W3000:Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:23:
Hoe maak je deze dan klein????
Menu, Instellingen, Digitaal Set-up, Vaandelmodus, Basisinstelling.
Verwijderd
W3000:Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:23:
Hoe maak je deze dan klein????
Verwijderd
Welke versie zit er nu in je toestel?Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:52:
Servicemonteur heeft mijn toestel ( 40W3000 ) voozien van de nieuwste software maar dit heeft geen oplossing geboden.
Verwijderd
Als deze post al thuis hoort bij Gathering Tweakers, dan hoort het in ieder geval niet thuis in dit topic. Om een keuze te maken kan je het beste naar een winkel gaan en de verschillende toestellen vergelijken.Cartman! schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:01:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv en mn oog is gevallen op de 40W3000 maar deze heeft 50Hz ipv. 100Hz die (veel) duurdere modellen hebben. Volgens de review van http://www.hdtvtest.co.uk/ lijkt dit nauwelijks merkbaar. Wat vinden jullie daarvan? Mn budget gaat tot €1500,-. Opzich heb ik ook interesse in een Philips Ambilight tv (ook FullHD) of zijn die qua beeld erg slechter dan de Sony's ?
Verwijderd
Dag mensen, ik volg dit topic al een tijdje.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:54:
[...]
kortom: Sony verkoopt op basis van onjuiste/onvolledige specs een duur toestel, wat ze achteraf niet blijken te willen updaten als het er op aankomt. Volgens mij kan ik o.b.v. deze misleidende info de koop ontbinden omdat ik niet geleverd heb gekregen wat ik meen te hebben gekocht.
Benieuwd of alle leveranciers (lees: winkeliers) de tv's terug nemen. Of dat we daar geval per geval een leuke discussie aan kunnen gaan.
Ik ga de mijne met een verwijzing naar alle postings van dit forum maar eens benaderen. Iemand verder nog tips?
NB.: Ik heb vanaf de Sony site de info toch maar even opgeslagen in pdf-jes. Mochten ze ineens besluiten om de info op de site aan te passen.
Verwijderd
Volgens mij zijn er al innitiatieven die kant op geweest.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:18:
[...]
Als Sony niet met een oplossing komt (desnoods in samenwerking met kabelexploitanten), dan denk ik dat het verstandig is de koppen bij elkaar te steken en een petitie o.i.d. te tekenen en daarmee naar Radar/Kassa te gaan.
Wie neemt anders het voortouw en gaat dit punt verder oppakken?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 08:35 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 18:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
Even een parallel naar auto's, mijn business...Grindtegel schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:20:
Wel jammer dat de kabelaars in nederland afwijkend zijn van de rest van europa, dat is uiteraard ook niet voor niks en zou anders moeten in mijn ogen.
Wat heeft het dwarsbomen van de kabelbedrijven te maken met het feit dat Sony zich waarschijnlijk niet aan de Common Interface specificaties houdt voorwat betreft de toleranties? De AlphaCrypt Classic CAM werkt prima in allerlei DVB-C apparatuur met Common Interface slot behalve deze TV series van Sony. Het "dwarsbomen" heeft de fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM opgelost, maar zelfs al zouden de Irdeto kabelbedrijven morgen alsnog besluiten om een eigen Irdeto 2 CAM op de markt te brengen voor gebruik in DVB-C apparatuur met Common Interface slot dan nog is de kans aanwezig dat die CAM niet functioneert in deze TV series van Sony. Dat is het punt dat hier gemaakt wordt en wat Sony wordt aangerekend.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:04:
Probleem 1, you're not intitled....
De kabelaars hebben ervoor gekozen om voor ondersteunde apperatuur te kiezen en algemene DVB-C apparten te "dwarsbomen". Dit is hun keuze en daar kun je van balen maar je kunt ze niet dwingen om dit te herzien. Dat moeten ze zelf bepalen.
Het gehele DVB gebeuren wordt beschreven in verschillende DVB specificatie documenten. Het DVB-C document beschrijft de te gebruiken modulatie voor kabel ontvangst, foutcorrecties e.d. Het volgende document beschrijft de interfaces van een ontvanger:Probleem 2, 396 MHz
Ik heb net de specificatie van DVB-C (recentste document is EN 300 429 V1.2.1 ) nagebladerd.
Ik vind hierin oa veel info over de QAM maar ik vind totaal niets over de frequentie band waarop "gecertificeerde" DVB-C tuners horen te werken. Ik vraag me dus af in hoevere Sony dus "in strijd" is met de DVB-C specs. Blijkbaar wordt in de landen waarvoor Sony deze gedacht heeft, ik meen hier Duitsland en Frankrijk opgevangen te hebben, 396MHz niet gebruikt. (Als ik hier naast zit laat het me svp weten want zoals ik al zei zou ik het zelf graag anders zien.)
4.2 RF input/output in the VHF/UHF range
4.2.1 RF input
The RF input in the case of CATV installations, SMATV System A or SMATV-S installations, or in the case of terrestrial reception shall be as follows:
- covers the VHF/UHF frequency bands (47 MHz to 862 MHz);
- 75 coaxial;
- connector IEC 60169-2 [5], female connector on the DVB-IRD.
De kabelbedrijven hebben een keuze gemaakt om geen standaard DVB-C apparatuur te ondersteunen/accepteren. Dat is vervelend, maar daar gaat het in dit topic helemaal niet om. De kabelbedrijven staan in feite buiten deze discussie. Wij spreken Sony aan op het niet functioneren van onderdelen in hun TV's volgens de daarvoor geldende specificaties. Vergelijk het met een bedrijf dat beweert een USB poort in een apparaat te hebben dat in de praktijk echter de USB specificaties niet volgt waardoor allerlei USB randapparaten kuren vertonen wanneer die worden aangesloten. Of bijvoorbeeld met de goedgekeurde HDTV kabel ontvanger van Samsung. Daarvan bleek na enige tijd ook dat de timing van de HDMI poort niet in orde was waardoor de HDCP beveiling niet goed werkte. Dat hebben ze later opgelost door een hardware revisie uit te brengen.Het enige wat dus mijn inziens berijkt kan worden dmv al het "gezeur" oa via dit forum en de consumenten bond is het "zwart" maken van Sony en / of de kabelaars in de hoop dat een of beide van hen besluiten tot actie om welke reden dan ook. Maar ze hoeven dus niks.
Verwijderd
Ja Scallie, er zijn individuele initiatieven die kant op geweest.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:20:
[...]
Volgens mij zijn er al innitiatieven die kant op geweest.
Vraag: Wat is daarvan tot nu toe het resultaat?
[...]
Wie neemt anders het voortouw en gaat dit punt verder oppakken?
Ik ben al een "bekende" bij Kassa, heb eerder bij ze in de uitzending gezeten. Ben ook niet te beroerd om de boel op te pakken.
NB.: Mijn email is openbaar, dus reageren kan ook naar mijn emailadres.
Verwijderd
Metal up your ass
Inderdaad. Dat is natuurlijk wel van belang om te weten.Welke gegevens wil je per persoon verzamelen en bundelen in je klacht?
[ Voor 46% gewijzigd door Damandan op 22-02-2008 17:09 ]
Verwijderd
Volgens mij gaat het niet om de onjuiste werking van de AlphaCrypt CAM. Toch? Anders moeten we daar zijn en ligt het niet aan de DVB-C tuner van Sony.JaymzHetfield schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:48:
Wat kunnen we hierbij verstaan onder gedupeerden?:
- Iedereen met aan Alphacrypt die niet goed werkt?
- Of ook iedereen die nog geen Alphacrypt heeft durven kopen maar dat wel van plan was?
De volgende gegevens lijken mij noodzakelijk:Welke gegevens wil je per persoon verzamelen en bundelen in je klacht?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 18:26 ]
Het lijkt me verstandig dat je in ieder geval de technische termen correct schrijft. Het is een DVB-C tuner en geen DBV-C tuner. De afkorting DVB staat voor Digital Video Broadcasting. Dit staat ook niet goed in je stukje op het Consumentenbond forum.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:15:
Gedupeerden zijn in mijn ogen allen die nu een Sony hebben met DBV-C tuner, deze via AlphaCrypt CAM hebben aangesloten op de kabel en digitaal kijken met de bekende problemen. En natuurlijk zijn NIET gedupeerd, een ieder die overweegt om een Sony met DBV-C tuner te kopen, maar dit nog maar even niet doet.
[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 22-02-2008 17:33 ]
Verwijderd
Je hebt gelijk, tikfautje... Inmiddels aangepast in beide postings. ArChie, bedankt voor je opmerkzaamheid.ArChie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:32:
[...]
Het lijkt me verstandig dat je in ieder geval de technische termen correct schrijft. Het is een DVB-C tuner en geen DBV-C tuner. De afkorting DVB staat voor Digital Video Broadcasting. Dit staat ook niet goed in je stukje op het Consumentenbond forum.
Verwijderd
Verwijderd
Waarom lijkt je het serienummer van belang?Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:15:
[...]
De volgende gegevens lijken mij noodzakelijk:
- Naam, adres, postcode en woonplaats
- Type Sony, bijvoorbeeld 46W3000
- Aanschafdatum
- Serienummer
- Software versie van de Sony
- Kabelmaatschappij
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 21:00 ]
Met "standaard" DVB-C apparatuur doel ik uiteraard niet op een "DVB-C standaard", maar op apparatuur die geen extra's implementeren zoals gebruikt wordt door bijvoorbeeld de Irdeto kabelbedrijven. Voor de leesbaarheid zal ik de zin als volgt herstructureren:Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:57:
De kabelbedrijven hebben een keuze gemaakt om geen standaard DVB-C apparatuur te ondersteunen/accepteren.
Archie,
nu maak je zelf de fout door te refereren aan de dvb-c standaard terwijl je eerder aangeeft wat de 'scope' van deze etsi spec is !
voor de rest van de alinea kan ik het wel eens zijn
Verwijderd
Goed, laten we die voor nu achterwege. Ik kan me alleen maar voorstellen dat zodra alle klachten gebundeld zijn ik een volledig dossier aanlever aan consumenteninstelling en daarmee ook aan Sony. Die zullen dat dan vast wel willen weten lijkt me. Vandaar nu al verzamelen ipv. achteraf nog achteraan gaan.
Verwijderd
Geen enkel kabelbedrijf maakt een keuze voor een 'recht-toe-recht-aan' apparaat !ArChie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:10:
[...]
De Irdeto kabelbedrijven hebben een keuze gemaakt om geen recht-toe-recht-aan apparatuur met DVB-C tuner zonder de specifieke toevoegingen via o.a. private data te ondersteunen/accepteren.
Verwijderd
>>>>>Same here<<<<< haha wel een mooie omschrijving Sigma!!Sigmasailor schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:01:
Ik heb net een Alphacript besteld en zal me (als dat kreng niet werkt) aanmelden voor de gemeenschappelijke actie.
[ Voor 31% gewijzigd door Sigmasailor op 25-02-2008 15:51 ]
Verwijderd
Voor zo ver ik het gevolgd heb is Sony niet erg onder de indruk van de commotie over de Sony Wega TVs. Ze ontkennen gewoon dat het een fabrikagefout is, zodat ze onder hun wettelijke verplichtingen uit kunnen komen. Niet echt een opstelling zoals je dat van een A-merk verwacht...Sigmasailor schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:56:
Misschien is Sony onder de indruk als ze doorkrijgen dat dit probleem een 'leuke' opvolger voor het KV-28FQ86 probleem kan worden??
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 19:33 ]
Verwijderd
Verwijderd
Mensen moet zich nu laten horen of anders helemaal niet.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:46:
Mannen, want ik denk dat het voornamelijk Boys with Toys is hier,
Het loopt nog niet erg storm met het gezamenlijk aanpakken van dit probleem richting Sony.
Terwijl ik de indruk dat er meer forumleden zijn.
Zijn we maar met zo weinig, of hebben de anderen geen interesse in een gezamenlijke aanpak?
Verwijderd
Helemaal mee eens!!Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:45:
Mensen moeten zich nu laten horen of anders helemaal niet.
Juist met velen zijn we sterk en kunnen ze niet zeggen dat het maar om een enkel geval gaat zoals zij beweren bij de KV-28FQ86.
Kom op mensen laat je horen!!!
Ik vind het een goed initiatief, maar heb zelf nog geen Alphacrypt gekocht. Ik heb wel de W3000 gekocht met het doel er eentje in te stoppen. Aanvankelijk stelde ik de aankoop vd Alphacrypt even uit wegens de dure decembermaand... maar nu ik alle probleemgevallen gelezen heb is dát de reden geworden.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:46:
Zijn we maar met zo weinig, of hebben de anderen geen interesse in een gezamenlijke aanpak?
Metal up your ass
Verwijderd
Haha precies!!JaymzHetfield schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:31:
[...]
Ik vind het een goed initiatief, maar heb zelf nog geen Alphacrypt gekocht. Ik heb wel de W3000 gekocht met het doel er eentje in te stoppen. Aanvankelijk stelde ik de aankoop vd Alphacrypt even uit wegens de dure decembermaand... maar nu ik alle probleemgevallen gelezen heb is dát de reden geworden.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Fijn dat je het nu toch werkend hebt gekregen!Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:42:
In alle commotie toch nog even een goed berichtje. Ik heb een "rare" Alphacrypt kaart, namelijk aan de buitenkant is het een "Light" versie, met een stikkertje eroverheen met "voll" erop.
En hij werkt gewoon prima! Firmware is 3.09, dus daar blijf ik maar even af, nou nog even het "vaandel" aanpassen en lekker digitale TV kijken. Ik heb het "Brava-HD" kanaal zitten bekijken, maar vooralsnog alleen wat interviews, waardoor je niet echt van de superkwaliteit kunt genieten!
Maar wilde toch even het goede nieuws melden. Zal vanavond of morgen even proberen op te schrijven wat de specs van de kaart zijn, wat er dus aan de buitenkant op het kaartje staat!
Verwijderd
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat dit de oplossing is. Sommige Alphacrypt/TV combinaties werken wel, anderen niet. Je hebt geluk gehad en een werkende combinatie getroffen...Friedchicken schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:54:
Ik heb recentelijk een W3000 geinstalleerd met Alphacryp 3.12 en een nog niet eerder gebruikte Casema kaart. Dit werkte in 1 keer, zenders op juiste volgorde en gaan (ging automagisch).
Allicht is het gebruiken van een nog niet eerder gebruikte casema kaart een uitkomst? Durf het niet met zekerheid te zeggen. Wel weet ik dat Casema de activatie van de kaart kan resetten. Houdt dus in dat je weer 2 weken alles kan kijken. Heb dat geintje wel eens laten doen om een LOEWE toestel werkende te krijgen.
Verwijderd
Verwijderd
Kijk zo wil het horen!!!Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:11:
Laat iedereen met een Sony DVB-C televisie zich aanmelden bij sonyprobleem@gmail.com
Ook al gebruikt niet iedereen de DVB-C!! Er is een tv gekocht die niet correct werkt en waar problemen mee (te verwachten) zijn. Doe mee, we laten ons toch niet door Sony het bos in sturen.
Laat ze dit probleem samen met de kabellaars oplossen!!! Niks verschuilen achter licenties etc. Waar een wil is, is een oplossing. Zeer voor een multinationaal als Sony.
Pas dan hebben ze een sterk produkt in handen waar ongekend veel vraag voor is want iedereen wil van die stb's en extra zappers af.
Millioenen huishoudens staan op het punt een platte tv aan te schaffen.
SONY ACTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (het is ook in uw belang)
Verwijderd
Heb zelf ook de KDL-32S3000 en thuis casema, dus idd digitale tuner werkt niet.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:29:
Ik begrijp dat de digitale tuner in deze sony TV helemaal niet aan verwachtingen voldoet?
Daarnaast vraag ik, na het lezen van het grootste deel van dit topic, af wat deze TV doet als ik 'm gewoon op de (analoge) kabel aansluit?
Verwijderd
De ingebouwde digitale tuner moet bij de 32S3000 gewoon werken hoor. Je moet natuurlijk wel de Alphacrypt Classic aanschaffen en daar de Casema smartcard in doen. Enige problemen zijn dus dat je (bij Casema) een paar Turkse zenders niet kunt ontvangen (396 MHz probleem), en dat het niet duidelijk is of het in de toekomst ook blijft werken.Firedre schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:42:
Heb zelf ook de KDL-32S3000 en thuis casema, dus idd digitale tuner werkt niet.
Verwijderd
Misschien mag ik het niet zeggen, maar een groot deel van de Samsung componenten komen van Sony vandaan. Een groot deel van deze componenten zijn dezelfde als 1 type ouder model van Sony. Sony geeft nooit hun nieuwste ontwikkeling weg aan derden. Tevens heeft Sony een deel van de aandelen van Samsung in handen. Wel heeft Samsung een andere design afdeling en zij gebruiken totaal andere instellingen. Samsung kleuren zijn heel hard (persoonlijk niet mooi), maar deze kan je wel aanpassen in het menu.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:29:
Ik kom net van de "Expert" (de winkel bedoel ik) vandaan en daar wilde ze me de Sony KDL-32S3000
verkopen. Voornamelijk omdat ik dacht dat er toekomst zit in digitaal aangeboden TV-signalen. Deze TV zou een DVB-C en DVB-T tuner hebben waarbij voor het digitale signaal de -C versie van belang is.
Omdat ik op internet nauwelijks iets vond over het goeie aan Sony (in tegenstelling tot vele positieve berichten over Samsung), dacht ik: ik ga eerst even zoeken naar die Sony's en kom dit topic tegen.
Ik begrijp dat de digitale tuner in deze sony TV helemaal niet aan verwachtingen voldoet?
Daarnaast vraag ik, na het lezen van het grootste deel van dit topic, af wat deze TV doet als ik 'm gewoon op de (analoge) kabel aansluit?
DE ULTIEME OPLOSSING VOOR HET TUNER PROBLEEM:Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:11:
Laat iedereen met een Sony DVB-C televisie zich aanmelden bij sonyprobleem@gmail.com
Ook al gebruikt niet iedereen de DVB-C!! Er is een tv gekocht die niet correct werkt en waar problemen mee (te verwachten) zijn. Doe mee, we laten ons toch niet door Sony het bos in sturen.
Laat ze dit probleem samen met de kabellaars oplossen!!! Niks verschuilen achter licenties etc. Waar een wil is, is een oplossing. Zeer voor een multinationaal als Sony.
Pas dan hebben ze een sterk produkt in handen waar ongekend veel vraag voor is want iedereen wil van die stb's en extra zappers af.
Millioenen huishoudens staan op het punt een platte tv aan te schaffen.
SONY ACTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (het is ook in uw belang)
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 12:36 ]
Verwijderd
Netjes van Expert dat ze je zo geholpen hebben!Sigmasailor schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:20:
[...]
DE ULTIEME OPLOSSING VOOR HET TUNER PROBLEEM:
[...]
Kortom; probeer gewoon een zooi kaarten en als je geduld hebt kom je de goede vanzelf tegen. Ik geef toe dat het niet de schoonheidsprijs verdient maar het is een stuk sneller (uurtje inclusief terugbrengen overbodige kaarten) en veel effectiever dan 'actie voeren'.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 19:22 ]
Verwijderd
Precies, maar ik ben blij voor Sailor dat hij gelukkig is!!Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:34:
[...]
Netjes van Expert dat ze je zo geholpen hebben!
Deze ultieme oplossing werkt alleen voor probleem 1, niet voor probleem 2 (396 MHz probleem).
Wat betreft probleem 1, denk ik dat het heel goed mogelijk is dat de ene TV met (vrijwel) alle Alphacrypt kaarten overweg kan terwijl een andere TV met (vrijwel) geen Alphacrypt werkt. Een kwestie van de toleranties t.a.v. bitrates/doorvoersnelheden.
Verwijderd
Tja, ik sta nog steeds achter de verklaring die ik in mijn post van enige tijd geleden hiervoor gegeven heb...Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:16:
Ook ik kan bij deze bevestigen dat ik inmiddels door het proberen van verschillende alphacrypts probleemloos digitale tv kan kijken.
Het lijkt er dus op dat (zoals mascom ook al aangaf) er sommige kaarten wel werken en andere niet, los van de firmware en revisie.
Dus ik raad allen met het you are not entitled... probleem aan meerdere kaarten te proberen!
[...]
Hetgeen ik vertaal als:Ingen av dessa inbyggda digital-tv-mottagare klarar att visa Com Hems HD-sändningar, det gör än så länge endast vår HDTV-box.
Dit terwijl in de lijst van geschikte TVs ook de W3000s en de X3000/3500 genoemd worden.Geen van deze ingebouwde digitale-tv-tuners is geschikt om Com Hems HD-uitzendingen te bekijken, daarvoor heb je vooralsnog een HDTV-box nodig.
Gebruik je de parameters bij QuickScan?TheProphet schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:18:
Mijn W3000 doet sinds een paar dagen raar, rtl4, 5 en 7 kan die dan niet meer vinden.
Soms duurt het langer dan 15 minuten voordat hij het kanaal weer oppakt.
Na het scannen van kanalen vind hij er de 1 keer 321 services en dan weer 340 stuks.
Iemand weet waar dat aan zou kunnen liggen?
Wat is het 396 MHZ probleem? Mijn TV kan alle normale kanalen, het plus pakket en de (5) HD kanalen vinden. Meer is toch niet nodig?Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:34:
[...]
Deze ultieme oplossing werkt alleen voor probleem 1, niet voor probleem 2 (396 MHz probleem).
Eens kijken of je het nog steeds een non-issue vindt als het kabelbedrijf besluit om de door jouw veel bekeken kanalen op de 396 MHz te zetten. Misschien toch maar even het topic doorlezen op wat nu eigenlijk het 396 MHz probleem is?Sigmasailor schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:15:
Wat is het 396 MHZ probleem? Mijn TV kan alle normale kanalen, het plus pakket en de (5) HD kanalen vinden. Meer is toch niet nodig?
Yup:
Gezien het gedrag bij het zoeken waarbij het aantal gevonden kanalen verschilt van de ene op de ander keer vermoed ik dat je signaal problemen hebt waardoor het signaal op bepaalde frequenties van tijd tot tijd net te slecht is voor de geïntegreerde tuner om er nog iets van te maken. Misschien wat experimenteren met (directe) COAX aansluitingen, betere bekabeling, etc.?
Het signaal is meestel zeer sterk, dit doordat ik de groene coax heb door getrokken tot in de muur dozen. Ik zou eens kunnen kijken voor betere spitters.ArChie schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:47:
[...]
Gezien het gedrag bij het zoeken waarbij het aantal gevonden kanalen verschilt van de ene op de ander keer vermoed ik dat je signaal problemen hebt waardoor het signaal op bepaalde frequenties van tijd tot tijd net te slecht is voor de geïntegreerde tuner om er nog iets van te maken. Misschien wat experimenteren met (directe) COAX aansluitingen, betere bekabeling, etc.?
Wat ook nog wel eens voor signaal verval wil zorgen is een video of HDD/DVD recorder tussen de COAX aansluiting van de TV en de contact doos.TheProphet schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:30:
Het signaal is meestel zeer sterk, dit doordat ik de groene coax heb door getrokken tot in de muur dozen. Ik zou eens kunnen kijken voor betere spitters.
Zou het niet aan de waardes kunnen liggen die je in kan stellen in de Cam opties?
De sleutel updates worden ook via de AlphaCrypt CAM verwerkt op de smartcard. Kijk je misschien toch nog veel naar analoge TV i.p.v. naar digitale TV? In dat geval ga je namelijk sleutel updates missen aangezien die alleen ontvangen worden op het moment dat je bent afgestemd op een digitaal kanaal.Zoals het er nu naar uit ziet krijgt hij de nieuwe coderingssleutels niet binnen, zodra ik de kaart weer in de samsung decoder doe en daarna weer in het camslot van de w3000 doet hij het weer.
Verwijderd
In het geval van gemiste sleutels zou je/The Prophet na maximaal 30 seconden weer gewoon beeld moeten krijgen. Dit is vergelijkbaar met het ophalen van de sleutels nadat de TV enige tijd uit heeft gestaan.ArChie schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:59:
[...]
De sleutel updates worden ook via de AlphaCrypt CAM verwerkt op de smartcard. Kijk je misschien toch nog veel naar analoge TV i.p.v. naar digitale TV? In dat geval ga je namelijk sleutel updates missen aangezien die alleen ontvangen worden op het moment dat je bent afgestemd op een digitaal kanaal.
Het duurt wel eens langer. Ik weet niet precies wat voor activatie berichten ze allemaal versturen en met welke intervallen, maar een tijdje terug had ik zelf ook een smartcard waarbij ik toch een behoorlijk lange tijd moest wachten totdat die weer leven gaf. Die smartcard had ik die dag meegenomen naar een AV zaak om even een TV te kunnen testen en ging pas 's avonds weer terug in de ontvanger.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:18:
In het geval van gemiste sleutels zou je/The Prophet na maximaal 30 seconden weer gewoon beeld moeten krijgen. Dit is vergelijkbaar met het ophalen van de sleutels nadat de TV enige tijd uit heeft gestaan.
Verwijderd
Hmm, mijn ervaring is dat dat zo'n 10 tot 20 seconden duurt.ArChie schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:24:
Het duurt wel eens langer. Ik weet niet precies wat voor activatie berichten ze allemaal versturen en met welke intervallen, maar een tijdje terug had ik zelf ook een smartcard waarbij ik toch een behoorlijk lange tijd moest wachten totdat die weer leven gaf. Die smartcard had ik die dag meegenomen naar een AV zaak om even een TV te kunnen testen en ging pas 's avonds weer terug in de ontvanger.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 19:37 ]
Normaal is dat ook bij mij zo. Misschien was er die dag toevallig iets bij Casema aan de hand en had ik net de pech dat ik die dag mijn smartcard voor langere tijd uit de ontvanger had.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:34:
Hmm, mijn ervaring is dat dat zo'n 10 tot 20 seconden duurt.
Helaas is er over dit punt geen documentatie op het Internet te vinden en de kabelbedrijven zullen de werking uiteraard voor zich houden.Verder lijkt het er op dat Casema die sleutels alleen op werkdagen veranderd, maar dan wel meerdere keren per dag. In het weekend doet dit verschijnsel zich bij mij nooit voor.
Vandaar dat ik The Prophet al vroeg om zijn COAX bekabeling te controleren aangezien ik meer het idee heb dat daar het probleem zit. In principe moet hij immers altijd die RTL kanalen kunnen bekijken of er nu een AlphaCrypt met smartcard in zijn TV zit of niet.Was het verder niet zo dat Caiw (kabelaar van The Prophet) de bewuste kanalen (RTL4/5/7) altijd onversleuteld doorgeeft? Dan zou dit toch verder helemaal geen issue moeten zijn?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 14:55 ]
Verwijderd
+1Sigmasailor schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:25:
Probeer bij je leverancier eens een paar andere kaarten te krijgen om die te proberen. Is bij mij goed gelukt. Je kan de melding ook op Engels zetten.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Sluit je aan bij ons zou ik zeggen en bewaar je kopie van de brief, deze komt later van pas.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:29:
Ik heb 3 weken geleden Sony een aangetekende brief verzonden waarin ik vraag om een reactie en uiteraard om een goede werkende oplossing. Het is toch een garantie geval in mijn ogen.
De reactie van Sony moet ik nog steeds krijgen.............
Eigenlijk maar één antwoord op ......waardeloos. Nooit meer iets van Sony kopen....Ben er klaar mee!
NewBravia
Verwijderd
Tuuuurlijk, kom d'r bij!Tijar schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:39:
Ik verwacht de komende week mijn X3500 en ik ga voorlopig gebruik maken van de externe digitale decoder.
Hebben jullie er nog iets aan als ik me evengoed aanmeld?
Verwijderd
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
Verwijderd
Prima natuurlijk, maar wat is het risico om een kaart aan te schaffen via een webwinkel? Als het niet werkt stuur/breng je hem binnen een week terug en krijg je je geld terug... Ik zou dit vantevoren met de winkel afspreken. Je kunt ook proberen te regelen om meerdere kaarten te proberen, zoals eerder beschreven in dit topic.Pixal schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:15:
Als iemand in de regio Hoofddorp een alphacrypt kaart wil testen in mijn 46W3000 dan kan ik ook bepalen of ik me ergens bij aansluit
Feit is gewoon dat ik de kat uit de boom kijk en geen kaart durf aan te schaffen voordat er een manier of workaround voor dit probleem is, en ik denk dat er nog wel heel wat mensen dit doorlezen en hetzelfde denken.
Verwijderd
De kabelbedrijven in Nederland willen geen CAM ondersteunen, in ieder geval niet de huidige specifcatie voor de CAM en het Common Interface slot. Dus al zou je een TV fabrikant hebben die alle uitbreidingen van de Zesko kabelbedrijven perfect zou ondersteunen met een ingebouwde DVB-C tuner dan nog krijgt die fabrikant geen goedkeuring omdat die fabrikant een CAM nodig heeft voor het gekozen Conditional Access System van het kabelbedrijf. En dat willen die kabelbedrijven niet.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:15:
Kan Anoniem/@Home/Zesko zich niet ook achter ons scharen? Zij willen immers ook wel met Sony samenwerken als Sony de DVB-C tuner naar wens aanpast. Dit kan -neem ik aan- toch softwarematisch gebeuren? Zo kunnen gebruikers die dit wensen de betreffende software via Sony of @Home downloaden en in de TV laden/updaten. Vervolgens een gecertificeerde CAM aanschaffen en deze gebruiken i.c.m. de smartcard. Theoretisch is dit toch mogelijk? Ik snap niet waarom alles zo lastig gaat.
Correct me if I'm wrong. Zal wel een hoop aan schorren. Ik heb er ook niet veel verstand van.
Verwijderd
Commerciele belangen en het willen hebben volledige controle over apparatuur die je kan gebruiken om naar hun signaal te kunnen kijken.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:07:
En wat is de reden daarvoor?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 23:03 ]
Verwijderd
Soort van verkapte koppelverkoop. Wil jij digitale televisie kijken over ons net, dan heb je dit kastje nodig.... Vervolgens heb je er weer een afstandsbediening erbijArChie schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:27:
[...]
Commerciele belangen en het willen hebben volledige controle over apparatuur die je kan gebruiken om naar hun signaal te kunnen kijken.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 06:35 ]
Verwijderd
Zou het alleen niet proberen met je handle op dit forumVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:00:
Tijd voor mevrouw Kroes om zich hier eens over te buigen. Ik kan haar met enige moeite hopelijk wel persoonlijk contacteren vanwege mijn opleiding. Ik hoop dat het lukt.
Verwijderd
Is het mogelijk dat de nieuwe serie G2 CAM's ingebouwd kunnen worden in de huidige generatie SONY televisietoestellen voorzien van een DVB-C- slot?Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:00:
Ik heb in eerdere postings precies uitgelegd op welke gronden wij dit product niet ondersteunen, gewoon even teruglezen. De volgende G2 CAM's zullen we wel gaan ondersteunen en daarvan zijn alle fabrikanten van op de hoogte, zij zullen deze nieuwe generatie eveneens gaan ondersteunen.
Verwijderd
Ik heb ten alle tijde mij netjes gehouden toch? Ik uit gewoon kritiek. Dat mag gelukkig nog in deze samenleving.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 06:47:
[...]
Zou het alleen niet proberen met je handle op dit forum![]()
Of zouden de deuren opengaan voor Ronald Ruk??
Verwijderd
nee, de G2 CAM's zullen niet volledig te gebruiken zijn in de huidige generatie schermen op basis van CI-v1Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:23:
[...]
Is het mogelijk dat de nieuwe serie G2 CAM's ingebouwd kunnen worden in de huidige generatie SONY televisietoestellen voorzien van een DVB-C- slot?
Verwijderd
Kan ik dat "niet volledig" beschouwen als een eufemisme voor "totaal niet"?Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:56:
nee, de G2 CAM's zullen niet volledig te gebruiken zijn in de huidige generatie schermen op basis van CI-v1
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 20:28 ]
Verwijderd
nee, anders het ik wel zo geformuleerd. De huidige CI ondersteunt een aantal G2 functies niet, hetgeen betekent dat de G2 module dan niet zal werken met de CI-host/TV.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:27:
[...]
Kan ik dat "niet volledig" beschouwen als een eufemisme voor "totaal niet"?
Verwijderd
Hoe een consument belazerd wordt door SONY. Maar ook de kabelaar spelen een bedenkelijke rol. Zij moeten zich eens bedenken dat er steeds meer oplossingen en aanbieders komen. Kwalitatief lopen ze nu nog voorop maar dat zal niet zo blijven. Wellicht moeten we alsnog besluiten masaal de tv's terug te brengen of ter reparatie aan de bieden. Met de G2 Cam zullen de producenten en kabelaars elkaar wellicht vinden en zitten duizenden consumenten met een Sony tv uit de eerder genoemde series zoals 40W3000 binnen een jaar met een verouderd systeem.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:09:
[...]
nee, anders het ik wel zo geformuleerd. De huidige CI ondersteunt een aantal G2 functies niet, hetgeen betekent dat de G2 module dan niet zal werken met de CI-host/TV.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq