder. Het is een zeer streperige scherm. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar je ziet gewoon heel veel strepen door het scherm, wat zeer lelijk is. Dit heb ik nog nooit gezien bij de andere laptops. En deze heeft weer een bolling in de toetsenbord. En een matshita dvd-drive die lawaai maakt als je op eject drukt, maar het systeem freezed idd niet meer als je erop drukt, door de A10 bios. Dus dit vind ik nu minder erg. Ik heb wel 1 voordeel gevonden tegenover mijn andere laptop, deze cpu whined minder.
Het is ondertussen al een paar maanden aan de gang. Krijg steeds weer de keuze om hem om te ruilen. En elke keer is er wel iets niet in orde. Ziet er allemaal te snel gemonteerd uit. Ik had vorige keer gevraagd of ik er zelf aan mag monteren om het sneller op te lossen, maar de garantie zal dan vervallen volgens haar. Maar volgens mij is daar weinig van waar, ze is inmiddels ook niet meer werkzaam bij dell. Misschien ga zelf wel even proberen om de frame van de scherm te vervangen, aangezien ik nu weer 2 laptop hier heb liggen, want nog een omruiling zal waarschijnlijk weinig oplossen. Vind het nog steeds vreemd waarom ze niet gewoon een monteur sturen hiervoor, dan was het waarschijnlijk al opgelost en dit scheelt hun denk ik ook wel in kosten ipv van steeds een nieuwe te zenden.
Het is ondertussen al een paar maanden aan de gang. Krijg steeds weer de keuze om hem om te ruilen. En elke keer is er wel iets niet in orde. Ziet er allemaal te snel gemonteerd uit. Ik had vorige keer gevraagd of ik er zelf aan mag monteren om het sneller op te lossen, maar de garantie zal dan vervallen volgens haar. Maar volgens mij is daar weinig van waar, ze is inmiddels ook niet meer werkzaam bij dell. Misschien ga zelf wel even proberen om de frame van de scherm te vervangen, aangezien ik nu weer 2 laptop hier heb liggen, want nog een omruiling zal waarschijnlijk weinig oplossen. Vind het nog steeds vreemd waarom ze niet gewoon een monteur sturen hiervoor, dan was het waarschijnlijk al opgelost en dit scheelt hun denk ik ook wel in kosten ipv van steeds een nieuwe te zenden.
Verwijderd
Hallo
Zelf ben ik ook zojuist van plan de M1330 te gaan aanschaffen. Zover ik op de website van Dell heb gezien hebben ze nergens mooie sleeves waarin je deze 13" notebook kan meenemen. Wel voor 15,4" en 17", maar niet voor kleinere formaten.
Nu heb ik eventjes stiekem op de site van Apple zitten kijken, en daar hebben ze heel veel van die mooie sleeves, om je laptopje in mee te nemen.
Eventjes de afmetingen opgezocht van zowel de Macbook als deze Dell, maar de Macbook heeft een maximale hoogte van 2,8 cm, en Dell is bijna 3,4 cm hoog op zijn dikste punt. Zijn er mensen die toevallig ook tassen van da Macbook voor hun M1330 gebruiken, en zo ja: Past dit gewoon, of gaat de hoes elke keer nog maar net dicht?
Zelf ben ik ook zojuist van plan de M1330 te gaan aanschaffen. Zover ik op de website van Dell heb gezien hebben ze nergens mooie sleeves waarin je deze 13" notebook kan meenemen. Wel voor 15,4" en 17", maar niet voor kleinere formaten.
Nu heb ik eventjes stiekem op de site van Apple zitten kijken, en daar hebben ze heel veel van die mooie sleeves, om je laptopje in mee te nemen.
Eventjes de afmetingen opgezocht van zowel de Macbook als deze Dell, maar de Macbook heeft een maximale hoogte van 2,8 cm, en Dell is bijna 3,4 cm hoog op zijn dikste punt. Zijn er mensen die toevallig ook tassen van da Macbook voor hun M1330 gebruiken, en zo ja: Past dit gewoon, of gaat de hoes elke keer nog maar net dicht?
Misschien een open deur, maar er word een sleeve meegeleverd:Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 01:22:
Hallo

Naar mijn smaak, een leuk dingetje, hoewel misschien wat minder hip dan apple sleeves
Het mooie van een sleeve vind ik juist dat je hem in een normale tas (nee, niet zo'n plastic AH ding) mee kan nemen. Ik zie mijzelf namelijk echt niet met een laptoptas rondzeulen, maar een fashionable schoudertas waar mijn notebook met sleeve in kan doen lijkt mij ideaal.Da BJ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:17:
[...]
Misschien een open deur, maar er word een sleeve meegeleverd:
[afbeelding]
Naar mijn smaak, een leuk dingetje, hoewel misschien wat minder hip dan apple sleeves
Ik ga zelf waarschijnlijk voor een Abbrazzio Sputnik 1, speciaal voor 13.3" notebooks. Dat kom je niet vaak tegen, meestal is het 15.4" wat je ziet. Daar zit overigens ook een sleeve bij als ik het zo zie, maar ze hebben ook losse sleeves.
Maar waarom een sleeve? Ik heb een paar jaar geleden een erg mooie Khodi schouder/laptoptas gekocht, daar zit een afgeschermd vak in wat een sleeve overbodig maakt. Ik was namelijk ook op zoek naar een mooie schoudertas, en niet een zwarte/zakelijke tas die schreeuwt:''kijk mij, ik ben een laptoptas!".
Die Abbrazzio tassen zien er ook goed uit, maar kijk ook eens naar Khodi of Crumpler tassen. Mijn Khodi is nu dik twee jaar oud en nog geen enkele slijtage, sterk canvasstof in een mooi kleurtje en niet erg duur (toen meen ik 90 euro).
Die Abbrazzio tassen zien er ook goed uit, maar kijk ook eens naar Khodi of Crumpler tassen. Mijn Khodi is nu dik twee jaar oud en nog geen enkele slijtage, sterk canvasstof in een mooi kleurtje en niet erg duur (toen meen ik 90 euro).
Verwijderd
Ik ben erg tevreden met de bijgeleverde sleeve. Hij ziet er goed uit en beschermt de laptop goed. Zo'n schoudertas zou leuk zijn als je naast die laptop niet veel andere dingen mee hoeft, maar dat gaat voor mij niet op. Ik moet vaak een aantal boeken en een labjas mee en daarom een gewone schooltas. Gelukkig past die laptop + sleeve daar prima in.
Verwijderd
Man, ik vervloek mijzelf. Gisteren tijdens het leren (met de laptop naast mij) bier gesmorst en vloog meteen richting m'n xps.
Meteen van stroom en batterij gehaald en de pc omgekeerd zodat het bier terug richting toetsenbord zou lopen. Even later opengehaald, zowel bovenaan aan toetsenbord als onderaan. Toen bleek het bier niet echt de kans te hebben gekregen om binnen te dringen, want enkel de randen van de afdekplaatjes waren nat. Al bij al viel het blijkbaar nog mee, moederbord gespaard gebleven, evenals de ram, hd, dvd.
Toch voor de zekerheid open laten staan om zo een nacht en voormiddag te drogen. Vanmiddag willen opstarten en weinig reactie. Enkel de aan/uit-knop knippert heel snel ...
Nu hoop ik dat het misschien enkel dat afdenkplaatje is, dat kapot is want dit heeft natuurlijk wel wat bier gezien.
Wat is volgens jullie het beste om nu te doen? Ik kan naar de xps-support bellen maar dit is natuurlijk geen geval van garantie en of ze daar dan ook misschien maandag voor willen lansgkomen, is nog maar de vraag. Of de laptop nog enkele dagen langer laten drogen? (heb al gehoord dat sommige pas na een week weer teken van leven geven)
Natuurlijk is dit énorm stom van mijzelf maar toch had ik graag gehoord wat jullie nu zouden doen.
Meteen van stroom en batterij gehaald en de pc omgekeerd zodat het bier terug richting toetsenbord zou lopen. Even later opengehaald, zowel bovenaan aan toetsenbord als onderaan. Toen bleek het bier niet echt de kans te hebben gekregen om binnen te dringen, want enkel de randen van de afdekplaatjes waren nat. Al bij al viel het blijkbaar nog mee, moederbord gespaard gebleven, evenals de ram, hd, dvd.
Toch voor de zekerheid open laten staan om zo een nacht en voormiddag te drogen. Vanmiddag willen opstarten en weinig reactie. Enkel de aan/uit-knop knippert heel snel ...
Nu hoop ik dat het misschien enkel dat afdenkplaatje is, dat kapot is want dit heeft natuurlijk wel wat bier gezien.
Wat is volgens jullie het beste om nu te doen? Ik kan naar de xps-support bellen maar dit is natuurlijk geen geval van garantie en of ze daar dan ook misschien maandag voor willen lansgkomen, is nog maar de vraag. Of de laptop nog enkele dagen langer laten drogen? (heb al gehoord dat sommige pas na een week weer teken van leven geven)
Natuurlijk is dit énorm stom van mijzelf maar toch had ik graag gehoord wat jullie nu zouden doen.
Verwijderd
Ik heb er zelf 3 dagen na dat ik hem had koffie overheen laten vallen. (dat doet pijn) maar het kwam er redelijk gunstig in terecht. Een deel ging in die rand onderaan het beeldscherm en de rest over het gedeelte met de touch knoppen en de bovenkant van het toetsenbord.
Ik heb hem direct op de rigoreuse manier uitgezet en ondersteboven gehouden. Het vocht heb ik er voor het grootste gedeelte uitgeblazen met perslucht. Een kwartier daarna zette ik hem aan en alles werkt nog perfect. Er is nu 3 weken later nog geen enkel effect van te zien dus je kan er wel geluk mee hebben...
Ik zou in jou geval hem nog even een paar dagen laten drogen en ondertussen uitvinden wat dell er bereid is aan te doen.
Ik heb hem direct op de rigoreuse manier uitgezet en ondersteboven gehouden. Het vocht heb ik er voor het grootste gedeelte uitgeblazen met perslucht. Een kwartier daarna zette ik hem aan en alles werkt nog perfect. Er is nu 3 weken later nog geen enkel effect van te zien dus je kan er wel geluk mee hebben...
Ik zou in jou geval hem nog even een paar dagen laten drogen en ondertussen uitvinden wat dell er bereid is aan te doen.
De Khodi website lijkt op dit moment niet gewillig te zijn om de collectie te tonen, maar de Crumpler tassen zijn ook zeker niet verkeerd. Sommige tassen zijn pittig geprijsd, maar er is gelukkig genoeg tussen de € 50 en 100 te vinden. Bedankt voor de tip, ik hou dit in mijn achterhoofd.bramberk15 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:54:
Maar waarom een sleeve? Ik heb een paar jaar geleden een erg mooie Khodi schouder/laptoptas gekocht, daar zit een afgeschermd vak in wat een sleeve overbodig maakt. Ik was namelijk ook op zoek naar een mooie schoudertas, en niet een zwarte/zakelijke tas die schreeuwt:''kijk mij, ik ben een laptoptas!".
Ligt het aan mij, of kun je bij geen enkele configuratie meer voor een 7200RPM schijf kiezen? Althans...ik krijg ik alleen de opties voor 5400 bij configuraties waar ik voorheen gewoon een 7200 kon kiezen.
Heb ik iets gemist en is dit bekend of zal ik even een telefoontje plegen naar Dell hierover?
EDIT: Hmm, toch gevonden door op ergens per ongeluk op te klikken (stond iig niet tussen de 4 standaard-aan-te-passen configuraties). N06X3302. Ben ik wel weer duurder uit met een 8100 CPU.
Heb ik iets gemist en is dit bekend of zal ik even een telefoontje plegen naar Dell hierover?
EDIT: Hmm, toch gevonden door op ergens per ongeluk op te klikken (stond iig niet tussen de 4 standaard-aan-te-passen configuraties). N06X3302. Ben ik wel weer duurder uit met een 8100 CPU.

[ Voor 24% gewijzigd door The Realone op 02-06-2008 11:40 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren ineens een raar probleem met m'n M1330: Na verloop van tijd (kan 15 minuten zijn maar ook 3 uur) reboot ie ineens (2 keer), óf valt het beeldscherm uit (10 keer). Als ik in dat laatste geval de power-knop inhoud en daarna weer opnieuw opstart, krijg ik eerst vrij langdurig een zwart scherm, wat lanzaam wit wordt doordat er steeds meer (verticale) beeldlijnen wit worden. Daarna start ie wel normaal op, maar voor hoe lang is de vraag....
Ik hang nu met support aan de lijn, maar doe vooralsnog alleen wat diagnostische testjes van de meegeleverde utilities en drivers cd.....
Ik hang nu met support aan de lijn, maar doe vooralsnog alleen wat diagnostische testjes van de meegeleverde utilities en drivers cd.....
Heb je al eens een clean install geprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:01:
Ik heb sinds gisteren ineens een raar probleem met m'n M1330: Na verloop van tijd (kan 15 minuten zijn maar ook 3 uur) reboot ie ineens (2 keer), óf valt het beeldscherm uit (10 keer). Als ik in dat laatste geval de power-knop inhoud en daarna weer opnieuw opstart, krijg ik eerst vrij langdurig een zwart scherm, wat lanzaam wit wordt doordat er steeds meer (verticale) beeldlijnen wit worden. Daarna start ie wel normaal op, maar voor hoe lang is de vraag....
Verwijderd
Ja, da's eigenlijk m'n natuurlijke reactie bij alle problemen, maar nu heb ik vanmorgen eigenlijk vrij snel gebeld. En omdat ik nu gebeld heb en teruggebeld word, wacht ik nog maar even...
Verwijderd
Dan is je moederbord brak. Dat probleem kreeg ik van het weekend ook. Komt door het warme weer en eventuele oververhitting van de videokaart. Dell zal langskomen en je moederbord vervangen:Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:01:

Verwijderd
waarom zit jij op een forum? als je zo erg geirriteerd raakt van een kleine opmerking kan je beter een eigen forum beginnen met jezelf erin, dan hoef je het niet op andere af te reageren.MooDyBLueS schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:47:
[...]
Als jij je gezonde hersenen had gebruikt, dan had je niet zo'n raar antwoord gegeven.
Uit jou eerste verhaal kan ik echt niet herleiden dat jij persee een 8400m nodig hebt. Maargoed, jou probleem.
Verwijderd
Als je de XP x64 CD bestelt dan krijg je een CD die op enkele kleine punten is aangepast van het origineel. Enkele drivers zijn geintegreerd (denk aan de ICH8M AHCI) en er is een support logo toegevoegd. Verder is er eigenlijk niets gewijzigd.Malandro schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:04:
Verwijderd
dit probleem had ik vorige week ook ineens,Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:01:
ik heb de xps lijn gebeld, en had gelukkig op dit forum gelezen dat het de videokaart was, die op de moederbord vast zit, en dus beide vervangen moesten worden,dus een dag later stond er een dell monteur aan de deur, en die heeft er een nwe moederbord in gezet (hij was nog geen half uurtje bezig) en nu doet alles het ineens weer goed
de monteur vertelde mij dat hij in de afgelopen 3weken al 4 xps laptops had gehad met precies hetzelfde probleem!! dus volgens mij echt een heel veel voorkomend probleem bij deze laptops..
maar alles doet het iig weer, alleen wat mij op valt is dat nu steeds de muziek die ik met media player afspeel vaak blijf hangen/haperen/stotteren

had dit in begin van laptop ook al, maar had toen iets gedaan of geinstalleerd, waardoor dat gestotter ineens verdwenen was in de muziek, maar weet ff niet meer wat ik nou gedaan had

iemand een idee waar dit aan kan liggen??
Gisteren heb ik de XPS ontvangen. Hij is groter dan ik verwacht had, maar dan nog is het een mooi laptopje.
Eerst de installatie geprobeerd zoals Dell hem levert. Viel mij op dat vooral de bios de eerste 5 keer er erg lang over deed om op te starten.
Media Direct geprobeerd en dat zag er leuk uit, maar heeft weinig meerwaarde.
Vista Ultimate 32b had zoals verwacht minder geheugen dan dat er daadwerkelijk in zit.
Touchpad werkt erg fijn (ook lichte knoppen). Het toetsenbord heb ik nog niet veel gebruikt, valt op dat de toetsen erg snel terug veren.. Dat zal nog wel gaan slijten..
Alle zooi die meekomt ook maar geprobeerd. Dat avatar gebeuren van Creative (voor de webcam) is erg grappig.
Verder biedt het allemaal weinig meerwaarde denk ik.
Het beeldscherm valt mij wel een beetje tegen. Heb als het goed is de WLED. Licht opbrengst en kleuren zijn goed te noemen, maar ik kan erg goed de pixels zien. Van het scherm zelf (licht niet aan de resolutie). Ik ben 1920x1200 op een 15inch gewend, dus misschien ben ik verwend wat dat betreft.
Waarschijnlijk valt het mij morgen nieteens meer op.
Gister avond een schone installatie gedaan. Vista Ultimate 64b. Samen met allerlei drivers van de dell site en uit een lijst die ik op een ander forum tegen kwam:
http://forum.notebookrevi...hread.php?t=158277&page=1
De videokaart driver kreeg ik niet geinstalleerd. Verder werkt alles gewoon. Via windows update werd gelukkig een videokaart geinstalleerd.
Omdat ik niet echt een meerwaarde van de losse drivers heb kunnen ontdekken heb ik vervolgens weer een clean install gedaan en de laptop via LAN aan het internet gehangen. Daarna windows update uitgevoerd. Alle drivers komen zo mee, op het fingerprint en touchpad gebeuren na.
Voor de activatie van 64bit vista moest ik wel nog naar een bepaald nummer van MS bellen. Maar na de stappen te hebben doorlopen werd vista netjes geactiveerd (gedownloade Vista Ultimate 64bit SP1 MSDN versie).
Nu is mijn vraag: Hebben de losse drivers die bij Dell en via andere wegen te downloaden zijn, nog voordeel? Ik heb alleen gemerkt dat de bluetooth driver de apparaten onder verschillende tabbladen zet en dat je kunt kiezen om alleen bluetooth uit te schakelen.
Zijn er drivers die NIET met windows update meekomen? (naast de fingerprint en touchpad software)
Eerst de installatie geprobeerd zoals Dell hem levert. Viel mij op dat vooral de bios de eerste 5 keer er erg lang over deed om op te starten.
Media Direct geprobeerd en dat zag er leuk uit, maar heeft weinig meerwaarde.
Vista Ultimate 32b had zoals verwacht minder geheugen dan dat er daadwerkelijk in zit.
Touchpad werkt erg fijn (ook lichte knoppen). Het toetsenbord heb ik nog niet veel gebruikt, valt op dat de toetsen erg snel terug veren.. Dat zal nog wel gaan slijten..
Alle zooi die meekomt ook maar geprobeerd. Dat avatar gebeuren van Creative (voor de webcam) is erg grappig.
Verder biedt het allemaal weinig meerwaarde denk ik.
Het beeldscherm valt mij wel een beetje tegen. Heb als het goed is de WLED. Licht opbrengst en kleuren zijn goed te noemen, maar ik kan erg goed de pixels zien. Van het scherm zelf (licht niet aan de resolutie). Ik ben 1920x1200 op een 15inch gewend, dus misschien ben ik verwend wat dat betreft.
Waarschijnlijk valt het mij morgen nieteens meer op.
Gister avond een schone installatie gedaan. Vista Ultimate 64b. Samen met allerlei drivers van de dell site en uit een lijst die ik op een ander forum tegen kwam:
De videokaart driver kreeg ik niet geinstalleerd. Verder werkt alles gewoon. Via windows update werd gelukkig een videokaart geinstalleerd.
Omdat ik niet echt een meerwaarde van de losse drivers heb kunnen ontdekken heb ik vervolgens weer een clean install gedaan en de laptop via LAN aan het internet gehangen. Daarna windows update uitgevoerd. Alle drivers komen zo mee, op het fingerprint en touchpad gebeuren na.
Voor de activatie van 64bit vista moest ik wel nog naar een bepaald nummer van MS bellen. Maar na de stappen te hebben doorlopen werd vista netjes geactiveerd (gedownloade Vista Ultimate 64bit SP1 MSDN versie).
Nu is mijn vraag: Hebben de losse drivers die bij Dell en via andere wegen te downloaden zijn, nog voordeel? Ik heb alleen gemerkt dat de bluetooth driver de apparaten onder verschillende tabbladen zet en dat je kunt kiezen om alleen bluetooth uit te schakelen.
Zijn er drivers die NIET met windows update meekomen? (naast de fingerprint en touchpad software)
Verwijderd
Heb je de touchpad driver nog wel van de dell site kunnen krijgen? Deze vind ik zelf het handigst. Het scrollen met het rechter stuk van de pad is veel sneller dan steeds het schuifbalkje opzoeken en werkt heel precies, incl snelscrollen als je er snel overheen zwiept.
En mja ik denk dat je qua scherm wel verwend bent. Die full HD schermen zijn doorgaans pas bij 24 gebruikelijk. Al is het bij kleiner ook wel super natuurlijk
k vind de resolutie van het scherm wel prima. Zo dicht zit ik er toch nooit op en het hoge contrast maakt het nog wel extra mooi. Ik krijg er van andere mensen ook alleen maar positieve opmerkingen over
En mja ik denk dat je qua scherm wel verwend bent. Die full HD schermen zijn doorgaans pas bij 24 gebruikelijk. Al is het bij kleiner ook wel super natuurlijk
k vind de resolutie van het scherm wel prima. Zo dicht zit ik er toch nooit op en het hoge contrast maakt het nog wel extra mooi. Ik krijg er van andere mensen ook alleen maar positieve opmerkingen over
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 12:42 ]
Ik heb een 32bit driver van dell en een 64bit Synaptics driver. Deze laatste heb ik tijdens de proef installatie geprobeerd. Werkte goed. De dell driver heb ik nog niet bekeken.
Zoals als jij al zegt: Zeker voor het scrollen is het makkelijk.
Het scherm begint al te wennen
Zoals als jij al zegt: Zeker voor het scrollen is het makkelijk.
Het scherm begint al te wennen
Voor geïntresseerde:
De Sigmatel driver is in 64bit nodig. Die van windows update herkent de microfoontjes verwerkt in het scherm niet.
Synaptics driver werkt erg goed.
Heb de (als het goed is) laatste driver voor de serial ATA geinstalleerd. Bleek toch anders te zijn dan die van windows update (deze laatste is uit 2006). Na deze installatie lijkt alles echt sneller te werken. 1 nadeel: Vista moest opnieuw geactiveerd worden.
Ook bluetooth heb ik nu los geinstalleerd. Waarschijnlijk wordt de videodriver ook nog vervangen, maar eerst ga ik zo gebruik maken van de computer.
Ik heb trouwens 64bit creative audigy drivers gevonden, zullen die bruikbaar zijn? aangezien er een audigy chip in de sigmatel zou zitten? Of werkt dat echt alleen met die software van Dell?
De Sigmatel driver is in 64bit nodig. Die van windows update herkent de microfoontjes verwerkt in het scherm niet.
Heb de (als het goed is) laatste driver voor de serial ATA geinstalleerd. Bleek toch anders te zijn dan die van windows update (deze laatste is uit 2006). Na deze installatie lijkt alles echt sneller te werken. 1 nadeel: Vista moest opnieuw geactiveerd worden.
Ook bluetooth heb ik nu los geinstalleerd. Waarschijnlijk wordt de videodriver ook nog vervangen, maar eerst ga ik zo gebruik maken van de computer.
Ik heb trouwens 64bit creative audigy drivers gevonden, zullen die bruikbaar zijn? aangezien er een audigy chip in de sigmatel zou zitten? Of werkt dat echt alleen met die software van Dell?
Beetje suffe vraag, maar is het toevallig een halve minuut voor het eind van de nummers oid? bij mij doet ie dat nl als ie op energiebesparing staat. Al valt dat ook erg mee nadat ik de visualisaties van mediaplayer heb uitgezet... (wie wil die nou met een laptop..Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:59:
[...]
Maar alles doet het iig weer, alleen wat mij op valt is dat nu steeds de muziek die ik met media player afspeel vaak blijf hangen/haperen/stotteren
Verwijderd
Ik heb net geprobeerd om de 64bit van vista te installeren op mijn laptop.
Het installeren lukte wel, maar nadat de installatie voltooid was, was mijn systeem niet meer in staat om windows op te starten. Hij geeft een blauw scherm met ergens een hardwareprobleem (vermoed ik), het verdwijnt te snel om het te lezen...
Daarna opnieuw de 32bit versie geinstalleerd en die werkt zonder problemen...
Is er nog iemand die dit voor heeft gehad? Hoe kun je dit verhelpen zodat ik toch de 64-bit op dit 64bit-systeem kan draaien...
Het installeren lukte wel, maar nadat de installatie voltooid was, was mijn systeem niet meer in staat om windows op te starten. Hij geeft een blauw scherm met ergens een hardwareprobleem (vermoed ik), het verdwijnt te snel om het te lezen...
Is er nog iemand die dit voor heeft gehad? Hoe kun je dit verhelpen zodat ik toch de 64-bit op dit 64bit-systeem kan draaien...
Hoewel dit niet het topic is voor troubleshooten van dit soort problemen...
Misschien heeft het hier iets mee te maken? Afhankelijk van de hoeveelheid RAM je hebt en welke stopcode je gebruikt.
EDIT: Lees dat de melding te snel verdwijnt. Als je tijdens het booten van de PC een aantal keer op F8 drukt krijg je een bootmenu. Je kunt er dan voor kiezen om het automatisch herstarten uit te schakelen.
OT: Ik heb eindelijk besloten om toch maar deze laptop aan te schaffen. Ideaal voor de studie die ik ga starten. Klein, licht en krachtig. Haal wel een 9-cell accu van eBay. Scheelt aanzienlijk in de prijs.
Krijgt op dit moment 10% korting en gratis bezorging, ook niet verkeerd. Nu nog even via de chat zien te regelen of er niet toch een 7200RPM schijf in kan.
Misschien heeft het hier iets mee te maken? Afhankelijk van de hoeveelheid RAM je hebt en welke stopcode je gebruikt.
EDIT: Lees dat de melding te snel verdwijnt. Als je tijdens het booten van de PC een aantal keer op F8 drukt krijg je een bootmenu. Je kunt er dan voor kiezen om het automatisch herstarten uit te schakelen.
OT: Ik heb eindelijk besloten om toch maar deze laptop aan te schaffen. Ideaal voor de studie die ik ga starten. Klein, licht en krachtig. Haal wel een 9-cell accu van eBay. Scheelt aanzienlijk in de prijs.
Krijgt op dit moment 10% korting en gratis bezorging, ook niet verkeerd. Nu nog even via de chat zien te regelen of er niet toch een 7200RPM schijf in kan.
[ Voor 14% gewijzigd door The Realone op 05-06-2008 10:34 ]
Daarnet de laatste nvidia driver erop gezet (verkrijgbaar via eerder gegeven link). Vista geeft nu zelf voor Gaming Graphics een 4.7 terwijl dit met de driver van windows update een 4.6 was. Een kleine verbetering dus.
Verwijderd
het viel mij op dat het stotteren vaak gebeurde als ik een site of een programma opende..JaapWillem schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:05:
[...]
Beetje suffe vraag, maar is het toevallig een halve minuut voor het eind van de nummers oid? bij mij doet ie dat nl als ie op energiebesparing staat. Al valt dat ook erg mee nadat ik de visualisaties van mediaplayer heb uitgezet... (wie wil die nou met een laptop..)
ik vond ergens wat op een engelse forum dat ik bij start - geluid - eigenschappen luidsprekers/koptelefoon - aanpssingen en daar alles aanpassingen uitschakelen
en toen was het stotteren bij mij verdwenen (althans voor nu dan)
W8JTBGX$337XWJ geeft echt inderdaad extra 5% korting bovenop de reeds vermelde 10% standaardkorting.The Realone schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:59:
Hoewel dit niet het topic is voor troubleshooten van dit soort problemen...
Ik bestel nu een XPS M1330 met T5750, 837 euro. Verder geheel standaard, lijkt me prima apparaatje.
Owja, de 5% bijna vergeten! Ik moet nog even bellen om die 7200RPM schijf te regelen. Kan alleen telefonisch werd mij via de chat duidelijk gemaakt. Denk dat ik er een T8100 in laat zetten, en 2GB geheugen is meer dan genoeg atm.
EDIT: Lekker hoor, 25% korting totaal.
De standaard 10% die er deze week op zit.
Plus 5%: W8JTBGX$337XWJ
Plus 10%: BJQ1F0FK2LTC9F
En dan de gratis bezorging.

[ Voor 27% gewijzigd door The Realone op 05-06-2008 17:12 ]
Ik heb vandaag dus weer een nieuwe ontvangen, helaas voldoet deze ook niet. Heeft weer zo'n streperige scherm. Zijn dit nieuwe schermen ofzo? Ik wist dat bij de M1530 verschillende schermen werden geleverd, maar niet bij de M1330.
Wat me opvalt is als ik kies voor nog een omruiling, dat de laptop gelijk dezelfde of de volgende dag verzonden is, bij een nieuwe bestelling duurt meestal wel een paar weken. Dus ik weet niet of ze het wel echt opnieuw monteren.
Ik kan waarschijnlijk binnenkort weer kiezen voor nog een omruiling of geld terug.
Ik zat net weer een nieuwe laptop samen te stellen om te kijken wat ondertussen het prijsverschill is.
Naar mijn verbazing kan ik nu voor iets minder dan toen een T9300, 4gb ram nemen i.p.v. T8300, 3gb ram, die ik nu heb. Dit is de met de duurste standaard configuratie, alleen dan met de 9-cell accu+1jr Accidental Damage Support voor € 1.177,96 incl btw (standaard 10% korting+10% bon en daarboven op nog een 5% bon). Alleen deze config heeft een 320gb 5400 rpm, had eerst een 200 gb 7200 rpm. Dit kan je alleen telefonisch regelen heb ik hier vernomen.
Het verschil is dus een T9300, 4gb i.p.v. T8300, 3gb. Maakt dit een groot verschil? Zoja, dan is het denk ik wel de moeite om mijn geld terug te vragen en daarvan een nieuwe te bestellen. Want ik kan de komende paar maanden wel een laptop missen, aangezien het bijna vakantie is. En het steeds omruilen ook geen zin heeft, zit namelijk nog steeds met mijn 1e laptop
.
/Edit
, die 5% is namelijk korting boven de korting die je al hebt.
Wat me opvalt is als ik kies voor nog een omruiling, dat de laptop gelijk dezelfde of de volgende dag verzonden is, bij een nieuwe bestelling duurt meestal wel een paar weken. Dus ik weet niet of ze het wel echt opnieuw monteren.
Ik kan waarschijnlijk binnenkort weer kiezen voor nog een omruiling of geld terug.
Ik zat net weer een nieuwe laptop samen te stellen om te kijken wat ondertussen het prijsverschill is.
Naar mijn verbazing kan ik nu voor iets minder dan toen een T9300, 4gb ram nemen i.p.v. T8300, 3gb ram, die ik nu heb. Dit is de met de duurste standaard configuratie, alleen dan met de 9-cell accu+1jr Accidental Damage Support voor € 1.177,96 incl btw (standaard 10% korting+10% bon en daarboven op nog een 5% bon). Alleen deze config heeft een 320gb 5400 rpm, had eerst een 200 gb 7200 rpm. Dit kan je alleen telefonisch regelen heb ik hier vernomen.
Het verschil is dus een T9300, 4gb i.p.v. T8300, 3gb. Maakt dit een groot verschil? Zoja, dan is het denk ik wel de moeite om mijn geld terug te vragen en daarvan een nieuwe te bestellen. Want ik kan de komende paar maanden wel een laptop missen, aangezien het bijna vakantie is. En het steeds omruilen ook geen zin heeft, zit namelijk nog steeds met mijn 1e laptop
/Edit
Bijna 25% korting heThe Realone schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:30:
[ Voor 11% gewijzigd door xileS op 05-06-2008 17:46 ]
Xiles, mag ik vragen hoe lang jij je XPS M1330 nu hebt? Ik heb namelijk mijn laptop al wat langere tijd, maar de service monteur is nu al voor de 4e keer langs geweest en de 5e keer ga ik morgen regelen. Helaas moet hij nu weer komen voor hetzelfde defect als de vorige keer, binnen 3 dagen was het weer raak 
Begin het nu echt spuugzat te worden en ik haat mezelf echt dat ik niet doorgespaard heb en een MBP gekocht heb (oké, iets andere klasse qua prijs en gewicht etc maar voor de rest...).

Begin het nu echt spuugzat te worden en ik haat mezelf echt dat ik niet doorgespaard heb en een MBP gekocht heb (oké, iets andere klasse qua prijs en gewicht etc maar voor de rest...).
Ik heb hem ondertussen denk ik bijna 2 maanden. Bij mij willen ze juist geen monteur langs sturen, als ik vraag om een reden, lullen ze er ook maar omheen. Als ik een monteur had gehad, was ik waarschijnlijk al lang tevreden geweest, maar ze willen persee elke keer ruilen. Ondertussen is dat ook al 5 keer gebeurd, allemaal eigenlijk voor niets dus.osc4r schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:41:
Xiles, mag ik vragen hoe lang jij je XPS M1330 nu hebt? Ik heb namelijk mijn laptop al wat langere tijd, maar de service monteur is nu al voor de 4e keer langs geweest en de 5e keer ga ik morgen regelen. Helaas moet hij nu weer komen voor hetzelfde defect als de vorige keer, binnen 3 dagen was het weer raak
Laptop is eigenlijk perfect voor mij. Vind 13,3 inch echt een fijn fomaat. Lekker compact. Toetsenbord precies groot genoeg. En de specs zijn ook redelijk goed te noemen. Alleen zeer jammer dat de kwaliteitseisen zeer laag zijn bij de montage van deze laptops.
Ik zou daarom ook niet zo snel weten welke laptop ik anders kan nemen, met ongeveer gelijke specs/prijs. Dus ik hoop nog steeds op een goed gemonteerde laptop.
Weet iemand misschien of het verschil tussen T9300, 4gb en T8300, 3gb ram groot is (zie post hierboven)? Of zal ik van deze verandering niks merken? Ik kan toevallig in deze periode een laptop missen, dus leek het me misschien wel nuttig om die dan in te ruilen.
Verwijderd
welke driver van sigmatel is dat? En waarvoor is die? De microfoon werkt inderdaad niet bij deMalandro schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:13:
Voor geïntresseerde:
Ik heb mijn m1330 nu ongeveer 4 maanden en ik ben er erg tevreden mee. Tot op heden geen hardwarematige problemen gehad.
De driver die via dell zelf is te downloaden. (64bit sigmatel driver voor XPS m1330)Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:25:
[...]
welke driver van sigmatel is dat? En waarvoor is die? De microfoon werkt inderdaad niet bij de
Zojuist ook een laptopje besteld.
Wat vinden jullie van de configuratie en prijs?
XPS M1330 (PRODUCT) RED CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M
13.3\" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)
Fingerprint Reader Biometric for XPS M1330 (PRODUCT) RED
Crimson Red XPS M1330 (PRODUCT) RED & 0.3mp camera for White-LED Display
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)
Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm)
8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW
Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery
No Carrycase
128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module
Dutch - Vista Ultimate (32Bit OS) - (PRODUCT RED)
4Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support
Totaal
1.385,04
Standaard 10% korting + 10% extra korting met de waardebon code.
Ik heb telefonisch besteld omdat de "red" versie met deze specificaties niet via de website kon besteld worden.
Is dit een goede prijs... of was er volgens jullie meer uit te halen?
ps. Ik woon in belgië, en kon daarom enkel de kortingsboncode voor 10% extra korting gebruiken... en niet die voor 5% extra.
Wat vinden jullie van de configuratie en prijs?
XPS M1330 (PRODUCT) RED CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M
13.3\" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)
Fingerprint Reader Biometric for XPS M1330 (PRODUCT) RED
Crimson Red XPS M1330 (PRODUCT) RED & 0.3mp camera for White-LED Display
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)
Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm)
8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW
Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery
No Carrycase
128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module
Dutch - Vista Ultimate (32Bit OS) - (PRODUCT RED)
4Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support
Totaal
1.385,04
Standaard 10% korting + 10% extra korting met de waardebon code.
Ik heb telefonisch besteld omdat de "red" versie met deze specificaties niet via de website kon besteld worden.
Is dit een goede prijs... of was er volgens jullie meer uit te halen?
ps. Ik woon in belgië, en kon daarom enkel de kortingsboncode voor 10% extra korting gebruiken... en niet die voor 5% extra.
Verwijderd
Ziet er uit als een uit als een hele dikke configuratie voor een nette prijs. Denk niet dat je hem zo opgevoerd krijgt bij een ander merk voor dat geld. Product red ziet er ook zeker mooi uit op deze laptop.
Zojuist maar dat ding via de chat besteld. In eerste instantie (gisteren) vertelde een medewerkster mij dat ik telefonisch contact op moest nemen om een 7200RPM schijf te krijgen, vandaag weer even in de chat gestart en toen kon het direct geregeld worden, mooi.
Wat ik grappig vond...ik vertelde ergens tussendoor dat ik die accidental damage garantie maar liet zitten omdat dat toch te duur werd voor een arme student (met een knipoog). Ik had de keuze uit 120, 160 of 250GB voor een 7200RPM schijf, ik koos de 120 omdat ik toch niet veel opslag nodig zou hebben.
Enkele minuten nadat dat ding besteld was kreeg ik de mails met de orderbevestiging en dergelijke, en een mailtje van de medewerkster die me geholpen had:
Overigens, voor €1060,- :
T8100
4GB RAM
160GB 7200RPM schijf (met Free Fall Sensor)
WLED scherm
3 Jaar garantie
Dat is met 5 en 10% korting. Verwachte levertijd 30 juni.
Ik zie overigens nergens een klantnummer staan, in de orderbevestiging (PDF) is deze gewoon leeg gelaten. Heb ik wel nodig om de status te bekijken. Maarja dat komt ook wel weer goed.
Wat ik grappig vond...ik vertelde ergens tussendoor dat ik die accidental damage garantie maar liet zitten omdat dat toch te duur werd voor een arme student (met een knipoog). Ik had de keuze uit 120, 160 of 250GB voor een 7200RPM schijf, ik koos de 120 omdat ik toch niet veel opslag nodig zou hebben.
Enkele minuten nadat dat ding besteld was kreeg ik de mails met de orderbevestiging en dergelijke, en een mailtje van de medewerkster die me geholpen had:
Zoiets mag ik wel! Persoonlijk contact terwijl je via internet iets koopt. Ook goed mee te praten trouwens, neemt echt de tijd en zoekt alles voor je uit.Hai Arm studentje,
Er zit een grotere harde schijf in.. 160GB. Ik kreeg die 120 er niet in.
Cadeautje van de zaak :-)
Overigens, voor €1060,- :
T8100
4GB RAM
160GB 7200RPM schijf (met Free Fall Sensor)
WLED scherm
3 Jaar garantie
Dat is met 5 en 10% korting. Verwachte levertijd 30 juni.
Ik zie overigens nergens een klantnummer staan, in de orderbevestiging (PDF) is deze gewoon leeg gelaten. Heb ik wel nodig om de status te bekijken. Maarja dat komt ook wel weer goed.
Dit probleem heb ik ook gehad. Na wat zoekwerk kwam ik op de volgende 'handleiding' uit:Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 01:01:
Ik heb net geprobeerd om de 64bit van vista te installeren op mijn laptop.
Hiermee heb ik het probleem op kunnen lossen. Draai nu lekker 64-bit met 4 GB geheugen.
Verwijderd
Na een clean install vanmorgen bleven de problemen aanhouden en na een nieuw telefoontje sturen ze inderdaad maandag iemand om er een nieuw moederbord in te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:59:
[...]
dit probleem had ik vorige week ook ineens,
ik heb de xps lijn gebeld, en had gelukkig op dit forum gelezen dat het de videokaart was, die op de moederbord vast zit, en dus beide vervangen moesten worden,dus een dag later stond er een dell monteur aan de deur, en die heeft er een nwe moederbord in gezet (hij was nog geen half uurtje bezig) en nu doet alles het ineens weer goed
de monteur vertelde mij dat hij in de afgelopen 3weken al 4 xps laptops had gehad met precies hetzelfde probleem!! dus volgens mij echt een heel veel voorkomend probleem bij deze laptops..
Inderdaad blijkbaar een veel voorkomend probleem, jammer dat ze het in eerste instantie niet konden herkennen, nu is het weer tot na het weekend wachten, maar ik ben blij dat het opgelost gaat worden. Bedankt voor de hulp.
Nog even een vraag aan degene die reeds een M1330 in gebruik hebben.
Zit er inderdaad een HSDPA modem in waar een simkaartje inkan? Wist ik helemaal niet :-)
Heb een T-mobile Web'n Walk Card van de baas, simkaartje kan er dus in en altijd online?
Iemand ervaring hiermee?
Zit er inderdaad een HSDPA modem in waar een simkaartje inkan? Wist ik helemaal niet :-)
Heb een T-mobile Web'n Walk Card van de baas, simkaartje kan er dus in en altijd online?
Iemand ervaring hiermee?
Ja, de kaart is optioneelScanWeb schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:52:
Nog even een vraag aan degene die reeds een M1330 in gebruik hebben.
Iemand ervaring hiermee?
Thanx, ik ga op zoek, Ebay zal het wel hebben neem ik aan.JaapWillem schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:27:
[...]
Ja, de kaart is optioneeldus daar moet je gewoon extra voor betalen. Verder kan je idd als je dat neemt met t-mobile overal internetten, als het goed is zijn de kaartjes simlock vrij. Als je een beetje zoekt kan je de kaartjes een stuk goedkoper vinden dan wat dell er voor vraagt:)
Verwijderd
Hier draait de 64-bit nu ook, bijna zonder problemen.MooDyBLueS schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:57:
[...]
Dit probleem heb ik ook gehad. Na wat zoekwerk kwam ik op de volgende 'handleiding' uit:
Hiermee heb ik het probleem op kunnen lossen. Draai nu lekker 64-bit met 4 GB geheugen.
Bij het gebruik van de card reader krijg ik nu weer een blauw scherm, terwijl ik wel degelijk de driver van dell zelf heb geïnstalleerd.
Goed, ik krijg nu na voor de 5e keer een probleem te hebben met mijn XPS een vervangend exemplaar toegestuurd. Mooi meegenomen dat hij nog iets sneller (waarschijnlijk) is dan mijn huidige omdat de T7100 niet meer leverbaar is.
Denk d'r over na om hem daarna direct door te verkopen en dan door te gaan sparen voor een MBP, kan ik gelijk ook m'n huidige normale PC de deur uit flikkeren, mooi schoon opgeruimd bureau en gelijk van al die meuk verlost.. Keuzes
Denk d'r over na om hem daarna direct door te verkopen en dan door te gaan sparen voor een MBP, kan ik gelijk ook m'n huidige normale PC de deur uit flikkeren, mooi schoon opgeruimd bureau en gelijk van al die meuk verlost.. Keuzes

Misschien kan je ook proberen om je geld terug te vragen. 5x terugsturen is erg veel. Misschien heb je wel gewoon recht op volledige teruggave van de verkoopprijs.osc4r schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:58:
Goed, ik krijg nu na voor de 5e keer een probleem te hebben met mijn XPS een vervangend exemplaar toegestuurd. Mooi meegenomen dat hij nog iets sneller (waarschijnlijk) is dan mijn huidige omdat de T7100 niet meer leverbaar is.
Ow sorry, wellicht verwoord ik het verkeerd maar het is 4x repareren, 5e keer bellen en nu dus een nieuw exemplaar. Tevens gebruik ik hem al wel een tijdje (heb sommige mankementjes maar voor lief genomen omdat ik toch wel aardig vroeg was met het bestellen, dus een zogenaamde early-adopter welke toch altijd wel tegen mankementjes aanloopt
).
We gaan het zien, en als de nieuwe ook echt niet bevalt zal ik d'r een andere oplossing voor moeten zoeken, dus oftewel verkopen of wellicht vragen om voor de aankoopwaarde een 2408 te kunnen krijgen ofzo.
We gaan het zien, en als de nieuwe ook echt niet bevalt zal ik d'r een andere oplossing voor moeten zoeken, dus oftewel verkopen of wellicht vragen om voor de aankoopwaarde een 2408 te kunnen krijgen ofzo.
Wettelijk gezien heb je na 3 reparaties (als het om het zelfde defect gaat) recht op je geld terug... Dus ik zou eerder dat proberen en dan een hele nieuwe order plaatsen, kan je flink wat geld aan over houden!osc4r schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:13:
Ow sorry, wellicht verwoord ik het verkeerd maar het is 4x repareren, 5e keer bellen en nu dus een nieuw exemplaar. Tevens gebruik ik hem al wel een tijdje (heb sommige mankementjes maar voor lief genomen omdat ik toch wel aardig vroeg was met het bestellen, dus een zogenaamde early-adopter welke toch altijd wel tegen mankementjes aanloopt).
MJa, voor die €1200 die ik d'r destijds voor heb afgetikt krijg ik een onwijs veel dikkere laptop voor terug. Of een aanbetaling voor mijn MBP inclusief een 2408...
Nou ja, het is nu 2x hetzelfde defect geweest, ik betwijfel het dat het nog een keer zal gebeuren. Overigens heb ik altijd al last gehad van dat de omranding van het touchpad in de bovenkant van het scherm drukt. Hierdoor krijg je dus rare beschadigingen (kan ik je laten zien als je wilt).
Heb hier echter maar één keer over geklaagt, en omdat het een bouwfout was het ik het op een gegeven moment maar laten zitten. Zal het bij de nieuwe in elk geval in de gaten houden, en anders hopen dat ik het geld terug kan krijgen. Heb je overigens bronnen van dat 3x dezelfde fout = geld terug etc?
Nou ja, het is nu 2x hetzelfde defect geweest, ik betwijfel het dat het nog een keer zal gebeuren. Overigens heb ik altijd al last gehad van dat de omranding van het touchpad in de bovenkant van het scherm drukt. Hierdoor krijg je dus rare beschadigingen (kan ik je laten zien als je wilt).
Heb hier echter maar één keer over geklaagt, en omdat het een bouwfout was het ik het op een gegeven moment maar laten zitten. Zal het bij de nieuwe in elk geval in de gaten houden, en anders hopen dat ik het geld terug kan krijgen. Heb je overigens bronnen van dat 3x dezelfde fout = geld terug etc?
Nee, ik heb geen directe bronnen, het gaat hier om de jurisprudentie van de regel dat je mag verwachten dat je een deugdelijk product mag gebruiken en dat het effect niet opgelost is binnen de verwachtte periode. In vergelijkbare zaken is het 3x aanbieden van je product als genoeg bevonden om de fabrikant in gebreke te stellen.osc4r schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:30:
Heb je overigens bronnen van dat 3x dezelfde fout = geld terug etc?
2 weken geleden kwam de dellman over de vloer, mijn netwerkkaart was kapot, nieuw moederbordje was snel geplaatst, niets dan lof over de service!
gisteren blijft plots een dvd zitten in de slotdrive, zie filmpje. De 'engelse' support is echter wel stukken stroever dan de nederlandse. Verplicht spellen van alle gegevens terwijl deze al lang op hun scherm staan, belachlijke procedures om de dvd eruit te krijgen (tot 7 maal toe in deze verkenner rechtermuisklik eject doen), terwijl ik herhaaldelijk vermelde dat de cd eerst een stuk naarbuiten komt en dan pas vast komt te zitten... Nadat ik dat laatste nogmaals zeg moet ik van die 'engelse' (duidelijk iets anders lol) mijn computer heropstarten en nog maals proberen.
Echt te belachlijk voor woorden, 40 minuten aan de lijn vooraleer ze iemand wou sturen. Dan vraagt ze op het einde of ik tevreden ben over de service, zou ze mijn sarcasme gespot hebben? Maandag maar es opnieuw bellen naar de nederlandse medewerkers. Hopelijk komt het snel in orde, want zo met die examens heb ik liever een deftig toestel...
gisteren blijft plots een dvd zitten in de slotdrive, zie filmpje. De 'engelse' support is echter wel stukken stroever dan de nederlandse. Verplicht spellen van alle gegevens terwijl deze al lang op hun scherm staan, belachlijke procedures om de dvd eruit te krijgen (tot 7 maal toe in deze verkenner rechtermuisklik eject doen), terwijl ik herhaaldelijk vermelde dat de cd eerst een stuk naarbuiten komt en dan pas vast komt te zitten... Nadat ik dat laatste nogmaals zeg moet ik van die 'engelse' (duidelijk iets anders lol) mijn computer heropstarten en nog maals proberen.
Echt te belachlijk voor woorden, 40 minuten aan de lijn vooraleer ze iemand wou sturen. Dan vraagt ze op het einde of ik tevreden ben over de service, zou ze mijn sarcasme gespot hebben? Maandag maar es opnieuw bellen naar de nederlandse medewerkers. Hopelijk komt het snel in orde, want zo met die examens heb ik liever een deftig toestel...
Kan iemand een vergelijking maken van de batterijduur van de 6cell en 9cell batterij (realistisch)?
Eventueel met de T9XXX processor en 4gig ram?
Eventueel met de T9XXX processor en 4gig ram?
tuurlijk! werkt perfect...ScanWeb schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:43:
Kan de M1330 booten vanaf usb stick?
www.pendrivelinux.com
Ja.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:52:
Weet iemand of de XPS 1330 standaard met de afstandbediening erbij wordt geleverd?
Verwijderd
Da's snel! Bedankt voor de snelle respons. Ik heb gisteren een XPS1330 besteld. verwachte afleverdatum staat op 23 juni, maar de status staat nu reeds op produktie. Mijn ervaring is dat het dan nog circa 1 week duurt voordat hij bij UPS is voor aflevering. Ben benieuwd hoe hij bevalt.
Heb een 1720 en een 6400, en ben erg tevreden over de systemen en DELL als leverancier en service organisatie.
Heb een 1720 en een 6400, en ben erg tevreden over de systemen en DELL als leverancier en service organisatie.
Hallo,
Ik wil een 9-cell batterij aankopen, maar de batterijen van Dell zijn veel te duur. Ik heb hier op eBay een verkoper gevonden die de batterij aan een redelijke prijs verkoopt, denken jullie dat deze betrouwbaar is?
http://cgi.benl.ebay.be/O...temQQ_trksidZp1638Q2em122
Ik wil een 9-cell batterij aankopen, maar de batterijen van Dell zijn veel te duur. Ik heb hier op eBay een verkoper gevonden die de batterij aan een redelijke prijs verkoopt, denken jullie dat deze betrouwbaar is?
Je betaald veelste veel... ik heb mijn 9 cell op ebay voor 4 tientjes... beter zoekenFezzFest schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:42:
Hallo,
Njah, buiten eentje in de VS vind ik er geen. Dus voor 40euro heb jij een authentieke 9-cell batterij? Erg netjes! Tips zijn altijd welkom.
PS Buiten de verbeterde batterijduur, merk je ook dat de m1330 minder heet wordt?
PS Buiten de verbeterde batterijduur, merk je ook dat de m1330 minder heet wordt?
Verwijderd
Supersnelle levering door DELL:
9 juni besteld, 11 juni reeds aan UPS geleverd voor verzending!
Meer Informatie
Orderdatum: 9-6-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 23-6-2008
Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.
Pakbon (Elektronische kopie)
Superrrrrrrrrrr!
Uw bestelling is verzonden sinds 11-6-2008
Meer Informatie
Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.
Superrrrrrrrrrr!
ow? heb 5-06-08 besteld, de mijne is nog in productie.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:43:
Supersnelle levering door DELL:
Meer Informatie
Superrrrrrrrrrr!
Verwijderd
De levertijd kan verschillen per configuratie. Ik heb wel aangegeven dat ik hem asap nodig heb ivm reis. De vriendelijke dame zou ervoor zorgen dat de order met spoed geprocessed zou worden.
Waarschijnlijk duurt het bij jou daarom nu wat langer... ;-0
Ik laat wel ff weten wat de statusupdates zijn.
Waarschijnlijk duurt het bij jou daarom nu wat langer... ;-0
Ik laat wel ff weten wat de statusupdates zijn.
In principe is daar het Dell levertijden topic voor maargoed. 

EDIT: Bah, zie nu op hun website:
Enige idee waar die tas te koop is? Kan nergens een reseller vinden, of kijk ik niet goed?MooDyBLueS schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:46:
Ik ga zelf waarschijnlijk voor een Abbrazzio Sputnik 1, speciaal voor 13.3" notebooks. Dat kom je niet vaak tegen, meestal is het 15.4" wat je ziet. Daar zit overigens ook een sleeve bij als ik het zo zie, maar ze hebben ook losse sleeves.
EDIT: Bah, zie nu op hun website:
Nog niks dus, opzich jammer. Mooie en zeer functionele tas, ook niet zo overdreven aanwezig. Juist nu in binnenkort aan een nieuwe studie ga beginnen en mijn 1330 binnenkort binnen zal komen.Abbrazzio will be available soon in different countries through distribution, retail outlets and online.
[ Voor 33% gewijzigd door The Realone op 11-06-2008 15:52 ]
Goed, hoe ga ik dit nou aanpakken met Dell..
Ik heb gebeld, krijg binnenkort een nieuwe toegestuurd. Heb echter contact gehad met de klantenservice welke me aanrade om om een Refund te vragen direct zodra ik de laptop binnen had. Op deze manier heb ik nog wat speling met wat de volgende laptop wordt, wellicht ga ik namelijk voor de Apple concurrentie.
Hoe moet ik dit aanpakken zometeen, gewoon bellen naar de Customer Care, daarna vermelden dat de net aangekomen laptop ook niet voldoet aan de verwachten en dan gewoon om de refund vragen?
Vind het maar eng
Ik heb gebeld, krijg binnenkort een nieuwe toegestuurd. Heb echter contact gehad met de klantenservice welke me aanrade om om een Refund te vragen direct zodra ik de laptop binnen had. Op deze manier heb ik nog wat speling met wat de volgende laptop wordt, wellicht ga ik namelijk voor de Apple concurrentie.
Hoe moet ik dit aanpakken zometeen, gewoon bellen naar de Customer Care, daarna vermelden dat de net aangekomen laptop ook niet voldoet aan de verwachten en dan gewoon om de refund vragen?
Vind het maar eng

Gewoon doen, je hebt niets te verliezenosc4r schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:09:
Goed, hoe ga ik dit nou aanpakken met Dell..
Vind het maar eng
Verwijderd
Morgen wordt de XPS 1330 al afgeleverd! 9 juni besteld, 12 juni binnen, da's pas snel!
---------------- Leveringsgegevens ----------------
- Order Nummer: XXXXXXXXXXXX
- Geplande Leverdatum: 12/06/2008
- Leveringstijdstip: 9:00 - 17:00 (het is voor ons niet mogelijk een specifiek tijdstip aan te geven)
---------------- Leveringsgegevens ----------------
- Order Nummer: XXXXXXXXXXXX
- Geplande Leverdatum: 12/06/2008
- Leveringstijdstip: 9:00 - 17:00 (het is voor ons niet mogelijk een specifiek tijdstip aan te geven)
Heeft er iemand ervaring het het kopen/plaatsen van een 3G hsdpa modem via Ebay voor de M1330?
Ik heb sinds December een Dell XPS 1330 met de T7250, een LED backlight scherm, 3 gig geheugen, 160GB 7200rpm schijf, Geforce 8400GS 128MB, en de accu met 9 cellen.
Sinds een week herkent de laptop de Dell adapter niet meer. De adapter geeft wel netstroom aan de laptop, maar hij laad de accu niet meer op. De laptop geeft de volgende foutmelding tijdens het opstarten: "The AC power adapter power and type cannot be determined. The battery may not charge." en dan staat er ook: "Please connect a Dell 65W AC adapter" welke dus wel aangesloten is. Ik moet dan op F1 drukken om verder te gaan naar Windows.
Ik vroeg me af of iemand enig idee had wat het probleem zou kunnen zijn, en of er iets is wat ik zou kunnen doen om het mogelijk te verhelpen. Het liefste bel ik pas met Dell wanneer ik het kan veroorloven om de laptop op te sturen, iets wat ik nu nog niet kan doen aangezien ik hem nodig heb voor school de komende paar weken.
Sinds een week herkent de laptop de Dell adapter niet meer. De adapter geeft wel netstroom aan de laptop, maar hij laad de accu niet meer op. De laptop geeft de volgende foutmelding tijdens het opstarten: "The AC power adapter power and type cannot be determined. The battery may not charge." en dan staat er ook: "Please connect a Dell 65W AC adapter" welke dus wel aangesloten is. Ik moet dan op F1 drukken om verder te gaan naar Windows.
Ik vroeg me af of iemand enig idee had wat het probleem zou kunnen zijn, en of er iets is wat ik zou kunnen doen om het mogelijk te verhelpen. Het liefste bel ik pas met Dell wanneer ik het kan veroorloven om de laptop op te sturen, iets wat ik nu nog niet kan doen aangezien ik hem nodig heb voor school de komende paar weken.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.