Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wederom heeft de Dell medewerker geen gelijk, het valt op hun eigen website te lezen hoe de extra garantie in elkaar zit. Wanneer je inlogt met de service TAG van je laptop op de support pagina, dan kun je bijna onder aan de pagina de volgende link terug vinden onder het kopje " Populaire onderwerpen (onlangs bijgewerkt)" / NVIDIA GPU Update Information: http://en.community.dell....-customers-worldwide.aspx

Op deze pagina wordt netjes uitgelegd dat je 12 maanden limited garantie extra krijgt bovenop de garantie die je zelf hebt aangekocht bij Dell.

Voorbeeld 1: Heb je standaard 1 jaar garantie dan worden dit er 2, waarin het laatste jaar de garantie alleen geld voor de GPU/ grafische deel va nde laptop.

Voorbeeld 2: Heb je 3 jaar extra garantie aangekocht dan wordt dit 3+1= 4jaar garantie en wederom: waarin het laatste jaar de garantie alleen geld voor de GPU/ grafische deel va nde laptop.

Voorbeeld 3: Heb je 5 jaar garantie bijgekocht dan zal dit NIET met een jaar verlengt worden naar 6 jaar, Dell bied deze extended garantie alleen met een maximum van 5 jaar.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vind het toch raar, dat ik dit dan krijg te horen van volgens mij 2 verschillende werknemers. Ik zei dat ik op de hoogte was dat er 1 jaar extra boven de garantie die ik nu heb kwam. Maar niet dat ik 5 jaar garantie op de videokaart zou hebben. Ik vroeg hem ook, waar ik dit zwart op wit kon terug vinden. Hij is even wezen zoeken, maar zei dat dit nog nergens online te vinden is. Maar verzekerde me dat dit bij hun in het systeem zo stond. Als ik een andere keer terug zou bellen zou ik volgens hem hetzelfde terug horen.
Ik heb hem ook verteld dat ik het nogal raar vond, dat ik deze informatie echt nergens kon terug vinden en nooit van gehoord had.
Ik weet zelf niet meer wat ik moet geloven. Misschien een idee, dat hier iemand anders hierover belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb iets raars met mijn toetsenbord. Ik kan geen speciale letters meer invoeren, zoals ë en é. In plaats van die letters krijg ik "e en 'e. Heb alle combinaties bij Landinstellingen -> Toetsenbord al geprobeerd, niks helpt en ik word er gek van nu ik een grote tekst aan het typen ben. Hebben meer mensen dit/weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
Flying Bobman schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:38:
Ik heb iets raars met mijn toetsenbord. Ik kan geen speciale letters meer invoeren, zoals ë en é. In plaats van die letters krijg ik "e en 'e. Heb alle combinaties bij Landinstellingen -> Toetsenbord al geprobeerd, niks helpt en ik word er gek van nu ik een grote tekst aan het typen ben. Hebben meer mensen dit/weet iemand een oplossing?
Heb je niet toevallig een shortcut key ingedrukt? Aantal keer een SHIFT toets, bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Flying Bobman schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:38:
Je moet als toetsenbord "Verenigde Staten (Internationaal)" instellen, als je dat nog niet zo had staan. Let vooraal op internationaal tussen haakjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JitzeB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:26:
[...]

ik draai bios versie A07, en ik heb het probleem dus ook... Hoe zit het bij jou met de temperaturen?

Met SpeedFan kan ik trouwens wel de temperaturen bekijken, maar niks aan mijn fan regelen.
Ook maar even geinstalleerd. GPU temperatuur is 56 graden met pieken naar 59 graden (beetje internetten verder niets) en de fan loopt flink te loeien! Bij de temperatuur staat een vlammetje.
CPU zit rond de 30 graden (beide core's)

Zijn deze temperaturen normaal???

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Qua GPU zit ik soms wel 30 graden hoger, dus wat temps betreft niet al te veel zorgen maken volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Jannibal23 op 15-12-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Bij het bestellen staat aangegeven dat de hsdpa kaart van vodafone is. Heeft hier iemand ervaring mee? Is het simlockvrij?

In een eerder reactie lees ik dat het simlock vrij is, maar dat is wel een reactie van +- half jaar oud.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
xileS schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:14:
[...]

Je moet als toetsenbord "Verenigde Staten (Internationaal)" instellen, als je dat nog niet zo had staan. Let vooraal op internationaal tussen haakjes dus.
De instellingen stonden inderdaad al zo, ik heb ze na veel frustratie dus maar weer teruggezet gisteravond (zonder direct resultaat). En vanochtend start ik mn laptop weer op, blijkt alles ineens weer te werken, zelfs met USB toetsenbord. Heel vreemd, maar ik ben blij dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jannibal23 schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:31:
Qua GPU zit ik soms wel 30 graden hoger, dus wat temps betreft niet al te veel zorgen maken volgens mij.
Dat is heel fijn om te horen, maar dan nu de vraag, waarom slaat in hemelsnaam die fan aan als de GPU "maar" 60 graden wordt? Dat deed 'ie anders nooit!

(nogmaals Bios A06, dus daar zou het niet aan mogen liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-01 00:01
ppaddo schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:45:
[...]

Dat is heel fijn om te horen, maar dan nu de vraag, waarom slaat in hemelsnaam die fan aan als de GPU "maar" 60 graden wordt? Dat deed 'ie anders nooit!

(nogmaals Bios A06, dus daar zou het niet aan mogen liggen)
Omdat ik een probleem had met Windows Update gisteren, moest ik mijn laptop opstarten in Safe Mode. Wat ik daar merkte was dat de fan constant stond te draaien en vrij veel geluid produceerde, iets wat mij normaal in Windows nooit is opgevallen omdat de laptop dan altijd heel erg stil is. Ik heb de nieuwste BIOS versie A14 erop staan en Windows Vista Home Premium x64. Het lijkt er dus op dat het niet alleen met de BIOS te maken heeft, maar ook met de video driver, aangezien die niet in Safe Mode wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Maar met de A14 BIOS is het veeldraaiende fan probleem toch ook niet opgelost?

Het lijkt me interessant om uit te vogelen of een evt videodriver er ook bij betrokken is, maar ik dacht dat BIOS boven de A12 last hadden van het fan probleem.

Mocht het wel de videodriver zijn; kunnen we fijn allerlei verschillende videodrivers proberen... :?

Nou ja, we zullen zien. Thx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Jannibal23 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:56:
Het lijkt me interessant om uit te vogelen of een evt videodriver er ook bij betrokken is, maar ik dacht dat BIOS boven de A12 last hadden van het fan probleem.

Mocht het wel de videodriver zijn; kunnen we fijn allerlei verschillende videodrivers proberen... :?

Nou ja, we zullen zien. Thx voor de info.
Ik heb A13, maar geen last van een luidruchtige fan (denk ik). Tijdens gamen wel, maar dat is logisch. Ik weet niet wat jullie luidruchtig vinden, maar ik ben nu wel een beetje huiverig om een bios update of een nvidia driver update te doen :/ Ik ben een 17" HP stofzuiger met drie fans gewend, dus misschien vind ik wel stil wat jullie luid vinden. Versie van de nvidia driver is 156.55. Hebben nieuwere drivers/bios updates nog significante voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
Flying Bobman schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:46:
[...]

Ik heb A13, maar geen last van een luidruchtige fan (denk ik). Tijdens gamen wel, maar dat is logisch. Ik weet niet wat jullie luidruchtig vinden, maar ik ben nu wel een beetje huiverig om een bios update of een nvidia driver update te doen :/ Ik ben een 17" HP stofzuiger met drie fans gewend, dus misschien vind ik wel stil wat jullie luid vinden. Versie van de nvidia driver is 156.55. Hebben nieuwere drivers/bios updates nog significante voordelen?
Ik gebruik de 7.15.11.8084 (180.84) driver van laptopvideo2go. Geeft een windows score van 4.7 en 5.2 voor video. Met oudere drivers was een dergelijke score alleen mogelijk met rivatuner. Nu dus zonder overclocken.
Ik gebruik ook nog eens bios A14. Heb geen last van een luidruchtige fan. Wanneer de aurora screensaver inschakeld wil de fan wel aanslaan en bij sommige spellen ook natuurlijk, maar geen overdreven inschakeling (volgens mij).

Ik zou wel een update van de driver doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Malandro schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:41:
[...]

Ik gebruik de 7.15.11.8084 (180.84) driver van laptopvideo2go. Geeft een windows score van 4.7 en 5.2 voor video. Met oudere drivers was een dergelijke score alleen mogelijk met rivatuner. Nu dus zonder overclocken.
Ik gebruik ook nog eens bios A14. Heb geen last van een luidruchtige fan. Wanneer de aurora screensaver inschakeld wil de fan wel aanslaan en bij sommige spellen ook natuurlijk, maar geen overdreven inschakeling (volgens mij).

Ik zou wel een update van de driver doen.
Nou, onder het motto, niet geschoten is altijd mis maar even aan de slag gegaan met deze specifieke drivers. Helaas moet ik melden dat het geen moer uit maakt. Nog steeds een flink actieve blower en dat bij een GPU temperatuur van 54 graden! :(

Toch maar eens kijken of ik in het BIOS iets aan kan passen.
Om trouwens aan te geven hoe de laptop klonk voordat ik deze ellende kreeg. Je hoorde het apparaat NIET!!! Het leek wel of alles passief gekoeld was!

Edit: ook in het bios niets wijzer geworden en de prestatie index is ook niet gestegen (was en is 4,1). Heb een T7100 en 2 gieg intern geheugen. Cpu zal wel de bottleneck zijn voor een hogere score.
Ik denk dat ik maar weer eens de boel bij elkaar ga zoeken en ga kijken voor een verse installatie van Vista, want dit is echt niets zo!

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 17-12-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
@Malandro
Zo, dat is wel een mooie prestatiewinst dan :) Alleen op de site van Nvidia staat "Dell requires that you download the driver for your GPU from their support site.The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior." Ik zie dat jij de beta driver gebruikt die nog niet op de site van Dell staat, dus mis je misschien aanpassingen, maar zijn die er überhaupt wel? Zijn er meer mensen met die beta driver en goede ervaringen? Dan installeer ik die morgen.
@ppaddo
Ja dat heb ik nu dus, ik hoor mijn laptop amper, de fan staat vaak niet eens aan. Daarom ben ik zo huiverig om iets te veranderen... Ik heb nu bios versie A13 die ik niet eens op de site terug kan vinden. Ik kan het dus niet meer terugzetten straks mocht ik dat willen. Maar aan de andere kant, die prestatiewinst van 0,7 punt zie ik wel zitten :9

[ Voor 22% gewijzigd door Flying Bobman op 17-12-2008 21:37 ]

• Malandro
Flying Bobman schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:24:
@Malandro
Zo, dat is wel een mooie prestatiewinst dan :) Alleen op de site van Nvidia staat "Dell requires that you download the driver for your GPU from their support site.The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior." Ik zie dat jij de beta driver gebruikt die nog niet op de site van Dell staat, dus mis je misschien aanpassingen, maar zijn die er überhaupt wel? Zijn er meer mensen met die beta driver en goede ervaringen? Dan installeer ik die morgen.
@ppaddo
Ja dat heb ik nu dus, ik hoor mijn laptop amper, de fan staat vaak niet eens aan. Daarom ben ik zo huiverig om iets te veranderen... Ik heb nu bios versie A13 die ik niet eens op de site terug kan vinden. Ik kan het dus niet meer terugzetten straks mocht ik dat willen. Maar aan de andere kant, die prestatiewinst van 0,7 punt zie ik wel zitten :9
Bios A13 is door dell terug genomen, waarom weet ik ook niet. Waarschijnlijk omdat A14 al vrij snel daarna verscheen? Toen ik de stap had genomen om A13 te installeren kreeg ik het probleem met mijn DVD-Writer dat deze mijn net gekochte DVD rewritables niet kon gebruiken. Ik bellen, moest ik als eerst maar een bios update doen (dag daarvoor A13 erop gezet).

Heeft de processor ook invloed op de video scores in Vista? Ik dacht dat die apart waren.

Dat aangepaste gedoe waarover NVIDIA spreekt is mij nog niet opgevallen. Ik mis in ieder geval niets. Al die hotkeys en andere automatische opstart zooi zet ik toch allemaal uit. Alles uit geeft nog steeds een NVIDIA menu bij rechterklik op het bureaublad waardoor je alles makkelijk kan instellen.

Als je bij laptopvideo2go een Driver download moet je wel een aangepaste inf-file gebruiken bij het installeren, anders werkt het niet. Ikzelf pas die ini dan ook nog eens aan. Zoek naar Powermizer settings en zet alles op 1. Dit werkt voor mij het beste.

Ik zie trouwens dat er al een 181.00 driver uit is nu.

• Malandro
ik bedoel ook de 2e keer inf (dus niet gaan zoeken naar een ini )

• Malandro
Op de dell download site staat iets voor verschillende Seagate schijven om het tikken op te laten houden, iemand al geprobeerd?

http://support.euro.dell....&osl=EN&catid=-1&impid=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Er is een nieuwe officiele driver van NVIDIA vrijgegeven. Deze geeft WHQL.

Dit was voor mij aanleiding om de videodrivers eens te testen. De Mobile versie installeert wel Physx mee, maar deze is niet terug te vinden in het NVIDIA Menu.Wordt dan ook niet gebruikt? Ik installeer nu zonder Physx.

Wat betreft scores in Vista: Mobile en 181.00 van laptopvideo2go scoren hetzelfde. Ik moet mijn eerdere reactie corrigeren. Met 180.84 krijg ik geen 4.7 meer, maar 4.0! Terwijl de nieuwe mobile en de 181 een score van 4.1 halen.

Waarschijnlijk had ik eerder niet terug getuned (rivatuner). Overigens haal ik een minimum score van 4.8 wanneer ik de mobile aanpas met Rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Malandro schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:46:
Op de dell download site staat iets voor verschillende Seagate schijven om het tikken op te laten houden, iemand al geprobeerd?

http://support.euro.dell....&osl=EN&catid=-1&impid=-1
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb hier ook enorm last van (heb een ST9250421ASG). Al een aantal malen naar xps support gebeld, ze zeiden dat ze contact met me zouden opnemen als er een oplossing was. Maar heb vooralsnog dus niks gehoord.
Maar wat ik begrepen heb, is dat die update ervoor zorgt, dat de HDD slomer wordt zodat het minder geluid gaat maken. Wil hier nog meer duidelijkheid over, of dat echt zo is. Want dan ga ik hem echt niet updaten, ik heb niet voor niets een 7200 rpm schijf gehaald. Ik ga niet een update installeren om hem slomer te laten draaien.

Welke Nvidia videodrivers draait trouwens nu het best/stabielst, voorzover je dat kan beoordelen? Ik draai nog steeds deze (ik heb trouwens win xp). Volgens mij zijn er ondertussen al betere drivers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
xileS schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:30:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb hier ook enorm last van (heb een ST9250421ASG). Al een aantal malen naar xps support gebeld, ze zeiden dat ze contact met me zouden opnemen als er een oplossing was. Maar heb vooralsnog dus niks gehoord.
Maar wat ik begrepen heb, is dat die update ervoor zorgt, dat de HDD slomer wordt zodat het minder geluid gaat maken. Wil hier nog meer duidelijkheid over, of dat echt zo is. Want dan ga ik hem echt niet updaten, ik heb niet voor niets een 7200 rpm schijf gehaald. Ik ga niet een update installeren om hem slomer te laten draaien.

Welke Nvidia videodrivers draait trouwens nu het best/stabielst, voorzover je dat kan beoordelen? Ik draai nog steeds deze (ik heb trouwens win xp). Volgens mij zijn er ondertussen al betere drivers uit.
Het best/meest stabiel, vind ik nogal moeilijk te zeggen. Heb nu dus de nieuwe mobile driver. Gebruik ik sinds gister middag. Heb nog geen problemen gevonden, maar tot nu toe heb ik nog nooit problemen met de videodrivers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben ook geinteresseerd in de XPS 1330 maar dit topic schrikt me toch een beetje af. Ik lees erg veel problemen, of geeft dit topic gewoon een vertekend beeld(mensen posten natuurlijk eerder wanneer ze een probleem hebben dan wanneer alles goed gaat). Vinden de eigenaren van de XSP1330 het nog steeds een aanrader of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
@Nedra
Mensen posten hier inderdaad vooral problemen. Voor zover ik weet zijn er drie veelvoorkomende problemen:
  • De videokaart (Nvidia) kan slecht temperatuurschommelingen aan, hier heb je extra garantie van Dell voor gekregen. Sommige BIOS updates of drivers zorgen voor een luidruchtige fan.
  • Sommige HDD's tikken, wordt nog onderzocht.
  • De geluidskaart geeft veel ruis, en een mat geluid (ik ben een Creative geluidskaart gewend en ik gebruik CX300 dopjes)
Tot nu toe heb ik alleen maar last van de geluidskaart, en daar ga ik binnenkort iets aan doen, ik zit te denken aan een Creative Xmod USB geluidskaart. Verder ben ik super tevreden met mijn laptopje. Ik vind het veruit de mooiste laptop op de markt, de bouwkwaliteit is goed en het scherm ziet er fantastisch uit (LED backlight). Thuis gebruik ik de 1330 in combinatie met een Full HD scherm op HDMI, nog zo'n voordeel. Met een mooie sleeve is alles makkelijk mee te nemen (13,3 inch is een fijne maat). Btw: geen Crumpler Le Royale kopen, die past helaas nét niet (het is wel een onwijs mooie sleeve). Conclusie: de 1330 is best een aanrader hoor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Flying Bobman op 21-12-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41
Toevoeging op je eerst punt over de nVidia kaart: volgens mij is het bij de XPS M1330 zo dat deze bovendien met de nVidia kaart erg warm wordt (te warm vaak).
Dat is in ieder geval wat een medewerker van Getronics mij vertelde, de XPS M1330 wordt gewoon regelmatig té warm en dat was eigenlijk een van de weinige klachten die over de XPS M1330 rond ging.

PS: De monteur was hier overigens voor mijn XPS M1530 hoor, don't worry ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Bedankt voor de reactie. Vooral door het verhaal van de videokaart twijfel ik nog een beetje..maar ik vind 'm wel erg mooi! De andere laptop die ik bekijk is de Sony Vaio VGN-SR29VN/S. Wel wat duurder helaas.

Ik vind het nog steeds moeilijk. Zouden de mensen, die deze problemen hebben ondervonden de XPS 1330 nog een keer kopen als ze nu een nwe mochten kopen, of zouden ze voor een ander gaan?

[ Voor 31% gewijzigd door Nedra op 22-12-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Nedra schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:19:
Bedankt voor de reactie. Vooral door het verhaal van de videokaart twijfel ik nog een beetje..maar ik vind 'm wel erg mooi! De andere laptop die ik bekijk is de Sony Vaio VGN-SR29VN/S. Wel wat duurder helaas.

Ik vind het nog steeds moeilijk. Zouden de mensen, die deze problemen hebben ondervonden de XPS 1330 nog een keer kopen als ze nu een nwe mochten kopen, of zouden ze voor een ander gaan?
ik heb de mijne sinds juni '08, ben er erg te spreken over.

Ik draai Engelse Home Premium 64 bits,heb 4 GB intern en dat ding loopt als een TGV.

N.a.v. alle bekende issues heb ik in september '08 wel 3 jaar extra garantie aangekocht voor 99 euro, dat vond ik een verantwoorde uitgave!

Dus ik heb garantie tm juni 2012, we zien wel wat de M1330 allemaal gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik wist niet dat je na je aankoop nog garantie bij kon kopen... Zijn daar ook kortingsbonnen voor? (Ik las ook pas over de problemen in dit topic na aankoop, wist ook niet van kortingsbonnen, helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Gisteren mijn m1330 binnen gehad en geinstalleerd; hij is heerlijk snel!

Mijn viel op dat de achtergrondverlichting (ik heb die met LED) knippert als hij zonder netsnoer draait. Als ik dan een schermpje opent lijkt het beeld lichter te worden. En bij sommige schermpjes knippert het licht.

Als ik met het netsnoer werk, is er niets aan de hand.

Iemand met ditzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij mij is er geen verschil met of zonder netsnoer. Ik weet wel dat Dell verschillende merken/typen LED schermen uitleverd. Ik heb toch een aantal lelijke gezien ;s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Kan ik een SSD erbij prikken?

Waar wordt deze geplaatst?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:57
Erbij natuurlijk niet. Je kunt wel gewoon je huidige HDD vervangen voor een SSD. Heb ik vorige week ook gedaan. OCZ Core SSD'tje overgekocht van een mede-tweaker en draait perfect.

Iemand trouwens een idee hoe ik een antennekabel voor WLAN in m'n 1330 krijg? Heb onlangs mijn Wireless-G vervangen voor een N-variant maar aangezien ik maar 2 antenne's heb...wil graag achter in de tuin nog signaal hebben wat me voorheen net niet lukte met m'n G chippie. Mogelijk met een 3e antenne wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
  • Laatst online: 14-01-2021
The Realone schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:35:
Erbij natuurlijk niet. Je kunt wel gewoon je huidige HDD vervangen voor een SSD. Heb ik vorige week ook gedaan. OCZ Core SSD'tje overgekocht van een mede-tweaker en draait perfect.
zou je je ervaringen hiermee kunnen posten?

wat zijn de verschillen in opstarttijd, laadtijd, prestatie-index, whatever van belang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Ik heb telkens, op mijn bijna 1 jaar oude dell, bluescreens. Nu is 3 dagen geleden het moederbord en geheugen vervangen. Dit heeft dus niets uitgehaald...

De stopcodes zijn 0x0000008E, 6A enz. Allemaal geheugen gerelateerd.

Wat kan ik nog zelf proberen voordat ik dell weer bel?

//Heb nu er ook ander geheugen inzitten en blijf het zelfde houden. Speedfan geeft overigens onder normale belasting aan dat me beide core's op 55 graden zitten. Me GPU staat op 0? (geen temp meter op de gpu?)

[ Voor 27% gewijzigd door Aakab op 27-12-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Aakab schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:25:
Ik heb telkens, op mijn bijna 1 jaar oude dell, bluescreens. Nu is 3 dagen geleden het moederbord en geheugen vervangen. Dit heeft dus niets uitgehaald...

Ligt voor de hand, maar ander geheugen proberen? Draai je overigens Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Aakab schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:25:

//Heb nu er ook ander geheugen inzitten en blijf het zelfde houden. Speedfan geeft overigens onder normale belasting aan dat me beide core's op 55 graden zitten. Me GPU staat op 0? (geen temp meter op de gpu?)
En zijn de BSODs na een restart bij het opstarten? Dat is namelijk een bekend probleem en daar is een oplossing voor.

[ Voor 92% gewijzigd door Jannibal23 op 27-12-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ScanWeb schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:39:
[...]
N.a.v. alle bekende issues heb ik in september '08 wel 3 jaar extra garantie aangekocht voor 99 euro, dat vond ik een verantwoorde uitgave!

Dus ik heb garantie tm juni 2012, we zien wel wat de M1330 allemaal gaat doen.
In wezen is dat ronduit belachelijk, dat je als consument garantie moet bijkopen, omdat de fabrikant een design/produktie fout heeft gemaakt.
Nedra schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:19:

Om jouw vraag te beantwoorden, nee, ondanks dat de XPS M1330 verder een heel goede fijne laptop is, zou ik als ik het vooraf geweten had de laptop niet gekocht hebben. Ook zal ik nu de uitvoering met Nvidia GPU niemand aanraden.

Gelukkig heb ik met mijn twee M1330 laptop's nog geen echte problemen ondervonden, alhoewel ik in logfiles van Vista toch hardware fouten m.b.t. de Nvidia GPU terug zie komen in de M1330 die ik zelf gebruik die van mijn vriendin is er nog vrij van.

De onzekerheid en wetende dat je gewoon voor een aanzienlijk bedrag een produkt hebt gekocht welke in het high-end segment bevindt een dergelijke fout bevat waardoor hij er elk moment mee kan ophouden is voor mij voldoende om een dergelijk produkt in de toekomst volledig links te laten liggen.

Daarom komt er bij mij voorlopig ook absoluut geen enkel Nvidia produkt meer de deur binnen. Nvidia weet reeds sinds November 2007 van dit probleem en rencentelijk heb je op de frontpage kunnen lezen dat dezelfde fout zich nog weer voordoet in de 9x00 serie, zoals Apple reeds gemeld heeft.

Dit is ronduit belachelijk Nvidia zou nu inmiddels gewoon een recall moeten gaan uitvoeren of oem fabrikanten een dusdanige vergoedig moeten geven dat men IGP/GPU's kan gaan plaatsen van AMD/ATi omdat Nvidia klaar blijkelijk niet instaat is een fatsoenlijk en degelijk produkt op de markt te zetten.

Ik geef to ik brand Nvidia overal af waar ik kan, maar in mijn ogen hebben ze dat ook degelijk verdiend inmiddels. Ik ben mij er degelijk van bewuste dat fout gemaakt kunnen worden en dat ee produkt stuk kan gaan, zels als de nog geen dag uit zijn verpakking is, maar dit hele gebeuren is gewoon diep triest, wetende dat het ruim een jaar bekend is, maar nog altijd geen degelijke actie ondernomen voor de bestaande produkten, maar ook gewoon keihard dezelfde fout maken met het opvolgende produkt. :/

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 27-12-2008 14:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:11:
[...]
Daarom komt er bij mij voorlopig ook absoluut geen enkel Nvidia produkt meer de deur binnen. Nvidia weet reeds sinds November 2007 van dit probleem en rencentelijk heb je op de frontpage kunnen lezen dat dezelfde fout zich nog weer voordoet in de 9x00 serie, zoals Apple reeds gemeld heeft.

Dit is ronduit belachelijk Nvidia zou nu inmiddels gewoon een recall moeten gaan uitvoeren of oem fabrikanten een dusdanige vergoedig moeten geven dat men IGP/GPU's kan gaan plaatsen van AMD/ATi omdat Nvidia klaar blijkelijk niet instaat is een fatsoenlijk en degelijk produkt op de markt te zetten.
Eindelijk lijken ze wat aan het zwakke punt te gaan doen, rijkelijk laat: http://www.engadget.com/2...uy-new-problem-free-gpus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Jannibal23 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:56:
[...]

En zijn de BSODs na een restart bij het opstarten? Dat is namelijk een bekend probleem en daar is een oplossing voor.
Ik zet hem 's ochtends aan. De eerste 15 minuten krijg ik gelijk een bsod (soms duurt het 30 min). DAarna reboot ik hem en dan gaat hij een gehele dag mee..

Is dit het geen wat je bedoeld?

En voor de mensen die nog twijfelen: Niet doen. Voor dezelfde prijs heb je waarschijnlijk een veel stabieler systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Roamor schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:15:
[...]
Eindelijk lijken ze wat aan het zwakke punt te gaan doen, rijkelijk laat: http://www.engadget.com/2...uy-new-problem-free-gpus/
Ze advisieren klanten over te stappen op de laatste generatie, ja, ja.... ik vind het prima, ik bied bij deze mijn twee XPS M1330 laptops aan, vervang de chips maar voor de laatste generatie......

Wie gaat dit betalen? Een moederbord zal waarschijnlijk een compleet redesign nodig hebben, ik verwacht toch echt niet dat bijvoorbeel Dell dit nu nog gaat doen voor de huidige XPS series. Ik verwacht eerder dat deze serie binnen kort vervangengaat worden voor de opvolgende serie. Of gaat Nvidia een compleet redesign bekostigen of hebben ze er voor gezorgd dat de nieuwe genratie volledig compatible is? (ook pin compatible).

We wachten af, maar ik verwacht voor de huidige laptop bezitters niets meer dan alleen plijsters voor de wonden in de form van een BIOS update welk veel andere negatieve effecten met zich meebrengt of "MAAR" 1 jaar extended waranty met "MAAR" een maximum van 5 jaar. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Ja voor mijn gevoel is het enorm simpel. Ze hebben nu mobo+geheugen omgewisseld. Dit lost het ook niet op. Ze mogen nog wel iets proberen en daarna stuur ik de laptop retour en ga ik vrolijk op mijn geld wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Aakab schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:45:
[...]

Ik zet hem 's ochtends aan. De eerste 15 minuten krijg ik gelijk een bsod (soms duurt het 30 min). DAarna reboot ik hem en dan gaat hij een gehele dag mee..

Is dit het geen wat je bedoeld?

En voor de mensen die nog twijfelen: Niet doen. Voor dezelfde prijs heb je waarschijnlijk een veel stabieler systeem.
Nee ik bedoelde wat anders. Ik heb nml een tijdje last gehad van BSODs als ik gewoon in Vista aan het werk was geweest en dan moest rebooten. Tijdens het opstarten kreeg ik dan een BSOD.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Jannibal23 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:41:
[...]

Nee ik bedoelde wat anders. Ik heb nml een tijdje last gehad van BSODs als ik gewoon in Vista aan het werk was geweest en dan moest rebooten. Tijdens het opstarten kreeg ik dan een BSOD.

Succes ermee!
Nou onze helden hebben mijn mobo + geheugen vervangen. Resultaat: Weer zelfde foutmeldingen. Heb nu vista eraf gegooid en server 2008 erop gezet, nieuw geheugen gekocht en heb weer het zelfde probleem.

Wat zijn mijn rechten wat betreft het terugsturen van die rotzooi? Kan ik nu langzamerhand om een functionerende laptop vragen?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Ik heb ergens weleens opgevangen dat je na drie keer een product mag inruilen voor het aankoopbedrag. Maar daar heb ik geen onderbouwing voor, sorry.

Zijn er trouwens meer mensen die problemen hebben met vastzittende toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
_Dune_ schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:11:
[...]

In wezen is dat ronduit belachelijk, dat je als consument garantie moet bijkopen, omdat de fabrikant een design/produktie fout heeft gemaakt.

[...]

Om jouw vraag te beantwoorden, nee, ondanks dat de XPS M1330 verder een heel goede fijne laptop is, zou ik als ik het vooraf geweten had de laptop niet gekocht hebben. Ook zal ik nu de uitvoering met Nvidia GPU niemand aanraden.

Gelukkig heb ik met mijn twee M1330 laptop's nog geen echte problemen ondervonden, alhoewel ik in logfiles van Vista toch hardware fouten m.b.t. de Nvidia GPU terug zie komen in de M1330 die ik zelf gebruik die van mijn vriendin is er nog vrij van.

De onzekerheid en wetende dat je gewoon voor een aanzienlijk bedrag een produkt hebt gekocht welke in het high-end segment bevindt een dergelijke fout bevat waardoor hij er elk moment mee kan ophouden is voor mij voldoende om een dergelijk produkt in de toekomst volledig links te laten liggen.

Ik geef to ik brand Nvidia overal af waar ik kan, maar in mijn ogen hebben ze dat ook degelijk verdiend inmiddels. Ik ben mij er degelijk van bewuste dat fout gemaakt kunnen worden en dat ee produkt stuk kan gaan, zels als de nog geen dag uit zijn verpakking is, maar dit hele gebeuren is gewoon diep triest, wetende dat het ruim een jaar bekend is, maar nog altijd geen degelijke actie ondernomen voor de bestaande produkten, maar ook gewoon keihard dezelfde fout maken met het opvolgende produkt. :/
Bedankt voor dit eerlijke antwoord. Ik stelde deze vraag vooral omdat ik hetzelfde soort probleem had met mij asus A6T. Deze had het probleem dat het scherm het plotseling niet meer deed. Dit is tot 2x toe gebeurd en zoals jij al zegt die onzekerheid kan gewoon niet wanneer je een product als deze koopt. Mijn twijfel was eigenlijk tussen de XPS1330 en de Sony Vaio VGN-SR29VN/S. Ik was al voor jouw verhaal voor de laatste gegaan. Misschien is dit een leuk alternatief? Ik heb hem vergeleken met de XPS1330 van m'n moeder en qua formaat zijn ze exact hetzelfde (beide 13,3", maar ook de rest van de laptop is ongeveer gelijk) en ook het ontwerp zit niet ver van elkaar af, alleen het toetsenbord van de vaio is wel een stuk fijner (macbook achtig toetsenbord). Daarnaast zit er in de Vaio een P8600(2,4 ghz), ATI Radeon HD3470(256mb), 320gb hdd (5400 rpm) en standaard 4gb ram.

Anyway, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nedra schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:18:
[...]
Bedankt voor dit eerlijke antwoord. Ik stelde deze vraag vooral omdat ik hetzelfde soort probleem had met mij asus A6T. Deze had het probleem dat het scherm het plotseling niet meer deed. Dit is tot 2x toe gebeurd en zoals jij al zegt die onzekerheid kan gewoon niet wanneer je een product als deze koopt. Mijn twijfel was eigenlijk tussen de XPS1330 en de Sony Vaio VGN-SR29VN/S. Ik was al voor jouw verhaal voor de laatste gegaan. Misschien is dit een leuk alternatief? Ik heb hem vergeleken met de XPS1330 van m'n moeder en qua formaat zijn ze exact hetzelfde (beide 13,3", maar ook de rest van de laptop is ongeveer gelijk) en ook het ontwerp zit niet ver van elkaar af, alleen het toetsenbord van de vaio is wel een stuk fijner (macbook achtig toetsenbord). Daarnaast zit er in de Vaio een P8600(2,4 ghz), ATI Radeon HD3470(256mb), 320gb hdd (5400 rpm) en standaard 4gb ram.

Anyway, succes!
Blijkbaar is dit Nvidia's definitieve antwoord: nieuws: Nvidia biedt 'oplossing' voor defecte notebook-gpu's , iedereen laten stikken. Wat Dell betreft, ik had gehoopt dat ze voor de M1330 nog een ander moederbord zouden maken met een vergelijkbare ATi chip, want verder is het een prima laptop, maar aangezien deze serie bijna aan zijn einde (vermoed ik de geruchten zo volgend) zal dat er wel niet van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Is er dan geen kans dat ook de M1330 toch nog een nieuwe GPU krijgt (de 'oplossing' van Nvidia)? Het kan toch niet zo zijn dat er een grove productiefout zo openlijk toegegeven is, maar dat er eigenlijk geen oplossing voor is? Je wordt eigenlijk dubbel genaaid, door Nvidia en Dell... Beide partijen dragen verantwoordelijkheid. De afwezigheid van een oplossing moet in dit geval, na een rechtszaak, toch kunnen leiden tot een recall o.i.d. Ik denk dat ik een jaar extra garantie koop... Dan nog een jaar gratis maar voor de GPU alleen, en daarna zit je toch in een periode dat je een nieuwe laptop wil gaan kopen. Anyway, dit was mijn eerste, en ook mijn laatste Nvidia kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ben ik van plan om de XPS 1330 aan te schaffen.
Alleen als ik de berichten hier lees, zijn er enkele negatieve ervaringen.
Maar zijn die problemen zeldzaam of komen ze echt vaak voor? En de laptop is al een tijdje uit, dus hebben ze die in de tijd nu niet verbeterd?

Hier is mijn configuratie van de XPS 1330 die ik binnenkort waarschijnlijk ga bestellen:

-Intel Core2Duo processor T8100 (2,10 GHZ, 800 Mhz FSB, 3 MB L2-cache)
- Windows Vista Home Premium
- 128 MB nVidia Geforce 8400M GS
- 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x 2.048)
- 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
- Vast 8x dvd+/-rw

Voor een prijs voor 950 euro inclusief verzendkosten (Actie t/m 7 januari - gratis verzendkosten en 150 euro korting op het systeem dus van 1.099 naar 950 euro.)

Zal ik dit systeem kunnen aanschaffen en er lang plezier aan kunnen beleven, zonder complicaties?
Of zijn er nog andere alternatieven met ongeveer dezelfde configuratie en dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:29:
Binnenkort ben ik van plan om de XPS 1330 aan te schaffen.
Alleen als ik de berichten hier lees, zijn er enkele negatieve ervaringen.
Maar zijn die problemen zeldzaam of komen ze echt vaak voor? En de laptop is al een tijdje uit, dus hebben ze die in de tijd nu niet verbeterd?

Hier is mijn configuratie van de XPS 1330 die ik binnenkort waarschijnlijk ga bestellen:

-Intel Core2Duo processor T8100 (2,10 GHZ, 800 Mhz FSB, 3 MB L2-cache)
- Windows Vista Home Premium
- 128 MB nVidia Geforce 8400M GS
- 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x 2.048)
- 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
- Vast 8x dvd+/-rw

Voor een prijs voor 950 euro inclusief verzendkosten (Actie t/m 7 januari - gratis verzendkosten en 150 euro korting op het systeem dus van 1.099 naar 950 euro.)

Zal ik dit systeem kunnen aanschaffen en er lang plezier aan kunnen beleven, zonder complicaties?
Of zijn er nog andere alternatieven met ongeveer dezelfde configuratie en dezelfde prijsklasse?
Het is niet zozeer een Dell probleem maar een Nvidia probleem, elke laptop met de 128 MB nVidia Geforce 8400M GS of andere GPU gebasseed op de G84, G86 en G92 chip van Nvidia heeft dit probleem.

Zie ook de frontpage: nieuws: Nvidia biedt 'oplossing' voor defecte notebook-gpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Heb zojuist weer met dell gebeld. En ik krijg een nieuwe laptop !!!!! Eindelijk..

Ik heb gevraagd of ze me eentje met intel gpu willen leveren, en volgens de persoon kon dit mogelijk. Als ik zelf via de dell site zo een probeer te regelen lukt dit niet. Het omruilen voor een volledig andere serie (latitude) kon helaas helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aakab schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:07:
Heb zojuist weer met dell gebeld. En ik krijg een nieuwe laptop !!!!! Eindelijk..

Ik heb gevraagd of ze me eentje met intel gpu willen leveren, en volgens de persoon kon dit mogelijk. Als ik zelf via de dell site zo een probeer te regelen lukt dit niet. Het omruilen voor een volledig andere serie (latitude) kon helaas helemaal niet...
Het grote nadeel van de Intel oplossing is dat dit een minder krachtige GPU/IGP is. Maar voor welke Latitude zou je dan willen gaan, deze zijn namelijk ook veelal gebaseerd op de Nvidia chip. (ook de Quadro's zijn gebaseed op de G84 en G86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Ik had dan voor de Latitude E4300. Deze heeft gewoon een fatsoenlijke intel GPU.

Voor de rest heb ik nu liever stabiliteit dan weer een systeem die ik niet durf mee te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:38
Ook hier weer de eerste symptomen van de bekende problemen. Spontane vastlopers, beeld zwart, niet opstarten etc etc. Gek genoeg geen blauwe schermen.

Ik heb 1 van de eerste M1330, in maart is het moederbord al vervangen en mijn garantie is in augustus verlopen. Maar als ik het goed begrijp kan ik gewoon nog steeds bellen en garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet weer contact opgenomen met Dell, en ze slaagden erin toch even paniek te zaaien.

Even situatie schetsen: de garantie van mijn laptop loopt af op 12 januari, en ik heb al 2 nieuwe moederborden gehad (één voor kapotte nVidia GPU, één voor extreme overheating van de GPU, wat eigenlijk nog niet helemaal is opgelost). Ik wou dus even informeren naar een garantieverlenging en hoe nu de vork nu in de steel zat in verband met die nVidia-garantieverlenging van Dell uit.
  • Eerst kreeg ik iemand van de technische support aan de lijn die zei dat deze garantieverlenging NIET van toepassing is op mijn specifiek systeem (stond niet aangevinkt in zijn computer). Ik was nogal serieus verbaasd en hij adviseerde mij een mail in het Engels te sturen naar de XPS-support. Dat heb ik dan ook gedaan (nog geen antwoord op gekregen).
  • Na het sturen van die mail dacht ik toch: "ik ga nog eens bellen". Dit maal kreeg ik iemand aan de lijn die er veel meer van af wist. Hij stelde mij gerust dat, hoewel het misschien niet staat aangevinkt in het computersysteem, ik toch in aanmerking kwam als duidelijk bleek uit de symptomen dat het het nVidia-probleem betreft. Hij wist ook te vermelden dat men nogal soepel is hierin. Of je in aanmerking komt, wordt namelijk beslist op het moment dat je telefoneert door de persoon die je aan de lijn krijgt. Aangezien ik merkte dat ik de juiste persoon aan de lijn had, heb ik dan toch nog maar wat extra vraagjes gesteld:
    • In verband met het in aanmerking komen voor een nieuw systeem na 3 reparaties, wist hij me te zeggen dat hier niet echt een officiële regeling voor is. Als vuistregel wordt gehanteerd: "3 reparaties voor hetzelfde probleem binnen een redelijke termijn", en met "redelijke termijn" wordt bedoelt: 1 week. Hij verzachtte deze voorwaarde wel onmiddellijk door te zeggen dat het toepassen van die termijn afhangt van wie je aan de lijn krijgt en wat voor weer het is.
    • Ik vroeg hem of het mogelijk was om bij een volgende defect moederbord te opteren voor een Intel-GPU. Het antwoord was dat dit niet voor de hand liggend is, maar dat het in uitzonderlijke omstandigheden wel toegepast kan worden. Dit brengt voor hen blijkbaar veel administratieve rompslomp met zich mee en zal dus ook wel afhangen van wie je aan de lijn krijgt. Bovendien zei hij ook dat je dan moet beloven van definitief bij een Intel-GPU te blijven en niet later opnieuw willen overschakelen naar nVidia.
    • Toen ik hem aansprak over het persbericht van nVidia, die het probleem zou "opgelost" hebben, zei hij dat Dell daar al maanden over op de hoogte was en dat nVidia al, sinds het probleem bekend is geraakt, verschillende nieuwe versies van de chipset aan hen geleverd heeft. Hij zei ook dat de laptops die vandaag de deur uit gaan een nVidia-chipset bevatten waarbij het risico op falen serieus gereduceerd is.
    • Ook belangrijk: hij wist me te melden dat er een garantie is van 1 jaar op alle onderdelen die Dell plaatst. Dat wil dus zeggen dat, aangezien mijn nieuw moederbord en koeler geplaatst zijn in oktober, deze onderdelen specifiek in garantie zijn tot oktober 2009.
  • Buiten dit alles heb ik ook contact opgenomen met de klantenafdeling omdat ik een algemene garantieverlenging overweeg, en dit zijn de prijzen die mij gemeld werden voor een XPS (Gaming + Onsite) garantieverlenging:
    • 1 jaar: 66,57 euro excl. BTW
    • 2 jaar: 88,76 euro excl. BTW
    • 3 jaar: 98,68 euro excl. BTW
Ziezo, ik hoop dat ik jullie hier ook wat wijzer kan maken. Ik wil wel nog even vermelden dat ik in België woon, contact dus opgenomen heb via het Belgisch telefoonnummer en dat ik dus niet weet of die prijzen in Nederland ook geldig zijn. (Ik neem aan van wel aangezien ik iemand in dit topic 99€ heb horen vermelden voor een garantieverlenging van 3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even vermelden, aangezien dit belangrijk kan zijn, dat ik een officiële mail als antwoord gekregen heb van Dell.

Daarin wordt het volgende vermeld:
  • If the standard warranty has expired less than 1 year ago and the total standard warranty length is four years or less, then the system is covered by the limited warranty enhancement. The limited warranty enhancement is only for systems that are exhibiting actual failures with nVidia chips.
  • In the case, that you experience the same problem with your computer 3x, you have a right to get a new computer from us. However, this doesn't apply to limited warranty enhancement.
Vooral dat laatste punt is interessant. Er wordt immers niet gesproken van een termijn. Als je 3x hetzelfde probleem met je computer ondervindt, krijg je een nieuwe, behalve in het geval van de nVidia "limited warranty garantie" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Goed bezig Diesel64! Bedankt voor deze info. Ik zit er over te denken om mijn XPS1330 binnenkort te verkopen en dit soort informatie is dan handig om paraat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:50:
Nog even vermelden, aangezien dit belangrijk kan zijn, dat ik een officiële mail als antwoord gekregen heb van Dell.

Daarin wordt het volgende vermeld:
  • If the standard warranty has expired less than 1 year ago and the total standard warranty length is four years or less, then the system is covered by the limited warranty enhancement. The limited warranty enhancement is only for systems that are exhibiting actual failures with nVidia chips.
  • In the case, that you experience the same problem with your computer 3x, you have a right to get a new computer from us. However, this doesn't apply to limited warranty enhancement.
Vooral dat laatste punt is interessant. Er wordt immers niet gesproken van een termijn. Als je 3x hetzelfde probleem met je computer ondervindt, krijg je een nieuwe, behalve in het geval van de nVidia "limited warranty garantie" dus.
Handige info. Mag ik misschien een kopie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuw bios verschenen voor de m1330, versie A15.
De changelog bevat niets bijzonders:
Fixes/Enhancements
------------------
1. Enhance Fn+F8 function
Dell biedt nu ook de m1330 aan met 8GB RAM. Zou dit enkel gelden voor nieuw geproduceerde m1330's (aangepast moederbord?) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:38
amokjeeh schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:02:
Ook hier weer de eerste symptomen van de bekende problemen. Spontane vastlopers, beeld zwart, niet opstarten etc etc. Gek genoeg geen blauwe schermen.

Ik heb 1 van de eerste M1330, in maart is het moederbord al vervangen en mijn garantie is in augustus verlopen. Maar als ik het goed begrijp kan ik gewoon nog steeds bellen en garantie claimen?
En nu echt overleden, start niet meer en gaat door eindeloze herstelsessies met meteen weer blauwe schermen en/of blokkerige schermen voor een aantal seconden en dan zwart.

Is de Nederlandse XPS support er op zaterdag of alleen van maandag tot en met vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nieuwe 13,3" van Dell: [Ervaringen] Dell Adamo

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:47:
Er is een nieuw bios verschenen voor de m1330, versie A15.
De changelog bevat niets bijzonders:

[...]
Wat kan je veranderen aan die toets dan? Doet toch gewoon z'n werk? :)

Ik wil trouwens de nieuwe beta van windows 7 proberen met dual boot, kan ik zonder problemen de recovery partitie formatteren en uitbreiden? Oftewel, alle informatie die op de partitie staat heb ik toch ook op cd/dvd gekregen? En alle dell software die nu op mn vista partitie staat haalt er toch geen code vandaan? Ik hoor positieve geluiden over windows 7, vooral over energiebeheer. Kijken of ik mn xps langer dan 2 uur in leven kan houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying Bobman schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:58:
[...]

Wat kan je veranderen aan die toets dan? Doet toch gewoon z'n werk? :)
Geen idee wat er veranderd is, mij lijkt ook dat alle fn+iets combinaties goed werken.
Ik wil trouwens de nieuwe beta van windows 7 proberen met dual boot, kan ik zonder problemen de recovery partitie formatteren en uitbreiden? Oftewel, alle informatie die op de partitie staat heb ik toch ook op cd/dvd gekregen? En alle dell software die nu op mn vista partitie staat haalt er toch geen code vandaan? Ik hoor positieve geluiden over windows 7, vooral over energiebeheer. Kijken of ik mn xps langer dan 2 uur in leven kan houden ;)
Ik heb ook Windows 7 op mijn M1330 geïnstalleerd. Oorspronkelijk stond er 1 partitie op met Windows Vista 64bit. Ik heb met partition magic deze partitie kleiner gemaakt en zo een partitie van 30GB voor Windows 7 64bit gecreëerd (de recovery en mediadirect partities had ik al verwijderd). Vervolgens Windows 7 op de 30GB partitie geïnstalleerd. Als ik nu opstart krijg ik mooi de bootmanager en kan ik kiezen tussen beide OSsen/partities.
Wat betreft de batterijduur: die heb ik nog niet getest met Windows 7. Ik weet wel dat ik met mijn 6 cell batterij 2u10 minuten autonomie haal onder Vista (wireless aan, bluetooth af, gebalanceerd energieprofiel en helderheid 3 'tikjes' minder dan de helderste stand).
Windows 7 werkt overigens als een speer op de M1330 :) (model met 8400M GS en 4GB RAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Sinds een paar weken heb ik volgende probleem.
Ik hoor telkens de ventilator aan slaan en dat duurt een paar seconden en gaat hij een sec uit.Dit gaat continu door. Begint al meteen als ik hem opstart!?
Iemand advies/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik weet nu waarvoor de A15 update is (met de zogenaamde verbeterde F8 functie) :) Ik heb net Windows 7 geïnstalleerd en toen ik mijn HDMI kabel er in stopte kreeg ik direct een BSOD... Tweede keer ook, tijdens opstarten ook... Driver update gedaan, hielp niet, BIOS update gedaan... en jawel. De A15 update verhelpt de BSOD's bij meerdere monitoren via HDMI met Windows 7. Loopt verder prima, ik vind het alleen vervelend dat ik mijn Vista partitie niet kan benaderen vanaf Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
  • Laatst online: 14-01-2021
kwestie van een stationsletter toewijzen, dan kan dit wel.

overigens is partitionmagic ook niet nodig in vista, er zit standaard iets ingebakken wat hier heel veel op lijkt.

zelf ga ik binnenkort misschien ook over op W7. Zijn er mensen die Windows 7 hebben geinstalleerd en waarbij het stofzuiger/hoovercraft probleem gelijk ook over was? Mijn laptop staat nog steeds 95% van de tijd volgas te loeien... Niemand die hiermee verder is gekomen of hierover een balletje opgegooid heeft bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Hallo iedereen,

Mijn probleem is als volgt

Ik ben 3 maanden terug in Oktober na Isla magarita geweest om stage te lopen.
Tijdens mijn stage heb ik vaak het bekende probleem gehad met mijn GPU (dus de strepen door je scherm)
en op 10 dec heb ik hm nooit meer fatsoenlijk aan kunnen krijgen. Een ander probleem was dat mijn Garantie was verlopen op 12 December 2008. Alleen ben ik pas vandaag 17 Januari 2009 terug gekomen.

Nu kan ik de Technische support van Dell niet bereiken omdat het Weekend is maar zoals ik heb gelezen klopt het dat ze het MOBO ook vervangen buiten de garantie ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Je garantie is voor Nvidia-GPU gerelateerde zaken met een jaar verlengt en is dus geldig tot en met 12 december 2009. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 15:33

pim

doggy1 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:48:
Sinds een paar weken heb ik volgende probleem.
Ik hoor telkens de ventilator aan slaan en dat duurt een paar seconden en gaat hij een sec uit.Dit gaat continu door. Begint al meteen als ik hem opstart!?
Iemand advies/tip?
Ik heb hetzelfde probleem.. sinds een uur..
Met de klok erbij gaat de ventilator _exact_ om de 5 seconde uit/aan.. Heel irritant, en geen idee waar ik de oplossing moet zoeken..

Hier ene "Danielgc90" met hetzelfde probleem, die het toegschuift aan de driver van de videokaart:
http://www.laptopvideo2go...opic=21838&st=60&start=60

Maar nog geen oplossing..

[ Voor 18% gewijzigd door pim op 28-05-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
pim schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:40:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.. sinds een uur..
Met de klok erbij gaat de ventilator _exact_ om de 5 seconde uit/aan.. Heel irritant, en geen idee waar ik de oplossing moet zoeken..

Hier ene "Danielgc90" met hetzelfde probleem, die het toegschuift aan de driver van de videokaart:
http://www.laptopvideo2go...opic=21838&st=60&start=60
Maar nog geen oplossing..
Met de linkermuisknop op de batterij in de taakbalk klikken en dan kiezen voor High Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik wil misschien de copper mod uitvoeren. Videokaart is soms nogal onstabiel tijdens games. Volgens mij gaat hij automatisch underclocken, als hij te warm wordt.

Garantie vervalt hiermee wel geloof ik, maar als je de koperen plaat eruit haalt, voordat naar dell wordt gestuurd. Zullen ze er niks van merken denk ik.
Zijn er hier mensen die de copper mod al hebben uitgevoerd, met succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Laatst online: 02-10 16:00
xileS schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:45:
Ik wil misschien de copper mod uitvoeren. Videokaart is soms nogal onstabiel tijdens games. Volgens mij gaat hij automatisch underclocken, als hij te warm wordt.

Garantie vervalt hiermee wel geloof ik, maar als je de koperen plaat eruit haalt, voordat naar dell wordt gestuurd. Zullen ze er niks van merken denk ik.
Zijn er hier mensen die de copper mod al hebben uitgevoerd, met succes?
ik heb het gedaan, en ik merk weinig verschil, de laptop blijft warm worden hoor, ik doe hem na de examens terug open om de koelpasta opnieuw aan te brengen, misschien iets dunner deze keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
hmm, dat is minder om te horen. Was misschien van plan zo'n koperen plaatje (die al op maat is) op ebay te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 15:33

pim

Voor het ventilator probleem.. Hier de nieuwste bios update downloaden was de oplossing:
http://support.dell.com/s...D=XPS_M1330&os=WLH&osl=EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, de monteur is net de deur uit.

Zou een nieuw scherm krijgen, maar het nieuwe scherm werkte niet. Eventjes wel, maar het backlight viel uit na een paar seconden.

De beeldkwaliteit van het nieuwe scherm was wel een stuk beter, voor de tijd dat het werkte.
Veel minder geel iig. Nogsteeds korrelig jammergenoeg.
Gekke is dat ik origineel een toshiba/matsushita scherm in m'n laptop heb, en dat de nieuwe een chi-mei was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Laatst online: 02-10 16:00
xileS schreef op maandag 26 januari 2009 @ 02:00:
hmm, dat is minder om te horen. Was misschien van plan zo'n koperen plaatje (die al op maat is) op ebay te kopen.
dat heb ik ook gedaan, werd snel geleverd. Ik denk dat het bij mij door de hoeveelheid koelpasta komt.
Na mijn examens doe ik hem nog es open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, vandaag de volgende monteur geweest met een nieuw matsushita-toshiba scherm.

Stuk minder geel dan de vorige, maar het is nogsteeds verre van wit... Denk dat er niet meer inzit met led backlight...

Korreligheid is ook nog exact hetzelfde als bij het vorige scherm... Hmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Ik heb een vraagje over mijn M1330. Gisteren heb ik voor het eerst mijn batterij eens uit mijn laptop gehaald en ik zag dat onder de batterij een stickertje zit op een plek waar je een soort van simkaart/micro sd kaart in je laptop kan doen.

Heeft iemand enig idee waar dit voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Jannibal23 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:46:
Ik heb een vraagje over mijn M1330. Gisteren heb ik voor het eerst mijn batterij eens uit mijn laptop gehaald en ik zag dat onder de batterij een stickertje zit op een plek waar je een soort van simkaart/micro sd kaart in je laptop kan doen.

Heeft iemand enig idee waar dit voor dient?
Als je een interne "dongle" hebt meebesteld dan kun je op die plaats de SIM plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, sinds vanmorgen zijn de prijzen voor de XPS 13 en XPS 16 gelijk gemaakt (en zijn de Mini's toegevoegd). Iemand een idee wat er verder aangepast is behalve dit? Specs?

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 29-01-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn harddisk
lijkt wel of de harddisk zichzelf uitzet en opnieuw aanzet eerst een lange piep gevolgt door een tik
zou dit nu echt aan de harddisk liggen of zou het moederbord een probleem hebben met de stroomtoevoer naar de harddisk toe ?
meer mensen dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
RenaldoNiels schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:59:
lijkt wel of de harddisk zichzelf uitzet en opnieuw aanzet eerst een lange piep gevolgt door een tik
zou dit nu echt aan de harddisk liggen of zou het moederbord een probleem hebben met de stroomtoevoer naar de harddisk toe ?
Klinkt eng. Wat zegt Dell support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
Malandro schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:55:
[...]

Klinkt eng. Wat zegt Dell support?
nog niet gebeld
heb wel alvast een image gemaakt voor het geval dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RenaldoNiels schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:59:
Heb dit ook af en toe, vroeg me al af wat het was. Nog niet aan gedacht dat het de harde schijf zou kunnen zijn. Laat het even horen als je meer weet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Malandro schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:35:
[...]

Als je een interne "dongle" hebt meebesteld dan kun je op die plaats de SIM plaatsen.
Thx! Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
d4damager schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 03:31:
[...]

dat heb ik ook gedaan, werd snel geleverd. Ik denk dat het bij mij door de hoeveelheid koelpasta komt.
Na mijn examens doe ik hem nog es open!
Heb je toevallig link nog, kan hem zo 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de bios update naar A15 merk ik op dat mn laptop wel heel erg warm wordt. Het was voor die update ook wel, maar het is of erger geworden, of het valt me nu pas goed op.

Als ik niets doe op mijn laptop wordt GPU ergens rond de 70 graden
Als ik normaal werk doe, wat internetten en msn loopt die op tot 80 graden
en ik had net Dual screen mode aan (via VGA) en ging die naar de 100 graden waardoor laptop uitsprong opeens.

Denk dat ik maar eens even contact ga opnemen met Dell hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:48:
en ik had net Dual screen mode aan (via VGA) en ging die naar de 100 graden waardoor laptop uitsprong opeens.

Denk dat ik maar eens even contact ga opnemen met Dell hierover.
Lijkt me dat Dual screen niet zoveel invloed op de temps heeft. Ik werk nu al een uurtje of 2 met Dual screen en mijn temps zijn nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
probeer eens je fan een beetje schoon te maken. gewoon even schroefje losdraaien en wat stof eruit halen.

Trouwens net weer even gebeld met xps support. Vind dat de medewerkers wel heel weinig weten. Of ik moet steeds op de verkeerde tijdstip bellen ;s. Weer een half uur aan de lijn gezeten. En niks opgeschoten. Hij zal me binnenkort terugbellen (dat zeiden de 3 vorige ook, maar hebben dus nooit gebeld). Hij wist ook weinig af over de garantie van de GPU. Hij sprak zichzelf een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gister even opengeschroeft en mijn fan schoogemaakt. In had het idee dat mijn fan het helemaal niet deed. Er zat ook niet bepaald een soepele beweging in. Ik heb de boel beetje schoongemaakt en sindsdien is het stuk beter. Waarschijnlijk was fan dus vastgelopen. Geen idee hoe dit komt, zoveel stof zat er niet in. Maargoed, vooralsnog probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 19:57
Heb eindelijk de knoop doorgehakt en een XPS m1330 besteld :D
De reden dat ik voor de m1330 kies is omdat ik hem gewoon mooier vind dan de XPS studio 13.
Daarnaast zal ik m hoofdzakelijk gebruiken voor internet, film etc.

Het is het "basis" model + 4GB + Wireless N + wled scherm geworden voor € 900,-

Ik kan niet wachten tot hij binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
etimm schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:27:
Heb eindelijk de knoop doorgehakt en een XPS m1330 besteld :D
De reden dat ik voor de m1330 kies is omdat ik hem gewoon mooier vind dan de XPS studio 13.
Daarnaast zal ik m hoofdzakelijk gebruiken voor internet, film etc.

Het is het "basis" model + 4GB + Wireless N + wled scherm geworden voor € 900,-

Ik kan niet wachten tot hij binnenkomt
Gefeliciteerd. Je zult er veel plezier mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 27-07 15:33
Zelf ook na lang twijfelen tussen de m1330 en de Studio XPS 13 de m1330 besteld.
Volgende configuratie is de winnaar geworden:

- T9300 2.50Ghz
- WLED Scherm
- 4 GB DDR2
- SSD 128GB
- Wireless-N
- Bluetooth + headset

Voor maar €1200,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
JJerome schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:03:
Zelf ook na lang twijfelen tussen de m1330 en de Studio XPS 13 de m1330 besteld.
Volgende configuratie is de winnaar geworden:

- T9300 2.50Ghz
- WLED Scherm
- 4 GB DDR2
- SSD 128GB
- Wireless-N
- Bluetooth + headset

Voor maar €1200,-!
Hoe kan dat voor die prijs? Ik kom zo aan 1600+ voor dit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Kortingsbonnen waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Inderdaad, weekje geleden besteld. 350 euro standaard korting + een 10% kortingsbon + geen leveringskosten. Was tevens op de laatste dag van de actie wat weer extra motivatie voor mij was om te bestellen. Hoewel Dell natuurlijk strooit met acties & kortingsbonnen en je ongetwijfeld binnenkort die configuratie weer voor 500 euro minder dan vandaag kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 07:45

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Vandaag is er een monteur langs geweest voor het vervangen van het moederbord, wegens het probleem van de videokaart. Helaas hing een condensator op het nieuwe plankje nog maar aan één pootje, dus morgen komt de monteur weer terug.

Deze monteur wist mij overigens te melden dat er wel een ander soort videokaart op het moederbord zit, i.t.t. de vroegere. Klopt dat?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Zojuist mijn M1330 ontvangen en uiteraard gelijk aan het testen geslagen.

Enige irritante wat ik gelijk al opmerkte is het geluid van het "zoeken" naar een CD in de drive bij het opstarten. (Zo klinkt het tenminste) meer mensen hier last van?

Update: Oeh, en een hele irritante hoge piep die van de SSD lijkt te komen. Kan dat? :-s

[ Voor 18% gewijzigd door JJerome op 10-02-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Geluid van CD drive schijnt vaker voor te komen, SSD geen ervaring mee heb zelf een SATA schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik heb soms ook een zeer hoge piep, gelukkig alleen te horen als ik 's nachts in de stilte nog aan het werk ben. Ik denk dat het de cpu is, mijn oude laptop had het veel erger en bij cpu-load werd de piep met korte intervallen onderbroken. SSD hoort iig helemaal geen geluid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Flying Bobman schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:37:
Ik heb soms ook een zeer hoge piep, gelukkig alleen te horen als ik 's nachts in de stilte nog aan het werk ben. Ik denk dat het de cpu is, mijn oude laptop had het veel erger en bij cpu-load werd de piep met korte intervallen onderbroken. SSD hoort iig helemaal geen geluid te maken.
Het lijkt inderdaad niet voor te komen wanneer de laptop niets te doen heeft. Pas bij load begint het geluid te komen en inderdaad alleen hoorbaar wanneer het volledig stil is.

SSD vind ik overigens geen wereld van verschil qua user expierience. Benchmarks geven qua read en seek times hele fijne resultaten maar echt merken bij normaal gebruik doe je 't niet.
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.