Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
vind zelf wel dope die ring in je ogen lolVerwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:16:
[...]
hmm ik vind alleen het nadeel van een ringflitser zie ik nu dat je dan ook zo'n ringetje in de ogen krijgt. als ik naar deze foto kijk vind ik dat een grote dissonatie ipv toevoeging. is er geen optie 'disable ringetje in ogen'
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd

Verwijderd
Veergeet jullie zonnecrème niet
Bij mij zal het zweten zijn vanavond in Flanders Expo, het is daar anders al zo warm, en nu België een tropisch land geworden is (toch al een dikke week 25°C en meer), genoeg drinken zal de boodschap zijn!
Verwijderd

feesie op de sluisen van ijmuiden laat ik maar even aan me voorbij gaan, eerst weer even op krachten komen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 13:49 ]
vorig jaar heb ik mezelf heel de avond volgegoten met water en aquarius, hopelijk hebben ze dit jaar blue ice en red blastVerwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:58:Bij mij zal het zweten zijn vanavond in Flanders Expo, het is daar anders al zo warm, en nu België een tropisch land geworden is (toch al een dikke week 25°C en meer), genoeg drinken zal de boodschap zijn!
tot vanavond

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Verwijderd

Op zich wel cool daar, Link2party had een hele fotostudio daar ingericht, waren wel goed bezig
Gisteravond verder niks gedaan en vanavond ook niks, lekker 's ochtends vroeg opstaan en heul de dag in de zon zitten
Morgen wel Pinksterpar-T, en daarna Chocolatin in 013. Tot morgen!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 17:09 ]

mooi detail; check me tenen

[ Voor 16% gewijzigd door wilmocs op 10-05-2008 17:13 ]
Verwijderd
hier nog wat van rishis in de duif

lach eens naar het flitsertje

oh en heeft iemand hier ervaringen met de nikkor 17-55mm 2.8 ?? lijkt me wel leuk lensje ter vervanging van mijn sigma. merk toch dat ik snellere focus nodig heb dan dat de sigma lens aankan

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 17:25 ]
(heb jij groene backpack? dan heb ik je wel zien lopen volgens mij)
[ Voor 26% gewijzigd door wilmocs op 10-05-2008 17:30 ]
Verwijderd
yep that was mewilmocs schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:30:
ik heb ook mogen genieten van die heerlijke BBQmooi stukje wereld om te fotograferen daaro!
(heb jij groene backpack? dan heb ik je wel zien lopen volgens mij)
en in de ruimte waar je bovenstaande foto had gemaakt had ik dus mijn expo 2 weken geleden mocht je het niet herkend hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 17:34 ]
hier nog wat pixels...
(lovin 18mp, croppe tot je der bij neervalt echt super!)
1

2

3

4

5

en ook weer vanavond flitsers in de tas laten zitten. Vind het prima werken zo, voortaan blijven die krengen gewoon thuus!
[ Voor 18% gewijzigd door wilmocs op 10-05-2008 19:46 ]
Verwijderd

laatste is wel mooi gepakt met die lichtspot in zijn ogen
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 17:49 ]

heb er even snel 2 aangepast, maar ik ga lekker slapen nu, de rest doe ik morgen wel op me gemakkie met een witbiertje en een rustig sigaretje

[ Voor 98% gewijzigd door wilmocs op 10-05-2008 17:54 ]
Verwijderd
en hier nog 1 van nataraj ook gisteravond

zo en dan moet ik nog pacificparc gaan uitzoeken

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 18:56 ]
die kerel liep op sensation ook, fotografeerde voor eristoff toen zei hij, vriendelijke gast, mocht ff met zn 1D IIn schieten

[ Voor 6% gewijzigd door ppFreddy op 10-05-2008 19:07 ]
Verwijderd
Da's Richard, is wel relaxte dude inderdaad, hij en z'n broer Robert runnen Link2partyppFreddy schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:07:
[...]
die kerel liep op sensation ook, fotografeerde voor eristoff toen zei hij, vriendelijke gast, mocht ff met zn 1D IIn schieten
[afbeelding]
Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar voorstanders van ringflitsers in de partyfotografie en wat voor resultaten ze er mee behaald hebben. Studiowerk a la GH vind ik persoonlijk buiten deze boot vallen. Een flitsertje van links (achter) en rechts (achter) en je creëert alsnog die diepte/schaduwwerking waardoor je alleen het ring effect in de ogen overhoud...
PS G, dacht dat je niet zo van porselein hielt. Ik zie de laatste tijd niks anders meer dan dat. Tikkie eentonig
Ik kan voor 500 posts een nieuwe topic start gaan bouwen, maar dan weet ik zeker dat ik hem bijna helemaal om ga gooien. Mocht ik het volgende topic openen, dan ga ik er wel voor zitten en probeer ik weer wat nieuws neer te zetten. En wellicht waag ik me er toch nog aan
Dat is niet waar. Gebruik je een softbox/beautydish/reflector ipv een ringflash dan krijg je een heel ander resultaat; meer contrast en shaduwen.jules schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:58:
Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar voorstanders van ringflitsers in de partyfotografie en wat voor resultaten ze er mee behaald hebben. Studiowerk a la GH vind ik persoonlijk buiten deze boot vallen. Een flitsertje van links (achter) en rechts (achter) en je creëert alsnog die diepte/schaduwwerking waardoor je alleen het ring effect in de ogen overhoud...
En met porselein bedoel je? Zolang het model/de artiest en de platenmaatschappij/booker blij is met het resultaat blijf ik een bepaalde stijl aanhouden. Andere fotografen zijn de doelgroep niet dus waarom zou ik dan het roer omgooien?PS G, dacht dat je niet zo van porselein hielt. Ik zie de laatste tijd niks anders meer dan dat. Tikkie eentonig
Technisch beredeneerd krijg je een egalere belichting van je onderwerp met minder tot geen schaduwen omdat je vanuit je oogpunt belicht door zo'n ringflitser. Met schaduw creëer je juist wat meer dieptewerking. * jules werkt niet met een ringflitser op mensen in het uitgaansleven, maar het resultaat wat ik ooit gezien heb vond ik erg vlak.GerardHenninger schreef op zondag 11 mei 2008 @ 02:00:
[...]
Dat is niet waar. Gebruik je een softbox/beautydish/reflector ipv een ringflash dan krijg je een heel ander resultaat; meer contrast en shaduwen.

Bovenstaand werk is voor zover ik kan zien niet alleen met een ringflitser gemaakt. Als je goed kijkt naar het licht zie ik in z'n nek een schaduw van de kraag van z'n overhemd, daarnaast wat glimmers aan de andere kant op z'n voorhoofd en klein beetje op zijn wang. Ik betwijfel of het licht vanaf een reflexie scherm afkomstig is, daarvoor is het naar mijn idee te fel. Vandaar dus de gedachte dat je hier meer flitsers hebt gebruikt om alsnog de meer natuurlijke uitstraling van meer schaduwen te creëren. Iets wat je met zeer veel moeite gaat lukken tijdens een gemiddelde partyshoot. Vandaar dat ik heel erg geïntereseerd ben in pica's genomen met ringflits in een club, zonder de geëikte mogelijkheden in een studio.
Een glad te gemaakt glanzend huidje...En met porselein bedoel je?
Weer een goede leer, volgende keer gaan we een eis neerzetten voor minimale tekstgrootte van de creditneographikal schreef op zondag 11 mei 2008 @ 02:44:
* neographikal staat met een serie ergens in het nieuwe nummer van Summertime magazine. Als je het blad ziet, kijk maar eens of je mijn shots eruit kunt trekken zonder naar de naamsvermelding te kijken (daar heb je sowieso een loupe bij nodig)
Verwijderd

Een kleine preview, ook voor de mensen van hier die zometeen die kant opgaan..
1. mainstage

2. DJ Vince at mainstage

3. mainstage, maar dan anders

4. mainstage tijdens zonsondergang

5.

Batterijen uit de lader, gear weer inladen en dan om 14:00 weer die kant op.. Ik "moet" vanmiddag mee in de helicopter het terrein over..

|>
* neographikal heeft vandaag niks te doen. Dagje rustig aan doen dan maar....
[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 11-05-2008 11:54 ]
Verwijderd
Sharpening in alle foto's niet aangeraakt, overzichten komen zo uit de cam rollen.. Alleen de zonnebril beetje gecropt en iets meer contrast..neographikal schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:53:
Netjes Jazz, beetje veel het podium in beeld, dat welKan het zijn dat je sharpening wat hoger staat dan normaal? 't Oogt allemaal een pietsje onrustig voor mijn gevoel (zie ook de ronding van #3)? Verder lekker sfeertje
* neographikal heeft vandaag niks te doen. Dagje rustig aan doen dan maar....
Verwijderd
of aan mij en het warme weer..neographikal schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:07:
Vaag, zal wel aan mij en het warme weer liggen dan
ps, die 24" Dell doet ook al een hoop
Maar wat is het punt van je ontleding van mijn foto? Ik had deze foto gebruikt om aan te geven dat je met een ringfliter meer kan doen dan de standaard "tegen-een-achtergrond-schaduw-foto". Je analyse klopt, 1x ringflash van voren, 2x 580EXII schuin van achteren (links en rechts). Maar die staan er alleen om het model wat los te trekken van de achtergrond, meer niet. Rim-lights heten ze. Bij partyfotografie kan je hetzelfde idee toepassen, dichtbij bijna schaduwloos flitsen en het wisselende achtergrondlicht gebruiken zodat het model "loskomt" van het geheel. Dat doen de meeste nu ook, alleen met een ringflitser heb je geen schaduw onder de kin etc etc.jules schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:13:
[...]
Technisch beredeneerd krijg je een egalere belichting van je onderwerp met minder tot geen schaduwen omdat je vanuit je oogpunt belicht door zo'n ringflitser. Met schaduw creëer je juist wat meer dieptewerking. * jules werkt niet met een ringflitser op mensen in het uitgaansleven, maar het resultaat wat ik ooit gezien heb vond ik erg vlak.
[afbeelding]
Bovenstaand werk is voor zover ik kan zien niet alleen met een ringflitser gemaakt. Als je goed kijkt naar het licht zie ik in z'n nek een schaduw van de kraag van z'n overhemd, daarnaast wat glimmers aan de andere kant op z'n voorhoofd en klein beetje op zijn wang. Ik betwijfel of het licht vanaf een reflexie scherm afkomstig is, daarvoor is het naar mijn idee te fel. Vandaar dus de gedachte dat je hier meer flitsers hebt gebruikt om alsnog de meer natuurlijke uitstraling van meer schaduwen te creëren. Iets wat je met zeer veel moeite gaat lukken tijdens een gemiddelde partyshoot. Vandaar dat ik heel erg geïntereseerd ben in pica's genomen met ringflits in een club, zonder de geëikte mogelijkheden in een studio.
Dat heet visagie en belichting. Mij zal je nooit een blur (bekende techniek) zien gebruiken voor de huid. Gewoon dodge&burn en de clonestamp tool op 20% opacity, maar zo vaak hoef ik dat niet toe te passen.[...]
Een glad te gemaakt glanzend huidje...
Er zit genoeg detail in de huid.

Verwijderd
Ik vind ze echt prachtig, vooral 2 en 4wilmocs schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:47:
ja ik herkende het niet meteen, maar bedacht me dat later toen ik het met iemand over exposeren had...
hier nog wat pixels...
(lovin 18mp, croppe tot je der bij neervalt echt super!)
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
en ook weer vanavond flitsers in de tas laten zitten. Vind het prima werken zo, voortaan blijven die krengen gewoon thuus!
Gisteren op Bassleader had hij hetzelfde shirt aan
Omdat de foto idd anders er "plat" uitziet.GerardHenninger schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:48:
[...]
Maar die staan er alleen om het model wat los te trekken van de achtergrond, meer niet.
Het strijklicht effect van spots in clubs vind ik marginaal. Ik zal het je sterker vertellen, heb zojuist de afgelopen +100 posts doorgelopen en ben het bij welgeteld 1 foto tegengekomen;Bij partyfotografie kan je hetzelfde idee toepassen, dichtbij bijna schaduwloos flitsen en het wisselende achtergrondlicht gebruiken zodat het model "loskomt" van het geheel. Dat doen de meeste nu ook, alleen met een ringflitser heb je geen schaduw onder de kin etc etc.

Overigens heb ik gezocht op foto's waarbij nadrukkelijk is ingeflitst en waarbij strijklicht van spots zichtbaar is. Om die reden ben ik erg geïnteresseerd in ringflitsfoto's in clubs of tijdens feesten. Het gros zal zonder het strijklicht zijn en dus "vlak"/contrastloos in het gezicht eruit zien...
Eigenwijs ben je wel heh? Nogmaals, wat ik dus wilde aangeven is dat foto's met een ringflitser niet per definitie plat worden en dat je er meer uit kan halen dan het standaardeffect. Speciaal voor jou een deel van een foto van DJ Marcella geschoten met alleen een ringflitser. De foto is nog niet "af" en moet nog goedgekeurd worden, vandaar een klein deel.

Plat vind ik hem echt niet.
Ik heb het niet over strijklicht, ik had het over wisselend achtergrondlicht met partyfotografie. Vaak is het achtergrondlicht intenser dan het onderwerp waardoor het onderwerp los komt van het geheel. Zie ook jouw voorbeeldfoto. Mijn mening is dus dat ringflitsers prima gebruikt kunnen worden tijdens evenementenfotografie, alleen maakt de (zware) accupack het niet heel makkelijk.[...]
Het strijklicht effect van spots in clubs vind ik marginaal. Ik zal het je sterker vertellen, heb zojuist de afgelopen +100 posts doorgelopen en ben het bij welgeteld 1 foto tegengekomen;
[afbeelding]
Overigens heb ik gezocht op foto's waarbij nadrukkelijk is ingeflitst en waarbij strijklicht van spots zichtbaar is. Om die reden ben ik erg geïnteresseerd in ringflitsfoto's in clubs of tijdens feesten. Het gros zal zonder het strijklicht zijn en dus "vlak"/contrastloos in het gezicht eruit zien...
Verwijderd
maar het heeft misschien ook wel te maken dat ik persoonlijk geen fan ben van compleet geregisseerde fotos die in een gecontroleerde omgeving zijn gemaakt
zo en nu spontaan geestelijk weer gaan voorbereiden op OHAF

en hier nog 1 van verblijdingsdag

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 21:23 ]
Heb ik ooit gezegd dat ik het niet was?
Hij is idd niet helemaal plat. Ik spot met name rond de neus en tussen de handen wat meer schaduw effect. Ook niet meer dan logisch dat je die schaduwen daar dan krijgt als je er aardig dicht op staat. Ik vermoed ook dat het niet meer dan een halve tot uiterlijk een meter is geweest.Nogmaals, wat ik dus wilde aangeven is dat foto's met een ringflitser niet per definitie plat worden en dat je er meer uit kan halen dan het standaardeffect. Speciaal voor jou een deel van een foto van DJ Marcella geschoten met alleen een ringflitser. De foto is nog niet "af" en moet nog goedgekeurd worden, vandaar een klein deel.
Nogmaals, dit is studio werk, gecontroleerde omgeving en een "model" wat je zelf kan vormen en waar je toevallig net wat meer schaduw werking hebt vanwege de houding van d'r handen. Pak 2 meiden/gasten (whatever), ga op meer dan 1 meter staan en probeer ditzelfde effect te creëeren. 5, 6 keer of wellicht 10, 15 keer lukt het je, maar het is freaking dood vermoeiend om datzelfde geintje met alle bezoekers te doen én goed uit te voeren. Want de rest van je shots is prolly wel plat.
Als je iedere week in dezelfde locatie staat of je eigen fanclubje meeneemt en ze het inmiddels gewend zijn is het wellicht te doen. Maar om die dure shizzle te halen om vervolgens met zo'n lompe set in een club rond te lopen? Geef mij dan maar m'n draadje, of de 2x SB800 wireless power om andere effecten te creëeren. Mocht ik tezijner tijd wat meer product fotografie dingetjes of studiowerk ga doen ga ik wellicht es naar een ringflitser kijken, maar voor clubshoots?

Het enige lollige effect eigenlijk is eigenlijk het catchlight in de ogen. Fix iets op je flitser met een cirkeltje en je hebt hetzelfde effect + wat meer diepte in de foto. Volgens mij dat ding dat o.a. dotsj heeft, plak in't midden een zwarte cirkel en je bent al klaar...Ik heb het niet over strijklicht, ik had het over wisselend achtergrondlicht met partyfotografie. Vaak is het achtergrondlicht intenser dan het onderwerp waardoor het onderwerp los komt van het geheel. Zie ook jouw voorbeeldfoto. Mijn mening is dus dat ringflitsers prima gebruikt kunnen worden tijdens evenementenfotografie, alleen maakt de (zware) accupack het niet heel makkelijk.
Visagie heet dat, maar dat had gerard al gezegd
[ Voor 3% gewijzigd door jules op 11-05-2008 22:27 ]

#1 - Vrijgezellenfeestje met engeltjes

Hopelijk is't deze avond wat leuker..

en eindigde zo;

Zo meteen nog een shoot in de One Four.
oefening baart kunst... en zeker geen ISO 3200, denk eerder ISO 1000 @ f/2.0, 2 stops eronder, push ik het later wel!
@ jules
die laatste zie ik denk liever recht
[ Voor 33% gewijzigd door wilmocs op 11-05-2008 23:19 ]
M'n waterpas is al jaren stuQueTM. Maar zonder dollen, heb hem ook horizontaal, maar vond deze toch duidelijk meer hebben + dat ie meer in m'n shoot pastewilmocs schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:13:
@ Gangsterooo
oefening baart kunst... en zeker geen ISO 3200, denk eerder ISO 1000 @ f/2.0, 2 stops eronder, push ik het later wel!
@ jules
die laatste zie ik denk liever recht
Overigens nog wat meer pica's
De locatie;

even vriendinnetjes bellen dat ze ook moeten komen!

of sms-en..

Beetje eten happen

Tsjo, jij, vermaak jij je?

Enjoying the view

nog meer sfeer proeven

Hapiness!

Ferdi van L2P deed even een shoot met de dames, ik maakte er even gebruik van voor wat afwijkend shotje

Kijk nog maar eens rond, de skyline van Rotterdam..

Yummie, hij's lekker!

"Willen wij op de foto?"

"oh, staan we er inmiddels al op?"
Uit je panty!

Heerlijk vermaakt! Een kleine impressie:
1# We waren dus op Dancetou(t)(r)? Gewoon allemaal dansen op de Dancetour

2# Waar Splendip een lekkere set neerzette in het zonnetje in oneMen shirt

3# Ook veel leuke dames rondlopen, zoals zij

4# Waar ik geen losgeslagen vrienden had rondlopen........

5# Waar duidelijk wordt dat men ook in Breda stoer kan kijken

6# Omdat Benny zijn muziek heel serieus neemt en ik in vervoering raakte van zijn set! Damn ( en hij is echt te grappig als je hem spreekt

#7 Waar de leukste meisjes bij de merchandisekraam van DanceTour staan!

Al met al een heerlijke dag! Gelukkig volgen er nog een hoop festivals! Ga me zeker nog een paar keer zeer goed vermaken.
Alleen hoop ik dan dat ik niet zo krap zit met mijn tijd dat ik niet eens meer m'n accu's op kan laden voor ik moet beginnen

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Doet eerst eens slapen en als je wakker bent even wat taalfouten eruit slopen en zinnen rechtbrijen, want ik snap weinig van je verhaalallstarted1 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 03:27:
Alleen hoop ik dan dat ik niet zo krap zit met mijn tijd dat ik niet eens meer m'n accu's op kan laden voor ik moet beginnenGelukkig vandaag nog 250 foto's kunnen maken ongeveer
Heb er toch 600+ kliks mee gedaan op een lading, maar door werk enz. enz. ben ik niet meer op ,'n kamer geweest waar door ruimtegebrek in de tas geen plek meer was voor de lader niet erg handig, I know!
En oh ja, Warren Fellow rockte de One Four

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 12-05-2008 05:31 ]
Verwijderd

Pinksterpar-t was vét trouwens! Alleen lastig je auto terugvinden in een pikkedonker weiland

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 06:35 ]
en daarmee is naar mijn mening alles gezegd wat betreft ringflitsers en mensen. je moet een flinke flitser hebben met een diameter van een meter ofzo wil het goed werken, niet dat gepruts met een ringflitser. en zo'n flinke flitser neem je niet zomaar mee naar je party.abrakadaver schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:27:
Het nadeel van een ringflitser bij mensenfotografie is dat je ook echt een grote nodig hebt om 't er cool uit te laten zien. En dat is weer niet zo handig om mee te slepen.
Verwijderd

alleen wel suf dat ze als thema de olympische spelen hadden , daardoor leek het er veel op alsof iedereen direct van de nachtspelen was doorgestuiterd naar dit feest
pfff alleen 12 gig aan fotos nu uit te zoeken (en ja met de fuji gaat het ietsje sneller dat je kaartjes vol raken met die 25MB per raw file
hier alvast een paar

glazenhaler van de avond

lief

zwaar leven toch als hos zijnde

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 13:09 ]
Loljules schreef op maandag 12 mei 2008 @ 05:30:
[...]
Doet eerst eens slapen en als je wakker bent even wat taalfouten eruit slopen en zinnen rechtbrijen, want ik snap weinig van je verhaal
En oh ja, Warren Fellow rockte de One FourHet werd een 3 urige set met een 10 highlights per uur ofzo

Zodoende hoop ik meer duidelijkheid in het geheel gebracht te hebben ( het was idd van Brackenstein vannacht

Vond die pica van die glazenhaler trouwens wel errug lekker
Verwijderd
ok doe het volgende keer wel overjules schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:56:
't is niet d'r meest charmante pose/hoek hos
Vond die pica van die glazenhaler trouwens wel errug lekker
Verwijderd
Ben er alleen niet super tevreden mee. Vooral omdat mijn auto focus er op dag 2 er spontaan er mee ophield en het 5 van de 10 keer gewoon niet meer deed
Ik post zo even wat fotos
Heb trouwens Jazzs, Mitnick en volgens mij ook Eeerik gezien
Verwijderd
Balen dat ik je niet kon helpen met het focus-probleem..Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:29:
Zo wat een weekendje.. Ik ben 2 dagen naar Pinkster par-t geweest in Erp. Natuurlijk heb ik daar ook weer aardig wat plaatjes geschoten
Ben er alleen niet super tevreden mee. Vooral omdat mijn auto focus er op dag 2 er spontaan er mee ophield en het 5 van de 10 keer gewoon niet meer deed
Ik post zo even wat fotos
Heb trouwens Jazzs, Mitnick en volgens mij ook Eeerik gezien

ik wilde ook nog wat foto's posten van zaterdag, maar Flickr heeft de hiccups dus valt er even niks door te linken..
En ik zit trouwens te wachten op die vette pics van Mittnick! Op het camera beeldscherm zagen ze er erg goed uit, ben benieuwd!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 21:51 ]
Verwijderd
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Pinksterpar-T, Harmony of Dance 2008
Zoals gezegt was 't goed te doen in de zon, gezellig en weer 's ff wat anders dan alle indoor-events van de afgelopen periode. Jasper, Nimal en Erik van hier tegengekomen en ben dan ook erg benieuwd naar de pics van de anderen! (daarnaast ben ik benieuwd of ik de verwachtingen van Jazzs waar kan gaan maken...)
#1 - Mainstage HoD

#2 - Desperados...

#3 - Stages met enthousiaste meiskes

#4 - IJsje..

#5 - Dans-Act

#6 - Mensen

#7 - Erik E

#8 - Overzichtje met Flares

#9 - DJ Zany met z'n B-Day taartje

#10 - DJ Zany

#11 - Jazzs' Equipement

#12 - Hello?

#13 - Overzicht

#14 - iPhone? iPod Touch?

#15 - Handjes

iets meer portrait-foto's dan normaal eigenlijk. 'k ben benieuwd naar wat jullie d'r van vinden en ben ook nieuwsgierig naar de rest van de pics die afgelopen weekend zijn geknald. Ook van Bassleader bijvoorbeeld
Draaide Erick E nog in een rood oneMen shirt?
Die hebben wij hem op DanceTour aangesmeerd
Eens isTom schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:12:
#2, #5 en #13 zijn lekkere shots!
Verwijderd

- bij #7 wel vrij veel ruis te zien
- #10 is technisch ok, maar jammer dat Zany zo'n rare kop trekt
- #15.. pfff.. die zag ik op je scherm al, damn..!!
Flickr is weer over zijn kuren heen dus zelf ook maar even foto's posten, wat van zaterdag & zondag:
1.

Pinksterpar-t vanuit de lucht
2.

bekende dj maar ik ben toch o zo niet thuis in die hardcore-wereld..
3.

hij wist het zelf al.. "muil houwe"
4.

Heerlijke mainstage om te fotograferen!!
5.

Eindshow met een flinke portie vuurwerk
6.

Romantische zonsondergang..
7.

Check de blik van die kerel rechts..

8.

Tsja, wat moet ik hiervan zeggen.. Kippenvel moment!
Verwijderd
overzichtje van jazzs is zeker cool
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 07:30 ]
Verwijderd
Stages zijn wel knap gemaakt op die feesten daar!
Zo iets kom je in België weinig tegen (buiten Tomorrowland, wat dan ook weer van Id&t is).
Mittnick, pic van Eric E, op hoeveel Iso is die gemaakt?
Ik vraag me af hoe de 40d tov de 400d staat ten opzichte van ruis? Iemand ervaring mee?
Tomorrowland en het nieuwe Qontinent (dat es dicht bij de deur is).
Tussen alle drukte door ook nog eens wat fototjes posten van Bassleader. Ben er Denief kort maar krachtig mogen ontmoeten, maar anders niemand van het forum gezien. Wist niet of er nog aanwezig waren of niet.
Ik heb ppFreddy met zn camera kunnen binnensmokkelen op Bassleader, was leuk met hem rond te toeren.
owja nu de foto's dus
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Verwijderd
Bassleader was erg zwaar vond ik
De hitte, en het lopen van eene stage naar de andere om bepaalde dj's te fotograferen, afzien
Ik post hier later ook nog wat plaatjes…
Ja de upgrade van D50 naar D300 geeft me een pak meer mogelijkheden, maar ik ben nog steeds aan het verkennen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:52:
Mooie pics Littewand300 precies al goed onder de knie!
Bassleader was erg zwaar vond ik![]()
De hitte, en het lopen van eene stage naar de andere om bepaalde dj's te fotograferen, afzien
Ik post hier later ook nog wat plaatjes…
Het was er idd verschrikkelijk warm, was blij dat ik de rugzak in de auto gelaten heb. We hebben wat rustig gecrused tussen de verschillende zalen. Ik had medelijden met de fotografen die van het één naar het ander moesten spurten om hun opdracht te doen
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Verwijderd
weet niet of je al compleet tevreden bent over de instellingen en dat je daar al veel onderzoek naar hebt gedaan ?? stond het hier op de d2x modus bv die de d300 heeft ? of heb je zelf al proefondervindelijk bepaalde instellingen goed gekregen ?
vooral 10 (maar ook de overige portretten) kan ik qua technische uitvoering weinig op aan te merken alleen de pp of de camerainstellingen zorgen ervoor dat ik ze er nogal kunstmatig uit vind zien ?
als dit het beste is wat er uit kan komen dan ga ik liever maar voor een 2e fuji body erbij ipv de d300
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 16:18 ]
Kwa kleur settings en dergelijke staat alles nog op het standaard.
Het was me eerder opgevallen dat de huidtinten niet helemaal juist zijn, ik heb nog niet gezocht hoe ik ze beter kan krijgen. En ook op de nabewerking heb ik niets toegepast om ze beter te laten overkomen. Tkan zijn dat ik het omzeep geholpen heb bij de nabewerking ook... Ik werk ook niet op de d2x modus, die zou je via software moeten activeren dacht ik.
als iemand me opweg zou kunnen helpen, tzou welkom zijn. voorlopig heb ik zelf de tijd nog niet om het uit te zoeken.
ik moet me dringend eens wat meer verdiepen in de camera, misschien zal ik dan een antwoord weten te vinden, maar voorlopig kan ik je absoluut niet helpen.
[ Voor 9% gewijzigd door LittleWan op 13-05-2008 16:25 ]
Verwijderd
op zich wel handig forum om op te kijken aangezien veel fuji fetisjisten erg op huidtinten gefocused zijn en ook een d300 willen hebben en ook weten wat er verkeerd is aan de standaard nikon instellingen (veel nikonians zijn er waarschijnlijk al zo aan gewend dat ze geeneens weten dat het anders kan)
voorbeeldje van een topic
http://forums.dpreview.co...rum=1020&message=27658394
oh en hopelijk heb je niet zoiets als noiseninja eroverheen gedaan, die zorgt ook voor een zekere vervlakking heb ik gemerkt als je iets te graag ruis wil verwijderen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 16:56 ]
Ik moet zeggen dat ik het festivalseizoen tot nu toe leuker vind dan indoor fotograferen. Het is toch weer een heel andere sfeerJosh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:48:
Het festivalseizoen komt nu ook lekker op gang dus misschien speelt dat mee.
Mensen @ Pinkster Par-T:
Heel erg toffe foto's waar ik Mittnick weer erg bovenuit vind steken. Perfecte kleurtjes, leuke compo's en momenten...erg lekker wegkijken.
Jazzs: je airshot is ook errûg tof
Verwijderd
Nope, maar die dude is wel van dezelfde website als ikVerwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:25:
is nr 9 een zelfportret?
Dit was ik die avond in 013
<knip>
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 19:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
Maakt niet uit heb me nog wel een beetje kunnen redden en voor de rest kan ik er ook niks meer aan doen. hij doet het gelukkig nu wel weer.Balen dat ik je niet kon helpen met het focus-probleem..
Hier wat foto's van mij van het pinkster weekend
#1 Dj Affix en zijn charmante vriendin

#2 Overzichts foto in de avond van de main

#3 Tja

#4 Apart

#5 Mc Da Hustla

#6 People picture

#7 Jumpende gast

tijd voor mij om de kwaliteit naar beneden te halen, hoewel ik nu echt op de goede weg ben volgens mijJosh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:48:
Ik vind de kwaliteit van iedereen de laatste pagina's flink vooruit gaan! Ga zo door! Het festivalseizoen komt nu ook lekker op gang dus misschien speelt dat mee.
Ik was ook op Bassleader, hele avond gezellig met LittleWan rondgewandeld daar, gewoon chill rondcruisen en als het ons ergens te druk werd gewoon een andere zaal in of gaan chillen in de vip.
Voor herhaling vatbaar!
Ook Denief even snel goeiedag gezegd (letterlijk) Hij wist waarschijnlijk niet eens wie ik was en was dan als de hazewind weer weg.
anyway, foto's dus
1. Samen met LittleWan achter de dames achtervolgen dus

2. zoals ik dus zei bij #1

3. jaaa, ik zie je wel!

4 & 5, deze 2 horen achter elkaar, de reactie van een gast wanneer de dj een bomschijf opgooit

6. silhouetten in de lasers

7. nog wat lasers

8. en nog wat

Verwijderd
Ik vermoede dat jij het wasppFreddy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:21:
[...]
Ook Denief even snel goeiedag gezegd (letterlijk) Hij wist waarschijnlijk niet eens wie ik was en was dan als de hazewind weer weg.
Sorry dat ik zo snel weg was, maar moest al naar een andere zaal dan.
Volgende keer mss meer tijd.
Verwijderd
Heel veel mooie foto's
Verwijderd
heb misschien een opdrachtje dat nogal iets buiten de amsterdamse stadsgrenzen ligt
Overmacht enzo...maar daarmee hou je geen klanten. Ik zorg dus dat ik iemand achter de hand heb, maar ik moet dan ook wel doodziek zijn wil ik niet gaan en m'n backup roepenVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:00:
hela zomaar even een vraagje als wannabe freelancer in spe, hoe regel en of hoe zit het eigenlijk in geval van spontane ziekte en zo en je echt niet naar een opdracht toe kan ??

't Is hier nog nooit voorgekomen dat ik een opdrachtgever in de kou heb laten staan.
Verwijderd
ik denk dat het in dit geval nog niet expliciet om mijn stijl van fotograferen gaat aangezien het nog indirect verloopt en voor een bedrijfsfeesie is waar ze gewoon een fotograaf nodig hebben.Wilko schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:29:
Het wordt in zo'n geval dan in ieder geval wel van je verwacht dat je er alles aan doet om een vervanger te regelen, al dan niet tegen betaling. Tenzij ze echt jou willen (wat ik op zich zou kunnen begrijpen gezien je bijzondere stijl van fotograferen), dan is vervanging regelen toch zinloos en heb je te maken met overmacht.
en ik verwacht nog zeker ook niet ziek te worden voor volgende week vrijdag
maar het was opeens wel een gedachtenspinsel wat in me op kwam hoe dat normaliter gaat als je opeens iets overkomt of ernstig ziek wordt als freelancer zijnde .
hmmm backup achter de hand hebben, Samooooooooooooooo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 15:25 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
moet je daar dan ook facturen van maken en heb je daar een btw-nummer enzo voor nodig? of kan dat gewoon als particulier?
Verwijderd
er zijn nog andere manieren waarop je uitbetaald kan krijgen, je hebt ook een verklaring of zo voor eenmalige klusjes. kan maximaal 130 euro per keer zijn. weet niet meer hoe dat heet ?ppFreddy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:00:
even internet op het werk misbruiken maar ik zou snel even willen inspringen op dat freelance fotograferen.![]()
moet je daar dan ook facturen van maken en heb je daar een btw-nummer enzo voor nodig? of kan dat gewoon als particulier?
of vvv bonnen kan natuurlijk ook.
in voorbereiding voor mijn expo leek het me handig om ook maar een btw nummer aan te vragen, nu kon ik voor sponsoring ook direct een factuur sturen. dat maakte het een stuk makkelijker toch om geld binnen te krijgen aangezien een bedrijf boekhoudtechnisch niet zomaar geld mag uitdelen zonder dat daar een ander document bv een factuur tegenover staat ook al zouden ze dat willen.
en lijkt me sowiezo leuk leereffect om het wel en wee van een eigen btw nummer en de rest van de meuk die erbij komt kijken te leren. ordersysteem voor boekingen en facturen maken had ik al een keer gemaakt voor een ander bedrijfje paar jaar geleden dus die heb ik op mijn eigen hosting geinstalleerd en klaar, ander logo en adres erboven en gaan

Verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 14:56 ]
Verwijderd
Ik vind Foka een prima zaak. Bijna al mijn spullen komen ook daar vandaan. Goede service, groot assortiment en er lopen mensen rond met verstand van zaken. (of in ieder geval bij het Canonspul, maar neem aan voor de rest ook) Daarnaast zijn ze inderdaad scherp met hun prijzen.Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:02:
ps heeft iemand hier ook ervaringen met FOKA, zo te zien zijn ze daar nogal heel erg goedkoop met de S5 maar weet niet wat de ervaringen met die toko zijn ??
Dit topic is gesloten.
* Nieuw hier? Lees eerst de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29406840#29406840" target=_new>topicstart</a>. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de <strong>~~~[check images]</strong> knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065101/" target=_new>dit topic</a>.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.