[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.381 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
MrJey schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:08:
[afbeelding]

nieuwe header voor de pagina die ik nog aan het bouwen ben :)
Ziet er strak uit, alleen voor mijn gevoel matchen die kleuren van het fruit en het blauw van de banner niet goed met elkaar.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:51

Shrien

frequent snoozer

Laatst had ik even niets te doen.

Afbeeldingslocatie: http://i338.photobucket.com/albums/n431/Shrieny/aintlove_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
In de zwarte letters zit de "rotzooi" aan beide kanten, bij de rode niet. Dit zou ik nog even aanpassen. Verder wel een grappige prent. T idee van de draad erdoorheen ontgaat me alleen een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

H004 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:31:
In de zwarte letters zit de "rotzooi" aan beide kanten, bij de rode niet. Dit zou ik nog even aanpassen. Verder wel een grappige prent. T idee van de draad erdoorheen ontgaat me alleen een beetje...
Het idee daarvan is dat hij heel snel door Love heen gaat, als een kogel ofzo. Hoopte dat 'ie dat uitstraalde.
Voor de rest zitten er weinig gedachten achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Shrien schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:05:
[...]

Het idee daarvan is dat hij heel snel door Love heen gaat, als een kogel ofzo. Hoopte dat 'ie dat uitstraalde.
Voor de rest zitten er weinig gedachten achter.
Dat viel mij wel meteen ;) Leuk gedaan!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Jurryt schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:09:
Even wat werk van mij op een rijtje, het kan wezen dat je een paar al bent tegengekomen :)

check out:
My Site
My Blog

cheers,

Jurryt 'Jurgt' Visser

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en iets totaal anders
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je stijl is echt relaxed! vind het supergaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:41

Bjk

Tijdje geleden dat ik werk heb geplaatst. Sinds kort een nieuwe vormgeving gemaakt voor mijn bedrijfswebsite.

Afbeeldingslocatie: http://upload.halflife-2.nl/20081015-15897.jpg
(Wanneer je klikt kom je op de "live" website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04
Ziet er netjes uit. Geen opmerkingen over.
Qua functionaliteit heb ik wel een opmerking.
Die scrollbar horizontaal van die afbeeldingen is onduidelijk en werkt niet prettig. Automatisch scrollen op het moment dat je bij de linker/rechterrand ben, zou veel handiger zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

of dat het gelijk zou scrollen, moet nu weer uitvogelen dat ie pas gaat als je loslaat.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Copyman

Dode muis

Ik kreeg gisteren de visitekaartjes binnen die ik voor een vriendin heb gemaakt. Duizend stuks besteld bij Reclameland en zeer tevreden over de kwaliteit. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricesnip.nl/work/bm-druk-600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricesnip.nl/work/bm-druk-dof-600.jpg

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Zelf bedacht en ontworpen? Mooie kaartjes, mijn complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Copyman

Dode muis

Dankje. :)

Jep, ze kwam met de vraag om een logo te ontwerpen, dit werden als snel visitekaartjes en waarschijnlijk ook nog een website in een later stadium.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:06
Bjk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:32:
Tijdje geleden dat ik werk heb geplaatst. Sinds kort een nieuwe vormgeving gemaakt voor mijn bedrijfswebsite.

[afbeelding]
Hmm, ik ontdek nog wel een renderfoutje.. In Safari (3.1.2) op Mac OS 10.5 valt de content eraf, zonder een horizontale scrollbar te krijgen..
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/56wxl.png
Los daarvan een erg nette en overzichtelijke site! :)

Sweet! Ziet er erg netjes fris en zakelijk uit, net resultaat :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Heb je het over de plaatjes? want dat werkt met dat zwarte blokje erboven he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:41

Bjk

Iedereen bedankt voor alle opmerkingen (meer zijn altijd welkom). StevenP, volgens mij werkt het wel in Safari, en zie je inderdaad het zwarte blokje boven de afbeeldingen over het hoofd. (Wat mij het signaal geeft dat er iets van een "hint" bij moet komen met uitleg.)

Tjeemp, ik zat ook al te denken aan iets als een autoscroll. Ik zal er deze week eens in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 13:57
ik ben eens aan de slag gegaan voor een voorkant (+achterkant) van ons blad van het orkest waarin ik speel. iemand nog tips over wat er nog beter kan? ik ben wel van plan om het ontwerp grotendeels zo te houden als het zo is, maar andere input is nooit verkeerd :D

de voorkant moet op een A5 gedrukt worden, dus deze volledige image is 1 A4'tje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3213/2962202682_bbd3588ed2_o.jpg

(die letters op de achterkant zijn in het echt niet zo dik, dat is door de resize :X)

[ Voor 5% gewijzigd door Amplified op 21-10-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Bjk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:32:

[afbeelding]
Je grote buttons zoals 'home' zijn in kleine letters, maar in de tekst "U bevindt zich nu op Home" staat het dan weer met een hoofdletter, dat mag je aanpassen zodat het wel gelijk is imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Ik had werkelijk niks te doen:

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/9521/62914292tn5.png

Had toen nog een 1024*768 scherm, nu 1400*900 ik kan dus weer even vooruit.
Trouwens, neem dit niet helemaal serieus, dit is mijn alles eerste dingetje wat ik óóit heb gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welwel,

Heb net voor de allereerste keer met de Pen tool van photoshop gewerkt. Het bevalt me nu al. :D

Hier heb je het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/15f279w.jpg

Dit is wat ik er van maakte:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/fntcp.png (let niet op de text :P)

Nja, voor een allereerste keer vind ik het nog zo slecht niet. Nu iets aan het zoeken om nog wat meer te kunnen oefenen. Als er iemand inspiratie heeft mag diegene dat altijd even melden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Amplified schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:36:
ik ben eens aan de slag gegaan voor een voorkant (+achterkant) van ons blad van het orkest waarin ik speel. iemand nog tips over wat er nog beter kan? ik ben wel van plan om het ontwerp grotendeels zo te houden als het zo is, maar andere input is nooit verkeerd :D

[afbeelding]

(die letters op de achterkant zijn in het echt niet zo dik, dat is door de resize :X)
Mijn eerste indruk was, 'Oh dat ziet er nice uit' Dus wat dat betreft zit je wel goed MAAR ;)
Die 'extra' instrumenten op de rechter (voor?) pagina, waarom staan die daar. Vooral die dwarsfluit vind ik eerder afbreuk aan het geheel doen dan er wat aan toe te voegen. De foto die er al staat spreekt bij mij erg tot de verbeelding, iig. meer dan het laten zien van welke soorten instrumenten er exact bespeeld worden.
En de tekst op de linker pagina hoort volgens jou er niet zo uit te zien? Misschien wel handiger te om een plaatje te geven die er wél zo uit ziet als het moet, ook voor juist commentaar ;)
De tekst die er nu op staat lijkt op Comic Sans, en bovendien staat hij ernstig niet uitgelijnd in het vak, maar goed, dat is dus niet echt te beoordelen als dat niet is wat het moet zijn.

Hoop dat je hier wat aan hebt, het ziet er mooi uit maar ik zou eens sterk nadenken over de instrumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17
Amplified schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:36:

[afbeelding]

Ik ben het met ^^ eens: Die fluit moet weg (sowieso). Het liefst alleen die viool erop, dat staat mooi strak. De tekst op de achterkant zou ik in het zelfde lettertype doen als de tekst op de voorkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
* link weggeknipt *

eerste portfolio website... (let aub sowieso niet op de code) daar schort heel veel aan:P

in paint vormgegeven :p inmiddels opnieuw begonne aan nieuw en wat organischer portfolio

commentaar altijd welkom btw :D

Wil je feedback op het ontwerp van een website, post dan een screenshot (of twee) en geen directe link. Dankjewel! :) Bron: Richtlijnen voor showcases en WiP's

[ Voor 38% gewijzigd door een moderator op 22-10-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
@P-Nut;

Tsja, grappig gedaan maar eerlijk gezegd niet meer dan dat. Is het de bedoeling om daadwerkelijk opdrachtgevers binnen te halen met behulp van je site? Dan zou ik eens nadenken over wat zíj van jouw site zien, wat ze willen zien, etc. Het komt op mij erg over dat je een opdracht hebt gekregen over 'maak je eigen portfolio'.
Inhoudelijk:
De lap tekst op de eerste pagina is op z'n zachtst gezegd niet goed te lezen. De 'home' knop verdwijnt nadat ik op een jaar heb geklikt.
Dan weer over het beeld wat je wilt schetsen; voor een opdrachtgever is het natuurlijk absoluut niet interessant om te weten wat je in welk jaar gedaan hebt. Als je graag een indeling wilt maken neem dat iets als 'stoming' of 'activiteit' waar een ander zich ook een beeld bij voor de geest kan halen.

Nogmaals, je site is grappig en redelijk origineel maar het lijkt nu meer een schoolopdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Zit ook op die opleiding en ik denk dat dit de portfolio is die je aan docenten bij de assessment moet laten zien :P Daarin moeten gewoon alleen schoolopdrachten zitten, dus is sowieso absoluut niet interessant voor opdrachtgevers vind ik.

Er gaat bij mij iig maar een verrekte klein deel van mijn schoolopdrachten in mijn normale portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Laatst online: 16-09 09:50
Tjeemp schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:56:
Zit ook op die opleiding en ik denk dat dit de portfolio is die je aan docenten bij de assessment moet laten zien :P Daarin moeten gewoon alleen schoolopdrachten zitten, dus is sowieso absoluut niet interessant voor opdrachtgevers vind ik.

Er gaat bij mij iig maar een verrekte klein deel van mijn schoolopdrachten in mijn normale portfolio.
idd kschaam me nu ook een beetje.... maar heb grootse plannen voor een nieuw portfolio! helaas zijn mijn ideeën vaak niet te realiseren omdat ik teveel wilt :P iig bedankt voor de feedback:p

(ps ook in breda cmd? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
Killzone schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 01:55:
[...]

Ik ben het met ^^ eens: Die fluit moet weg (sowieso). Het liefst alleen die viool erop, dat staat mooi strak. De tekst op de achterkant zou ik in het zelfde lettertype doen als de tekst op de voorkant...
eerst even over het lettertype: dat is het zelfde lettertype :+ (Century Gothic) maar dat het er iets anders uitziet komt door de compressie, net zoals het dik weergeven wordt door de compressie (wat in werkelijkheid dus neit zo is) (zie het tekstje erbij :P)

ten tweede: klopt, ik vind het met alleen de viool ook mooier, maar alle instrumenten uit het orkest moeten erop (Viool = voor de viool, altviool, cello, Hobo, Dwarsfluit, Fagot, Trombone, Hoorn, Klarinet)
en die moeten er ook echt allemaal op, dus waar zou ik ze anders moeten doen? Idd ben ik zelf ook het minst tevreden over de dwarsfluit, daar heb ik ook het langst over zitten peinzen, maar kan geen betere plek bedenken...

wel bedankt beiden voor de reacties :D

[ Voor 5% gewijzigd door Amplified op 22-10-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
@Amplified

Tsja, dat is het probleem van werken voor een opdrachtgever (jouw orkest). Je moet wel bedenken dat een client (soms) wel weet wat hij wil maar niet altijd weet wat goed voor hem is. Wees niet bang om anders een paar extra opzetjes te maken die wat gebalanceerder zijn en die daarna voor te leggen. Eventueel met uileg erbij waarom jij vind dat jouw oplossing beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
@ Jasper: in feite ben ik volledig vrij om te doen en laten wat ik wil (behalve wat erop moet komen te staan qua tekst) maar ik wil niet 1 of 2 instrumenten buiten de boot laten vallen...

maar ik zal eens verder denken over wat ik eraan kan doen, ben namelijk erg bang dat de achterkant te druk gaat worden. misschien de fluit achter de viool plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

P-Nut schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:21:
[...]

idd kschaam me nu ook een beetje.... maar heb grootse plannen voor een nieuw portfolio! helaas zijn mijn ideeën vaak niet te realiseren omdat ik teveel wilt :P iig bedankt voor de feedback:p

(ps ook in breda cmd? ;) )
jazeker. 4e jaar alweer.

Mijn ideeën zijn altijd wel met veel kunst en vliegwerk te realiseren, maar net voordat ie af is heb ik alweer een nieuw idee, dus komen ze zelden af. En voor die van school doe ik mijn best niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Tjeemp op 22-10-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Laatst online: 12:36
Layout gemaakt voor hoveniersbedrijf. Helaas wou de man iets totaal anders in z'n eigen huisstijl, denk dat deze maar in de verkoop gaat. Ben nog wel benieuwd wat jullie ervan vinden! :)

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/15fq9fn.png

Sorry voor de copyright watermark ;), ben liever wat zekerder dat niemand 'm jat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
niemand jat 'm, veel te persoonlijk. Totaal niet beoordelen zo ;) Maar ziet er goed uit, wat te bruin maybe. Je tekstuitlijning links is wel major suckage ;)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
Mja ok, je weet maar nooit :)

En welke tekstuitlijning bedoel je? Gewoon het hele blok tekst? Of de naamtekst bovenaan?

Edit: of met de plaatjes rechts en de tekst links? :P Dat is idd wat lomp, maargoed vond 't wat gedoe in Photoshop O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Xelle op 25-10-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
het hele blok tekst, staat te ver naar rechts, is niet breed genoeg.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Over het algemeen gebeurt het niet zozeer dat een website ontwerp gejat wordt. Ze worden vaker geïmiteerd. Dus die watermerken heb je absoluut niks aan. Het is alleen maar hinderlijk om een goed idee te krijgen van het ontwerp en goede kritiek erover te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:41
Uberhaupt vind ik dat je 1) veel 2) te kleine en 3) lange tekst gebruikt. Probeer wat meer aan een goede typografie te sleutelen (ook al begrijp ik dat dit een concept is). Iets grotere regelafstand, iets ander en groter fontje, inleidend tekstje andere typeface te geven (of bold bijvoorbeeld) en je bent al een heel eind. :)

Verder snap ik je keuze voor die headerfoto wel maar ik vind hem wel erg druk. Misschien is het goed een wat rustiger (sfeer)beeld te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
Allen bedankt voor het commentaar :)

Typografie is idd nog niet de sterkste kant van dit ontwerp, dit wordt altijd nog anders bij de ontwerpen die ik maak. Misschien is de spacing links van de tekst wel iets te veel :/ Ik zal er in ieder geval nog even mee aan de slag en wat proberen om de tekst wat beter over te laten komen :)

Edit:

Zo update; tekst is aangepast. Groter gemaakt en iets meer regelspacing. Verder tekst breder gemaakt, spacing gelijk gezet met de topafbeelding. Ben benieuwd of jullie dit wat beter vinden? Ik denk zelf dat dit iig wel een goede verbetering is :)

Pruts moet er wel een link bij O-) : Klikje hierzo!

[ Voor 36% gewijzigd door Xelle op 26-10-2008 19:12 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

-knip- verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door DJH op 27-10-2008 09:24 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ben bezig met m'n portfolio website:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JEKYKTDA6PJGUyhI0dEb0FPv/thumb.png
Ja, hoop lege ruimte, maar bij het maken dacht ik slim te zijn lekker veel ruimte te nemen als het groter word...

In dat onderste witte vlak komt denk ik m'n laatste werk (5 items ofzo). Het plaatje weet ik nog niet, ik denk een plaatje van een piano.

Ook was ik van plan de navigatieknoppen bovenin wit te maken met zwarte tekst wanneer je er overheen hovert.

Tips en advies welkom :) .

Weet nog niet welk domein ik wil registreren. "jorickvanhees.com" of "jorickvanhees.nl" zijn beide vrij, maar eigenlijk wil ik alleen m'n voornaam oid. Helaas is "jorick.nl" bezet door een vage web 1.0 site, en is "jorick.com" te koop voor 1000 euro... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Killzone:
• Een major punt aangaande je dummytekst. Hoe persoonlijk je portfolio ook is, houd je dummytekst altijd serieus! Dit slaat op die laatste regel. Je hebt serieus aan dat ontwerp zitten werken, dan doet die tekst dat zo teniet. Nog veel belangrijker dan dat is waar het teruggevonden wordt en door wie. Misschien wel door je toekomstige werkgever! Het is veel netter om even op http://www.lipsum.com een tekstje te laten genereren.
• De manier waarop je JORICK boven het blok hebt gezet vind ik stijlvol. Waarom staat de naam eigenlijk rechts? Bewuste keuze?
• De tekst in de menubalk vind ik te groot. Ik heb het idee dat hij telkens naar de randjes toevloeit. Of dat de websitemaker denkt, dat ik blind ben :P
• Voor een kop, zoals boven je broodtekst, vind ik hem dan weer heel geschikt, die grootte.
• Plaatje links: als je niet weet wat erin moet komen, had je hem niet in je ontwerp moeten zetten.
Even nuanceren. Zo'n toekomstig plaatje kun je best vantevoren erin zetten, maar weet dan ook waarom je het doet. Je zou er bijvoorbeeld een prachtig initiaal van de letter J in kunnen zetten, of een nette pasfoto in zwart/wit (geen webcamshots of rare hoek kiezen). Maar als je echt niets kunt bedenken, vraag je dan af waar het idee vandaan kwam dat daar een plaatje hoorde.
• Plaatje onderaan idem dito. Wat wil je de lezer na het lezen van jouw boodschap nog duidelijk maken? Dat de pagina afgelopen is? Dat jij een fanatiek pianospeler bent?
• Verder is je uitlijning erg veilig, netjes overal 10 px paddings omheen. Maar de rechter padding springt uit de band! Dat zie je gelijk, dat zou ik niet doen. Ook netjes 10 px!

Nu even algeheel over je ontwerp. Ik vind het niet echt wat. Dat is voornamelijk omdat ik er niet uit kan halen wat jij nu met je website wil overbrengen op een bezoeker. Verplaats je in die bezoeker en stap even van het idee af dat je krampachtig iets moet neerzetten op het web dat er stylish uit moet zien. Doe na het lezen van deze reply even je ogen dicht en stel je het volgende voor: iemand loopt midden in de nacht door een pikkedonkere woestijn en opeens staat daar voor hem aan de hemel jouw website. Wat zal zijn eerste indruk zijn?

Mijn eerste indruk zou zijn: jee, ik ben in Las Vegas beland! Wat zouden die kleurtjes te maken hebben met Jorick? Misschien hou je wel erg van lichttechniek, of van regenbogen, of hou je meer van jongens dan van meisjes. Daar associeer ik 'regenboogkleurtjes' mee. Nou zijn er een hoop associaties te maken, maar ik zou de bezoeker niet eens het voordeel van de twijfel geven. Kies een paar kleuren, maar niet allemaal.
Anders gezien; websites met regenboogkleuren worden vaak van die web 1.0 glitterdingen, dat heb je op zich wel goed opgelost. Maar voor een wat minder 'Vegas neonbord' effect zou ik zeggen, kijk eens naar foto's van het Noorderlicht, van die sluiers die in de lucht hangen. Daarmee hebben mensen ook al gauw de associatie 'ooohh, kleurig effect, dat zou ik nooit kunnen maken'. Ik denk dat je die fascinatie over wil brengen, of niet?

Misschien zou je je hele pianohobby er anders in kunnen verwerken. Je zou van een foto de 'interface' van een piano kunnen overnemen. Onderkant van je website worden dan de toetsen, en de content komt mooi op de plek van de bladmuziek, voor je neus. Maak je er een vleugel van, dan kun je de menu-items laten dansen bovenop de piano door ze elk wat scheef te zetten. Zo verwerk je de piano niet krampachtig in je website en heb je gelijk een goede onderlegger voor waar je al je content moet laten. Een foto van jezelf neerzetten zou je bijvoorbeeld dan in een strak lijstje kunnen, naast de menu-items, bovenop de piano (niet dansend!). Dat geeft je wat houvast over hoe je je interface moet indelen en geeft de bezoeker gelijk een idee van: hey, hij houdt van piano's, dat is gemakkelijk, ik ga als het ware aan zijn piano zitten en navigeer door zijn site.

Ik heb er weer 'n veel te lang verhaal van gemaakt hè?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Enige wat ik er op aan te merken is: echt té klein, en niet in verhouding.
Persoonlijk zou ik ook voor meer ruimte tussen tekst / letter zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dark Blue schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:24:
Killzone:
• Een major punt aangaande je dummytekst. Hoe persoonlijk je portfolio ook is, houd je dummytekst altijd serieus! Dit slaat op die laatste regel. Je hebt serieus aan dat ontwerp zitten werken, dan doet die tekst dat zo teniet. Nog veel belangrijker dan dat is waar het teruggevonden wordt en door wie. Misschien wel door je toekomstige werkgever! Het is veel netter om even op http://www.lipsum.com een tekstje te laten genereren.
Haha, dat is meer iets wat ver terug gaat. Een vriend van mij bouwt ook websites, en samen doen we af en toe wat projectjes. Vaak als we wat aan elkaar laten zien, dan staat er als titel ook reet. Niet aan gedacht dat ik dit plaatje online zou gooien :P .
Ga ik inderdaad wel even aanpassen.
• De manier waarop je JORICK boven het blok hebt gezet vind ik stijlvol. Waarom staat de naam eigenlijk rechts? Bewuste keuze?
Wanneer die rechts staat vind ik het zo standaard. Kan aan mij liggen, maar ik vind tekst op een website dan heel erg tegen de linkerkant aanleunen. Als ik hem links zet, maakt het de website in mijn ogen wat meer dynamisch en wat meer gebalanceerd. Ook heb ik de titel niet boven het plaatje gezet. Het plaatje links, de titel rechts. Het plaatje links zetten, ziet er naar mijn idee niet echt mooi uit...
• De tekst in de menubalk vind ik te groot. Ik heb het idee dat hij telkens naar de randjes toevloeit. Of dat de websitemaker denkt, dat ik blind ben :P
Hier heb ik lang mee zitten prutsen. Het is nu inderdaad vrij groot, dat ga ik even aanpassen.
• Voor een kop, zoals boven je broodtekst, vind ik hem dan weer heel geschikt, die grootte.
• Plaatje links: als je niet weet wat erin moet komen, had je hem niet in je ontwerp moeten zetten.
Even nuanceren. Zo'n toekomstig plaatje kun je best vantevoren erin zetten, maar weet dan ook waarom je het doet. Je zou er bijvoorbeeld een prachtig initiaal van de letter J in kunnen zetten, of een nette pasfoto in zwart/wit (geen webcamshots of rare hoek kiezen). Maar als je echt niets kunt bedenken, vraag je dan af waar het idee vandaan kwam dat daar een plaatje hoorde.
Sowieso wil ik er een plaatje in, zodat de tekst wat afgewisseld word. Ik heb voor een opdracht op school nog wel een J. Ik ga voor m'n volgende versie wel een echt plaatje erin zetten.
• Plaatje onderaan idem dito. Wat wil je de lezer na het lezen van jouw boodschap nog duidelijk maken? Dat de pagina afgelopen is? Dat jij een fanatiek pianospeler bent?
Daar wou ik m'n laatste werk neerzetten. Zo word de lezer gelijk getrokken door wat interessants (hoop ik), zonder dat hij naar een andere pagina hoeft.
• Verder is je uitlijning erg veilig, netjes overal 10 px paddings omheen. Maar de rechter padding springt uit de band! Dat zie je gelijk, dat zou ik niet doen. Ook netjes 10 px!
Klopt, heb ik inderdaad weinig aandacht aan besteed.
Nu even algeheel over je ontwerp. Ik vind het niet echt wat. Dat is voornamelijk omdat ik er niet uit kan halen wat jij nu met je website wil overbrengen op een bezoeker. Verplaats je in die bezoeker en stap even van het idee af dat je krampachtig iets moet neerzetten op het web dat er stylish uit moet zien. Doe na het lezen van deze reply even je ogen dicht en stel je het volgende voor: iemand loopt midden in de nacht door een pikkedonkere woestijn en opeens staat daar voor hem aan de hemel jouw website. Wat zal zijn eerste indruk zijn?
Zelf weet ik het ook nog niet heel goed, maar het is op dit moment vooral om te kijken of ik zo'n website kan maken (zeker omdat ik nog maar 2/3 maanden om kan gaan met HTML en CSS). Ik vond de kleuren wel wat hebben, maar ik ga eens kijken wat voor effect het heeft wanneer ik andere kleuren gebruik. Ik heb een spectrum gebruikt omdat dat het zwart witte een beetje kleur gaf. Vaak zie je pagina's zwart wit, blauw grijs. Ik wou eens kijken hoe je alle kleuren erin kon stoppen, maar toch nog een stijlvol design kon hebben.
Mijn eerste indruk zou zijn: jee, ik ben in Las Vegas beland! Wat zouden die kleurtjes te maken hebben met Jorick? Misschien hou je wel erg van lichttechniek, of van regenbogen, of hou je meer van jongens dan van meisjes. Daar associeer ik 'regenboogkleurtjes' mee. Nou zijn er een hoop associaties te maken, maar ik zou de bezoeker niet eens het voordeel van de twijfel geven. Kies een paar kleuren, maar niet allemaal.
Anders gezien; websites met regenboogkleuren worden vaak van die web 1.0 glitterdingen, dat heb je op zich wel goed opgelost. Maar voor een wat minder 'Vegas neonbord' effect zou ik zeggen, kijk eens naar foto's van het Noorderlicht, van die sluiers die in de lucht hangen. Daarmee hebben mensen ook al gauw de associatie 'ooohh, kleurig effect, dat zou ik nooit kunnen maken'. Ik denk dat je die fascinatie over wil brengen, of niet?

Misschien zou je je hele pianohobby er anders in kunnen verwerken. Je zou van een foto de 'interface' van een piano kunnen overnemen. Onderkant van je website worden dan de toetsen, en de content komt mooi op de plek van de bladmuziek, voor je neus. Maak je er een vleugel van, dan kun je de menu-items laten dansen bovenop de piano door ze elk wat scheef te zetten. Zo verwerk je de piano niet krampachtig in je website en heb je gelijk een goede onderlegger voor waar je al je content moet laten. Een foto van jezelf neerzetten zou je bijvoorbeeld dan in een strak lijstje kunnen, naast de menu-items, bovenop de piano (niet dansend!). Dat geeft je wat houvast over hoe je je interface moet indelen en geeft de bezoeker gelijk een idee van: hey, hij houdt van piano's, dat is gemakkelijk, ik ga als het ware aan zijn piano zitten en navigeer door zijn site.
Mwoah, ik hou niet zoveel van piano's, het is meer dat ik heel veel van muziek hou, en ik de piano een mooi instrument vind. Ik wil het zeker niet de boventoon laten voeren :) .
Yup! 8)7 :P

Ik ga iig een versie 2 maken, en een beetje experimenteren met kleuren aan de zijkant. Bedankt iig voor je feedback, want hier heb ik zeker wat aan!

@Boven: Wat bedoel je met te klein en niet in verhouding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Dark Blue schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:24:
Killzone:
Ik vind het knap :P Het is een klein plaatje waar bijna niets opstaat, en waar mijns inziens weinig over te zeggen valt. Veel zwart, raar regenboogeffectje en een eenvoudige vlakverdeling. Het straalt even hard gezegd helemaal niets uit, en dat is jammer.

Daarom zou ik zelf helemaal niet reageren op de individuele stukjes van het ontwerp. Het is een nl. errrrg voorzichtig ontwerp.

Persoonlijk zou ik zeggen, terug naar de tekentafel. Ik krijg het gevoel dat je al een site aan het bouwen bent en daar een ontwerp omheen bouwt ofzo. Zorg eerst dat je een goeie visual hebt van de uitstraling van je site, zonder echt te kijken naar de praktische uitwerking. Pas dan ga je kijken hoe je daar een prettige interface van kan bouwen. Anders krijg je wat blokken zonder dat het echt een visueel totaalplaatje is.

1: Wat moet het uitstralen 2: Ontwerp dit 3: Werk dit uit.
En dus niet:
1: Werk de opzet van de site uit 2: Voeg hier wat ontwerpdingen aan toe 3: Probeer een leuke uitstraling hieraan te geven.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Killzone:
@Boven: Wat bedoel je met te klein en niet in verhouding??
Te grote letters/typografie in een te klein vlak met te weinig ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DarkX schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:07:
[...]
Persoonlijk zou ik zeggen, terug naar de tekentafel. Ik krijg het gevoel dat je al een site aan het bouwen bent en daar een ontwerp omheen bouwt ofzo. Zorg eerst dat je een goeie visual hebt van de uitstraling van je site, zonder echt te kijken naar de praktische uitwerking. Pas dan ga je kijken hoe je daar een prettige interface van kan bouwen. Anders krijg je wat blokken zonder dat het echt een visueel totaalplaatje is.
Dát had ik natuurlijk ook kunnen zeggen... :$

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Killzone schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:20:
Ben bezig met m'n portfolio website:
[afbeelding]
Ja, hoop lege ruimte, maar bij het maken dacht ik slim te zijn lekker veel ruimte te nemen als het groter word...

In dat onderste witte vlak komt denk ik m'n laatste werk (5 items ofzo). Het plaatje weet ik nog niet, ik denk een plaatje van een piano.

Ook was ik van plan de navigatieknoppen bovenin wit te maken met zwarte tekst wanneer je er overheen hovert.

Tips en advies welkom :) .

Weet nog niet welk domein ik wil registreren. "jorickvanhees.com" of "jorickvanhees.nl" zijn beide vrij, maar eigenlijk wil ik alleen m'n voornaam oid. Helaas is "jorick.nl" bezet door een vage web 1.0 site, en is "jorick.com" te koop voor 1000 euro... :|
zonder het verhaal van darkblue te hebben gelezen, hier mijn commentaar:
- ik zou allereerst meer ruimte van het scherm benutten. Waarom zo'n kleine site, ben je een klein persoon? (in figuurlijke zin)
- misschien kun je de site vormgeven adhv een grid
- die kleuren kun je denk ik wel wat feller maken, nu lijkt het of je niet echt weet of je ze nu wel of niet wilt laten zien.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
School opdracht, portfolio maken, resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://th05.deviantart.com/fs34/300W/f/2008/304/4/e/Splatter_Portfolio_by_JorzoR.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hey Jorzor, ik heb je even op de watch gezet ;) (op devientArt)

zie rkgfxnl

Ziet er leuk uit.. zekker die verf klodders zo!

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 30-10-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
RoyK schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:14:
Hey Jorzor, ik heb je even op de watch gezet ;)

zie rkgfxnl

Ziet er leuk uit.. zekker die verf klodders zo!
Thanks!

Ja is beetje me nieuwe stijl aant worden. Zie ook de "I Am Brand" op me DeviantART :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:11
JorzoR schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:09:

[afbeelding]

Wat mij opviel was de 'R' rechts, waar tussen de pootjes ook een klodder verf o.i.d. zit. Misschien kun je dat beter weghalen of juist duidelijk maken wat er dan onder zit.
Verders ziet het er netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
daboemann schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:24:
[...]

Wat mij opviel was de 'R' rechts, waar tussen de pootjes ook een klodder verf o.i.d. zit. Misschien kun je dat beter weghalen of juist duidelijk maken wat er dan onder zit.
Verders ziet het er netjes uit :)
Ja klopt (ff gefixt), der zijn nog wel een paar dingen die niet kloppen, zoals de schaduw die linksonder en rechtsonder 'breekt' . Maarja, vind het wel best zo :+
Over een paar daagjes hoor ik of ie voldoende is, maar dat is ie wel. Voor die school opdracht ging het eigenlijk alleen om de XHTML en CSS ;p

[ Voor 12% gewijzigd door JorzoR op 30-10-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:10
Voor mijn Studie vereniging moet ik een poster ontwikkelen voor onze borrel. Het thema is Klunen, maar probeer dat maar eens in je poster te verwerken |:(

Naja, dit is er ongeveer uitgekomen:
Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/7633/klunenbd5.png

Ik blijf moeite hebben met het thema. klunen betekend letterlijk 'met je schaatsen over het land lopen', maar de bedenkster heeft meet een 'iedereen in z'n skipak' idee. Maarja, hoeveel foto's heb je nou van gekken in een skipak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 14-08 16:39

[afbeelding]

Shit! Mooie layout. Had ik die skils maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

[afbeelding]

Ik vind de buitenrand wel mooi en de witte verfklodders ook (die zijn mooi uit de verf gekomen!). Wel wil ik er over zeggen dat zulke grote elementen je pagina gelijk kenmerken; de nonchalance die het skelet van je pagina uitstraalt moet je ook kunnen combineren met de inhoud, die niet altijd in diezelfde nonchalante stijl zal zijn. Ook maken die verfklodders wel erg grote plaatjes, voor een website niet zo praktisch vind ik.
Dan alles binnen het vlak:
- de titel met je naam en het woord portfolio vind ik erg dichtlopen, alsof de letters té vet zijn
- je menu-uitlijning lijkt geen bewuste keuze, hij zweeft nogal
- je content heeft ook geen vaste kantlijn
- de footer onderaan het blok met daarin een copyrightvermelding en je naam ... waarom zo groot?
- de pijlen 'bekijk portfolio per jaar' waar zweven die heen?

Je zegt zelf dat dit een opdracht was om html en css te oefenen; hamvraag: ben je er uit gekomen met je code? Is dit een screenshot of is dit gemaakt in Photoshop?
Sadieka schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:22:
Voor mijn Studie vereniging moet ik een poster ontwikkelen voor onze borrel. Het thema is Klunen, maar probeer dat maar eens in je poster te verwerken |:(

Naja, dit is er ongeveer uitgekomen:
[afbeelding]

Ik blijf moeite hebben met het thema. klunen betekend letterlijk 'met je schaatsen over het land lopen', maar de bedenkster heeft meet een 'iedereen in z'n skipak' idee. Maarja, hoeveel foto's heb je nou van gekken in een skipak :?
Mm, op dat plaatje van dat skipak moet je je niet zo vastpinnen. Ik heb nu het gevoel dat je je nog teveel vastklampt aan dat ene lettertype en aan roze en wit en dat die hele achtergrond zwart moet zijn.
Je zou met de pentool ook een rare vorm kunnen tekenen waarin je je tekst kwijt kunt. Sowieso zou je een witte horizontale balk kunnen plaatsen om het geheel een beetje te breken. Zwart op grijs leest namelijk slecht en roze op grijs al niet veel beter.

Probeer wat vrijer te denken over wat bier drinken in een ski-sfeer inhoudt. Schrijf woorden op die je daar bij vindt passen. En probeer ook los te komen van het idee dat je een rechthoekig blaadje moet vullen. Ter vergelijk: als je naar televisie kijkt zie je ook niet de hele tijd acteurs zich vastgrijpen aan de randen van het beeld omdat ze binnen dat kader moeten blijven. Je kunt je onderwerpen uit beeld laten lopen, je kunt diepte zien. Dat heb je met 'KLUNEN' al goed gedaan maar het woord valt door z'n ielheid wat weg tegen de achtergrond. Die strepen daarentegen zijn weer lekker wild! Doen me denken aan de sporen die je met schaatsen trekt door 'n grasveldje.

[ Voor 41% gewijzigd door Dark Blue op 30-10-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Dark Blue schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:18:
[...]

Ik vind de buitenrand wel mooi en de witte verfklodders ook (die zijn mooi uit de verf gekomen!). Wel wil ik er over zeggen dat zulke grote elementen je pagina gelijk kenmerken; de nonchalance die het skelet van je pagina uitstraalt moet je ook kunnen combineren met de inhoud, die niet altijd in diezelfde nonchalante stijl zal zijn. Ook maken die verfklodders wel erg grote plaatjes, voor een website niet zo praktisch vind ik.
Dan alles binnen het vlak:
- de titel met je naam en het woord portfolio vind ik erg dichtlopen, alsof de letters té vet zijn
- je menu-uitlijning lijkt geen bewuste keuze, hij zweeft nogal
- je content heeft ook geen vaste kantlijn
- de footer onderaan het blok met daarin een copyrightvermelding en je naam ... waarom zo groot?
- de pijlen 'bekijk portfolio per jaar' waar zweven die heen?

Je zegt zelf dat dit een opdracht was om html en css te oefenen; hamvraag: ben je er uit gekomen met je code? Is dit een screenshot of is dit gemaakt in Photoshop?

[...]
Over je punten:
- Ik heb Arial Black gebruikt, idd erg vet, maar ik vind het wel wat hebben.
- Klopt, het menu staat beetje verkeerd. Heb alles in 1 dag gemaakt, als ik weer de tijd heb ga ik het even wat netter maken
- Uhm wel? De 'titels' en de plaatjes op die pagina wilde ik ook meer laten opvallen om het net even anders en in het midden te zetten. Zo oogt de hele site niet zo saai/eentonig.
- Waarom zo groot? Letter grootte 10px vind ik niet groot?
- Wat bedoel je nu met zweven? Ze staan niet in het midden, maar dat wil ik ook niet. Ze wijzen naar de portfolio 'content'. Het effect zie je denk ik pas als er meer instaat.
Heb je de pagina wel bekeken? Want hij staat op: http://school.unreal-media.com (staat op de deviantart pagina)

Het is een screenshot van de pagina via Firefox. XHTML is 1.0 Strict gevalideerd en CSS is ook ok.

Nogmaals, het is in 1 dag gemaakt. Dus voor de puntjes op de i heb ik nog geen tijd gehad, omdat het in eerste instantie voor de opdracht om XHTML en CSS ging. ;)
Maar vond het al wel leuk om het te 'showen' :)

[ Voor 13% gewijzigd door JorzoR op 30-10-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik ben DB niet, maar aangezien ik het deels eens ben antwoord ik toch wat vragen ;) Als je iets heel anders bedoelt Blue dan moet je het maar zeggen :P
JorzoR schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:59:
[...]

- Uhm wel? De 'titels' en de plaatjes op die pagina wilde ik ook meer laten opvallen om het net even anders en in het midden te zetten. Zo oogt de hele site niet zo saai/eentonig.
Ze springen nu allemaal een beetje naar willekeur in, maar lijnen verder nergens aan. Daardoor krijg je het gevoel dat content 'zweeft'. Probeer bij een design om zowel horizontaal als verticaal om je elementen -waar mogelijk- visueel te verankeren zodat alles meer 1 geheel lijkt. Als je bijv. zorgt dat de plaatjes met titels gelijk staan aan de linkerzijde met het menu erboven, dan breng je al een stuk meer rust in je site.
- Waarom zo groot? Letter grootte 10px vind ik niet groot?
Je letters zijn niet groot, maar de gehele footer neemt wel veel (nodeloze) ruimte in. De hele witruimte tussen je footertekst en het einde van de pagina lijkt nogal... loos.
- Wat bedoel je nu met zweven? Ze staan niet in het midden, maar dat wil ik ook niet. Ze wijzen naar de portfolio 'content'. Het effect zie je denk ik pas als er meer instaat.
Beetje zelfde verhaal. Ze zweven omdat ze nergens aan verankerd zijn. Links is er een bepaalde ruimte, rechts een grotere ruimte, maar ik kan niet ontdekken waarom je die afstanden op die manier gekozen hebt. Het lijkt erg willekeurig, alsof ze ook een centimeter naar rechts hadden kunnen staan. Is er een rede voor deze afstand?

Waarom lijnen ze niet links of rechts met de titel om maar iets te noemen? Ze zijn nergens mee verbonden en lijken random neergegooid, vandaar 'zweven'.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik wil voorop stellen dat ik het een zeer nette stijl vind, ziet er erg netjes uit. :)
Om een aantal verbeterpuntjes / opbouwende kritiek wat meer body te geven heb ik even een kleine 'overlay' gemaakt op jou portfolio:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/ipmnhg.jpg
De roze lijntjes geven margins, waaraan je kan zien dat het nog niet heel strak is. Bijna alle lijntjes zijn namelijk nét iets anders, de ene is 10px, de ander 9px en weer een ander kwam ik op 13px uit geloof ik. Door meer eenheid in zoiets te vormen, zal de site een stuk rustiger en professioneler eruit zien.

Zelfde geldt voor de groene strepen, zoals je ziet zit de 'splitsing' maar ergens er tussen. Althans, zo oogt het. Laat je bijvoorbeeld het 'rechter blokje' samenvallen met het begin van Aardweg, dan zal het al een stuk rustiger ogen. Ook bijvoorbeeld het witte randje die je helemaal links wel hebt (naast het lichtgrijze vak met je content), als je deze rechts er ook in schuift krijg je een synchroner en daardoor netter ogend beeld.

Keep up the good work! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:42

Exigence

dnkroz

Ik heb net een opzet gemaakt voor een website waar ik wat foto's (series en misschien los spul) van mijzelf kan showen voor ieder die toevallig langs surft :P

Ik wilde het graag simpel houden. Ben wel van plan het lettertype van de kop zo te houden, door middel van sIFR kan ik mooi mijn eigen lettertype behouden.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3055/3002166947_fea5c2b26f.jpg
Klikbaar voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:10
Dark Blue schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:18:
[...]

Mm, op dat plaatje van dat skipak moet je je niet zo vastpinnen. Ik heb nu het gevoel dat je je nog teveel vastklampt aan dat ene lettertype en aan roze en wit en dat die hele achtergrond zwart moet zijn.
Je zou met de pentool ook een rare vorm kunnen tekenen waarin je je tekst kwijt kunt. Sowieso zou je een witte horizontale balk kunnen plaatsen om het geheel een beetje te breken. Zwart op grijs leest namelijk slecht en roze op grijs al niet veel beter.

Probeer wat vrijer te denken over wat bier drinken in een ski-sfeer inhoudt. Schrijf woorden op die je daar bij vindt passen. En probeer ook los te komen van het idee dat je een rechthoekig blaadje moet vullen. Ter vergelijk: als je naar televisie kijkt zie je ook niet de hele tijd acteurs zich vastgrijpen aan de randen van het beeld omdat ze binnen dat kader moeten blijven. Je kunt je onderwerpen uit beeld laten lopen, je kunt diepte zien. Dat heb je met 'KLUNEN' al goed gedaan maar het woord valt door z'n ielheid wat weg tegen de achtergrond. Die strepen daarentegen zijn weer lekker wild! Doen me denken aan de sporen die je met schaatsen trekt door 'n grasveldje.
Bedankt voor je commentaar! Ik heb *voor zover ik dat kan / snap* geprobeerd het wat toe te passen en wat nieuws geproduceerd. Nu mogen mijn lieftallige mede-organisatoren kiezen ;)
Dit is een nieuwe versie:

Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/8092/affiche121dq7.png

Je zegt dat ik teveel vast houdt aan het letterype, bedoel je dat ik voor de belangrijke informatie zoals tijd/plaats etc een ander / strakker lettertype moet gebruiken?

Ik heb ook direct een nieuwe 'opdracht'. Het volgende feest heeft namelijk als thema 'strak in je pak'. Let's have some fun xD

Darkblue, ik zag dat je in Enschede woont en ook af en toe op de Uni rondloopt. Als je volgende week toevallig eens de spiegel binnenloopt zie je welke versie het is geworden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Sadieka schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:11:
[...]
Darkblue, ik zag dat je in Enschede woont en ook af en toe op de Uni rondloopt. Als je volgende week toevallig eens de spiegel binnenloopt zie je welke versie het is geworden :p
Ow, dan hoop ik dat deze het wordt! Ik vind hem echt veel dynamischer en leesbaarder geworden! Duidelijker ook vooral. Ik kom eigenlijk nooit in de Spiegel (dit typend zit ik in Vrijhof-café en als ik goed over m'n linkerschouder kijk kan ik vanaf hier de Spiegel wel van buiten zien :P ) maar ik ben erg benieuwd welke poster het gaat worden! :Y) Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 16-09 10:37
Had deze een tijdje geleden ook gepost maar ben nu pas weer mee bezig geweest. Zit verder geen gedachte achter, puur om te oefenen.

Aanrader: load je plaatje even up bij een andere gratis imagehost, want deze verspreidt hele nare virushoudende dll-files.

[ Voor 41% gewijzigd door een moderator op 07-11-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Grote header.. niet erg handig.. Probeer de boel beetje in balans te maken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 16-09 10:37
simon schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:55:
Grote header.. niet erg handig.. Probeer de boel beetje in balans te maken.
Met de header ben ik nog niet klaar. Deze wordt nog aangepast :)

En ehhh. ff een nieuwe hosting zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:52

Kvn

Exigence schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:22:
Ik heb net een opzet gemaakt voor een website waar ik wat foto's (series en misschien los spul) van mijzelf kan showen voor ieder die toevallig langs surft :P

Ik wilde het graag simpel houden. Ben wel van plan het lettertype van de kop zo te houden, door middel van sIFR kan ik mooi mijn eigen lettertype behouden.

[afbeelding]
Klikbaar voor groot
Ik zou de tekst rechts wat meer ruimte geven, grotere line-height en eventueel wat extra letterspacing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 17-09 13:50

Maverick2001

Never look back

Mijn eerste test met mijn wacom A5.

Ben nog bezig met fine-tunen maar hoor graag jullie commentaar.

Wat mij bij tutorials op internet opvalt is dat de lijnen vaak veel strakker zijn! Hebben jullie tips?

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/1280/killbillmetkleurzd7.jpg

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Misschien dat ik wel wat tips heb, gebruik sinds niet al te lang ook een Wacom en kan sowieso nog niet zo scherp tekenen als ik dat vaak op tutorials zie. Natuurlijk komt dat ten dele doordat de makers van tutorials meestal al redelijk wat tekenervaring hebben.

Wat je wel kunt doen is:
- Tekenen terwijl je verder inzoomed, als je terugzoomed heb je waarschijnlijk een strakkere lijn.
- (Als je photoshop gebruikt) bij 'Brush settings' kun je 'smoothing' aanzetten.
- Veel oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

wat je niet moet vergeten is dat een tekentablet niets anders is dan gereedschap. Oefenen en programma beheersing zijn heel belangrijk om tot een mooi resultaat te komen. Lekker blijven oefenen en spelen met de afstelling van je kwast.

Ik werk graag met een kwast die als een punt begint, maar reageert op de pressure die ik op de pen uitoefen. Hoe harder ik druk hoe breder de kwast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurryt
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-08 17:30
Weer even eentje van mij. Deze is gedaan voor een contest. Check Contest door hier te klikken en zou het op prijs stellen natuurlijk dat je vote, haha.

Thema:
"Apocalyptic Christmas"
The cost of living is up, our savings are gone, our jobs are at risk and the economy is in free-fall. Now all we need is a seasonal greeting card to match!

Mijn input:
"Let's Just Think"
The crisis is overwhelming everyone, the rich, the poor and the average guy. I wanted to capture the emotion this crisis brings with it. The guy is thinking how he can live with no money anymore. This year, we’re going to skip Christmas. This year, we’re going to think about a better future and how to solve the problems we have now

Linkje naar DA hier
Afbeeldingslocatie: http://fc52.deviantart.com/fs39/f/2008/322/0/1/Lets_just_think__by_Jurryt.jpg

Enjoy, bedankt!

groetjes,

Jurryt
jurgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

Beetje gekloot met mijn nieuwe Bamboo One:

http://i83.photobucket.co...oney3K/11thdoctor_800.png

Nog niet helemaal tevreden. Vooral de linkerarm heeft echt zo'n "Ik heb hier de clone stamp tool een beetje te veel gebruikt"-uitstraling.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Stoney3K schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:42:
Beetje gekloot met mijn nieuwe Bamboo One:

http://i83.photobucket.co...oney3K/11thdoctor_800.png

Nog niet helemaal tevreden. Vooral de linkerarm heeft echt zo'n "Ik heb hier de clone stamp tool een beetje te veel gebruikt"-uitstraling.
Haha daar is behoorlijk wat gesmudged.
Hoe heb de beste meneer 'uitgeknipt' ? Ik zou als ik jou was eens met de pentool gaan oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Laatst online: 06-12-2024
Uitnodiging voor CLUB KORSAKOV, 85mm * 55mm, 450gr. mat gestreken papier

Afbeeldingslocatie: http://www.vruchtvlees.com/nl/uploads/images/404937835_6_1d69.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.vruchtvlees.com/nl/uploads/images/404932309_6_rymB.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was eergisteren begonnen met mijn tweede probeersel tot Vector Art. Ditmaal koos ik ervoor om onmiddellijk met een echte foto te beginnen, een foto van 1- of 2 jaar geleden van mijn vriendin. :)

Hier is een WIP1, ik gok op 3 uurtjes werk.
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2qntzdj.png
(Originele foto iets van een 2448x3264)

Zelf ben ik er toch al redelijk tevreden mee. :) What about jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
nette rechte lijnen :) nog niet heel veel in te zien aangezien je nog niet erg veel details erin hebt gebracht (vooral het gezicht doel ik nu op)
hoeveel detail ben je eigenlijk van plan om erin te brengen????

ikzelf ben ook maar weer eens bezig geweest, wederom voor de voorkant van het blad "nootjes". De vorige versie die ik gemaakt heb (zie verder terug in het topic) was volledig in kleur, maar deze versie (en uitgave) is zwart-wit, en die ik eerder heb gemaakt zal in een latere uitgave verschijnen.

Mijn inspiratie was zeg maar -10.000 dus het is niet verschrikkelijk origineel, maar ik vind hem toch best leuk geworden, en wil hem graag met jullie delen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3176/3059425324_283db99459.jpg

http://www.flickr.com/pho...5@N08/3059425324/sizes/l/ voor groot.

Graag reacties :)

[ Voor 0% gewijzigd door Amplified op 25-11-2008 18:52 . Reden: eventjes check images toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Amplified schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:51:
nette rechte lijnen :) nog niet heel veel in te zien aangezien je nog niet erg veel details erin hebt gebracht (vooral het gezicht doel ik nu op)
hoeveel detail ben je eigenlijk van plan om erin te brengen????

ikzelf ben ook maar weer eens bezig geweest, wederom voor de voorkant van het blad "nootjes". De vorige versie die ik gemaakt heb (zie verder terug in het topic) was volledig in kleur, maar deze versie (en uitgave) is zwart-wit, en die ik eerder heb gemaakt zal in een latere uitgave verschijnen.

Mijn inspiratie was zeg maar -10.000 dus het is niet verschrikkelijk origineel, maar ik vind hem toch best leuk geworden, en wil hem graag met jullie delen :)

[afbeelding]

http://www.flickr.com/pho...5@N08/3059425324/sizes/l/ voor groot.

Graag reacties :)
Die rondvliegende noten / Fsleutels / bassleutels etc leuk bedacht, niks meer aan doen. Ik zou wel wat met de typografie gaan doen.. Misschien kan je een beetje hip / strak lettertype pakken en hier wat mee spelen? Kijk nog eens terug naar de lijnen in je oude ontwerp, misschien kan je de basic lijnen wel overnemen?
Succes! :)

MaKKo: Ziet er heel simpel maar netjes uit :) Gewoon in 1 stijl gehouden, niks op aan te merken denk ik zo.
Guhse: ziet er leuk uit, netjes gedaan :) Nu inderdaad wat detail erin gaan werken, dan komt het allemaal nog een stuk beter uit. Trouwens, heb je dit met een tekentablet of met de muis gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuShe: ziet er leuk uit, netjes gedaan :) Nu inderdaad wat detail erin gaan werken, dan komt het allemaal nog een stuk beter uit. Trouwens, heb je dit met een tekentablet of met de muis gedaan?
Alles met de muis. :)

Voordat ik met verder detail begin eerst nog andere arm en benen afwerken. Eens kijken hoeveel detail ik er in kan brengen zonder dat het 'té' wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

stevenP schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:26:
Guhse: ziet er leuk uit, netjes gedaan :) Nu inderdaad wat detail erin gaan werken, dan komt het allemaal nog een stuk beter uit. Trouwens, heb je dit met een tekentablet of met de muis gedaan?
Persoonlijk doe ik ook altijd vector met de muis, een tekentablet heeft nog wel eens het punt dat ie gaat wiebelen tussen een aantal pixels, vrij irritant als je met puntjes neerzetten bezig bent. En sowieso zie ik in het geval van de pentool niet echt het voordeel van een tablet. Als je gaat freehanden is het natuurlijk wat anders...

@Guhse: Verder zijn denk ik de details van het shirt goed, nog wat meer schaduw en highlights in het gezicht en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het gezicht ben ik idd nog niet zo heel tevreden. Maar laat ik eerst de rest van het lichaam afwerken. :) De benen & broek wordt lekker lastig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik ben de laatste tijd maar weer eens wat meer aan het experimenteren met combinaties tussen photoshop (pixel) en illustrator (vector) en kon het niet laten maar eens één twee van deze experimenten te posten:

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/5564/bankstation600pxyz3.jpg

link naar het origineel
Alle credits voor het orignele beeld zijn uiteraard voor de fotograaf Paul Preacher

nr 2.

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/6039/merelpp2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 26-11-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:01:
Ik ben de laatste tijd wat meer aan het experimenteren met combinaties tussen photoshop en illustrator en kon het niet laten maar eens één van deze experimenten te posten:

[afbeelding]

link naar het origineel

Alle credits voor het orignele beeld zijn uiteraard voor de fotograaf Paul Preacher
Deze stijl vind ik erg vet! Enkel die witte lijnen met glow vind ik er niet helemaal bij passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:35:
[...]

Deze stijl vind ik erg vet! Enkel die witte lijnen met glow vind ik er niet helemaal bij passen..
Persoonlijk vond ik dit juist de sfeer van de afbeelding bepalen, zie onder voor zonder ;)

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/3091/bankstation600pxnoglowgg0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

floriske.nl schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:59:
[...]

Persoonlijk vond ik dit juist de sfeer van de afbeelding bepalen, zie onder voor zonder ;)

[afbeelding]
Zonder de witte strepen vind ik de stijl een stuk treffender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

Shrien schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:14:
[...]

Zonder de witte strepen vind ik de stijl een stuk treffender.
Dit schreeuwt natuurlijk gewoon 'graphic novel'-style... niet echt 100% comicbook maar ook niet fotorealistisch. Me like :)

Anyway, eerste experimentje met wat freehand:

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/752/forticartooncopycs1.png

(Mind you, ik heb nul experience met cartoon-tekenen :p)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:59:
[...]

[afbeelding]
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met de sfeer. Zonder lijnen ziet het er idd 'gewoon' als een cartoon uit wat ik juist weer erg vet vind. Dat je er een eigen draai aan probeert te geven is erg goed! Misschien iets meer letten op de plaatsing van de lijnen? Vooral die lijn om de paal vind ik storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Excuses voor mijn late reactie, maar ik ben er een paar dagen tussenuit geknepen ;)

Thx voor alle opbouwende kritiek (met name omtrent de lijnen ;)) kan me heel goed voorstellen waarom de versie zonder lijnen voor velen de voorkeur heeft vanwege de meer "cartoon" uitstraling, maar zeker gezien de periode van het jaar blijft de versie met lijnen mijn favoriet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik vind die met lijnen an sich ook mooier, alleen die kringel naar boven toe past er niet zo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Uit 'een paar uurtjes vrij' is vandaag weer een concept voor een portfolio-iets ontstaan..

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/out5w8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

floriske.nl schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:39:
Excuses voor mijn late reactie, maar ik ben er een paar dagen tussenuit geknepen ;)

Thx voor alle opbouwende kritiek (met name omtrent de lijnen ;)) kan me heel goed voorstellen waarom de versie zonder lijnen voor velen de voorkeur heeft vanwege de meer "cartoon" uitstraling, maar zeker gezien de periode van het jaar blijft de versie met lijnen mijn favoriet ;)
Ik vind die met lijnen absoluut niet beter.

De lijnen ogen random en je ogen worden er onrustig van. De plaat heeft geen duidelijke focus meer.
Als je dingen wilt toevoegen aan de originele compositie zou ik vanuit het Underground bord starten en vanuit daar de compositie opbouwen.

Het heeft mijns inziens absoluut geen toegevoegde waarden om een paar witte kringeltjes met een glow er omheen in deze foto te zetten. Het blijft nog steeds hetzelfde concept alleen met een paar wittige dingen. Ik vind dat als je zo'n ding wilt 'bewerken' je wel een nieuw verhaal als het ware moet vertellen en niet zomaar iets erin doen om er maar iets in te doen.

Het idee van het afgeragde foto-papier er omheen vind ik leuk, maar het realisme daarvan past absoluut niet bij de schetsmatigheid van de rest van de illustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Tjeemp schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:06:
[...]

Ik vind die met lijnen absoluut niet beter.

De lijnen ogen random en je ogen worden er onrustig van. De plaat heeft geen duidelijke focus meer.
Als je dingen wilt toevoegen aan de originele compositie zou ik vanuit het Underground bord starten en vanuit daar de compositie opbouwen.

Het heeft mijns inziens absoluut geen toegevoegde waarden om een paar witte kringeltjes met een glow er omheen in deze foto te zetten. Het blijft nog steeds hetzelfde concept alleen met een paar wittige dingen. Ik vind dat als je zo'n ding wilt 'bewerken' je wel een nieuw verhaal als het ware moet vertellen en niet zomaar iets erin doen om er maar iets in te doen.

Het idee van het afgeragde foto-papier er omheen vind ik leuk, maar het realisme daarvan past absoluut niet bij de schetsmatigheid van de rest van de illustratie.
thx, dit is kritiek waar ik iets mee kan _/-\o_

De gedachte achter de witte lijnen was om een "kerst- /winterachtige" sfeer neer te zetten, persoonlijk vond ik ze op deze manier als aangegeven deze sfeer zeker neerzetten, maar uit de reacties blijkt wel dat het misschien toch een beetje overdone of niet duidelijk genoeg is.

Wat betreft het afgeragde fotopapier, dit heb ik al zo simpel mogelijk opgezet, niet meer gedaan dan met een ruwe brush de randen gemaskerd en een effen kleur rand toegevoegd. De schaduw maakt het misschien iets te realistisch en zou ik natuurlijk nog hard kunnen maken in plaats van blurred.

thx voor je uitgebreide verhaal (en alle overige reacties uiteraard!) maar ik laat deze plaat voor wat het is en ga weer eens wat verder rommelen ;)

Edit: kwam overigens in de "archieven" nog een andere afbeelding in min of meer dezelfde stijl tegen (voorloper van de eerder geposte plaat).

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/3452/retroscooterjy9.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 02-12-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Als het je om de kerst-achtige sfeer gaat moet je eigenlijk toch eens nadenken over wat kerst bij jou oproept.

Bij mij is dat bijvoorbeeld warme straatverlichting, rode groene lampjes, sneeuw, versierde gevels, gezelligheid.
Dat gevoel roep je bij deze absoluut niet op. Oke, er zat wat wits in, dus dat kan sneeuw betekenen. Maar als je wilt dat het sneeuw voorstelt moet je het wel op de plekken doen waar sneeuw zou liggen in zo'n straatbeeld. Ook denk ik dat de de witte lijnen veel minder gedetailleerd zijn dan het basis-ontwerp dat je hebt gemaakt van de originele foto. Het lijkt er echt op gekalkt en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
Ik zit al langer te klooien met een layout voor mijn portfolio kwa webdesign. Zijn al genoeg ontwerpjes geweest zoals dit bijvoorbeeld. Deze layout voldeed echter niet helemaal, en was er ook niet zo enthausiast meer over...

Gisteravond kwam ineens het ene idee na het andere opzetten voor een nieuwe layout, waardoor het pas 3 uur was dat ik mijn bed in dook :P Anyway het resultaat tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3274/3077318716_1e99194aca.jpg
(Klik voor grotere versie)

Owja, alle kritiek is altijd welkom :) Het liefst natuurlijk wel een beetje onderbouwd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Xelle op 02-12-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaKK0 schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:14:
Uitnodiging voor CLUB KORSAKOV, 85mm * 55mm, 450gr. mat gestreken papier

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi werk man, niets op aan te merken :)

Hier een werkje van mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.dames-heren.nl/concept20089.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:15:
[...]

Mooi werk man, niets op aan te merken :)

Hier een werkje van mij.

[afbeelding]
Ziet er leuk uit, maar ik zou gaan voor wat betere afbeeldingen voor de kurk en de platenspeler :P
Het istockphoto logo op de platenspeler staat niet heel erg professioneel, en de kurk is een beetje low-res.

[ Voor 13% gewijzigd door Shrien op 02-12-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know. Die afbeeldingen worden aangeschaft nadat het concept is goedgekeurd :)
Ik heb de resolutie sowieso laag gehouden zodat het bestand snel te laden is op het internet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Shrien schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:40:
Uit 'een paar uurtjes vrij' is vandaag weer een concept voor een portfolio-iets ontstaan..

[afbeelding]
Wat is er tegenwoordig mis met beginnen vanuit een schets of een pentekening? Dit ontwerp is nog zo ver van uitvoerbaar. Ik vind dat je te weinig hebt nagedacht en te snel Photoshop erbij hebt gepakt.
floriske.nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:05:
[...]

thx, dit is kritiek waar ik iets mee kan _/-\o_

De gedachte achter de witte lijnen was om een "kerst- /winterachtige" sfeer neer te zetten, persoonlijk vond ik ze op deze manier als aangegeven deze sfeer zeker neerzetten, maar uit de reacties blijkt wel dat het misschien toch een beetje overdone of niet duidelijk genoeg is.

Wat betreft het afgeragde fotopapier, dit heb ik al zo simpel mogelijk opgezet, niet meer gedaan dan met een ruwe brush de randen gemaskerd en een effen kleur rand toegevoegd. De schaduw maakt het misschien iets te realistisch en zou ik natuurlijk nog hard kunnen maken in plaats van blurred.

thx voor je uitgebreide verhaal (en alle overige reacties uiteraard!) maar ik laat deze plaat voor wat het is en ga weer eens wat verder rommelen ;)

Edit: kwam overigens in de "archieven" nog een andere afbeelding in min of meer dezelfde stijl tegen (voorloper van de eerder geposte plaat).

[afbeelding]
Ik vind je stijl echt enorm mooi. Ik heb dit vaak geprobeerd te bereiken (in mijn hoofd, in psd's die ik allang weer heb weggedonderd). Care to share? :)
Is dit echt een combinatie van slim filterwerk of heb je ook met een Wacom hier nog in getekend enzo?
Shrien schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:37:
[...]

Ziet er leuk uit, maar ik zou gaan voor wat betere afbeeldingen voor de kurk en de platenspeler :P
Het istockphoto logo op de platenspeler staat niet heel erg professioneel, en de kurk is een beetje low-res.
Erg onprofessioneel? Illegaal ook nog. Ook al zal iStockphoto niet morgen bij je op de stoep staan, zo'n watermerk pontificaal in beeld zetten moet je gewoon niet doen vind ik. Je hebt ook nog bijv. Stock Exchange, kijk hier eens:
http://www.sxc.hu/browse....xt=gramophone&w=1&x=0&y=0 (let op: 1 m in het Engels!)
En voor de kurk: http://www.sxc.hu/browse....f=search&w=1&txt=cork&p=5

(ow, Shrien, ik heb je nu 2x gequote en fel gereageerd; neem het niet al te persoonlijk :* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:57:

Erg onprofessioneel? Illegaal ook nog. Ook al zal iStockphoto niet morgen bij je op de stoep staan, zo'n watermerk pontificaal in beeld zetten moet je gewoon niet doen vind ik. Je hebt ook nog bijv. Stock Exchange, kijk hier eens:
http://www.sxc.hu/browse....xt=gramophone&w=1&x=0&y=0 (let op: 1 m in het Engels!)
En voor de kurk: http://www.sxc.hu/browse....f=search&w=1&txt=cork&p=5

(ow, Shrien, ik heb je nu 2x gequote en fel gereageerd; neem het niet al te persoonlijk :* )
Wel even blijven opletten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[...]

Wat is er tegenwoordig mis met beginnen vanuit een schets of een pentekening? Dit ontwerp is nog zo ver van uitvoerbaar. Ik vind dat je te weinig hebt nagedacht en te snel Photoshop erbij hebt gepakt.

[...]

Waarom zou ik pen en papier erbij pakken ? Er is per ongeluk een portfolio-idee uitgekomen, alsof jij alles geplanned uitvoert :P

En die tweede reactie was niet heel erg persoonlijk toch ? En als je een beetje omhoog leest zie je dat de maker er zich al van bewust was gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

[...]

Ik vind je stijl echt enorm mooi. Ik heb dit vaak geprobeerd te bereiken (in mijn hoofd, in psd's die ik allang weer heb weggedonderd). Care to share? :)
Is dit echt een combinatie van slim filterwerk of heb je ook met een Wacom hier nog in getekend enzo?

[...]
Thx :> :$

Wat ik bij deze 2 platen in het kort gedaan heb is het volgende:

-Foto plaatsen in een illustrator document (laag op slot)
-Bepaalde vlakken van de afbeelding overtrekken in Illustrator als een simpel wit vlak met zwarte penseelstreek omlijning (venster - penselen)
-enkele grijze schaduwvlakken hieroverheen leggen (d.m.v. de pathfinder makkelijk te doen, gewoon ruwweg over het object heen kalken en dan de restanten buiten het origineel wegknippen)
-hiervan de overvloeimodus op donkerder zetten, dit omdat deze anders de penseelstreken/omlijningen zouden bedekken
-laag met foto verbergen en bestand opslaan
-originele foto openen in photoshop
-illustrator document openen in photoshop in dezelfde resolutie als de originele foto
-dit bestand slepen of knippen en plakken naar het bestand van de originele foto en op zijn plek zetten
-één artistiek filter op het origineel beeld toepassen (poster edges in dit geval) en deze ietwat vervagen.
-wat aanrommelen met schaduwen, laageffecten, overvloeimodi, grunge brushes, maskers etc. ;)

Hopelijk heb je hier wat aan! Als je aangeeft welke afbeelding (scooter of straatbeeld) je het interessantst vind zal ik kijken of ik het PSD bestand eventueel via mediafire o.i.d. online kan gooien, deze staat echter op mijn werk op de server dus moet even kijken of ik hiervoor tussendoor tijd heb.

[ Voor 14% gewijzigd door floriske.nl op 08-12-2008 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Floriske: de scooter :)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:25:
[...]
Wel even blijven opletten he.
Bastard, er zat 3 minuten tussen :P
Shrien schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:19:
[...]

Waarom zou ik pen en papier erbij pakken ? Er is per ongeluk een portfolio-idee uitgekomen, alsof jij alles geplanned uitvoert :P
Geloof je me niet? Moet je m'n dummie eens zien... :D

Wat ik bedoel met die uitspraak is dat je ontwerpen mede gevormd worden door de gereedschappen die je gebruikt. Photoshop biedt je eigenlijk alle handgrepen maar kan je soms laten vergeten wat het eigenlijke concept van je ontwerp is. Waarom heb je dit of dat zo gedaan? En werkt het wel, ook technisch? Keuzes maken, dat is (voor mij) ontwerpen! In jouw ontwerp kan ik niet echt zien of je bewust voor elk effect gekozen hebt of dat het een combinatie was die toevallig goed uitkwam. Natuurlijk moet je experimenteren, maar strooi hier dan niet per maand 1 ontwerpje neer maar ga er echt een middag aan zitten en strooi 50 varianten neer en kies daar weer de 3 mooisten uit. Dan leer je pas echt keuzes maken, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Nou moet ik persoonlijk wel zeggen dat ik op papier meestal niet meer kan ontwerpen dan de indeling. Wat voor menu gebruik je, wat voor stijl eventueel, structuur, layout... De details komen bij mij pas tot stand in het digitale proces. Maar over het algemeen heb je daarover natuurlijk al wel wat ideetjes in je hoofd zitten zodat je weet wat de uitstraling uiteindelijk moet worden. Dat vind ik het moeilijkst om op papier te zetten die echte stijl die je uiteindelijk wilt bereiken. Die zit in mijn hoofd, maar wordt pas echt zichtbaar als ik digitaal aan het werk ben.

Maar all-in-all, je moet natuurlijk wel een plan/idee hebben voordat je echt in Photoshop gaat zitten rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Bij deze:

PSD en AI (CS3, maar met max compatibiliteit) in een zip bestandje.

Ik heb de PSD wel enigszins verkleind omdat het origineel 41,5 MB was, maar daarentegen wel even de lagen etc. benoemd voor je.

Veel plezier d'r mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dark Blue schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:47:
Floriske: de scooter :)

[...]

Bastard, er zat 3 minuten tussen :P

[...]

Geloof je me niet? Moet je m'n dummie eens zien... :D

Wat ik bedoel met die uitspraak is dat je ontwerpen mede gevormd worden door de gereedschappen die je gebruikt. Photoshop biedt je eigenlijk alle handgrepen maar kan je soms laten vergeten wat het eigenlijke concept van je ontwerp is. Waarom heb je dit of dat zo gedaan? En werkt het wel, ook technisch? Keuzes maken, dat is (voor mij) ontwerpen! In jouw ontwerp kan ik niet echt zien of je bewust voor elk effect gekozen hebt of dat het een combinatie was die toevallig goed uitkwam. Natuurlijk moet je experimenteren, maar strooi hier dan niet per maand 1 ontwerpje neer maar ga er echt een middag aan zitten en strooi 50 varianten neer en kies daar weer de 3 mooisten uit. Dan leer je pas echt keuzes maken, vind ik.
Misschien leuk in een ideale wereld (voor mijn persoonlijke werk wil ik nog wel eens wat schetsen), maar op mijn werk bijv. gaat die vlieger niet op; vaak is daar niet de tijd om iets uit te schetsen. Als je de verleiding van pixeln**ken kunt weerstaan, dan kun je in Photoshop perfect een previsualisatie maken en soms kun je veel sneller zien welke composities werken en welke niet. Of dingen technisch werken is uiteraard een non-argument, bijna alles is werkbaar te maken.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.