[b][message=29829484,noline]Tussen de middag was ik bij BCC in Alkmaar en daar wisten ze me te melden dat ze via Multikabel een procedure hebben ontvangen en daarmee zou de Alphacrypt voor 200% werken.
Dat lijkt me weer zo'n typisch verkopers verhaal. Als je dit topic een beetje hebt doorgenomen dat zie dat het hier om hardware problemen gaat waarbij sommige series Sony TV's niet lekker willen samenwerken met de AlphaCrypt Classic CAM. Daarvoor kan je dan procedures opstellen tot je een ons weegt, als de toleranties niet overeenkomen gaat het niet werken. Je moet dus gewoon geluk hebben dat je een AlphaCrypt Classic CAM treft die wel wil werken in je X3500 of net zolang blijven omruilen tot je er één vindt. Alleen al om die reden slaat die zogenaamde procedure die BCC van Multikabel zou hebben gekregen helemaal nergens op.
Verder maakt Multikabel tegenwoordig samen met Casema en @Home deel uit van de Zesko kabelbedrijven die zich per mei Ziggo gaan noemen. @Home wil niet hebben dat je de AlphaCrypt Classic CAM en/of apparatuur met DVB-C tuner met Common Interface slot gebruikt, dus denk je dat Multikabel dan een procedure zou mogen ontwikkelen en naar buiten mag brengen waardoor het wel zou werken? Lijkt mij dus een beetje een onzin praatje van iemand die niet helemaal de problematiek heeft begrepen.
Ze hadden nog een CAM kaartje liggen en die voor de zekerheid maar even getest in een V3000 en W3000 en de kaart bleek defect te zijn :-) dus ik moet even afwachten totdat de nieuwe CAM kaart binnen is maar in de tussentijd kan ik de externe decoder gewoon gaan gebruiken. Grote klasse van BCC!
Het testen van de AlphaCrypt Classic CAM in de V3000 is voor jouw geval niet zinvol aangezien die geen HDTV compatible MPEG chipset heeft voor het weergeven van digitale HDTV kanalen. Als een AlphaCrypt Classic CAM wel in de V3000 werkt wil dat nog niet zeggen dat die CAM dan ook werkt in jouw X3500. Als ze al in een ander model moeten testen omdat er geen X3500 voorradig is, dan kunnen ze beter kiezen voor de W3000.
Ook hebben we de afspraak gemaakt dat mocht de CAM kaart niet werken dat ik deze gewoon terug kan brengen voor een ander of geld terug maar ze waren redelijk zeker van hun zaak dat het gewoon gaat werken. Ik ga het straks gewoon testen en misschien hebben ze gelijk.
Verstandig om zo'n afspraak te maken.
Bijgaand nog de (beknopte) handleiding die ik heb mogen kopieëren. Mogelijk dat er mensen zijn die er hun voordeel mee kunnen doen.
Analoog
Menu
Instellingen
Digitale setup
Naar rechts
Digitale afstemming
Naar rechts
Digitale automatische afstelling
Naar rechts en kies voor Ja
Dan kabel
kiezen voor volledige scan
Als dit de procedure van Multikabel is dan kan je beter kiezen voor de QuickScan methode en wat parameters invullen, namelijk Netwerk ID 8888, Netwerk Frequentie 514 MHz en symbool snelheid 6875.