Ik vraag natuurlijk ook wel om jullie mening, maar ik ben maar een simpel studentje en ik werk (nog) niet voor een bedrijf waar duizenden euro's worden besteed aan een logo. Dus zoveel is er niet nagedacht over hoe het hele concept in elkaar zit.RobIII schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:44:
Ik ken de opdracht en eisen niet; wat ik wou aangeven is dat de meeste logo's toch wel doordachter zijn en dat een logo ontwerpen (bijna?) een vak apart is. En, again NOFI, deze poging illustreert heel mooi hoe een ondoordacht en (in mijn ogen althans) fout logo er dus uit ziet.
To be clear; ik wil je echt niet afvallen of afzeiken, ik geef gewoon een mening waar je impliciet om vroeg door hier te posten
dan nog hoef je je niet aangevallen te worden. Een reactie zoals die van RobIII zou ik dan eerder als positief ervaren, je leert er immers enkel van!Shrien schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:55:
[...]
Ik vraag natuurlijk ook wel om jullie mening, maar ik ben maar een simpel studentje en ik werk (nog) niet voor een bedrijf waar duizenden euro's worden besteed aan een logo. Dus zoveel is er niet nagedacht over hoe het hele concept in elkaar zit.
Ik vind het ook eerder te hip, meer een icon voor een programma-snelkoppeling dan een logo.
nieuw logo van mijn website.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Ik vind 'm erg netjes
Het enige puntje van kritiek is misschien de font-keuze. Ik mag dan geen expert zijn, maar ik vind zelf de tekening best wel cartoon'ish, maar dan met een heel strak/modern font erbij. En dan het woord "portfolio" pak je weer iets heel anders uit de lucht.. Het kan heel leuk staan - cartoon's met een strak font - maar dit lijkt te veel bij elkaar geraapt vind ik.
Maar keep up the good work, ik vind de algemene 'cartoon' er zeker netjes uit zien!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
stevenP schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:46:
[...]
Ik vind 'm erg netjesIk ben dan ook erg benieuwd naar hoe je dit in je site gaat passen (zeker door de misschien wat ongewone kleurencombo's), dat zal 'm maken of kraken. (538-style
)

Verwijderd
Het past er wel mooi bij hoor 
Ik zou dan, om het af te maken op je site rechts omheen/achter "Jey's creative studio edition 4" een zelfde soort iets maken... Nu is het zo'n leeg vlak
Ik zou dan, om het af te maken op je site rechts omheen/achter "Jey's creative studio edition 4" een zelfde soort iets maken... Nu is het zo'n leeg vlak
Eens.RobIII schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:23:
Kortom; ik mis een logische verklaring voor de elementen (laat staan die tacky spiegeling) en 'idee' of 'concept' erachter. Ik zie meer een 'ik heb alle hippe en trendy stijlen van de laatste jaren in een losse flodder' gegooid (spiegeling, 'glimmende bol', 'hippe lijntjes') en noem dat een logo
Slechte smoes.Shrien schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:39:
[...]
Het was een klein huiswerk opdrachtje, er zaten weinig/geen eisen aan vast.
Ik vind 'm wel hip dus ik dacht ik post 'm even.
Als je van mooie kleuren en fancy effecten, reflectie en vervormingen houdt, zijn logo's eigenlijk heel saai om te ontwerpen. Een sterk logo ziet er namelijk in mat zwart op wit uit een laserprinter even goed uit als in gouddraad geborduurd op het borstzakje van een maatpak.
Logo's zijn geen plaatjes, geen postzegeltjes. Logo's zijn vormpjes, zo mogelijk met een herkenbare kleur... van die vormpjes die je voorbij ziet schieten op een vrachtwagen of vanuit je ooghoeken op iemands jas ziet. En dat je ze dan nóg kunt herkennen. Dat maakt het logo van de KNHS sterk, maar aan de andere kant Fortis óók, al zit dat echt wel op het randje mijns inziens.
De tijden veranderen wel een beetje hoor. Ik zie tegenwoordig de lelijkste logo's voorbij komen (van shoarmaboer tot slecht kredietbureau) maar dat komt volgens mij niet alleen doordat fullcolour drukwerk toegankelijker is geworden; het komt volgens mij ook doordat er tegenwoordig ontwerpers van de lopende band af rollen die de hele essentie van een logo niet begrepen hebben, maar toevallig slaagden omdat hun leraar even niet oplette.
Maargoed, de wereld verloedert. En ik word oud. En ik heb alweer 6 minuten aan dit stukje tekst besteed. Gaat iemand dit lezen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
ik! Ben het nog met je eens ook
@ Dark Blue
Is KPN dan ook naar een belabberd ontwerpbureau geweest voor hun logo? Deze is namelijk ook in full-color. (die 3 glimmende bolletjes met een kroontje eroverheen.)
Is KPN dan ook naar een belabberd ontwerpbureau geweest voor hun logo? Deze is namelijk ook in full-color. (die 3 glimmende bolletjes met een kroontje eroverheen.)
vind het geen super logo van KPN, maar idd wel full-color, al is ie ook te doen in grijstinten.
HHS eerste jaars CMD

Ik heb er verder nog niet echt les over gehad, komt nog wel.
Als je een aantal deelen terug ook gelezen had wist je dat deze discussie al geweest isLoderunner schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:53:
@ Dark Blue
Overigens denk ik (overeenkomend ongeveer met Dark Blue) dat het gebruik van fullcolor meer gemakszuchtig is. Het maakt een logo ook onnodig complex denk ik waardoor je het minder snel onthoudt.
Ik vind het inderdaad een belabberd logo, maar het is opzich wel herkenbaar, en ik heb gemerkt dat de gemiddelde weinig van design afwetende nederlander het juist een fantastisch logo vindt.Tjeemp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:42:
vind het geen super logo van KPN, maar idd wel full-color, al is ie ook te doen in grijstinten.
die zien het niet als logo, maar als 'plaatje'Rogier.V schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:24:
[...]
Ik vind het inderdaad een belabberd logo, maar het is opzich wel herkenbaar, en ik heb gemerkt dat de gemiddelde weinig van design afwetende nederlander het juist een fantastisch logo vindt.
Hoewel ik persoonlijk het KPN logo foeilelijk vind is er wel degelijk over nagedacht en is het in grijstinten prima te gebruiken; dat kun je allemaal prima terugvinden op hun site: http://www.kpn.com/corpor...s/Photo-gallery/Logos.htm. Zwart op wit (2 kleuren dus) wordt wat lastiger, maar ik meen me te herinneren dat ze daar ook uitgebreide richtlijnen voor hadden. Pin me er niet op vast, maar ik meen dat dan die 'tickles' weg gaan en het kroontje overblijft.Loderunner schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:53:
@ Dark Blue
Hoe dan ook zit er achter een degelijk logo vaak een comlpete filosofie (hoewel ik moet toegeven dat die vaak pas naderhand (hey, dit ziet er leuk uit!) erbij wordt verzonnen) en een bak richtlijnen, variaties voor verschillende toepassingen etc. etc. etc. Kijk bijvoorbeeld eens naar ons aller Philips (The_principles_Mar08.pdf)
Zo heb ik me ooit eens door een dik 350 pagina's tellend document mogen worstelen van Canon

edit:
Ik zie dat Canon tegenwoordig ook een dedicated stukje site daarover heeft
Ik zie dat Canon tegenwoordig ook een dedicated stukje site daarover heeft
[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 18-05-2008 23:15 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nee, dat logo van KPN is mooi een voorbeeld van hoe het niet moet. Een tijdje terug kwam het nog aan bod hier bij industrieel ontwerpen. Op het college werd voorspeld dat KPN over een tijdje alweer een nieuwe huisstijl zou hebben, aangezien al die glimmende dingen een soort tijdelijke trend zijn. Het vorige logo van KPN was eigenlijk veel beter.
Het NS logo is bijv. een van de betere logo's, iedereen herkent het en je herkent het ook van een afstand direct.
Het NS logo is bijv. een van de betere logo's, iedereen herkent het en je herkent het ook van een afstand direct.
Mixed Reality dev
mja, maar toch is KPN relatief herkenbaar in haar communicatie, ik denk dat 't een paradigma is..
|>
Er is wel degelijk goed over nagedacht, of de uitkomst goed is, of dat het door kundige personen is gedaan is een tweedeMenesis schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:16:
Nee, dat logo van KPN is mooi een voorbeeld van hoe het niet moet.
Zou mij in ieder geval niet verbazen; helemaal eensch.Menesis schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:16:
Op het college werd voorspeld dat KPN over een tijdje alweer een nieuwe huisstijl zou hebben, aangezien al die glimmende dingen een soort tijdelijke trend zijn.
Beetje eighties, maar wel prima herkenbaar idd. Met een frisse update hadden ze het (IMHO) beter gedaan.Menesis schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:16:
Het vorige logo van KPN was eigenlijk veel beter.
Idd, en zo hoort een logo beeldmerk IMHO ook te zijn. En IMHO hebben we het dan eigenlijk over een beeldmerk:Menesis schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:16:
Hoewel dat verder mierenneukerij isVeranderende definities
In het hedendaags taalgebruik gebruikt men logo en beeldmerk niet altijd meer als synoniemen. In de aangepaste definitie wordt een logo gevormd door een beeldmerk, een woordmerk of combinatie van beide. De betekenis van beeldmerk wordt hierbij beperkt tot de tekening. Het woordmerk is de merknaam geschreven in een bepaalde lettertype en grootte. De onderlinge positie en maatverhoudingen van het beeldmerk en woordmerk zijn doorgaans vastgesteld. Het logo kan daarnaast ook een pay-off of slogan bevatten. Internationale organisaties kennen soms meerdere varianten van het logo, waarbij het woordmerk en/of de pay-off worden vertaald en het beeldmerk gelijk blijft.
[ Voor 87% gewijzigd door RobIII op 18-05-2008 23:36 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nu we het toch over logo's hebben wat ik zelf echt een goed logo vind is die van het Amerikaanse koeriersbedrijf FedEx.

Als je naar het logo kijkt zie je in de restruimte tussen de E end de X een pijltje staan wat op zijn beurt weer staat voor verzenden/versturen/forward.
Prachtig gebruik gemaakt van de restruimte en gestaltpsychologie (wet van aanvulling: onze geest vult de ontbrekende elementen aan.)
Andere voorbeelden van de wet van aanvulling:

Heerlijk abstract.
Heb zelf ook een prototype gemaakt van een logo, het is voor een online platform voor hoogbegaafde kinderen.
Het logo zal in principe niet gebruikt worden voor print design maar alleen voor de website om herkenning te beiden.
Zo kan er bijvoorbeeld favicon van gemaakt worden voor de bookmarks:

Als je naar het logo kijkt zie je in de restruimte tussen de E end de X een pijltje staan wat op zijn beurt weer staat voor verzenden/versturen/forward.
Prachtig gebruik gemaakt van de restruimte en gestaltpsychologie (wet van aanvulling: onze geest vult de ontbrekende elementen aan.)
Andere voorbeelden van de wet van aanvulling:
Heerlijk abstract.
Heb zelf ook een prototype gemaakt van een logo, het is voor een online platform voor hoogbegaafde kinderen.
Het logo zal in principe niet gebruikt worden voor print design maar alleen voor de website om herkenning te beiden.
Zo kan er bijvoorbeeld favicon van gemaakt worden voor de bookmarks:

[ Voor 16% gewijzigd door 2020Media op 23-05-2008 18:42 ]
May Lyssa aid you
Die van FedEx was me nog nooit opgevallen, dat pijltje. 
En nu betreffende je logo: ik wil niet flauw doen, maar ik moest eerst 2 keer kijken voordat ik zag dat er lekkerslim stond, ik las lekkerslom, dat komt waarschijnlijk omdat dat peertje zich niet echt goed leent om een 'i' van te maken.
Misschien dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb, maar wat vind de rest er van?
En nu betreffende je logo: ik wil niet flauw doen, maar ik moest eerst 2 keer kijken voordat ik zag dat er lekkerslim stond, ik las lekkerslom, dat komt waarschijnlijk omdat dat peertje zich niet echt goed leent om een 'i' van te maken.
Misschien dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb, maar wat vind de rest er van?

Ik las ook lekkerslom.
Je kan het peertje dunner maken of iets anders verzinnen. (bijv een i met het puntje in de vorm van een brandend peertje. Maar dat is niet uniek...)
Je kan het peertje dunner maken of iets anders verzinnen. (bijv een i met het puntje in de vorm van een brandend peertje. Maar dat is niet uniek...)
[ Voor 10% gewijzigd door Vincenz0 op 23-05-2008 23:26 ]
Coding 4 Fun!
Zo'n lampje noem je ook wel een peertje,
maar omdat het groen is vind ik het eigenlijk wel op een echte peer lijken
[ Voor 6% gewijzigd door Shrien op 23-05-2008 23:52 ]
Oplossing daarvoor is natuurlijk gewoon een spaarlamp te gebruiken, ook groen en ook lekker slim
Aha. Nu je het zegt.Shrien schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:51:
[...]
Zo'n lampje noem je ook wel een peertje,
maar omdat het groen is vind ik het eigenlijk wel op een echte peer lijken
Je zou er inderdaad wel een peer in kunnen zien.
Over het KPN logo: daar is echt wel goed over nagedacht. Ik vind het zelf een heel opvallend en herkenbaar logo door die kleurige blurbs. Net als het nieuwe logo van UPC. Ook opvallend en herkenbaar. En in deze moderne tijd kan je ook bijna altijd wel je full-color logo kwijt.
Voor noodgevallen hebben ze inderdaad 2-kleurige logo's:

(uit http://www.kpn.com/web/fi...8a-4780-b327-c9f8f57f2a8e)

Zeker strak en simpel, maar ziet er netjes uitBlaise schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:16:
[afbeelding]
Onlangs voor een klant gemaakt. Ze hield van strak en simpel. Ik ook, dus dat kwam goed uit.
@KPNlogo: ja, ik heb het gewoon niet op die fancy zooi.. er is zeker over nagedacht, de typografie vin d ik ook erg netjes maar het beeldmerkje ernaast vind ik gewoon minder. De vector / outlined variant vind ik al beter, komt de typografie ook meer tot z'n recht imo..
Mwah ik vind het toch echt 3x niks. Dat hele kroontje valt weg. Bij de ene door al het wit eromheen, bij de anderen doordat de omlijningen van de wolkjes precies even dik zijn als de lijnen van het kroontje.Blaise schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:24:
Over het KPN logo: daar is echt wel goed over nagedacht. Ik vind het zelf een heel opvallend en herkenbaar logo door die kleurige blurbs. Net als het nieuwe logo van UPC. Ook opvallend en herkenbaar. En in deze moderne tijd kan je ook bijna altijd wel je full-color logo kwijt.
[afbeelding]
Bovendien is die glans gradient hype zo weer voorbij.
Mixed Reality dev
Ik zou zo'n bloemvormpje gebruiken geheel gevuld met kleur met daarop de tekst..
In iedergeval geen tekstwolkje inderdaad.
Ik heb hem eigenlijk bewust in een andere stijl dan de achtergrond gehouden, omdat t anders zo wegvalt in de achtergrond. Dit zwart-witte tekstwolkje is echt een onderdeel van de zwart-witte voorgrond.
Verwijderd
Ik hoop dat je tegen een beetje kritiek kan...ThomasW schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:02:
Ik heb hem eigenlijk bewust in een andere stijl dan de achtergrond gehouden, omdat t anders zo wegvalt in de achtergrond. Dit zwart-witte tekstwolkje is echt een onderdeel van de zwart-witte voorgrond.
Nou, ik denk dat iedereen er hier wel overeens is dat het tekstwolke een NO-GO is.
Voor de rest vind ik de header echt heel erg lelijk. Niks past bij elkaar.
Die kleuren passen totaaaal niet bij elkaar.
De vrouw heeft een simpele - cut out - gekregen, en er gewoon op geplakt.
De tekstwolk past er natuurlijk niet bij, maar de tekst erin is ook niet gecentreerd, en heeft hoofdletters. Beter laat je het in 1 grootte. Hoofdletters, of geen hoofdletters. Niet beide.
En voor de rest, is de compressie van je plaatje een beetje belabberd, gecomprimeerde pixelbrei all over the place.
Zow, nu ben ik wel weer klaar.

Je header is wel apart en best wel 60's/79's en wel leuk, echter kan dat tekst ballonnetje ECHT NIET! Dat ziet er - sorry - echt niet uit..
Probeer ook op je site meer eenheid te creëren, het lijkt nu namelijk meer copy-paste werk.
Oranje + Rood + Geel + Licht blauw + Roze + Groen + Zwart + Wit + 2 grijstinten is iets teveel van het goede namelijk...
Overigens waarom de URL in de header zetten? Ze kennen de URL toch al? Ze zijn er toch heen gesurft?
Thomas van der Willik
Fotograaf
of iets dergelijks is mooier denk ik dan.
Probeer ook op je site meer eenheid te creëren, het lijkt nu namelijk meer copy-paste werk.
Oranje + Rood + Geel + Licht blauw + Roze + Groen + Zwart + Wit + 2 grijstinten is iets teveel van het goede namelijk...
Overigens waarom de URL in de header zetten? Ze kennen de URL toch al? Ze zijn er toch heen gesurft?
Thomas van der Willik
Fotograaf
of iets dergelijks is mooier denk ik dan.
[ Voor 20% gewijzigd door alex3305 op 05-06-2008 13:18 ]
@ThomasW,
Als jouw website zo eens zie, dan vraag ik me af hoeveel moeite (lees: tijd) je in de layout hebt gestopt.
Nu komt het gewoon over als een slechte bijeen raapsel van afbeeldingen en stijlen.
De header:
Past totaal niet, 0,0%, bij de rest van je website. Daarnaast ziet dit eruit als een klusje waar nog geen over 5 min. voor geknipt en geplakt is. Slecht gebruik van brushes komt hier ook nog eens bij. Daarnaast heb hier duidelijk gebruik gemaakt van een filter en die vervolgens als eindeffect gebruikt hebt, terwijl filters gebouwd zijn om als hulpmiddel richting het eindresultaat te dienen. Met andere woorden, afwerking is hier 0,0% bij.
De website:
Je kan duidelijk zien dat dit een gedownload design is voor gebruik bij een gratis CMS. Je hebt er als 'toevoeging' de achtergrond aangepast naar een 'gebrushed metaal texture' wat ook vrij amateuristisch gedaan is en verder weinig toegevoegde waarde bij je site heeft. Zinloze aanpassing dus.
Door de achtergrond aanpassing klopt de randen van de website niet meer, want als je goed kijkt dan zie dat de oorspronkelijke achtergrond een donkere oranje was met schuine strepen erin. Betekent dus dat je de website niet meer verder hebt veranderd zodat het bij de achtergrond past. Maak de layout echt zelf, dat is imho veel leuker ook!
Conclusie:
Als je door wilt gaan met het maken van '2d kunstwerkjes' dan raad ik je dringend aan om eens goed te kijken hoe anderen het doen en welke technieken ze daarvoor gebruikt hebben. Een goede manier om dit de doen is om veel, heel veel tutorials te gaan doen, layouts van andere proberen na te maken om te leren (niet als eigen product gebruiken, want dat is stelen en schiet je ook nog eens niks mee op verder.) en dan uit die bevindingen je eigen stijl proberen te ontwikkelen. Geef vooral niet te snel op, want dit proces kan jaren duren namelijk voordat je zover bent.
Succes!
Als jouw website zo eens zie, dan vraag ik me af hoeveel moeite (lees: tijd) je in de layout hebt gestopt.
Nu komt het gewoon over als een slechte bijeen raapsel van afbeeldingen en stijlen.
De header:
Past totaal niet, 0,0%, bij de rest van je website. Daarnaast ziet dit eruit als een klusje waar nog geen over 5 min. voor geknipt en geplakt is. Slecht gebruik van brushes komt hier ook nog eens bij. Daarnaast heb hier duidelijk gebruik gemaakt van een filter en die vervolgens als eindeffect gebruikt hebt, terwijl filters gebouwd zijn om als hulpmiddel richting het eindresultaat te dienen. Met andere woorden, afwerking is hier 0,0% bij.
De website:
Je kan duidelijk zien dat dit een gedownload design is voor gebruik bij een gratis CMS. Je hebt er als 'toevoeging' de achtergrond aangepast naar een 'gebrushed metaal texture' wat ook vrij amateuristisch gedaan is en verder weinig toegevoegde waarde bij je site heeft. Zinloze aanpassing dus.
Door de achtergrond aanpassing klopt de randen van de website niet meer, want als je goed kijkt dan zie dat de oorspronkelijke achtergrond een donkere oranje was met schuine strepen erin. Betekent dus dat je de website niet meer verder hebt veranderd zodat het bij de achtergrond past. Maak de layout echt zelf, dat is imho veel leuker ook!
Conclusie:
Als je door wilt gaan met het maken van '2d kunstwerkjes' dan raad ik je dringend aan om eens goed te kijken hoe anderen het doen en welke technieken ze daarvoor gebruikt hebben. Een goede manier om dit de doen is om veel, heel veel tutorials te gaan doen, layouts van andere proberen na te maken om te leren (niet als eigen product gebruiken, want dat is stelen en schiet je ook nog eens niks mee op verder.) en dan uit die bevindingen je eigen stijl proberen te ontwikkelen. Geef vooral niet te snel op, want dit proces kan jaren duren namelijk voordat je zover bent.
Succes!
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

- Monochroom logo (voor oa t-shirts)
- volledig vrij ontwerp, alleen "heuvelland hekwerken.eu" moet erin staan
- Klant vond het prachtig
- Ontworpen met Photoshop's vector-tools. (Vierkant/circel/lijn) (resolutie onfafhankelijk=gecheckt)
- Details zijn niet goed afgewerkt eigenlijk
* Lijnen zijn niet evenwijdig (had niet gedacht dat de klant het meteen prachtig ging vinden)
* De horizonten vind ik raar over komen
- buitenste Boog is met opzet dikker gemaakt aan de onderkant, vond ik mooier
Wat is jullie mening?
(Update: Nu is het logo al veel beter vind ik persoonlijk)
[ Voor 9% gewijzigd door g4wx3 op 11-06-2008 19:43 ]
-Ik vind het iets te kinderachtig door die ronde vormen in de letters.
-De letters passen niet bij de lijnen van de brug (letters zijn afgerond, lijnen niet en de lijndiktes zijn verschillend)
Suggesties:
-gebruik een ander lettertype, wellicht alles in hoofdletters
-maak de lijnen van de brug dikker en wellicht wat minder van die verticale lijnen erin.
-De letters passen niet bij de lijnen van de brug (letters zijn afgerond, lijnen niet en de lijndiktes zijn verschillend)
Suggesties:
-gebruik een ander lettertype, wellicht alles in hoofdletters
-maak de lijnen van de brug dikker en wellicht wat minder van die verticale lijnen erin.
Mixed Reality dev
Aj aj
Het logo moet eigenlijk op een poort/hek lijken.
Ik zal eens kijken voor lettertypes.
Ik denk dat ik minstens 1 horizontale lijn teveel heb, maar als ik ze weghaal, dan lijkt het of het in elkaar zakt..
Het logo moet eigenlijk op een poort/hek lijken.
Ik zal eens kijken voor lettertypes.
Ik denk dat ik minstens 1 horizontale lijn teveel heb, maar als ik ze weghaal, dan lijkt het of het in elkaar zakt..
Winnie the Pooh is geweldig bedacht voor een mock op Apple's MobileMe
@Heuvelland hekwerken Ik zou er niet een URL in het logo verwerken. Ik zou meer iets zoeken waarbij de URL er mooi bij kan staan. of iets anders. Een URL hoeft er niet altijd op.
Kijk trouwens ook eens naar de naam: Heuvellang Hekwerken. Leuk idee om iets met een hek te doen natuurlijk, maar moet het wel op deze manier? Er zijn talloze variaties mogelijk. Bijvoorbeeld alleen al met HH, dat wordt ook al bijna een hek, toch?
Over het huidige ontwerp: ik vind het wat saai. Dit zit em vooral in de symmetrie en het contrast van de vorm. Er zit veel wit in, met dunne lijnen. Ik vraag me hierbij meteen af of het wel goed werkt op een vlakje van 1cm * 1cm of dat het logo helemaal wegvalt op deze manier.
Speel nog even verder zou ik zeggen.
edit: ik vind het een beetje een ondergaande zon ook? Is hetniet toffer om iets met een heuvellandschap te doen?
--
Een paar flyers van de laatste tijd. Allemaal stuk voor stuk feestjes met snoeiharde franse house/electro etc.
edit: feedback gebeurt niet direct iets mee, aangezien het al gedrukt is. Beetje lastig... Echter, feedback wordt wel meegenomen in de toekomst. Yeah!

Kijk trouwens ook eens naar de naam: Heuvellang Hekwerken. Leuk idee om iets met een hek te doen natuurlijk, maar moet het wel op deze manier? Er zijn talloze variaties mogelijk. Bijvoorbeeld alleen al met HH, dat wordt ook al bijna een hek, toch?
Over het huidige ontwerp: ik vind het wat saai. Dit zit em vooral in de symmetrie en het contrast van de vorm. Er zit veel wit in, met dunne lijnen. Ik vraag me hierbij meteen af of het wel goed werkt op een vlakje van 1cm * 1cm of dat het logo helemaal wegvalt op deze manier.
edit: ik vind het een beetje een ondergaande zon ook? Is hetniet toffer om iets met een heuvellandschap te doen?
--
Een paar flyers van de laatste tijd. Allemaal stuk voor stuk feestjes met snoeiharde franse house/electro etc.
edit: feedback gebeurt niet direct iets mee, aangezien het al gedrukt is. Beetje lastig... Echter, feedback wordt wel meegenomen in de toekomst. Yeah!

[ Voor 43% gewijzigd door MaKK0 op 11-06-2008 23:33 ]
Die 2 van Neonpunx en die daarna vind ik heel coolMaKK0 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:21:
@Heuvelland hekwerken Ik zou er niet een URL in het logo verwerken. Ik zou meer iets zoeken waarbij de URL er mooi bij kan staan. of iets anders. Een URL hoeft er niet altijd op.
--
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kun je mij het lettertype van die 3e verklappen ?
Helvetica bold, stukkie krapper gespacieerd... classic
[ Voor 10% gewijzigd door MaKK0 op 11-06-2008 23:41 ]
Ik vind persoonlijk het logo te simpel, het straalt geen identiteit uit. De poort uit je foto vind ik dan al beter al moet je die wel wat uitkleden om in een logo te gebruiken. En zorg dat alles goed bij elkaar hoort.g4wx3 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:27:
[afbeelding]
- Monochroom logo (voor oa t-shirts)
- volledig vrij ontwerp, alleen "heuvelland hekwerken.eu" moet erin staan
- Klant vond het prachtig
- Ontworpen met Photoshop's vector-tools. (Vierkant/circel/lijn) (resolutie onfafhankelijk=gecheckt)
- Details zijn niet goed afgewerkt eigenlijk
* Lijnen zijn niet evenwijdig (had niet gedacht dat de klant het meteen prachtig ging vinden)
* De horizonten vind ik raar over komen
- buitenste Boog is met opzet dikker gemaakt aan de onderkant, vond ik mooier
Wat is jullie mening?
(Update: Nu is het logo al veel beter vind ik persoonlijk)
Zeker bedankt voor de feedback, ik zal zeker en vast een nieuw logo ontwerpen in men vrije tijd.
Kan wel effe duren, aangezien ik me hiervoor inleren met een vector-georienteerde editor voor de mac, die niet te duur is
Kan wel effe duren, aangezien ik me hiervoor inleren met een vector-georienteerde editor voor de mac, die niet te duur is
Omdat hier nu al een aantal logo's gepost zijn dacht ik zo...
Dit is een logo dat ik ontworpen heb voor ons small busines project op school. De opdracht was een (nep)bedrijf op te richten met alles wat er rond hangt, ook een logo dus:)

BTW: Ons bedrijf zou een soort intelligente bloempotten gaan produceren, die je zelf geen water meer hoeft te geven. Het blad is overigens van de plataan, wat genie betekend.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Dit is een logo dat ik ontworpen heb voor ons small busines project op school. De opdracht was een (nep)bedrijf op te richten met alles wat er rond hangt, ook een logo dus:)

BTW: Ons bedrijf zou een soort intelligente bloempotten gaan produceren, die je zelf geen water meer hoeft te geven. Het blad is overigens van de plataan, wat genie betekend.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door wartos op 12-06-2008 00:55 ]
en afbeelding kan niet weergegeven worden hier..
Kan even duren omdat het niet meteen goed is. Niet omdat je een programma moet leren. Don't blame your tools... gewoon dus wat schetsen maken met Potlood/stift en Papier.g4wx3 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:31:
Zeker bedankt voor de feedback, ik zal zeker en vast een nieuw logo ontwerpen in men vrije tijd.
ja werkt nu 
grappig dat bloempot verhaal, hier bij industrieel ontwerpen had iemand dat ontworpen
grappig dat bloempot verhaal, hier bij industrieel ontwerpen had iemand dat ontworpen
[ Voor 76% gewijzigd door Menesis op 12-06-2008 10:18 ]
Mixed Reality dev
Kekke flyers!MaKK0 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:21:
--
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(wat is het letterype van 'neon punx' ?)
Verwijderd
Ik wou eens een typisch Web 2.0 design maken zoals je die vaak ziet bij die 'over the top' websites. Dus lekker overdreven doen met kleur etc.
Nu ben ik met dit gekomen:
Click
Ik vind het zelf wel redelijk gelukt, enkel ben ik 'bang' dat het mischien wat té groen is. Wat denken jullie ervan?

Ik vind het zelf wel redelijk gelukt, enkel ben ik 'bang' dat het mischien wat té groen is. Wat denken jullie ervan?
Ik hou wel van simplistisch design, en je kleurgebruik is prima. Misschien zouden wat accenten in een derde tint (oranje, donkergroen, zoiets) de boel nog wat kunnen aankleden.
Het tekstvak vind ik te breed,10-15 woorden per regel leest veel fijner.
De term Web 2.0 draait trouwens om de inhoud en opzet van een webpagina, en niet om het design.
De term Web 2.0 draait trouwens om de inhoud en opzet van een webpagina, en niet om het design.
Netjes, alleen de buttons steken erg af.
Voor de rest heel leuk en een mooi begin.
Voor de rest heel leuk en een mooi begin.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Dat is waar, maar Web 2.0 wordt nu ook als een ontwerpstijl gezien binnen webdesign.Bozozo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:43:
Ik hou wel van simplistisch design, en je kleurgebruik is prima. Misschien zouden wat accenten in een derde tint (oranje, donkergroen, zoiets) de boel nog wat kunnen aankleden.
Het heeft een bepaalde vorm van ontwerp die anders is dan voorheen. veel glossy en reflecties en gradients etc.
Vind het juist niet overdreven met kleur. Tis gewoon groen. Niets over the top aan.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:31:
Ik wou eens een typisch Web 2.0 design maken zoals je die vaak ziet bij die 'over the top' websites. Dus lekker overdreven doen met kleur etc.
[afbeelding] Click
Ziet er wel lachen uit, maar vind het nou niet echt bijster interessant. Probeer ook eens aan de content te denken. Waarom moet het een "web 2.0" uitstraling hebben? Heeft het een functie? Of is het gewoon "tof"?
Is het niet interessanter om te denken aan wat het doel van de website gaat zijn, en daar dan uiteindelijk een vorm aan te hangen? Ik vind het nou niet echt een presentatie van je werk (portfolio).
Is het niet leuker om ipv visueel iets te maken eerst goed te denken over de structuur van de website: Wat zie je eerst? Welke mogelijkheden zijn er? Daar zit denk ik een grotere uitdaging in dan "leuke plaatjes maken".
...en je regels zijn veel te lang.
--
Vandaag doosje flyers binnen gekregen...

Verwijderd
Bedankt voor de reacties! 
Waar ik aan denk als ik aan Web2.0 denk is gewoon simpelweg het websites maken met technieken die op het moment helemaal 'in' zijn, zoals AJAX. En ik denk dus ook deze manier van een design.
Mischien moet ik inderdaad nog wat anders erbij doen. Ik denk nu zelf aan een foto van een leuk bloempie, iets als een zonnebloem of iets dergelijks. En dat dan subtiel verwerken. - Of mischien wel een glossy logo maken in illustrator?
Het is inderdaad wel leuk om na te denken over hoe en wat van de website zelf, in plaats van de graphics. Ik zat sowieso wel al te denken aan het horizontaal scrollen van pagina's. Bijvoorbeeld voor elk onderdeel van het portfolio een nieuwe pagina die je horizontaal scrollend tegen komt. Dat zou je mischien makkelijk kunnen maken door onderaan de pagina ruimte te reserveren voor kleine tumbnails van elke pagina die oplicht zodra je op dat onderdeel zit.
Dat zou wel goed te doen zijn in flash lijkt me?
Ik zal van het weekend er aan werken (vanavond gaat niet he
) en daarna zal ik voor meer tips vragen!
Waar ik aan denk als ik aan Web2.0 denk is gewoon simpelweg het websites maken met technieken die op het moment helemaal 'in' zijn, zoals AJAX. En ik denk dus ook deze manier van een design.
Mischien moet ik inderdaad nog wat anders erbij doen. Ik denk nu zelf aan een foto van een leuk bloempie, iets als een zonnebloem of iets dergelijks. En dat dan subtiel verwerken. - Of mischien wel een glossy logo maken in illustrator?
Het is inderdaad wel leuk om na te denken over hoe en wat van de website zelf, in plaats van de graphics. Ik zat sowieso wel al te denken aan het horizontaal scrollen van pagina's. Bijvoorbeeld voor elk onderdeel van het portfolio een nieuwe pagina die je horizontaal scrollend tegen komt. Dat zou je mischien makkelijk kunnen maken door onderaan de pagina ruimte te reserveren voor kleine tumbnails van elke pagina die oplicht zodra je op dat onderdeel zit.
Dat zou wel goed te doen zijn in flash lijkt me?
Ik zal van het weekend er aan werken (vanavond gaat niet he
Ik zou graag meer structuur willen zien, meer hiërarchie dmv koppen etc.
Komt er wel zo veel tekst in het portfolio gedeelte? en is dit allemaal dan platte tekst? Komt er überhaupt zo veel tekst op de website. Is het wel een realistische opzet?
Of zit er soms ook een opsomming in? Hoe ziet deze er dan uit?
Wat zijn de 6 menu items boven in beeld? Heb je ze allemaal nodig?
Je "tekstvlak" staat veel te lange regels toe, dat is voor de leesbaarheid niet aan te raden...
Komt er wel zo veel tekst in het portfolio gedeelte? en is dit allemaal dan platte tekst? Komt er überhaupt zo veel tekst op de website. Is het wel een realistische opzet?
Of zit er soms ook een opsomming in? Hoe ziet deze er dan uit?
Wat zijn de 6 menu items boven in beeld? Heb je ze allemaal nodig?
Je "tekstvlak" staat veel te lange regels toe, dat is voor de leesbaarheid niet aan te raden...
[ Voor 38% gewijzigd door MaKK0 op 17-06-2008 11:12 ]
Met je ontwerp is in principe niks mis mee. Enkel de tekstindeling zou ik nog eens goed over nadenken.
Dit is een te groot blok tekst waardoor de meeste mensen, inclusief mezelf, hoogstwaarschijnlijk afhaken en op zoek gaan naar een pagina die wel bevalt om te lezen. Is die pagina niet op jouw website dan verlies simpel gezegd bezoekers.
Het toevoegen van kolommen is dit geval een mooie oplossing. Evenals het toevoegen van afbeeldingen. Hierdoor maak je jouw pagina's veel interresanter om te lezen en te bekijken. Bij een pagina als portfolio is het toevoegen van afbeeldingen zelfs een must!
Doe daar wat aan en je hebt een prima website
Dit is een te groot blok tekst waardoor de meeste mensen, inclusief mezelf, hoogstwaarschijnlijk afhaken en op zoek gaan naar een pagina die wel bevalt om te lezen. Is die pagina niet op jouw website dan verlies simpel gezegd bezoekers.
Het toevoegen van kolommen is dit geval een mooie oplossing. Evenals het toevoegen van afbeeldingen. Hierdoor maak je jouw pagina's veel interresanter om te lezen en te bekijken. Bij een pagina als portfolio is het toevoegen van afbeeldingen zelfs een must!
Doe daar wat aan en je hebt een prima website
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dank voor de tips. Tekst heb ik inderdaad nog niet genoeg naar gekeken en zie nu wel wat jullie bedoelen. Zie mezelf wel werken in kolommen inderdaad. 6 kopjes heb ik wel nodig ja, en wil (veel) met javascript mouseover's en AJAX gaan werken, beetje demonstratie van wat we te bieden hebben zegmaar
Meestal ben ik er ook voorstander van om in 1 oogopslag te laten zien waar de kopjes voor staan, maar in dit design zou het denk ik niet passen om overal tekst bij te zetten. Gelukkig is het geen e-commerce oid, maar moet de site beetje prikkelen tot nieuwsgierigheid ipv pure functionaliteit en vind ik het dus we acceptabel.
De hoeveelheid tekst is trouwens idd niet representatief, wil de pagina's redelijk klein houden.
De hoeveelheid tekst is trouwens idd niet representatief, wil de pagina's redelijk klein houden.
Dan zou ik éérst over de tekst gaan nadenken... de tekst die wél representatief is.Terranca schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
Dank voor de tips. Tekst heb ik inderdaad nog niet genoeg naar gekeken en zie nu wel wat jullie bedoelen.
(...)
* Dark Blue heeft niet voor niks een miniscule website, gewoon om die tekst leesbaar te houden...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Uhm, je tekst is niet echt leesbaar als ik op "menu - begin hier" klik. Zwarte tekst op een zwarte afbeelding....Dark Blue schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:29:
[...]
* Dark Blue heeft niet voor niks een miniscule website, gewoon om die tekst leesbaar te houden...
Ik heb zelf even een klein vraagje. Ik heb sinds gisteren Adobe CS3. Nu wil ik Photoshop CS3 net zoals ik nog uit CS1 gewend was door de CTRL + klik op een laag om de opgevulde omvang van die laag als selectie te krijgen, maar ik kom er net achter dat dit dus niet in Photoshop CS3 werkt.
Weet iemand hoe ik dit wel kan doen??
Werkt wel, maar alleen op het plaatje in de layerlijst.
Dat was in CS1 nog niet op deze manier.
Weet iemand hoe ik dit wel kan doen??
Werkt wel, maar alleen op het plaatje in de layerlijst.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 18-06-2008 15:25 ]
Nog even mijn mening:Terranca schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
Dank voor de tips. Tekst heb ik inderdaad nog niet genoeg naar gekeken en zie nu wel wat jullie bedoelen. Zie mezelf wel werken in kolommen inderdaad. 6 kopjes heb ik wel nodig ja, en wil (veel) met javascript mouseover's en AJAX gaan werken, beetje demonstratie van wat we te bieden hebben zegmaarMeestal ben ik er ook voorstander van om in 1 oogopslag te laten zien waar de kopjes voor staan, maar in dit design zou het denk ik niet passen om overal tekst bij te zetten. Gelukkig is het geen e-commerce oid, maar moet de site beetje prikkelen tot nieuwsgierigheid ipv pure functionaliteit en vind ik het dus we acceptabel.
De tekst vind ik op donkere achtergrond wat lastig lezen, misschien dat je voor een iets grijzere tint zou kunnen gaan. Dat het contrast wat minder groot wordt.
Let op dingen als justify/uitvullen, het leest prettiger al je gewoon links uitlijnt, dan heb je een referentiepunt aan het einde van de zin vanwege verschillende regellengtes.
De lijnhoogte, leading iets groter dan die nu is, en inderdaad ook de tekst wat minder breed. Ideaal als er zo tussen de 45-75 karakters per regel.
Maar verder ziet het er zeker slick uit, mooi logo en de stijl van de knoppen bevalt me wel.
Heb je elke maand een nieuw ontwerp? En hoe wil je die reflectie van de tekst gaan doen?Shrien schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:31:
Beginnetje van mijn nieuwe persoonlijke site.
[afbeelding]
Klik voor de grotere afbeelding
Ik hou misschien iets te veel van veranderingBlaise schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:18:
[...]
Heb je elke maand een nieuw ontwerp? En hoe wil je die reflectie van de tekst gaan doen?
Dunno, het is ook maar een idee'tje.
Shrien, leuk ontwerp maar ik vind het eigenlijk niets qua website. Het zou wel niet mistaan als ontwerp voor bijvoorbeeld op een flyter. Nu gebruik je IMHO te veel kleur en tinten tegelijk. Daarnaast waarom de SH anders dan de rien? Dat ziet er namelijk erg 'vaag' uit
Misschien omdat zijn naam Rien is, zie profiel.alex3305 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:34:
Daarnaast waarom de SH anders dan de rien? Dat ziet er namelijk erg 'vaag' uit
idd classic; check ook de film 'Helvetica' must see voor graphic-hoerenMaKK0 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:39:
Helvetica bold, stukkie krapper gespacieerd... classic
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ik heb hem op dvdPhusebox schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:47:
[...]
idd classic; check ook de film 'Helvetica' must see voor graphic-hoeren

alex3305 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:34:
Shrien, leuk ontwerp maar ik vind het eigenlijk niets qua website. Het zou wel niet mistaan als ontwerp voor bijvoorbeeld op een flyter. Nu gebruik je IMHO te veel kleur en tinten tegelijk. Daarnaast waarom de SH anders dan de rien? Dat ziet er namelijk erg 'vaag' uit
Ik probeer inderdaad onderscheidt te maken tussen mijn nickname en mijn echte naamRakkerzero schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:42:
[...]
Misschien omdat zijn naam Rien is, zie profiel.
inmiddels maar op bluray besteld
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Als hij het in Flash gaat doen is het sowieso niet zo'n groot probleem om die tekst te spiegelen.Blaise schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:18:
[...]
Heb je elke maand een nieuw ontwerp? En hoe wil je die reflectie van de tekst gaan doen?
@Shrien: Verder vind ik de kop wel erg overheersend met je naam. Er zit ook vrij weinig opbouw en structuur in, het is allemaal redelijk recht toe, recht aan.
Dat idee heb ik ook. Daarmaast is dit zo'n typisch traditionele layout door het menu link/boven en tekst rechts. Probeer eens af te wijken.Bozozo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:57:
Hij voelt niet echt af maar ik heb weinig inspiratie. Ik ben de boel ook een beetje aan het overdrijven met al die gradients voor mn gevoel
Tja, deze indeling is intuïtief. Ik ga mijn menu niet rechtsonder parkeren 'om anders te doen'.
Verwijderd
* Het hoeft helemaal niet persee om anders te doen. Er zijn genoeg andere intuïtieve(?) indelingen. Je moet er natuurlijk wel een beetje open voor staan.Bozozo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:08:
Tja, deze indeling is intuïtief. Ik ga mijn menu niet rechtsonder parkeren 'om anders te doen'.
* Verder zou ik als ik jouw was, eerst een degelijk kleurenschema gaan maken. Want dit is natuurlijk helemaal niks. [ voor ideen kan je naar: http://kuler.adobe.com ]
* Ook 'moet' je even een boek lezen, of een goede guide lezen hoe je padding toepast op je website. Want dat is ook hier ver te zoeken.
* Sowieso zou ik als ik jouw was toch ook even kijken naar andere websites / portfolio's. Een paar goede boeken lezen, en gewoon door blijven oefenen.
Een paar links:
http://www.webdesignerwall.com/
http://www.bestwebgallery.com/
www.thefwa.com
@ Shrien
*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:48 ]
Wat bedoel je met 'goede' padding?
Ja, dat weet ik, en ik heb er nog niets aan gedaan. Wat brutaal van je om dat te gebruiken als reactie op mijn opbouwende kritiek. Het gaat niet eens over jouw ontwerp.sopsop schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:11:
[...]
Uhm, je tekst is niet echt leesbaar als ik op "menu - begin hier" klik. Zwarte tekst op een zwarte afbeelding....
Moet nog steeds beginnen om mn website eens in elkaar te gaan zetten, maar ik neem daar momenteel eigenlijk nauwlijks tijd voor om er iets aan te doen
Andere dingen zijn leuker..... 
Maargoed. De drang om alles weer om te gaan gooien is alweer aanwezig. Dus vandaar dat ik nu even mn nieuwe logo laat zien. Althans twee opzetjes, want ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil.
of 
De linker is een beetje neutraal, de rechter heb ik gemaakt met de gedachte dat ik veel met fotografie ga doen na de zomer ivm met fotografie cursus. Moeilijk, want ik vind ze allebei gewoon mooi. Waarschijnlijk zal de keuze de linker worden, maar daar moet ik nog even over nadenken.

Maargoed. De drang om alles weer om te gaan gooien is alweer aanwezig. Dus vandaar dat ik nu even mn nieuwe logo laat zien. Althans twee opzetjes, want ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil.

De linker is een beetje neutraal, de rechter heb ik gemaakt met de gedachte dat ik veel met fotografie ga doen na de zomer ivm met fotografie cursus. Moeilijk, want ik vind ze allebei gewoon mooi. Waarschijnlijk zal de keuze de linker worden, maar daar moet ik nog even over nadenken.
weer een bijdrage van mij 

@RakkerZero: Ga voor de rechter
Alleen beetje inkleuren ala web2.0 stylo

@RakkerZero: Ga voor de rechter
Alleen beetje inkleuren ala web2.0 stylo
[ Voor 32% gewijzigd door Zakkenwasser op 20-06-2008 00:11 ]
logo's met gradients en glans (web 2.0) zijn lelijk man
Mixed Reality dev
Gewoon eens 'iets' neerzetten werkt wel goed. Mijn website bestaat nu al vanaf 2001 ofzo, en elke maand verandert er wel weer een stukje, een kleurtje of een patroontje. Soms gaan die wisselingen mis, daarom kreeg ik een opmerking over zwart-op-zwart. Maar als je het wat simpeler houdt kun je een hele compacte website hebben waar je jaren niks aan hoeft te doen, in het mooiste geval alleen mappen vol foto's op je FTP pleuren en hij indexeert en thumbnailt ze gelijk.Rakkerzero schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:07:
Moet nog steeds beginnen om mn website eens in elkaar te gaan zetten, maar ik neem daar momenteel eigenlijk nauwlijks tijd voor om er iets aan te doenAndere dingen zijn leuker.....
Zie het als een soort visitekaartje dat je op je beeldscherm plakt. Contactinformatie, showcase, vooral je naam erbij... en mensen weten wie je bent en wat je doet. Visitekaartje dus.
Mijn vriend zou wel kunnen meedoen aan het programma 'help mijn vriendin is websitebouwer'. Het komt nooit af!
Mr.Jey: teveel fratsen. Probeer dingen weg te laten. De weg van de illusie maakt een beeld vaak sterker dan de weg van overdaad.
Logo van Rakkerzero trouwens: het silhouet van een camera kan veel duidelijker! Je fotografeert toch niet met 'n My First Sony! Outline een Canon 5D of hoe dat heet en pleur die op de plek! Je zou bijv. kunnen spelen met de rondheid van de lens... dus camera zwart, lensgat wit.

[ Voor 22% gewijzigd door Dark Blue op 20-06-2008 09:03 ]
Jouw idee voor een logo voor mij vind net even iets te gedetaileerd. IK houd van simpele vormen en daar wil ik mijn website ook rondom bouwen. Gewoon iets neerzetten kan ik niet. Ik wil gewoon iets hebben dat 'af' is.
Mijn keuze op de linker staat nog steeds overigens. Dus die gaat het waarschijnlijk worden.
Mijn keuze op de linker staat nog steeds overigens. Dus die gaat het waarschijnlijk worden.
zou ook voor de eerste gaan, al kan je daar natuurlijk ook wel een 'foto-detail' in doen misschien...
tweede deed me een heel klein beetje aan YouTube denken toen ik hem zag.
vind het lettertype van 'Kayen' een beetje rommelig overkomen trouwens...
tweede deed me een heel klein beetje aan YouTube denken toen ik hem zag.
vind het lettertype van 'Kayen' een beetje rommelig overkomen trouwens...
Verwijderd
Misschien eerst een idee om je te gaan verdiepen in websites bouwen. Lees een goed boek over html / css, en je begrijpt al een stuk meer. Daarnaast kan je makkelijker ontwerpen, als je weet hoe een website echt in elkaar steekt.Bozozo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:00:
Wat bedoel je met 'goede' padding?
Ik kan op het moment geen betere uitleg geven voor paddin, dus stuur ik je een snel opgezochte link:
http://www.sceneone.nl/positionering/margin.php
Ik beheers CSS en HTML wel hoor
Het ging me om de kreet 'goede paddings'. Voor zover ik weer is de ene padding niet beter dan de andere, zolang er duidelijke lijnen zichtbaar zijn die de structuur van de pagina ondersteunen. Daar was bij mijn ontwerp nog geen sprake van, maar dat lijkt me logisch gezien de kleine hoeveelheid content.
Ik begin toch maar weer vanaf nul met mijn ontwerp, want bij nader inzien denk ik dat lichtere tinten een wat meer solide uitstraling geven dan zo'n zwart geheel.
Het ging me om de kreet 'goede paddings'. Voor zover ik weer is de ene padding niet beter dan de andere, zolang er duidelijke lijnen zichtbaar zijn die de structuur van de pagina ondersteunen. Daar was bij mijn ontwerp nog geen sprake van, maar dat lijkt me logisch gezien de kleine hoeveelheid content.
Ik begin toch maar weer vanaf nul met mijn ontwerp, want bij nader inzien denk ik dat lichtere tinten een wat meer solide uitstraling geven dan zo'n zwart geheel.
Slim gedaan met die achtergrondblokken. Ik vind de hout-texture wel een beetje vreemd... waarom heb je daar voor gekozen?
Mijn tweede poging:

Dit keer met kleurenschema
Ik heb sterk de neiging om overal glossy effecten overheen te plempen, maar ik probeer me in te houden
Ik ben er niet helemaal uit of ik die teskt achter de actieve tab wel wil laten wegvallen. Het is met een beetje creatieve CSS wel te doen, maar wellicht is het voor gebruikers verwarrend.
Mijn tweede poging:

Dit keer met kleurenschema
Ik heb sterk de neiging om overal glossy effecten overheen te plempen, maar ik probeer me in te houden

Ik ben er niet helemaal uit of ik die teskt achter de actieve tab wel wil laten wegvallen. Het is met een beetje creatieve CSS wel te doen, maar wellicht is het voor gebruikers verwarrend.
[ Voor 18% gewijzigd door Bozozo op 21-06-2008 19:13 ]
Geeft een wat niet technische indruk, en het staat wel chique ^^Bozozo schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:11:
Slim gedaan met die achtergrondblokken. Ik vind de hout-texture wel een beetje vreemd... waarom heb je daar voor gekozen?
Je tabje constrasteren een beetje met je project menu. Waar je in het menu gaat voor dunne subtiele lijnen komen de tabs daarin tegen weer vrij fors en zwaar over door de dikke lijn er omheen. Misschien dat je daar nog een alternatief voor moet zoeken zodat het net wat meer een geheel word.Bozozo schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:11:
Mijn tweede poging:
[afbeelding]
Dit keer met kleurenschema![]()
[ Voor 58% gewijzigd door Pixeldude op 21-06-2008 19:58 ]
Het wegvallen van de tekst lijkt een beetje op een grafisch foutje. Het ontwerp vind ik ongeïnspireerd: alle tekst in dezelfde kleur, niets dat er echt uitspringt, geen spannend contrast of compositie van elementen.Ik ben er niet helemaal uit of ik die teskt achter de actieve tab wel wil laten wegvallen.
Dat hout ziet er goed uit, en is stijlvol. Alleen iets teveel compressie hier en daar, daar kan ik me echt aan storen. Naast het hout heeft de site niet veel boeiends te bieden qua vormgeving, dat is wel jammer. Ik zou trouwens ook de foto onderaan vervangen door iets gezelligers.
ziet er inderdaad netjes uitCivic519 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:27:
Vrijdag de tweede editie van mn portfolio online gezet
www.digisphere.nl
Ziet er mooi uit, maar ik zou wel even die verschrikkelijk enge spelfout weghalenCivic519 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:27:
www.digisphere.nl
Quote: "mijn meest resente webdesign"...
Dat zit wel Schnorr.
Leuk gedaanCivic519 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:27:
www.digisphere.nl
En een website posten mocht hier toch niet ?
Bedankt. Al die persoonlijke gegevens zijn naar mijn idee wel belangrijke onderdelen van een cv.stevenP schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:47:
[...]
ziet er inderdaad netjes uitMisschien wel je CV niet zo uitgebreid als pdf aanbieden, dit zijn werkelijk ál je persoonlijke gegevens, alleen je sofi-nummer ontbreekt nog
Ai, bedanktStukfruit schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:15:
[...]
Ziet er mooi uit, maar ik zou wel even die verschrikkelijk enge spelfout weghalen
Quote: "mijn meest resente webdesign"...
Bedankt, buttons zijn verder niet geblurred of iets.Shrien schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:25:
[...]
Leuk gedaan, Alleen lijken de buttons bovenaan graphics, webdesign, contact wat geblurred..
Dit topic is gesloten.