Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
uuh rakkerzo, uuh, de 1e is netjes, de 2e iets mooier, maar dan haal je misschien iets minder snel de O eruit.
de 3e vind ik persoonlijk niks, maar dat is puur subjectief
Ik ben nu maar eens ff op deviantart aan het neuzen voor voorbeelden. Hopelijk kan daar een leuk idee uit krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 22-06-2008 22:47 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd

De vrouw en man zijn personages uit de franse film Angel-A
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 03:01 ]
Verder erg netjes hoor
[ Voor 71% gewijzigd door Menesis op 23-06-2008 08:06 ]
Mixed Reality dev
Hier al gekeken? http://logopond.comRakkerzero schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:42:
Ik ben nu maar eens ff op deviantart aan het neuzen voor voorbeelden. Hopelijk kan daar een leuk idee uit krijgen.
Leuke site, thanks. Ook daar ga ik eens neuzen voor ideeën
Verwijderd
Bedoel je de lensflair?Menesis schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:02:
En misschien zijn de lenseffecten ook wat overdreven sterk aanwezig.
Ik weet dat lensflairs voor photoshop zijn wat comic sans voor word is maar ik vond het nu wel passen. Welke lensflair trouwens? De grote of de kleine?
EDIT:
Lijkt dit er meer op? Of te druk (lees: te veel sterren) ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 00:06 ]
Is die niet van een tut van Abduzeedo?Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:04:
[...]
Bedoel je de lensflair?
Ik weet dat lensflairs voor photoshop zijn wat comic sans voor word is maar ik vond het nu wel passen. Welke lensflair trouwens? De grote of de kleine?
EDIT:
Lijkt dit er meer op? Of te druk (lees: te veel sterren) ?
[afbeelding]

Overigens ben ik bezig met een logo voor een theaterproductie stichting; Phaedra. Alleen kan ik maar geen ideeën krijgen

Moest gelijk aan mythologische figuren ofzo denken...alex3305 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:22:
[...]
Is die niet van een tut van Abduzeedo?
Overigens ben ik bezig met een logo voor een theaterproductie stichting; Phaedra. Alleen kan ik maar geen ideeën krijgen. Iemand die iets binnen krijgt gevlogen bij de naam Phaedra?
?
een pegasus of een eenhoorn, maar er zijn er natuurlijk nog duizend te verzinnen... maar misschien zou dat een leuk kader zijn om binnen te werken
oke... even wikipedia: Wikipedia: Phaedra
dat zou ook nog kunnen natuurlijk...
Met welk programma heb je dat gemaakt?Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:38:
Ben sinds vandaag weer eens een beetje met fractals aan het klooien.
Dit is er uitgekomen.
[afbeelding]
Hij laadt een beetje langzaam, je kan gerust een kop koffie zetten.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
Laat dan lekker eten zien als het om een cateraar gaat
Mixed Reality dev
Verwijderd
Ik vind het oude ontwerp beter.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:27:
[...]
Niets dat jullie ontgaat hé![]()
Welke versie vinden jullie nu de betere?
Ondertussen ff een site die ik voor een cateringbedrijfje moest maken een redesign gegeven:
Oud ontwerp
[afbeelding]
Nieuw ontwerp
[afbeelding]
Dit is geen redesign, maar meer een finetuning van het bestaande design. Als het om een cateraar gaat, denk ik overigens ook niet aan donkere sites enzo.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:27:
Ondertussen ff een site die ik voor een cateringbedrijfje moest maken een redesign gegeven:
Oud ontwerp
[afbeelding]
Nieuw ontwerp
[afbeelding]
Ik denk meer aan:
- warme tinten die gezelligheid uitstralen
- kleuren die de diversiteit van het eten toont
Misschien dat daar iets mee kunt doen.
Succes
Dat was inderdaad het programma het ziet er leuk uit. Even een paar tutorials doen en dan kijken wat ik er van bak.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
Foto's van lekker eten komen op de andere pagina's te staan (zie oud ontwerp)Menesis schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:16:
beetje donker
Laat dan lekker eten zien als het om een cateraar gaat
Mag ik vragen waarom?
Wel de huiskleuren van de cateraar zijn nu éénmaal zwart en oranje. Ik zou niet weten hoe dit op te lossen zonder de huiskleuren te verwaarlozen.Rakkerzero schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:43:
[...]
Dit is geen redesign, maar meer een finetuning van het bestaande design. Als het om een cateraar gaat, denk ik overigens ook niet aan donkere sites enzo.
Ik denk meer aan:
- warme tinten die gezelligheid uitstralen
- kleuren die de diversiteit van het eten toont
Misschien dat daar iets mee kunt doen.
Succes
Tips iemand?
Edit: ik vind net deze site terug waar de huiskleuren toevallig ook zwart en oranje zijn en op zich vind ik niet dat dat het er ongezelliger op maakt.
Er worden wel veel kleurrijke foto's gebruikt en de navigatie is speelser waar het bij mij er allemaal wat statisch uit ziet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 01:03 ]
zoals ook bijv. hier te zien is.
Mixed Reality dev

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Dat de huiskleuren zwart en oranje zijn wil nog niet direct zeggen dat je de hele website moet onderkalken met die kleuren. Je moet de kleuren gebruiken en dat kan ook op een subtiele manier. Denk aan bijv, een zwarte balk ipv een zwarte achtergrond. Witte achtergrond kan ook prima met die kleuren keuze van de cateraar. Het is maar net hoe creatief je alles tot in geheel kan brengen.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:59:
Wel de huiskleuren van de cateraar zijn nu éénmaal zwart en oranje. Ik zou niet weten hoe dit op te lossen zonder de huiskleuren te verwaarlozen.
Tips iemand?
ik weet niet waar mijn oog nou heen zou moeten gaan.
maar het artwork erin ziet er erg netjes uit verder. wat misschien ook al helpt is de tekst aan de rechterkant zetten ipv links, omdat de artwork ook van links naar rechts 'beweegt'.
Wellicht kijken we heel verschillend naar dit soort werk. Ik vind het iig een erg krachtige en mooie flyer.
Verwijderd
Aangezien ik niet echt tevreden was met het vorig ontwerp heb ik gisteren een poging gedaan tot een wat meer professioneel overkomend design dat wat meer "catering" uitstraalt.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:27:
[...]
Oud ontwerp
[afbeelding]
Nieuw ontwerp
[afbeelding]

Nu nog een oplossing vinden voor mijn kleurbeheerproblemen... *zucht*
Ondertussen hoor ik graag van jullie wat jullie er van vinden.
Straalt inderdaad veel meer catering uit
Dit is een dikke imho, maar ik zou je kleurenpalet nog wel wat verzachten. Die witte achtergrond past er (imho!) bijvoorbeeld niet erg bij en is erg "hard" voor de ogen.
Ik heb ook m'n vraagtekens bij het dubbele menu en de plaatsing/grootte van de aanvraag v/d offerte. Voor anderen kan ik niet spreken, maar wanneer ik als bezoeker zo'n klein mini-invoerhokje tegenkom, dan ren ik meestal heel snel weg (of naar Notepad, maar zou dat echt nodig moeten zijn om iets in te vullen voor een form op een internetpagina?).
Dat zit wel Schnorr.
Iig veel beter dan de vorige denk ik
Mixed Reality dev
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:29:
[...]
Aangezien ik niet echt tevreden was met het vorig ontwerp heb ik gisteren een poging gedaan tot een wat meer professioneel overkomend design dat wat meer "catering" uitstraalt.
[afbeelding]
Nu nog een oplossing vinden voor mijn kleurbeheerproblemen... *zucht*
Ondertussen hoor ik graag van jullie wat jullie er van vinden.
Ziet er al een stuk beter uit, heel veel beter zelfs. Toch zijn ook hier weer een paar puntjes die nog even verbeterd mogen worden.
1) Tekstfont. Kies alsjeblieft een standaard font als bijv. Arial, Verdana, Helvetica oid. Alle tekst in hetzelfde font en als standaard tekst gebruiken is op een website helaas nog steeds not-done. Voor je menu bovenaan kan het wel, als tekst-kop kan het ook prima overigens.
2) Boven "Pino staat voor" staan 2 afbeeldingen met tekst aan de zijkant. Zijn dit knoppen of slechts een illustratie? Maak dit ff duidelijker
3) De invulvakjes zijn wat aan de kleine kant. Maakt ze iets langer (en hoger). 25% meer is al genoeg.
Verder gewoon zo laten. Dat menu, adres etc.. kan gewoon blijven. Staat gewoon netjes.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 08-07-2008 17:08 ]
Verwijderd

Aanpassingen:
* middenstuk en formuliertje zijn lichtgrijze bgcolor ipv wit
* formuliertje is wat groter (groot genoeg zo?)
* font : helvetica ipv century gothic
Bemerkingen:
* de grote brede foto wil ik een slideshow van maken (js/flash) zodanig dat er verschillende foto's worden getoond met een fade-effect
* de kleine foto's rechts (catering en styling) zijn knoppen met een subtiel rollover efect
* ik kan niet wachten om te beginnen slicen en coden maar ik zit spijtig genoeg nog steeds met dit probleem
Ik heb het wit in lichtgrijs veranderd zodat het contrast wat afneemt.Stukfruit schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:48:
@debilio:
Dit is een dikke imho, maar ik zou je kleurenpalet nog wel wat verzachten. Die witte achtergrond past er (imho!) bijvoorbeeld niet erg bij en is erg "hard" voor de ogen.
Zacht genoeg of moet ik volgens jouw echt andere kleuren gaan gebruiken?
Kan je dit even verduidelijken?Menesis schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:43:
Misschien kun je het witte juist groter maken, zodat onderaan een smalle balk overblijft met linkjes
Bedankt allemaal voor de opbouwende input!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 00:15 ]
En waarom een offerte formulier zo pontificaal in de footer? Wil de klant dat? Anders zou ik er gewoon een subpagina van maken (evt met op elke pagina een koe van een glossy button ernaartoe).
Maar ik vond de uitlijning van het formulier in de vorige versie mooier dan deze. De linkerkant van de kolom (Pino staat voor...) zou ook de linkerkant van de text-input-boxen moeten zijn in mijn ogen. Misschien is het een idee om zodra de gebruiker klikt op het textarea, om deze dan dynamisch groter te maken (uit te laten klappen, zeg maar)?
Overigens klopt de uitlijning _voor mij_ in de eerste versie ook niet helemaal: het formulier zou nog een paar pixels naar rechts moeten.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Mixed Reality dev
digitale print.. ik werk zelf bij een textieldrukkerij (zeefdruk tot max 10 kleuren), maar dit gaan we gebruiken om de huidige 'direct-to-garment' printers te testenMenesis schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:32:
Vet! maar hoe ga je zoveel kleuren mooi (en niet al te duur lijkt me) op n shirt krijgen?
Eigenlijk gewoon een soort inkjets die drukken op textiel.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 09-07-2008 11:36 ]
Nou dat onderste zwarte vlak met snelmenu en gegevens is nu wat groot misschien. Misschien kun je er voor zorgen dat die wat minder hoog wordt, en altijd in dat formaat onderaan de site getoond wordt. Of anders gezegd: pak de oranje lijn onder "U bent hier: .." en sleep die, samen met het vlak eronder wat naar beneden.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:08:
[...]
Kan je dit even verduidelijken?
Bedankt allemaal voor de opbouwende input!
Hierdoor wordt de grootte van het witte vlak dan variabel (je site moet immers geschikt zijn voor verschillende venstergroottes)
Is maar een idee hoor
@Phusebox: wow dat klinkt cool! Zo heb je geen instelkosten meer? Is dat even mooi als zeefdruk?(zo heet dat toch?) Wat zou zoiets dan voor een klant kosten per shirt?
[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 09-07-2008 11:39 ]
Mixed Reality dev
In principe niet nee, maar de kwaliteit is momenteel nog niet gelijk aan zeefdruk. Gaat er wel komen hoor, maar dan zijn we weer wat jaartjes verder.Menesis schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:38:
[...]
@Phusebox: wow dat klinkt cool! Zo heb je geen instelkosten meer? Is dat even mooi als zeefdruk?(zo heet dat toch?) Wat zou zoiets dan voor een klant kosten per shirt?
Denk dat je voor een full colour shirt straks ongeveer 10 euro betaald (alleen de bedrukking).
Echt heel vet, ik zou hem zo kopen als ik hem tegen kwam in de stad (wel max 30euro btwPhusebox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:26:
ontwerpje voor een shirt, gewoon om wat dingen te testen op textiel.
[afbeelding]
[clickable]
Over het drukken, ja dat blijft lastig inderdaad.. Wel tof dat je bij een drukkerij werkt, kan je inderdaad zo een hoop proberen
Verwijderd
Zwaar vet, ik zou het kopen! (tenzij achterlijk duur..)Phusebox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:26:
ontwerpje voor een shirt, gewoon om wat dingen te testen op textiel.
[afbeelding]
[clickable]
Waar heb je dat in gemaakt?
misschien komt ie ooit wel te koop; ik ga hem posten op threadless.com als ie final is. Misschien dat jullie dan voor me kunnen stemmenVerwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:30:
[...]
Zwaar vet, ik zou het kopen! (tenzij achterlijk duur..)
Waar heb je dat in gemaakt?
Is trouwens allemaal Illustrator.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-07-2008 08:12 ]
Verwijderd
Oké! Moet je tegen die tijd maar posten (spam?Phusebox schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:12:
[...]
misschien komt ie ooit wel te koop; ik ga hem posten op threadless.com als ie final is. Misschien dat jullie dan voor me kunnen stemmen
Is trouwens allemaal Illustrator.
of een duur merk in de wordingVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 04:14:
[...]
Heel nice! Een logo van een duur merk erop en hij is te verkopen voor 100+...
ga er wel serieus mee bezig zijn om te proberen een merk neer te zetten, probleem is natuurlijk naamsbekendheid. Pas dan kun je er leuke marges op zetten. Aan het begin is het vooral tegen lage prijzen verkopen.
Ik denk max. 25 voor een shirt, en beperkte oplages om het exclusief te houden.
Vet, keep us in touch!Phusebox schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:01:
[...]
of een duur merk in de wording
ga er wel serieus mee bezig zijn om te proberen een merk neer te zetten, probleem is natuurlijk naamsbekendheid. Pas dan kun je er leuke marges op zetten. Aan het begin is het vooral tegen lage prijzen verkopen.
Het probleem is inderdaad die naamsbekendheid, alhoewel exclusieviteit ook erg gaaf is
Zo heb ik een keer in Antwerpen in een één of ander afgelegen winkeltje echt een heel vet tshirt gekocht, ik heb nog nooit iemand met zoiets zien lopen

Veranderd naar 800x600 (klikbaar)

In mijn fotoalbum staan ook verschillende resoluties.
het eerste plaatje is gemaakt met een transparante achtergrond helaas laat Internet Explorer het op een andere kleur zien. Dit zijn zomaar probeersels die er goed uit kwamen waar ik naar op zoek ben is een nebula achtig iets.
[ Voor 17% gewijzigd door we_are_borg op 13-07-2008 19:38 ]
Verwijderd
Waar kan ik zo'n shirt gaan bestellen ?! (zie geen email e.d. in je profiel staan namelijk)Phusebox schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:01:
[...]
Verwijderd
Count me in...Phusebox schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:01:
[...]
25 euro's, niet 25 exemplaren
Verwijderd
Intressante techniek, maar is deze inkt dan volledig dekkend op een zwarte ondergrond zonder dat je eerst een witte basislaag moet aanbrengen?Phusebox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:34:
[...]
digitale print.. ik werk zelf bij een textieldrukkerij (zeefdruk tot max 10 kleuren), maar dit gaan we gebruiken om de huidige 'direct-to-garment' printers te testen
Eigenlijk gewoon een soort inkjets die drukken op textiel.
Hmm, nice, maar dit zijn nogal 'dingen op zich'. Zou je er een leuke compositie mee kunnen maken, met meerdere ofzo? Want het lijkt nu meer op 'stel wat parameters in en druk op generate'.we_are_borg schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:36:
Na gevraagd te hebben over welk programma er gebruikt werd om fractels te maken heb ik het programma gedownload en geinstalleerd. Na wat proberen zijn deze twee plaatjes er uit gekomen.
[afbeelding]
Veranderd naar 800x600 (klikbaar)
[afbeelding]
In mijn fotoalbum staan ook verschillende resoluties.
het eerste plaatje is gemaakt met een transparante achtergrond helaas laat Internet Explorer het op een andere kleur zien. Dit zijn zomaar probeersels die er goed uit kwamen waar ik naar op zoek ben is een nebula achtig iets.
Oh en ze heten trouwens 'fractals'. De beroemdste zijn van Mandelbrot.
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 15-07-2008 10:10 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Vanaf vrijdag kun je op me stemmen, ik zal dan de link posten. Als ik dan wordt uitgekozen kun je dit eerste shirt op desbetreffende site bestellen. (Ben je ongeveer 20 euro kwijt incl. verzendkosten)Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:29:
[...]
Waar kan ik zo'n shirt gaan bestellen ?! (zie geen email e.d. in je profiel staan namelijk)
een aantal van deze machines brengt uiteraard een witte onderlaag aan, anders is dit niet mogelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:44:
[...]
Intressante techniek, maar is deze inkt dan volledig dekkend op een zwarte ondergrond zonder dat je eerst een witte basislaag moet aanbrengen?
Zelfs met dekkende plastisol inkten kun je niet (mooi) rechtstreeks drukken op donkere shirts.
Maar ben nog niet echt tevreden met de kwaliteit met die machines, en alle bijbehorende problemen.
[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 15-07-2008 11:09 ]
Verwijderd
ik vind het machtig intressant, zeker voor kleine oplage shirts in meerdere kleuren, met een witte onderlaag kun je elke kleur textiel beprinten die je kunt bedenken als je maar geen overprint/bleed van die witte laag hebt,
nee daar heb je geen last van maar nogmaals, de techniek staat nog in de kinderschoenen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:41:
Heb je dan geen last van overprint bij die witte ondergrond?
ik vind het machtig intressant, zeker voor kleine oplage shirts in meerdere kleuren, met een witte onderlaag kun je elke kleur textiel beprinten die je kunt bedenken als je maar geen overprint/bleed van die witte laag hebt,
Een goed apparaat kost ca. 90.000 euro en dan nog moet die zeer goed onderhouden worden zodat ie niet gaat verstoppen/indrogen.
Verwijderd
Ik zie er toch wel wat in, zeker als het verder uitgecrystalizeerd is en je mischien meerdere technieken kunt combineren. Flockprint opdruk gecombineerd met deze nieuwe techniek bijvoorbeeld
flockprint zou je er dan overheen moeten zetten, maar flock en inkt gaat nu ook al samen hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:29:
Dat is een hoop geld, maar gelukkig zijn er bedrijven net als waar jij werkt die zo'n ding kopen/leasen en waar idioten als ik dan gewoon werk naar toe kunnen uitbesteden
Ik zie er toch wel wat in, zeker als het verder uitgecrystalizeerd is en je mischien meerdere technieken kunt combineren. Flockprint opdruk gecombineerd met deze nieuwe techniek bijvoorbeeld
Wel ik ben sinds kort weer bezig met Photoshop en Fratals, ik doe eerst even probeersels. Ik heb het onderstaande plaatje nog gemaakt voor mijn blog op Tweakers.net. Hier in ben ik een beetje aan het combineren geslagen.Dark Blue schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:09:
[...]
Hmm, nice, maar dit zijn nogal 'dingen op zich'. Zou je er een leuke compositie mee kunnen maken, met meerdere ofzo? Want het lijkt nu meer op 'stel wat parameters in en druk op generate'.
Oh en ze heten trouwens 'fractals'. De beroemdste zijn van Mandelbrot.Maar die zijn net iets krulliger gevormd.
Klikbaar voor juiste schaal.

Een betere oplossing is (in photoshop CS3):H004 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:14:
Tip: als je de personen bv een inner shadow van een paar zwarte pixels met een medium transparantheid zou geven zie je de lichte lijn eromheen wat minder.
Dullicate de laag met de personen. Kies dan de onderste laag. Ga dan naar Hue/saturation om verlaag de lichtintensiteit zodat de personen zwart worden. CTRL + klik op het layerhokje om de enkel de personen de selecteren (niet de complete laag!) en keer de selectie om. Ga dan naar Feather en kies daar een waarde van 1 of 2. Druk dan op delete om alle selectie te wissen en een smalle geblurde rand over te houden. Kies nu de bovenste laag en druk op CTRL + ALT + G om de layermask te activeren.
Klaar! en je verliest niet de originele afbeelding.
Een innershadow is overigens ook gewoon loss-less... T effect kan je aan of uitzetten in je layer-list.
Edit: oh, wacht, t verschil zit m in het feit dat je met een inner shadow ook een inner shadow aan de onderkant krijgt, en die wil je niet!
[ Voor 24% gewijzigd door H004 op 18-07-2008 20:02 . Reden: typo ]
Volgens mij is dit gewoon het bij elkaar zoeken van wat plaatjes en daar die eerste fractal weer achter plaatsen. Kan je doel zijn hoor, maar volgens mij kun je hier zoveel meer uit halen.
Bijv. dit is een voorbeeld van een Escher-achtige tekening maar je kunt ook zeggen: het is het trucje met een blauwe lucht en een grasmat die van Google Images gesnoept zijn. Dit is ook een Escher, maar die is veel interessanter, omdat Escher roeide met de riemen die hij had en dus heel gedetailleerd werk maakte van die tekenstijl.
Misschien push ik je nu een kant op die je helemaal niet op wil, hoor... maar zeg het maar.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Optische illusie maakt het geen Escher
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
(zie mij trouwens even hierboven een vette edit maken zonder dat er iets bij komt te staan
[ Voor 21% gewijzigd door Dark Blue op 18-07-2008 23:37 ]
K snap helemaal wat je bedoelt. Maar ik kan goed begrijpen dat Escher zich omdraaid in zijn graf iedere keer als iemand zo'n afbeelding als die je als voorbeeld gaf een 'escher' noemt.Dark Blue schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:36:
Ow, Spike_Wolf, het gaat om wat je er mee doet. Van die lucht en dat gras. Die dingen van we are borg zijn ook geen schoolvoorbeelden van fractals, maar het gaat wel om wat je er mee doet.
(zie mij trouwens even hierboven een vette edit maken zonder dat er iets bij komt te staan)
Verder heb je wel gelijk hoor
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
Weer zwaar vet, vind alleen de vingers er een beetje te raar uit zien.mavi schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:14:
Het is al weer een tijdje geleden sinds ik hier iets gepost heb. Ik was druk bezig met mijn stage.
Heb inmiddels weer wat vrije tijd dus dat betekent weer photoshoppen![]()
[afbeelding]
A4 @ 300DPI
ook vette shops op je site!!
Te veel smudge tool op de vingers gebruikt
Verwijderd
wat zou ik hieraan nog kunnen veranderen?
Wel eerlijk gezegt weet ik niet welke kant ik op wil. Ik had een header nodig voor mijn blog en ik heb gewoon het e.e.a. bij elkaar gevoegd. De Fractals zijn een onderdeel van mijn blog en wel Stargate, Dr. Who, Star Trek etc etc dienen dadelijk ook een onderdeel te worden van mijn blog. Maar ik kan moeilijk alles in een header gaan zetten aangezien het dan weer te druk wordt.Dark Blue schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:23:
Nou nou we are borg... netjes uitgeknipt... maar kun je iets meer gas geven? En dan in de richting van een looping of een road to the unknown?
Volgens mij is dit gewoon het bij elkaar zoeken van wat plaatjes en daar die eerste fractal weer achter plaatsen. Kan je doel zijn hoor, maar volgens mij kun je hier zoveel meer uit halen.
Bijv. dit is een voorbeeld van een Escher-achtige tekening maar je kunt ook zeggen: het is het trucje met een blauwe lucht en een grasmat die van Google Images gesnoept zijn. Dit is ook een Escher, maar die is veel interessanter, omdat Escher roeide met de riemen die hij had en dus heel gedetailleerd werk maakte van die tekenstijl.
Misschien push ik je nu een kant op die je helemaal niet op wil, hoor... maar zeg het maar.
Het uitsnijden is gedaan door een plugin genaamd Mask Pro (onOne Software) is zeer gemakkelijk in gebruik. Werkt met welke kleur moet blijven en welke kan weg, dit wordt in een lijst opgenomen en dan kan je zeer simpel uitsnijden. Op hun website staat als het goed is een demo.
Maar momenteel ben ik gewoon aan het proberen en tutorials aan het kijken. Ik heb al veel opgepakt maar het is nu detail werk aan het worden daar moet ik even in komen, het is voor mij te lang geleden dat ik met Photoshop heb gewerkt.
Ik zal zodra ik tijd heb een nieuwe header maken met de tips die hier gegeven zijn even kijken of het netter en beter kan.
Hier enkele werken van mij. De style die ik graag goed naar voren wil brengen is een combinatie van 'foto, vector en line art'. Ik denk dat je deze stijlen fantastisch kunt mixen/omvormen tot 1 style.
Check www.jurgt.nl (binnenkort nieuwe website) en http://jurryt.deviantart.com (Recent werk) voor mijn werk.
Even voor toevoeging;
Wat je onderstaand vooral ziet zijn mensen op wit. Natuurlijk wil ik deze style nog meer op die manier uitbreiden om het te claimen, maar ik ga binnenkort ook afbeeldingen proberen met 'meer sfeer'.
Afijn, genoeg gelult

-- -- -- -- -- -- en ander soort werk

thanks =) comments etc zijn natuurlijk welkom.
[ Voor 2% gewijzigd door Jurryt op 20-07-2008 18:22 . Reden: typofoutjes ]
Misschien heeft het niet eens een achtergrond nodig joh. Ik zou het zoiezo niet al te druk doen.
Nadruk leggen op die nieuwe stijl, dus alle aandacht naar het personage.
Keep up the good work
Doe je eigenlijk het kleuren van de vectoren volledig handmatig of niet? Het ziet er iig strak uit.
Je kunt natuurlijk kijken hoe je een achtergrond in die stijl kunt krijgen (natuurlijk kan je dan natuurlijk afhankelijk van de plaat kiezen of je die gebruikt of niet). Misschien is iets met de wazige achtergrond van een foto (het off-focus deel) wel leuk hiervoor.
Een probeerseltje voor een nieuwe/retro stijl... tis een WiP, maar weet niet of er nog iets mee gaat gebeuren binnen afzienbare tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Tjeemp op 21-07-2008 03:01 ]
Bovenaan deze pagina kan je hem bekijken:
http://memoryleak.be/lan/index.php
Ik denk dat de tekst nog niet goed is, misschien een ander lettertype ? suggesties ?
Amateurisme heeft niet zo heel erg veel te maken met het wel of niet kunnen omgaan met Photoshop..
Ik heb weinig tijd om inhoudelijk te reageren, maar deze had je zelf ook kunnen bedenken: groen op groen lees niet bepaald lekker (lees: het leest helemaal niet). Daar zou ik eerst wat aan doen voordat je met lettertypes gaat spelen
Dat zit wel Schnorr.
Nu ziet het er nogal afgebleekt uit, en past het niet meer in de layout.
Maar ben je amateur beginner in photoshop of ben je een amateur beginner in designing opzich? Dat zijn ook twee verschillende dingen.
Hoe goed je bent met designing heeft echt niet te maken met hoe goed je een programma kent, maar te maken met hoe creatief kun je jouw gereedschap (in jouw geval dus photoshop, maar voor een ander kan dit een potlood oid. zijn) gebruiken.
Dus leer eerst creativiteit te uiten in je werk en dan komt de rest vanzelf.
Ik denk dat je met deze ontwerpen geen achtergrond kunt toepassen, althans niet lekker. Ik probeer gewoon wat dingen uit en ik zie vanzelf wel wat het lekkerst is. Misschien is wit toch echt wel het beste...
Tjeemp schreef op maandag 21 juli 2008 @ 02:46:
Vooral nummer 2 en 3 vind ik heel erg vet.
Doe je eigenlijk het kleuren van de vectoren volledig handmatig of niet? Het ziet er iig strak uit.
Je kunt natuurlijk kijken hoe je een achtergrond in die stijl kunt krijgen (natuurlijk kan je dan natuurlijk afhankelijk van de plaat kiezen of je die gebruikt of niet). Misschien is iets met de wazige achtergrond van een foto (het off-focus deel) wel leuk hiervoor.

Project dat ik in elkaar aan het zetten ben voor mezelf
en dit is het logo die ik ga gebruiken.
achtergrond van de letters bevat een rotte tomaat
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Verwijderd
Ten tweede: Je reflectie mag wel een update krijgen. Sowieso lijkt het mij niet, dat wanneer je rood reflecteerd, je grijs krijgt. Daarnaast is je reflectie erg aanwezig. Misschien een idee om de opacity wat lager te zetten ? En een klein tipje, je zou de reflectie ook kunnen transformen, zodat er wat meer dynamiek in zit.
Ten derde: Leuk bedacht.

Zoiets bedoel ik dan.
daar had ik nog niet echt bij stil gestaan. maar thnx voor de tips, zo ziet ie er natuurlijk nog dynamischer uitVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:25:
Ten eerste: Nu laat je geen logo zien, maar een header. (Kan zijn dat je logo in je header verwerkt is)
Ten tweede: Je reflectie mag wel een update krijgen. Sowieso lijkt het mij niet, dat wanneer je rood reflecteerd, je grijs krijgt. Daarnaast is je reflectie erg aanwezig. Misschien een idee om de opacity wat lager te zetten ? En een klein tipje, je zou de reflectie ook kunnen transformen, zodat er wat meer dynamiek in zit.
Ten derde: Leuk bedacht.
[afbeelding]
Zoiets bedoel ik dan.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Wil meteen alles goed doen dus er komt ook een nieuw design en aangezien mijn vorige logo helemaal niet vector was (wat achteraf gezien toch wel handig is) heb ik besloten deze ook te updaten zie hier:

May Lyssa aid you
[ Voor 95% gewijzigd door Serenity op 01-08-2008 17:28 . Reden: Verkeerde topic aangeklikt ]
daar wordt de afgelopen tijd ook redelijk wat gesproken over ervaringen met tablets.
woow dat ziet er vet uitJurryt schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:21:
Dan zou ik ook graag even mee willen doen aan deze topic
Hier enkele werken van mij. De style die ik graag goed naar voren wil brengen is een combinatie van 'foto, vector en line art'. Ik denk dat je deze stijlen fantastisch kunt mixen/omvormen tot 1 style.
Check www.jurgt.nl (binnenkort nieuwe website) en http://jurryt.deviantart.com (Recent werk) voor mijn werk.
Even voor toevoeging;
Wat je onderstaand vooral ziet zijn mensen op wit. Natuurlijk wil ik deze style nog meer op die manier uitbreiden om het te claimen, maar ik ga binnenkort ook afbeeldingen proberen met 'meer sfeer'.
Afijn, genoeg gelult
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
-- -- -- -- -- -- en ander soort werk
[afbeelding]
[afbeelding]
thanks =) comments etc zijn natuurlijk welkom.
vooral de 2e, die vind ik geweldig, zoals hij bij wijze van spreke uit een schilderij springt.
Serenity:
Daar moet je juist niet bang voor zijn. Je moet durven. Dan maar een mislukte tekening, maar je weet waar je aan toe bent. Hoe vaker je het probeert, hoe beter het eindresultaat zal wezen.
ZypherNL:
Wat wil je voorstellen met het logo? Hoe wil je over komen? Voor mij zie ik nu een elfje en wordachtige lettertype onder het logo.
'webdesign & more' weglaten. Wat is more, mensen willen duidelijkheid. Graphic Design. Multimedia. Of gewoon niets. Mijn voorkeur gaat uit naar niets. Mocht je wel iets doen. Speel ermee zodat het minder opvalt dan het logo zelf. (en speel met lettertype)
Pixxy heeft een heerlijke font. Misschien een idee om de XX in 1 te doen. Als je doorgaat met het elfje op de I, iets subtieler. En natuurlijk verantwoorden waarom een elfje (komt het evt. ook terug in je huisstijl).
Hoe doordachter een logo, hoe sterker het logo
jurgt.nl
Danku veer de feedback duidelijk en opbouwendJurryt schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:40:
ZypherNL:
Wat wil je voorstellen met het logo?(...)Voor mij zie ik nu een elfje en Althans, dat is mijn redenering.
Het moet een beetje fantasie/fantasierijk overkomen een groot deel van de webpagina's die ik heb gemaakt zijn voor het spel Lineage II (fantasy mmorpg geweest).
Webdesign & more hangt er inderdaad een beetje los onder en kan best weggelaten worden.
Voor de liefhebbers het font heet: Asenine en kan hier gedownload worden:
http://www.dafont.com/asenine.font
P.s.: echt gave vectorstuff heb je op je website staan
[ Voor 4% gewijzigd door 2020Media op 04-08-2008 01:02 ]
May Lyssa aid you
Ik vond het elfje juist wel sterk, deed meteen denken aan "Pixiedust". Ik vond alleen het puntje onder de tweede X weer storend. Het voegt imho niets toe, en met je aparte lettertype, elfje en grond 'schaduw' is het al druk genoeg zonder die stip.Jurryt schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:40:
ZypherNL:
Wat wil je voorstellen met het logo? Hoe wil je over komen? Voor mij zie ik nu een elfje en wordachtige lettertype onder het logo.
[snip]
Hoe doordachter een logo, hoe sterker het logoAlthans, dat is mijn redenering.
Maar misschien zou ik de foto in de header zwart-wit maken, en dan die groene tekst erin 75% transparant wit doen, wel die slagschaduw houden.
Ik zoek namelijk een zogenaamd "swirly" design vector hartje, om achterop de nieuwe Ipod van mijn vriendinnetje te laten laser(of diamant) graveren. moet dan dus zwartwit zijn (de gravure is immers ook niet in kleur ofzo).
Lijkt me een fraai cadeautje maar vind alleen te "complexe" (teveel kleuren) tekeningen zeg maar
Verwijderd
Eerst wou ik dit ook zo doen (rond), maar later vond ik dit strakke toch mooier.Schuey schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:13:
Ik zou, met het oog op de vorm in de header, de zijkantjes van de menubalk nu niet zo keihard schijn doen, maar ook mooi rond. Dat springt wat in het oog, en komt ook verder nergens echt terug. Verder lekker strak idd, zonder fratsen
Ik heb het op deze manier namelijk nog nooit bij een andere website gezien
Paar puntjes die ik heb betreffende je ontwerp:
- die groene lijn om je ontwerp is denk ik niet nodig. en die kleur past niet echt super daar.
- waarom 2 headers onder elkaar. ik denk dat je die 2e niet nodig hebt.
- naar dat menu zou ik nog kijken inclusief bovenste header. het ziet er allemaal nog 'net niet' uit. ook met die schaduw eronder. de tekst in de header zou ik ook nog wat werk geven om het net wat meer een geheel te maken.
- opzich vind ik de content wel goed in elkaar zitten, misschien nog even kijken of je dat nieuwsstukje wat beter kunt uitlijnen enzo, dat het niet zo breed is in vergelijking met de rest.
misschien heb je er iets aan
Verwijderd
de komma is nu weg en er zit schaduw onder 'volks' zodat het niet lijkt alsof die weg zakt in het blauw...
Verwijderd
Eerste image, en dan de eerste letter is voor mij onduidelijk...
Voor de rest is het allemaal erg netjes.
Is die trouwens gemaakt dmv layers duplicaten en offsetten?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 16:18 ]
Verwijderd
Als ik zo vrij mag zijn:Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:19:
Heb de header een klein beetje veranderd:
de komma is nu weg en er zit schaduw onder 'volks' zodat het niet lijkt alsof die weg zakt in het blauw...
1. Header afscheiden van de navigatie, of bij elkaar houden, maar sowieso er een rechthoek van maken, ipv die rare V shaped figuur. Bij nader inzien, vind ik het ook wel weer wat hebben.
2. De "Volks" word afgesneden. Ik zou Kevervolks dan of aan elkaar laten, of met een spatie. Maar niet onder elkaar.
2. Die schaduw daar weghalen. Sowieso omdat het er nu meer uitziet van: huppekee plak maar neer die schaduw. Dan dat het echt functie heeft.
Of je zou die schaduw terug moeten halen in andere delen van je website.
3. Die groene subtekst in je header , en tevens die groene border om je design heen, vind ik niks. Border zou ik gewoon lekker blauw of zwart houden, en die subtekst wit, of blauw met een witte border. Ik zeg maar wat. Dat groen misstaat imo gewoon.
4. Die fade over het plaatje heen vind ik niet eens zo storend, maar ik zou het wel anders doen.
5. Die navigatie tekst zou ik gewoon als tekst laten, en geen plaatjes. Nu zit er ook een soort van geforceerde gradient overheen. Wat gewoon afbreuk doet aan de rest.
6. De mouseover / mouse-active zou ik NIET blauw doen. Blauw op blauw kan (eigenlijk) niet. Wit op blauw (bijv) wel. -> Update kleurgebruik een idee ?
Wellicht overdrijf ik wat, maar hoop dat je het wel een beeeeeeetje begrijpt.
Voor de rest, ziet de content er prima
Voor de rest,
Dit topic is gesloten.