Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:08:
[...]

nee heb m op AF, en alles volgens t boekje gedaan, maar hij steld niet scherp en hoor ook geen piepgeluid of roodlampje is nergens te bekenne
Als de lens idd op AF staat en in auto stand, dan zou die het moeten doen.

Haal je lens eens van de body en klik hem er weer op, een vuiltje is genoeg om een contactje te verbreken. Even los draaien en weer vast, thats it, als dat niet werkt, weet ik het ook zo niet...

in custom functies kan ik met mijn 30d zelf kiezen met welke knop ik scherpstel, misschien heb je daar mee zitten prutsen?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:10:
[...]

Als de lens idd op AF staat en in auto stand, dan zou die het moeten doen.

Haal je lens eens van de body en klik hem er weer op, een vuiltje is genoeg om een contactje te verbreken. Even los draaien en weer vast, thats it, als dat niet werkt, weet ik het ook zo niet...

in custom functies kan ik met mijn 30d zelf kiezen met welke knop ik scherpstel, misschien heb je daar mee zitten prutsen?
hey wel hij doet het hoor!!! thx!! was blijkbaar dus de lens niet goed vast of zat iets tusse, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, hebben jullie vandaag de DAG gelezen (dat krantje)? Stond een ...*geweldig*... stuk in over de 450D!

Allereerst is de titel van het stuk: Liveview is voor mietjes. Als dat al niet genoeg zegt over het inteligentieniveau van de schrijver, hij vertelt er mooi bij de de 450D 650 eu op internet is (heeft ie vast hier uit de pricewatch) en vervolgens verteld deze up-to-date journalist ook nog dat de semi pro 40D 1000 euro is, wat ie ongetwijfeld niet op internet heeft opgezocht. Lekkere vergelijking dus.

Vervolgens vertelt ie dat je van dat prijsverschil de geweldige 50mm f1.4 kan kopen. Is idd een goede lens, hoor je mij niet ontkennen, maar om zomaar at random een lens aan te halen slaat nergens op. Als ik vogels wil fotograferen op grote afstand kan ik daar natuurlijk niet heel veel mee en deze beste man laat het overkomen als een mooie allround:P

kortom: bedankt DAG voor deze geweldige "review"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:16:
[...]

hey wel hij doet het hoor!!! thx!! was blijkbaar dus de lens niet goed vast of zat iets tusse, thx! :)
Gelukkig maar weer :Y...
have fun shooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:27:
Mensen, hebben jullie vandaag de DAG gelezen (dat krantje)? Stond een ...*geweldig*... stuk in over de 450D!

Allereerst is de titel van het stuk: Liveview is voor mietjes. Als dat al niet genoeg zegt over het inteligentieniveau van de schrijver, hij vertelt er mooi bij de de 450D 650 eu op internet is (heeft ie vast hier uit de pricewatch) en vervolgens verteld deze up-to-date journalist ook nog dat de semi pro 40D 1000 euro is, wat ie ongetwijfeld niet op internet heeft opgezocht. Lekkere vergelijking dus.

Vervolgens vertelt ie dat je van dat prijsverschil de geweldige 50mm f1.4 kan kopen. Is idd een goede lens, hoor je mij niet ontkennen, maar om zomaar at random een lens aan te halen slaat nergens op. Als ik vogels wil fotograferen op grote afstand kan ik daar natuurlijk niet heel veel mee en deze beste man laat het overkomen als een mooie allround:P

kortom: bedankt DAG voor deze geweldige "review"
hahaha ik viel er ook vannochtend al over.
Vage "review" idd, aangezien hij in de titel zet dat live view voor mietjes is en vervolgens verder gaat dat live view zó geweldig is voor overstappers vanaf compacts en dat hetzo goed werkt ed...
En daarna een 50/1.4 aanraad als ideaale lens, ok zo lekker neit over nagedacht :P

(mochten er liefhebbers zijn die het artikel willen lezen DM/post hier dan ,dan maak ik een foto van t artikel)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:29:
[...]

hahaha ik viel er ook vannochtend al over.
Vage "review" idd, aangezien hij in de titel zet dat live view voor mietjes is en vervolgens verder gaat dat live view zó geweldig is voor overstappers vanaf compacts en dat hetzo goed werkt ed...
En daarna een 50/1.4 aanraad als ideaale lens, ok zo lekker neit over nagedacht :P

(mochten er liefhebbers zijn die het artikel willen lezen DM/post hier dan ,dan maak ik een foto van t artikel)
http://www.bright.nl/eerste-indruk-canon-450d ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder die belachelijke titel in DAG valt het nog wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

vindje.....
Ik vindeht vrij knap dat er in zo'n kort stukje zoveel onzin past :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

with ^^ sapphire. Damn, dat is een hoop gelul. 40D duizend euro. D60 en 450D nagenoeg gelijk. Grip staat alleen stoer, is niet nodig. Zo kan ik nog wel even verder gaan....wer_ke_lijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
http://www.bright.nl/top-5-canon-350d-gear

Op nr. 4.. tadaaa... een grip. Blijkbaar toch onmisbaar (als je er stoer wil uitzien :P )

Rare vogels daar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de camera na heel lang wikken en wegen toch gekocht. In januari was ik op zoek naar een spiegel reflex. Ik kwam op de eos 400D en de Nikon D40x. Toen hoorde ik dat er een nieuw model zou komen van Canon, en ja hoor, de 450D was geboren. Na een tijd wachten heb ik de camera vorige week gekocht bij Topdeals in Zeist. Wat een geweldig tof ding d:)b ! Erg mooi groot en duidelijk scherm. Erg mooie foto's!

Ik heb alleen een klein "probleempje". Ik heb het al ergens gelezen maar er zit in de Stabilizer een heel hoog piepje. Ik kan het zelf niet horen, maar mensen in mijn omgeving hebben er erg last van. Wel een raar probleem.

Bij deze een aantal testfoto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.finch-design.nl/canon_eos450d/IMG_0005_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.finch-design.nl/canon_eos450d/IMG_0008_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.finch-design.nl/canon_eos450d/IMG_0010_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.finch-design.nl/canon_eos450d/IMG_0116_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.finch-design.nl/canon_eos450d/IMG_0251_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
offtopic:
Volgens mij zit het probleem dan niet in die stabilizer omdat het kennelijk normaal is dat ie piept maar in je gehoor dat je t niet hoort :+

Kan je anders niet de wegenwacht bellen "hij piept een beetje" :+

Misschien eens kijken of je een andere kitlens kan krijgen en die die het zelfde geluid maakt.

[ Voor 39% gewijzigd door martijn_tje op 24-04-2008 10:29 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Nomad schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:31:
with ^^ sapphire. Damn, dat is een hoop gelul. 40D duizend euro. D60 en 450D nagenoeg gelijk. Grip staat alleen stoer, is niet nodig. Zo kan ik nog wel even verder gaan....wer_ke_lijk :S
9 autofocus punten ipv 7. Uhm en waar gaan die 7 dan over? Je zou denken over zn voorganger, en die had dr ook 9 :P

Beetje vreemde 'eerste indruk'

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Dpreview heeft inmiddels ook een " Hands-on Preview" van de 450D. Te vinden via: http://www.dpreview.com/previews/canoneos450d/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik zal binnenkort de startpost een update geven. Als er meer info is voor in de startpost graag even mailen naar mijn username @ gmail. Verder moeten er toch ook wel wat userreviews binnendruppelen. Is er niemand die zijn bevindingen wil meedelen?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand of de 450d ook 16GB SDHC kaarten ondersteund? Bijv.de
TRANSCEND 16GB SDHC CARD?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef eens 1 reden aan waarom je zou twijfelen of de camera dat zou ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Volgens mij staat er in de handleiding dat de 450d maar tot 4 GB ondersteund (of 8GB, weet het niet meer zeker en kan het nu niet nachecken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ken schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:45:
Volgens mij staat er in de handleiding dat de 450d maar tot 4 GB ondersteund (of 8GB, weet het niet meer zeker en kan het nu niet nachecken) :)
Ik heb net even de handleiding online bekeken en daar staat niets over de (maximale) capaciteit in van de SD-kaarten.

De reden dat ik hier post is omdat ik zelf de keuze heb gemaakt om een 450D aan te schaffen. Ik heb er lang over nagedacht, want ik twijfelde tussen een 40D en 450D (volgens mij momenteel een groot dilemma bij vele kopers van een digitale camera). Nadat ik ze beide in mijn handen heb gehad, was de keuze opeens een stuk makkelijker. Ik heb behoorlijk kleine handen en dan is een 40D gewoon niet makkelijk goed en comfortabel vast te houden. De 450D ligt enorm goed in mijn handen, beter ook dan de 350D van mijn vader (ook de 400D vond ik minder prettig vast te houden).
De keuze voor de juiste lenzen is ook geen makkelijke opgave, maar ik ben er (denk ik) wel uit. Het worden de Sigma 18-50mm F2.8 EX DC Macro en de Sigma 50-150mm f/2.8 EX APO DC. Het wat mindere zoombereik vind ik niet zo'n probleem, want zo vaak ga ik dat niet gebruiken. Misschien dat ik in de toekomst nog een 1.4x of 2x extender erbij koop om het zoombereik wat op te krikken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb net even gekeken maar kan ook niks vinden. Wordt dus een 16GB kaartje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

universal creations schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:49:
[...]

De keuze voor de juiste lenzen is ook geen makkelijke opgave, maar ik ben er (denk ik) wel uit. Het worden de Sigma 18-50mm F2.8 EX DC Macro en de Sigma 50-150mm f/2.8 EX APO DC. Het wat mindere zoombereik vind ik niet zo'n probleem, want zo vaak ga ik dat niet gebruiken. Misschien dat ik in de toekomst nog een 1.4x of 2x extender erbij koop om het zoombereik wat op te krikken.
Ik meen dat de IS versies (OS bij Sigma) van deze lenzen deze maand uitkomen. Of wil je daarop niet meer wachten? Ik vraag me nl af of die kwalitatief nog anders zijn dan de huidige...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel plezier aan de Canon IXUS 900 Ti heb ik besloten om de 450d te proberen. Naast de 18-55 f/3.5-5.6 IS lens wil ik een 58mm UV-Filter aanschaffen om te lens te beschermen. Daarnaast nog een zonnekap (EW-60C) als we toch bezig zijn.

Ik ben van plan om deze week naar de mediamarkt te gaan om 'the feeling' the krijgen van de EOS 450d. Verder ben ik ook van plan om een Crumpler tas aan te schaffen.

Qua lenzen moet ik nog veel leren maar de 18-55 IS lijkt me een goede start.

Mijn uitbreidingsplan is om een van de volgende telezoomlensen te kopen. Welke van de twee weet ik nog niet precies, de 55-250 is goedkoper met IS en de 70-300 is duurder maar heeft ook USM. De L-lenzen van canon vallen totaal buiten mijn price-range:

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - 245e
EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - 450e

Een batterijpack en externe flitser lijkt me, tot noch toe, overbodig als beginner zijnde.

Naast de nodige feedback nadat ik het pakket heb aangeschaft, ben ik benieuwd of mede-GOT'er nog commentaar of feedback heeft. Maak ik de goede keus tussen 450d en 40d met zicht op de toekomst? Is de 18-55 kitlens wel degelijk? Zijn er betere lenzen te verkrijgen in deze price-range?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 11:55 . Reden: Typefoutjes! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ken schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:03:
Ik heb net even gekeken maar kan ook niks vinden. Wordt dus een 16GB kaartje bestellen :)
Waarom zou je in godsnaam 16 gigabyte in je cam willen hebben? Dat zijn circa 1000 RAW-bestanden die je kwijt kunt.... Tenzij je een tripje naar de Noordpool gaat maken kan ik me geen situatie voorstellen waar dit nodig voor is. Kun je nog beter het risico van een defect kaartje spreiden: 4x 4gb ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:14:
[...]

Ik meen dat de IS versies (OS bij Sigma) van deze lenzen deze maand uitkomen. Of wil je daarop niet meer wachten? Ik vraag me nl af of die kwalitatief nog anders zijn dan de huidige...
Nou, daar wil ik best op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
(jarig!)
Een batterijpack en externe flitser lijkt me, tot noch toe, overbodig als beginner zijnde.

Naast de nodige feedback nadat ik het pakket heb aangeschaft, ben ik benieuwd of mede-GOT'er nog commentaar of feedback heeft.

1. Maak ik de goede keus tussen 450d en 40d met zicht op de toekomst?
2. Is de 18-55 kitlens wel degelijk?
3. Zijn er betere lenzen te verkrijgen in deze price-range?
Vergis je niet in de accesoires, je begint en kan dan niet meer stoppen ;)

1. Geen idee, technisch zijn beide camera's nagenoeg gelijk. Grootste verschil zit hem in de body, meer knoppen en groter.
2. Niet echt degelijk, voldoende voor normaal gebruik (geen Sahara zandstormen en -73 Noordpool experience)
3. De IS versie is erg goed voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Nou, L-VIS de 450D en 40D verschillen nog wel wat op technisch vlak hoor. Voor mij het belangrijkste verschil is dat de 40D tot ISO3200 gaat en de 450D tot ISO1600. Daarbij is de ruis van de 40D op dat soort gevoeligheden zichtbaar minder dan die van de 450D.

Verder denk ik voor Universal Creations dat je inderdaad voor de 450D moet gaan mits bovenstaand argument en snellere FPS in burstmode niet belangrijk is. Dat de 450D bij jou beter in de hand ligt is gewoon een goed argument. Als je camera lekker is om te hanteren maak je meer en betere foto's geloof ik. Voor mij een reden om voor de 40D te gaan die bij mij weer beter in de hand ligt.

Qua lenzen; kijk ook eens naar de Tamron 17-50 2.8. Wordt vaak beter beoordeeld dan de Sigma en is even duur. Maar misschien is die nieuwe Sigma OS (IS)-versie ook wel interessant.

@Bryan15 zoals L-VIS al zegt; met die kitlens zit het wel goed. Is de beste kitlens ever en voor hetzelfde geld niet te vervangen door een betere lens.
Qua "zicht op de toekomst"; daar is niets zinnigs op te zeggen denk ik. Eigenlijk is het alleen misschien interessant als je nieuwe lenzen gaat kopen om EF en niet EF-S lenzen te kopen. Maar of Full-Frame echt de toekomst wordt is ook maar de vraag. Waarom zouden ze, als de ISO-waardes/ruis steeds beter wordt ook op de kleinere APS-C chips? FF is misschien wel nooit meer nodig...
Gewoon kopen wat nu bij jou en je budget past en over een aantal jaar een 3D-beam-scan-foto-apparaat kopen ;)

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Hoe zit het met filter protectors zoals de Hoya Pro 1 Protector?

Afbeeldingslocatie: http://hvstar.net/ProductImages/hoya/52pro1d.jpg

De bedoeling is dus om de filter er altijd op te laten zitten. Heeft dit nog negavtieve gevolgen voor de kwaliteit van de foto's? Bijv. minder licht dus donkerder foto's etc..?

[ Voor 3% gewijzigd door ken op 05-05-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LenNerd; Bedankt voor het advies. Er zitten goede argumenten in en ik volg dan mijn huidig plan. Het uitbreiden van m'n lenzen assortiment zal zich, zoals ik bovenstaand lees, waarschijnlijk niet beperken tot Canon merk.

@Ken; Voor wat ik heb kunnen onderzoeken is het beter om een UV-filter te kopen. Deze is qua prijs nagenoeg gelijk aan de protect filter en biedt ietwat extra functionaliteit. Dit heeft geen nadelige invloed op je foto's (voor zover ik op de hoogte ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
(jarig!)
LenNerd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:32:
Nou, L-VIS de 450D en 40D verschillen nog wel wat op technisch vlak hoor. Voor mij het belangrijkste verschil is dat de 40D tot ISO3200 gaat en de 450D tot ISO1600. Daarbij is de ruis van de 40D op dat soort gevoeligheden zichtbaar minder dan die van de 450D.
Je hebt helemaal gelijk, ik was een beetje onvolledig. Ik bedoelde meer, voordat Bryan tegen de technische limitaties van zijn body ben je ook een behoorlijke tijd verder. Zeker met kitlens. Dus als je budget beperkt(er) is. Gewoon voor de 450D gaan en dat geld overhouden om later in leuk glas te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over geld overhouden gesproken, loont het zich om te wachten op de 450d cashback actie? Aangezien de camera niet al te lang geleden gereleased is verwacht ik persoonlijk niet snel een cashback actie. Enige argumenten omtrent cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
1) Er is nog een actie bezig.
2) Met wachten worden bodies altijd flink goedkoper.
3) Als er geen serieuze geruchten zijn over een actie in de korte toekomst (en die zijn er niet ;) ) en je wil iets hebben, koop het dan gewoon ipv sip de rest van je leven koffiedik te kijken.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loont het zich volgens jou om de hobby 2 maanden uit te stellen of zal dit een minimaal verschil zijn van 50e? (@bestellen 450d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ken schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:50:
Hoe zit het met filter protectors zoals de Hoya Pro 1 Protector?

[afbeelding]

De bedoeling is dus om de filter er altijd op te laten zitten. Heeft dit nog negavtieve gevolgen voor de kwaliteit van de foto's? Bijv. minder licht dus donkerder foto's etc..?
Neem de UV, ik heb 1 clear ding en die is niet best terwijl de UV-filters prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LenNerd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:32:
Verder denk ik voor Universal Creations dat je inderdaad voor de 450D moet gaan mits bovenstaand argument en snellere FPS in burstmode niet belangrijk is. Dat de 450D bij jou beter in de hand ligt is gewoon een goed argument. Als je camera lekker is om te hanteren maak je meer en betere foto's geloof ik. Voor mij een reden om voor de 40D te gaan die bij mij weer beter in de hand ligt.

Qua lenzen; kijk ook eens naar de Tamron 17-50 2.8. Wordt vaak beter beoordeeld dan de Sigma en is even duur. Maar misschien is die nieuwe Sigma OS (IS)-versie ook wel interessant.
Die burstmode van 6,5fps is inderdaad wel een mooie feature van de 40D, maar zo vaak ga ik dat niet gebruiken. 3,5fps is denk ik wel genoeg (met de burst van de 350D kwam ik ook al een eindje).
Ik heb zojuist de nodige meningen over de Tamron gelezen, maar dat is in principe stuivertje wisselen qua kwaliteitsverschillen in optiek en bouw. Dus dat is niet echt doorslaggevend. De Sigma heeft wel als voordeel dat ie op de normale manier zoomt, zodat ik niet de hele tijd mij vergis in de draairichting van de zoomring. Ook heeft een sigma een wat betere macro-functie (de factor ligt gunstiger). Dus ik blijf toch wel bij de sigma. Een klein voordeeltje heeft de Tamron wel en dat is de filtermaat van 67mm, die hetzelfde is als de 50-150 van Sigma. Maar ik ga toch voor beide een eigen uv-filter halen.

Nog een vraagje over filters. Ik ben sowieso van plan om uv-filters te kopen, maar zijn de verschillen in kwaliteit erg groot tussen de goedkopere varianten en de duurdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

neographikal schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:37:
[...]

Neem de UV, ik heb 1 clear ding en die is niet best terwijl de UV-filters prima zijn.
UV filters kan je ook altijd op de lens laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:41:
[...]

Yep! Die kun je altijd laten zitten, ongeacht of de lens AF heeft of niet. Bij polarisatie filters is AF een probleem, bij UV filters dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ken schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:41:
[...]

Tenzij je aan nachtfotografie gaat doen, maar dat geldt voor zowel de clear als de UV's: je krijgt last van reflecties.
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:29:
Bij polarisatie filters is AF een probleem, bij UV filters dus niet.
Werkt prima, hoewel je AF het in het donker wat moeilijker kan krijgen. Elk polafilter wat nu wordt verkocht is zo'n beetje circulair en werkt gewoon :)

[ Voor 36% gewijzigd door neographikal op 05-05-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:41:
[...]

Nog een vraagje over filters. Ik ben sowieso van plan om uv-filters te kopen, maar zijn de verschillen in kwaliteit erg groot tussen de goedkopere varianten en de duurdere?
yez !

er zijn erg goede kritieken over Hoya en B+W.
probeer een Hama of tiffen te vermijden.
B+W is weer erg duur .. :9 beetje afwegen dus.

theeft veel met single en multi coated te maken enzo, kweet er ook het fijne niet zo van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

neographikal schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:34:
[...]

Tenzij je aan nachtfotografie gaat doen, maar dat geldt voor zowel de clear als de UV's: je krijgt last van reflecties.

[...]

Werkt prima, hoewel je AF het in het donker wat moeilijker kan krijgen. Elk polafilter wat nu wordt verkocht is zo'n beetje circulair en werkt gewoon :)
Valt mee hoor...ik laat ze altijd gewoon zitten snachts, pas 1x echt duidelijk last gehad van reflecties maar dat was te verwachten etm een groot neon reclamebord net buiten beeld O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Trust me, je hebt er last van :P Ligt een beetje aan de lichtbronnen en het contrast, maar flare krijg je. Ik stond laatst al ernstig vreemd naar zowel de 17-40 als 10-22 te kijken die flareden....dacht ik....het filter dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:50:

Mijn uitbreidingsplan is om een van de volgende telezoomlensen te kopen. Welke van de twee weet ik nog niet precies, de 55-250 is goedkoper met IS en de 70-300 is duurder maar heeft ook USM. De L-lenzen van canon vallen totaal buiten mijn price-range:

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - 245e
EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - 450e
Ik zit eigenlijk ook te twijfelen tussen de twee. De 70-300 is overigens zo'n €20 duurder geworden als ik me niet vergis. Wel kan er dan nog die 50 euro cashback vanaf. Bij KE kom ik dan uit op 415 (ex verzendkosten). Ik vraag me af of het verschil tussen 250 en 300 mm groot genoeg is om de 70-300 te verkiezen boven de 55-250. Een tijdje terug zat ik op een site van een 3rd party merk te kijken, waar dat gesimuleerd werd. Ik vond het verschil niet significant groot eigenlijk.
Jammer dat de laatstgenoemde lens geen USM heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je de shutter speed kan aanpassen en wat is " aperture " in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Werp eens een blik in de handleiding en dit of een woordenboek werkt ook erg makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
Kijk eens in het boekje aub, staat er allemaal in. Aperture is diafragma..

edit: neo was sneller...

[ Voor 15% gewijzigd door ThomasW op 08-05-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keuze ligt tussen de 450d body (600e) en de 40d body (888e met 150e cashback dus 738e) Een verschil van 138e vind ik niet veel.

Wat zouden jullie doen? De 450d kit is 700e maar bij de 40d moet je nog een lens kopen ... ik was van plan de 450d morgen te kopen, of zou ik de overstap naar de 40d maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:33:
De keuze ligt tussen de 450d body (600e) en de 40d body (888e met 150e cashback dus 738e) Een verschil van 138e vind ik niet veel.

Wat zouden jullie doen? De 450d kit is 700e maar bij de 40d moet je nog een lens kopen ... ik was van plan de 450d morgen te kopen, of zou ik de overstap naar de 40d maken?
Als de 40D goed in je handen ligt: 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Het hangt er maar net vanaf wat hij/zij van een dSLR verwacht.
Als het puur is omdat je een dSLR wilt voor huis/tuin/keuken/vakantie foto's met zo nu en dan een uitstap naar wat dan ook, volstaat een 450d prima. Sterker nog, deze heeft ook live-view met contrast AF, iets wat veel mensen wellicht aanspreekt.
Denk je daarentegen serieus met fotografie bezig te gaan (al is het dan een hobby), dan heeft de 40D veel zaken in huis waar je erg gelukkig van wordt endan al snel de betere keuze is (ik ben helemaal dol op de custom programs c1/c2/c3 welke je zelf kunt programmeren).

De camera's op bijv. dpreview naast elkaar zetten is 1 ding, maar vasthouden zegt vele malen meer.
Ermee werken maakt het uiteindelijk pas echt duidelijk waarom de 40d een zeer goede investering is als je serieus met fotografie omgaat.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook in dilemma tussen de 450d en de 40d. Ik wil veel sportfoto's gaan maken dus die 6,5fps versus 3,5fps is daarom natuurlijk wel belangrijk maar is het eigenlijk ook zo dat de 40d in Burst mode continu focust en de 450d niet? Dat is voor mij eigenlijk doorslaggevens, want 3,5fps vind ik wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dat doen ze allebei. Overigens zou ik als het geld het toe laat een 40D nemen, die extra FPS kon nog wel eens makkelijk wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Voor die paar centen extra: 40D nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duidelijk. Nu nog even mijn vriendin overtuigen. Zij vond de 40d erg zwaar en het scheelt idd 250gr met de 450d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten voor de 450d te gaan aangezien de extra functionaliteit niet van grote toepassing op mijn werk zal zijn. Het lichtere en ietwat kleiner formaat geeft ook een goed gevoel. De grootste reden waarom ik twijfel is het verschil tussen plastic en magnesium body.

Vandaag de 450d met kitlens besteld, dinsdag komt 'ie binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

och, die kunststof body zou ik me niet te druk over maken, tenzij je je brood verdient met fotografie.
Ik heb ruim 2 jaar met mijn toenmalige 350 intensief gedaan (20k foto's) waarvan een heel stel met een 80-400. Ik ga zuinig met mijn spullen om, maar dan nog, hij is flink gebruikt in die tijd.
Recent verkocht, nog steeds geen kraakje/rammeltje of wat dan ook.
Die dingen zijn echt solide gebouwt en dat lijkt me inmiddels ook wel voldoende beproeft met de voorgaande xxxD modellen.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:27:
duidelijk. Nu nog even mijn vriendin overtuigen. Zij vond de 40d erg zwaar en het scheelt idd 250gr met de 450d.
Toen ik de 450D niet mooi genoeg gebouwd en de 40D iets te duur vond kwam ik op de Nikon D80 uit. Lees eens wat reviews, misschien is het een aardige optie voor je.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onpraktisch van de 400d is dat het geen extra schermpje heeft voor instellingen. Dus moet je alsnog naar het grote scherm kijken en omschakelen. Ik heb hem gisteren geprobeerd. Mooie camera, mooie beelden, maar ik vond het wel onpraktisch dat je met je neus tegen het scherm aan zat met het kijken door de zoeker.

Maar ik denk dat je bij de vergelijking tussen 40d en de 450d voornamelijk moet kijken hoe hij in de hand ligt, en of jij het kan vinden met de knoppenindeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker verhaal weer...

Ik was zondag foto's aan het maken (waaronder lucht foto's) met mijn 1 maand oude 450D. Ik was ze later aan het terug kijken, en kwam tot de ontdekking dat er een zwart wazig stipje zit in lucht foto's. Stof denk je natuurlijk als eerste. Het is niet weg te krijgen. Ging kijken naar een van de eerste foto's ( die ik hier ook gepost heb) Kwam ik tot de ontdekking dat hier ook al zwarte stipjes zitten. Links, direct naast de maan zie je een stip en iets verder zie je het ook.

Mijn zus heeft een aantal jaar geleden een 350D gekocht en daar had ze hetzelfde probleem mee. Ze kwam hier echter meteen achter in de eerste paar dagen en kon het toestel meteen in de winkel omwisselen (DOA).

Ik hoop dat het met mijn toestel ook snel gaat (heb hem in de winkel Topdeals in Zeist gekocht) en hoop dat hij niet opgestuurd hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Het zal wel aan mij liggen, maar waar moet ik zwarte stipjes zien op die foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Heel lichtjes schuin linksboven de maan. Maar het is toch duidelijk een stofdeeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ow ... ff contrast en brightness van men tft hier omhoog gegooid en indd, ik ziet iets heel vaag, lijkt me ook een stofje/vlekje te zijn. Kheb wel heel goed moeten kijken, maar ik zocht dan ook naar een zwarte vlek :)
Als het effectief een stofje/vlek op de sensor is, gaan ze hem dan omruilen? Lijkt me dat ze het dan op "gebruikersschade" houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Maak eens een foto met je diafragma helemaal dicht (dus bv f/22 of hoger) van een lichte lucht en kijk daar eens op. Deze foto is op de f/10 geschoten. Tevens wat bedoel je met "ik heb hem al schoongemaakt"? Toch niet enkel met de ingebouwde functie? Met een blaasbalgje blazen heeft ontelbaar meer effect.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je hebt een stofje op je sensor, en je gaat er mee terug. Bij het volgende stofje doe je het weer?

Stof hoort erbij, en je het is niet de taak van de winkel om jouw sensor schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:20:
Je hebt een stofje op je sensor, en je gaat er mee terug. Bij het volgende stofje doe je het weer?

Stof hoort erbij, en je het is niet de taak van de winkel om jouw sensor schoon te houden.
Ik vrees dus dat dit geen stof is. Een collega die fotograaf is geweest heeft ook nog even gekeken en kon niet iets vinden op de sensor. Maar ik neem toch aan als je hem aanschaft, de lens erop draait, je niet meteen stof op je sensor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Het feit dat je er een lens moet opdraaien, betekend ook dat de sensor effe bloot gesteld is aan mogelijke rondzwevende stofdeeltjes (kan zelfs komen van stof dat op de lens terecht is gekomen)
Je ziet het niet meteen maar het is er wel.

Nu als die collega van jou zegt dat hij niets op de sensor ziet, misschien eens naar de lens kijken? Al eens een andere lens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:26:
[...]
Ik vrees dus dat dit geen stof is. Een collega die fotograaf is geweest heeft ook nog even gekeken en kon niet iets vinden op de sensor. Maar ik neem toch aan als je hem aanschaft, de lens erop draait, je niet meteen stof op je sensor hebt.
Maak een foto op f/22 van de blauwe lucht, nu zie je allerlei mogelijke stofdeeltjes.
blaas sensor schoon met blaasbal (net ertegen aantikken :) en maak nieuwe foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ik weet niet hoe steriel en stofvrij jouw huis is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Op fabrieksnieuwe camera's zit vaak al stof.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
[...]

Ik vrees dus dat dit geen stof is. Een collega die fotograaf is geweest heeft ook nog even gekeken en kon niet iets vinden op de sensor.
Je moest eens weten wat ik allemaal geweest ben, maar ik ben inmiddels wat ouder en ik zie een stuk minder, vooral dichtbij. Op mijn sensor zie ik ook nooit stof, maar wel op het scherm... Als je twijfelt, gewoon een fullsizepic met lichtblauwe lucht @ F22, scherpstelling manueel op dichtbij, op je scherm zetten en dan gaan bewegen. Mijn nieuwe 40D had (en heeft) vanaf dag 1 ook stof ja. Ingebouwde shakesysteem maakt het niet minder en "nat" schoonmaken lijkt de enige oplossing, maar zolang ik @ F8 niets zie, vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat werd tijd zeg! Goed werk heeft tijd nodig, zullen we maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Wel een positieve review! Mssn toch maar extra investeren en voor de 450d gaan ipv de 400d..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch jammer dat ze de 40D niet in de vergelijking hebben meegenomen. Het is mogelijk om de studiofoto's te vergelijken met die van de 40D, maar het is wat mij betreft een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, DP is de laatste tijd van de dubieuze vergelijkingen. Ik vind de laatste tijd wel vaker dat de verkeerde modellen worden gebruikt. Ze hebben zulke mooie statistieken met op welke camera het meest geklikt wordt. Gebruik deze dan als referentie. In dit geval vond ik nog dat de modellen aardig overeen kwamen met de concurrentie (400D, D60, A350 (waarom niet de A300)). Een extra 40D was idd welkom geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind het wel grappig, dat de 450D de 40D lijkt te slaan op resolutie, maar toen ik de bijbehorende testkaarten (de "testbeelden" zeg maar) naast elkaar legde viel me op dat die van de 40D wel erg flets oogt, tov de 450D. Blijken ze vervolgens totaal verschillend gemaakt, volgens de EXIF, waarbij de 40D +1,33ev heeft meegekregen, waar ik de 40D altijd met minstens -0,33ev gebruik? Ik weet het niet hoor, maar waarom de 450D @ 1/80" F7.1, +1EV en de 40D @ 1/50" F9, +1,33EV?
Kijk ik dan naar het "zwart" dan meet ik (RGB) 450D / 40D: 16,16,16 / 85,85,85 en "grijs" 200,200,200 / 214,214,214 (bij benadering), gemeten op en rond het zwarte vierkantje, linksonderin. Nu ben ik niet zo van de testkaarten, maar als je het doet, doe het dan iig consequent, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb gisteren de Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm iS besteld. Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende 2 lensen:
Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS (image stabilizer)
Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM

De 70-300 is kwalitatief beter maar sluit minder goed aan op de 18-55 die ik dus al heb. de 55-250 sluit wel beter aan maar geeft waarschijnlijk minder mooi resultaat.
Mijn vragen zijn:
- Ga ik last krijgen van het ontbrekende bereik tussen de 18-55 en de 70-300?
- Ga ik het extra bereik tussen 250-300 echt missen als ik sportfoto's wil maken.
- Wat adviseer je mij te doen.

Ik wil van fotograveren een hobby gaan maken maar ik heb nog weinig ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Aansluiten is niet echt een issue. Je denkt niet van:"ik ga nu op die en die focal length een foto maken". Waar je wellicht wel last van krijgt is dat 70mm net wat te lang is, waardoor je een stapje achteruit moet doen.

Het hangt btw puur van je type sport af, hoe ver weg sta je, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt.
Ik wil veel surffoto's gaan maken en dan sta je vaak op een behoorlijke afstand. Maar ga je dan iets missen met die 250mm lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:38:
klopt.
Ik wil veel surffoto's gaan maken en dan sta je vaak op een behoorlijke afstand. Maar ga je dan iets missen met die 250mm lens?
Met surfen niet... dan ga je alleen maar heel veel tele willen, of een weathersealed set, als je in een boot achter de surfers aan kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga alleen maar mooi-weer-surfers fotograferen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:03:
Ik ga alleen maar mooi-weer-surfers fotograferen ;-)
Mjah, ok, maar schets je situatie even: ga je die alleen fotograferen vanaf het strand, of is de verwachting ook dat je er in een boot achteraan gaat bijvoorbeeld?

Verder is wind en zand niet echt best voor een uitschuivende lens, dus in dat opzicht zou je eigenlijk al naar de 70-200/4L 'moeten' gaan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik zal wel eens naar het strand gaan maar met name fotograferen aan de kant op binnenwater.
Ik denk dat ik voor de 70-300 ga. Goede recenties en een betere behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Stel je vraag anders even hier, anders raakt het topic zo "vervuild". Het grote Canonmount-objectieven-topic v10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Apple heeft voor Mac OSX een RAW ondersteunings update uitgebracht met daarin ondersteuning voor RAW voor Aperture en iPhoto. Dus iedereen met deze camera en Mac OSX: updaten!

Werkt in ieder geval zeer goed!

[ Voor 13% gewijzigd door Jochem op 31-05-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Hoewel terecht verwezen naar ander topic; ga voor de 70-300!!
Dat "gat" tussen 55 en 70 ga je nooit merken en bij surfen ben je echt blij met elke mm in het telebereik. Bovendien; zeker als de dudes de waterkant naderen ga je veel plezier hebben van USM. Je wilt niet een jump (of val.. ;) ) missen omdat je lens niet snel genoeg scherp staat. Gewoon doen!

(vergeet er niet een UV-filter op te schroeven tegen het krassen van stuivend zand, en een doorzichtige plastic zak voor makkelijker/veiliger lenswisselen :*) )

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor het advies. Ik denk dat het duidelijk is, ik ga voor de 70-300. Met name de extra mm's en USM geven de doorslag. Ik ga alleen wel voor een polarisatiefilter ivm spiegelingen in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Jaah, heb ook een 450d met kit lens gekocht. vrijdag bij konijneberg in de rij gestaan.. Was weer druk.
Nu vooral druk aan het oefenen, en bezig met welke lens ik er bij doe.
Denk aan de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro of de Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS USM.
Ik ga binnenkort naar New sealand. en denk dat dat een leuke allround lens is.
Maar 28-105 of 55-200 kan natuurlijk ook.Maar ik denk dat ik aan een beetje groot hoek meer heb dan zoom in zo'n land..

Maar verder mooie camera, duidelijk scherm. me vriendin vind hem niet al te zwaar.
Nu nog het zelf allemaal goed onder de knie krijgen. Vooral om overbelichting tegen te gaan. Want in automatisch mode werkt dat niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:08
Jaaaaah, ook ik heb em aangeschaft met de kitlens.
Nu nog een Crumpler tas, vaste 50 lens, en een zonnekap.
Iemand nog tips voor een uv filter en zonnekap voor weinig?
Wel goed prijs/kwaliteitsverschil ;)

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betaalbaar uv filter = hoya
als het wat geld mag kosten = b & w

zonnekapje ? dealextreme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tito129 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:21:
Denk aan de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro of de Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS USM.
Ik ga binnenkort naar New sealand. en denk dat dat een leuke allround lens is.
Maar 28-105 of 55-200 kan natuurlijk ook.Maar ik denk dat ik aan een beetje groot hoek meer heb dan zoom in zo'n land..
Die nieuwe IS-kitlens is toch niet zo slecht? Ik ben nooit in Nieuw Zeeland geweest, maar als je het mij vraagt is het daar over het algemeen "ietsjes" ruimer dan hier? Dan kan je eigenlijk niet genoeg tele meenemen! Dat je voor landschappen altijd groothoek zou moeten gebruiken is een wijdverbreid misverstand volgens mij. Die nieuwe 55-250 lijkt mij geen verkeerde deal, in combinatie met je kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:27:
betaalbaar uv filter = hoya
als het wat geld mag kosten = b & w

zonnekapje ? dealextreme ;)
Past deze op de kitlens: Klik ?
Van Hoya is er veel te krijgen zeg.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de kitlens een 18-55 betreft wel ja:

Designed for Canon EF-S
28~135mm f/3.5-4.5
18~55mm f/3.5-5.6
28~90mm f4-5.6
28~80mm f/3.5-5.6

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

MillZ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:57:
[...]

Past deze op de kitlens: Klik ?
Van Hoya is er veel te krijgen zeg.... :P
Let wel goed op met zonnekappen die niet van Canon zelf zijn.

Ik wou er eentje voor m'n EF 50mm F1.8 II

Zo kon ik ook kiezen tussen deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/customerphotos/3288-59761df7-892a-4a6b-9b94-102183ec22be.jpg

Welke dus niet van Canon is, of die van Canon zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.missnumerique.com/images/produits/large/canon_parasol_es62_a.jpg

Ik weet niet of het heel erg duidelijk te zien is, maar die eerste werkt met een schroefdraad. Je schroeft hem dus rechtstreeks op de lens, of op de filter die er opzit. Die van Canon werkt met een adapter-ring. Deze ring schroef je op de lens (of achter de filter) waarna je de zonnekap hier op vast kan klikken. Alleen die van Canon kan je dus omgekeerd op de lens zetten, voor opslag enzo.

Die jij nu besteld hebt kan dat ook hoor, daarvan heb ik ook gewoon de echte van Canon, en die ziet er precies zo uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Thnx, de kap is nu onderweg uit HongKong....ik laat het je weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Die "nepper" heeft dan wel weer als voordeel, dat je een polarisatiefilter prima kan instellen door aan de kap te draaien, al kan het nog wel eens lastig worden om de kap weer van de pola te krijgen...
Kwa opbergen maakt het niet zo veel verschil of je de zonnekap achterstevoren kan vastklikken of niet. Zo niet, dan moet je nog een keer extra in je tas grabbelen, om de losse kap te pakken. Mijn originele kappen zijn juist lastig, omdat ze in de tas achter vanalles blijven haken, als ik snel een cam/lens wil trekken. "Ieder nadeel heb ze voordeel" (of andersom), om met JC te spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Mag ik de mensen er nogmaals op wijzen dat dit het 450D topic is en niet het "welke lens/zonnekap moet ik kopen" topic. Dit vervuild namelijk niet alleen dit topic maar er zijn ook gewoon andere plekken om dit te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Omdat ik nu ook van plan ben om de 450D+kitlens te kopen ben ik eens wat meer op de prijzen aan het letten. Ik wil deze namelijk pas in juli kopen.

Het valt me wel op dat de prijzen echt dagelijks aan het dalen is. Deze week is er gemiddeld al 20-30 euro eraf gegaan.

Zal dit komen omdat Canon zelf de prijzen verlaagd heeft, of zit er zoveel marge in de camera dat de fotozaken met elkaar kunnen concurreren? Of zit canon met zichzelf te concurerren door de 40D met een flinke cashback aan te bieden?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:47:
Lekker verhaal weer...

Ik was zondag foto's aan het maken (waaronder lucht foto's) met mijn 1 maand oude 450D. Ik was ze later aan het terug kijken, en kwam tot de ontdekking dat er een zwart wazig stipje zit in lucht foto's. Stof denk je natuurlijk als eerste. Het is niet weg te krijgen. Ging kijken naar een van de eerste foto's ( die ik hier ook gepost heb) Kwam ik tot de ontdekking dat hier ook al zwarte stipjes zitten. Links, direct naast de maan zie je een stip en iets verder zie je het ook.

Mijn zus heeft een aantal jaar geleden een 350D gekocht en daar had ze hetzelfde probleem mee. Ze kwam hier echter meteen achter in de eerste paar dagen en kon het toestel meteen in de winkel omwisselen (DOA).

Ik hoop dat het met mijn toestel ook snel gaat (heb hem in de winkel Topdeals in Zeist gekocht) en hoop dat hij niet opgestuurd hoeft te worden.
Ik zal eens een update gaven m.b.t. mij EOS 450D.
Camera is inderdaad door Topdeals opgestuurd om hem te laten reinigen.
Ik kreeg afgelopen vrijdag een telefoontje dat het klaar lag en dat ik €25 moest betalen. Na uitgelegd te hebben dat het vanaf foto 1 dit probleem al was namen ze de rekening op zich! Zeer netjes! Ik heb hem meteen opgehaald in Zeist, ter plekke gecontroleerd. Zat er stof in de zoeker! Hij heeft geprobeert het schoon te maken maar dit lukte niet. Na overleg met z'n baas moest ik de volgende dag terug komen met de doos en zou ik een nieuwe krijgen omdat weer op sturen weer zo lang duurde. TOP service wat mij betreft!
Nu heb ik de nieuwe camera (+ lens) aan elkaar zitten, ik maak een foto, bekijk hem op m'n pc en tot mijn grote verbazing..... ZWARTE STIPPEN 8)7 ;(
Zie hier de foto, overal kleine zwarte stippen. Heb de foto met een diafragma van f/36 gemaakt.
Aan de rechterkant zie je heel duidelijk een stipje, maar als je goed verder kijkt zitten ze OVERAL ;( (vooral linksboven.
Wat is het handigst om nu te doen!? Canon bellen en vragen of hier meer problemen mee zijn? Hebben jullie, 450D gebruikers er problemen mee?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

Op f/36? dan zou ik me echt nergens zorgen overmaken, dat ga je namelijk toch nooit gebruiken.
Anders een blaasbalgje kopen voor een paar euro :)

[ Voor 22% gewijzigd door ThunderNet op 08-06-2008 17:26 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Een diafragma van f/36? Vind je het heel gek dat je zwarte stippen ziet?

Geen enkele camera is perfect schoon, probeer eens een foto te maken op een normaal diafragma wat je maximaal zou gebruiken, f/11 ofzo en kijk of je het dan nog steeds ziet. Zo niet zou ik het gewoon laten zitten en foto's gaan schieten, daar is ie tenslotte voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik heb er geen andere woorden voor dan 'werkelijk kerel!'. Je verhaal klinkt voor mij als dit:
"Ik heb een nieuwe auto gekocht, maar op de banden lijkt wat viezigheid te zitten, beetje stof lijkt het wel. En mijn kmteller geeft geen 0 aan, maar al wel 7km. Ik wil een nieuwe :'(. "

_gebruiksvoorwerpen_ zijn nou eenmaal onderhevig aan invloeden van buitenaf.

Als je een nieuwe camera koopt en op F/4 is het al een dambord, ja dan mag je zeuren. Als je op F/10 kijkt en dan is het ok, dan heb je een mooie body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr-b schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:29:
Een diafragma van f/36? Vind je het heel gek dat je zwarte stippen ziet?

Geen enkele camera is perfect schoon, probeer eens een foto te maken op een normaal diafragma wat je maximaal zou gebruiken, f/11 ofzo en kijk of je het dan nog steeds ziet. Zo niet zou ik het gewoon laten zitten en foto's gaan schieten, daar is ie tenslotte voor!
Het is misschien zo dat ik een beetje zeikerig over kom maar ik vind het gewoon slecht dat je bij zo'n camera als dit zoveel stipjes / stofjes / weet ik veel wat het is, hebt zitten terwijl je hem net uit de doos haalt.
Ik heb op f/16 en op f/22 een foto gemaakt.
Bij die f/16 zie je dat rechter stipje nog heel vaag, maar het zit er nog wel (heel minimaal)
Maar heb jij dit probleem dan ook als je op f/36 een foto maakt?
Dat wil ik dan wel eens zien hoe dat bij jou eruit komt.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste