Ik heb je hele post gelezen, 3x zelfs...
Iedergeval, het halen van PVP epixx kost minder effort, vandaar dat het easy epixx zijn. Ik vind het aan de ene kant jammer dat dit zo is, ondanks dat ik er ook dankbaar gebruik van maak overgens. Ik loop nu ook met 2 PVP items, omdat die voor mij veel makkelijker te halen waren als de PVE variant.
BG's is makkelijk een PUG te krijgen.. Een PUG in PvE zoals de meest oudgediende weten heeft net zoveel kans om te mislukken als een PvP PUG.. Nou steken we netzoveel moeite om een premade te maken als je je raid group aan het maken bent.. Als je dan geen andere premade tegenkomt win je bijna met zekerheid.. Het probleem zit het hem in dat je altijd rewards krijgt voor PvP.. Hoe meer imbalanced PvP is des te minder leuk is het voor de verliezende partij of slecht gegearde speler.. door altijd rewards te geven komt de verliezende partij terug om het nog eens te proberen.. PvP gaat dus minder om gear.. Haal gear weg bij PvE dan hou je alleen progressie over.. Ben benieuwd hoeveel man dan nog instances ingaan..
Ik snap wel
waarom het zo werkt, en tot op zekere hoogte is daar ook niets mis mee. De discussie is
dat het zo is. Sommige mensen vinden dat niks, andere kan het niets schelen. Eigenlijk zou het altijd pre-made vs pre-made moeten zijn, om het eerlijk te houden, maar dat is een andere discussie.
PVP gaat helemaal niet minder op gear. Zonder pvp-gear is er gewoon niets aan om te PVPen, en zonder pve-gear is er gewoon niets aan om te PVEen. Je hebt epicwhores, die zijn alleen uit op het paarse kleurtje, maar die zitten overal.
Bij zowel PVP als bij PVE gaat het om progressie. Of dat nu objectives halen, hoge persoonlijke rating of gewoon tegenspelers afmaken is, of het is een nieuwe boss killen in een instance, met 10 of 25 man. Het is beide het zelfde.
En hier moet ik op het Arena gedeelte inhaken.. een team is een team het enige wat belangrijk is dat je ze wilt verslaan.. Wat boeit nou of hun makkelijk aan hun epix zijn gekomen.. Snap niet eens dat mensen hier moeilijk over doen want dan PvPen ze met de verkeerde reden.. Waar de meeste mensen tegenwoordig over vallen is dat PvPers minder kijken naar PvEers hun gear.. dus het "kijk mij" gehalte is iets minder geworden..
edit: ik zie nog meer reacties maar zal niet op allen reageren.. sorry voor dat.. @work
Het gaat uiteraard om het verslaan van je tegenstanders. Dat sommige problemen hebben met hoe easy het is epixx te krijgen, is misschien niet goed voor te stellen, maar best logisch:
Na maanden sparen kan ik een LCD tv kopen, daar ben ik dan ontzettend gelukkig mee. Ik heb 'm een maandje in huis, en ik zie opeens dat de zelfde tv voor 50% van het geld te koop is. Misschien ligt het aan mij, maar dan baal ik.
Volgens mij is dát het punt vooral. Het zelfde zag je bij de komst van TBC; hoeveel mensen hebben toen niet lopen klagen dat de quest items even goed waren als hun end-game raid items?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.