Bedoel je GH3? En dan nu de grote vraag: is die nu wel stereo/dolby surround of komt er nog steeds alleen uit de center speaker geluid?matthijst schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:34:
Net ook ff Guitar Heroes gehaald, gisteren hadden ze voor het eerst sinds sinterklaas weer een fatsoenlijke lading binnen gekregen schijnbaar.
Net ff gespeeld, cool spel lijkt me
Gisteren waren de tentamens weer voorbij, dus gelijk maar even Zack & Wiki gehaald. Leuk spel, ook erg mooi gemaakt. En in de tijd dat de Wii uit is heb ik al aardig wat games ervoor verzameld:
Toch wel veel plezier al gehad van m'n Wii
![]() | ![]() |
Toch wel veel plezier al gehad van m'n Wii
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Jipppieee
Gisteren 2 irischecks gekregen vanwegen mijn goede diensten tijdens mijn stage...
Toch maar even wii play gekocht heheheheh!
Gisteren 2 irischecks gekregen vanwegen mijn goede diensten tijdens mijn stage...
Toch maar even wii play gekocht heheheheh!
Geen idee, bende niet aangesloten op Surroundset, dus ik vind het allemaal wel prima zoJheroun schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:49:
[...]
Bedoel je GH3? En dan nu de grote vraag: is die nu wel stereo/dolby surround of komt er nog steeds alleen uit de center speaker geluid?
Overigens was Stereo geluid niet het probleem volgens mij, hij had alleen geen Surround geluid.
[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 26-01-2008 15:50 ]
Haters everywhere but I don’t really care
iemand enig idee of yoshi's island ook beschikbaar wordt in de Virtual Console? Die was toch wel erg tof...
Daar geld hetzelfde voor als alle andere first-party titels: het is een kwestie van tijd.greatgonzo schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:40:
iemand enig idee of yoshi's island ook beschikbaar wordt in de Virtual Console? Die was toch wel erg tof...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Vandaag Super Mario Galaxy gehaald, super vet spel, en lang ook! ben ongeveer 4 uur bezig geweest, en zit nu een beetje 'vast' op de eindbaas van de eerste galaxy (Dat mechanische geval met die grote poten op die maan). Ik weet hoe ik 'em moet doen, maar daar ga ik morgen wel mee verder.Zo eerst even verder Wii sporten met m'n 'dinnetje. Heb flink geoefend op Bowlen dus als het goed is word ik niet meer compleet ingemaakt
https://niels.nu
Heeft iemand ervaring met de dual charge van speedlink?
http://www.wiihome.nl/pro...dlink-twin-charge-wii.htm
Ik heb deze zelf aangeschaft en volgens de site en verpakking moet je 20 uur kunnen spelen op een volle accu.
Bij mij echter is deze al na 30 min geheel leeg.
Heb ik hem vol geladen zie ik in het menu dat hij ook echt vol is,echter met spelen is 30 min het maximale wat ik ermee kan doen (zonder nunchunk).
Dit geldt overigens voor beide accu packs...
Hebben meer mensen deze ervaring?
Anders heeft omruilen voor een ander geen zin en vraag ik mijn geld terug.
Ik heb deze zelf aangeschaft en volgens de site en verpakking moet je 20 uur kunnen spelen op een volle accu.
Heb ik hem vol geladen zie ik in het menu dat hij ook echt vol is,echter met spelen is 30 min het maximale wat ik ermee kan doen (zonder nunchunk).
Vandaag Wiki & Zack gehaalt en Big Catch Bass Fishing samen voor 60 euro, wel 2dehands maar geen krasje te zien 
Zack & Wiki is super, echt leuke puzzels die erin zitten
En vissen is wel grappig, alleen stond er bij de wiimote achterop 4 spelers, maar dat blijkt dus Online te zijn
dat is wel een klein beetje jammer, kan ik niet tegen me vriendin spelen
Zack & Wiki is super, echt leuke puzzels die erin zitten

Bij Z&W is 1 er speler die speelt, en 3 spelers die erbij kunnen "tekenen". Het is dus niet "echt" multiplayer. Ook is het niet online.console schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:26:
Vandaag Wiki & Zack gehaalt en Big Catch Bass Fishing samen voor 60 euro, wel 2dehands maar geen krasje te zien
Zack & Wiki is super, echt leuke puzzels die erin zittenEn vissen is wel grappig, alleen stond er bij de wiimote achterop 4 spelers, maar dat blijkt dus Online te zijn
dat is wel een klein beetje jammer, kan ik niet tegen me vriendin spelen
[ Voor 0% gewijzigd door Whollabilla op 26-01-2008 23:33 . Reden: Krom Nederlands ]
Verwijderd
Mocht je morgen vast komen te zitten:Hydra schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:49:
Vandaag Super Mario Galaxy gehaald, super vet spel, en lang ook! ben ongeveer 4 uur bezig geweest, en zit nu een beetje 'vast' op de eindbaas van de eerste galaxy (Dat mechanische geval met die grote poten op die maan). Ik weet hoe ik 'em moet doen, maar daar ga ik morgen wel mee verder.Zo eerst even verder Wii sporten met m'n 'dinnetje. Heb flink geoefend op Bowlen dus als het goed is word ik niet meer compleet ingemaakt
spoiler:
Stap 1: Wacht tot hij stampt met zijn poten en loop via zijn poten omhoog
Stap 2: Loop naar de top van de robot
Stap 3: Probeer de bullet-bills(raketten) achter je aan te krijgen en leidt ze naar de lamp boven op de robot
Stap 2: Loop naar de top van de robot
Stap 3: Probeer de bullet-bills(raketten) achter je aan te krijgen en leidt ze naar de lamp boven op de robot
Ik heb sinds gisteren ook een Wii! Echt wel een vet dingetje. Wat jullie zeiden dat ook non-gamers dan meegamen: Mijn ouders hebben gisteren liggen te bowlen en golfen! Terwijl ze nooit iets van games moesten hebben. Nu wil ik niet zeggen dat ze ook meteen tennis willen spelen (want dat gaat te snel) maar toch goed bedacht van Nintendo.
Binnenkort maar eens een echte game halen voor de Wii
Binnenkort maar eens een echte game halen voor de Wii
Iemand enig ervaring met deze dual charge?melly schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:14:
Heeft iemand ervaring met de dual charge van speedlink?
Wil vandaag naar de Mediamarkt (is zondags open) en als iemand ervaring heeft hiermee kan ik die gebruiken bij de keuze of om te ruilen of geld terug.
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar IGN en Gamespot hebben een de eerste beelden van The Force Unleashed voor de Wii. Ik vind het er zeer goed uitzien, zeker als je weet dat ze nog wat tijd hebben om alles op te poetsen. Lijkt me echt heftig om met je zwaard als een of andere Dark Apprentice wat mannetjes neer te zwaaien, en dan vervolgens een heftige force push doen op de resterende mannetjes
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Zijn er hier meer mensen die toevallig de Gbooster batterij oplader voor de Wii hebben?
Zo ja, wat zijn jullie er ervaringen er tot nu toe mee?
Ik heb het idee dat die dingen vrij snel leeg zijn. En speel opzich niet zo heel veel meer de laatste tijd. Enkel steeds een (half) uurtje tussendoor. Beetje jammer ondanks dat die set (2 accu's + 1 oplaadstation) 40 euro gekost heeft.
Zo ja, wat zijn jullie er ervaringen er tot nu toe mee?
Ik heb het idee dat die dingen vrij snel leeg zijn. En speel opzich niet zo heel veel meer de laatste tijd. Enkel steeds een (half) uurtje tussendoor. Beetje jammer ondanks dat die set (2 accu's + 1 oplaadstation) 40 euro gekost heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 27-01-2008 12:01 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik vraag me af of de beelden die in de video te zien wel van de Wii-versie zijn, ze zien mij er iets te gelikt uit..hubhib schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:35:
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar IGN en Gamespot hebben een de eerste beelden van The Force Unleashed voor de Wii. Ik vind het er zeer goed uitzien, zeker als je weet dat ze nog wat tijd hebben om alles op te poetsen. Lijkt me echt heftig om met je zwaard als een of andere Dark Apprentice wat mannetjes neer te zwaaien, en dan vervolgens een heftige force push doen op de resterende mannetjes
En ja hoor, de eerste Wii "kloon" komt op de markt, merk Vimax. Met zelfs een enkelbandje erbij voor een voetbalspel. En dat voor 50 Euro
Kan volgens mij nooit veel zijn.. de gameplay zal wel flink minder zijn. http://www.intertoys.nl/e...20691/Product/View/004368
Elders op internet is er niets over te vinden.. Zoeken met Google levert alleen Vimax penisvergrotingspillen op!
Elders op internet is er niets over te vinden.. Zoeken met Google levert alleen Vimax penisvergrotingspillen op!

[ Voor 17% gewijzigd door BamSlam_ op 27-01-2008 13:05 ]
De meeste beelden lijken me inderdaad niet van de Wii, maar rond 2min20 (IGN) als hij over de Wii versie praat, worden er een aantal screens getoond die me wel voor de Wii lijken. Ze zijn dan ook gelijk een stuk minder scherp -,- .BamSlam_ schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:02:
[...]
Ik vraag me af of de beelden die in de video te zien wel van de Wii-versie zijn, ze zien mij er iets te gelikt uit..
ik heb een wii en zoek een nieuwe game, ik heb zelda, mario galaxy en wii sports. enig andere topper die must have is?
De beelden van de video zijn idd van de Xbox360 versie, maar de screenshots in het artikel zelf zijn van de Wii versie. Natuurlijk zijn ze niet uber mooi, maar voor een Wii game zijn ze toch wel goed te doen. Ik hoop dat de physics voor de Wii ook een beetje vet zijn, aangezien ze speciaal voor de Wii een speciale physics engine hebben ontwikkeld.Thormodo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:41:
[...]
De meeste beelden lijken me inderdaad niet van de Wii, maar rond 2min20 (IGN) als hij over de Wii versie praat, worden er een aantal screens getoond die me wel voor de Wii lijken. Ze zijn dan ook gelijk een stuk minder scherp -,- .
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
het laatste gedeelte van het filmpje ziet er anders niet x360/ps3 kwaliteit uit iedergeval de textures zien er low ress uit.
misschien is dat wel een stukje uit de wii versie (?)
misschien is dat wel een stukje uit de wii versie (?)
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Sinds ik gisteren Endless Ocean heb gekocht kom ik niet meer in de buurt van m'n Wii
M'n vrouw vindt het te leuk en zit er de hele tijd achter...
[ Voor 11% gewijzigd door Rudedadude op 27-01-2008 15:48 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Wel leuk om te lezen dat SW: the force unleashed bijna TE goed draait op de Wii (zie IGN artikel) met een framerate waar je u tegen zegt.. En dit voor een game die nog een paar maanden ontwikkeltijd tegoed heeft.. Dat stemt mij hoopvol. Allicht kan men op grafisch vlak nog e.e.a. upgraden cq tunen..
Kan niet wachten..
Kan niet wachten..

Zie topicwaarschuwing
[ Voor 90% gewijzigd door Fuelke op 27-01-2008 19:05 ]
Mijn vriendin wilt graag weer de sims spelen maar weet iemand of de sims 2 huisdieren, of je er ook bij kunt bouwen e.d. ? zoals op de computer ?
Blij Met Wilco
Is er ook een soort singstar voor de Wii?
Blij Met Wilco
Verwijderd
Ja, genaamd Boogie, gemaakt door EA.
Door een simpele google, had je dit zelf ook uit kunnen vogelen.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Door een simpele google, had je dit zelf ook uit kunnen vogelen.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Ja wat wil je ook als ze alle 3 de engines eruit slopen om het te kunnen draaien op een Wii. Maar eens zien hoe het uiteindelijke resultaat er uit gaat zien. Screenshots zijn leuk, maar wil het toch met mijn eigen ogen zien.xxxneoxxx schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:42:
Wel leuk om te lezen dat SW: the force unleashed bijna TE goed draait op de Wii (zie IGN artikel) met een framerate waar je u tegen zegt.. En dit voor een game die nog een paar maanden ontwikkeltijd tegoed heeft.. Dat stemt mij hoopvol. Allicht kan men op grafisch vlak nog e.e.a. upgraden cq tunen..
Kan niet wachten..
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Nou, volgens mij heb ik begrepen dat men een aparte physics engine voor de Wii gemaakt heeft, omdat de physics engine die standaard in de game aanwezig was, te belastend zou zijn, hardware technisch.aXe schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:57:
[...]
Ja wat wil je ook als ze alle 3 de engines eruit slopen om het te kunnen draaien op een Wii. Maar eens zien hoe het uiteindelijke resultaat er uit gaat zien. Screenshots zijn leuk, maar wil het toch met mijn eigen ogen zien.
En naar mijn weten is anders niet gelijk aan slechter.
Anders is in dit geval wel degelijk slechter. De Wii heeft gewoon de rekenkracht niet voor een erg goede physics engine.
Verwijderd
Het zou ook slimmer geprogrammeerd en beter geoptimaliseerd kunnen zijn. Het begrip "erg goed" is heel relatief. Werkelijke simulatie op atoombasis van de werkelijke wereld gaat nooit lukken, het is altijd een kwestie van trucs gebruiken om het er "mooi" uit te laten zien. Waarschijnlijk heb je wel gelijk dat het in dit geval minder zal zijn, maar het hoeft niet perse. Slimmere trucs gebruiken kan echt extreem grote verschillen maken. Dat geldt niet alleen voor physics, maar voor alle visuals. Een goed voorbeeld van een veel gebruikte slimme truc die niets met de werkelijkheid te maken heeft, maar werelden wel visueel veel "realistischer" er uit laten zien is bumpmapping. Stel dat een originele engine meer detail biedt door meer polys te gebruiken. Nu wil je datzelfde visuele effect behalen op een minder platform. Je gaat herprogrammeren en optimaliseert door bumpmapping toe te voegen en het aantal poly's te verminderen. Waarschijnlijk haal je dan een visuele verbetering welke veel minder processing power gebruikt. Mogelijk vervang je her en der nog een aantal low poly modellen door imposters waarmee, ondanks de beperkingen van een imposter de ervaring voor de gebruiker opnieuw toeneemt. Dergelijke verbeteringen zouden ook in physics kunnen. Echt grote revoluties op het gebied van physics moeten nog gaan komen denk ik. Door slim na te denken over eindresultaten ipv realisme zijn er vast nog enorme sprongen in performance te halen.BarôZZa schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:25:
Anders is in dit geval wel degelijk slechter. De Wii heeft gewoon de rekenkracht niet voor een erg goede physics engine.
I'll be the judge of that after playing the game..BarôZZa schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:25:
Verwijderd
Physics worden zwaar overschat en je kunt op allerlei manieren hetzelfde resultaat bereiken. Smash Bros. Brawl maakt bijvoorbeeld gebruik van Havok dus wat betreft physics is er niets mis met de Wii. Meestal worden physics gewoon gescript. Er is dan weinig variatie maar het uiteindelijke resultaat kan net zo goed zijn, zie bijvoorbeeld Metroid Prime 1 waar geen echte physics engine in zit maar de space pirates wel een aantal death animations hadden. Het heeft ook niet altijd voordeel om physics te gebruiken, denk met name aan trillende lijken in Gears of War.BarôZZa schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:25:
Er zijn maar een handjevol spellen zoals Half-Life 2 waar physics echt goed benut worden. Een physics engine eruit slopen zal weinig effect hebben op de game.
spoiler:
Thanks, maar ik was al bovenop de robot gekomen en druk bezig geweest dat ding kapot te knallen. Probleem is alleen dat ik dan zo'n kogel naar binnen moet leiden voordat dat hekje weer omhoog komt, en dat mislukt steeds tot nu toe. Dus ik weet wat ik moet doen, alleen werken die kogels niet mee 
M'n vriendin vind Mario ook helemaal geweldig, vrees dat ik binnenkort onze Wii een paar dagen kwijt ben
Verwijderd
Hydra schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:53:
[...]
spoiler:Thanks, maar ik was al bovenop de robot gekomen en druk bezig geweest dat ding kapot te knallen. Probleem is alleen dat ik dan zo'n kogel naar binnen moet leiden voordat dat hekje weer omhoog komt, en dat mislukt steeds tot nu toe. Dus ik weet wat ik moet doen, alleen werken die kogels niet mee
M'n vriendin vind Mario ook helemaal geweldig, vrees dat ik binnenkort onze Wii een paar dagen kwijt benVolgens mij is het gewoon een groot complot om me aan 't idee van samenwonen te laten wennen
spoiler:
Je kunt met de kogels eerst het hek kapot knallen
Weet ik, maar:Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:33:
spoiler:Je kunt met de kogels eerst het hek kapot knallen
spoiler:
Je knalt eerst het buitenste hek kapot, daarvoor in de plaats komen er kleinere hekjes. Als je die kapot knalt heb je X seconden om door dat gat een bullet te lokken om de binnenste op te blazen. Probleem wat ik had is dat het me niet snel genoeg lukte, die hekjes komen vrij snel weer terug. Komt nog eens bij dat ze roteren!
Gaat me vanavond waarschijnlijk wel lukken hoor, maar het is vrij pittig.
Gaat me vanavond waarschijnlijk wel lukken hoor, maar het is vrij pittig.
Verwijderd
Nou succes met de rest van het spel als je dit al pittig vindHydra schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:15:
[...]
Weet ik, maar:
spoiler:Gaat me vanavond waarschijnlijk wel lukken hoor, maar het is vrij pittig.
Die eindbaas zag ik elke keer bij een preview. Toen ik hem eindelijk in het spel zag heb ik hem precies 30 seconden gezien en was ie dood
Ik had er zoveel meer op veheugd. Ik heb hem erna nog een keer gedaan en toen liep ik gewoon even lekker rond. Maar er is gewoon niets meer te doen dan hem afknallen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Klopt, heb precies hetzelfde! Was echt een peace of cake!disjfa schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:21:
Die eindbaas zag ik elke keer bij een preview. Toen ik hem eindelijk in het spel zag heb ik hem precies 30 seconden gezien en was ie doodIk had er zoveel meer op veheugd. Ik heb hem erna nog een keer gedaan en toen liep ik gewoon even lekker rond. Maar er is gewoon niets meer te doen dan hem afknallen
Had meer moeite met de Major Huppeldepup (soort mol).... maar was meer omdat ik ff niet doorhad hoe ik hem de 3e keer moest raken.
Kan iemand mij vertellen wat Endless Ocean nou precies is? Want is niet echt een game ofzo?
Uit de reviews wordt me ook niet heel veel duidelijk.
http://www.endlessocean.com/teaser/pc/index.htmlAlexR schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:26:
[...]
Kan iemand mij vertellen wat Endless Ocean nou precies is? Want is niet echt een game ofzo?
Uit de reviews wordt me ook niet heel veel duidelijk.
Vrij duidelijk toch?
Dit is m'n eerste mario-type spel, dus ik zuig er nog behoorlijk in. Je hebt in ieder geval een flinke voorsprong als je weet wat je moet doen. Voorbeeld is dat ene monster in dat ei met die bal aan z'n staart.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:17:
Nou succes met de rest van het spel als je dit al pittig vind
spoiler:
Duurde ook een hele tijd voordat ik doorhad dat ik 'em daarmee op z'n hoofd moest timmeren. Zo heb ik bij deze baas ook tijden rondgesjouwd voordat ik doorhad wat nu de bedoeling was. Zag heel toevallig die pijlen op een poot staan.
Niet echt, ik denk dat de gemiddelde gamer zich afvraagt wat nu precies het 'doel' is, maar dat heb je niet echt. Zo te zien is het vrijwel puur gewoon verkennen / foto's maken.Ben zelf ook wel benieuwd wat je nu precies allemaal moet / kunt doen. En dat lees je niet af uit de site.Victorio schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:05:
[...]
http://www.endlessocean.com/teaser/pc/index.html
Vrij duidelijk toch?
[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 28-01-2008 13:12 ]
Mijn lievelings guide: http://www.gamespot.com/features/6182812/p-2.htmlHydra schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:07:
[...]
Dit is m'n eerste mario-type spel, dus ik zuig er nog behoorlijk in. Je hebt in ieder geval een flinke voorsprong als je weet wat je moet doen. Voorbeeld is dat ene monster in dat ei met die bal aan z'n staart.
De gemiddelde gamer houd bij wat de game is. Die hebben previews, reviews en vele filmpjes wel gezienHydra schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:07:
[...]
Niet echt, ik denk dat de gemiddelde gamer zich afvraagt wat nu precies het 'doel' is, maar dat heb je niet echt. Zo te zien is het vrijwel puur gewoon verkennen / foto's maken.Ben zelf ook wel benieuwd wat je nu precies allemaal moet / kunt doen. En dat lees je niet af uit de site.
disjfa.nl
Verwijderd
http://www.wiids.nl/article.php?id=23620Hydra schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:07:
Niet echt, ik denk dat de gemiddelde gamer zich afvraagt wat nu precies het 'doel' is, maar dat heb je niet echt. Zo te zien is het vrijwel puur gewoon verkennen / foto's maken.Ben zelf ook wel benieuwd wat je nu precies allemaal moet / kunt doen. En dat lees je niet af uit de site.
Misschien is deze review duidelijker?
Dit is inderdaad een goede review vh spel; die was ik nog niet tegen gekomen.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:38:
[...]
http://www.wiids.nl/article.php?id=23620
Misschien is deze review duidelijker?
Ik had er al een aantal gelezen (lees altijd meerdere reviews van spellen; 1 mening is slechts 1 mening van een bepaald persoon), maar daaruit was mij niet duidelijk geworden wat het nou precies was. Misschien ook omdat ik in mijn hoofd als "gamer" vast zit aan de gedachte "een doel hebben"...
Er is weer een stapje richting Wii-homebrew gedaan: er is een hack voor Zelda:TP. De savegames kunnen aangepast worden, waardoor er eigen code gedraait kan worden. Hiervoor is ook geen extra chip nodig.
Via KotakuThe folks over at forum TehSkeen has figured out an exploit to modify a saved game from Twilight Princess, crash the machine and have been able to run a few lines of their own code. It's not even necessary to "mod" the Wii console to run this exploit. Don't freak yet, as it's only possible to run four lines of code so far. From the TehSkeen:
"The process is far from simple as once you modify a save game it requires it be to signed with 3 keys. Here's some info from Bushing.
"Once the Wii decrypts the save game, it checks its signature. Every Wii has its own private key which is used to sign save games, and when you save a game, the Wii actually saves three bits of data:
* The encrypted save game
* The signature for the save game (using your console's private key)
* A copy of your console's public key, signed by Nintendo."
Of course, the end user wouldn't have to go through this process unless they were wanting to inject their own code into the save game, but that shouldn't be necessary..."
Reken er maar op dat als dit waar is, Nintendo dit op korte termijn blokkeert met een firmware update.Whollabilla schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:19:
Er is weer een stapje richting Wii-homebrew gedaan: er is een hack voor Zelda:TP. De savegames kunnen aangepast worden, waardoor er eigen code gedraait kan worden. Hiervoor is ook geen extra chip nodig.
[...]
Via Kotaku
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Yo allemaal, ik had een vraagje omtrent de garantie van de wii. Die van mij is al een jaar oud en valt dus buiten de garantie van een jaar die Dynabyte je standaard aan bied. Maar nou weet ik, dat bijv. bij laptops zowieso een garantie van 2 jaar op je laptop zit (ook al zeggen ze, dat het maar 1 jaar is). Deze 2 jaar is iets wat dus wettelijk wordt verplicht.
En nou vroeg ik me dus af of dat ook voor de Wii geldt? Ik neem aan dat je daarvoor bij nintendo moet aankloppen en niet bij dynabyte.
Niet dat er iets mis is bij mijn Wii, maar ik ga hem verkopen en wil niet mensen vals gaan beloven dat er nog garantie op zit als dat niet zo is.
@the Mods: waarschijnlijk zal mijn vraag al ergens worden beantwoordt (en ik heb er al naar gezocht), maar om alle 96 delen af te gaan is iets te veel van het goede.
Miss is dit (als het waar is, wat extra info voor in de startpost)
En nou vroeg ik me dus af of dat ook voor de Wii geldt? Ik neem aan dat je daarvoor bij nintendo moet aankloppen en niet bij dynabyte.
Niet dat er iets mis is bij mijn Wii, maar ik ga hem verkopen en wil niet mensen vals gaan beloven dat er nog garantie op zit als dat niet zo is.
@the Mods: waarschijnlijk zal mijn vraag al ergens worden beantwoordt (en ik heb er al naar gezocht), maar om alle 96 delen af te gaan is iets te veel van het goede.
Miss is dit (als het waar is, wat extra info voor in de startpost)
Toevallig vrijdag naar dixons geweest, i.v.m. mijn artifact probleem om te vragen wat de gang van zaken is bij een defect aan de Wii.
En daar konden ze mij vertellen dat er 2 jaar garantie op zit. Of dit de garantie vanuit dixons is of vanuit nintendo durf ik niet te zeggen.
Dixons verwees me overigens eerst door naar de technische dienst van Nintendo, voordat hun de wii innemen.
Dus vandaag met Nintendo gebeld, de medewerker die ik aan de lijn kreeg zie eigenlijk gelijk dat hij opgestuurd moest worden met een zo goed mogelijke uitleg van het defect en dat ze dan zouden kijken wat het probleem is.
Verder kreeg ik de mededeling dat voor het geval het een reparatie betrof ik de savegames even moest backuppen op een sd kaart en dat eventuele vc games wel overgezet zouden worden.
De Mii's ben ik dan wel kwijt, dus daar probeer ik zelf wel een backup van te maken via een bluetooth adapter voor ik terug ga naar Dixons met mijn Wii.
Ben benieuwd hoe lang dit ongeveer gaat duren, ben sinds vorige week net weer meer gaan spelen op de Wii ivm Zack & Wiki
En daar konden ze mij vertellen dat er 2 jaar garantie op zit. Of dit de garantie vanuit dixons is of vanuit nintendo durf ik niet te zeggen.
Dixons verwees me overigens eerst door naar de technische dienst van Nintendo, voordat hun de wii innemen.
Dus vandaag met Nintendo gebeld, de medewerker die ik aan de lijn kreeg zie eigenlijk gelijk dat hij opgestuurd moest worden met een zo goed mogelijke uitleg van het defect en dat ze dan zouden kijken wat het probleem is.
Verder kreeg ik de mededeling dat voor het geval het een reparatie betrof ik de savegames even moest backuppen op een sd kaart en dat eventuele vc games wel overgezet zouden worden.
De Mii's ben ik dan wel kwijt, dus daar probeer ik zelf wel een backup van te maken via een bluetooth adapter voor ik terug ga naar Dixons met mijn Wii.
Ben benieuwd hoe lang dit ongeveer gaat duren, ben sinds vorige week net weer meer gaan spelen op de Wii ivm Zack & Wiki
Mii's kan je gewoon op je wiimote opslaan, als je dat wilt.
Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate
Ik hoop zelf dat dit ervoor kan zorgen dat homebrew wel kan, maar pirated copies niet. Dan heb je als betalende gebruiker wel het extra'tje dat je homebrew kan draaien, maar al die mensen die kopieren schieten er niks mee op. Ook vraag ik me af in hoeverre een firmware-update hier iets aan kan doen. De hack maakt gebruik van Zelda, niet van een fout in het OS zelf.MetroidPrime schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:39:
[...]
Reken er maar op dat als dit waar is, Nintendo dit op korte termijn blokkeert met een firmware update.
Dat maakt verder helemaal niets uit. Als deze hack echt is, dan maakt hij gebruik van een vulnerability in Zelda door een ongeldige savefile op een bepaalde manier samen te stellen. De firmware kan een ingebouwde controle krijgen voor Zelda saves. Als een save wordt gevonden die ongeldig is en die dus waarschijnlijk voor de hack bedoelt is, kan deze automatisch gerepareerd worden of gewist. Het gevolg is dat als je Zelda opstart er geen gehackede saves meer op je systeem staan en het dus effectief niet meer mogelijk is om Zelda te hacken.Whollabilla schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:02:
[...]
De hack maakt gebruik van Zelda, niet van een fout in het OS zelf.
Verwijderd
Via Zelda de Wii hacken...
Ironisch genoeg was Phantasy Star: Online de sleutel tot het hacken van de Gamecube.
Ironisch genoeg was Phantasy Star: Online de sleutel tot het hacken van de Gamecube.
Och, er komen om de zoveel maanden een paar devvers voorbij die een paar regels kunnen coden op de wii. Laat ze lekker. En zeker als het bij homebrew blijft zal niemand er last van hebben.MetroidPrime schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:39:
[...]
Reken er maar op dat als dit waar is, Nintendo dit op korte termijn blokkeert met een firmware update.
En @Dunc: Nee. Nintendo is een kutbedrijf en geeft 1 jaar op een wii.
edit:
Oh! pagina verder
Oh! pagina verder
[ Voor 3% gewijzigd door disjfa op 28-01-2008 17:29 ]
disjfa.nl
Bedankt voor de tip, helaas heb ik meer mii's dan op 2 wiimotes passen. Gelukkig sinds kort wel een bluetooth adaptertje dus ik was al van plan om ze naar de pc over te zettenshades684 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:51:
Mii's kan je gewoon op je wiimote opslaan, als je dat wilt.
Slamdance, als je een gemakkelijke manier weet om veel Mii's (50+ op dit moment) over te zetten, dan hoor ik het graag! Ik moet eigenlijk ook m'n Wii laten repareren, maar ik wil m'n Mii's niet kwijt! Nintendo moet dat toch eigenlijk ook wel even gemakkelijk kunnen backuppen? Ik ben namelijk ook bang dat ik gewoon een nieuwe Wii krijg, dus met andere systeemcode, en dan moet je al je Mii's ook nog weer aan gaan passen. De Mii's zijn namelijk ook gekoppeld aan je Wii... en moet je al die codes aan gaan passen. Pfff, ik zie er tegen op!
Maar ja... de artifacts worden echt steeds erger... Dus moet eigenlijk niet al te lang meer wachten.
Maar ja... de artifacts worden echt steeds erger... Dus moet eigenlijk niet al te lang meer wachten.
Mwah, als ik naar xbox media center kijk (homebrew op de originele xbox) dan verwelkom ik zoiets graag op de Wii hoor. Helaas gaan homebrew en illegale praktijken vaak hand in hand.. Naar mijn weten is het ding pas echt helemaal gekraakt als er homebrew draait, en met homebrew is ook een softmod dichtbij (en andersom) lijkt me.disjfa schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:28:
[...]
Och, er komen om de zoveel maanden een paar devvers voorbij die een paar regels kunnen coden op de wii. Laat ze lekker. En zeker als het bij homebrew blijft zal niemand er last van hebben.
En @Dunc: Nee. Nintendo is een kutbedrijf en geeft 1 jaar op een wii.
edit:
Oh! pagina verder
Meest ideale situatie zal zijn als software te draaien is/was vanaf externe USB hdd of allicht nog beter, vanaf de sd kaartjes..
Zack & Wiki is vrij geniaal. Echter ik zuig in het volgende (in een van de eerste levels):
spoiler:
In een van de eerste levels (met die pan soep en die beestjes die je moet drogeren) heb je een soort minigame waarbij je muziek moet spelen door met de wiimote te schudden. Ik heb het dus serieus 25 keer geprobeerd, maar ik kan het zo verschrikkelijk slecht. Ik mis de timing en het juiste gevoel, lijkt het wel op. Enfin, iemand nog tips, voordat ik uit frustratie mezelf ga slaan met de wiimote?
Verwijderd
Niet teveel letten op de icoontjes maar meer op de muziek. Het komt van Ghouls 'n Ghosts dus die game veel spelen en dan het nummer uit je kop leren.pelt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:10:
Zack & Wiki is vrij geniaal. Echter ik zuig in het volgende (in een van de eerste levels):
spoiler:In een van de eerste levels (met die pan soep en die beestjes die je moet drogeren) heb je een soort minigame waarbij je muziek moet spelen door met de wiimote te schudden. Ik heb het dus serieus 25 keer geprobeerd, maar ik kan het zo verschrikkelijk slecht. Ik mis de timing en het juiste gevoel, lijkt het wel op. Enfin, iemand nog tips, voordat ik uit frustratie mezelf ga slaan met de wiimote?
Verwijderd
Eigenlijk zou Nintendo (wat ik ergens eerder had gepost) gewoon een backup applicatie moeten maken voor de Wii (die consumenten kunnen gebruiken), of een CD versie daarvan zodat je alles in één keer kan opslaan, net als bij een PCChrisM schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:39:
Slamdance, als je een gemakkelijke manier weet om veel Mii's (50+ op dit moment) over te zetten, dan hoor ik het graag! Ik moet eigenlijk ook m'n Wii laten repareren, maar ik wil m'n Mii's niet kwijt! Nintendo moet dat toch eigenlijk ook wel even gemakkelijk kunnen backuppen? Ik ben namelijk ook bang dat ik gewoon een nieuwe Wii krijg, dus met andere systeemcode, en dan moet je al je Mii's ook nog weer aan gaan passen. De Mii's zijn namelijk ook gekoppeld aan je Wii... en moet je al die codes aan gaan passen. Pfff, ik zie er tegen op!
maar de cube had geen updatebare firmwareVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:26:
Via Zelda de Wii hacken...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Echt makkelijk kan ik het niet noemen, ik stel het zelf ook al een paar dagen uit.ChrisM schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:39:
Slamdance, als je een gemakkelijke manier weet om veel Mii's (50+ op dit moment) over te zetten, dan hoor ik het graag!
-knip-
Maar je kan 10 mii's op een wiimote zetten.
Vervolgens de wii uit, en wiimote via een bluetooth adapter met de pc verbinden.
Als je de verbinding tot stand hebt gebracht kun je met behulp van het programma GlovePIE 0.30 of MiiTransfer (eventueel met gui) de mii's van de wiimote naar de pc kopieren.
Mijn voorkeur gaat uit naar Glovepie omdat die ze met 1 druk op de knop (file --> extract Mii's) in een keer allemaal onder de naam van de mii's zelf opslaat op je hdd.
In tegenstelling tot MiiTransfer die je zelf de naam laat bepalen aan de hand van commandline options (met de gui kunnen ook alle 10 in een keer).
Daarnaast krijg ik op deze pc MiiTransfer niet werkende met de Bluesoleil bleutooth drivers. (op een andere pc met de microsoft stack werkt het wel in 1 keer.)
Dit dien je dan voor elke 10 mii's herhalen tot je alles gebackupped hebt.
Het aanpassen van het WiiId kan vrij simpel via de miieditor. Met copy/paste van het nieuwe WiiId kom je al snel een heel eind.
Voor het terugzetten van de Mii's naar de wiimote ben je voor zover ik weet sowieso aangewezen op MiiTransfer. via de gui kan je dat dan 10 per keer doen.
-edit-
inmiddels van 30 mii's een backup gemaakt in een 15 minuten tijd.het meeste werk is nog om ze via het mii plein op de wiimote te zetten / van de wiimote te wissen.
[ Voor 4% gewijzigd door Slamdance op 28-01-2008 19:44 ]
Ik weet niet of het al eerder is gevraagd, maar is er een kwalitiets verschil tussen de composiet snoer en de rgb-scart versie?
Pessimism is the foundation of survival
Verwijderd
Dude, dat kan je toch gewoon even zoeken? Even de startpost doorlezen? Even googelen? Je geeft zelf gewoon aan dat je niet gezocht hebt, en beschouwt dit gewoon als een helpdesk.Hazurr schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:49:
Ik weet niet of het al eerder is gevraagd, maar is er een kwalitiets verschil tussen de composiet snoer en de rgb-scart versie?

Het antwoord: ja.
Met al deze belachelijk makkelijk te vinden vragen tegenwoordig kan de startpost gewoon weg. Niemand leest het door, terwijl er nog nota bene een inhoudsopgave bij zit. Als dat teveel moeite is

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 19:57 ]
Het staat zelfs in de topicstart
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Die topicstart heeft totaal geen nut zo te zien, kan ook wel weg...Hazurr schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:49:

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ok.. ik weet dat het verschil uitmaakt, maar heeft iemand nog steeds levende links naar vergelijkende plaatjes?
Verwijderd
Op plaatjes kun je het niet zo goed zien maar je beeld wordt echt dubbel zo strak.Hazurr schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:58:
Ok.. ik weet dat het verschil uitmaakt, maar heeft iemand nog steeds levende links naar vergelijkende plaatjes?
Dank je, ik denk dat ik het dan hou op compo-kabels, geluid op mijn tv is prut en mijn minijack -> stereo kabel is erg kort
Bumpmapping is grappig, maar normale bumpmapping komt qua kwaliteit toch niet in de buurt van meer polygonen toevoegen.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:41:
[...]
Het zou ook slimmer geprogrammeerd en beter geoptimaliseerd kunnen zijn. Het begrip "erg goed" is heel relatief. Werkelijke simulatie op atoombasis van de werkelijke wereld gaat nooit lukken, het is altijd een kwestie van trucs gebruiken om het er "mooi" uit te laten zien. Waarschijnlijk heb je wel gelijk dat het in dit geval minder zal zijn, maar het hoeft niet perse. Slimmere trucs gebruiken kan echt extreem grote verschillen maken. Dat geldt niet alleen voor physics, maar voor alle visuals. Een goed voorbeeld van een veel gebruikte slimme truc die niets met de werkelijkheid te maken heeft, maar werelden wel visueel veel "realistischer" er uit laten zien is bumpmapping. Stel dat een originele engine meer detail biedt door meer polys te gebruiken. Nu wil je datzelfde visuele effect behalen op een minder platform. Je gaat herprogrammeren en optimaliseert door bumpmapping toe te voegen en het aantal poly's te verminderen. Waarschijnlijk haal je dan een visuele verbetering welke veel minder processing power gebruikt. Mogelijk vervang je her en der nog een aantal low poly modellen door imposters waarmee, ondanks de beperkingen van een imposter de ervaring voor de gebruiker opnieuw toeneemt. Dergelijke verbeteringen zouden ook in physics kunnen. Echt grote revoluties op het gebied van physics moeten nog gaan komen denk ik. Door slim na te denken over eindresultaten ipv realisme zijn er vast nog enorme sprongen in performance te halen.
En slimmer geprogrammeerd gaat bij physics niet echt op. Hoe meer berekeningen je erop loslaat hoe realistischer het wordt. Natuurlijk kan je wel optimalisaties toevoegen (bijvoorbeeld eenvoudigere physicsmodels gebruiken ipv de werkelijk gerenderde models), maar dan nog gaat dit ten koste van het realisme. Daarnaast hebben physics wel baat bij de multicore/cell architectuur van de 360/ps3 processors.
Niet dat ik overigens suggereer dat de Wii versie qua physics kut is, hij zal op dat vlak gewoon simpelweg niet kunnen tippen aan de PS3/360 versie. Idem voor de graphics.
En toch heb ik zin in de Wii versie! GhegheBarôZZa schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:30:
[...]
Niet dat ik overigens suggereer dat de Wii versie qua physics kut is, hij zal op dat vlak gewoon simpelweg niet kunnen tippen aan de PS3/360 versie. Idem voor de graphics.
Ik zag net op GoNintendo verkoopcijfers uit Nederland. Zack & Wiki is best goed verkocht:
Was Nederland maar zo groot dat nu opeens alle 3rd parties goede games voor de Wii gaan maken. (Al is dat probleem zich sowieso al wel aan het oplossen volgens mij)Netherlands
01 (09) [WII] Mario & Sonic at the Olympic Games (Sega)
02 (01) [WII] Super Mario Galaxy (Nintendo)
03 (02) [PS3] Call of Duty 4 : Modern Warfare (Activision)
04 (04) [PC] Call of Duty 4 : Modern Warfare (Activision)
05 (03) [360] Call of Duty 4 : Modern Warfare (Activision)
06 (__) [WII] Link’s Crossbow Training (Nintendo)
07 (05) [PS3] Assassin’s Creed (Ubisoft)
08 (__) [WII] Zack & Wiki (Nintendo)
09 (06) [WII] Mario Party 8 (Nintendo)
10 (08) [PS3] Uncharted : Drake’s Fortune (SCE)
Verwijderd
Aangezien bumpmapping in de shaders kan gebeuren kost het nauwelijks kracht en je kan er echt veel detail mee aanbrengen mits je bumpmap en normaal map goed is. Het creeren van goeie maps kan hooguit nogal eens een probleem zijn.BarôZZa schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:30:
[...]
Bumpmapping is grappig, maar normale bumpmapping komt qua kwaliteit toch niet in de buurt van meer polygonen toevoegen.
En slimmer geprogrammeerd gaat bij physics niet echt op. Hoe meer berekeningen je erop loslaat hoe realistischer het wordt. Natuurlijk kan je wel optimalisaties toevoegen (bijvoorbeeld eenvoudigere physicsmodels gebruiken ipv de werkelijk gerenderde models), maar dan nog gaat dit ten koste van het realisme. Daarnaast hebben physics wel baat bij de multicore/cell architectuur van de 360/ps3 processors.
Natuurlijk zijn de multicore architecturen heel geschikt voor het doorrekenen van grote hoeveelheden data, zoals bij physics. Maar dat neemt niet weg dat je iets toch realistischer kan doen lijken zonder domweg meer detail in je physics modellen aan te brengen, maar door slimmer met de data om te gaan. Er zijn namelijk heel veel zaken die veel rekenkracht kosten maar weinig extra detail brengen, en minstens evenveel dingen die weinig kracht kosten maar veel opleveren vanuit het perspectief van de speler. Het is daarbij belangrijk om echt vanuit dat perspectief te kijken en niet domweg de machine bot alles door te laten rekenen.
Ik wil zeker niet suggereren dat de Wii grafisch sterker zal zijn dan een PS3 of 360, maar wel dat met slimme trucs je soms veel meer kan bereiken dan je op het eerste gezicht zou denken. Ga je vervolgens diezelfde slimme trucs weer toepassen op de PS3 of 360 dan kun je die vervolgens natuurlijk nóg weer realistischer maken. Vaak is het gewoon een kwestie van beschikbare development tijd. Zeker physics programmeurs hebben nogal eens de neiging eindeloos met hun ding bezig te blijven terwijl geen manager meer snapt wat ze aan het doen zijn.
Verwijderd
Unofficial Releaselist van DS-X2(ze hadden eerder gelijk
)
Februari
07 - Catz (Wii)
07 - NitroBike (Wii)
08 - Professor Kageyama’s Maths Training (Nintendo DS)
08 - Puzzle Quest (Wii)
14 - Totally Spies! Totally Party (Wii)
15 - Battalion Wars II (Wii)
15 - Cruis'n (Wii)
15 - Disney's Princess (Wii)
15 - Game Party (Wii)
15 - Naruto Ninja Destiny (Nintendo DS)
22 - Harvest Fishing (Nintendo DS)
22 - My Riding Stable (Nintendo DS)
22 - Samurai Warriors Katana (Wii)
22 - Sonic Riders: Zero Gravity (Wii)
28 - Victorious Boxers Challenge (Wii)
29 - Bleach: Shattered Blade (Wii)
29 - No More Heroes (Wii)
XX - Assassins Creed (Nintendo DS)
XX - Bleach: The Blade of Fate (Nintendo DS)
XX - Crayola Treasure Adventure (Nintendo DS)
XX - George of the Jungle (Wii & Nintendo DS)
XX - Godzilla Unleashed (Wii & Nintendo DS)
XX - Jumper: Griffins Story (Wii)
XX - Spongebob: Atlantis Squarepantis (Wii & Nintendo DS)
XX - Teenage Zombies (Nintendo DS)
XX - Tigerz (Nintendo DS)
Maart
06 - Fishing Master (Wii)
07 - Bomberman Land (Wii)
07 - Bully: Scholarship Edition (Wii)
07 - Destroy All Humans! Big Willy Unleashed (Wii)
07 - History Channel: Battle for the Pacific (Wii)
07 - MX vs ATV Unleashed (Wii)
07 - Pimp My Ride (Wii)
07 - Puppy Love (Wii)
14 - Avatar: Burning Earth (Wii)
14 - Ben 10 (Wii & Nintendo DS)
14 - Master of Illusion (Nintendo DS)
14 - Suit Life of Zack & Cody (Nintendo DS)
20 - Dancing Stage: Hottest Party (Wii)
21 - Monster Jam (Wii)
21 - The Spiderwick Chronicle (Wii)
27 - Dogz 2 (Nintendo DS)
27 - Pro Evolution Soccer 2008 (Wii)
27 - Victorious Boxers Challenge (Wii)
28 - Bass Fishing (Wii)
28 - Dungeon Explorer DS (Nintendo DS)
28 - Emma at the Farm (Nintendo DS)
28 - House of the Dead Collection (Wii)
28 - Naruto: Clash of Ninja Revolution (Wii)
28 - SEGA Superstars Tennis (Wii)
28 - Worms: A Space Oddity (Wii)
XX - Ace Attorney: Apollo Justice (Nintendo DS)
XX - Bomberman Land Touch 2 (Nintendo DS)
XX - CSI 4 Hard Evidence (Wii)
XX - MZ vs ATV Untamed (Nintendo DS)
XX - Sega Superstars Tennis (Nintendo DS)
XX - The Dog Island (Wii)
Q1 2008
XX - Brothers in Arms: Road to Hill 30 (Wii)
XX - Code Lyoko 2 (Nintendo DS)
XX - Dogz 2 (Wii)
XX - Dragon Quest Monsters: Joker (Nintendo DS)
XX - Final Fantasy XII: Revenant Wings (Nintendo DS)
XX - Fish Tycoon (Nintendo DS)
XX - Holly Hobbie (Nintendo DS)
XX - Mario & Sonic at the Olympic Games (Nintendo DS)
XX - Nancy Drew (Nintendo DS)
XX - Zoo Hospital (Nintendo DS)
April
04 - Pool Party (Wii)
25 - Hannah Montana: Music Jam (Nintendo DS)
25 - Hannah Montana: Spotlight World Tour (Wii)
25 - High School Musical 2 (Nintendo DS)
Mei
16 - Disney Animated (Nintendo DS)
XX - Alone in the Dark (Wii)
XX - Iron Man (Wii)
Juni
20 - Rune Factory: A Fantasy Harvest Moon (Nintendo DS)
26 - The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (Nintendo DS)
27 - The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (Wii)
XX - The Incredible Hulk (Wii)
Q2 2008
XX - Brain Assist (Nintendo DS)
XX - Harvest Moon: Magical Melody (Wii)
XX - Iron Man (Nintendo DS)
XX - Mario Kart Wii (Wii)
XX - Mysterious Dungeon: Shiren the Wanderer (Nintendo DS)
XX - Samba De Amigo (Wii)
Waar zijn Smash Bros. en WiiFit gebleven.
Is dit een grap of zo
Wat Amerika wel krijgt en wij nog niet: Dragon Quest: Masked Queen and the Tower of Mirrors, Super Smash Bros. Brawl, Okami, Baroque, WiiWare, Opoona, House of the Death, The Force Unleashed, Harvest Moon, Rygar: The Battle of Argus, De Blob, Mushroom Men.

Februari
07 - Catz (Wii)
07 - NitroBike (Wii)
08 - Professor Kageyama’s Maths Training (Nintendo DS)
08 - Puzzle Quest (Wii)
14 - Totally Spies! Totally Party (Wii)
15 - Battalion Wars II (Wii)
15 - Cruis'n (Wii)
15 - Disney's Princess (Wii)
15 - Game Party (Wii)
15 - Naruto Ninja Destiny (Nintendo DS)
22 - Harvest Fishing (Nintendo DS)
22 - My Riding Stable (Nintendo DS)
22 - Samurai Warriors Katana (Wii)
22 - Sonic Riders: Zero Gravity (Wii)
28 - Victorious Boxers Challenge (Wii)
29 - Bleach: Shattered Blade (Wii)
29 - No More Heroes (Wii)
XX - Assassins Creed (Nintendo DS)
XX - Bleach: The Blade of Fate (Nintendo DS)
XX - Crayola Treasure Adventure (Nintendo DS)
XX - George of the Jungle (Wii & Nintendo DS)
XX - Godzilla Unleashed (Wii & Nintendo DS)
XX - Jumper: Griffins Story (Wii)
XX - Spongebob: Atlantis Squarepantis (Wii & Nintendo DS)
XX - Teenage Zombies (Nintendo DS)
XX - Tigerz (Nintendo DS)
Maart
06 - Fishing Master (Wii)
07 - Bomberman Land (Wii)
07 - Bully: Scholarship Edition (Wii)
07 - Destroy All Humans! Big Willy Unleashed (Wii)
07 - History Channel: Battle for the Pacific (Wii)
07 - MX vs ATV Unleashed (Wii)
07 - Pimp My Ride (Wii)
07 - Puppy Love (Wii)
14 - Avatar: Burning Earth (Wii)
14 - Ben 10 (Wii & Nintendo DS)
14 - Master of Illusion (Nintendo DS)
14 - Suit Life of Zack & Cody (Nintendo DS)
20 - Dancing Stage: Hottest Party (Wii)
21 - Monster Jam (Wii)
21 - The Spiderwick Chronicle (Wii)
27 - Dogz 2 (Nintendo DS)
27 - Pro Evolution Soccer 2008 (Wii)
27 - Victorious Boxers Challenge (Wii)
28 - Bass Fishing (Wii)
28 - Dungeon Explorer DS (Nintendo DS)
28 - Emma at the Farm (Nintendo DS)
28 - House of the Dead Collection (Wii)
28 - Naruto: Clash of Ninja Revolution (Wii)
28 - SEGA Superstars Tennis (Wii)
28 - Worms: A Space Oddity (Wii)
XX - Ace Attorney: Apollo Justice (Nintendo DS)
XX - Bomberman Land Touch 2 (Nintendo DS)
XX - CSI 4 Hard Evidence (Wii)
XX - MZ vs ATV Untamed (Nintendo DS)
XX - Sega Superstars Tennis (Nintendo DS)
XX - The Dog Island (Wii)
Q1 2008
XX - Brothers in Arms: Road to Hill 30 (Wii)
XX - Code Lyoko 2 (Nintendo DS)
XX - Dogz 2 (Wii)
XX - Dragon Quest Monsters: Joker (Nintendo DS)
XX - Final Fantasy XII: Revenant Wings (Nintendo DS)
XX - Fish Tycoon (Nintendo DS)
XX - Holly Hobbie (Nintendo DS)
XX - Mario & Sonic at the Olympic Games (Nintendo DS)
XX - Nancy Drew (Nintendo DS)
XX - Zoo Hospital (Nintendo DS)
April
04 - Pool Party (Wii)
25 - Hannah Montana: Music Jam (Nintendo DS)
25 - Hannah Montana: Spotlight World Tour (Wii)
25 - High School Musical 2 (Nintendo DS)
Mei
16 - Disney Animated (Nintendo DS)
XX - Alone in the Dark (Wii)
XX - Iron Man (Wii)
Juni
20 - Rune Factory: A Fantasy Harvest Moon (Nintendo DS)
26 - The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (Nintendo DS)
27 - The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (Wii)
XX - The Incredible Hulk (Wii)
Q2 2008
XX - Brain Assist (Nintendo DS)
XX - Harvest Moon: Magical Melody (Wii)
XX - Iron Man (Nintendo DS)
XX - Mario Kart Wii (Wii)
XX - Mysterious Dungeon: Shiren the Wanderer (Nintendo DS)
XX - Samba De Amigo (Wii)
Waar zijn Smash Bros. en WiiFit gebleven.

Is dit een grap of zo

Wat Amerika wel krijgt en wij nog niet: Dragon Quest: Masked Queen and the Tower of Mirrors, Super Smash Bros. Brawl, Okami, Baroque, WiiWare, Opoona, House of the Death, The Force Unleashed, Harvest Moon, Rygar: The Battle of Argus, De Blob, Mushroom Men.
27 Maart toch maar even in de gaten houden. Ben erg benieuwd naar de controls van PES 2008 voor de Wii. Als ik de filmpjes zie ben ik nog niet helemaal overtuigd moet ik eerlijk zeggen. Even de reviews afwachten dus.
Wat ik wel grappig vindt aan die lijst. De Blob. Een van oorsprong Nederlands product en die Amerikanen hebben het nog eerder dan wij. Smash Bros. en Wii Fit blijft ook schandalig. Die spellen zijn al lang klaar. Het zal mij niets verbazen als Smash Bros. pas aan het eind van het jaar komt.
Wat ik wel grappig vindt aan die lijst. De Blob. Een van oorsprong Nederlands product en die Amerikanen hebben het nog eerder dan wij. Smash Bros. en Wii Fit blijft ook schandalig. Die spellen zijn al lang klaar. Het zal mij niets verbazen als Smash Bros. pas aan het eind van het jaar komt.
uhm...
Nu heb ik het spel Carnival Games gekocht, maar het viel me meteen op dat er op een breedbeeld tv, aan beide kanten een balk is van +/- 1cm. Echt storend is het niet, maar toch.
Wat ik me nu alleen afvraag is... Op het spel staat gewoon EDTV/HDTV en 50hz/60Hz.
Maar ik kan niets vinden over 16:9. Blijkbaar zijn er meer spellen die geen breedbeeld ondersteunen, zoals in een vorig topic staat vermeld.
Hoe kan ik dan ooit weten of een spel wel of niet 16:9 ondersteund?
Kan ik aannemen dat alle nieuwe spellen wel gewoon 16:9 ondersteunen?
Wat ik me nu alleen afvraag is... Op het spel staat gewoon EDTV/HDTV en 50hz/60Hz.
Maar ik kan niets vinden over 16:9. Blijkbaar zijn er meer spellen die geen breedbeeld ondersteunen, zoals in een vorig topic staat vermeld.
16:9 staat voor zover ik weet niet op het doosje. HDTV is breedbeeld. Een balkje van 1cm aan beide kanten is niet heel vreemd. Voor zover ik weet hebben wel meer spellen daar last van. Probeer eens terug te gaan naar 50hz of ga naar 60hz. Grote kans dat de balkjes verdwenen zijn. Als de verhouding 4:3 zou zijn, dan zou je wel meer ruimte over houden dan 1cm aan beide kanten.Gotharan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:17:
Nu heb ik het spel Carnival Games gekocht, maar het viel me meteen op dat er op een breedbeeld tv, aan beide kanten een balk is van +/- 1cm. Echt storend is het niet, maar toch.
uhm...
Ok bedankt voor je antwoord. Wel vreemd dat ze het dan niet op het doosje zetten. En om nou steeds om te moeten schakelen naar 50/60hz en dan weer naar EDTV/HDTV is eigenlijk ook niet alles.
Zie nu wel dat in de startpost bij al die spellen die informatie vermeld staat.
Misschien handig om dit dan ook voor meer spellen te gaan vermelden.
Wat voor kabel gebruik je? Alleen met een component kabel kun je van HDTV (480p) gebruik maken. Anders zul je moeten kiezen tussen 50 en 60hz. 60 hz geeft een iets rustiger beeld, maar is weer een iets lagere resolutie. Het verschil met 50 hz zie je echter niet. Als ik de mogelijkheid had voor 480p, dan zou ik hem daar mooi op laten staan, ondanks de 1cm balkjes. Je bent dan in ieder geval gegarandeerd van het mooiste beeld.Gotharan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:47:
Ok bedankt voor je antwoord. Wel vreemd dat ze het dan niet op het doosje zetten. En om nou steeds om te moeten schakelen naar 50/60hz en dan weer naar EDTV/HDTV is eigenlijk ook niet alles.
uhm...
Ik gebruik de Nyko HD-Link component kabel op een 82cm LCD tv.
Ja en daarom laat ik 'm het liefst op 480p staan. Als die balkjes niet veel groter zijn dan 1cm dan vind ik het ook niet zo erg.
Ja en daarom laat ik 'm het liefst op 480p staan. Als die balkjes niet veel groter zijn dan 1cm dan vind ik het ook niet zo erg.
[ Voor 5% gewijzigd door Gotharan op 29-01-2008 11:02 ]
das gewoon slecht gemaakt denk ik. Want soms bweeg ik mn wii-mote zeker weten goed en hij ziet hem nog als fout.pelt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:10:
spoiler:In een van de eerste levels (met die pan soep en die beestjes die je moet drogeren) heb je een soort minigame waarbij je muziek moet spelen door met de wiimote te schudden. Ik heb het dus serieus 25 keer geprobeerd, maar ik kan het zo verschrikkelijk slecht. Ik mis de timing en het juiste gevoel, lijkt het wel op. Enfin, iemand nog tips, voordat ik uit frustratie mezelf ga slaan met de wiimote?
Eens, kut gemaakt. Er zit ook bijna geen ritme in.jaaoie17 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:10:
[...]
das gewoon slecht gemaakt denk ik. Want soms bweeg ik mn wii-mote zeker weten goed en hij ziet hem nog als fout.
en spoilers
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wRBsajRrnY8]
disjfa.nl
Ik heb eigenlijk geen problemen met die minigame. Gewoon op de maat slaan met de controller en als er zo'n kronkellijntje komt blijven bewegen.jaaoie17 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:10:
[...]
das gewoon slecht gemaakt denk ik. Want soms bweeg ik mn wii-mote zeker weten goed en hij ziet hem nog als fout.
edit:
Maar ik ben het wel eens dat dat slaan een beetje iffy is.
[ Voor 10% gewijzigd door Sendy op 29-01-2008 11:36 ]
Zit te soppen hier...
Ik heb het idee dat de gyro's van de Wii mote niet alle bewegingen even goed oppakken. Wii Sports Golf bijvoorbeeld is putten een beetje lastig als je niet doorhebt wat de beperkingen van de Wii Mote kent.Sendy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:34:
Ik heb eigenlijk geen problemen met die minigame. Gewoon op de maat slaan met de controller en als er zo'n kronkellijntje komt blijven bewegen.
edit:
[ Voor 53% gewijzigd door Hydra op 29-01-2008 11:41 ]
Ik heb gisteren een Wii gekregen en ga em vanavond aansluiten en uitproberen.
Ik zit alleen heel erg te twijfelen welk spel ik nu gelijk erbij zal kopen. Galaxies, Metroid of Zelda.
Moeilijk....
Schelen de verkoop prijzen eigenlijk nog per winkel?
Ik zit alleen heel erg te twijfelen welk spel ik nu gelijk erbij zal kopen. Galaxies, Metroid of Zelda.
Moeilijk....
Verwijderd
oei!moeilijke!QuarK schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:08:
Moeilijk....
ligt aan jou smaakt.Ik zelf speel het lieft Mario Galaxy.Die is voor iedereen leuk.Metroid en Zelda moet je liggen.
De prijzen verschillen helaas vaak.Wat ik meestal doe is eerst in alle winkels kijken in een plaats en dan vergelijken.Mediamarkt is meestal de goedkoopste met mijn ervaring.Probleem daar is dat je de spellen niet mag ruilen binnen 24uur.of ze moeten nog verzegeld zijn.Maar dat heb je natuurlijk weer geen drol aan.
Nintendo 1st party spellen zouden in ieder geval maximaal 49 euro moeten kosten, bij de dynabite bijv. krijg je als je een klantenkaart hebt vaak 10 procent korting nog daar bovenop.
Mario galaxy is denk ik de leukste game, metroid is iets meer hardcore, en zelda is ook tof. Mario galaxy is echter de beste game met de mooiste graphics en laat zien wat de wii kan doen.
Mario galaxy is denk ik de leukste game, metroid is iets meer hardcore, en zelda is ook tof. Mario galaxy is echter de beste game met de mooiste graphics en laat zien wat de wii kan doen.
Ps4/switch gamer
Ik speel zelf ook liever Mario Galaxy, maar ik moet wel zeggen dat ik Zelda kwa spel een stuk indrukwekkender vindt. Alleen ben je zo verschrikkelijk lang bezig om hem uit te spelenVerwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:23:
[...]
oei!moeilijke!
ligt aan jou smaakt.Ik zelf speel het lieft Mario Galaxy.Die is voor iedereen leuk.Metroid en Zelda moet je liggen.
De prijzen verschillen helaas vaak.Wat ik meestal doe is eerst in alle winkels kijken in een plaats en dan vergelijken.Mediamarkt is meestal de goedkoopste met mijn ervaring.Probleem daar is dat je de spellen niet mag ruilen binnen 24uur.of ze moeten nog verzegeld zijn.Maar dat heb je natuurlijk weer geen drol aan.
Online winkelen is over het algemeen het goedkoopst en het makkelijkst uit te zoeken. Vooral GCshop zit erg vaak ruim onder de winkelprijs. Nadeel is dan wel weer dat je je spel niet meteen kunt spelen. Kwa fysieke winkels is de MM vaak wel de goedkoopste. Dat scheelt zo 5 a 10 euro kwa prijzen vergeleken met de FRS.
uhm...
Niet gaan twijfelen en gewoon alledrie de spellen aanschaffen. Ik kan sowieso met gerust hart zeggen dat als je ze alledrie koopt dan je geen miskoop zal hebben. Het zijn alledrie namelijk 3 dijken van een spellen waar je als nintendo wii bezitter eigenlijk niet omheen kunt mits dat soort spellen je smaak zijn natuurlijk.QuarK schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:08:
Moeilijk....
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Om verder te gaan over Wii-homebrew: er is een interessant interview online met 1 van de hackers die op de 24e CCC-meeting (in december) de eerste wii-hack (tweezer) liet zien. Dit is dezelfde groep die ook de Zelda-hack doet.
Interessant is dat er geen mod-chip voor nodig zal zijn, en dat hijzelf het illegaal kopieren er niet mee wil bevorderen. De details van de eerste hack waren geheim gehouden, om Nintendo niet te helpen.
Interview with a Wii hacker
Interessant is dat er geen mod-chip voor nodig zal zijn, en dat hijzelf het illegaal kopieren er niet mee wil bevorderen. De details van de eerste hack waren geheim gehouden, om Nintendo niet te helpen.
Interview with a Wii hacker
Verwijderd
Beginnen met Super Mario Galaxy, daarna Zelda, Metroid en dan moet Smash Bros. ook ondertussen wel in de winkel liggen.QuarK schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:08:
Moeilijk....
Het lijkt allemaal een beetje in een stroomversnelling te komen op het gebied van Wii homebrew.
Hello world (eigenlijk Hello Bushing) draait nu op de Wii.
Ik ben benieuwt wat er allemaal staat de gebeuren in de aankomende weken/maanden.
Ik ben benieuwt wat er allemaal staat de gebeuren in de aankomende weken/maanden.
[ Voor 31% gewijzigd door shades684 op 29-01-2008 16:11 ]
Verwijderd
WiiWareshades684 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:09:
Het lijkt allemaal een beetje in een stroomversnelling te komen op het gebied van Wii homebrew.
Maar nee, daar willlen de homebrewers niet aan dat is veel te legaal.
Helaas is de meeste homebrew nauwelijks interessanter dan Hello World kunnen draaien op de Wii. De homebrew die echt goed is, vind meestal toch wel zijn weg naar een grote uitgever, De Blob is daar een mooi voorbeeld van.shades684 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:09:
Homebrew hoeft niet een spel te zijn.
Homebrew is b.v. een fatsoenlijke Wii media center (niet dat streaming ding wat nu via de browser werkt).
Of een remote desktob zoals ze voor de DS hebben gemaakt.
Ik geef je gelijk dat op homebrew gebied spellen helemaal niet interessant zijn. Het zijn juist de tools e.d..
Homebrew is b.v. een fatsoenlijke Wii media center (niet dat streaming ding wat nu via de browser werkt).
Of een remote desktob zoals ze voor de DS hebben gemaakt.
Ik geef je gelijk dat op homebrew gebied spellen helemaal niet interessant zijn. Het zijn juist de tools e.d..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beschikbaarheid van de Wii en Wii-points hoeft hier niet besproken te worden.
Beschikbaarheid van de Wii en Wii-points hoeft hier niet besproken te worden.