Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 146 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.969 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:44

Wootlock

Evilution

Mektheb schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:15:
Gistere Vrolijk op Kelthas aant in te beuken, Laggspikes van 10k MS world server down schijnt dat heel de Blackout battlegroup het had....
Volgens mij heb ik jou een keer gezien in AV :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Wootlock schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:39:
[...]

Volgens mij heb ik jou een keer gezien in AV :+
Ja !!! jouw naam zegt me inderdaad wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Weakling schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:27:
Wow! In 2 tot 2,5 uur? Dat is wel erg erg rap. We mogen blij zijn als we in die tijd Attumen, Moroes, Maiden en Opera gedaan hebben :/ Maar goed, misschien zijn er nog shortcuts die we niet kennen en we doen kara nog niet zo heel erg lang.
Ervaring en gear.
Zolang healers en mana-users niet zonder mana zitten kan je gewoon doorgaan.

En je hoeft groepen niet meer te marken, want iedereen weet wat hij moet doen.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

En ook de wrists niet, want geen armen (ja ik weet het flauw). Enne, het is geen aanval (van mij tenminste) maar een discussie. ;)
:P Ik doelde meer op geen armen in het echte leven :P En daarmee wilde ik eigenlijk niet mensen kwetsen die echt geen armen hebben ofzo... nou ja, genoeg erover.

(de rest vd post gaat niet tegen degeen die ik quote)
Over demotivatie van mensen die in groene gear tegen epic gear moeten... dat is nu juist de reden waarom het hele pvp-reward verhaal zo krom is. Als je nou alle pvp gear restricted zou maken aan ratings dan was het opgelost. Zo zouden slechte mensen slecht blijven en mindere gear hebben. Hierdoor hebben entry-level mensen die wel skills hebben een fair chance tegen hen en kunnen zij weer hoger in de ladder komen. Je gaat toch ook geen T6 token geven omdat iemand in normal arcatrez de laatste boss killt?

Maar je punten zijn duidelijk en volgens die redenatie moet in de volgende patch na 3 uur in een heroic te hebben stilgestaan (te hebben gekookt en gestrijkt enzo) ik gewoon 2 heroic badges krijgen voor de moeite, zodat het straks eerlijker is als ik hogere instances wil doen! Want anders raak ik gedemotiveerd! Herstel, ik wil na 3 uur te hebben stilgestaan in een raidinstance gewoon een paar T5/T6 tokens krijgen!

Ik denk eigenlijk dat we het tot een bepaalde hoogte met elkaar eens zijn. AFKers en leechers moeten totaal niet beloond worden, die mening delen we. Het enige wat we niet delen is dat ik vind dat mensen beloond moeten worden naar skills en volgens jouw redenatie elke idioot gewoon maar alles moet kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:29
Wil ik toch een keer reageren. Ik speel hooguit een paar uur in de week, meer tijd heb ik simpelweg niet. ik ben nu lvl 24. ik ben die 2x lvl's wel voort zat want ik heb al 100.000x the Barrens doorgelopen... dus misschien datk een lvl guide gebruik om naar 30 te komen. Mss datk eerst nog een lvl 70 vraag om m'n Brutal armor uit Razorfen te trekken. Niet datk geen zin heb om met een groep een paar uur te gaan stressen om uiteindelijk te winnen en met een voldaan gevoel naar bed te gaan, maar puur omdat ik met dat armor een tijdje vooruit kan en dan kan focussen op andere dingen. Verder vind ik het lache om m'n blacksmith en mining skills te uppen, kzit nu met beide op 137.
Skillbuild hebk nu nog geen boodschap aan, behalve datk zo veel mogelijk dmg wil doen. Kben Warrior. Dus dat is voornamelijk arms en beetje fury. Die respec ik wel als ik over een jaar lvl 65 ben ofzo.
Ik moet wel even zeggen, al dat geflame op ''n00bs'' hier op het forum maakt het er niet echt aantrekkelijker op om lvl 70 te worden als casual player. Ik snap dat diegene die veel tijd in raids stoppen liever skilled players zien, maar we hebben het toch allemaal ooit moeten leren? En ja ik ben het ermee eens dat de houding van de speler er veel toe doet. Een arrogante n00b mag van mij ook opflikkeren, maar een vriendelijke speler die er geen bal van kan zal ik nooit zomaar dissen. Niemand is perfect en iedereen die wil leren moet die kans ook krijgen.

en easy epics is een soort vicieuze cirkel. Je moet ze hebben om mee te kunnen doen en nuttig te kunnen zijn in raids waarna je dan je skills en tactics kunt gaan trainen, maar je wordt verwacht skills en tactics te hebben al voor je full epics gaat vergaren :S??

Anyway ik heb er lol in en wil elke vierkante centimeter van Azaroth gezien hebben en datk daarbij gaandeweg lvl 70 wordt is mooi meegenomen. Misschien kom ik jullie tegen die tijd nog een keer tegen in BT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
TMon schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:46:
Wil ik toch een keer reageren. Ik speel hooguit een paar uur in de week, meer tijd heb ik simpelweg niet. ik ben nu lvl 24. ik ben die 2x lvl's wel voort zat want ik heb al 100.000x the Barrens doorgelopen... dus misschien datk een lvl guide gebruik om naar 30 te komen. Mss datk eerst nog een lvl 70 vraag om m'n Brutal armor uit Razorfen te trekken. Niet datk geen zin heb om met een groep een paar uur te gaan stressen om uiteindelijk te winnen en met een voldaan gevoel naar bed te gaan, maar puur omdat ik met dat armor een tijdje vooruit kan en dan kan focussen op andere dingen. Verder vind ik het lache om m'n blacksmith en mining skills te uppen, kzit nu met bijde op 137.
Skillbuild hebk nu nog geen boodschap aan, behalve datk zo veel mogelijk dmg wil doen. Kben Warrior. Dus dat is voornamelijk arms en beetje fury. Die respec ik wel als ik over een jaar lvl 65 ben ofzo.
Ik moet wel even zeggen, al dat geflame op ''n00bs'' hier op het forum maakt het er niet echt aantrekkelijker op om lvl 70 te worden als casual player. Ik snap dat diegene die veel tijd in raids stoppen liever skilled players zien, maar we hebben het toch allemaal ooit moeten leren? En ja ik ben het ermee eens dat de houding van de speler er veel toe doet. Een arrogante n00b mag van mij ook opflikkeren, maar een vriendelijke speler die er geen bal van kan zal ik nooit zomaar dissen. Niemand is perfect en iedereen die wil leren moet die kans ook krijgen.

en easy epics is een soort vicieuze cirkel. Je moet ze hebben om mee te kunnen doen en nuttig te kunnen zijn in raids waarna je dan je skills en tactics kunt gaan trainen, maar je wordt verwacht skills en tactics te hebben al voor je full epics gaat vergaren :S??

Anyway ik heb er lol in en wil elke vierkante centimeter van Azaroth gezien hebben en datk daarbij gaandeweg lvl 70 wordt is mooi meegenomen. Misschien kom ik jullie tegen die tijd nog een keer tegen in BT ;)
toon volledige bericht
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

bechown schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:23:
Hmm dan heb je alleen de eerste regel gelezen en die je ook gequote hebt.. Lees de rest nog eens.. Ik reageer alleen dat PvE mensen doen alsof PvP net zoveel effort moet zijn om mee te komen..
Ik heb je hele post gelezen, 3x zelfs...

Iedergeval, het halen van PVP epixx kost minder effort, vandaar dat het easy epixx zijn. Ik vind het aan de ene kant jammer dat dit zo is, ondanks dat ik er ook dankbaar gebruik van maak overgens. Ik loop nu ook met 2 PVP items, omdat die voor mij veel makkelijker te halen waren als de PVE variant.
BG's is makkelijk een PUG te krijgen.. Een PUG in PvE zoals de meest oudgediende weten heeft net zoveel kans om te mislukken als een PvP PUG.. Nou steken we netzoveel moeite om een premade te maken als je je raid group aan het maken bent.. Als je dan geen andere premade tegenkomt win je bijna met zekerheid.. Het probleem zit het hem in dat je altijd rewards krijgt voor PvP.. Hoe meer imbalanced PvP is des te minder leuk is het voor de verliezende partij of slecht gegearde speler.. door altijd rewards te geven komt de verliezende partij terug om het nog eens te proberen.. PvP gaat dus minder om gear.. Haal gear weg bij PvE dan hou je alleen progressie over.. Ben benieuwd hoeveel man dan nog instances ingaan..
Ik snap wel waarom het zo werkt, en tot op zekere hoogte is daar ook niets mis mee. De discussie is dat het zo is. Sommige mensen vinden dat niks, andere kan het niets schelen. Eigenlijk zou het altijd pre-made vs pre-made moeten zijn, om het eerlijk te houden, maar dat is een andere discussie.

PVP gaat helemaal niet minder op gear. Zonder pvp-gear is er gewoon niets aan om te PVPen, en zonder pve-gear is er gewoon niets aan om te PVEen. Je hebt epicwhores, die zijn alleen uit op het paarse kleurtje, maar die zitten overal.

Bij zowel PVP als bij PVE gaat het om progressie. Of dat nu objectives halen, hoge persoonlijke rating of gewoon tegenspelers afmaken is, of het is een nieuwe boss killen in een instance, met 10 of 25 man. Het is beide het zelfde.
En hier moet ik op het Arena gedeelte inhaken.. een team is een team het enige wat belangrijk is dat je ze wilt verslaan.. Wat boeit nou of hun makkelijk aan hun epix zijn gekomen.. Snap niet eens dat mensen hier moeilijk over doen want dan PvPen ze met de verkeerde reden.. Waar de meeste mensen tegenwoordig over vallen is dat PvPers minder kijken naar PvEers hun gear.. dus het "kijk mij" gehalte is iets minder geworden..

edit: ik zie nog meer reacties maar zal niet op allen reageren.. sorry voor dat.. @work
Het gaat uiteraard om het verslaan van je tegenstanders. Dat sommige problemen hebben met hoe easy het is epixx te krijgen, is misschien niet goed voor te stellen, maar best logisch:

Na maanden sparen kan ik een LCD tv kopen, daar ben ik dan ontzettend gelukkig mee. Ik heb 'm een maandje in huis, en ik zie opeens dat de zelfde tv voor 50% van het geld te koop is. Misschien ligt het aan mij, maar dan baal ik.

Volgens mij is dát het punt vooral. Het zelfde zag je bij de komst van TBC; hoeveel mensen hebben toen niet lopen klagen dat de quest items even goed waren als hun end-game raid items?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwienO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-04 18:27
Skills heb je in instances al gekregen iig zo ging het vroeger, nu alle quests zo veel meer XP geven en er bijna geen Low lvl's meer zijn of iig veel minder dan dat WoW begon worden de instances een beetje vergeten.

Tactics is ook geen probleem je leest even wat over bosses en kijkt een keer een filmpje en je weet wat er de bedoeling is.

ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
On_E schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:59:
[...]

Destruction Warlocks ftw.

Zo zwak als vaak gezegd wordt zijn ze echt niet, vooral niet als je je gaat focussen op BGs.

Heb zelf op mijn Warlock ook enorm veel builds gehad, maar kwam altijd terug naar 7/7/47 :

http://www.wowhead.com/?talent=IV0bZbxZxx0trhtAuVo
BG is geen arena he : )

Met m'n pve firemage (7k hp, 0 resilience) "own" ik in AV. Sta daar vaak 1e met dmg / kills etc. Ik heb daarentegen ook een 5vs5 arena gedaan. Langste dat ik bleef leven was 3 seconden nadat ik uit invisibility kwam : P Na 5 potjes gerelogged naar m'n PvP lock (12600 hp / 384 resilience) met sl/sl spec en ik ga als laatste dood.

Natuurlijk ook omdat ze zien dat ik vleugeltjes (s3 headpiece) en soul link heb en dat ze dan beter een andere target kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wat een gezeur altijd over mensen die makkelijker gear met paarse randjes krijgen dan diegenen die hun halve AFK-leven ervoor op moeten geven zeg! De ene keer zijn clothies met tailoring degenen die veel te easymode goede gear kunnen krijgen, nu zijn mensen met pvp-gear ineens allemaal klootzakken die leechend rijk worden. Het is ook nooit goed. Worden er leuke extra's aan het spel toegevoegd voor de mensen die niet willen of kunnen raiden en PvP sowieso leuk vinden, kun je wachten op het gezeik op het feit dat die mensen daar ook goede spullen mee kunnen verdienen. Ontevredenheid heb je altijd, ik weet nog dat er voor het eerst armoured netherdrakes werden uitgereikt aan de top van het eerste arena-seizoen; kreeg je meteen een boel gewhine van de winnaars dat ze er niet de bijpassende riding skill bij kregen (ze hadden vanwege hun arena-inspanning immers geen tijd om daarvoor te questen/handelen etc).

Je kunt wow gewoon op heel verschillende manieren spelen. De een speelt op een PvP-server of besteedt al zijn tijd in BG of arena, wordt niet geboeid door quests en instances maar wil alleen andere spelers afmaken. Een ander levelt zsm naar 70, zorgt voor rep en gear en gaat iedere avond raiden. Weer andere spelers (zoals ik) spelen de meeste avonden in de week wel een paar uurtjes maar hebben geen tijd/gelegenheid om te raiden; zijn al blij als ze zo nu en dan Kara eens in kunnen (want belanden in guilds met mensen met dezelfde hoeveelheid tijd en ambitie) en doen af en toe een BG of arena match. Leuk toch dat dat kan, en ieder van die spelers krijgt zijn eigen beloningen:

speler 1 (pvp) krijgt een stijve van het ganken van lowbies in STV, of wordt gevreesd door iedere lvl70, of vul maar in (heb me nooit zo goed kunnen inleven in pure pvp-spelers) en verzamelt gear die zich daar het beste voor leent; logisch dat je die ook door te pvp-en verdient. Survivability > dps op bossfights.
speler 2 krijgt content te zien die voor de rest niet is weggelegd (BT, MH etc), gaat voor server-firsts of gewoon guild-firsts, kickt van farmstatus van moeilijke bosses, loopt rond met de beste gear die er is en kickt op bewonderende of afgunstige reacties in de steden.
speler 3 geniet gewoon van het spel op zijn eigen manier, vindt het leuk wat te questen met guildies of gewoon eens een avondje te grinden, wat instances te runnen en zo nu en dan aan Kara of heroics te proeven en als daar leuke gear achter weg komt is dat mooi meegenomen. Beloningen: zo nu en dan een mazzeltje in de vorm van een bruikbare drop, heel soms een aankoop met zuurverdiende badges (3 uur Kara is straks voldoende voor alles t/m Opera met wat mazzel) en eens in de paar weken een keer een stuk S1 gear, waar je voor een deel je lucky kara drops weer mee vervangt of andersom. Zo easy mode is dat voor mij niet en volgens mij worden jullie no-life raiders er niet door benadeeld dat dat zo gaat. Dus speel Wow gewoon op jouw manier, accepteer dat die voor een ander niet haalbaar of leuk is en stop toch alsjeblieft eens met dat geQQ.

Wall of text fails to crit you (want dankzij je gratisz welfare epixz heb je bakken resilience)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 13:24
Gistere Vrolijk op Kelthas aant in te beuken, Laggspikes van 10k MS world server down schijnt dat heel de Blackout battlegroup het had....
Sommige mensen hadden er idd last van, we konden niet echt een logica bedenken anders dan dat er bij blizzard bijv een router uitlag oid, gros van de mensen had immers nergens last van (mijn ms was rond de 10-20, das beter dan gemiddeld, ik gok vanwege alle disconnects :P)

Wat betreft pvp epics, laten we eerlijk wezen, als je kijkt naar de kwaliteit is het enige wat je ervoor nodig hebt tijd, skill komt er niet echt bij kijken in principe.
Zoals iemand al zei, het is als het geven van badges als je ff wat gaat koken in een instance, zonder een mob te killen, gewoon 1 badge per uur oid, weinig lol aan :P

Overigens kun je de meeste pvp gear ook niet echt in pve gebruiken, op wat items na (wapens/necks bijv), alleen jammer dat resilliance de lol uit pvp gehaald heeft, skill is nu niet meer zo relevant (hoogstens bij sommige arena teams)

Ach, ik heb mn welfare epics op mn main/alt (maar een paar stukjes, ik vind t te saai tegenwoordig, in av zie ik soms niet eens meer een horde :S, geen 7 uur meer in av zitten. geen tactiek en minimale pvp)

[ Voor 7% gewijzigd door blouweKip op 25-01-2008 10:59 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
Anoniem: 23522 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:43:
[...]

:P Ik doelde meer op geen armen in het echte leven :P En daarmee wilde ik eigenlijk niet mensen kwetsen die echt geen armen hebben ofzo... nou ja, genoeg erover.

(de rest vd post gaat niet tegen degeen die ik quote)
Over demotivatie van mensen die in groene gear tegen epic gear moeten... dat is nu juist de reden waarom het hele pvp-reward verhaal zo krom is. Als je nou alle pvp gear restricted zou maken aan ratings dan was het opgelost. Zo zouden slechte mensen slecht blijven en mindere gear hebben. Hierdoor hebben entry-level mensen die wel skills hebben een fair chance tegen hen en kunnen zij weer hoger in de ladder komen. Je gaat toch ook geen T6 token geven omdat iemand in normal arcatrez de laatste boss killt?

Maar je punten zijn duidelijk en volgens die redenatie moet in de volgende patch na 3 uur in een heroic te hebben stilgestaan (te hebben gekookt en gestrijkt enzo) ik gewoon 2 heroic badges krijgen voor de moeite, zodat het straks eerlijker is als ik hogere instances wil doen! Want anders raak ik gedemotiveerd! Herstel, ik wil na 3 uur te hebben stilgestaan in een raidinstance gewoon een paar T5/T6 tokens krijgen!

Ik denk eigenlijk dat we het tot een bepaalde hoogte met elkaar eens zijn. AFKers en leechers moeten totaal niet beloond worden, die mening delen we. Het enige wat we niet delen is dat ik vind dat mensen beloond moeten worden naar skills en volgens jouw redenatie elke idioot gewoon maar alles moet kunnen krijgen.
toon volledige bericht
Ho... Remmen erop.. Ik zei niet dat mensen niet beloond moeten worden.. Alleen niet in de vorm van gear die je nodig hebt om tegenstand te bieden.. En zoals hierboven wordt gezegd.. als je alleen degene betere gear die hoger geranked is moet het verschil minimaal zijn in waardes.. En nee slackers moeten NOOIT beloond worden.. Maar als je daarvoor een goed systeem in BG's kan verzinnen stuur zo snel mogelijk een mail naar Blizz.. Zullen ze blij mee zijn en ik ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Heel herkenbaar. Ik heb die goede set gloves ook nog nooit bij Attumen zien droppen. Och ja, afgaande op de stats en wat diverse sites zeggen, zijn de Studios Wraps voor 60 badges beter dan die van Attumen. Nog "maar" 28 badges te gaan voor mij ...
Enige boeiende gloves voor mijn Shadow Priest zijn Handwraps of Flowing Thoughts of Studious Wraps, Priest T4 gloves (damage variant) zijn slechter dan de blauwe gloves (die quest reward in Caverns of Times) die ik nu heb. Die zal ik dus niet looten tenzij niemand anders ze wil, maar dan is het voor mijn healing set.
Wow! In 2 tot 2,5 uur? Dat is wel erg erg rap. We mogen blij zijn als we in die tijd Attumen, Moroes, Maiden en Opera gedaan hebben :/ Maar goed, misschien zijn er nog shortcuts die we niet kennen en we doen kara nog niet zo heel erg lang.
Zijn niet echt veel shortcuts. Dit is gewoon behoorlijk (misschien zelfs heel erg) overgeared zijn voor Kara, niet miepen met tactics uitleg, gewoon doorrammen. Steamrollen die handel, gaat dan ook niet voor gear (of je moet een alt/nieuweling mee hebben voor upgearing) maar puur voor gold, badges en misschien rep/recipes.

Gear doet hier heel veel, Karazhan is inmiddels als met 5-man leeg gestampt (wel tier6 gear, maar toch).

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil ik toch een keer reageren. Ik speel hooguit een paar uur in de week, meer tijd heb ik simpelweg niet. ik ben nu lvl 24. ik ben die 2x lvl's wel voort zat want ik heb al 100.000x the Barrens doorgelopen... dus misschien datk een lvl guide gebruik om naar 30 te komen. Mss datk eerst nog een lvl 70 vraag om m'n Brutal armor uit Razorfen te trekken. Niet datk geen zin heb om met een groep een paar uur te gaan stressen om uiteindelijk te winnen en met een voldaan gevoel naar bed te gaan, maar puur omdat ik met dat armor een tijdje vooruit kan en dan kan focussen op andere dingen. Verder vind ik het lache om m'n blacksmith en mining skills te uppen, kzit nu met beide op 137.

toon volledige bericht
Tuurlijk mag je reageren, lucht je hart! :)
Volgens mij wordt de casual speler hier niet bestempeld als noob en zeker niet erop aangekeken. Self-proclaimed experts die domme dingen zeggen echter wel. Verder, voor de beginner dan, lees de startposts en kijk op wowhead.com. Is het nog niet duidelijk, vraag het dan vriendelijk en je zult een normaal antwoord krijgen.

En tenzij je meer ervaring hebt, denk ik toch dat je mengen in een easy-epics discussie met een opmerking over wat nodig is in raids e.d. misschien nog niet helemaal op zijn plek ;) Je leert skills niet pas in raids, die behoor je dan te beschikken. Tactics op gevechten lees je vooraf of leer je gedurende de encounter. Met meer ervaring en tacticstoepassen krijg je betere gear om te progressen. Maar je hoort ZEKER skills en tactics te hebben VOOR je full epic kunt gaan halen. Maar daar heb je 70 levels, attunements en gear-runs voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
OkkE schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:50:
[...]

Ik heb je hele post gelezen, 3x zelfs...

Iedergeval, het halen van PVP epixx kost minder effort, vandaar dat het easy epixx zijn. Ik vind het aan de ene kant jammer dat dit zo is, ondanks dat ik er ook dankbaar gebruik van maak overgens. Ik loop nu ook met 2 PVP items, omdat die voor mij veel makkelijker te halen waren als de PVE variant.

[...]

Ik snap wel waarom het zo werkt, en tot op zekere hoogte is daar ook niets mis mee. De discussie is dat het zo is. Sommige mensen vinden dat niks, andere kan het niets schelen. Eigenlijk zou het altijd pre-made vs pre-made moeten zijn, om het eerlijk te houden, maar dat is een andere discussie.

PVP gaat helemaal niet minder op gear. Zonder pvp-gear is er gewoon niets aan om te PVPen, en zonder PVE is er gewoon niets aan om te PVEen. Je hebt epicwhores, die zijn alleen uit op het paarse kleurtje, maar die zitten overal.

Bij zowel PVP als bij PVE gaat het om progressie. Of dat nu objectives halen, hoge persoonlijke rating of gewoon tegenspelers afmaken is, of het is een nieuwe boss killen in een instance, met 10 of 25 man. Het is beide het zelfde.

[...]

Het gaat uiteraard om het verslaan van je tegenstanders. Dat sommige problemen hebben met hoe easy het is epixx te krijgen, is misschien niet goed voor te stellen, maar best logisch:

Na maanden sparen kan ik een LCD tv kopen, daar ben ik dan ontzettend gelukkig mee. Ik heb 'm een maandje in huis, en ik zie opeens dat de zelfde tv voor 50% van het geld te koop is. Misschien ligt het aan mij, maar dan baal ik.

Volgens mij is dát het punt vooral. Het zelfde zag je bij de komst van TBC; hoeveel mensen hebben toen niet lopen klagen dat de quest items even goed waren als hun end-game raid items?
toon volledige bericht
Allemaal met je eens , en tis ook allemaal wel waar

Maar om nu elke PVP player af te danken omdat die Easy Epixx heeft , natuurlijk ook weer niet ik ken zat mensen die nog nooit aan PvE gedaan hebben waarom ze haten het, ze spelen alleen PvP en ja natuurlijk hebben die ook Ratings met arena van in de 2k en lopen inderdaad ook met de Rare items

Maar om als Voorbeeld te noemen een maatje van mij is 70 wilt graag straks met ons mee naar SSC en TK en dat soort ongein maar nu komt het hijs nog nooit in kara geweest omdat hij geen mount heeft vliegende om attuned te worden met Kara , dus heb ik gezegt ik spaar wel voor je Mount samen met jouw zelf natuurlijk en jij gaat elke dag PvP om hele S1 set te krijgen, tegen die tijd je dat hebt heb je een basis voor kara en kun je met onze guild pugs mee om je Gear te krijgen
( zo kunnen pvp epic's dus ook gebruikt worden )

Maar ik vind toch het idee van Easy Epixx niet van toepassing , Chess Any one ?
Karazan speel je ook in 1 avond uit met een toen van mensen die SSC / TK en zo doen en dat zijn ook easy epixx, Exalted worden met een Faction tegenwoordig is ook koekie is ook easy epix

De waardes zijn enorm veranderd vergeleken pre-tbc en dat moeten mensen maar is inzien ( naja moeten zou beter zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 13:09
SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:57:
Wat een gezeur altijd over mensen die makkelijker gear met paarse randjes krijgen dan diegenen die hun halve AFK-leven ervoor op moeten geven zeg! De ene keer zijn clothies met tailoring degenen die veel te easymode goede gear kunnen krijgen, nu zijn mensen met pvp-gear ineens allemaal klootzakken die leechend rijk worden. Het is ook nooit goed. Worden er leuke extra's aan het spel toegevoegd voor de mensen die niet willen of kunnen raiden en PvP sowieso leuk vinden, kun je wachten op het gezeik op het feit dat die mensen daar ook goede spullen mee kunnen verdienen. Ontevredenheid heb je altijd, ik weet nog dat er voor het eerst armoured netherdrakes werden uitgereikt aan de top van het eerste arena-seizoen; kreeg je meteen een boel gewhine van de winnaars dat ze er niet de bijpassende riding skill bij kregen (ze hadden vanwege hun arena-inspanning immers geen tijd om daarvoor te questen/handelen etc).

Je kunt wow gewoon op heel verschillende manieren spelen. De een speelt op een PvP-server of besteedt al zijn tijd in BG of arena, wordt niet geboeid door quests en instances maar wil alleen andere spelers afmaken. Een ander levelt zsm naar 70, zorgt voor rep en gear en gaat iedere avond raiden. Weer andere spelers (zoals ik) spelen de meeste avonden in de week wel een paar uurtjes maar hebben geen tijd/gelegenheid om te raiden; zijn al blij als ze zo nu en dan Kara eens in kunnen (want belanden in guilds met mensen met dezelfde hoeveelheid tijd en ambitie) en doen af en toe een BG of arena match. Leuk toch dat dat kan, en ieder van die spelers krijgt zijn eigen beloningen:

speler 1 (pvp) krijgt een stijve van het ganken van lowbies in STV, of wordt gevreesd door iedere lvl70, of vul maar in (heb me nooit zo goed kunnen inleven in pure pvp-spelers) en verzamelt gear die zich daar het beste voor leent; logisch dat je die ook door te pvp-en verdient. Survivability > dps op bossfights.
speler 2 krijgt content te zien die voor de rest niet is weggelegd (BT, MH etc), gaat voor server-firsts of gewoon guild-firsts, kickt van farmstatus van moeilijke bosses, loopt rond met de beste gear die er is en kickt op bewonderende of afgunstige reacties in de steden.
speler 3 geniet gewoon van het spel op zijn eigen manier, vindt het leuk wat te questen met guildies of gewoon eens een avondje te grinden, wat instances te runnen en zo nu en dan aan Kara of heroics te proeven en als daar leuke gear achter weg komt is dat mooi meegenomen. Beloningen: zo nu en dan een mazzeltje in de vorm van een bruikbare drop, heel soms een aankoop met zuurverdiende badges (3 uur Kara is straks voldoende voor alles t/m Opera met wat mazzel) en eens in de paar weken een keer een stuk S1 gear, waar je voor een deel je lucky kara drops weer mee vervangt of andersom. Zo easy mode is dat voor mij niet en volgens mij worden jullie no-life raiders er niet door benadeeld dat dat zo gaat. Dus speel Wow gewoon op jouw manier, accepteer dat die voor een ander niet haalbaar of leuk is en stop toch alsjeblieft eens met dat geQQ.

Wall of text fails to crit you (want dankzij je gratisz welfare epixz heb je bakken resilience)
toon volledige bericht
AMEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
Tja me meer gevoel gebracht.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:36
Hehe die loot discussies zijn al tig keer aan bod geweest... laten we zeggen dat je voor zowel PvE als PvP een hoop tijd moet hebben om je items bij mekaar te krijgen, en je op beide vlakken mazzeltjes kunt hebben zodat je sneller compleet paars bent. Iedereen blij? ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:39

Maduth

Probeersel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 20:50
speler 1 ..
speler 2 ..
speler 3 ..
Jammer dat de speler waar deze discussie voor bedoeld is niet tussen je lijstje staat:

Speler 4 koopt kansloos een lvl70, en farmed mbv zijn leuke tooltjes doormiddel van lekker AFK zijn in battlegrounds een complete epic set bij elkaar, koopt daarna wat goud voor de diverse tailoring epics en owned daarna iedereen die wel tijd en moeite in hun character gestopt hebben.

Daar hebben " ons no-lifers" problemen mee, niet met de mensen die gewoon casual wow spelen. Het is een leuk systeem wat Blizzard nu in WoW heeft opgezet, maar het leent zich veel te snel voor abuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mektheb schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:03:
Maar om nu elke PVP player af te danken omdat die Easy Epixx heeft , natuurlijk ook weer niet ik ken zat mensen die nog nooit aan PvE gedaan hebben waarom ze haten het, ze spelen alleen PvP en ja natuurlijk hebben die ook Ratings met arena van in de 2k en lopen inderdaad ook met de Rare items
Dat doe ik ook niet. :) En volgens mij doen maar weinig mensen dat. Het gaat er vooral om, denk ik, dat je "vroeger" nog iets van skills nodig had om goede PVP epixxx te kunnen halen, en de drempel wordt steeds lager (= minder effort nodig). Daardoor is er een beetje een houding ontstaan dat iedere speler easy epixx heeft, helaas, want dat is uiteraard niet zo.
Maar om als Voorbeeld te noemen een maatje van mij is 70 wilt graag straks met ons mee naar SSC en TK en dat soort ongein maar nu komt het hijs nog nooit in kara geweest omdat hij geen mount heeft vliegende om attuned te worden met Kara , dus heb ik gezegt ik spaar wel voor je Mount samen met jouw zelf natuurlijk en jij gaat elke dag PvP om hele S1 set te krijgen, tegen die tijd je dat hebt heb je een basis voor kara en kun je met onze guild pugs mee om je Gear te krijgen
( zo kunnen pvp epic's dus ook gebruikt worden )
Helemaal mee eens. Ik heb nu ook 2 PVP epixx (easy mode gehaald :P) omdat ik die veel makkelijker kon krijgen als de PVE variant met (ongeveer) zelfde stats.
Maar ik vind toch het idee van Easy Epixx niet van toepassing , Chess Any one ?
Karazan speel je ook in 1 avond uit met een toen van mensen die SSC / TK en zo doen en dat zijn ook easy epixx, Exalted worden met een Faction tegenwoordig is ook koekie is ook easy epix
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, als je SSC en TK doet is Chess easy epixxx, maar dan heb je (als het goed is) betere gear als je van Chess kunt looten. Tenzij je mee mag met een Kara run om de epixxx te looten, met je guild. Maar dat telt niet helemaal: is niet easy, heeft je guild wel Kara voor op farm moeten krijgen.
De waardes zijn enorm veranderd vergeleken pre-tbc en dat moeten mensen maar is inzien ( naja moeten zou beter zijn )
Mee eens.

Maar ik begrijp (zie mijn reactie over de tv) dat het voor mensen lastig kan zijn om die verandering te accepteren zonder er toch (onbewust misschien) een beetje negatief over te denken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
SouLmaN schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:12:
[...]

Jammer dat de speler waar deze discussie voor bedoeld is niet tussen je lijstje staat:

Speler 4 koopt kansloos een lvl70, en farmed mbv zijn leuke tooltjes doormiddel van lekker AFK zijn in battlegrounds een complete epic set bij elkaar, koopt daarna wat goud voor de diverse tailoring epics en owned daarna iedereen die wel tijd en moeite in hun character gestopt hebben.

Daar hebben " ons no-lifers" problemen mee, niet met de mensen die gewoon casual wow spelen. Het is een leuk systeem wat Blizzard nu in WoW heeft opgezet, maar het leent zich veel te snel voor abuse.
Die gasten ownen niet, die zijn halverweg hun keyboardturn als je ze neerbeukt :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85443

sabriel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:03:
[...]

1) ik heb ruim 2 jaar hard-core geraid dus ik weet dat PvE meer tijd kost dan PvP

2) ik val over het feit dat het easy epics verkrijgen is in PvP. Als ik voor een gemiddelde AB/WSG/EotS 160 honour krijg betekend dit dat ik 100 runs moet doen in deze instances om de honour te krijgen om 1 epic te kunnen kopen. Het feit is dat ik speel op de tijd van 19:00 - 22:00, een tijdstip waarop alliance 95% van de tijd verliest met geen of nauwelijks honour. Dan is dit geen easy/lazy epics maar ben ik avonden bezig om een item te krijgen.

Niet iedreen is horde die 95% van de games wint omdat ze samenspelen ipv solo HK-hunting alliance

Als ik naar de raidgroup terug zou gaan (ze vragen het nog steeds elke maand) betekend dit voor mij, elke 3 weken een nieuwe epic in PvE door karazhan badges. Ik kan mee met ZA omdat mijn priest goed genoeg ervoor gegeared is. Tevens zie ik PvE-content die ik tot nu toe niet heb gezien omdat ik toen de raid al had verlaten (SSC/TK). Tevens is PvE is voor mij veel relaxer dan PvP omdat ik me geen zorgen hoef te maken dat ik door een warrior/rogue-combinatie om zeep wordt geholpen.
toon volledige bericht
Volgens jou ben je, ondanks pvp ook tijd in beslag neemt, langer bezig met pve. Klopt, ben ik het mee eens.

Als je dan in ogenschouw neemt dat pvp EN minder tijd in beslag neemt EN dat je niet te maken hebt met je raid waar je van afhankelijk bent, drops waarvan je afhankelijk bent, gear waarvan je afhankelijk bent, tactics waarvan je afhankelijk bent, dan durf ik wel te zeggen dat Pvp epics easy epics zijn ja.

Los daarvan speel ik Horde, en volgens mijn fubar honor plugin, winnen wij 55% van alle bg's. Redelijk balanced lijkt mij.

WSG gaat gelijk op waarbij horde iets in het voordeel is
AB gaat gelijk op waar alliance iets in het voordeel is
Eye domineert Horde
AV domineer Alliance.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 25-01-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SouLmaN schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:12:
[...]

Ik geloof er werkelijk helemaal niets van dat iemand die een lvl70 koopt en van honor leechen S1 epics koopt, wat Chinees goud gebruikt voor tailoring epics en zich in Arena begeeft "iedereen ownd die wel tijd en moeite in hun character gestopt heeft" (en dus wel skill heeft). Die mensen vis jij er makkelijk tussen uit als je skill hebt en dan lach je om zn sneue dood en mag ie lekker blij zitten zijn met zn epics. Toch?

Edit: zoals Porn* zegt dus :P

En nog maar een edit: ik wil niemand verdedigen die honor leecht in BG en ik vind dat daar een goede oplossing voor moet komen (reporten werkt niet goed genoeg imho). Dat geldt ook voor mensen die slacken in raids, accounts kopen, goud kopen, hacks of exploits gebruiken, corpse campen, lowbies ganken, dirge spammen in /2 of guild hoppen voor lewt. Doe er maar es wat aan. Het enige waar ik tegen protesteer is het eindeloze gezeur over dat "iedereen nu epics kan krijgen" en dat daarmee "de waarde van mijn epics omlaag gaat". Kom op zeg, dat is puur de houding van iemand die paars gear het belangrijkste einddoel vindt en niet het middel om verder te komen. Zulke mensen gun ik dan op mijn beurt ook geen epics :D

[ Voor 24% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-01-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
sowieso is PVE ok niet echt moeilijk, het zijn allemaal scripted encounters, je weet wat je tegenstander doet, je mods vertellen je precies wanneer en als je 0.1 hersencel hebt weet je wat jij moet doen om te counteren. Als je dit een aantal keer doet (zogenaamde progression raids) en de mensen met 0.01 hersencel ook eindelijk weten wat ze moeten doen op welk moment, dan gaat de baas ook gewoon neer. De volgende keer doe je het op precies dezelfde manier en de baas gaat weer neer. etc etc.

In PVP veranderd de situatie constant, als je goed wil zijn moet je anticiperen, samenwerken een flinke dosis geluk hebben, maar ook de juiste setup heb qua gear/talents. Tevens garandeerd je PVP gear niet dat je ook GOED bent in PVP.

De vergelijking die een hoop mensen maken die "free epixx" of "welfare epixx" zeggen zie ik constant de vergelijking maken tussen PVP afk-bots en MH/BT raiders. Vergelijk dan ook gewoon eens lekker eerlijk tussen mensen met een gelijke instelling. Denk je dat de AFK-bots trots zijn op hun S1 epics? ga nu eens fijn 2.3K rating teams vergelijken met MH/BT raiders, en dan zul je zien dat er netzoveel tijd en effort in gestoken word.

------------------------------------------------------------------------------------------

Over de pala-tank die PVP gear wil gebruiken om te tanken in PVE? please l2play, de lamellar gear is GEEN tankset, er zit compleet geen defence en avoidance op. Ga aub instances grinden voor een tank set, Dungeon3 is zelfs nog beter dan de lamellar set. Lees je in op crushing blows/critical hits, en leer wat je moet doen om dat te voorkomen. http://www.failsafedesign.com/maintankadin/index.php <---lezen please. nog 1 voor je gevonden, http://www.wowwiki.com/Tankadin_gear_compendium

[ Voor 4% gewijzigd door batsma op 25-01-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
OkkE schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:13:
[...]

Dat doe ik ook niet. :) En volgens mij doen maar weinig mensen dat. Het gaat er vooral om, denk ik, dat je "vroeger" nog iets van skills nodig had om goede PVP epixxx te kunnen halen, en de drempel wordt steeds lager (= minder effort nodig). Daardoor is er een beetje een houding ontstaan dat iedere speler easy epixx heeft, helaas, want dat is uiteraard niet zo.

[...]

Helemaal mee eens. Ik heb nu ook 2 PVP epixx (easy mode gehaald :P) omdat ik die veel makkelijker kon krijgen als de PVE variant met (ongeveer) zelfde stats.

[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, als je SSC en TK doet is Chess easy epixxx, maar dan heb je (als het goed is) betere gear als je van Chess kunt looten. Tenzij je mee mag met een Kara run om de epixxx te looten, met je guild. Maar dat telt niet helemaal: is niet easy, heeft je guild wel Kara voor op farm moeten krijgen.

[...]

Mee eens.

Maar ik begrijp (zie mijn reactie over de tv) dat het voor mensen lastig kan zijn om die verandering te accepteren zonder er toch (onbewust misschien) een beetje negatief over te denken.
toon volledige bericht
Ik snap inderdaad wat je bedoeld ,

Met de opmerking over chess bedoelde ik toen ik voor het eerst naar Karazan enzo ging toen TBC er was was Maiden + Chess echt al easy epix je hoeft niks te doen bij chess behalve de king killen zo moeilijk is dat niet alleen om uit eindelijk helemaal bij chess te komen ! is natuurlijk moeilijker

Vroeger was inderdaad de efford voor de PVP items grooter, dat ben ik ook helemaal met je eens
Maar als je een voorbeeld neemt aan Shadowweave / Spellfire / Moonsjizzle is ook allemaal easy epic's all it takes is time , vanwege die Cd's voor cooldown en een beetje farm werk en dan heb je in de meeste gevallen een set die beter is als T4 voor crafted !

Dus in beide gevallen zou het dan easy epix zijn ( mijn gedachte dan )
Ik zelf geef bar Weinig om Epix, leukste dag met WoW is voor mij nog steeds we de Pre-TBC raids gaan toen om iedereen hun oude sets te laten Compleete :D

Ik persoonlijk speel WoW al sinds de Beta nu heb een hoop gezien en gedaan zoals de meeste hier wel er zijn natuurlijk een hoop dingen veranderd maar het blijft ook voor Blizzard en bijna onmogelijke opgave om de Balance tussen PvE en PvP te houden

Ik zelf hou wel van een lekker potje knokken vs the Horde in Bg Arena of World PvP , ik zelf hou ook Enorm van PvE ik spec dagelijks om alleen maar voor PvP en PvE, denk ik ook te nuchter ben om boos te worden of teminste '' geiriiteerd '' dat mensen nu easy epix hebben vandaar dat ik ook uber trots nog steeds ben op me Undead Mount :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 23:46
en dan komen we precies op het punt: 80% doet pve voor progress, 20% voor de epics, 80% doet pvp voor de epics en 20% voor de progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 22-04 13:24
sowieso is PVE ok niet echt moeilijk, het zijn allemaal scripted encounters, je weet wat je tegenstander doet, je mods vertellen je precies wanneer en als je 0.1 hersencel hebt weet je wat jij moet doen om te counteren. Als je dit een aantal keer doet (zogenaamde progression raids) en de mensen met 0.01 hersencel ook eindelijk weten wat ze moeten doen op welk moment, dan gaat de baas ook gewoon neer. De volgende keer doe je het op precies dezelfde manier en de baas gaat weer neer. etc etc.
Ondanks het feit dat er paar statistische zekerheden in zon gevecht zijn (diie zijn er ook in pvp, je zult namelijk tegenwoordig als pve speler al gauw het onderspit delven tegen iemand met teveel resi, hoe goed je ook bent) is er genoeg randomness, en niet te vergeten: menselijke input/acties die het echt niet makkelijker maken dan pvp ongeacht of onderdelen van het gebeuren gescript zijn (ik denk soms wel dat sommige van mn raidmembers domme bots zijn, maar het schijnen toch echt mensen te zijn :P)

Ik geef toe, een baas gaat neer wanneer het minimum aantal mensen in een raid ongeveer doorhebben hoe en wat, sommige bazen hebben een wat kleinere marge en daar kan het dus even wat meer tijd op kosten (maw: het gros zit te wachten tot de rest het begrijpt, /cry @ kleine recruitment pools)

[ Voor 12% gewijzigd door blouweKip op 25-01-2008 11:32 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zontar schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:27:
en dan komen we precies op het punt: 80% doet pve voor progress, 20% voor de epics, 80% doet pvp voor de epics en 20% voor de progress.
Als je PvP geen reet aan vindt maar alleen epics wil is 50 potjes AB (half uur per stuk) verliezen voor voldoende marks (en dan over naar AV voor de ontbrekende sloot honor) voor je S1 epics echt wel afzien hoor. Iemand die zo volhardend is verdiend die epics ook wel imho :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
Oh jee.. Narwin we gaan de volgende discussie in.. Ik mag zeggen dat een Raid-PvE encounter veel minder met persoonlijke skills te maken meer met Raid-skills.. PvP leunt veel en veel meer op persoonlijke skill.. Pas als het mis gaat in een Raid dan komen de echte skills tevoor schijn.. de rest is de juiste plugins+geen slackers+goede verhouding classes+gear+encounters leren.. Geld natuurlijk niet voor firstkills.. En ja PvE is 4 uur lang goed opletten(langer/korter).. Maar wel onderuit gezakt opletten.. Kan aan mij liggen maar met PvP moet je op veel meer letten bij raid encounters zijn het een paar mobs en een boss die telkens hetzelfde doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 20:50
porn* schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:16:
[...]

Die gasten ownen niet, die zijn halverweg hun keyboardturn als je ze neerbeukt :P
SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:19:
[...]

Ik geloof er werkelijk helemaal niets van dat iemand die een lvl70 koopt en van honor leechen S1 epics koopt, wat Chinees goud gebruikt voor tailoring epics en zich in Arena begeeft "iedereen ownd die wel tijd en moeite in hun character gestopt heeft" (en dus wel skill heeft). Die mensen vis jij er makkelijk tussen uit als je skill hebt en dan lach je om zn sneue dood en mag ie lekker blij zitten zijn met zn epics. Toch?
Ligt er maar net aan natuurlijk, kan me voorstellen dat iemand die net 70 is of alleen blauwe questitems heeft toch wel moeite met deze gasten heeft. Vooral als het een warlock is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-04 21:15
Zontar schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:27:
Ik speel meestal (raid)pve voor de lol en meestal om guildies mee te helpen een volle raid te krijgen (main raid zit meestal al vol met de 'pro' raiders)
Ik speel meestal quest pve voor de money/items/story
Ik honor grind veel PVP voor items waardoor ik een beetje mee kan komen in pvp en daarna speel ik pvp voor de lol.

Dat ik epics krijg door pvp vind ik wel fijn anders kan ik echt niet mee komen met de regular raiders. Verder vind ik dat de tijd investering in PVP weinig opleverd anders dan hier en daar een 'leuke' item. Bij pve krijg je bergen recipees, altijd nieuwe omgevingen, leuke quests leuke tegenstanders en een flinke story.

Bij pvp kan je 'easy' epics krijgen, maar een compleet setje grinden kost je makkelijk een maand of 3. Maw free epics |:(

[ Voor 6% gewijzigd door barfieldmv op 25-01-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:44

Wootlock

Evilution

Ik ben speler nummer 3 :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij zouden de volgende simpele stappen al een oplossing bieden:
* Zorg dat Arena gear arena gear blijft (niet BG gear) en zorg voor rating requirements op alle arena gear.
* Zorg voor nieuwe graphics. Ik wil het verschil zien tussen PvE en PvP (zonder dan verder in te gaan op wie ik vind dat het meer verdient).
* Fix match-making in AV/WSG/AB/EOTS en hang er ratings aan. Zorg dat ook de PvP BG epics rating-requirements hebben.

Wat vangen we hierin af? Leecher zijn is nutteloos omdat je met teveel leechers niet wint, geen rating hebt en zodoende geen gear krijgt. Arena-gear is enkel beschikbaar voor mensen die het ook daadwerkelijk kunnen. Laat de start-rating lager zijn en zet de laagste items op bijv een 1450/1500 rating zodat het uiteindelijk ook wel haalbaar is. De matchmaking moet 100% voorkomen overigens dat teams die te ver uit elkaar liggen elkaar tegenkomen.
We vangen tevens de afkeer tussen PvP en PvEers af omdat ze nu hun eigen unieke sets hebben.

Overigens ben ik het wel eens met de gear-reset van TBC en straks mogelijk voor WOTLK. Anders zou er voor een hoop mensen uberhaupt geen progressie inzitten.

Wat zou er tegen deze structuur zijn? Voor TBC is het te laat, deze is in mijn ogen hiervoor al te vervuild met PvP gear (niet verkeerd opgevatten) waardoor het voor teveel mensen te moeilijk zou worden om iets te krijgen. Maar misschien iets voor WOTLK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Kroki
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2024
<Wall of Text>

QFT...

Ik snap ook niet dat mensen zich hier zo aan kunnen ergeren.
Een ebayer, die heeft pas easy epics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Laatst online: 13-01-2021
Anoniem: 85443 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:17:
[...]
Als je dan in ogenschouw neemt dat pvp EN minder tijd in beslag neemt EN dat je niet te maken hebt met je raid waar je van afhankelijk bent, drops waarvan je afhankelijk bent, gear waarvan je afhankelijk bent, tactics waarvan je afhankelijk bent, dan durf ik wel te zeggen dat Pvp epics easy epics zijn ja.
Voor een beginnende raidgroup : Ja
Als je vrienden hebt die Krazhan in 4 uur doen : Nee

Ik heb in 12 uur niet de honour/tokens bijeen om PvP-gear te kopen, die ik wel zou hebben net 3 kara-runs met badges alleen al (praat ik nog niets eens over nuttige item-drops).

Voor de rest sluit ik me aan bij snoeikoei, iedereen beleeft WoW op zijn eigen manier en doet wat hij leukt vindt.

Vergelijk het met PvE : ik lees dat MH/BT-farmguilds SSC/TK-runs verkopen. Will je nog makkelijker aan MH/BT attunement en T5-items komen. Je hoeft alleen maar even wat gold te kopen, naar de server transferen en je kan ook pochen dat je Uber bent en veel skill hebt.

Je kan leechen in PvP, je kan ook leechen in PvE. Als jij weet dat jij er effort in hebt gestoken, dan verdien je de epics en dien je niet beschuldigd te worden voor het dragen van easy epics.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169084

Ik heb gisteravond besloten mijn guild (The Inner Circle - Trollbane) besloten te leaven. Waarom? Ik migrate naar Stormscale in de Cyclone Battlegrup omdat dat de meest competative BG is die er nu is. Ik heb dus BT/Hyjal geraid en high rated Arena gedaan (2200+).

PvE is vele malen makkelijker dan PvP. PvE is allemaal scripted, er zit geen enkel element van verassing in en als dat wel zo is verklapt Bossmods het voor je. Ben ik een 'welfare-epics grinder'? Ik zit nu op de 5/5 Vengeful + Wapens en nooit heb ik het gevoel gehad dat dit nou makkelijker was dan 8 minuten lang op je scherm kijken naar wat een scripted Boss doet. Voor mij is PvP inspanning en dat vind ik er ook leuk aan,het is veel dynamischer. Je doet het pas goed als je van alle classes die ins - en outs kent.

Owja, omdat ook weer even op te laaien: Ik leech ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 169084 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:39:
Ik heb gisteravond besloten mijn guild (The Inner Circle - Trollbane) besloten te leaven. Waarom? Ik migrate naar Stormscale in de Cyclone Battlegrup omdat dat de meest competative BG is die er nu is. Ik heb dus BT/Hyjal geraid en high rated Arena gedaan (2200+).

PvE is vele malen makkelijker dan PvP. PvE is allemaal scripted, er zit geen enkel element van verassing in en als dat wel zo is verklapt Bossmods het voor je. Ben ik een 'welfare-epics grinder'? Ik zit nu op de 5/5 Vengeful + Wapens en nooit heb ik het gevoel gehad dat dit nou makkelijker was dan 8 minuten lang op je scherm kijken naar wat een scripted Boss doet. Voor mij is PvP inspanning en dat vind ik er ook leuk aan,het is veel dynamischer. Je doet het pas goed als je van alle classes die ins - en outs kent.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bechown schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:33:
Oh jee.. Narwin we gaan de volgende discussie in.. Ik mag zeggen dat een Raid-PvE encounter veel minder met persoonlijke skills te maken meer met Raid-skills.. PvP leunt veel en veel meer op persoonlijke skill.. Pas als het mis gaat in een Raid dan komen de echte skills tevoor schijn.. de rest is de juiste plugins+geen slackers+goede verhouding classes+gear+encounters leren.. Geld natuurlijk niet voor firstkills.. En ja PvE is 4 uur lang goed opletten(langer/korter).. Maar wel onderuit gezakt opletten.. Kan aan mij liggen maar met PvP moet je op veel meer letten bij raid encounters zijn het een paar mobs en een boss die telkens hetzelfde doet..
Ja tuurlijk, waarom toegeven als je ook een andere discussie in kan gaan. Stelling was dat je met pvp easy epics krijgt. Ik heb voldoende onderbouwd waarom dat is. Vreemd genoeg, heb ik niemand gehoord die dat kon ontkrachten.

Ja tuurlijk waren er mensen die zeggen: Ja maar 2k+ rating is ook errug serieus hoor, en kost ook time en effort. Allemaal leuk en aardig, maar daar ging het niet om.

Waar het om gaat is het volgende. In Pvp krijg je relatief gezien makkelijker epics vergeleken met Pve.

Als de gepikeerde mensen dat nou even toegeven, kunnen we dit afsluiten en verdergaan met en andere discussie. Niet zo van de hak op de tak. First things first.

Overigens interesseert het mij geen zier of persoon A nou wel of geen easy epics heeft. Maar daarom vind ik het nog wel easymode.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 25-01-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
bechown schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:33:
D'r zijn genoeg bazen waar 1 persoon de f_ckup kan betekenen voor de groep. Net verkeerd staan, lopen, iets niet dispellen, in PvP hoef ik echt niet hard op te letten, PvE vaak wel. In PvE voel ik verder alleen geen adrenaline (naja, first boss kill uitgezonderd) door m'n lichaam gieren da's met PvP soms wel anders :)
SouLmaN schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:34:
Ligt er maar net aan natuurlijk, kan me voorstellen dat iemand die net 70 is of alleen blauwe questitems heeft toch wel moeite met deze gasten heeft. Vooral als het een warlock is :P
Klopt maar generally speaking he ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 85443 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:48:
[...]

Ja tuurlijk, waarom toegeven als je ook een andere discussie in kan gaan. Stelling was dat je met pvp easy epics krijgt. Ik heb voldoende onderbouwd waarom dat is. Vreemd genoeg, heb ik niemand gehoord die dat kon ontkrachten.

Ja tuurlijk waren er mensen die zeggen: Ja maar 2k+ rating is ook errug serieus hoor, en kost ook time en effort. Allemaal leuk en aardig, maar daar ging het niet om.

Waar het om gaat is het volgende. In Pvp krijg je relatief gezien makkelijker epics vergeleken met Pve.

Als de gepikeerde mensen dat nou even toegeven, kunnen we dit afsluiten en verdergaan met en andere discussie. Niet zo van de hak op de tak. First things first.

Overigens interesseert het mij geen zier of persoon A nou wel of geen easy epics heeft. Maar daarom vind ik het nog wel easymode.
Ik wil het best even toegeven als jij je daar beter door voelt. Komt ie dan he.

Voor iemand met bakken tijd, die er lol aan heeft 3 maanden te slacken in battlegrounds en queues, zijn PvP epics "easy epixz".

So what? Op welk punt heb jij daar last van? Iemand in full S1 of zelfs full S3 neem je niet mee naar de BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wellfare epics of niet, doe niet zo sneu en kijk naar je eigen character. Hoe kan jij betere items krijgen en zo progress boeken? Waarom zou iemand anders, die ook een maandelijks bedrag betaald om te mogen spelen, geen vooruitgang meer mogen krijgen?

Ik heb vroeger geraid, en bij de 4e of 5e boss in BWL vond ik het welletjes. Iedere encounter is bedoeld om epics te krijgen, en iedere volgende encounter heeft weer een irriterend extra geintje erin zitten om ervoor te zorgen dat het 2 minuten langer duurt voordat je kunt looten. Als je als raidgroup eenmaal weet wat je moet doen zijn het easy/wellfare epics. Als dat je ding is, veel plezier ermee en succes in je WoW-carriere. :)

Nu zit ik in een kleine guild en ik prefereer het om gewoon solo te spelen. Lekker op mijn tempo mobs slopen, questen, en sinds kort ook PvP-en. Easy? Ja, natuurlijk. Alles in World of Warcraft is makkelijk te behalen als je er genoeg tijd in wilt stoppen. Kan het mij verrotten hoe andere spelers erbij lopen? Hell no, ik heb er toch niets aan, of wel?

Waarom ben ik gaan PvP-en? Omdat het voor mij de enige manier is om nog wat vooruitgang te boeken met mijn characters. Niet helemaal in de richting die ik zou willen (veel te veel stamina, te weinig AP :P ), maar het is niet alsof ik veel keus heb. World drops zijn vaak van inferieure kwaliteit, in vergelijking met crafted items of pvp-items én je kunt er geen complete set van samenstellen (goede BoE blauwe schouders voor een hunter, anyone?). Professions zijn ook niet mogelijk, voor alle leuke BoP-items heb je primal nethers nodig, waarvoor je fijn met een retard pug een instance in mag. Blizzard bedankt nog. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
porn* schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:50:
[...]
D'r zijn genoeg bazen waar 1 persoon de f_ckup kan betekenen voor de groep. Net verkeerd staan, lopen, iets niet dispellen, in PvP hoef ik echt niet hard op te letten, PvE vaak wel. In PvE voel ik verder alleen geen adrenaline (naja, first boss kill uitgezonderd) door m'n lichaam gieren da's met PvP soms wel anders :)
[...]
Klopt maar generally speaking he ;)
Weet ut.. Ben ook een keer de f_ckup geweest.. 2de baas BWL.. ik was debuffed maar zag geen whispers door lagg.. paar sec later ik dood en de rest van de dps+healers ook..

Maar dat heeft niks met skill te maken maar opletten.. misschien is daarom skill wel een verkeerd woord vertaald naar NL.. Skill betekend meestal je kunnen aanpassen aan afwijkende omstandigheden.. In PvE als in het scripted event de MT doodgaat.. In PvP bijna altijd.. mensen zijn onvoorspelbaar.. in PvE moet je juist niet onvoorspelbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Als je de vergelijking maakt, moet je hem ook goed maken :)
hoge PVP ratings is hard werken, evenals world firsts halen op nieuwe bosses, dit laatste is weggelegd voor een handjevol mensen, terwijl de pool voor hoge ratings natuurlijk wat groter ligt,

Groot deel van 'frustratie' van raiders is volgens mij ook deels te wijten aan de 'random' loot
ken mensen die in 1 run hun volle tier halen, maar ook mensen die na tientallen runs (pre tbc) nooit hun prohpecy pants hebben zien droppen ( }> )

vraag me af hoe de hardcore PVP'ers het zouden vinden als ze in plaats van direct met hun punten hun items kopen, een soort lockbox moeten kopen met daarin random tokens voor hun gladiator gear }>

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bokkie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:56:
[...]

Als je de vergelijking maakt, moet je hem ook goed maken :)
hoge PVP ratings is hard werken, evenals world firsts halen op nieuwe bosses, dit laatste is weggelegd voor een handjevol mensen, terwijl de pool voor hoge ratings natuurlijk wat groter ligt,

Groot deel van 'frustratie' van raiders is volgens mij ook deels te wijten aan de 'random' loot
ken mensen die in 1 run hun volle tier halen, maar ook mensen die na tientallen runs (pre tbc) nooit hun prohpecy pants hebben zien droppen ( }> )

vraag me af hoe de hardcore PVP'ers het zouden vinden als ze in plaats van direct met hun punten hun items kopen, een soort lockbox moeten kopen met daarin random tokens voor hun gladiator gear }>
Dan kom ik me pc bij blizzards hoofdkantoor door het raam mieteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bokkie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:56:
[...]
Die vergelijking gaat mank: bij arena en BG gear weet je van te voren hoeveel werk er in gaat zitten om een set te halen en dat is best veel. Bij een raid is er een kans dat je na 1 run al hebt wat je wilt. Als je dan al iets aan PvP gear wilt veranderen, zorg er dan voor dat een rondje AV 6 uur duurt en dat je (mits je de hele tijd actief hebt meegevochten, ranking per round zeg maar) aan het eind een KANS hebt op een lockbox met daarin een token :P Kun je ook in 1x klaar zijn maar dat mag natuurlijk niet van de raiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mektheb schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:00:
Dan kom ik me pc bij blizzards hoofdkantoor door het raam mieteren :9
Als het om die in je signature gaat, dan mag je 'm ook bij mij op de stoep komen zetten. ;)

-- edit --

I know dat het niet echt was, hehe. Maar vond het wel even tijd voor een iets luchtigere reactie, na de hele wellus/niettus easy epixxx discussie. :P

[ Voor 23% gewijzigd door OkkE op 25-01-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
OkkE schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:01:
[...]

Als het om die in je signature gaat, dan mag je 'm ook bij mij op de stoep komen zetten. ;)
hahaha was niet echt bedoeld joh gekkie ;) ;)

Zou idd beter iemand er dan blij mee kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

ZeroCode

Woopie

ErwienO schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:01:
[...]

Hmmm tja ik heb mijn guild op Twisting Nether(lands)

PVE Guild NL only en we zijn in SSC 4/6 en TK 1/4 dus tja meer dan dat je wil :).

Het engiste is dat je dan moet transferen dus ik zou eerst een apply maken op http://www.gatheringofdudes.nl/
BTW sinds vorige week helemaal vernieuwd die site ziet er nu wel een stuk beter uit.
ZOMG wat hebben jullie een bende regels zeg :| het lijkt wel werk man... Pff ik ben blij dat ik bij een casual guild zit, af en toe raiden en geen verplichtingen. Kan instappen wanneer ik wil en ook uitstappen wanneer ik wil. Snap ook wel dat er die hards zijn die dit wel fijn vinden, maar dit is absoluut niet geschikt voor mij lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ZeroCode schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08:
[...]

ZOMG wat hebben jullie een bende regels zeg :| het lijkt wel werk man... Pff ik ben blij dat ik bij een casual guild zit, af en toe raiden en geen verplichtingen. Kan instappen wanneer ik wil en ook uitstappen wanneer ik wil. Snap ook wel dat er die hards zijn die dit wel fijn vinden, maar dit is absoluut niet geschikt voor mij lol.
Niks miss mee met die regels hoor , heet nu eenmaal organisatie nemen wij nederlanders nogal zwaar op ons bordje ( V.O.C any one ? ) lol

Nee ik ben ook niet zo van de Hardcore Rules enzo maar Guidelines zijn welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sabriel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:39:
[...]

Voor een beginnende raidgroup : Ja
Als je vrienden hebt die Krazhan in 4 uur doen : Nee

Ik heb in 12 uur niet de honour/tokens bijeen om PvP-gear te kopen, die ik wel zou hebben net 3 kara-runs met badges alleen al (praat ik nog niets eens over nuttige item-drops).

Voor de rest sluit ik me aan bij snoeikoei, iedereen beleeft WoW op zijn eigen manier en doet wat hij leukt vindt.

Vergelijk het met PvE : ik lees dat MH/BT-farmguilds SSC/TK-runs verkopen. Will je nog makkelijker aan MH/BT attunement en T5-items komen. Je hoeft alleen maar even wat gold te kopen, naar de server transferen en je kan ook pochen dat je Uber bent en veel skill hebt.

Je kan leechen in PvP, je kan ook leechen in PvE. Als jij weet dat jij er effort in hebt gestoken, dan verdien je de epics en dien je niet beschuldigd te worden voor het dragen van easy epics.
toon volledige bericht
Het cursieve gedeelte slaat als een tang op een varken. Als ik dit doortrek valt het te vergelijken met iemand die met season 2 gaat pvpen voor season 1. Ten 1e nutteloos, je hebt immers al gear die beter is, ten 2e wordt het dan makkelijker ja.

Je vergelijkt natuurlijk een beginnende raider met een beginnende pvper. Allebei vers 70 gedinged. Ik weet wel wie als eerst de epics heeft ;)

En je andere vergelijk vind ik minstens zo dubieus. Hoeveel % van de mensen doen dit nou? Hoeveel % van de mensen leeched er in pvp?

Wel een beetje realistisch blijven he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Nu online

ZeroCode

Woopie

Alleen het woord "VERPLICHT" raiden deed me al :r en vervolgens lees ik ook nog dat je items pas mag looten op basis van je dtk rating oid... Ehhh... Wij looten gewoon met /roll, geen gezeik. Wie het hoogste heeft krijgt hem =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
bechown schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:55:
[...]

Weet ut.. Ben ook een keer de f_ckup geweest.. 2de baas BWL.. ik was debuffed maar zag geen whispers door lagg.. paar sec later ik dood en de rest van de dps+healers ook..

Maar dat heeft niks met skill te maken maar opletten.. misschien is daarom skill wel een verkeerd woord vertaald naar NL.. Skill betekend meestal je kunnen aanpassen aan afwijkende omstandigheden.. In PvE als in het scripted event de MT doodgaat.. In PvP bijna altijd.. mensen zijn onvoorspelbaar.. in PvE moet je juist niet onvoorspelbaar zijn..
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor ;)

PvE heeft een ander soort skill nodig maar ook skill imo (naast volharding). Als je geen skill hebt kun je 1000x een simpele baas als Netherspite proberen, maar blijf je wipen, om maar een vbtje te noemen. Wel is het in PvE vooral dat je skills toont door kleine foutjes van anderen op te vangen. In PvP is het meer anticiperen en correct reageren op acties van tegenstanders en teammates, maar ook dat moet je idd wel kunnen.
Anyways imo is skill uitgebreide kennis over het spel, zowel de mechanics van NPC's als players als classes. Daarnaast snel en adequaat reageren. En tjsa easy epics, welfare epics... who cares. Spelen en dus gearen zoals je wilt da's de vrijheid die je nu hebt, ik vind het wel iets goeds op zich.
ZeroCode schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:13:
Alleen het woord "VERPLICHT" raiden deed me al :r en vervolgens lees ik ook nog dat je items pas mag looten op basis van je dtk rating oid... Ehhh... Wij looten gewoon met /roll, geen gezeik. Wie het hoogste heeft krijgt hem =)
Da's leuk voor Kara, niet voor raids die je eerst maanden hebt zitten oefenen en wipen (a 100+g per avond). Jij hebt 20 raids gewiped, vervolgens komt ZeroCode2 gezellig een keer meedoen en wint toevallig 3 items terwijl jij er pas 1 won in al die tijd. Eerlijk? Nee. Makkelijk? Ja dat wel.

Daarnaast is raiden en de verplichting die je aan wilt gaan jouw keuze, ik zit in een middenmoot guild qua progressie en verplichtingen, ben lekker casual dus ik hoef nergens aanwezig te zijn. Als ik meewil schrijf ik in en heb ik een aardige kans op een spot. Prima toch? Voel me absoluut nergens toe verplicht.

[ Voor 25% gewijzigd door porn* op 25-01-2008 12:17 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Laatst online: 11-04 21:15
SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:01:
[...]
Die vergelijking gaat mank: bij arena en BG gear weet je van te voren hoeveel werk er in gaat zitten om een set te halen en dat is best veel. Bij een raid is er een kans dat je na 1 run al hebt wat je wilt. Als je dan al iets aan PvP gear wilt veranderen, zorg er dan voor dat een rondje AV 6 uur duurt en dat je (mits je de hele tijd actief hebt meegevochten, ranking per round zeg maar) aan het eind een KANS hebt op een lockbox met daarin een token :P Kun je ook in 1x klaar zijn maar dat mag natuurlijk niet van de raiders.
Ik zou het niet gek vinden om met honor tokens een kans te kunnen kopen op leuke gear of mischien een stel mini 'badges' zodat ik ook wat badge rewards kan komen.

De pvp rewards zijn nu je S1 gear kan krijgen net 'on' par met raid gear en elke encounter word de raid gear stukken beter. Helaas is er bij pvp niet veel progressie, zeker als je geen/bijna geen arena speelt omdat de 2v2 queue times 10min + zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlanSmithee
  • Laatst online: 06-02 21:58
Ik heb zelf mijn warrior naar 70 geleveled eind december en ben zeker van mening dat PvP gear niet lastig is om te verzamelen, maar wel uitermate frustrerend hoe slecht je eigenlijk meekomt in je dungeon/heroic blues en hoe je te vaak alleen gelaten wordt om iets te verdedigen. Ook vind ik het frustrerend als ik afgemaakt wordt door in keyboardturner in S2/S3. Maar als je rewards van PvP alleen wil geven aan mensen met "skills" zit je met het probleem van de huidige stand van zaken, want je komt tegen mensen met betere gear waartegen je vrijwel kansloos bent. Waardoor je dus in een cirkel komt dat je betere gear nodig hebt om mee te winnen, maar dat alleen kan krijgen door te winnen.

Verder kan ik Karazhan en heroics ook niet lastig noemen. Als ik zie hoe we daar nu doorheen gaan en vergelijk met hoe het aan het begin was op main is dat een groot verschil. Nu speel ik met een redelijk vast groepje van guild die ook op hun alts zitten en weten wat ze moeten doen. Maar het viel mij absoluut mee hoe we door de instances heen gaan. Ook zijn veel van de rewards voor PvE DPS gewoon beter dan of gelijkwaardig aan wat je kan krijgen door PvP dus snap al het gedoe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Nu online

ZeroCode

Woopie

porn* schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:14:
[...]

Da's leuk voor Kara, niet voor raids die je eerst maanden hebt zitten oefenen en wipen (a 100+g per avond). Jij hebt 20 raids gewiped, vervolgens komt ZeroCode2 gezellig een keer meedoen en wint toevallig 3 items terwijl jij er pas 1 won in al die tijd. Eerlijk? Nee. Makkelijk? Ja dat wel.

Daarnaast is raiden en de verplichting die je aan wilt gaan jouw keuze, ik zit in een middenmoot guild qua progressie en verplichtingen, ben lekker casual dus ik hoef nergens aanwezig te zijn. Als ik meewil schrijf ik in en heb ik een aardige kans op een spot. Prima toch? Voel me absoluut nergens toe verplicht.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik 25 man raids niet eens doe, maar dit is meer om een andere reden: deze duren langer. Ik wil niet > 3 uur aan een instance spenderen zeg maar. En ik zou me denk ik ook dood vervelen als ik maanden lang 1 instance probeer. Onze guild is nog met kara bezig en of we het halen of niet zal me eigenlijk niet veel boeien, over een tijdje komt WotLK uit en kunnen we allemaal onze mooie epix inleveren. Mijn gear is voornamelijk S1 en nog een aantal items uit kara... Maar dat kan allemaal weer weg bij de next addon =) Niet teveel over nadenken.

Daarnaast vind ik het /roll systeem gewoon het eerlijkst, niet iedereen heeft dik veel uren om elke dag te gamen. En als iemand dan een keer ineens meekan dan mag hij zeker niet looten :| nou ik zou wel even gek staan kijken. Kan mij eigenlijk niet boeien of jij al 100.000 keer kara hebt gedaan en dat je precies die ene item wil en hij dropt, ik ga rollen als ik hem nodig heb. Maar dat is mijn mening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Kael'thas gekilled gister.
Heb nu nieuwe mount : http://www.wowhead.com/?item=32458
Dat kreng is snel ! 310% speed increase.

Ik post vandeweek wel even een screeny indien interesse
http://rrvs.blogspot.com/

De guild kan nu Hyjal en BT in.
Oh en ps. wij /rollen op items.

[ Voor 12% gewijzigd door bbr op 25-01-2008 12:24 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
ZeroCode schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:22:
[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik 25 man raids niet eens doe, maar dit is meer om een andere reden: deze duren langer. Ik wil niet > 3 uur aan een instance spenderen zeg maar. En ik zou me denk ik ook dood vervelen als ik maanden lang 1 instance probeer. Onze guild is nog met kara bezig en of we het halen of niet zal me eigenlijk niet veel boeien, over een tijdje komt WotLK uit en kunnen we allemaal onze mooie epix inleveren. Mijn gear is voornamelijk S1 en nog een aantal items uit kara... Maar dat kan allemaal weer weg bij de next addon =) Niet teveel over nadenken.

Daarnaast vind ik het /roll systeem gewoon het eerlijkst, niet iedereen heeft dik veel uren om elke dag te gamen. En als iemand dan een keer ineens meekan dan mag hij zeker niet looten :| nou ik zou wel even gek staan kijken. Kan mij eigenlijk niet boeien of jij al 100.000 keer kara hebt gedaan en dat je precies die ene item wil en hij dropt, ik ga rollen als ik hem nodig heb. Maar dat is mijn mening....
Bwa, in RL verdient een werknemer (zelfde functie, zelfde uurloon) die 40 uur werkt toch ook meer dan een parttimer van 26 uur?
Meer werken = meer beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Wel met je eens maar gelukkig zijn er in mijn guild dan officers die zeggen jammer joh hij wil deze al 3 maanden jij komt net kijken volgende x beter en geeft hem aan de gene die hem al lang wilt :)

En inderdaad als je voor 1e x mee zou gaan zou je Friend rank hebben dus mag je pas rollen als alle andere normale ranks het niet willen

En Lich king komt ja in Juni / Juli duurt nog wel effies en blizzard kennende word het toch uitgesteld en tegen die tijd kan je allang leuke gear halen , en als je T6 T5 items hebt hoef je echt niet bang te zijn de 1e green beter is natuurlijk wel beter als je First Kara Item dus daar hebben 50% op dit topic geen last van en gaat om wat een item waard is en wat die kan niet het gekleurde randje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

QuarK schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:24:
[...]

Bwa, in RL verdient een werknemer (zelfde functie, zelfde uurloon) die 40 uur werkt toch ook meer dan een parttimer van 26 uur?
Dus vaker meegaan met een raid = meer kansen om te kunnen rollen op items :9

Maar dat bedoel je niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Nu online

ZeroCode

Woopie

QuarK schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:24:
[...]

Precies zoals je zegt: in RL heb je werk... In gamelife wil ik geen werk hebben... lol.
Gamen == plezier && Gamen != Werk

=)

Idd, hoe vaker je meegaan hoe vaker je kunt rollen.

[ Voor 6% gewijzigd door ZeroCode op 25-01-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ZeroCode schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:28:
[...]

Precies zoals je zegt: in RL heb je werk... In gamelife wil ik geen werk hebben... lol.

=)
Mee eens , maar niet als je in world of warcraft Progress wil en leuke loot ;) , denk maar is aan de uren farmen voor je leuke enchants die krijg je ook niet met een / roll ;)

( en dat is toch echt Werken voor je gear )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Laatst online: 08-05 23:53
[...]

=)

Maar je zult ook begrijpen dat voor veel raiders het plezier komt uit het maken van progress. En als guild maak je beter progress als de mensen die het meest aanwezig zijn tijdens raids als eerste de upgrades krijgen. Dus zo'n gek systeem is dkp natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

=)

Psst, die analogie op werk past ook gewoon in alles in het leven hoor :)
En dat het jou niet kan boeien of je iets haalt of niet... waarom doe je het dan? Heb je geen doel als je een instance runt? Lijkt me eigenlijk afgrijselijk om dan zo te moeten raiden... mensen die voor het eerst meegaan mogen alles looten wat ze willen en het boeit niemand eigenlijk of ze het halen of niet. Zie het al voor me... bezig met een encounter en je healers besluiten ineens dat ze fftjes een stukje krant gaan lezen, boeie of je het haalt of niet :) God wat moet dat erg zijn. (niet reageren op deze flame :P) Je zou pvp moeten proberen, klinkt ideaal voor wat ik hoor van je! En soms krijg ik de impressie dat iedereen daar gelijkgezind is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mektheb schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:29:
[...]
denk maar is aan de uren farmen voor je leuke enchants die krijg je ook niet met een / roll ;)
Nee als je mazzel hebt dropt zo'n recipe bij de eerste kill en als je niet in een party zit met andere enchanters hoef je niet eens te rollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Nee als je mazzel hebt dropt zo'n recipe bij de eerste kill en als je niet in een party zit met andere enchanters hoef je niet eens te rollen
Ok maar dat bedoelde ik niet , ik heb het over 14 spellcloth en 16 primal fire's of bv Primal Nethers en Vortexs etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

ZeroCode schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08:
[...]
ZOMG wat hebben jullie een bende regels zeg :| het lijkt wel werk man...
Inderdaad, moet ook wel een beetje lachen om sommige dingen om heel eerlijk te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mektheb schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:45:
[...]

Ok maar dat bedoelde ik niet , ik heb het over 14 spellcloth en 16 primal fire's of bv Primal Nethers en Vortexs etc
Hehe ok... dan nog, zie ik niet in waarom uren grinden voor mats voor enchants of crafted spul wel "werken is voor je gear" en 3 maanden BG voor S1 gear niet :+

Geintje, discussie was net een beetje bedaard. Ik ga me maar es afzijdig houden voor de rest van de week. :P

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-01-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:48:
[...]

Hehe ok... dan nog, zie ik niet in waarom uren grinden voor mats voor enchants of crafted spul wel "werken is voor je gear" en 3 maanden BG voor S1 gear niet :+
Precies maar dan heb je niet gelezen wat ik dus allemaal gezegt heb want ik zei dat het beide werken is voor je gear , ik reageerde zo omdat een ander zei dat dat niet werken is voor je gear ;)

EDIT : ghehe kk i get it :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 25-01-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 14:19
Snap zowiezo niet dat men klaagt over hoe en ander aan zijn gear komt. Hou je lekker met je eigen char bezig, heb daar fun mee en doe het ding dat je graag wilt doen voor je 13,-. Laat iemand anders lekker zelf bepalen hoe en wat die wil spelen, voor zijn 13,- per maand. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:54:
[...]

Ik wil het best even toegeven als jij je daar beter door voelt. Komt ie dan he.

Voor iemand met bakken tijd, die er lol aan heeft 3 maanden te slacken in battlegrounds en queues, zijn PvP epics "easy epixz".

So what? Op welk punt heb jij daar last van? Iemand in full S1 of zelfs full S3 neem je niet mee naar de BT.
Waarom zou ik me er beter door voelen? Als je discussie goed gevolgd heb, kon je lezen dat ik:

1. Er helemaal geen problemen mee heb. Sterker nog, ik vind het leuk voor de mensen die in een wat mindere positie dan ik zitten.
2. Ik heb zelf ook op deze manier een set gehaald.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik er geen mening over mag hebben toch? Die ik zelfs volledig onderbouwd heb, of mag dat tegenwoordig niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:14

RaseriaN

So much choices..

Schijnt best lastig voor een hoop mensen te zijn..

PvP kun je gaan doen met een berg green's aan en je kan door het grinden van de BG's tegenwoordig al heel snel een S1 setje bij elkaar halen. Waar of niet ?

PvE kun je niet gaan doen met een berg green's aan want er wordt van je verwacht dat je minstens het beste uit heroics haalt, alles zwaar enchant en als het kan ook nog eens crafted epics haalt.
Daarna moet je ook nog eens met 9 of 24 andere tijden lang proberen langs encounters te komen om daarna met wat geluk een token te mogen looten die wat gear ervoor terug geeft. Waar of niet?

Wat is nou meer werk en wat is nou minder werk? Juist :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Anoniem: 85443 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:01:
[...]

Waarom zou ik me er beter door voelen? Als je discussie goed gevolgd heb, kon je lezen dat ik:

1. Er helemaal geen problemen mee heb. Sterker nog, ik vind het leuk voor de mensen die in een wat mindere positie dan ik zitten.
2. Ik heb zelf ook op deze manier een set gehaald.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik er geen mening over mag hebben toch? Die ik zelfs volledig onderbouwd heb, of mag dat tegenwoordig niet meer
Je hebt wel een mening, maar bent ook verontwaardigt dat je geen gelijk krijgt van de helft van de lezers. geen zin om te quoten, maar in je vorige post gaf je toch vrij duidelijk aan dat je deze discussie moet "winnen" omdat jij gelijk hebt en de rest niet.

Trouwens als je net 70 gedinged ben dan denk ik dat de PVE-ers hun eerst epics binnen een uur of 2 kunnen hebben door een heroic-je te doen. 11K honor farmer of meer duurt helaas wel wat langer.
RaseriaN schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:04:

PvP kun je gaan doen met een berg green's aan en je kan door het grinden van de BG's tegenwoordig al heel snel een S1 setje bij elkaar halen. Waar of niet ?

PvE kun je niet gaan doen met een berg green's aan want er wordt van je verwacht dat je minstens het beste uit heroics haalt, alles zwaar enchant en als het kan ook nog eens crafted epics haalt.
Daarna moet je ook nog eens met 9 of 24 andere tijden lang proberen langs encounters te komen om daarna met wat geluk een token te mogen looten die wat gear ervoor terug geeft. Waar of niet?

Ja want alleen t4 zijn epics, in heroics en bij de eerste 4 bazen van kara vallen ze niet :(

[ Voor 30% gewijzigd door batsma op 25-01-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

batsma schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:05:
Ja want alleen t4 zijn epics, in heroics en bij de eerste 4 bazen van kara vallen ze niet :(
Goedzo, hele punt omzeilt met een kansloze reply.
Goed dan, alsnog moet je 9 andere hebben om uberhaupt bij een boss te komen die misschien iets voor je dropt. Zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Je hebt wel een mening, maar bent ook verontwaardigt dat je geen gelijk krijgt van de helft van de lezers. geen zin om te quoten, maar in je vorige post gaf je toch vrij duidelijk aan dat je deze discussie moet "winnen" omdat jij gelijk hebt en de rest niet.

Trouwens als je net 70 gedinged ben dan denk ik dat de PVE-ers hun eerst epics binnen een uur of 2 kunnen hebben door een heroic-je te doen. 11K honor farmer of meer duurt helaas wel wat langer.

[...]

Dat ik verontwaardigd ben is omdat ik met valide argumenten + mijn eigen ervaringen kom, en de tegenpartij met scheve vergelijkingen komt. Ik heb nergens 1 argument gezien die de mijne kon ontkrachten. En ja, dan vind ik het vreemd als ik geen gelijk krijg. Jij bent trouwens ook een goed voorbeeld van scheve vergelijkingen. Hadden we het over raids vs pvp of over heroics vs pvp? oke :)

Maargoed, om op je andere "argument" in te gaan. 11k honor is in 1 dag te halen. Een drop uit een heroic, hoeft:

1. Niet eens te droppen
2. Mocht hij droppen, wil niet zeggen dat jij hem wint
3. Je bent een x aantal uur saved dus je kan de instance niet farmen, niet meer dan 1x per dag.

De leather legs uit heroic SP, daar zat ik 3 weken achter aan, voordat hij dropte en ik won. In 3 weken, had ik al een half epic pvpset. En dan vergelijk ik het nu met een heroic. In raids gaat het soms nog langer duren. Boots van Moroes had ik na 5 weken ofzo. 1e 3 keer niet gedropped, daarna outrolled, 5e x van mij.

Een discussie voer je namelijk op basis van argumenten. Als je die niet hebt, heb je niks te zoeken in een discussie. Laat dat maar aan de mensen over die wel weten waar ze over praten. Ik heb en beetje een hekel aan schreeuwerds. Een mening hebben is prima, maar je moet hem kunnen onderbouwen.
Boeit me verder niet, maar het zegt indirect wel wat over de tegenpartij.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 25-01-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 85443 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:11:
[...]

Dat ik verontwaardigd ben is omdat ik met valide argumenten + mijn eigen ervaringen kom, en de tegenpartij met scheve vergelijkingen komt. Ik heb nergens 1 argument gezien die de mijne kon ontkrachten. En ja, dan vind ik het vreemd als ik geen gelijk krijg.

inderdaad :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies! Want een tank hoeft geen goede gear te hebben voor heroics, dps hoeft niet hard te dpsen en healers met +600 healing is meer dan genoeg (zeker op de groen/blauwe tank)! Los nog van eventuele keys die je nodig hebt. Bovendien heb je na je run een 100% kans dat jouw epic voor je dropt!

/sarcasm

PS: AH-epics tellen niet, dat is flauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rochette
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
[...]

Je vergeet 1 ding, Wie al weken/maanden in Kara aan het raiden is, heeft waarschijnlijk alle items die hij wil hebben. Als dan dat ene item dropt waar hij al lang op wacht, gaat hij natuurlijk voor. Jij bent voor de eerst keer mee, en waarschijnlijk ga je met 3 of 4 epic's de Kara deur uit. Lijkt mij logisch dat je niet gaat rollen op dat ene item. :)

Wij hebben met de guild Kara tot Prince practisch op farmen. We wisselen erg veel van raid samenstelling. Er gaan vaak hele nieuwe mensen mee, bij bosses stappen mensen uit de raid voor guildies die een bepaalt item nodig hebben van die boss en we doen dit alles met lol en veel plezier.

Mijn punt is, ik heb nog nooit een nieuweling me lege (epic) handen kara uit zien lopen. Ook al had tie geen enkele DKP. Wij geven een epic liever weg aan een nieuweling, dan dat we moeten dissen. We hebben al zat van die zooi op fr G-bank staan.
Dus, mocht er iets droppen dat een nieuweling ook wel wil hebben, dan krijgt tie het, als niemand anders het wil hebben.

Ik denk dat dit een eerlijke zaak is.

A dead heealer can't heal you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

[...]

Mja, 70 dingen in 5 dikke epics heeft ook wel iets (volledige frozen shadoweave en spellstrike set). Craftables for the win. :p

En in heroics moet je ook maar hopen dat er net dat ene item dropt wat je wil hebben (ik reken die gems niet mee). Wat dat betreft is het net een kleine 5-mans raid.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
RaseriaN schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:08:
[...]

Goedzo, hele punt omzeilt met een kansloze reply.
Goed dan, alsnog moet je 9 andere hebben om uberhaupt bij een boss te komen die misschien iets voor je dropt. Zo beter?
9 man voor kara binnen 10 minuten gevonden, attumen ligt in 30 minuten om. wipe de eerste keer doe het nog een keer, ga ik uit van ruim 1.5uur. heroic in 4 man gevonden in 30 minuten, mech of UB heb je in 2 uur kaal, ook in quest blues met wat greens. dit is gewoon waar. simpel zat. valt je epic niet? doe em nog 3 of 4 keer en je hebt genoeg tokens om een relevante epic van onze sha'tar vrienden te halen. Met honored rep voor heroic keys heb je 3 van de 5 heroic sleutels al met lvl-en, dus dat is ook geen probleem. Een warrior met quest blues kan prima een heroic tanken, en een healer met quest blues kan prima een heroic healen. Je wiped misschien een keer vaker, maar het is zeker wel te doen.
Anoniem: 85443 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:11:
[...]

Dat ik verontwaardigd ben is omdat ik met valide argumenten + mijn eigen ervaringen kom, en de tegenpartij met scheve vergelijkingen komt. Ik heb nergens 1 argument gezien die de mijne kon ontkrachten. En ja, dan vind ik het vreemd als ik geen gelijk krijg. Jij bent trouwens ook een goed voorbeeld van scheve vergelijkingen. Hadden we het over raids vs pvp of over heroics vs pvp? oke :)

Een discussie voer je namelijk op basis van argumenten. Als je die niet hebt, heb je niks te zoeken in een discussie. Laat dat maar aan de mensen over die wel weten waar ze over praten. Ik heb en beetje een hekel aan schreeuwerds. Een mening hebben is prima, maar je moet hem kunnen onderbouwen.
Denk jij dat de PVP-ers die je loopt te zieken met je opmerkingen over welfare epics nu niet op precies dezelfde manier denken over jou? De argumenten zijn er namelijk wel, jij ziet ze alleen als scheef en je bent het er niet mee eens, dus heb jij gelijk. Prima zo kan ik ook discussieren :s. We hadden het over epics, en niet pecifiek over welke of waar vandaan, maar wel over waar de meeste moeite in zit.

Dat er mensen zijn die zich beter willen voelen dan anderen omdat ze veel PVP-en of PVE-en, dat zegt wat over die personen. Mij persoonlijk maakt het geen bal uit. Zie ik iemand in s2/s3 gear dan kijk ik ff op z'n pvp tabje, ooh 1300 rating, GJ!
Wat ook gebeurt is bijvoorbeeld onze thuis-warlock tomvdburg die een MH/BT guild joined met 400 SD en gewoon lekker wacht totdat zn guildgenoten hem boosten door alle raids heen. Ja dat kost tijd, ja dat kost geld, maar het zijn per slot van rekening nog steeds easy epics (sorry tom). Dit soort excessen gebeurt aan beide kanten van de PVE/PVP scheidslijn, maar om daarom nu maar iedereen over 1 kam te scheren is wel heel erg makkelijk vind je niet?

Uiteindelijk komt het er op neer dat PVP EN PVE compleet andere takken van "sport" zijn die heel moeilijk op een onbevooroordeelde manier zijn te vergelijken. Dus laat iemand nou gewoon lekker fijn blij zijn met wat hij heeft, en loop ze niet te beledigen met "welfare epics" etc.

(PS. de beste retpala gear voor PVE is op het moment volle season3 :))

[ Voor 11% gewijzigd door batsma op 25-01-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

batsma schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:23:
9 man voor kara binnen 10 minuten gevonden, attumen ligt in 30 minuten om. wipe de eerste keer doe het nog een keer, ga ik uit van ruim 1.5uur. heroic in 4 man gevonden in 30 minuten, mech of UB heb je in 2 uur kaal, ook in quest blues met wat greens. dit is gewoon waar. simpel zat.
Haha, ja tuurlijk! Pak 9 man die ook net 70 geworden zijn en ga daar eens Karazhan mee doen.
Wedden dat je, buiten het probleem dat je niet eens binnen komt, Attumen niet eens te zien krijgt?
Tanks hebben te weinig HP/Def en Healers hebben te weinig +Healing om de tanks up te houden.

Heroics doe je ook meteen ja.. vooral in Blue's en Green's die je via quests heb gehad.
En Heroics stap je ook meteen in (Honored is tegenwoordig ook geen drempel meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Kroki
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2024
9 man voor kara binnen 10 minuten gevonden, attumen ligt in 30 minuten om. wipe de eerste keer doe het nog een keer, ga ik uit van ruim 1.5uur. heroic in 4 man gevonden in 30 minuten, mech of UB heb je in 2 uur kaal, ook in quest blues met wat greens. dit is gewoon waar. simpel zat.
Ik denk dat ik maar eens naar jouw server zal migraten...
Op lang niet elke realm staat iedereen te springen voor een PuG tripje naar <insert random dungeon>
Nu heb ik gelukkig een zeer leuke guild gevonden waarmee we regelmatig heroics schoonvegen, maar daarvoor kon je soms eindeloos zoeken naar een party om dan uiteindelijk uit miserie je alt te gaan lvlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlanSmithee
  • Laatst online: 06-02 21:58
RaseriaN schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:04:

Of je grind als een gek naar level 70 en laat je door de instances voor Karazhan key rushen om die zelfde avond mee te gaan en weglopen met 5 epics ;)
Was ik niet trouwens, vind Karazhan voor DPS Warrior matig.
Anoniem: 23522 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:13:
[...]

Precies! Want een tank hoeft geen goede gear te hebben voor heroics, dps hoeft niet hard te dpsen en healers met +600 healing is meer dan genoeg (zeker op de groen/blauwe tank)! Los nog van eventuele keys die je nodig hebt. Bovendien heb je na je run een 100% kans dat jouw epic voor je dropt!

/sarcasm

PS: AH-epics tellen niet, dat is flauw :P
Sorry hoor, key voor heriocs zijn werkelijk een lachertje. En ja, in het begin kan je best met blue/green mee. Wel zorgen dat je de juiste quest rewards regelt. Wij deden het met vier van die gear en een goede pally healer in epics. Met pally tank, 2 DPS warriors en een hunter. Dus setup was ook niet geweldig.
En anders wordt je wel "gedragen" door de rest van je party, dat wordt je bij PvP ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:44

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

9 man voor kara binnen 10 minuten gevonden, attumen ligt in 30 minuten om. wipe de eerste keer doe het nog een keer, ga ik uit van ruim 1.5uur. heroic in 4 man gevonden in 30 minuten, mech of UB heb je in 2 uur kaal, ook in quest blues met wat greens. dit is gewoon waar. simpel zat. valt je epic niet? doe em nog 3 of 4 keer en je hebt genoeg tokens om een relevante epic van onze sha'tar vrienden te halen. Met honored rep voor heroic keys heb je 3 van de 5 heroic sleutels al met lvl-en, dus dat is ook geen probleem. Een warrior met quest blues kan prima een heroic tanken, en een healer met quest blues kan prima een heroic healen. Je wiped misschien een keer vaker, maar het is zeker wel te doen.
Lees dan ook zijn vorige reactie; Attumen kill je niet in 30 minuten met 50% green en 50% blue. Zelfde voor heroics.

En binnen 10 minuten 9 man voor Kara? Dat verschilt dan heel erg per server, bij ons ben je regelmatig al meer als 15 min bezig om één player te vinden, laat staan 9.

Oh en een heroic kan je maar 1x doen per dag, aangezien je daarna saved bent. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door OkkE op 25-01-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Hmm ja batsma je kunt zeggen wat je wilt, met je noobgreens net-lvl-70 doe je gewoon geen raids en heroics TENZIJ je een aantal overgeared vriendjes/guildies hebt die je gezellig meenemen. Prima, maar dan moet je DAT ook vergelijken met een PvPer die alleen maar premades zit te doen en dus ook elke dag 10-20k honor haalt.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021

Daarom lag je ook dood bij Winterchill op jouw first kill :+

Maar om me dan toch een klein beetje te mengen: AV leeching is de makkelijkste manier om epics te verzamelen, op een ebay aankoop na dan. Alleen dat maakt PvP niet meteen over het algemeen de makkelijkste manier. High rated PvP is wat anders dan honor leechen in AV. De beleving van PVP en PvE zijn ook totaal anders. Scripted versus non-scripted, en natuurlijk 5 tegen 5 versus 25 tegen een boss. De samenwerking binnen het raiding team zijn gewoon net anders.

Zonder te willen slijmen, maar jouw (Mysteriouz) instelling rondom PVP (en die van jouw PvP groep) is waar PvP om moet draaien: tegenstanders kennen, tactieken uitstippelen in 2v2 3v3 en 5v5 en echt willen winnen. PvP is in mijn beleving niet om de 5 minuten op je spatiebalk rammen en na een week je gewilde item ophalen, dat is gewoon ronduit zielig.

Maar in de discussie over PvP en PVE zitten veel meer gradaties dan tussen spatiebalk leechen (of autobotmods) en high-end BT raiding. En dat is afhankelijk van persoonlijke instelling, skill en gear (ja, PVP draait ook om gear als je wat wilt, net als met PvE). Ik denk zelf dat het verkrijgen van high-end PvE items meer tijd kost dan voor PvP, maar dat maakt me niets uit.

Het enige waar ik een pleurishekel aan heb zijn leechers omdat die niet willen winnen. En daar komt ook de algemene afkeer tegen de EZ epics en welfare epcis vandaan. Je wilt geen inspanning doen en toch de paarse pixels oprapen. Natuurlijk kan dit binnen PvE ook wel, maar loopt het in de gaten in een raid. PVP-BG is anoniem, dus heeft iedereen er schijt aan. Zonder leechers wordt BG-PVP al een stuk leuker. Het is aan Blizzard om met een origineel concept te komen waarbij ook echt PvP aan bod komt in een BG en leeching gewoon niet meer kan. Blizzard heeft daarom de arena ingebracht, zodat er nu echt PvP plaatsvindt, maar ik denk dat de huidige BGs echt nog verbetering behoeven.. Het huidige AV gebeuren is verder nu meer een PvE rush, en dat vind ik erg jammer. Ik hoop dat ze daar nog iets aan willen en kunnen doen.

Tenslotte vind ik het jammer aan PvP dat er relatief weinig variatie zit in de gear, en dat je dat relatief allemaal snel hebt binnen een bepaalde rating. Natuurlijk is dat voor de top PvP gear ook, maar soms wordt ik er wel eens moe van dat alle mages met dezelfde s1 staff rondlopen >:)

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
RaseriaN schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:28:
[...]

Haha, ja tuurlijk! Pak 9 man die ook net 70 geworden zijn en ga daar eens Karazhan mee doen.
Wedden dat je, buiten het probleem dat je niet eens binnen komt, Attumen niet eens te zien krijgt?
Tanks hebben te weinig HP/Def en Healers hebben te weinig +Healing om de tanks up te houden.

Heroics doe je ook meteen ja.. vooral in Blue's en Green's die je via quests heb gehad.
En Heroics stap je ook meteen in (Honored is tegenwoordig ook geen drempel meer).
jij PVP-ed ook alleen met mensen die net 70 geworden zijn? Dit zegt toch helemaal niets, je schept hier randvoorwaarden die onredelijk zijn, en op die manier probeer je je "gelijk" te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zieken nog wel? Dus omdat mijn mening + argumenten jou niet aanstaan ziek ik? Interessant :)
En nee, we hadden het niet zomaar over epics, want als dat het geval was dan bestond deze disccusie niet.

Het ging over Raid epics VS Pvp epics en de inzet die daarvoor nodig is. Dat jij er heroics bijhaalt is jouw zaak, maar zeg niet dat het onderdeel van de discussie was.

Leuk ook dat je over Tom begint. Ook een uitzondering. Ik kan me herinneren dat bijna iedereen zei: "Wat een sociale guild. Ze nemen iemand in blues/greens/non enchanted mee naar SSC/TK. Dat zouden ze bij ons niet doen"

Je zou eens van de regel uit moeten gaan, in plaats van de uitzondering.

En als jij vindt, dat ik iemand beledig doordat ik de feiten benoem en daardoor tot de conclusie kom dat Pvpepics relatief simpel te verkrijgen zijn, tja. Niet mijn probleem. De waarheid is soms hard, en niet iedereen wil die horen, maar ik heb niks beledigends gezegd en het woord " welfare epics" nooit in de mond genomen.

Trouwens wel een interresant iets. Als mijn mening als beledigend wordt ervaren, zit er vast een kern van waarheid in. Als dat niet zo was haalde je je schouders op, en dacht je: Die jongen weet niet beter.

Kennelijk is dat niet het geval.

Bij nader inzien, zie ik dat ik niet de enige ben die het niet met jouw argumenten eens is. Deze mensen hebben ook nog eens een fatsoenlijke onderbouwing. Goh, hoe zal dat nu komen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 25-01-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

batsma schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:32:
[...]

jij PVP-ed ook alleen met mensen die net 70 geworden zijn? Dit zegt toch helemaal niets, je schept hier randvoorwaarden die onredelijk zijn, en op die manier probeer je je "gelijk" te bewijzen.
Ik als healer kan niet in greens een heroic in, dat red ik gewoon niet. PVPen met allemaal net-70s gebeurd misschien niet, maar ik zit regelmatig in een BG waar de helft alleen green & blue heeft. En dan winnen we misschien niet, maar honor en marks krijg ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
porn* schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:31:
Hmm ja batsma je kunt zeggen wat je wilt, met je noobgreens net-lvl-70 doe je gewoon geen raids en heroics TENZIJ je een aantal overgeared vriendjes/guildies hebt die je gezellig meenemen. Prima, maar dan moet je DAT ook vergelijken met een PvPer die alleen maar premades zit te doen en dus ook elke dag 10-20k honor haalt.
ja maar volgens sommige mensen hier halen niet alleen georganiseerde mensen PVP-ers zoveel honor, maar doen casuals die 1 uur per dag spelen dat ook.

En ik heb wel degelijk met noobgreens en blues heroics gedaan, als je als 20ste op de server lvl70 bent en een heroic wilt bekijken dan ontkom je daar niet aan. Moet bekennen dat het geen overdonderend succes was, maar het is wel degelijk mogelijk. Net zoals bij PVP in greens is het wel mogelijk, maar geen overdonderend succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36
Macadoshis schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:21:
jou laatste alinea is de grootste onzin die iemand kan uitkramen.
je kan makkelijk 10k honor en meer halen per dag, dus 1 epic per dag is gewoon makkelijk te doen.

over het algemeen is het "makkelijker" om je pvp-gear te verzamelen omdat je je kan richten op bepaalde items die je eerst wilt. Dat is heel moeilijk met PvE-gear omdat je afhankelijk bent van wat er dropt.
Als je 24/7 speelt misschien .. 2 a 3 uurjtes per dag ( aka normale mensen ) krijgen dat echt niet voor elkaar

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

batsma schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:32:

Nee, jij creeert randvoorwaarden die er niet zijn.

Ik begon met een net geworden LvL70 en probeer dan Epics te vergaren op 2 verschillende manieren.
PvP kan je direct gaan doen en daarvoor heb je helemaal geen andere nodig buiten jezelf. (De andere joinen uit die gigantische pool die Battlegroup heet)
PvE moet je je eerst jezelf gearen voordat de andere je uberhaupt mee laten gaan en daarna moet je nog geluk hebben en/of genoeg DKP hebben.

Je mag ook gewoon toegeven dat je mij gewoon niet snapt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Anoniem: 85443 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:33:
Zieken nog wel? Dus omdat mijn mening + argumenten jou niet aanstaan ziek ik? Interessant :)
En nee, we hadden het niet zomaar over epics, want als dat het geval was dan bestond deze disccusie niet.

Het ging over Raid epics VS Pvp epics en de inzet die daarvoor nodig is. Dat jij er heroics bijhaalt is jouw zaak, maar zeg niet dat het onderdeel van de discussie was.

Leuk ook dat je over Tom begint. Ook een uitzondering. Ik kan me herinneren dat bijna iedereen zei: "Wat een sociale guild. Ze nemen iemand in blues/greens/non enchanted mee naar SSC/TK. Dat zouden ze bij ons niet doen"

En als jij vindt, dat ik iemand beledig doordat ik de feiten benoem en daardoor tot de conclusie kom dat Pvpepics relatief simpel te verkrijgen zijn, tja. Niet mijn probleem. De waarheid is soms hard, en niet iedereen wil die horen, maar ik heb niks beledigends gezegd en het woord " welfare epics" nooit in de mond genomen.

Trouwens wel een interresant iets. Als mijn mening als beledigend wordt ervaren, zit er vast een kern van waarheid in. Als dat niet zo was haalde je je schouders op, en dacht je: Die jongen weet niet beter.

Kennelijk is dat niet het geval.

Bij nader inzien, zie ik dat ik niet de enige ben die het niet met jouw argumenten eens is. Deze mensen hebben ook nog eens een fatsoenlijke onderbouwing. Goh, hoe zal dat nu komen :)
toon volledige bericht
Jep en ik onderbouw mijn mening niet. omdat jij het niet met mijn onderbouwing eens bent.

Je ziekt trouwens niet omwille je mening, je ziekt omdat je mensen loopt te beledigen die wel degelijk hard werken voor hun epics, door ze over een kam te scheren met AFK-bots. Je klinkt naar mij toe namelijk alsof elke PVP-er een afk honor leecher is, terwijl dat gewoon pertinent niet waar is. Dit is trouwens niet specifiek op jou als persoon gericht, maar op alle mensen die zeggen dat PVP totaal geen moeite kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
batsma schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:39:
[...]

ja maar volgens sommige mensen hier halen niet alleen georganiseerde mensen PVP-ers zoveel honor, maar doen casuals die 1 uur per dag spelen dat ook.

En ik heb wel degelijk met noobgreens en blues heroics gedaan, als je als 20ste op de server lvl70 bent en een heroic wilt bekijken dan ontkom je daar niet aan. Moet bekennen dat het geen overdonderend succes was, maar het is wel degelijk mogelijk. Net zoals bij PVP in greens is het wel mogelijk, maar geen overdonderend succes.
Hier ligt nu net het probleem, in battlegrounds (of in je eentje een arena ingaan en 10 x verliezen) heb je geen succes nodig. Aanwezig zijn is genoeg.

Als jij met je green/blue quest gear blood furnace inging redde jij de eind boss ook niet (pre nerf)
AlanSmithee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:30:
[...]

Sorry hoor, key voor heriocs zijn werkelijk een lachertje. En ja, in het begin kan je best met blue/green mee. Wel zorgen dat je de juiste quest rewards regelt. Wij deden het met vier van die gear en een goede pally healer in epics. Met pally tank, 2 DPS warriors en een hunter. Dus setup was ook niet geweldig.
En anders wordt je wel "gedragen" door de rest van je party, dat wordt je bij PvP ook.
Sok / kaasje / madhunter?

Maar da's dan ook wel een imba groep : P

[ Voor 25% gewijzigd door ImdaMned op 25-01-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57219

Heeft iemand misschien ook problemen met een erg hoge ping (2000ms+)? Sinds woensdag heb ik hier last van. Mijn provider is Tiscali. Heb ook al geprobeerd al m'n addons en de WTF en WTB folders te verwijderen... hielp niet helaas.

Realm: Dunemaul (maar ik heb er ook op andere realms last van)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 57219 op 25-01-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:29
Maar als je net 70 ben hoef je niet noob geared te zijn.
Mijn grind mage heeft nu 15 dagen played, 13 dagen naar 70 ( net 2 dagen op 70 dus).
Heeft 6 craftable epics, voor de rest dungeon blues en de S1 damagestaff.
Het meest van deze gear lag al klaar voor ik 70 werd, op 65 gelijk begonnen met tailoring questen en de mats verzamelen en nee dit was geen alt die met teveel geld van mains gesponsord is.

De enige dungeons die ik met deze char op 70 gezien heb zijn de attunments voor Kara en toch zit ie al op 900fire damage en 33%fire crit selfbuffed.

Moraal van dit verhaal als je 70 dinged en nog noob green ben doe je toch zelf iets fout en is het niet zo gek dat je niet meegenomen wordt naar Heroics en Kara. Vaak omdat dit de mensen zijn die in hun mooie kara epics ook green stones en goedkope enchants stoppen. Zit je daar als guild op te wachten ?
Webgnome schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:39:
[...]
Als je 24/7 speelt misschien .. 2 a 3 uurjtes per dag ( aka normale mensen ) krijgen dat echt niet voor elkaar
Als je alleen AV doet moet je in 2 a 3 uur een kleine 4 a 5k honor verzamelen. Stukken minder dan 10k maar wel genoeg om elke 2 a 3 dagen een epic erbij te halen.
Het probleem begint dan pas als je tokens van AB, WSG en EotS moet hebben :p

[ Voor 21% gewijzigd door volder op 25-01-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwienO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-04 18:27
Hmm nieuw topic sorry

[ Voor 97% gewijzigd door ErwienO op 25-01-2008 14:35 ]

ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

Ik vind ook wel degelijk dat PvP epics makkelijk te krijgen zijn, zo heb ik op mijn warrior in een dagje AV en een avondje EotS (voor de marks) de S1 Mainhand gehaald. Houd er ff rekening mee dat ik tijdens het levelen enkel prot gear heb verzameld omdat ik wilde gaan tanken, en ik dus liep pvp te doen met lvl 60 epics zoals Titanic Leggings en de lvl 60 Gladiator Shoulders. Ik kan je verzekeren, als lvl 70 warrior in AV met nog geen 8k hp, word je serieus uitgelachen, maar ik heb toch lekker het zwaardje gehaald, en als ik wil kan ik makkelijk een hele S1 set op deze manier bij elkaar halen, lukt me in een week als ik een weekje vakantie heb.

Aan de andere kant haal je tegenwoordig in kara ook makkelijk epics. Ik ga nu mee als prot warrior, en ben in twee runs van blue met wat greens naar half epic gegaan. Heb ook al The Decapitator en Gorehowl mogen looten als prot warrior. Ik draag nog steeds enkele greens trouwens, maar ik kom wel aan 510 def, 12.9k hp en iets van 15k armor, wat buffed 15-16k hp oplevert en dus meer dan genoeg is om gans kara te maintanken.

En zeg nu niet je gaat mee met uber geared mensen en gaat leechen, nee, kara wordt gerund door alts van mijn guild sedert een paar weken en toen we begonnen was iedereen nog blue, alleen was de ervaring er wel omdat iedereen kara natuurlijk heeft gefarmed met zijn mains.

Verder levert een volledige kara run je nu 20+ badges op ook nog, kan je ook alweer snel een mooie epic mee halen.

Ik zag hierboven ergens echter wel een heel valide punt, en dat is dat kara farmen niet op 1 dag gebeurt, hier doe je zeker wel enkele weken over, toch zeker als je de instance wil clearen in 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.