Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets te zeggen over de twee HDTV evementen deze zomer, EK en OS. Begrijp dat de kabelaars dit in HD willen gaan doorgeven.

Kunnen SONY / Alphacrypt dit dan daadwerkelijk in HD beeld krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:14:
Is er al iets te zeggen over de twee HDTV evementen deze zomer, EK en OS. Begrijp dat de kabelaars dit in HD willen gaan doorgeven.

Kunnen SONY / Alphacrypt dit dan daadwerkelijk in HD beeld krijgen?
Als je een Sony Bravia W3000 of X3000/3500 hebt met een Alphacrypt Classic CAM en je hebt geen last van 'probleem 1' dan zou dit moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:09:
nee, anders het ik wel zo geformuleerd. De huidige CI ondersteunt een aantal G2 functies niet, hetgeen betekent dat de G2 module dan niet zal werken met de CI-host/TV.
Samenvattend:
De kabelmaatschappijen (in ieder geval Ziggo (Casema, @home, Multikabel) zijn aan het overleggen met leveranciers van TVs (waaronder Sony). Het ziet er naar uit dat zij afspraken gaan maken over een 2e generatie (G2) Common Interface (CI) slot met bijbehorende G2 Conditional Access Module (CAM). Deze G2 CAM zal een aantal functies hebben die de huidige CAMs (waaronder de Alphacrypt Classic CAM) niet ondersteunen. Deze G2 CAM zal gebruikt kunnen worden in de huidige Sony Bravia's met ingebouwde digitale kabeltuners, maar dan worden die extra functies niet ondersteund.

Vraag is nu wat die extra functies zullen zijn?

Zo'n G2 CAM zal in ieder geval het 396 MHz probleem niet verhelpen want dat staat helemaal los van de CAM.

Wat er gebeurt met het "You are not entitled..." probleem is afwachten, afhankelijk van de tolerantie van de G2 CAMs t.a.v. de doorvoersnelheid. Het kan erger worden (in het uiterste geval werkt geen enkele kaart meer), het kan ook beter worden (alle kaarten werken). En het kan natuurlijk ook gelijk blijven (bij de ene TV/CAM combinatie werkt het, bij de andere niet, met iets van 50% kans...).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 07:25:
Deze G2 CAM zal gebruikt kunnen worden in de huidige Sony Bravia's met ingebouwde digitale kabeltuners, maar dan worden die extra functies niet ondersteund.
Helaas is Anoniem weer eens niet duidelijk/volledig in de manier waarop hij de boodschap brengt. Je kan de toeichting van Anoniem namelijk ook lezen als: Omdat de huidige Common Interface specificatie bepaalde functionaliteit van de tweede generatie CAM's niet ondersteunt zal deze niet werken in de huidige Common Interface slots. Misschien kan hij wel werken als er wat aan de oude Common Interface slot firmware gewijzigd wordt.

Immers als de tweede generatie CAM wel zou werken in de eerste generatie Common Interface slots dan zou @Home toch al zo'n CAM op de markt kunnen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Helaas is Anoniem weer eens niet duidelijk/volledig in de manier waarop hij de boodschap brengt. Je kan de toelichting van Anoniem namelijk ook lezen als: Omdat de huidige Common Interface specificatie bepaalde functionaliteit van de tweede generatie CAM's niet ondersteunt zal deze niet werken in de huidige Common Interface slots. Misschien kan hij wel werken als er wat aan de oude Common Interface slot firmware gewijzigd wordt.
Het is de vraag wat er is aangepast.
Is dat met software/nieuwe firmware van de TV op te lossen, dan hoeven er geen problemen te ontstaan.
Echter, zijn er ook hardwarematige veranderingen, dan zijn deze niet te gebruiken.
Of misschien is het zo opgesteld dat het backwards compatible is, maar alleen de nieuwe features niet ondersteund worden.
Voor de consument maakt het niet uit; als het maar werkt.
Immers als de tweede generatie CAM wel zou werken in de eerste generatie Common Interface slots dan zou @Home toch al zo'n CAM op de markt kunnen brengen?
Zijn ze dan al klaar met het opstellen van de specificaties? :?
Lijkt me dat daar veel tijd in gaat zitten.
Ook is @Home afhankelijk van fabrikanten. Ik neem aan dat @Home e.a. niet zelf hun apparatuur maken, maar dat ze die ook gewoon inkopen. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:40:
[...]

Het is mij nog steeds niet duidelijk, waarom de "normale zenders" (lees: gelijk aan huidige analoge zender pakket) niet gewoon zonder versleuteling worden verzonden...???

Nederland 1 en nog enkele zenders kan je n.l. ook zonder alphacrypt / smartcard in de tv probleemloos ontvangen. Als al deze zenders nou gewoon worden doorgegeven, kan iedereen deze ontvangen. Indien men een aanvullend pakket kiest welke buiten dit standaard pakket valt (v.b. film1 / sport1), dan is een smartcard nodig.... Iedereen die geen TV koopt v.v. dig. tuner, moet uiteraart een los kastje erbij kopen, alle TV's v.v. een dig. tuner (geschikt voor de kabel), kunnen direct het digitale signaal verwerken.(klinkt wel heel eenvoudig...). Op deze wijze, kan je ook in het gehele huis digitale tv kijken, zonder al die extra smartcard's.

Om te voorkomen dat een hele wijk gebruik gaat maken van 1 aansluiting, kan ik mij voorstellen dat je net als bij een telefoon netwerk, het aantal aansluitingen begrenst tot bijv. 3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:31:
Het is mij nog steeds niet duidelijk, waarom de "normale zenders" (lees: gelijk aan huidige analoge zender pakket) niet gewoon zonder versleuteling worden verzonden...???
Geld en macht. Nu moet je een smartcard aanschaffen om digitaal te kunnen kijken samen met een aanbevolen en goedgekeurde ontvanger. Op die manier proberen ze je te dwingen om vooral geen standaard DVB-C apparatuur aan te schaffen die niet speciaal is aangepast aan hun eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:00:
[...]

Geld en macht. Nu moet je een smartcard aanschaffen om digitaal te kunnen kijken samen met een aanbevolen en goedgekeurde ontvanger. Op die manier proberen ze je te dwingen om vooral geen standaard DVB-C apparatuur aan te schaffen die niet speciaal is aangepast aan hun eisen.
voor elke digitale abo moet een bedrag afgedragen worden aan de content provider. Zonder smartcard moet er aanzienlijk meer betaald worden dan wanneer we alleen betalen conform het aantal smartcard gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:20:
voor elke digitale abo moet een bedrag afgedragen worden aan de content provider. Zonder smartcard moet er aanzienlijk meer betaald worden dan wanneer we alleen betalen conform het aantal smartcard gebruikers.
We hebben het hier over het ongecodeerd doorgeven van de kanalen die ook in het analoge TV pakket zitten en niet over allerlei extra kanalen en abonnementen waarvoor begrijpelijk een smartcard benodigd is.

Bij CAIW is het basis TV pakket digitaal ongecodeerd en dat kan voor de prijs van € 14,95 per maand waarbij de abonnees 60 TV kanalen en 70 radio kanalen digitaal ontvangen (24 TV kanalen en 36 radio kanalen analoog).

Bij de Zesko kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel zou het dan voor € 15,90 per maand niet eens mogelijk zijn om zo'n 30 analoge TV kanalen ook digitaal ongecodeerd door te geven terwijl die onderhandelen voor een veel grotere groep abonnees en dus betere voorwaarden dan CAIW zouden kunnen krijgen bij de content providers? Dat aanzienlijk meer moeten betalen lijkt mij dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:45:
[...]

We hebben het hier over het ongecodeerd doorgeven van de kanalen die ook in het analoge TV pakket zitten en niet over allerlei extra kanalen en abonnementen waarvoor begrijpelijk een smartcard benodigd is.

Bij CAIW is het basis TV pakket digitaal ongecodeerd en dat kan voor de prijs van € 14,95 per maand waarbij de abonnees 60 TV kanalen en 70 radio kanalen digitaal ontvangen (24 TV kanalen en 36 radio kanalen analoog).

Bij de Zesko kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel zou het dan voor € 15,90 per maand niet eens mogelijk zijn om zo'n 30 analoge TV kanalen ook digitaal ongecodeerd door te geven terwijl die onderhandelen voor een veel grotere groep abonnees en dus betere voorwaarden dan CAIW zouden kunnen krijgen bij de content providers? Dat aanzienlijk meer moeten betalen lijkt mij dus onzin.
Bij CAIW heeft de meerderheid een digitale ontvanger, dat is nu juist het verschil ! Waarom moet op kabel extra betaald worden ? omdat de Hoge Raad heeft bepaald dat het een heropenbaarmaking is waarover opnieuw rechten betaald moeten worden. BTW wij leveren gemiddeld gezien 34 analoge TV programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:07:
Bij CAIW heeft de meerderheid een digitale ontvanger, dat is nu juist het verschil ! Waarom moet op kabel extra betaald worden ? omdat de Hoge Raad heeft bepaald dat het een heropenbaarmaking is waarover opnieuw rechten betaald moeten worden. BTW wij leveren gemiddeld gezien 34 analoge TV programma's.
Die bepaling van de hoge raad geldt net zo goed voor CAIW en ook voor de volgende kabelbedrijven:

Stichting Kabelnet Veendam (SKV)
Geen smartcard voor basis pakket digitale TV -> 50 TV kanalen + 10 radio kanalen (11,50 p/m)

St. Kabeltelevisie Brabant - Gelderland
Geen smartcard voor basis pakket digitale TV -> 50 TV kanalen + 50 radio kanalen (11,50 p/m)

Rekam
Geen smartcard voor basis pakket digitale TV -> 45 TV kanalen (6,60 p/m)

Het verschil is alleen dat er bij deze bedrijven niet zo'n graai cultuur heerst als bij de grote jongens. Het probleem is hier dus niet dat het niet kan, maar dat jullie niet willen omdat het anders misschien ten koste zou gaan van jullie winst. Kan niet en wil niet wordt wel eens meer door elkaar gehaald door de Zesko kabelbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik wil binnenkort eens een Alphacrypt halen om te kijken of 'ie werkt in mijn 40W3000 (en wanneer nodig een aantal keer ruilen om een werkende te bemachtigen).

Hoe kan ik dit het beste testen zonder er onnodig geld aan kwijt te zijn indien het mislukt?

Een vriendin in de buurt heeft al digitale tv van Casema (langer dan 2 weken) mbv een externe decoder. Kan ik simpelweg haar smartcard lenen en die in een aantal Alphacrypts uitproberen?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
JaymzHetfield schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:59:
Een vriendin in de buurt heeft al digitale tv van Casema (langer dan 2 weken) mbv een externe decoder. Kan ik simpelweg haar smartcard lenen en die in een aantal Alphacrypts uitproberen?
In principe kan dat mits je zelf tenminste ook klant bent bij Casema en dus minimaal analoge TV afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 06:33:
Hierbij weer een update.

Vanmorgen (10 maart, red.) heb ik contact gehad met Sony Nederland. Ik heb aangegeven namens een fors aantal "gedupeerden" te spreken en verzocht om een persoonlijke afspraak om face-to-face onze punten te bespreken. Contactpersoon zat in overleg, gegevens zijn genoteerd en ik hoop te worden teruggebeld. Afwachten dus.

[update] Ben 's middags terug gebeld en woensdag is er weer contact.

Juridisch heb ik ook de contacten uitstaan en die volgen nog met een antwoord.
Scallie, is er al weer meer nieuws bekend vanaf de zijde van SONY? Dit omdat je aangaf dat SONY zowaar reageerde op je telefoontjes. Sta nog steeds voor een dilemma of ik mijn toestel nog terug breng of, gelet op de uitstekende beeldkwaliteit die mijn SONY levert, toch maar aanhouden en een externe (HDTV)decoder aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
ArChie schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:12:
[...]

In principe kan dat mits je zelf tenminste ook klant bent bij Casema en dus minimaal analoge TV afneemt.
Ok, dan ga ik dat binnenkort maar eens doen. Hopelijk dit weekend al....

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Alphacrypt na lang afwegen toch maar ingeruild voor een Humax 9200c duoviso. Kan ik ook meteen mooi opnemen. Alleen jammer dat de beeldkwaliteit iets achteruit is gegaan. Komt denk ik door de scart aansluiting die voor kwaliteitsverlies zorgt vergeleken met de interne dvbc tuner.

Maar ja wel een 100% werkend apparaat i.t.t. de Alphacrypt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 05:32
Ik woon in Casema verzorgingsgebied, maar kan niet over digitale TV beschikken. In het kort samengevat zit dat zo: het kabelnet in onze wijk is eigendom van de bewoners, waardoor wij als bewonerscommissie één collectief abonnement bij Casema hebben voor de doorgifte van het (analoge) signaal. Casema kent de individuele bewoners van de wijk niet als klant, cq onze postcode valt voor hen niet binnen het door hen bediende gebied. Daardoor is het niet mogelijk om naast het beschikbare analoge signaal aanvullende diensten af te nemen, waaronder ook het gewone digitale basispakket. De digitale kanalen worden wel op de kabel doorgegeven (ik kan ze ook allemaal in de programmalijst van mijn D3000 zien), maar wij kunnen ons dus niet bij Casema registreren, puur om administratieve redenen (wij hebben geen individueel Casema abonnement). Ik vroeg mij het volgende af: als ik een Casema DTV pack koop en dat registreer op het adres van vrienden buiten onze wijk, krijg ik op mijn adres dan toegang tot het digitale signaal? Met andere woorden, is de toegang tot het digitale signaal alleen beschikbaar op het huisadres waarop de registratie is aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
JaymzHetfield schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:53:
[...]

Ok, dan ga ik dat binnenkort maar eens doen. Hopelijk dit weekend al....
Heb net een Alphacrypt 3.12 gekocht met een Casema smartcard (kon 'm niet lenen dit weekend) erin gestopt en het lijkt in 1 keer te werken. Momenteel met 134 kanalen. Ook de HD kanalen doen het goed. Zit nu A1 GP in HD te kijken op HD NL.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Zijn er al resultaten bekend over DVB-C icm Alphacrypt en de nieuwe Sony 4000 serie ?
Ik heb tot nu toe mijn koop van een 40w3000 uitgesteld door de Alphacrypt problemen.

[ Voor 37% gewijzigd door gjs op 23-03-2008 14:49 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb de KLD40X3500, prima TV, en digitale kabel via @home.
Gisteren bij Mediamarkt Roermond een mascom alphacript (V 3.12) kaart gekocht 129,- euries.
Indien je de @home kaart er goed om in stopt, werkt ie perfect. Je moet goed kijken waar de contactjes voor de chip zich bevinden in de alphacriptkaart, tijdens het inschuiven hoor je ook hoe de contactjes over het kaartje "krassen". Kan alle zenders zonder problemen ontvangen, dus ook alle zenders van het @home extra pakket.
Ik zou zeggen, probeer het eens met deze kaart, je kunt binnen 14 dagen ruilen.

Groetjes Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medeleden,

Zijn er positieve ervaringen met devolgende combinatie te melden?:

Sony 40V3000
Alphacrypt CI
kabelprovider: @Home.

Groeten,

John

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:30:
Hallo Allemaal,

Gisteren bij Mediamarkt Roermond een mascom alphacript (V 3.12) kaart gekocht 129,- euries.
Indien je de @home kaart er goed om in stopt, werkt ie perfect. Je moet goed kijken waar de contactjes voor de chip zich bevinden in de alphacriptkaart, tijdens het inschuiven hoor je ook hoe de contactjes over het kaartje "krassen". Kan alle zenders zonder problemen ontvangen, dus ook alle zenders van het @home extra pakket.
Ik zou zeggen, probeer het eens met deze kaart, je kunt binnen 14 dagen ruilen.

Groetjes Carlo
Volgens mij heeft iedereen die kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:30:
Kun je aangeven in welke @home regio jij zit? Met andere woorden, wat is jouw woonplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie1981
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 09:43
Ik ga binnenkort de Sony KDL-40X3500 aanschaffen. Hierbij wil ik ook digitaal tv kijken via Casema met de Alphacryptmodule. Uiteraard ben ik door dit topic op de hoogte van de vele problemen met de modules voorzien van firmwareversie 3.12 en lager. Van de week kwam ik bij toeval op de site van Satshop.nl terecht. Zij bieden nu ook Alphacryptmodules aan met firmwareversie 3.14. Daar staat ook vermeld dat deze module bij alle Sony Bravia-toestellen zou werken. Navraag door mij wees uit dat ze deze modules met de betreffende firmware al 3 weken aanbieden. Omdat ik er in dit topic nog niemand over heb gehoord, meld ik dit bij deze.

Hier volgt een link naar de Alphacrypt met firmwareversie 3.14:

https://www.satshop.nl/ca..._info.php?products_id=251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm toch lef dat ze het zo vermelden.... onderaan staat wel dat deze kaart niet officieel ondersteund wordt door de providers.

Het proberen waard, is satshop coulant met retouren?

Groet
Dennie1981 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:51:
Ik ga binnenkort de Sony KDL-40X3500 aanschaffen. Hierbij wil ik ook digitaal tv kijken via Casema met de Alphacryptmodule. Uiteraard ben ik door dit topic op de hoogte van de vele problemen met de modules voorzien van firmwareversie 3.12 en lager. Van de week kwam ik bij toeval op de site van Satshop.nl terecht. Zij bieden nu ook Alphacryptmodules aan met firmwareversie 3.14. Daar staat ook vermeld dat deze module bij alle Sony Bravia-toestellen zou werken. Navraag door mij wees uit dat ze deze modules met de betreffende firmware al 3 weken aanbieden. Omdat ik er in dit topic nog niemand over heb gehoord, meld ik dit bij deze.

Hier volgt een link naar de Alphacrypt met firmwareversie 3.14:

https://www.satshop.nl/ca..._info.php?products_id=251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie1981
Ja, in het mailtje wat ik kreeg stond ook dat ze bereid zijn, wanneer hij niet goed functioneert, hem om te ruilen voor een ander exemplaar. Indien je het wenst, kun je ook je geld terugkrijgen. Daar doen ze volgens het mailtje niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard ben ik door dit topic op de hoogte van de vele problemen met de modules voorzien van firmwareversie 3.12 en lager. Van de week kwam ik bij toeval op de site van Satshop.nl terecht. Zij bieden nu ook Alphacryptmodules aan met firmwareversie 3.14. Daar staat ook vermeld dat deze module bij alle Sony Bravia-toestellen zou werken. Navraag door mij wees uit dat ze deze modules met de betreffende firmware al 3 weken aanbieden. Omdat ik er in dit topic nog niemand over heb gehoord, meld ik dit bij deze.
De firmware update naar 3.14 is wel degelijk besproken in dit topic (kijk maar in de periode 7-10 februari). Er lijken echter geen relevante verschillen te zijn t.o.v. 3.12 voor de Sony Bravia bezitters.

Wat betreft de in dit topic beschreven problemen, probleem 1 komt ook voor bij firmware 3.14 en probleem 2 (396 MHz probleem) heeft zowiezo niets met de Alphacrypt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaymzHetfield schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:54:
[...]

Heb net een Alphacrypt 3.12 gekocht met een Casema smartcard (kon 'm niet lenen dit weekend) erin gestopt en het lijkt in 1 keer te werken. Momenteel met 134 kanalen. Ook de HD kanalen doen het goed. Zit nu A1 GP in HD te kijken op HD NL.
Ik heb onlangs ook de AlphaCrypt 3.12 met een Casema smartcard (icm 32D3000). Heb nu tijdelijk ook alle kanalen. Alleen op de HD kanalen heb ik geen beeld en geluid, wat bij jou dus wel zo is. Moet je hiervoor nog wat instellen?

Heb nog een vraag. Wordt de smartcard ook geactiveerd zonder dat je de decoder van Casema hebt? Anders moet ik even een vriendelijke buurman opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Firmware versie 3.14 is al sinds 6 februari van dit jaar uit. Voor zover mij bekend hebben een aantal personen met een niet werkende AlphaCrypt Classic CAM met firmware versie 3.12 deze 3.14 update uitgeprobeerd, echter zonder het gewenste resultaat. Het gaat bij het CAM probleem om de hardware en niet de firmware versie. Sommige AlphaCrypt Classic CAM's hebben kennelijk een tolerantie die net overeenkomt met de incompatible hardware in de Sony TV's met HDTV MPEG decoder waardoor de ene CAM wel wil werken en de andere niet. Het blijft dus een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:16:
Ik heb onlangs ook de AlphaCrypt 3.12 met een Casema smartcard (icm 32D3000). Heb nu tijdelijk ook alle kanalen. Alleen op de HD kanalen heb ik geen beeld en geluid, wat bij jou dus wel zo is. Moet je hiervoor nog wat instellen?
Nog maar een keer dan: Een AlphaCrypt Classic CAM is geen digitale kabel ontvanger in PCMCIA kaart formaat. De AlphaCrypt Classic CAM bepaalt dus niet naar welk type kanalen je kan kijken, dat bepaalt je TV en in de 32D3000 zit geen HDTV compatible MPEG decoder. Met andere woorden voor de ontvangst van HDTV kanalen heb je bij deze TV een losse HDTV kabel ontvanger nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid, de X3500 heeft dus een DVB-T tuner die ook HD kanalen in MPGEG4 aan kan en de D3000 heeft alleen een tuner die overweg kan met de SD MPEG2 kanalen. Vandaar dat de een het zonder losse hd decoder kan en jij wel een losse hd decoder nodig hebt als je die kanalen wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nu lig ik ook even los...

De problemen doen zich dus alleen voor met HDTV compatible sony's?

Dus als ik gewoon digitaal zou willen ontvangen in een sony tv, is er geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben absoluut niet technisch, zou iemand mij een antwoord kunnen geven?

Heb een Bravia KDL-40W3000 gekocht, met als een van de voornaamste redenen een ingebouwde tuner.
Nu inmiddels een Alphacrypt kaart gekocht versie 3.12. Nu is het probleem dat de tv geen enkele digitale zender vind... Heb kabel van @home.
Kan wel zien dat de kaart goed geplaatst is want het syteem herkend hem. En ziet ook het nummer van de smartcard.
Is dit nu een probleem van de Bravia of zou het aan Home kunnen liggen?
Heb al veel gelezen maar vind zoveel tegenstrijdige bericht, bedankt voor elke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:58:
Ben absoluut niet technisch, zou iemand mij een antwoord kunnen geven?

Heb een Bravia KDL-40W3000 gekocht, met als een van de voornaamste redenen een ingebouwde tuner.
Nu inmiddels een Alphacrypt kaart gekocht versie 3.12. Nu is het probleem dat de tv geen enkele digitale zender vind... Heb kabel van @home.
Voor het zoeken en vinden van digitale TV kanalen wordt de AlphaCrypt Classic CAM niet gebruikt. Deze CAM is alleen nodig op het moment dat je een gecodeerd digitaal TV kanaal wil gaan weergeven. Tijdens het zoeken en vinden van digitale TV kanalen hoeft de AlphaCrypt Classic CAM dus niet eens in je TV te zitten.

Als je dus nog geen digitaal TV kanaal hebt kunnen vinden dan voer je waarschijnlijk bij het QuickScan zoeken niet de juiste parameters voor jouw @Home kabel regio in. Begin daar eens mee. Als de TV uiteindelijk een volledige digitale TV kanalenlijst heeft weten op te bouwen komt pas stap twee en dat is het weergeven van een gekozen digitaal TV kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:28:
Nu lig ik ook even los...

De problemen doen zich dus alleen voor met HDTV compatible sony's?

Dus als ik gewoon digitaal zou willen ontvangen in een sony tv, is er geen probleem?
Nog maar wat nadere uitleg dan. Sony brengt twee type TV's uit, namelijk TV's die alleen SDTV kanalen kunnen weergeven en TV's die zowel SDTV als HDTV kanalen kunnen weergeven. In het eerste type TV zit alleen een SDTV compatible MPEG chipset en in het tweede type TV een SDTV/HDTV compatible MPEG chipset. De TV's met die SDTV/HDTV compatible MPEG chipset hebben problemen in combinatie met de AlphaCrypt Classic CAM. Het maakt bij dat type TV's niet uit of je je wil beperken tot het alleen bekijken van SDTV kanalen of dat je zowel SDTV als HDTV kanalen. In beide gevallen is er bij dat type TV's een probleem met de AlphaCrypt Classic CAM waarbij het een soort van Russisch roulette is om een CAM te vinden die wel wil werken. Het gaat hier dus om de X3500, X3000 en W3000 series van Sony.

Dat AlphaCrypt Classic CAM probleem doet zich dus niet voor bij het type TV's dat is uitgerust met een SDTV compatible MPEG chipset, onder andere de D3000 en V3000 series. Vergelijk het met een memory kaartje dat niet of nauwlijks wil werken in het memory kaart slot van een PC omdat de PC boer zich niet aan de specificaties voor de memory kaart sloten houdt. Het maakt niet uit wat er op het memory kaartje staat, door de fout van de PC fabrikant is het memory kaartje niet te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArChie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:18:
[...]

Nog maar wat nadere uitleg dan. Sony brengt twee type TV's uit, namelijk TV's die alleen SDTV kanalen kunnen weergeven en TV's die zowel SDTV als HDTV kanalen kunnen weergeven. In het eerste type TV zit alleen een SDTV compatible MPEG chipset en in het tweede type TV een SDTV/HDTV compatible MPEG chipset. De TV's met die SDTV/HDTV compatible MPEG chipset hebben problemen in combinatie met de AlphaCrypt Classic CAM. Het maakt bij dat type TV's niet uit of je je wil beperken tot het alleen bekijken van SDTV kanalen of dat je zowel SDTV als HDTV kanalen. In beide gevallen is er bij dat type TV's een probleem met de AlphaCrypt Classic CAM waarbij het een soort van Russisch roulette is om een CAM te vinden die wel wil werken. Het gaat hier dus om de X3500, X3000 en W3000 series van Sony.

Dat AlphaCrypt Classic CAM probleem doet zich dus niet voor bij het type TV's dat is uitgerust met een SDTV compatible MPEG chipset, onder andere de D3000 en V3000 series. Vergelijk het met een memory kaartje dat niet of nauwlijks wil werken in het memory kaart slot van een PC omdat de PC boer zich niet aan de specificaties voor de memory kaart sloten houdt. Het maakt niet uit wat er op het memory kaartje staat, door de fout van de PC fabrikant is het memory kaartje niet te lezen.
Kijk, das nuttige info...
Die kon ik niet zo vlot tevoorschijn toveren...

Maakt het imo toch wel interessant om voor een sony te gaan... Neig de laatste tijd toch wat meer naar HDReady... Met een voorkeur voor Plasma...
Maar met een ingebouwde digitale ontvanger in die sony's is dat misschien toch een beter alternatief...

Hmm... Keuzes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVC komt in mei met geintegreerde (humax) ontvangers in hun toestellen. Is wellicht ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:29:
Maakt het imo toch wel interessant om voor een sony te gaan... Neig de laatste tijd toch wat meer naar HDReady... Met een voorkeur voor Plasma...
Voor de duidelijkheid: Mijn uitleg heeft niets te maken met een HD Ready of een Full HD scherm type, alleen maar met welk type digitaal kabel TV signaal de TV kan verwerken. Er zijn HD Ready TV's die wel een digitaal HDTV kabel TV signaal aankunnen en dit intern converteren naar een HD Ready resolutie voor weergave en er zijn Full HD TV's die geen digitaal HDTV kabel TV signaal aankunnen en alleen digitale SDTV kabel TV signalen kunnen weergeven die intern geconverteerd worden naar een Full HD resolutie. De Sony V3000 serie is een voorbeeld van een Full HD TV die alleen maar een digitaal SDTV kabel TV signaal kan verwerken.

Verder geldt voor alle Sony TV's ongeacht het type dat er ook nog sprake is van een tweede probleem, namelijk dat digitale TV kanalen die via de 396 MHz frequentie worden verstuurd niet gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArChie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:39:
[...]

Voor de duidelijkheid: Mijn uitleg heeft niets te maken met een HD Ready of een Full HD scherm type, alleen maar met welk type digitaal kabel TV signaal de TV kan verwerken. Er zijn HD Ready TV's die wel een digitaal HDTV kabel TV signaal aankunnen en dit intern converteren naar een HD Ready resolutie voor weergave en er zijn Full HD TV's die geen digitaal HDTV kabel TV signaal aankunnen en alleen digitale SDTV kabel TV signalen kunnen weergeven die intern geconverteerd worden naar een Full HD resolutie. De Sony V3000 serie is een voorbeeld van een Full HD TV die alleen maar een digitaal SDTV kabel TV signaal kan verwerken.
Ah, ik redeneerde meer andersom... HDReady toestellen zullen niet gauw uitgerust worden met HDTV ontvangers...
Verder geldt voor alle Sony TV's ongeacht het type dat er ook nog sprake is van een tweede probleem, namelijk dat digitale TV kanalen die via de 396 MHz frequentie worden verstuurd niet gevonden worden.
Das wederom een goede tip... Blijft een lastige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:39:
[...]

Beste Archie,

Dus ik mag concluderen dat ik met mijn Sony V3000 via @home op 356 MHz probleem 1 en 2 niet zal tegenkomen?

Groet,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:06:
[...]

Voor het zoeken en vinden van digitale TV kanalen wordt de AlphaCrypt Classic CAM niet gebruikt. Deze CAM is alleen nodig op het moment dat je een gecodeerd digitaal TV kanaal wil gaan weergeven. Tijdens het zoeken en vinden van digitale TV kanalen hoeft de AlphaCrypt Classic CAM dus niet eens in je TV te zitten.

Als je dus nog geen digitaal TV kanaal hebt kunnen vinden dan voer je waarschijnlijk bij het QuickScan zoeken niet de juiste parameters voor jouw @Home kabel regio in. Begin daar eens mee. Als de TV uiteindelijk een volledige digitale TV kanalenlijst heeft weten op te bouwen komt pas stap twee en dat is het weergeven van een gekozen digitaal TV kanaal.
Oke, das verhelderend, bedankt voor je reactie! Ben echt niet technisch dus vandaar nog de vraag:

Wat bedoel je met het invoeren van parameters en waar zou ik deze kunnen vinden? Ik bedoel ik kan alleen maar kiezen voor automatische zenders zoeken digitaal of analoog. Bij digitaal vraagt ie wat de bron is, kabel of aards, daarna gaat ie zoeken en vind ie niets. Of sla ik de plank nu volledig mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:43:
Dus ik mag concluderen dat ik met mijn Sony V3000 via @home op 356 MHz probleem 1 en 2 niet zal tegenkomen?
Nee, want ik geef juist aan dat alle Sony TV's het 396 MHz probleem kennen, dus ook de V3000 serie. De V3000 serie zal wel minder problemen opleveren met de aanschaf van de AlphaCrypt Classic CAM omdat deze TV alleen de digitale SDTV kanalen kan weergeven (kapotte AlphaCrypts buiten beschouwing gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:51:
[...]

Nee, want ik geef juist aan dat alle Sony TV's het 396 MHz probleem kennen, dus ook de V3000 serie. De V3000 serie zal wel minder problemen opleveren met de aanschaf van de AlphaCrypt Classic CAM omdat deze TV alleen de digitale SDTV kanalen kan weergeven (kapotte AlphaCrypts buiten beschouwing gelaten).
Beste ArChie,

Omdat ik in een @Home gebied zit op 356MHz, dacht ik dat ik gevrijwaard was van probleem 2.

Groet,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:12:
[...]

Beste ArChie,

Omdat ik in een @Home gebied zit op 356MHz, dacht ik dat ik gevrijwaard was van probleem 2.

Groet,

John
Ja, tenzij ze een keer van frequentie veranderen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:47:
[...]

Wat bedoel je met het invoeren van parameters en waar zou ik deze kunnen vinden? Ik bedoel ik kan alleen maar kiezen voor automatische zenders zoeken digitaal of analoog. Bij digitaal vraagt ie wat de bron is, kabel of aards, daarna gaat ie zoeken en vind ie niets. Of sla ik de plank nu volledig mis?
Je hebt bij aanschaf van de digitale @Home smart card een boekje gekregen, waarin de procedure zeer helder wordt uitgelegd.... (RTFM!! , of terwijl read the fucking manual!)
(je kunt a.d.h.v. jou postcode een deelgebied aangeven, waar de tuner moet zoeken. Als je jou postcode doorgeeft kan ik jou het gebied wel doorgeven als je geen boekje hebt gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:12:
Nog meer toelichting: Zoals je mogelijk wel weet worden analoge TV kanalen ieder op een eigen frequentie uitgezonden door het kabelbedrijf en neemt zijn analoog TV kanaal een bepaalde bandbreedte in beslag. Op de ruimte die door één analoog kanaal in beslag wordt genomen is het ook mogelijk om meerdere digitale kanalen door te geven. Het aantal digitale kanalen dat via één afstemmingsfrequentie kan worden doorgegeven hangt een beetje af van de kwaliteit van de kanalen, en varieert daardoor tussen de 4 tot 8 kanalen. Om meer dan 100 digitale TV kanalen door te geven zijn dus meerdere frequenties nodig op de kabel, dat gaat niet via één frequentie.

Momenteel gebruikt @Home 24 frequenties op de kabel om al die digitale TV en radio kanalen door te kunnen geven waarvan de 356 MHz er één is in jouw regio van het @Home gebied samen met nog 23 andere frequenties. De kans bestaat dus dat die 396 MHz daar ook onder valt, dat kan je zien door jouw netwerk ID op te zoeken in de volgende lijst: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Zelfs al zou @Home nu die 396 MHz frequentie nog niet gebruiken in jouw regio, dan bestaat de kans dat ze dat in de toekomst wel gaan doen. Ook bestaat de kans dat één van de Nederlandse kabelbedrijven misschien een frequentie in gebruik gaan nemen waarvan nu nog niet bekend is dat de Sony TV's daar ook moeilijkheden mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik heb zelf niet de beschikking over een Sony TV, dus ik kan je niet stap voor stap uitleggen welke handelingen je moet uitvoeren voor het invullen van die parameters en het starten van de QuickScan. Daarvoor zou ik een handleiding moeten gaan downloaden om dat uit te zoeken, maar die heb je zelf bij je toestel gekregen dus kan je het zelf natuurlijk ook even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Na kabel (bij een 40X3000):
- Bij scantype kies je snelscan
- Bij frequentie mag je Auto kiezen (duurt het zoeken alleen wat langer)
- Netwerk-ID moet je invullen, b.v. @home Brabant/Limburg = 1111
- Symboolsnelheid mag op Auto maar is altijd 6.875 Msym/s
- Servicetype = Alle services
en dan op start duwen.

Moet je alleen de zenders handmatig nog sorteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:36:
JVC komt in mei met geintegreerde (humax) ontvangers in hun toestellen. Is wellicht ook een optie.
Hoe weet je dat of vooral: waar is meer info hierover te vinden? Weet je een typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties, met jullie hulp is het gelukt! Prachtig beeld en het werkt perfect, nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

xyl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:23:
[...]

Hoe weet je dat of vooral: waar is meer info hierover te vinden? Weet je een typenummer?
Ik heb hem ook gezien op de JVC dealershow, typennummers zijn LT-32DC9 ( 32inch )en LT-26DC9 ( 26 inch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:24:
[...]

Momenteel gebruikt @Home 24 frequenties op de kabel om al die digitale TV en radio kanalen door te kunnen geven waarvan de 356 MHz er één is in jouw regio van het @Home gebied samen met nog 23 andere frequenties. De kans bestaat dus dat die 396 MHz daar ook onder valt, dat kan je zien door jouw netwerk ID op te zoeken in de volgende lijst: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Zelfs al zou @Home nu die 396 MHz frequentie nog niet gebruiken in jouw regio, dan bestaat de kans dat ze dat in de toekomst wel gaan doen. Ook bestaat de kans dat één van de Nederlandse kabelbedrijven misschien een frequentie in gebruik gaan nemen waarvan nu nog niet bekend is dat de Sony TV's daar ook moeilijkheden mee hebben.
Beste ArChie,

Dank voor je verhelderende uitleg en link.

Het houdt dus in dat de Sony's geen kanalen kan scannen van streams op 396 MHz,
in mijn geval @Home brabant/limburg stream 6. Niet onoverkomelijk.

Wat betreft de Alphacrypt CI module: is er iemand die (positieve) ervaringen heeft icm. een Sony V3000 (dus een SDTV decoder) ?

Welke minimale firmwareversie aan te raden?

Groet,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag even een positieve melding maken.
De aanhouder wint in dit geval:

Heb in Feb 2008 een Sony 46X3000 gekocht met in het achterhoofd dat deze een ingebouwde Tuner had voor digitale televisie.
Met als hoofdreden, niet dat extra kastje van Casema(in mijn geval) nodig te hebben.

Ik had al wel dit forum gevonden, dus ik wist waar ik aan begon.

Eerst een alphacrypt kaartje bij Scheer en Foppen gehaald. Firmware 3.12 versie 1.3(sticker achterop het kaartje)
En jawel na het insteken van de kaart, in het duits de melding dat ik niet gemachtigd ben etc..
Omdat ze bij de winkel niet meer kaartjes op voorraad hadden heb het eerst met deze getest.

Een kleine week later kwam ik weer bij ze terug, om te zeggen dat het niet werkte.
Waarna ze na veel aandringen van mijn kant me een kaartje in mijn handen stopte, "gebruik deze maar". met een lichte glimlach op de verkopers gezicht.

Op het kaartje stond achterop 1.4

En jawel deze kaart werkte in 1 keer. Inclusief HD kanalen NGC HD de moeite waard!
Probleem 1 is dus weg, of ik probleem 2 heb weet ik niet.. Etalage kanaal werkt goed...?

Ik zal even de technische details vermelden voor de volledigheid:
In de hoop dat iemand met gelijke probleem er iets aan heeft.

TV instellingen:

De softwareversie = 2.14.556 , loader 0.27.9
Signaalniveau = Middel (niet aan de kwaliteit te zien)
Scantype Snelscan 372
Frequentie 372 MHz
Netwerk -ID Auto
Symboolsnelheid 6.875 Msym/s
Servicetype Alle services

Pre RS: 6.00 e-6 5s: 6.00 e-6 UEC:0
Symbol Rate 6875000 F:380000 QAM AGC:38

AlphaCrypt 3.12
Modul Information (CPU:61%)
Loaderversion: EuroBoot V2.00C
Applikationsversion 3.12
Satelite update Yes
Compile date Sep 05 2007 13:26:06

Sprache: Deutsch
CA-Modus Multi/Dynamic
Smartkarten Meldungen 10SEK
PMT: Aus
CA-PMT: 0s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Alfisti schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:31:
[...]

Ik heb hem ook gezien op de JVC dealershow, typennummers zijn LT-32DC9 ( 32inch )en LT-26DC9 ( 26 inch )
Mooi is dat, weer alleen van die kleine toestellen. Hoe moeilijk kan het zijn eens met 42"of hoger te komen. Maar goed, bedankt voor de info, nu weer back to topic (Sony problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08 12:38
Zo gisteren eindelijk mijn X3500 binnen gekregen en ik zal van het weekend even de gegevens doormailen naar sonyprobleem at gmail punt com.

Tussen de middag was ik bij BCC in Alkmaar en daar wisten ze me te melden dat ze via Multikabel een procedure hebben ontvangen en daarmee zou de Alphacrypt voor 200% werken. De reden van mijn bezoek was de externe Samsung HD decoder en ze hebben me toch aan het twijfelen gebracht.

Ze hadden nog een CAM kaartje liggen en die voor de zekerheid maar even getest in een V3000 en W3000 en de kaart bleek defect te zijn :-) dus ik moet even afwachten totdat de nieuwe CAM kaart binnen is maar in de tussentijd kan ik de externe decoder gewoon gaan gebruiken. Grote klasse van BCC!

Ook hebben we de afspraak gemaakt dat mocht de CAM kaart niet werken dat ik deze gewoon terug kan brengen voor een ander of geld terug maar ze waren redelijk zeker van hun zaak dat het gewoon gaat werken. Ik ga het straks gewoon testen en misschien hebben ze gelijk.

Bijgaand nog de (beknopte) handleiding die ik heb mogen kopieëren. Mogelijk dat er mensen zijn die er hun voordeel mee kunnen doen.

Analoog
Menu
Instellingen
Digitale setup

Naar rechts
Digitale afstemming
Naar rechts
Digitale automatische afstelling
Naar rechts en kies voor Ja
Dan kabel
kiezen voor volledige scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
[b][message=29829484,noline]Tussen de middag was ik bij BCC in Alkmaar en daar wisten ze me te melden dat ze via Multikabel een procedure hebben ontvangen en daarmee zou de Alphacrypt voor 200% werken.
Dat lijkt me weer zo'n typisch verkopers verhaal. Als je dit topic een beetje hebt doorgenomen dat zie dat het hier om hardware problemen gaat waarbij sommige series Sony TV's niet lekker willen samenwerken met de AlphaCrypt Classic CAM. Daarvoor kan je dan procedures opstellen tot je een ons weegt, als de toleranties niet overeenkomen gaat het niet werken. Je moet dus gewoon geluk hebben dat je een AlphaCrypt Classic CAM treft die wel wil werken in je X3500 of net zolang blijven omruilen tot je er één vindt. Alleen al om die reden slaat die zogenaamde procedure die BCC van Multikabel zou hebben gekregen helemaal nergens op.

Verder maakt Multikabel tegenwoordig samen met Casema en @Home deel uit van de Zesko kabelbedrijven die zich per mei Ziggo gaan noemen. @Home wil niet hebben dat je de AlphaCrypt Classic CAM en/of apparatuur met DVB-C tuner met Common Interface slot gebruikt, dus denk je dat Multikabel dan een procedure zou mogen ontwikkelen en naar buiten mag brengen waardoor het wel zou werken? Lijkt mij dus een beetje een onzin praatje van iemand die niet helemaal de problematiek heeft begrepen.
Ze hadden nog een CAM kaartje liggen en die voor de zekerheid maar even getest in een V3000 en W3000 en de kaart bleek defect te zijn :-) dus ik moet even afwachten totdat de nieuwe CAM kaart binnen is maar in de tussentijd kan ik de externe decoder gewoon gaan gebruiken. Grote klasse van BCC!
Het testen van de AlphaCrypt Classic CAM in de V3000 is voor jouw geval niet zinvol aangezien die geen HDTV compatible MPEG chipset heeft voor het weergeven van digitale HDTV kanalen. Als een AlphaCrypt Classic CAM wel in de V3000 werkt wil dat nog niet zeggen dat die CAM dan ook werkt in jouw X3500. Als ze al in een ander model moeten testen omdat er geen X3500 voorradig is, dan kunnen ze beter kiezen voor de W3000.
Ook hebben we de afspraak gemaakt dat mocht de CAM kaart niet werken dat ik deze gewoon terug kan brengen voor een ander of geld terug maar ze waren redelijk zeker van hun zaak dat het gewoon gaat werken. Ik ga het straks gewoon testen en misschien hebben ze gelijk.
Verstandig om zo'n afspraak te maken.
Bijgaand nog de (beknopte) handleiding die ik heb mogen kopieëren. Mogelijk dat er mensen zijn die er hun voordeel mee kunnen doen.

Analoog
Menu
Instellingen
Digitale setup

Naar rechts
Digitale afstemming
Naar rechts
Digitale automatische afstelling
Naar rechts en kies voor Ja
Dan kabel
kiezen voor volledige scan
Als dit de procedure van Multikabel is dan kan je beter kiezen voor de QuickScan methode en wat parameters invullen, namelijk Netwerk ID 8888, Netwerk Frequentie 514 MHz en symbool snelheid 6875.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08 12:38
[quote]ArChie schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:30:
[...]

Dat lijkt me weer zo'n typisch verkopers verhaal. Als je dit topic een beetje hebt doorgenomen dat zie dat het hier om hardware problemen gaat waarbij sommige series Sony TV's niet lekker willen samenwerken met de AlphaCrypt Classic CAM. Daarvoor kan je dan procedures opstellen tot je een ons weegt, als de toleranties niet overeenkomen gaat het niet werken. Je moet dus gewoon geluk hebben dat je een AlphaCrypt Classic CAM treft die wel wil werken in je X3500 of net zolang blijven omruilen tot je er één vindt. Alleen al om die reden slaat die zogenaamde procedure die BCC van Multikabel zou hebben gekregen helemaal nergens op.
]:[/b]
[...]

Archie je hebt helemaal gelijk en ik heb het complete topic goed genoeg doorgelezen om ook een gezonde argwaan te hebben. Helaas ben ik een beetje eigenwijs van nature en ik ga over een week of 2 gewoon eens de proef op de som nemen en misschien werkt het inderdaad. Het enige dat het me kan kosten is een ritje Oudkarspel - Alkmaar v.v. en een slecht humeur :9

Bedankt overigens voor de overige informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tijar schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:35:
Archie je hebt helemaal gelijk en ik heb het complete topic goed genoeg doorgelezen om ook een gezonde argwaan te hebben. Helaas ben ik een beetje eigenwijs van nature en ik ga over een week of 2 gewoon eens de proef op de som nemen en misschien werkt het inderdaad. Het enige dat het me kan kosten is een ritje Oudkarspel - Alkmaar v.v. en een slecht humeur :9
Natuurlijk moet je het gewoon proberen. Dit is typisch zo'n geval van nee heb je en ja kun je krijgen. Misschien heb je geluk en werkt het direct met de eerste AlphaCrypt Classic CAM die je probeert of misschien zal je een aantal keer moeten omwisselen. Het zou overigens wel handiger zijn om een Sony/AlphaCrypt dealer te zoeken in het Multikabel gebied zodat je in de winkel kan testen. In Alkmaar gaat dat niet omdat Alkmaar UPC gebied is en UPC een ander systeem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:10

TF

bla bla

ik kreeg vandaag een brief van mijn Dealer (beerepoot in Hoorn) . Hierin stond dat zei een oplossing hebben voor het DVB-c probleem met de Sony tv's en ik word opgeroepen voor een Software Upgrade. Ook als die van mij gewoon werkt. (en dat doet ie) dan is het evengoed belangrijk om te komen.

Nou ik ga erheen...wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TF schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:14:
ik kreeg vandaag een brief van mijn Dealer (beerepoot in Hoorn) . Hierin stond dat zei een oplossing hebben voor het DVB-c probleem met de Sony tv's en ik word opgeroepen voor een Software Upgrade. Ook als die van mij gewoon werkt. (en dat doet ie) dan is het evengoed belangrijk om te komen.

Nou ik ga erheen...wie weet
Nette actie van je dealer. Kan je eens proberen om via die dealer technische informatie los te krijgen over welk van de DVB-C problemen ze het hebben en wat ze er aangedaan hebben om het op te lossen? Als het om het afstemmingsprobleem gaat dan kan zie upgrade ook voor jou van belang zijn, want je weet nooit wat Casema/Multikabel in de toekomst nog aan frequenties in gebruik gaat nemen die eventueel weer problemen op zouden kunnen leveren als dat afstemmingsprobleem niet opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:26:
Op het kaartje stond achterop 1.4
Er is wel eens eerder gesuggereerd dat het versienummer van de Alphacrypt kaart van invloed zou zijn, maar dit is nooit bewezen. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
En jawel deze kaart werkte in 1 keer. Inclusief HD kanalen NGC HD de moeite waard!
Probleem 1 is dus weg, of ik probleem 2 heb weet ik niet.. Etalage kanaal werkt goed...?
Het Etalagekanaal zit bij Casema al weer enige tijd niet in de Transport Stream op 396 MHz, en wordt dus gewoon gevonden. Op dit moment zitten er enkele Turkse zenders (Lig TV, Show TV, Turkmax, ATV, Kanal D) uit de Turkse Extrapakketten in de bewuste TS, naast een flink aantal radiozenders (o.a. Radio 538 en Sky Radio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:14:
Klinkt inderdaad zeer interessant.

Je zou zeggen dat de dealer dit niet op eigen houtje kan doen maar dat Sony hier bij betrokken moet zijn... Dan neem ik ook aan dat alle Sony Bravia bezitters met een DVB-C tuner zo'n brief gaan krijgen (of in ieder geval de W3000/X3000/X3500 als het alleen om het 1e probleem gaat).

Nou, houd ons in ieder geval op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:36:
Klopt en ik heb deze al gezien ook. Mooie toestellen, maar de toptoestellen (in de richting van de Sony's waar we nu over praten) hebben geen ingebouwde ontvanger. Tevens is de ontvanger niet Full HD compatible.

Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xyl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:34:
[...]

Mooi is dat, weer alleen van die kleine toestellen. Hoe moeilijk kan het zijn eens met 42"of hoger te komen. Maar goed, bedankt voor de info, nu weer back to topic (Sony problemen).
Dit komt omdat ze geen full HD ingebouwde tuner hebben. Als ze in de grotere schermen toch deze ontvangers gaan stoppen, ziet het er niet uit. Ze verwachten op zijn vroegt volgend jaar nieuws betreft de grotere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestelinformatie
1. KDL-40D3500 (dec-2007)
2. 4410467
3. TT-A-TR-TR-TR-EB

AlphaCrypt 3.12 (er is nu versie 3.14 beschikbaar)

@Home

Bij mij werkt de AlphaCrypt naar behoren, alleen mis ik dus ook een aantal zenders (probleem 2)

Is er al iets meer bekend over de TS (transport stream) die @Home gebruikt en die niet door de tuner van Sony kan worden gelezen? Ik ben zeer benieuwd :) .

Ook ben ik nieuwsgierig naar de Call-Back van EP Beerepoot in Hoorn zh over een Software-update. Is dit in verband met scannen van de missende TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Ik heb even gevraagd bij EP Beerepoot. Het gaat om nieuwe Firmware die door Loewe is gemaakt Hiermee worden een zooi problemen verholpen, onder andere 'your not entitled to' en ook de zenders in dat grijze gebied wat niet te ontvangen was is hiermee verholpen.

De Firmware versie moet x.14 worden.

Bovenstaand is wat de dealer heeft verteld. Weet dus niet of het waar is, ik heb nml een 32d3000 die nog nooit problemen heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loewe firmware voor op de Alphacrypt?

Lijkt me apart, maargoed, tis het afwachten waard...

Als ze dan ook gelijk wat doen aan dat brakke update-programma is het helemaal te gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TF schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:42:
Ik heb even gevraagd bij EP Beerepoot. Het gaat om nieuwe Firmware die door Loewe is gemaakt Hiermee worden een zooi problemen verholpen, onder andere 'your not entitled to' en ook de zenders in dat grijze gebied wat niet te ontvangen was is hiermee verholpen.
Ik moet zeggen dat ik het een beetje een wazig verhaal begin te vinden door die verwijzing naar Loewe. Als het hier nu om bepaalde Sharp TV's zou gaan dan kan ik me nog wel iets voorstellen met een link naar Loewe omdat de Sharp TV's met DVB-C tuner in feite hetzelfde chassis gebruiken als een bepaalde serie Loewe TV's. Het is mij niet bekend dat Loewe firmware versies voor Sony zou ontwikkelen en dat lijkt me eerlijk gezegd ook onwaarschijnlijk.
De Firmware versie moet x.14 worden.

Bovenstaand is wat de dealer heeft verteld. Weet dus niet of het waar is, ik heb nml een 32d3000 die nog nooit problemen heeft gehad.
We hebben het hier toch wel over een firmware update voor je TV en niet over een firmware update voor de AlphaCrypt Classic CAM? Ik stel deze vraag vanwege de opmerking dat de firmware versie x.14 moet worden wat verdacht veel lijkt op de laatste firmware versie voor de AlphaCrypt Classic CAM namelijk 3.14. Als het wel om de AlphaCrypt Classic CAM blijkt te gaan i.p.v. van de TV dan haalt die firmware update voor de CAM niets uit voor de genoemde problemen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

het gaat om een update van de CAM. Ik zal een passage van de brief opnemen:

" U heeft bij ons een mooi LCD-toestel gekocht met een ingebouwde digitale (DVB-c) tuner. Misschien heeft u hier in het verleden bij het kijken naar digitale TV enige problemen mee ondervonden, zoals het vastlopen van het beeld of zenders die ineens uw zenderlijst ontbreken"

Misschien is het wel gewoon de nieuwe versie die ook aangeboden word op http://www.alphacrypt.de/Updates.36.0.html

[ Voor 14% gewijzigd door TF op 29-03-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n ouders hebben zo'n 3000W, de ingebouwde digi tuner kon tot voorkort prima de digitale (basis) kanalen van UPC ontvangen.
Echter sinds kort verdwijnen er @ random? kanalen, AT5, Net5, BBC zijn weg.
Via de externe decoder uiteraard nog wel te zien.

Enig idee waarom dat gebeurd en hoe ze weer terug te krijgen zijn?
Ik kan namelijk niet handmatig zenders zoeken op de digitale tuner en een auto search weet ik niet van of de ingestelde zender volgorde gehandhaaft blijft.

Via de decoder willen ze liever niet kijken omdat die op de DVR zit aangesloten om zo digitale tv op te nemen, dat ding heeft namelijk geen ingebakken digitale tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TF schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:21:

" U heeft bij ons een mooi LCD-toestel gekocht met een ingebouwde digitale (DVB-c) tuner. Misschien heeft u hier in het verleden bij het kijken naar digitale T enige problemen mee ondervonden, zoals het vastlopen van het beeld of zenders die ineens uw zenderlijst ontbreken"
Aha, dan had ik je eerdere bericht verkeerd begrepen. Ik dacht dat het ging om een firmware update voor je TV.

Waarom Beerepoot een link legt met Loewe in het kader van een firmware update voor de AlphaCrypt Classic CAM is mij dan niet duidelijk. Firmware updates voor de CAM worden gemaakt door de firma Mascom en niet door Loewe. Verder zal de firmware update voor de CAM de bekende problemen met de Sony TV's niet oplossen. Een Alphacrypt Classic CAM doet niets met het zoeken en vinden van digitale TV kanalen en het "Your not entitled..." probleem komt door hardware tolerantie problemen.

Van beide problemen zal je geen last hebben aangezien je een Sony TV hebt die alleen digitale SDTV kanalen aankan en verder zit je in Multikabel gebied waar de 396 MHz (nog?) niet gebruikt wordt. Updaten van de CAM kan echter geen kwaad en het is netjes van Beerepoot dat zij aanbieden om dat voor je te doen. Scheelt een hoop gedoe met het updaten via een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:28:
Echter sinds kort verdwijnen er @ random? kanalen, AT5, Net5, BBC zijn weg.
Via de externe decoder uiteraard nog wel te zien.

Enig idee waarom dat gebeurd en hoe ze weer terug te krijgen zijn?
Helaas schijnt UPC bezig te zijn om de kanalen die voorheen FTA waren nu ook te gaan coderen. Het gebruik van andere apparatuur met DVB-C tuner werd misschien te populair. Je kan hier dus zelf niets aan doen om ze terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen. :(
Want een 2e decoder krijg je denk ik ook niet zomaar.
En dan zit je wéér met 2 AB's :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:21:

" U heeft bij ons een mooi LCD-toestel gekocht met een ingebouwde digitale (DVB-c) tuner. Misschien heeft u hier in het verleden bij het kijken naar digitale TV enige problemen mee ondervonden, zoals het vastlopen van het beeld of zenders die ineens uw zenderlijst ontbreken"

Misschien is het wel gewoon de nieuwe versie die ook aangeboden word op http://www.alphacrypt.de/Updates.36.0.html
Het lijkt inderdaad "gewoon" om een update van de Alphacrypt met de door Mascom geleverde frimware versie 3.14 te gaan. Blijkbaar denken ze bij EP Beerepoot (net als bij Satshop) dat deze update de bekende problemen uit de wereld zou helpen. Het zou ook kunnen dat Loewe dit soort berichten verspreid heeft.

Een update van de Sony firmware kan alleen door Sony zelf worden gedaan, alleen al om je garantierechten niet te verliezen. Een zo actieve houding van Sony, dat ze firmware gaan aanpassen voor deze problemen en dan via dealers gaan verspreiden zou een wel erg radikale koerswijziging van Sony zijn. Tot nu toe hebben ze de problemen immers ontkend, dan wel zich op het standpunt gesteld dat Sony niets doet omdat ze de ingebouwde digitale kabeltuner in Nederland niet ondersteunen...

Sony lijkt vooral geïnteresseerd in het vinden van een oplossing voor toekomstige televisies (denk aan de 2nd generation Common Interface slots). Het oplossen van problemen bij bestaande televisies lijkt geen prioriteit te hebben (understatement). Als je een TV van Sony koopt dan sluiten ze een verzekering voor je af voor de garantie-issues. Valt een defect binnen deze verzekering, prima, dan wordt je TV voor je gerepareerd. Ontwerp- en fabrikagefouten worden niet door zo'n verzekering gedekt en worden door Sony ontkend of gebaggatelliseerd zodat ze niet voor deze onvoorziene kosten hoeven op te draaien :(
Ditzelfde patroon zien we bij de problemen met de Sony Wega beeldbuis TVs zoals onlangs bij Kassa te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:30:
Het lijkt inderdaad "gewoon" om een update van de Alphacrypt met de door Mascom geleverde frimware versie 3.14 te gaan. Blijkbaar denken ze bij EP Beerepoot (net als bij Satshop) dat deze update de bekende problemen uit de wereld zou helpen. Het zou ook kunnen dat Loewe dit soort berichten verspreid heeft.
Bij Loewe spelen deze problemen niet. De AlphaCrypt Classic CAM werkt prima in de Loewe TV's. Wel merk ik uit gesprekken met personeel bij Loewe dealers dat Loewe niet zoveel aandacht besteed aan het geven van voorlichting over de basis principes van de DVB/CAM techniek.

Veel winkel personeel denkt namelijk ook dat een CAM een soort digitale ontvanger in PCMCIA formaat is terwijl je bij hen toch zou mogen verwachten dat minimaal bekend is wat de functionaliteit is van een CAM en wat de rol van de TV met geïntergreerde DVB tuner(s) is in het weergeven van digitale TV kanalen. Mij is bij een Loewe dealer ook wel eens verteld dat vanaf een bepaalde firmware versie op de AlphaCrypt Classic CAM ook de logische kanaal nummering van de Irdeto kabelbedrijven ondersteund zou worden terwijl de CAM daar helemal niets mee van doen heeft. De Loewe TV waarop ze lieten zien dat de logische kanaal nummering werkte had zelf de laatste firmware versie van Loewe voor dat model waarin de logische kanaal nummering was toegevoegd.
Sony lijkt vooral geïnteresseerd in het vinden van een oplossing voor toekomstige televisies (denk aan de 2nd generation Common Interface slots). Het oplossen van problemen bij bestaande televisies lijkt geen prioriteit te hebben (understatement). Als je een TV van Sony koopt dan sluiten ze een verzekering voor je af voor de garantie-issues. Valt een defect binnen deze verzekering, prima, dan wordt je TV voor je gerepareerd. Ontwerp- en fabrikagefouten worden niet door zo'n verzekering gedekt en worden door Sony ontkend of gebaggatelliseerd zodat ze niet voor deze onvoorziene kosten hoeven op te draaien :(
Ditzelfde patroon zien we bij de problemen met de Sony Wega beeldbuis TVs zoals onlangs bij Kassa te zien was.
De bekende houding bij veel fabrikanten. Een terugroep actie zal immers veel kosten met zich meebrengen die ten koste gaat van hun winst. Sony kiest er niet voor niets voor om zich te verschuilen achter het argument dat de kabelbedrijven geen support willen leveren terwijl ze ondertussen heel goed begrijpen dat de hier gemelde problemen niet door de kabelbedrijven opgelost kunnen worden maar dat ze daarvoor zelf verantwoordelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Ik heb inmiddels zelf de 3.14 versie geinstalleerd. Hij doet het prima op mij 32d3000. Maar dat deed mijn versie 3.11 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het gaat een beetje tegen de haren in van somige mensen hier maar ik had laatst met een winkel manager wat gebabbeld en hij had van Sony uit juist het verzoek gekregen om de DVB-C tuner in Nederland niet te gebruiken als koop argument. Dit omdat de niet in Nederland ondersteund wordt.

Ik betreur het zeer erg dat de DVB-C tuner van deze Sony's niet goed werkt met onze kabelaars, dat zou immers de druk ook bij enkele andere fabrikanten gelegd hebben.
Philips gaat nu ook komen met enkele modellen met ingebouwde DVB-C tuners. Philips is echter zo slim om deze modellen echt duidelijk niet in Nederland te verkopen. Net als ze nu met enkele modellen met MPEG4 DVB-T ondersteuning doen (oa in Frankrijk wordt dit gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin eigenlijk, weer een smerige marketing truc voor de kabelaars.
Ik zie het probleem niet zo. Zo'n externe decoder vreet ook allen maar extra stroom en de consument zit nou niet bepaald te wachten op nog zo'n kastje + AB in huis.
Het lijkt mij dat je juist een Digitale TV koopt met ingebakken tuner om daar vanaf te zijn.
Kunnen ze die kabelaars niet gewoon aanpakken hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:13:
Ik weet het gaat een beetje tegen de haren in van somige mensen hier maar ik had laatst met een winkel manager wat gebabbeld en hij had van Sony uit juist het verzoek gekregen om de DVB-C tuner in Nederland niet te gebruiken als koop argument. Dit omdat de niet in Nederland ondersteund wordt.
Dit strijkt mij niet tegen de haren in... Dit hadden ze direkt moeten doen toen de Sony TVs met ingebouwde digitale kabeltuner uitkwamen. Ook moeten ze dit veeeel duidelijker communiceren via www.sony.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:42:
[...]
Kunnen ze die kabelaars niet gewoon aanpakken hierop?
Wie zijn "ze"?

Voor de duidelijkheid, de problemen die in dit topic beschreven worden, worden veroorzaakt door ontwerp/fabricagefouten in de Sony TVs. Sony wimpelt klanten die Sony hierop aanspreken weg door te zeggen dat ze de ingebouwde digitale kabeltuner niet kunnen ondersteunen omdat de Nederlandse kabelaars niet mee willen werken.

Het feit dat de Ziggo kabelbedrijven slechts een beperkt aantal TVs (Humax en binnenkort ook JVC) en settop boxen (zoals van Philips, Samsung en Humax) goedgekeurd hebben is op zich ook een interessante discussie maar hoort niet in dit topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:13:

Ik betreur het zeer erg dat de DVB-C tuner van deze Sony's niet goed werkt met onze kabelaars, dat zou immers de druk ook bij enkele andere fabrikanten gelegd hebben.
Philips gaat nu ook komen met enkele modellen met ingebouwde DVB-C tuners. Philips is echter zo slim om deze modellen echt duidelijk niet in Nederland te verkopen. Net als ze nu met enkele modellen met MPEG4 DVB-T ondersteuning doen (oa in Frankrijk wordt dit gebruikt).
Het verhaal voor de zoveelste keer weer anders uitgelegd. Aangezien dit Sony toestel niet voldeet aan de eisen is het niet goedgekeurd en kan het niet gesupport worden. Dat het niet goed functioneerd is o.a. gebleken met de tuner op de freq 396 MHz. Dit is 1 van de issues. Kortom wij supporten het toestel niet omdat het niet goed is gebleken, dat hebben jullie inmiddels ook gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat Casema vanaf heden Turner Classic Movies (TCM) in de beruchte TS op 396 MHz stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:53:
Het verhaal voor de zoveelste keer weer anders uitgelegd. Aangezien dit Sony toestel niet voldeet aan de eisen is het niet goedgekeurd en kan het niet gesupport worden. Dat het niet goed functioneerd is o.a. gebleken met de tuner op de freq 396 MHz. Dit is 1 van de issues. Kortom wij supporten het toestel niet omdat het niet goed is gebleken, dat hebben jullie inmiddels ook gemerkt.
Dus als ik het goed begrijp is Sony al in september 2007 op de hoogte gebracht van het 396 MHz probleem...
Waren er nog meer frequenties die problemen gaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel jammer allemaal. Maar dit krijg je als er in zo'n bedrijf om de echte technici heen een hele kleilaag van cententellers en reclamejongens komt te zitten

Binnenkort wil ik een nieuw toestel gaan kopen en een harde eis is een ingebouwde DVB-C tuner die in Nederland werkt. Niks geen twee afstandsbedieningen meer. Mijn huisgenoten willen 'gewoon' tv kunnen kijken via de tv. Met de afstandsbediening van de tv. Logisch, maar schijnbaar heel moeilijk.

Kennelijk wil alleen Loewe de moeite nemen om daarvoor te zorgen en dan ook nog zodanig dat het gewoon werkt. Gelukkig werken ze ook met Sharp samen zodat ik vermoed dat die toestellen ook werken. Dat 'verruimt' mijn keuze naar Loewe of Sharp.

Ik had graag een Sony gewild, vanwege de (voor een LCD) prima kleurweergave van films en de goede 24Hz ondersteuning. Maar dit is nu uitgesloten. Kennelijk besta je als klant na het kopen niet meer en deze hele geschiedenis heeft mijn laatste restje sympathie voor Sony laten wegsmelten.

Het allermooiste vind ik overigens een Kuro van Pioneer. Die hebben ook geen DVB-C tuner maar na een telefoontje met Pioneer zou ik zeggen: nog geen DVB-C tuner. Details wilde men niet kwijt maar ik wacht nog even af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RConsole
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 00:37
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:32:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is Sony al in september 2007 op de hoogte gebracht van het 396 MHz probleem...
Waren er nog meer frequenties die problemen gaven?
Ja bij mij werken de kanalen niet welke op de 324MHz zich bevinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het probleem bij Sony bij de nieuwe types die dit jaar uitkomen niet opgelost zijn?
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar niks mee hebben gedaan voor de opvolgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:08:
[...]

Dit strijkt mij niet tegen de haren in... Dit hadden ze direkt moeten doen toen de Sony TVs met ingebouwde digitale kabeltuner uitkwamen. Ook moeten ze dit veeeel duidelijker communiceren via www.sony.nl
Ik heb net op de site http://www.hdtvnieuws.nl/ gezien dat Sony met de nieuwe serie W4000 uitkomt. Ik heb natuurlijk direct op de site gekeken wat ze zeggen over de ingebouwde tuner:

Bekijk gratis HD- en SD- en kabeluitzendingen via de ether met de geïntegreerde MPEG-4 AVC-tuner (ontvangt ook analoog)*
• Bekijk digitale TV-programma's met de geïntegreerde Standard Definition Digital Terrestrial Tuner (MPEG-2, ontvangt ook analoog)
• Bekijk kabeluitzendingen met de geïntegreerde digitale kabeltuner (afhankelijk van het land en alleen met ondersteunde operators)
• * De HDTV-tuner van Sony voldoet aan de DVB-T- en DVB-C HD-uitzendspecificaties die momenteel in verschillende Europese landen zijn geïmplementeerd. Vraag uw dealer naar de uitzendspecificaties van uw land

Vervolgens heb ik op de site gekeken, of ze al aangeven, dat de HD tuner voor nederland NIET werkt:

Support information for Integrated DVB-C - Cable without the set-top-box
Many Sony TVs now include integrated DVB-C reception for use on cable networks (please check the technical information to confirm which models this applies to). This allows customers to connect their Sony TV directly to the cable network via the aerial lead without requiring any set top box (STB).
DVB-C is the industry standard method for transmitting and receiving cable signals, as defined by the Digital Video Broadcasting (DVB) group. However some advanced features, like video on demand (VOD), are not included in this specification so cannot be supported at this time.
All Sony TVs include a Common Interface (CI) slot which allows the TV to provide access to encrypted services (typically those requiring payment to the cable operator). To access these services, customers will need to obtain a Conditional Access Module (CAM) which may be available from your dealer or from the cable operator. They will also need to contact the cable operator to arrange payment for these services.
Sony has made every effort to ensure that this TV is compatible with all cable networks but this is not always possible, for technical or commercial reasons. Customers can use the links below to check which cable networks the TV is compatible with.
Cable Tuning Parameters
Please select your Cable Operator country:
• Denmark
• Finland
• Germany
• Sweden
Cable Tuning Advice
Sony strongly recommends that all customers use the Quick Scan option in the Digital Cable Tuning menu (please refer to your manual for details of this menu). This will give the quickest and most reliable results as it uses information provided by the cable operator. It may be necessary to modify some of the parameters to a value other than Auto (follow the links below for further advice) for this mode to operate effectively.
If Quick Scan does not find any services, customers may try using Full Scan mode. This checks every frequency for a signal so it can take some time, depending how many services (analogue and digital) the cable operator provides (this could take a long time).

Zoals te zien is, staat nederland niet in de lijst, echter voeldoen de tuners geheel aan de DVB-C standaard! Enige beperking zijn sommige functies als video on demand... (hier moet toch iets mee te doen zijn, in een evt. rechtzaak tegen Sony...?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RConsole schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:33:
Ja bij mij werken de kanalen niet welke op de 324MHz zich bevinden!
Bij welke kabelmaatschappij zit je en welke zenders mis je? Als je bij @home zit, in welke regio? En welke TV heb je?

Bij mijn kabelmaatschappij (Casema) zit o.a. TV Drenthe in een TS op 324 MHz en die kan ik goed ontvangen met mijn D3000 TV...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie1981
Ik wil bij deze even melden dat ik op mijn tv (de Sony KDL-40X3500) sinds gisteren digitale tv van Casema heb. Alles werkt perfect! Ik maak gebruik van de Alphacryptmodule met firmwareversie 3.14 die ik bij Satshop.nl had besteld. Het was allemaal heel simpel: de frequentie en het netwerk-id invullen en hij vond gelijk alle kanalen (153 stuks)! Beeld en geluid zijn grandioos!

Ik ben er echt hartstikke blij mee dat alles gewoon in één keer werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dennie1981 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:01:
Ik wil bij deze even melden dat ik op mijn tv (de Sony KDL-40X3500) sinds gisteren digitale tv van Casema heb. Alles werkt perfect!
Heb je ook het digitale TV kanaal TCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie1981
Nee, TCM kan ik niet ontvangen omdat deze op de 396 MHz-frequentie zit. Dit vind ik niet erg, omdat deze zender mij niet aanspreekt (allemaal oude zwartwitfilms). Voor de rest heb ik wel alle zenders.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennie1981 op 02-04-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dennie1981 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:35:
Nee, TCM kan ik niet ontvangen omdat deze op de 396 MHz-frequentie zit. Dit vind ik niet erg, omdat deze zender mij niet aanspreekt (allemaal oude zwartwitfilms). Voor de rest heb ik wel alle zenders.
Dat vermoeden had ik al. Punt is dat je met de opmerking "Alles werkt perfect!" in dit topic de indruk wekt dat je geen van de hier besproken problemen ervaart en Sony dus misschien iets gedaan zou hebben om het afstemmingsprobleem op te lossen. Dat wekt verwarring en vandaar dat ik het nog maar even navraag. Houdt er wel rekening mee dat Casema deze keer TCM verplaatst heeft naar de 396 MHz. De volgende keer zou dat toevallig één van de kanalen kunnen zijn die je misschien wel veel kijkt. "Alles werkt perfect!" geeft daarom volgens mij een verkeerd signaal af aan de eventueel meelezende Sony medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Ik ben benieuwd wat de ontvangst op de nieuwe W4000 serie doet. Deze zijn al te verkrijgen zo te zien. Heeft iemand hier al ervaring mee? Sony zegt hierover:

"* De HDTV-tuner van Sony voldoet aan de DVB-T- en DVB-C HD-uitzendspecificaties die momenteel in verschillende Europese landen zijn geïmplementeerd. Vraag uw dealer naar de uitzendspecificaties van uw land "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een Sony KDL26T3000 met een alphacrypt CAM versie 3.12.
Al ruim 2 maanden deed de digitale tv van Casema het prima. Sinds vorige week (automatische update v.d. cam?) doen Ned. 1, 2 en 3 het niet meer.
Ik heb opnieuw de digitale zenders gezocht zowel quick als gewoon, en ook diverse keren. Ze komen er niet bij.
Casema ondersteunt het niet en zegt dat ik de cam moet resetten (?).
Weet iemand raad?

Alvast enorm bedankt!

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:30:
Ik heb een Sony KDL26T3000 met een alphacrypt CAM versie 3.12.
Al ruim 2 maanden deed de digitale tv van Casema het prima. Sinds vorige week (automatische update v.d. cam?) doen Ned. 1, 2 en 3 het niet meer.
Ik heb opnieuw de digitale zenders gezocht zowel quick als gewoon, en ook diverse keren. Ze komen er niet bij.
Heb je bij QuickScan netjes de juiste parameters ingevoerd? Dus Netwerk ID 5555, Netwerk frequentie 372 en symbool snelheid 6875.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:02:
[i/• * De HDTV-tuner van Sony voldoet aan de DVB-T- en DVB-C HD-uitzendspecificaties die momenteel in verschillende Europese landen zijn geïmplementeerd. Vraag uw dealer naar de uitzendspecificaties van uw land [/i]
Volgens mij stond er de vorige keer ook dat ze voldoen aan de DVB-C specificaties, maar dat blijkt in de praktijk toch niet te kloppen gezien de twee problemen die hier gemeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:50:
[...]

Volgens mij stond er de vorige keer ook dat ze voldoen aan de DVB-C specificaties, maar dat blijkt in de praktijk toch niet te kloppen gezien de twee problemen die hier gemeld zijn.
Klopt, echter je zou denken, dat ze onderhand de omschrijving op het net aan zouden passen aangezien ze de bewering volgens mij dus niet hard kunnen maken....
Wat ik echter wel vreemd vind, is dat er wel landen / providers zijn waar het wel werkt. Wat is er in deze gebieden dan afwijkend van nederland? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dit topic op het Mascom forum wel interessant, in relatie met probleem 1: http://board.kundendomain123.de/showthread.php?t=20128

Een quote: "Nach mehreren Telefonaten sowohl mit Mascom als auch mit Sony stellte sich heraus, dass nicht jedes Alphacrypt in Verbindung mit dem KDL-40x3500 funktioniert. Dies ist weniger ein Problem von Mascom, sondern eher eins von Sony. Die nämlich scheinen die CI Module "komisch" zu takten. Genauere technische Infos dazu waren dem netten Sony-Menschen leider nicht zu entlocken. Äußern tut sich dies jedenfalls darin, dass das Alphacrypt zu "langsam" für den HD - Datenstrom ist und einfach dicht macht. Das kuriose darin ist allerdings, dass einige Module mit dem "komischen" Takt umgehen können, andere aber nicht. Leider lässt sich dass weder auf Softwareversion noch auf Revision o.ä. zurückführen, sprich man kann sich danach kein Modul heraussuchen.

Sony hat deshalb extra einen Mitarbeiter dafür abgestellt, welcher haufenweise Alphacrypt Classic Module in den Fernseher schiebt und testet, obs geht oder nicht. Diejenigen, die funktionieren werden dann über den IN-HOME-SERVICE für 100,- EUR an den Endkunden weitergegeben. Tel. 0800 / 45 45 112

Dieser Weg erscheint mir jedoch für einen Elektronik-Riesen wie Sony reichlich bescheuert. Die müssen an dieser Stelle echt nachbessern."

Dus als ik het goed begrijp zit er bij Sony Duitsland iemand Alphacrypt kaarten te testen en kan je bij hen kaarten aanschaffen die blijken te werken met de X3500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:08:
Wat ik echter wel vreemd vind, is dat er wel landen / providers zijn waar het wel werkt. Wat is er in deze gebieden dan afwijkend van nederland? :?
Het lijkt er op dat in andere landen (Zweden, Duitsland) probleem 1 zich ook voordoet. En probleem 2 openbaart zich alleen als de provider gebruik maakt van een TS op 396 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:12:
[...]

Het lijkt er op dat in andere landen (Zweden, Duitsland) probleem 1 zich ook voordoet. En probleem 2 openbaart zich alleen als de provider gebruik maakt van een TS op 396 MHz.
Het blijft een verhaal apart deze Sony LCD televisies......
We kunnen er allerlei verhalen omheen breien, maar ik voel me nog steeds belazerd.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste