Dark Blue schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:02:
[...]
Zo, ik dacht, wat een grootspraak. Maar je hebt het inderdaad tot in de puntjes gedaan! Leuk zeg, ik heb echt vijf minuten driftig op alles zitten klikken. Wel frustrerend dat bij het klikken op alle laadjes alleen de middelste naar buiten komt. De auto schudt leuk en de geluidsloopjes zijn prima qua geluid en sync. Nogal wiedes dat je daar een 9.5 voor hebt gekregen! Held
Maar, share your secret: heb je nou zelf een Kever in de schuur staan? Hoe kom je aan al het fotomateriaal en wat me ook interesseert, waar heb je die specifieke geluidjes vandaan?
Ja sorry, ik ben absoluut niet van de grootspraak, maar een week geleden kon ik amper flash en ik heb er een week zó hard aan gewerkt dat ik vond dat ik mezelf wel mocht complimenteren

. En op dat moment was ik ook wel zielsgelukkig met de waardering die ik van m'n docent en klasgenoten kreeg. Geeft je een goed gevoel.
Maar goed, ik heb inderdaad zelf een Kever in de schuur staan. Ook heb ik als hobby/werk het fotograferen van oude Volkswagens dus ik heb wat fotoapparatuur waaronder flitsers en dergelijke waarmee ik een mooie constante belichting kon maken zodat ik geen rare verschuivingen van schaduwen enzo te zien kreeg tussen de verschillende foto's.
Ik heb de camera op een statief achterin de auto geplaatst en die vervolgens met m'n flitser en m'n laptop, zodat ik op drie meter afstand foto's kon maken en ik zelf dus niet in de auto hoefde te staan om een foto te maken. Dit scheelde ook het één en ander aan schaduwen en het voorkwam ook dat ik m'n camera aan hoefde te raken. Wel handig, want zo weet ik zeker dat m'n camera altijd precies hetzelfde blijft staan.
Vervolgens heb ik dus 160 beelden gemaakt van héél veel verschillende onderdelen die bewegen, ik heb ze eigenlijk nog lang niet allemaal in dat filmpje verwerkt.
De geluiden heb ik van vrij veel verschillende websites. Het motorgeluid komt bijvoorbeeld
hier vandaan. De rest van de geluiden komen van diverse sites, maar zijn dus niet altijd even realistisch.
Het was echt een helse klus waarbij ik heel veel verschillende tools heb moeten gebruiken, maar het was dus ook wel heel divers werk waarin al m'n hobby's aan bod kwamen. Dat houdt zo'n project echt interessant, en daarom vond ik het zo leuk dat ik het gewoon afgemaakt heb.
Ik ga alle andere verschillende onderdelen niet meer in deze movie verwerken, daarvoor heb ik een nieuw project geplanned. Het wordt een webpagina zoals een interactieve brochure in de oude Volkswagen stijl, met daarop een stuk of 3/4 movies geplaatst die allemaal gemaakt zijn op basis van verschillende perspectieven. De ene movie laat de voorkant van de auto zien, de ander het interieur, de ander de achterkant enzovoorts.
Deze verschillende movies laat ik vervolgens met elkaar communiceren zodat het allemaal synchroon loopt en zodat je dus op de lichtschakelaar in het interieur kan klikken en dat dan op de rest van de afbeeldingen ook echt het licht aangaat

. Dat is echt wel een bizarre klus maar ik weet nu denk ik wel een beetje waar ik aan begonnen ben en ik denk dat het best haalbaar is.
Ik ga gewoon proberen om het binnen afzienbare tijd up & running te hebben en m'n uiteindelijke doel is dat er wat aandacht aan wordt besteed in een engels VW blad. Immers, ik wil zoiets gewoon maken voor mede-VW-fanaten. Verder zit er niet echt een doel achter, ik doe het gewoon omdat het kán en omdat ik het leuk vind.