[Ervaringen] Dell Adamo

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
nieuws: Dell toont ultradunne Adamo

Adamo oftewel: "I fall in love with, to find pleasure with" in het Latijn *;

En daar is die dan, eindelijk gepresenteerd door Dell, alhoewel gepresenteerd.. Alleen geshowed.
Al dan niet zeker een topicje waard, wat uiteraard uitgebreid zal worden, mocht er meer info beschikbaar zijn.

Wat tot zover bekend is, is dat er twee kleuren van de Adomo uit zullen komen, te weten: zwart en wit

Laten we beginnen met wat pics van de zwarte Dell Adamo:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2dh8j9t.jpg Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/21lvfaa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/5dkxmt.jpg Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2zow8r9.jpg

En wat pics van witte Dell Adamo:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/x1xgcg.jpg Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2f0dhja.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ljti7t.jpg Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/335gpxv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2nm3ips.jpg Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24o3bbl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/flvk2v.jpg Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2w224ur.jpg

Hardwarespecificaties zijn nog niet bekend gemaakt door Dell,
maar uit de volgende foto's is de volgende informatie alvast af te lezen:
  • - Glossy scherm - Ethernet - Displaypoort - 2x USB - eSata - Windows Vista Home Premium
Filmpjes:

En wat horen we daar:
- 13" schermformaat
- Aluminium casing
- LED toetsenbordverlichting
- Capacitive touchbuttons (om media af te spelen)
- Geen 'normale' klepjes op de achterkant voor bv. de batterij, maar gehele panel moet eraf
- Batterijduur van 5 uur

Let's discuss deze nieuwe Dell Adamo!!

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 09-01-2009 23:21 . Reden: Extra info toegevoegd! ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
-gereserveerd voor TS-

Zal de TS indien nodig uiteraard updaten met:
linkjes, foto's, reallife-foto's, benchmarks en extra gevonden info

Zie je 'n foutje, heb je extra info? DM me en spam 't niet in 't topic!

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 09-01-2009 20:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-04 15:34

Eim

Let even op de typefouten: er staat twee keer "Adomo" ipv Adamo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Eim op 09-01-2009 20:39 . Reden: Edit: :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Er zijn dus toch méér fabrikanten die mooie notebooks kunnen maken! Ziet er erg strak uit dit! Top!

Ben benieuwd hoe dun hij nou uiteindelijk is, maar aan de hoogte icm de poorten te zien is hij niet dunner dan de MacBook Air. Voor zover dat er echt toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Hmm dat is de eerste dell die ik mooi vind. De witte/zilver kleurige ziet er echt gelikt uit. Hopelijk zijn de specs ook goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Zeker wel een mooie laptop ja, alleen dan zou ik voor de zwarte gaan. Nu nog hopen dat ie niet te duur wordt (liefst onder de 1000) :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Kijk, dat is nou een laptop die ik zou willen kopen, mits de prijs een beetje normaal is (of in elk geval niet meer dan een gelijkwaardige Vaio..)

Maare; wat voor materiaal is het nu? Lijkt wel metaal?

[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 09-01-2009 21:13 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lau26 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:56:
Zeker wel een mooie laptop ja, alleen dan zou ik voor de zwarte gaan. Nu nog hopen dat ie niet te duur wordt (liefst onder de 1000) :)
Ligt ook wel erg aan de specs vind ik..
Als ze komen met 'n simpel Atom CPU'tje, 1GB RAM en 'n 60GB HDD wil ik daar geen 1000,- voor betalen..

EDIT: Maar daar ga ik niet echt vanuit bij Dell eerlijk gezegd... 't Is gewoon even afwachten :X :)

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 09-01-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
CLB schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:20:
[...]

Als ze komen met 'n simpel Atom CPU'tje, 1GB RAM en 'n 60GB HDD wil ik daar geen 1000,- voor betalen..

EDIT: Maar daar ga ik niet echt vanuit bij Dell eerlijk gezegd... 't Is gewoon even afwachten :X :)
Nee maar deze laptop wordt gepositioneerd als Macbook Air concurrent dus ik neem aan dat ie dus wel wat betere specs krijgt dan een Atom-pje enzo. Ik denk/hoop dus ook dat ie goedkoper wordt dan de MBA :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
CLB schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:20:
[...]

Hmm hij moet wel een beetje stevige specs hebben anders hou ik lekker m'n zepto :P

filmpje!
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/154/0

(mooie platte reisadapter trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lau26 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:28:
[...]
Nee maar deze laptop wordt gepositioneerd als Macbook Air concurrent dus ik neem aan dat ie dus wel wat betere specs krijgt dan een Atom-pje enzo. Ik denk/hoop dus ook dat ie goedkoper wordt dan een MBA :)
En door wie wordt die zo gepositioneerd? Door de media, niet door Dell zelf... Scheelt nogal :)
falcon4ever schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:29:
[...]

Hmm hij moet wel een beetje stevige specs hebben anders hou ik lekker m'n zepto :P
Voor derbij, voor derbij :)

Andere kanshebber voor erbij vind ik de: Sony Vaio P btw, ook erg erg mooi!
Zal straks even YouTube afspeuren, die kan ik mooi in de TS embedden
(mooie platte reisadapter trouwens)
En daarvan zal ik ook even wat pics van in de TS opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 21:51
De adapter is een welkome afwisseling voor de bakstenen die voor de moment de markt overheersen. Lomp en moeilijk zomaar ergens neer te kwakken. daar maakt deze wel komaf mee. Het zal wel moeilijk worden op krappe plaatsen :P.

Verder ziet sit er echt een ZEER mooie laptop uit. Ik hoop alleen 2 dingen: lange batterijduur en goede prijs. Aan de specs kan je bij dell zoals gewoon wel wat friemelen, en ik denk ook wel dat ze erker van de orde air of beter zijn. Batterijduur ligt mij echter nauwer aan het hart. Een mobiele laptop als dit moet ecth wel met een 4u+ accu komen. De accuduur even terzijde hoop ik dat de prijs ook goed meevalt.

Als de specs+prijs goed meevallen kan dit wel eens mijn volgende laptop worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180516

http://www.youtube.com/watch?v=MyVCV_8K3bs
Hierin zeggen ze dat de batterij 5 uur meegaat.
Het is een 13" scherm zeggen ze ook in de video.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 180516 op 09-01-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wat we nog meer horen wat interessant is:
- Aluminium casing
- LED toetsenbordverlichting
- Capacitive touchbuttons
- Geen 'normale' klepjes op de achterkant voor bv. de batterij, maar gehele panel moet eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Nice zeg, zal wel erg duur worden als de M1340 al 1300 is in een redelijk standaard config :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Achja we zien 't wel..
Een 13" formaat is natuurlijk wel heel geil aangezien de resolutie dan waarschijnlijk erg leuk wordt..

Maar zelf vind ik de Sony Vaio P op dit moment nog wel DE shit :Y
8" schermpje met 'n resolutie van 1600x768, dat is gewoon absurd 8)7

En die prijs van dat device is zo'n $900,- oftewel zo'n 650,- euro (ook al mag omrekenen niet hier blabla)

Ben toch wel erg benieuwd naar wat voor hardware deze Adamo zal herbergen:
- Worden het (vernieuwde) netbook achtige specs (a ka de Sony Vaio P) (met 'n leuke prijs)
- Wordt 't toch vrij high-end en zit er nog best wel veel power in deze device (met 'n (voor mij) te hoge prijs)

Volgens NoteBookReview.com:
And while we don't have much yet in the way of specs, I can promise you that there's more to this than what you've seen so far,
and it looks like Dell is going to emerge as a very strong player in the high-end notebook market.

Oja wat ik erg jammer vind is dat de wit / zilveren versie een lelijke zwarte bezel heeft (te zien in TS-filmpje) :X

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 10-01-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10-2024
nog wat meer pics

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4790

Ik vind het jammer dat er geen hdmi op zit. Alleen displayport, maar voor de rest ziet ie er erg gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 04:48
Menesis schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:13:
Kijk, dat is nou een laptop die ik zou willen kopen, mits de prijs een beetje normaal is (of in elk geval niet meer dan een gelijkwaardige Vaio..)

Maare; wat voor materiaal is het nu? Lijkt wel metaal?
Aluminium dus, zoals te horen in 't filmpje..
Dat is wel erg lekker naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Ik vind dit de mooiste laptop die ik ooit gezien heb, geloof ik. Erg benieuwd naar de prijs, maar vrees er een beetje voor. Als de prijs acceptabel is, gaat mijn huidige M1330 zeker weten de deur uit. We wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Na het filmpje en de foto's gezien te hebben vind ik de zwarte toch niet zo mooi. Hij is veel te donker van kleur naar mijn mening (ja hij is zwart duh :P), dan heb ik liever de witte die heeft een mooie alu-kleur wat ik persoonlijk veel mooier vind. Dan neem ik die witte band wel voor lief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Dit zowaar ongeveer de eerste PC-windows laptop die ik echt in orde vind. (vaio eventueel nog, maar die zijn zo mogelijk nog duurder dan apple laptops)

Voor mij is er maar één merk die 'ahead of the curve' is als het op ontwerpen en constructie van laptops aankomt, en dat is apple. En ja, daar kan je hoog en laag over discussiëren, maar het interesseert mij eerlijk gezegd niet, dus bewaar uw energie voor iets nuttig. Ik heb ook twee ogen in m'n kop, en genoeg technische kennis om daar zelf een oordeel over te vellen. Ik heb zelf geen apple macbook, maar als ik een laptop zou moeten kopen, zou het apple moeten zijn. Daar is nu echter verandering in gekomen, met deze Adamo.

Voor het eerst zie ik dell die echt heeft nagedacht over hoe een laptop in elkaar zou moeten zitten. Een creatief ontwerpproces, een beetje moeite voor design, ik denk dat de hel nu dichtgevroren is eerlijk gezegd. :X Het is bijna ontroerend :) Wat een verandering ten opzichte van:
"Laat één of andere machine een plastiek flap uitkosten, hang er een frame in en prop er wat hardware specs in. Dichtdoen en ziedaar uw dikke, lelijke, krakende, goedkoop aanvoelende laptop"

Metalen laptops zijn gewoon 'top of the line'. En er zijn genoeg consumenten die graag een paar honderd euro meer uitgeven voor een laptop die er na twee jaar nog goed uitziet en niet uit elkaar valt van miserie. (en daarom verkopen apples ook goed, de enige die dat niet begrijpt is de krenterige specs geobsedeerde tweaker). Kwaliteit dat 'voel' je, en dat 'zie' je.

Of het ding nu al dan niet dunner is dan een macbook air vind ik zelfs een nutteloze discussie. Laten we vooral blij zijn dat een dozenschuiver een ontwerpinspanning heeft gemaakt. Op een bepaald moment is het gewoon dun genoeg. We hebben toch geen kabouterhandjes? Gewicht is dan vele malen belangrijker!

Deze adamo: duurzaam geborsteld aluminium, backlit toetsenbord, led display, een mooi ontworpen touchpad!! Ik snap nog altijd niet waarom mensen me nooit snappen als ik het heb over gigantische randen en hoogteverschillen in de meeste laptops. Rond de touchpad, rond het toetsenbord, ziet er zo slordig uit. Het kan ook gewoon simpel met een subtiel uitgesneden trackpad die zo goed mogelijk op dezelfde hoogte ligt, zoals deze Adamo! Geen roostertjes allerhande! En geen alukleurig gespoten melkverpakkingsplastiek. En laptop die kraakt en meegeeft met torsie is voor mij echt een absolute downer. Just no-go! :N Acer anyone?

Tuurlijk zijn er nog dingen die niet subliem zijn opgelost, zoals de poortjes op de achterkant (onhandig!), de oplossing voor de scharnieren (nogal retro, maar op een vreemde manier ook wel cool) en het ventilatierooster (maar ook dat is nu wel mijlenver voor op de standaard dell). Bij apple scharniert het scherm helemaal achteraan, en is de ventilatie-opening visueel afgedekt door het openstaande scherm. Uiteraard hoeft het geen apple kopie te zijn, en dat is maar goed ook. Dus ik vind het wel goed dat dell hier voor een eigen, zij het 'aparte', oplossing kiest. Origineel :)

Verder dan dat kan ik dell alleen maar feliciteren met deze prestatie! Als hier ook dell prijzen aan kleven, wordt dit een verkoopstopper. Gecombineerd met hun verhuizing naar polen kunnen we het beste hopen ;) Reken er maar op dat dit apparaat erg lang nauwelijks leverbaar zal zijn en de levererings tijden zullen weken bedragen! Dus wees er vroeg bij!

Voor wie nu een betaalbare metalen laptop wil, en geen nood heeft aan osx maar in de toekomst gewoon windows 7 wil draaien, is er deze Adamo! Tegen dan zal het gezeur over de apple-prijzen ook wel verstommen, want deze Adamo zal niet zo bijster veel goedkoper zijn, kan ik je garanderen. Zeker aangezien ze in dezelfde markt vissen waar mensen iets meer over hebben voor kwaliteit en duurzaamheid. Dan maakt een 100 euro meer of minder echt niet uit.

Persoonlijk zou ik nog altijd voor een macbook gaan, maar het gat is zeker nipter geworden, en ik zou zowaar beginnen twijfelen :) Heel verdienstelijk van dell dus!!

Laat dit een voorbode zijn van fabrikanten die echt eens beginnen nadenken over hun wegwerp PC producten. Een extra x-factor/meerwaarde creëren. Want je 'voelt' echt wel de zorg en attentie die in een product is gekropen, éénmaal je zoiets vast hebt. Dat betaalt zichzelf gewoon terug in appreciatie en plezier bij het gebruik van de hardware. Bij mij dan toch. Mensen die geen voeling hebben met productontwerp raad ik de eerste afslag naar acer aan... :w

edit: nog iets meer zorg besteden aan de adapter en dan is ie helemaal perfect! :9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 10-01-2009 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Lau26 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:01:
Na het filmpje en de foto's gezien te hebben vind ik de zwarte toch niet zo mooi. Hij is veel te donker van kleur naar mijn mening (ja hij is zwart duh :P), dan heb ik liever de witte die heeft een mooie alu-kleur wat ik persoonlijk veel mooier vind. Dan neem ik die witte band wel voor lief :P
Witte is volgens mij op de lady's doelgroep gemikt O-) Ik zou (man) er niet mee gezien durven worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 10-01-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Lijkt me wel erg tof, als ze soort custom logo etching/lasering ondersteunen op hun casing :)
Voor de rest ziet ie erg strak uit. Overigen ik zie geen licentie sticker eronder of andere be stickering.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jannibal23 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:18:
Ik vind dit de mooiste laptop die ik ooit gezien heb, geloof ik. Erg benieuwd naar de prijs, maar vrees er een beetje voor. Als de prijs acceptabel is, gaat mijn huidige M1330 zeker weten de deur uit. We wachten af...
Zeker nog nooit van de Voodoo Envy 133 gehoord? Imo is dit gewoon een rip-off hiervan en / of van de MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:30

Bob Popcorn

Plop!

Jammer dat het een windows laptop is, want ik zou er graag op werken :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 10:01

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ziet er prachtig uit, Dell begint eindelijk eens deftig aan design te doen, begonnen met de XPS M1330

hopelijk vlug deftige specs, mss een opvolger voor men m1330 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Bob Popcorn schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:04:
Jammer dat het een windows laptop is, want ik zou er graag op werken :X
Zet je er toch Leopard op mbv macosx86 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Xu schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:26:
Lijkt me wel erg tof, als ze soort custom logo etching/lasering ondersteunen op hun casing :)
Voor de rest ziet ie erg strak uit. Overigen ik zie geen licentie sticker eronder of andere be stickering.
Ik vraag me af hoe ze dat zo willen houden. Vereist MS niet dat je zo'n licentiesticker onder plakt?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ach stickers zijn lelijk, heb ik ook niet op m'n notebook zitten :)

Inmiddels kan ik nog steeds niks vinden over de hardwarespecs.. Kom op Dell!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188713

Allejezus, wat een nice ding! Zal wel weer tikkeltje te duur worden.. Ik ga hopen en bidden, moet toch eens m'n Dell Latitude D600 vervangen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 30-05 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wat ik dan weer jammer vind is het stuk accu (??) dat aan de achterkant uitsteekt :/
Voor de rest een erg mooi ding, ben benieuwd naar de specs :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Stuk accu? :?
Dat scharnier zit gewoon wat naar voren geplaatst, zodat de poorten in de achterkant konden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
En toch vind ik de Sony Vaio P en MSI X320 (ja die nieuwe Macbook Air concurrent) stukken mooier dan de Adamo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:30

Bob Popcorn

Plop!

Lau26 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:41:
[...]

Zet je er toch Leopard op mbv macosx86 ;)
Mja, maar hoe stabiel en betrouwbaar draait dat? :/

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lau26 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:21:
En toch vind ik de Sony Vaio P en MSI X320 (ja die nieuwe Macbook Air concurrent) stukken mooier dan de Adamo :)
[Ervaringen] Sony Vaio P vind ik ook mooier door de formfactor en 't gadgetgehalte!
En die MSI X320 is bij lange na geen MacBook Air concurrent man _O- Zit 'n zielige Atom-proc in :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 30-05 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

CLB schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:09:
Stuk accu? :?
Dat scharnier zit gewoon wat naar voren geplaatst, zodat de poorten in de achterkant konden!
Dat snap ik, maar ik geef dan ook aan dat ik dat niet mooi vind; geen elegante oplossing ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ahh bedoelde je dat.. Ik dacht dat je dat deel als 'n accu zag (wat het niet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Nee daar had ik inderdaad nog nooit van gehoord. Ook mooi spul maar wel erg prijzig. Hopelijk gaat de Adamo meer geprijsd worden als een Dell.

[ Voor 21% gewijzigd door Jannibal23 op 10-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 02:43:
Dit zowaar ongeveer de eerste PC-windows laptop die ik echt in orde vind. (vaio eventueel nog, maar die zijn zo mogelijk nog duurder dan apple laptops)
Nee hoor, een macbook met vergelijkbare scpes mijn VGN-SR29VN/S kost ong. 1380 inclusief, een vergelijkbare macbook kost 1729 inclusief :). Of os/x, DDR3 een totaal aluminium casing, een verlicht toetsenbord een lichtgevend appel logo'tje en een goed afgewerkte adapter aansluiting (vind ik één van de beste dingen van een macbook :P) tegen die meerprijs opweegt, moet iedereen natuurlijk voor zich weten. Daar tegenover heeft de Vaio ook weer een aantal voordelen voor een stuk lagere prijs.

Je betoog lijkt overigens niet geheel objectief te zijn :X

Vind deze Dell er wel goed uitzien trouwens, ben heel benieuwd naar de echte specificaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Nedra op 11-01-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nedra schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:46:
[...]
ben heel benieuwd naar de echte specificaties.
Iemand al meer info gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nedra schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:46:

Je betoog lijkt overigens niet geheel objectief te zijn :X
Is dat zo? In welke definitie van 'persoonlijke mening' vind jij terug dat die objectief moet zijn? Meningen over design, ontwerp en bedrijfsfilosofie zijn uiteraard hoogst subjectief.

Ik snap ook niet waarom elke post op GoT objectief neutraal moet zijn. Ik geef m'n mening en onderbouw die ook.

Echter beschik ik ook over een goede dosis technische kennis ivm materialen en constructie. Dus ik kan in elk geval een paar dingen concluderen ivm apple laptops. De manier waarop ze er in slagen om alles wat overbodig is weg te designen, het ontwerp zo clean mogelijk te houden, en de constructie-techniek en ontwerp hand in hand laten gaan. Er is geen compromis op de techniek door het design, en omgekeerd. Met elke detail kan je vaststellen dat er hard over is nagedacht en gezocht naar een optimale oplossing. En telkens weer merk je dat ze bij het ontwerp van laptops twee generaties voorlopen op de rest van de industrie en daar 'aan de kar trekken'. (niet op het gebied van hardware, maar wel op het gebied van constructie). Twee heel simpele dingen: die :( haakjes waarmee vroeger het scherm werd dichtgehouden zijn al lang op geen enkele apple laptop meer te vinden, en magsafe.

Door alle poortjes links te zetten kan je natuurlijk ook een veel beter scharnier implementeren.

Maar goed, lees m'n post nog maar eens na. Ik geef zélf aan dat de adamo de eerste windows laptop is me zou kunnen overtuigen tot aanschaf. Als dat geen duidelijk signaal is voor m'n waardering voor de adamo, dan weet ik het ook niet meer. :X Er zijn nog een paar puntjes die me storen, maar ik heb in die post meerdere keren 'thumbs up' gegeven voor wat dell hier presteert en neerzet.

Als laatste: software is voor mij niet belangrijk, ontwerp en constructie wel. Daarom kan ik zo gemakkelijk een macbook en adamo als concurrenten van elkaar zien. Ik begrijp zeker dat dit niet voor iedereen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 17:22
Strak design en dan zon blegh achterkant :'(

Denk dat dit ook makkelijk richtig de 1500 euro gaat. Alles wat niet standaard geconfigureerd is en ook niet van dat tuinstoel plastic is gemaakt betaal je ook bij dell flink voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:57:
Strak design en dan zon blegh achterkant :'(

Denk dat dit ook makkelijk richtig de 1500 euro gaat. Alles wat niet standaard geconfigureerd is en ook niet van dat tuinstoel plastic is gemaakt betaal je ook bij dell flink voor.
Tuinstoelplastiek :D die moet ik onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:46:
[...]

Is dat zo? In welke definitie van 'persoonlijke mening' vind jij terug dat die objectief moet zijn? Meningen over design, ontwerp en bedrijfsfilosofie zijn uiteraard hoogst subjectief.

Ik snap ook niet waarom elke post op GoT objectief neutraal moet zijn. Ik geef m'n mening en onderbouw die ook.

Echter beschik ik ook over een goede dosis technische kennis ivm materialen en constructie. Dus ik kan in elk geval een paar dingen concluderen ivm apple laptops. De manier waarop ze er in slagen om alles wat overbodig is weg te designen, het ontwerp zo clean mogelijk te houden, en de constructie-techniek en ontwerp hand in hand laten gaan. Er is geen compromis op de techniek door het design, en omgekeerd. Met elke detail kan je vaststellen dat er hard over is nagedacht en gezocht naar een optimale oplossing. En telkens weer merk je dat ze bij het ontwerp van laptops twee generaties voorlopen op de rest van de industrie en daar 'aan de kar trekken'. (niet op het gebied van hardware, maar wel op het gebied van constructie). Twee heel simpele dingen: die :( haakjes waarmee vroeger het scherm werd dichtgehouden zijn al lang op geen enkele apple laptop meer te vinden, en magsafe.

Door alle poortjes links te zetten kan je natuurlijk ook een veel beter scharnier implementeren.

Maar goed, lees m'n post nog maar eens na. Ik geef zélf aan dat de adamo de eerste windows laptop is me zou kunnen overtuigen tot aanschaf. Als dat geen duidelijk signaal is voor m'n waardering voor de adamo, dan weet ik het ook niet meer. :X Er zijn nog een paar puntjes die me storen, maar ik heb in die post meerdere keren 'thumbs up' gegeven voor wat dell hier presteert en neerzet.

Als laatste: software is voor mij niet belangrijk, ontwerp en constructie wel. Daarom kan ik zo gemakkelijk een macbook en adamo als concurrenten van elkaar zien. Ik begrijp zeker dat dit niet voor iedereen het geval is.
In dat laatste heb je zeker gelijk, tegenwoordig is softwarematig gezien zo goed als alles mogelijk (the sky is the limit :P). Goed voorbeeld daarvan is project Macosx86, ik denk dan ook dat hierdoor het uiterlijk van een notebook steeds belangrijker wordt in de toekomst, ipv ''wat hij kan op het gebied van software''. Omdat softwarematig toch wel overal een mouw aan te passen is :)

Das (voor mij dan) het mooie aan de ICT; je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een programma of website voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 15:27
Wow, doe mij deze maar.

Ik ben alleen niet erg te spreken over het uitstekende stuk aan de achterkant, voor de rest.. wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Steekt nou niet echt uit, is gewoon optisch, omdat 't beeldschermscharnier iets naar voren is geplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Waardoor de achterkant uitsteekt...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
de nieuwe dell adamo verwacht ik eigenlijk wel in het hogere segment. Aangezien dell ook al een 9 inch variant netbook op de markt heeft gebracht lijkt het me niet zo voor de hand om een (naar mijn mening) mooie stijlvolle dunne laptop op de markt te brengen met een kleine atom processor. Zeker om de concurrentie aan te kunnen gaan met een apple macbook air.

Ik verwacht eigenlijk wel mooie specificaties maar wel met een wat hoger prijskaartje als mijn huidige dell m1530

ben benieuwd.... :z

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mooi laptopje dit. Als ie betaalbaar wordt dan staat een zwarte hoog op mijn verlanglijstje.

Specificaties zijn nog niet bekend, maar ik zet in op Core 2 Duo 1.86GHz en Nvidia 9400M.

Prijs, ik zet in op vanaf 1399 euro :)

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 18-01-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
lowfi schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:49:
Waardoor de achterkant uitsteekt...... :P
Pff neejoh dudes, jullie willen HET nieuwe design niet erkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 15:27
CLB schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:27:
[...]

Pff neejoh dudes, jullie willen HET nieuwe design niet erkennen ;)
Agh, ik kan er wel mee leven hoor ;-).
Het zal ongetwijfeld z'n functie kennen. + Je ziet 't toch niet wanneer je op de laptop aan het werk bent. Dan zit je alleen maar te kwijlen op de rest van de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 17:13
Als er maar geen atom processor in zit, ik wil wel normaal kunnen programmeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nou ga daar maar niet van uit..
Er zal wel 'leuke' hardware inzitte denk ik zo en geen zielige Atom + 1GB + 1024x600 scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 17:13
En ik las ook iets van een 5 uur batterij? Dat is opzich wel netjes, bij de laptop die ik nu heb gaat het 1 uur maximaal mee >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben benieuwd wanneer ze de laptop daadwerkelijk op de markt gaan brengen, hopelijk snel, wil er graag eentje! (wie niet)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hmz er is een microsite van de adamo verschenen. Vooralsnog kun je alleen luisteren naar een muziekje, foto's bekijken van mensen en je e-mailadres invullen voor marketingdoeleinden.
http://www.adamobydell.com/nl

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 10-02-2009 22:40 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290667

Deze ziet er superstrak uit... mooi design.
Maar een 13" schermformaat is toch wel erg klein naar mijn mening.
Hopen dat er 15" of 17" schermformaat bijkomt.
Ik geloof dat deze vanaf 10/03/2009 op de Nederlandse markt verkrijgbaar is.
Ik denk dat dit mijn volgende laptop wordt, tenminste als de specs voldoende zijn.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoe Dell deze Adamo gaat positioneren, aangezien ze niet lang geleden de Latitude E4300 (NL) hebben gelanceerd. Die een formaat heeft van 31,0 x 21,74 x 2,54-2,9 cm en een vanafgewicht van 1,5 kg. En een vanafprijs van € 1.199 (btw en verzendkosten NIET inbegrepen). En dan ben ik ook benieuwd of de Adamo kleiner en lichter is dan de Apple Macbook Air die een formaat heeft van 32,5 x 22,7 x 0.4-1.94 cm en een vanafgewicht van 1.36 kg. En heel misschien zal Dell verschillende segmenten aanspreken door hem in verschillende prijsklassen te plaatsen, maar ik acht de kans daarvoor klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is inderdaad een goede vraag, ik ben ook benieuwd wanneer de laptop concreet op de markt zal verschijnen. Stiekem had ik op een release rond 14 feb. verwacht ivm Adamo. Maar dat ter vergeefs.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Update, op 17 maart zal er meer bekend gemaakt worden over de Adamo!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293499

Precies op mijn verjaardag :)

Heb je een bron voor deze datum Fietsbel? Ik kijk erg uit naar Adamo, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yup, ik ging erop googlen en bij de gesponsorde links staat de datum erbij! :)

Dell's Nieuwe Geheim
www.adamobydell.nl Ontdek Adamo van Dell Het liefdesverhaal begint op 17/3

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zou weleens tijd worden zeg...

Specs, prijzen, levertijd en dergelijke.. Dit topic bestaat alweer 'n tijdje en kan dan pas echt goed gaan lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
edit: laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door Menesis op 07-03-2009 18:12 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:45:
Zou weleens tijd worden zeg...

Specs, prijzen, levertijd en dergelijke.. Dit topic bestaat alweer 'n tijdje en kan dan pas echt goed gaan lopen!
Het zou een knaller zijn als het het Nvidia Ion platform gebruikt _/-\o_

Zou op zich toch kunnen? Het ding komt pas Q2

[ Voor 6% gewijzigd door niels88 op 08-03-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Ik hoop dat ze ver weg blijven van NVIDIA. Ik ben het hele debacle met de 8xxx reeks niet vergeten, en kijk eens op de forntpage? Ja problemen met hitteontwikkeling van de MacBook Pro. 3 keer raden welke IGP/GPU er in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Een zeer weinig zeggende filmpje / teaser maar voor degene die het willen zien: kijk even op Gottabemobile of Notebooks.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/8823/intelwat.jpg
Wat zal het zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een uitschuifbare puntenslijper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
misschien de videochip?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Ik doelde meer op welke processor/chipset. Dit is het mainbord met tevens de connectors. (power, lan, usb, displayport) In vergelijking de Macbook Air :)

Afbeeldingslocatie: http://s1.guide-images.ifixit.com/igi/KJJyYGCKwbfhmAJI.large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:29
Nog enkele dagen voordat we meer te horen krijgen over de Adamo. Ik ben toch erg benieuwd wat de prijs gaat worden. Zal de prijs hoger liggen dan € 1199,00 (13-inch aluminium MacBook)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Resinman schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:14:
Nog enkele dagen voordat we meer te horen krijgen over de Adamo. Ik ben toch erg benieuwd wat de prijs gaat worden. Zal de prijs hoger liggen dan € 1199,00 (13-inch aluminium MacBook)?
De Adamo wordt een Macbook Air concurrend. Dus reken maar prijzen rond de 1500/1600 euro.
Oja, extra bron ;)
http://forum.notebookrevi...hread.php?t=342287&page=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:29
Dell Adamo announced: 1.2GHz Core 2 Duo, $1,999

After months of drawn-out buildup, the Adamo endgame has played out pretty damn fast: we had pricing and box pictures leak just about an hour ago, and now Dell's officially announced the first machine in the Adamo line, the 13.4-inch model we saw at CES. Sadly, it sounds like beauty is only aluminum-skin deep here: that hot little case holds a 1.2GHz Core 2 Duo U9300 with integrated Intel X4500 graphics, 2GB of RAM, and a 128GB SSD, and it all weighs four pounds -- a pound more than the MacBook Air. Not exactly a barnstormer, especially for $1,999 -- it looks like you're spending the majority of that cash on high-end design flourishes like a magnetic cover that hides the Microsoft-required Windows authenticity sticker. Hopefully this thing will be joined by some higher-powered siblings when it arrives on March 26th, keep your fingers crossed. Two videos and the full release after the break.

bron: engadget

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/IMG_1386X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/IMG_1388X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/IMG_1389X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/IMG_1391X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/IMG_1403X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/altcoverwithAIR_copyX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/IMG_1399X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/IMG_1392X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/IMG_1400X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/20090316/blogshotdell1X_540x405.jpg

The Adamo rejects being labeled

The Adamo is clean. Unlike almost every other Windows laptop you can buy, it has no "Designed for Windows" or "Intel Inside" stickers glued to the palm rest. Turn it over, and instead of a jigsaw puzzle of FCC approval stickers, serial number tags, and Microsoft certifications, there's a metal builder's plate with Dell, Intel, and Microsoft logos subtly printed on it. There's even a special magnetic cover hiding a required licensing sticker.

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/bto/20090316/adamo-magoff-diag_610x346.png
The Adamo has a magnetic coverplate hiding a Microsoft-required certification label (label not attached on this pre-production unit).

Lees de rest hier: http://news.cnet.com/8301-17938_105-10197590-1.html

[ Voor 20% gewijzigd door Resinman op 17-03-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ook op Engadget: Dell lets Adamo 9 and Studio One 22 slip.

Er lijkt een verwijzing te zijn dat er een Adamo 9" komt met optioneel "internal HSPA data and GPS lock"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hahaha maar liefst $2000,- voor dat kreng vragen!!
Daar koop je 2x een Toshiba Portege R500 voor met dezelfde specs 8)7 8)7

Design is mooi, maar om daar nou zo'n dik geldbedrag voor neer te leggen, don't think so :9
Regeneration schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:03:
Ook op Engadget: Dell lets Adamo 9 and Studio One 22 slip.

Er lijkt een verwijzing te zijn dat er een Adamo 9" komt met optioneel "internal HSPA data and GPS lock"...
Hopelijk wordt die binnenkort bekend gemaakt, want dat klinkt wel CLB-achtig!!

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 17-03-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229629

dat is inderdaad wel een zeer stevige prijs, hopelijk is die 9" wat beter geprijsd

het design is wel in orde, maar mocht mss iets meer naar de vorm van de xps m1330 leunen, iets te hoekig nu, maar elk zijn eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&cs=nldhs1&s=dhs

Hij is er dus... Pittig geprijsd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Tering wat een enorme prijs. Ik dacht dat Apple de enige was die dit soort absurde prijzen kon vragen...

Kijk ook even naar het verschil in prijs.

Voor 1900 euro krijg je dit:

Onderdelen
  • No Warranty Upgrade selected
  • No Accidental Damage Support
Bevat ook
  • N03A1302
  • (Onyx) Intel® Core™ 2 Duo Processor Ulv SU9300 (1.20GHz, 3MB, 800MHz)
  • Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands
  • Dutch Documentation
  • 128GB Dell Mobility Solid State Drive
  • US - Int Internal Keyboard (QWERTY) - Onyx
  • 45W Adamo (Onyx) Power supply with European power cord
  • Adamo 13 Config 1 Order - Netherlands
  • 2048MB 800MHz Dual Channel DDR3
  • Intel 5300 wireless card, 802.11 a/g/n
  • 1.3 Mega Pixel Integrated Camera
  • 13.4" (16:9) 720p WLED Display
  • 1 Year Premium Warranty Support
  • Dell Bluetooth 370 Card
  • No Security/Anti-Virus Protection - Dutch
En voor 2600 euro krijg je dit:

Onderdelen
  • No Warranty Upgrade selected
  • No Accidental Damage Support
Bevat ook
  • N03A1304
  • (Onyx) Intel® Core™ 2 Duo Processor Ulv SU9400 (1.40GHz, 3MB, 800MHz)
  • Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands
  • Dutch Documentation
  • 128GB Dell Mobility Solid State Drive
  • US - Int Internal Keyboard (QWERTY) - Onyx
  • 45W Adamo (Onyx) Power supply with European power cord
  • Netherlands Dell Wireless 5530 Build-in 3G/HSDPA Mobile Broadband for Vodafone, SIM included
  • Adamo 13 Config 2 Order - Netherlands
  • 4096MB 800MHz Dual Channel DDR3
  • Intel 5300 wireless card, 802.11 a/g/n
  • 1.3 Mega Pixel Integrated Camera
  • 13.4" (16:9) 720p WLED Display
  • 1 Year Premium Warranty Support
  • Dell Bluetooth 370 Card
  • No Security/Anti-Virus Protection - Dutch
700 euro verschil voor 0.2 ghz snellere cpu en 2 gb meer geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat zie je goed :9

Ik kijk er niet eens meer naar! Zal de TS aanpassen met nieuwe footage, maar zulke specs voor zo'n prijs = :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Zelfs 700 euro. Minst dure versie is 1900 ipv 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:13
Wat een ongelofelijke hoge prijzen :x en zie niet veel aparts in specs
Laagste : 2k ongeveer damn.
Tja is wel een apart ding die laptop moet ik zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door mklcln op 17-03-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hij wordt ook de Adamo Thirteen genoemd, kom dus maar op met die Adamo Nine voor 1000,- !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Serienaam x 200 is toch de prijs? Dus de Nine gaat 1800 kosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Beetje dom, wie koopt nu zoiets als hij niks meer kan dan een netbook of een apple product?

Niemand (met verstand) koopt zoiets hoop ik. Economische tijd is ook niet handig... maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Denk dat Dell hiermee vooral zakenlui wil aantrekken die met 'n erg funky apparaat voor de dag willen komen.

Ben benieuwd wie de eerste Tweakers is die 'm aanschaft...en voornamelijk waarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:31
CLB schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:11:
Denk dat Dell hiermee vooral zakenlui wil aantrekken die met 'n erg funky apparaat voor de dag willen komen.

Ben benieuwd wie de eerste Tweakers is die 'm aanschaft...en voornamelijk waarom!
Dit valt me toch vies tegen die prijs. Ben ik niet van ze gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Er zit dan wel een 128GB SSD in maar dan nog zijn die prijzen natuurlijk bizar hoog. En ondanks dat ook geen dvd of bluray terwijl dat prima zou kunnen. Zo enorm dun is ie niet en ook nog eens vierkant dus aan de randen ruimte zat. Als het gewicht echt 1.8 kilo is zoals op de dell site staat is het natuurlijk helemaal bizar voor zo'n formaat laptop. Dan zou ik eerder een Sony Vaio Z of macbook air kiezen in het 13" segment. Beide zijn lichter en flink sneller en gaan toch ook flink lang mee op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:08

boesOne

meuh

Die plaatjes hierboven naast de MBA doen hem ook geen goed. 't lijkt een lomp vierkante doos vergeleken met de MBA, die heeft kwa design ook nog wat lichts met die afgeronde vormpjes..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is natuurlijk erg subjectief, aangezien ik bijvoorbeeld de Dell Adamo weer 'n stuk mooier vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als ik deze Dell vergelijk met de samsung X360 en X460 is dit eigenlijk helmaal niet zo bijzonder.
De X360 is bijvoorbeeld een stuk lichter, maar 1,29 kilo. En de X460 is veel sneller 14 inch en maar 0,1 kilo zwaarder. En qua afmetingen scheelt het ook niet zo veel. De Dell is alleen een stuk dunner.
Beide Samsungs zijn ook nog een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Sick Nick schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:25:
[...] Zo enorm dun is ie niet en ook nog eens vierkant dus aan de randen ruimte zat. [...]
Volgens Dell is hij 16,4 millimeter dik. De MacBook Air is 19,4 mm dik. Dat is toch 3,0 mm of ~15,5% dunner. Vind ik persoonlijk toch best wel dun. De MacBook Air was als het goed is het dunst tot nu toe dus deze Dell is nog een aardig stukje dunner.

Maar voor de rest ben ik helemaal met iedereen eens. Veel te hoge prijs voor wat je krijgt. Daarbij inderdaad ook het gewicht relatief erg hoog. Wie doet een gok wanneer de eerste prijsverlaging komt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verschil hierbij is dat de MBA taps toeloopt en de Dell Adamo overal even hoog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wat en onding :) MBA en dat lenevo ding zijn toch even dik ongeveer terwijl daar wel een hedendaagse cpu in zit? 1.2ghz klinkt meer als een netbook.

Too little too late voor dell eens te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

4 weken levertijd, dat is wel lang. Ik kijk nog eventjes de kat uit de boom om te zien hoe de hands-on-reviews zijn. Zou zelf wel de witte willen gaan bestellen. Waarom? omdat ik van mooie laptops hou, zelfde met sony VAIO's, die zijn vaak ook duurder dan andere maar de looks zijn schitterend en dit zou een mooie opvolger zijn vor mijn Vaio SZ61 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 18-03-2009 10:06 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als die eenmaal leverbaar is, zal 't met die levertijd wel meevallen hoor..
Nu nemen ze gewoon alvast pre-orders aan, om die over een maandje uit te gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Wat is de resolutie van dit ding? Kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
shorty schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:34:
Wat is de resolutie van dit ding? Kan het nergens vinden...
Volgens de Dell site (NL) is het:
Superdun 13,4-inch 16:9 WLED-beeldscherm (High Definition; 720p)
Oftewel 1280 x 720. Had toch eigenlijk wel (op zijn minst) een 1366 x 768 (ook 16:9) resolutie verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Pagina: 1 2 Laatste