[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 235.039 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259372

Nickelodeon/Comedy Central, Eurosport, TMF, MTV en Animal Planet staan in de kanalenlijst en hebben prima ontvangst. Op Sport 1 heb ik geen abonnement lopen.
ArChie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:59:
[...]

Eigenlijk hoort bij netwerk ID 1111 volgens mij als netwerk frequentie 356 MHz i.p.v. 420 MHz. Dat zou ook in je startpakket moeten staan dat je destijds bij de Samsung HD ontvanger hebt aangeschaft. Maar goed, als hij alles ook via die 420 MHz van Transport Stream 1 heeft gevonden dan zou ik er niet meer aan rommelen.

Volgt nu een belangrijke vraag: Voor netwerk ID 1111 dat gebruikt moet worden in Brabant-Limburg wordt Transport Stream 6 op de 396 MHz doorgegeven. Bij de 3000 series worden kanalen op die frequentie niet gevonden. Wil jij voor mij controleren of je de volgende kanalen hebt in de kanalenlijst en of je die ook weer kan geven mits ze tot je abonnement behoren tenminste:

Nickelodeon/Comedy Central
Eurosport
Animal Planet
MTV
TMF
Sport1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 259372 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:08:
Eurosport, TMF, MTV en Animal Planet staan in de kanalenlijst en hebben prima ontvangst. Op Sport 1 heb ik geen abonnement lopen.
Bedankt voor het antwoord. Dit wil dus zeggen dat Sony het 396 MHz scan probleem in de 4000 serie heeft opgelost. De hamvraag is nu of daarvoor een hardware wijziging in de DVB-C tuner module nodig was t.o.v. de 3000 serie of dat het alleen een firmware wijziging betreft. Als het alleen maar een firmware update voor de TV was dan zou Sony dus ook zo'n firmware update uit kunnen brengen voor de 3000 serie. De vraag is of Sony dat dan uberhaupt zou willen toelichten en eventueel zo'n firmware update zou willen uitbrengen.

Heeft er nog iemand zin om daarover in discussie te gaan met Sony die een TV uit de 3000 serie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 15:12
De volledige review van de W4000 staat online op HDTVTest. De W4000komt er goed uit d:)b
Hieronder staat de conclusie:

Conclusion
In addition to the inherited virtues of excellent blacks, accurate primary colours, exquisite fine detail portrayal and solid connectivity, the Sony KDL40W4000 does show some areas of improvement over the outgoing W3000 series: calibrated black level is slightly deeper; standard-def scaling is better; and there's no longer any black/ near-black auto-dimming.

Unfortunately (perhaps as an inevitable consequence of cost-cutting) there are a couple of components which got worse: white balance (and gamma) controls are no longer available in the user menu therefore impeding D65 greyscale calibration; and SD film mode deinterlacing is non-existent.

Regardless of these flaws, at this time of writing the Sony KDL40W4000 remains the best LCD HDTV – in terms of both picture and sound quality – we've reviewed in 2008. We haven't seen the latest Samsung 5 and 6 series nor Toshiba's ZF range of LCD TVs, but equalling (let alone surpassing) the stellar performance delivered by the Sony KDL40W4000 will be no easy feat.

Voor de volledige review
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64051

beste forummers de

volledige review van de 40W4000 is er eindelijk. _/-\o_

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/

Mocht je nog twijfels over iets hebben, lees hem en pak je portomonnee maar vast :D

Conclusie tot nu toe de beste LCD van het jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 21:03
ArChie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:15:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Dit wil dus zeggen dat Sony het 396 MHz scan probleem in de 4000 serie heeft opgelost. De hamvraag is nu of daarvoor een hardware wijziging in de DVB-C tuner module nodig was t.o.v. de 3000 serie of dat het alleen een firmware wijziging betreft. Als het alleen maar een firmware update voor de TV was dan zou Sony dus ook zo'n firmware update uit kunnen brengen voor de 3000 serie. De vraag is of Sony dat dan uberhaupt zou willen toelichten en eventueel zo'n firmware update zou willen uitbrengen.

Heeft er nog iemand zin om daarover in discussie te gaan met Sony die een TV uit de 3000 serie heeft?
Ik denk dat Sony nu al helemaal geen oplossing gaat aanbieden. _ERG_ jammer aangezien ik mede door de DVB-C voor de W3000 ben gegaan. Ik ben altijd bereid om mee te werken, ik heb vorige keer ook al mijn gegevens doorgespeeld en mijn bevindingen kenbaar gemaakt.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04 15:34
Hoi allen, Ik ben helemaal niet thuis in de dure tuner termen dus had aan jullie de vraag of jullie het makkelijker voor mijn kunnen maken.

Ik ga een Sony Bravia 32T3000 kopen. Hier zit een zogehete "DVB-C tuner" in.
Is het nou wel of niet mogelijk om digitale tv (casema/ziggo) te krijgen via zon "alphacrypt" .

Want ik hoor hele verschillende verhalen.

Graag hulp.!

Bedankt Alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260174

Goede Morgen,

Heeft er al iemand de perfecte instellingen voor de KDL 40W4000

Zie dat hij ook god uit de bus komt, kan ook niet anders :) :)

Tot nu toe alles nog perfect werkt super ook brava synch met de dav 260 werkt super

Hoor het graag als iemand de instellingen hier wil posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 17:50
Weer een heel aantal positieve punten over de W4000
  • Werkende DVB-C decoder
  • Goede review.
Komende vrijdag ga ik zelf nog eens vergelijken en de knoop doorhakken. Ik wil kijken wat het verschil is tussen de: W4000 en de Sharp LC-42XL2E.

Ik wil vooral letten of die 100hz nu wat uitmaakt of niet voor wat ik ga kijken. Ook omdat ze in de review van HDTV schreven:
Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology
Denken jullie dat voor het kijken van film en verder vooral normaal tv (niet veel sport) de 100hz wat uitmaakt of niet?

Heeft verder iemand nog tips waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
-Morris- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:
Is het nou wel of niet mogelijk om digitale tv (casema/ziggo) te krijgen via zon "alphacrypt" .
Op de 32T3000 is het 396 MHz probleem van toepassing en aangezien je in Casema gebied zit krijg je daar dus ook mee te maken aangezien Casema de 396 MHz frequentie in gebruik heeft. Als je budget het toelaat kan je misschien beter kiezen voor de 32W4000 aangezien dat 396 MHz probleem opgelost lijkt te zijn in de 4000 serie. De verwachting is zeer laag dat Sony ooit nog met een firmware fix komt voor de 3000 series als dat 396 MHz probleem tenminste met een firmware update voor de TV op te lossen is aangezien Sony in feite geen enkele support levert op de DVB-C functionaliteit van hun TV ook al zijn de bekende problemen het gevolg van fouten in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:42
-Morris- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:
Hoi allen, Ik ben helemaal niet thuis in de dure tuner termen dus had aan jullie de vraag of jullie het makkelijker voor mijn kunnen maken.

Want ik hoor hele verschillende verhalen.

Graag hulp.!

Bedankt Alvast!
Kijk even hier: [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Je hebt dan waarschijnlijk het 396 mhz probleem. Zenders op die frequentie kun je mogelijk niet ontvangen. Die kun je hier vinden: http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml
Het gaat om de zenders onder transportstream 9: voornamelijk Turkse TV en radio. Als de zenderindeling verandert, dan kan het zijn dat je andere zenders mist. Voor de rest hoef je in principe geen problemen te verwachten. Op dit moment kan je trouwens InfoTV en het zenderoverzicht waarschijnlijk al digitaal bekijken, want deze zenders zijn ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

De kogel is door de kerk. Na bijna een jaar wachten, uitstellen, twijfelen, en informatie tot me nemen, heb ik zojuist de KDL-40W4000 besteld bij Komplett. Kan niet wachten tot ie binnen is. Doordat de oude CRT kapot was gegaan, kijken mijn vriendin en ik al ruim 6 maanden naar een 30 cm CRT tv'tje. :| Dit zal een aangename verandering zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-05 13:30

quelake

PSN Quelake

Ik heb -na de teleurstelling van de Philips 6782- ook gisteren de KDL-40W4000 besteld. Bij Redcoon, daar staat hij nog steeds voor 1166 euro aangeboden. Omdat ik persoonlijk geen behoefte heb aan een 20" extra scherm, vond ik dit toch de beste keuze gezien de scherpe prijs. Redcoon lijkt een prima shop wat service betreft, ook volgens de reviews.

Heerlijk om vandaag al die positieve berichten te lezen (review, alphacrypt bevindingen)!!!

[ Voor 12% gewijzigd door quelake op 21-05-2008 11:01 . Reden: even een extra teken van blijdschap opgenomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-01 16:14
Kan iemand mij vertellen waarom de nieuwe W4000 serie goedkoper is dan de serie die hij opvolgt, de W3000. De 46W4000 (€ 1600,-) is momenteel 400 euro goedkoper dan zijn voorganger, de 46W3000 (2000,-).

Ben zelf naar een 46" aan het kijken, waarmee ik voornamenlijk SD via XBMC op mn XBOX ga kijken.

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255291

Ik lees dat je een lcd tv altijd rechtop moet vervoeren.

Zou de doos van de 40W4000 in een Seat Leon passen ?

Iemand ervaring ? Anders laat ik hem wel bezorgen. Wel balen dat er op dit moment nergens voorraad is. IK MOET DEZE TV HEBBEN !!! (en ik heb weinig geduld.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik geloof dat dat alleen bij plasma tv's moet, weet het echter niet zeker. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze alle tv's rechtop vervoeren over het hele distributie-traject, dus zo een groot probleem zou het niet moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

geldt inderdaad alleen voor plasma's. Ik ga mijn w4000 ook zelf ophalen, en ik probeer hem gewoon op zijn rug in de auto te leggen (met de bank plat uiteraard). :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Laatst online: 09-02 19:46
Ik heb eigenlijk geen idee of de KDL46W4000 een beetje te vervoeren is in een middenklasser maar eerst maar eens zien dat ie ergens op voorraad is :) Tips welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261023

Beste mensen ik heb nu al 2 maanden me sony bravia 40d3500

en sinds 2 dagen heb ik last dat er zomaar uit het niets paar witte pixels naast elkaar komen te staan tv aan en uit gezet en het was weg. daarna heb ik het nog een keer gehad toen me digitale kastje uitgezet en aan was het ook weg.

ik vind dit wel raar

wat zou het kunnen zijn? ligt het aan me digitale kast of aan me tv

Grtz Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb mijn 40D3500 gewoon in een (nieuw model) Corsa met de achterbank naar beneden geklapt kunnen vervoeren. Paste precies! Neem aan dat de doos van de 40W4000 niet veel groter zal zijn. Moet geen probleem zijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
buddow schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:56:
[...]

Kijk even hier: [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Je hebt dan waarschijnlijk het 396 mhz probleem. Zenders op die frequentie kun je mogelijk niet ontvangen. Die kun je hier vinden: http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml
Het gaat om de zenders onder transportstream 9: voornamelijk Turkse TV en radio. Als de zenderindeling verandert, dan kan het zijn dat je andere zenders mist. Voor de rest hoef je in principe geen problemen te verwachten. Op dit moment kan je trouwens InfoTV en het zenderoverzicht waarschijnlijk al digitaal bekijken, want deze zenders zijn ongecodeerd.
Gaat het echt alleen om die zenders. Die maken mij echt niet uit.. Ben toch alleen maar gewent aan hoofdzenders.

De rest is wel allemaal te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
-Morris- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:51:
Gaat het echt alleen om die zenders. Die maken mij echt niet uit.. Ben toch alleen maar gewent aan hoofdzenders.
Je hebt ook begrepen dat Casema bijvoorbeeld morgen de kanalen indeling over de Transport Streams zodanig zou kunnen veranderen dat een deel van de hoofdzenders op de 396 MHz terecht komt waardoor je die niet meer kan ontvangen met je Sony TV? Zoja, dan zijn de risico's je bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207146

jbcyber schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:38:
Weer een heel aantal positieve punten over de W4000
  • Werkende DVB-C decoder
  • Goede review.
Komende vrijdag ga ik zelf nog eens vergelijken en de knoop doorhakken. Ik wil kijken wat het verschil is tussen de: W4000 en de Sharp LC-42XL2E.

Ik wil vooral letten of die 100hz nu wat uitmaakt of niet voor wat ik ga kijken. Ook omdat ze in de review van HDTV schreven:

[...]

Denken jullie dat voor het kijken van film en verder vooral normaal tv (niet veel sport) de 100hz wat uitmaakt of niet?

Heeft verder iemand nog tips waar op te letten?
Ik heb op mijn 32W4000 geen last van motion problemen bij het bekijken van voetbalwedstrijden en DVD's. Voetbal ziet er op een CRT net iets vlotter uit maar het stoort mij in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
ArChie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:12:
[...]

Je hebt ook begrepen dat Casema bijvoorbeeld morgen de kanalen indeling over de Transport Streams zodanig zou kunnen veranderen dat een deel van de hoofdzenders op de 396 MHz terecht komt waardoor je die niet meer kan ontvangen met je Sony TV? Zoja, dan zijn de risico's je bekend.
Goed punt... Doen ze dit vaker dan? Zou ik dan beter naar kpn digitenne kunnen kijken of is dat erg slechte beeld kwaliteit? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 27-02 15:21
-Morris- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:52:
[...]
Goed punt... Doen ze dit vaker dan? Zou ik dan beter naar kpn digitenne kunnen kijken of is dat erg slechte beeld kwaliteit? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Volgens mij gebeurd dit inderdaad wel eens. KNP digitenne kan ik je niet aanraden. Dat heb ik 2 jaar geleden in Amsterdam geprobeerd en dat is -echt- heel slecht. De bandbreedte is zo laag dat de mpeg artifacts echt duidelijk zichtbaar zijn, met name rond logo's en bij snelle bewegingen is dit duidelijk te zien. Misschien dat het ondertussen of in andere regio's beter is, maar toen was het echt om te huilen. Zelfs om een kleine CRT zag ik de artifacts al. Bij UPC zijn de artifacts op een kleine CRT gewoon niet zichtbaar. Pas op een grote LCD zie je ze ook bij UPC. Digitenne op een grote LCD moet een ramp zijn.

Nu ben ik geen fan van de bedrijfsvoering van de diverse kabel bedrijven, maar ze hebben op dit moment simpelweg wel de beste kwaliteit. Satelliet zou theoretisch beter moeten kunnen, maar in ieder geval voor de Nederlandse zenders is ook dat niet het geval op dit moment.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb de afgelopen dagen veel gelezen en rondgebeld en dergelijke maar ik vermoed dat de W4000 toch niet "de klapper" gaat worden die we verwacht hadden. Hopelijk dat de nieuwe X-serie in oktober wel wat toevoegt qua kwaliteit en ervaring maar voor ruim 1000 Euro meer, vind ik dat toch te gortig worden. Sony is verschoven van de eerste naar de derde plek op mijn boodschappenlijstje dus voorlopig ben ik te vinden in \[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Laatst online: 08-05 22:41
Doosafmetingen staan vermeld op de site van Sony!!!

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:20:
Heb de afgelopen dagen veel gelezen en rondgebeld en dergelijke maar ik vermoed dat de W4000 toch niet "de klapper" gaat worden die we verwacht hadden. Hopelijk dat de nieuwe X-serie in oktober wel wat toevoegt qua kwaliteit en ervaring maar voor ruim 1000 Euro meer, vind ik dat toch te gortig worden. Sony is verschoven van de eerste naar de derde plek op mijn boodschappenlijstje dus voorlopig ben ik te vinden in \[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie
Das toch gek dat HDTVtest het de beste tv van 2008 tot nu toe noemt....

Maar ach, ieder zijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

MAX3400 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:20:
Waar baseer je je op MAX3400? Je bericht staat wel haaks op de reviews + reacties in dit forum...? Other than that, veel plezier op het Toshiba forum ;)

[ Voor 3% gewijzigd door quelake op 21-05-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komplett.nl geeft nu aan: 12 stuks verwacht op 21 mei ! Das vandaag als ik het goed zie. Heb meteen besteld (40w4000). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

quelake schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:52:
[...]

Waar baseer je je op MAX3400? Je bericht staat wel haaks op de reviews + reacties in dit forum...?
Simpel, voorlopig gedeeltelijk uit de review van HDTVTest:
# No white balance control in user menu for greyscale calibration
# Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology
# Fails to apply 3:2/ 2:2 pulldown to 480i/ 576i film-based content even with [Film Mode] set to "Auto"
Sorry, maar als je een TV aanschaft die overweg moet kunnen met 1080P-materiaal van verschillende sources verwacht ik eigenlijk een mogelijkheid om wit aan te kunnen passen. Ook de 100Hz vind ik op verschillende forums terug als zijnde een aanwinst op LCD-gebied waardoor snellere beelden veel mooier/smooth worden weergegeven. En niet in de laatste plaats: als bepaalde pulldown-opties niet goed gaan, heb ik niet heel veel vertrouwen in het haperen van andere pulldown-verhoudingen bij bepaalde scenes.

En zoals ik zei heb ik van de week even wat rondgebeld en gelezen en verschillende telefonische interviews met TV-verkopers bevestigen mijn vermoeden dat de Toshi iets beter is. Zelfs een Sony-dealer (ik zal geen namen noemen) zei zelf ook liever te wachten op 100Hz-mogelijkheden van de X-serie vanwege de problemen die ze hebben ondervonden met het weergeven van gewone DVD's in de winkel op een 46W4000 waarbij de DVD-speler (Denon) voor upscaling zorgde.

Tja, en persoonlijk heb ik het geld er wel voor over (zeg, die 100 Euro extra) voor een TV die komt met zeer uitgebalanceerd geluid van Onkyo aan boord en een design waar verschillende andere fabrikanten, inclusief Sony, nog een puntje aan kunnen zuigen. En gedeeltelijk de garantie-afhandeling is in het voordeel van Toshi; op het moment dat geconstateerd wordt dat een TV "defect" is, wordt er gezorgd voor een vervangend/tijdelijk produkt of je krijgt gewoon een geteste & gloednieuwe geleverd; deze coulance is mij bij Sony niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Vandaag, middag, de 46W4000 besteld....
Uurtje later een belletje, of ze morgen kunnen leveren, dus wordt morgenmiddag geleverd!!

NICE _/-\o_ ben benieuwd

[ Voor 23% gewijzigd door BlackiE1982 op 21-05-2008 16:24 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Woei, waar heb je hem besteld :9? Ik hou de webwinkels ook in de gaten, maar vooralsnog lijkt hij nergens beschikbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255598

Ik zit er aan te denken om de 40W400 bij Redcoon te kopen, aangezien de tv daar het goedkoopste is. Iemand ervaring met deze internetwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24674

Goedendag allen :)

Ik val maar met de deur in huis: IK WIL EEN NIEUWE TV :P

Wat ik ermee doe:

- Erg veel films bekijken, voornamelijk op DVD maar de overstap op HD zal snel komen.
- Ik kijk GEEN tv, dus dat interesseert me ook niet
- Ik gebruik GEEN geluid van de tv, ik sluit m'n spelers aan op een versterker. Dus geluid maakt niet uit.
- Ik game redelijk wat. Heb hier een X360 staan en waarschijnlijk komt er een PS3 bij voor onder andere blu-ray.

Beeldkwaliteit is voor mij alles, en dan met name voor het bekijken van films. Ik heb hier nu een Sony CRT 100hz staan van 72cm. Heeft jaren zijn werk gedaan en ben nog steeds tevreden over de kwaliteit van het beeld, maar de overstap naar een HD-tv is onvermijdelijk voor een groot filmliefhebber als ik. De grote van het scherm ... mtja... minimaal 101 cm, en een maximaal van 120 denk ik. Alles daartussen is prima, maar ik neem ook al genoegen met 101 cm.

Nu zit ik te twijfelen tussen verschillende toestellen. Zojuist zijn de nieuwe toestellen van Samsung en Sony op de markt verschenen, en dat zijn ook de modellen waar ik naar kijken. Mijn budget zit op een maximaal van 1500,- euro maar ik mik toch meer op 1200,-.

Ik wil sowieso een Full-HD (duh...) en ook graag 24p, want ik hoor en lees overal dat ik dat MOET hebben. Zelf geen ervaringen ermee, maar genoeg bronnen wijzen erop dat het voor de PS3 en het kijken van films met 24 frames p/s een must is.

Ik twijfel zelf nog over 100hz. Tuurlijk heb ik het liever wel dan niet, maar heeft het echt toegevoegde waarde?? Zo heb ik recensies gelezen over de nieuwe Sony KDL40W4000 waarin hetvolgende staat:
Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology . Ik neem aan dat hierdoor een grotere kans is op ghosting? En dat wil ik dus koste wat het kost voorkomen.

Een anders toestel waar ik naar kijk is de Samsung LE40A656. Deze heeft dus wel 100hz techniek, en is daarnaast ook Full HD/24p.

Als laatste note wil ik wel even toevoegen dat ik redelijk fan ben van Sony, en dat ik eigenlijk altijd wel Sony-toestellen gehad hebt en daar ook altijd zeer tevreden mee was.

Wat kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

BlackiE1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:19:
Uurtje later een belletje, of ze morgen kunnen leveren, dus wordt morgenmiddag geleverd!!

NICE _/-\o_ ben benieuwd
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Toen je dit bericht aanmaakte stond er de volgende waarschuwing:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24674

ArChie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:44:
[...]

Toen je dit bericht aanmaakte stond er de volgende waarschuwing:

[...]
zeik niet,.. ik vraag ook niet aan jullie om de beslissing te nemen voor me. Ik vraag alleen om een toelichting voor zaken als ghosting, 100hz en 24p voordat ik ZELF een keuze maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
www.db-electronics.nl krijgt morgenochtend een aantal tv's (bij mij ging het om de 46W4000, misschien andere ook) geleverd door een sony vrachtwagen, waar een aantal nog niet gereserveerd waren.

Verder kan ik ook vertellen dat Plasmavisie.nl eind volgende week verwacht voor het eerst de 46W4000 te krijgen.
Veel succes mensen...
Anoniem: 24674 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:46:
[...]

zeik niet,.. ik vraag ook niet aan jullie om de beslissing te nemen voor me. Ik vraag alleen om een toelichting voor zaken als ghosting, 100hz en 24p voordat ik ZELF een keuze maak.
24p: nodig voor blu-ray
100hz: niet merkbaar, vind ik
ghosting: bestaat tegenwoordig niet meer
klaar...

[ Voor 38% gewijzigd door BlackiE1982 op 21-05-2008 16:49 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Nou ja, zeik niet... Denk dat een dergelijke waarschuwing er niet voor niets staat, maar ja. Gezien je beknopte samenvatting van wat je wel wil in een TV, kan de W4000 best een goede optie voor je zijn, zeker als je kijkt naar je budget. Ikzelf heb eerder deze middag anders besloten maar ik zou zeggen lees wat reviews op sites en wacht even tot meerdere mensen hier hun TV (en dus review) binnen hebben?
BlackiE1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:46:
24p: nodig voor blu-ray
100hz: niet merkbaar, vind ik
ghosting: bestaat tegenwoordig niet meer
klaar...
24P is niet alleen voorbehouden aan Blu-Ray en dus voor meer sources nodig!
100Hz wel degelijk merkbaar vooral bij signalen anders dan 720P en 1080P
Ghosting bestaat wel degelijk maar ook daarvoor zijn sommigen niet vatbaar

*edit*
Over 100Hz is net een stukje verschenen op pagina 2 op de Frontpage bij de review van reviews: Platte televisies roundup - Samsung 40A656

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 21-05-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 04:48
Anoniem: 255598 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:24:
Bij Koopjeskampioen kost de 40W4000 1450 euro, dat is best netjes.
1350 inmiddels! + 30 eu verzendkosten. Heb je voor 1380 je tv binnen en na een tijdje ook je 20 inch of 200 eu retour. Prima deal zeg ik!

Edit: ook 8 eu verwijderingsbijdrage zie ik. 1387 kom je dan precies op uit. Uiteraard nog prima te doen!

[ Voor 14% gewijzigd door Facundo op 21-05-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

Facundo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:36:
[...]

1350 inmiddels! + 30 eu verzendkosten. Heb je voor 1380 je tv binnen en na een tijdje ook je 20 inch of 200 eu retour. Prima deal zeg ik!

Edit: ook 8 eu verwijderingsbijdrage zie ik. 1387 kom je dan precies op uit. Uiteraard nog prima te doen!
Kom je uiteindelijk op 1408 euro, als je kiest voor de 20" lcd dacht ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
Anoniem: 121131 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:14:
[...]

Kom je uiteindelijk op 1408 euro, als je kiest voor de 20" lcd dacht ik,
Ja, dat is doordat je Sony machtigt om 20 eu (ofzo) af te laten schrijven om de tv op te sturen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackiE1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:46:
www.db-electronics.nl krijgt morgenochtend een aantal tv's (bij mij ging het om de 46W4000, misschien andere ook) geleverd door een sony vrachtwagen, waar een aantal nog niet gereserveerd waren.
Bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackiE1982 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:19:

NICE _/-\o_ ben benieuwd
Nu is de prijs voor de 46W4000 bij db-electronics.nl 200 euro hoger dan gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Op mijn 32W4000 heb ik geen last van ghosting of andere motion problemen bij het kijken naar voetbal of DVD's. Die 24p lijkt me ook geen groot probleem aangezien waarschijnlijk de enige 24p content die ik ga kijken van blu-ray op 1080p gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Anoniem: 133714 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:35:
[...]
Nu is de prijs voor de 46W4000 bij db-electronics.nl 200 euro hoger dan gisteravond.
Idd, heb ik mazzel. Dat is wel aso :|

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2021
Anoniem: 207146 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:39:
[...]

Ik heb op mijn 32W4000 geen last van motion problemen bij het bekijken van voetbalwedstrijden en DVD's. Voetbal ziet er op een CRT net iets vlotter uit maar het stoort mij in elk geval niet.
Op een 100 Hz ziet voetbal er net zo vlot uit als op een CRT, Ik heb een 40D3000 met 100 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255598

Goedemorgen heer/mevrouw XXX,

Wij kunnen op dit moment helaas geen exacte levertijd doorgeven.
Dit omdat het toestel erg populair is.

Met vriendelijke groeten,

Harrie Benjamins
Koopjeskampioen.nl

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Als ik het mailtje van komplett goed heb begrepen, is mijn 40W4000 nu onderweg naar het afhaalpunt in Delft. Dat zou wel heel snel zijn, want ik heb hem gisteren pas besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965

Kan iemand zijn ervaring met de 32W4000 posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:37:
Kan iemand zijn ervaring met de 32W4000 posten?
+ goed beeld over analoge kabel
+ DVD's upgescaled naar 1080i zien er fantastisch uit (veel detail, prachtige kleuren, donker zwart en veel detail in de grijswaarden)
+ handig menu systeem
+ voetbal kijken gaat comfortabel (geen last van artifacts en beeld is vloeiend)
+ kwalitatieve afwerking

+- design ziet er zeker niet slecht uit maar er zijn mooiere LCD's te koop.

- echte minpunten heb ik nog niet gevonden (ben dan ook maar een amateur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

koboy

Heb een idee voor een icon

Het valt mij op dat er nogal hoog wordt opgegeven over de 100Hz technologie, speciaal voor films...

Persoonlijk vind ik dan een weergaveapparaat met zijn tengels moets afblijven van het signaal. Geen extra witverbeteraars, zwartverbeteraars, kleurenhancers etc. Het is geen waspoeder!
Ik accepteer een weergave met de tekortkomingen van het specifieke apparaat. (Nadeel is wel dat je dure spullen gaat kopen om zo min mogelijk tekortkomingen te hebben). Ik wil dat er weergegeven wordt wat de producent van de content bedoeld heeft, zonder oprekkingen in kleurgebieden etc. Beeldverbeteraars noem ik dan ook "beeldverklooiers".

Nu naar de 100Hz, en de daarmee geïnterpoleerde frames.
Wanneer je in de bioscoop naar een film kijkt zie je 24 unieke beeldjes per seconde. Gevolg hiervan is dat snellere pans en tekstrollen schokkerig door het beeld bewegen (24 schokjes per seconde >:) ). Dit hoort bij de charme en ervaring van een bioscoop.
Thuis heb ik een grote TV staan om die bioscoopervaring te benaderen. Dan ga ik toch niet mijn TV de tussenliggende beeldjes laten verzinnen, om mijn bioscoopfilm er uit te laten zien als een handycam videoopname? Die schokjes horen er gewoon in, en dragen bij aan het bioscoopgevoel!

Voor mij is 100 Hz dus een volslagen nutteloze techniek, en ben ik ERG tevreden met mijn 40V3000 :P

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackiE1982 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:48:
[...]

Idd, heb ik mazzel. Dat is wel aso :|
Net ff kort gebeld met db-electronics.nl: de voorraad van gisteren was al weer op. Nieuwe voorraad wordt binnen 10 dagen verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:42
koboy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:38:
Wanneer je in de bioscoop naar een film kijkt zie je 24 unieke beeldjes per seconde. Gevolg hiervan is dat snellere pans en tekstrollen schokkerig door het beeld bewegen (24 schokjes per seconde >:) ). Dit hoort bij de charme en ervaring van een bioscoop.
Thuis heb ik een grote TV staan om die bioscoopervaring te benaderen. Dan ga ik toch niet mijn TV de tussenliggende beeldjes laten verzinnen, om mijn bioscoopfilm er uit te laten zien als een handycam videoopname? Die schokjes horen er gewoon in, en dragen bij aan het bioscoopgevoel!

Voor mij is 100 Hz dus een volslagen nutteloze techniek, en ben ik ERG tevreden met mijn 40V3000 :P
Is dat serieus wat die 100Hz techniek inhoudt? Damn, dan hoef ik het ook niet op me tv te hebben hoor. Eigenlijk bij deze gewoon een eis dat het er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 10-05 21:03
tiguan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:09:
[...]

Is dat serieus wat die 100Hz techniek inhoudt? Damn, dan hoef ik het ook niet op me tv te hebben hoor. Eigenlijk bij deze gewoon een eis dat het er niet op zit.
Dit is inderdaad waar het op neer komt. Bij CRT ging het ook nog om de refresh rate die werd verhoogd zodat het "flikkeren" van het beeld verminderd werd maar bij LCD gaat het puur om het interpoleren/bedenken van tussenliggende frames.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Zit ook een beetje te kijken naar de 46W4000, maar vanmiddag kreeg ik bij de winkel Expert te horen dat CaiWay niet zo lekker werkte met de digitale zenders (met de ingebouwde tuner).

Heeft iemand hier ervaring mee (met CaiWay)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
Anoniem: 195305 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:06:
Zit ook een beetje te kijken naar de 46W4000, maar vanmiddag kreeg ik bij de winkel Expert te horen dat CaiWay niet zo lekker werkte met de digitale zenders (met de ingebouwde tuner).

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien wij ook Caiway hebben. Iemand info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262605

De 46w4000 - zijn er kwalitatieve verschillen tussen een Europees en Nederlands model?

Ik twijfel tussen kopen via Mediamarkt of webwinkel gezien het verschil van 900 euro! Leuk hoor een 20 inch erbij, maar voor die 900 verschil koop ik er wel iets groters bij dan een 20 inch! Welk risico loop je nou?

Onderstaande mail kreeg ik van pick2pay.nl:

Goedemorgen,

De Sony KDL46W400 is een toestel zoals deze aan iedere winkel in Nederland geleverd wordt. Dergelijke verhalen worden alleen verteld om de internethandel in een kwaad daglicht te stellen. Het product welke door ons aangeboden wordt, komt uit precies hetzelfde magazijn van Sony als die van de handelaar die deze **verhalen verkondigd. Mijn inziens zegt dat genoeg over deze handelaar.

Wat garantie betreft: Sony brengt hiervoor gedurende het eerste jaar een huisbezoek voor, het tweede jaar garantie wordt door Pick2pay gegeven. In het tweede jaar zal de tv bij ons moeten worden ingeleverd, zorgen wij voor een kosteloos herstel.

Een nieuw uitlevering van Sony staat ingepland voor aanvang juli op zijn vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
Weet iemand of bij de prijs van 'koopjeskampioen.nl' de 200 euro retour (van Sony) er al van af is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
Hoe zit het nou precies met de kleur rand van de W4000 serie? Op de ene site staat hij afgebeeld met een donkerblauw ''sterren'' gedoe, op de andere site lijkt hij meer zwart dan donkerblauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

Het valt mij op dat er nogal hoog wordt opgegeven over de 100Hz technologie, speciaal voor films...

Persoonlijk vind ik dan een weergaveapparaat met zijn tengels moets afblijven van het signaal. Geen extra witverbeteraars, zwartverbeteraars, kleurenhancers etc. Het is geen waspoeder!
Ik accepteer een weergave met de tekortkomingen van het specifieke apparaat. (Nadeel is wel dat je dure spullen gaat kopen om zo min mogelijk tekortkomingen te hebben). Ik wil dat er weergegeven wordt wat de producent van de content bedoeld heeft, zonder oprekkingen in kleurgebieden etc. Beeldverbeteraars noem ik dan ook "beeldverklooiers".

100 Hz motionflow is bedoeld voor een vloeiender beeld bij snelle bewegingen, denk aan voetbalwedstrijden of autoraces. Het is niet bedoeld voor het bekijken van film. Daarom kunnen de motionflow en andere beeldverbeteraars eenvoudig worden uitgezet met behulp van de Theatre Mode knop. Zie http://www.sony.nl/view/S...ma+Systems&site=odw_nl_NL
Iets vergelijkbaars gebeurt als je Picture Mode instelt op "Cinema" voor de geselecteerde AV ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Jorn1986 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:16:
Hoe zit het nou precies met de kleur rand van de W4000 serie? Op de ene site staat hij afgebeeld met een donkerblauw ''sterren'' gedoe, op de andere site lijkt hij meer zwart dan donkerblauw...
Het is op het oog zwart als je van enige afstand kijkt. Als je er echt heel dichtbij staat (zeg 20 cm en als je naar een kant kijkt waar het licht op valt), zie je er glimmende donkerblauwe glitters in. Als het licht er niet op valt, zie je ze niet echt. Ik vind dat ze zich de moeite hadden moeten besparen, maar storend is het niet. Het is misleidend dat Sony het een blauw frame noemt, dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:38

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik zit net op de website van Sony te kijken op zoek naar een 37 inch, maar klopt het dat Sony geen Full HD 37 inch LCD schermen in het assortiment heeft? :?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Facundo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:01:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien wij ook Caiway hebben. Iemand info?
Facundo, ik heb iets kunnen vinden in een ander topic:
[LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Wat mij nu het meest afschrikt is eigenlijk de update mogelijkheid, of eigenlijk de niet update mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Facundo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:04:
Weet iemand of bij de prijs van 'koopjeskampioen.nl' de 200 euro retour (van Sony) er al van af is?
Die korting kun je krijgen door een formulier in te vullen en naar sony te verzenden. De 1350 is dus exclusief korting. 1188 wordt uiteindelijk de totale prijs inclusief verzend en verwijderingskosten. Denk er wel aan dat je dus eerst 1388 moet betalen en dat je na enkele weken pas die 200 terug krijgt.

Iemand trouwens al zijn tv via koopjeskampioen binnen? Zat er zo'n 200 euro retour formulier bij?

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Volgens mij doet Koopjeskampioen helemaal niet mee met die actie?
.........Persoonlijk vind ik dan een weergaveapparaat met zijn tengels moets afblijven van het signaal. Geen extra witverbeteraars, zwartverbeteraars, kleurenhancers etc. Het is geen waspoeder!
........
LOL!!

Ik heb overigens nog nooit het verschil kunnen zien tssn niet of wel 100Hz LCD (behalve dan op een Panasonic in de demo modus, wat zwaar gemanilupeerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ruud2001 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:30:
Ik zit net op de website van Sony te kijken op zoek naar een 37 inch, maar klopt het dat Sony geen Full HD 37 inch LCD schermen in het assortiment heeft? :?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Ook op TrustedReviews een review van de 40w4000. Hun conclusie:
In fact, this TV isn't just good, it's shockingly good.

Volledige review:

http://www.trustedreviews...00-Full-HD-40in-LCD-TV/p1

Het ziet er meer en meer naar uit dat dit m'n nieuwe TV zal worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Laatst online: 09-02 19:46
In de praktijk zal de W4000 zowel in 40 inch als ook in 46 inch nog even mondjesmaat leverbaar zijn, bij de meeste online winkels ben ik bang het EK in breedbeeld te gaan missen als ik bestel. Mocht iemand weten waar de 46 inch snel te verkrijgen is let me know, ook in Duitsland lijkt het er nog niet op dat er veel aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

koboy

Heb een idee voor een icon

Anoniem: 236367 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:21:
[...]

100 Hz motionflow is bedoeld voor een vloeiender beeld bij snelle bewegingen, denk aan voetbalwedstrijden of autoraces. Het is niet bedoeld voor het bekijken van film. Daarom kunnen de motionflow en andere beeldverbeteraars eenvoudig worden uitgezet met behulp van de Theatre Mode knop. Zie http://www.sony.nl/view/S...ma+Systems&site=odw_nl_NL
Iets vergelijkbaars gebeurt als je Picture Mode instelt op "Cinema" voor de geselecteerde AV ingang.
Dit ben ik ook volledig met je eens. Mijn reactie was dan ook uitgelokt door de zoveelste persoon die er een probleem van maakte dat de W4000 geen 100Hz heeft, terwijl er voornamelijk films op zouden worden gekeken.

Overigens gaat voetbal en F1 zeer acceptabel met digitenne en de ingebouwde DVB-T tuner, zeker als je de prijs meerekent. Uiteraard is DVB-C mooier, maar Casema rekent minimaal 150 euro aansluitkosten (nog geen kabel naar binnen in huis), en zo veel TV kijk ik nou ook weer niet.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262605

Kan iemand zijn ervaring svp delen mbt onderstaande vraag?
Anoniem: 262605 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:52:
De 46w4000 - zijn er kwalitatieve verschillen tussen een Europees en Nederlands model?

Ik twijfel tussen kopen via Mediamarkt of webwinkel gezien het verschil van 900 euro! Leuk hoor een 20 inch erbij, maar voor die 900 verschil koop ik er wel iets groters bij dan een 20 inch! Welk risico loop je nou?

Onderstaande mail kreeg ik van pick2pay.nl:

Goedemorgen,

De Sony KDL46W400 is een toestel zoals deze aan iedere winkel in Nederland geleverd wordt. Dergelijke verhalen worden alleen verteld om de internethandel in een kwaad daglicht te stellen. Het product welke door ons aangeboden wordt, komt uit precies hetzelfde magazijn van Sony als die van de handelaar die deze **verhalen verkondigd. Mijn inziens zegt dat genoeg over deze handelaar.

Wat garantie betreft: Sony brengt hiervoor gedurende het eerste jaar een huisbezoek voor, het tweede jaar garantie wordt door Pick2pay gegeven. In het tweede jaar zal de tv bij ons moeten worden ingeleverd, zorgen wij voor een kosteloos herstel.

Een nieuw uitlevering van Sony staat ingepland voor aanvang juli op zijn vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Anoniem: 262605 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:21:
Kan iemand zijn ervaring svp delen mbt onderstaande vraag?
[...]
Ik heb zelf geen specifieke ervaring met de MM versus die webshop, maar 900 Euro is wel erg veel. De 'zekerheid' van een fysieke winkel is maar heel betrekkelijk - ze doen vaak genoeg ook moeilijk, verwijzen je door naar de fabrikant, etc. Zeker bij de grotere aankopen die je toch niet zelf kunt/wilt/mag vervoeren, ben je bij een fysieke winkel ook gebonden aan e.o.a. vorm van bezorging en terugsturen. Als ze wat extra geld willen hebben in ruil voor de dienst van het bekijken van het apparaat voor de aankoop, is dat wel te begrijpen, maar de prijsverschillen die je meestal ziet zijn daar niet mee te rechtvaardigen. Ik heb De 40W4000 ook bij de MM gezien, maar voor die prijs zal ik het niet daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07
Anoniem: 195305 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:06:

Klopt ;)
Ik heb de voorloper (40W3000) en kijk ook via CaiWay (Schiedam).

Ik kan voor zover ik weet alle kanalen digitaal ontvangen. Sommige kanalen blijven zwart, maar daar heb geen abbo voor. Behalve voor enkele HD kanalen ;)
Tijdens de testperiode heb ik die ook goed kunnen ontvangen, dus ik zie geen problemen. :)

Echt een verschil in kwaliteit dan de analoge kanalen. Switch (per ongeluk) je terug, dan denk je echt dat het beeld slechter is geworden.

Dus het werkt in voordeel van de klant :)
Zo heb ik dus beeld bij enkele HD kanalen (zonder geluid) ook zonder abbo. Bij Film1HD heb ik zelfs geluid _/-\o_

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 34614 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:59:
[...]

Ik heb zelf geen specifieke ervaring met de MM versus die webshop, maar 900 Euro is wel erg veel. De 'zekerheid' van een fysieke winkel is maar heel betrekkelijk - ze doen vaak genoeg ook moeilijk, verwijzen je door naar de fabrikant, etc. Zeker bij de grotere aankopen die je toch niet zelf kunt/wilt/mag vervoeren, ben je bij een fysieke winkel ook gebonden aan e.o.a. vorm van bezorging en terugsturen. Als ze wat extra geld willen hebben in ruil voor de dienst van het bekijken van het apparaat voor de aankoop, is dat wel te begrijpen, maar de prijsverschillen die je meestal ziet zijn daar niet mee te rechtvaardigen. Ik heb De 40W4000 ook bij de MM gezien, maar voor die prijs zal ik het niet daar kopen.
Knoop doorgehakt en de 52W4000 besteld bij Scheer en Foppen voor 2400, dus dat vind ik nog meevallen qua prijs ivm webshops. De winkels die hem nu voor rond de 2000 hebben, daar heb ik geen warm gevoel bij. De eerste webshops die ik erg betrouwbaar over vind komen beginnen al richting 2300 euro te gaan, dus dan ben ik nu gelijk of goedkoper af. Nu nog kiezen tussen 200 euro korting, of de gratis 20" tv. Helaas is de levertijd erg lang :( Hij belde met Sony en die zei dat het wel een paar weken kon duren.

[ Voor 14% gewijzigd door Blindfold op 23-05-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:01
Wow, mooie review van trustedreviews. Die andere van hdtv.co.uk vond ik ietswat minder professioneel overkomen, waar deze in mijn ogen meer pro overkomt. Twee extreem goeie revieuws.. Erg jammer van het design wat me niet echt aan staat, maar ik denk dat ik toch voor deze TV ga. 20 kilo is trouwens ook niet veel :P

Edit: En de prijs ook niet... best vreemd, als je bedenkt dat de nieuwste Philisp 2300,- kost waar je veel minder (behalve ambilight) voor terugkrijgt...

Zou de 46W4000 evengoed als de 40W4000 zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Sluuut op 23-05-2008 12:58 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
[b][message=30117798,noline]

Zou de 46W4000 evengoed als de 40W4000 zijn?
En dat wil ik graag weten mbt de 52W4000, lijkt me wel want de specs zijn gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Karel2001 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:11:
[...]

En dat wil ik graag weten mbt de 52W4000, lijkt me wel want de specs zijn gelijk.
de 46" is in ieder geval 3ms trager dan de 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Sluuut schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:32:
[...]

de 46" is in ieder geval 3ms trager dan de 40".
Bron? Want ik vind dit nergens terug, maar misschien kijk ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
botech schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:59:
[...]

Bron? Want ik vind dit nergens terug, maar misschien kijk ik niet goed.
Excuses, verkeerd onthouden, ze hebben beide 8MS.. volgens kieskeurig.nl
46W4000
40W4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Sluuut schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:12:
[...]

Excuses, verkeerd onthouden, ze hebben beide 8MS.. volgens kieskeurig.nl
46W4000
40W4000
OK, ben blij dat jij verkeerd bent 8) Mijn voorkeur gaat uit naar de 46" , ze zullen beiden wel het zelfde zijn volgens mij, ik heb nog geen verschillen gezien in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:16
de 40, 46 en 52 inch w4000 zijn naar mijn weten hetzelfde (op de afmetingen na)!

Edit: Wel vreemd dat ik laatst 2800 euro voor een 46 inch x3500 heb moeten betalen terwijl de 52w4000 goedkoper is! Ik hoop wel dat het verschil in prijs ook te merken is in kwaliteit O-)

[ Voor 54% gewijzigd door ToWi1989 op 23-05-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Anoniem: 195305 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:34:
[...]

Facundo, ik heb iets kunnen vinden in een ander topic:
[LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Wat mij nu het meest afschrikt is eigenlijk de update mogelijkheid, of eigenlijk de niet update mogelijkheid.
Het schijnt dat je wel de firmware kunt updaten m.b.v. een memory stick (sony). Staat ook iets over op het [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 19:07
Het schijnt dat je wel de firmware kunt updaten m.b.v. een memory stick (sony). Staat ook iets over op het [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen forum
Klopt.
Echter:
1. Je moet goed zoeken naar de juiste firmware (als die al op internet te vinden is)
2. Je krijgt geen ondersteuning
3. Waarschijnlijk gaat je garantie er ook aan

Dus het is niet zo makkelijk als bij andere merken. Toch wel jammer, want ik heb wel enige minpunten waar mogelijkerwijs in een nieuwere versie een oplossing voor is.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 07:17
Waarom zijn de 26" modellen in verhouding met de grote broers zo duur? Een KDL-26E4000 voor in slaapkamer kost maar liefst 800 euro????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Dan zul je contact op moeten nemen met sony en vragen of ze iemand langs willen sturen om de firmware te updaten. Als je problemen ondervind met je toestel en je zit nog binnen de garantieperiode zouden ze dit kostenloos moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
lowfi schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:26:
Waarom zijn de 26" modellen in verhouding met de grote broers zo duur? Een KDL-26E4000 voor in slaapkamer kost maar liefst 800 euro????
Hehe...dan moet je er zo eentje kopen die voldoet aan de actievoorwaarden. Dan krijg je er 1tje bij :+

Nu even serieus; ik vind het ook echt belachelijk. Een aantal jaren terug kon je voor 700 euro een meesterlijk grote crt-tv kopen! Nu ben je misschien beter af met het kopen van een computermonitor en hier een digitale decoder aan te sluiten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
TomWinkelmolen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:07:
de 40, 46 en 52 inch w4000 zijn naar mijn weten hetzelfde (op de afmetingen na)!

Edit: Wel vreemd dat ik laatst 2800 euro voor een 46 inch x3500 heb moeten betalen terwijl de 52w4000 goedkoper is! Ik hoop wel dat het verschil in prijs ook te merken is in kwaliteit O-)
Ik zou best 300 euro meer willen betalen voor het design van de X3500 als de rest hetzelfde functioneel als de W4000 zou zijn :)

Erg jammer dat X3500 niet zo goed uit de reviews komt, met ghosting enzo.. anders had ik die wel gehaald. Dat design vind ik veruit het mooiste ooit bij een TV gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sluuut schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:58:
[...]

Ik zou best 300 euro meer willen betalen voor het design van de X3500 als de rest hetzelfde functioneel als de W4000 zou zijn :)

Erg jammer dat X3500 niet zo goed uit de reviews komt, met ghosting enzo.. anders had ik die wel gehaald. Dat design vind ik veruit het mooiste ooit bij een TV gezien :)
Vaag... De X3500 is juist het topmodel van de 3000-serie. En waar de 3000-serie wel last heeft van ghosting, heeft de X3500 dat bijna niet onder andere door de Motionflow-technologie. Ook in verschillende Duitse bladen (nou toch niet eenkennig qua kwaliteit ongeacht prijs) komt de X3500 goed uit de bus.

En anders spaar je door tot de herfst; dan komt de X4500 waarschijnlijk op de markt... :9 :9

*edit*
Lees deze pagina maar eens waar de X3500 wordt vergeleken met onder andere een CRT en de Samsung F6-serie (ook geen middenklasser).

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 23-05-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Ik heb inmiddels ook mijn w4000.
En ik ben er helemaal happy mee.

Alleen heeft mijn 3dkaart een dvi uitgang, maar de w4000 heeft een vga pc ingang. Nu heb ik hem met een vga kabel aangesloten met een verloopstukje er tussen, Maar ik kan bij beeldinstellingen op de pc wel de resolutie op 1920*1080 zetten maar dan blijft het beeld zwart.

Wat is de beste manier om mijn pc aan de tv aantesluiten maar zo dat ik dan wel de resolutie op 1920*1080 kan zetten?

Mvg,
TLM

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 15:50

cjdijk

Hans favoriete radiostation

TLM schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:19:
Ik heb inmiddels ook mijn w4000.
En ik ben er helemaal happy mee.

Alleen heeft mijn 3dkaart een dvi uitgang, maar de w4000 heeft een vga pc ingang. Nu heb ik hem met een vga kabel aangesloten met een verloopstukje er tussen, Maar ik kan bij beeldinstellingen op de pc wel de resolutie op 1920*1080 zetten maar dan blijft het beeld zwart.

Wat is de beste manier om mijn pc aan de tv aantesluiten maar zo dat ik dan wel de resolutie op 1920*1080 kan zetten?

Mvg,
TLM
Een DVI - Hdmi kabeltje gebruiken. Bij een redelijk recente grafische kaart, zal je pc vanzelf een 1080P signaal afgeven, en je tv dat ook aangeven. De D-Sub aansluiting (jij noemt het vga) kan officieel tot maximaal 1360x768. D-Sub is zowiso minder omdat het analoog is, terwijl DVI (en Hdmi) volledig digitaal is.

[ Voor 19% gewijzigd door cjdijk op 23-05-2008 18:20 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Of een verloopstukje van dvi --> hdmi en dan een hdmi --> hdmi kabel

ik vind het altijd handiger met de 'standaardkabels' te werken dan allemaal verloopkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
MAX3400 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:43:

En anders spaar je door tot de herfst; dan komt de X4500 waarschijnlijk op de markt... :9 :9
is er al meer bekend over de aankomende (europeese modellen O-) ) qua specs en releasedata ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257580

Heeft iemand de W2000 kunnen vergelijken met de W4000?
Is het waard op te upgraden? heb mijn W2000 sinds januari voor 1500 euro incl 5y garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TomWinkelmolen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:18:
[...]

is er al meer bekend over de aankomende (europeese modellen O-) ) qua specs en releasedata ?
http://www.engadget.com/2...-xbr-2008-roadmap-leaked/ en http://www.techzine.nl/columns/73/5

En je kan ervanuit gaan dat de nieuwe X-modellen in ieder gevallen allemaal Motionflow aan boord hebben, een nieuw/kinky design en (zoals op Techzine) heeft het topmodel Triluminos led-backlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Dat triluminos led-backlighting is toch alleen van toepassing op het 70 inch model van de x3500?
Als ik het goed begrijp komt er rond juni in amerika een z4100 serie en in de EU rond oktober een nieuwe X-series?

[ Voor 50% gewijzigd door ToWi1989 op 23-05-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257580

De technologie van HDTVs is ongelooflijk snel, dat maakt het hebben van de beste TV bijna onmogelijk.
wat is dat eigenlijk triluminos led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat net even te kijken naar de afstandsbediening die bij de W4000 zit, heeft Sony dat laten ontwerpen door een kleuter?...... wat een ongelofelijk lelijk ding is dat zeg. Als ik besluit om voor de 46W4000 te gaan moet er toch echt een Harmony afstandsbediening voor in de plaats komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
MAX3400 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Vaag... De X3500 is juist het topmodel van de 3000-serie. En waar de 3000-serie wel last heeft van ghosting, heeft de X3500 dat bijna niet onder andere door de Motionflow-technologie. Ook in verschillende Duitse bladen (nou toch niet eenkennig qua kwaliteit ongeacht prijs) komt de X3500 goed uit de bus.

*edit*
Lees deze pagina maar eens waar de X3500 wordt vergeleken met onder andere een CRT en de Samsung F6-serie (ook geen middenklasser).
Thanx voor je reactie. Qua budget zit het wel snor, sparen voor een TV hoeft voorlopig niet ;)

Ik kon het weer niet laten en ben vandaag voor de 3e keer deze week in de MM geweest om TV's te bekijken.. en ben sinds kort pas op Sony aan het orienteren, maar vond de glazen rand (X design) juist tegenvallen in het echt. Eigelijk is dat wel goed nieuws want die reeks is toch duurder en tot nu toe slechter dan de 40W4000 :)

Ik zit nu nog te twijfellen tussen de 46D3500 en de 40W4000, omdat de 46" een stuk groter is, hij er in mijn ogen qua beeldbewerking ongeveer hetzefde als de 40" uit ziet en het design ook prima is. Voordeel van de 40" is echter dat er 2 zeer goede reviews zijn en je qua gaming niet bang hoeft te zijn voor responsetijden etc...

Weet iemand wat de nadelen van de 46D3500 zijn, en of hij via DVI > HDMI 1920x1080 (1080P) ondersteund? Geld die cashback actie ook op dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
quelake schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 07:56:
Volgens mij doet Koopjeskampioen helemaal niet mee met die actie?

[...]
Een stukje terug in dit forum hebben een aantal mensen een mailtje gestuurd naar koopjeskampioen.nl met de vraag of zij meededen met de de actie. Als antwoord kregen zij dat ze zeer zeker wel aan de actie meedoen

[ Voor 17% gewijzigd door Facundo op 23-05-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
SPee schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:25:
[...]

Klopt ;)
Ik heb de voorloper (40W3000) en kijk ook via CaiWay (Schiedam).

Ik kan voor zover ik weet alle kanalen digitaal ontvangen. Sommige kanalen blijven zwart, maar daar heb geen abbo voor. Behalve voor enkele HD kanalen ;)
Tijdens de testperiode heb ik die ook goed kunnen ontvangen, dus ik zie geen problemen. :)

Echt een verschil in kwaliteit dan de analoge kanalen. Switch (per ongeluk) je terug, dan denk je echt dat het beeld slechter is geworden.

Dus het werkt in voordeel van de klant :)
Zo heb ik dus beeld bij enkele HD kanalen (zonder geluid) ook zonder abbo. Bij Film1HD heb ik zelfs geluid _/-\o_
Wat gebruik jij dan voor het ontvangen van die CaiWay stream, de alphacrypt of heb je gewoon het decoder kastje laten staan?
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"