Met wat voor lens en flitser was je op pad toen je de foto's uit je portfolio hebt geschoten?Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:10:
[...]
Ik heb soms in de Panama sluitertijden van een halve of (heel soms) een hele seconde bij portretjes. Als je onderwerp poseert dan is dat best goed te doen, 'halo-effectjes' valt reuze mee bij mijn foto's.
Het kortste wat ik gebruik voor portretjes is 1/6, en dat vind ik al errug aan de korte kant, zelfs bij tenten als de Heineken Music Hall waar over het algemeen toch een hoop licht is.
Maar goed, ik ben zelf wel fan van bijna-overbelichte foto's, lekker licht en lekker scherp met mooie vage achtergrond...dus voor anderen is 1/10 misschien wel voldoende.
Verwijderd
Met second curtain flitsen is dat wel mooi hoor. Als ik onderbelichte foto's zonder achtergrondlicht wil kan ik ook m'n telefoon gebruiken, of m'n camera op P zetten

Heb voor alle foto's een Canon 30D met m'n standaard kitlens, 17-85mm F4.0-5.6 gebruikt, en een 580EX flitserVerwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:28:
[...]
Met wat voor lens en flitser was je op pad toen je de foto's uit je portfolio hebt geschoten?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 11:58 ]
Dat mensen ook zelf wel eens wat uit mogen zoeken ipv alles voorgekauwd krijgen. En je je 'geheimen' wel erg makkelijk prijsgeeftVerwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:55:
[...]
Met second curtain flitsen is dat wel mooi hoor. Als ik onderbelichte foto's zonder achtergrondlicht wil kan ik ook m'n telefoon gebruiken, of m'n camera op P zetten![]()
.
Verwijderd
Oh ik lees Floor-is z'n post 2 posts daarboven nu pas... gheh oepsHenk schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:02:
[...]
Dat mensen ook zelf wel eens wat uit mogen zoeken ipv alles voorgekauwd krijgen. En je je 'geheimen' wel erg makkelijk prijsgeeft

Achja, uiteindelijk ben ik zelf ook begonnen door iemand anders z'n lenzen te dragen, en met een paar tips en vooral door vallen en opstaan leer je pas hoe je echt foto's maakt
Ervaring is gelukkig niet te vervangen door een topic te lezen

Verwijderd
Wat brengt eigenlijk het meeste bij tot goede party foto's zoals die op je site? De lens of de flitster?Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:55:
[...]
Met second curtain flitsen is dat wel mooi hoor. Als ik onderbelichte foto's zonder achtergrondlicht wil kan ik ook m'n telefoon gebruiken, of m'n camera op P zetten![]()
.
[...]
Heb voor alle foto's een Canon 30D met m'n standaard kitlens, 17-85mm F4.0-5.6 gebruikt, en een 580EX flitser
Gast!Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:10:
[...]
Wat brengt eigenlijk het meeste bij tot goede party foto's zoals die op je site? De lens of de flitster?
Ga je inlezen ofzo

Verwijderd
De fotograafVerwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:10:
[...]
Wat brengt eigenlijk het meeste bij tot goede party foto's zoals die op je site? De lens of de flitster?
Ik zie mensen met goedkopere lenzen en onboard flitsers soms betere foto's maken, en ik zie mensen met 1D's en L lenzen slechtere maken. Mijn lens is niet zo'n super goeie, het ligt er vooral aan hoe je 'm gebruikt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 13:19 ]
Onbegrijpelijk weer hoe weinig mensen een topicstart lezen......
Ik loop pas de laatste 2 topics ongeveer mee en de rest heb ik eerst doorgenomen (globaal) voor ik eens m'n mond opendeed hier. En dan nog kom je erachter dat je zelf het meeste leert door het te doen......
Uit de topicstart:

Ik loop pas de laatste 2 topics ongeveer mee en de rest heb ik eerst doorgenomen (globaal) voor ik eens m'n mond opendeed hier. En dan nog kom je erachter dat je zelf het meeste leert door het te doen......
Uit de topicstart:
Voordat je hier vragen begint te stellen: lees jezelf alsjeblieft goed in, ken je camera en gebruik in godsnaam de zoekfunctie goed. De posters in deze draad vormen een vrij hechte club en er wordt op een behoorlijk hoog niveau gediscussieerd, althans, dat proberen we
Ga alsjeblieft geen open deuren in lopen trappen, dan voorkom je een hoop ergernis en dan blijft de sfeer ook goed
[ Voor 43% gewijzigd door allstarted1 op 09-04-2008 13:23 ]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Nou als het een beetje mee zit kan ik deze zaterdag aan de slag in de grootste discotheek van Drenthe. De huidige fotograaf kan niet deze zaterdag en ik kreeg gister een telefoontje om vanavond even te praten en eventueel om wat vaker daar aan de slag te gaan. Hopelijk gaat het me wat beter af. Sowieso is de verlichting daar een stuk "beter"!!!
/me Mydogisgone heeft er zin in!
Trouwens sorry van de vragen, je moet als partyfotograaf toch ergens beginnen.
[ Voor 9% gewijzigd door mydogisgone op 09-04-2008 15:35 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ach, ik heb ANP-fotografen met 1D's en flink goed glas totale meuk zien produceren op feesten. Ik hou het op de fotograaf icm materiaal wat iig enigzins voldoetVerwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:10:
[...]
Leuke opdrachtmydogisgone schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:35:
Nou als het een beetje mee zit kan ik deze zaterdag aan de slag in de grootste discotheek van Drenthe. De huidige fotograaf kan niet deze zaterdag en ik kreeg gister een telefoontje om vanavond even te praten en eventueel om wat vaker daar aan de slag te gaan. Hopelijk gaat het me wat beter af. Sowieso is de verlichting daar een stuk "beter"!!!![]()
Hehe, hou maar op ja, ANP'ers die met de cam op A en de flash bouncend richting het 20m hoge pikzwarte dak, volslagen meuk schieten, en dan nog jóu gaan vertellen dat je echt niet recht naar voren moet flitsen...neographikal schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:39:
[...]
Ach, ik heb ANP-fotografen met 1D's en flink goed glas totale meuk zien produceren op feesten. Ik hou het op de fotograaf icm materiaal wat iig enigzins voldoet
Dat zeker!Henk schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:42:
[...]
Leuke opdrachtMeer licht is goed, maar vereist ook betere timing. Dat blijf je houden
Vandaar dat ik dit nu krijg aangeboden.
Ik heb enkele jaren geleden al eens een bericht gepost dat ik nog meer sfeer vastgelegd krijg met m'n mobiel dan sommigen met top gear in hun handen. Voor deze tak van fotografie moet je de basis van licht en fotografie snappen. Sluitertijd, diafragma, iso, maar ook lichtval, direct licht, strijklicht, opvallend licht etc etc. Als je dat snapt is het enkel nog een kwestie van je kennis toepassen en flink ervaringen opdoen.
* jules is overigens ook weer happy, enkele nieuwe vaste klanten erbij de afgelopen maand.
* jules is overigens ook weer happy, enkele nieuwe vaste klanten erbij de afgelopen maand.
iemand nog aanwezig in club poema zaterdag? (het donkere hol
)
Ik ben wel in Utrecht, wat is er daar dan? Die site van hun is brak.wilmocs schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:01:
iemand nog aanwezig in club poema zaterdag? (het donkere hol)
Verwijderd
Deze heb ik afgelopen zondag trouwens gemaakt, vind 'm ondanks de hand die er net buiten valt wel wat hebben.
Baggi & Lucien aan de wheels of steel plastic.

Dit weekend alleen zaterdag foto's maken, Flamingo Nights @ The Sand
Baggi & Lucien aan de wheels of steel plastic.

Dit weekend alleen zaterdag foto's maken, Flamingo Nights @ The Sand
nog enkele van mij afgelopen zaterdag.
1. De mensen van het licht (die hou je best te vriend, anders spuwen ze de boel vol rook of strobo'en ze voor gek als ze zien dat je je cam bovenhaalt
)

2. overzichtje zonder onderwerp
gewoon een testje wat die cam gaf bij iso 3200, achteraf blacks en contrast wat gepushed (en ruis toegevoegd door onnodige sharpening die per ongeluk aanstond
)

3. Wat je in godsnaam op een fuif met een lege bak bier moet weet ik ook niet (was trouwens niemand van de crew, maar gewoon iemand die daar voor de lol met die bak rondliep...)

4. gast die zn vrijgezellenavond vierde volgens mij

5. 2 dames die het blijkbaar goed vonden

6. paar kerels die het ook wel ok vonden

7. gekke bek

8. de z/w foto van het weekend

9. nog 2 dames om af te sluiten

edit: wat doen jullie trouwens dit weekend?
bij mij wordt het misschien vrijdagavond Aftershock (op de vorige editie Denief tegengekomen daar, zorgde voor een toiletshot toen
)
Zaterdag wordt het I love the 90's in de Ethias Arena, wacht alleen nog steeds op bevestiging of ik mn cam mag meenemen... Anders wordt het gewoon een leuk feestje denk ik
edit3: Aftershock zal het wss niet worden, tenzij ik wat minder moe ben tegen de avond, maar ik vertrek zaterdagochtend al naar Hasselt omdat we met een groepje vrienden op een camping blijven wegens vrij verre rit
Net mail gekregen voor I love the 90's, zal niet meer lukken aangezien er geen persaccredatie meer te krijgen is (niet dat ik pers ben maar toch)
Ochja, nu uitkijken naar Black en Sensation, daar mag ik wel foto'en
edit2: ff sharpening uitgezet en de foto's hierboven nog es gedaan
1. De mensen van het licht (die hou je best te vriend, anders spuwen ze de boel vol rook of strobo'en ze voor gek als ze zien dat je je cam bovenhaalt

2. overzichtje zonder onderwerp

3. Wat je in godsnaam op een fuif met een lege bak bier moet weet ik ook niet (was trouwens niemand van de crew, maar gewoon iemand die daar voor de lol met die bak rondliep...)

4. gast die zn vrijgezellenavond vierde volgens mij

5. 2 dames die het blijkbaar goed vonden

6. paar kerels die het ook wel ok vonden

7. gekke bek

8. de z/w foto van het weekend

9. nog 2 dames om af te sluiten

bij mij wordt het misschien vrijdagavond Aftershock (op de vorige editie Denief tegengekomen daar, zorgde voor een toiletshot toen
Zaterdag wordt het I love the 90's in de Ethias Arena, wacht alleen nog steeds op bevestiging of ik mn cam mag meenemen... Anders wordt het gewoon een leuk feestje denk ik
edit3: Aftershock zal het wss niet worden, tenzij ik wat minder moe ben tegen de avond, maar ik vertrek zaterdagochtend al naar Hasselt omdat we met een groepje vrienden op een camping blijven wegens vrij verre rit
Net mail gekregen voor I love the 90's, zal niet meer lukken aangezien er geen persaccredatie meer te krijgen is (niet dat ik pers ben maar toch)
Ochja, nu uitkijken naar Black en Sensation, daar mag ik wel foto'en
edit2: ff sharpening uitgezet en de foto's hierboven nog es gedaan
[ Voor 19% gewijzigd door ppFreddy op 11-04-2008 15:21 ]
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Verwijderd
@ppFreddy, gooi je er nou zoveel USM overheen of is dat ruis? Ziet er een beetje raar uit vind ik persoonlijk. Vooral 6 en 9.
Ik sta morgen in de Escape, misschien nog anderen tweakers die daar ook zijn?
Verwijderd
@ppFreddy, ik zal terug op Aftershock zijn 
@ppFreddy2, ik vermoed ook dat er iets fout loopt bij je nabewerking,
ik kan nooit geloven dat de 40D er zo veel ruis uitspuwt?
@ppFreddy2, ik vermoed ook dat er iets fout loopt bij je nabewerking,
ik kan nooit geloven dat de 40D er zo veel ruis uitspuwt?
nee, inderdaad, vroeger gooide ik er altijd in een action wat "smart sharpening" overheen bij het toevoegen van het watermerk, stond blijkbaar nog altijd in die action maar ik heb het achteraf pas gemerkt 
ruis die je op het origineel zelfs op groot formaat bijna niet ziet wordt plots uberzichtbaar op webformaat ofzo
toch es moeten herbekijken...
verder nog opmerkingen? Ik ben hier om te leren

ruis die je op het origineel zelfs op groot formaat bijna niet ziet wordt plots uberzichtbaar op webformaat ofzo

toch es moeten herbekijken...
Verwijderd
Als je er om gaat vragenppFreddy schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:31:
Foto 2 beetje storend die spot aan de rechterkant (mss met photoshop te herstellen door er blauw van te maken waardoor het wat minder de aandacht trekt)
Verder beetje 'storend' bij foto 5 dat je van de linker dame bijna niets ziet. Nou hoef ik die dame denk ik ook niet te zien, maar het is natuurlijk een beetje jammer zo
Herelam, ik ben vanavond ook in de Escape. Ik sta in de deLux en Studio op Club Amsterdam. Hang jij beneden uit?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:30:
@ppFreddy, gooi je er nou zoveel USM overheen of is dat ruis? Ziet er een beetje raar uit vind ik persoonlijk. Vooral 6 en 9.
Verwijderd
Ik hang inderdaad beneden uit (volgensmij gaat het balkon ook niet open, maar dat is nog niet zeker). We Love Sushi dus, schiet weer voor de organisatieallstarted1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 03:35:
[...]
Herelam, ik ben vanavond ook in de Escape. Ik sta in de deLux en Studio op Club Amsterdam. Hang jij beneden uit?
Verwijderd
Die 1/10s grens heb ik dus ondervonden op een borrel in Parijs, http://www.yepcheck.com/parijsborrel (Maar omdat het geen partyfotografie is had ik er geen fotos van geplaatst. )Floor-is schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:16:
[...]
Ik zou zeggen: probeer het eens
Kijk we willen je best helpen, maar er zijn dingen die je zelf uit moet vinden (lees: die we niet iedereen -keer op keer- gaan voorkouwen). Een beetje eigen input is dus wel noodzakelijk.
De 1/10s fotos zijn dus wel scherp, op alle 1/4s fotos heb ik bewegingsonscherpte. En ik vroeg me dus af wat jullie ervaringen ermee zijn.
@Eeerik, bedankt voor je antwoord.
Verwijderd
Het zit hem natuurlijk niet alleen in die sluitertijd (wat betreft scherp of niet). IS kan al wat helpen, en de 1 heeft een vastere hand dan de ander
En iedereen al plannen voor Koniningenacht/dag?
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
LoveLand party (Stopera A'dam), and DJ club MAX (Max Euweplein - A'dam)
samo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:25:
Ikke welsamo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:25:
Koninginnenacht ben ik aan het werk op Heroes, in eerste instantie de lichtshow doen, maar ik doe ook nog een dj setje in de kleine zaal, en wellicht dat ik m'n cam ook nog ff uit de tas trek.. I'm a multitask bitch
Koninginnedag waarschijnlijk katslam in de stad rondzwalken, al weet ik nog niet of ik de volgende dag op kantoor moet zijn :-x
Koninginnedag waarschijnlijk katslam in de stad rondzwalken, al weet ik nog niet of ik de volgende dag op kantoor moet zijn :-x
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
[envymode on]David GuettaHenk schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:54:
[...]
Ikke welDavid Guetta in Outland snachts, en overdag zo'n 7000 man op een outdoor event in Rdam
Amsterdam ga je mij niet zien
Ikzelf ben op Koninginnedag in Arnhem
Heb gister voor 21 juni al een leuke opdracht gekregen. Indian Summer Festival in Broek op Langedijk. Staat best een degelijke line-up
[ Voor 14% gewijzigd door allstarted1 op 11-04-2008 14:22 ]
Vanavond strandfeestje, meteen daarna club avondje, morgen personeelsfeestje. Daarna brak zijn (/me is tikkie ziekig)
Koninginnenach een optreden in Den Haag fotograferen, maar dat werk kun je bij de buren in het topic van concert fotografie terugvinden.
Koninginnenach een optreden in Den Haag fotograferen, maar dat werk kun je bij de buren in het topic van concert fotografie terugvinden.
[ Voor 37% gewijzigd door jules op 11-04-2008 13:04 ]
Verwijderd
Koninginnenacht ClockWrks in Klokgebouw EHV met Dubfire, FLG, Ron Carroll... Koninginnedag overdag hoogstwaarschijnlijk Circo Loco @ Strand West, en 's avonds iig David Guetta in de Escape
edit3: Aftershock zal het wss niet worden, tenzij ik wat minder moe ben tegen de avond, maar ik vertrek zaterdagochtend al naar Hasselt omdat we met een groepje vrienden op een camping blijven wegens vrij verre ritppFreddy schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:14:
bij mij wordt het misschien vrijdagavond Aftershock (op de vorige editie Denief tegengekomen daar, zorgde voor een toiletshot toen)
Net mail gekregen voor I love the 90's, zal niet meer lukken aangezien er geen persaccreditatie meer te krijgen is.
Ochja, dan maar uitkijken naar Black en Sensation, daar mag ik wel foto'en
ik loop met onze oranje dag
lekker door amsterdam... bier en
en natuurlijk gaat cameraatje mee

Verwijderd
hela paar dagen eerder leuk expotje van vage hos fotoswilmocs schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:31:
ik loop met onze oranje daglekker door amsterdam... bier en
![]()
pffff dit weekend nataraj en 1+1=3 in de planning. maar eens flink gaan flyeren. heb er nog maar 2000 liggen

Ik zit in...... Duitslandsamo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:25:
'k mag naar Mayday in Dortmund, ook érg leuk om te doen
Verwijderd
Dat moet een mooi feestje worden idd!Mittnick schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:42:
[...]
Ik zit in...... Duitsland
'k mag naar Mayday in Dortmund, ook érg leuk om te doen
Ik ga Queensnight doorbrengen in zwembad Merwestein (Nieuwegein), waar Royal Splash zal plaatsvinden. Het was vorig jaar een erg gaaf feest, best apart een dancefeest in een zwembad dus zal ook nu wel weer aardig los gaan.
Koninginnedag overdag traditiegetrouw Eindhoven in, beetje de verschillende open-air feesten afstruinen. Ik eindig meestal op het stadhuisplein, dit jaar Ida Engberg, Jean en Johan Gielen dus zal wel weer een lekker feestje worden..
Verwijderd
zwembadfeesies zijnVerwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:04:
[...]
Dat moet een mooi feestje worden idd!
Ik ga Queensnight doorbrengen in zwembad Merwestein (Nieuwegein), waar Royal Splash zal plaatsvinden. Het was vorig jaar een erg gaaf feest, best apart een dancefeest in een zwembad dus zal ook nu wel weer aardig los gaan.
Koninginnedag overdag traditiegetrouw Eindhoven in, beetje de verschillende open-air feesten afstruinen. Ik eindig meestal op het stadhuisplein, dit jaar Ida Engberg, Jean en Johan Gielen dus zal wel weer een lekker feestje worden..
http://thehospages.com/pi...ties/2007-05-19-hemelbad/

Verwijderd
ik dacht even "letterlijk" de doop van je camera, lol. Ziet er idd gezellig uit daar!Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:15:
[...]
zwembadfeesies zijnwas meteen ook de doop voor mijn s5
![]()
http://thehospages.com/pi...ties/2007-05-19-hemelbad/
[afbeelding]
Ik heb tot nu toe nog maar 1 zwembadfeestje meegemaakt, "H2O".
impressie:

Verwijderd
ik had smiddags de s5 gekocht en savonds stond ik er letterlijk mee in het water
maar gelukkig is die niet ondergegaan
Verwijderd
Ik stond toen ook met mijn cam in het water, en echt op het nippertje omgedraaid toen er een lolbroek een bommetje maakte.. Had niet gezien dat ik met mijn cam in het water stond.. Jammer dat ze niet zo'n onderwater-ding hebben voor mijn cam+grip.. Dat lijkt me wel wat om eens te proberenVerwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:40:
ik had smiddags de s5 gekocht en savonds stond ik er letterlijk mee in het water![]()
Dat is bij mij echt 2 minuten vallen vandaan, tell me, wat is er dan precies te doen?Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:04:
[...]
Dat moet een mooi feestje worden idd!
Ik ga Queensnight doorbrengen in zwembad Merwestein (Nieuwegein), ..
Jep, David Guetta in de Outlandsamo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:25:
Heh, die moet ik ook doen als het goed isallstarted1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:37:
[...]
[envymode on]David GuettaHeerlijke setjes wat die man draait...[/envymodus]
Heb gister voor 21 juni al een leuke opdracht gekregen. Indian Summer Festival in Broek op Langedijk. Staat best een degelijke line-up![]()
Ik neem aan dat je Belgie bedoelt? Dan ben ik er ook als het goed is, samen met Rut-gr (Fotograferen.net) dan welppFreddy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:24:
[...]
8< 8<
Ochja, dan maar uitkijken naar Black en Sensation, daar mag ik wel foto'en
[ Voor 88% gewijzigd door Floor-is op 11-04-2008 19:52 ]
Bericht hierboven
Mijn plan voor Quensday is lekker rondlopen in Amsterdam & Fotograferen overal en nergens. Hopen op lekker weer
De nacht daarvoor misschien even naar de Sugar Factory; Electronation.
Nog fotografen van hier volgende week zaterdag bij Armin Only? Ik loop er iig met camera rond.
Nog fotografen van hier volgende week zaterdag bij Armin Only? Ik loop er iig met camera rond.
Ik kan niet naar Armin omdat ik al een andere opdracht heb, wat ik op zich jammer vind. Misschien dat ik trouwens wel even bij Electronation kom kijken, mits ik de juiste persoon te pakken krijg dan.
Bericht hierboven
Verwijderd
Zie foto's paar post's terug voor 2 foto's van vorig jaar. Dat feest vind nu voor de 2e keer plaats daar. Vorige keer werd het feest georganiseerd door crazyland en little sins, deze keer alleen door crazyland.Mittnick schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:19:
[...]
Dat is bij mij echt 2 minuten vallen vandaan, tell me, wat is er dan precies te doen?
Voor meer info: http://partyflock.nl/party/115709:Royal_Splash.html
(Ik vind de flyer niet geweldig, maar er zitten foto's van mij van vorig jaar in verwerkt)
Bij Sensation Black in Belgie ben ik ook aanwezigFloor-is schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:48:
[...]
Ik neem aan dat je Belgie bedoelt? Dan ben ik er ook als het goed is, samen met Rut-gr (Fotograferen.net) dan wel
offtopic: msn me even dan komt het wel goedFloor-is schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:02:
Ik kan niet naar Armin omdat ik al een andere opdracht heb, wat ik op zich jammer vind. Misschien dat ik trouwens wel even bij Electronation kom kijken, mits ik de juiste persoon te pakken krijg dan.
Die bedoel je?Floor-is schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:48:
Heh, die moet ik ook doen als het goed is
[.Iets over Indian Summer Festival..]
Wiew!
Er zijn weer danseresjes in Vie
Snelle edit:

En nee, die url daar staat nog weinig... maar dat komt nog.... ooit

Ik heb iig prima nachtje gehad
Snelle edit:

En nee, die url daar staat nog weinig... maar dat komt nog.... ooit
Geen ruis, geen motion blur, tis een wonder !Henk schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 04:49:
Wiew!
Snelle edit:
[afbeelding]
En nee, die url daar staat nog weinig... maar dat komt nog.... ooit![]()
Toffe plaat
Die shot is cool, maar ik persoonlijk vind hem wel erg licht; het komt mij niet natuurlijk meer over. Volgens mij is hij ook behoorlijk ge-pushed?
@hos:
Die laastste is erg cool! De eerste 2 doen me eigenlijk niet erg veel. Ik denk dat ik daar de lange sluitertijd gewoon niet van toepassing vind.
[ Voor 17% gewijzigd door J3roen op 12-04-2008 12:10 ]
Waar ik gisteren een mindere avond heb gehad in de Escape heb ik vannacht lekker doorgehaald in de Tivoli in Utrecht. Feestje Rauweekender met oa. Crookers & Boys Noize.
Ondanks dat ik zelf lekker aan het stappen was had ik toch, eigenwijs als ik ben, de camera meegenomen. Later op de avond stond ik nog lekker on-stage te knallen
Kon zo een bandje ophalen ( op aanraden van een niet-fotograaf, die wel een fotografen bandje om had.
Hier even snel twee plaatjes, met een lekker extreme bewerking. Past wel bij de sfeer van de avond, rauwwwww!
1# Crookers, gasten draaien echt HEER-LIJK!

2# Twee vriendinnetjes van me
Ondanks dat ik zelf lekker aan het stappen was had ik toch, eigenwijs als ik ben, de camera meegenomen. Later op de avond stond ik nog lekker on-stage te knallen

Hier even snel twee plaatjes, met een lekker extreme bewerking. Past wel bij de sfeer van de avond, rauwwwww!

[ Voor 5% gewijzigd door allstarted1 op 13-04-2008 05:45 ]

Gisteren met Floor ff in The Sand geweest.... Marty met een 40D op pad. OMG ik zuig hahahaha
Heel de tijd zoeken naar me knopjes en zoeken naar af punten knoppen

Dus word nog ff oefenen en spelen. Maar verder erg erg happy met de overstap. Oooh deze bout plaat is ongeveer het enige wat ik er uit vind zien de rest kon beter dus post ik maar niet
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
nou hier dan nog wat fototjes die ik heb kunnen maken door alle aanwezige partyfotografen in

verantwoordelijk voor de organisatie

ok ik wil de nachtwacht nu fotograferen hup ga goed staan

modeshow

voor de rest niet veel soeps, zit al in een pre stress voor mijn expo dus liep er rond als een duf konijn dat eigenlijk niet goed wist waarom het aanwezig was
http://thehospages.com/pi...parties/2008-04-12-1+1=3/

verantwoordelijk voor de organisatie

ok ik wil de nachtwacht nu fotograferen hup ga goed staan

modeshow

voor de rest niet veel soeps, zit al in een pre stress voor mijn expo dus liep er rond als een duf konijn dat eigenlijk niet goed wist waarom het aanwezig was

http://thehospages.com/pi...parties/2008-04-12-1+1=3/
Foto 1 is echt rete strak dude
moest ff kijken of jij het was hahahaha... is geen hos plaat
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
sorry foutje , zal het nooit meer doenMarty26 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:23:
Foto 1 is echt rete strak dudemoest ff kijken of jij het was hahahaha... is geen hos plaat
Afgelopen zaterdag nacht in skopje. Graag wat commentaar of tips op de foto's 

Bij de eerste foto heb ik het idee dat je een beetje aan het korte eind van je lens zit, voor portretjes is een wat langere brandspuntafstand toch wel wat mooier (zoals ook bij de andere portretjes)
De shirts van de 2 mannen in het zwart op foto nummero twee lopen een beetje over in de donkere achtergrond, niet heel erg vervelend ofzo maar het viel mij wel op.
Maar over het algemeen goed gelukt lijkt mij zo .
@hos: Ik moest toch even 2 keer kijken of het wel echt jouw foto's waren
, ik vind ze zeker wel gaaf maar ik mis het contact met de mensen wel een beetje. Maarja zoals je zei was het druk, dan is het niet makkelijk.
De shirts van de 2 mannen in het zwart op foto nummero twee lopen een beetje over in de donkere achtergrond, niet heel erg vervelend ofzo maar het viel mij wel op.
@hos: Ik moest toch even 2 keer kijken of het wel echt jouw foto's waren
[ Voor 5% gewijzigd door Dr-b op 13-04-2008 19:21 ]
Verwijderd
@ mydo, portretjes beetje te geel, te zacht geflitst, te weinig contrast met de omgeving en of verkeerde witbalans of nabewerking gedaan.
Als de achtergrond van de geportreteerden je niet bevalt zeg dan dat ze ergens anders moeten gaan staan. gisteren waren er ook 3 gasten die bij de garderobe vroegen om op de foto gezet te worden. niet dus, je loopt maar mee naar boven waarbij er wel een goeie achtergrond is.
overzichtsfototjes bevatten voor mij niks waarbij er iets uitspringt en of een beetje compostie maakt. oftewel iedereen die op een willekeurig moment zijn cam omhoog houd heeft zou dezelfde soort foto leveren als dat jij hier laat zien. je schiet toch niet voor partyscene of tilllate ? die zouden dit soort foto's al fantastisch vinden.
en yep dr-b dat klopt dat ik geen contact had met de mensen. ik was helemaal gaar en kapot van een dag schilderen en verdere voorbereidingsstress voor mijn expo. verder zat ik met mijn hoofd al bij vandaag waarbij ik mijn ex weer eens na maanden zou ontmoeten.
het was al met al een vreemd avondje waarbij mijn lichamelijke en geestelijke toestand ook zeker zijn weerslag had op mijn fotos 
en als er dan ook nog 10 andere fotografen rondhuppelen dan heb ik ook zoiets van 'laat maar' ik ga wel wat flessen cava of die schilderingen vastleggen
Als de achtergrond van de geportreteerden je niet bevalt zeg dan dat ze ergens anders moeten gaan staan. gisteren waren er ook 3 gasten die bij de garderobe vroegen om op de foto gezet te worden. niet dus, je loopt maar mee naar boven waarbij er wel een goeie achtergrond is.
overzichtsfototjes bevatten voor mij niks waarbij er iets uitspringt en of een beetje compostie maakt. oftewel iedereen die op een willekeurig moment zijn cam omhoog houd heeft zou dezelfde soort foto leveren als dat jij hier laat zien. je schiet toch niet voor partyscene of tilllate ? die zouden dit soort foto's al fantastisch vinden.
en yep dr-b dat klopt dat ik geen contact had met de mensen. ik was helemaal gaar en kapot van een dag schilderen en verdere voorbereidingsstress voor mijn expo. verder zat ik met mijn hoofd al bij vandaag waarbij ik mijn ex weer eens na maanden zou ontmoeten.

en als er dan ook nog 10 andere fotografen rondhuppelen dan heb ik ook zoiets van 'laat maar' ik ga wel wat flessen cava of die schilderingen vastleggen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 19:30 ]
Verwijderd
verder zal de strijd om de titel 'sufste partypics' verder oplaaien. wie zal het winnen, tilllate of partyscene. ik ben benieuwd 
volgens mij geven ze daar gewoon standaard een canon 40d met 580ex flitser en leuke L lens aan iedereen die het aanknopje kan vinden als ik ze zo bezig zag
oh en wilco nu ook eens ontmoet
volgens mij geven ze daar gewoon standaard een canon 40d met 580ex flitser en leuke L lens aan iedereen die het aanknopje kan vinden als ik ze zo bezig zag

oh en wilco nu ook eens ontmoet

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 19:37 ]
Tja, en toch wordt het gewaardeerd. Maar dat ligt misschien aan het feit dat het mensen van onder de 25 zijn ipv van 40. Ik weet iig zeker dat ik niet meer terug hoef te komen als ik 'hos' ga schietenVerwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:32:
verder zal de strijd om de titel 'sufste partypics' verder oplaaien. wie zal het winnen, tilllate of partyscene. ik ben benieuwd
Dat ik zo schiet zoals ik schiet staat btw los van partyscene, dit is gewoon wat ikzelf leuk vind, niet wat zij me opdragen. Hoewel ze wel blij met me zijn
Probeer het eens, ik denk dat het je nog tegen zal vallenvolgens mij geven ze daar gewoon standaard een canon 40d met 580ex flitser en leuke L lens aan iedereen die het aanknopje kan vinden als ik ze zo bezig zag
[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 13-04-2008 19:40 ]
Verwijderd
over waardering door het publiek laat ik me niet uit, die zullen blij zijn. maar wat hun doen heeft ook weer niks met fotografie te maken net zoals pasfotos maken ook niet echt een serieuze fotografie tak is. Dit heeft alleen maar met zieltjes winnen te maken om maar exposure te krijgen en bezoekers, niet meer en niet minder.Henk schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:37:
[...]
Tja, en toch wordt het gewaardeerd. Maar dat ligt misschien aan het feit dat het mensen van onder de 25 zijn ipv van 40. Ik weet iig zeker dat ik niet meer terug hoef te komen als ik 'hos' ga schieten
[...]
Probeer het eens, ik denk dat het je nog tegen zal vallen
en ja ik kan me voorstellen dat het me tegen zal gaan vallen, 1 fotograaf had ook grote moeite met het bepalen van de juiste compositie. tja je lenskapje er af halen wil dan wel eens helpen
kan me voorstellen dat ik dan ook tegen dat soort struikelblokken aan ga lopen
Hehe, lekker flauw weer. Je hebt wel door dat je je eigen mening nu afschildert als algemeen geldend feit ipv dat mijn foto's niet stroken met jouw smaak (en vaak vice-versa)?
En tja... is jouw fotografie dan zoveel meer 'kunst' (niet dat ik mijn foto's verder als zodanig zou willen categoriseren) dan de mijne? Ik leg feestjes vast zoals ik ze ervaar, en voor jou geldt precies hetzelfde...
En tja... is jouw fotografie dan zoveel meer 'kunst' (niet dat ik mijn foto's verder als zodanig zou willen categoriseren) dan de mijne? Ik leg feestjes vast zoals ik ze ervaar, en voor jou geldt precies hetzelfde...
[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 13-04-2008 19:50 ]
Ik vond ze toen ik ze in lightroom had geladen wel erg wit. Dus heb de wb een beetje aangepast. Maar qua flitsen had ik hem 1 stop lager gezet. Maar dat kan ik dus beter gewoon laten staan of juist iets harder flitsen? Had trouwens als WB 5800K ingesteld staan. Deze heb ik naderhand nog iets verhoogt in lightroom.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:23:
@ mydo, portretjes beetje te geel, te zacht geflitst, te weinig contrast met de omgeving en of verkeerde witbalans of nabewerking gedaan.
Verder klopt het van de overzichtsfoto's. Er was niet echt iets leuks om te fotograferen. Maar mijn opdrachtgever vroeg om overzichtsfoto's. Alleen om te laten zien dat het druk is.
Maar qua portretten kan ik dus beter iets inzoomen om het zo maar te zeggen? Had hier trouwens wel bewust voor gekozen om de omgeving wat meer vast te leggen.Dr-b schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:17:
Bij de eerste foto heb ik het idee dat je een beetje aan het korte eind van je lens zit, voor portretjes is een wat langere brandspuntafstand toch wel wat mooier (zoals ook bij de andere portretjes)
[ Voor 22% gewijzigd door mydogisgone op 13-04-2008 19:57 ]
Verwijderd
mijn mening is zeker geen algemeen geldend feit maar ik kreeg gisteren toch wel meerdere malen sterk het idee dat sommige luitjes die achter de camera stonden voor bepaalde partysites niet echt bewust bezig waren en of wisten hoe ze een camera moesten bedienen. (en van dat lenskapje heb ik echt niet verzonnen)
Dat is heel wat anders als je zoals jij ook gewoon jezelf al wel hebt kunnen ontwikkelen en een bepaalde manier hebt zoals jij het wil en daar ook naar op zoek gaat hoe je dat moet bereiken en je camera daarop insteld.
mij boeit het niet zo wat die grote partysites doen, en ik heb het gelijk zeker niet aan mijn kant natuurlijk aangezien bv link2party net zolang bezig is als ik ben en hun hebben het de afgelopen jaren toch wel aanzienlijk beter gedaan dan ik met mijn fotografie en zijn toch iets bekender
oh en hier alvast een foto van de voorbereidingen voor de expo
http://thehospages.com/expositie/petra.jpg
oh en mydo, witbalans op 5800 is wel erg hoog en wordt daarmee ook vrij veel rood geintroduceerd en verdwijnt er ook veel kleur. ik zet hem bij flitsen nooit hoger dan 5000.
kijk eens in lr hoe het eruit ziet als je het op 5000 zet
Dat is heel wat anders als je zoals jij ook gewoon jezelf al wel hebt kunnen ontwikkelen en een bepaalde manier hebt zoals jij het wil en daar ook naar op zoek gaat hoe je dat moet bereiken en je camera daarop insteld.
mij boeit het niet zo wat die grote partysites doen, en ik heb het gelijk zeker niet aan mijn kant natuurlijk aangezien bv link2party net zolang bezig is als ik ben en hun hebben het de afgelopen jaren toch wel aanzienlijk beter gedaan dan ik met mijn fotografie en zijn toch iets bekender
oh en hier alvast een foto van de voorbereidingen voor de expo
http://thehospages.com/expositie/petra.jpg
oh en mydo, witbalans op 5800 is wel erg hoog en wordt daarmee ook vrij veel rood geintroduceerd en verdwijnt er ook veel kleur. ik zet hem bij flitsen nooit hoger dan 5000.
kijk eens in lr hoe het eruit ziet als je het op 5000 zet
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 20:19 ]
Zo, ook dit weekend echt een slopend weekend gehad... Heb last van een beetje griep (keelpijn, hoofdpijn, lekker snotteren), en ik had 2 shoots... Zomaar wat foto's om toch nog wat van me te laten horen 
01 | Geheel tegen de verwachting in: deze keer dan maar eens beginnen met heren op de foto, in plaats van dames.

02 | Niet zo bijzonder, maar toch ook weer wel. Waarom? Die rechtse dame is lievig!
* Nik in love is

03 | Heej jij daar met die camera? Ik heb Quinten zelden zo serieus zien kijken

04 | Vriendje en vriendinnetje.

05 | Nou, vooruit. Toch maar een paar dames dan.

06 | Robocop is in da house.

07 | Kenneth in de spotlights.

Zaterdag was het dan een reguliere disco avond in de Kreek.
08 | Dikke rook-explosie op de achtergrond.

09 | Best wel veel-te-drukke-en-vol-met-nutteloze-accesoires-bar.

10 | Kreespersoneel wilde ook graag op de foto dan...

11 | De nieuwe O RLY?

Zo dat was 'm weer. Iemand nog comments (dat is al weer even geleden namelijk)?
01 | Geheel tegen de verwachting in: deze keer dan maar eens beginnen met heren op de foto, in plaats van dames.

02 | Niet zo bijzonder, maar toch ook weer wel. Waarom? Die rechtse dame is lievig!

03 | Heej jij daar met die camera? Ik heb Quinten zelden zo serieus zien kijken

04 | Vriendje en vriendinnetje.

05 | Nou, vooruit. Toch maar een paar dames dan.

06 | Robocop is in da house.

07 | Kenneth in de spotlights.

Zaterdag was het dan een reguliere disco avond in de Kreek.
08 | Dikke rook-explosie op de achtergrond.

09 | Best wel veel-te-drukke-en-vol-met-nutteloze-accesoires-bar.

10 | Kreespersoneel wilde ook graag op de foto dan...

11 | De nieuwe O RLY?

Je hebt foto nummero uno twee keer geplaatst.. weet niet of dat de bedoeling is?Nik schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:40:
Zo, ook dit weekend echt een slopend weekend gehad... Heb last van een beetje griep (keelpijn, hoofdpijn, lekker snotteren), en ik had 2 shoots... Zomaar wat foto's om toch nog wat van me te laten horen
Verder moet je even opletten hoe je inflitst / sluitertijden, want hier-en-daar vind ik de wangen/gezichten net íets te belicht en kom ik wat 'halo' effectjes tegen...
Foto 7 gefixed
Hmmm, het wordt steeds erger dan... Ik schiet relatief korte sluitertijden (alles onder de 1/4!)... * Nik heeft heel erg last van trillende handen. Wellicht was het deze keer wat erger omdat ik onwijs moe was (had echt geen puf meer na 12 uur gewerkt te hebben terwijl ik eigenlijk ziek thuis had moeten zitten). Zal er de volgende keer eens op letten. Bedankt voor de comments iig
Je hebt 2 keer dezelfde foto geplaatst.
Opzich nette foto's maar het zijn allemaal grensgevalletjes als het gaat om belichting, echt héél erg licht.
Opzich nette foto's maar het zijn allemaal grensgevalletjes als het gaat om belichting, echt héél erg licht.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr-b op 13-04-2008 21:01 ]
F5
Tja, daar hou ik nou eenmaal vanOpzich nette foto's maar het zijn allemaal grensgevalletjes als het gaat om belichting, echt héél erg licht.
[ Voor 26% gewijzigd door Nik op 13-04-2008 21:03 ]
Verwijderd
Eens met hierboven Nik, je schiet wel erg door met je flitser op de people-shots. Hoewel de foto's van Henk bijvoorbeeld vrijwel net zoveel kleur/licht hebben is het daar een stuk netter, vind ik dan 
Voor mij was de Escape afgelopen vrijdag nou niet bepaald geweldig. Was ziek - als je last van je maag hebt is het niet prettig met die stevige bas-tonen
- en er waren me nogal wat fotograven (5-6). Vooral begin van de avond wel errug veel rook aanwezig in de zaal, was even wennen om daar goed mee om te gaan. Flitslicht zorgde voor een soort 'waas' over de foto omdat elk stofdeeltje van de rook licht begon te geven, handig. Ik hou het even bij 1 shotje van Prunk le Funk:

En ja, daarvoor moest ik even aan de zijkant van de booth hangen
Voor mij was de Escape afgelopen vrijdag nou niet bepaald geweldig. Was ziek - als je last van je maag hebt is het niet prettig met die stevige bas-tonen

Herelam, bij mij was het precies hetzelfde boven in de Escape. Volgens mij waren de rookkanalen van alle gedeeltes op elkaar aangesloten. Verder waren ze vrij lui met het licht.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:48:
Voor mij was de Escape afgelopen vrijdag nou niet bepaald geweldig. Was ziek - als je last van je maag hebt is het niet prettig met die stevige bas-tonen- en er waren me nogal wat fotograven (5-6). Vooral begin van de avond wel errug veel rook aanwezig in de zaal, was even wennen om daar goed mee om te gaan. Flitslicht zorgde voor een soort 'waas' over de foto omdat elk stofdeeltje van de rook licht begon te geven, handig.
Een van de leukere lichtmomenten van de avond, al denk ik dat ik iets te ver doorgeschoten ben met m'n licht moet echt eens aan de Spyder

De rest van de avond was helaas als volgt te omschrijven...

[ Voor 4% gewijzigd door allstarted1 op 13-04-2008 22:35 ]
Is dat nieuw eigenlijk? High-key achtige partyfotografie?allstarted1 schreef op zondag 13 april 2008 @ 05:39:
Waar ik gisteren een mindere avond heb gehad in de Escape heb ik vannacht lekker doorgehaald in de Tivoli in Utrecht. Feestje Rauweekender met oa. Crookers & Boys Noize.
Ondanks dat ik zelf lekker aan het stappen was had ik toch, eigenwijs als ik ben, de camera meegenomen. Later op de avond stond ik nog lekker on-stage te knallenKon zo een bandje ophalen ( op aanraden van een niet-fotograaf, die wel een fotografen bandje om had.
![]()
![]()
Hier even snel twee plaatjes, met een lekker extreme bewerking. Past wel bij de sfeer van de avond, rauwwwww!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Bericht hierboven
Highkey achtig! ftw! 
Leek me wel eens tof om te proberen aangezien het ook best wel een rauw feestje was. Wilde eens wat anders omdat het toch vrije tijd was. Dan kun je wel eens een potje breken
Volgens mij wilde ik mezelf quoten ofzo
Ergens ging het mis iig!
Leek me wel eens tof om te proberen aangezien het ook best wel een rauw feestje was. Wilde eens wat anders omdat het toch vrije tijd was. Dan kun je wel eens een potje breken
Volgens mij wilde ik mezelf quoten ofzo

[ Voor 104% gewijzigd door allstarted1 op 13-04-2008 22:38 ]
En je doet aan dubbelposten
Bericht hierboven
Yeps...5-6 shooters in zo een kleine tent is bij lange na niet zo fijn..Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:48:
Eens met hierboven Nik, je schiet wel erg door met je flitser op de people-shots. Hoewel de foto's van Henk bijvoorbeeld vrijwel net zoveel kleur/licht hebben is het daar een stuk netter, vind ik dan
Voor mij was de Escape afgelopen vrijdag nou niet bepaald geweldig. Was ziek - als je last van je maag hebt is het niet prettig met die stevige bas-tonen- en er waren me nogal wat fotograven (5-6). Vooral begin van de avond wel errug veel rook aanwezig in de zaal, was even wennen om daar goed mee om te gaan. Flitslicht zorgde voor een soort 'waas' over de foto omdat elk stofdeeltje van de rook licht begon te geven, handig. Ik hou het even bij 1 shotje van Prunk le Funk:
[afbeelding]
Vandaar dat ik het om half 3 wel had gezien en weg was..
Heb mijn ding gedaan..en zoveel geflits verziekt zo een feest ook..
Volgens mij een festival overdag met stralende zon!Floor-is schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:30:
[...]
Is dat nieuw eigenlijk? High-key achtige partyfotografie?
Mijn weekend was so so. Vrijdag 2 feestjes. Strandfeestje waar ik te vroeg weg moest en waar het net los kwam bij de laatste dj waarvan ik nog net wat shotjes moest maken. Maar die nog bezig was met zichzelf te installeren (La Ona, klein, op hakken waarvoor een verhoging geregeld werd; 2 kratten met een plank erover zodat ze niet met d'r hakken door de kratten heen zakte. Eerst stond ze er te laag op, vervolgens echt veeels te hoog.) Maar damn, gas er meteen op na de set van Erick. Die draaide wat makjes naar mijn mening.
2e feestje kwam ik binnen bij Benny Rodrigues, draaide wat rustig (moest aftrappen), daarna Shlomi Aber, was okay. DJ Remy, onze haagse held, die wist de boel wat meer op gang te brengen, maar had (hoorde ik achteraf) toch wat moeite met het publiek, net zoals de andere dj's. De laatste Patch Park wist alsnog lekker door te knallen. Maar helaas, de zal was nog maar voor 1/3e gevuld.
Ben zelf iemand die met wat langere sluitertijden schiet, maar met name in't paard was het op het ene moment licht, andere moment weer te donker, waardoor ik met erg wisselende foto's thuis ben gekomen. Ene met lichte achtergrond andere weer te donker. En mijn experiment om met een SC-29 kabeltje te lopen viel toch wat meer tegen. M'n RSI begon weer wat op te spelen na 8 uur lang achter elkaar feesten met cam in de hand. Volgende keer maar weer lekker plain old style zonder kabeltje en weer met grip aan de gang.
Jij moet niet alleen een spyder, je moet eens die fooker-trekjes afleren. Elke foto compleet anders bewerken is lastig om naar te kijken. Doe je een cursus photoshop of ben je gewoon wanhopig op zoek naar een nieuwe manier van bewerken?allstarted1 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:26:
[...]
Herelam, bij mij was het precies hetzelfde boven in de Escape. Volgens mij waren de rookkanalen van alle gedeeltes op elkaar aangesloten. Verder waren ze vrij lui met het licht.
Een van de leukere lichtmomenten van de avond, al denk ik dat ik iets te ver doorgeschoten ben met m'n licht moet echt eens aan de Spyder
[afbeelding]
De rest van de avond was helaas als volgt te omschrijven...
[afbeelding]
Kritiek is prima daarom posten we hier, maar is het nodig om het zo ongenuanceerd te uiten als jij nu doet? Wat is het probleem om en zwart-wit en kleur te doen? Ik vind er niets mis mee maar dat is mijn mening. Ieder zijn ding, en jij dus ook. Maar hou het dan ook bij jezelf, en communiceer daar naar. Mijn mening.Josh schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:13:
[...]
Jij moet niet alleen een spyder, je moet eens die fooker-trekjes afleren. Elke foto compleet anders bewerken is lastig om naar te kijken. Doe je een cursus photoshop of ben je gewoon wanhopig op zoek naar een nieuwe manier van bewerken?
Als je even iets beter had gelezen dan kwam je zoals hierboven al gezegd is door J3roen niet op deze manier uit de hoek. Wat ik op de vorige pagina gepost heb was eens een experimentje van mijn kant uit, niets dat naar mijn opdrachtgevers vertrokken is, puur vrije tijd.Josh schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:13:
[...]
Jij moet niet alleen een spyder, je moet eens die fooker-trekjes afleren. Elke foto compleet anders bewerken is lastig om naar te kijken. Doe je een cursus photoshop of ben je gewoon wanhopig op zoek naar een nieuwe manier van bewerken?
De post die ik als laatste heb geplaatst, daar de eerste foto van is wat ik normaal als eindbewerking heb, iig in die lijn. De tweede foto is hiervan ook niet naar de opdrachtgever gegaan aangezien ik zelf niet op de foto's thuishoor naar mijn idee, en ook niet op deze manier
En dat van die Spyder heb ik zelf ook opgemerkt ja....dat ding staat al op het lijstje van volgende aankopen

[ Voor 8% gewijzigd door allstarted1 op 14-04-2008 12:37 ]
Commentaar geven vind ik oke, mij persoonlijk daarin betrekken vind ik wat minder. Dat doe ik zelf wel als ik het nodig acht.Josh schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:13:
[...]
en ik begon de relletjes al te missen, yay het elitaire niveau wordt weer hoog gehouden.

[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 14-04-2008 13:48 ]
Defnief lekker shot! Erg fijn
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
ben ik de enige die het tegenwoordig zonder flitsertje doet?
Serieus, alles zonder?wilmocs schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:21:
ben ik de enige die het tegenwoordig zonder flitsertje doet?
Ik probeer zoveel mogelijk Available Light te schieten bij bijvoorbeeld artiesten, bij people-shots, gebruik ik echter nagenoeg altijd m'n flitser..is denk ik ook wel noodzakelijk om die bij je te hebben om 'serieus' aan het werk te kunnen gaan...
people shots laat ik achter wegen, hier en daar een grappig portretje, soms idd wel met een hulplichtje... zeker in donkere holen. Maar de dj's die ik tot nu toe gedaan heb waren allemaal te spreken over het gebruik van aanwezig licht, dus hou het daar komende tijd bij. en die flitser zit altijd in me tas...
Verwijderd
ik heb ook altijd met available light geschoten alleen krijg ik daar bij de dj's meestal niet meer het gewenste effect bij. is jammer dat de 30mm 1.4 niet echt goed werkt qua focus anders zou ik die er ook zeker voor gebruiken. laatste keer was 2 weken geleden op ruigoord met 100% isiswilmocs schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:01:
people shots laat ik achter wegen, hier en daar een grappig portretje, soms idd wel met een hulplichtje... zeker in donkere holen. Maar de dj's die ik tot nu toe gedaan heb waren allemaal te spreken over het gebruik van aanwezig licht, dus hou het daar komende tijd bij. en die flitser zit altijd in me tas...
Verwijderd
Afgelopen zaterdag Flamingo Nights (
Floris en Martijn!)...

Hoorde ik trouwens iemand high key zeggen..?

Ook nog ff de 24-70 van Floris op m'n 30D gehad (dankjewel
). Super scherpte en contrast en kleuren, maar inderdaad: kutbereik op een 1.6 crop!

Dat wordt de 16-35 proberen of anders maar doorsparen voor een betere body

Hoorde ik trouwens iemand high key zeggen..?

Ook nog ff de 24-70 van Floris op m'n 30D gehad (dankjewel

Dat wordt de 16-35 proberen of anders maar doorsparen voor een betere body
Omdat ik alweer een tijdje niets heb gepost en alleen maar gekeken.. toch maar weer een inbreng van mijn kant 

Balen dat ik nu al 4 maanden ziek ben, bijna geen fotografie meer voor mij... behalve voor lovin lectro waar dus ook de bovenstaande pics vandaan komen.

Balen dat ik nu al 4 maanden ziek ben, bijna geen fotografie meer voor mij... behalve voor lovin lectro waar dus ook de bovenstaande pics vandaan komen.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
the blonde

50mm @ 1.4
eigelijk de hele avond gebruikt...

50mm @ 1.4
eigelijk de hele avond gebruikt...
[ Voor 27% gewijzigd door wilmocs op 14-04-2008 19:17 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29406840#29406840" target=_new>topicstart</a>. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de <strong>~~~[check images]</strong> knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065101/" target=_new>dit topic</a>.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.
* Nieuw hier? Lees eerst de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29406840#29406840" target=_new>topicstart</a>. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de <strong>~~~[check images]</strong> knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065101/" target=_new>dit topic</a>.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.