Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

FezzFest schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:29:
Pfff, dat is wel balen! Eigenlijk gebruik ik mijn m1330 nooit voor GPU intensieve taken. In feite ben ik er zeer tevreden over. Alleen het idee dat deze laptop met een manke GPU geleverd werd, verpest voor mij de hele boel (naast het feit dat de m1330 nu ook weer niet zo goedkoop is, en bovendien uit zogenaamde high quality / premium / pro componenten bestaat). Nuja ik ben ingedekt met 3+1 jaar garantie, maar toch...
Klopt je hebt helemaal gelijk. Zelf heb ik mij er ook behoorlijk druk om gemaakt, ondanks dat ik nu 4+1 jaar garantie heb, let er overigens wel op dat de +1 jaar beperkt is, ik als particulier heb twee van deze laptops gekocht (1 voor mij zelf en 1 voor mijn vriendin) 1150 euro per stuk, wat een behoorlijke aanslag is op mijn beurs, maar verwacht een goede kaliteits laptop aangeschaft te hebben.

Maar inplaats daarvan krijg je een duur apparaat waarvan je niet hoeft af hoeft te vragen of hij defect raakt, maar meer wanneer hij defect raakt.

In eerste instantie wist XPS NL support ook geheel niet van dit probleem, ik heb zel meerdere malen gebeld en verzocht dit uit te gaan zoeken inmiddels zijn zij ook op de hoogte. Helaas is Dell niet zo goed als HP, HP vervangt namelijk de Nvidia GPU voor vergelijkbare ATi GPU.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 29-10-2008 10:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 10:04
_Dune_ schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:13:
[...]
Verder gebruikt Dell voor vervanging, zover ik gelezen heb in meerdere reacties op Direct2Dell.com, regelmatig refurbished moederborden. Dit betekend dat de kans bestaat dat je een ouder moederbod terug krijgt dan het orgineel, op de vervangen onderdelen na natuurlijk. De niet vervangen onderdelen hebben alleen al dienst gedaan in een andere laptop en zijn dus al aan slijtage onderhevig geweest.
Even een opmerking met betrekking tot het replacement verhaal en gebruik van refurbished hardware.

Dit is in de computerwereld een gebruikelijk fenomeen, afhankelijk van de situatie waardoor apparatuur vervangen moet worden gaat de apparatuur terug naar de fabrikant (zeker met onderdelen die 100+ euro kosten)

Ik noem een aantal voorbeelden:
- harddisk
- mainboard
- grafische kaart
- sommige typen geheugen
- monitoren

Ten alle tijden heb je op deze onderdelen gewoon garantie!
_Dune_ schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:01:
[...]In eerste instantie wist XPS NL support ook geheel niet van dit probleem, ik heb zel meerdere malen gebeld en verzocht dit uit te gaan zoeken inmiddels zijn zij ook op de hoogte. Helaas is Dell niet zo goed als HP, HP vervangt namelijk de Nvidia GPU voor vergelijkbare ATi GPU.
Bij Dell worden zulke stappen pas ondernomen wanneer het systeem in zijn geheel met ATi GPU vrijgegeven is door R&D, alle componenten bij een XPS zijn zorgvuldig uitgekozen (vandaar dat er vaak niet moment 0 hardware inzit maar moment 1)

[ Voor 23% gewijzigd door orbit_ph op 04-11-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

orbit_ph schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:05:
[...]

Even een opmerking met betrekking tot het replacement verhaal en gebruik van refurbished hardware.

Dit is in de computerwereld een gebruikelijk fenomeen, afhankelijk van de situatie waardoor apparatuur vervangen moet worden gaat de apparatuur terug naar de fabrikant (zeker met onderdelen die 100+ euro kosten)

- harddisk
- mainboard
- grafische kaart
- sommige typen geheugen
- monitoren

Als het daadwerkelijk zo is dat er in nieuwere revisies aanpassingen gedaan zijn aan het moederbord, en je dus een ander moederbord zou krijgen is dat natuurlijk wel een andere situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
Ik zit nu ook met een probleem.
heb de laptop nu 1 maand icm een tikkende harddisk. dit is voor mij niet zo'n ramp tot dat vandaag mijn harddisk niet meer deed tikken meer krijssen net alsof de leeskop over de platters schuurt en allemaal krassen achterlaat. heb maar gelijk een back-up gemaakt en zal vandaag of morgen even dell bellen.
ik beschik over een Samsung harddisk gemiddelde temparatuur (44graden)

ben nu wel benieuwd wat dell gaat doen zit een 500GB harddisk in terwijl op de factuur 400Gb staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
MikeyMan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:28:
[...]

Als het daadwerkelijk zo is dat er in nieuwere revisies aanpassingen gedaan zijn aan het moederbord, en je dus een ander moederbord zou krijgen is dat natuurlijk wel een andere situatie...
AFAIK krijg je bij Dell gewoon minimaal hetzelfde of beter, dit is tot nu toe bij alle laptops van ze die ik in mijn handen heb gehad . Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar bij problemen zullen ze je niet zomaar opschepen met hetzelfde bordje.

Sprak laatst nog een service-partner van Dell en het blijkt dat ze in 2009 95% customer satisfaction willen bereiken.

Wat ik ook blijf roepen is als je niet tevreden bent over bepaalde zaken geef het wel bij ze aan, kunnen ze er wat aan doen.
RenaldoNiels schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:39:
ben nu wel benieuwd wat dell gaat doen zit een 500GB harddisk in terwijl op de factuur 400Gb staat
Is deze schijf door Dell zelf uitgeleverd met de laptop? via http://support.euro.dell.com kun je de originele systeem configuratie opvragen (als het daar staat als 500GB hoef je je niet druk te maken, is dit niet zo zul je het wel even moeten melden)

[ Voor 22% gewijzigd door orbit_ph op 04-11-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
orbit_ph schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:43:
[...]

Is deze schijf door Dell zelf uitgeleverd met de laptop? via http://support.euro.dell.com kun je de originele systeem configuratie opvragen (als het daar staat als 500GB hoef je je niet druk te maken, is dit niet zo zul je het wel even moeten melden)
schijf is door dell zelf uitgeleverd bij de orginele factuur staat 400gb.
nog een klein probleempje dat ik vergeten ben te zeggen is dat het soms 3 a 4 minuten kan duren voordat de laptop de bios voobij is. en dat het soms lijkt of het toetsenbord niet goed reageerd dus niet alle aanslagen meeneemt meer mensen hier last van ?.

straks maar dell bellen (met het nummer wat op de site staat. XPS Premium Support is beschikbaar in het Engels, 24 uur per dag, 7 dagen per week 020-674 4594 24x7 is dit gewoon van 9 tot 5 nederlands en buiten die uren engels)

[ Voor 3% gewijzigd door RenaldoN op 04-11-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
RenaldoNiels schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:22:
[...]
straks maar dell bellen (met het nummer wat op de site staat. XPS Premium Support is beschikbaar in het Engels, 24 uur per dag, 7 dagen per week 020-674 4594 24x7 is dit gewoon van 9 tot 5 nederlands en buiten die uren engels)
klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
RenaldoNiels schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:22:
nog een klein probleempje dat ik vergeten ben te zeggen is dat het soms 3 a 4 minuten kan duren voordat de laptop de bios voobij is. en dat het soms lijkt of het toetsenbord niet goed reageerd dus niet alle aanslagen meeneemt meer mensen hier last van ?.
3 a 4 minuten bios heb ik ook weleens, volgens mij is dit het geval wanneer je wijzigingen in Windows doorvoert die van toepassing zijn op je hardware. Helemaal zeker weet ik het niet. Toetsenbord wat niet goed reageert komt me onbekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om ook een dell xps m1330 aan te schaffen. Waarom? Omdat dit een van de weinige 13,3 inch laptops is die momenteel goed leverbaar is met goede prestatie's.
Ik gebruik de laptop vooral voor school en neem hem overal mee naar toe, vandaar 13,3 inch.
De laptop zal worden gebruikt voor: Office, surfen, mailen, msn en media. Af en toe wat webdesign en games.

Maar nu zijn er verschillende aanbiedingen en ik twijfel tussen de volgende 2

T5800 processor met 3gb geheugen, 250gb hdd en een geforce 8400gs
T8100 processor met 4gb geheugen, 500gb hdd en een geforce 8400gs

Het verschil is ongv. 130 euro (900excl. verzenden en 1050 incl. verzenden)

Het belangrijkste vind ik dat ik een snelle computer heb die veel programma's tegelijk kan draaien en die de komende jaren (voor zover dat bij een computer nog kan tegenwoordig) mee gaat.

Wat adviseren jullie? Is de T8100 echt veel sneller en zal die langer mee gaan, of is het verschil niet groot en maakt het weinig uit voor welke configuratie wordt gekozen?

Een andere vraag is wat voor nut het bijkopen van garantie heeft. Op de site heb je standaard 1jaar garantie, maar kan er 1 of 3 jaar bijkopen. Wat is het nut hiervan, want voor zover ik weet is de leverancier verplicht om garantie te geven, ook na 1 jaar. Dus als mijn videokaart, wat vaak voor komt, kapot gaat en ik heb maar 1 jaar zijn ze na langer dan een jaar nog steeds verplicht om deze te vervangen, of begrijp ik dit nu helemaal verkeerd?

Bron:
http://www.consuwijzer.nl...tie/Bijkopen_van_garantie

Hebben jullie ook ervaringen met laptops die, na de gegeven garantie van dell, kapot gingen en reparatie/vervanging?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 16:31 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Zojuist ook terug gebeld door dell.
nieuwe harddisk wordt opgestuurd gelijk even gevraagd hoe groot de harddisk is die ik tegemoet ga krijgen.
omdat de factuur 400gb aangeef terwijl ik een 500gb harddisk heb komt dus nu een 500gb harddisk deze kant op.

@ hierboven verschil ga je denk ik echt wel merken als ik hier op school mensen die die een 5serie hebben zijn toch stukken langzamer dan mijn T8300.

zoals je link in de laatste regels weergeef:
Een ander voordeel is dat de verkoper moet bewijzen hoe het product kapot is gegaan. U hoeft dat dus niet zelf te doen. Bij de wettelijke garantie geldt dit alleen voor de eerste zes maanden. Daarna moet u het wel zelf bewijzen. Met extra garantie hoeft dit dus niet.
wat kost die garantie nu 150euro ? voor 4jaar (dacht een actie 4voor de prijs van 3 jaar) kost je dus 37.50 per jaar waarmee je dus naar mijn inzien een hoop ellende kan voorkomen

[ Voor 38% gewijzigd door RenaldoN op 05-11-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

orbit_ph schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:05:
[...]

- harddisk
- mainboard
- grafische kaart
- sommige typen geheugen
- monitoren

Ik ben bekend met dit fenomeen, ik werk zelf in de IT support/beheer aan werkstations, laptops en servers, van zowel HP als Dell. In dit geval wil ik ermee zeggen dat je niet accoord moet gaan met een refurbished moederbord, simpel weg omdat je er dan niet zeker bent dat de aanpassingen in de laatste revisie ook zijn toegepast op het refurbished moederbord.

In dit geval zal het wel moeten, ook het vervangen van de heatsink/koeling zal noodzakelijk zijn. Waarom? Omdat dit de enige dingen zijn die Dell op het moment kan doen om het probleem enigszins te elimineren, aangezien nergens terug valt te vinden dat Nvidia het probleem met de chips zelf heeft opgelost.

Overigens verwacht ik niet dat dit ooit gaat gebeuren, simpel weg omdat de G84 en G86 GPU's op het einde van hun leven zijn en reeds vervangen worden door de G9x series.

of...
Bij Dell worden zulke stappen pas ondernomen wanneer het systeem in zijn geheel met ATi GPU vrijgegeven is door R&D, alle componenten bij een XPS zijn zorgvuldig uitgekozen (vandaar dat er vaak niet moment 0 hardware inzit maar moment 1)
Dell kan het gehele probleem elimineren door een redesign van het moederbord en daarmee de Nvidia GPU vervangen voor een gelijkwaardige ATi/AMD GPU. HP heeft het hierin iets makkelijker, omdat zij veel modellen al leveren met Nvidia of ATi/AMD GPU's.

Tuurlijk kost Dell dit klauwen met geld, maar een BIOS update en een extended garantie van "maar" 1 jaar is naar mijn idee niet afdoende, laat Nvidia maar voor deze kosten opdraaien zij hebben een jaar niets zitten doen. (De eerste melding van dit hele probleem is reeds in November 2007 door HP gedaan) Dit is een fabriekage/design fout waar de fabrikant/leverancier ten alle tijden verantwoordelijk blijven.

Ik weet niet of ik het hier reeds opmerkte, zelf heb ik twee M1330's staan, ik zit redelijk goed beide M1330's zijn voor zien van 4 jaar onsite garantie + nu 1 jaar extended. Over het algemeen zou een laptop na 5 jaar aan vervanging kunnen toe zijn. Al hoe wel ik mijn bijna 5 jaar oude Dell Inspiron 4150 afgelopen zomer nog voor een leuke prijs heb kunnen doorverkopen.

Ook weet ik goed dat een laptop of ander apparaat altijd stuk kan gaan, maar in dit geval is de bedrijfszekerheid drastisch achteruit gegaan, terwijl je voor een high-end laptop serie bent gegaan. Daar ook het geld voor hebt willen neerleggen, maar nu niet geleverd krijgt waar je voor betaald hebt.

Overigens heb ik ander halve week geleden dit nog besproken met Dell technical support en men gaf mij in principe gelijk. Al hoe wel ik het verder een super laptopje vindt heb ik wel gekeken of Dell geen alternatief heeft zelfde performance met 13" scherm maar dan met ATi/AMD GPU, maar dit is zoals verwacht niet het geval. Anders had ik mogelijk verzocht beide laptps preventief om te ruilen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
vanmorgen (9uur) koerrier langsgeweest met nieuwe harddisk gelijk erin gezet en oude meegegeven hopelijk gaat deze wel normaal werken. nu eerst mijn backup terug plaatsen wat wel even gaat duren :)

koerrier vanmorgen zij dat ik de defecte harddisk gelijk mee terug moest geven krijg ik nu een e-mail van ups dat ik de spullen moet klaarleggen omdat de spullen worden opgehaald ? is dit gewoon een E-mail die automatisch verzonden wordt ? of had de koerrier vanmorgen fout dat ik het pakketje weer met hem mee moest geven?

[ Voor 45% gewijzigd door RenaldoN op 06-11-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Net naar de XPS Premium Support gebeld (bedankt voor de nummer trouwens :)) over mijn tikkende harde schijf (ST9250421ASG). De meneer aan de lijn vertelde me dat ze op de hoogte waren van dit probleem en dat ze ermee bezig zijn om dit op te lossen. Ik vroeg of ik anders een andere HDD kon krijgen, maar dat gaat niet bij Dell volgens die meneer. Maar hij was verder best vriendelijk. Hij zei dat ik een tijdelijke oplossing kan toepassen door een setting in de bios te veranderen, maar die heb ik dus al geprobeerd en dat hielp niet bij mij. Hij zei ook, als ik niks binnen een week te horen krijg, dat ik opnieuw moet bellen. Dus ik ben benieuwd met wat voor een oplossing ze gaan komen. Want volgens mij valt dit moeilijk op te lossen als het aan de harde schijf ligt, dan behalve het vervangen ervan.
RenaldoNiels schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:58:
vanmorgen (9uur) koerrier langsgeweest met nieuwe harddisk gelijk erin gezet en oude meegegeven hopelijk gaat deze wel normaal werken. nu eerst mijn backup terug plaatsen wat wel even gaat duren :)

koerrier vanmorgen zij dat ik de defecte harddisk gelijk mee terug moest geven krijg ik nu een e-mail van ups dat ik de spullen moet klaarleggen omdat de spullen worden opgehaald ? is dit gewoon een E-mail die automatisch verzonden wordt ? of had de koerrier vanmorgen fout dat ik het pakketje weer met hem mee moest geven?
Ik zal als ik jou was Dell even bellen. Ik heb best vaak mijn laptop laten omruilen bij de Customer Care. Bij mij was het zo dat ze altijd 2 afsraken maakten. 1 voor het leveren van het laptop en daarna pas 1 voor het ophalen van de andere laptop. Ik zat dus altijd een tijdje met 2 laptops :P. Ik snapte ook nooit waarom het niet in 1 keer kon.

[ Voor 40% gewijzigd door xileS op 06-11-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Wel ik ben er zo goed als uit (afweging Macbook of de Dell), en ga waarschijnlijk dus voor een XPS M1330.

Alleen had ik nog een paar vragen, namelijk; is het veilig om voor een versie met de Nvidia 8400 GS videokaart te gaan (in de zin van of ik waarschijnlijk wel of niet last zal hebben van de verticale lijnen), of kan ik beter voor de Intel GMA X3100 videokaart kiezen? Ik moet er wel even bij vermelden dat ik zoiezo de standaard garantie neem van 1 jaar (vanwege de kosten... anders kan ik net zo goed voor een Macbook gaan).

Verder heb ik een lijstje gemaakt van de games die ik erop wil gaan spelen. Daarbij hoort de vraag of ik ze ook allemaal nog kan spelen als ik voor de X3100 oplossing ga?

1. WoW
2. Guild Wars
3. Trackmania Forever
4. Worms 3D
5. State of Emergency
6. State of Emergency 2
7. TF2 (Team Fortress 2)
8. Goldeneye Source
9. Spore
10. Forsaken
11. GTA4
12. Farcry2
13. Gears of War
14. Viva Pinata
15. Rollcage Stage 2
16. UT2003
17. XIII

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een XPS 1330 met 'n X3100 of zelfs 'n GO8400 is gewoon niet geschikt om te gamen :/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De nieuwe MB is wat dat betreft een veel betere keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad! Of neem 'n 14" laptop, die kunnen namelijk wel goede GPU's bevatten.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
CLB schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:11:
Een XPS 1330 met 'n X3100 of zelfs 'n GO8400 is gewoon niet geschikt om te gamen :/
Maar zou het met de X3100 mogelijk zijn om in ieder geval WoW, Guild Wars, en Gears of War te kunnen spelen (al staan de settings op low bijv)?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
WoW wellicht, GW misschien ook wel. GoW niet.

Dude trouwens, je hebt alles al van Apple en je bent er dus kennelijk heel bekend mee. Waarom wil je dan weer terug overstappen? Maakt het alleen maar minder prettig hoor.

[ Voor 66% gewijzigd door hexagram op 08-11-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
osc4r schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:17:
WoW wellicht, GW misschien ook wel. GoW niet.

Dude trouwens, je hebt alles al van Apple en je bent er dus kennelijk heel bekend mee. Waarom wil je dan weer terug overstappen? Maakt het alleen maar minder prettig hoor.
Nou.. om eerlijk te zijn vind ik het design van de nieuwe Macbook een beetje saai en vind ik de XPS veel mooier qua vorm. Daarnaast Is de Macbook 150 a 200 euro duurder dan de Dell (iig bij de configuratie die ik op het oog heb dan..). En ik heb geen zin om zo'n 1100 euro uit te geven aan een nieuwe notebook. Terwijl je voor onder de 1000 euro dan een (altans in mijn ogen) veel betere notebook hebt :)

Edit: ohja en hij is lichter dan de nieuwe Macbook ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lau26 op 08-11-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
voor spellen is deze laptop niet geschikt. koop dan een xps M1530 (Maar is waarschijnlijk weer te groot.)
daarintegen voor 200euro meer heb je 4jaar + 1 beperkt garantie nu 4jaar voor de prijs van 3.(Over 4 jaar is 200 euro nog niet zoveel extra) daarover gooi je de kortingsbonnen die op internet rondzwerver en probeer je nog wat te regelen via de telefoon en je hebt toch een xps voor een mooie prijs + de zekerheid dat als je vga het naar 2 jaar begeeft hij nog gemaakt wordt. je betaald wat meer voor de garantie maar daar krijg je een UITSTEKENDE service voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Lau26 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:35:
[...]

Nou.. om eerlijk te zijn vind ik het design van de nieuwe Macbook een beetje saai en vind ik de XPS veel mooier qua vorm. Daarnaast Is de Macbook 150 a 200 euro duurder dan de Dell (iig bij de configuratie die ik op het oog heb dan..). En ik heb geen zin om zo'n 1100 euro uit te geven aan een nieuwe notebook. Terwijl je voor onder de 1000 euro dan een (altans in mijn ogen) veel betere notebook hebt :)

Edit: ohja en hij is lichter dan de nieuwe Macbook ;)
Je kan veel dingen zeggen, maar de nieuwe MB is sowieso veel degelijker dan een XPS M1330. De hardware is ook goed, om naar niet te spreken van het gebruik van de nieuwe chipset meuk etc. Maar goed, deze discussie is niet voor hier ;).

Zoals je al ziet, dit is idd niet de notebook om te kopen om te kunnen gamen. Dan moet je of groter gaan, of wachten tot er meer notebooks komen met de 9400M GT in 13.3" smaakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de XPS M1330 in bezit en speel er gewoon Call of Duty 4 mee op Medium settings met een soepele fps.

Maar het rare is... ik speel ook graag Call of Duty 2 en deze loopt dus echt helemaal niet lekker op deze laptop. Je zou toch denken dat COD2 toch een stuk beter zou moeten draaien dan COD4, maar dat is in mijn geval dus niet zo.. Heel vreemd en erg jammer! Want speel toch liever wel COD2.

Anderen Mensen die hier misschien ook last van hebben, of klopt er iets niet aan mijn XPS M1330 (8400gs)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
RenaldoNiels schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:41:
voor spellen is deze laptop niet geschikt. koop dan een xps M1530 (Maar is waarschijnlijk weer te groot.)
daarintegen voor 200euro meer heb je 4jaar + 1 beperkt garantie nu 4jaar voor de prijs van 3.(Over 4 jaar is 200 euro nog niet zoveel extra) daarover gooi je de kortingsbonnen die op internet rondzwerver en probeer je nog wat te regelen via de telefoon en je hebt toch een xps voor een mooie prijs + de zekerheid dat als je vga het naar 2 jaar begeeft hij nog gemaakt wordt. je betaald wat meer voor de garantie maar daar krijg je een UITSTEKENDE service voor.
Raad dan een 14" laptop aan, wat beter is voor het gewicht en de grootte: bv Zepto Nox A14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:49:
Een kleine ervaring met Dell support van mijn zijde:
Vorige week ontdekte ik in de linker bovenhoek van mijn scherm een paar honder pixels die minder helder waren. Ze deden het nog wel maar het ligt kwam minder door.
Support gebeld.
Keurig te woord gestaan en na wat kleine tests zoals het aansluiten van een extern scherm, was ook de support medewerker ervan overtuigd dat mijn display stuk was.
De volgende dag kwam de monteur langs op mijn werk.
De man (van Getronics) maakte een enorme zenuwachtige indruk en trilde hevig. Ik kreeg even het gevoel dat ik zijn eerste klant was. Hij ging aan de slag en binnen 5 minuten had hij het display vervangen.
Met als resultaat: De vlek zat nu rechts onder, ik had verticale lijnen over mijn beeld, de bezel rondom mijn scherm was gebroken bij het scharnier, en er stak een draad uit de displaycover. OMG!!!!
Die draad kon hij nog fixen, de rest moest weer besteld worden voor de volgende dag.
Zo gezegd zo gedaan. De volgende dag kwam er weer een monteur van Getronics langs. Deze kwam een stuk kundiger over, al zei hij wel dat dit zijn eerste M1330 was. Gebruikte ook een anti-statische mat en had een koffer met gereedschap bij zich. (De vorige viste een schroevendraaier uit zijn jasje). Uiteindelijk het display en de bezel vervangen. Het zag er goed uit en ik was weer blij. Totdat ik s'avonds thuis kwam en in een wat donkere omgeving op de bank zat. Grote balken over het beeldscherm op een donkere achtergrond. AAARRGGHH!!
Weer support gebeld. En weer bleek het aan het scherm te liggen. Vandaag wederom een monteur op mijn werk gehad, die het nu wel goed heeft opgelost.

Wat zijn jullie ervaringen van de support op je Dell spullen? Dit zou dan automatisch ook voor andere merken kunnen gelden aangezien dezelfde monteurs ook voor oa Acer en Fujitsu/Siemens computers servicen. Dezelfde monteurs repareren ook televisies. Dit heb ik begrepen van 1 van de monteurs.
Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met de service van dell, net wat je zegt ze staan je goed te woord en na een aantal testen gaven ze toe dat me videokaart te warm werd. Ik een afspraak gemaakt voor de maandag, werd ik de volgende dag al gebeld dat ze over een uur voor de deur stonden. Hij had geluk dat me vader thuis was, maar goed ik had er liever zelf bij geweest. De volgende dag werd ik netjes gebeld of alles in orde was, wat ik persoonlijk een goed plus punt vind van de service.

Een groot nadeel wat ik heb ondervonden is dat ze de XP drivers van de site hebben gehaald, nu had ik de meest opgeslagen op me laptop toen ze er nog wel op stonden, alleen die van me cardreader niet. Nu krijg ik deze niet werkend, waardoor ik telkens als ik er een sd kaart in stop direct blauw scherm krijg. Als iemand een website weet, hoor ik het graag, ik heb namelijk al heel veel gezocht maar niet gevonden! Maar dat terzijde, de service vind ik iedergeval erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
^^ Eerst de chipset-driver geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:57:
[...]

Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met de service van dell, net wat je zegt ze staan je goed te woord en na een aantal testen gaven ze toe dat me videokaart te warm werd. Ik een afspraak gemaakt voor de maandag, werd ik de volgende dag al gebeld dat ze over een uur voor de deur stonden. Hij had geluk dat me vader thuis was, maar goed ik had er liever zelf bij geweest. De volgende dag werd ik netjes gebeld of alles in orde was, wat ik persoonlijk een goed plus punt vind van de service.

Een groot nadeel wat ik heb ondervonden is dat ze de XP drivers van de site hebben gehaald, nu had ik de meest opgeslagen op me laptop toen ze er nog wel op stonden, alleen die van me cardreader niet. Nu krijg ik deze niet werkend, waardoor ik telkens als ik er een sd kaart in stop direct blauw scherm krijg. Als iemand een website weet, hoor ik het graag, ik heb namelijk al heel veel gezocht maar niet gevonden! Maar dat terzijde, de service vind ik iedergeval erg goed.
Zelf draai ik ook XP op mijn m1330, de meeste drivers heb ik van deze pagina vandaan: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=153941 voor sommige dingen nog een nieuwe versie kunnen vinden of de driver van de fabrikant zelf gedownload. Maar met deze drivers zal alles moeten werken. Alleen moet je voor wireless een andere hebben waarschijnlijk.

Misschien is deze link ook nog nuttig:
http://www.dell-m1330-info.com/dell_m1330_windows_xp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Vandaag is m'n m1330 (al) voor de 2de keer stuk gegaan. Net een 2-tal maanden geleden een niuew mobo gehad na het bekende probleem met de grafische kaart, nu een probleem met de stroomvoorziening.
Dell gebeld; niettegenstaande de onsitegarantie inmiddels verlopen is (1 maand), sturen ze morgen "uitzonderlijk" toch een technieker langs. Gelukkig maar :/
Nu hopen dat hij het daarna wat langer uithoudt :(

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:57
Iemand ervaring met het vervangen van de WLAN adapter? Wilde er eigenlijk zo'n Intel 4965AGN gevalletje inprikken omdat ik nu ook een N-router heb. Ik neem aan dat dit geen probleem is aangezien Dell ze ook als upgrade verkoopt?

Verder heeft zo'n kaartje aansluitingen voor 3 antenne's, de M1330 heeft er maar 2. Wat voor invloed kan dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
het upgraden is heel eenvoudig, een paar chroefjes om de klep onderaan in de behuizing los te maken, 1 schroefje losmaken van het wlan kaartje, *click* eruit *click erin*, en alles weer vast schroeven
Er zijn inderdaad maar 2 draadjes aangesloten op de wlan module. Ik heb de 4965, en ik heb alleszins geen enkel probleem met signaalkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2021
even een vraagje: vista gaf aan dat er sinds gisteren een nieuwe driver voor de NVidia 8400 beschikbaar was. Het was overigens een optionele driver. Ik dacht: sja, we proberen het maar eens.

Tijdens de installatie begon de fan ineens keihard te loeien, en sindsdien is hij niet meer gestopt. Daarom heb ik via de site van Dell een oudere driver geinstalleerd. Het enige probleem is nu dat de fan OF volgas draait, of niet / bijna niet.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Ik heb in mijn XPS M1330 een zwart keyboardje gezet, via Ebay gekocht:

20 dollar incl. verzenden, dat is 16 euro, dat is geen geld.

Het zwarte keyboardje is natuurlijk niet alleen zwart (wat ik persoonlijk mooier vind), maar ook iets stroever, wat fijner tikt. Het zilveren keyboard is mij veel te glad.

Echte aanrader. Naast de 9 cells accu is dit een echte verbetering van de laptop.

Ik zal eens kijken of ik iemand kan interesseren voor de originele 6 cells accu en een zilveren toetsenbordje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

ScanWeb schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:35:

Het zwarte keyboardje is natuurlijk niet alleen zwart (wat ik persoonlijk mooier vind), maar ook iets stroever, wat fijner tikt. Het zilveren keyboard is mij veel te glad.

Echte aanrader. Naast de 9 cells accu is dit een echte verbetering van de laptop.

Ik zal eens kijken of ik iemand kan interesseren voor de originele 6 cells accu en een zilveren toetsenbordje 8)
Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN

Hoeveel wil je hebben voor je 6cells accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
gisteravond een beetje drinken gemorst rechtonder mijn toetsenbord, nou plakt mijn pijltjestoets rechts een beetje. Is die knop makkelijk los te halen om schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Maak daar eens foto's van, klinkt erg goed. Is het toetsenbord moeilijk te vervangen? En hoe zit dat met garantie..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
xileS schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:49:
gisteravond een beetje drinken gemorst rechtonder mijn toetsenbord, nou plakt mijn pijltjestoets rechts een beetje. Is die knop makkelijk los te halen om schoon te maken?
Toetsen kan je er gewoon af halen. Beetje voorzichtig uiteraard, maar zonder al te veel moeite kan je dan ook onder de toets schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Thanks het is gelukt, hij is weer zo goed als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:49:
Een kleine ervaring met Dell support van mijn zijde:
Vorige week ontdekte ik in de linker bovenhoek van mijn scherm een paar honder pixels die minder helder waren. Ze deden het nog wel maar het ligt kwam minder door.
Support gebeld.
Keurig te woord gestaan en na wat kleine tests zoals het aansluiten van een extern scherm, was ook de support medewerker ervan overtuigd dat mijn display stuk was.
De volgende dag kwam de monteur langs op mijn werk.
De man (van Getronics) maakte een enorme zenuwachtige indruk en trilde hevig. Ik kreeg even het gevoel dat ik zijn eerste klant was. Hij ging aan de slag en binnen 5 minuten had hij het display vervangen.
Met als resultaat: De vlek zat nu rechts onder, ik had verticale lijnen over mijn beeld, de bezel rondom mijn scherm was gebroken bij het scharnier, en er stak een draad uit de displaycover. OMG!!!!
Die draad kon hij nog fixen, de rest moest weer besteld worden voor de volgende dag.
Zo gezegd zo gedaan. De volgende dag kwam er weer een monteur van Getronics langs. Deze kwam een stuk kundiger over, al zei hij wel dat dit zijn eerste M1330 was. Gebruikte ook een anti-statische mat en had een koffer met gereedschap bij zich. (De vorige viste een schroevendraaier uit zijn jasje). Uiteindelijk het display en de bezel vervangen. Het zag er goed uit en ik was weer blij. Totdat ik s'avonds thuis kwam en in een wat donkere omgeving op de bank zat. Grote balken over het beeldscherm op een donkere achtergrond. AAARRGGHH!!
Weer support gebeld. En weer bleek het aan het scherm te liggen. Vandaag wederom een monteur op mijn werk gehad, die het nu wel goed heeft opgelost.

Wat zijn jullie ervaringen van de support op je Dell spullen? Dit zou dan automatisch ook voor andere merken kunnen gelden aangezien dezelfde monteurs ook voor oa Acer en Fujitsu/Siemens computers servicen. Dezelfde monteurs repareren ook televisies. Dit heb ik begrepen van 1 van de monteurs.
Dit is op kleine details na gewoon hetzelfde als mijn ervaring met het scherm!!!

• Fd1sk
Demoniac schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:32:
[...]
Maak daar eens foto's van, klinkt erg goed. Is het toetsenbord moeilijk te vervangen? En hoe zit dat met garantie..
Heel simpel te vervangen. Kijk hier.

Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o1/ScanWeb/IMAG0003.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Fd1sk op 21-11-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
RenaldoNiels schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:43:
[...]

Hoeveel wil je hebben voor je 6cells accu ?
Doe een bod....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Als de batterij nog gewoon 100% goed is weet niet hoe oud de batterij is doe ik een bod van €32.60 inclusief verzending of eventueel ophalen als je in de buurt woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Heeft iemand eigenlijk al de A13 bios op zijn laptop? Is het een aan- of afrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Malandro schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:30:
Heeft iemand eigenlijk al de A13 bios op zijn laptop? Is het een aan- of afrader?
Ik wilde net dezelfde vraag stellen. Blijkbaar heeft het A13 bios kortstondig op de US Dell supportpagina gestaan. Men heeft het terug verwijderd, maar het bios is nog steeds downloadbaar van de ftp site van Dell.
Het nieuwe bios zou nieuwe Intel CPU ondersteunen, alsook 8GB RAM geheugen. Check http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=315903 voor meer info.

Heeft er iemand meer dan 4GB RAM in zijn m1330? Zo ja zou diegene het bios eens willen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Malandro schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:30:
ik heb de A13 bios draaien op mijn laptop en heb er geen problemen mee.
heb niet meer dan 4gb geheugen erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
De A13 veranderd dan niets aan de fan-speed van NVIDIA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
zo'n zwart toetsenbord ziet er nog niet zo verkeerd uit. Denk alleen dat het bij het 15 inch model van de xps beter tot zijn recht komt. omdat het dan mooi gelijk met het zwart boven het toetsenbord aansluit. Maar ziet er iig netjes uit ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Iemand al een passende oplossing gevonden voor het nieuwe NVIDIA-driver-die-de-fan-op-volle-toeren-laat-draaien-probleem?
Ik merkte dit toen ik een upgrade van ubuntu deed en de nieuwe driver had geladen. Ben toen terug gestapt naar een oudere driver. Ik begreep ook dat er al mensen een soortgelijk probleem ondervonden onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Malandro schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:37:
De A13 veranderd dan niets aan de fan-speed van NVIDIA?
niet dat ik weet heb er in iedergeval nog niks van gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ik heb een paar dagen de A13 en geen verandering gemerkt. Heb overigens 4GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Wat wil je voor het toetsenbord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
RenaldoNiels schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:55:
[...]

Als de batterij nog gewoon 100% goed is weet niet hoe oud de batterij is doe ik een bod van €32.60 inclusief verzending of eventueel ophalen als je in de buurt woont.
de accu is 100%, ik draai er in Vista zo'n 2,5 uur mee.

32,60 is me wat te weinig, ik heb de laptop half juni gekocht, batterij is dus 5 maanden jong.

voor 40 tientjes excl. is hij van jou, afhalen mogelijk te Nijverdal of Hilversum. of brengen op deze route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Jannibal23 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:36:
[...]

Wat wil je voor het toetsenbord hebben?
20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ScanWeb schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:58:
[...]

de accu is 100%, ik draai er in Vista zo'n 2,5 uur mee.

32,60 is me wat te weinig, ik heb de laptop half juni gekocht, batterij is dus 5 maanden jong.

voor 40 tientjes excl. is hij van jou, afhalen mogelijk te Nijverdal of Hilversum. of brengen op deze route.
400 euro? Ja, daar verkoop ik mijn accu ook wel voor... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt de grootte van het scherm en de grootte van het toetsenbord van de 1330? Kun je er nog relaxt film op kijken en is het toetsenbord groot genoeg om veel op te typen?
Ik twijfel namelijk nog tussen een 13,3 en een 15,4-inch scherm. 14-inch zou ideaal zijn naar mijn mening maar die hebben ze helaas niet in de XPS uitvoering, en laat ik nu net deze willen hebben :'( .
Ik zag laatst een wit MacBook met een 13,3-inch scherm en dat vond ik toch vrij klein uit zien. Ik wil de laptop wel veel mee nemen dus dan is een lichtere laptop natuurlijk super handig.
Ik hoop dat iemand zijn ervaringen hierover met me wilt delen. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:06:
Hoe bevalt de grootte van het scherm en de grootte van het toetsenbord van de 1330? Kun je er nog relaxt film op kijken en is het toetsenbord groot genoeg om veel op te typen?
Ik twijfel namelijk nog tussen een 13,3 en een 15,4-inch scherm. 14-inch zou ideaal zijn naar mijn mening maar die hebben ze helaas niet in de XPS uitvoering, en laat ik nu net deze willen hebben :'( .
Ik zag laatst een wit MacBook met een 13,3-inch scherm en dat vond ik toch vrij klein uit zien. Ik wil de laptop wel veel mee nemen dus dan is een lichtere laptop natuurlijk super handig.
Tsjah, toetsenbord is gewoon fullsize, dus tikt prima...

Scherm is voor films misschien wat minder, maar voor schoolwerk voldoet het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:06:
Eerlijk gezegd valt het me mee met de grootte van scherm en toetsenbord. Ik heb een 1330 gekocht en zit nu een half jaar in het buitenland met alleen deze laptop en een extern toetsenbord. Het externe toetsenbord heb ik nog nooit gebruikt en films kijken gaat prima. Het is misschien ook wel een beetje gewenning aangezien ik als ik de keuze had om een extern aan te sluiten dat waarschijnlijk wel gedaan zou hebben. Maar goed, het kijken is niet hinderlijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Btw: sinds gisteren heb ik weer Vista op mijn laptop aangezien mijn XP niet meer legaal was (ivm verlopen MSDN AA). Maar wat is Vista toch een stuk trager dan XP zeg. Mocht je de keus hebben tussen deze, ga dan voor XP. Werkt een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kreeg vandaag een mail van Dell met de melding dat Bios versie A14 met een verbeterde wifi sniffer functie is uitgebracht...

Voor de liefhebbers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
MikeyMan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:59:
Kreeg vandaag een mail van Dell met de melding dat Bios versie A14 met een verbeterde wifi sniffer functie is uitgebracht...

Voor de liefhebbers ;)
Heb je de A14 versie al geprobeerd? Hoe is het met je fans? Zijn het nog steeds stofzuigers, of hebben ze daar ook wat aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Pff eergister ochtend A13 erop gezet, blijkt er dus alweer een A14 te zijn.

Die sniffer functie uitgebreid.. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Hebben er eigenlijk meer mensen problemen met het gebruik van een DVD+RW op dit systeem? Bij mij wil het maar niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Malandro schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:39:
Hebben er eigenlijk meer mensen problemen met het gebruik van een DVD+RW op dit systeem? Bij mij wil het maar niet werken.
Bij mij wordt de brander uberhaupt niet herkend :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jannibal23 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:39:
[...]

Heb je de A14 versie al geprobeerd? Hoe is het met je fans? Zijn het nog steeds stofzuigers, of hebben ze daar ook wat aan gedaan?
Neen, niet geprobeerd, die sniffer zal me aan mijn derriere oxideren...

Draai a13, maar heb een x3100 chipset... Geen last van de fans dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Met A14 lijkt er meer ontvangst te zijn (met de nadruk op LIJKT).

Ik kan eindelijk DVD+RW en DVD-RW branden. Blijkt dat Samsung Pleomax niet door de drive ondersteund wordt. Nu FujiFilm gehaald, een +RW en een -RW en dat werkt goed. Grappig dat ondanks dat de -RW maximaal 2x ondersteund en de +RW 4x, de -RW sneller klaar is met branden (zelfde data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Malandro schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:17:
Met A14 lijkt er meer ontvangst te zijn (met de nadruk op LIJKT).
Hoezo lijkt? En kan je vertellen of de fans nog steeds staan te blazen? Of is hier ook iets aan gedaan met deze BIOS update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Jannibal23 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:50:
[...]

Hoezo lijkt? En kan je vertellen of de fans nog steeds staan te blazen? Of is hier ook iets aan gedaan met deze BIOS update?
Ik zeg lijkt omdat ik er niet helemaal zeker van ben. Als je leest dat iets beter zou moeten werken en je controleert dat kun je beïnvloed raken door het bericht, toevallig 1 netwerk meer dan voor de update wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk beter is... Misschien is er wel iets anders dan het ontvangst verbeterd?

//quote:

Fixes/Enhancements
------------------
1. Added enhancement for Wifi sniffer function.

//

Dat blazen van de fans is bij mij nog niet aan de orde geweest. Heb wel de NVIDIA, maar heb het blazen nog niet meegemaakt. Ja bij een spel spelen wil deze weleens goed draaien, maar volgens mij is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tijdens het updaten begon het ding wel vreselijk te blazen... Als er mensen zijn die dat met een nvidia continu hebben, lijkt me dat inderdaad storend!
Ik heb het persoonlijk nog nooit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:34:
[...]

Neen, niet geprobeerd, die sniffer zal me aan mijn derriere oxideren...

Draai a13, maar heb een x3100 chipset... Geen last van de fans dus...
Ik ben teruggegaan naar bios A10. A10 zorgt ervoor dat de fans wat langzamer draaien en de laptop koeler blijft. Bij A11+ draaien de fans mijns inziens veel te hard en de laptop wordt zeer warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:33:
[...]

Ik ben teruggegaan naar bios A10. A10 zorgt ervoor dat de fans wat langzamer draaien en de laptop koeler blijft. Bij A11+ draaien de fans mijns inziens veel te hard en de laptop wordt zeer warm.
Euh... Dat lijkt me een contradictie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Thandor

SilverStreak

Ik zie dat hier een aantal dagen geleden het e.e.a. aan 'vraag & aanbod'-activiteiten heeft plaats gevonden. Eigenlijk is GoT daar niet voor. We hebben een speciale plek daarvoor genaamd: Vraag & Aanbod :). Gelieve daar de spullen te koop aan bieden als je er vanaf wilt ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb zojuist Windows Update uitgevoerd en HOERA! Er zat o.a. een update bij voor de nvidia kaart.Installeer deze update wat mij betreft niet! Mijn fan staat sindsdien vol continu te loeien zoals hij nog nooit gedaan heeft. Deze update gaat er dus mooi af en lekker weer terug naar de standaard driver. Wat een pokkeherrie maakt dat ding nu zeg! :(

EDIT:

Hmzz alle updates verwijderd en ik heb nog steeds een laptop als een stofzuiger! Hoe kan dit nu "ineens"? Iemand toevallig tips om mijn fijne laptopje weer stil te krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 28-11-2008 07:32 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• The Realone
Vandaag m'n Wireless G vervangen voor een N. Nu zag ik dus naast de 2 wireless antenne's nog 3 ongebruikte. Enig idee waar die voor zijn? En of die ook te gebruiken zijn als 3e antenne voor het N kaartje?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
The Realone schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:43:
Vandaag m'n Wireless G vervangen voor een N. Nu zag ik dus naast de 2 wireless antenne's nog 3 ongebruikte. Enig idee waar die voor zijn? En of die ook te gebruiken zijn als 3e antenne voor het N kaartje?
Nee, dat is waarschijnlijk voor een UMTS mini kaartje.
Staat ook in de kast van de laptop.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik ben zeer tevreden met mijn XPS 1330, maar toch heb ik tot nu toe een nadeel gevonden: de Sigmatel geluidskaart. Er zit echt ongelooflijk veel ruis in, met de oordopjes die ze er bij leveren hoor je het goed, maar met mn Sennheiser dopjes word je er gek van (die zijn aanzienlijk beter in hoge tonen en jammer genoeg dus ook in het weergeven van ruis). Ik heb het idee dat er vooral ruis is op een heel laag volume (het volume harder dan 10/100 in Vista is al zeer hard met in-ear dopjes). Als ik de laptop op mijn versterker aansluit heb ik het volume gemiddeld op 40/100 staan en hoor ik de ruis bijna niet. Zijn er oplossingen bekend? Drivers? Of moet ik een externe geluidskaart halen? Hoe is het geluid via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ruis klinkt me bekend in de oren ja. Via HDMI heb ik er echter geen last van op m'n Panasonic LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
het stofzuigerprobleem heb ik inmiddels een aantal weken (zie posts een poos terug). Ik ben eerst teruggegaan naar een oudere driver, maar dit verhielp het probleem niet.

Daarna ben ik met SpeedFan de temperaturen in de gaten gaan houden. De cores zitten meestal tussen 30 en 40 graden, terwijl de GPU tussen 50 en 60 zit. Dit lijkt mij geen reden om volgas te draaien.

Wanneer schakelt de fan terug? Alleen als hij niet aan netstroom ligt en lange tijd niets te doen heeft gaat hij terug.

Hebben jullie ook soms dat de fan-speed de hele tijd op en neer schakelt? Dan blaast hij volgas, stopt even, weer volgas, weer stoppen enz in een periode van zo'n 2 seconden per cyclys. Dit is nog irritanter dan wanneer hij de hele tijd volgas draait.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem, want het is onwijs storend, vooral wanneer je in de trein wilt werken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Als het goed is kan je met speedfan ook je fanspeed regelen?
@The Realone
Geluid via HDMI klinkt zuiver ja, alleen kan ik daar mijn koptelefoon niet op aansluiten ;) Zat er maar een audio out op mijn beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

JitzeB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:35:
Daarna ben ik met SpeedFan de temperaturen in de gaten gaan houden. De cores zitten meestal tussen 30 en 40 graden, terwijl de GPU tussen 50 en 60 zit. Dit lijkt mij geen reden om volgas te draaien.

Wanneer schakelt de fan terug? Alleen als hij niet aan netstroom ligt en lange tijd niets te doen heeft gaat hij terug.
In julli is er een BIOS update geweest, versie 13 volgens mij, deze BIOS update zorgt ervoor dat de fan('s) meer en sneller gaan draaien. Dit heeft alles te maken met een (critical) produktie fout van Nvidia. Alle G84 en G86 GPU's zijn hiermee "besmet". Het probleem is dat men verkeerde materialen heeft gebruikt bij het vervaardigen van deze chips. Hierdoor kunnen zij niet tegen de warmte fluctuaties die optreden bij normaal gebruik van de GPU. Om nu de temperatuur zo stabiel mogelijk te houden wordt de fan bij een lagere temperatuur ingeschakeld, zal sneller draaien en zal later uitschakelen dan bij voorgaande BIOSen het geval was.

Inverband met deze problemen heb je ook 1 extra jaar extended garantie gekregen. Het lullige is dat deze BIOS aanpassing ervoor kan zorgen dat wanneer je zelf al 1 jaar had de GPU het begeeft net na de extra jaar garantie. Het problemen treed namelijk pas echt op na langere tijd, zeg ander half tot twee jaar.

Of de fan van jouw laptop inderdaad harder draait dan daadwerkelijk de bedoeling kan ik natuurlijk niet zeggen, aangezien ik het niet heb kunnen horen, maar de fan van mijn M1330 hoor ik contineu, maar het is dat dat de laptop als het warewil opstijgen.

Wanneer dit laatste bij jouw wel het geval is, dan moetje gewoon contact met Dell opnemen en de koeling laten vervangen. Er gaan namelijk geruchten dat de heatsink van de M1330, inverband met bovenstaande, een revisie update heeft gehad en beter koelt dan de vorige revisie.

(Ik was al niet meer gechameerd van Nvidia, maar na deze blamage komt er bij mij geen Nvidia produkt meer in huis. Ik had eigenlijk ook een ATi/AMD chip in mijn laptop willen hebben, alleen was de keuze op dat moment zeer beperkt. Erg jammer, want het laatste jaar maakt ATi/AMD wel heel mooie GPU's. Overigens heeft een maand of ander half geleden HP laten weten dat de 8800 desktop serie onder hetzelfde probleem lijdt)

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 02-12-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
Afgelopen maandag mijn apparaat ontvangen uit Polen. Ben erg tevreden. Natuurlijk eerst even clean install Media direct & Vista en het draait nu als een zonnetje. De A14 bios stond er al op. Laptop is fluisterstil dus een revisie van wat dan ook sluit ik niet uit. Fraai toestel, ik kom zelf van een Inspiron 9400 en moet er nog wel even op letten dat ik mijn mond dicht hou als ik er achter zit te werken :P

V.w.b. de ruis met de oordopjes. Hoor ik ook maar heb daar met het luisteren van muziek geen last van. Daarnaast wil ik opmerken dat een echt 'dode lijn' bij het luisteren met een koptelefoon eerder uitzondering dan regel is en betekend dat er sprake is van uitzonderlijk hoge kwaliteit van de bron. Mijn Iphone (3G) bijvoorbeeld kent het probleem ook. Weliswaar is het ruisniveau hier lager, maar toch.

Lijkt een uitstekende aanschaf, alles strak in de lak, nergens krasjes of iets dergelijks en alles pixels doen het. Valt me wel op dat er veel systeeminformatie hard copy is meegeleverd. Wat dat betreft heeft Dell de afgelopen jaren behoorlijk wat water bij de wijn gedaan. Bij mijn eerste Dell (1999?) was eigenlijk alles alleen online te vinden.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 18:30
Als je vandaag een 1330 besteld heb je 200 euro + 10% korting met kortingscode!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
Makkelijk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:42:
Da's volgens mij elke woensdag. Had ik i.i.g. ook vorige week.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 22-09 13:23
Makkelijk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:42:
Welke codes moet ik dan invoeren?

Ik heb zojuist een DellXPS M1330 volledig uit elkaar gehaald (waterschade). Van binnen zit hij ook erg goed in elkaar, solide gebouwd. Ik vond het ook meteen een van de lastigste laptops om helemaal uit elkaar te schroeven maar het is gelukt.

Deze XPS M1330 had trouwens 4 gb geheugen, dat is niet standaard zie ik in de OP? Ik zit er nu ook aan te denken om een XPS te kopen, toch wel érg fraaie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35
Je krijgt alleen 200 euro korting als je de duurste xps 1330 besteld.
http://www1.euro.dell.com...gc=AF&cid=5212&lid=122756

Voor de 10% korting moet je deze code invoeren: ?TS6T7WTHNC404

Ik dacht trouwens wel ff dat het een 200 euro kortingsbon was :P

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Net weer naar xps premium support gebeld over mijn tikkende harde schijf, na een maand niks gehoord te hebben. Hij vertelde me dat Dell Amerika hiermee bezig is ofzo en ze me nu geen nieuwe harde schijf kunnen sturen, omdat de harde schijfen die ze nu hebben hier allemaal last van hebben volgens hem. Beetje raar verhaal. Maar als ze normale HDD's binnenkrijgen, zou ik die dan als 1 van de eersten krijgen ;s.

Ik vroeg ook naar de videokaart probleem. Dat ik nogal bezorgd was, dat die net buiten de garantie kapot zou gaan. En nou vertelde hij me iets nieuws: de videokaarten van de M1330 zouden 5 jaar garantie hebben, dus nog 4 jaar extra boven mijn standaard 1 jaar garantie. Volgens mij zit deze meneer rare dingen te vertellen. Wist wel van 1 jaar extra garanite, maar niet van 4 jaar extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Dat lijkt me inderdaad nogal sterk. Hoewel ik het niet vervelend zou vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
xileS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:26:
de videokaarten van de M1330 zouden 5 jaar garantie hebben, dus nog 4 jaar extra boven mijn standaard 1 jaar garantie.
Vraag of hij dit zwart op wit wil zetten ;) Denk dat je er heel veel mensen blij mee maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:11
Flying Bobman schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:13:
[...]

Vraag of hij dit zwart op wit wil zetten ;) Denk dat je er heel veel mensen blij mee maakt.
Zou iig ook is vragen 5 jaar garantie is zeker nice want meestal vervang je hem na 4 jaar of hij gaat na 4 jaar kapot hoeft niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ok, even een vraag in verband met de extreem blazende koeler.
Na de laatste windows update (met ook een update van de nvidia driver) kreeg ik dus ook last van een overijverige fan.

Na alles weer verwijderd te hebben blijft de fan naar mijn mening een beetje erg actief. Het is al minder dan het was, maar de fan slaat nog veel vaker aan dan voorheen.

Voor de goede orde, ik draai BIOS versie A06 en zou dus nog niet te maken moeten hebben met de provesorische oplossing voor de Nvidia bug. Wel is mijn mobo al een keer vervangen (ergens in de herfst van het vorige jaar)

Zou het bovenstaande nu betekenen dat er iets stuk is / aan het gaan is? Of slaat dit ding toevallig vaker aan doordat we inmiddels lekker de verwarming aan hebben staan en het dus net een graadje warmer is in huis?

Dat geblaas is werkelijk te belachelijk voor woorden. Zoveel herrie zou een laptop volgens mij nooit mogen maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 23:19
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de 3-jaars premium, value en plus protection? Dus de verzekering? De Dell website geeft nergens informatie. Google geeft aan (voor de Engelse site) dat het meer online backup mogelijkheden biedt. Helemaal snap ik het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

xileS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:26:
Ik vroeg ook naar de videokaart probleem. Dat ik nogal bezorgd was, dat die net buiten de garantie kapot zou gaan. En nou vertelde hij me iets nieuws: de videokaarten van de M1330 zouden 5 jaar garantie hebben, dus nog 4 jaar extra boven mijn standaard 1 jaar garantie. Volgens mij zit deze meneer rare dingen te vertellen. Wist wel van 1 jaar extra garanite, maar niet van 4 jaar extra.
Ik vrees dat de Dell medewerker het toch echt verkeerd heeft of het moet recentelijk veranderd zijn. Het is/was namelijk zo dat je MAXIMAAL 5 jaar gaantie kon krijgen. Dat is als volgt opgebouwd, je kunt namelijk 4 jaar garantie bij kopen, standaard is 1 jaar, daarnaast krijg je 1 jaar extended garantie (4+1=5 ;) ). In sommige gevallen kon/kan mijn al 5 jaar garantie bij kopen, in dit geval zal het extra jaar extended garantie komen te vervallen.Overigens ben ik zelf van mening dat men hier geen limit aan mag hangen als het om de Nvidia GPU gaat, het is een grove produktie/desgin fout welke eigenlijk ten alle tijden verholpen moet worden, maar zoals ik reeds eerder vermelde het eigenlijk probleem gaat Nidia niet meer verhelpen. Aangezien men de opvolger reeds op de markt heeft gezet. Eigenlijk zou de G8x serie in de XPS laptops als nog preventief vervangen moeten worden met de G9x serie, tenminste als deze niet onder hetzelfde probleem lijdt.

P.s. Ik weet het, ik maak Nvidia enigszins zwart, maar dat hebben zij in mij ogen aan hun zelf te danken. Ruim een jaar een dergelijke grove fout laten zitten is gewoon schandalig. HP melde namelijk al in November 2007 dit probleem, Dell volgde in Juli 2008, Apple een paar maanden later en vervolgens meldt HP rond diezede tijd ook dezelfde problemen met de 8800 serie welke zij van Nidia hadden ontvangen. Nee, Nvidia mag heel hard zijn best gaan doen anders komt er bij mij geen enkel Nvidia produkt meer in huis, er zijn inmiddels wel betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:20
Ik ben op zoek naar een UMTS kaart voor mijn XPS M1330. De site van Dell laat het kaartje wel zien als optie op een nieuwe laptop, maar niet hoe ik dat kaartje los kan bestellen.

Hoe kan ik dus mijn laptop voorzien van die UMTS kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ik heb sinds een herinstallatie van Vista (deze keer van [img]64bits HP naar de 32bits variant) last van een extreem trage 1330. Booten van Vista duurt zo'n 2 tot 3 minuten (voordat ik in het logonscherm kom). In Windows zelf is het ook frustratie alom. Laden van Opera duurt gewoon 10 seconden, Outlook is helemaal een ramp, om maar te zwijgen over Windows Media Player.

Je zou zeggen, HDD probleem ofzo. HDTune geeft echter wel redelijk acceptabele waarden voor mijn 160GB Seagate schijfje (ST9160823ASG).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cTV0NNFZOliqcCtj2CjvEybo/thumb.png

Ook is de schijf foutvrij en krijg ik geen noemenswaardige errors in mijn Windows log. De CPU (T8100) wordt niet/nauwelijks belast tijdens het laden en het geheugengebruik (4GB) is alles behalve hoog. Ik neig naar een driverprobleem.

Ik heb er een Intel Turbo Memory module inzitten met de laatste drivers. Daarvoor moet wel AHCI gebruikt worden. Ik heb driver versie 6.0.6001.18000 voor mijn ICH8M-E/M SATA AHCI Controller. Iets nieuwers lijkt er niet te zijn.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik zou eerst nogmaals een herinstallatie proberen, aangezien daar deze keer duidelijk iets fout is gegaan. Verder indexeert en defragmenteert Vista de eerste week na een schone install nogal veel, dit zorgt voor de nodige belasting van je HDD, maar zo extreem zou het niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
ppaddo schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 08:58:

Na alles weer verwijderd te hebben blijft de fan naar mijn mening een beetje erg actief. Het is al minder dan het was, maar de fan slaat nog veel vaker aan dan voorheen.

Voor de goede orde, ik draai BIOS versie A06 en zou dus nog niet te maken moeten hebben met de provesorische oplossing voor de Nvidia bug. Wel is mijn mobo al een keer vervangen (ergens in de herfst van het vorige jaar)

Zou het bovenstaande nu betekenen dat er iets stuk is / aan het gaan is? Of slaat dit ding toevallig vaker aan doordat we inmiddels lekker de verwarming aan hebben staan en het dus net een graadje warmer is in huis?

Dat geblaas is werkelijk te belachelijk voor woorden. Zoveel herrie zou een laptop volgens mij nooit mogen maken.
ik draai bios versie A07, en ik heb het probleem dus ook... Hoe zit het bij jou met de temperaturen?

Met SpeedFan kan ik trouwens wel de temperaturen bekijken, maar niks aan mijn fan regelen.

• xileS
  • Niet online
Flying Bobman schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:13:
[...]

Ik heb net weer gebeld. Voor mijn tikkende schijf, die ze nog steeds niet kunnen vervangen.. ;x. Maar heb dus ook weer gevraagd naar die garantie van de videokaart. Hij vertelde ook dat hier 5 jaar garantie op zit, maar toen ik vroeg of ik dit ergens zwart op wit kan terug zien. Moest hij even weg om te zoeken/vragen en zat ik een tijdje naar die lelijke muziek te luisteren ;p. Hij vertelde daarna dat het idd nergens vermeld staat op de site, maar verzekerde me dat dit wel in het systeem staat en als ik/jullie nog een keer zouden bellen met een andere werknemer hij precies hetzelfde zou vertellen.

• Flying Bobman
Oke, dat klinkt wel goed. Eigenlijk mag het ook wel, aangezien ze weten dat de videokaart een fabrieksfout bezit wat alle modellen betreft. Ik kreeg vorige week ook nog een nieuwe accu voor mijn drie jaar oude HP laptop waar maar 1 jaar garantie op zat, wegens veiligheidsredenen (toen ik de accu uit die laptop haalde waren de stickers inderdaad helemaal vervormd door de hitte), zelfde verhaal van verlengde garantie, maar wel netjes. Die tikkende harde schijf is wel raar. Het is pure onzin dat ze die niet kunnen vervangen aangezien er keuze zat is qua HDD's die niet tikken. Desnoods zet je er zelf een nieuwe in, zo duur zijn ze niet.

• RenaldoN
xileS schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:59:
[...]

Ik heb net weer gebeld. Voor mijn tikkende schijf, die ze nog steeds niet kunnen vervangen.. ;x. Maar heb dus ook weer gevraagd naar die garantie van de videokaart. Hij vertelde ook dat hier 5 jaar garantie op zit, maar toen ik vroeg of ik dit ergens zwart op wit kan terug zien. Moest hij even weg om te zoeken/vragen en zat ik een tijdje naar die lelijke muziek te luisteren ;p. Hij vertelde daarna dat het idd nergens vermeld staat op de site, maar verzekerde me dat dit wel in het systeem staat en als ik/jullie nog een keer zouden bellen met een andere werknemer hij precies hetzelfde zou vertellen.
over die tikkende harddisk mijne had dat probleem ook (+-4weken geleden en die hebben ze toen gewoon vervangen deden helemaal niet moielijk.even doorzeuren mischien :P)

• xileS
  • Niet online
Heb echt niks anders gedaan :P, zat 20 minuten aan de lijn met die meneer. Heeft me weer 3 euro beltegoed gekost, als ik zo doorga, kan ik idd net zo goed zelf een schijf kopen :P. Maar volgens hem kon het echt niet ofzo, blabla. Ging hij me opeens allemaal technische dingen uitleggen over de free-fall sensor. (wat me niks kon schelen, wil gewoon nieuwe schijf) Als ze nieuwe zouden geven ofzo, zal hetzelfde probleem er nog steeds zijn. Zeg ik geef je toch een andere schijf. Hij is dit toen na gaan vragen. Zei hij opeens van ja we kunnen je een nieuwe sturen, maar opeens zegt hij weer dat heeft geen zin, dus we sturen je geen. De schijven van de andere moddellen passen niet in de 1330 zegt hij dan. Toen zei ik: dat klopt niet, er zullen genoeg andere schijven in passen. Maar die kerel bleef hele tijd zelfde herhalen, dat hij niks voor me kon doen. Ik zal gebeld worden als er een oplossing is gevonden bij Dell Amerika, maar ze weten niet wanneer... Het schoot niet echt op dus bij die kerel, volgende week dan maar weer eens bellen, als ik niet gebeld wordt.

/edit
Misschien doen ze zo moeilijk, omdat ik een 250gb 7200 rpm schijf heb? Die kan je geloof ik niet meer bestellen bij het samenstellen. Maar dan kunnen ze alsnog een anders schijf aanbieden lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 12-12-2008 00:00 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.