1) ik vind de komma achter desktop niet mooi
2) het valt me op dat de header vierkante hoekjes heeft en de rest van de kaders ronde...
3) Je hebt links mooi 3x get onder elkaar, maar van die onderste zou ik 'start' maken
4) Ik mis dé slogan van Ubuntu: 'Linux for human beings'.
5) De schaduw onder het Ubuntu logo is onwaarschijnlijk: het bolletje van het beeldmerk ligt bijna op de grond, dus daar zou de schaduw donkerder moeten zijn...
Verder een site zoals ik hem zou verwachten voor Ubuntu, netjes, warm geel gekleurd, web 2.0 stijl en veel van die matte dropshadows.
Oh, ik zie nu dat ze al een website hebben. En die lijkt behoorlijk veel op de jouwe. "A prototype that I made for the Ubuntu website. IMHO it is quite nice and better than the current version." Mmm, ik ben het niet met je eens. Leg eens uit waarom jouw pagina nou beter is voor de bezoeker dan de huidige? Ik vind ze even goed. Bovendien lijkt de huidige website een sterke hang naar donkerbruin te hebben, dat vindt Ubuntu kennelijk wel een belangrijke kleur in hun huisstijl... dat zie ik in jouw website niet terug. Is daar een reden voor?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Vet effect? Hoe heb je dat gedaan?Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:31:
Twee freestyle werken. De eerste is de naam van het designbureau wat ik heb. De tweede is een katachtige opgebouwd uit verschillende dieren.
[afbeelding]
Feedback/kritiek altijd welkom!
http://hawvie.deviantart.com/
Even een reactie op de comments:Dark Blue schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:02:
alex:
1) ik vind de komma achter desktop niet mooi
2) het valt me op dat de header vierkante hoekjes heeft en de rest van de kaders ronde...
3) Je hebt links mooi 3x get onder elkaar, maar van die onderste zou ik 'start' maken
4) Ik mis dé slogan van Ubuntu: 'Linux for human beings'.
5) De schaduw onder het Ubuntu logo is onwaarschijnlijk: het bolletje van het beeldmerk ligt bijna op de grond, dus daar zou de schaduw donkerder moeten zijn...
Verder een site zoals ik hem zou verwachten voor Ubuntu, netjes, warm geel gekleurd, web 2.0 stijl en veel van die matte dropshadows.
1) Persoonlijk vind ik dat wel mooi, maargoed dat is denk ik toch heel erg persoonlijk
2) Dat klopt, aan de ene kant een beetje een overweging qua makkelijkheid in Photoshop
3) Overgenomen van de officiële site, al vind ik Start Developing er ook mooier uitzien.
4) Staat ook niet op de officiële site, maar je hebt wel een punt, het zou er wel op moeten staan.
5) Klopt, ik heb ook zitten twijfelen tussen een kleine schaduw onder het bolletje of een grote schaduw (zoals nu) of eventueel beiden, maar heb toch voor deze gekozen omdat ik die persoonlijk mooier vind.
Persoonlijk vind ik een paar dingen beter aan mijn ontwerp;Oh, ik zie nu dat ze al een website hebben. En die lijkt behoorlijk veel op de jouwe. "A prototype that I made for the Ubuntu website. IMHO it is quite nice and better than the current version." Mmm, ik ben het niet met je eens. Leg eens uit waarom jouw pagina nou beter is voor de bezoeker dan de huidige?
- Mijn menu is wat groter dan het menu op de officiële site. Daarnaast valt het meer op.
- De intro tekst is bij mij wat groter dan bij Ubuntu.com en dat vind ik persoonlijk beter omdat het zo meer de aandacht van de bezoeker trekt.
- Bij mijn versie kun je eigenlijk in één oogopslag goed zien welke Ubuntu versies er zijn. Dit is ook het geval bij de Server en Desktop version en op het moment ook bij de MID versie, echter is dat in mijn optiek een banner die ook weer veranderd kan worden. Ook heb ik in die 'tabbladen' de afgeleiden vermeld. Die mis ik eigenlijk op de huidige homepage.
- Als laatste vind ik eigenlijk het schaduw-gebruik bij mij iets mooier ogen dan bij de officiële site, maar dit is gewoon persoonlijk.
Niet specifiek, het is wel zo dat ik op het moment lichtere sites mooier vind dan de wat donkere sites, alhoewel ze dat bij Ubuntu heel goed hebben verwerkt! Daarnaast vind ik de kleur gewoon wat minder mooi, dus het is eigenlijk gewoon persoonlijk.Ik vind ze even goed. Bovendien lijkt de huidige website een sterke hang naar donkerbruin te hebben, dat vindt Ubuntu kennelijk wel een belangrijke kleur in hun huisstijl... dat zie ik in jouw website niet terug. Is daar een reden voor?
Toch bedankt voor je toch wel opbouwende kritiek Dark Blue. Vind ik toch wel fijn om te horen.
Dankjewel, daar heb je overigens ook wel een goed punt mee. Alhoewel ik het zo ook wel iets vind hebben.DEiE schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:45:
alex3305: Ik vind het een hele mooie site, mooi rustig en overzichtelijk. Een klein puntje van deze kant nog: de schaduw in je header, bij de tabbladen is een stuk donkerder dan de andere schaduwen op de pagina. Ik denk dat het resultaat mooier is als je die ook wat lichter maakt, zodat hij wat beter bij de andere schaduwen op de pagina past.
beetje late reactie, maar dat shirt is egt VET man.Phusebox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:26:
ontwerpje voor een shirt, gewoon om wat dingen te testen op textiel.
[afbeelding]
[clickable]
zou zo in de Die For It collectie kunnen
(en als je het serieus wil gaan drukken, ik wil er dan zeker 1 kopen, mail me in dat geval aub even

inmiddels is er wel een kleine update van het design:

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Maar de inkjet op shirt techniek begint dus goed te werken?
Mixed Reality dev
om eerlijk te zijn, vind ik de inkjet op shirt techniek op dit moment echt nog zwaar slecht. De kleuren zijn niet mooi briljant en er spelen nog allerlei andere problemen mee.Menesis schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:14:
Kan ik m dan ergens winnen misschien?
Maar de inkjet op shirt techniek begint dus goed te werken?
Om de shirts zelf te laten drukken en te verkopen zou ik voor een oplage van 25 stuks een euro of 40 per shirt kwijt zijn denk ik, dus dan is het niet meer interessant voor mensen om ze te kopen, helaas.
Dus zet ik mijn plan B maar weer verder in werken en zal het shirt binnenkort op een soort contest-site staan waar er op gestemd kan worden. Mocht het dan uitgekozen worden is het voor iedereen te koop zoalng de voorraad strekt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

(klik voor groter, nog steeds verkleind, origineel is 600 dpi 55x39.5 cm)
Het enige waar ik niet helemaal mee blij bent zijn de palmbomen bij de 3e kolom.
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Over de achtergrond ben ik nog niet helemaal uit. Denk dat het iets minder blij word, maar tis een begin in ieder geval
Van wegen de vector look is alles in illustrator opgezet.
I know Pixeldude, maar het komt dr op neer dat alles wat je op je scherm krijg toch weer pixels zijn

*Klikbaar
Dr word ook nog druk geknutseld aan een eventueel logo / header tekst

Alle feedback is welkom
Verwijderd
ik ben benieuwd naar je menu? het is dan wel "maar" een blog, maar ik neem aan dat er wel een soort geschiedenis in komt met eerder meegemaakte "upgrades etc"?
[ Voor 42% gewijzigd door simon op 15-08-2008 19:48 ]
|>

Site voor mijn vader

Als iemand nog op of aanmerkingen heeft hoe het beter kan
laat ze maar horen
sterk punt, nog niet aan gedacht. word waarschijnlijk ergens in de sidebar of ergens bovenin over heen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:44:
^^
ik ben benieuwd naar je menu? het is dan wel "maar" een blog, maar ik neem aan dat er wel een soort geschiedenis in komt met eerder meegemaakte "upgrades etc"?
mmm, vond het zelf wel mee vallen maar misschien moet de eerste haal meer naar links. Op zich zelf is het wel een leuk ding geworden, maar wat je zegt gecombineerd misschien minder.simon schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:48:
P daar is bijna een V.. past ook niet in je sleeke design
[ Voor 47% gewijzigd door Pixeldude op 15-08-2008 21:11 ]

Mijn huidige wallpaper bewerkt naar een zwart/wit met kleur foto:

Origineel:

[ Voor 20% gewijzigd door MoietyMe op 16-08-2008 13:41 ]
|>
Ja dat mapje moet ik nog even veranderen. Het is inderdaad wel een beetje gejat van Apple, maar beter goed gejat dan slecht bedachtsimon schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:45:
Beetje jammer dat 't een totale apple rip-off is Good Fella, ook de icons die je gebruikt zijn gecopyright..
Het borduurt mooi voort op het eerste design IMHO dus het design is zeker wel goedCivic519 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:39:
Ben voorzichtig wat aan het sleutelen aan een tweede versie van mn blog. Wil van de 'voorzichtige' blauwe look af, en probeer een beetje een mashup header te maken met allerlei dingen die mij op dit moment boeien.
Over de achtergrond ben ik nog niet helemaal uit. Denk dat het iets minder blij word, maar tis een begin in ieder geval
I know Pixeldude, maar het komt dr op neer dat alles wat je op je scherm krijg toch weer pixels zijn![]()
[afbeelding]
*Klikbaar
[afbeelding]
Alle feedback is welkom
Je eerste logo vind ik erg leuk gelukt
Beiden vind ik ze er nogal standaard uitzien. Niet echt speciaal. Daarnaast vind ik het lettertype (Times New anyone?) bij je eigen Portfolio niet mooi...Langras schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:05:
Mijn portfolio design
[afbeelding]
Site voor mijn vader
[afbeelding]
Als iemand nog op of aanmerkingen heeft hoe het beter kan
laat ze maar horen
Het portfolio van je vader vind ik nogal ineen gedrukt qua ontwerp. Misschien dat het ontwerp scherm breed kan worden uitgevoerd, dat dat mooier is.
Je CMS layout is echt een Apple rip-off, niet meer, niet minder.. Verder ga ik er ook geen oordeel over gevenGood Fella schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:40:
Design voor mijn CMS:
[afbeelding]
Mijn huidige wallpaper bewerkt naar een zwart/wit met kleur foto:
[afbeelding]
Origineel:
[afbeelding]
De wallpaper vind ik mooi bewerkt, alleen kun je de achtergrond misschien wat lichter maken in contrast met dat vrouwke. Ziet er misschien toch wat mooier uit.
Vind het logo niet zo passen bij de stijl van de website. geen idee alleen hoe dat komt verder... gevoels kwestie misschien.Civic519 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:39:
Ben voorzichtig wat aan het sleutelen aan een tweede versie van mn blog. Wil van de 'voorzichtige' blauwe look af, en probeer een beetje een mashup header te maken met allerlei dingen die mij op dit moment boeien.
I know Pixeldude, maar het komt dr op neer dat alles wat je op je scherm krijg toch weer pixels zijn![]()
[afbeelding]
*Klikbaar
[afbeelding]
Alle feedback is welkom
ja? Mmm, vond het zelf namelijk wel een verbetering... Ik probeer een beetje alle profiel dingen bij elkaar te brengen op één site... en op een originele manier. Misschien word het dan wat drukker, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. ik vind het wel wat hebben, dr is wat te zien zeg maar.alex3305 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:45:
Zo vind ik het niet mooier.. Te druk en te licht voor mijn gevoel.
Maar goed, dat is verder ook een persoonlijke mening natuurlijk
Die van Vimeo is echter wat rustiger, omdat die net iets minder felle kleuren heeft. Ik vind jouw groen dan ook iets teveel van het goede.
Verder leuk!
Mixed Reality dev
Na even op internet voor wat inspiratie rond te hebben gesnuffeld ben ik tot het volgende gekomen:

Er gaat aan alle kanten nog wel zo'n 5% af, dat betekend dat bijvoorbeeld de contact gegevens redelijk tegen het randje komen te staan. Tips/commentaar is welkom.
Dit is nog maar een eerste probeersel, en ik zit voor 0% vast aan dit ontwerp. Iemand die andere leuke of interessante ideeën heeft, hoor ik graag. Of misschien een eigen ontwerp laten zien ter inspiratie.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Wat een felle kleurtjes! Hoe kunnen mensen ooit hun ogen lang op jouw teksten houden, als de kleuren eromheen erger zijn dan de straten van een drukke Japanse stad? Zou het helpen als je wat aan de verzadiging schroeft?Civic519 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:59:
Update
[afbeelding]
*Klikbaar
Het idee is om in de iPhone een last.fm ding te zetten.
De tak bood ookruimte om er en bod aan te hangen voor alle sitebar / menu dingen.
Het logo laat ik even voor wat het is, tis nog maar de vraag of ik het ga gebruiken.
Zie moourl: http://www.moourl.com/ die is iets grijziger...
Verder vind ik je mediaspeler met last.fm ding erop heel goed! (wist je dat je die ook in het zwart kunt krijgen?) Ik ga ook zo'n dingetje naast m'n website maken, dat uitpopt wanneer je op mijn muziekpagina bent
Mijn last.fm staat nu al 'in' de content van mijn muziekpagina, maar daar staat hij nogal verloren.
Ik vind ze wel strak, maar ik zou dat lettertype niet gebruiken voor een print. Maar als jij het mooi vindt en het past bij je, moet je het houden. Verder vraag ik me af of je alleen zwart-wit foto's doet.Niky schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:42:
Graag zou ik jullie visie willen horen over het eerste design van mijn nieuwe visitekaartjes. Omdat ik de laatste tijd steeds vaker fotografeer leek het me wel leuk om wat kaartjes te laten drukken zodat mensen weten waar ze me kunnen benaderen.
Na even op internet voor wat inspiratie rond te hebben gesnuffeld ben ik tot het volgende gekomen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Er gaat aan alle kanten nog wel zo'n 5% af, dat betekend dat bijvoorbeeld de contact gegevens redelijk tegen het randje komen te staan. Tips/commentaar is welkom.
Dit is nog maar een eerste probeersel, en ik zit voor 0% vast aan dit ontwerp. Iemand die andere leuke of interessante ideeën heeft, hoor ik graag. Of misschien een eigen ontwerp laten zien ter inspiratie.
Ik vind het kaartje overall een beetje eighties aandoend, zo met die drie strepen.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Zoals ik zei, ik zit 0% vast aan dit design, het was maar een probeerseltje. Ik heb wel vaker in een impuls kaartjes besteld, waarvan ik achteraf toch dacht "nee, dit is het net niet", en dan is het toch zonde van die 250 of 500 dingen die je eigenlijk nooit meer gebruikt.Dark Blue schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:14:
[...]
Ik vind ze wel strak, maar ik zou dat lettertype niet gebruiken voor een print. Maar als jij het mooi vindt en het past bij je, moet je het houden. Verder vraag ik me af of je alleen zwart-wit foto's doet.
Ik vind het kaartje overall een beetje eighties aandoend, zo met die drie strepen.
Daarom wil ik er deze keer wat meer tijd en aandacht aan besteden, het probleem is alleen dat ik nagenoeg geen ervaring heb met het ontwerpen van visitekaartjes. En, erger nog, ik weet niet precies wat ik wil
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
|>
Kleuren zijn idd nog wat aan de felle kant, ben ik met je eens. Komt ook deels doordat ik nog probeer te snappen hoe ik met die kleurprofielen moet om gaan... hiervoor gebruikte ik ze eigenlijk nooit maar zie nu wel de voordelen dr van in, en begin het nu eindelijk een beetje te snappen hoe het in elkaar zit gelukkigDark Blue schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:14:
[...]
Wat een felle kleurtjes! Hoe kunnen mensen ooit hun ogen lang op jouw teksten houden, als de kleuren eromheen erger zijn dan de straten van een drukke Japanse stad? Zou het helpen als je wat aan de verzadiging schroeft?
Zie moourl: http://www.moourl.com/ die is iets grijziger...
Verder vind ik je mediaspeler met last.fm ding erop heel goed! (wist je dat je die ook in het zwart kunt krijgen?) Ik ga ook zo'n dingetje naast m'n website maken, dat uitpopt wanneer je op mijn muziekpagina bent... geweldig idee
Mijn last.fm staat nu al 'in' de content van mijn muziekpagina, maar daar staat hij nogal verloren.
[ Voor 90% gewijzigd door TheJVH op 21-08-2008 17:10 ]
Alles en niets eigenlijk, doe het gewoon voor de lol. Vond het gewoon leuk om een kaartje te hebben wat ik kan weggeven mocht iemand ooit interesse hebben.simon schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:40:
Niky, ik weet niet wat je fotografeert, maar zorg dat je een kaart hebt met uitstraling, nu komt 't me over als de dorpsfotograaf..
Ik heb wat inspiratie opgedaan van een paar kaartjes van fotografen die ik op internet heb gevonden, ik heb ze even geupload: http://www.nickhoedemakers.nl/images/bcgot/
De voorkant ga ik in ieder geval nog veranderen, voor de achterkant had ik wel een gaaf idee:

Ik denk dat hij het als een tagcload bedoeld, in dat opzicht is best goed gelukt. Verder zijn het allemaal termen die aan hem gerelateerd zijn (duh, fotografiesimon schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:56:
waarom techniek niky.. techniek is niet 't gedeelte waarmee je gaat verkopen..
----
Ik zie dat je zeker geluisterd hebt naar de verschillende visitekaartjes die je gevonden hebt, maar probeer 's na te denken wat je zelf uit wilt stralen. Met deze kleurloze kaartjes kom je voor mij meer over voor een uitvaartverzekering, dan als fotograaf. Ben je een jong hip iemand? Ben je zakelijk, maar wel beetje vrolijk? Of ben je inderdaad iemand uit de rollatorbrigade? Dit idee kan je heel erg laten doorwerken in kleurgebruik, vlakgebruik en typografie. Speel hier 's lekker mee!
Kortom, je bent op de goede weg, maar ga 's (met de hand van mijn part) gewoon 10 composities tekenen, denk je daarna wel na over lettertype / kleur etc. Ga lekker spelen, hoort erbij
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Weet niet of ik er nog verder aan ga klooien of het maar laat voor wat het is, maar vond het wel geinig.

Mijn kaartjes komen daar ook vandaan (eigen ontwerp, met eigen foto uiteraard):

Ik ben nu bezig met design voor een NGO/Hulporganisatie in India op 't gebied van milieu.
Logo:

http://beta.ctstudios.nl/pvk/html1/
Moet nog even kijken hoe ik de inhoud enzo ga afbouwen, ben wel tevreden atm..
|>
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
offtopic:addictive schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:49:
Een aanrader om je kaartjes te laten printen is www.moo.com
Mijn kaartjes komen daar ook vandaan (eigen ontwerp, met eigen foto uiteraard):
[afbeelding]
Je hebt een .com domein maar op je visitekaartje plaats je je @home e-mailadres??
Ik vond het wel een leuke idee om allemaal relaterende onderwerpen achterop m'n kaartje te hebben staan. Daarnaast: ik doe het niet voor het geld. Ik vind het gewoon leuk om foto's te schieten en als iemand dan een keer iets meer wil weten, dat ik mijn kaartje kan gevensimon schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:56:
waarom techniek niky.. techniek is niet 't gedeelte waarmee je gaat verkopen..
Ik snap je idee wel, maar ik vind het zo afgezaagd om een paar goed gelukte shots op m'n kaartje te zetten. Misschien zoals addictive (onder mij) doet, op de achterkant een mooi shot, op de voorkant contact info?
Heb jij kaartjes? Hoe zien die eruit of hoe zou jij het doen?
Is misschien wel een goed plan. Probleem is dat ik 0,0 ervaring heb met kaartjes ontwerpen, en dus niet zou weten waar ik zou moeten beginnen, dan ga ik toch weer op internet inspiratie op doen.stevenP schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:37:
[...]
Ik zie dat je zeker geluisterd hebt naar de verschillende visitekaartjes die je gevonden hebt, maar probeer 's na te denken wat je zelf uit wilt stralen. Met deze kleurloze kaartjes kom je voor mij meer over voor een uitvaartverzekering, dan als fotograaf. Ben je een jong hip iemand? Ben je zakelijk, maar wel beetje vrolijk? Of ben je inderdaad iemand uit de rollatorbrigade? Dit idee kan je heel erg laten doorwerken in kleurgebruik, vlakgebruik en typografie. Speel hier 's lekker mee!
Kortom, je bent op de goede weg, maar ga 's (met de hand van mijn part) gewoon 10 composities tekenen, denk je daarna wel na over lettertype / kleur etc. Ga lekker spelen, hoort erbij
edit: als ik nu die kaartje terugkijk die ik vorige keer heb gepost, zien ze er wel erg somber en donker uit ja... Affijn, het heeft geen haast, wil het liever goed dan overhaast doen.
[ Voor 5% gewijzigd door NickH op 26-08-2008 13:58 ]
* Dark Blue heeft laatst, om zichzelf blij te maken, weer zo'n nieuwe webdesign-index gekocht. witte kaft met groene, rode en zwarte fancy vectortekening erop. Drie duimen dik. En plaatjes kijken maar
Genoeg website's met voorbeelden, daar ligt het niet aan. Ik wil juist iets dat bij me past, wat uitstraalt wat ik doe (fotograferen).Dark Blue schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:25:
De Slegte heeft vast wel een boek met '1001 businesscards' en anders de lokale Bieb wel... toch? er zal vast ook wel een website over zijn. Kun je wat ideeën opdoen.
* Dark Blue heeft laatst, om zichzelf blij te maken, weer zo'n nieuwe webdesign-index gekocht. witte kaft met groene, rode en zwarte fancy vectortekening erop. Drie duimen dik. En plaatjes kijken maar
Ben nog aan het knutselen in photoshop, komt vanzelf wel een keer wat leuks uit
Kunnen die schuinen banen niet een contrasterende kleur krijgen?
Ik vind de middelste echt prachtig! Heb hem nu als achtergrond, dat zal ook wel de bedoeling van je wallpaper=size optie geweest zijnAngeloonie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:31:
Uit een periode toen ik héél veel tijd over had
[afbeelding]
[afbeelding](wallpaper versie)
[afbeelding](wallpaper versie)
Als 'nuttig commentaar' op de andere twee platen: De plaatsing bij de bovenste plaat van de planeten komt een beetje random op mij over, op deze manier is het niet echt heel speciaal. De onderste is ook mooi, maar als achtergrond niet echt geschikt door de aandachtstrekkende 'vlammen'.

Maargoed, deze zijn gedruk bij Flyeralarm.com, maar (om maar wat tenoemen) over www.drukfabriek.nl ben ik ook tevreden.
Daar staan een aantal hele bijzondere concepten voor visitekaartjes. Dus ik vraag me af hoe je zulk soort dingen zou kunnen laten maken. Veel zijn op een bijzondere manier gesneden, met scheurrandjes, met relief, kraslaagjes en bijzondere materialen. Weet iemand waar je dit soort bijzondere opties zou kunnen laten maken?
Als drukkers het zelf niet kunnen, dan besteden ze het uit aan bedrijven die het wel kunnen. Boeken inbinden doen drukkers vaak namelijk ook niet zelf, maar laten ze door -jawel- een boekbinder doen
Man oh man, wat ben ik slecht in dingen tekenen en verzinnen. Afijn, het resultaat is voor mij goed genoeg. Toch plaats ik hem om de echte kenners er naar te laten kijken. Misschien dat iemand met een fris inzicht mij kan voorzien met wat goede kritiek.
http://rapidshare.com/files/142382509/Untitled-1.jpg.html
Nu nog klooien in Illustrator om hier een vector van te maken. Dat valt niet mee....
pluisman schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:22:
Na uren te klooien in Adobe Photoshop heb ik misschien wel perongeluk een geinig logo weten te maken voor mijn bedrijfje. Met een hoop jatwerk zal ik er maar direct bij zeggen.
Man oh man, wat ben ik slecht in dingen tekenen en verzinnen. Afijn, het resultaat is voor mij goed genoeg. Toch plaats ik hem om de echte kenners er naar te laten kijken. Misschien dat iemand met een fris inzicht mij kan voorzien met wat goede kritiek.
Nu nog klooien in Illustrator om hier een vector van te maken. Dat valt niet mee....

ja, en heb nu een .nl domein, dus tijd voor nieuweVerwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:40:
[...]
offtopic:
Je hebt een .com domein maar op je visitekaartje plaats je je @home e-mailadres??
dat .com adres heb ik gekregen omdat ik iets voor iemand gedaan had, wist niet hoelang ik dat zou behouden, dus dan is het @home adres veiliger, zo dacht ik.
nu gaat alles over naar .nl, mocht ik tijd vinden om een website in elkaar te draaien
ik heb hem even op imageshack gezet.pluisman schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:22:
Na uren te klooien in Adobe Photoshop heb ik misschien wel perongeluk een geinig logo weten te maken voor mijn bedrijfje. Met een hoop jatwerk zal ik er maar direct bij zeggen.
Wat ik mij afvraag, wat wil je uitstralen met je bedrijfje? Wat doe je, waar sta je voor, wat ben je van plan? Kortom, een logo moet ergens vandaan komen, in plaats van dat het een 'naam in een leuk font / plaatje gezet' is.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Mijn samengeschraapte psd:
http://img339.imageshack.us/img339/8184/87721374eu6.jpg
Mijn vector:
http://img376.imageshack.us/img376/4637/cirteclogouh9.jpg
De schaduw is komen te vervallen in de vector, dit gaat toch problemen geven met afdrukken denk ik, daarnaast kreeg ik het gewoon niet voor elkaar
Toch ontbreekt er nog wat aan het logo, hij is wel heel simpel nu. Iemand een idee wat ik er nog mee zou kunnen doen?
Over mijn bedrijf Cirtec. Ik doe systeembeheer voor kleine bedrijven die geen vast ICT personeel hebben rondlopen maar daar wel zo nu en dan behoefte aan hebben. Eigenlijk valt hier zo'n beetje elk MKB onder. Ik lever met andere worden dus ICT diensten.
Ik ben al een tijdje aan het skinnen voor windows mobile apparaten.
Enkele dingen die ik gemaakt heb zijn hier te vinden.
-Minimal Dialer
-Minimal Flow
-Minimal iContact
-Mobile Seven
@MaKK0: Echt hele mooie kaartje, lekker stijlvol. Simpel maar strak, helemaal mijn smaak!
Klopt, kan tegenwoordig wel, maar is niet handig (logo's moeten ook geborduurd of gestanst kunnen worden) en het kan ook idd faliekant misgaan met je schaduw bij de drukker. Krijg je een paar 1000 stuks drukwerk met een dikke zwarte rand terug ipv. een mooie schaduw, ben je niet blij.pluisman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:33:
Zo, mijn eerste avontuur met Illustrator achter de rug.
Mijn samengeschraapte psd:
http://img339.imageshack.us/img339/8184/87721374eu6.jpg
Mijn vector:
http://img376.imageshack.us/img376/4637/cirteclogouh9.jpg
De schaduw is komen te vervallen in de vector, dit gaat toch problemen geven met afdrukken denk ik, daarnaast kreeg ik het gewoon niet voor elkaar
Dus inderdaad, beter laat je die schaduw weg.
Op een website kan een dropshadow wel weer een leuk effect geven trouwens, kijk bijvoorbeeld naar StepStone. Die steentjes geven de website diepte. Maar in strak drukwerk kun je ze ook gemakkelijk weglaten omdat het toch stenen blijven.
"Over mijn bedrijf Cirtec. Ik doe systeembeheer voor kleine bedrijven die geen vast ICT personeel hebben rondlopen maar daar wel zo nu en dan behoefte aan hebben. Eigenlijk valt hier zo'n beetje elk MKB onder. Ik lever met andere worden dus ICT diensten.Toch ontbreekt er nog wat aan het logo, hij is wel heel simpel nu. Iemand een idee wat ik er nog mee zou kunnen doen?
Over mijn bedrijf Cirtec. Ik doe systeembeheer voor kleine bedrijven die geen vast ICT personeel hebben rondlopen maar daar wel zo nu en dan behoefte aan hebben. Eigenlijk valt hier zo'n beetje elk MKB onder. Ik lever met andere worden dus ICT diensten.
Dus ontbreekt er nog wat aan het logo, hij is wel heel simpel nu. Wat ik er mee zou kunnen doen is aan mijn logo iets meer vormen toevoegen waardoor deze een relatie krijgt met het werk dat ik doe."
Je zou hierbij kunnen denken aan metaforen voor de dienst die jij levert. Ben jij de olie die de motor soepel laat draaien? Ben jij de stekker in het stopcontact die zorgt dat mensen digitaal kunnen werken? Ben jij de brug tot...of de plugin voor... probeer in metaforen te denken en denk bij die metaforen weer in duidelijke iconen die daar voor staan. Liefst internationaal.
Wees niet te obvious 'omg ik heb een functie als een brug, dus teken ik een brug' maar probeer dat te abstraheren tot een minder voor de hand liggende vorm, liefst ook eentje die dezelfde bedrijven in jouw sector niet óók al hebben

Hij moet uiteraard de aandacht trekken. Precieze informatie is niet erg belangrijk; de leden weten van voorgaande jaren nog wel hoe en wat.
Commentaar en tips meer dan welkom
|>
Want Helvetica is niet standaardsimon schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:20:
vind de font's die je verder op je poster gebruikt weinig mooi overkomen, nogal standaard, beetje jammer. Gebruik mooiere fonts zoals Helvetica, Frutiger etc..

Wel mooi though
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Helvetica heb ik gek genoeg niet, en ik vind het font zo wel prima eigenlijk (Arial Narrow). Ik zou graag jullie mening horen over mijn poging tot graffiti, en de balans realistisch vs duidelijk.
hehe, helvetica is mooi standaard (en de docu is dope). Ik vind Arial gewoon lelijk eigenlijk.Spike_wolf schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:15:
[...]
Want Helvetica is niet standaard
Wel mooi though
|>
Zo gek is dat niet, want daar moet je een paar honderd dollar voor betalenBozozo schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:22:
Helvetica heb ik gek genoeg niet,
in MacOS zit ie wel, hoewel dat niet echt Helvetica is geloof ik.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik vind dat de activteit een beetje onderbelicht is vergeleken met alle logo's eromheen. Die logo's eisen gewoon alle aandacht op.Bozozo schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:22:
Updeetje:
[afbeelding]
Helvetica heb ik gek genoeg niet, en ik vind het font zo wel prima eigenlijk (Arial Narrow). Ik zou graag jullie mening horen over mijn poging tot graffiti, en de balans realistisch vs duidelijk.
Dus maak de activiteit wat duidelijker
Mixed Reality dev
Mee eens, is een hele gave documentaire, heb hem ook gelijk op dvd gekocht ^^simon schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:29:
[...]
hehe, helvetica is mooi standaard (en de docu is dope). Ik vind Arial gewoon lelijk eigenlijk.
Zomaar een typography:

Twee ontwerpjes voor een splashscreen voor de komende nieuwe GIMP versie:

Een plaatje in een vector-achtige stijl:

Twee ontwerpjes voor een header:

[ Voor 3% gewijzigd door leendertv op 13-09-2008 22:03 ]
Gaaf, heb ik toch een vraagje waarom gebruik je eigenlijk GIMP met in het achterhoofd dat Photoshop de marktleider is, ik zeg niet dat het niet goed is ofzo ben gewoon benieuwdgimpy schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:00:
Hier wat creaties van mij die ik de afgelopen maanden met GIMP gemaakt heb:
(..)
BTW ik was aan het werken aan een schoolopdracht voor vormgeven1.
Het was een opdracht die te maken had met kleurtheorie en hiervoor is een kleurencirkel wel handig, echter kon ik in Photoshop geen kleurencirkel vinden weet iemand of dit gewoon ontbreekt in P.S.

[ Voor 28% gewijzigd door 2020Media op 14-09-2008 01:58 ]
May Lyssa aid you
Je kunt toch gewoon bij selectie een cirkel selecteren en met shift inhouden blijft de ratio gelijk.ZypherNL schreef op zondag 14 september 2008 @ 01:54:
[...]
Gaaf, heb ik toch een vraagje waarom gebruik je eigenlijk GIMP met in het achterhoofd dat Photoshop de marktleider is, ik zeg niet dat het niet goed is ofzo ben gewoon benieuwd.
BTW ik was aan het werken aan een schoolopdracht voor vormgeven1.
Het was een opdracht die te maken had met kleurtheorie en hiervoor is een kleurencirkel wel handig, echter kon ik in Photoshop geen kleurencirkel vinden weet iemand of dit gewoon ontbreekt in P.S.?
Nog een leuk linkje: maken van een colorwheel
Ik ben gewoon begonnen met een foto van DeviantArt. Namelijk deze
Daar ben ik toen overheen gaan schilderen. Zitten geen custom brushes in.
Dus hierbij een WIPje:

Hoor graag wat jullie er tot dusver van vinden.
[ Voor 39% gewijzigd door Tjeemp op 15-09-2008 00:32 ]
Verwijderd
Detail is wat moeilijk te zien nu, maar wat ik er al wel van kan zien is dat de verloop van het "freeky" gedeelte niet mooi is tegenover de mond.. Nu heb je zeg maar gewoon normale lippen en dan ineens een diepe donkere gedeelte, mja het is nog een wip dus je zal dat nog wel aanpassen.
Verder ben ik zelf ook een beetje bezig, o.a voor school maar die ga ik niet laten zien.
klikbaar

klikbaar

De eerste image was gewoon voor de fun, ff proberen of ik mezelf een beetje fatsoenlijk in de image kon plakken.
Dit is een kleine update en een grotere versie... nog steeds niet gigantisch, maar het bronbestand was eenmaal niet groter...

Een schets van een idee wat mijn hoofd kwam binnen vliegen.
Meer schetsen op: http://www.ipernity.com/doc/rhod/album/85117
[ Voor 18% gewijzigd door rhodium op 15-09-2008 04:55 ]
en voor de rest nice werk
vooral die vector naar foto overgangen vind ik cool
[ Voor 51% gewijzigd door Menesis op 18-09-2008 20:29 ]
Mixed Reality dev

[ Voor 13% gewijzigd door EVILSalami op 03-10-2008 13:06 ]
Zorg dat je ruimtes tussen stukken even groot zijn, dat draagt bij aan de overzichtelijkheid en netheid
Het ziet er wel strak uit. Alleen je menu zit wat onlogisch in elkaar. Er staat een pijltje naar rechts bij ieder menu item, terwijl de content eronder staat.EVILSalami schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:03:
Ik heb even een PSD gemaakt voor m'n aanstaande website. Eigelijk kan ik helemaal niet designen. Daar houd ik me dus ook niet mee bezig. Maar wilde toch eens gaan proberen. Veel design elementen afgekeken van huidige generatie websites. Graag zou ik C&C willen, wat er beter kan. De header foto/tekst is generiek, ik kon niets anders vinden bedenken vandaar. Dus daar komen na wat speurwerk andere dingen.
[afbeelding]
verder, ik vind het er netjes uit zien, bovenstaand heeft gelijk over de foto, pijltje zou ik me niet druk om maken... misschien nog iets meer erin waardoor het iets eigen krijgt. ik zeg altijd "it's all in the details". nu is het nog gewoon een template, probeer daar daadwerkelijk een persoonlijke twist aan te geven.
nu weet ik eindelijk waar dat lorem ipsum op slaat
01

02

03

04

Ook altijd iets grappigs. Dan denk je, ik gebruik tekst in mijn ontwerp die niet te raar eruit ziet. Beginnen mensen altijd te vragen wat er nou daadwerkelijk staat.Amplified schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:29:
offtopic:
nu weet ik eindelijk waar dat lorem ipsum op slaat
Even voor de duidelijkheid: het is gewoon opvulling met tekst die je godzijdank niet zelf hoeft te typen en er toch als een fatsoenlijke tekst uit ziet, maar dat snapt niet iedereen.
Toch blijf ik een rebel richting de consumenten in deze, leve LIPSUM.com
dat snap ik wel
Er staat ook nog een langer stuk dat wél ergens op slaat iets onder het laatste stuk van mijn citaat, maar ik denk dat ik zo al genoeg offtopic ben gegaan.In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as font, typography, and layout. It is a form of "greeking".
Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of spaces in English
[..]
The text is derived from Cicero's De Finibus Bonorum et Malorum (On the Ends of Goods and Evils, or alternatively [About] The Purposes of Good and Evil ).[1] The original passage began: Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit (Translation: "Neither is there anyone who loves grief itself since it is grief and thus wants to obtain it"). It is not known exactly when the text acquired its current standard form; it may have been as late as the 1960s.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

nieuwe header voor de pagina die ik nog aan het bouwen ben
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Ik zie vaak designs voor websites voorbij komen hier, maar vraag me af met welk programma dat wordt ontwikkeld. Het lijkt namelijk best wel op een standaard Dreamweaver website, maar er wordt vermeld dat het een psd-bestand betreft.EVILSalami schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:03:
Getype over website en afbeelding
[afbeelding]
Zijn er in Photoshop standaard templates voor websites aanwezig ofzo?
Photoshop templates genoeg te koop. Een professionele website wordt doorgaans ontworpen in Photoshop (hence de .PSD bestanden). Het programma waarmee een website wordt gebouwd kan nogal uiteen lopen. Hangt nogal af van de uiteindelijke toepassing en bijvoorbeeld OS.Resistance_NL:
Ik zie vaak designs voor websites voorbij komen hier, maar vraag me af met welk programma dat wordt ontwikkeld. Het lijkt namelijk best wel op een standaard Dreamweaver website, maar er wordt vermeld dat het een psd-bestand betreft.
Zijn er in Photoshop standaard templates voor websites aanwezig ofzo?
Dit topic is gesloten.