@Makk0
Grappig om ook wat shots van je in het party topic te zien. Je stijl is herkenbaar, ook al had ik je laatste shots een 1-2 jaar geleden gezien. Al vind ik een UWA (10-22 in jouw geval waarschijnlijk) wat minder geschikt voor dit soort werk. Het lijkt net alsof ik jouw paddo trip die je die avond had zelf ook meemaak. Hoofden van mensen die me net wat te erg vervormen.
Wat is overigens je reden geweest om clubnul in de Silly in het zwart/wit te doen?
Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:27:
ah ok, fijn om te horen. naar ik van het fujiforum heb begrepen is de d2x setting nog het beste als je huidtinten goed wil krijgen in de d300
op zich wel handig forum om op te kijken aangezien veel fuji fetisjisten erg op huidtinten gefocused zijn en ook een d300 willen hebben en ook weten wat er verkeerd is aan de standaard nikon instellingen (veel nikonians zijn er waarschijnlijk al zo aan gewend dat ze geeneens weten dat het anders kan)
Zo op het eerste gezicht te zien is het het standaard NEF in ACR kwaaltje. Wat je dus krijgt in LR, bridge en PS. Hos, check anders mijn laatste shoot, heb me er de laatste tijd wat meer mee bezig gehouden, o.a. vanwege een mooie nieuwe Dell 24" waarbij ik de kleuren stukken beter kan beoordelen.
neographikal schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:02:
[...]
Overmacht enzo...maar daarmee hou je geen klanten. Ik zorg dus dat ik iemand achter de hand heb, maar ik moet dan ook wel doodziek zijn wil ik niet gaan en m'n backup roepen

Ik heb één keer met 39.8 ergens gestaan waarbij de opdrachtgever me bijna naar huis schopte
't Is hier nog nooit voorgekomen dat ik een opdrachtgever in de kou heb laten staan.

Ik heb zelf ook een keer met 39 graden koorts rondgelopen. Waar ik normaal al lang horizontaal gelegen had, stond ik hier alsnog te werken. Verders ben ik niet zo vaak ziek gelukkig. Mijn backup overigens ook niet. Die mag overigens vaker komen opdraven als ik dubbelgeboekt ben. Overigens is dit ook licht afhankelijk van de opdrachtgever. Als ik weet dat ie begripvol is/ik geen backup heb of geen weinig budget heeft, dan mag ie zelf verder zoeken. En anders zet ik wel m'n beste beentje voor om een backup te sturen.
Wilko schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:29:
Het wordt in zo'n geval dan in ieder geval wel van je verwacht dat je er alles aan doet om een vervanger te regelen, al dan niet tegen betaling. Tenzij ze echt
jou willen (wat ik op zich zou kunnen begrijpen gezien je bijzondere stijl van fotograferen), dan is vervanging regelen toch zinloos en heb je te maken met overmacht.
"Verwacht" vind ik wel erg banaal gezegd. Mijn opdrachtgevers willen mij vanwege mijn stijl en mijn kunnen. Her en der hebben ze wel eens een uitstapje gemaakt naar een andere fotograaf omdat die wat goedkoper was, maar kwamen ze alsnog terug omdat ik somehow toch beter resultaat neerzette. Daar waar veelal Canonners onderuit gingen kwam ik met m'n zogenaamde noisy Nikon wél met resultaat. Anyway, mijn backup zal in deze situaties alsnog met goede resultaten thuiskomen.
Anoniem: 167065 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:24:
[...]
ik denk dat het in dit geval nog niet expliciet om mijn stijl van fotograferen gaat aangezien het nog indirect verloopt en voor een bedrijfsfeesie is waar ze gewoon een fotograaf nodig hebben.
en ik verwacht nog zeker ook niet ziek te worden voor volgende week vrijdag
maar het was opeens wel een gedachtenspinsel wat in me op kwam hoe dat normaliter gaat als je opeens iets overkomt of ernstig ziek wordt als freelancer zijnde .
hmmm backup achter de hand hebben, Samooooooooooooooo

Wellicht nog een tip, zorg dat je backup ook facturen kan uitschrijven als jij dat zelf ook doet. Of regel een constructie dat jij hem via jou laat werken. Dit is echter een stuk lastiger kwa administratie. Je hebt iig iets extra werk om uit te zoeken

Henk schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:12:
[...]
Prima zaak, mits je spullen niet buiten de door hun gestelde garantietermijnen valt. Wijnands kreeg bij een nogal maf defect bij zijn net-1-jaar-oude SB-600 het antwoord:"het boeit ons niet wat de wet zegt, dan stap je maar naar de rechter".
Nee, het zou mijn plek van aanschaffen niet zijn

Als consument; lang leve je rechtsbijstandsverzekering. Als je iets bedrijfsmatigs aanschaft gelden er weer andere regels geloof ik. Diegenen die in de voorwaarden van de verkoper staan.