Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal wel de bekende core2duo whine zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
JJerome schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:19:
[...]SSD vind ik overigens geen wereld van verschil qua user expierience. Benchmarks geven qua read en seek times hele fijne resultaten maar echt merken bij normaal gebruik doe je 't niet.
Echt niet?

Zou je aub wat resultaten van bijv. hdtune of atto kunnen posten? Ben zeer benieuwd naar de performance van de 128GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:40:
[...]
Echt niet?

Zou je aub wat resultaten van bijv. hdtune of atto kunnen posten? Ben zeer benieuwd naar de performance van de 128GB SSD.
Ik zal even kijken of ik morgen nog even een testje kan draaien met hdtune.

• JJerome
Bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://gps.vandergeerit.nl/HDTune_Benchmark_SAMSUNG_SSD_RBX_Seri.png
Afbeeldingslocatie: http://gps.vandergeerit.nl/HDTune_Benchmark_SAMSUNG_SSD_RBX_Seri2.png

Voor de volledigheid even 2 maal de benchmark gedraait.

[ Voor 13% gewijzigd door JJerome op 12-02-2009 19:59 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das toch een heel happie sneller dan mijn 250gb WD disk...

Alleen; CPU usage is nogal hoog... Das bij mij +/- 2,5%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Zou jij ook eens je resultaten kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKSeoul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:39
Ik ben echt ontevreden over mijn XPS 1330, het leek mij de ideale notebook, redelijk licht maar wel degelijke specs, waar best nog een spelletje op te spelen is. Vrij snel na lancering besteld (woonde toen in Zuid Korea) en heb hem in september 2007 ontvangen, alles leek goed te werken maar hij werd wel erg warm.

Afgelopen zomer 2008 is dan ook mijn videokaart doorgebrand, terwijl ik hem eigenlijk altijd op een laptop cooler had staan, het welbekende probleem met de 8000 mobile series. Gelukkig is service in Korea echt uitmuntend en werd al snel een nieuw moederbord gemonteerd en er werd mij verzekerd dat er nu een nieuw GPU op zat, waarbij het overheatingsprobleem niet meer kon optreden. Echter, begin vorige week kreeg ik foutmeldingen met mijn videocard, maar die werden meteen voor Vista opgelost. Helaas was dit na 1.5 dag ook over en had ik weer hetzelfde probleem, rare groene verticale lijnen, geen beeld, dus weer een doorgebrande videokaart.

Aangezien ik mijn laptop in Zuid Korea gekocht heb, konden ze mij bij Dell NL niet helpen, omdat mijn service tag niet in het systeem zit (en ik dacht met een internationaal merk daar geen last van te hebben) en moest of 2 weken wachten totdat mijn service tag omgezet werd, of ik moest maar met India bellen, want die hadden andere systemen. Om een (inmiddels al) lang verhaal kort te maken, ik heb afgelopen week zo ong. 2 keer per dag gebeld met Dell en ben van NL naar India, naar de UK en weer terug gestuurd, iedere keer werd er beloofd dat er de volgende dag iemand langs zou komen, maar die kwam nooit. Vandaag te horen gekregen dat vanaf het begin al de RMA verkeerd ingevuld was door Dell en dat ze daar nu pas achterkwamen en dat er dus helemaal nooit een technician langs zou komen, aangezien het nooit goed was ingeboekt.

Morgen komt hopelijk de technician langs om eindelijk mijn moederbord te vervangen, zodat ik daar voor een half jaar weer vanaf ben... al zegt Dell nu dat het (weer) een nieuwe chip is, eerst maar zien dan geloven, zucht. Ik ben in ieder geval klaar met hen, koop iedere 2 jaar een nieuwe laptop, maar de volgende wordt zeker geen Dell.

PS: DVD's/CD's blijven ook weleens hangen en de tip toetsen doen dan helemaal niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
SKSeoul schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:53:
Ik ben echt ontevreden over mijn XPS 1330, het leek mij de ideale notebook, redelijk licht maar wel degelijke specs, waar best nog een spelletje op te spelen is. Vrij snel na lancering besteld (woonde toen in Zuid Korea) en heb hem in september 2007 ontvangen, alles leek goed te werken maar hij werd wel erg warm.

Afgelopen zomer 2008 is dan ook mijn videokaart doorgebrand, terwijl ik hem eigenlijk altijd op een laptop cooler had staan, het welbekende probleem met de 8000 mobile series. Gelukkig is service in Korea echt uitmuntend en werd al snel een nieuw moederbord gemonteerd en er werd mij verzekerd dat er nu een nieuw GPU op zat, waarbij het overheatingsprobleem niet meer kon optreden. Echter, begin vorige week kreeg ik foutmeldingen met mijn videocard, maar die werden meteen voor Vista opgelost. Helaas was dit na 1.5 dag ook over en had ik weer hetzelfde probleem, rare groene verticale lijnen, geen beeld, dus weer een doorgebrande videokaart.

Aangezien ik mijn laptop in Zuid Korea gekocht heb, konden ze mij bij Dell NL niet helpen, omdat mijn service tag niet in het systeem zit (en ik dacht met een internationaal merk daar geen last van te hebben) en moest of 2 weken wachten totdat mijn service tag omgezet werd, of ik moest maar met India bellen, want die hadden andere systemen. Om een (inmiddels al) lang verhaal kort te maken, ik heb afgelopen week zo ong. 2 keer per dag gebeld met Dell en ben van NL naar India, naar de UK en weer terug gestuurd, iedere keer werd er beloofd dat er de volgende dag iemand langs zou komen, maar die kwam nooit. Vandaag te horen gekregen dat vanaf het begin al de RMA verkeerd ingevuld was door Dell en dat ze daar nu pas achterkwamen en dat er dus helemaal nooit een technician langs zou komen, aangezien het nooit goed was ingeboekt.

Morgen komt hopelijk de technician langs om eindelijk mijn moederbord te vervangen, zodat ik daar voor een half jaar weer vanaf ben... al zegt Dell nu dat het (weer) een nieuwe chip is, eerst maar zien dan geloven, zucht. Ik ben in ieder geval klaar met hen, koop iedere 2 jaar een nieuwe laptop, maar de volgende wordt zeker geen Dell.

PS: DVD's/CD's blijven ook weleens hangen en de tip toetsen doen dan helemaal niets meer
Dat de videokaart defect raakt is natuurlijk niet goed, maar de XPS M1330 slecht noemen wanneer de SERVICE van Dell niet naar wens is, klopt niet helemaal naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:45

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Malandro schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:31:
[...]

Dat de videokaart defect raakt is natuurlijk niet goed, maar de XPS M1330 slecht noemen wanneer de SERVICE van Dell niet naar wens is, klopt niet helemaal naar mijn idee.
Ik krijg morgen voor de 5e keer in een week een technicus van Dell/Getronics langs vanwege iets wat begon als het bekende "videokaart-probleem":
1) Monteur komt langs met nieuw moederbord, haalt deze uit de verpakking en ziet een condensator los hangen, DOA dus. En onverrichterzake gaat hij weer weg.
2) Andere monteur komt lang, en monteerd nieuw moederbord. Dat gaat allemaal prima en ding doet het goed. Maar 's avonds geeft de laptop aan opeens op accu over te schakelen. Wat blijkt, verbinding tussen snoer en laptop is beetje fluffy. Dit gemeldt en wordt de dag erna gerepareerd.
3) Monteur komt met nieuw moederbord en nieuwe voeding. Eerst getest zonder om te bouwen en deze verbinding voelt solide aan. Maar als de monteur moederbord heeft omgebouwd en de laptop aanslingert, begint de ventilator als een gek te loeien, en na 2 minuten valt de laptop uit. Monteur besteld weer een nieuw moederbord.
4) MOnteur dus weer met een nieuw moederbord. En weer een ventilator die op hol slaat, dus monteur besteld maar nu maar een nieuwe koelunit en op aanraden van mij ook maar een nieuwe processor.

Dus mocht morgen het probleem verholpen zijn, dan is het inwendige van mijn laptop voor 80% vernieuwd. Maar ik ben via de mail de helpdesk van Dell/XPS maar al een beetje aan het pushen om maar eens over een vervanging na te denken. :+ (Je weet het niet he 8))

Maar petje af voor de service, de laptop is al uit de garantie en valt nu onder het "extra jaar garantie". En telkens wanneer blijkt dat er problemen zijn, komen ze de volgende dag dat ding weer reparen. Prima dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Lolhozer op 17-02-2009 21:00 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, het hele debakel met de G83, G84 en G92 Nvidia GPU's vallen niet onder garanties. Dit is een enorme produktie fout, welke anderhalf jaar is stil gezwegen en ontkent door Nvidia.

Al is de laptop 6 jaar oud Dell dan wel Nvidia zijn verplicht de het gebrek als nog te herstellen. Helaas heeft Nvidia dit onmogelijk gemaakt, omdat Nvidia niets heeft gedaan om het probleem in de Chips te verhelpen bijvoorbeeld met een nieuwe revisie.

Niet zolang geleden heeft Nvidia het gehele debakel toegegeven en als enige oplossing geven ze aan een GPU uit de nieuwe 9xxx serie te kiezen, maar voor bestaande laptops is dit natuurlijk niet mogelijk, omdat de GPU vast is gesoldeerd op het moederbord en daarbij het moederbord een nieuw desgin nodig zal zijn.

Overigens kan Dell ook zijn verantwoording nemen. Dell zou in principe voor de XPS M1330 serie en alle andere series welke deze GPU's gebruiken moeten voorzien van een redesinged moederbord geschikt voor de nieuw 9xxx serie of een goede ATi tegenhanger, maar omdat de M1330 in pincipe al bijna opgevolgd wordt door de XPS Studio 13 zal dit niet gebeuren.

HP is in mijn ogen de enige die echt zijn best heeft gedaan bij bepaalde series. Hier kan namelijk gekozen worden bij het daadwerkelijk defect gaan van de Nvidia GPU het moederbord te laten vervangen door een examplaar voorzien va gelijkwaardige ATi GPU.

Het staat wel als paal boven water dat Nvidia zwaar in gebreke is gebleven om dit alles te blijven ontkennen terwijl HP deze problemen reeds in November 2007 aantoonde. Nvidia laat OEM partners en consumenten behoorlijk in de kou staan en ik wil eigenlijk oplichting in de mond nemen, want naar mijn idee is het niet anders dan dat.

Wanneer iemand de extra GPU kracht niet nodig is, wat waarschijnlijk niet het geval is aangezien de laptop bij bestelling wel was uitgerust met de Intel IGP, maar als het toch niet nodig is dan kun je beter bij reparatie Dell verzoeken het moederbord te vervangen door een examplaar met Intel IGP om de bedrijfzekerheid te vergroten.

P.s. Dit tik ik overigens ook op een XPS M1330. :)

Overigens als je de handelswijze van Nvidia over de gehele linie bekijkt, moet ik zeggen dat ik het nie een erg betrouwbaar bedrijf vindt. Ik doel dan op dit debakel en he onophoudelijk hernoemen van de desktop GPU's.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKSeoul
Malandro schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:31:
[...]

Ik noem de XPS 1330 slecht, omdat de videokaart gewoon ronduit slecht is, 2 x doorgebrand in minder dan 1.5 jaar, de 9 cel batterij inmiddels maar 40 minuten meegaat (mijn 3 jaar oude Acer met 4 cel heeft nog 1.5 uur juice), de fans, DVD en HDD erg luidruchtig zijn, de touch toetsen niet altijd naar behoren werken, de linker USB poort niet genoeg stroom lijkt te geven voor mijn externe HDD, terwijl er rechts niks aan de hand is, de scroll bar op de touchpad niet altijd werkt, er een distortion zit als ik een headset inplug etc..

Heb de drivers altijd netjes geupdate, bios, videocard, chipset, meerdere koptelefoons gebruikt, maar het lijkt allemaal niet te helpen. Zit momenteel te denken om op een Lenovo (X200 tablet) over te stappen, die maken echt solid apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKSeoul
Lolhozer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:58:
[...]

Maar petje af voor de service, de laptop is al uit de garantie en valt nu onder het "extra jaar garantie". En telkens wanneer blijkt dat er problemen zijn, komen ze de volgende dag dat ding weer reparen. Prima dus.
Service?, ik vind dat gewoon een stel prutsers, bij hun OQC is dus behoorlijk wat mis als ze in 1 week 5 keer bij je langs moeten komen met een nieuw moederbord. Moet op mijn werk eens proberen om 5 keer dezelfde analyse/model (finance) te maken om het probleem/oplossing in kaart brengen, ik denk dat ik me snel bij de rest van de 100K'en werklozen mag gaan voegen.

Werkte voorheen bij een grote LCD-panel fabrikant in Oosten, als wij een slechte batch producten afleverden werden we daar gewoon hard voor afgestraft door kortingen te moeten geven of boetes te betalen als het niet op tijd opgelost kon worden. Je mag toch verwachten van een E1200 kostende laptop dat die gewoon naar behoren werkt en als er een probleem is dat snel en netjes opgelost wordt en niet 5 keer in 1 week met een technician moet handelen, om het kostenaspect nog maar buiten wegen te laten.

De reden voor de garantie verlenging is uiteraard om zichzelf te behoeden voor rechtszaken (juridische kosten + slechte publiciteit/ good will), dat gaat ze een heel stuk meer kosten dan die service voor die duizenden 'defecte' laptops, ze hebben de afgelopen jaren ontzettende veel marktaandeel verloren, dus dat kunnen ze echt niet gebruiken.

Maar goed, dat heeft verder weinig met het product zelf te maken en uiteraard ook niet met de monteurs die zullen ongetwijfeld goed werk doen.. [/rant off]

[ Voor 42% gewijzigd door SKSeoul op 18-02-2009 11:26 ]

• Malandro
SKSeoul schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:58:
[...]

Ik noem de XPS 1330 slecht, omdat de videokaart gewoon ronduit slecht is, 2 x doorgebrand in minder dan 1.5 jaar, de 9 cel batterij inmiddels maar 40 minuten meegaat (mijn 3 jaar oude Acer met 4 cel heeft nog 1.5 uur juice), de fans, DVD en HDD erg luidruchtig zijn, de touch toetsen niet altijd naar behoren werken, de linker USB poort niet genoeg stroom lijkt te geven voor mijn externe HDD, terwijl er rechts niks aan de hand is, de scroll bar op de touchpad niet altijd werkt, er een distortion zit als ik een headset inplug etc..

Heb de drivers altijd netjes geupdate, bios, videocard, chipset, meerdere koptelefoons gebruikt, maar het lijkt allemaal niet te helpen. Zit momenteel te denken om op een Lenovo (X200 tablet) over te stappen, die maken echt solid apparaten.
Kijk dat zijn terechte klachten over het apparaat.
Dat er verschil is tussen de linker en rechter USB is mij ook aleens opgevallen. Erg apart inderdaad.

• Lolhozer

Lolhozer

Ondertussen zijn nu bij mij het moederbord, processor en de koeler vervangen en hij doet het nu weer als een zonnetje, dus ben er weer blij mee.

Ook maar een offerte voor extra garantie aangevraagd, en voor €90 nog 2 jaar garantie bijgenomen.

Waarom? Omdat het kan!!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Lolhozer schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:59:
Ondertussen zijn nu bij mij het moederbord, processor en de koeler vervangen en hij doet het nu weer als een zonnetje, dus ben er weer blij mee.

Ook maar een offerte voor extra garantie aangevraagd, en voor €90 nog 2 jaar garantie bijgenomen.
En Dell is de lachende derde, defecte materialen blijven leveren en de consument blijft garantie bij kopen. Ik geef eerlijk toe, ook ik heb 4 jaar onsite next business day bij mijn laptop genomen, maar toen wist ik nog niet van het Nvidia debakel en ging ik er vanuit een goede degelijke high-end laptop gekocht te hebben. Maar zoals ik reeds aangaf valt dit soieso buiten welke garantie dan ik Dell is verplicht dit te herstellen, wanneer er problemen onstaan.
[...]
Hoezo goede service? Standaard zit er op de XPS lijn "next business day" garantie, hier heb je gewoon voor betaald. Daarnaast heb ik een paar weken geleden de XPS support lijn nogmaals gebeld, ik wil namelijk dat ze mijn beide XPS's preventief vervangen door een vergelikbare laptop uit de nieuw serie, maar mij werd verteld dat Nvidia nu stanaard 5 jaar garantie bied op de GPU's, dus je hebt niets te maken met de zogenaamde extra jaar garantie.

In principe zou 5 jaar voldoende moeten zijn, een laptop is dan wel al financieel afgeschreven, maar toch... het blijft een fijt dat Dell en Nvidia defecte produkten blijven verkopen. Mijn eigen laptop heeft overigens al een paar maal een hardware storing gegeven op de GPU, dus ik ben bang dat ik ook niet vrij van problemen blijf.

P.s. Overigens op het Nvidia debakel na, ben ik zeer tevreden met mijn M1330. ;) Sinds Juli 2008 in bezit, twee stuks, zowel een voor mijn vriendin als voor mijzelf.

[ Voor 44% gewijzigd door _Dune_ op 19-02-2009 21:29 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Lolhozer

Lolhozer

_Dune_ schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:21:
Hoezo goede service? Standaard zit er op de XPS lijn "next business day" garantie, hier heb je gewoon voor betaald.
Ik bedoelde meer, dat nadat ze het moederbord voor de eerste keer hadden vervangen, telkens de dag erna het volgende probleem kwamen oplossen, telkens direct een nieuw moederbord meenamen, nieuwe voeding alvast meenamen op mijn aandringen, nieuwe cooler meenamen, een nieuwe processor meenamen op mijn aandringen.

Mijn "gewone" garantie was al verlopen.

Bij het laatste bezoek, bleek de Dell monteur dus eigenlijk van Getronics te zijn. Afgezien van de onderdelen delen heeft dit Dell overigens alleen voor het eerste bezoek geld gekost, de afspraak tussen Dell en Getronics is dat alle vervolgafspraken voor rekening van Getronics zijn, maar dit terzijde.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
_Dune_ schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:21:
Daarnaast heb ik een paar weken geleden de XPS support lijn nogmaals gebeld, ik wil namelijk dat ze mijn beide XPS's preventief vervangen door een vergelikbare laptop uit de nieuw serie, maar mij werd verteld dat Nvidia nu stanaard 5 jaar garantie bied op de GPU's, dus je hebt niets te maken met de zogenaamde extra jaar garantie.

In principe zou 5 jaar voldoende moeten zijn, een laptop is dan wel al financieel afgeschreven, maar toch... het blijft een fijt dat Dell en Nvidia defecte produkten blijven verkopen. Mijn eigen laptop heeft overigens al een paar maal een hardware storing gegeven op de GPU, dus ik ben bang dat ik ook niet vrij van problemen blijf.
Dit heb ik ook een keer te horen gekregen van een xps support medewerker, maar hij kon me dit nergens zwart op wit laten zien. Dus in hoevere dit waar is weet ik ook niet. Want heb pas geleden een andere medewerker gesproken en die wist me heel weinig te vertellen over deze garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om toch ook eens iets positiefs te zeggen over de m1330 (hiermee bedoel ik niet dat de bovenstaande klachten onterecht zijn): ik heb nu mijn m1330 een jaar in mijn bezit en ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen (ik beschik ook over de 8400M GS).
Ook ik vind het niet leuk te moeten werken met een laptop die een productiefout in zich meedraagt, maar zolang hij werkt, is het een ongeloofelijk goede machine.
Ik hoop er nog 2 jaartjes verder mee te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik ben er verder ook gewoon tevreden over mijn laptop hoor. Eindelijk is mijn harde schijf vervangen, dus daar heb ik nu ook geen last meer van. Ik heb ook al een stukje koper binnen, binnenkort ook even de coppermod uitvoeren. Hopelijk zal de prestaties van de gpu hierdoor meer consistent worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:18:
Om toch ook eens iets positiefs te zeggen over de m1330 (hiermee bedoel ik niet dat de bovenstaande klachten onterecht zijn): ik heb nu mijn m1330 een jaar in mijn bezit en ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen (ik beschik ook over de 8400M GS).
Ook ik vind het niet leuk te moeten werken met een laptop die een productiefout in zich meedraagt, maar zolang hij werkt, is het een ongeloofelijk goede machine.
Ik hoop er nog 2 jaartjes verder mee te gaan...
Ook wij hadden tot vorige week geen problemen ...maar ineens waren ze er. De bekende strepen op het scherm en/of spontane uitval etc.
Via google gezocht of dit probleem vaker voorkwam en kwam daardoor op deze site terecht.
Wij zijn nu 13 maanden in bezit van de m1330 en onze jaarlijkse garantie was dus verlopen toch maar even met Dell gebeld en maandag komt er een monteur. Ben benieuwd.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:24:
[...]

Ook wij hadden tot vorige week geen problemen ...maar ineens waren ze er. De bekende strepen op het scherm en/of spontane uitval etc.
Via google gezocht of dit probleem vaker voorkwam en kwam daardoor op deze site terecht.
Wij zijn nu 13 maanden in bezit van de m1330 en onze jaarlijkse garantie was dus verlopen toch maar even met Dell gebeld en maandag komt er een monteur. Ben benieuwd.

Groetjes
Dat is niet meer dan normaal dat Dell toch nog een monteur langsstuurt: je hebt immers een extra jaar garantie op de 8400M GS GPU. Ik hoop dat ze het goed repareren zodat je er geen last meer van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 10:37:
[...]

Dat is niet meer dan normaal dat Dell toch nog een monteur langsstuurt: je hebt immers een extra jaar garantie op de 8400M GS GPU. Ik hoop dat ze het goed repareren zodat je er geen last meer van hebt.
Ik vind het toch wel hele goede service van Dell.
Bij hoeveel bedrijven moet je het kapotte apparaat niet opsturen of langsbrengen om het dan vervolgens weken kwijt te zijn.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:23
Het is ook een goede service, maar hier heb je voor betaald. Je hebt een XPS laptop gekocht, wat de duurste lijn bij Dell is en waarbij je next-day-business garantie hebt.

Hopelijk is het snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 10:37:
[...]
Dell schijnt wat aanpassingen gemaakt te hebben waardoor het probleem zich minder snel zal uiten, maar het probleem blijft bestaan ook in de vervangende GPU's uit de G84, G86 en G92 serie. Dit omdat Nvidia simpel weg de produktiefout nooit heeft verholpen, tenminste ik heb daar nooit een persbericht van kunnen achterhalen.

Het enige dat terug te vinden is hoe hardnekkig Nvidia deze pruduktiefout heeft ontkent en uiteindelijk heeft toegegeven, waarbij alleen als oplossing wordtaangedragen over te stappen op een GPU uit de nieuwe serie.

Dus ook wanneer de GPU wordt vervangen nadst de produktiefout zich heeft geopenbaard, blijft d kan weldegelijk aanwezig dat zich het gaat herhalen met de nieuwe GPU.
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:39:
[...]
Ik vind het toch wel hele goede service van Dell.
Bij hoeveel bedrijven moet je het kapotte apparaat niet opsturen of langsbrengen om het dan vervolgens weken kwijt te zijn.
Dit heeft weinig met service te maken, zoals reeds opgemerkt betaal je hier gewoon voor op het moment dat je kiest voor een laptop uit de XPS serie, de prijs is er dan ook naar.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb een lichte ronde vlek op mijn beeldscherm precies op de plaats waar op de achterkant het Dell logo zit. De pixels doen het nog wel, maar zijn heel licht verkleurd :? Ik heb een goede, zachte foam sleeve en doe altijd een laagje stof tussen het toetsenbord en het scherm... Dit hoort toch niet?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Flying Bobman schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:57:
Ik heb een lichte ronde vlek op mijn beeldscherm precies op de plaats waar op de achterkant het Dell logo zit. De pixels doen het nog wel, maar zijn heel licht verkleurd :? Ik heb een goede, zachte foam sleeve en doe altijd een laagje stof tussen het toetsenbord en het scherm... Dit hoort toch niet?
Doe je hem vaak in je tas (met bijvoorbeeld boeken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
Hey ik heb precies hetzelfde probleem! Ik neem hem altijd mee op de fiets, dus denk dat ik een keer te hard van een stoep afgereden ben :(

Dit lijkt me geen garantie-kwesite, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Dat hoop ik wel, dat het onder de garantie valt. Als je het eenmaal gezien hebt irriteer je je de hele tijd aan die lichte vlek. Ik doe hem wel vaak bij mijn boeken in de tas, maar dan let ik er altijd op dat mijn boeken aan de goede kant van de laptop zitten.. dus aan de onderkant. Maar sowieso: een laptop (en zeker een 13") is toch gewoon om mobiel te gebruiken? Beetje raar als je 'm niet in je tas zou kunnen doen. En dan heb ik er nog een dikke sleeve omheen ook. Het is niet zo dat ik er op ben gaan zitten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Flying Bobman schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:28:
Dat hoop ik wel, dat het onder de garantie valt. Als je het eenmaal gezien hebt irriteer je je de hele tijd aan die lichte vlek. Ik doe hem wel vaak bij mijn boeken in de tas, maar dan let ik er altijd op dat mijn boeken aan de goede kant van de laptop zitten.. dus aan de onderkant. Maar sowieso: een laptop (en zeker een 13") is toch gewoon om mobiel te gebruiken? Beetje raar als je 'm niet in je tas zou kunnen doen. En dan heb ik er nog een dikke sleeve omheen ook. Het is niet zo dat ik er op ben gaan zitten oid.
Ik loop al een tijdje rond om de Dell-XPS-support te bellen. Ik zie er alleen beetje tegenop omdat dat, alleen in het Engels is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
doordeweeks t/m 17.00 uur is het gewoon Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
xileS schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:08:
doordeweeks t/m 17.00 uur is het gewoon Nederlands.
Vorige keer werd ik door de gewone support doorgezet naar de (engelse) XPS-support. Maar goed, ik ga het a.s. dinsdag gewoon weer proberen. En anders doen we t maar in het engels (hopen dat die t dan een beetje snapt :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Hey,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn XPS M1330. Als ik hem wil opstarten dan brand de 1e LED bij dat Huis knopje (zeg maar) en de andere 2 LEDjes ernaast knipperen. Dat doet die dan even voor ongeveer 30 seconden en dan gaat de laptop vanzelf weer uit.

Het rare is dat ik dit probleem niet altijd heb. Soms start die gewoon normaal op, maar soms krijg ik dus dat uitval probleem.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
TheovdS schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:57:
[...]

Vorige keer werd ik door de gewone support doorgezet naar de (engelse) XPS-support. Maar goed, ik ga het a.s. dinsdag gewoon weer proberen. En anders doen we t maar in het engels (hopen dat die t dan een beetje snapt :D)
Zo, Dell aan de lijn gehad: morgen komt een monteur het scherm vervangen _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 08:17
Ik heb het ook vlaggen. Deze morgen wil ik de pc opstarten maar dat wil maar niet lukken, constant de ventilator op volle toeren maar daar bleef het bij. Kreeg ook niets te zien. Pc afgezet en nog eens opnieuw geprobeerd, en bleek te werken. Omdat ik het boeltje niet vertrouwde een backup genomen van mijn meest waardevolle bestanden, en dan de pc in standby gezet. Toen ik daarnet de pc terug uit standby wou helpen kreeg ik niets te zien. Ik hoorde het geluidje dat ie effectief uit standby is, maar niets van beeld. Plots kwamen er verticale strepen op het scherm, in verschillende kleuren en vooral ook veel wit. Ik heb de pc aan een scherm gehangen en daar wil alles nog perfect werken, dus ik vermoed dat het de connectie naar mijn scherm is? Straks maar eens Dell bellen .. Pc is net uit garantie :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 08:17
En nu start ie weer normaal op .. Ik kan niet meer volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Mensen, ik heb een garantie-vraag:
Kan ik een maand van te voren voordat de garantie afloopt, nieuwe garantie bij kopen?
(m'n ouders moesten bijv. bij de wasmachine binnen 3 maanden garantie bijkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
TheovdS schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:09:
Mensen, ik heb een garantie-vraag:
Kan ik een maand van te voren voordat de garantie afloopt, nieuwe garantie bij kopen?
(m'n ouders moesten bijv. bij de wasmachine binnen 3 maanden garantie bijkopen)
Bij Dell kan je altijd garantie bijkopen. En volgens mij (voor 99% zeker) 1 maand van te voren ook. Maar bel of chat even met Dell zelf, dan heb je gelijk het antwoord. Ik zou wel meerdere keren de vraag stellen aangezien Dell medewekers vaak verschillende dingen zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 23:30
[...]

Vreemd dat ze bij jou wel langskomen. Mijn Vostro 1400 had ook een jaar on site garantie maar nu mijn videokaart het na anderhalf jaar ook begeven heeft, ben ik hem minstens een week kwijt.

Nog vreemder is dat ik in eerste instantie wel een monteur aan huis toegezegd heb gekregen maar dat dit een dag later is teruggedraaid (zonder dat mij te vertellen zodat daar weer een berg telefoonwerk aan te pas kwam).

Hebben jouw monteurs nog wat gezegd over verbeterde versies of krijg je opnieuw een risico-exemplaar terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Ze zeggen dat het verbeterd is, maarja...

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lolhozer schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:05:
Tja, zelfs de nieuwe Macbooks hebben ook weer crappy Nvidia kaarten met hetzelfde probleem, dus ik zie nog niet echt een verbetering aankomen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Ik draai al een tijdje met Bios A15 en sinds een paar weken met de Video driver 6.14.11.6909 (met die aangepaste inf), ik kom nu zelden boven de 60 graden.

Maar ja, ik game ook nooit, gebruik de laptop alleen voor internet, email en vééél series en films kijken (xvid/divx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Lolhozer schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:05:
Ik geloof alleen dat het écht verbeterd is in de nieuwe Nvdia GPU's...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 16:27

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb nu vanmorgen mijn XPS aangemeld voor garantie aangezien ik overal vastlopers krijg op de GPU. Artefacts random van bios tot windows. Dit is toevallig net nadat vorige week mijn HD is vervangen. Morgen komt een monteur langs om het e.e.a. te vervangen. Ik zal mijn bevindingen even posten overmorgen.

Update:

Monteur is geweest en heeft het moederbord vervangen zonder problemen. De laptop is weer in orde en de service was prima.

[ Voor 18% gewijzigd door TiMMieJ op 11-03-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn moederbord is inmiddels voor de derde keer defect gegaan. Een nieuwe M1330 wordt binnenkort opgestuurd. Volgens Dell krijg ik een nieuwe revisie. Ook is het standaard policy om bij de derde keer dezelfde reparatie gewoon een nieuwe te leveren, conform de wet overigens.

Maar dan mijn vraag: Werkt BIOS A08 ook op de nieuwere revisies? Ik wil perse A08 of lager omdat de ventilator dan minder vaak (lees: bijna niet) aanslaat. Het nadeel van de oude BIOS is echter het maximum van 4 GB aan RAM, maar zolang ik er geen 8 GB in heb is dat geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 18-03-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Trommelrem schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:48:
Mijn moederbord is inmiddels voor de derde keer defect gegaan. Een nieuwe M1330 wordt binnenkort opgestuurd. Volgens Dell krijg ik een nieuwe revisie. Ook is het standaard policy om bij de derde keer dezelfde reparatie gewoon een nieuwe te leveren, conform de wet overigens.

Maar dan mijn vraag: Werkt BIOS A08 ook op de nieuwere revisies? Ik wil perse A08 of lager omdat de ventilator dan minder vaak (lees: bijna niet) aanslaat. Het nadeel van de oude BIOS is echter het maximum van 4 GB aan RAM, maar zolang ik er geen 8 GB in heb is dat geen probleem.
Wel, om eerlijk te zijn, ze maken die BIOS updates niet voor niets... :)

Wat ik zou doen is gewoon het laatste BIOS flashen, die heeft nl. ook verbetere WLAN support.
Test dan ook ineens of de ventilator echt wel zo irriterend is, en of het opweegt tegen constante reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Petervanakelyen schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:05:
[...]

Wel, om eerlijk te zijn, ze maken die BIOS updates niet voor niets... :)

Wat ik zou doen is gewoon het laatste BIOS flashen, die heeft nl. ook verbetere WLAN support.
Test dan ook ineens of de ventilator echt wel zo irriterend is, en of het opweegt tegen constante reparaties.
Ik heb de WLAN kaart eruit gehaald i.v.m. energiebesparing. Ik heb er alleen een WWAN kaart in zitten met T-Mobile. Dat voordeel van betere WLAN support heb ik dan iig niet. Wellicht kan ik ook Diefer's Fan utility gebruiken om de fanspeed laag te houden. Ik heb namelijk ook het idee dat BIOS A08 en lager de temperatuur van de GPU gewoon laag houdt en dat BIOS A09 en hoger de temperatuur iets hoger houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
TiMMieJ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:49:

Update:

Monteur is geweest en heeft het moederbord vervangen zonder problemen. De laptop is weer in orde en de service was prima.
Ik heb de mijne ook terug. Alleen mijn Nvidia kaart is vervangen door een Intel IGP (kwam ik achter omdat de driver maar niet wilde installeren) en de fan is foetsie.

Iemand enig idee of dat zo'n IGP en de CPU passief gekoeld kunnen worden? In ieder geval morgen Dell maar weer eens bellen waarom mijn lappie gedowngrade is.

Wel lekker stil trouwens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
@Maloney
Ik denk níet dat dat de bedoeling was.. Die fan zit er niet voor niks, ik zou iig geen zware taken uitvoeren op je laptop voordat ze er weer een fan in zetten. Bij het kijken van een HD-film of het upscalen van flv video bijv. komt er behoorlijk veel warmte uit de luchtafvoer (laat staan bij het spelen van een spelletje). Alleen met internetten/documenten typen slaat de fan bij mij niet aan en kan de CPU/GPU blijkbaar passief gekoeld worden. Anders zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Bij lichte activiteiten (internetten en drivers updaten) werd de processor niet warmer dan 55 graden. Dat is nog wel te doen. Maar die fan moet inderdaad terug.

Ik zit me nog wel af te vragen of ik weer een Nvidia kaart terug wil hebben. Waarschijnlijk kan ik met de Intel IGP ook wel vooruit (die Vista index op grafisch gebied scoorde met de Dell-driver 2,6 maar met de laatste Intel-drivers 3,4). Dan loop ik in ieder geval niet het risico dat ik over anderhalf jaar, als de extra garantie afgelopen is, weer met een kapotte videokaart zit.

Het nadeel is dat er een hap uit mijn intern geheugen wordt genomen. En Vista is toch al zo geheugen-intensief.

[ Voor 9% gewijzigd door Maloney op 22-03-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Maloney schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:48:
Bij lichte activiteiten (internetten en drivers updaten) werd de processor niet warmer dan 55 graden. Dat is nog wel te doen. Maar die fan moet inderdaad terug.

Ik zit me nog wel af te vragen of ik weer een Nvidia kaart terug wil hebben. Waarschijnlijk kan ik met de Intel IGP ook wel vooruit (die Vista index op grafisch gebied scoorde met de Dell-driver 2,6 maar met de laatste Intel-drivers 3,4). Dan loop ik in ieder geval niet het risico dat ik over anderhalf jaar, als de extra garantie afgelopen is, weer met een kapotte videokaart zit.

Het nadeel is dat er een hap uit mijn intern geheugen wordt genomen. En Vista is toch al zo geheugen-intensief.
Een 3,4 is eigenlijk nieteens zo slecht. De NVIDIA kaart haalt met de officiele notebook driver bij mij maar 4,1. - Met de de laatste Desktop drivers (aangepaste inf) en RivaTuner kun je het nog op 4,8 krijgen. Maar of dat verstandig is -

Hoeveel geheugen moet je inleveren? Merk je het ook werkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Malandro schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:01:
[...]

Hoeveel geheugen moet je inleveren? Merk je het ook werkelijk?
Dat kan ik nog niet zeggen. Toen de videokaartproblemen begonnen, heb ik een schone Vista erop gezet om driverproblemen uit te sluiten. Deze heb ik nog niet opgetuigd met alles wat er eerst op stond. Volgens de Inteldriver zelf gebruikt hij tussen de 100 en 350 megabyte van mijn 2 gigabyte. Maar voor ik er weer iets aan ga doen, moet eerst de fan terug.

(Ondertussen word ik een beetje simpel van al die Dell Helpdeskmedewerkers. 'Ja meneer, ik wil toch eerst een biosupdate uitvoeren. Misschien dat de fan dan wel aanslaat. -Voor de derde keer: die fan is niet fysiek aanwezig. Daar gaan geen honderd biosupdates iets aan veranderen.')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel een kwalijke zaak dat zonder te overleggen er ineens een downgrade wordt uitgevoerd...

Overigens; hoe kom je op het idee dat er fysiek geen fan aanwezig is? Ding opengeschroeft?
De intel variant heeft namelijk ook gewoon een fan... Tenminste, de mijne wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Eerst kon ik hem zien zitten door het rooster heen, nu zitten daar alleen nog een flapje zwart plastic en een paar schroefgaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Maloney schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:25:
[...]
(Ondertussen word ik een beetje simpel van al die Dell Helpdeskmedewerkers. 'Ja meneer, ik wil toch eerst een biosupdate uitvoeren. Misschien dat de fan dan wel aanslaat. -Voor de derde keer: die fan is niet fysiek aanwezig. Daar gaan geen honderd biosupdates iets aan veranderen.')
Lol! Helpdeskmedewerkers, praat me er niet van. :+ Sowieso is de afwezigheid van de juiste videokaart toch al genoeg reden om een monteur te sturen...
offtopic:
Dit weekend heb ik 20 minuten moeten wachten op een medewerker van Ziggo, ik belde omdat ik maar op 20% van mijn snelheid zat (internet was echt retetraag). Zegt die vent: het ligt aan uw router. 'Maar meneer, het ligt niet aan mijn router, dat heb ik net getest.' Ziggo-meneer: 'U moet één dag drie keer testen en dan het gemiddelde nemen.' Het werkt NU niet, is dat dan geen reden genoeg? :X Ach, ze ploegen de hele straat hier nu om voor glasvezel, dan valt er iig weinig meer te zeuren over snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 18:30
Trommelrem schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:11:
[...]

Ik heb de WLAN kaart eruit gehaald i.v.m. energiebesparing. Ik heb er alleen een WWAN kaart in zitten met T-Mobile. Dat voordeel van betere WLAN support heb ik dan iig niet. Wellicht kan ik ook Diefer's Fan utility gebruiken om de fanspeed laag te houden. Ik heb namelijk ook het idee dat BIOS A08 en lager de temperatuur van de GPU gewoon laag houdt en dat BIOS A09 en hoger de temperatuur iets hoger houdt.
Sorry hoor maar als de fan vaker en harder draait is de GPU dus kouder. Voor mij is één plus één twee en is er genoeg reden om de defecte moederborden aan jou gedrag te wijten. Het downgraden van het bios op nieuw moederbord naar A08 lijkt mij een zeer terechte reden om je garantie te laten vervallen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Laatst online: 28-09 15:33

pim

Onder de batterij zit een Sim Card ingang, waar je je HSPA Sim kaartje in kan stoppen..
Het past prima, maar hoe ik vervolgens kan connecten? Iemand die weet hoe je dat aan de gang krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pim schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:58:
Onder de batterij zit een Sim Card ingang, waar je je HSPA Sim kaartje in kan stoppen..
Het past prima, maar hoe ik vervolgens kan connecten? Iemand die weet hoe je dat aan de gang krijgt?
Je moet wel een hsdpa module hebben ingebouwd, anders werkt het niet...
Neem aan dat er vervolgens nog een stukje software aan te pas komt ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Laatst online: 28-09 15:33

pim

Ik heb een hsdpa sim kaart, die werkt via een externe usb stick.. De sim kaart heb ik eruit gehaald en in het geintergreerde "sim slot "gestopt..

Op dell.com vind ik niks, krijg alleen maar 404 errors op die site, waardeloos..
http://search.dell.com/re...en&cs=&k=sim+card&cat=cmu

Deze pagina zegt dat het kan met de ControlPoint Manager:
http://support.dell.com/s...8F5B2840A3&doclang=en&cs=

Die software ben ik nu aan het downloaden, 400MB(!)

[ Voor 30% gewijzigd door pim op 25-03-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
pim schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:06:
Ik heb een hsdpa sim kaart, die werkt via een externe usb stick.. De sim kaart heb ik eruit gehaald en in het geintergreerde "sim slot "gestopt..

Op dell.com vind ik niks, krijg alleen maar 404 errors op die site, waardeloos..
http://search.dell.com/re...en&cs=&k=sim+card&cat=cmu

Deze pagina zegt dat het kan met de ControlPoint Manager:
http://support.dell.com/s...8F5B2840A3&doclang=en&cs=

Die software ben ik nu aan het downloaden, 400MB(!)
Ja, maar dat zal niet werken :)
Het geïntegreerde SIM slot, kan alleen worden gebruikt als je een Mini PCI-Express HSPDA kaartje gebruikt.
Als de USB stick als modem dient, moet daar je SIM kaart in worden gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Makkelijk schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:58:
[...]

Sorry hoor maar als de fan vaker en harder draait is de GPU dus kouder. Voor mij is één plus één twee en is er genoeg reden om de defecte moederborden aan jou gedrag te wijten. Het downgraden van het bios op nieuw moederbord naar A08 lijkt mij een zeer terechte reden om je garantie te laten vervallen.
Neehoor, want alle voorgaande BIOSen zijn nog gewoon te downloaden. Bovendien is er geen waarschuwing vanuit de fabrikant als je de oudere BIOSen downloadt dus kan mij niets worden verweten als het apparaat ermee kapt door een "onjuiste" BIOS :)
Sorry hoor maar als de fan vaker en harder draait is de GPU dus kouder.
Neehoor, de fan is niet de enige factor die de temperatuur van de GPU bepaalt. Het is voornamelijk de workload die de temperatuur bepaalt :)
pim schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:58:
Dell Wireless 5520 bestellen. Die heb ik er ook in zitten. Werkt veel beter dan die USB rotzooi. Ondanks dat er Vodafone bij staat zit er geen offerlock of providerlock op.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 25-03-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Trommelrem schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:18:

Dell Wireless 5520 bestellen. Die heb ik er ook in zitten. Werkt veel beter dan die USB rotzooi. Ondanks dat er Vodafone bij staat zit er geen offerlock of providerlock op.
Ik zit er ook aan te denken om die alsnog te bestellen, maar ze vragen nogal veel geld ervoor.
Ook jammer dat ik al een Intel Robson module heb, is er een manier om beide op XPS M1330 werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Malandro schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:24:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om die alsnog te bestellen, maar ze vragen nogal veel geld ervoor.
Ook jammer dat ik al een Intel Robson module heb, is er een manier om beide op XPS M1330 werkend te krijgen?
Die is toch elders in de M1330 geplaatst? Naar mijn weten is het betreffende mini-PCI slot specifiek voor de WWAN module of de WWAN module met GPS. Wat kost zo'n Dell Wireless 5520 tegenwoordig? Destijds was het apparaat zo'n 300 euro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Trommelrem schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:48:
[...]

Die is toch elders in de M1330 geplaatst? Naar mijn weten is het betreffende mini-PCI slot specifiek voor de WWAN module of de WWAN module met GPS. Wat kost zo'n Dell Wireless 5520 tegenwoordig? Destijds was het apparaat zo'n 300 euro :o
Het is nu naar mijn weten of WWAN of Intel Robson.. Helaas geen twee verschillende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Maloney schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:40:
[...]

Ik heb de mijne ook terug. Alleen mijn Nvidia kaart is vervangen door een Intel IGP (kwam ik achter omdat de driver maar niet wilde installeren) en de fan is foetsie.

Iemand enig idee of dat zo'n IGP en de CPU passief gekoeld kunnen worden? In ieder geval morgen Dell maar weer eens bellen waarom mijn lappie gedowngrade is.

Wel lekker stil trouwens ;-)
Een hopelijk laatste update: laptop is nog een keer weg geweest en kwam weer terug met een Intel IGP. Die lui hebben dus verkeerd moederbord 1 vervangen door verkeerd moederbord 2 en ondertussen mijn Wifi-switch gemold.

Dus Dell maar weer eens gebeld en ik hoefde niet eens heel boos te worden om nu wel een monteur aan huis te krijgen. Die is vanmiddag geweest maar had van Dell wel een goed moederbord meegekregen maar geen bijpassende fan (terwijl ik dat wel aangegeven had).

Monteur ook een beetje boos en die heeft Dell zover gekregen dat ik een nieuw systeem mag uitzoeken. Daar gaat Dell mij over terugbellen. Benieuwd wat ze aanbieden.

Edit: De Vostro 1400 omgeruild voor een M1330. Mag ik eindelijk officieel in deze thread posten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Maloney op 20-04-2009 13:19 . Reden: Aanbod bekend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Laatst online: 28-03 14:30
Bij de XPS zat Dell Media Direct 3.3,
heeft iemand misschien een link naar Dell Media Direct 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:38
Morgen een monteur op bezoek die voor de tweede keer mijn moederbord gaat vervangen. Is vorig jaar ook al een keer gebeurd en nu dus in de door Dell verlengde garantie. Zit er nu daadwerkelijk een nieuw (verbeterd) moederbord in of is het gewoon weer wachten tot die de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
amokjeeh schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:15:
Morgen een monteur op bezoek die voor de tweede keer mijn moederbord gaat vervangen. Is vorig jaar ook al een keer gebeurd en nu dus in de door Dell verlengde garantie. Zit er nu daadwerkelijk een nieuw (verbeterd) moederbord in of is het gewoon weer wachten tot die de geest geeft.
Ze zeggen dat je een nieuw verbeterd board krijgt, maar dacht dat het dan om gereviseerde oude boarden gaat, waarop een kleine aanpassing is gedaan. Of deze ook werkelijk helpt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malandro schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:05:
[...]

Ze zeggen dat je een nieuw verbeterd board krijgt, maar dacht dat het dan om gereviseerde oude boarden gaat, waarop een kleine aanpassing is gedaan. Of deze ook werkelijk helpt weet ik niet.
uit eigen "ervaring", ook al men 2de nieuwe moederbord, denk ik niet dat het probleem opgelost is, de GPU word nog steeds zeer warm, en soms heb ik toch nog die kleine symptomen dat die elk moment het kan begeven, men eerste nieuw moederbord was na iets van 9 maanden, men 2de moederbord was na 6 maanden, nu al 3 maanden met dat moederbord, eerlijk gezegd hoop ik dat die het begeeft voor dat mijn extra garantie verloopt zodat ik kan kijken voor een IGP enzo toch nog een tijdje kan verder doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:06:
[...]

uit eigen "ervaring", ook al men 2de nieuwe moederbord, denk ik niet dat het probleem opgelost is, de GPU word nog steeds zeer warm, en soms heb ik toch nog die kleine symptomen dat die elk moment het kan begeven, men eerste nieuw moederbord was na iets van 9 maanden, men 2de moederbord was na 6 maanden, nu al 3 maanden met dat moederbord, eerlijk gezegd hoop ik dat die het begeeft voor dat mijn extra garantie verloopt zodat ik kan kijken voor een IGP enzo toch nog een tijdje kan verder doen
Dus er is alleen een biosupdate om het probleem 'op te lossen'?

Komende week komt mijn vervangende exemplaar binnen. Dan moet ik toch eens goed nadenken over extra garantie.

Het lijkt er trouwens op dat het één van de laatste exemplaren wordt. Ik kan de M1330 niet meer vinden op de Nederlandse Dell-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Maloney schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:50:
[...]

Dus er is alleen een biosupdate om het probleem 'op te lossen'?
Volgens de NVIDIA site is dat wel de oplossing, tenminste zo lees ik het dan. Als je via NVIDIA de laatste driver wil downloaden dan staat er een opmerking voor XPS M1330 gebruikers, met een link naar een BIOS update. Dat zal wel de oplossing zijn dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:57
Ik zat al een poos met een vervelend probleem met m'n 1330. Hij loopt angstig snel vast. Voornamelijk bij het verplaatsen, dus als ik hem op pak en of ergens neer zet. Dit doe ik uiteraard rustig en voorzichtig. Ook heb ik regelmatig dat hij niet terug uit standby komt (ik hoor de bekende geluidjes maar het scherm blijft zwart).

Het is niet de schijf of G-Force sensor, want ik heb er nog niet zo lang geleden een SSD in gehad waarbij exact hetzelfde voor kwam. Dell Diagnostic CD geeft geen errors, 30 uur Memtest ook niet en de temps zijn ook keurig.

Het enige wat Dell mij constant vroeg was of ik 1001 dingen wilde testen om uiteindelijk het antwoord te krijgen dat het vermoedelijk een software probleem is, ook al heb ik meerdere malen duidelijk gemaakt dat de hele meuk al 10 verschillende Windows installaties heeft gehad.

Iemand een idee? In de tussentijd blijf ik bij Dell aan de bel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
The Realone schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:07:

Iemand een idee? In de tussentijd blijf ik bij Dell aan de bel hangen.
Tsja, je zou bijna zeggen één of ander los contactje bij de aansluiting van je harde schijf of ergens anders op het moederbord dat voor een storing zorgt bij beweging. Ikzou bij Dell aandringen op een nieuw moederbord en kijken of dat helpt.

Ondertussen vraag ik me af waarom die lui er nu al bijna een week mee bezig zijn om mijn laptop in een doos te stoppen. :( Edit: gaat ineens snel: gisteravond nog 'levering wordt voorbereid' en nu wordt hij morgen bezorgd.

[ Voor 8% gewijzigd door Maloney op 07-05-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik heb eindelijk mijn vervangende laptop binnen, maar het is een DOA. Er zit een dode subpixel in het scherm en de letter J doet het niet goed. Hij is alweer aangemeld voor een swap.

Overigens werken de oude BIOS versies ook op revisie 1.1 van de XPS M1330. Voordeel van de oude BIOS is dat de ventilator minder snel aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Mijn 1330 is ook binnen. Vooralsnog heb ik er geen fouten aan kunnen ontdekken. Het model is wel helemaal 'uitgekleed' om hem te matchen met mijn Vostro 1400. Dus een harde schijf van 120 GB, een T5850 ipv de laatste generatie processor 2GB intern geheugen. Volgens mij was het een stuk simpeler geweest om gewoon een standaard configuratie op te sturen ipv deze puzzel.

Ik heb toch nog één klacht: het toetsenbord tikt een stuk 'flodderiger' / voelt een stuk minder solide aan dan dat van mijn Vostro. Heeft iemand enig idee of dat ligt aan het toetsenbord zelf (het is qua afmetingen en indeling identiek aan dat van de Vostro, maar dan zilver) of aan de holle ruimte eronder? Ik kan het zowel links als rechts heel stuk indrukken en dat lukt bij mijn oude laptop niet.

Als het aan het toetsenbord zelf ligt, dan bouw ik het wel om voordat ze mijn andere laptop komen halen. Maar voordat ik ga schroeven, ben ik wel benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Enige wat ik kan indrukken zijn hier de toetsen, zoals het bedoeld is dus :)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Lolhozer schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:37:
Enige wat ik kan indrukken zijn hier de toetsen, zoals het bedoeld is dus :)
Behalve op de bovenste en de onderste rij, veert bij me de rest van het toetsenbord mee. Ik vraag me af of dit bij het model hoort, ik te hard type of dat het een 'feature' is van dit model. Het staat in ieder geval niet zichtbaar bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Misschien zit er dan toch iets los, mijn m1330 typt erg lekker en het TB voelt solide aan. Ik heb overigens een Logitech Illuminated Keyboard er aan hangen thuis, die typt ongeveer even comfortabel. Niks te klagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Heb net de toetsenborden omgewisseld en het ligt toch echt aan het toetsenbordje van de 1330. De achterkant daarvan is van plastic en die van het zwarte Vostro-toetsenbord is van metaal. Dat zwarte typt net zo fijn als in mijn oude laptop en het zilveren doet het in de oude laptop net zo flodderig.

Ik laat ze zo zitten. Dat zwart ziet er best stijlvol uit in de zilveren laptop. Omgekeerd eigenlijk niet maar die laptop gaat toch retour. Dell kan hoog of laag springen, dat ding blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Niet online
Maloney schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:26:
Heb net de toetsenborden omgewisseld en het ligt toch echt aan het toetsenbordje van de 1330. De achterkant daarvan is van plastic en die van het zwarte Vostro-toetsenbord is van metaal. Dat zwarte typt net zo fijn als in mijn oude laptop en het zilveren doet het in de oude laptop net zo flodderig.

Ik laat ze zo zitten. Dat zwart ziet er best stijlvol uit in de zilveren laptop. Omgekeerd eigenlijk niet maar die laptop gaat toch retour. Dell kan hoog of laag springen, dat ding blijft zitten.
Ik ben benieuwd hoe ie nu eruit ziet. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Flying Bobman schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:26:
Ik heb overigens een Logitech Illuminated Keyboard er aan hangen thuis, die typt ongeveer even comfortabel. Niks te klagen dus.
He die combi heb ik sinds kort ook. Heb jij ook weleens dat de USB poort van de M1330 niet altijd de Logitech pakt? Zo nu en dan heb ik hier last van, dan is het even stekker in en uit en het werkt gelukkig weer. Maar ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken, laat staan een oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
TomikoV1 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:37:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ie nu eruit ziet. :9~
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3309/3521124707_f80a8f2615.jpg?v=0

Het ziet er erg natuurlijk uit. Zie ook de foto van Scanweb op 20/11/2008 in dit topic. Daar heb ik ook het idee opgedaan dat dit uberhaupt kon.

[ Voor 15% gewijzigd door Maloney op 11-05-2009 12:58 . Reden: Eigen foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Maloney schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:49:
[...]

Zo dus:
[afbeelding]

Het ziet er erg natuurlijk uit. Zie ook de foto van Scanweb op 20/11/2008 in dit topic. Daar heb ik ook het idee opgedaan dat dit uberhaupt kon.
Yeah!

Ik had met het originele, zilveren keyboard ook last van trampoline effecten, plus dat het nogal wat hinderlijk licht weerkaatst naar de ogen. Met dit matte, zwarte keyboard zijn bij mij beide problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Jannibal23 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 00:26:
[...]

He die combi heb ik sinds kort ook. Heb jij ook weleens dat de USB poort van de M1330 niet altijd de Logitech pakt? Zo nu en dan heb ik hier last van, dan is het even stekker in en uit en het werkt gelukkig weer. Maar ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken, laat staan een oorzaak.
Ja, en ik heb het idee dat het aan de hoeveelheid apparaten ligt die op de poort is aangesloten. Ik gebruik de linker poort voor mijn externe beeldscherm (zit een ingebouwde USB-Hub in), daar zit dan weer mn externe geluidskaart aan, en mn externe HDD, en nog een Hub met daarop het TB en draadloze muis. Als ik mijn USB-stick in mn beeldscherm prik dan houdt meestal m'n TB of m'n geluidskaart er mee op :P Aan de rechter USB-poort hangt nog een externe HDD. Zoals je ziet zijn 2 poorten eigenlijk niet genoeg voor mij :z De 1e hub wordt door het beeldscherm van stroom voorzien. Als ik de stekker van het beeldscherm er uit trek, valt alles uit. Dat Illuminated Keyboard gebruikt natuurlijk hartstikke veel stroom.
Maloney schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:49:
[...]
Ik vind het er eerlijk gezegd niet uitzien :P Maar ieder zijn smaak. Het lijkt zo groot nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Flying Bobman schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:32:
[...]

Ja, en ik heb het idee dat het aan de hoeveelheid apparaten ligt die op de poort is aangesloten. Ik gebruik de linker poort voor mijn externe beeldscherm (zit een ingebouwde USB-Hub in), daar zit dan weer mn externe geluidskaart aan, en mn externe HDD, en nog een Hub met daarop het TB en draadloze muis. Als ik mijn USB-stick in mn beeldscherm prik dan houdt meestal m'n TB of m'n geluidskaart er mee op :P Aan de rechter USB-poort hangt nog een externe HDD. Zoals je ziet zijn 2 poorten eigenlijk niet genoeg voor mij :z De 1e hub wordt door het beeldscherm van stroom voorzien. Als ik de stekker van het beeldscherm er uit trek, valt alles uit. Dat Illuminated Keyboard gebruikt natuurlijk hartstikke veel stroom.
Ik heb maar 2 usb apparaten aan mijn laptop hangen; toetsenbord en muis. Maar ook dan heb ik dus al problemen. Dus het hoeft niet per se aan de hoeveelheid apparaten te liggen. Misschien is de combinatie van het tegelijkertijd gebruiken van de linker en rechter usb poort niet fantastisch... maar dat zou wel een beetje slecht zijn van Dell. Iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Laatst online: 02-10 16:00
@flying bobman
als er zoveel apparaten op zitten klinkt het mij nogal logisch dat het een beetje tegenwerkt :D

@usbpoorten
ik gebruik ze geregeld alletwee en heb nog nooit problemen gehad :)

@zwart keyboard
ik vind het in ieder geval prachtig!!!

kan er iemand mij dat modelnummer eens geven? Ik ben namelijk op zoek naar een toetsenbord (belgian azerty) voor in een dell inspiron 1525, dat mag ook zwart zijn, dat bord past namelijk ook daarin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
d4damager schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:43:
@zwart keyboard
ik vind het in ieder geval prachtig!!!

kan er iemand mij dat modelnummer eens geven? Ik ben namelijk op zoek naar een toetsenbord (belgian azerty) voor in een dell inspiron 1525, dat mag ook zwart zijn, dat bord past namelijk ook daarin :)
Dank je! Op de rekening staat het als: 583-11596 US Intl - (QWERTY) - Internal Keyboard. Maar dat is dus niet de Azerty-versie die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
de notebook voorzien van een zwart toetsenbord heeft wel iets.

heb vandaag ook even gekeken hoe mijn accu ervoor staat met batterybar 3.1 build 6 notebook is 8 maanden oud altijd goed de accu verzorgt (wekelijks in bad geweest goed te eten gegeven :P) en de accu is al voor 6,4% dood 9Cells. ik vind dit persoonlijk toch al aardig wat of ben ik nu zo zeikerig ?

moet dell ook nog altijd een keer bellen maar gewoonweg geen tijd om ze een keer langs te laten komen.
het betreft de volgende problemen:

Harddisk laat zo nu en dan horen dat die aanwezig is eerst een lange piep gevolgt door een harde tik.
wanneer ik een cd uit de notebook wil halen dan loopt mijn systeem totaal vast (dit gebeurt regelmatig)
heb ook nog dat soms mijn resolutie verspringt maar denk eerder dat dit een software probleempje is.

meer mensen met deze problemen ?

systeem configuratie:

E8100 T8300
4GB
8400GS
500GB hdd
wled scherm
9Cells accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
In navolging van mijn probleem (zie: The Realone in "[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3") is zojuist een vriendelijke man van Getronics langs geweest en deze heeft m'n moederbord en geheugenmodule vervangen (slechts 1 aangezien hij er ook maar 1 meegekregen had, handig als je er 2 nodig hebt maargoed). De eerste testen zijn erg hoopgevend en volgens mij werkt hij weer als vanouds.

* The Realone is weer helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zojuist voor 16,26 euro een toetsenbordje besteld via Ebay :) En dat was inclusief snellere shipping en verzekering.
Let trouwens wel op dat je US layout krijgt, ik zag ook het nodige met UK staan namelijk..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Demoniac schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:11:
Zojuist voor 16,26 euro een toetsenbordje besteld via Ebay :) En dat was inclusief snellere shipping en verzekering.
Let trouwens wel op dat je US layout krijgt, ik zag ook het nodige met UK staan namelijk..
heb je voor mij een linkje naar de desbetreffende aanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Hier is zijn winkeltje. (zoeken op NK750) Deze shop heeft ze voor een paar dollar meer, mocht die eerste door z'n voorraad heen zijn :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Laatst online: 02-10 16:00
een belgian layout kost verdorie dik 50€ op ebay
bij dell zelf zelfs 116€ zonder btw!!!

dat ze dat durven vragen is wel heel erg sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Okee.. toetsenbordje is binnen, na 5 minuten geïnstalleerd en nú het geld al waard! :D De vervelende speling die in het toetsenbord zat is helemaal verdwenen, de toetsen zijn een stuk stroever en typen daardoor fijner en het ziet er nog beter uit ook! Ik kan het echt iedereen aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Zo mooi toetsenbord,

Ik heb er ook 1 besteld, na het zien bij " Maloney "
was ik overtuigd.

Bedankt iedereen voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb een 9-cell accu, wat me opvalt dat die best wel snel aan het slijten is.
Het slijtage niveau is nu al op 24% (in EVEREST), terwijl die een paar weken terug nog op 16 % stond.
Laptop is nog geen jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
xileS schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:03:
Ik heb een 9-cell accu, wat me opvalt dat die best wel snel aan het slijten is.
Het slijtage niveau is nu al op 24% (in EVEREST), terwijl die een paar weken terug nog op 16 % stond.
ik heb ook een 9cells accu laptop is 9 maanden oud en accu heeft een slijtings percentage van 7 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RenaldoNiels schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:27:
[...]

ik heb ook een 9cells accu laptop is 9 maanden oud en accu heeft een slijtings percentage van 7 procent
Wow, dat is toch wel een groot verschil. Haal jij de accu eruit ofzo, als de adapter erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tweede moederbord is ook alweer kapot. De eerste na 11 maanden, deze na 5 maanden. Ik had geen extra garantie, maar ik denk toch dat Dell me geen deugdelijk product heeft geleverd. Weet iemand wat het gaat kosten als ik de reparatie zelf zou moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

xileS schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:03:
Wat nog weleens wil helpen is twee deep cycles maken. Helemaal naar 0% op gebruiken (waarschuwingen uitzetten dus) en dan helemaal naar 100% opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Heb een maand of 9 geleden een 9-cell via eBay gekocht en Everest geeft een slijtage van 7% aan. Geen idee in hoeverre dat accuraat is.

Heb geen speciale maatregelen getroffen ofzo. Ding is zelden helemaal leeg en voor een groot deel (zo'n 50% van de tijd) hangt hij aan de netstroom.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.