Oh mijn god! Dat is het vreselijkste van alles! The horror! Niet meer doen jij!
[ Voor 18% gewijzigd door Josh op 28-01-2008 12:10 ]
Oh mijn god! Dat is het vreselijkste van alles! The horror! Niet meer doen jij!
[ Voor 18% gewijzigd door Josh op 28-01-2008 12:10 ]
Bericht hierboven
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
[ Voor 4% gewijzigd door pieter87 op 28-01-2008 13:39 ]
Verwijderd
Het scheelt alleen vrijwel niets, zoals je op dpreview kunt zien.martijn_tje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:37:
De body is juist groter geworden ten opzichte van de 350D en 400D.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
En waarop baseer je dat? Alleen het uiterlijk van de camera? Op basis van specs kun je toch niet zeggen dat je de 400D boven de 450D prefereert, lijkt me... Voorbeeldpics en/of reviews van de 450D heb ik nog niet voorbij zien komen.FikkieHo schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:14:
Ik vind anders de zilveren body van de 300D nog steeds stoer uitzien, het is namelijk niet echt metallic zilver.. Maar ff terug naar de 450D.. Ik vind hem nix.. Heb toch liever een 400D
De speccs zeggen ook niet alles. Ik denk dat voor mij aan de 450D de grootte en plaatsing van het scherm een bron van irritatie zou zijn. Het grote scherm veranderd de hele layout (volgens mij niet ten goede)RoelJewel schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:32:
Op basis van specs kun je toch niet zeggen dat je de 400D boven de 450D prefereert, lijkt me... Voorbeeldpics en/of reviews van de 450D heb ik nog niet voorbij zien komen.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
[ Voor 18% gewijzigd door job op 28-01-2008 18:45 ]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
[ Voor 15% gewijzigd door job op 28-01-2008 20:03 ]
Ik doelde dan ook op reflecties van ruiten (als bv in de dierentuin) en in brillen bij portretten etc. Er zijn zelfs fotografen die het merk op de camera met zwarte tape afplakken bij bepaalde foto's.masterslave schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:38:
[...]
Dat zal geen effect hebben op de body neem ik aan. Reflecties van de body gaan niet je lens in namelijk, heeft dus geen invloed op de foto's
[ Voor 20% gewijzigd door Toff op 28-01-2008 21:00 ]
Op dpreview werd wel genoemd dat de door hun geteste 400D veel vaker onderbelichtte dan de 350D.job schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:46:
is het nou onderbelichten over overbelichten? Lijkt me niet dat 1 cam beiden doet.
En als een cam onder of overbelicht dan werkt hij niet naar behoren. Oftewel gevalletje garantie.
Goeie vraag. Ik vermoed ook dat de beeldkwaliteit van de 40D beter is, los van het aantal pixels, maar ik kan het nergens vinden. De A/D conversie is voor beiden 14bits.Dispenzer schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:01:
[...]
Ja, dat snap ik, maar ik bedoel eigenlijk meer of het een betere sensor is dan de 40D, want daar twijfel ik aan. Oplossend vermogen, ruis etc?
Dat is simpelweg nu nog niet te zeggen. Op beide sensors komt evenveel licht. Wat per pixel betekent dat de 10mp versie meer licht per pixel krijgt, maar dat zegt niks. Want er zijn wel 2mp meer om een plaatje mee te maken bij de 12mp sensor.Rob Z schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:41:
[...]
Goeie vraag. Ik vermoed ook dat de beeldkwaliteit van de 40D beter is, los van het aantal pixels, maar ik kan het nergens vinden. De A/D conversie is voor beiden 14bits.
Kan iemand het kort toelichten? (Neo?)
Mijn 350D en mijn 40D staan standaard om 1/3 stop onderbelichten, Je kan de 400D toch standaard op 1/2 stop overbelichten instellen, als jou dat beter bevalt?multipasser schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:02:
De 400d onderbelicht altijd wel een halve stop vind ik.
Maar ik vind gewoon de lichtmeter echt niet zo goed als in de 350D.
Ik heb 30k a 40k foto's getrokken op AV. En echt nooit problemen.
En nu is echt 30% a 40% niet goed. Met dezelfde instellingen/lens.
17-40L. Dan maar een 450D kopen:)
Volgens mij kun je dan toch beter een polar-filter gebruiken....Toff schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:53:
[...]
Ik doelde dan ook op reflecties van ruiten (als bv in de dierentuin) en in brillen bij portretten etc. Er zijn zelfs fotografen die het merk op de camera met zwarte tape afplakken bij bepaalde foto's.
Wat de 450D aangaat, verbaast het mij dat die zelfdenkende sensorsturing van de display gehandhaafd is. Zijn er echt mensen die dat prettig vinden op de 400D? Nu het scherm weer een slag groter is, zal er nog meer storend licht vanaf stralen.
Volgens mij heb jij het draadje niet gevolgd (het is ook een beetje rommelig). Waar het hier om ging waren de extra reflecties die veroorzaakt zouden kunnen worden door een zilverkleurige body t.o.v. een zwarte.cyberpost schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:28:
[...]
Volgens mij kun je dan toch beter een polar-filter gebruiken....
Pak het grafiekje uit de pricewatch van de 350D en de 400D... en trek dat door.pieter87 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:51:
Hoeveel zou de 450D in de eerste 3,5 maand in prijs zakken denken jullie? (terugkijkend op de 400D)
[ Voor 39% gewijzigd door ThunderNet op 31-01-2008 09:53 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door M a r c o op 31-01-2008 10:29 ]
http://www.canon.nl/For_Home/newproducts/index.asp :Tekielja schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:21:
Misschien een nogal domme vraag, maar is er al een officieele nederlandse release datum bekend voor de 450D?
EOS 450D - Verkrijgbaar vanaf maart 2008
dat zegt helemaal nikssapphire schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:18:
Vandaar ook dat op de site van shops die in de PW staan met de 450D ook staat "leverbaar vanad x maart"
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Los van dat ik die winkel niet ken, let je er wel op dat er staat: "17 stuks verwacht"? Staat niet bij, hoeveel er op voorhand verkocht zijn en er is geen enkele garantie dat er op de genoemde datum inderdaad ook dat aantal binnenkomt.sapphire schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:54:
Nouja als Komplett op de site heeft staan dat de xx aantal begin maart binnen krijgen lijkt dat me logisch.
Zeker aangezien hun voorraad systeem vrij goed is
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
{signature}
Verwijderd
RAW?Voutloos schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:32:
Auto bracketing is gewoon niet bedacht voor hdr. Verder vraag ik me echt af of de feature van multipasser genoeg toegevoegde waarde heeft om de user interface ingewikkelder te maken.
Ik ben hdr n00b, maar is 20 shots binnen een 10 stops bereik uberhaupt niet wat veel? Heb je niet meer dan 90% vd tijd genoeg aan minder shots en/of een kleiner bereik, zolang je maar raw schiet?
RAW levert niet heel veel winst op hoor, zeker wel merkbaar, maar bracketing levert een grotere DR op. Een RAW bracketing nog meerVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:57:
[...]
RAW?
Schiet 'm in RAW, zo kun je 20 foto's maken uit 1 RAW bestand, en zo met photomatix aan elkaar laten naaien. Zo doe ik dat altijd. Hij pakt RAW bestanden ook zelf al, maar dan heb je geen controle over hoeveel foto's die dat doet.
Komplett? Da's volgens mij die winkel die de Pricewatch voor de 30D met 17-85 maanden aanvoerde, terwijl ze het ding niet eens hadden, stond continue: "1 stuk(s) verwacht"Toff schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 02:42:
[...]
Los van dat ik die winkel niet ken, let je er wel op dat er staat: "17 stuks verwacht"? Staat niet bij, hoeveel er op voorhand verkocht zijn en er is geen enkele garantie dat er op de genoemde datum inderdaad ook dat aantal binnenkomt.
30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Verwijderd
m'n eos 1d heeft dat, daar zit 't instellen van 't aantal wel helemaal in de custom functions begraven, maar ik kan dus bracketen met 3, 5 of 7 shots. En varieren van -2 tot +2 (of misschien zelfs wel -3/+3).multipasser schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:39:
als je je statief op zachte grond hebt staan en je moet aan de camera de sluitersnelheid ingeven, kan er een minimale shift plaatsvinden, die duidelijk zichtbaar is aan de horizon.
Liefst gewoon het aantal exposures ingeven (is toch maar een simpele functie! sommige camera's kunnen met AEB al meer dan de 2stops aan) en de camera zijn werk laten doen.
Vermits het automatisch en sneller is dan manueel alles ingeven, heb je meer kans dat je bijna geen beweging in de wolken/bomen hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door abrakadaver op 19-02-2008 15:07 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
Waarmee is aangetoond dat de , op het eerste gezicht wat vreemde, policy van Canon om een instapper meer pixels te geven dan een middenklasser, werkt....Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:55:
Het aantal megapixels tov de 40D is ook erg aantrekkelijk voor grote prints en eventuele klantenopdrachten.
ow. Nice. Dat wist ik niet! De 5D zal dat niet hebben zeker?abrakadaver schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:07:
[...]
m'n eos 1d heeft dat, daar zit 't instellen van 't aantal wel helemaal in de custom functions begraven, maar ik kan dus bracketen met 3, 5 of 7 shots. En varieren van -2 tot +2 (of misschien zelfs wel -3/+3).
Handig, 7 shots in iets minder dan een seconde en klaarrr!
dus canon kan 't al... nu alleen nog inbouwen in de andere modellen.
Dat is op zich wel raar, ik heb begin januari de 350D met kitlens voor €388 gekocht in de Mediamarkt... De prijzen fluctureren wel raar moet ik zeggenmultipasser schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:42:
In ieder geval kan je nu voor 444euro in mediamarkt een 350D kopen met kitlens.
Zeer mooie prijs
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Touché. Het aantal MP is bij lange na niet het grootste verschil tussen deze camera's, dus als het uberhaupt een doorslaggevende factor kan zijn, waardeer je de voordelen van de x0d serie nog niet en zit je goed.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:24:
Waarmee is aangetoond dat de , op het eerste gezicht wat vreemde, policy van Canon om een instapper meer pixels te geven dan een middenklasser, werkt....
{signature}
Ja typisch marketing. Natuurlijk heeft een 1Ds III meer detail in zijn beelden, maar heb je dat nodig?Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:24:
[...]
Waarmee is aangetoond dat de , op het eerste gezicht wat vreemde, policy van Canon om een instapper meer pixels te geven dan een middenklasser, werkt....
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ik weet niet wat jij er van vind, maar ik vind die 1.3 crop niet lekker werken, nèt niet naar beide kanten toe als je het mij vraagt.Lennart_1337 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:30:
Jah, maar volgend jaar stoppen ze ook 12mp op de 50D....![]()
Of ze moeten ineens van hun geloof afvallen en bij10mp blijven steken en iso6400 en betere ruis prestaties tevoorschijn toveren.
Tot nu toe heeft de XXD series netjes met wat tijd er tussen achter de XXD reeks aangehobbelt als het op mp aankwam.
Van mij hadden ze bij 8mp mogen blijven steken als ze bovenstaande maar verbeteren.
Ik hoop ook dat sony, nikon en canon met betaalbare 1,3x cropp sensor camera's komen, dus zeg maar de 40D body maar dan met grotere sensor en geen EF-S, en dat dan mooi tussen de 5D en de 40D positioneren, als één van deze 3 merken dit gaat doen lijkt me dat de rest niet achter kan blijven.
Verwijderd
Verwijderd
De ruis boeit mij eigenlijk amper, mijn 10D voldoet.Lennart_1337 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:30:
Jah, maar volgend jaar stoppen ze ook 12mp op de 50D....![]()
Of ze moeten ineens van hun geloof afvallen en bij10mp blijven steken en iso6400 en betere ruis prestaties tevoorschijn toveren.
Tot nu toe heeft de XXD series netjes met wat tijd er tussen achter de XXD reeks aangehobbelt als het op mp aankwam.
Van mij hadden ze bij 8mp mogen blijven steken als ze bovenstaande maar verbeteren.
Ik hoop ook dat sony, nikon en canon met betaalbare 1,3x cropp sensor camera's komen, dus zeg maar de 40D body maar dan met grotere sensor en geen EF-S, en dat dan mooi tussen de 5D en de 40D positioneren, als één van deze 3 merken dit gaat doen lijkt me dat de rest niet achter kan blijven.
Verwijderd
Over zoiets kan je eigenlijk alleen wat zeggen als je weet wat er softwarematig allemaal gebeurt of niet gebeurt, buiten camera-instellingen omNomad schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:07:
[...]
Op nikon verscherpte ik foto's veelal niet, ook niet nodig. Bij canon doe ik altijd een lichte usm erover. Jammer.
Verwijderd
hela daarvoor is de fuji op de markt als je echt om dynamisch bereik verlegen zitVerwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:17:
[...]
De ruis boeit mij eigenlijk amper, mijn 10D voldoet.
Wat echt nog steeds verbetering behoeft is de dynamic range en juist daar zie ik weinig vooruitgang helaas.
Overigens wel innemend van Canon dat de megapixels vrij behoudend worden verhoogd.
Je meent hetVerwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:22:
[...]
Over zoiets kan je eigenlijk alleen wat zeggen als je weet wat er softwarematig allemaal gebeurt of niet gebeurt, buiten camera-instellingen om
Veel beginners met een reflex zijn al in die valkuil gevallen.
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 20-02-2008 22:29 ]
In het 'geruchtenlijstje' stond de 450D niet. Lijkt me dan ook niet logisch dat de korting van de 400D ook voor de 450D geldtTekielja schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:51:
Ik lees net dat er vanaf 1 maart t/m 30 juni Canon weer een cashback-actie gaat houden, maar alleen op de 400D (60 euro), 40D (150 euro) en de 5D (200 euro), maar ik lees niets over de 450D. Weet iemand anders toevallig of de 400D cashback ook gaat gelden voor de 450D? want anders wordt het prijsverschil wel erg stevig.
In het verleden hebben ze het tegendeel bewezen met bijvoorbeeld de 40d (die meteen een cashback kreeg)..en zo nog veel meer modellen.Fire69 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:00:
Lijkt me ook niet echt logisch dat ze een nieuw geintroduceerde camera direct in de cash-back gooien. Eerst wat flink aan verdienen, en als de verkoop wat mindert, korting geven zodat iedereen hem weer koopt
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Nou wou, die twee megapixel gaan echt het verschil maken...Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:55:
Ik had een oogje op de 40D maar als ik dit nu zo zie, dan komen ze wel erg dichtbij elkaar zo...
Waar ik benieuwd naar ben is hoe die in de hand zal liggen.
Het aantal megapixels tov de 40D is ook erg aantrekkelijk voor grote prints en eventuele klantenopdrachten.
Geen idee wat je daar nu mee zou willen...rapture schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:00:
<knip> Daarna wordt de markt overspoelt met tweedehandse IS kitlensjes voor 75 à 100 euro? En tegen de zomervakantie heb ik er eentje?
Een scherpe lens met IS voor 75€ om mee te beginnen?
De 40D heeft geen noemenswaardige weathersealing, alleen schuimrubber randjes bij het batterijklepje en CF-klepje. Dat maakt het iets bestendiger tegen stof en vocht, maar het is niet te vergelijken met de 1D-serie. Het is een kleine toevoeging t.o.v. de 30D en niet meer.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:59:
Weet iemand hoe het zit met de weather sealing op 450D tov 40D ???
Rapture is geen "beginner" en heeft (check zijn sig) al een paar lensjes die stuk voor stuk kwalitatief op een hoger plan staan. Dan gaan ander aspecten dan "goedkoop" en "scherp" meetellen IMHO. CA enzo, om maar wat te noemen. IS is, wederom IMHO, niet doorslaggevend in het bereik van de (nieuwe) kitlens. Het virtueel uitsteken van een tong naar mij?Fire69 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 08:23:
[...]
Een scherpe lens met IS voor 75€ om mee te beginnen?
Iedereen die de gewone kitlens afbreekt wordt hier bedolven onder kritiek dat die lens helemaal zo slecht nog niet is en dat het een goeie lens is om mee te oefenen.
Deze lens is getest als vele malen beter dan de non-IS, en dan vraagt jij wat je daar nu zou mee willen.
[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 05-03-2008 08:33 ]
Ik dacht al dat dit eraan zat te komen.. aub ontopic. Is er iemand die hem al heeft gepreorderd of naar de demodag bij konijn gaat?
[ Voor 10% gewijzigd door Moby op 05-03-2008 20:00 ]
Verwijderd
Eigenlijk bedoelde ik dan die 4 megapixels dus, want ik werk momenteel met een 350Dmasser120 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:04:
[...]
Nou wou, die twee megapixel gaan echt het verschil maken...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 13:44 ]
Orange & Red
Verwijderd
[ Voor 123% gewijzigd door YellowCube op 09-03-2008 09:04 ]
Verwijderd
Ook die gaan het verschil niet maken.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:40:
[...]
Eigenlijk bedoelde ik dan die 4 megapixels dus, want ik werk momenteel met een 350D
Verwijderd
Het verschil waarin? Waar heb je het dan over?
{signature}
Verwijderd
Ja, ik weet heel goed waar je het over hebt.Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:47:
[...]
Het verschil waarin? Waar heb je het dan over?
Wel een idee waar ik het dan over heb....?
Verwijderd
Kun je dat even toelichten..?Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 00:21:
[...]
Ja, ik weet heel goed waar je het over hebt.
En het snijdt geen hout.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 14:52 ]
Zodra je echte groot gaat printen ga je imo over op rasterprint.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:49:
[...]
Kun je dat even toelichten..?
Want op grote prints op DPI lager dan 300 - wanneer een klant dat wenst (beurs-displays, real life banners, drukwerk voor buiten de zaak), kan het volgens mij wel degelijk behoorlijk boel centimeters schelen in drukformaat.
Even voor de duidelijkheid, ik ben me voldoende bewust van de Mpixelhypes onder consumenten, maar zoals een aantal klanten groter drukformaat wensten, denk ik dat ik op drukkwaliteit behoorlijk wat winst kan halen met 4 Mpixels meer.
Wat voor lenzen heb je uberhaupt in je tas dat je denkt dat die die megapixels waard zijn?Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:49:
[...]
Kun je dat even toelichten..?
Want op grote prints op DPI lager dan 300 - wanneer een klant dat wenst (beurs-displays, real life banners, drukwerk voor buiten de zaak), kan het volgens mij wel degelijk behoorlijk boel centimeters schelen in drukformaat.
Even voor de duidelijkheid, ik ben me voldoende bewust van de Mpixelhypes onder consumenten, maar zoals een aantal klanten groter drukformaat wensten, denk ik dat ik op drukkwaliteit behoorlijk wat winst kan halen met 4 Mpixels meer.
Oftewel het oplossend vermogen van veel lenzen halen geen 12MP toch? Of bedoel je dit niet, mijn omschrijving is misschien niet zo goed besef ik nu.Henk schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:34:
[...]
Wat voor lenzen heb je uberhaupt in je tas dat je denkt dat die die megapixels waard zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 12-03-2008 15:49 ]
Neuh, dat is precies wat ik bedoel, dwz, dit gaat zeker op voor de meeste kitlenzen. En daarmee wil ik ook gelijk laten zien dat de MP-hype de dSLR-wereld wel degelijk geraakt heeftMobyrick schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:48:
[...]
Oftewel het oplossend vermogen van veel lenzen halen geen 12MP toch? Of bedoel je dit niet, mijn omschrijving is misschien niet zo goed besef ik nu.
[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 12-03-2008 16:25 ]
Verwijderd
Ik vind je foto's heel mooi hoor, maar je vraag lijkt me een tikje offtopic en daarnaast lijkt het spierballengedragHenk schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:34:
[...]
Wat voor lenzen heb je uberhaupt in je tas dat je denkt dat die die megapixels waard zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 16:29 ]
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 12:50 ]
Je gaat wel volkomen voorbij aan de doorontwikkeling van de sensoren. 640 x 480 is "dus" beter?Dr-b schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:32:
Meer MP heeft gewoon meer nadelen dan voordelen, er valt minder licht op elke pixel waardoor je meer ruis krijgt dan bij minder pixels op dezelfde oppervlakte (zie dan ook compact camera's).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq