Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

kmf schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:13:
[...]

omdat het "hoort"? :? 8)7
liveview is in bepaalde situaties nuttig, gebruik je liveview dan niet omdat het "niet hoort"?

Dan kan je beter uitgaan van de lenzenaanbod. Hoe lang denk je dat canonlenzen blijven werken op nieuwere modellen, en voor sony?
Ja, vind ik ook. Het is de essentie van fotograferen met een SLR. Dat fabrikanten dit soort features maken is om mensen van een gewone camera makkelijker te laten over stappen. Maar het doet imho echt afbreuk aan het hele principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als 450 met liveview technisch slechter van wordt dan 450 zonder liveview, dan mag je klagen.

Maar als het praktisch geen verschil maakt omdat digic dat ook support, dan is er niks mis mee. Beginners zullen liveview meer gebruiken, en als ze beter snappen van belichting, dan kunnen ze daarna zonder liveview fotograferen.

Met perfect fotograferen is liveview niks verkeerd mee, zoals tot in detail scherpstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
MrDummy schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:15:
Als 450 met liveview technisch slechter van wordt dan 450 zonder liveview, dan mag je klagen.
In geval van de 450D is er ook niets aan de hand. De autofocus van de liveview is brak, maar verder doet het geen afbreuk aan de functies. Anders is dat met de sony A300, die door die tweede spiegel/sensor in het zoekerhuis, een significant kleinere zoeker krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Henk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:30:
[...]

In geval van de 450D is er ook niets aan de hand. De autofocus van de liveview is brak, maar verder doet het geen afbreuk aan de functies. Anders is dat met de sony A300, die door die tweede spiegel/sensor in het zoekerhuis, een significant kleinere zoeker krijgt....
Beetje offtopic: Dit wist ik niet! Ik heb hem in mijn handen gehad een tijd terug op de Sony persdag maar dit is me niet opgevallen. Puntje om te onthouden en verder uit te zoeken. Serieus nadeel natuurlijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

of de A350 waar het voor live-view uitklapbare scherm zover naar voren komt dat je neus er stijf tegen aan zit....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

weebl schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:22:
[...]

Ja, vind ik ook. Het is de essentie van fotograferen met een SLR. Dat fabrikanten dit soort features maken is om mensen van een gewone camera makkelijker te laten over stappen. Maar het doet imho echt afbreuk aan het hele principe.
Hoe sta je dan tegenover de nieuwe digitale dingen zoals HDR? En hoe reageerden de eerste fotograven op lichtfilters.
Is de essentie van fotograferen (met een SLR of niet) niet "mooie foto's maken"? Of dat nou met liveview of een viewfinder gebeurt. Ik zie het verschil niet hoor, en het staat ook niet in de exif info :)

(Tuurlijk kan je, als je de viewfinder gebruikt, een stabielere houding aannemen)
Henk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:30:
[...]

De AF van liveview is idd vreemd geimplementeerd, maar ik vind het ook wel netjes dat je de keuze hebt tot "standaard" phase of contrast AF.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

kmf schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:51:
[...]

Hoe sta je dan tegenover de nieuwe digitale dingen zoals HDR? En hoe reageerden de eerste fotograven op lichtfilters.
Is de essentie van fotograferen (met een SLR of niet) niet "mooie foto's maken"? Of dat nou met liveview of een viewfinder gebeurt. Ik zie het verschil niet hoor, en het staat ook niet in de exif info :)

(Tuurlijk kan je, als je de viewfinder gebruikt, een stabielere houding aannemen)

[...]

De AF van liveview is idd vreemd geimplementeerd, maar ik vind het ook wel netjes dat je de keuze hebt tot "standaard" phase of contrast AF.
De ergonomie van een SLR is gewoon niet gemaakt om de foto vanaf het scherm te maken vind ik. Wellicht komen er in de toekomst body's waar je wel lenzen op kan zetten, maar waar geen echte viewfinder meer op zit. Dus een beetje zoals bijvoorbeeld de nikon coolpix 8700 (oud ja) enzo, waar ze een klein schermpje achter de viewfinder gebruiken. Echter zijn SLR-camera's bijna altijd door of professionals of fanatieke amateurs gebruikt, waardoor ik me afvraag of er wel een markt voor is. Mensen die foto's willen maken van het schermpje moeten imho maar een deftige gewone camera kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een viewfinder wordt ongeveer het hele blikveld van je oog gevuld met het beeld wat door de lens komt. Bij lifeview heb je dat niet, tenzij je ongeveer met je oog op het lcd-scherm gaat zitten (waar je niets aan hebt, omdat je dan pixels kunt tellen). Bovendien heb je met een viewfinder geen last van omgevingslicht en kun je in low-light situaties meer detail zien.
Lifeview heeft inderdaad met macro (mits je onderwerp niet beweegt) een voordeel, omdat je dan kan inzoomen op het stukje wat je scherp wil hebben en er dus in theorie scherpere foto's ontstaan (de juiste delen zijn dan in ieder geval scherp).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

weebl schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:05:
[...]

De ergonomie van een SLR is gewoon niet gemaakt om de foto vanaf het scherm te maken vind ik.
Als je over handheld hebt, dan geef ik je volkomen gelijk. Zeker als je wat zwaardere lenzen heb, kan je niet stabiel foto maken.

Maar als je een tripod of andere ondergrond heb, dan is juist liveview vaak handiger dan een viewfinder
Wellicht komen er in de toekomst body's waar je wel lenzen op kan zetten, maar waar geen echte viewfinder meer op zit. Dus een beetje zoals bijvoorbeeld de nikon coolpix 8700 (oud ja) enzo, waar ze een klein schermpje achter de viewfinder gebruiken. Echter zijn SLR-camera's bijna altijd door of professionals of fanatieke amateurs gebruikt, waardoor ik me afvraag of er wel een markt voor is. Mensen die foto's willen maken van het schermpje moeten imho maar een deftige gewone camera kopen.
Viewfinders hebben hun voordelen natuurlijk, dus ik zie ze niet snel vervangen worden. Theoretisch kan een DSLR nog sneller worden als de viewfinder niet gebruikt wordt (want dan hoeft de spiegel ook niet te klappen)

Een viewfinder vind ik zelf ook prettiger dan het schermpje, al is het maar dat ik dan automatisch een stabiele houding kan nemen. Alleen zijn er veel situaties te bedenken waarbij de viewfinder minder handig is, dus als iemand nou juist vaak in die situaties foto's maakt....

* kmf vind het alleen wel vervelend dat de enorme schermpje zo snel vies wordt omdat je met je neus er tegen zit. Niet zo vaak de camera uitlenen dus ;)
universal creations schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:32:
Met een viewfinder wordt ongeveer het hele blikveld van je oog gevuld met het beeld wat door de lens komt. Bij lifeview heb je dat niet, tenzij je ongeveer met je oog op het lcd-scherm gaat zitten (waar je niets aan hebt, omdat je dan pixels kunt tellen). Bovendien heb je met een viewfinder geen last van omgevingslicht en kun je in low-light situaties meer detail zien.
Lifeview heeft inderdaad met macro (mits je onderwerp niet beweegt) een voordeel, omdat je dan kan inzoomen op het stukje wat je scherp wil hebben en er dus in theorie scherpere foto's ontstaan (de juiste delen zijn dan in ieder geval scherp).
Maar de viewfinder toont niet het volledig beeld van wat de camera op vangt. 90% geloof ik zo uit m'n hoofd? Ik merkte maar al te vaak dat net dat dingetje aan de rand op de foto zit terwijl ik deze toch echt had ontwijkt met de viewfinder :(
Liveview toont weer wel alles.

[ Voor 23% gewijzigd door kmf op 07-07-2008 15:11 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:42:
Maar de viewfinder toont niet het volledig beeld van wat de camera op vangt. 90% geloof ik zo uit m'n hoofd? Ik merkte maar al te vaak dat net dat dingetje aan de rand op de foto zit terwijl ik deze toch echt had ontwijkt met de viewfinder :(
Liveview toont weer wel alles.
95% is het dus bij mijn 450D. Volgens mij zijn er ook dslr's die meer hebben (staat mij iets van bij dat ook 100% wordt gehaald). Overigens vind ik dat kleine verschil niet zo'n groot probleem, want in de nabewerking crop ik toch het nodige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik vraag me eigenlijk steeds meer af waarom ik de LCD-scherm nog aan wilt hebben. De belangrijkste settings staan toch in de viewfinder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:16:
Ik vraag me eigenlijk steeds meer af waarom ik de LCD-scherm nog aan wilt hebben. De belangrijkste settings staan toch in de viewfinder...
Batterijstatus en hoeveel foto's je nog kan schieten met het SD-kaartje. Dat zijn de dingen waarvoor ik nog weleens het schermpje aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
kmf schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:51:
[...]
Hoe sta je dan tegenover de nieuwe digitale dingen zoals HDR?
Je maakt een grapje, mag ik aannemen? Niets "nieuw" of "digitaal" aan HDR hoor, het is gewoon het nadoen van een heel oude analoge techniek.
kmf schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:16:
Inderdaad... Mijn LCD's staan standaard UIT. Scheelt ook nog acculevensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Bij de 450D hoef je de LCD echt niet uit te zetten. De acculevensduur van de nieuwe type batterij is echt veel verbeterd. Hier kan ik makkelijk de hele dag mee schieten zonder problemen.

Overigens is de keuze tussen Sony en Canon erg eenvoudig. Als je precies alle prijzen gaat vergelijken en alle lenzen wordt het lastig. Als je uitzoomt heb je eigenlijk 2 merken waaruit je kunt kiezen. Nikon en Canon. Ik heb ja-a-aren geleden ook een 35mm SLR gehad en dat was een Minolta (Dynax '7' serie) en sinds dit merk inmiddels al een paar keer van eigenaar is veranderd weet ik wel beter in wat voor merk ik mijn geld steek. Dat zijn 1 van de 2 gevestigde en in dit geval de Canon. [Yep ik weet dat Sony nu de Minolta/KonicaMonilta mounts voert]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Jochem:

Wat voor jou geldt, gaat niet noodzakelijk voor iedereen op hoor. "De hele dag mee schieten" kan voor jou heel anders zijn dan voor mij bijvoorbeeld. Zo schiet ik, tijdens voetbalwedstrijden, zo'n 400 foto's per uur. Dan kan een toernooidagje best eens een lege accu opleveren, zelfs met m'n 40D. Een ander zal bijvoorbeeld de interne flitser gebruiken, wat ook zo zijn terugslag heeft op de accugebruiksduur. Niet dat dit van enig belang is, want goede reserveaccu's kosten (niet merkgebonden) gewoon niets, dus wie zonder extra accu op stap gaat...

Hetzelfde gaat imo op voor je verhaal Sony vs Canon. Hangt er maar net vanaf wat je ermee wilt. Zelf ben ik een Canonian-for-life, omdat Nikon vroeger van die rare metalen uitsteeksels aan z'n objectieven had >:) en vanwege het vrijwel oneindige aanbod aan objectieven, maar wie voor Sony kiest omdat de Live View, gecombineerd met de draaibare display, precies is wat hij zoekt, die heeft ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mn tasje binnen van cameranu.nl

Heb gekozen voor de Canon EH-19L

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/thumb_160/1203086018_778.jpg

Waarom deze en geen grote tas? Omdat ik de komende tijd niet van plan ben een extra lens te kopen en ik op vakantie geen zin heb om een tas mee te sjouwen.

De EOS 450D past prima! Was even bang dat het niet helemaal zou gaan werken met de nekband. Maar de openingen in het tasje zitten op de bovenkant waardoor de camera bij het dragen horizontaal hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Dolbysurround: Passen zal het wel, maar als je deze "paraattas" open maakt, blijft hij aan de body hangen toch? Dat werkt in de praktijk niet zo prettig, zo'n schommelend ding aan je camera. Dat, zoals je schrijft, de camera tijdens het dragen horizontaal hangt, waardoor de lens alle kanten op steekt, is voor mij ook eerder een nadeel dan een voordeel. Je tas kost bij cameranu.nl € 42,95. Dat is een flink bedrag. Een passende Lowepro TLZ kost een stuk minder en biedt naar mijn mening meer draagcomfort. Zo kan je de schouderband eenvoudig om je middel doen bijvoorbeeld (handen vrij), ligt het toestel met de lens naar beneden in de tas (waardoor die minder uitsteekt) en blijft de tas niet aan de camera bengelen, als je die eruit haalt.
Kan zijn dat jij goede argumenten hebt om voor de paraattas te gaan, maar anders zou ik hem proberen te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:28:
@ Dolbysurround: Passen zal het wel, maar als je deze "paraattas" open maakt, blijft hij aan de body hangen toch? Dat werkt in de praktijk niet zo prettig, zo'n schommelend ding aan je camera. Dat, zoals je schrijft, de camera tijdens het dragen horizontaal hangt, waardoor de lens alle kanten op steekt, is voor mij ook eerder een nadeel dan een voordeel. Je tas kost bij cameranu.nl € 42,95. Dat is een flink bedrag. Een passende Lowepro TLZ kost een stuk minder en biedt naar mijn mening meer draagcomfort. Zo kan je de schouderband eenvoudig om je middel doen bijvoorbeeld (handen vrij), ligt het toestel met de lens naar beneden in de tas (waardoor die minder uitsteekt) en blijft de tas niet aan de camera bengelen, als je die eruit haalt.
Kan zijn dat jij goede argumenten hebt om voor de paraattas te gaan, maar anders zou ik hem proberen te ruilen.
Hey Toff,

Dat de tas aan de body blijft hangen is niet waar. Je moet het zien als een magnetron waarbij je de deur openmaakt en de camera erin legt. Vervolgens hou je de riem/band omhoog en doe je de deur dicht waardoor de riempjes klemmen tussen de deur.

Klinkt vrij fout, maar tis meer om jezelf even in te leven :P

Verder idd hoge prijs, geen tegenargument voor ;)

Denk dat het meer is dat er Canon EOS opstaat en dat zwaar heb laten meewegen..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:04:
[...]

Hey Toff,

Dat de tas aan de body blijft hangen is niet waar. Je moet het zien als een magnetron waarbij je de deur openmaakt en de camera erin legt. Vervolgens hou je de riem/band omhoog en doe je de deur dicht waardoor de riempjes klemmen tussen de deur.

Klinkt vrij fout, maar tis meer om jezelf even in te leven :P

Verder idd hoge prijs, geen tegenargument voor ;)

Denk dat het meer is dat er Canon EOS opstaat en dat zwaar heb laten meewegen..... 8)7
In dat geval heb je dus een losse "tas" zonder riem oid in je hand, terwijl je eigenijk beide handen nodig hebt om foto's te maken? Vroeger zat zo'n tas met een statiefmoer "vast" aan de body, al kon je de voorflap meestal wel verwijderen met een drukknop oid.
Nouja, wat jij wilt natuurlijk, "Canon EOS" erop is ook niet niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:56:
[...]
In dat geval heb je dus een losse "tas" zonder riem oid in je hand, terwijl je eigenijk beide handen nodig hebt om foto's te maken? Vroeger zat zo'n tas met een statiefmoer "vast" aan de body, al kon je de voorflap meestal wel verwijderen met een drukknop oid.
Nouja, wat jij wilt natuurlijk, "Canon EOS" erop is ook niet niks ;)
Haha, naja ben er tevreden mee.

Nu een los tasje, anders een grotere losse tas. Tis altijd wel iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:37:
[...]
Haha, naja ben er tevreden mee.

Nu een los tasje, anders een grotere losse tas. Tis altijd wel iets :P
Op het gevaar af dat het hier op het "grote tassen topic" gaat lijken, wil ik toch nog even kwijt dat je blijkbaar mijn "punt" hebt gemist, dat een "TLZ" oid een schouderriem heeft (die je ook om je middel kunt doen). Tenzij je altijd een tas bij je hebt om jouw tas in te doen (of een tassenslaafje...), ga je het verschil in het gebruik wel merken. Anyway, als de hobby aanslaat ben je toch binnenkort aan een grotere tas toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 05-09 12:49
Toff schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:31:
Je maakt een grapje, mag ik aannemen? Niets "nieuw" of "digitaal" aan HDR hoor, het is gewoon het nadoen van een heel oude analoge techniek.
Mijn LCD's staan standaard UIT. Scheelt ook nog acculevensduur.
Het is natuurlijk wel zo dat HDR pas echt "mainstream" is geworden sinds de digitale revolutie. Daarvoor werd het amper gebruikt. Ik vind het niet zo gek dat de huidige HDR als een digitale truc wordt gezien die voorheen (vrijwel) niet haalbaar was.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Toff schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:39:
@ Jochem:
... zelfs met m'n 40D. ...

Hetzelfde gaat imo op voor je verhaal Sony vs Canon. Hangt er maar net vanaf wat je ermee wilt. Zelf ben ik een Canonian-for-life, omdat Nikon vroeger van die rare metalen uitsteeksels aan z'n objectieven had >:) en vanwege het vrijwel oneindige aanbod aan objectieven, maar wie voor Sony kiest omdat de Live View, gecombineerd met de draaibare display, precies is wat hij zoekt, die heeft ook gelijk.
de 40D heeft niet dezelfde accus als de 450D. De 450D heeft meer milliampère-uur in zijn batterijen zitten. Dus als je het net niet zou halen op 1 batterij, haal je het gemakkelijk met een 450D en zijn batterij. We hebben het hier niet over prosumer gebruik die liever een grip heeft aan zijn tele.

Daarnaast is de vraag wat je precies in je tweede deel wilt vertellen. Het ging over mijn persoonlijke ervaring met Minolta en die goede SLR range die nu niet meer bestaat (Canon en Nikon bestonden toen ook al). Ik wil meegeven dat wanneer je veel geld stopt in apparatuur, welke ook nog eens lang mee gaat het verstandig is te investeren in een merk dat ook lang mee gaat, Dat die persoonlijke ervaring niet gelijk is aan die van jou, mag ik hopen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik sta op het punt om een 450D te kopen, maar Hollander wat ik ben, heb ik het internet afgestruind naar mooie deals.

Ik kwam deze tegen:

€870
Canon EOS450D+18-55IS/55-250IS
http://www.camerastore.nl...EOS450D1855IS55250IS.html

en

€790
Canon EOS 450D +EF-S 18-55 IS+T 55-200+ 8GB SDHC+Tasche
http://cgi.ebay.de/Canon-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Maar toen ging ik eens op de USA ebay kijken en daar vind je dit:

CANON EOS Rebel XSi 450D Digital SLR Camera 4 lens 12gb
http://cgi.ebay.com/CANON...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

CANON EOS Rebel XSi 450D Digital SLR Camera +3 lens 5gb

CANON USA EOS Rebel XSi 450D Digital Camera 4 lens 16gb

Omgerekend ( ongeveer ) resp .
1: €770

2: €630

3: €900

Reken op een 100dollar ( 70 euro ) verzendkosten, maar dan nog vele malen goedkoper dan in NL/DE! En je krijgt nog meer ook!
Iemand ervaringen/tips met het kopen in Amerika?

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door metallicattim op 13-07-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metallicattim schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:23:

Reken op een 100dollar ( 70 euro ) verzendkosten, maar dan nog vele malen goedkoper dan in NL/DE! En je krijgt nog meer ook!

Alvast bedankt!
Opgelet met aankopen in de US.
Je moet ook rekening houden met invoerrechten en BTW, de kans is nl. reëel dat jouw pakje tegengehouden wordt door de douane.
Ebay is sowieso altijd een risico, zeker voor dergelijke bedragen. Namaak viert daar hoogtij, dus altijd goed opletten.
Ook opletten voor garantie, meestal uitsluitend US Warranty !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
metallicattim schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:23:
...
Hoe zit het dan met garantie? Zou je die ook kunnen claimen bij Canon Nederland? Omdat het, zie advertenties, niet andersom kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
ik heb mijn huidige camera in Duitsland gekocht ( Nieuw op Ebay ) en toen daar iets mis mee was, heb ik die gewoon via een locale winkel naar Pentax ( Belgie meen ik ) kunnen sturen. Hoe dat met Canon zit, durf ik niet te zeggen!

Maar stel mijn pakketje word door de duane "onderschept" hoeveel zou ik dan nog extra moeten rekenen denken jullie?

En is er niet iets te regelen met de verkoper dat ie bv. geen bedrijfsnaam ofzo op de doos zelf zet, maar gewoon een handgeschreven briefje met het adres, zodat het minder opvalt, is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

metallicattim schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:04:
ik heb mijn huidige camera in Duitsland gekocht ( Nieuw op Ebay ) en toen daar iets mis mee was, heb ik die gewoon via een locale winkel naar Pentax ( Belgie meen ik ) kunnen sturen. Hoe dat met Canon zit, durf ik niet te zeggen!

Maar stel mijn pakketje word door de duane "onderschept" hoeveel zou ik dan nog extra moeten rekenen denken jullie?

En is er niet iets te regelen met de verkoper dat ie bv. geen bedrijfsnaam ofzo op de doos zelf zet, maar gewoon een handgeschreven briefje met het adres, zodat het minder opvalt, is dat een optie?
Laatst nog gevraagd aan Canon zelf. Het ging over een lens die ik eventueel in het buitenland wou kopen (heb hem inmiddels hier gekocht...). Canon zei dat alle Canon artikelen, waar aangeschaft maakt niks uit, bij Canon Nederland gerepareerd kunnen worden. Echter wordt dit alleen onder garantie gedaan als het product bij een Nederlandse winkel gekocht is.

Oftewel: ze repareren je Duitse camera wel, maar het gaat je wel geld kosten. Is een gok die je moet nemen: hoe groot is de kans dat je camera het 2 jaar uithoudt, want na het 2e jaar moet je sowieso betalen voor de reparatie, ongeacht waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:03:
[...]

Opgelet met aankopen in de US.
Je moet ook rekening houden met invoerrechten en BTW, de kans is nl. reëel dat jouw pakje tegengehouden wordt door de douane.
Ebay is sowieso altijd een risico, zeker voor dergelijke bedragen. Namaak viert daar hoogtij, dus altijd goed opletten.
Ook opletten voor garantie, meestal uitsluitend US Warranty !
Doune onderschept met name de pakketjes, zo niet alle pakketjes (brieven slippen er makkelijk doorheen). Alles buiten de EU is BTW en invoerrechtenplichtig. Nu zijn er geen invoerrechten voor camera's of photoapparatuur vanuit US en HongKong of Japan. Wel BTW. Let op de de behandelingskosten EUR 8.50 zijn. De truuk als 'gift' te versturen werkt alleen maar vertragend, omdat ze (Doune/TNT) jou (ontvangende partij) eerst een brief sturen met de vraag de aankoopfacturen en waarde te bepalen van de verzending, er zat zelfs een apart briefje tussen dat je je EBAY auction nummer moest doorgeven!

Als je dingen persoonlijk invoert op Schiphol (USA gekocht) dan is alles tot rond de EUR 150,- (ergens daar in die buurt) vrij van invoer. Dit heb ik (net als bovenstaand ook) meegemaakt met mijn camera toen ik terugkwam uit de USA. Invoerrechten 0, BTW ben je verplicht (ter plekke) af te dragen. Ik had meerdere spullen gekocht, maar men had alleen mijn spullen aangeslagen die boven de EUR 150,- uitkwamen. Een tennisracket van USD 200 werd geen BTW over aangeslagen.

Als je dus iets vanuit de VS laat komen (bijvoorbeeld van www.bhphotovideo.com), betaal je dus eerst daar verzendkosten ~40 USD, 10% lokale tax en bij aankomst in NL dus 19% BTW daarover. Dan blijken de kosten voor een lens op hetzelfde niveau te zijn als in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hierboven; Laat nou net dit bericht verschijnen op rtlnieuws.nl; Nieuwsbericht rtlnieuws

Maar ben het wel met jullie eens, het blijft een gok om goederen in te voeren, dan wel persoonlijk of via de post...Dus wat betreft hebben jullie helemaal gelijk ;)

(Of zou het een samenzwering zijn tussen de overheid en de telegraaf/rtlnieuws, om nog meer mensen te verleiden tot het kopen via internet, om zo de staatskas nog meer te spekken.... |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
dus stel ik kan die camera-kit kopen op de USA Ebay voor 825 euro incl. het verzenden hierheen , dan betaal ik ( als ie onderschept wordt ) nog eens 19% hierover ( €156 )

Dat is in totaal 980 euro, ik geloof niet dat ik die set ( body + canon 28-70 AF lens + canon 75-300 AF lens + Wide Angle lens + telephoto lens + 12 GB SD kaaren + Softcase + Hardcase + Digital Flash + 2 UV Filters + USB SD reader + Statief + tripod + cleaningset + Screen protector + lenskaphouder >>> http://cgi.ebay.com/CANON...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem ) voor die prijs hier krijg en ik heb ook nog eens de kans dat ie dus niet onderschept wordt en dan ben ik met €825 klaar.

Laten we maar niet beginnen over samenzweringen haha, daar is een ander forum voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Als je die dingen via koeriersdiensten (fedex, ups) laat overkomen, dan MOET je invoerkosten betalen. Die koeriersdiensten melden de bezorgingen namelijk aan en betalen alvast de invoerrechten. Jij moet dan deze later terubetalen.

Dit is dan natuurlijk wel de opgegeven waarde. Je kan de verkoper laten zeggen dat het 100 dollar waard is, maar dan is ie ook maar voor 100 dollar verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:52:
Als je die dingen via koeriersdiensten (fedex, ups) laat overkomen, dan MOET je invoerkosten betalen. Die koeriersdiensten melden de bezorgingen namelijk aan en betalen alvast de invoerrechten. Jij moet dan deze later terubetalen.

Dit is dan natuurlijk wel de opgegeven waarde. Je kan de verkoper laten zeggen dat het 100 dollar waard is, maar dan is ie ook maar voor 100 dollar verzekerd.
Dat je geen invoerrechten op fotoapparatuur zou moeten betalen (zoals hoger gemeld) heb ik nog nergens gehoord. Ga er dus maar vanuit dat je die verschuldigd bent.
Een serieuse verkoper zal nooit aanvaarden om een lagere waarde aan te geven. Bovendien zit er sowieso een faktuur in het pakket, dit zal de douane gebruiken om de rechten en BTW op te berekenen.
Op Ebay.nl kan je in het forum wel meer info vinden over douane ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
@dmode: invoerrechten is iets anders als BTW. Op sommige producten die je invoert vanuit een land (buiten de EU) zitten NAAST de BTW extra invoerrechten. Op electronica uit de VS, Japen en HK zitten op dit moment geen invoerrechten. Het is gewoon openbaar verkrijgbare info via www.belastingdienst.nl en geen zwarte magie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
pff ik heb 3 topics doorgelezen en ben niet veel wijzer geworden... de 1 zegt wel duanerechten, de ander weer niet, dan moet je wel BTW betalen in Amerika en ook in NL en dan weer niet...

Als ik het goed begrepen heb, krijg je dan deze rekensom:

Stel ik win de set voor 1150 dollar incl. verzenden naar NL op ebay, dat is dus 723,32 euro volgens www.xe.com.
In Nederland moet er dan dus sowieso 19% BTW betaald worden dat is 137,43 euro.
Samen 860,75 euro

STEL er komt nog 6,7% duanerechten ( voorheen invoerrechten genoemd ) dan is dat 51,65 euro + 10 euro verwerkingskosten wat weer een totaal maakt van 922,40 euro.
Zeg voor het gemak 925 euro. Dat is toch nog steeds goedkoper dan in NL lijkt me!

En dan is er ook nog de kans dat het pakket niet onderschept word en dan ben ik voor 725 euro klaar, maargoed daar kun je beter NIET vanuit gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door metallicattim op 13-07-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:19:
@dmode: invoerrechten is iets anders als BTW. Op sommige producten die je invoert vanuit een land (buiten de EU) zitten NAAST de BTW extra invoerrechten. Op electronica uit de VS, Japen en HK zitten op dit moment geen invoerrechten. Het is gewoon openbaar verkrijgbare info via www.belastingdienst.nl en geen zwarte magie.
Dan moet je ons eens vertellen waar jij dat op die site kan lezen.
Hier vind ik iig niets : http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:12:
[...]

Klopt op de BD en Duane site kan ik hier ook 0,0 over vinden.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metallicattim schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:02:
pff ik heb 3 topics doorgelezen en ben niet veel wijzer geworden... de 1 zegt wel duanerechten, de ander weer niet, dan moet je wel BTW betalen in Amerika en ook in NL en dan weer niet...

Als ik het goed begrepen heb, krijg je dan deze rekensom:

Stel ik win de set voor 1150 dollar incl. verzenden naar NL op ebay, dat is dus 723,32 euro volgens www.xe.com.
In Nederland moet er dan dus sowieso 19% BTW betaald worden dat is 137,43 euro.
Samen 860,75 euro

STEL er komt nog 6,7% duanerechten ( voorheen invoerrechten genoemd ) dan is dat 51,65 euro + 10 euro verwerkingskosten wat weer een totaal maakt van 922,40 euro.
Zeg voor het gemak 925 euro. Dat is toch nog steeds goedkoper dan in NL lijkt me!

En dan is er ook nog de kans dat het pakket niet onderschept word en dan ben ik voor 725 euro klaar, maargoed daar kun je beter NIET vanuit gaan.
Het is niet verboden en is het overwegen waard.
Maar zoals je op het Ebay forum waarschijnlijk al gezien hebt kan je er ook een hoop (administratieve) ellende mee op de nek halen. Een gewaarschuwd mens ...

PS ter info, beide lenzen uit jouw veiling hebben geen IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
wat heeft Ebay ermee te maken dan? ( nee ik heb nix gelezen daarover :P )

Over de lenzen: thx voor het melden, dat had ik idd niet gezien, maar er staan nog genoeg van die kits te koop met andere lenzen, dus dit is maar een voorbeeld ;)

[ Voor 53% gewijzigd door metallicattim op 13-07-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jochem schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:44:
[...]
de 40D heeft niet dezelfde accus als de 450D. De 450D heeft meer milliampère-uur in zijn batterijen zitten. Dus als je het net niet zou halen op 1 batterij, haal je het gemakkelijk met een 450D en zijn batterij. We hebben het hier niet over prosumer gebruik die liever een grip heeft aan zijn tele.
Geen idee waar jij je informatie haalt, maar het klopt niet.
Opgave Canon, 450D: ca 500
Opgave Canon, 40D: 700 (50% flash) - 950 (no flash). De 40D maakt dus (gelukkig ;)) minstens 40% meer foto's met één accu.
Daarnaast is de vraag wat je precies in je tweede deel wilt vertellen. Het ging over mijn persoonlijke ervaring met Minolta en die goede SLR range die nu niet meer bestaat (Canon en Nikon bestonden toen ook al). Ik wil meegeven dat wanneer je veel geld stopt in apparatuur, welke ook nog eens lang mee gaat het verstandig is te investeren in een merk dat ook lang mee gaat, Dat die persoonlijke ervaring niet gelijk is aan die van jou, mag ik hopen ja!
Wat ik zei, was dat jouw persoonlijke ervaring voor een ander niet doorslaggevend hoeft te zijn. Volgens jou was de keuze tussen Sony en Canon "erg eenvoudig" en heb je "eigenlijk 2 merken waaruit je kunt kiezen, Nikon en Canon". Ik was het daar niet mee eens, zeker niet omdat je het totaal niet onderbouwde. Ik heb geen enkele reden om te vooronderstellen dat niemand zou kunnen kiezen voor een dSLR van Fuji, Olympus, Pentax of Sony, om er maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metallicattim schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:46:
wat heeft Ebay ermee te maken dan? ( nee ik heb nix gelezen daarover :P )
Ik bedoelde dat het Ebay forum bol staat van gebruikerservaringen die op één of andere manier ellende hebben ondervonden ivm douane.
Ik spreek uit ervaring, heb zelf ooit een i-pod gekocht en na talloze telefoons, opsturen van betalingsbewijs enz. is 'em uiteindelijk terechtgekomen. Maar als je alle kosten samentelde had ik 'em evengoed bij mijn lokale Hifi boer kunnen kopen.
Maar zoals gezegd, is geval per geval te bekijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:12:
[...]

hmm iets te voorbarig. O-) Ik ging er vanuit dat het makkelijker te verkrijgen was dan dit. Ik heb het van de doune-beambte bij schiphol die mij uitvoerig heeft onderwezen tijdens de zoektocht door al mijn bagage. Naast de ervaringen die ik onlangs heb gehad met wat deals van www.dealextreme.com die ruim 2 weken op het dounekantoor heeft gelegen. Ik neem maar eens contact op met de doune voor een uitvoerige lijst ofzo. Valt mij ook zwaar tegen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zullen we het weer eens over de 450D gaan hebben? :P

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 13-07-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Opeens lijkt jou voorstel voor een algemeen foto-apparatuur import topic weer een erg goed idee Neo....... :Y

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:40:
Opeens lijkt jou voorstel voor een algemeen foto-apparatuur import topic weer een erg goed idee Neo....... :Y
Dit is een uitstekend idee.
De keuze van een toestel is één ding, maar dan bepalen waar je die gaat kopen is een andere belangrijke beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb zojuist met Canon zelf gebeld en die vertelde mij dat in Amerika aangeschafte camera's ook alleen in Amerika aangeboden kunnen worden ter reparatie. Amerika, Europa, Azië etc. hebben allemaal een eigen garantie. Ik wilde de Douane nog bellen, maar als ik geen gebruik kan maken van de garantie, waag ik de gok niet en koop ik liever de camera hier zonder alle accesoires en koop die met de tijd wel!
weebl schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:09:
[...]

Laatst nog gevraagd aan Canon zelf. Het ging over een lens die ik eventueel in het buitenland wou kopen (heb hem inmiddels hier gekocht...). Canon zei dat alle Canon artikelen, waar aangeschaft maakt niks uit, bij Canon Nederland gerepareerd kunnen worden. Echter wordt dit alleen onder garantie gedaan als het product bij een Nederlandse winkel gekocht is.

Oftewel: ze repareren je Duitse camera wel, maar het gaat je wel geld kosten. Is een gok die je moet nemen: hoe groot is de kans dat je camera het 2 jaar uithoudt, want na het 2e jaar moet je sowieso betalen voor de reparatie, ongeacht waar je hem gekocht hebt.
Dat klopt dus niet helemaal! Camera's gekocht in Europa, kun je ook in heel Europa aanspraak maken op de garantie. De reparatie van mijn huidige camera ( gekocht in DE, gerepareerd in NL ) heeft mij dus ook niks gekost.

Als je de camera in Amerika koopt, kun je hem idd wel hier laten repareren, maar op eigen kosten. de garantie geldt dus alleen voor Amerika.

Dat was idd wel weer genoeg offtopic! :9
Ik ben er iig voor 95% uit dat ik de Canon EOS 450D ga kopen :) Iedereen bedankt!

[ Voor 53% gewijzigd door metallicattim op 14-07-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

metallicattim schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:16:
Ik heb zojuist met Canon zelf gebeld en die vertelde mij dat in Amerika aangeschafte camera's ook alleen in Amerika aangeboden kunnen worden ter reparatie. Amerika, Europa, Azië etc. hebben allemaal een eigen garantie. Ik wilde de Douane nog bellen, maar als ik geen gebruik kan maken van de garantie, waag ik de gok niet en koop ik liever de camera hier zonder alle accesoires en koop die met de tijd wel!

[...]

Dat klopt dus niet helemaal! Camera's gekocht in Europa, kun je ook in heel Europa aanspraak maken op de garantie. De reparatie van mijn huidige camera ( gekocht in DE, gerepareerd in NL ) heeft mij dus ook niks gekost.

Als je de camera in Amerika koopt, kun je hem idd wel hier laten repareren, maar op eigen kosten. de garantie geldt dus alleen voor Amerika.

Dat was idd wel weer genoeg offtopic! :9
Ik ben er iig voor 95% uit dat ik de Canon EOS 450D ga kopen :) Iedereen bedankt!
Ok, zou best kunnen, in de mail die ik kreeg stond wat anders... Misschien een stagaire ofzo die het niet helemaal begreep :P

Enneh: je gaat geen spijt krijgen van de 450D, het is echt een fijne camera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik had hem 2 weken terug al in handen en hij voelde mij heel lekker in de hand, toen ben ik de specs gaan opzoeken en hij heeft in princiepe alles wat ik nodig heb ( ben maar amateur die toch mooie foto's wil maken ;) )

Amerika word sowieso niks nu.
Maar als ik eens ga vergelijken:

In NL kost de body + 18-55mm IS kit 620 euro incl. verzenden.
Diezelfde kit kost in DE op ebay ook 625 euro incl. verzendkosten, dus weg voordeel!

Koop je nu die kit met nog een tas en 4 GB geheugenkaart erbij, zit je al op op 700+ euro.

Ik ga hem dus lekker in NL kopen en ben van het hele gedoe af. Ik wacht nog eff op mijn loon over 2 weken en dan ga ik hem bestellen :D

Sorry dat ik jullie zolang hiermee lastig gevallen heb :9 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb hem zojuist gekocht *O*

Ik moet hem nog eff leren kennen, maar ik heb nu al 2 lenzen gezien die ik nog moet hebben, dat is de 50mm ( 109 euro ) en de 55 - 250mm IS ( 279 euro )

Maar het was nu alweer duur genoeg ( 730 voor de body+ 18-55mm IS + 4 GB + Tas ) Dus volgende maand zien we wel weer verder, voorlopig ga ik eerst eens de camera leren kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

metallicattim schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:41:
Ik heb hem zojuist gekocht *O*

Ik moet hem nog eff leren kennen, maar ik heb nu al 2 lenzen gezien die ik nog moet hebben, dat is de 50mm ( 109 euro ) en de 55 - 250mm IS ( 279 euro )

Maar het was nu alweer duur genoeg ( 730 voor de body+ 18-55mm IS + 4 GB + Tas ) Dus volgende maand zien we wel weer verder, voorlopig ga ik eerst eens de camera leren kennen :)
de 50mm kan je goedkoper krijgen dan 109 euro hoor :)

kijk: pricewatch: Canon EF 50mm f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
weebl schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:28:
[...]

de 50mm kan je goedkoper krijgen dan 109 euro hoor :)

kijk: pricewatch: Canon EF 50mm f/1.8 II
Jah klopt idd, dit was de prijs bij de MediaMarkt in Duitsland ;)
De D60 was daar zelfs goedkoper dan op internet ( 699 t.o.v. 705 ex. verzenden op internet ) maar de 450D was er een tientje of 5 duurder, mjah ik kon hem wel meteen meenemen en geen gedoe met geld overmaken en dat oh zo lange wachten dan haha.

De 55-250mm is ook goedkoper ( 279 t.o.v. 249+6,20 )
pricewatch: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Maarjah dat verschil vind ik te klein om het risico van het verzenden ( zijn toch gevoelige dingen ) en het lange wachten ;) En als ik aanspraak op garantie moet maken, hoef ik maar 5 min. te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

metallicattim schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:06:
[...]

Jah klopt idd, dit was de prijs bij de MediaMarkt in Duitsland ;)
De D60 was daar zelfs goedkoper dan op internet ( 699 t.o.v. 705 ex. verzenden op internet ) maar de 450D was er een tientje of 5 duurder, mjah ik kon hem wel meteen meenemen en geen gedoe met geld overmaken en dat oh zo lange wachten dan haha.

De 55-250mm is ook goedkoper ( 279 t.o.v. 249+6,20 )
pricewatch: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Maarjah dat verschil vind ik te klein om het risico van het verzenden ( zijn toch gevoelige dingen ) en het lange wachten ;) En als ik aanspraak op garantie moet maken, hoef ik maar 5 min. te rijden.
Ik heb die 50mm ook gewoon op internet besteld en geloof me, ze pakken het echt wel goed in hoor. Hij is ook zo klein en licht dat er eigenlijk weinig aan stuk kan als ie nog in het doosje zit. En daarnaast is het geen superdure L lens ofzo. Zo een heb ik namelijk ook, en die heb ik inderdaad wel gewoon in de winkel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Mag het dan nu eindelijk weer over de 450D gaan? Na vele berichten over prijzen, invoeren, BTW en anderssoortige dingen moet er echt weer even ontopic gepraat worden. Dank U

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de 450D aangeschaft met kit lens. Weekje daarna een sigma apo 70-300 dg erbij gekocht. Hele fijne camera, bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Heeft iemand de afstandbediening van de 450D en gebruik je die ook cq heeft die een meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:42
Ik neem aan dat je de RC-1 bedoelt. Deze is voor mij handig voor foto's gemaakt vanaf statief, bijv. bij lange sluitertijden en macro-opnamen en studiowerk. Het is lekker compact en met de clip zet je 'm onopvallend vast aan de draagband van je camera. Heeft wel een nadeel: je moet richten op de sensor en die zit aan de voorzijde van de camerabody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
metallicattim schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:01:
Heeft iemand de afstandbediening van de 450D en gebruik je die ook cq heeft die een meerwaarde?
Ik heb de RC-1 gebruikt op mijn 350D, maar het is geen genoegen, omdat je moet richten op de voorkant inderdaad en omdat je niet kan pre-focussen. Kan je beter iets met een draadje uitzoeken bij dealextreme.com ofzo, of een RF-remote bij dezelfde verslavende gadgetstore. Kost vaak minder dan NL verzendkosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Hmm dat is niet echt handig... dan zou je al steeds de selftimer moeten gebruiken en voor de camera weglopen...

Ik doelde btw op deze: staat linksonder. Canon Remote Control.
http://www.getitdigital.c...855_is_75300_usm_16gb.jpg
Canon Wireless Remote Control for Digital Rebel

Product Features:
Wireless camera operation
Great for self portraits, group photos & difficult to approach subjects.
Helps in minimizing vibration for close-up photos and long exposures
Canon made infrared transmitter
Allows for shutter release up to 16.4 feet (5m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Die lijkt ernstig op deze. Kijk anders even hier voor de mogelijkheden.
Let op, prijzen in dollars, incl. verzendkosten! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Toff schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 02:27:
Dat is een gevaarlijke site net na het kopen van de 450D heb al genoeg geld uitgegeven nu haha
Maar thx voor de tip, ik ga zeker eens rondneuzen daar! Prijzen zijn echt laag, al helemaal als je het gaat omrekenen!

[ Voor 5% gewijzigd door metallicattim op 17-07-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Dan is dit eigenlijk vrij handig http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5563

Draadloos, maar je hoeft niet voor de camera te staan, dus kan je het mooi gebruiken voor handheld foto's en toch beweging voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Toff schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 02:27:
Ik twijfelde destijds bij aanschaf ook tussen deze (de RC-5) en de RC-1, maar de verkoper van KE adviseerde mij dus de RC-1 vanwege de timer-functie :P

@metallicattim: je kan ook eerst de rc-code in een universele remote zetten en uitproberen om te kijken of het handig is. Een vriend van mij triggerde zijn D70 vanaf zijn zakpalm 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door BellySM op 18-07-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Nu dat er toch weer ontopic word gebabbeld :)
Had ik nog even een vraagje betreffende de automatische functie met live view op de 450D
Maakt hij zo puike foto's? want hoewel ik me graag in de fotografie wil gaan verdiepen, moet ook me vrouw er mee uit de voeten kunnen (aka dus de auto stand)
Had een dmc-tz5 gekocht omdat er zo hoog van werd gesproken maar hij viel mij zwaar tegen.
Heb hem dus nu in de verkoop staan 8)7

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
In 9 van de 10 gevallen gebruik ik de viewer (daar heb je per slot van rekening een dslr voor), maar soms is die live view toch wel handig. Bijv. voor foto's laag of hoog bij de grond of vanaf statief. Soms gebruik ik live view voor de 4 lijnen die het beeld op het lcd in 9 vlakken verdeelt: handig voor het zoeken van een horizon of voor het kaderen van een spannende compositie. De auto-stand staat los van live-view. Sterker nog: live-view is niet aan te zetten in auto stand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje wat ik nergens duidelijk kan vinden:

'k twijfel tussen de D60/80 of een 450D, nu heeft bv. de D60 geen AF-motor in de body (toch?), dus ben je gebonden aan bepaalde lenzen. Heeft de 450D dit wel in de body zitten? (en de komende 1000D ??), zodat je ook lenzen kunt aansluiten die geen autofocus ingeboud hebben? Dit is wel een belangrijke weetje denk ik om mee te laten wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Canon maakt uberhaupt geen gebruik van een in-body focusmotor voor zo ver ik weet. Alle Canon AF lenzen die passen op de EF of EF-S mount zullen gewoon werken met autofocus, met misschien enkele kleine uitzonderingen die ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Laurent schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:59:
Canon maakt uberhaupt geen gebruik van een in-body focusmotor voor zo ver ik weet. Alle Canon AF lenzen die passen op de EF of EF-S mount zullen gewoon werken met autofocus, met misschien enkele kleine uitzonderingen die ik over het hoofd zie.
Alle originele Canon AF-lenzen idd. Oudere third-party objectieven doen het niet altijd en kunnen niet altijd gerechiped worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan het verschil tussen een EF en een EF-S lens? Waar moet je dan op letten als je voor je niet in-body focusmotor lenzen wilt van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

In principe hebben gewoon alle lenzen op canon autofocus op je body.
Alleen oude third party lenzen kunnen door reverse-engineering wel eens incompatible zijn met je nieuwe body, wat vaak door het merk te fixen is met een firmware update als het ware. Maar sommige oude lenzen van third party merken hebben hiervoor geen chip.
Ik zou dit argument niet meenemen in je overweging, omdat 98% van alle lenzen gewoon prima doen.

verschil tussen ef en ef-s staat vast in de faq, probeer alleen vragen te stellen als je er zelf geen antwoord op kan vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Nomad op 18-07-2008 21:00 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
kmf schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:32:
Dan is dit eigenlijk vrij handig http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5563

Draadloos, maar je hoeft niet voor de camera te staan, dus kan je het mooi gebruiken voor handheld foto's en toch beweging voorkomen
He dat is verrekte handig! Hij staat in mijn favorieten, die ga ik binnenkort aanschaffen, thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ik sta op het punt om een 450D aan te schaffen. Dit wordt mijn eerste DSLR.

Bij CameraTools kwam ik de volgende aanbieding tegen:

Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit voor 599,99 EUR. Dat lijkt mij een zeer goede prijs, is het niet?

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

TutanRamon schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:49:

Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit voor 599,99 EUR. Dat lijkt mij een zeer goede prijs, is het niet?
Als liever een winkel hebt, kun je ook naar media markt amsterdam arena gaan. Daar heb ik die van mij 5 dagen geleden gekocht!

In de trein terug naar huus zat ik ermee te spelen en op een of andere manier knipperde de lcdscherm een paar keer. Dat gebeurde alleen als ik de camera op een bepaalde manier vast hield en er licht mee schudde. Dat schudden deed ik omdat ik dacht dat de lcdscherm kapot was. Dat bleek dus niet het geval, want de sensor aan de bovenzijde van de lcd zorgt voor het in en uitschakelen van de lcd.

Weet ik veel. Het is mijn eerste dslr 8)7

Anyway... Voor zover mijn eerste ervaringen met de camera.

Ik kan de raw foto's niet op mijn xp systeem bekijken. Ik heb MS raw viewer gedownload, maar die kan ze ook niet openen. Het gaat hier dus om de .cr2 bestanden.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
dat is je eye-sensor. Die zorgt ervoor dat de LCD uitgaat als je door je zoeker kijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jochem op 21-07-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

The_Alchemist schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:40:
[...]

Ik kan de raw foto's niet op mijn xp systeem bekijken. Ik heb MS raw viewer gedownload, maar die kan ze ook niet openen. Het gaat hier dus om de .cr2 bestanden.
Als je graag met raw speelt (en ja dat wil je wel ;) ) probeer dan eens met lightroom te gaan spelen (of met canon's dpp, of met bridge/photoshop) die ms raw viewer is een ramp

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

TutanRamon schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:49:

Begin juli had Media Markt het al voor die prijs webshops zaten toen allemaal rond de € 620

Maar dat was een aktie. Heb hem voor dat geld ook gehaald, alleen je moet ook een tas geheugen enzo kopen dan kom je toch al gauw op €750 uit.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
[...]
Misschien biedt de Canon RAW Codec uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou verwachten dat deze wel werkt, maar verder dan de 12-bit Raw-bestanden komt ie niet. 14-bit blijft een probleem. Ik gebruik zelf FastStone Image Viewer for Windows wat gratis is voor thuisgebruik en heel vlot werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Om verder op het 14-bit verhaal in te gaan.

De 30D kost nu 550 bij KE, de 450D 567 ofzo (body's dus). Nu liggen ze allebei goed genoeg in de hand dus dat is het probleem niet.

Maar in hoeverre weegt de 14-bit DIGIC III van de 450D op tegen de 12-bit DIGIC II in de 30D. De 30D is nml. beter gesealed en heeft het extra lcd scherm bovenop. Ook de thumb-dial is zeer relaxt werken (kheb wel eens met een 20D geschoten), maar fotokwaliteit is natuurlijk ook altijd belangrijk. Het verschil van 4MP kan me weinig bommen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Owe, is die 450D ook al 14bits... Heb hetzelfde probleem met m'n 40D :( Echt zwaar k*t. Sinds ik die codec heb kan ik m'n 350D RAW's mooi importeren in PSP, maar m'n 40D draait op halve (jpg) kracht, omdat ik de omweg via DPP en TIFF's á 50MB te omslachtig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:12:
Owe, is die 450D ook al 14bits... Heb hetzelfde probleem met m'n 40D :( Echt zwaar k*t. Sinds ik die codec heb kan ik m'n 350D RAW's mooi importeren in PSP, maar m'n 40D draait op halve (jpg) kracht, omdat ik de omweg via DPP en TIFF's á 50MB te omslachtig vind.
Ik gebruik dat faststone om even foto's te selecteren en verwijderen. Vervolgens bewerk ik de foto's in Lightroom. Vandaar uit worden de foto's naar jpg omgezet, dus er komt geen Tiff aan te pas en er gaat geen kwaliteit verloren.

Grote nadeel van die 14-bit Raw's is dat je 8GB kaartjes nodig hebt om een beetje te kunnen schieten zonder continu kaartjes te wisselen.

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 21-07-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
universal creations schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:21:
[...]

Ik gebruik dat faststone om even foto's te selecteren en verwijderen. Vervolgens bewerk ik de foto's in Lightroom. Vandaar uit worden de foto's naar jpg omgezet, dus er komt geen Tiff aan te pas en er gaat geen kwaliteit verloren.

Grote nadeel van die 14-bit Raw's is dat je 8GB kaartjes nodig hebt om een beetje te kunnen schieten zonder continu kaartjes te wisselen.
Selecteren/verwijderen, dat zou nog wel gaan met DPP, maar ik baal ervan dat ik naar LR zou moeten, omdat Pain(t)ShopPro, dat ik sinds het stenen tijdperk gebruik, geen 14 bits RAW wil lezen.

CF-kaarten kosten 1 scheet en 3 knikkers tegenwoordig, dat zal me echt een zorg zijn hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Toff schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:39:
[...]

CF-kaarten kosten 1 scheet en 3 knikkers tegenwoordig, dat zal me echt een zorg zijn hoor :*)
Wel als je het voor de 450D haalt, zorg dan dat het SD(HC) is. CF wil het toestel niet vreten... ;)
Mijn leverancier verkocht mij destijds ook CF tegelijk met de 450D... pas eenmaal thuisgekomen merkte ik de blunder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Gisteren mijn 450D besteld bij cameratools :9 ben benieuwd wat voor plaatje het gaat opleveren :):)

Iemand nog een tip voor een goed uv filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

B+W MRC of Hoya Pro1 en schrik niet van de prijs. Had je met de search zo gevonden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Die hoya heb je ook voor 15 euro is het de 20 euro meer waard voor die pro versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Je vroeg om een goed filter, dan moet je voor de pro1 versie gaan. Doe je dat niet loop je meer risico op flares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
[...]
Hoewel ik ze helaas nog steeds niet rechtstreeks kan inlezen in PSP :( , blijkt de Windows Fotogalerie van Vista WEL in staat om 14 bits CanonRAW in te lezen. Ook in de verkenner van Vista zijn de tumbs gewoon te zien. Ik heb wel die RAW-codec geinstalleerd, alvorens ik het ging testen, dus dikke kans dat het zonder niet werkt, maar Vista (de gewone 32-bits home premium) kan het dus wel. Gewoon waardeloos dat XP het niet kan en nog meer jammer dat Corel blijkbaar niet de moeite neemt om Pain(t) Shop Pro te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:47:
[...]

Hoewel ik ze helaas nog steeds niet rechtstreeks kan inlezen in PSP :( , blijkt de Windows Fotogalerie van Vista WEL in staat om 14 bits CanonRAW in te lezen. Ook in de verkenner van Vista zijn de tumbs gewoon te zien. Ik heb wel die RAW-codec geinstalleerd, alvorens ik het ging testen, dus dikke kans dat het zonder niet werkt, maar Vista (de gewone 32-bits home premium) kan het dus wel. Gewoon waardeloos dat XP het niet kan en nog meer jammer dat Corel blijkbaar niet de moeite neemt om Pain(t) Shop Pro te updaten...
Ok, bedankt voor de info. Niet dat ik nu ga overstappen naar vista, maar het is sowieso fijn om te weten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
Het is ook wel een idee om de batterygrip, sd-cards e.d. wel uit VS te laten komen. Scheelt toch gauw tientallen euro's... Wellicht ook een idee voor de objectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TutanRamon schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:50:
Het is ook wel een idee om de batterygrip, sd-cards e.d. wel uit VS te laten komen. Scheelt toch gauw tientallen euro's... Wellicht ook een idee voor de objectieven.
In dit topic staan daarover tips, voordat hier ook weer zo'n hele discussie start over garantie etc etc :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
ajhaverkamp schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:08:
[...]

In dit topic staan daarover tips, voordat hier ook weer zo'n hele discussie start over garantie etc etc :)
Ja, ik las het net. Thnx.

Er hoeft ook geen discussie plaats te vinden. Ik bedoel alleen te zeggen dat je voor sd cards, tassen en een batterygrip mijns inziens geen garantie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

N.a.v. eigen gesloten topic, excuses
Ik heb recentelijk een stel macroringen binnengekregen en ben daar nu een beetje mee aan't experimenteren.

Uiteraard krijgt de camera nu geen informatie binnen van het objectief over diafragma en belichting enzo aangezien de ringen er tussen zitten. Wat ik alleen nu merk is dat ik zelfs in M en Tv mode geen sluitertijden meer kan instellen korter dan 1/200. Ik heb inmiddels alle menus afgezocht en alle modes uitgeprobeerd, maar ik kan met geen ene mogelijkheid iets vinden wat dit zou kunnen overriden.

Is er iemand die tips / tricks weet om toch de sluitertijd korter te krijgen? ik denk namelijk dat daar de macro shots nét iets beter van worden nog :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

SchizoDuckie schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:16:
N.a.v. eigen gesloten topic, excuses
Ik heb recentelijk een stel macroringen binnengekregen en ben daar nu een beetje mee aan't experimenteren.

Uiteraard krijgt de camera nu geen informatie binnen van het objectief over diafragma en belichting enzo aangezien de ringen er tussen zitten. Wat ik alleen nu merk is dat ik zelfs in M en Tv mode geen sluitertijden meer kan instellen korter dan 1/200. Ik heb inmiddels alle menus afgezocht en alle modes uitgeprobeerd, maar ik kan met geen ene mogelijkheid iets vinden wat dit zou kunnen overriden.

Is er iemand die tips / tricks weet om toch de sluitertijd korter te krijgen? ik denk namelijk dat daar de macro shots nét iets beter van worden nog :)
Staat je flitser omhoog? Die synchroniseert namelijk niet met sluitertijden korter dan 1/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

weebl schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:32:
[...]

Staat je flitser omhoog? Die synchroniseert namelijk niet met sluitertijden korter dan 1/200
8)7 weer wat geleerd
Dat was hem inderdaad :) Maf dat ik die de hele tijd niet naar beneden gehad heb :P

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Ik heb een probleem met mijn nieuwe 450D.
In de M stand zie ik in de viewfinder bij de belichtingscompensatie het streepje bij -2 staan.
Ik heb van alles geprobeerd om hem terug op 0 te zetten, maar ik kom er ook met behulp van de handleiding niet uit. Het is mij duidelijk dat je de belichtingscompensatie in de overige standen kan wijzigen door de belichtingscompensatie knop ingedrukt te houden en het instelwiel te draaien. Dit werkt echter niet in de M stand. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nixsos schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:35:
Ik heb een probleem met mijn nieuwe 450D.
In de M stand zie ik in de viewfinder bij de belichtingscompensatie het streepje bij -2 staan.
Ik heb van alles geprobeerd om hem terug op 0 te zetten, maar ik kom er ook met behulp van de handleiding niet uit. Het is mij duidelijk dat je de belichtingscompensatie in de overige standen kan wijzigen door de belichtingscompensatie knop ingedrukt te houden en het instelwiel te draaien. Dit werkt echter niet in de M stand. Wie kan mij helpen?
Volgens mij zie jij de lichtmeter. Dus als die op -2 staat, moet je zorgen dat er meer licht op de sensor valt, dus de sluitertijd aanpassen (of het diafragma, of iso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

SchizoDuckie schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:32:
[...]

8)7 weer wat geleerd
Dat was hem inderdaad :) Maf dat ik die de hele tijd niet naar beneden gehad heb :P
Je leert van fouten maken en dingen uitproberen :) Gewoon lekker blijven klooien ;) Bij mij gaat ook nog ongeveer de helft van de foto's de prullenbak in :D

[ Voor 10% gewijzigd door weebl op 27-07-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Heb de canon 450d gisteren binnen gehad :9 gekocht bij cameratools, moet zeggen dat het heel mooi verpakt zat.

Ben nu op zoek naar een extra accu er voor zijn accu's zoals deze goed?
http://link.marktplaats.nl/181557425
Of toch beter voor het origineel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyPieters schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:24:
Heb de canon 450d gisteren binnen gehad :9 gekocht bij cameratools, moet zeggen dat het heel mooi verpakt zat.

Ben nu op zoek naar een extra accu er voor zijn accu's zoals deze goed?
http://link.marktplaats.nl/181557425
Of toch beter voor het origineel gaan?
Ik wist niet dat er al namaak accu's waren voor de 450D. Maar voor het geld kun je het altijd proberen.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste