NIK0 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:24:
[...]
wat let je om dit gewoon 'ns te gaan testen..? iemand moet de eerste zijn, met "stel dat.." vragen kom je niet ver aangezien het gaat om JOUW situatie.
Als je daar een definitief antwoord op wil hebben kun je dit het beste zelf testen. (en je bevindingen hier delen zoals het een goed tweaker betaamt!)
my $0.02
Wat me tegen houd is natuurlijk de prijs van de kaart, die dingen zijn niet gratis. Koop jij je hardware puur op de gok? Uiteraard geen reviews lezen van te voren want die coveren je eigen configuratie niet.
De "stel dat"-vragen zijn er om de situatie duidelijk weer te geven, een film-afspelen of word-doc-bewerken geeft exact aan welke read en write operaties moeten worden uitgevoerd.
Ik vind het trouwens wel opvallend dat er niet eerder mensen hier tegen aan zijn gelopen, het leek me ook zo'n simpele vraag. Als het nu super specifiek was geweest, dan snap ik dat ik snel op mezelf aangewezen ben. Maar dat leek me hier dus niet het geval.
Ik denk overigens dat ik het wel ga gokken, ik kan me moeilijk voorstellen dat read-data gevaar loopt.
Voor de echt belangrijke data is er uiteraard een backup.(offsite zelfs)
Maar de andere 4TB is niet belangrijk genoeg om te backuppen (vanwege het geld en moeite die het kost)
Maar wel belangrijk genoeg om te willen beschermen tegen uitval van een single hdd, vandaar RAID5.
[
Voor 17% gewijzigd door
Rapier op 03-10-2010 20:40
]