Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.902 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:33:
Jeetje ]eep, lekker antwoord. Het was een vraag aan bronco, ik denk niet dat een discussie met jou op dit gebied echt zinvol is (zoals weer gebleken is).
Mijn antwoord was bedoeld om je aan het denken te zetten. Nou weet ik wel ... :X
Als jouw idee van een discussie is: jij stelt een korte vraag en wij mogen 3 uur op zoek naar een goed antwoord wat jou logisch klinkt, dan komt dat niet helemaal overeen met mijn idee daarvan. Ga eens zelf op zoek en laat je wijsheid over ons allen schijnen in plaats van het aan iemand te vragen waarvan je weet dat hem moeite kost om daar een voor jou tevredenstellend antwoord op te geven (net zo min als ik daar zin in heb).

Wat heeft het nu voor nut om het hoe en waarom te weten van elektronenmigratie in een capacitor als je gewoon weet dat de ervaring met caps leert dat ze soms kort, soms wat langer on gebruik moeten zijn (dus onder stroom staan) om te stabiliseren. De meeste elektro-chemische processen zijn niet lineair maar volgen een bepaald verloop over de tijd. Dit gebeurt bij alle niet edele metalen en biochemische (kunst)stoffen. Je hoeft dat toch niet te gaan bewijzen om de effecten ervan te kunnen waarnemen?
Dit accepteer ik zo bij valves en mechanische onderdelen, maar jij zegt dat een cap verloopt.
Waarom accepteer je dit dan blindelings bij een elektronenbuis? Dat is een stuk metaal in een vacuum. Wat zou daar nu aan kunnen veranderen door er stroom op te zetten? En als dit proces (bij een paar 100V) optreed, waarom zou het dan niet kunnen gebeuren tussen een metaalfilm door een kunststof of in olie gedrenkt papier?
En als je dit om wetenschappelijk herleidbare redenen accepteert (die ik je niet heb horen vertellen) probeer dan eens een vergelijkbaar model op te stellen voor caps.

Ik vind het vervelend dat jij (weer) met zo'n vraag komt terwijl bronco.b alleen puur zijn bevinding weergeeft. Dit forum is bedoeld om elkaar ervaringen door te geven, niet voor diepzinnig wetenschappelijk gefilosofeer. Stop daar AUB mee en probeer zinnige on-topic informatie bij te dragen in plaats van telkens maar weer onze motieven en intelligentie in twijfel te trekken. Zo vat ik dat in ieder geval op.
voodooless schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:35:
Het tegendeel bewijzen van: "alles wat lang stil staat en/of het wel/niet gebruikt is heeft altijd 'opstartproblemen'" :? Volgens mij hoef ik daar niet eens aan te beginnen, want een dergelijk uitspraak is natuurlijk zo lek als een mandje ;) En dan hoef ik al helemaal niet te beginnen over "Waarom zou dat bij een cap anders zijn?" natuurlijk..
En dergelijke uitspraak is zo solide als een loden deur. Kijk eens om je heen in de natuur. 2e wet van de thermodynamica: alles valt uit elkaar. Zet je nieuwe fiets 10 jaar buiten in de regen en dan moet je eens kijken hoe groot je opstartproblemen zijn. Waarschijnlijk doet ie het nooit. Met condensatoren; PiO zijn niet voor niets (de betere iig) afgesloten met glas. Om te voorkomen dat de olie gaat oxideren of verdampen en daardoor anders geleiden (=1/isoleren). Als PiO lang gelegen hebben kan ik me voorstellen dat de olie door de zwaartekracht meer naar 1 kant zakken met gevolgen voor de geleiding aan de onder en bovenkant. Hetzelfde geld voor caps met kunsstoffolie. Kunststof verouderd ook (oxidatie), metaal oxideert (zelfs zilver) en een laagje oxide op een metaal isoleert ook weer. Als je iets onder stroom zet gaan er elektronen doorheen en zorgt ervoor dat de oxidatie optreed aan het minst edele metaal. Oxide op een zilver- of koperfolie zou daardoor terug veranderen in metaal en weer beter gaan geleiden. Dit kun je een beetje vergelijken met als je een geoxideerde cent op een stukje alufolie kookt in zout water. Alles is chemie, en elektronen zijn een klein onderdeel daarvan.
Maar even serieus: Dit zijn nu precies de gedachtengangen waar ik wel de kriebels van krijg: "Als dit hier waar is, zal dat daar ook wel zo zijn". Dat lijkt misschien logisch, maar vaak is het meer onderduikgevoel, en daar moet je voorzichtig voor zijn.
Ik ben ook altijd heeeel voorzichtig met onderduikgevoelens :P
Onderbuik gevoelens? Heeft er iemand last van gasophoping ofzo? Of moeten we politiek correct in de tegenaanval tegen Pim Fortuin ofzo?
Intuitie is vaak een door intelligentie ingegeven nog niet redeneerbaar idee dat ergens een verband tussen bestaat. Het is vaak het voorstadium van een goede these.
Met goed recht dus dat Boudewijn daarnaar vraagt, temeer omdat er over dit onderwerp zeer weinig goede informatie beschikbaar is. Helaas kan ik het spul wat ik er ooit over gelezen heb niet meer vinden. Maar ook ik heb het idee dat sommige condensatoren moeten inspelen. Een condensator heeft veel meer specs dan voltage en capaciteit, en als een of meerdere van die dingen significant anders wordt (misschien door chemische verandering? ), dan kan dat best een hoorbaar zijn (en natuurlijk ook meetbaar). Op de zelfde wijze kun je ook klankverschillen verklaren,
Dit had ik nog niet gelezen maar het antwoord staat hierboven (mijn poging tot...). Dus ik hoop dat ik Boudewijn dan ook zijn vraag beantwoord heb. Natuurlijk heeft hij het 'recht' te vragen, maar graag in combinatie met de 'plicht' om eerst zelf naar het antwoord te zoeken (zie ook FAQ GoT).
Ik zie dat hij zelf ook al een antwoord gevonden had over veroudering. Boudewijn, je had van mij ook best een stukje mogen quoten hier hoor.

FYI: ik ben geen 'tech-boy' als het op elektronica aankomt. Alleen vwb (bouwkundige) construkties, sterkteberekeningen, akoestiek, natuurkunde, (bio)chemie en computers.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:57:
Ik zit aan precies hetzelfde te denken. En als aanvulling zou ik eens bij Crafty vragen naar de Yarland Pro200SE. Hij heeft hem onder handen genomen (laten nemen) en is er nu wel tevreden over waar hij dat eerst niet was.
Hij is al een stuk beter geworden deze 300B versterker. En ik was er gehoormatig goed tevreden mee*, zeker vergeleken met de allereerste versie die ik hoorde, tot we hem door gingen meten.... Weer terug naar de tekentafel dus helaas voor de pro200se. Dat gaat nog wel even duren. De basis is er, we gaan door tot ie perfect klinkt en meet.

Over het inspelen van condensatoren. Daar is wel eens een serieus onderzoek naar gedaan. In de Hobby Hifi een Duits blad over zelfbouw luidsprekers, heeft men de Jensen pio condensatoren gemeten voor en na inspelen. Dit scheelde een volle dB. Ook mkp condensatoren hebben er in meer of minder mate last van.

Ik ben net weer eens goed met de neus op het verschil tussen horen en meten gedrukt. (pro200se) Het blijft lastig. Dus wijt het gerust aan autosuggestie* mocht je die behoefte hebben. Wel erg consistente autusuggestie. Dat dan weer wel.

*graag een fraaie betaalbare 300B versterker in je assortiment willen hebben O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
]eep schreef op zaterdag 16 februari 2008:

Wat heeft het nu voor nut om het hoe en waarom te weten van elektronenmigratie in een capacitor als je gewoon weet dat de ervaring met caps leert dat ze soms kort, soms wat langer on gebruik moeten zijn (dus onder stroom staan) om te stabiliseren. De meeste elektro-chemische processen zijn niet lineair maar volgen een bepaald verloop over de tijd. Dit gebeurt bij alle niet edele metalen en biochemische (kunst)stoffen. Je hoeft dat toch niet te gaan bewijzen om de effecten ervan te kunnen waarnemen?
Ik ben wetenschapper. Feit is dat jij gelovige bent, en dat hier uitdraagt. Ik zal niets controversieels stellen, en als ik dat doe mag jij mij ook om een verklaring vragen.Zo werkt de wetenschappelijke wereld.
]eep schreef op zaterdag 16 februari 2008 @:
Waarom accepteer je dit dan blindelings bij een elektronenbuis? Dat is een stuk metaal in een vacuum. Wat zou daar nu aan kunnen veranderen door er stroom op te zetten? En als dit proces (bij een paar 100V) optreed, waarom zou het dan niet kunnen gebeuren tussen een metaalfilm door een kunststof of in olie gedrenkt papier?
Omdat een buis moet opwarmen en je de cathode geleidelijk aan verfgiftigt, wat een invloed op je geluid heeft. Wat het bij C's doet, geen idee.... vertel het me :). Ik ben geen chemicus.
En als je dit om wetenschappelijk herleidbare redenen accepteert (die ik je niet heb horen vertellen) probeer dan eens een vergelijkbaar model op te stellen voor caps.
Doe een emissie test, waarbij je een buis telkens na x uur gebruik meet. Voila.
Ik vind het vervelend dat jij (weer) met zo'n vraag komt terwijl bronco.b alleen puur zijn bevinding weergeeft. Dit forum is bedoeld om elkaar ervaringen door te geven, niet voor diepzinnig wetenschappelijk gefilosofeer. Stop daar AUB mee en probeer zinnige on-topic informatie bij te dragen in plaats van telkens maar weer onze motieven en intelligentie in twijfel te trekken. Zo vat ik dat in ieder geval op.
Ik niet. En aangezien voodooless mijn vraag terecht vind leg ik mijn mening in dezen naast je neer (/me mompelt iets over theo de raadt en de mening van iemand over de OpenBSD mailinglists).
En dergelijke uitspraak is zo solide als een loden deur. Kijk eens om je heen in de natuur. 2e wet van de thermodynamica: alles valt uit elkaar. Zet je nieuwe fiets 10 jaar buiten in de regen en dan moet je eens kijken hoe groot je opstartproblemen zijn. Waarschijnlijk doet ie het nooit. Met condensatoren; PiO zijn niet voor niets (de betere iig) afgesloten met glas. Om te voorkomen dat de olie gaat oxideren of verdampen en daardoor anders geleiden (=1/isoleren). Als PiO lang gelegen hebben kan ik me voorstellen dat de olie door de zwaartekracht meer naar 1 kant zakken met gevolgen voor de geleiding aan de onder en bovenkant. Hetzelfde geld voor caps met kunsstoffolie. Kunststof verouderd ook (oxidatie), metaal oxideert (zelfs zilver) en een laagje oxide op een metaal isoleert ook weer. Als je iets onder stroom zet gaan er elektronen doorheen en zorgt ervoor dat de oxidatie optreed aan het minst edele metaal. Oxide op een zilver- of koperfolie zou daardoor terug veranderen in metaal en weer beter gaan geleiden. Dit kun je een beetje vergelijken met als je een geoxideerde cent op een stukje alufolie kookt in zout water. Alles is chemie, en elektronen zijn een klein onderdeel daarvan.
Leuk, een redox reactie.
1: Waarom zijn de meeste caps tegenwoordig droog? Droogs spul loopt niet naar het laagste punt.
2: Waarom zijn alle Papier-in-Olie caps die ik ken *vol*? Ook vintage modellen?
Intuitie is vaak een door intelligentie ingegeven nog niet redeneerbaar idee dat ergens een verband tussen bestaat. Het is vaak het voorstadium van een goede these.
Daarom is godsdienst een goede bestaande these....?
Dit had ik nog niet gelezen maar het antwoord staat hierboven (mijn poging tot...). Dus ik hoop dat ik Boudewijn dan ook zijn vraag beantwoord heb. Natuurlijk heeft hij het 'recht' te vragen, maar graag in combinatie met de 'plicht' om eerst zelf naar het antwoord te zoeken (zie ook FAQ GoT).
Ik zie dat hij zelf ook al een antwoord gevonden had over veroudering. Boudewijn, je had van mij ook best een stukje mogen quoten hier hoor.
Tof dat je me naar de faq wijst, dat weet ik na >6k posts nog niet. Feit is dat als ik tegen de policy in zou gaan, ik een waarschuwing of OW krijg. Mij nog niet gelukt hier ;).
Verder: GoT is een wetenschappelijk forum. Als iemand iets omstredens poneert (ja het is buiten de religieuse audiofielen wereld omstreden) dan mag daar best een vraagteken bij worden gezet, anders moet je mi (!) maar in de HK gaan zitten. daar kun je dit soort dingen kwijt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Over het inspelen van condensatoren. Daar is wel eens een serieus onderzoek naar gedaan. In de Hobby Hifi een Duits blad over zelfbouw luidsprekers, heeft men de Jensen pio condensatoren gemeten voor en na inspelen. Dit scheelde een volle dB. Ook mkp condensatoren hebben er in meer of minder mate last van.
Linkje? Een volle dB op wat? En hoe gemeten?

^^ is nieuwsgierig bedoeld, niet afzeikerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:35:
Maar even serieus: Dit zijn nu precies de gedachtengangen waar ik wel de kriebels van krijg: "Als dit hier waar is, zal dat daar ook wel zo zijn".
Grappig dat jij dit zegt. Ander quootje van jou:
Maar als je je kan voorstellen dat caps over de tijd hun capaciteit verliezen (elko's in ieder geval), is het ook niet vreemd dat andere specs ook met de tijd veranderen.
Dat genoemde PIO caps ingespeeld moeten worden kan ik me goed voorstellen. Olie (de O in PIO) is een substantie wiens karakter kan veranderen bij blootstelling aan warmte, en caps in een eindbak worden nogal 's warm.
Heeft niks met onderbuikgevoel te maken, maar is gewoon meetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:51:

Hoi, ik heb ook een 16.6, maar dan met chinese 6550 buizen. Hij klinkt erg goed en vooral... krachtig. Daar was het mij vooral om te doen vanwege mijn type speakers en muzieksmaak (rock)

Vraagje: Kan iemand mij uitleggen hoe het afstellen van de bias werkt (gewoon het schroefje verdraaien?) De handleiding is namelijk in het chinees :'(
[quote]operatingeskimo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:51:
[...]

Hé leuk nog een Classic 16.6 eigenaar. Je kunt de mA gewoon instellen (met de versterker aan) via de stelschroeven (potentiometers) naast elke eindbuis. Waarde voor de 6550 is bij deze versterker tussen de 60-70. Voor de KT88 schijnt dat in dit geval iets lager te zijn 55 mA.

De stelschroeven zijn gevoelig en hoeven maar een paar mm verzet te worden voor een redelijke waarde verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:25:
Dit forum is bedoeld om elkaar ervaringen door te geven, niet voor diepzinnig wetenschappelijk gefilosofeer.
Waarom moet er toch altijd zo hard op in worden gegaan als mensen kritische vragen hebben? Ik ben het met je eens dat Boudewijn misschien zelf wat meer kan uitzoeken om zo zijn vragen kracht bij te zetten, maar dat wil nog niet zeggen dat de vragen niet gerechtvaardigd zijn.
En dergelijke uitspraak is zo solide als een loden deur. Kijk eens om je heen in de natuur. 2e wet van de thermodynamica: alles valt uit elkaar.
Voor zover ik weet is de strekking van deze wet toch wel net wat anders, en daarnaast weten we nog steeds niet wat het heelal uiteindelijk doet, dus de uitspraak "alles valt uit elkaar" is een zeer gewaagde.

Verder lijkt het me geen enkel probleem om een berg van dingen te noemen die na 30 jaar stilstand net zo verder gaan van als tevoren (jou zelfde fiets 30 jaar lang bewaren in een vacuüm bijvoorbeeld :?).
Dat de aarde plat was, was vast ook een intelligente ingeving een voorstadium van en goede these? Een duidelijke illustratie van hoe het faliekant mis kan gaan. Dus voorzichtig met dit soort dingen, want vaak is het gewoon niet zo, ook al lijkt dat in eerste instantie wel. Wil natuurlijk niet zeggen dat er gevallen zijn waar het wel gewoon klopt.

Anyway, de achtergrond van inspelen kan misschien beter in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2, dus ik nodig iedereen uit om daar gewoon verder te gaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 05:29:
Grappig dat jij dit zegt. Ander quootje van jou:
Betrapt :+ Zo zie je maar weer dat je zelf ook altijd voorzichtig moet zijn. 'T is echter geen vreemde gedachtengang, want de specs kunnen niet afzonderlijk van elkaar wijzigen, als een ding gaat, gaat er meer mee.

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 16-02-2008 11:10 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:46:

@koifarm...Thanks voor het excelbestand..wat is overigens de anodespanning van de MC100-B?..die weet vast zo uit je hoofd >:) en ik zal 's kijken voor de Volcraft MM meter want 100 euro wordt net te gortig
Mijn laatste YAQIN MC 100B had een anode spanning van 496 Volt. Dit kun je wel gebruiken maar bij je eigen versterker meten is beter. Vul je dit in de tabel in ( Pmax = 40 Watt) dan krijg je een instelbereik voor de orginele chinesche buizen tussen 36 en 60 mA ( 360 en 600 mV op het meetpunt).

Nu zelfs € 5,- extra korting bij conrad

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:03:
Waarom moet er toch altijd zo hard op in worden gegaan als mensen kritische vragen hebben? Ik ben het met je eens dat Boudewijn misschien zelf wat meer kan uitzoeken om zo zijn vragen kracht bij te zetten, maar dat wil nog niet zeggen dat de vragen niet gerechtvaardigd zijn.
C'est le bon ton qui fait la musique...
1 kritische vraag is prima. Meerdere kritische vragen ook, op het juiste moment. Maar als er telkens te pas en te onpas kritische vragen worden gesteld zonder verder weinig aantoonbaar initiatief tot eigen antwoorden zoeken of nadenken dan wordt het vervelend. We zitten hier niet op school waar de meester betaald word om alle vragen te beantwoorden zonder dat de leerling iets op hoeft te zoeken of te weten (en dan achteraf het verwijt naar de meester 'hij vertelt onzin", terwijl hij alles naar eer en geweten uit zijn hoofd heeft verteld). Oftewel: '1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mij er voor rest niet mee bemoeien...

Maar negeren werkt altijd goed..... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even buizen vraagje 'tussendoor' als dat kan. :) Ik heb hier extra setje vv buisjes liggen (4x) die ik bij de Jungson cd-speler heb. Deze speler heb ik echter tweede hands gekocht. De vorige eigenaar heeft wat met de buizen geëxperimenteerd. Er zitten nu Siemens buisjes in. Op de buisjes staat 6201 USA. Weet iemand of dit de originele Jungson buisjes zijn en ook in China zijn gemaakt? Ik dacht zelf nl. dat er altijd standaard een Shugung 12AT7 deze Jungson spelers werd gezet :?

Van de 6201 weet ik wel dat het een extra stevige (militaire) versie is van de 12AT7. Ik heb ze nu even de Classic gezet en ze klinken daar eigelijk best goed in. Naar mijn idee zelfs iets beter dan bijv. de standaard 12AT7 uit China die daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 03:03:
[...]

Linkje? Een volle dB op wat? En hoe gemeten?

^^ is nieuwsgierig bedoeld, niet afzeikerig.
Hobby Hifi nr? Zoveel en zoveel. Twee curves van dezelfde speaker op 1/m/2.83V waarin deze PIO voor dezelfde tweeter zit. Ik dacht in deze speaker
http://www.lautsprechershop.de/hifi/cento.htm

Dus ergens rond nummer 1/2006. Een losse column was het over deze 1 dB onder huishoudelijke mededelingen. Het leidde uiteindelijk tot een aanpassing aan de L pad voor het hoog. De inhoud van het blad kan ik helaas niet linken. Je zal van me moeten aannemen dat deze redacteur weet wat meten is.

Hij heeft daarna een klein onderzoekje (of was het antwoord op een lezersbrief welke wat uitgebreider dan normaal was?) gedaan naar inspelen aan de hand van deze vondst. Conclusie was dat je de hele tijd opnieuw moet inspelen als de speaker (met de condensator erin) een tijd heeft stil gestaan. Eenmaal ingespeeld altijd ingepeeld gaat dus niet op volgens deze bron.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:45:
C'est le bon ton qui fait la musique...
1 kritische vraag is prima. Meerdere kritische vragen ook, op het juiste moment. Maar als er telkens te pas en te onpas kritische vragen worden gesteld zonder verder weinig aantoonbaar initiatief tot eigen antwoorden zoeken of nadenken dan wordt het vervelend. We zitten hier niet op school waar de meester betaald word om alle vragen te beantwoorden zonder dat de leerling iets op hoeft te zoeken of te weten (en dan achteraf het verwijt naar de meester 'hij vertelt onzin", terwijl hij alles naar eer en geweten uit zijn hoofd heeft verteld). Oftewel: '1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden'.
Denk je niet dat een simpel: "Ga het zelf even verder uitzoeken, daar ben je groot genoeg voor" effectiever is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ongetwijfeld, maar 3/4 van de 'bronnen' van je 'feiten' is te dubieus om aan te pakken.
Die vind ik, en lees ik soms ook. Feit is wel dat het onwetenschappelijk is voor woorden, en ik van jou een goede bron verwacht.

@Crafty: thanks, die gaan we lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:51:
@Crafty: thanks, die gaan we lezen.
Geen probleem hoor, je mag als tegenprestatie op wetenshappelijk verantwoorde wijze uitleggen hoe we tot 20 Khz kunnen horen.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Boudewijn, wat ]eep bedoeld is dat je voordat je vragen gaat stellen even op zoek gaan naar antwoorden, en die dan ook even vermelden bij je vraagstelling als referentie.

Dat er veel dubieus en onwetenschappelijk is, is jammer, maar helaas is dat niet geheel vreemd in de audiowereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ok zullen we doen.
Crafty: Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boudewijn, het was ook maar een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:58:
Geen probleem hoor, je mag als tegenprestatie op wetenshappelijk verantwoorde wijze uitleggen hoe we tot 20 Khz kunnen horen.
'T is een curve. Vreemd dat mensen het hier wel hebben over -3dB-punt van luidsprekerrespons maar bij het menselijk gehoor dat het ineens stopt (-120dB?) bij 16kHz als je wat ouder wordt. Ook dan loopt het wel verder door alleen minder sterk. Het ligt er ook dan maar aan of je nog 20kHz kunt horen.
Ik vind het raar dat het vaak als vaststaand feit wordt gemeld dat als je wat ouder wordt dat je niet meer verder hoort dan 15kHz zodat een luidspreker die tot 25kHz -3dB weer kan geven onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Als men in de medische wereld zegt dat men boven 16KHz niets meer hoort, bedoeld men daar ook letterlijk mee dat men het niet meer hoort. Men zegt dan niet dat men tussen wat men wel hoort een liniear verloop zit, maar dat men daarbuiten niets hoort..

Als je boven 16KHz niets meer hoort, dan begint bijvoorbeeld bij 15Khz al de verzwakking op te treden. Alleen kun je niet aangeven hoe zwak je iets hoort t.o.v. een ander signaal (in dB dan). Met een relatief simpele gehoortest is aan te tonen wat je nog wel en wat je niet meer hoort. (ik neem dan niet mee eventuele harmonische vervormingen en dergelijke)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhhh, jawel hoor. Je schroeft gewoon het volume op tot men iets hoort. Zo maak je een gehoorcurve. Het gaat mij erom dat het een curve is en geen ja nee. Je oren zijn immers analoog. Zonder een goede meting kun je nooit zeggen dat je niets meer hoort.
Ik heb (voor miltaire dienst? of met natuurkunde op de HAVO) eens zo'n test gedaan, en als je het volume opschroeft kun je echt meer horen. Toen was het nog 25Hz-22kHz ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Ik had het eigenlijk over de missing link tussen 20 kHz kunnen horen en de maximale snelheid waarmee informatie door de draadjes in je hersenen kan reizen. Dat is namelijk nog steeds een openstaande wetenschappelijke vraag afaik. Die snelheid is namelijk niet hoog genoeg om 20 kHz te halen. Het was dus een beetje een flauwe nu jij weer grap tegen de wetenschapper van dienst. Toon dat nu eerst maar eens aan :)

Wat ook een beetje mist als je je gehoor met een microfoon met een bereik van 20 Hz tot 20 kHz gaat vergelijken is de computer er achter. Iedereen hoort weer anders. De een is gevoelig voor vervorming de andere let op de bass, etc, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahhh, zo. Maarja, biologie is ook alweer zo vreselijk interessant. Kon dus niet weerstaan :)

Maar uhm, de trilhaartjes in de cochlea gaan trillen bij een bepaalde resonantiefrequentie afhankelijk van de dikte van het vloeistofkanaal (daarom heeft ie ook de vorm van een slakkehuis met steeds nauwer kanaal). De zenuwuiteinden die er tegeneaan zitten pakken dat op. Dus die zeggen tegen je hersenen dat er een geluid van 20kHz is en hoe meer hoe harder. Als je die frequentie niet meer kunt horen zijn die haartjes dus beschadigd. Of er is iets beschadigd aan de gehoorbeentjes of het trommelvlies maar dat is meestal niet door te langdurig te hard geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

totaal offtopic, maar aangezien de SG502 amp (net als de meeste amps) geen phono trap heeft, zou dit iets zijn?

extra ingang is mooi meegenomen... maar zou het kwa geluidskwaliteit nog iets zijn? ik weet niet hoeveel invloed een phono trap op het geluid heeft.. maar als het de kwaliteit compleet vernageld kan ik beter een NAD PP2 gaan zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2008 09:38 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat beiden van vergelijkbare kwaliteit zullen zijn, beiden niet heel speciaal, maar 't werkt vast wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update:
nog steeds geen reactie van ecbuy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

voodooless schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:58:
Ik denk dat beiden van vergelijkbare kwaliteit zullen zijn, beiden niet heel speciaal, maar 't werkt vast wel prima.
kheb ook geen high-end Thorens platenspeler oid :+ moet het doen met een oude Akai met Philips 400 element/naald

dus dat ampje moet gewoon goed zijn, neem aan dat het grootste gedeelte van het geluid toch bepaald worden door de voor en eindtrap van de echte versterker,

die NAD kost nieuw 100 euro, dus 2'de hands kopen voor max 30 euro kan altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Chaoss schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:37:
dus dat ampje moet gewoon goed zijn, neem aan dat het grootste gedeelte van het geluid toch bepaald worden door de voor en eindtrap van de echte versterker
Nee, de akoestiek bepaald voor het grootste gedeelte het geluid, en daarna de speaker. Echter is zo'n RIAA trapje toch wel van belang om de juiste curve te krijgen en zo min mogelijk ruis en zo veel mogelijk detail. Echter kun je met een naald al vaak veel meer winst halen dan met een andere RIAA.
die NAD kost nieuw 100 euro, dus 2'de hands kopen voor max 30 euro kan altijd uit.
Ja, als je zeker wil zijn, neem dan de NAD. Dan weet je wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

thanx voor de review... denk idd dat ik maar voor de NAD ga,

amai... je kan ook overdrijven heh:

Afbeeldingslocatie: http://cgim.audiogon.com/i/vs/s/f/1199056547.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:48:
Nee, de akoestiek bepaald voor het grootste gedeelte het geluid, en daarna de speaker. Echter is zo'n RIAA trapje toch wel van belang om de juiste curve te krijgen en zo min mogelijk ruis en zo veel mogelijk detail. Echter kun je met een naald al vaak veel meer winst halen dan met een andere RIAA.
Mag ik het hier even compleet mee oneens zijn? Buiten het feit dat je ruimte niets aan je set verandert is de invloed van naald tot aux-in van je versterker minstens van evenveel invloed als van aux-in tot en met speaker. Waarbij de conditie van je plaat ook nog eens net zoveel invloed heeft als de akoestiek van je ruimte. Simpel te beredeneren als je het aantal omzettingen mechanisch-elektrisch, versterking en interactie met kabels bekijkt. Ik wil niet over kabels beginnen maar met de zwakke stroompjes van het element hebben kabels aantoonbaar invloed waar het bij luidsprekerkabel nog betwist kan worden.

Dit phonotrapje zal het best doen, maar ongeveer op het kwaliteitsniveau van een keukenradio. Ik denk dat een Pro-ject phonobox een veel betere keuze is. Beter (veel beter) zelfs dan de NAD PP. Ik zie m op marktplaats al voor een bod van €25.

De Pro-ject Phonobox wordt ook beschreven op TNT-audio:
Compared to the NAD PP-1, its natural rival, the PhonoBox appears more refined in the highs, cleaner and weightier in the bass. If you have read my review of the NAD PP-1 you should already know I don't like this preamp much. I feel the PhonoBox is globally better, though - perhaps - less aggressive than the PP-1.
Als je even snel een overzicht wilt van een stel phonotrappen vanaf €20 moet je even bij Needledoctor kijken.
Ik zou dit model sterk willen aanbevelen, alleen al vanwege de naam ;)
let op de knipoog, en de naam rek-o-kut. Pro-ject is veel betere keuze

Ik zie dat ze op TNTaudio ook een Yarland (via die Italiaanse importeur) hebben getest.
Yarland M34
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpg/m34.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:43:
[...]

Dit phonotrapje zal het best doen, maar ongeveer op het kwaliteitsniveau van een keukenradio. Ik denk dat een Pro-ject phonobox een veel betere keuze is. Beter (veel beter) zelfs dan de NAD PP. Ik zie m op marktplaats al voor een bod van €25.

De Pro-ject Phonobox wordt ook beschreven op TNT-audio:
Ik heb zelf de Pro-Ject phonobox MK II En ben er zeer tevreden mee. Kan het niet een op een vergelijken met een andere phono versterker, maar in mijn totale set klinkt het goed. En ik denk dat de Pro-Ject phonobox ook geen slechte aankoop is, het nadeel van de MKII is dat hij duurder en tweedehands niet veel wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:50:
Even buizen vraagje 'tussendoor' als dat kan. :) Ik heb hier extra setje vv buisjes liggen (4x) die ik bij de Jungson cd-speler heb. Deze speler heb ik echter tweede hands gekocht. De vorige eigenaar heeft wat met de buizen geëxperimenteerd. Er zitten nu Siemens buisjes in. Op de buisjes staat 6201 USA. Weet iemand of dit de originele Jungson buisjes zijn en ook in China zijn gemaakt? Ik dacht zelf nl. dat er altijd standaard een Shugung 12AT7 deze Jungson spelers werd gezet :?

Van de 6201 weet ik wel dat het een extra stevige (militaire) versie is van de 12AT7. Ik heb ze nu even de Classic gezet en ze klinken daar eigelijk best goed in. Naar mijn idee zelfs iets beter dan bijv. de standaard 12AT7 uit China die daar in zit.
Jungson maakt geen buizen ! , die 6201 USA buisjes zijn hoogstwaarschijnlijk van GE ( General Electric) deze buisjes zaten ook bij mij standaard in de Music Angel KT 88 versterker en zijn in principe nog niet eens zo slecht maar ik heb ze ondertussen wel vervangen door betere , er zijn inderdaad wel militaire versies van de 12AT7 die meestal de aanduiding WTC hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordelige buisjes te gebruiken in diverse Cd spelers :http://cgi.ebay.com/5670-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:48:
@chaos. Als ik 'm heb ben je welkom hoor. De Classic 16.6 is redelijk vergelijkbaar. Ik verwacht de versterker binnen een paar week. Ik woon in de prov. Groningen.

TZT stuur ik je wel een PB'tje
staat deze uitnodiging nog? wil eigenlijk voor het einde vd maand de SG502b bestellen, maar voordat ik zoveel geld ga uitgeven wil ik zeker zijn of het KT88 geluid gaat bevallen.

Ik hoef geen uitgebreide luister sessie, ff wat halve nummers als de eerst indruk dan goed is durf ik wel de gok te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ rhodes54

Staat de uitnodiging nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:05:
@ rhodes54

Staat de uitnodiging nog?
Wat mij betreft wel. Stuur me even een PM dan kunnen we een datum prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodes54 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:48:
[...]

Wat mij betreft wel. Stuur me even een PM dan kunnen we een datum prikken.
ik kan pm nergens vinden :s

En je hebt bij je profiel ook geen email staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je wel de DM (direct message) funcionaliteit aanzetten. En dat geld voor beiden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:52:
Moet je wel de DM (direct message) funcionaliteit aanzetten. En dat geld voor beiden ;) .
done! ;)

kon het nergens vinden....maar het staat dus bij voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Stond bij mij ook niet aan. Gelijk even aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff..nog ten aanzien van de PIO caps die ik de MHZS CD33 speler heb gedaan..Het bevalt me niet..

Uiteindelijk vind ik het geluid te afgerond en heb het idee/gevoel dat bepaalde ' microdetails' die ik bij de clarity cap wel hoorde nu niet meer hoor..In het midden is het geluid vol maar in het laag ongedefineerd en in het hoog hetzelfde geval. De plaatsing in het hoog/laag is ten opzichte van de clarity cap, voor mijn gevoel althans, slechter..De clarity cap gaat dus weer in de speler (hopelijk lukt het om de reeds ingesoldeerde caps weer er in te krijgen) en daar laat het ook maar bij..

Kunt gek 8)7 worden wanneer je wil en ik kan van alles aan caps proberen maar ik was ronduit tevreden met clarity cap (dacht alleen dat het nog beter kon)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
voodooless schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:48:
[...]

[...]

Even inhaken.

Ik kan uit ervaring vertellen (ik heb hem nmlk zelf ook).
Dat die NAD nogal ehm, "zielig" is.

hij doet zijn werk, maar er zitten standaard NE5532 is, de voeding is niet geheel dual opgezet (maar er wordt dmv zener diodes een negatieve spanning gemaakt) en is de rest van de componenten ook maar zozo.

Het typische is, dat je voor minder dan 25 euro zelf een RIAA preamp kan maken die veeeel betere specs heeft (met bv de opa2134 en de lm4562).

Waarom dus die NAD in hemelsnaam 100 euro nieuw is, is mij een groot raadsel.

(ik heb hem nog ergens liggen en kan hem maybe wel eens upgraden en een nieuw voeding voor maken, dan kan je hem wel overkopen. Maargoed dat duurt minstens nog een half jaar, want ik zit nog steeds in de verhuis zooi :P )

[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 19-02-2008 19:31 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
B_FORCE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:27:

Waarom dus die NAD in hemelsnaam 100 euro nieuw is, is mij een groot raadsel.
Omdat er NAD op staat? :P

Ik vind de CD spelers van NAD ook niet geweldig, verre van zelfs.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:30:
..De clarity cap gaat dus weer in de speler (hopelijk lukt het om de reeds ingesoldeerde caps weer er in te krijgen) en daar laat het ook maar bij..
Als je de 'pootjes' van de condensatoren goed schoon en tinvrij maakt (met bv. litzedraad) dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tip ,maar het lukt mij niet om ze te bestellen !!! de site vraagt steeds om de shipping price in te vullen echter nee dus .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:02:
[...]

bedankt voor de tip ,maar het lukt mij niet om ze te bestellen !!! de site vraagt steeds om de shipping price in te vullen echter nee dus .....
Had ik ook bij toen ik de MHZS cd speler kocht, blijkbaar werkt Ebay niet goed in Firefox want met IE kwam ik wel door de betaalprocedure heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Interresante info tot betrekking tot buizen Chinees, Europees en Russische variant. Hoe de verhoudingen zijn. Zo dacht ik dat de voorbuizen van m'n Yaqin mc5881a gewoon ECC82/12A7X (europees) was..

Niets is minder waar Chinese 6N1 is een Russische 6N1P (EV) en de ECC88..is alleen replacement als de voltage voortrap lager is dan 130V.

Weet niet of dat deze al voorbij is gekomen..maar voor de (beginnende) buizengek een uitkomst ;)

http://giaime.altervista.org/china_eng.html

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 11:56
Hm misschien dat daarom die Philips 6922 buizen het niet goed doen in m,n MC5881A
op zich werken ze wel, ze zijn alleen zeer microfonish bij mij, en ik krijg een luide brom uit het linker kanaal als ik de volumeregelaar helemaal dicht draai. met de orinele 6N1 werkt alles prima.
@silitek heb jij al eens andere voorbuisjes in je MC-5881A geprobeerd ?

[ Voor 11% gewijzigd door dirk38 op 19-02-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dirk38 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:12:
Hm misschien dat daarom die Philips 6922 buizen het niet goed doen in m,n MC5881A
op zich werken ze wel, ze zijn alleen zeer microfonish bij mij, en ik krijg een luide brom uit het linker kanaal als ik de volumeregelaar helemaal dicht draai. met de orinele 6N1 werkt alles prima.
@silitek heb jij al eens andere voorbuisjes in je MC-5881A geprobeerd ?
Nog niet!..maar ben van plan om deze te bestellen:

http://www.drtube.nl/tube...10&idprodcat=100&idprod=2

En als eindbuis de SED-6l6CG..en/of de Shuguang 6L6GC Coke Bottle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@silitek..Kijk ook even naar deze 6n1p-eb (mil.specs)
http://cgi.ebay.nl/6N1P-E...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
10 stuks voor 1 euro..kun je geen buil aan vallen lijkt me Ze zijn echter, zo te zien/lezen, niet getest. Dat dan wel weer..

Of deze: http://cgi.ebay.nl/6DJ8-E...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Of beter gezegd..kijk's op ebay.. ;) er zijn best veel Russische NOS 6n1p-EV (EB) buizen te krijgen die niet eens gebruikt zijn. Mogelijk dat andere 5881 bezitters mee willen doen. Beter dan 7,15 euro p/st er voor betalen die zeer waarschijnlijk ook via ebay zijn ingekocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:02:
[...]

Via de knop:" Ask seller a question" de verkoper vragen om shipping rate First-Class Mail® International naar Nederland. Vervolgens dit bedrag inkloppen en je bent er dan bijna.
Let Op! Shipping voor 2 stuks zal even duur zijn als voor 10 stuks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat werkte bij mij dus ook niet, khad van de verkoper een Invoice gekregen met een apart bedrag voor verzendkosten + een extra bedrag voor de interlink kabel. Op het ebay betaalscherm werden deze bedragen juist getoond en ook het totaalbedrag klopte. Toch gaf hij elek keer een melding over de verzendkosten terwijl deze dus al ingevuld stonden op de invoice.

Even in Ie geprobeerd ipv firefox en het werkte wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, tnx iedereen hier. Ik heb al jarenlang een Quad (303 + 33) welk vorig jaar de geest gaf.

Na het lezen van dit topic heb ik de stoute schoenen aangetrokken en via Pacific Audio een G&W TW 2006X besteld.

Ding is na 5 weken binnen, en wat belangrijker: 't Apparaat is beter als wat ik had!

Complimenten voor Pacific Audio int bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:59:
[...]
Interresante info tot betrekking tot buizen Chinees, Europees en Russische variant. Hoe de verhoudingen zijn. Zo dacht ik dat de voorbuizen van m'n Yaqin mc5881a gewoon ECC82/12A7X (europees) was..

Niets is minder waar Chinese 6N1 is een Russische 6N1P (EV) en de ECC88..is alleen replacement als de voltage voortrap lager is dan 130V.
Gebruik de 6N6P als vervanger voor de 6N1. Deze klinkt zeer goed en is goedkoop. Heeft een lagere versterkings factor hierdoor minder/geen microfonie en ingangen beter aangepast voor 1000mV ipv 250mV apparatuur.

Lees hier over de 6N6P

http://www.lampizator.eu/...%20tubes%20to%206H6P.html

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Zijn er eventueel ook personen die de China HiFi recievers (5.1 of meer) getest hebben ?Of daar reviews van hebben(gelezen) ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Pimmetje651 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:44:
Zijn er eventueel ook personen die de China HiFi recievers (5.1 of meer) getest hebben ?Of daar reviews van hebben(gelezen) ?
Receivers schijnen achter te lopen op decoders en aansluitingen (HDMI).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:23:
[...]

Gebruik de 6N6P als vervanger voor de 6N1. Deze klinkt zeer goed en is goedkoop. Heeft een lagere versterkings factor hierdoor minder/geen microfonie en ingangen beter aangepast voor 1000mV ipv 250mV apparatuur.

Lees hier over de 6N6P

http://www.lampizator.eu/...%20tubes%20to%206H6P.html
Dank je wel...Koifarm. Dit wist ik nog niet, ook een prima vervanger voor de 6N1.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 02:10:
[...]

Via de knop:" Ask seller a question" de verkoper vragen om shipping rate First-Class Mail® International naar Nederland. Vervolgens dit bedrag inkloppen en je bent er dan bijna.
Let Op! Shipping voor 2 stuks zal even duur zijn als voor 10 stuks!
het is mij uiteindelijk toch nog gelukt om ze te bestellen en er zijn er nu een aantal "onderweg"

nog bedankt voor die tip ! :)

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:16:
[...]

staat deze uitnodiging nog? wil eigenlijk voor het einde vd maand de SG502b bestellen, maar voordat ik zoveel geld ga uitgeven wil ik zeker zijn of het KT88 geluid gaat bevallen.

Ik hoef geen uitgebreide luister sessie, ff wat halve nummers als de eerst indruk dan goed is durf ik wel de gok te nemen.
no problem

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hmm heb een werkende tracking code van Richtonaudio gekregen,

Mijn pakketje is 19 Feb al in NL aangekomen, status sindsdien:

19-Feb-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
19-Feb-2008 Netherlands In transit.
19-Feb-2008 Netherlands Pending customs inspection.

dat laatste betekend vast niet veel goeds voor de BTW :X

Verwijderd

Mijn AC speakers stonden ook vanaf begin febr, bij de douane, vorige week binnen gekregen vrij van belasting. Dus dat zegt niet altijd alles, afwachten vingers gekruisd en maar hopen dat je geen seperate brief van TNT ontvangt

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, bij mij staat er
21-Feb-2008 Netherlands In transit.
Zal toch wel dezelfde boot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hmmm heb ook wel eens dat gehad met spullen. Nog nooit belasting betaald erover ;)

4 jan is mijn pakketje via richtonaudio gepost , wanneer die van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17 jan gepost en 23 jan left hongkong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
is dat met de boot? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nee ik had gekozen voor airmail:

hier het complete overzicht:
13-Feb-2008 Hong Kong Item posted.
13-Feb-2008 Hong Kong In transit.
14-Feb-2008 Hong Kong Processed for departure.
14-Feb-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 15-Feb-2008
14-Feb-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 15-Feb-2008
19-Feb-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
19-Feb-2008 Netherlands In transit.
19-Feb-2008 Netherlands Pending customs inspection.

Dus opzich is het allemaal rap gegaan, maar hier in NL verprutsen ze het weer :P hoop iig niet dat ik ook nog es 2 weken moet wachten... dan had ik het bijna evengoed per boot kunnen laten versturen :P

idd vingers crossed, totale waarde pakket is 280,- .... dus zou mooi zo'n 60 euro belasting schelen,
thanx, je PM staat niet aan, en je mail adres is niet zichtbaar :P als je wilt mag je mij een mailtje sturen wijbenga.johan AT gmail.com

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 22-02-2008 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Mijn Aurum Cantus hebben helaas net een bootje later te pakken: Op 20 Februari vertrokken uit Hong Kong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:01:

thanx, je PM staat niet aan, en je mail adres is niet zichtbaar :P als je wilt mag je mij een mailtje sturen wijbenga.johan AT gmail.com
je hebt een mailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ook enig idee wat ongeveer de gangbare mA waarde is voor 4 KT88 buizen in Push Pull? Mijn Chinese handleiding gaat uit van 60-70 mA voor de standaard 6550 buis. Ik heb alleen volgens mij eens ergens gelezen dat dit voor de KT88 iets lager zou zijn. 45-55 mA. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:53:
17 jan gepost en 23 jan left hongkong
Hmm, dat klinkt bekend. Met de boot neem ik aan, dus nog niet in Europa aangekomen?

Bij mij staat al tijden "21-Jan-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 29-Jan-2008"

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Woohooo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 Outward Ordinary Parcel

Item Number: CP797321985HK
Posting Date    Drop-off Point  Origin
24-Dec-2007     Wang Tau Tong Post Office   Wang Tau Tong Post Office

Date #  Location    Delivery Status
24-Dec-2007     Hong Kong   Item posted.
24-Dec-2007     Hong Kong   In transit.
28-Dec-2007     Hong Kong   Processed for departure.
4-Jan-2008  Hong Kong   The item left Hong Kong for its destination on 9-Jan-2008
4-Jan-2008  Hong Kong   The item left Hong Kong for its destination on 9-Jan-2008
20-Feb-2008     Netherlands     Arrived and is being processed.
20-Feb-2008     Netherlands     Pending customs inspection.
20-Feb-2008     Netherlands     Pending customs inspection.

Customs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan ik ook maar ff..mijn 10 stuks 6N3P-EV mil.spec. buisjes voor de MHZS CD-speler is binnen. Koifarm..ik mail je nog even..ivm dat jij twee stuks wilde hebben..

Ben benieuwd hoe ie het gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

eeej jij zei dat et niets zegt over eventueel btw moeten betalen :P

maar tis wel irritant dat de pakketjes daar zolang blijven "hangen"... slome ambtenaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoe lang blijven ze normaal hangen?
Heb het 1 maand geleden gehad dat een DAC uit dld daar een volle week lag.

@Chaoss: true, maar het duurt te lang. Ik wil die bak hebben!!!! (heb hem met kerst gekocht ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net n pakket gehad. Wederom liefdevol ingepakt met een mooi handvat. B)
Ziet er niet erg 'geinspecteerd' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tssss jij wel heh :P

wat zit/zat erin? buizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met n MHZS cd-speler eromheen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd jeep! Veel plezier met de speler.

BTW..customs kan en mag niet langer duren dan 10 werkdagen (14 dagen dus). Daarna is customs verplicht het pakket door te zenden en zullen ze dus een schatting gaan maken als ze onvoldoende info over het pakket (dit kan uiteraard goedkoop maar zal veelal duurder uitpakken :( )

Dit alles wist DHL me te vertellen..en lijkt plausibel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:30:
Gefeliciteerd jeep! Veel plezier met de speler.

BTW..customs kan en mag niet langer duren dan 10 werkdagen (14 dagen dus). Daarna is customs verplicht het pakket door te zenden en zullen ze dus een schatting gaan maken als ze onvoldoende info over het pakket (dit kan uiteraard goedkoop maar zal veelal duurder uitpakken :( )

Dit alles wist DHL me te vertellen..en lijkt plausibel...
Totale onzin! Misschien dat DHL dit aanhoudt, maar als er onduidelijkheid is oid dan gaat het gewoon in een douanentrepot! Zou mooi zijn zeg. Al Qaida zou dit eens moeten horen. Wat een grap >:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 11:56
en ? moest je nog bij betalen, de mijne is 20 feb met de boot uit Hong kong vertrokken
hoe klingt de speler zo uit de doos vandaan..

[ Voor 9% gewijzigd door dirk38 op 22-02-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde met 'zag er niet "geinspecteerd" uit' dat het niet open was gemaakt. Er stond $30 op de papieren, dus onder de grens van €40 (was het toch?) Ik heb niets hoeven bijbetalen (tot nu toe).
Zonder al dat gedoe is toch wel lekker na dat gezeik met DHL vorig jaar met de Yarland.

Wel heeft Apple weer niet goed gedaan. Ik zou er een kabel bijkrijgen omdat hij vorige keer zonder vragen de verkeerde kleur geleverd had. Maar dus mooi geen kabel.
Ja, een chinese netstekker (met / | \ pinnen ) :(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:37:
Ik heb net n pakket gehad. Wederom liefdevol ingepakt met een mooi handvat. B)
Ziet er niet erg 'geinspecteerd' uit.
Gefeliciteerd met de cdspeler! Mocht je nog willen solderen aan het ding, ik heb hier nog een vooroorlogsbusje soldeerspul staan ;)

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hemaworst..heb je al andere buizen gekocht? Wel info halen maar geen terugkoppeling..beetje jammer.. ;)

@balboa..douanentrepot?..en hoe weet zo verdomd zeker dat ik totaal uit mijn nek lul??? Dat wil ik dan wel's weten!!!!! :Y En wat Al Qaida hier mee te maken heeft is me helemaal onduidelijk. Of zijn het de Jehova's :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:53:
@hemaworst..heb je al andere buizen gekocht? Wel info halen maar geen terugkoppeling..beetje jammer..
Nope, nog geen nieuwe buisjes, zit midden in een drukke verhuizing(ben mijn kantoor aan hetverhuizen). Helaas nog geen tijd gehad(echt irritant, er zitten vééééél te weinig uur in een dag).
Nu je er over begint, ik denk dat ik dit weekend wat ga bestellen. Ik houd je op de hoogte :)

[ Voor 6% gewijzigd door hemaworst op 22-02-2008 20:59 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een paar Yaqin MS 6V6 vesterkers gescoord bij de engelse importeur. Verwacht deze 2de week Maart thuis te hebben. Voor zeer lage prijs zonder invoer.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/6v6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*; Ik vind m echt mooi design ^

Zo, ik heb de MHZS aangesloten en een beetje ingespeeld. In eerste instantie klonk het wel vermoeiend. Nu hij een wat ingespeeld is klinkt het al beter. Ik heb de chinese buisjes er niet al te lang ingehad, die zorgden imo vooral voor het wat vermoeiende geluid.
Ik ben er al wel achter dat ik er op vooruit gegaan ben. In geluid zowel als in financien :) Het klinkt wat pittiger dan mijn oude speler, met eveneens goede ruimtelijkheid. En dat zonder mods. Met de passieve mod en betere caps moet dat nog flink vooruitgaan.

Mijn voorkeur is denk ik toch 4x oversampling (176.4kHz) dat klinkt lekker stukje meer naar achteren en wat strakker en iets minder neiging tot slissen. Soms 44.1 als het moet knallen.
..
HDCD klinkt wel lekkerder moet ik zeggen. Ik heb er maar 1 (Madeline Peyroux) maar die komt nu beter uit de verf dan met de oude speler. Als gewone cd vond ik m wat muf klinken maar nu klinkt het echt als iets bijzonders. Leuk meegenomen.

De afstandbediening heb ik een paar stukjes bubbleplastic in gedaan om het dekseltje vast te klemmen. Die klinkt nu als een blok hout als je hem op tafel legt (ipv dat het dekseltje resoneert). Je bent een tweaker of niet he? (8>

Oh ja: het ruisen van de dac! Ik heb even een test-cd opgezet met stilte (met en zonder emphasis). Ik hoor niet echt veel bijzonders; als ik de amp vol opendraai hoor ik iets ruisen en een boventoon van 50Hz. Maar niks storends. Ik schat +/- -70dB. Ik hoor beter wanneer de tape begint te lopen dan het ruisen van de DAC (mijn St Eustache orgelplaat en Ana Caram). Ik als vinyl-liefhebber stoor me er totaal niet aan. Ik krijg van de hele speler incl doos trouwens niet de indruk dat het een kneusje of afgekeurd model is.

Nu nog even kijken naar andere caps voor de mod.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 03:11:

Zo, ik heb de MHZS aangesloten en een beetje ingespeeld. In eerste instantie klonk het wel vermoeiend. Nu hij een wat ingespeeld is klinkt het al beter. Ik heb de chinese buisjes er niet al te lang ingehad, die zorgden imo vooral voor het wat vermoeiende geluid.
Ik ben er al wel achter dat ik er op vooruit gegaan ben. In geluid zowel als in financien :) Het klinkt wat pittiger dan mijn oude speler, met eveneens goede ruimtelijkheid. En dat zonder mods. Met de passieve mod en betere caps moet dat nog flink vooruitgaan.

Mijn voorkeur is denk ik toch 4x oversampling (176.4kHz) dat klinkt lekker stukje meer naar achteren en wat strakker en iets minder neiging tot slissen. Soms 44.1 als het moet knallen.
..
HDCD klinkt wel lekkerder moet ik zeggen. Ik heb er maar 1 (Madeline Peyroux) maar die komt nu beter uit de verf dan met de oude speler. Als gewone cd vond ik m wat muf klinken maar nu klinkt het echt als iets bijzonders. Leuk meegenomen.

De afstandbediening heb ik een paar stukjes bubbleplastic in gedaan om het dekseltje vast te klemmen. Die klinkt nu als een blok hout als je hem op tafel legt (ipv dat het dekseltje resoneert). Je bent een tweaker of niet he? (8>

Oh ja: het ruisen van de dac! Ik heb even een test-cd opgezet met stilte (met en zonder emphasis). Ik hoor niet echt veel bijzonders; als ik de amp vol opendraai hoor ik iets ruisen en een boventoon van 50Hz. Maar niks storends. Ik schat +/- -70dB. Ik hoor beter wanneer de tape begint te lopen dan het ruisen van de DAC (mijn St Eustache orgelplaat en Ana Caram). Ik als vinyl-liefhebber stoor me er totaal niet aan. Ik krijg van de hele speler incl doos trouwens niet de indruk dat het een kneusje of afgekeurd model is.

Proficiat! Dacht echt dat je er al een in je bezit had.Wil je die Russische cryo buisjes nog? Doe in dat geval even een pmmetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 03:11:

..

Veel succes met de modificatie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
zo mijn tube-rolling avontuur gaat eindelijk beginnen(na maanden de originele te hebben beluisterd) :P
Heb net EH 6SN7GT en EH 12AT7 besteld.Bronco.B gaf aan te verwachten dat die goed bij mijn muzieksmaak zouden passen, dus ben erg benieuwd. Als ik ze binnen heb dan laat ik horen wat ik er van vind. Ga volgende week ff ebay afzoeken voor wat RCA buisjes, iedereen zegt dat ze goed zijn, dus dat wil ik ook wel eens horen.

@Koifarm en de rest: Trouwens voor mijn Pa zo'n afstandbediening ding besteld die je voorstelde. Ik houd je op de hoogte van het project(ik verwacht alleen dat het een hele tijd gaat duren voordat we er tijd voor hebben om hem in te bouwen/schoonvader durven te vragen om hem in te bouwen ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door hemaworst op 23-02-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moborunner bedankt voor de PIO condensatoren, ik heb ze direkt ingebouwd in mjn shanling speler.
Ik vind dit toch wel heel lekker klinken. De sluiler van MKP condensatoren over het hoog is nu helemaal weg. d:)b

Hemaworst schreef,
@Koifarm en de rest: Trouwens voor mijn Pa zo'n afstandbediening ding besteld die je voorstelde. Ik houd je op de hoogte van het project(ik verwacht alleen dat het een hele tijd gaat duren voordat we er tijd voor hebben om hem in te bouwen/schoonvader durven te vragen om hem in te bouwen )
Als het inbouwen niet lukt of als je vragen hebt, bel of mail mij maar. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:27:Heb vandaag een paar Yaqin MS 6V6 vesterkers gescoord bij de engelse importeur. Verwacht deze 2de week Maart thuis te hebben. Voor zeer lage prijs zonder invoer.
Een paar? Ga je ze verhandelen of er iets anders mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ben vanmiddag bij Pavlof/Peter geweest voor een kleine luistersessie, in 2 uur tijd heb ik aardig wat verschillende muziekstijlen beluisterd, wat al direct opviel is dat zijn set bestaande uit een Classic 16.6 amp, Jungson Moon Harber cd-speler en Scan Speak Event speakers erg goed klinkt en tot veel in staat is. De speakers zijn echte krachtpatsers ze kunnen hard zonder te vervormen, en de bass blijft altijd strak, prachtige speakers als je er de ruimte voor hebt.

Tijdens het luisteren heeft peter de versterker een paar keer overgeschakeld heeft van triode naar ultra linear en andersom, wat dan direct opvalt is dat in Triode stand is dat de muziek ontzettend rustig, gedetailleerd en transparant klinkt en de bass erg gecontroleerd. Terwijl in UL stand de muziek wat voller en meer klank lijkt te hebben... gaf mij meer het gevoel van een live optreden, in UL mode was de bass wel meer aanwezig... maar de Event speakers kunnen dan ook erg laag.

In het begin hebben we vooral geluisterd naar de JJ KT88 buizen, op het einde heeft Peter ze vervangen voor Shuguang KT88 buizen, bias aanpassen is echt een makje met de Classic amp, geen gepruts met een losse voltmeter. Wat opviel an de Shuguang buizen is dat stemgeluid echt fenomenaal is! de bass klonk in UL stand iets "voller"en wat meer aanwezig.

Ik ben er nu wel over uit dat een KT88 amp geschikt voor mij is, en de Shuguang amp kan (net als de Calssic) eventueel ook overweg met 6550 buizen.

Peter nogmaals bedankt!

Weet iemand of de Shuguang 502 ook Triode / ultra linear omschakeling heeft? voor zower ik kan achterhalen niet en draait hij altijd op UL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Chaoss schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:32:
Ik ben vanmiddag bij Pavlof/Peter geweest voor een kleine luistersessie, in 2 uur tijd heb ik aardig wat verschillende muziekstijlen beluisterd, wat al direct opviel is dat zijn set bestaande uit een Classic 16.6 amp, Jungson Moon Harber cd-speler en Scan Speak Event speakers erg goed klinkt en tot veel in staat is. De speakers zijn echte krachtpatsers ze kunnen hard zonder te vervormen, en de bass blijft altijd strak, prachtige speakers als je er de ruimte voor hebt.

Tijdens het luisteren heeft peter de versterker een paar keer overgeschakeld heeft van triode naar ultra linear en andersom, wat dan direct opvalt is dat in Triode stand is dat de muziek ontzettend rustig, gedetailleerd en transparant klinkt en de bass erg gecontroleerd. Terwijl in UL stand de muziek wat voller en meer klank lijkt te hebben... gaf mij meer het gevoel van een live optreden, in UL mode was de bass wel meer aanwezig... maar de Event speakers kunnen dan ook erg laag.

In het begin hebben we vooral geluisterd naar de JJ KT88 buizen, op het einde heeft Peter ze vervangen voor Shuguang KT88 buizen, bias aanpassen is echt een makje met de Classic amp, geen gepruts met een losse voltmeter. Wat opviel an de Shuguang buizen is dat stemgeluid echt fenomenaal is! de bass klonk in UL stand iets "voller"en wat meer aanwezig.

Ik ben er nu wel over uit dat een KT88 amp geschikt voor mij is, en de Shuguang amp kan (net als de Calssic) eventueel ook overweg met 6550 buizen.

Peter nogmaals bedankt!

Weet iemand of de Shuguang 502 ook Triode / ultra linear omschakeling heeft? voor zower ik kan achterhalen niet en draait hij altijd op UL.
Mag ik hieruit concluderen dat de Shuguang buizen beter bevallen dan JJ buizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

operatingeskimo schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:20:
[...]

blijft een kwestie van smaak, maar de stemmen en het mid klnken echt geweldig met de Shuguang buizen, de JJ buizen waren beter in het laag, de bass leek wat meer in harmonie met de rest. Ikzelf zou waarschijnlijk wel de Shuguang buizen boven de JJ verkiezen

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 24-02-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:56:
[...]

Een paar? Ga je ze verhandelen of er iets anders mee doen?
Als ik ze getest heb en eventueel gemodificeerd heb gaan ze op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:27:
Heb vandaag een paar Yaqin MS 6V6 vesterkers gescoord bij de engelse importeur. Verwacht deze 2de week Maart thuis te hebben. Voor zeer lage prijs zonder invoer.
Ben eigenlijk benieuwder naar de VK-2100:
Afbeeldingslocatie: http://www.yaqin.cn/products/vk2100_d.jpg
"First class-B gall stone is combined , grade is SRPP circuit before the gallbladder. The wide speed is fast frequently, the sound is nice."

2x 85W galstenen??? :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:55:
Hermankora bedankt voor de PIO condensatoren, ik heb ze direkt ingebouwd in mjn shanling speler.
Ik vind dit toch wel heel lekker klinken. De sluiler van MKP condensatoren over het hoog is nu helemaal weg. d:)b

Waarvoor heb je de PIO's gebruikt ?

@Hermankora : Heb je misschien voor mijn shanling ook een set ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:54:
[...]

Als ik ze getest heb en eventueel gemodificeerd heb gaan ze op marktplaats.
Is dit bakkie in het kader van je Open Baffle projectje? Ben je er al aan begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
Ik heb hier een shitload nieuwe tested NOS 6SN7's liggen (>50 stuks) . Kan ik hier mensen er blij mee maken? If so, dm of email even. Het is de USSR militaire variant btw.

Weet er iemand leuke mods voor die 300B versterker van appletje? (die dus hier volgende week staat met een beetje geluk).

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 24-02-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:20:
[...]

Kan ik in mijn geval niet echt zeggen omdat de Shuguang op mijn speaker in mijn smaak iets te veel laag produceert. De Shuguang klinkt op het hoog ronder/vloeiender en zoals Johan/Chaoss al opmerkte is Shuguang op stem (midden dus) ook fenomenaal! De bas is echter op de JJ wel een stukje strakker (of speelt minder hard?) Maar het hoog en midden van JJklinkt wat vlakker. Beide buizen zijn allebei topbuizen hoor maar gewoon in mijn set niet helemaal goed. Ik ben misschien ook erg kritsch hoor. Maar goed... ik zit dus nog wat te kijken naar een andere eindbuis.
Ik heb een ruil aanbieding van een nieuw setje 6550 WA uit de jaren 80. Die mag ik eerst luisteren, zijn deze buizen een betere match in mijn setup dan de JJ's dan doe ik dat. De Shuguangs hou ik in huis voor het geval ik mijn speakers misschien nog eens verpats. Dan zullen die wel heel goed werk gaan doen denk ik. :)

Samenvattend: als ik een redelijk neutrale speaker zou hebben met een 'normaal' laag ik dan prefereer ik het geluid van de Shuguang KT88-98

Weet iemand wat het verschil is tussen 6550 A/C of WA??

@ Johan: leuk dat je ervan genoten hebt en bedankt voor de complimenten. Succes ook met het uitzoekwerk van een Chinese buizenversterker! Ik ben benieuwd wat het wordt!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.