Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Het liefst zwart. Ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Bij Pacific audio hebben ze er 1, maar die is zilver.
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Eerst deze thread doorlezen en dan vind je het antwoord zelf:Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6basset schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:39:
Weet iemand of er een goede slimline surround receiver op de markt is uit china. En zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Het liefst zwart. Ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Bij Pacific audio hebben ze er 1, maar die is zilver.
Pimmetje651 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:44:
Zijn er eventueel ook personen die de China HiFi recievers (5.1 of meer) getest hebben ?Of daar reviews van hebben(gelezen) ?
Barry|IA schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:18:
[...]
Receivers schijnen achter te lopen op decoders en aansluitingen (HDMI).
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 12:00 ]
Hij begint aardiger te klinken.silitek schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 08:20:
@Boudewijn
Mooie foto's..maar nu het positieve. Hoe klinkt tie?
Staat nu weer uurtje aan met Jimi hendrix en dat begint telkens vloeiender eruit te komen, echt geen straf trouwens om goede muziek de hele dag te draaien.
Qua afscherming: tsja heel leuk zo zonder, m aar ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik een dikke trafo naast die bak zet (/me kijkt met een schuin ook naar een andere versterker hier
Hoeveel uur inspelen beschouwen jullie als reeeel voor die buizen? (niet voor de kabels svp
Ik dacht aan uurtje of 75-100.
Verwijderd
Ik kan het op het plaatje niet zo goed zien, maar wat zit er tussen de voor en eindbuizen voor caps? De koppelcaps zijn het belangrijkste.
Het inspelen heb je na een uurtje of 30-50 wel gehad.
dank je voor het advies !:).
Het ding zag er inderdaad degelijker uit dan bepaalde andere modellen die ik gezien heb.
Afscherming: zolang ik het niet hoor (en niet relevant weet te meten) ga ik er niets aan doen, maar hey... ik moet als beroeps-zeikerd toch ergens op zeiken.
Je bedoelt deze rode caps:
http://tweakers.net/ext/f/XvFzzyQ6slW1JfwWXiiMcp7Q/full.jpg (ik ga niet img'en,plaatje staat ook al op vorige page).
Lijken me gewone ordinaire polypropjes, maar dat kan ik niet funderen. Feit is dat ik dergelijke caps (wel van vishay) ook in mijn DIY model gebruik, en dat moet prima gaan.
Wel leuk om ze hier idd te vervangen, want chinese caps heb ik het niet zo op
Ben ik trouwens de enige die de capaciteit van de voeding laag vindt?
In mijn PP bak hangt *veel* meer, namelijk. (ok dat zijn ook meer buizen ,maar zelfs als je het per buis gaat bekijken).
Verwijderd
Zit de zekering niet in het chasisdeel waar het netsnoer in komt. Dit is de normale plek voor de zekering.Ook (!) mis ik een zekering... wat mi. een erger gebrek is.
De rode condensatoren lijken op wima type's als dit zo is en je wilt/kunt zelf modden. Dan zou ik die het eerst vervangen.
Capjes modden is idd wel een leuke optie
Verwijderd
Even iets heel anders, ik heb toch nog de LP van Jazz at the Pawnshop (2LP 180gr) binnengekregen (vriend van me dan). Iemand nog interesse? Anders gaat ie naar Ebay.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 15:01 ]
Verwijderd
@boudewijn capjes modden is bijna net zo iets als buizen swappen. Ik stond af en toe versteld van het verschil. Leuke foto's overigens!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 17:04 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik vind na 2 dagen luisteren trouwens de bas echt enorm loskomen, nooit geweten dat een buizenbak dat zo netjes kan definieren. Het is niet snoeihard, maar het klinkt echt goed. CD is trouwens piper at the gates of dawn (wss wel bekend).
Van de week eens meten, vandaag niet aan toegekomen.
Gaan we alle reviews btw hier in de ts pleuren, of gaan we die ergens anders bundelen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Zijn idd Wima'sVerwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:34:
[...]
Zit de zekering niet in het chasisdeel waar het netsnoer in komt. Dit is de normale plek voor de zekering.
De rode condensatoren lijken op wima type's als dit zo is en je wilt/kunt zelf modden. Dan zou ik die het eerst vervangen.
Vervangen door een goede MKP (clarity of intertechnic)
Hoor jij ook een "click", een seconde nadat je de versterker hebt uitgezet? Wat kan dat zijn? Het is onafhankelijk van de stand van de volumeregelaar.
Verwijderd
In al die tijd dat ik hier op deze thread rondhang heb ik geen tot weinig mensen gehoord over 6 kanaals-eindbakken. Mogelijk dat het te maken heeft dat de meeste alhier stereo-liefhebbers zijn en dus geen 'research' doen naar AV-apparatuur.JT schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:08:
Weet iemand of er ook een beetje leuke AV eindbakken te vinden zijnIk kon in de linkjes van de TS niks vinden iig...Leuke 6 kanaals eindbak ofzo.
Daarnaast denk ik dat er voldoende goede spelers (lees merken) op de nederlandse markt zijn en het waarschijnlijk ook niet interessant is dit spul uit china te laten overkomen.
je hoort echt een toonverschil als je het glaslichaam in de voet een beetje heen en weer drukt.
Is het de moeite waard om rich-ton hierover te gaan mailen? (ik vind het namelijk niet echt netjes). Ook is het zo dat de buis dus een heel klein beetje scheef staat.
Lijm van het voetje zit dus niet netjes op het glaslichaam waardoor er ook op de draadjes wat speling zit (de draden in het voetje).
Spanning die instort over de buizen.operatingeskimo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:05:
@Pavlof
Hoor jij ook een "click", een seconde nadat je de versterker hebt uitgezet? Wat kan dat zijn? Het is onafhankelijk van de stand van de volumeregelaar.
Je kunt een kortsluit-relaitje erop maken (die verbinding maakt bij het uitzetten, dus een breek-relais) en je uitgang kortsluit.
Kunnen de meeste versterkers wel tegen als ze uitstaan
Verwijderd
ja heb ik ook, 'k stoor me er verder niet zo aan. Ik hoor ook wat vreemde geluiden als ik eerst de buizen CD speler uitzet. Zou inderdaad wel die spanning zijn die 'instort' Hoe bevalt de Classic jou?operatingeskimo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:05:
@Pavlof
Je hebt wat capaciteit in je voeding, en die is er gewoon nog eventjes na het uitzetten van je versterker.
Op het moment dat je dit dus doet gaan de voedings-C's het overnemen, en die trek je dan leeg. Op het moment dat je op het punt bent dat de C's het niet meer aankunnen hoor je gekraak\plop. Dat is althans wat ik ervan weeg.
Doodnormaal te verhelpen door de uitgang kort te sluiten zoals ik al zei (op eigen risico).
Heb die 300B bak nog aan staan: wow het geluid gaat met de dag vooruit. Hij heeft uur of 20-24 nu aangestaan en het klinkt echt goed. Net Tommy aangehad van The who, en je hoort daar echt heel erg veel verschillende stemmen en geluiden. Ook de bas begint mooi diep te worden
Wel waar een nadeeltje gevonden: een netfilter mag er ook wel in, ik hoor tikken op de rest van het equipment als ik deze bak aanzet (en nee de andere apparaten doen dat onderling niet).
[ Voor 35% gewijzigd door Boudewijn op 02-03-2008 22:09 ]
Ik stoor me er ook niet echt aan en een beetje door de regels heen lezend (boudewijn) is het verder niet schadelijk. Hoe hij bevalt? Super. Ik heb hier een aantal versterkers gehad en deze voldoet helemaal. Hiervoor heb ik bijvoorbeeld een Shengya 10CS, 2 x 150watt hybride gehad maar die wordt op alle fronten overtroeft. En wat ik al eerder meldde; ik vind dat ie perfect bij rock muziek klinkt vanwege lekker rauw en clean gitaar geluid, maar ook bij lekkere zangeresjesVerwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:40:
[...]
ja heb ik ook, 'k stoor me er verder niet zo aan. Ik hoor ook wat vreemde geluiden als ik eerst de buizen CD speler uitzet. Zou inderdaad wel die spanning zijn die 'instort' Hoe bevalt de Classic jou?
Verder is het een mooi ding en dat die buizen niet helemaal rechtstaan t.o.v. de bovenplaat zie je alleen vanaf bovenaanzicht en niet vanaf vooraanzicht. Daar let ik verder niet meer op. BTW, de Yarland op hoogrendement fostex breedbanders klinkt ook helemaal niet verkeerd...
Hoi,JT schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:08:
Weet iemand of er ook een beetje leuke AV eindbakken te vinden zijnIk kon in de linkjes van de TS niks vinden iig...Leuke 6 kanaals eindbak ofzo.
Mogelijk is de Shengya P-200 (6 X 200watt) een leuke eindversterker of een Dussun D9.
Pacific Audio verkoopt de Dussun en de Shengya is op aanvraag.
(member of the Pacific Audio Team)
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Verwijderd
Yep die Classic weet inderdaad overtuigend muziek neer te zetten. Niet alleen rock maar ook Jazz en klassiek gaan in Triode heel fijn gevoelig :-) Ik heb er weer 6550 buizen in gezet ipv KT88 vind ik zelf in de meeste gevallen wat aangenamer klinken. Iets minder opdringerig lijkt wel. Het zijn alleen écht nuances hoor.operatingeskimo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:22:
[...]
BTW, de Yarland op hoogrendement fostex breedbanders klinkt ook helemaal niet verkeerd...
Tov mijn vorige versterker (Primare A30.1) heb ik nu toch wel een gigantische verbetering van het totale geluid. (incl de bas!) en dat voor de helft van de prijs

2 dingen die me direct opvallen: voedings snoer is wel erg dun, en het cd-laatje lijkt wat wiebelig, hij klinkt wel degelijk met open/dichtgaan.
Erg handig zo'n chineense "handleiding"... hoe zet ik nu de upscaling van 44.1 naar 88.2 of 176.4Khz?
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 03-03-2008 16:03 ]
Verwijderd
1.5m x25mm. European plug /Schuko plug. Audiophile Mains Power Cable. OFC fully shielded cable
Cd-loopwerk wiebelig. Ach... niet veel slechter of beter dan een gemiddelde cd-speler. Verwacht voor het geld geen TEAC VRDS-10 loopwerk.
Switchen van de uitgangssignaal kan alleen als de speler niet draait (dus niet in 'playmodus' staat) en dan middels de button 'display' kun je het geheel wijzigen en zie je in de display de juiste aanduiding staan. Vreemd genoeg blijken velen voor de 176,4 variant te kiezen..ik vind echter het hoog dan wat dun worden.
En mocht je buizen willen upgraden kun je me mailen of een DM sturen. Zoals je al hoorde van Boudewijn duurt het inspelen minimaal zo'n 20 á 24 uur. In het begin schrok ik ervan hoe ruk het allemaal klonk vanwege de niet ingespeelde buizen maar geleidelijk aan viel alles op zijn plek.
Anyway veel luisterplezier met je speler!!!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 16:52 ]
nahja via mijn sony klinkt het sowieso niet denderend, maar ik had vanmorgen een mailtje van timaudio dat de betaling voor mijn amp binnen is, helaas had hij de versterker niet in stock, dus hij kan hem pas over een week versturen, wel via airmail dus hopelijk heb ik de amp ook binnen een paar weken binnen.
Wat voor buisjes heb je in de aanbieding? en wat is de "winst"?
sowiezo laat ik de huidige buisjes eerst inspelen, vervolgens wil ik ook de nieuwe amp binnen hebben en ingespeeld voordat ik ergens buizen ga vervangen... om goed de verschillen te kunnen horen.
btw de interlink die ik erbij besteld had iet er wel goed uit! lekker degelijk/zwaar en de pluggen zien er netjes uit!
[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 03-03-2008 16:16 ]
Over buisjes aanbiedingen gesproken:
ik heb een doos 6N8S modelletjes liggen, NOS sovjet militaire spec.
Is dus een 6SN7, ik heb hier al een medebezoeker van deze thread blij mee gemaakt.
Russische HiFi, niet chinese
Heb net in Paypal's webinterface de transactie voor mijn amp opgezocht en even feedback gegeven. Dit kon nog gewoon via het linkje daarin
Vraagje: hoe zit dat nou met die invoerbelasting? Waarom EN aan de deur wat geld betalen EN een factuur naderhand krijgen? Of zie ik iets heel verkeerd.
volgens mij is dat niet zo, ik heb er al een factuur bij gekregen van TNT (van die 8,55 en 8,50), staat nergens op dat er nog een factuur komt, staat ook op die factuur "douane waarde EUR 45" dus totaal 17,05 betalen lijkt me dan wel correct.Boudewijn schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:37:
Vraagje: hoe zit dat nou met die invoerbelasting? Waarom EN aan de deur wat geld betalen EN een factuur naderhand krijgen? Of zie ik iets heel verkeerd.
Wellicht dat het bij hogere bedragen wel in 2x gaat, want deze sticker zit op mijn factuur:
opzich wel logisch, stel dat je 150,- belasting moet betalen, kan me voorstellen dat ze dan aan de deur een kleiner bedrag innen als voorschot en de rest via rekening want wie heeft er tegenwoordig nog zoveel contant geld in huis?Zie bijgevoegde factuur/nota
Let op!!! bij uitreiking verschuldigde kosten innen volgens distributielijst zie tevens bijgevoegde factuur voor definitief te innen bedrag
[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 03-03-2008 16:51 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Boudewijn op 03-03-2008 16:55 ]
Verwijderd
Leuk. ik lees veel goede verhalen over de speler. Schijnt qua prijs/prestatie een aardige topper te zijn, veel luisterplezier!
enuhh. al een versterkerkeuze gemaakt?
Dus besloten de classic 16.6 te bestellen bij timaudio. betaling is gedaan, cd-speler word binnen nu en een week verstuurd via airmail.
het netsnoer kun je gelukkig vervangen. Ebayer richton verkoopt leuke powerchords. Ik heb al twee bij hem aangeschaft voor minder dan 50 euro (De kabel is zo stug dat je die ook meteen kunt gebruiken om inbrekers mee dood te knuppelen)
Heeft dat echt nut zo'n ploertendoder? Verbeterd het bij jou het geluid? Het ziet er wel stoer uit
@Chaoss
Dan hebben we bijna dezelfde set. Welke speakers heb je?
Ksssst, weg jij .operatingeskimo schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:24:
Heeft dat echt nut zo'n ploertendoder? Verbeterd het bij jou het geluid? Het ziet er wel stoer uit
Voor we weer met zijn allen in de loopgraven liggen.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2
Hoe klinkt dat nou zo'n fostex? Ik had het er met een vriend toevallig vorige week over. Hij vond het helemaal top.Ik denk er over om namelijk speakers voor op kantoor te kopen. Was van plan om op marktplaats leuke speakers voor rond de 400E te halen, of een Aurum Cantus. Hij was zo enthousiast over breedbanders en nu ik jou er zo enthousiast over hoor, vraag ik me af of het de moeite waard is om daar wat onderzoek in te steken. Ik heb nu Dali Ikon6 speakers. KLinkt een breedbander nou heel anders? Ik associeerde het altijd met autoradio;s(blijkbaar fout gedacht).operatingeskimo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:22:
[...]
hoogrendement fostex breedbanders klinkt ook helemaal niet verkeerd...
Van Boudewijn sovjet NOS 6H8C buisjes gekocht. Ik heb ze nog niet goed beluisterd, maar na een snelle luistersessie van 10 minuten kan ik al wel zeggen dat het anders klinkt. Het lijkt wel of er meer bas aanwezig is. Daarnaast lijkt het wat gedetailder dan de standaard buisjes. Heb helaas pas na het weekend weer tijd om echt goed te luisteren
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
* Boudewijn heeft er nog een stuk of 50, dus kom maar jongens
[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 03-03-2008 20:43 ]
Hahaha. Je hebt hebt ergens wel gelijk.Boudewijn schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:26:
[...]
Ksssst, weg jij .
Verwijderd
ff..kort dan..plaatsing neemt ietswat toe..Dat is het enige concrete dat ik er nu over kan zeggen. Verder heb ik nog wel wat bewoordingen maar daar die kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen en dus vertel ik ze maar niet voor we inderdaad met zijn allen (weer) in de loopgraven liggen met de voor -en tegenstanders van kabels.Boudewijn schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:26:
[...]
Ksssst, weg jij .
Wil je meer weten stuur een DM'tje
Ben op het moment bezig met een setje impulse 34 tranmissielijn speakers, maar de verkoopster is nogal wispelturig... de advertentie heeft al 2x een paar dagen op marktplaats gestaan en weer weggehaald omdat ze steeds twijfelt of ze de speakers wel wil verkopen... sommige mensenoperatingeskimo schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:24:
@Chaoss
Dan hebben we bijna dezelfde set. Welke speakers heb je?

Verwijderd
Hé gefeliciteerd! Leuk hoor. Ik ben benieuwd hoe die in jou setting gaat klinken! Je vrouw heeft trouwens een goed gehoor zeg! Ze wist in amper twintig min. feilloos de verschillen te omschrijven tussen Triode en UL in een voor haar onbekende luisteromgeving. Ik hoop dat jullie veel plezier aan de Classic gaan beleven! Ik doet dat in ieder geval wel. Mede dankzij alle info die ik op dit prachtige forum heb verzameld!Chaoss schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:26:
Yup wordt de classic 16.6 ! samen met mijn vrouw besloten, sinds de luister sessie bij jouw vond ze het ineens wel erg interessant, ze wist van tevoren daadwerkelijk niet dat het zo goed/sfeervol kon klinken, en ze had direct gehoord dat ze de voorkeur gaf aan de Triode stand en ik twijfelde daar ook over dus dat wat echt het enige gebrek aan de shuguang 502amp.
Dus besloten de classic 16.6 te bestellen bij timaudio. betaling is gedaan, cd-speler word binnen nu en een week verstuurd via airmail.
Als je nog een upgrade voor de voorversterking zoekt heb ik eventueel nog wel een paar zo goed al nieuwe Siemens buisjes voor je.Bij interesse mail je maar even.
Absoluut de moeite waard om je in te verdiepen. Het heeft voordelen en nadelen. Het belangrijkste is dat ze een enorm open en gedetailleerd middengebied hebben dat je nergens anders aantreft maar vaak zijn ze wat minder in de lage tonen, afhankelijk van de kast waarin je ze stopt.hemaworst schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:40:
[...]
Hoe klinkt dat nou zo'n fostex? Ik had het er met een vriend toevallig vorige week over. Hij vond het helemaal top.Ik denk er over om namelijk speakers voor op kantoor te kopen. Was van plan om op marktplaats leuke speakers voor rond de 400E te halen, of een Aurum Cantus. Hij was zo enthousiast over breedbanders en nu ik jou er zo enthousiast over hoor, vraag ik me af of het de moeite waard is om daar wat onderzoek in te steken. Ik heb nu Dali Ikon6 speakers. KLinkt een breedbander nou heel anders? Ik associeerde het altijd met autoradio;s(blijkbaar fout gedacht).
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:39:
@chaoss..ik weet ff niet meer welke impulse ik gehoord heb maar man! Wat een geluid..jammer dat een klant me net voor was anders had ik ze zelf gekocht! De showroommodellen gingen er namelijk uit!
hoe lang is dat geleden? want de impulse transmisselijn zijn van begin jaren 90 (impulse 34, 44, 54 en 94). zien er allemaal zo uit:

alleen de grote is verschillend de typenummers staan voor het aantal liters inhoud. website van de bouwer: http://www.audiowise.nl/
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 03-03-2008 22:57 ]
Verwijderd
Echter een klant vroeg specifiek naar de impuls en toen kon de eigenaar van de zaak zich nog herinneren dat hij een set had staan. Toen ik de impuls weer's hoorde was verrast over het geluid. Vandaar showroommodel.
hmmm 500 dollar is 330,- euro... dan is die 240,- een aanslag van 75%vinz98 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:07:
Nou , mijn naheffing (vandaag op de mat gevallen) is via FEDEX 240 euro met een pakketwaarde van 500 USD. Dat klopt ook niet echt, ik kom dan op 100 euro...

heb je hier nog werk van gemaakt en is er wat uitgekomen??
ben hier wel beneiwud naar mijn pakketje van timaudio wordt ook met fedex verstuurd... anders kan ik beter vragen of hij het per TNT of DHL wil versturen.
Mijn Cayin is door Tim ook verstuurd via Fedex. Kreeg een naheffing waarvan de berekening ook voor geen meter klopte. Heb Fedex gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. Naam op geschreven van de dame die ik aan de lijn kreeg, want die vertelde me dat het idd niet klopte en dat de factuur opnieuw gemaakt ging worden.
En dit is gebeurd in oktober vorig jaar........ Nooit meer iets van gehoord
Edit
Alleen had ik Tim wel de pakketwaarde op de papieren laten splitsen in pakketwaarde en daadwerkelijke verzendkosten
[ Voor 59% gewijzigd door fivepack op 04-03-2008 14:57 ]
Binnenkort hoop ik mijn Aurum Cantus Leisure 2 luidsprekers in huis te krijgen. Nu wil ik hier een apart setje van maken en ben ik dus nog opzoek naar een leuke buizen versterker. Wat raden jullie aan? En heeft iemand deze speakers met bepaalde chinezen draaiend gehad?
Heb in eerste instantie mijn oog laten vallen op o.a. de Yaqin 300B, Yarland FV 35-A, Music Angel 845 maar misschien dat goedkopere amps wat beter tot hun recht komen met deze speakertjes? Ik denk dan bijv. aan de Yarland FV34 CIII, de Yaqin MC-100B of iets met KT88 buizen (bijv. Relyon).
Mijn classic werd door Tim met fedex verstuurd en en tot op heden geen belasting betaald.Chaoss schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:52:
ff een quote uit een oud topic:
[...]
ben hier wel beneiwud naar mijn pakketje van timaudio wordt ook met fedex verstuurd... anders kan ik beter vragen of hij het per TNT of DHL wil versturen.
Verwijderd
uh..alle door jouw genoemde amps zijn allemaal goeie mogelijkheden. Ik zou, denk ik, niet snel beginnen aan een Music angel ivm dat de meeste, voor zover ik gehoord/gelezen heb, de aarding niet goed voor elkaar hebben. Maar verder...Yarland is via een nederlandse importeur verkrijgbaar en dan heb je dus mooi garantie.rhodes54 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:05:
Ik wil graag de volgende vraag bij jullie neerleggen:
Binnenkort hoop ik mijn Aurum Cantus Leisure 2 luidsprekers in huis te krijgen. Nu wil ik hier een apart setje van maken en ben ik dus nog opzoek naar een leuke buizen versterker. Wat raden jullie aan? En heeft iemand deze speakers met bepaalde chinezen draaiend gehad?
Heb in eerste instantie mijn oog laten vallen op o.a. de Yaqin 300B, Yarland FV 35-A, Music Angel 845 maar misschien dat goedkopere amps wat beter tot hun recht komen met deze speakertjes? Ik denk dan bijv. aan de Yarland FV34 CIII, de Yaqin MC-100B of iets met KT88 buizen (bijv. Relyon).
Yaqin MC100-B is, volgens Koifarm, een mooi amp ivm de prijs/kwaliteit verhouding. Wat is de gevoeligheid van de speaker ookal weer. De Yaqin 300B heeft best hoge rendementspeakers (89-90dB>) nodig om het geheel goed aan te sturen. Da's het enige.
Verwijderd
ff een quote uit een oud topic:
[...]
[/quote
TNT ? houd er dan wel even rekening mee dat die "vrolijk" met een naheffing komen wat mij toen overkomen is met een CD speler die ik toen bij Cattylink gekocht heb dus ........
Ik heb zelf de Yaqin 300B. Ik vraag me af of de Aurum cantus Leisure2 speakers het goed zullen doen met hun 89db. Ik heb mijn Yaqin 300B op de speakers van mijn vader gehoord(89db) en bij sommige muziek stukken (Arvo Part, heel lage orgel bas lijn) leek hij het wat moeilijk te krijgen. Hij heeft nu de MC-100B en daar klonk het wat krachtiger op. Ik weet niet waar je woont, maar je bent van harte welkom om langs te komen in Ede, zodra je je speakers hebt.rhodes54 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:05:
Over een week of 3 hoop ik ook de Reylon KT88 versterker binnen te krijgen(als de boot opschiet).
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Zou ik mogen vragen wat je betaald hebt?rhodes54 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:05:
Binnenkort hoop ik mijn Aurum Cantus Leisure 2 luidsprekers in huis te krijgen.
En waar ?
Verwijderd
Een 10 Watt buizen versterker zoals de 300B heeft het liefst speakers met 93 db of meer. Heb je speakers rond de 90db is een 20 Watt buizenversterker het minimum. Bij 87 db raad ik 40 Watt of meer aan.Ik heb zelf de Yaqin 300B. Ik vraag me af of de Aurum cantus Leisure2 speakers het goed zullen doen met hun 89db. Ik heb mijn Yaqin 300B op de speakers van mijn vader gehoord(89db) en bij sommige muziek stukken (Arvo Part, heel lage orgel bas lijn) leek hij het wat moeilijk te krijgen. Hij heeft nu de MC-100B en daar klonk het wat krachtiger op. Ik weet niet waar je woont, maar je bent van harte welkom om langs te komen in Ede, zodra je je speakers hebt.
Over een week of 3 hoop ik ook de Reylon KT88 versterker binnen te krijgen(als de boot opschiet).
Verdere optie is bi-ampen b.v. een 300B versterker voor hoog en een PP KT88 of hypex ucd met buizentrap voor midlaag.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 21:56 ]
Bij de verkoper thuis ff beluisterd klonk ok, geen kraakje te bekennen! dus 180 euro betaald, en op de achterbank die hap, zijn wel zware joekels van 20Kg per stuk. Dus voor de verandering geen Chineese kwaliteit maar oer Hollandse kwaliteit... nouhja ze zijn wel gebouwd door Keith Marshall.
Heb ze nu aangesloten om mijn aftandse sony midi versterker met de Mhzs cd33 als bron, echt belachelijk hoeveel beter dit al klinkt! Zodra de Classic 16.6 binnen is is het pas echt feest

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 04-03-2008 22:53 ]
Even een tip voordat je wat voorbarig een aantal luistersessies hebt ingepland. De Aurum Cantus luidsprekers moeten nog een behoorlijke tijd inspelen voordat het geluid zijn juiste vorm krijgt. Bij mijn luidsprekers (ook afkomstig van Apple by the way) duurde het ongeveer 3 weken = ca 80 uur, voordat de tweeters "zich openden".
Ze doen het overigens goed met mijn Chinees, de G&W TW 2006-X. Tsja geen buizen dus.
Verwijderd
Uhm... deze speakertjes zijn zó goed dat ze niet snel de beperkende factor voor een versterker zullen zijn. Dan bedoel ik natuurlijk wel de kwaliteit en even niet de gevoeligheid. Je kunt er echt een superset op aansluiten zonder die tekort te doen. Ze zijn heel goed schaalbaar.rhodes54 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:05:
Ik kon de 2SE best spelen op de Yarland 34A. Het ging niet superhard maar er kwam wel veel muziek uit.
Voor de rest ligt het natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan de ruimte waar je gaat spelen en hoe hard je wilt kunnen spelen hoeveel vermogen je nodig hebt. In een kleine kale kamer kun je met 10W al echt hard spelen. In een grote kamer (>50m²) met veel tapijt en dikke gordijnen wordt 10W een probleem en heb je >20W nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 04:49 ]
Verwijderd
Gefeliciteerd met je aanschaf. Heb je de speakersunits nog kunnen bekijken? Of de 'rubberen ophanging' nog in orde zijn en er geen deukjes in de tweeters zaten? Zal inderdaad een feest worden wanneer de classic binnen komt...in ieder geval koop je hierna nooit meer die sony-bagger.Chaoss schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:50:
yesss, ben sinds vanavond eigenaar van een setje Impulse 34! kreeg een mailtje dat hij ze toch wou verkopen, ik denk direct bellen en ophalen voordat bij zich weer bedenkt!
Bij de verkoper thuis ff beluisterd klonk ok, geen kraakje te bekennen! dus 180 euro betaald, en op de achterbank die hap, zijn wel zware joekels van 20Kg per stuk. Dus voor de verandering geen Chineese kwaliteit maar oer Hollandse kwaliteit... nouhja ze zijn wel gebouwd door Keith Marshall.
Heb ze nu aangesloten om mijn aftandse sony midi versterker met de Mhzs cd33 als bron, echt belachelijk hoeveel beter dit al klinkt! Zodra de Classic 16.6 binnen is is het pas echt feest
@jip2..G&W TW 2006-X is toch een mooie amp! Ik heb hem zelf overwogen ter vervanging van mijn Musical fidelity A1 versterker.
Baseer je dit ergens op (rekenmodel ofzo)? Of zijn dit jouw luisterbevindingen? Gewoon nieuwsgierigheid hoor en niet bedoelt als flame. Overigens heb je al naar de 6N3P-EV buis geluisterd? En wat vind je van de buis?Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:45:
Een 10 Watt buizen versterker zoals de 300B heeft het liefst speakers met 93 db of meer. Heb je speakers rond de 90db is een 20 Watt buizenversterker het minimum. Bij 87 db raad ik 40 Watt of meer aan.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 09:04 ]
Verwijderd
Super!! Gefeliciteerd man, dat gaat vast heel strak klinken straksChaoss schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:50:
yesss, ben sinds vanavond eigenaar van een setje Impulse 34! kreeg een mailtje dat hij ze toch wou verkopen, ik denk direct bellen en ophalen voordat bij zich weer bedenkt!
Verwijderd
Met je cdspeler op die doos doe jij je "Nick" wel eer aan.Chaoss schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:32:
niet kunnen bekijken... Impulse speakers zijn rondom bekleed en volgens mij kun je dat niet zo ff wegtrekken. Maar ze klinken iig goed zuiver.
paar brakke pics, gister gemaakt int donker zonder flits dus wazig
[afbeelding]
[afbeelding]
Normaal ben ik juist erg opruimerig en ordelijk
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 05-03-2008 13:56 ]
Ik heb een yarland 34C met deze speakers. En kwa geluidssterkte kan deze mijn logitech z560 aan. Alleen 1000 maal beter kwaliteitVerwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 04:47:
[...]
Uhm... deze speakertjes zijn zó goed dat ze niet snel de beperkende factor voor een versterker zullen zijn. Dan bedoel ik natuurlijk wel de kwaliteit en even niet de gevoeligheid. Je kunt er echt een superset op aansluiten zonder die tekort te doen. Ze zijn heel goed schaalbaar.
Ik kon de 2SE best spelen op de Yarland 34A. Het ging niet superhard maar er kwam wel veel muziek uit.
Voor de rest ligt het natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan de ruimte waar je gaat spelen en hoe hard je wilt kunnen spelen hoeveel vermogen je nodig hebt. In een kleine kale kamer kun je met 10W al echt hard spelen. In een grote kamer (>50m²) met veel tapijt en dikke gordijnen wordt 10W een probleem en heb je >20W nodig.
Verwijderd
Verwijderd
Dit is een door mij gebruikte algemene regel waar natuurlijk altijd uitzonderingen op zullen zijn. Mijn ervaring is dat deze regel goed werkt.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:57:
Baseer je dit ergens op (rekenmodel ofzo)? Of zijn dit jouw luisterbevindingen? Gewoon nieuwsgierigheid hoor en niet bedoelt als flame. Overigens heb je al naar de 6N3P-EV buis geluisterd? En wat vind je van de buis?
Verder ben je verschrikkelijk afhankelijk van welk type en merk luidspreker je gebruikt. Er zijn luidsprekers die in het laag verschrikkelijk veel vermogen nodig zijn, dan kom je met een buizenversterker snel vermogen en controle te kort. Het bestuderen van impedantie en spl curve van de luidsprekers kan teleurstelling achteraf grotendeels voorkomen. Luidsprekers die een zeer lage impedantie vertonen bij de lage frequenties vragen veel vermogen en controle van de versterker.
Over de 6N3P-EV buis, deze vindt ik mooier als de chinesche 6N3 buizen. Breder geluidsbeeld veroorzaakt door een mooier mid/hoog geluid. Maar de 6N6P klinkt voor mij nog steeds het mooiste. Ik heb nu twee identieke buizen uitgangstrappen op mijn shanling en kan daarom Ecc99/6n6p en 6n3,2c51,5670 types gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 21:51 ]
Exact..volgens mij moet dat kunnen. ken de impulse speaker wel. Zeker een goede keuze. Niet echt van Nederlandse bodem natuurlijk dan moet je Visonik hebbenVerwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:47:
@Chaos, kun je van de impulse niet het bovenkantje opliften en de bekleding er af halen? Zo werkte dit wel bij mijn oude BNS speakers.
Succes met je aankoop...zacht prijsje ook
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Je kan er bijna vergif op innemen dat die doos n.l. zo ook muziek gaat maken!Chaoss schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:51:
nah wacht ff totdat ik de versterker binnen heb voordat ik alles een plaatsje geef, dit is puur ff om de cd-speler alvast in te spelen... en aangezien de interlink niet langer is..
Normaal ben ik juist erg opruimerig en ordelijk

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:43:
[...]
Met je cdspeler op die doos doe jij je "Nick" wel eer aan.
Vind je?
Hier staat op mijn bureau (2.5m) :
3 schermen,
slordige 50-60 buisjes.
Kilometertje draad.
10cm aan papier (administratie:z).
stereosetup
cd's
soldeerbout.
paar keyboards.
meuk
meuk
meuk
Ontopic: die 300b klinkt momenteel gewoon goed, geloof dat hij wel ingespeeld is
Verwijderd
'Ik heb de buizen ontvangen maar deze buis is niet gelijkwaardig aan de 6N3 buis, de gloeidraden van de 6N3 buis zitten tussen pen 4 en 5 terwijl de gloeidraad van de buisjes welke ik van jou heb mogen ontvangen tussen pen 1 en 9 zitten volgens de datasheet.
En bij het meten in de versterker zit inderdaad de gloeispanning op 4 en 5
Dus jammer, want ik zocht eigenlijk een gelijkwaardige buis voor de 6N3'.
Ik snap hier geen moer van

en bedankt voor je reactie..passen de 6N3P ook in de MHZS speler?
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:45:
Een 10 Watt buizen versterker zoals de 300B heeft het liefst speakers met 93 db of meer. Heb je speakers rond de 90db is een 20 Watt buizenversterker het minimum. Bij 87 db raad ik 40 Watt of meer aan.
Je kunt het wel gewoon uitrekenen: 10logP + rendement speaker +3dB (2 speakers) -10log(8/impedantie)- 6dB per verdubbeling 1 meter luisterafstand + (3dB voor elke wand die dichtbij staat x reflektie vd wand). Dat geldt voor een puntbron zoals een monitorluidspreker.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:57:
Baseer je dit ergens op (rekenmodel ofzo)? Of zijn dit jouw luisterbevindingen?
In feite zoeken we alleen maar naar de oppervlakte over welke de akoestische energie zich verspreid, die we dan logaritmisch vertalen.
Uitleg: stel je voor: een bol met een straal van een meter om de luidspreker. Als de straal 2m wordt wordt hetzelfde vermogen uitgesmeerd over een 4x zo groot oppervlak (10log4=6dB). Staat de speaker tegen een muur is het een halve bol en krijg je er dus vermogen bij. Bij bv een betonnen muur met 99% reflektie is dat dus 2x (3dB). Dit geld natuurlijk vooral voor de lage tonen. Bij de steeds sterker bundelende hoge tonen wordt dat effect steeds minder. Met de afstanden tot de wanden tune je dus het geluid. En die reflekties verstoren natuurlijk ook de fasejuistheid van de weergave. Is de sterkte van het gereflekteerd geluid 10x zoveel als het direct uitgestraalde geluid kun je het geluid niet meer plaatsen. De galmstraal (uit te rekenen adhv de nagalmtijd en volume vd ruimte) is het punt waar bijde even luid zijn.
De impedantie: voor een 4 Ohm Ls heb je 2x zoveel vermogen nodig, oftewel je verliest 3dB.
Even s-i-m-p-e-l:
voor een 2x10W versterker met speakers van 89dB @6Ohm op 2,5m luisterafstand wordt het:
10+89+3-1-8+(3plaf+1.5zijw+1.5vl)=99dB op je luisterplek. Voor jou om te bepalen hoe hard je nodig hebt. 99dB is niet heel zacht.
6H3p(cyrillisch) =! 6N3Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:47:
@koifarm..ik heb een setje 6N3P-EV verkocht via marktplaats aan iemand en die de volgende reactie gaf:
'Ik heb de buizen ontvangen maar deze buis is niet gelijkwaardig aan de 6N3 buis, de gloeidraden van de 6N3 buis zitten tussen pen 4 en 5 terwijl de gloeidraad van de buisjes welke ik van jou heb mogen ontvangen tussen pen 1 en 9 zitten volgens de datasheet.
En bij het meten in de versterker zit inderdaad de gloeispanning op 4 en 5
Dus jammer, want ik zocht eigenlijk een gelijkwaardige buis voor de 6N3'.
Ik snap hier geen moer vanAls dat zo is, wat de koper zegt, dan zou de buis toch ook niet kunnen functioneren in mijn speler of wel? Snap jij hier iets van???
en bedankt voor je reactie..passen de 6N3P ook in de MHZS speler?

6N3P(EB)=5670=2C51=396A dubbeltriode die in de MHZS CD33 zit

6N3=EY82 diode rectifier tube
Nu nog even een stukje persoonlijk drama

Appeltje had me ivm verkeerde levering een kabel beloofd bij te voegen bij de MHZS. Die zat er dus niet bij. Nadat ik hem even fijntjes had uitgelegd dat wij hier in het westen niet zo geweldig reageren op niet nagekomen beloftes (=gezichtsverlies) en je dan beter niets kunt beloven, heeft hij per direct een mooie inbrekerdoodknuppelaar (powerchord) opgestuurd.
Was ik gisteren toevallig niet thuis (ben net bij healthcity begonnen) is de postbode met het pakje langsgeweest. Dus een briefje gekregen dat ik m vandaag bij het postkantoor op kan halen.
Ik vandaag geweest om mijn gratis pakketje op te halen... zegt die juffrouw/
Nu kan ik dus met geen mogelijkheid mijn pakketje ophalen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 01:50 ]
zoek kant en klare kabel van 2,5-3meter compleet met banaan stekkers, en dan een beetje dik en stevig afgewerkt... als ik de prijzen hier zo bekijke kan ik beter een setje bij richtonaudio bestellen
Als tweaker maak je toch zelf kabels DIY cat6 speakerkabel. Kost geen drol beetje werk dat wel..maar goed resultaatChaoss schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:14:
Ben nu wat op zoek naar goede luidspreker kabels (neej geen discussie) zit ik wat op marktplaats en internet kijken.... echt idioot wat ze ervoor durven vragen, onder de 75 is bijna niets tev inden.
zoek kant en klare kabel van 2,5-3meter compleet met banaan stekkers, en dan een beetje dik en stevig afgewerkt... als ik de prijzen hier zo bekijke kan ik beter een setje bij richtonaudio bestellen
http://www.venhaus1.com/diycatfivecables.html
Of deze voor meer DIY:
http://www.platenspeler.com/diy/nl_index.html
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 06-03-2008 08:42 ]
en als je ziet datje voor 4 banaan plugjes al 10-20 euro kwijt bent, en je dan bij richtonaudio voor 50 euro een complete kabel incl verzendkosten hebt. die er degelijk uitziet, netjes afgewerkt gesleeved en al.
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 09:03 ]
Tja, "It's your call"..wil je een 'goede" kabel en voor weinig op de 1ste rij zitten is een DIY kabeltje een altenatief. W&M is ook een oplossing niet te duur en goede kwaliteit.Chaoss schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:51:
zelf kabels maken heb ik dus echt een hekel aan![]()
en als je ziet datje voor 4 banaan plugjes al 10-20 euro kwijt bent, en je dan bij richtonaudio voor 50 euro een complete kabel incl verzendkosten hebt. die er degelijk uitziet, netjes afgewerkt gesleeved en al.
Verwijderd
Maar goed verwarrend werkt het wel want op mijn chinese dubbeltriode staat 6N3..Maar goed ik heb de buis aangeboden als zijnde een 5670 buis en niet als 6N3.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 09:40 ]
Nu begin ik ook even te twijfelen want ik lees net het volgende:Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:48:
[...]
6H3p(cyrillisch) =! 6N3
[afbeelding]
6N3P(EB)=5670=2C51=396A dubbeltriode die in de MHZS CD33 zit
[afbeelding][afbeelding]
6N3=EY82 diode rectifier tube
"So basically what you are saying is that the cross reference of the 6N3 tube is either the 5670/JAN, or 5670WA? And also the cross-reference that was passed on to me for the 6N3's being replaced by either the 6U3 or the EY82 tubes are incorrect?"
"Yes, 6U3 & EY82 are NOT a cross-ref. for 6N3."
Ik heb net een paar RCA 5670's gekocht als vervanger voor 6N3's. Gaat dit nou werken of niet?

Ze komen in dit ampje wat ik net voor 0,99 GBP heb gewonnen (+ 95 verzendkosten/insurance). Prima prijsje voor een speelbakje lijkt me.
... tjee... waar lijkt ie nou toch op?
[ Voor 11% gewijzigd door rhodes54 op 06-03-2008 10:29 ]
Verwijderd
Ronny
Verwijderd
Hei, die versterker ben ik me begonnen, een superding voor zijn geld. De 5670 buizen moeten hier prima inpassen. Ik heb de eindbuizen vervangen voor JJ EL84. Speelde super.rhodes54 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:25:
[...]
Nu begin ik ook even te twijfelen want ik lees net het volgende:
"So basically what you are saying is that the cross reference of the 6N3 tube is either the 5670/JAN, or 5670WA? And also the cross-reference that was passed on to me for the 6N3's being replaced by either the 6U3 or the EY82 tubes are incorrect?"
Ik heb net een paar RCA 5670's gekocht als vervanger voor 6N3's. Gaat dit nou werken of niet?
Ze komen in dit ampje wat ik net voor 0,99 GBP heb gewonnen (+ 95 verzendkosten/insurance). Prima prijsje voor een speelbakje lijkt me.
[afbeelding]
... tjee... waar lijkt ie nou toch op?![]()
Verwijderd
In 1 woord: ja.rhodes54 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:25:
[afbeelding]
Het is ook wel eenvoudig te redeneren: die chinezen zijn te lui om de p er achter te zetten. En dat kleine versterkertje heeft helemaal geen gelijkrichtbuizen maar 2 6N3p/5670/2C51/6385/396A dualtriode vv-buisjes.
De 'beste' eindversterkerbuizen voor de EL84 zijn trouwens Sovtek EL84M (van Military). Longlife en goede neutrale klank.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 14:40 ]
Ik was er toevallig net achtergekomen via de Yarland website, waar keurig netjes 5670 tussen haakjes achter 6N3 staat.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:38:
In 1 woord: ja.
Het is ook wel eenvoudig te redeneren: die chinezen zijn te lui om de p er achter te zetten. En dat kleine versterkertje heeft helemaal geen gelijkrichtbuizen maar 2 6N3p/5670/2C51/6385/396A dualtriode vv-buisjes.
De 'beste' eindversterkerbuizen voor de EL84 zijn trouwens Sovtek EL84M (van Military). Longlife en goede neutrale klank.
Ik ben overigens benieuwd naar die EL84M, want ik hou op zich van een neutrale sound die lekker open, rustig en dynamisch is. Maar eerst de standaard EL84's maar eens goed beoordelen.
[ Voor 30% gewijzigd door rhodes54 op 06-03-2008 14:56 ]
Ik ga een 2A3 of 300B beluisteren en in ieder geval een KT88 amp bestellen op korte termijn.
Die kan altijd nog naar mijn vader of zwager, want die zijn ook helemaal verliefd geworden op de buisjes.
Ook nog naar 34B's gekeken? Dan heb je de bekendere eindbuizen wel gehoord
[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 06-03-2008 15:47 ]
Leuk ampje, klinkt ook erg goed...ik heb ook zo'n Mengeu Ariarhodes54 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:25:
[...]
Nu begin ik ook even te twijfelen want ik lees net het volgende:
[afbeelding]
Staat al een tijd moederziel alleen op zolder
Over de 6N3..Voor deze amp heb ik hier 3 verschillende buizen liggen......mooi dat ze geen van alle niet werken op de Mengeu

Yup, ik weet het. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik een amp wil hebben waar KT88 eindbuizen in worden gebruikt. Voorlopig is de Yaqin 100B prijstechnisch de beste optie.Boudewijn schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:06:
KT88 != buisjes, verder wel leuk.
een EL34 heb ik nog nooit gehoord maar op één of andere manier spreekt het me niet aan. Misschien heb ik het wel helemaal mis hoor.
Ik ben in ieder geval een groot 300B fan.
Wat gek. Ik neem aan dat je zeker weet dat ze goed zijn?silitek schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:06:
Leuk ampje, klinkt ook erg goed...ik heb ook zo'n Mengeu Aria![]()
Staat al een tijd moederziel alleen op zolder....niets te doen.
Over de 6N3..Voor deze amp heb ik hier 3 verschillende buizen liggen......mooi dat ze geen van alle niet werken op de Mengeu
Ik zal dan eerst maar gaan meten voordat ik er mijn 5670's in prik.
Het is een eigen soort geluid, net als een 300b vs een kt88.rhodes54 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:14:
[...]
Yup, ik weet het. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik een amp wil hebben waar KT88 eindbuizen in worden gebruikt. Voorlopig is de Yaqin 100B prijstechnisch de beste optie.
een EL34 heb ik nog nooit gehoord maar op één of andere manier spreekt het me niet aan. Misschien heb ik het wel helemaal mis hoor.
Ik ben in ieder geval een groot 300B fan.
Maar ik wil gewoon goed voorlichten.
Een EL34B kost trouwens vaak ook wat minder dan een KT88 of 300b.
Verwijderd

Dat zou inderdaad kunnen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 21:39 ]
Ik zie het Beetle73...Mischien dat de waardes verranderd zijn door verkeerde eindbuizen wissel (weet je nogVerwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:06:
@Silitek begrijp ik het goed werken die 5670 buisjes niet in je mengyue versterker? Bij mij werken ze prima, wat is het verschil dan?
[afbeelding]
versterker moet maar eens onder de loep worden genomen t.z.t...
Dus al met al kan je het beste 6N1 gebruiken, met de phillips 6922 kreeg ik heel veel last van microfonie en een brom als ik de volumeknop helemaal dicht draaide, zal van het weekend nog wel wat veder expirimenteren.
Had ze trouwens hier vandaan http://stores.ebay.com/Nixie-Store verzending duurde ruim een week dus dat valt mee.
Verwijderd
ik zou zeggen kom maar een langs want ik heb nog een paar kabels liggen ...Chaoss schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:14:
Ben nu wat op zoek naar goede luidspreker kabels (neej geen discussie) zit ik wat op marktplaats en internet kijken.... echt idioot wat ze ervoor durven vragen, onder de 75 is bijna niets tev inden.
Hij is d'r bijna, ligt nu op het postkantoor. Voor de kerst besteld, serieus drie maanden levertijd alles bij elkaar, maar goed. Maandag ophalen9-Jan-2008 Hong Kong Item posted.
9-Jan-2008 Hong Kong In transit.
12-Jan-2008 Hong Kong Processed for departure.
21-Jan-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 29-Jan-2008
21-Jan-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 29-Jan-2008
4-Mar-2008 Austria Arrived and is being processed.
4-Mar-2008 Austria Pending customs inspection.
4-Mar-2008 Austria In transit.
6-Mar-2008 Austria Arrived the delivery office and is being processed.
6-Mar-2008 Austria Unsuccessful delivery because the addressee was not at the address indicated or addressee's office was closed.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik heb zelf als fronts de QUAD 22L; 89dB, 6 Ohm. Weet iemand of dat wel te combineren is met zo'n Mengyue amp van 10W?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Verwijderd
de 6P14 (de leukste van het stel) is die met de kleine EL84 en 6N3p,
de XD-TB ook, maar die heeft maar 1 ingang en een koptelefoonuitgang.
De MENGYUE XD-34BK is een zwaardere 35W EL34/12AX7.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 14:23 ]
Boudewijn in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..."
Graag daar dus verder, tot in deel 7 dus!
Dit topic is gesloten.