Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.891 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:54:Als ik ze getest heb en eventueel gemodificeerd heb gaan ze op marktplaats.
Oeh geef dan even een gil als het zover is. Ik heb interesse in zo'n amp. Heb er alleen hele verschillende berichten over gehoord, dus heb het uiteindelijk nooit aangedurft om er een op de gok aan te schaffen.
Ik hoorde her en der dat de basweergave te mager zou zijn, anderen loven hem juist weer om zijn goede basweergave.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemaworst schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:45:
zo mijn tube-rolling avontuur gaat eindelijk beginnen(na maanden de originele te hebben beluisterd) :P
Heb net EH 6SN7GT en EH 12AT7 besteld.Bronco.B gaf aan te verwachten dat die goed bij mijn muzieksmaak zouden passen, dus ben erg benieuwd. Als ik ze binnen heb dan laat ik horen wat ik er van vind. Ga volgende week ff ebay afzoeken voor wat RCA buisjes, iedereen zegt dat ze goed zijn, dus dat wil ik ook wel eens horen.

@Koifarm en de rest: Trouwens voor mijn Pa zo'n afstandbediening ding besteld die je voorstelde. Ik houd je op de hoogte van het project(ik verwacht alleen dat het een hele tijd gaat duren voordat we er tijd voor hebben om hem in te bouwen/schoonvader durven te vragen om hem in te bouwen ;) )
@hemaworst
uhhh....mogelijk dat ik het één en ander niet helder gecommuniceerd heb maar ik zo beslist voor de RCA 6SN7GTB gaan, die werken absoluut het beste..en wat betreft de de 12AT7.....de JJ zouden op basis van mijn onderzoek..de voorkeur krijgen...gevolgd door de EH.

Overigens voor die diegene die de MHZS cd33 speler of shanling speler hebben...ik heb nog een setje van 6N3P-EV (EB, mil.specs) over...Ik heb de 6n3p buis nu zo'n 4-5 uur in de speler zitten en kan wel zeggen dat ze de JAN GE 5670 met gemak verslaan..De 6N3P kenmerkt zich door een 'beter attack', meer rust en behoorlijk uitgebalanceerd...de jan ge 5670 klinken tam en minder gebalanceerd...De RCA 5670 blijft mijn favoriet...wegens de uitgebalanceerdheid...gevolgd door de russische 6n3p-ev...Bij interesse kun je een DM of mail sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
@Chaoss en Pavlov,
Leuk om jullie bevindingen te lezen. Ik had namelijk het idee dat Chinese buizen op voorhand als zeer matig beschouwd werden, en dat je ze het beste direct zou moeten vervangen voor JJ of EH. Maar dat is dus niet zo! :) Zelf heb ik er Chinese 6550 in zitten en die blijven nu voorlopig ook zitten. Verder ben ik nu echt tevreden met de Classic 16.6 in combinatie met open baffle speakers. Het is een echte rock amp die met rustiger muziek ook erg mooi klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:39:
@Chaoss en Pavlov,
....Het is een echte rock amp die met rustiger muziek ook erg mooi klinkt.
Absoluut! De Classic 16.6 is voor mij de eerste versterker hier in huis die ook raad weet met wat oudere opnames. Maar ook bijvoorbeeld een nummer als: 'Smells Like Teen Spirit' van Nirvana' slingert 'ie lekker vol en ruig de kamer in. Ik draai weer CD's die ik lang niet gedraaid heb/niet meer wilde draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

denk wel dat 6550 buizen ook erg geod zijn, Pavlof had die in zijn amp zitten toen hij hem kreeg en vond ze erg goed klinken echter zat er een lichte brom in en de buizen zijn toen vervangen voor de Kt88 (verhaal staat hier ergens terug in het topic).

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:33:
[...]

Ben eigenlijk benieuwder naar de VK-2100:
[afbeelding]
"First class-B gall stone is combined , grade is SRPP circuit before the gallbladder. The wide speed is fast frequently, the sound is nice."

2x 85W galstenen??? :+ :+ :+
Kan hier niets over zeggen.

Moborunner schreef,
[quote]
Koifarm schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:55:
Hermankora bedankt voor de PIO condensatoren, ik heb ze direkt ingebouwd in mjn shanling speler.
Ik vind dit toch wel heel lekker klinken. De sluiler van MKP condensatoren over het hoog is nu helemaal weg.

Waarvoor heb je de PIO's gebruikt ?

@Hermankora : Heb je misschien voor mijn shanling ook een set ?
De pio's zijn voor de buizenuitgangstrap van de shanling. Moboruner en ik hebben deze buizentrap helemaal vervangen. Er zit nu een SRPP ipv cathodevolger circuit in die zijn ingangs signaal direkt van de DAC krijgt zonder opamps of filters. Deze mod maakt van de shanling een echte buizenspeler. Voor de mod zaten de buizen er eigenlijk alleen voor de sier op. Hadden nauwlijks een functie.
Boudewijn schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:50:
offtopic:
Ik heb hier een shitload nieuwe tested NOS 6SN7's liggen (>50 stuks) . Kan ik hier mensen er blij mee maken? If so, dm of email even. Het is de USSR militaire variant btw.

Weet er iemand leuke mods voor die 300B versterker van appletje? (die dus hier volgende week staat met een beetje geluk).
Als het een yaqin 300B is, kijk dan op het duitse roehren und hoehren forum. Hier staan enkele mods beschreven.
Killer schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:08:
[...]

Oeh geef dan even een gil als het zover is. Ik heb interesse in zo'n amp. Heb er alleen hele verschillende berichten over gehoord, dus heb het uiteindelijk nooit aangedurft om er een op de gok aan te schaffen.
Ik hoorde her en der dat de basweergave te mager zou zijn, anderen loven hem juist weer om zijn goede basweergave.
De basweergave is bij 2 x 12 Watt heel erg afhankelijk van de luidsprekers. Verder kan ik zelf dit nog beinvloeden in de versterker met andere condensatoren en veranderen van de feedback in de versterker.
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:21:
[...]

Is dit bakkie in het kader van je Open Baffle projectje? Ben je er al aan begonnen?
De baffle heb ik gebouwd met de 10 en 20 cm Saba luidsprekers. Het wachten is op geschikte 15" woofers met een rendement van 97 db of meer. Dan is zo een 12 Watt versterkertje meer als genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:10:
[...]
uhhh....mogelijk dat ik het één en ander niet helder gecommuniceerd heb maar ik zo beslist voor de RCA 6SN7GTB gaan, die werken absoluut het beste..en wat betreft de de 12AT7.....de JJ zouden op basis van mijn onderzoek..de voorkeur krijgen...gevolgd door de EH.
ah, zal ik wel verkeerd gelezen hebben,denk ik. Ik heb de JJ's op mijn verjaardagverlanglijstje gezet. Die RCA's ga ik zeker achteraan! Beetje veel buisjes, maar dat houd me iig van de straat de komende maanden :P

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dit ziet er ook wel uit als een leuke amp: Opera Audio Consonance M100 @ marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecbuy heeft mijn paypal betaling teruggeboekt....maar als ik vervolgens mijn paypal check zie ik helemaal niks staan. In de help lees ik zoiets van dat het wordt teruggeboekt op mijn creditkaart...maar het is mij niet helemaal duidelijk.

Klopt het dat ej een refund niet ziet staan in je paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding én een mooi merk. Deze staat al best lang op de Marktplaats trouwens. Ik vind de EL34 ook erg fraai klinken hoor o.a. gehoord in de Jadis Orchestra _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:17:
[...]

De baffle heb ik gebouwd met de 10 en 20 cm Saba luidsprekers. Het wachten is op geschikte 15" woofers met een rendement van 97 db of meer. Dan is zo een 12 Watt versterkertje meer als genoeg.
Er zat toch een breedbander bij. Hoe klinkt het tot nu? Valt het mee of loop je er nog niet warm voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:18:
[...]

Er zat toch een breedbander bij. Hoe klinkt het tot nu? Valt het mee of loop je er nog niet warm voor?
Het geluid is heel anders zoals ze nu klinken vind ik het niet mooi. Maar beneden de 200Hz komt er ook niet veel geluid vanaf. Veranderd wel met een 15" woofer erbij. Geluidbeeld/plaatsing is wel goed en dat met twee planken mdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:30:
ecbuy heeft mijn paypal betaling teruggeboekt....maar als ik vervolgens mijn paypal check zie ik helemaal niks staan. In de help lees ik zoiets van dat het wordt teruggeboekt op mijn creditkaart...maar het is mij niet helemaal duidelijk.

Klopt het dat ej een refund niet ziet staan in je paypal?
Een refund kun je altijd terug zien bij Pay Pal. Je ziet eerst de refund en daarna kun je zien of het geld terug geboekt wordt naar je bank of creditkaart. Het duurt altijd wel een paar dagen/1 week voordat het zichtbaar wordt op jouw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:55:
Hermankora bedankt voor de PIO condensatoren,

???? ik weet van niets , hoe is het mogelijk dat iemand mijn naam gebruikt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:58:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:55:
Hermankora bedankt voor de PIO condensatoren,

???? ik weet van niets , hoe is het mogelijk dat iemand mijn naam gebruikt ??
Ik had mij vergist. Het is zeer moeilijk om de namen uir elkaar te houden. Ik bedoelde moborunner geloof ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]hemaworst schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:45:
zo mijn tube-rolling avontuur gaat eindelijk beginnen(na maanden de originele te hebben beluisterd) :P
Heb net EH 6SN7GT en EH 12AT7 besteld.Bronco.B gaf aan te verwachten dat die goed bij mijn muzieksmaak zouden passen, dus ben erg benieuwd.

veel succes met het "tuberollen" , bedenk echter wel dat je het ook te gek kan gaan maken zoals in mijn geval , ik heb de afgelopen maanden al diverse 12at7 /ecc81 uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat op een gegeven moment je niet meer weet welke nu het beste klinken .Ik heb nu al heel wat euro's uitgegeven aan die buisjes en kan je alleen maar adviseren ga vooral af op je eigen gehoor want dat is nog steeds de beste maatstaf

ps

ik heb nog een aantal goed ingespeelde 12at7 buisjes liggen dus ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:40:
[...]

Ik had mij vergist. Het is zeer moeilijk om de namen uir elkaar te houden. Ik bedoelde moborunner geloof ik :?
Verwarring alom dus ,als het de 1uf groene PIO's waren ,die kwamen van mij.
Kun je er al wat zinnigs over vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Zo, na lang op dit forum rondstruinen en alles proberen te lezen toch maar een mailtje naar pacificaudio gestuurd voor wat meer informatie en eventueel advies.
Het blijft moeilijk om zonder te luisteren "even" een versterker aan te schaffen om mijn Rogers LS613's aan te sturen. Nou ja, bijna alles klinkt beter dan de zo goed als overleden Onkyo die er nu aan hangt >:)

De keuze is nu "beperkt" tot G&W TW-2006X of Classic 6.10 en de hybrides Xindak 6900 of bada dc-222.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the-haunted: geen verkeerde keus hoor. Ik denk dat op je Rogers beide wel kan. De Classic klinkt wat ronder en muzikaler, de G&W wat strakker. Ik heb de Bada niet gehoord maar wat ik van PA hoorde was dat ook een heel lekker versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zou in dat lisjjte voor de Bada gaan, is imho de mooiste amp om te zien, remote control, en de specs lijken er goed, volgens mij een hele stabiele eindtrap... en dat is een voordeel bij moeilijk aan te sturen speakers.

Weet iemand hoeveel inputs de 16.6 amp heeft? (pavlof :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:11:
Weet iemand hoeveel inputs de 16.6 amp heeft? (pavlof :D)
Vier stuks (helaas geen phono)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok nahja twijfel nu nog steeds maar dan tussen 2 amps.

kheb ff de voors en tegens op een rij gezet:

Shuguang 502b:
prijs bij timaudio: 635,-
+Volledig remote control
+Erg mooi design,
+bias gemakkelijk bij te stellen,
+4 inputs
-Alleeen Ultra Linear

Classic 16.6
prijs bij timaudio: 745,-
+ Triode EN Ultra Linear
+ weet zeker dat deze goed klink irl beluisterd bij Pavlof
+ nog gemakkelijker bias bijstelling door interne volt meter
+ 4 inputs
- iets minder mooi design
- alleen Remote voor volume en mute
- 110 euro duurder

vooral dat de shuguang geen Triode stand heeft is ajmmers, anders durfde ik de gok zo te nemen, opzich hou ik wel van het "live / stage" geluid van UL, maar bij Pavlof heb ik gehoord dat triode bij sommige muziek ook wel erg fijn klinkt, wat rustiger en gedetailleerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Die Bada ziet er op zich wel mooi uit, maar zou zeker niet mijn eerste keuze zijn. Ben nu eenmaal een vervormings junk, en bij 0.5% bij slechts 10W rijst de vraag hoeveel dat zal zijn bij 95W. Vind je dat geen probleem is er natuurlijk niets aan de hand :) Verder staat er:
Power Requirements : ~110V 60Hz
Lijkt me dus iets om rekening mee te houden.

Ik denk dat als ik mocht kiezen ik voor de Xindac zou gaan, maar eigenlijk is daar weinig over te zeggen zonder ze te beluisteren. Je zou ook nog de Jungson JA88E kunnen overwegen misschien.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chaoss..Jammer zeg dat de shuguang alleen op Ultralinear werkt. De triodestand heeft bij mij absoluut de voorkeur. Want in UL-stand vind ik de KT88 als een EL34 klinken en dat zou ik dus niet willen. Verdomd jammer.

Voor de 'kleine' meerprijs zou ik voor de classic 16.6 kiezen. Wat betreft remote..Overwegend luister je toch naar één bron..Dus en als je vinyl gebruikt moet je toch eerst al opstaan. Kun je ook gelijk de bron switchen.. >:) Volume instellen vanaf de bank is uiteraard wel handig.

@voodooless..
Power Requirements : ~110V 60Hz

Mogelijk een geval van slechte knip en plakwerk? Aangezien PA bedoelt is voor ons nat landje zit niemand te wachten op een 110V apparaat

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nahja voor zover ik kan achterhalen heeft de Shuguang 502B alleen UL... er wordt nl nergens iets gezecht over triode... ook zie ik op de foto's daar geen knop voor. en aangezien de vergelijkbare Doge 6130 en Jolida 502B (zelfde type aanduidiing 8)7 )

Ik ben niet per definite voorstander van UL of Triode... afhankelijk van de muziek (soort) kan de een of ander beter klinken, maar voor zover ik akn achterhalen zijn veel (de meeste?) KT88 amps UL only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
voodooless schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:27:
Die Bada ziet er op zich wel mooi uit, maar zou zeker niet mijn eerste keuze zijn. Ben nu eenmaal een vervormings junk, en bij 0.5% bij slechts 10W rijst de vraag hoeveel dat zal zijn bij 95W. Vind je dat geen probleem is er natuurlijk niets aan de hand :) Verder staat er:

[...]

Lijkt me dus iets om rekening mee te houden.

Ik denk dat als ik mocht kiezen ik voor de Xindac zou gaan, maar eigenlijk is daar weinig over te zeggen zonder ze te beluisteren. Je zou ook nog de Jungson JA88E kunnen overwegen misschien.
Mja, die 0,5% zat me ook een beetje dwars. De Xindak was eigenlijk ook mijn eerste optie, maar die werd me afgeraden omdat hij kwalitatief minder zou zijn (het kreng is ook erg zwaar geloof ik)
Een (zwaar) gemodificeerde Bada heeft op 6moons ook een erg goede review gekregen. Volgens PA zat de bada qua geluid tussen de G&W en de Classic.

Nou is een afstandsbediening ook wel handig en mijn vriendin moet het uiterlijk ook kunnen waarderen (tja, vrouwen). Dus dan komt de bada toch op 1 te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:25:
...maar bij Pavlof heb ik gehoord dat triode bij sommige muziek ook wel erg fijn klinkt, wat rustiger en gedetailleerder.
én ik kan melden dat ik de Triode naar mate de versterker meer ingespeeld raakt steeds beter vind klinken. Ik luister eigenlijk niet eens meer naar de UL stand. Inmiddels heb ik een NOS 6550 WA set ter beluistering en dat klink echt ongelooflijk mooi in Triode :*) In mijn set/ruimte past mij de 6550 beter dan de KT 88. De 6550 geeft meer rust, harmonie én zelfs diepte. Er is toch veel detail zonder die akelige scherpte. Ik vind het verschil tussen onderlinge buizenmerken qua sound wel erg groot. Dat maakt e.e.a. leuk maar toch ook niet echt makkelijk... Voor de voorsterking gebruik ik Philips Mini watt'ers ECC81 of een paartje Siemens ECC801S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:25:
ok nahja twijfel nu nog steeds maar dan tussen 2 amps.

kheb ff de voors en tegens op een rij gezet:

Shuguang 502b:
prijs bij timaudio: 635,-
+Volledig remote control
+Erg mooi design,
+bias gemakkelijk bij te stellen,
+4 inputs
-Alleeen Ultra Linear

Classic 16.6
prijs bij timaudio: 745,-
+ Triode EN Ultra Linear
+ weet zeker dat deze goed klink irl beluisterd.
+ nog gemakkelijker bias bijstelling door interne volt meter
+ 4 inputs
- iets minder mooi design
- alleen Remote voor volume en mute
- 110 euro duurder

vooral dat de shuguang geen Triode stand heeft is ajmmers, anders durfde ik de gok zo te nemen, opzich hou ik wel van het "live / stage" geluid van UL, maar bij Pavlof heb ik gehoord dat triode bij sommige muziek ook wel erg fijn klinkt, wat rustiger en gedetailleerder.
Over dat minder mooie design van de Classic 16.6... daar ben ik inderdaad wel met je eens. Het is zeker niet moeders mooiste. Sterker nog je kunt er de eindbuizen nog niet eens netjes recht in zetten. :'( Maar hij klinkt uiteindelijk wel als een dolle en dat vind ik belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 00:30
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:53:

@balboa..douanentrepot?..en hoe weet zo verdomd zeker dat ik totaal uit mijn nek lul??? Dat wil ik dan wel's weten!!!!! :Y En wat Al Qaida hier mee te maken heeft is me helemaal onduidelijk. Of zijn het de Jehova's :?
Bronco.b, dat weet ik zo zeker omdat ik 6 jaar geleden zelf een tijdje als douanedeclarant heb gewerkt ;) . Of er moet sindsdien erg veel veranderd zijn, maar dat denk ik niet. Het kan best dat DHL een max. verwerkingstermijn van 10 dgn aanhoudt, maar als ze er niet uitkomen gaat het gewoon in een douane-entrepot totdat ze er uit zijn.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@balboa.. _O- _O- _O- _O- Yep..than you would know it! Cool..Maar volgens mij kom in je in 99,99% van de gevallen er wel uit met de douane..Veelal als de zender de info niet geeft wordt er tegenwoordig vaak aan de koper een betalingsbewijs e.d. gevraagd waarop het geheel vermeld staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja mijn pakket "hangt" inmiddels al meer dan een week bij de douane... tzal allemaal wel goed komen, maar het zeer frustrerend als je weet dat je het pakket al lang in huis had kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie is de courier? Kwam via een boot hé? dan is het TNT allerwaarschijnlijkst..als het goed is zend TNT binnenkort jou een setje inklaringsformulieren toe die je dan in moet vullen. Anders blijft het pakket staan.

Vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, douane :X ik zeg niks
over de Bada DC 222: ik vind dat van Voodooless over de 0,5% vervorming een beetje flauw. Het is een hybride versterker.Dan heb je al snel een hoop harmonische vervorming.
Bada DC-222 Tube (06 Version) From BADA, a vacuum tube hybrid integrated amplifier
Er staat trouwens een < voor de 0.5%, en bij 95W is het 2% max (vlgs specs). Harmonische vervorming is de minst storende voor muziek. Niet echt om ongerust over te worden, destemeer omdat PA hem gewoon kan laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:30:
over de Bada DC 222: ik vind dat van Voodooless over de 0,5% vervorming een beetje flauw. Het is een hybride versterker.Dan heb je al snel een hoop harmonische vervorming.
Dat is wel weer makkelijk: "het is een hybride dus dan is 0.5% niet zo gek". Ik heb ook hybrides gezien en gehoord die gewoon <0.005% deden. Als je wil kan dat gewoon. In dit geval zal er wel voor gekozen zijn om het zo gewoon het beste klinkt.
Er staat trouwens een < voor de 0.5%, en bij 95W is het 2% max (vlgs specs). Harmonische vervorming is de minst storende voor muziek. Niet echt om ongerust over te worden, destemeer omdat PA hem gewoon kan laten horen.
Daarom zeg ik ook: als je dat niet erg vind is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:16:
nouhja mijn pakket "hangt" inmiddels al meer dan een week bij de douane... tzal allemaal wel goed komen, maar het zeer frustrerend als je weet dat je het pakket al lang in huis had kunnen hebben...
Same here.

Hoe werkt dat met die inklaringsformulieren? (zie post onder je). Heb zelf nml altijd geluk gehad :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:19:
Wie is de courier? Kwam via een boot hé? dan is het TNT allerwaarschijnlijkst..als het goed is zend TNT binnenkort jou een setje inklaringsformulieren toe die je dan in moet vullen. Anders blijft het pakket staan.

Vervelend!
nope airmail... pakketje is 19feb al in Nederland aangekomen, is verzonden met HongKong Post, wie het in NL verder bezorgd weet ik nog niet.

Maar goed... we wachten af zit verder weinig anders op,

wel vreemd, lees hier dat veel mensen in het verleden nooit problemen hebben gehad en meestal ook geen btw hoefden te betalen... en nu ineens hebben meerdere mensen er last van dat hun paket bij de douane blijft hangen. vervelend.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 27-02-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
voodooless schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:46:
[...]

Dat is wel weer makkelijk: "het is een hybride dus dan is 0.5% niet zo gek". Ik heb ook hybrides gezien en gehoord die gewoon <0.005% deden. Als je wil kan dat gewoon. In dit geval zal er wel voor gekozen zijn om het zo gewoon het beste klinkt.

[...]

Daarom zeg ik ook: als je dat niet erg vind is er niets aan de hand.
Ik ben (nog) geen echte audiofiel, ik ben langzaam aan het een en ander aan het aanschaffen en dit lijkt me een mooi begin. Hiervoor had ik voor audio een yamaha dts receiver met Infinity reference 51 MkII's (dat staat nu in mijn thuisbios op zolder ;) )

Ik ben al blij dat ik hier advies krijg, of in elk geval meningen van andere mensen die er (volgens mij) wat meer verstand van hebben. Hier kan ik in elk geval interessante info uithalen. Zelf luisteren werkt natuurlijk het beste, maar dat gaat nog gebeuren :P

Ik stond overigens op het punt een Cambridge Audio Azur 640 versterker aan te schaffen tot ik dit topic tegenkwam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
The_Haunted schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:52:
[...]
Ik stond overigens op het punt een Cambridge Audio Azur 640 versterker aan te schaffen tot ik dit topic tegenkwam _/-\o_
hehe, dan is er tenminste één persoon gered, ik kwam er net 2 maanden te laat achter.
Heeft me 400E gekost :(

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:41:
[...]

Over dat minder mooie design van de Classic 16.6... daar ben ik inderdaad wel met je eens. Het is zeker niet moeders mooiste. Sterker nog je kunt er de eindbuizen nog niet eens netjes recht in zetten. :'( Maar hij klinkt uiteindelijk wel als een dolle en dat vind ik belangrijk.
hoe bedoel je dit precies? dat de eindbuizen een beetje scheef (oid) staan? is me bij jouw niet eens opgevallen :+ en ik vond dat je zo ook redelijk vlot vervangen had toen we van JJ naar Shuguang buizen switchten.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 27-02-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the Haunted..Wees inderdaad blij want er is zoveel mooi's dat uit china komt dat menig great britain merk zich achter de oren mag krabben, zoals Cambridge. Overigens wel knap hoor. Ze hebben zo'n media-offensief ingezet dat bijna iedere uhhh. nitwit (sorry niet persoonlijk bedoelt) cambridge koopt.

Ik vond het nogal schel en opgepompt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:41:
@the Haunted..Wees inderdaad blij want er is zoveel mooi's dat uit china komt dat menig great britain merk zich achter de oren mag krabben, zoals Cambridge. Overigens wel knap hoor. Ze hebben zo'n media-offensief ingezet dat bijna iedere uhhh. nitwit (sorry niet persoonlijk bedoelt) cambridge koopt.

Voel me niet persoonlijk aangevallen hoor :P, ben alleen blij dat ik dit eerst allemaal "even" gelezen heb.

Cambridge gebruikt dus een beetje het b&o of bose effect...naamsbekendheid doet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:41:

Ik was van plan om de Cambridge Audio Azur 840A te kopen maar heb toch de Advance Acoustics MAP305 II gekocht (Frans merk, geassembleerd in China).

Ik vond de Cambridge te vlak klinken en minder dynamiek hebben, dat is bij de Advance Acoustics wel anders :9~
Superapparaat voor weinig geld.

Afbeeldingslocatie: http://www.advance-acoustic.com/images/prod/ml/2007/05/7/MAP305II_900px.gif

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:31:
[...]

hoe bedoel je dit precies? dat de eindbuizen een beetje scheef (oid) staan? is me bij jouw niet eens opgevallen :+ en ik vond dat je zo ook redelijk vlot vervangen had toen we van JJ naar Shuguang buizen switchten.
Bij korte dikke eindbuizen zoals de KT88 valt dit niet echt op. 6550 buizen zijn iets langer en dunner. Als deze buizen iets 'uit het lood staan' valt dat iets ook meer op. (Dit komt ook omdat de buizen precies achterelkaar staan). Maar ja... ik kan ook slecht tegen scheef hangende prentjes aan de muur enzo... 8)7 Het heeft verder ook geen enkele invloed op de sound dus is vind het wel best zo. Lekker belangerijk dussss. :*)

Verwijderd

M. Mulder schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:54:
[...]

Ik was van plan om de Cambridge Audio Azur 840A te kopen maar heb toch de Advance Acoustics MAP305 II gekocht (Frans merk, geassembleerd in China).

Ik vond de Cambridge te vlak klinken en minder dynamiek hebben, dat is bij de Advance Acoustics wel anders :9~
Superapparaat voor weinig geld.

[afbeelding]
Goede keuze volgens mij! Ik had zelf bijna de Advance Acoustics CD speler gekocht? Het is mooi degelijk spul om te zien en klinkt ook goed!

Verwijderd

@pavlof..Om te zien ja..ik heb de speler van de Adv.Ac. gezien en gehoord. De cd lade kwam fragiel over, het laden van de cd duurde relatief lang voor een dedicated cd-speler en de klank was wat dun.

Het leek alsof ze een DVD-loopwerk hadden gebruikt van een budget-DVD-speler. Viel me dus tegen en da's best jammer want ik heb zelf nog overwogen om zo'n speler aan te schaffen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:08:
@pavlof..Om te zien ja..ik heb de speler van de Adv.Ac. gezien en gehoord. De cd lade kwam fragiel over, het laden van de cd duurde relatief lang voor een dedicated cd-speler en de klank was wat dun.

Het leek alsof ze een DVD-loopwerk hadden gebruikt van een budget-DVD-speler. Viel me dus tegen en da's best jammer want ik heb zelf nog overwogen om zo'n speler aan te schaffen.
OK, goed om te weten. Dat het laden lang duurde wist inderdaad. Ik heb een tijdje geleden naar een Adv.Ac. versterker geluisterd en dat was best OK vond ik. De CD speler heb ik destijds niet neer beluisterd omdat ik aan een gebruikte Jungson Moon Harbour kon komen. Die bevalt me eigenlijk wel goed.

• M. Mulder

M. Mulder

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:08:

Op welke verserker had je hem aangesloten dan?
Ik vond de CD speler juist helemaal niet dun in het geluid. Echt een andere sound door die buizen.
Bij Hollandlink kun je zelfs nog een upgrade krijgen en 'pluggen ze er andere buizen in + een extra ring.

Van de Hollandlink site:
  1. Wij vervangen de standaard buizen door balanced en matched types, voorzien van een speciaal gevormde gloeidraad.
  2. Wij plaatsen daarop bovendien nog anti-microfonie ringen, teneinde microfonie of "ringing" terug te dringen (zie foto hieronder).
  3. Op bepaalde plaatsen onder de afdekkap brengen wij dempende foam aan, om resonanties van buiten zoveel mogelijk tegen te gaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.hollandlink.nl/hifi/MCD-203modK.JPG

Wellicht dat ik ook nog een netfilter erbij ga kopen. Het zal ongetwijfeld vaker in dit forum zijn aangewoekerd, maar de G&W TW-03E Power Filter lijkt me wel een goede oplossing, toch? :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.china-highend-hifi.com/TW-03E,%20Schuko%20-%20001%20-%20350.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.china-highend-hifi.com/TW-03E,%20Schuko%20-%20002%20-%20350.jpg

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ok, je begint er zelf over.
hoe zou zo'n ring moeten werken? ;) Extra gewicht aan het glas toevoegen?
Ik zou beide 'upgrades' dus neit kopen...... maar goed ik moet oppassen dat ik geen audiofieltjes van streek maak :/. over netfilters is hier wel eea gezegd geloof ik :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

conclussie was dat netfilters van minimaal 2000 euro het beste zijn en je geluid drastisch verbeteren, je kan beter in een goed netfilter investeren dan in betere luidsprekers O-)

• M. Mulder

M. Mulder

Boudewijn schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:33:
Ik zou beide 'upgrades' dus neit kopen...... maar goed ik moet oppassen dat ik geen audiofieltjes van streek maak :/. over netfilters is hier wel eea gezegd geloof ik :+
Hoe zo'n ring werkt. Heel simpel "Geen idee" :? , maar daarom moet je het ook gaan luisteren en zelf tot een conclusie komen. Dat doe je ook met het uitzoeken van een versterker. Een niet audiofiel verklaart je voor gek als je een dure stereoversterker koopt. Zij horen het verschil niet, omdat ze niet bezig zijn met het horen van kwaliteit in detail. De analyse van de muziek is van ondergeschikt belang, maar het is 'gewoon' muziek luisteren en dan is een Sony setje voldoende. Ik geef ze groot gelijk !

Als je voor jezelf een beter geluid krijgt te horen met een netfilter en je wilt daarvoor investeren, dan moet je dat vooral doen. Je bent baas over je eigen geld en je leeft maar 1 keer :)

De kloof tussen de theorie en de praktijk kun je opvullen door zelf te luisteren.

Verwijderd

ow * zucht* . Omdat jij niks van natuurkunde snapt kan het 'dus' niet werken? Natuurlijk werken die ringen wel. Als je buizen microfonisch (en dus niet goed gemaakt) zijn.

Ik vind het nogal onzin om er van die ringen op te doen 'omdat dat beter is'. Dan zouden ze er dus slechte microfonische buizen indoen? En dat van die speciaal gevormde gloeidraad is ook een spannend verhaal. Interessantdoenerij. Je kunt beter zelf gaan tuberollen inplaats van zgn overpriced 'upgrades' er bij te kopen.
Het G&W filter hadden we het al over gehad. Het doet goed wat het moet doen: tikken en ploppen onderdrukken. Maar het geluid verandert of verbeterd er niet van.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Alle buizen zijn microfonisch natuurlijk, en sommige meer dan anderen, en zo'n ring zal dat vast wel een beetje dempen. Zoals ]eep al zegt kun je ook gewoon een buis nemen die daar minder gevoelig voor is :)

Geen idee wat die "modificatie" kost, maar zelf kun je het vast veel goedkoper doen. Beetje bitumen plakken, tube rollen en ring plaatsen (kost 11 euro los) kan zelfs iemand met 2 linker handen ;)

• M. Mulder

M. Mulder

Zo'n 'upgrade' kost niets, ze doen het gratis. ;)

Verwijderd

M. Mulder schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:54:
Zo'n 'upgrade' kost niets, ze doen het gratis. ;)
€ 700 of meer voor een CD speler

Voor niets gaat de zon op.

Maar ik moet even kwijt dat ik de advance speler bij hobo hifi in Enschede heb gehoort samen met de boven beschreven versterker op Dynaudio boxen( mijn favouriet). Het geluid was standaard, dus klonk als € 50,- speler met halfgeleider versterker. Geen kippenvel. Verder vindt ik het jammer om buizen te verstoppen. Een MHZS speler met een krachtige buizenamp ( PP KT88/90/100 buizen ) overtreft de advance met gemak. En je houd ook nog geld over voor goede CD''s.

Dit is ook voor € 700 te koop in China.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/t100se2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 15:38 ]

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:33:
Het materiaal waarvan deze ring is gemaakt is afkomstig uit de Sorbothane "familie".
Dit materiaal heeft de eigenschap trillingen om te zetten in warmte. Demping dus.

Een slechte buis blijft met deze ring er om toch echt een pover functioneerende buis.

Een goed functioneerende buis met zo`n ring erom kan echter voor meer rust in je geluidsbeeld zorgen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Tamotomat: dank je voor de uitleg.

]eep: fundeer nou eens wat man, ik word er moe van.

MIjn versterker is btw bij de douane weg, in transit.
24-12-07 op de post gedaan, dus ongeveer 2 maanden.

http://app1.hongkongpost....5HK&localno=CP797321985HK

[ Voor 56% gewijzigd door Boudewijn op 28-02-2008 16:55 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

heb je nog een formulier thuis gehad wat je moest invullen?

Hij is bij jou 8 dagen bij de douane blijven "hangen", Mijn pakketje staat er inmiddels 9 dagen... :/

wat voor versterker had je ook laweer besteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 28-02-2008 17:04 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 15:36

Garyu

WW

No shit, dat ziet eruit alsof ik nog 3 weken zou moeten wachten :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:03:
heb je nog een formulier thuis gehad wat je moest invullen?

Hij is bij jou 8 dagen bij de douane blijven "hangen", Mijn pakketje staat er inmiddels 9 dagen... :/

wat voor versterker had je ook laweer besteld?
gallery: Boudewijn
Dit model. Nog geen formulier gezien, maar de amp ook nog niet binnen (stiekem hoop ik op morgen zodat ik zaterdag bij wat vrienden kan pimpen :+).

Hoe ga ik hier feedback op geven @ ebay? Ding is niet binnen dus ik kan geen feedback geven, maar vind het ding ook nergens meer terug in my ebay... waardoor ik dus ook niet echt meer wat ermee kan geloof ik. Raar. Of mis ik iets? (daardoor weet ik ook het model niet meer, anders zou ik dat graag even voor je vermelden).

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 28-02-2008 17:23 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:30:
[...]

€ 700 of meer voor een CD speler

Voor niets gaat de zon op.

Maar ik moet even kwijt dat ik de advance speler bij hobo hifi in Enschede heb gehoort samen met de boven beschreven versterker op Dynaudio boxen( mijn favouriet). Het geluid was standaard, dus klonk als € 50,- speler met halfgeleider versterker. Geen kippenvel. Verder vindt ik het jammer om buizen te verstoppen. Een MHZS speler met een krachtige buizenamp ( PP KT88/90/100 buizen ) overtreft de advance met gemak. En je houd ook nog geld over voor goede CD''s.

Dit is ook voor € 700 te koop in China.

[afbeelding]
Heb je de CDT100-SE zelf ook geluisterd?
Ik vind dat je de AA wel erg laag inschat, want een vergelijking met een € 50,- speler :+

Voor de mensen die op dit forum komen geef je mijns inziens verkeerde informatie, sluit ze maar eens aan op andere speakers, bijvoorbeeld de chorus serie van Focal. Dynaudio is zeker een goed merk, maar ze vielen mij soms ook erg tegen in het geluidsbeeld. Daarmee ga ik niet zeggen dat ze standaard zijn. Nee, een andere versterker zal beter passen, waarschijnlijk.
Een goed huwelijk zoeken tussen versterker en speaker :)

Ik vond de AA namelijk wel ontzettend goed klinken en verre van een standaard geluid.

Het is inderdaad mooi om de buizen te laten zien, dat ben ik met je eens. ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Boudewijn schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:15:
[...]

gallery: Boudewijn
Dit model. Nog geen formulier gezien, maar de amp ook nog niet binnen (stiekem hoop ik op morgen zodat ik zaterdag bij wat vrienden kan pimpen :+).
leuke amp! was per boot nou veel goedkoper?

Ik ben benieuwd of je aan de deur nog een belasting bijtelling krijgt! denk wel datje hem nu vrij snel zult ontvangen..!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Boot was 180gbp meen ik (ex 45 pond verplichte insurance) en vliegtuig was rond de 300 meen ik.
Voor 120 quid kan ik wel even wachten :) (okay het was 2 maanden).

Hoe zit dat nou met die feedback @ ebay, weet iemand dat?

offtopic:
Ben namelijk mijn email kwijt, dus heb echt 0.0 aan referenties op mijn tracking no. na
.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 28-02-2008 17:42 ]

Verwijderd

heren, wie heeft er ook buisjes besteld op deze site ?? , ik heb vorige week 20 feb een bestelling gedaan en daarna is stil geworden ......... :'(

Verwijderd

M. Mulder schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:28:
[...]

Heb je de CDT100-SE zelf ook geluisterd?
Ik vind dat je de AA wel erg laag inschat, want een vergelijking met een € 50,- speler :+

Voor de mensen die op dit forum komen geef je mijns inziens verkeerde informatie, sluit ze maar eens aan op andere speakers, bijvoorbeeld de chorus serie van Focal. Dynaudio is zeker een goed merk, maar ze vielen mij soms ook erg tegen in het geluidsbeeld. Daarmee ga ik niet zeggen dat ze standaard zijn. Nee, een andere versterker zal beter passen, waarschijnlijk.
Een goed huwelijk zoeken tussen versterker en speaker :)

Ik vond de AA namelijk wel ontzettend goed klinken en verre van een standaard geluid.

Het is inderdaad mooi om de buizen te laten zien, dat ben ik met je eens. ;)
Als je dit forum goed doorleest dan zul je lezen dat ik de shanling CD t100se al enige tijd beluister en deze in het begin ook vergeleek met een €50 CD speler.

Want shanling maakt dezelfde fouten als advance acoustics en Cayin/spark. Een goede DAC ( BB pcm1792 ) voorzien van het standaard I/V concept met opamps en daarna een Cathode folger buffer. Niks buizen speler. Opamps met een 1X buizenbuffer. Dit klinkt niet als een buizen speler.

De MHZS spelers klinken uit de doos beter als al die € 700 plus pretendeerde buizenspelers.

Mijn shanling heb ik voorzien van de ultieme analog mod. Minimaal onderdelen in de analogsignaalweg en dan kiezen voor de best klinkende( voor mij passende ) onderdelen. Deze mod staat elders wel beschreven en is prima toepasbaar voor alle CD spelers met of zonder buizen.

Mijn mening over advance acoustic is een duur chic frans jasje met daarin standaard elektronica.
Doe mij maar chinesche eenvoud met intern vernuft.

Waarom reageer ik nu zo heftig op advance acoustic omdat dit ik dit product in zeer veel hifi winkels tegenkom en alle verkopers willen je dit product door je strot drukken en alles andere deugt niet meer. Ik denk dat de verdienst marge's hoger zijn en niet zo de prestaties. En ik beoordeel alleen maar op mijn gehoor want het design vindt ik wel mooi.

• M. Mulder

M. Mulder

Je verhaal is in ieder geval duidelijk, alhoewel ik het niet geheel met je eens ben.

Heb de MAP105 van AA geluisterd tegen de Cambridge Audio Azur 840A (V2), de NAD BEE serie en de Rotel 06.
Op alle fronten wint de AA, dymanisch, helder en gecontroleerd en dat voor een intgrated amp. Losse voor en eind is nog een betere combo.

Geen verkoper die me deze richting heeft opgepraat, maar zelf tesamen met iemand die ook al heel lang audiofiel is dit beluisterd.

De NAD542 CD speler vond ik trouwens ook heel goed klinken, anders dan de AA cd speler. Beter? Hmm, neee, wel anders.

Het zal ook zeker een kwestie van smaak zijn, dat moeten we net uit hetoog verliezen ;)

Ook de combinatie met de speakers, nogmaals, is van groot belang. Metaldome speakers klinken veel anders dan softdome speakers. Als een amp bij softdome speakers, fantastich klink hoeft dat niet zo te zijn bij de metaldome en vice versa.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:57:
[...]

heren, wie heeft er ook buisjes besteld op deze site ?? , ik heb vorige week 20 feb een bestelling gedaan en daarna is stil geworden ......... :'(
Gewoon de verkoper mail via de ebay website..soms vergeten ze wel's een bestelling Rich ton audio was namelijk ook vergeten mijn bestelling te leveren. Dus een mailtje gestuurd en 1000 maal excuses gekregen en ze versturen nou mijn powerchord.

Overigens..ik heb nog een setje 6N3P-EV buisjes liggen die ik persoonlijk frisser en transparanter vind klinken dan de 5670 JAN GE. De RCA 5670 vind ik een fractie mooier in het middengebied dan de 6N3P-EV. Bij interesse kun je een DM of mail sturen. Kosten niet veel.

Wat betreft de buisringen, ze geven inderdaad enige demping met als resultaat meer rust..Da's ook het enige (maar wel belangrijk aspect)

Oveigens de AA is best grappig maar voor het geld zijn er echt wel mooiere spelers verkrijgbaar. Lees het forum maar's door.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Heb de mijne weer gevonden.

Er zat 160 pond shipping op, ground.
210 is airmail. Komt dan idd nog 45gbp bij aan 'extra kosten'.

Verwijderd

M. Mulder schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:38:
Je verhaal is in ieder geval duidelijk, alhoewel ik het niet geheel met je eens ben.

Heb de MAP105 van AA geluisterd tegen de Cambridge Audio Azur 840A (V2), de NAD BEE serie en de Rotel 06.
Op alle fronten wint de AA, dymanisch, helder en gecontroleerd en dat voor een intgrated amp. Losse voor en eind is nog een betere combo.

Geen verkoper die me deze richting heeft opgepraat, maar zelf tesamen met iemand die ook al heel lang audiofiel is dit beluisterd.

De NAD542 CD speler vond ik trouwens ook heel goed klinken, anders dan de AA cd speler. Beter? Hmm, neee, wel anders.

Het zal ook zeker een kwestie van smaak zijn, dat moeten we net uit hetoog verliezen ;)

Ook de combinatie met de speakers, nogmaals, is van groot belang. Metaldome speakers klinken veel anders dan softdome speakers. Als een amp bij softdome speakers, fantastich klink hoeft dat niet zo te zijn bij de metaldome en vice versa.
Het rijtje versterkers wat jij opnoemt verbaast mij niet. En ik vindt het knap dat je het verschil hoort. Maar heb je ook Yarland, Yaqin, Cayin, Classic, Shanling en Meixing Minga geluisterd. Zoals je misschien opvalt allemaal merken uit het verre china. Die geen muziek maken maar emoties weergeven.

Maar je hebt gelijk het blijft een kwestie van smaak.

En op deze thread hoef je niet te benadrukken dat iedere komponent in de audioketen van belang is voor de weergave. Want daar zijn de meesten hier zeer bewust van.

Verder is het leuk om voor € 200,- een CD speler te kopen die door de hier in Nederland gevestigde merken niet of nauwlijks is te toppen. Zo zijn in china/ of direkt in Nederland via importeur juweeltjes van versterkers te koop beneden de € 500,-. Juist de combinatie prijs/emotie maakt de chinaspullen zo interressant voor mij.

Zelf voer ik nog een twee strijd tussen het beste uit nederland Hypex UCD versterkers en buizenversterkers uit China. Op dit moment draait er een compromie bij mij. Hypex UCD voor mid/laag en 12 Watt 6v6gt buizen voor het hoog.

• M. Mulder

M. Mulder

Ik ben zeker wel benieuwd naar die chinese versterkers, maar goed ik heb de MAP305DA II al gekocht.

Waar kun je die CD/SACD spelers luisteren dan?

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09 17:35
Heeft er iemand ervaring met de Opera Consonance A100 linear? hoe is deze bijvoorbeeld vergeleken met de Classic 6.10?
Ben liefhebber van, en heb dus ook, Britse luidsprekers en speel voornamelijk jazzmuziek.

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:46:
]eep: fundeer nou eens wat man, ik word er moe van.
ik fundeer niks omdat er niets te funderen valt (ik merk alleen op dat jouw logica niet klopt, ik ga verder niet in op de werking van die buizenringen). Bovendien, waar wordt jij nou moe van? Van het zelf uitzoeken hoe trillingsdemping werkt?
Kijk dan klik je dit en dan ga je lezen. En als je dan alles gesnapt hebt kun je het ons mooi uitleggen.
De trilling van luchtgeluid wordt door het glas opgevangen en doorgegeven aan de binnenkant van de buis (metalen onderdelen). Als die niet goed gefixeerd zijn blijven ze trillen. Door het glas te dempen houd je dus de meeste trillingsenergie al tegen. Dat doe je dus door rubber (oid) ringen op +/- 2/3 van de hoogte op te schuiven. Dat is net als een snaar waar je je vinger zacht tegenaan houd. Dan valt de trilling snel dood, behalve als je op de helft zit want dan houd je de oneven boventonen niet tegen (flageolet).

Maar je mag het ook gewoon overslaan. Als je zachtjes met een potlood op een buis tikt als de amp vol openstaat en je hoort geen 'ploingggg', dan zijn ze overbodig.

edit: ik was nog niet klaar :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 23:02 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nee ik word moe van mensen met meer geld dan verstand die zeggen dat hun geluidsbeeld rustiger en helderder wordt van een 'rubberen' ringetje en die dat soort stellingen te pas en te onpas staan te verkondigen zonder fundering. That's it.

1e hit van je link:
http://herbiesaudiolab.home.att.net/

Nou wat geloofwaardig, jomanda had het geschreven kunnen hebben ....

Het mooiste is wel de 4e link:
In the June 2006 Hi Fi News, there is an article on tube microphonics written
by Ken Howard. Using a Prima Luna Three preamp and Four power
amplifier, his test set-up allowed him to visually depict the microphonics
present in their tubes with and without damping devices attached to them.

To very briefly summarize his results, the only external tube damper that
actually reduced microphonics was the Tube Ring (www.tuberings.com), a
PTFE ring that is held in place by a titanium circlip. The Tube Ring were no
better, however, than simply putting the tube cage back on the unit. No
other damping devices did anything and nothing affected the microphonics
of the power amplifier tubes.

I have been waiting since last fall to try some inexpensive* silicone damping
rings on the tubes in the Rogue. Despite the results gotten by Mr. Howard,
I felt it was still worthwhile experimenting with them since he did not use
this type of ring and my components/listening room situation might offer
somewhat different results. I am ever the optimist where my system is
concerned.
http://twochannelaudio.com/Roguerevisited.html

Het is een mening, zonder metingen maar wel grappig ;).

[ Voor 62% gewijzigd door Boudewijn op 28-02-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:50:
Nee ik word moe van mensen met meer geld dan verstand die zeggen dat hun geluidsbeeld rustiger en helderder wordt van een 'rubberen' ringetje en die dat soort stellingen te pas en te onpas staan te verkondigen zonder fundering. That's it.
Neen mensen met heel veel verstand maar zelf zaken nooit gebruikt enof toegepast hebbende wel te pas en te onpas de boel afkraken.

Neen daar wordt een mens vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
Ach, ik word wel vrolijk. Heb gisteravond de Bada dc-222 bij PA besteld...kan binnen een week geleverd worden :)

Ik ga vanavond alleen eerst nog 2 weken op vakantie naar Sri Lanka "helaas" :'(
Zou je kunnen annuleren op grond van een nieuwe versterker?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ben beneiwud naar je ervaringen met de Bada DC222, denk dat het ondanks de ietwat hoge vervorming een hele degelijke amps is.

Maar binnen een week? had PA hem op voorraad? normaal laten ze de bestelling per boot uit china komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
The_Haunted schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:51:
Ach, ik word wel vrolijk. Heb gisteravond de Bada dc-222 bij PA besteld...kan binnen een week geleverd worden :)

Ik ga vanavond alleen eerst nog 2 weken op vakantie naar Sri Lanka "helaas" :'(
Zou je kunnen annuleren op grond van een nieuwe versterker?? ;)
Je moet er het positieve van inzien. :9 Want wat wil je nog meer: Je gaat eerst twee weken op vakantie en als je terugkomt staat er een mooie Bada voor je klaar! Kun je uitgerust en volledig relaxed op de bank met een glas wijn genieten van je nieuwe sound én lekker wegdromen naar Sri Lanka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Wij van Pacific Audio zijn nu beperkt voorraadhoudend van de volgende merken:

Meixing Mingda
MHZS
Bada
Shanling
Jungson
Xindak bijna alle producten binnen 5 dagen tot 2 wkn te leveren.

Op onze website kun je de levertijden zien deze zijn voor 99% actueel.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
rhodes54 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:58:
[...]

Je moet er het positieve van inzien. :9 Want wat wil je nog meer: Je gaat eerst twee weken op vakantie en als je terugkomt staat er een mooie Bada voor je klaar! Kun je uitgerust en volledig relaxed op de bank met een glas wijn genieten van je nieuwe sound én lekker wegdromen naar Sri Lanka!
Yep, dat was ook precies de bedoeling. Alleen wordt het dan een glas single malt whiskey i.p.v. wijn :9 of misschien gewoon allebei...

@Chaoss, op de site van PA staat nu dat ze vanwege de grote vraag ook produkten op voorraad gaan nemen... (edit: ze hebben dus al gereageerd)

Mijn ervaringen zal ik uiteraard met jullie delen, een audiofiele maat van me zal ik ook laten luisteren. Kijken wat hij ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:40:

Hoe zit dat nou met die feedback @ ebay, weet iemand dat?
Ga naar Ebay.nl klik op: mijn ebay en meld je zelf met je ebay pas & wachtwoord.
Ga naar gewonnen items en klik feedback geven aan. De rest is appeltje eitje.

Persoonlijk verleen ik pas feedback nadat de verkoper dit heft gegeven.

Veel verkopers willen dat de koper dat eerst doet maar zij kunnen voor wat mij betreft de boom in.
Ik koop een auction en geen feedback!
Nadat de verkoper zijn geld heeft ontvangen behoord hij pos.feedback verlenen, want jij hebt reeds aan je verplichtingen voldaan.
Jij zit dan nog steeds af te wachten of alles wel goed gaat en dat risico blijft gewoon voor de koper. Mij geen probleem hoor.Maar die feedback wens ik niet te "kopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het apparaat heb na 2 maanden op de boot kan ik al geen feedback meer geven (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:00:
als ik het apparaat heb na 2 maanden op de boot kan ik al geen feedback meer geven (toch?)
Dat kan wel degelijk!

Word nog regelmatig lastig gevallen door Ebay , betreffende auctions van maanden terug, waarop ik geen feedback heb verleend. Mijn handelswijze is je nu wel duidelijk. Ikzit niet om een hoge feedback score te springen. Mij fop je niet met een speen. :)

Voor verkopers is dit weer een ander verhaal. Het is ook maar en bepaald slag verkopers die zo handelen.
Vrijwel al mijn Japanse, Duitse, Engelse en Chineese verkopers verlenen feedback na ontvangst van de betaling en mailen de melding van verzending.
Verkopers welke dit niet doen stuur ik altijd een bericht van ontvangst en bedank zij door dan tevens voor. Soms moet ik wel eens mopperen over de slechte omschrijving van met name grammofoonplaten. Deze gaan dan wel onmiddellijk op mijn zwarte lijst. Maar in het algemeen ben ik niet ontevreden over het kopen op Ebay. Maar wel immer alert zijn op vreemde kwasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 15:36

Garyu

WW

Bij mij verdwijnt zo'n item na 60 dagen uit mijn lijst in ebay, geen idee hoe ik daar dan nog feedback op kan geven, ebay roept er in ieder geval nooit meer iets over.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:44:
[...]

Ga naar Ebay.nl klik op: mijn ebay en meld je zelf met je ebay pas & wachtwoord.
Ga naar gewonnen items en klik feedback geven aan. De rest is appeltje eitje.

Persoonlijk verleen ik pas feedback nadat de verkoper dit heft gegeven.

Veel verkopers willen dat de koper dat eerst doet maar zij kunnen voor wat mij betreft de boom in.
Ik koop een auction en geen feedback!
Nadat de verkoper zijn geld heeft ontvangen behoord hij pos.feedback verlenen, want jij hebt reeds aan je verplichtingen voldaan.
Jij zit dan nog steeds af te wachten of alles wel goed gaat en dat risico blijft gewoon voor de koper. Mij geen probleem hoor.Maar die feedback wens ik niet te "kopen".
Ik zie het lot nergens meer in mijn ebay webinterface.
Ik wil namelijk wel wat goede feedback gaan geven over het product; hij staat nu een half uurtje hier te loeien (de pics komen nog).

Opstelling:
Rotel RCD965BX
Arcam black box (DAC)
Versterker
Dali 606 speakers

Geluidservaring:
Disclaimer: om tot mijn mening te komen heb ik geen enkele vorm van meting uitgevoerd, dit ligt echter wel in het verschiet.

Ik heb 2 cd's gepakt tot nu toe (DSOTM, super audiocd) en een verzamelaar van de earring.
Beide heb ik gisteren op mijn NAD 705 receiver (met een arcam delta 110 als pre-amp) gedraaid, en ken ik vrij goed.

Het valt me op dat de opwarmtijd van de bak nihil is, na een halve minuut kwam er geluid uit, maar wel enigszins vervormd. Met name de definitie van de bassen vind ik tegenvallen, zelfs vergeleken met mijn vrij schone NAD doos.

Na een half uurtje is de definitie echter vooruit gegaan: je hoort ook echt de bas aardig hard inslaan bij bijvoorbeeld een drum oid. Gitaren klinken nog een beetje stoffig vind ik, een ietwat droog.

Hij staat nu pas half uur (ok 40 minuten nu :P) aan, maar hij gaat nog aardig wat uurtjes maken.

Bouwkwaliteit:
Vrij aardig, mooie dikke stalen bak, netjes afgerond.
Knoppen voelen goedkoop aan als je ze loshaalt (gewoon naar je toe trekken), en er zit geen alps potmeter achter (hebben we ook nog wat te modden). Knoppen is gewoon plastic, maar het loopt door de vrij goed lopende pot best aaardig. Aan-uit knop lijkt een klein beetje te schaven, maar moet ik even naar kijken.

Inputknop heeft maar 3 standen, mijns inziens echt te weinig als je geen losse pre-amp gebruikt.
RCA chassisdelen zijn ook gewoon van blik, terwijl de luidsprekerterminals verguld zijn. Dat zou ik zelf omgedraaid hebben (domweg omdat je ingangssignaal gevoeliger is).
Sockets zijn netjes verzonken onder de bovenplaat, alleen helaas geen mogelijkheid om de zaak van buitenaf te biassen :/.

Gelijkrichtbuis heeft een octal voet met maar 4 pinnen, dat voelde wel een beetje raar aan. (iets met loctal modelletjes gewend zijn).

De bak gaat morgen open met als aandachtspuntjes: binnenwerk qua bedrading en shielding, potmeters en trafo's.

Verpakking:
Ik heb erger gezien van Chinezen, maar het blijft onhandig dat er geen manual\specificatie (welke buisjes waren het ook al weer? :+) en factuur bij zit.
Veel piepschuimachtige meuk eromheen, dus de bak is vrij veilig vervoerd. Nadeel is wel dat alleen om de 300b's een doos zat (shuguang) en de rest gewoon in bubbeltjesplastic is getaped. Ook de merken van de andere buizen staan er niet op.

Morgen gaat de versterker met mijn tek kennismaken trouwens, voor een wat wetenschappelijker onderzoek.
Garyu schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:46:
Bij mij verdwijnt zo'n item na 60 dagen uit mijn lijst in ebay, geen idee hoe ik daar dan nog feedback op kan geven, ebay roept er in ieder geval nooit meer iets over.
Same here. Heb ook de URL niet meer (die je normaal via een mailtje krijgt). Mischien nog te achterhalen via Paypal, ga daar vanavond eens naar kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 29-02-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:00:
Klopt! Ik kon voor de speler ook geen feedback meer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hmmm kom net thuis, briefje van TNT in de bus, ze hebben geprobeerd een pakket te bezorgen waar ik 17,05 moet wel mijn pakketje uit china zijn want ik verwacht niets anders. Maar als de btw slechts 17,05 is dan valt me dat heel erg mee.

Vreemde is wel dat de track & trace van HongKong post nog steeds op "customs inspection" staat.

"Een pakket waarvoor een bedrag verschuldigd is wordt niet op zaterdag aangeboden" :(

omg wat stupide |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:28:
[...]

Klopt! Ik kon voor de speler ook geen feedback meer geven.
Indien jij feedback hebt gekregen voor je aankoop kan je altijd nog reageren op deze feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb dus geen feedback gehad.

Ik heb de kast open gehad, en weet niet of ik verwend ben, maar was er niet super enthousiast over.

Items:

1: Schroefjes slechte kwaliteit (threading is niet netjes, en niet even lang).
2: Ik durf de trafokappen niet nog eens los te halen, ivm de brakke schroefdraad.
3: De vernis op de onderkant en een van de trafokappen is niet helemaal strak.

Ben dan wel zelfbouwkasten gewend, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:52:
hmmm kom net thuis, briefje van TNT in de bus, ze hebben geprobeerd een pakket te bezorgen waar ik 17,05 moet wel mijn pakketje uit china zijn want ik verwacht niets anders. Maar als de btw slechts 17,05 is dan valt me dat heel erg mee.

Vreemde is wel dat de track & trace van HongKong post nog steeds op "customs inspection" staat.

"Een pakket waarvoor een bedrag verschuldigd is wordt niet op zaterdag aangeboden" :(

omg wat stupide |:(
Nou keurig toch, mooie klein bedrag en tja...jammer dat het nog ff wachten wordt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hehe tjah maja Maandag is hier ook niemand thuis... BTW bedrag valt me idd heel erg mee... vraag me serieus hoe ze bij dei 17,05 zijn gekomen.

btw zijn hier mensen die ervaring hebben met Fedex? (gebruikt timaudio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09 17:35
Chaoss schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:39:
hehe tjah maja Maandag is hier ook niemand thuis... BTW bedrag valt me idd heel erg mee... vraag me serieus hoe ze bij dei 17,05 zijn gekomen.

btw zijn hier mensen die ervaring hebben met Fedex? (gebruikt timaudio)
maak je niet druk, of wel :9 ; de naheffing komt binnen 3 weken, met BTW en voorschotprovisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Weet iemand wat een aurum cantus GRAND SUPREME moet kosten in nederland ?
Ik vind ze hier nergens, en vind het wel mooie speakers namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Boudewijn schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:09:
Weet iemand wat een aurum cantus GRAND SUPREME moet kosten in nederland ?
Ik vind ze hier nergens, en vind het wel mooie speakers namelijk :).
Die kosten rond de 13.000,00 tot 14.000,00 euro per paar.

Dat zijn namelijk de top modellen van AC.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Helaas niet te betalen voor moi dus :(.
Wel supermooie dingies, waar vind je die prijzen? Ik heb een noorse PDF gevonden, met 15k als prijs trouwens (wel omgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dikke man schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:01:
maak je niet druk, of wel :9 ; de naheffing komt binnen 3 weken, met BTW en voorschotprovisie.
Waarom moet dan eers al 17 euro aan de deur betalen? maar ik zie het vanzelf,
Boudewijn schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:54:
Helaas niet te betalen voor moi dus :(.
Wel supermooie dingies, waar vind je die prijzen? Ik heb een noorse PDF gevonden, met 15k als prijs trouwens (wel omgezet).
ze staan op de website van Pacific Audio voor: 13 151.,-
Boudewijn schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:05:
Ik heb de kast open gehad, en weet niet of ik verwend ben, maar was er niet super enthousiast over.

Items:

1: Schroefjes slechte kwaliteit (threading is niet netjes, en niet even lang).
2: Ik durf de trafokappen niet nog eens los te halen, ivm de brakke schroefdraad.
3: De vernis op de onderkant en een van de trafokappen is niet helemaal strak.

Ben dan wel zelfbouwkasten gewend, maar toch...
hmmm tjah details, belangrijkste is natuurlijk hoe hij klinkt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Chaoss schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:23:

hmmm tjah details, belangrijkste is natuurlijk hoe hij klinkt..!
Ik ga voor kwaliteit en ben kritisch (dat hoort men hier toch te weten :P).
Hij klinkt redelijk, maar die buizen moeten echt nog een tijdje inspelen gok ik. Het is nu nog net iets teveel 1 grote brij van geluid.

Op zich verder een heel aardig ding hoor. Ook grappig dat nergens afgeschermde kabel is gebruikt (nee geen coax en ook al geen manteltje om de kabel), dat is wel jammer maar niet echt merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het artikelnummer nog hebt kun je tot redelijk ver in de tijd met de zoekfunctie van eBay je aangekochte artikel terug vinden en alsnog feedback geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Zo, het beloofde foto-verhaaltje (er staan meer pics op: gallery: Boudewijn)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rabI54hDEeTNwAFkXt0nEt9g/full.jpg
Grote doos, arme TNT-employee (die trouwens kauwgomkauwend voor de deur stond :/).
Kostte me 23E trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JvwwcKUXGGwWWi4LKh2r1wUU/full.jpg
Netjes verpakt, we zien de 300B's in de blauwe doosjes.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zvY2N3h5nGG7Nw3kp7gHOIY5/full.jpg
Veel schuim, heel veel schuim.

De buisjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s8qTGz3tSffwuaati4zPolCD/full.jpg
Een van de voetjes van een 6P3P (ik heb de j versie, wat mil spec is) zit los. Buis functioneert wel prima.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zprJC9gEUafKgrOeHCRw4b6C/full.jpg
Voorkant...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wv0bHRJ8M813jcOEJw3G7wes/full.jpg
De gelijkrichtbuis zit er achterop. Buizen zijn btw naderhand wel rechtgezet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dtowW2y3YeZzlN9nRAhywDW5/full.jpg

Overzichtje. Brugcellen voor de gloei, jammer dat ze dat ook niet met een (paar) buis(jes) opgelost hebben, zou mi wel strak zijn geweest :).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XvFzzyQ6slW1JfwWXiiMcp7Q/full.jpg
Alles zit vrij strak in elkaar, is wel keurig. Of het haakse en parallele slim is, ivm storing is discutabel. We zien hier trouwens ook de pot van 3E oid.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fnhFkFqBlvbkcHrrC4GQR8xM/full.jpg
De c's zijn merkloze prut (samxon?) en zwaar ondergedimensioneerd zou ik verwachten.

Ook (!) mis ik een zekering... wat mi. een erger gebrek is.

Foto's op verzoek is altijd mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 01-03-2008 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:43:
[...]

. Ook grappig dat nergens afgeschermde kabel is gebruikt (nee geen coax en ook al geen manteltje om de kabel), dat is wel jammer maar niet echt merkbaar.
Zou zelf zeggen: wees blij dat het niet nodig is om af te schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:32

silitek

Tubes Only

@Boudewijn

Mooie foto's..maar nu het positieve 8) . Hoe klinkt tie?

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.