Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Tsja, dat afwachten lijkt me een goed idee.

Verschillende mensen willen verschillende dingen, ik persoonlijk zou nóg betere ISO prestaties (want waar hebben we het nu over, het is natuurlijk al erg goed) verkiezen boven wat extra ruimte om mee te croppen (waar dan weer relatief weinig extra informatie mee te winnen is, zie verhaal hierboven, valt goed te interpoleren).

Dit ligt natuurlijk helemaal aan wat je graag schiet en dus voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 1ste pagina staat bij de prijzen: 450D kit in de pricewatch (met IS lens?)

Hoort die vraagteken daar nog te staan? Of verschilt het per leverancier of het een IS lens is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Nee volgens mij kan die idd weg, ik wist het toen nog niet zeker maar ik heb nog geen kits gezien met de non IS versie dus. Uiteraard kan het wel zo zijn dat Canon kits op de markt brengt met andere lenzen erin (macro, dubbelzoom etc.)

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:54:
Nouja als Komplett op de site heeft staan dat de xx aantal begin maart binnen krijgen lijkt dat me logisch.
Zeker aangezien hun voorraad systeem vrij goed is ;)
Nou, dat is idd gebleken. :/

Iemand enig idee of (begin) april wel een reeele schatting is qua launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
De mannen van dpreview hebben er nu eentje om te testen. Nog geen review, wel alvast wat samples:

http://www.dpreview.com/n...32101canon450dgallery.asp

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
/spam uit de Konijnenberg-nieuwsbrief:
April werd de nieuwe Canon topper de EOS 450D verwacht. Maar de eerste camera's kunnen elk moment bij Foto Konijnenberg worden afgeleverd! Nog leuker is dat Algemeen Directeur van Canon Consumer Imaging Nederland Lucas de Romijn, samen met onze directie Henk en Remco Konijnenberg, het eerste exemplaar zal overhandigen aan de klant die de eerste reservering heeft geplaatst. De exacte datum wordt één deze dagen via onze website bekend gemaakt. Foto Konijnenberg wenst u fijne paasdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
:o
Kamera Express BV to me

show details 3:18 PM (5 hours ago)

Reply

Beste klant,

De Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm iS, Nederlands is bij ons weer in voorraad.

U kunt deze via onze website bestellen.
Deze mail vond ik net in m'n inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de 450 bij Mycom in backorder staan. Gister even gebeld hoever ze zijn.

De beste man kon mij dat zij ze de 28ste binnenkregen en 1 dag later worden verstuurd.
Ik ben heel erg benieuwd of dit alles zo soepel gaat zoals ze beloven. Zou wel heel gaaf zijn om aan het einde van deze maand het toestel binnen te hebben.

( ze krijgen er 40 binnen, momenteel 7 in backorder, dus er zijn genoeg :) )

[edit]
Krijg zojuist de volgende email binnen:
-----------------
Geachte heer, mevrouw,

Zoals in een eerdere e-mail al gemeld is, zijn helaas niet alle artikelen van uw bestelling op voorraad. Onze leverancier geeft (onder voorbehoud) aan dat het product medio volgende week weer voorradig is.

Indien u alsnog een alternatief product uit wilt zoeken of de bestelling wilt annuleren, dan kunt u mij een e-mail sturen. Als ik geen reactie van u ontvang, blijft de huidige order ongewijzigd. In dat geval wordt gewacht tot de juiste artikelen op voorraad zijn en wordt de bestelling vervolgens zo spoedig mogelijk verstuurd.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
-----------------

Nou had ik al zo'n voorgevoel... bah.. straks maar eens om uitleg vragen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 11:56 . Reden: email toegevoagd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08
geduld is een schöne zaak ;)
Ik wacht totdat ze de kit rond de 650 euro zit, dan koop ik hem.
Ik verwacht in juni die prijs....

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Wat ik ook vreemd vind is dat de paar (web)shops die claimen hem al op voorraad te hebben (kamera express, konijnenberg) stug de advies-verkoopprijs aanhouden, die in geen verhouding staat tot de prijzen van sommige andere shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Kamera-express heeft m sinds vandaag op voorraad.
MillZ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:29:
geduld is een schöne zaak ;)
Ik wacht totdat ze de kit rond de 650 euro zit, dan koop ik hem.
Ik verwacht in juni die prijs....
Meer dan 200 euro prijsverlaging in 3 maanden? Zie het zo erg nog niet gebeuren ;)

Vind overigens de verhoudingen t.o.v. de 40D nogal vreemd. Body van de 450D is €789, de 40D is met de cashback eraf €757.. Zou voor mij toch een makkelijke keuze zijn :9

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:07:
[...]

Vind overigens de verhoudingen t.o.v. de 40D nogal vreemd. Body van de 450D is €789, de 40D is met de cashback eraf €757.. Zou voor mij toch een makkelijke keuze zijn :9
precies, die keuze maak ik dus ook over een paar maanden (iig voor 30 juni)

Vind de 450D een mooie camera, maar de 40D is toch mooier voor minder geld in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
BlizzarD schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:07:
Kamera-express heeft m sinds vandaag op voorraad.

[...]

Meer dan 200 euro prijsverlaging in 3 maanden? Zie het zo erg nog niet gebeuren ;)

Je kan de kit al voor 696 euro vinden (alleen hebben ze dus geen voorraad), dus die 4 tientjes daling lijkt me we redelijk. En ook de prijs van de 450D body die je pakt is wel erg aan de stevige kant, zo valt de vergelijking met de 40D wel erg positief uit voor de 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Die 650 in juni moet toch wel lukken hoor, ten opzichte van de 40d.
Maar ik heb geduld, ik weet zeker dat ik voor de 450d ga, dus die komt er wel.
En wat ik begrepen heb, is de kitlens een prima beginnerslens met IS.
Ik wacht ook met smart op jullie ervaringen met de lens....Heerlijk heh dit topic!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tekielja schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:02:
[...]

Je kan de kit al voor 696 euro vinden (alleen hebben ze dus geen voorraad), dus die 4 tientjes daling lijkt me we redelijk. En ook de prijs van de 450D body die je pakt is wel erg aan de stevige kant, zo valt de vergelijking met de 40D wel erg positief uit voor de 40D.
Mja goed heb ff alleen bij 1 winkel gekeken. Dan nog zit er geen groot prijsverschil tussen.. Komt natuurlijk ook vanwege de cashback op de 40D, maar denk dat dat de keuze wel makkelijker maakt voor een hoop mensen.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Voor een verschil van 100 euro (750 vs 650) zou ik persoonlijk ook een 40D kopen... een extra stop met overeenkomstige ruis dmv een hogere ISO zou dat ruim waard zijn. Een F/2.8 70-200 IS kost 600 euro meer dan een F/4... maar wie weet doet de 450D het erg goed op dat vlak.

[ Voor 53% gewijzigd door Zoijar op 28-03-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga misschien de 450d kopen, raden jullie die aan voor een beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

tis de nieuwe canon instapper......
En als je een lager budget hebt is de 400D misschien nog een optie.
Verder nog weinig meer over te zeggen aangezien hij nog neit verkrijgbaar is :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, de 400D blijft de instapper. De 450 komt er boven te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie wanneer de release datum is in nederland? eerst werd gezegt in maart en nu word het april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:55:
weten jullie wanneer de release datum is in nederland? eerst werd gezegt in maart en nu word het april?
Liegt bijvoorbeeld KE dan? http://www.kamera-express...age=product&product=23825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:55:
Hij is sinds gister/ eergister al op voorraad bij enkele (web)shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn wel heeeeel erg schaars de komende twee maanden heb ik begrepen van Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een paar vraagjes, de lens die bij de 450d komt is die goed? of kan je beter de 450d body kopen en dan een lens apart ipv de 450d kit ?
en welke sd kaartjes zijn het beste? welk merk? of zit daar niet veel verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:41:
ik heb nog een paar vraagjes, de lens die bij de 450d komt is die goed? of kan je beter de 450d body kopen en dan een lens apart ipv de 450d kit ?
en welke sd kaartjes zijn het beste? welk merk? of zit daar niet veel verschil tussen?
Eerst dit topic (en z'n twee voorgangers) even van voor naar achter doorlezen: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand 'm al gekocht?
wil wel wat meer informatie weten van mensen die m al hebben uitgeprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat let je om alvast de vraag te stellen?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSDsmurf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30
Gisterenmiddag een 450D besteld bij digicamshop, deze morgen al ontvangen _/-\o_

Daarnet al enkele kiekjes mee genomen maar moet nog veel bijleren aangezien het mijn eerste dSLR is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pics, or it didn't happen! :*)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
Helemaal mee eens >:)

Ik ga binnenkort ook de 450D aanschaffen. is m'n eerste SLR.
Kan ik beter de 18-55mm IS kit kopen
of de 18-55mm IS en 55-250mm IS combikit kopen bij konijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm-Jan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:40:
[...]

Als je het schieten met een tele leuk vindt, neem die 55-250 er maar meteen bij, kan je je geen buil aan vallen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Harm-Jan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:40:
[...]

Ik heb twee maand geleden bij mijn eerste DSLR gekocht, met i.p.v. de kitlens een Sigma 17-70mm, maar ik mis nu al te vaak een beetje fatsoenlijke telezoom. Als de 55-250 IS binnen je budget ligt kun je het zeker overwegen, het is de beste low-budget lens van het moment...

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Na lang getwijfeld te hebben besloten om ook voor de 450d te gaan. Hierbij neem ik dan ook de 55-250 zoomlens. Op internet was het vrij lastig om te zoeken naar goedkope combinaties. Gister vond ik toevallig een wat ik denk Cannon productcode is die overeenkomt met de dubbelkit: 2758B020. Misschien handig voor mensen met dezelfde plannen, heeft mij in ieder geval flink geholpen bij het zoeken naar een goedkope webshop.

Ondanks dat de camera nu beschikbaar is nog nergens degelijke reviews kunnen vinden. Iemand al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunne mensen die m al hebben n beetje vertelle over hoe die bevalt?
voor/nadelen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:57:
Wat ik ook vreemd vind is dat de paar (web)shops die claimen hem al op voorraad te hebben (kamera express, konijnenberg) stug de advies-verkoopprijs aanhouden, die in geen verhouding staat tot de prijzen van sommige andere shops.
Als je weet hoeveel van deze camera's voor de maand April in Nederland verwacht worden dan zou ik als winkel met voorraad ook niet teveel mijn best doen om deze camera te verlagen in prijs. Als je hem besteld bij een webshop zonder voorraad dan moet je mazzel hebben om hem op korte termijn binnen te krijgen.

Overigens adviseer ik iedereen om de camera eerst eens in de hand te nemen voordat je hem blind online besteld. Ik heb de camera nu in mijn handen gehad en moest even gniffelen toen ik terugdacht aan de discussie toen hij net uit was dat dit een 40D killer zou worden. De zoeker is inderdaad een stuk beter tov de 400D en de kitslens voelt veel beter aan dan de normale 18-55, maar de camera an sich voelt mij veel te veel plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

het kwam er toen toch ook al snel op dat dat op papier was maar dat de 40D nog vele punten heeft waarop hij superieur is. En dat is oa de bouw ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 03-04-2008 11:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Tja, anders hadden ze er wel de 45D van gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:30:
[...]

Als je weet hoeveel van deze camera's voor de maand April in Nederland verwacht worden dan zou ik als winkel met voorraad ook niet teveel mijn best doen om deze camera te verlagen in prijs. Als je hem besteld bij een webshop zonder voorraad dan moet je mazzel hebben om hem op korte termijn binnen te krijgen.

Overigens adviseer ik iedereen om de camera eerst eens in de hand te nemen voordat je hem blind online besteld. Ik heb de camera nu in mijn handen gehad en moest even gniffelen toen ik terugdacht aan de discussie toen hij net uit was dat dit een 40D killer zou worden. De zoeker is inderdaad een stuk beter tov de 400D en de kitslens voelt veel beter aan dan de normale 18-55, maar de camera an sich voelt mij veel te veel plastic.
dat is echt smaken verschillen, ik vind de 40D persoonlijk VEELS te lomp, loch en te groot, ookal is hij dan zo goed zou voor geen goud die camera willen hebben, ben blij dat de 450d licht is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSDsmurf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 06:24:
kunne mensen die m al hebben n beetje vertelle over hoe die bevalt?
voor/nadelen etc
Hij bevalt me best.

Enige minpuntje tot nu toe is de Live View, ik denk niet dat ik deze modus vaak zal gebruiken. Werkt veel minder vlot als op een compact camera en AF is veel te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:30:
[...]

Lol een 40D killer, vandaar dat ie als beginner-dSLR op de markt word neergezet :P Degene die dat heeft verzonnen.. 8)7

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:45:
[...]

dat is echt smaken verschillen, ik vind de 40D persoonlijk VEELS te lomp, loch en te groot, ookal is hij dan zo goed zou voor geen goud die camera willen hebben, ben blij dat de 450d licht is 8)
smaken verschillen inderdaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dara
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:28:
[...]

smaken verschillen inderdaard...
Tja,,,das waar en ehh

Sony brengt ook nog twee gaafe camera's uit met een echte liveview _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als je het voor de liveview doet dan zijn de Alpha 3x0 the way to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 17:38
Hij is bij Konijnenberg op voorraad leverbaar. Met 15-55 en 55-250 is het toch nog e1039,- .. Nog maar een paar weekjes wachten..

Ik begrijp dat de 40d een betere camera is, maar voor de prijs lijkt de 450d een geweldige camera. Voor mij in ieder geval goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptom schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:35:
Hij is bij Konijnenberg op voorraad leverbaar. Met 15-55 en 55-250 is het toch nog e1039,- .. Nog maar een paar weekjes wachten..

Ik begrijp dat de 40d een betere camera is, maar voor de prijs lijkt de 450d een geweldige camera. Voor mij in ieder geval goed genoeg.
hij is daar meer dan 150 euro duurder dan bij mycom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:10:
[...]

hij is daar meer dan 150 euro duurder dan bij mycom
Op de site van Mycom zie ik niet eens de versie met 2 objectieven staan, geen idee hoe je deze vergelijking maakt? Ik zie alleen de standaard kit staan voor 711 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

En bovendien:
WEB ONLY AANBIEDING! Dit product is uitsluitend in de webshop te bestellen!
In dat geval: pricewatch: Canon EOS 450D Kit

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
Mensen die nu een EOS 450D kopen betalen ongeveer 766 euro zag ik. Terwijl ik een 40D vind voor 897 euro je dan nog 150 euro van terug krijgt via Csh Back.

Ligt het dan aan mij of is het dan zinvoller een 40D te kopen (toch iets meer pro consumer), of is dit nu te kort door de bocht?

(ik zag ook 450D's voor plm. 615 euro maar die waren nergens leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Tsja prijs ligt bij elkaar in de buurt maar het zijn beide compleet andere camera's, het ligt er een beetje aan wat je zoek in een camera en daar kunnen we je niet echt bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
Het ging me niet zozeer om een koop advies, maar vroeg mij gewoon af waarom.

Ook waarom Canon 2 producten zo dicht bij elkaar in de buurt brengt, welke beide nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
dago21 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:45:
Ook waarom Canon 2 producten zo dicht bij elkaar in de buurt brengt, welke beide nieuw zijn.
Omdat er nog een heel groot verschil zit tussen specificaties en uiteindelijke handling van een body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
even wachten loont blijkbaar wel:

Kamera-express is van 889 naar 749 gegaan met de kit-prijs.
http://www.kamera-express...age=product&product=23826

en ja, ik weet dat ie goedkoper aangeboden wordt, maar KE heeft 'm wel op voorraad, als een van de weinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Kan iemand mij vertellen hoe die EF-S 18-55mm iS kitlens is vergeleken met de oude kitlens?
En of IS echt een voordeel kan zijn in die range?
Dit wordt mijn eerste "echte" camera, dus vandaar de noob vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MillZ schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:03:
Kan iemand mij vertellen hoe die EF-S 18-55mm iS kitlens is vergeleken met de oude kitlens?
1-Hij is optisch echt veel beter
2-Het ding is niet lichtsterk, bij binnenfoto's heb je er best profijt van , hoef je de ISO niet zo hoog te zetten , baat het niet dan schaadt het ook niet, kan gewoon afgezet worden, zie het als een toegift bij betere optiek.

Ik ben best tevreden over dat lensje (gekocht als vervanger voor een stokoude , maar optisch heel goede EF 28-70 3.5-4.5 II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:48:
even wachten loont blijkbaar wel:

Kamera-express is van 889 naar 749 gegaan met de kit-prijs.
http://www.kamera-express...age=product&product=23826

en ja, ik weet dat ie goedkoper aangeboden wordt, maar KE heeft 'm wel op voorraad, als een van de weinigen.
http://www.redcoon.nl/ind..._S_18_55_mm_IS/#detailtop
redcoon heeft em volgens de site wel op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

MillZ schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:03:
Ik heb ze beide (de oude heb ik nog als reserve hier liggen) en de nieuwe kitlens is duidelijk scherper. En die IS merk je duidelijk bij foto's binnen en in de schemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:36:
[...]

Ik heb ze beide (de oude heb ik nog als reserve hier liggen) en de nieuwe kitlens is duidelijk scherper. En die IS merk je duidelijk bij foto's binnen en in de schemer.
Zo slecht was die oude kitlens helemaal niet. Heb eens een test gedaan tegen een 17-40 en optisch was er zeer weinig verschil te bekennen. Wellicht heb ik een ultiem scherm exemplaar gehad of een slecht exemplaar van de 17-40. Wanneer de nieuwe kitlens beduidend scherper is, dan kan het wel eens een mooi lensje zijn (afgezien van de bouw en focusmotor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bouwkwaliteit van de nieuwe kitlens is al aanzienlijk beter dan die van de oude. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:15:
[...]

Zo slecht was die oude kitlens helemaal niet.
Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg alleen dat de IS kitlens duidelijk scherper is. En die mening deel ik met tig andere review sites. het is een leuke lens voor het geld, maar het kan uiteraard nog veel scherper.

En een 17-40 L moet zeker boven die IS kitlens staan. Als dat niet het geval is, is er wat met dat ding mis.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 12-04-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reactie was gericht op de laatste regel van Mva ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat een betrouwbare winkel? leveren ze binnen 24 uur?
ik heb bij mycom besteld, en hun stellen steeds uit, eerst was het 4 april, toen 9 toen 11 toen 14, echt bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:11:
[...]

ik heb bij mycom besteld, en hun stellen steeds uit, eerst was het 4 april, toen 9 toen 11 toen 14, echt bagger
- Kijk even op http://tweakers.net/shopreview/
- Kijk even op de site bij 'direct leverbaar'

Beetje meer inzet mag btw ook wel, zeker gezien je posthistory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

op zaterdag lijkt me de kans dat ze binnen 24 uur leveren sowieso erg klein ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:44:
[...]

op zaterdag lijkt me de kans dat ze binnen 24 uur leveren sowieso erg klein ;)
halo ik bedoel niet vandaag, ik bedoel in het algemeen, wie zegt dat ik vandaag iets ga kopen? staat nergens in mn vraag, wel goed lezen graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:21:
[...]

- Kijk even op http://tweakers.net/shopreview/
- Kijk even op de site bij 'direct leverbaar'

Beetje meer inzet mag btw ook wel, zeker gezien je posthistory.
hey ik heb op die site gekeken er staat inderdaad direct leverbaar, maar er staat nergens iets over 24 uur service, of over de levertijd, is dit alleen te achterhalen als ik hun mail? heeft niemand hier ervaring met die site?

wat heeft posthistory hiermee te maken als ik vragen mag? als je goed kijk zie je ook dat dat 3 jaar geleden is

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11

Cheezus

Luiaard

Misschien is het ook handig om die link te bekijken die gegeven is? In de tweakers shop survey staan genoeg ervaringen van gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:15:
[...]

halo ik bedoel niet vandaag, ik bedoel in het algemeen, wie zegt dat ik vandaag iets ga kopen? staat nergens in mn vraag, wel goed lezen graag
alsof eht serieus bedoeld was :O
Maargoed....goed lezen geld denk meer voor jou in het algemeen ook gezien je post history :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:17:
[...]

hey ik heb op die site gekeken er staat inderdaad direct leverbaar, maar er staat nergens iets over 24 uur service, of over de levertijd, is dit alleen te achterhalen als ik hun mail? heeft niemand hier ervaring met die site?
Klik eens op de drie (of 1 of 2) groen lampjes bij een product. Voila, een pop-up met levertijden.
wat heeft posthistory hiermee te maken als ik vragen mag? als je goed kijk zie je ook dat dat 3 jaar geleden is
Posts als wat kan je precies met filters of is dat een domme vraag? en ik wil graag een fisheye lens kopen voor canon eos 450d welke is dan een goeie keuze? getuigen nou niet bepaald van veel eigen inzet. En die twee voorbeelden zijn nog maar van afgelopen week. Ik wil helemaal je niet op de vingers tikken ofzo, maar je mentaliteit springt er op dit forum nogal tussenuit. En aangezien je met de eerdere hints/tips van -zelfs modjes- niks doet werkt dit misschien beter :) Doe er je voordeel mee. Back on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:41:
[...]

Klik eens op de drie (of 1 of 2) groen lampjes bij een product. Voila, een pop-up met levertijden.

[...]

Posts als wat kan je precies met filters of is dat een domme vraag? en ik wil graag een fisheye lens kopen voor canon eos 450d welke is dan een goeie keuze? getuigen nou niet bepaald van veel eigen inzet. En die twee voorbeelden zijn nog maar van afgelopen week. Ik wil helemaal je niet op de vingers tikken ofzo, maar je mentaliteit springt er op dit forum nogal tussenuit. En aangezien je met de eerdere hints/tips van -zelfs modjes- niks doet werkt dit misschien beter :) Doe er je voordeel mee. Back on topic.
ik vind dit een rare gang van zaken om te beoordelen op andere gestelde vragen door mijn acount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:50:
[...]

ik vind dit een rare gang van zaken om te beoordelen op andere gestelde vragen door mijn acount
Ik niet. Je post variëren van dramatisch tot hooguit acceptabel. En dan over het taalgebruik nog maar te zwijgen. Lees de faq gewoon eens goed door en denk na voor je iets post.

* LoneGunman gooit z'n wannabe-mod petje weer op de kapstok. Dus....die 450D....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
In vergelijking met de Olympus E-510 zijn de voordelen van deze camera:

Grotere sensor, waardoor de ruis op hogere iso-waarden lager is.
Sneller, zowel in opstarten als in "burst".
Grotere zoeker
Meer af punten (9)
Groter, duidelijker scherm.
Meer (volgens mij ook vaak goedkopere) objectieven beschikbaar.
Bij de kitlens een grotere beeldhoek 27 vs 28 mm. Geen idee of dit merkbaar is.
Meer megapixel, niet echt een enorm voordeel aangezien het procentueel niet zoveel meer is.

Zijn er nog meer punten waarop deze camera beter is? M'n vader wil de olympus vanwege het verschil van 100 euro, plus het gemis van een tweede lens.
Beetje knullige post dit, maar ik wil graag m'n pa ervan overtuigen dat deze camera de beste keus is in ons geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Dutch-Hane schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:08:

[...]
Zijn er nog meer punten waarop deze camera beter is? M'n vader wil de olympus vanwege het verschil van 100 euro, plus het gemis van een tweede lens.
Beetje knullige post dit, maar ik wil graag m'n pa ervan overtuigen dat deze camera de beste keus is in ons geval.
Wat dacht je van het dynamisch bereik? De E-510 heeft helaas, net als de Panasonics last van highlight clipping en dichtlopend zwart door dat beperkte dynamische bereik.

Voorbeelden kun je op dpreview vinden ;)

Verder is die E-510 een lekkere camera hoor...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
De grootste reden voor mij om voor de 450D te gaan en niet voor de 400D is dat ik gehoord heb dat hij een stop sneller is. Maar is dat waar? Op de canon-site lees ik dat beide tot de 1600 ISO gaan.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De minimale levertijd voor redcoon is dacht ik 5 dagen ivm het magazijn in Duitsland (geen NL voorraad dus). Bij de camera staat momenteel 2 weken levertijd. De goedkope winkels hebben de camera nog niet geleverd gekregen. Slechts de betrouwbare winkelpartners krijgen de camera eerst uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
LenNerd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:20:
De grootste reden voor mij om voor de 450D te gaan en niet voor de 400D is dat ik gehoord heb dat hij een stop sneller is. Maar is dat waar? Op de canon-site lees ik dat beide tot de 1600 ISO gaan.
Met een stop sneller wordt in dit verband bedoeld het ruisniveau op ISO 1600 van de 400D is te vergelijken met het ruisniveau op ISO 800 van de 450D. Dat is volgens mij onzin, ik heb het nog nergens gezien. Ze gaan allebei tot ISO 1600 overigens.

EDIT: maar dan andersom natuurlijk, sorry voor de verwarring: ISO 800 vd 400D <--> ISO 1600 vd 450D

[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 18-04-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Van 22-04-2008 t/m 05-05-2008 heeft de Makro hem trouwens in de aanbieding voor 748 incl btw. Voor een niet-webshop best een nette prijs! De 26ste staat er kennelijk iemand bij om hem te presenteren.
Ik heb hem van de week even "getest" in de mediamarkt en hij beviel wel :)
Wat is dat scherm gigantisch. Ook de liveview werkte best goed, al kreeg ik hem niet lekker scherp gesteld met AF (dit was als ik het goed heb ook een bijverschijnsel van liveview).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Mobyrick, Thanks voor je antwoord. Moet het alleen niet andersom zijn? Dus; Het ruisniveau op ISO 800 van de 400D is vergelijkbaar met het ruisniveau op ISO 1600 van de 450D?

Maar goed, dan wacht ik met smart op een goede test om te kijken of de ruisniveau's echt zo verschillen. Het prijsverschil (toch €300,-) vind ik het eigenlijk alleen waard als hij echt een stop sneller is. (ik fotografeer voornamelijk in het theater dus daglicht zie ik nooit en dan is snelheid erg belangrijk)

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb hem vorige week ook in m'n handen gehad en ik vond het niet zo'n geweldig toestel (dan heb ik het over de egronomie). Het scherm vind ik onhandig groot en daardoor komen de knoppen rot te zitten, ISO knop kon ik niet goed bij ed. En hij voelt heel erg plastic aan, meer dan de 400D vond ik :X

Niet hemelaal geslaagd nieuw design vind ik iig.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
http://www.photofacts.nl/...ews/review_canon_450d.asp

1 Nederlandse review denk ik. ga hem nu even lezen _/-\o_

staan ook wat verschillende ISO foto's bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
He dat is grappig, de website waar ik ook artikelen voor schrijf. (ik wist het dus al...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
Mobyrick schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:35:
He dat grappig, de website waar ik ook artikelen voor schrijf. (ik wist het dus al...)
En dat meld je hier niet meteen 7(8)7 ;)

Moet nog steeds lezen :P kijk eerst het youtube filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
LenNerd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:14:
Mobyrick, Thanks voor je antwoord. Moet het alleen niet andersom zijn? Dus; Het ruisniveau op ISO 800 van de 400D is vergelijkbaar met het ruisniveau op ISO 1600 van de 450D?

Maar goed, dan wacht ik met smart op een goede test om te kijken of de ruisniveau's echt zo verschillen. Het prijsverschil (toch €300,-) vind ik het eigenlijk alleen waard als hij echt een stop sneller is. (ik fotografeer voornamelijk in het theater dus daglicht zie ik nooit en dan is snelheid erg belangrijk)
Nee, ik heb er nog even over nagedacht en het is echt zo

EDIT: ARGH, je hebt gelijk, mijn brein werkt niet helemaal correct. Het komt er op neer dat de ruisprestaties iets beter zijn maar ik denk niet dat het een stop scheelt. Als je dat belangrijk vind moet je op zoek naar een andere camera

[ Voor 15% gewijzigd door Moby op 18-04-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
LenNerd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:14:
Je kunt dan beter de 40D overwegen. De prestaties van de 40D met lichtsterke lens zijn ruim beter dan die van de 450D. De lens maakt overigens het meeste verschil, niet het 'verwaarloosbare' verschil in stops tussen de 400/450D. Hoge ISO's moet je toch zoveel mogelijk vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Cameralabs.com is toch wel een geweldige site! De review van de 450D is erg volledig, begrijpelijk en zowel wetenschappelijk als practisch onderbouwd.

Qua ruisprestaties is er eigenlijk geen verschil met de 400D dus is de 450D voor mij niet zo interessant (Liveview interesseert me niet en de andere features vind ik niet belangrijk genoeg).

De 40D (bedankt LoneGunman, nu ga ik weer meer geld uitgeven... misschien...) presteert echter wel echt beter op ruisvlak en ook nog op vele andere vlakken. Met cashback is die nu voor zo'n €700,- te koop dus ik ga mijn saldo maar eens checken... :) en dan wordt het de 400D of 40D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LenNerd schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:05:
Cameralabs.com is toch wel een geweldige site! De review van de 450D is erg volledig, begrijpelijk en zowel wetenschappelijk als practisch onderbouwd.

Qua ruisprestaties is er eigenlijk geen verschil met de 400D dus is de 450D voor mij niet zo interessant (Liveview interesseert me niet en de andere features vind ik niet belangrijk genoeg).

De 40D (bedankt LoneGunman, nu ga ik weer meer geld uitgeven... misschien...) presteert echter wel echt beter op ruisvlak en ook nog op vele andere vlakken. Met cashback is die nu voor zo'n €700,- te koop dus ik ga mijn saldo maar eens checken... :) en dan wordt het de 400D of 40D
Meh, cameralabs vind ik minder dan dpreview.
Cameralabs gaat lenzen met elkaar vergelijken op F8 (panaleica 14-50 en oly 14-42) en vervolgens concluderen dat ze allebei even scherp zijn en dat de panaleica dus te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds zaterdag ... gekocht in madrid voor 729,- eurootjes.
ook maar de 55-250 IS lens erbij gehaald.

Ik ben er iig heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ook hier een nieuwe eigenaar :) Sinds gisteren, erg gaaf zo'n dSLR. Nog een beetje aan het experimenteren. Erg stevige en degelijke camera om vast te houden vind ik.
Trouwens gekocht bij Foka te Rotterdam voor € 725,- Ook gelijk maar even de garantie uitgebreid tot 3 jaar. Er moet dan 10% van het aankoopbedrag + 3,50 worden neergeteld. Elk jaar checken ze hem en als hij telkens niets mankeert, krijg je die 10% weer terug. Vrij netjes imho :)

[ Voor 45% gewijzigd door Rooster op 21-04-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Dutch-Hane schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:43:
Ook hier een nieuwe eigenaar :) Sinds gisteren, erg gaaf zo'n dSLR. Nog een beetje aan het experimenteren. Erg stevige en degelijke camera om vast te houden vind ik.
Trouwens gekocht bij Foka te Rotterdam voor € 725,- Ook gelijk maar even de garantie uitgebreid tot 3 jaar. Er moet dan 10% van het aankoopbedrag + 3,50 worden neergeteld. Elk jaar checken ze hem en als hij telkens niets mankeert, krijg je die 10% weer terug. Vrij netjes imho :)
725 euro kost dat ding terwijl een 40D net iets meer kost? Ik zou het wel weten eerlijk gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Nou, net iets meer... eigenlijk iets minder. Volgens mij kun je de 40D nu voor 710 euro kopen... (850-150 Cashback + verzendkosten) Zie pricewatch. Heb je er alleen geen lens bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus .... niet geheel vergelijkbaar.

De ene wil een D40 en de ander neemt de 450D kit ..... mag dat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32
De 450D body kost momenteel 609 euro. Ik neem daarom aan dat hij het over de kit heeft, die is momenteel 695 euro.

Ik zou ook de vrij geringe meerprijs voor een 40D neertellen, maar als een 40D goedkoper zou zijn doet Canon iets goed fout natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Ik heb inmiddels de 450D (of beter gezegd de Digital Rebel XSi - mijn unboxing video op vimeo) en de liveview is erg handig op een statief. AF werkt natuurlijk niet (Door de lens AF, hoe moet dat dan werken zonder spiegel)? Maar vooraf AF'en en dan met liveview de compositie bijstellen en met 2 seconden timer een afdruk maken (of 3 met Exposure bracketing voor een HDR).

De kitlens 18-55 IS is een stuk beter dan de oude kitlens zo heb ik me laten vertellen en kunnen zien.

Inderdaad is bij de Makro de 450D inclusief kitlens te koop voor EUR 748 incl BTW de aankomende weken (vanaf morgen de 22e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Dutch-Hane schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:08:

Grotere sensor, waardoor de ruis op hogere iso-waarden lager is.
Sneller, zowel in opstarten als in "burst".
Grotere zoeker
Meer af punten (9)
Groter, duidelijker scherm.
Meer (volgens mij ook vaak goedkopere) objectieven beschikbaar.
Bij de kitlens een grotere beeldhoek 27 vs 28 mm. Geen idee of dit merkbaar is.
Meer megapixel, niet echt een enorm voordeel aangezien het procentueel niet zoveel meer is.

Jammer dat je niet vermeld dat het een 'Canon' is. Je bent dan verzekerd van een zeer ruim assortiment toevoeginen en lenzen tot waarschijnlijk in lengte van jaren. Het is simpel. Of een Canon of een Nikon. Ik heb al een keer een fout gemaakt door te beginnen met Minolta (wat niet meer bestaat maar Sony Alpha is geworden (yak!)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:39:

D40 of 40D is nogal een verschil hoor.....
D40 is de oude Nikon instapper en de 40D is de semi prof van Canon.......

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:39:

40D als je kunt lezen. Zoals hierboven het semi-pro model van canon.

Ik wist't wel hoor, maar enfin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Dutch-Hane schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:43:
Wel ieder jaar heen gaan, anders vervalt je garantie....en kan je dus fluiten naar je 10% én garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je hier ook vragen stellen over het gebruik van de camera?
zoja: ik heb een probleem , mijn 450d steld neit scherp, in de manual staat dat het AF punt rood knipperd en er een piep toon te horen is als hij scherpsteld, dit gbeurd niet. is dan mn lens stuk of heb ik iets vergeten, ik heb alles op automatish thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:56:
kan je hier ook vragen stellen over het gebruik van de camera?
zoja: ik heb een probleem , mijn 450d steld neit scherp, in de manual staat dat het AF punt rood knipperd en er een piep toon te horen is als hij scherpsteld, dit gbeurd niet. is dan mn lens stuk of heb ik iets vergeten, ik heb alles op automatish thx
Heb je de lens niet toevallig/per ongeluk op MF (=manual focus) gezet?
Dit is een klein schakelaartje op de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fands
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05-2020
Hoe groot is de kans dat de prijs nog wat omlaag gaat komende maand?
Ben van plan er zo rond begin juni eentje te kopen, maar het prijsverschil tussen 400D en 450D vind ik eigenlijk nog te groot nu.
Een prijs van rond de 550 voor de body zou al een stuk interessanter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:02:
[...]
Heb je de lens niet toevallig/per ongeluk op MF (=manual focus) gezet?
Dit is een klein schakelaartje op de lens.
nee heb m op AF, en alles volgens t boekje gedaan, maar hij steld niet scherp en hoor ook geen piepgeluid of roodlampje is nergens te bekenne
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste