Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een extra RAID5 controller met enige performance, alleen een nieuwe Areca kaart is mij helaas te duur. Nu heb ik een Dell PERC 5/i SAS SCSI/RAID Controller en HighPoint RocketRAID 2220 RAID controller gezien allebij voor nagenoeg dezelfde prijs (2e hands). Nu vraag ik mij af welke van de twee kaarten beter presteerd met RAID5. Over de HighPoint kaarten valt hier op GOT wel het een en ander te vinden alleen de Perc5/i kaart helaas niet.

Wat ik wel gevonden heb:
http://forums.2cpu.com/search.php?searchid=316699

Andere topic's, maar weinig over de performance van de kaart:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=149204
DIY RAID NAS bouwen
http://reviews-cdn.dell.com/2341/341-3742/reviews.htm

Is er iemand die mij, misschien door ervaring met beide kaarten, verder kan helpen.

Overigens is mijn moederbord voorzien van PCI-X sloten en heb ik nog een PCI-e x16 slot over, dus beide kaarten moet kunnen passen.

Blijkbaar is de Perc5/i kieskeurig als het op moederborden aan komt:
http://forums.2cpu.com/sh...p?t=84882&highlight=Perc5

[ Voor 52% gewijzigd door _Dune_ op 18-01-2008 23:59 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik ben er net achtergekomen dat de Highpoint en de Dell beide dezelfde IOP333 processor gebruiken (gewoon specs vergelijken natuurlijk ;) ), alleen heeft de Dell daar nog een 256MB cache geheugen bij naast. Heeft iemand nog enig idee hoe deze twee controllers zich tegenoverelkaar verhouden?

Daarnaast schijnt de Dell kaart een gerelabelde LSI kaart te zijn alleen weet ik nog niet welk type?

P.s.
Ik ga gebruik maken van S-ATA schijven.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 20-01-2008 11:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 12:32
De RocketRAID 2220 heeft geen I/O processor. Dit is bij HighPoint voorbehouden tot de 3000-serie, waarvan het topmodel momenteel de RocketRAID 3520 is met een 800MHz IOP341 (dezelfde die wordt gebruikt in de Areca ARC-1231 en ARC-1280 en daar zeer goede prestaties levert). Ik heb de RocketRAID 3220 met 500MHz IOP331 getest en die presteerde verrassend goed. De performance was nog niet op het niveau van een Areca ARC-1160 met 256MB cache maar kwam er wel dicht bij in de buurt en dat is netjes gezien de gehalveerde hoeveelheid cache.

LSI Logic is verantwoordelijk voor de raid software stack van de Dell PERC 5/i. LSI maakt net als Areca (en nu ook HighPoint) intelligente raid-adapters die hun verwachtingen waar maken. Dit in tegenstelling tot Promise en 3ware. Adaptec hangt er een beetje tussenin. De prestaties blijven achter maar de bijgeleverde software is wel zeer degelijk.

De PERC 5/i zal zeker beter presteren dan de RocketRAID 2220 die geen cache heeft. De PERC 5/i is een echte enterprise oplossing terwijl ik de RR2220 mijn inziens nog steeds een beetje hangt tussen professioneel en thuisgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Femme, ik heb het inderdaad al weer gelezen de Highpoint inderdaad niet is voorzien van een eigen processor. In iedergeval hartelijk dank voor je reactie, het wordt al een stuk duidelijker waar de PERC5/i. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 20-01-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

nFo

Ja ik zag deze Perc 5 ook overal gedumpt worden voor € 150,-
Is het wat ??

Kan er ook 2GB aan DDR2 in ? :P

Tweakers.net gebruikt er ook een zie ik: http://216.239.59.104/sea...hl=nl&ct=clnk&cd=14&gl=nl

[ Voor 65% gewijzigd door nFo op 20-01-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
nFo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:17:
Ja ik zag deze Perc 5 ook overal gedumpt worden voor € 150,-
Is het wat ??

Kan er ook 2GB aan DDR2 in ? :P

Tweakers.net gebruikt er ook een zie ik: http://216.239.59.104/sea...hl=nl&ct=clnk&cd=14&gl=nl
Wat ik op 2CPU.com heb gelezen is dat men er een 512MB module in heeft kunnen plaatsen met succes. Een 1GB module werdt herkent als 512MB, maar functioneerde wel.

Overigens let er wel op dat de meeste verkopers van deze kaart geen kabels meeleveren of tegen meerprijs en dan wordt er algauw een euro of 20 voor een enkele kabel gevraagd.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 21-01-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

_Dune_ schreef op maandag 21 januari 2008 @ 02:08:
[...]

Wat ik op 2CPU.com heb gelezen is dat men er een 512MB module in heeft kunnen plaatsen met succes. Een 1GB module werdt herkent als 512MB, maar functioneerde wel.

Overigens let er wel op dat de meeste verkopers van deze kaart geen kabels meeleveren of tegen meerprijs.
Dan zul je wel een LSI firmware erop moeten zetten.

Qua performance zou je een review kunnen zoeken van de LSI 8408E die is qua firmware compatible met de Perc 5/i.

[ Voor 11% gewijzigd door Shuriken op 21-01-2008 09:08 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Shuriken schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:07:
[...]
Dan zul je wel een LSI firmware erop moeten zetten.

Qua performance zou je een review kunnen zoeken van de LSI 8408E die is qua firmware compatible met de Perc 5/i.
Dat weet ik zo niet, daar heb ik mij nog niet helemaal in verdiept. Het gaat mij er meer om hoe de kaart out-of-the-box presteerd. Als ik de prestaties later nog kan verhogen door de kaart te voorzien van LSI firmware, dan heb ik daar geen problemen mee. :)

edit: Oke, hij is dus gelijk aan de LSI 8408E dat meende ik al ergens gelezen te hebben. Ik kon het alleen niet zosnel terug vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 21-01-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik zo'n beetje gelezen heb is dat dell kaarten flashen naar LSI over het algemeen een dooie kaart oplevert, ik zou iig goed alle info op het 2cp.com forum doorlezen, ik lees daar nou nog niet zo veel dat het lukt iig.

Netzoals bij de 320-2E overigens, daar kon je ook een hoop goedkope dell varianten voor kopen, maar ik heb net zolang gewacht tot ik een LSI versie kon krijgen, op ebay. Flashen van die kaarten ging ook niet voor zover ik weet.

Heeft die perc5 / 8408 nu ook zo'n iTBBU?, dus met een battie op de geheugen module? Zwaar arelaxed, want bijv de 320-2E heeft dat ook, en daar zijn die iTBBU's er alleen van 128mb, terwijl de controller zelf best 256mb of meer aan kan...

En daarnaast zie je toch vaak meer compatibiliteits problemen bij dit soort kaarten, dus doe even goed wat vooronderzoek.

[ Voor 35% gewijzigd door maratropa op 21-01-2008 09:21 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
maratropa schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:15:
En daarnaast zie je toch vaak meer compatibiliteits problemen bij dit soort kaarten, dus doe even goed wat vooronderzoek.
Bedoel je met compatibiliteits problemen of ze ook in het moederbord functioneren? Zoals op 2CPU.com hebben ze namelijk een compleet topic waar ze in bijhouden op welk moederbord deze kaart functioneerd. Helaas staat mijn Asus M2N32 WS Professional er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ja, dit was ook soms het gezeik met de 320-2E. Zo'n lijst is handig, en als ie er dus niet tussen staat zou ik kijken of je daar iemand kan vinden met zo'n moederbord. Of nog beter, kijk of je zo'n kaart op proef kan krijgen van de koper, dan kun je testen, dus of hij mixed met je mobo, en of ie verder lekker werkt enzo..

En ideaal gezien zou je een kaart met BBU willen, want die zijn los vaak niet makkelijk te krijgen, 2dehandsch (tenminste zo was het bij die 320-2E iTBBU, wat sowieso crap was, oudere kaarten zoals de 320-2X hadden wel een losse batterij en ram, en daar kon je gewoon 512mb + bbu opzetten)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb hier een review gevonden over de LSI uitvoering, ik weet nu niet of ik hier gelukkig van moet worden, want of ik lees de grafieken verkeerd of mijn RAIDcore BC4852 presteerd beter dan deze kaart terwijl de RAIDcore een hardware assist kaart is en geen eigen XOR procesor heeft.

De review is overigens alweer uit 2006, dus er kan aardig wat verbeterd zijn doormiddel van firmware.

link: http://www.hexus.net/content/item.php?item=6313&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
Ik vind het maar rare resultaten. Even afgezien van het feit dat de benchmarks van Hexus niet zoveel zeggen over de werkelijke prestaties (tenzij je de hele dag dit synthetische benchmarks draait) vind ik de resultaten ook erg laag. Zo'n MegaRAID doet echt geen 16MB/s sustained write in raid 5. "General usage" testen in IOMeter slaat nergens op, dat is gewoon niet mogelijk met de wijze waarop workloads worden samengesteld in IOMeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Femme schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:24:
Ik vind het maar rare resultaten. Even afgezien van het feit dat de benchmarks van Hexus niet zoveel zeggen over de werkelijke prestaties (tenzij je de hele dag dit synthetische benchmarks draait) vind ik de resultaten ook erg laag. Zo'n MegaRAID doet echt geen 16MB/s sustained write in raid 5. "General usage" testen in IOMeter slaat nergens op, dat is gewoon niet mogelijk met de wijze waarop workloads worden samengesteld in IOMeter.
Ik vond de resultaten ook erg vreemd afgezien van de manier van testen, deze leken mij ookal veel te laag. Ik was al bang dat ik de resultaten niet juist interperteerde. :) Opzoek naar andere benchmarks dan maar.

Nu moet ik eigenlijk ook nog opzoek naar iemand die kan bevestigen of de Per5/i op een Asus M2N32 WS Professional functioneerd, want daar schijnt deze controller toch nog wel kieskeurig in te zijn. :/

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 21-01-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat durf ik niet te zeggen, ik heb er sinds kort eentje liggen maar hij vindt mijn A8N-SLI Deluxe niet leuk, krijg een driverconflict met 1 van de onboard controllers, welke resulteert in een BSOD. Dit heb ik met 3 verschillende OS'en geprobeerd (XP x64, 2K3 x64 en 2K3 x86) en mijn Gigabyte P35-DS3P post niet met de Perc5/i erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Hier de handleiding: http://support.dell.com/s...PERC5/en/UG/PDF/ug_en.pdf
Kan dus alleen 256MB in helaas. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

maratropa schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:15:
Wat ik zo'n beetje gelezen heb is dat dell kaarten flashen naar LSI over het algemeen een dooie kaart oplevert, ik zou iig goed alle info op het 2cp.com forum doorlezen, ik lees daar nou nog niet zo veel dat het lukt iig.

Heeft die perc5 / 8408 nu ook zo'n iTBBU?, dus met een battie op de geheugen module? Zwaar arelaxed, want bijv de 320-2E heeft dat ook, en daar zijn die iTBBU's er alleen van 128mb, terwijl de controller zelf best 256mb of meer aan kan...

Als je het topic goed leest, kan je bepaalde firmwares uitstekend gebruiken. De laatste levert geen enkel probleem op.

De BBU is idd ook zon geval op de geheugenmodule.
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:27:
Dat durf ik niet te zeggen, ik heb er sinds kort eentje liggen maar hij vindt mijn A8N-SLI Deluxe niet leuk, krijg een driverconflict met 1 van de onboard controllers, welke resulteert in een BSOD. Dit heb ik met 3 verschillende OS'en geprobeerd (XP x64, 2K3 x64 en 2K3 x86) en mijn Gigabyte P35-DS3P post niet met de Perc5/i erin.
Je hebt dubbel pech. De controller houd niet van de P35 chipset en schijnbaar ook niet van Gigabyte boardjes.
Met de nieuwe firmware van LSI werkt dit wel met 512 MB.

[ Voor 81% gewijzigd door Shuriken op 21-01-2008 15:05 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ja oke, met die LSI firmware.
Kopen of niet ?

Zal wel niet sneller zijn dan mijn: Areca ARC-1210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ja wel of niet kopen, that's the question. ;) Ik ben ook al suf aan het zoeken geweest naar een fatsoenlijke benchmark om te zien met welke b.v. Areca kaart hij te vergelijken is kwa performance. Op de een of andere manier zijn de Areca kaarten heel mooi kaarten om mee te vergelijken, omdat hier zoveel benchamrks van zijn.

Vervolgens komt de compatibiliteit ook nog om de hoek kijken... helaas kan ik daar weinig over vinden in combinatie met mijn eigen moederbord. Ik dacht Asus zelf eens te raadplegen, maar een fatsoenlijk e-mail adres is daar ook nie te vinden, alleen een e-mail form dat je kan invullen, maar om de een of andere reden functioneerd het formulier niet goed. *mopper*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
Ik heb geen vergelijking van de Dell PERC 5 met een Areca ARC-1680 waarbij dezelfde harde schijven worden gebruikt. Ik heb wel benchmarks van een PERC 5/E met Fujitsu MAX-schijven en de ARC-1680 512MB met Seagate's Cheetah 15K.5 (die een generatie nieuwer zijn en hogere str's halen). De ARC-1680 presteert fors beter in de workstation benchmarks en doet het wat minder dan de PERC 5/E in de database-benchmarks. Ik heb nu overigens nieuwe firmware voor de ARC-1680 waarmee de databaseprestaties wat zijn verbeterd. Hij levert hiermee ook veel betere prestaties in de IOMeter fileserversimulatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 14:56
Onlangs ook 2 perc5/i's aangeschaft i.c.m. bbu. Met de bedoeling er een in m'n desktop (asus p5k dlx) en een als extra controller in m'n server (xbx2) te gebruiken.

Heb de perc5/i in m'n asus p5k dlx (p35) geprobeerd, dit werkt niet, geen post, geen beepjes, niks... Maar besloten om ze dan beide te gaan gebruiken in m'n server, op dit moment bevat deze een highpoint 2320 controller.

Echter op m'n server heb ik driverissues onder vista met de perc5/i, (code 10, driver cannot start), kan de oorzaak echter niet achterhalen. Vanalles geprobeerd met verschillende firmware en driverversies maar niet aan de praat te krijgen. Vervolgens ubuntu live cd erin geflikkerd en dat werkt direct, deze herkent de controller en virtual drives meteen. Ga nu toch maar linux op m'n server draaien, voorheen nooit gedaan omdat de highpoint (2320) drivers onder linux niet vooruit te branden waren.

De perc's zijn blijkbaar nogal kieskeurig qua moederbord en daarnaast zijn er onder windows ook nog de nodige issues met drivers. Kan verder nog niet veel melden over de performance, moet nog een paar extra schijven aanschaffen zodat ik ruimte heb om m'n huidige array te migreren naar de nieuwe controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 00:22

mrb

Etharion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:33:
Onlangs ook 2 perc5/i's aangeschaft i.c.m. bbu. Met de bedoeling er een in m'n desktop (asus p5k dlx) en een als extra controller in m'n server (xbx2) te gebruiken.

Heb de perc5/i in m'n asus p5k dlx (p35) geprobeerd, dit werkt niet, geen post, geen beepjes, niks... Maar besloten om ze dan beide te gaan gebruiken in m'n server, op dit moment bevat deze een highpoint 2320 controller.

Echter op m'n server heb ik driverissues onder vista met de perc5/i, (code 10, driver cannot start), kan de oorzaak echter niet achterhalen. Vanalles geprobeerd met verschillende firmware en driverversies maar niet aan de praat te krijgen. Vervolgens ubuntu live cd erin geflikkerd en dat werkt direct, deze herkent de controller en virtual drives meteen. Ga nu toch maar linux op m'n server draaien, voorheen nooit gedaan omdat de highpoint (2320) drivers onder linux niet vooruit te branden waren.

De perc's zijn blijkbaar nogal kieskeurig qua moederbord en daarnaast zijn er onder windows ook nog de nodige issues met drivers. Kan verder nog niet veel melden over de performance, moet nog een paar extra schijven aanschaffen zodat ik ruimte heb om m'n huidige array te migreren naar de nieuwe controllers.
Even kort door de bocht in dit topic, maar is de highpoint uberhaubt vooruit te branden ? Welke Write waardes haal je bv i.c.m. die kaart?
Ook ik ben namelijk opzoek naar een raid5 controller , en ook de perc5/i heb ik voorbij zien komen , echter heb ik ook een Gigabyte G33 boardje en durf daardoor dus de gok niet echt aan om deze aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etharion
  • Laatst online: 22-09 14:56
mrb schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:09:
[...]

Even kort door de bocht in dit topic, maar is de highpoint uberhaubt vooruit te branden ? Welke Write waardes haal je bv i.c.m. die kaart?
Idd offtopic, vandaar alleen ff een screenshotje, 6xR5 wd4000yr op RR2320 op windows, onder linux lagen de snelheden beduidend lager, kan me geen exacte waardes herinneren maar dacht rond de 50/60mb/s sequential read.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.kiezenbrink/rr2320_raid5_6wd4000yr_ss.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 00:22

mrb

Etharion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:31:
[...]

Idd offtopic, vandaar alleen ff een screenshotje, 6xR5 wd4000yr op RR2320 op windows, onder linux lagen de snelheden beduidend lager, kan me geen exacte waardes herinneren maar dacht rond de 50/60mb/s sequential read.

[afbeelding]
_/-\o_ thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
mrb schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:09:
[...]

Ook ik ben namelijk opzoek naar een raid5 controller , en ook de perc5/i heb ik voorbij zien komen , echter heb ik ook een Gigabyte G33 boardje en durf daardoor dus de gok niet echt aan om deze aan te schaffen...
Voor een hostbased raid-controller levert de HighPoint RocketRAID 2320 nette prestaties. Hij is ook een stukken sneller dan onboard sata-controllers met raid 5-functionaliteit zoals de ICH9R. Zie de grafieken in deze productreview voor een prestatievergelijking met andere sata raid-adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Etharion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:33:

Okay bedankt, ik gebruik ook een Asus P5K Deluxe.
Dus dat gaat niet werken dan. :|

Wel raar, die Areca's werken overal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik denk dat LSI consumentenbordjes niet zo veel kan schelen, helaas...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik denk dat ik zelf toch af zie van de Perc5/i controller. Het is mij toch net even te veel geld om te gokken of hij gaat functioneren en dat voor voornamelijk hobby. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
Ik heb sinds 2 maanden de Perc5/i en ben er best tevreden over. Heb nu 4x 500GB in RAID 5. Mijn mainboard is een Asus P5N32-E SLI Plus. In m'n vorige mainboard werkte de kaart ook niet (MSI P965 Platinum) maar dat komt omdat je minimaal een PCI-E x8 slot moet hebben.

Mocht iemand weten waar ik een losse BBU kan kopen, dan hoor ik dat graag :)

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Die iTBBU's zijn vaak pokkeduur, de LSIiTBBU02 voor deze perc5i is zo'n 260 nieuw...
Voor mijn 320-2E heb ik gewoon op ebay eenzelfde controllerkaart maar dan met BBU gekocht, omdat je ze los nauwelijks vind, en dat nog goedkoper was dan een losse nieuw kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 23-01-2008 09:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07

_Arthur

blub

Er is een oplossing om de Perc 5/i op P35 en X38 moederboarden toch te laten werken.

Zie o.a. dit topic: http://forums.2cpu.com/showthread.php?t=90200
Just find in a chinese forum, they say use tape to cover the PCI-E "5" and "6" pins then it can work normally on P35 chipset.
en
For those who wonder (like me), it's pin B5 and B6 you need to cover, meaning the pins on the component side of the card.
Mijn Perc 5/i staat in 'bestelling'. Echter verwacht ik geen moederboard problemen aangezien er een serverboard voor komt.

[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 24-03-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Houd er wel rekening mee dat de PERC5i controller veelal zonder PCI-bracket wordt geleverd. Zelf heb ik er toch één via e-bay gekocht, helaas was het nog een poos wachten op passende kabels, maar inmiddels is alles binnen. Op het ogenblik ben ik een backup aan het maken van mijn data zodat ik straks RAID controllers kan gaan wisselen tussen systemen en de PERC5i uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Met de perc 5i moet je voorzichtig zijn, die werkt enkel op een standaard PCI Express slot. Zo'n slot vind je enkel op oudere of server moederborden. De nieuwere intel chipsets voor de desktop hebben inderdaad ook PCI Express, maar geoptimaliseerd voor video kaarten... en daar werkt die niet in :-(

Zoek eens op google, je vind hier veel info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
poing schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:45:
Met de perc 5i moet je voorzichtig zijn, die werkt enkel op een standaard PCI Express slot. Zo'n slot vind je enkel op oudere of server moederborden. De nieuwere intel chipsets voor de desktop hebben inderdaad ook PCI Express, maar geoptimaliseerd voor video kaarten... en daar werkt die niet in :-(

Op 2CPU.com loopt er een topic waarin men moederborden verzameld waarop de PERC5/i functioneerd. Op dit moment lijken alle Asus WS moederborden de kaart in het tweede PCI-e 16x slot te accepteren. Overigens wat bedoel je met een "standaard PCI-e slot". Het niet accepteren van een RAID controller in het tweede PCI-e 16x slot was nu juist bij de eerst moederborden met twee PCI-e 16x sloten een probleem. Inmiddels zijn deze problemen veelal verholpen met BIOS update's.

Overigens is er één Asus WS moederbord dat tot voor kort nog niet op 2CPU's lijst werd genoemd en dat is de enige op AMD gebasseerde moederbord, maar als het goed is kan ik daar binnenkort meer over vertellen, aangezien ik deze combinatie ga testen.

2CPU: http://forums.2cpu.com/sh...p?t=84882&highlight=perc5
Misschien ook handig: [howto] Perc 5i (dell) met Windows XP en Sata II disken

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 25-03-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

poing schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:45:

De oplossing hiervoor, getest met P35 en X38 chipsets, staat 4 posts hier boven.

Passende kabels haal je trouwens hier: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1940

2 Stuks voor 16euro inc verzendkosten.

[ Voor 10% gewijzigd door _Arthur op 25-03-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:52:
[...]

De oplossing hiervoor, getest met P35 en X38 chipsets, staat 4 posts hier boven.

Passende kabels haal je trouwens hier: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1940

2 Stuks voor 16euro inc verzendkosten.
Weet je zeker dat deze kabels passen? Aangezien je een specifiek type SAS aansluiting moet hebben, en hier geen types bij vermeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DutchTSE schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:12:
Weet je zeker dat deze kabels passen? Aangezien je een specifiek type SAS aansluiting moet hebben, en hier geen types bij vermeld worden?
Vertel eens, wat is het verschil tussen die 'specifieke' SAS aansluiting en een 'normale' SAS aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:30:
[...]

Vertel eens, wat is het verschil tussen die 'specifieke' SAS aansluiting en een 'normale' SAS aansluiting?
Ik heb geen idee, daarvoor zal jij een vaste bezoeker zijn van dit forumdeel en ik niet :) Ik stel mijn vraag om te voorkomen dat ik geld uitgeef en vervolgens erachter kom dat de kabels niet passen...

Wikipedia: Wikipedia: Serial Attached SCSI
De kabel moet dus SFF8484 --> S-ATA zijn.

Maar goed, ik zal me vraag anders voor je stellen:
Heb jij de genoemde kabels draaien op een dell perc 5/i SAS raid controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DutchTSE schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:20:
Ik heb geen idee, daarvoor zal jij een vaste bezoeker zijn van dit forumdeel en ik niet :) Ik stel mijn vraag om te voorkomen dat ik geld uitgeef en vervolgens erachter kom dat de kabels niet passen...

Wikipedia: Wikipedia: Serial Attached SCSI
De kabel moet dus SFF8484 --> S-ATA zijn.
Dat is die kabel bij Dealextreme ook. Er is namelijk maar 1 type SFF 8484. Zoals je in de url die je paste zelf al aangaf.
Nog niet. Gaat gebeuren wanneer ik de Perc 5/i en de kabels binnen heb (Perc verwacht ik deze week, de kabels volgende week).

Wanneer het draait in een test opstelling laat ik dat hier zeker even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ik heb de dell perc5i hier ook liggen maar heb hem nog niet geinstalleerd. Ik hoop dat hij werkt op mijn intel Q35 chip. Zoniet switch ik met mijn desktop moederbord, da's een intel d975xbx2, wat volgens de geruchten wél werkt. Doel : raid 5 array met 4 WD SATAII schijven als storage array voor vmware esx tests :)
Ik heb de controller op de kop kunnen tikken via ebay, mét 2 kabels en een BBU.

[ Voor 32% gewijzigd door Magnum1982 op 26-03-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Zoals vele zit ik ook te kijken naar een perc 5/i. Leuk die cache en RAIDsets maar ik wil niet via de kaart RAIDsets aanmaken. Kan ik 3 schijven gewoon aansluiten op de kaart alszijnde gewone schijven en die via Windows zelf indelen als RAID 1,0 en 5? Die 256MB cache wordt dan verdeeld onder de schijven die op dat moment gebruikt worden? Voor RAID1 en 0 zal zo'n kaart voor mijn gevoel niet gigantisch veel berekenen waardoor je gewoon via Windows de configuratie instelt en de snelheid hoger wordt omdat de kaart door de cache alsnog de snelheid haalt die hij ook zou halen als de configuratie via de controller wordt geregeld. Langzamere RAID5 lijkt me logisch omdat ik dat alsnog door de CPU zelf laat doen, hier hoef ik die megasnelheid niet voor te hebben.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Stropdas schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:37:
Zoals vele zit ik ook te kijken naar een perc 5/i. Leuk die cache en RAIDsets maar ik wil niet via de kaart RAIDsets aanmaken. Kan ik 3 schijven gewoon aansluiten op de kaart alszijnde gewone schijven en die via Windows zelf indelen als RAID 1,0 en 5? Die 256MB cache wordt dan verdeeld onder de schijven die op dat moment gebruikt worden? Voor RAID1 en 0 zal zo'n kaart voor mijn gevoel niet gigantisch veel berekenen waardoor je gewoon via Windows de configuratie instelt en de snelheid hoger wordt omdat de kaart door de cache alsnog de snelheid haalt die hij ook zou halen als de configuratie via de controller wordt geregeld. Langzamere RAID5 lijkt me logisch omdat ik dat alsnog door de CPU zelf laat doen, hier hoef ik die megasnelheid niet voor te hebben.
Als je software RAID wilt gebruiken, waarom dan een duurdere hardware RAID controller kopen? Kijk dan naar een simpele S-ATA kaart met meerdere poorten of zoek een moederbord op met de nodige S-ATA poorten. Dit lijkt mij nog goedkoper dan voor €160 of meer een hardware RAID controller te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Simpele contoller heeft niet al die cache onboard. Hieronder wat testresultaten van een onboard controller to.v. een goede hardwareRAIDkaart. Met een enkele schijf wordt er al winst gehaald. De resultaten in RAID0 zijn natuurlijk met configuratie ingesteld via de onboard/RAIDkaart en niet in Windows. Het gaat mij erom of de kaart als hij via Windows is ingesteld nogsteeds vergelijkbare resultaten weet te halen met een PERC 5/i met 2schijven zoals met onboard controller met 4 schijven. Voor RAID0 hoeft de processor niet gigantisch te berekenen dus als dat niet door de RAIDkaart gedaan hoeft te worden en zou dus niet zo veel uit hoeven te maken als je dat door Windows laat doen. Verder is de manier van data verdelen op RAID0 op de onboard en RAIDkaart volgens hetzelfde principe en gaat het om optimalisaties van ophalen en schrijven van de data. Daar zou zo'n RAIDkaart dus een stuk beter in zijn. Of hij nou naar 1 of meerdere schijven hetzelfde bestand schrijft zou hierbij niet uit hoeven maken. Hij heeft 256MB om te verdelen over de paar schijven

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bww7xdutpvUSTre3tZd8Eckq/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

De Perc 5/i met BBU is binnen.

Op mn Asus P5L-VM 1394 (Intel 945G chipset) wilde de Perc eerst niet booten. Direct pin B5 en B5 afgeplakt, terug gestopt en direct werken.

Nu nog wachten op m'n kabels en 512mb ECC REG geheugen.

Kaart is ook gelijk voorzien van de laatste LSI firmware 7.0.1-0045_SAS_1068_FW_Image_1.12.120-0394 met de LSI Megacli.exe tool.

[ Voor 22% gewijzigd door _Arthur op 27-03-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
_Arthur schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:02:

Op mn Asus P5L-VM 1394 (Intel 945G chipset) wilde de Perc eerst niet booten. Direct pin B5 en B5 afgeplakt, terug gestopt en direct werken.

Kaart is ook gelijk voorzien van de laatste LSI firmware 7.0.1-0045_SAS_1068_FW_Image_1.12.120-0394 met de LSI Megacli.exe tool.
Ik lees dat je er een grotere geheugen module er in wilt plaatsen, zover ik heb gelezen op 2CPU.com is het iemand inderdaad gelukt een 512MB module aan de praat te krijgen, maar bij de meesten accepteerde de kaart geen grotere geheugen modulen.

Maar misschien heb jij geluk, aangezien jij de LSI firmware er ook op hetbt gekregen, dit schijnt namelijk ook niet altijd even makkelijk te gaan. :D Helaas moet ik van mijn huidige RAID set nog een backup maken.

Straks twee RAID5 controllers aan het werk. Zowel een RAIDcore BC4852 als de PERC5/i, tenminste als deze laatste in het moederbord werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 28-03-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
Ik krijg mijn controller niet aan de praat op mijn Intel Bad Axe2 (post niet), maar hij werkt wel op de Q35 chipset van mijn intel Johannesburg moederbordje. Dat volstaat voor mij, maar ik heb een probleem bij het instellen van mijn raid array : ik vind nl geen schijven terug !

Ik kan in de configuration tool (bios - ctrl+r) van de Dell perc 5, maar zie daar geen physical disks. Ik heb reeds geprobeerd met een seagate en een WD 500AAKS, maar er wordt niets gevonden. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? BBU is aangesloten, en ik gebruik kabels die heel erg gelijken op diegenen hierboven vermeld.

Ik ga morgen eens proberen om via de bijgeleverde Cd in windows te kijken of er disks te zien zijn, maar ik vrees ervoor...

[ Voor 22% gewijzigd door Magnum1982 op 28-03-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

_Dune_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:57:
Ik lees dat je er een grotere geheugen module er in wilt plaatsen, zover ik heb gelezen op 2CPU.com is het iemand inderdaad gelukt een 512MB module aan de praat te krijgen, maar bij de meesten accepteerde de kaart geen grotere geheugen modulen.
De meest recente LSI firmware support gewoon 512MB geheugen. En de Intel IOP333 processor ondersteunt tot 2Gigabyte DDR en 1Gigabyte DDR2 geheugen. Dus daar zit de limitatie niet.
Maar misschien heb jij geluk, aangezien jij de LSI firmware er ook op hetbt gekregen, dit schijnt namelijk ook niet altijd even makkelijk te gaan. :D Helaas moet ik van mijn huidige RAID set nog een backup maken.
Ik weet niet of het met geluk te maken heeft. Aangezien er verschillende methoden zijn om te flashen (megacli via een dosbox, LSI Megaraid manager, Dell Megaraid manager). De mensen vertellen doorgaans nooit exact wat ze gedaan hebben en met welke tool.

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 28-03-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

_Arthur schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:02:

Afbeeldingslocatie: http://dns-ip.de/gallery2/d/199-3/Perc+5i+Pin-Mod.jpg

Neem aan dat je deze 2 bedoelt. De meeste gebruikers maken gebruik van een chipset van Intel op Asusbordjes maar ik hoop dat dit ook werkt voor moederborden met nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Stropdas schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:47:
[...]

[afbeelding]

Neem aan dat je deze 2 bedoelt. De meeste gebruikers maken gebruik van een chipset van Intel op Asusbordjes maar ik hoop dat dit ook werkt voor moederborden met nvidia
Natuurlijk die twee :)

Want de fix komt uit hetzelfde topic...

En als je die andere thread door neemt zie je dat er op nvidia boardjes minder problemen zijn gemeld.

[ Voor 10% gewijzigd door _Arthur op 29-03-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

_Arthur schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:02:
[...]

Natuurlijk die twee :)

Want de fix komt uit hetzelfde topic...

En als je die andere thread door neemt zie je dat er op nvidia boardjes minder problemen zijn gemeld.
Die thread van 16 pagina's bedoel je? Ja die heb ik doorgelezen, niet alles precies. De 680i werkt vrijwel altijd maar die heb ik niet. Wat me niet duidelijk werd was iemand die de cache niet kon gebruiken omdat hij geen BBU gebruikte. Ik wil een UPS aanschaffen en dan heb ik die BBU niet eens nodig. Klinkt mij als belachelijk dat je die cache niet zou kunnen gebruiken omdat hij vind dat je dan die BBU erbij moet hebben. Lever dat ding er dan standaard bij als je er toch 256MB cache bij levert zou ik denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

DutchTSE schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:20:

Aangezien _Arthur aangeeft zijn kabels nog niet binnen te hebben deel ik mijn ervaring maar even mee: ik gebruik de kabels van DealExtreme al een tijdje op de Perc en dat werkt prima.
_Arthur schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:50:
Ik weet niet of het met geluk te maken heeft. Aangezien er verschillende methoden zijn om te flashen (megacli via een dosbox, LSI Megaraid manager, Dell Megaraid manager). De mensen vertellen doorgaans nooit exact wat ze gedaan hebben en met welke tool.
Bij mij werkte het flashen zonder problemen via de Dell Megaraid Manager.

[ Voor 34% gewijzigd door RTB op 29-03-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

RTB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:38:
Aangezien _Arthur aangeeft zijn kabels nog niet binnen te hebben deel ik mijn ervaring maar even mee: ik gebruik de kabels van DealExtreme al een tijdje op de Perc en dat werkt prima.
Kijk dat is mooi nieuws. Ben ik daar ook weer gerust over :) Bedankt voor de bevestiging.
Bij mij werkte het flashen zonder problemen via de Dell Megaraid Manager.
Ik heb het eigenlijk direct via de megacli.exe gedaan.
Stropdas schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:27:
Die thread van 16 pagina's bedoel je? Ja die heb ik doorgelezen, niet alles precies. De 680i werkt vrijwel altijd maar die heb ik niet. Wat me niet duidelijk werd was iemand die de cache niet kon gebruiken omdat hij geen BBU gebruikte. Ik wil een UPS aanschaffen en dan heb ik die BBU niet eens nodig. Klinkt mij als belachelijk dat je die cache niet zou kunnen gebruiken omdat hij vind dat je dan die BBU erbij moet hebben. Lever dat ding er dan standaard bij als je er toch 256MB cache bij levert zou ik denken
Die van 16 pagina's ja :)

Je opmerking over die cache is nogal raar. Want die wordt gewoon gebruikt, ongeacht je nu een BBU hebt of niet. Het enige wat je doorgaans niet kan gebruiken is de Write Back optie op je raid card. Aangezien je veel data corruption kan verwachten als de stroom uitvalt en de data in de cache op je raid controller gewoon opeens 'weg' is.

Je kan Write Back echter wel geforceerd aanzetten. Maar een UPS is dan zeker wel een vereiste als je geen BBU hebt.

Ik zelf ga voor de BBU+UPS optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

_Arthur schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:38:
[...]

Die van 16 pagina's ja :)

Je opmerking over die cache is nogal raar. Want die wordt gewoon gebruikt, ongeacht je nu een BBU hebt of niet. Het enige wat je doorgaans niet kan gebruiken is de Write Back optie op je raid card. Aangezien je veel data corruption kan verwachten als de stroom uitvalt en de data in de cache op je raid controller gewoon opeens 'weg' is.

Je kan Write Back echter wel geforceerd aanzetten. Maar een UPS is dan zeker wel een vereiste als je geen BBU hebt.

Ik zelf ga voor de BBU+UPS optie.
Die write back bedoelde ik eigenlijk ja. Ik wil ook mijn data niet corrupt zien vandaar dat ik al aan het uitzoeken was welke UPS ik wil hebben. Kabel is al bij dealextreme besteld. Nu de kaart nog. Blij dat die BBU voor mij niet nodig is zo dat scheelt weer wat geld. Is gelijk de prijs van de UPS weer effectief lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Stropdas schreef op zondag 30 maart 2008 @ 01:45:
Die write back bedoelde ik eigenlijk ja. Ik wil ook mijn data niet corrupt zien vandaar dat ik al aan het uitzoeken was welke UPS ik wil hebben. Kabel is al bij dealextreme besteld. Nu de kaart nog. Blij dat die BBU voor mij niet nodig is zo dat scheelt weer wat geld. Is gelijk de prijs van de UPS weer effectief lager ;)
Mijn BBU was 20euro toen ik de controller tegelijk kocht. Mischien kan je dezelfde persoon eens vragen of hij de BBU ook los verkoopt. Zet even je PM aan in je profiel. Stuur ik je de gegevens van die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
_Arthur schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:32:
[...]
Mijn BBU was 20euro toen ik de controller tegelijk kocht. Mischien kan je dezelfde persoon eens vragen of hij de BBU ook los verkoopt. Zet even je PM aan in je profiel. Stuur ik je de gegevens van die persoon.
Zou ik deze gegevens ook van jouw mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:34:
[...]

Zou ik deze gegevens ook van jouw mogen ontvangen?
Ik ontvang ze ook graag van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Nu er zoveel mensen toch intresse in hebben kiep ik het gewoon hier neer want zo speciaal is het ook weer niet.

Ik heb mijn controller + bbu op ebay.nl gekocht. De controller was 140e en de bbu 20e. En er kwam iets van 6euro aan verzend kosten bij. Dus voor 166e had ik de Perc 5/i + BBU.

Of de verkoper de BBU's ook los verkoopt moet je hem zelf maar vragen. Het gaat om dit artikel en verkoper op ebay: http://cgi.ebay.nl/LSI-Lo...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 24-09 18:09
Ik heb er ook maar eentje besteld op ebay: 120-125 euro inclusief BBU + PCI mount ding en shipping

Heb tevens op DX maar 2 4-sas kabels besteld om 8 disks kwijt te kunnen voor 16 euro :)

Kan niet wachten totdat hij binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Een mount bracket sloop je anders zelf van een oude netwerkkaart af oid. Dat ding is de 10$ of meer echt niet waard.

Ik hang er tzt 8 stuks Spinpoint F1 1TB aan. Ben dan wel benieuwd naar de performance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:24

oshiro

Chill, dude.

Hmz... ik heb flink gezocht (hence the time) maar ik kan nergens vinden of de Perc 5 werkt met een NForce 570 chipset... Ik zou de handel graag willen gebruiken in een Asus M2N-E bord :)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

De kabes van DealExtreme zijn binnen en alles werkt prima op dit moment.

Voor de stats:
- Dell Perc 5/i
- BBU
- 256mb cache (wordt 512mb)
- Firmware version: 1.12.120-0394 (LSI Firmware!)
- Firmware Package Version: 7.0.1-0045
- Firmware Build Time: Jan 31 2008 (13:26u 50s)
- Dell SAS Raid Storage Manager v2.08-00
- Dell Windows XP Drivers 2.24.0.32 (6/6/2007)
- PCI-e pin 5 & 6 FIX (afplakken) toegepast: ja
- Kabels: SFF 8484 naar 4 SATA connectoren, van DealExtreme a $11.90 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1940
- Moederboard: Asus P5L-VM 1394 (Intel 945G chipset)

Funtioneel testen doe ik met een 36GB WD Raptor. Echte benchmarks komen tzt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Heb ook de PERC 5/i besteld met alles batterij en bevestigingsding. Zal nog even duren voordat ie binnen is vanuit de VS dus schijven wacht ik ff mee. Eerst vond ik t een hoop geld maar heb wel een kado voor mezelf verdient ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Stropdas op 04-04-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Heb ook al enkele maanden naar tevredenheid een Perc5/i+BBU draaien op een M2N-SLI Deluxe mobo.

Performance is geweldadig. Veel beter dan software raid0, en ook nog betrouwbaarder. >:)

Heb na wat moeite een LSI firmware erop gekregen en draaide Win2K3 met de Dell drivers.

Afgelopen week de laatste LSI firmware 7.0.1-0045 geflasht met MegaCLI.
Vervolgens de LSI W2k3_x86_2.20.0.32_zip5_signed_driver drivers gemod.
Overigens waren ze niet signed volgens Windows, maar wellicht is dat omdat ze gemod zijn?!

Zou graag nu ook een PERC 5/i willen voor mijn workstation, zodat de 2x RAID0 op de schop kan
Maar vind het de investering niet waard, de Opteron 146 is nu eerder de beperking.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

DarkHelmet schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:38:
Heb ook al enkele maanden naar tevredenheid een Perc5/i+BBU draaien op een M2N-SLI Deluxe mobo.

Performance is geweldadig. Veel beter dan software raid0, en ook nog betrouwbaarder. >:)

Heb na wat moeite een LSI firmware erop gekregen en draaide Win2K3 met de Dell drivers.

Afgelopen week de laatste LSI firmware 7.0.1-0045 geflasht met MegaCLI.
Vervolgens de LSI W2k3_x86_2.20.0.32_zip5_signed_driver drivers gemod.
Overigens waren ze niet signed volgens Windows, maar wellicht is dat omdat ze gemod zijn?!

Zou graag nu ook een PERC 5/i willen voor mijn workstation, zodat de 2x RAID0 op de schop kan
Maar vind het de investering niet waard, de Opteron 146 is nu eerder de beperking.
Paar vraagjes, las al eea op 2cpu.com :
Wat heb je gedaan om hem op de m2n-sli deluxe aan de praat te krijgen, las er wisslende resulataten over ?
wat voor videokaart gebruik je er bij ?

Wil hem ook in een w2k3 server setup gaan gebruiken, met 4 wd's in raid 5.
zit nl aan de zelfde setup te denken qua mobo/raid controller, ik twijffelde alleen tussen de dell perc 5i en de adaptec 3805.
Met het oog op eventueel VMWare ESX (vi3)

[ Voor 15% gewijzigd door LoneWolf op 08-04-2008 22:16 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Woensdag pakketje ontvangen. 135euro incl verzendkosten voor complete set. Douane had pakketje niet opengemaakt. MegaRAID sofware geinstalleerd plus drivers voor XP aangepast. Via MegaRAID nieuwste LSI firmware op de kaart gezet. Via de configuratieutility is het nogsteeds Perc 5/i wat hij weergeeft. Batterij is nu aan het opladen. Ik heb er nog geen schijf aangehangen. Hoop dat dat de reden is dat ik een hoop dingen niet kan instellen nog. Kabel van DealExtreme is onderweg. Bij binnenkomst gelijk schijven bestellen en gaan met die banaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Stropdas schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:29:
Woensdag pakketje ontvangen. 135euro incl verzendkosten voor complete set. Douane had pakketje niet opengemaakt. MegaRAID sofware geinstalleerd plus drivers voor XP aangepast. Via MegaRAID nieuwste LSI firmware op de kaart gezet. Via de configuratieutility is het nogsteeds Perc 5/i wat hij weergeeft. Batterij is nu aan het opladen. Ik heb er nog geen schijf aangehangen. Hoop dat dat de reden is dat ik een hoop dingen niet kan instellen nog. Kabel van DealExtreme is onderweg. Bij binnenkomst gelijk schijven bestellen en gaan met die banaan ;)
Nette deal. Als je er disks aan hangt komen de andere opties beschikbaar. Dus dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
LoneWolf schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:21:
[...]

Paar vraagjes, las al eea op 2cpu.com :
Wat heb je gedaan om hem op de m2n-sli deluxe aan de praat te krijgen, las er wisslende resulataten over ?
wat voor videokaart gebruik je er bij ?

Wil hem ook in een w2k3 server setup gaan gebruiken, met 4 wd's in raid 5.
zit nl aan de zelfde setup te denken qua mobo/raid controller, ik twijffelde alleen tussen de dell perc 5i en de adaptec 3805.
Met het oog op eventueel VMWare ESX (vi3)
Ik heb niks bijzonders hoeven te doen.
Mijn m2n-sli is voorzien van de 0903 bios.
Plug and play :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

De 512mb cache werkt ook op mn Perc 5/i. De 256mb verwisselt voor de 512mb en direct werken.

En een screenshot van de LSI Megaraid Manager: http://www.neworder.org/perc512mb.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door _Arthur op 13-04-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

_Arthur schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:21:
De 512mb cache werkt ook op mn Perc 5/i. De 256mb verwisselt voor de 512mb en direct werken.

En een screenshot van de LSI Megaraid Manager: http://www.neworder.org/perc512mb.jpg
Ziet er mooi uit hoor. Deze stap wil ik ook nemen. Zag in dat topic op dat andere forum van iemand die er flink wat snelheidsverhoging mee had gekregen. Wat niet helemaal duidelijk is is wat voor geheugen er perse in. Dubbelzijdig schijnt ook te werken en officieel hoeft de intelchip geen ECC+Reg te hebben maar stoppen een aantal mensen dat er wel in. Wat heb jij erin gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Stropdas schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:58:
Ziet er mooi uit hoor. Deze stap wil ik ook nemen. Zag in dat topic op dat andere forum van iemand die er flink wat snelheidsverhoging mee had gekregen. Wat niet helemaal duidelijk is is wat voor geheugen er perse in. Dubbelzijdig schijnt ook te werken en officieel hoeft de intelchip geen ECC+Reg te hebben maar stoppen een aantal mensen dat er wel in. Wat heb jij erin gedaan?
Dit zit er bij mij in: Infineon, 512MB Registered ECC DDR2 - 3200 Single Sided

Info op de module:
HYS72T64000HR-5-A
512 MB 1R×8 PC2-3200R-333-11-F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

3x640GB Western Digital heb ik er nou aan hangen Via de Manager onder Windows lukt het me niet om RAID0 en RAID5 op dezelfde schijven aan te maken. Meerdere RAID0 of RAID5 doet hij wel. Zodra er een RAID5 volume is aangemaakt en er is nog vrije ruimte dan kan ik alleen nog maar kiezen voor RAID5, bij RAID0 hetzelfde. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie? Liefst heb ik een RAID5 voor OS, RAID0 voor swap en recente downloads en grootste gedeelte RAID5 voor opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Stropdas schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:21:
3x640GB Western Digital heb ik er nou aan hangen Via de Manager onder Windows lukt het me niet om RAID0 en RAID5 op dezelfde schijven aan te maken. Meerdere RAID0 of RAID5 doet hij wel. Zodra er een RAID5 volume is aangemaakt en er is nog vrije ruimte dan kan ik alleen nog maar kiezen voor RAID5, bij RAID0 hetzelfde. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie? Liefst heb ik een RAID5 voor OS, RAID0 voor swap en recente downloads en grootste gedeelte RAID5 voor opslag
NOTE: When you use one physical disk group to create multiple virtual disks, the virtual disks must all have the same RAID level.

Oplossing: meerdere Disk Groups gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

In dit geval grote onzin. Ga niet 3 extra schijven kopen hiervoor. Jammer dat het niet mogelijk is zoals het werkt op de chipsets van Intel waar je wel gewoon die vrijheid hebt. Heb ze nu alles als RAID5 gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Stropdas schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:17:
In dit geval grote onzin. Ga niet 3 extra schijven kopen hiervoor. Jammer dat het niet mogelijk is zoals het werkt op de chipsets van Intel waar je wel gewoon die vrijheid hebt. Heb ze nu alles als RAID5 gezet
Zo'n onboard Intel chipset kun je ook absoluut niet vergelijken met een dergelijke RAID controller als een Perc5i, dat heeft weinig met vrijheden te maken. Ze zijn beide voor compleet andere omgevingen ontwikkeld. In een omgeving waar je een Perc5 gebruikt ga je niet meerdere RAID levels op dezelfde hardeschijf groep plaatsen.

De meeste hardware RAID controllers kunnen dit overigens niet. Naast de Intel Chipset ken ik tenminste maar één duurdere RAID controller serie die het ook kan, de RAIDcore controllers uit de 5000 serie. http://www.ciprico.com/Products/RaidCore.cfm Dit zijn overigens hardware assist kaarten, een goot deel van de intelligentie zit in de meegeleverde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:02
Voor de mensen die het geheugen willen uitbreiden naar 512MB: De Kingston KVR400D2S8R3/512 doet het prima op de Perc 5/i met de laatste lsi firmware update!

De kaart werkt ook prima op een Asus P5WDG2-WS (niet de pro maar voorloper) met intel 975x chipset. Op een Gigabyte EX38-DS5 met F2 bios moeten de B5 en B6 pinnen worden afgeplakt, anders post het systeem niet eens.

/edit

Ik vindt de 2 chips op de kaart wel heel erg warm worden (niveau fikken verbranden), is dit normaal?

[ Voor 11% gewijzigd door twiekert op 03-05-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

twiekert schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:09:
Ik vindt de 2 chips op de kaart wel heel erg warm worden (niveau fikken verbranden), is dit normaal?
Dit schijnt bij veel Raid kaarten met de IOP333 voor te komen (zowel de Dell's als Areca's). Oplossing is dus een koelblokje op de tweede chip plakken en een goede luchtverplaatsing langs de koelblokken regelen. Eventueel een fan op de koelblokjes monteren.

Ze kunnen echter een behoorlijke temperatuur aan. Echter ik heb van crashende controllers gelezen door oververhitting.

[ Voor 14% gewijzigd door _Arthur op 04-05-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

_Dune_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:57:
[...]

Straks twee RAID5 controllers aan het werk. Zowel een RAIDcore BC4852 als de PERC5/i, tenminste als deze laatste in het moederbord werkt.
En Dune, doet de Perc 5.i het op je asus m2n ws board ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
twiekert schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:09:
Bij mij idem, ik heb er voor alle zekerheid reeds een 120mm onder voorzien (echt abnormale hitte, véél warmer dan een northbridge chip of dergelijks wordt)

Ik heb gisteren mijn controller voor het eerst gestart, maar ik krijg geen physical disks te zien in de bios van de perc5/i. Ik heb reeds getest met een WD SATAII en een Hitachi SATAI schijf, en met 2 kabels...
Ik werk met een intel DQ35JO bordje, de controller is ingeplugged in een 16x PCI-E slot, BBU is aangesloten en opgeladen. De controller wordt in linux perfect herkend en de drivermodule wordt ingeladen, maar ik heb gewoon geen extra schijven bij.

Ik ga vanavond de bios van het moederbord reeds updaten voor alle zekerheid. Nadien zou ik die van de controller willen flashen, maar welke bios is hiervoor aangeraden? Werkt die van LSI op alle controllers? Behoud ik dan support voor vmware esx server?
Gezien het een aankoop via ebay is van enkele maanden geleden, hoop ik echt wel dat dit ding werkt. Zoniet ga'k voor een andere raid5 controller op pci-e met goeie driversupport, maar dan hoogstwaarschijnlijk zonder esx... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Magnum1982 op 04-06-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Magnum1982 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:42:
[...]

Bij mij idem, ik heb er voor alle zekerheid reeds een 120mm onder voorzien (echt abnormale hitte, véél warmer dan een northbridge chip of dergelijks wordt)

Ik heb gisteren mijn controller voor het eerst gestart, maar ik krijg geen physical disks te zien in de bios van de perc5/i. Ik heb reeds getest met een WD SATAII en een Hitachi SATAI schijf, en met 2 kabels...
Ik werk met een intel DQ35JO bordje, de controller is ingeplugged in een 16x PCI-E slot, BBU is aangesloten en opgeladen. De controller wordt in linux perfect herkend en de drivermodule wordt ingeladen, maar ik heb gewoon geen extra schijven bij.
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je kabels. Welke gebruik je precies? (Eventueel met link waar je ze gehaalt hebt).
Ik ga vanavond de bios van het moederbord reeds updaten voor alle zekerheid. Nadien zou ik die van de controller willen flashen, maar welke bios is hiervoor aangeraden? Werkt die van LSI op alle controllers?
Gewoon de meest recente voor de LSI 8408E (linkje)
Behoud ik dan support voor vmware esx server?
ESX gebruikt voor beide controllers dezelfde driver, dus: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
Mocht je de kaart op windows gaan gebruiken met de LSI drivers dan moet je de device id's in de inf van de LSI driver zetten, anders wordt de kaart niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

twiekert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:22:
Mocht je de kaart op windows gaan gebruiken met de LSI drivers dan moet je de device id's in de inf van de LSI driver zetten, anders wordt de kaart niet herkend.
Onder Windows 2008 werd de kaart (met LSI firmware) gewoon standaard gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
de lsi driver voor XP kent de dell kaart niet, deze moeten dus wel aangepast worden, de juiste device id's zijn uit de drivers van dell zelf te halen. Blijkbaar is dit voor Server 2008 niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
_Arthur schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:07:
[...]

Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je kabels. Welke gebruik je precies? (Eventueel met link waar je ze gehaalt hebt).
Tnx voor bovenstaande antwoorden. Ik gebruik een blauwe kabel met het volgende merk embossed : "amphenol". Op een sticker staat de referentie CBL-0103L. Die referentie brengt mij hier : http://www.wiredzone.com/itemdesc.asp?ic=10016794
De kabel lijkt hier zéér sterk op (kleine foto natuurlijk).

Slechte kabels? Ik heb er zo'n 2, geven beiden hetzelfe resultaat, namelijk : geen schijven gedetecteerd !
Indien deze kabels de oorzaak zouden zijn, waar vind ik dan de juiste kabels?
(voor alle duidelijkheid : ik heb nog niét geflashed, aangezien dat onnodig lijkt als de kabels de oorzaak zouden zijn ;-) )

[ Voor 18% gewijzigd door Magnum1982 op 05-06-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Magnum1982 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:06:
[...]
Tnx voor bovenstaande antwoorden. Ik gebruik een blauwe kabel met het volgende merk embossed : "amphenol". Op een sticker staat de referentie CBL-0103L. Die referentie brengt mij hier : http://www.wiredzone.com/itemdesc.asp?ic=10016794
De kabel lijkt hier zéér sterk op (kleine foto natuurlijk).

Slechte kabels? Ik heb er zo'n 2, geven beiden hetzelfe resultaat, namelijk : geen schijven gedetecteerd !
Indien deze kabels de oorzaak zouden zijn, waar vind ik dan de juiste kabels?
(voor alle duidelijkheid : ik heb nog niét geflashed, aangezien dat onnodig lijkt als de kabels de oorzaak zouden zijn ;-) )
Volgens de link gebruik je dus crossover kabels. Dit dienen straightkabels te zijn. Anders gaat het niet werken.

Deze kabels (linkje) werken prima. Heb die ook aan mijn Perc 5/i hangen. $11.90 per stuk inclusief gratis verzenden. Verzenden duurde bij mij 1.5week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ik heb 2 vraagjes betreffende de dell perc 5/i. Heb hem gisteren geïnstalleerd en vandaag pas echt ermee aan de slag gegaan.

Vraag 1: Ik heb geen batterij erbij, dus zegt ie in dos dat ik geen batterij heb en blablabla... met als resultaat dat hij een seconden of 10-20 in dos blijft hangen met die tekst en vervolgens pas verder boot. Opzich niet onoverkomenlijk, maar als ik het op de één of andere manier kan weghalen zou dat fijn zijn. Iemand een idee?

Vraag 2: Ik heb een RAID 5 array aangemaakt met 7 schijven van 500GB. Resulterend in één megaschijf van circa 2.7TB. Nu kan ik in windows server 2008 maar 2TB formatteren. De resterende 700GB ziet ik wel via computer management, maar die kan ik niet formateren. Kan ik dit oplossen?

edit: Antwoord op vraag 2 inmiddels gevonden: http://www.carltonbale.co...rabyte-file-system-limit/
Of mijn RAID array opdelen of een andere tabelindeling gebruiken: GUID. Wordt dus ff opnieuw indelen...

[ Voor 13% gewijzigd door Gurneyhck op 05-06-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
Ik denk niet dat dat mogelijk is, toch niets gezien in de default options. Tenzij je misschien een spanningsbron met gelijkaardig voltage eraan kan verbinden, zodat hij "denkt" dat er een batterij aan hangt.

Ik heb zonet 2 "straight" cables besteld, ben benieuwd of dit werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Magnum1982 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:41:
Ik heb zonet 2 "straight" cables besteld, ben benieuwd of dit werkt !
Als je die kabels bij Dealextreme hebt besteld gaan die 100% zeker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
Correct, ze werken inderdaad, bedankt !!!
Ik zal tevens wat benchmarks posten. De controller doet het perfect op mijn Intel Johannesburg moederbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik heb vandaag een Perc 5/i kaart in de bus gehad.

nu heb ik de kaart in mijn asus P5N-E sli (Nvidia 650 chipset) geplaatst.
(2e PCI express 16x slot)
ik verwachte allerlei piepjes en een slecht startende pc,

maar hij boot normaal, gewoon post en Windows (XP)
Ik krijg geen extra informatie na de bios te zien (zoals van mijn onboard raid controller)

In Windows wordt de kaart niet herkend, de drivers van dell of lsi kunnen niet geïnstalleerd worden.

de flash programma's (megacli.exe of megafl.exe) zien de kaart ook niet.
ik heb er nog geen harddrives aanzitten, ik wacht nog op de kabels.

is mijn kaart dood?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:47
In de POST van je bios wordt altijd vlak voor het opstarten van je OS een lijst gegeven van de gevonden PCI apparaten.
Als de DELL hier niet genoemd wordt kan je er redelijk vanuit gaan dat hij dood is. Wel eerst nog even een andere PC/PCIe slot proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

hij komt niet voor in de bios (er is geen lijst ook niet van de andere)

de kaart verschijnt wel in Windows, maar er zijn geen drivers die werken. heb lsi en Dell geprobeerd (onbekend apparaat)

ik heb de kaart gekocht van iemand die mij verzekerd heeft dat de kaart werkt.

ik vroeg mij af of mn pci-e slot wel werkt. ik kan met een printplaatje kiezen voor SLI, maar dit werkt alleen met videokaart denk ik. zonder SLI moeten beide sloten toch gewoon werken?

is er een manier om te controleren of de pcie sloten naar behoren werken? als ik de videokaart en raid kaart omdraai dan werkt de videokaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:47
Ik ken dat mobo niet maar je moet nagaan in de handleiding of er ook daadwerkelijk 8 of 16 lanes beschikbaar zijn op het PCIe slot dat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

als ik het mobo in sli zet, dan heb ik 2x 8x pci-e, maar kan ik dan wel 1 video en 1 raid kaart draaien? of verwacht het board dan ook 2x video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Had op internet gelezen dat het gewoon kon zonder iets stuk te maken (Mobo op sli) nu werkt alles naar behoren!

heb de kaart van nieuwe firmware voorzien en het was ff zoeken naar juiste drivers.

nu nog wachten op mn kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

B-lennium schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:33:
als ik het mobo in sli zet, dan heb ik 2x 8x pci-e, maar kan ik dan wel 1 video en 1 raid kaart draaien? of verwacht het board dan ook 2x video?
SLI mode moet aanstaan. Mijn Asus A8N-SLI staat ook in SLI mode, met een videokaart en een Areca RAID kaart er in.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
Mensen die problemen hebben om de dell Perc5/i te gebruiken op intel chipsets : blijkbaar werkt die truk met het aftapen echt goed! Kijk hiervoor in de thread op de 2CPU.com fora

Gewoon pin B5 & B6 op de PCI-E connector aftapen met plakband, inpluggen, en go. Ik heb op deze manier de controller op een Q35 en een P45 chipset doen werken. Misschien post ik morgen in de loop van de dag nog wat benchmarks van mijn array.

[ Voor 6% gewijzigd door Magnum1982 op 04-07-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

De mijne is ook binnen, 175$ + post kosten + 10 euro douane.

Nu is het hard wachten op de kabels van bij dealexterme en ik kan aan de slag.

De bedoeling is om hem in te zetten als controller in mijn vmware esxi home servertje.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Tomsworld schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:30:
De mijne is ook binnen, 175$ + post kosten + 10 euro douane.

Nu is het hard wachten op de kabels van bij dealexterme en ik kan aan de slag.

De bedoeling is om hem in te zetten als controller in mijn vmware esxi home servertje.
ben heel benieuwd naar je ervaring ermee, ik gebruik hem nu onder Citrix XenserverExpress, maar dat is maar beperkt tot 4 VM's
Ook ben ik benieuwd naar de mogelijkheden tot monitoring van de drives, onder xenexpress heb ik de Dell tools wel kunne installeren en kan via de webinterface eea zien en monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scourger
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07-2014

Scourger

The Leechmaster

Heeft iemand enig idee of de Perc 5/i werkt met de AMD 780GS/SB700 chipsets? Of specifieker in bijv. een Asus M3A78-EH? Ik ben van plan een Perc 5/i te kopen, maar ik zoek nog een geschikt moederbord (voor een Phenom X4 + de Perc). Helaas is er over die combinatie nog niet echt iets te vinden.

2x Athlon XP 1800+ | Asus A7M266-D | 1024 MB Reg/ECC | MSI GF 4 Ti 4400 | Adaptec 39160 | Cheetah X15-36LP 36 | 2x Maxtor Atlas 10K-III 73 | LiteOn LTD163D | Plextor PX-W4012A | 3C2000 | SB Audigy | Enermax 550 VE-FMA | Lian-Li PC71| 2x Eizo T965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 09:57
Scourger schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:04:
Heeft iemand enig idee of de Perc 5/i werkt met de AMD 780GS/SB700 chipsets? Of specifieker in bijv. een Asus M3A78-EH? Ik ben van plan een Perc 5/i te kopen, maar ik zoek nog een geschikt moederbord (voor een Phenom X4 + de Perc). Helaas is er over die combinatie nog niet echt iets te vinden.
ik weet natuurlijk niet of je specifieke redenen hebt om dit moederbord te nemen, ik werk met een asus m2n-e, een iets ouder moederbord (hij zit er dan ook al even in ;) deze zou Phenom x4 moeten ondersteunen, en ik kan je garanderen dat de Perc het doet in het pci-e 16x slot (moet je dus ergens een pci videokaartje vandaan halen) (voor verdere info zie srv01 in sig)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste