Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zo ziet mijn sensor eruit klik

Dit is eveneens F/36. Ik ben nog hardstikke blij met mijn sensor en ben nog niet van plan hem schoon te maken, omdat ik er geen hol van zie tot F/16 :).

[ Voor 47% gewijzigd door Nomad op 08-06-2008 17:51 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Ik heb een 400D i.p.v. een 450D maar het principe is hetzelfde.

Ik moest zelfs m'n oude kitlens opzoeken omdat mijn huidige lens niet eens tot f/36 gaat, maar tot f/22.

Hier een net geschoten foto van de lucht, speciaal voor jou, inclusief vlekjes.

klik

Ik ben ze nog nooit tegengekomen op normale foto's dus ik denk dat ook jij veilig foto's kan maken zonder er last van te hebben. Je zou zelf alles schoon kunnen laten maken en er is een kans dat ze dan weg zijn, maar als je het niet merkt en het geen uitzondering is zou ik me geen zorgen maken.

EDIT: Wat zijn we allemaal spontaan en behulpzaam vandaag :P Zal wel door het weer komen

[ Voor 6% gewijzigd door Dr-b op 08-06-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een heel stuk opgelucht! Ontzettend bedankt voor de foto's!
Maar ik hoop dat jullie het begrijpen dat ik het raar vind dat als je een nieuwe camera koopt er dan al zulke vlekjes op zitten. Maar als je deze instellingen niet gebruikt dan is het niet erg...
I.i.g nogmaals dank voor de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:39:
Ik ben al een heel stuk opgelucht! Ontzettend bedankt voor de foto's!
Maar ik hoop dat jullie het begrijpen dat ik het raar vind dat als je een nieuwe camera koopt er dan al zulke vlekjes op zitten. Maar als je deze instellingen niet gebruikt dan is het niet erg...
I.i.g nogmaals dank voor de foto's!
Op F/36 heb je wel grotere problemen dan die vlekjes. Diffractie is er 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik had bijna de 450d besteld, enige wat ik nog moest doen was de ideal betaling, en toen sloop er toch wat twijfel in. Ik ben een typische "vakantie fotograaf" en aangezien ik vaak maar een hooguit twee keer per jaar op vakantie ga, is het misschien zonde om deze camera te kopen.
Als ik op vakantie ben, ben ik wel altijd fanatiek kwa foto's maken .
Wil graag foto's maken op plekken waar veel mensen niet de moeite voor zouden doen, bijvoorbeeld omdat je er ver voor moet lopen, of omdat je je moet afscheiden van de excursie groep.
En als iedereen aan het eten is ga ik foto's nemen omdat het strand "leeg" is of niemand in de weg staat van die Maya tempel :)

Ik heb nu een Canon Ixus 900TI, en gebruik altijd het lcd scherm om de foto's te maken.
Dus kijk in het lcd scherm om te zien of de compositie me bevalt.
Bij de 450d is dat toch wat anders.

Denken jullie dat het de moeite is de 450d te kopen, of gewoon kijken voor misschien een nieuwe compacte digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

KunDun schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:27:
Ik had bijna de 450d besteld, enige wat ik nog moest doen was de ideal betaling, en toen sloop er toch wat twijfel in. Ik ben een typische "vakantie fotograaf" en aangezien ik vaak maar een hooguit twee keer per jaar op vakantie ga, is het misschien zonde om deze camera te kopen.
Als ik op vakantie ben, ben ik wel altijd fanatiek kwa foto's maken .
Wil graag foto's maken op plekken waar veel mensen niet de moeite voor zouden doen, bijvoorbeeld omdat je er ver voor moet lopen, of omdat je je moet afscheiden van de excursie groep.
En als iedereen aan het eten is ga ik foto's nemen omdat het strand "leeg" is of niemand in de weg staat van die Maya tempel :)

Ik heb nu een Canon Ixus 900TI, en gebruik altijd het lcd scherm om de foto's te maken.
Dus kijk in het lcd scherm om te zien of de compositie me bevalt.
Bij de 450d is dat toch wat anders.

Denken jullie dat het de moeite is de 450d te kopen, of gewoon kijken voor misschien een nieuwe compacte digitale camera.
Wat is jouw argument dan voor een 450d?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
kmf schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:42:
[...]

Wat is jouw argument dan voor een 450d?
Dat is het probleem, ben een leek kwa fotografie eigenlijk.
Dus hoopte eigenlijk dat iemand wat argumenten kon geven of de 450d wel of niet geschikt is voor mij. na het beeld dat ik van mezelf heb beschreven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik denk dat je ongeloofelijk veel plezier kan hebben van een dSLR maar je hoeft natuurlijk niet persé de 450d te kopen. Je kan ook voor de 400d gaan die toch een stukje minder kost. Minder investering en toch prachtige plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

KunDun schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:53:
[...]

Dat is het probleem, ben een leek kwa fotografie eigenlijk.
Dus hoopte eigenlijk dat iemand wat argumenten kon geven of de 450d wel of niet geschikt is voor mij. na het beeld dat ik van mezelf heb beschreven hier.
Misschien moet je maar eerst even hier rondneuzen
[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Nedra schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:56:
Ik denk dat je ongeloofelijk veel plezier kan hebben van een dSLR maar je hoeft natuurlijk niet persé de 450d te kopen. Je kan ook voor de 400d gaan die toch een stukje minder kost. Minder investering en toch prachtige plaatjes.
de 450D heeft met LiveView wel weer de optie tot dat "compact" gevoel omdat je daarbij ook op je schermpje kan kijken. Bovendien kun je je SD kaartjes blijven gebruiken.
Maar; houdt hem eens in de hand en schiet er wat mee, dan weet je vrij snel of je het een prettig te gebruiken apparaat vind.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

LenNerd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:30:
[...]

de 450D heeft met LiveView wel weer de optie tot dat "compact" gevoel omdat je daarbij ook op je schermpje kan kijken. Bovendien kun je je SD kaartjes blijven gebruiken.
Maar; houdt hem eens in de hand en schiet er wat mee, dan weet je vrij snel of je het een prettig te gebruiken apparaat vind.
lifeview werkt op dit moment alleen in sony camera's. Maar lifeview lijkt me sowieso niet praktisch, maar that's just me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nomad schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:13:
[...]

lifeview werkt op dit moment alleen in sony camera's. Maar lifeview lijkt me sowieso niet praktisch, maar that's just me.
http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/page3.asp
Live view
The 450D becomes the latest DSLR to include a live view mode. [Here are the options you get]. It includes a slow but potentially very accurate contrast detection AF method, which can be made the default for Live view. [Using this custom function]. It also offers an optional live histogram to help with exposure and an' Exposure Simulation' indicator to confirm when the view on the screen represents the brightness of the final image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Note that this method is quite a bit slower than 'Quick mode' (taking around 3.6 seconds here but up to 6 seconds in lower light conditions) but does have the advantage of not blanking the display and is theoretically at least more accurate.
Niet echt fantastisch lijkt mij :) Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Nomad; als je liveview wilt ga dan naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
LenNerd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:30:
[...]

Klopt, maar je zal snel genoeg uitvinden dat je zoeker een stuk leukere plaatjes oplevert en meer gemak heeft op een dslr, zelfs als je alleen een compact gewend bent.

@nomad
Die opmerking raakt kant nog wal. Ik ben zelf in het bezit van een 40d en ook die heeft wel degelijk liveview. Het is geen perfecte oplossing maar het kan héél leuk zijn voor bijv macrofotografie. Ik was er zelf redelijk sceptisch over maar ik denk dat Liveview best leuk kan zijn, ook op Canon Camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Nedra schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:44:
[...]
@nomad
Die opmerking raakt kant nog wal. Ik ben zelf in het bezit van een 40d en ook die heeft wel degelijk liveview. Het is geen perfecte oplossing maar het kan héél leuk zijn voor bijv macrofotografie. Ik was er zelf redelijk sceptisch over maar ik denk dat Liveview best leuk kan zijn, ook op Canon Camera's.
Nomad bedoeld de AF-unit bij liveview, dat werkt namelijk alleen bij sony's. Dingen als sensor-contrast-based AF is gewoon pauper.

Verder vind ik liveview echt een non-feature, leuk om een keer mee te spelen, maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wat henk zegt dus. Liveview werkt alleen als je een propere AF erbij hebt, en sony is de enige op het moment die dat goed doet :).

En eveneens wat henk zegt, een feature die je 2x gebruikt (laat zien aan de buurman) en dan stof gaat happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hoe dan ook. ik ben nog steeds aan het wachten met kopen omdat ik de komende maand toch geen tijd heb om echt met de 450d te spelen.
Ik wil het meenemen op vakantie omdat ik veel plaatsen zal bezoeken waarbij ik vooral nachtfoto's zal maken. Een ruisvrije DSL is daarom ook belangrijk. Al mijn andere compacts zijn dan niet afdoende.
(Als backup neem ik de TZ3 mee.)

Ik hou wel elke dag de prijzen bij, en echt grappig dat het bijna elke dag met 5 euro goedkoper wordt.

Ik ben van plan de 450d met kit te nemen ergens begin juli, dan heb ik nog een paar weken om mee te oefenen voordat ik op vakantie ga.

Tijdens mijn vakantie zal ik waarschijnlijk wel de Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS nemen voor de zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
kmf schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:10:
Ik wil het meenemen op vakantie omdat ik veel plaatsen zal bezoeken waarbij ik vooral nachtfoto's zal maken. <knip> Ik ben van plan de 450d met kit te nemen ergens begin juli, dan heb ik nog een paar weken om mee te oefenen voordat ik op vakantie ga.
Tijdens mijn vakantie zal ik waarschijnlijk wel de Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS nemen voor de zoom.
Geen van deze objectieven blinkt echt uit qua lichtsterkte, dus voor nachtfoto's kan je beter eens kijken naar bijvoorbeeld een 50mm/F1.8 of, als je budget het toelaat, een 80mm/F1.8. Hangt er natuurlijk ook wel vanaf, welke beeldhoek je veel denkt nodig te hebben, dus als 50mm of 80mm niks voor je is, heb je weinig aan de lichtsterkte, maar de door jou aangegeven lenzen zijn imo niet optimaal voor nachtfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Toff schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:23:
[...]
Geen van deze objectieven blinkt echt uit qua lichtsterkte, dus voor nachtfoto's kan je beter eens kijken naar bijvoorbeeld een 50mm/F1.8 of, als je budget het toelaat, een 80mm/F1.8. Hangt er natuurlijk ook wel vanaf, welke beeldhoek je veel denkt nodig te hebben, dus als 50mm of 80mm niks voor je is, heb je weinig aan de lichtsterkte, maar de door jou aangegeven lenzen zijn imo niet optimaal voor nachtfotografie.
Ik ben ook wat bang voor de lichtsterkte, maar ik heb een grotere hoek nodig dan 50mm, dus die 50mm is geen optie.
Ik weet zelf nog niet welke ik vaker zal gebruiken <28mm of >28mm, daarom neem ik eerst de kitlens. Met de 3 (geteste) extra stops die de IS deze geeft, hoop ik dat deze toch voldoende is voor deze vakantie.

En dan kan ik ook kijken welk mm ik het meest zal gebruiken. Dan kan ik op locatie nog kiezen voor de 20mm/24mm of 28mm (F/2.8)
(14mm is boven m'n budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Nomad schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:16:
Wat henk zegt dus. Liveview werkt alleen als je een propere AF erbij hebt, en sony is de enige op het moment die dat goed doet :).

En eveneens wat henk zegt, een feature die je 2x gebruikt (laat zien aan de buurman) en dan stof gaat happen.
Liveview kan je altijd nog met MF doen, dat is het leuke er aan (voor macro foto's 10x inzoomen op het object en dan scherpstellen. Liveview kan wel degelijk een aanvulling(lees: niet meer dan dat) zijn. Ik vind het dan ook heel raar om het zo te stellen dat het niets inhoud. Misschien voor jou niet, ik kan wel degelijk zeggen dat ik het af en toe gebruik op m'n 40d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nedra schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:16:
[...]

Liveview kan je altijd nog met MF doen, dat is het leuke er aan (voor macro foto's 10x inzoomen op het object en dan scherpstellen. Liveview kan wel degelijk een aanvulling(lees: niet meer dan dat) zijn. Ik vind het dan ook heel raar om het zo te stellen dat het niets inhoud. Misschien voor jou niet, ik kan wel degelijk zeggen dat ik het af en toe gebruik op m'n 40d
Euh... dat is waar de hele discussie mee begon: nomad geeft zijn mening (en is er heel duidelijk in dát het zíjn mening betreft), en jij interpreteert die als gegeven feit.
En vervolgens jouw reactie:
Nedra schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:44:
@nomad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Okay excuses, ik moet leren lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Na weken gelezen te hebben begin ik nu toch wel te twijfelen over de 450d. Ik lees en zie gewoon teveel voorbeelden over focusproblemen. Hebben de NL-eigenaars daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:44:
Na weken gelezen te hebben begin ik nu toch wel te twijfelen over de 450d. Ik lees en zie gewoon teveel voorbeelden over focusproblemen. Hebben de NL-eigenaars daar last van?
Die focusproblemen zijn volgens mij het vaakst geconstateerd i.c.m. de kitlens. Ik heb het niet bijgehouden, maar zo kwam het wel op mij over. Ik denk dus dat het probleem meer ligt aan de combi of alleen de kitlens, dan aan de body. Ik heb geloof ik 2 eigenaren gezien op het dpreview-forum die met de kitlens problemen hadden, maar met een andere lens geen enkel probleem.

Mijn reactie lijkt een aaneenschakeling van veronderstellingen, maar deze indruk is bij mij achtergebleven. Mijn 450D heeft iig nergens last van.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Live View komt waarschijnlijk beter tot zijn recht op camera's met een beweegbare display, zoals ik zag op enkele Sony's. Niet dat ik een beweegbare LCD op mijn DSLR zou willen (echt niet! :X ), maar als je dat wel hebt, kan je inderdaad met extra vergroting op je LCD kijken alsof je een hoekzoeker gebruikt, bijvoorbeeld. Voor mijn fotografie (meer dan 80% sport) is het (veel) te traag en vanwege mijn altijd zoekrakende leesbril bekijk ik sowieso nooit foto's op de LCD, maar als Live View gecombineert wordt met een beweegbare display, dan zou het voor sommigen een nuttige toevoeging kunnen zijn, neem ik aan. Aangezien Canon die laatste optie niet biedt in de DSLR-range, blijf ik - voor CANON - van mening dat het een grappige feature is die ik goed zou kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

universal creations schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:24:
[...]

Die focusproblemen zijn volgens mij het vaakst geconstateerd i.c.m. de kitlens. Ik heb het niet bijgehouden, maar zo kwam het wel op mij over. Ik denk dus dat het probleem meer ligt aan de combi of alleen de kitlens, dan aan de body. Ik heb geloof ik 2 eigenaren gezien op het dpreview-forum die met de kitlens problemen hadden, maar met een andere lens geen enkel probleem.

Mijn reactie lijkt een aaneenschakeling van veronderstellingen, maar deze indruk is bij mij achtergebleven. Mijn 450D heeft iig nergens last van.
Zoiet dacht ik ook, maar om verder te lezen (zo'n 2 maanden aan topics) heb ik nu toch twijfels, zeker omdat een paar gezegd te hebben dat dezelfde lens in verschillende 450d-bodies tegenstrijdige resultaten gaf.
Nog even aankijken dus voor mij, en dan later bij een goede camerashop gaan kopen die het niet erg vind om te ruilen in geval van problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Thanks again henk :). (Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Olympus E330 niet vergeten!
De camera die heel de liveview gekte begon en daarom werd afgebrand.
Nu is het een standaard feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
kmf schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:44:
Ik heb ook een 450d, hoe kan je constateren dan dat je focus problemen hebt..
Zit het in een bepaalde situatie?
Want ik heb het volgens mij nog niet gemerkt.
Verder ben ik heel blij met me 450d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Tito129 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:43:
[...]
Op deze site kun je kijken of je camera/objectieven goed focussen:Link
Afwijkingen kunnen zowel door je objectieven als door je camera veroorzaakt worden of de combinatie van beide.
Mocht het echt hinderlijk zijn dan kun je beide laten afstellen, binnen de garantie is dat geloof ik gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan nog eenvoudiger. Richt je camera onder een hoek van 45 graden op de lengte van je toetsenbord met een zo klein mogelijke f-waarde. Focus op de "G" en kijk naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
weet je wel hoe zulke ranzige fotos ik dan krijg... bah wat is me toetsenbord smerig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
universal creations schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:57:
Het kan nog eenvoudiger. Richt je camera onder een hoek van 45 graden op de lengte van je toetsenbord met een zo klein mogelijke f-waarde. Focus op de "G" en kijk naar het resultaat.
Jah, maar dan kan het zijn dat het focus punt niet netjes op de G focust maar net op ene andere plek, focus punt op je matglas en het echte focus punt zitten bijna nooit 100% uitgelijnt.
Daarom ook die ééne streep in het midden van de focus chart, dan weet je zeker dat hij alleen op dat punt focust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tito129 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:43:
[...]

deze thread bracht me aan het twijfelen:

http://forums.dpreview.co...orum=1031&thread=28126058

over het hele vlak is er niks scherp.

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 14-06-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
kmf schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:01:
[...]

deze thread bracht me aan het twijfelen:

http://forums.dpreview.co...orum=1031&thread=28126058

over het hele vlak is er niks scherp.
Die thread even snel doorgelezen, maar daar gaat het meer over focusproblemen op de auto mode.
Ik heb net even snel wat fotos genomen en de auto mode is idd niet zo scherp als als ik gewoon zelf scherp stel. Ik zal maandag op me werk is die test focus uitprinten kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Laatst online: 06-09 15:49
Is het verstandig om een aanvullende garantie/verzekeering te nemen van bijv 3 jaar op de eos 450d of gaat deze met normaal gebruik wel 3 jaar mee? Het wordt mijn eerste dsr cam maar twijfel nog een beetje over de verzekering.. ben student ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dat zijn geld totaal niet waard tenzij je een pro bent.
Voor gewoon gebruik zou ik het écht totaal niet aanraden. Al dat extra geld kan je gewoon lekker opzij zetten voor objectiefje, en die zijn vele malen belangrijker dan body's.

Mocht er toch iets met je body zijn buiten je garantie kan je'm altijd ff binnensteken bij rofa, die zullen hem hoogstwaarschijnlijk tegen een zeer schappelijke prijs kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een 450d maar zit er nou liveview op of niet? Zo ja waar ka ik het inschakelen??
Heb hem nog geen dag namelijk en heb er nog maar 10 min mee zitten spelen :P

[ Voor 30% gewijzigd door MeijsteR op 18-06-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ja, zit er op. Als het ding enigzins lijkt op mijn cam, zit er ergens in een geel menuutje een optie met live-view, waarbij je de set-button in kan stellen om het in te schakelen. Al heb jij geen set button :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:43:
Ja, zit er op. Als het ding enigzins lijkt op mijn cam, zit er ergens in een geel menuutje een optie met live-view, waarbij je de set-button in kan stellen om het in te schakelen. Al heb jij geen set button :+
Dacht het wel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com.au/story_media/339287936/canon-eos-450d-samples_1.jpg

Je moet het eerst inschakelen in het menu, waarna je inderdaad met SET het kan gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door weebl op 18-06-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
weebl schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Dacht het wel :)

[afbeelding]

Je moet het eerst inschakelen in het menu, waarna je inderdaad met SET het kan gebruiken :)
Ow, daswaar ja...

Ik heb niet zo heel veel met niet-wiel canons gewerkt... :$ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:43:
Ik neem aan gewoon in het menu "menuutje"? :+ Ik zal straks een kijken. Wat is trouwens een aanrader als SD kaartje? Gewoon een extreme III of is minder ook wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

MeijsteR schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:26:
[...]

Ik neem aan gewoon in het menu "menuutje"? :+ Ik zal straks een kijken. Wat is trouwens een aanrader als SD kaartje? Gewoon een extreme III of is minder ook wel te doen?
Staat dat niet gewoon in de handleiding? Dat is wellicht handiger en sneller dan op een forum hulp vragen van iemand die de camera zelf niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
DataGhost schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:24:
[...]

Staat dat niet gewoon in de handleiding? Dat is wellicht handiger en sneller dan op een forum hulp vragen van iemand die de camera zelf niet heeft.
Is handig maar ben op mijn werk en heb de cam net 10 min in mijn handen gehad:9 En ik was in de veronderstelling dat er geen liveview opzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
MeijsteR schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:27:
[...]

Is handig maar ben op mijn werk en heb de cam net 10 min in mijn handen gehad:9 En ik was in de veronderstelling dat er geen liveview opzat.
Je hebt een de 450D gekocht en je wist niet dat er live-view op zat? Hmm, laat ik het zo zeggen: dat zal mij niet overkomen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeijsteR schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:26:
[...]

Ik heb een Extreme III 4GB en een Memory Corp 150x 4GB en het verschil is er zeker. De Extreme III kan in jpg gewoon met 3,5 fps doorbursten ook al is de buffer vol (iets wat de memory corp met 1 fps ongeveer doet). In RAW is het verschil nog groter, omdat je merkt dat de Extreme III goed de buffer wegschrijft, maar de Memory Corp is flink in gebruikt na wat bursten, waardoor je veel moet wachten.
De extreme III gebruik ik standaard. Mocht deze vol zijn stap ik over op jpg, zodat ik de buffer goed kan gebruiken. Als ik onder flitsomstandigheden foto's moet maken, is de Memory Corp geen enkel probleem, omdat de flitser de beperkende factor is en niet het geheugenkaartje.

Nu weet ik niet hoe het met die -tig andere 133x en 150x kaartjes zit qua snelheid, maar er zit wel degelijk meer achter de marketingtermen 133x en 150x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MeijsteR schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:27:
[...]

Handleidingen zijn prima te downloaden over het algemeen en anders is er in de uitgebreide review op DPReview ook heel veel info te vinden over de bediening van je camera en welke snelheden hij haalt (voor wat betreft geheugen) ;)

Sowieso wordt er hier op GoT een zekere mate van zelfredzaamheid en inzet verwacht, maar ik snap echt niet hoe sommige mensen honderden euro's uit kunnen geven aan een camera, zonder zich van te voren ook maar enigszins te verdiepen in wat een camera kan en evt. hoe :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:43:
[...]

Handleidingen zijn prima te downloaden over het algemeen en anders is er in de uitgebreide review op DPReview ook heel veel info te vinden over de bediening van je camera en welke snelheden hij haalt (voor wat betreft geheugen) ;)

Sowieso wordt er hier op GoT een zekere mate van zelfredzaamheid en inzet verwacht, maar ik snap echt niet hoe sommige mensen honderden euro's uit kunnen geven aan een camera, zonder zich van te voren ook maar enigszins te verdiepen in wat een camera kan en evt. hoe :?
Dat zou ik ook zeker niet doen maar je als je iets krijgt kun je je niet van tevoren inlezen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
MeijsteR schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:37:
[...]

Dat zou ik ook zeker niet doen maar je als je iets krijgt kun je je niet van tevoren inlezen of wel?
Dit is natuurlijk een non argument met internet overal om je heen. Nou weet ik bijna zeker dat je er veel plezier van zal hebben maar door je van te voren wat in te lezen heb je al heel wat voorpret en kan je voorkomen dat je dit soort vragen hoeft te stellen.

Laat vooral nog even weten wat je er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
Mobyrick schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:28:
[...]

Dit is natuurlijk een non argument met internet overal om je heen. Nou weet ik bijna zeker dat je er veel plezier van zal hebben maar door je van te voren wat in te lezen heb je al heel wat voorpret en kan je voorkomen dat je dit soort vragen hoeft te stellen.

Laat vooral nog even weten wat je er van vind.
Hij bevalt zeker! Super ding.. Het punt is dus dat ik hem onaangekondigd kreeg en me dus niet kon inlezen op de functies. Als ik had geweten dat ik hem kreeg had ik het allemaal al uigezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Dan nog.....ipv hier vragen had je net zo snel even een review kunnen opzoeken en doorbladeren :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

sapphire schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:44:
Dan nog.....ipv hier vragen had je net zo snel even een review kunnen opzoeken en doorbladeren :?
Is het nodig om hem dat maar door blijven in te hameren? Ik denk dat hij het nu wel weet 8)7

Anyway... Voor de handigheid: De manual is hier te downloaden: http://www.usa.canon.com/...egoryid=314&modelid=16303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

ik hamer niet....ik geef alleen iets aan.....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook in het bezit van een 450D en wat mij opvalt is dat de snelheid van scherpstellen toch echt veel sneller is dan in de 400D vooral met een 500mm lens.

Vandaag maar eens gebruiken om hem beter te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben nieuwere leveringen 450D nog steeds last van focusproblemen of was dat een bepaalde batch?
Was eerst van plan de 450D te bestellen maar ben een beetje afgeschrokken door deze berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:03:
Hebben nieuwere leveringen 450D nog steeds last van focusproblemen of was dat een bepaalde batch?
Was eerst van plan de 450D te bestellen maar ben een beetje afgeschrokken door deze berichten.
Ik had afgelopen tijd rondgezocht op nederlandse/belgische fora, en het lijkt erop dat geen van hun last van hebben.
Het lijkt haast wel of enkel amerika er last van had. Of elke NL/Vlaamse 450d-koper heeft z'n eigen lenzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben nu al erg te spreken over de snelheid van het focussen. Gisteren even wat test foto's gemaakt op schiphol. De 300D kan definitief met pensioen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aviations.nl/cache/civil/H.Prins/Schiphol%2024%20juni%202008/IMG_0098.jpg_595.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

de afgelopen week zijn de prijzen bevroren lijkt het wel. naja. sowieso ga ik vrijdag wel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kocht die van mij voor € 669.- kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM een goede vervanger van de Kit-lens? Ik vind daarvan het zoombereik net niet zo goed. De prijs is zo'n 300E (incl. cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:02:
Is de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM een goede vervanger van de Kit-lens? Ik vind daarvan het zoombereik net niet zo goed. De prijs is zo'n 300E (incl. cashback).
Ik wou eerst die ook kopen icm een 450d body. Maar schijnbaar is die minder scherp in de wide angle. Dat is nou net wat ik het meest nodig had...

Ik ga nu toch voor een kit met later een 55-250 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er wel op dat je vaak een bulk verpakking koopt, zodat de kans op cashback wel een stuk kleiner wordt. Informeer eerst maar eens of je er cash back op krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:17:
Let er wel op dat je vaak een bulk verpakking koopt, zodat de kans op cashback wel een stuk kleiner wordt. Informeer eerst maar eens of je er cash back op krijgt!
goede tip! Zal hier op letten. Is het wellicht handiger een ander objectief te nemen voor extra zoom ipv de huidige te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb hem gisteren toch gehaald voor 649,-. Liever 20 euro meer bij een betere camerawinkel (hoewel het toch meer op een dozenschuiver leek).

Gelukkig geen front focusproblemen met de kitlens, zo op eerste gezicht.
Moest wel even schrikken toen m'n 8GB kaartje maar goed was voor 400 raw foto's....

Heel jammer dat canon nog steeds zo'n irritante USB-mode heeft. Gewoon als mass storage device werken! Zoveel makkelijker, maar nee... Ik zit me rotlazerus te zoeken naar de raw-bestanden. Bleek dat ie enkel de jpg-copy laat zien.
Is ook nauwelijks te bewerken. Verplaatsen is niet verplaatsen, verwijderen doet ie 2 van de 5x. 8)7

Ik heb de kaart dus maar met m'n panasonic TZ3 leeggezogen.

( * kmf loves the noise performance )

Ik vraag me wel af of het uberhaupt nut heeft om de camera uit te zetten. Als de LCD uit staat dan zal ie toch nagenoeg geen stroom meer gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 28-06-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Uh, als ik hier mijn 400d via USB aansluit op de PC, dan krijg ik een extra categorie onder 'Deze computer' die 'draagbare apparaten' heet. Maar dat is gewoon Mass-storage, en ik krijg zowel de JPG als de RAW te zien :?

Is inderdaad wel even schrikken dat er maar 'zo weinig' RAW's op 8GB passen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:37:
Uh, als ik hier mijn 400d via USB aansluit op de PC, dan krijg ik een extra categorie onder 'Deze computer' die 'draagbare apparaten' heet. Maar dat is gewoon Mass-storage, en ik krijg zowel de JPG als de RAW te zien :?

Is inderdaad wel even schrikken dat er maar 'zo weinig' RAW's op 8GB passen ja :)
tsss in dat geval zou ik maar uitkijken met het aanschaffen van een fuji, dan passen er niet meer dan 250 raws op een 8 gig kaartje :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

kmf schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:02:
Heel jammer dat canon nog steeds zo'n irritante USB-mode heeft. Gewoon als mass storage device werken! Zoveel makkelijker, maar nee... Ik zit me rotlazerus te zoeken naar de raw-bestanden. Bleek dat ie enkel de jpg-copy laat zien.
Inderdaad, maar een kaartlezer van nog geen tientje lost dat probleem ook op.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:40:
[...]
goede tip! Zal hier op letten. Is het wellicht handiger een ander objectief te nemen voor extra zoom ipv de huidige te vervangen?
Je bent op zoek naar tele, niet naar zoom (naja, telezoom dan). Lees dit topic eens goed door, dat kan je goed helpen: Het grote Canonmount-objectieven-topic v10.0. Mocht je daarna nog vragen hebben kan je die daar ook in kwijt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

breinonline schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:56:
[...]

Inderdaad, maar een kaartlezer van nog geen tientje lost dat probleem ook op.
Helaas kan ik nog geen goede SDHC-lezer vinden. Ik had er eentje, maar die is snel kaduuk gegaan....
TranceSetter schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:37:

Ik krijg "gewoon" zoals alle canon's weer een cameratje in 'my computer' genaamd 450d. Maar als deze zowel raw als jpg heeft (dus in modus RAW+L waarbij van dezelfde foto een raw als jpg gemaakt is) dan toont ie enkel de jpg... :(

[ Voor 51% gewijzigd door kmf op 28-06-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mm, raar. Ik krijg ook een cameraatje genaamd 400d, maar met RAW's.

Misschien dat het helpt om van de Canon website de RAW-codec te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Eindelijk genoeg controle om bepaalde aspecten te accentueren :P

teveel afleiding
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/IMG_0150.jpg

minder afleiding
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/IMG_0153.jpg
TranceSetter schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:30:
Mm, raar. Ik krijg ook een cameraatje genaamd 400d, maar met RAW's.

Misschien dat het helpt om van de Canon website de RAW-codec te downloaden?
Nah, x jaar geleden vind ik het al irri om via de camera te kopieren. x jaar later zal ik het ook niet gebruiken. Dus maar een goede reader vinden later.

trouwens... * kmf begrijp niet wat de reden is om AF bij liveview onder * onder te brengen. In plaats van, zoals compact camera's gewoon de sluiterknop half indrukken.

[ Voor 65% gewijzigd door kmf op 29-06-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik gebruik sowieso ook een reader, maar dat is omdat die al in mijn pc & monitor ingebouwd zijn, maar dan blijft het feit dat ik dat probleem niet heb met de camera direct aan te sluiten.

Zonder RAW-codec zie je trouwens ook niet de tumbnails van de plaatjes, en kan je ze bv. niet bekijken met met de windows viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

TranceSetter schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:43:
Ik gebruik sowieso ook een reader, maar dat is omdat die al in mijn pc & monitor ingebouwd zijn, maar dan blijft het feit dat ik dat probleem niet heb met de camera direct aan te sluiten.
Ik heb ook een hoop readers, maar zij ondersteunen geen SDHC... ik heb voor het gemak nu maar een 2GB normale SD in gegooid.
Zonder RAW-codec zie je trouwens ook niet de tumbnails van de plaatjes, en kan je ze bv. niet bekijken met met de windows viewer.
Ik heb de raw-codec geinstalleerd, helaas werkt de preview e.d. nog steeds niet onder XP.
Maar ik gebruik toch ACDsee om de plaatjes te beheren, dus maakt het niet veel uit. Voor ACDsee heb ik wel de raw-codecupdate kunnen installeren.

Gisteren wat snapshots gemaakt om aan de camera te wennen in situaties waar ik eigenlijk niet veel tijd heb voor compositie en instellingen (ben wezen shoppen met vriendin)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/IMG_0108-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/IMG_0116.jpg

Een paar HDRs geprobeerd te maken
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/IMG_0071_2_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/IMG_0102_3_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/IMG_0118.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/IMG_0121.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 29-06-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Deze week b ij de media markt de 450d met kitlens voor 599
Prijzen komen weer naar beneden :cool:

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Ik ga in de vakantie (aug.) na een jaar of 3 na te hebben gedacht ook een DSLR halen. Het wordt een 450d. Ben al lang blij dat ik de keuze heb gemaakt 'welke' body.

Nu dat achter de rug is, ben ik erg onder de indruk van die foto die je in de natuur gemaakt hebt. Prachtig dreigende lucht. Hoe heb je die gemaakt? Is het gewoon een standaard setting?

Een vraag aan andere gebruikers van een 450d: Als ik een body koop. Kan ik dan het beste voor een kit gaan met een 18-55 en een 55-250 lens erbij of kan ik beter een andere lens halen waarbij die andere lens net zoveel mag kosten als die andere 2 bij elkaar (350 a 375E)?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

beerns schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:32:
[...]

Ik ga in de vakantie (aug.) na een jaar of 3 na te hebben gedacht ook een DSLR halen. Het wordt een 450d. Ben al lang blij dat ik de keuze heb gemaakt 'welke' body.

Nu dat achter de rug is, ben ik erg onder de indruk van die foto die je in de natuur gemaakt hebt. Prachtig dreigende lucht. Hoe heb je die gemaakt? Is het gewoon een standaard setting?
Dat is een HDR-foto. In principe een merge van meerdere exposures.
Zie tutorial: http://stuckincustoms.com/2006/06/06/548/
Een vraag aan andere gebruikers van een 450d: Als ik een body koop. Kan ik dan het beste voor een kit gaan met een 18-55 en een 55-250 lens erbij of kan ik beter een andere lens halen waarbij die andere lens net zoveel mag kosten als die andere 2 bij elkaar (350 a 375E)?
Dat moet je voor jezelf beslissen. Iedereen zal zeggen dat een goede lens een investering is, maar een lens dat de range van die twee lensen combineert zal, voor dat budget, niet van een goede kwaliteit zijn. Compromis stellen.
Ik heb voor de kitlens gekozen vanwege het gewicht en de redelijk goede reviews (ik vind het ook goed werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Misschien een raar vraagje. Kan het namelijk nergens. Het enige wat bekent is dat het SD of SDHC kan lezen.

Nu heb ik 2 vragen.
Tot hoever is er een max geheugen (zoals telefoons).
Kan dit kaartje ook? 4GB Sandisk Secure Digital Extreme III

4GB Sandisk Secure Digital Ultra II kan wel want daar wordt her en der mee geadverteerd.

Alleen het verschil tussen Ultra en Extreme is dat Ultra max 10mb/s haalt en extreme 20 mb/s.
Tevens is ook de vraag wat is de max van canon eos 450d. Als dat 8 is ofzo (noem maar een getal) dan is extreme overbodig.

[ Voor 35% gewijzigd door RobbyTown op 03-07-2008 00:16 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandeMeulenhof schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:13:
Misschien een raar vraagje. Kan het namelijk nergens. Het enige wat bekent is dat het SD of SDHC kan lezen.

Nu heb ik 2 vragen.
Tot hoever is er een max geheugen (zoals telefoons).
Kan dit kaartje ook? 4GB Sandisk Secure Digital Extreme III

Aangezien het extra waarde heeft Extreme III.
Volgens mij werken in de 450D zo'n beetje alle SD kaarten, maar in ieder geval ook de Extreme III 4GB, want die heb ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hehe toevalg. Wel deze he?
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/486c001572f2f/486c0015717c9-SanDisk_4GB_SD_Card_eXtreme_III_SDSDRX3-4096-E21.jpg

Was net aan het klikken her en der. Kwam ik hier op uit. Lijst die op EOS 450D werkt.
http://www.sandisk.com/Co...0D_Digital_Rebel_XSi.aspx

:)

Maar hoeveel doorvoer snelheid verbruikt eos 450D dan? meer als 10?

[ Voor 36% gewijzigd door RobbyTown op 03-07-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandeMeulenhof schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:19:
Maar hoeveel doorvoer snelheid verbruikt eos 450D dan? meer als 10?
In jpg kan ik gewoon als de buffer vol is doorbursten met ongeveer dezelfde snelheid als met buffer (dus met ongeveer 3,5 fps). Dit betekent ongeveer 20+ MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

universal creations schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:28:
[...]

In jpg kan ik gewoon als de buffer vol is doorbursten met ongeveer dezelfde snelheid als met buffer (dus met ongeveer 3,5 fps). Dit betekent ongeveer 20+ MB/s.
Oke. Maar dat kaartje heb jij ook?

Ja RAW was het grootste had op letsgodigital overzicht gezien (wordt een foto 15 mb groot) dus vandaar dat een hoge snelheid wel een pre is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mymemory.co.uk/images/product_shots/12101_1204331830.jpg

Ziet er iets anders uit, maar is wel gewoon een 4GB SDHC-kaartje.

Overigens schiet ik het meeste met RAW. Met dit kaartje is de buffer ook zo geleegd. In een paar seconden (3 ongeveer) is de buffer volledig weggeschreven op het kaartje. Even uitgaan van zo'n 15MB per foto (soms is het ook meer), heb je het dan over 90MB in 3 seconden.

[ Voor 45% gewijzigd door Universal Creations op 03-07-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Single shot write times are fast enough to be unnoticeable, especially considering the background processing and buffering, and are a significant step up from the EOS 400D. Overall write performance was up to 9MB/s (although this is difficult to verify because of the way the activity indicator comes on as soon as the shot is taken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens deze site is het al wat meer. Maar volgens dpreview kan de 450D wat ik vertelde:
The EOS 450D's continuous shooting is a noticeable improvement on its predecessor, despite the larger file sizes and move to SD storage; we presume this is down to the new version of the DIGIC processor. Not only can you now shoot at 3.5 fps until the card is full, the battery is dead or you've lost interest and gone home for dinner, but it handles buffering and file writing far better than the EOS 400D. Note that the shooting rate drops noticeably if you switch to RAW + JPEG mode (around 2.5 fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
kmf schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:58:
[...]
Dat is een HDR-foto. In principe een merge van meerdere exposures.
Zie tutorial: http://stuckincustoms.com/2006/06/06/548/
Goed voorbeeld van hoe lelijk HDR kan zijn.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

abrakadaver schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:30:
[...]

Goed voorbeeld van hoe lelijk HDR kan zijn.
Goh, aardig commentaar.
Als je ook leert lezen
Een paar HDRs geprobeerd te maken
Maar ja. Jij bent natuurlijk een geboren met de kennis om goede HDRs te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
kmf schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00:
Ik weet niet of het jouw site is die daar gelinkt stond, maar ik vind eigelijk elke foto daar verpest door het hdr kunstje. Van een tutorialsite verwacht ik wel wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

abrakadaver schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:04:
[...]

Ik weet niet of het jouw site is die daar gelinkt stond, maar ik vind eigelijk elke foto daar verpest door het hdr kunstje. Van een tutorialsite verwacht ik wel wat beters.
Het is niet mijn site, maar duidelijk dat smaken verschillen. Zeker als die site door velen gewaardeerd is als een van de beste HDR-sites.
Ieder z'n meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
Jak, die hdr's zijn idd overdone, dat kan veel netter... Kijk maar s in het [Verzamel] HDR topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
kmf schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00:
[...]

Goh, aardig commentaar.
Als je ook leert lezen

[...]

Oh nu zie ik pas waarom je zo op je pik getrapt bent hehe... je dacht zeker dat ik het over jouw foto's had. Nee ik had het alleen over die tutorialsite, lijkt me ook niet zo heel moeilijk af te leiden uit m'n post maargoed... over leren lezen gesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Ik ga hier eens vloeken in de kerk :)

Maar euh nu dat de 450d met kitlens 599,- dicht tegen de prijs van de sony a300 met kitlens 514,-
De bijde camera's zijn uitgerust met live view.

Nu komt het vloeken :) is de 450d de 85 euri's meer waard? kwalitatief en kwa gebruik
Sta op het punt me eerste DSLR te kopen (kom van een http://gallery.zoom.nl/cameras/96/fuji-finepix-s304/)
En zie eerlijk door de bomen het bos niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
RoyPieters schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:28:

Maar euh nu dat de 450d met kitlens 599,- dicht tegen de prijs van de sony a300 met kitlens 514,-

Nu komt het vloeken :) is de 450d de 85 euri's meer waard? kwalitatief en kwa gebruik
Sta op het punt me eerste DSLR te kopen (kom van een http://gallery.zoom.nl/cameras/96/fuji-finepix-s304/)
Waar zie je die 450D met kitlens voor 599? Ik was laatst nog naar mediamarkt in alkmaar, en zag hem staan voor 649,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Dinh schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:36:
[...]

Waar zie je die 450D met kitlens voor 599? Ik was laatst nog naar mediamarkt in alkmaar, en zag hem staan voor 649,-
In bepaalde filialen verkopen ze het voor 599 (zie flyer eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37

Met die vraag heb ik ook een poosje rond gelopen. Collega had een Sony a100 en heeft nu de a300. Hij is daar heel erg tevreden over en is in mijn ogen ook een goede fotograaf. Van hem kreeg ik de tip om als ik voor de sony zou kiezen ik de kitlens dan beter achterwege kon laten omdat deze echt niet goed zou zijn. Volgens hem en ook volgens verschillende reviews is de nieuwe kitlens van Canon wel de moeite waard. In de fotozaak waar ik uiteindelijk de 450D heb gekocht spraken ze bovenstaand verhaal echter tegen. Ik heb uiteindelijk op gevoel voor Canon gekozen.
Haha nu ik het aan het typen ben bedenk ik me dat je hier nog geen stap verder mee komt natuurlijk :z
Veel succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Geeft niks hoor switek, hoe langer ik wacht hoe goedkoper ze worden hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Lijkt mij dat de echte verschillen in de ISO-performance en liveview zitten. Hoeveel heb je over voor een goede ruisvrije sensor? En hoe belangrijk vind je een snelle liveview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
RoyPieters schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:52:
Geeft niks hoor switek, hoe langer ik wacht hoe goedkoper ze worden hahaha
..en des te minder heb je de tijd om hem te gebruiken, later kijk je op je andere foto's terug met de gedachte "had ik toen maar die dSLR al gehad!"

Als je iets wilt, kun je het maar beter gewoon doen ook denk ik. Je weet immers toch al dat je uiteindelijk een dSLR wilt, jouw "probleem" is nu alleen dat je een relatief nieuw model op het oog hebt wat nog (op het internet) aan prijsveranderingen onderhevig is! (de echt grote stappen in prijsverschil hebben al plaatsgevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
kmf schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:19:
[...]

Lijkt mij dat de echte verschillen in de ISO-performance en liveview zitten. Hoeveel heb je over voor een goede ruisvrije sensor? En hoe belangrijk vind je een snelle liveview?
Nog even een kleine aanvulling: De Sony heeft een zeer goede implementatie van live view, eigenlijk gewoon de beste. Er is geen vertraging omdat voor de live view de spiegel niet weg klapt (aparte ccd geloof ik). Voor de rest zou ik voor de Canon gaan maar het ontloopt elkaar niet vreselijk veel. Mensen die van een compact komen en geen/weinig verstand van DSLR's hebben en dit ook niet willen leren raad ik de Sony aan, de andere mensen de Canon.
De opmerking dat door wachten de prijs steeds verder zakt zou voor mij echt een non argument zijn wegens al eerder genoemde dingen, ik heb in 1 jaar en 3 maanden iig wel voor 250 euro plezier gehad aan mijn 400D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mobyrick schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:23:
[...]

Nog even een kleine aanvulling: De Sony heeft een zeer goede implementatie van live view, eigenlijk gewoon de beste. Er is geen vertraging omdat voor de live view de spiegel niet weg klapt (aparte ccd geloof ik). Voor de rest zou ik voor de Canon gaan maar het ontloopt elkaar niet vreselijk veel. Mensen die van een compact komen en geen/weinig verstand van DSLR's hebben en dit ook niet willen leren raad ik de Sony aan, de andere mensen de Canon.
Ik niet, om de doodsimpele reden dat uiteindelijk door-de-zoeker-fotograferen er gewoon bijhoort bij dSLR-fotografie. Om iemand dan aan een Sony te binden terwijl dat merk zich imho nog maar waar moet maken... nope, sorry, er is meer onder de zon dan enkel het über-budgetspul, en je weet nooit waar je terecht komt/ hoe enthousiast je wordt :) met name in het midden-segment heeft Canon een érg sterke line-up staan...
De opmerking dat door wachten de prijs steeds verder zakt zou voor mij echt een non argument zijn wegens al eerder genoemde dingen, ik heb in 1 jaar en 3 maanden iig wel voor 250 euro plezier gehad aan mijn 400D ;)
True :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 07-07-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Henk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:29:
[...]

Ik niet, om de doodsimpele reden dat uiteindelijk door-de-zoeker-fotograferen er gewoon bijhoort bij dSLR-fotografie.
omdat het "hoort"? :? 8)7
liveview is in bepaalde situaties nuttig, gebruik je liveview dan niet omdat het "niet hoort"?

Dan kan je beter uitgaan van de lenzenaanbod. Hoe lang denk je dat canonlenzen blijven werken op nieuwere modellen, en voor sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
kmf schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:13:
[...]

omdat het "hoort"? :? 8)7
liveview is in bepaalde situaties nuttig, gebruik je liveview dan niet omdat het "niet hoort"?
Nee, omdat het er bíj hoort. Je koopt een dSLR o.a. om de directe zoeker, om direct en precies te zien wat je framed. Liveview is een leuke bijkomstigheid, maar op het moment dat het de concessie met zich meebrengt dat je zoeker significant kleiner wordt zoals bij de A300, zou ik het niet eens meer hóeven. Sterker nog, ik vind het nu al een redelijk zinloze functie. Het heeft zijn toepassing (macro) maar om nou iemand die de dSLR wereld betreedt volledig te binden aan een merk vanwege één feature die je, waarschijnlijk, uiteindelijk amper nog gebruikt, vind ik erg kortzichtig, des te meer omdat je op andere punten serieuze concessies moet doen aan de kwaliteit.
Dan kan je beter uitgaan van de lenzenaanbod. Hoe lang denk je dat canonlenzen blijven werken op nieuwere modellen, en voor sony?
Mijn glazen bol is stuk, dus ik weet niet wat beide merken van plan zijn, maar laten we er even vanuit gaan dat zowel Canon als Sony voorlopig bij dezelfde mount blijven ;) Canon heeft echter wel een veel groter en gebalanceerder assortiment dan Sony, en met name in het middensegment is het verschil tussen die twee erg groot.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste