Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roboxp

Volgens mij heb jij geen last van probleem 1. Het feit dat je de melding "you are not entitled..." krijgt nadat je je TV aanzet heeft te maken met het binnenhalen van bepaalde abonnementsinformatie. Je kunt de melding overigens ook uitzetten (in het menu van de Alphacrypt) en dan krijg je gewoon even zwart beeld. Dit doet zich inderdaad niet voor tijdens de proefperiode van 2 weken.

Zie ook de uitgebreidere uitleg van Archie.

Dit is eigenlijk alleen te voorkomen door je TV altijd standby laat staan, maar daar zitten weer andere nadelen aan (energieverbruik, brandgevaar).
Ik neem aan dat je alleen het digitale basispakket hebt aangevraagd, en aangezien je zelf zegt dat je die zenders (ook het etalagekanaal?) gewoon ontvangt zie ik verder geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi G038,

Ik heb wel degelijk net als iedereen het TS9 probleem, heb geen etalagekanaal en ook b.v geen radio 5 en radio 538. Vind ik allemaal geen bezwaar op dit moment maar gezien het feit dat er nog veel zal gaan veranderen bij de kabelaars ben ik er niet gerust op. Bovendien vind ik de eerste reacties van SONY ronduit storend voor (trouwe) klanten. Dit verwachte ik niet van een Sony producten. Sony wil zich toch als A-merk profileren!? Dan horen ze dit soort problemen in behandeling te nemen en daar duidelijk (website) over te communiceren.

Echter op de Sony website staat er bij ondersteuning wel een link over DVB-C die naar de europese support site linked. Niet erg netjes op zijn zachts gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roboxp,

100% met je eens. Vergeet ondertussen niet te genieten van de toch wel erg mooie tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:53:
Na de zender herindeling op 9 januari moest ik gedwongen aan de slag met de tuner. Kwam er toen achter dat ik alle 56 tv zenders van het digitale basispakket ontvang. Echter als de tv aangezet wordt (niet vanuit standby) verschijnt een aantal seconden "your not entitled....". Echter na een aantal seconden verdwijnt dit weer en wordt alsnog b.v. Ned 1 weergegeven. Dit had ik niet gedurende de aanmeldperiode toen het hele digitale pakket beschikbaar was, maar is daarna ontstaan.
Dit is normaal. Klinkt vreemd natuurlijk, maar ook sommige aanbevolen kabel ontvangers kennen dit verschijnsel na het aanzetten van de ontvanger. Alleen wordt bij een aanbevolen kabel ontvanger niet de melding "Your not entitled..." getoond, maar de zogenaamde standaard E19 melding die de aanbevolen kabel ontvangers van de Irdeto kabelbedrijven in dat moeten tonen om door de keuring te komen.

Waarom komt deze melding dan te voorschijn na het aflopen van de zogenaamde preview periode van de smartcard? Tijdens de preview periode maakt de smartcard gebruik van zogenaamde sleutel die al tijdens het fabricage proces op de smartcard is gezet. Die sleutel geeft jou voor een ingestelde periode het recht om naar alle kanalen te kijken die het kabelbedrijf te bieden heeft en die periode gaat lopen op het moment dat je de smartcard voor het eerst ingebruik neemt. Het voordeel hiervan is dat je direct kunt gaan kijken na aankoop van de smartcard zonder dat je hoeft te wachten op de registratie van de smartcard in het systeem van het kabelbedrijf en het koppelen van de smartcard aan abonnementen op de digitale TV pakketten. Die preview periode sleutel hoeft dus niet ontvangen te worden van het kabelbedrijf maar bevindt zich al op de kaart en heeft een geldigheid voor een X aantal dagen. Bij de meeste Irdeto kabelbedrijven is dat 14 dagen.

Na afloop van die preview periode is die sleutel dus niet meer geldig en moet de smartcard een nieuwe sleutel ontvangen van het kabelbedrijf via het digitale TV signaal die dus pas verstuurd wordt nadat de smartcard is geregisteerd in het systeem van het kabelbedrijf en gekoppeld is aan één of meerdere digitale TV pakketten afhankelijk van het gekozen abonnement. Die nieuwe abonnements sleutel waarmee de smartcard kan bepalen naar welke kanalen je gerechtigd bent om te kijken wordt eens in de X seconden voor jouw smartcard verzonden en heeft helaas een hele beperkte geldigheid van X uren i.p.v. de X dagen zoals voor de preview sleutel geldt. Vraag me niet waarom de Irdeto kabelbedrijven die geldigheidsperiode zo kort hebben gezet, waarschijnlijk zijn ze bang dat je ook maar een dag te lang kijkt als je je abonnement opzegt.

Bij het aanzetten van je TV (of aanbevolen kabel ontvanger) en het afstemmen op een digitaal kanaal vraagt de ontvanger aan de smartcard of je dat kanaal van het kabelbedrijf mag bekijken. Als de vorige ontvangen abonnement sleutel sinds het uitzetten van de TV echter verlopen is dan zal de smartcard dus eerst maximaal die X seconden moeten wachten totdat er weer een nieuwe abonnements sleutel langs komt en er begonnen kan worden met het decoderen van het te bekijken kanaal want zonder die sleutel geen beeld zoals je gemerkt hebt.

Als de TV uitstaat, of als je analoge TV aan het bekijken bent i.p.v. digitale TV, dan ontvangt de TV geen abonnement sleutel updates voor het bijwerken van de smartcard. Sommige aanbevolen kabel ontvangers gaan niet volledig uit in standby stand maar blijven wel digitale data verwerken en de smartcard bijwerken zodat daar het E19 probleem niet optreed en je direct na het "aanzetten" van de ontvanger kan gaan kijken. Zoals gezegd geldt dat lang niet voor alle kabel ontvangers en de kabelontvangers die wel blijven doorwerken in standby stand blijven natuurlijk ook meer stroom verbruiken dan de ontvangers die wel netjes naar standby stand gaan.

In ieder geval valt hier niets aan te doen door Sony of Mascom de fabrikant van de AlphaCrypt CAM. Je zal er aan moeten wennen dat dit bij digitale TV hoort. De enige partij die hier iets aan zou kunnen doen zijn de kabelbedrijven door die abonnement sleutels een geldigheid te geven van bijvoorbeeld 24 uur i.p.v. een paar uur, dan heb je bij dagelijks TV gebruik dat probleem niet na het aanzetten van de TV en/of aanbevolen kabel ontvanger. Maar ja, de Irdeto kabelbedrijven ondertussen een beetje kennende zou ik daar maar niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik heb een Sony KDL32 D3000 LCD tv.
Ik ben zeer tevreden met deze TV. Zeker omdat ik geen decoder of losse kaartjes nodig heb om digitale TV te kunnen kijken bij UPC.
Alleen heb ik een vreemd probleem. Wanneer ik soms mijn tv opnieuw aan doe is mijn digitale tv verdwenen. Wanneer ik de stekker uit het stopkontakt haal en deze meteen weer erin stop is mijn digitale TV weer terug. Heeft iemand een idee hoe dit komt.
De TV heeft een eigen kabel aansluiting. Dus een ander apparaat zal het signaal niet storen.

Nogmaals ik gebruik geen decoder of kaarten. De TV ontvangt het signaal van een normale coax kabel. Ik betaal ook niet voor het digitale net.

Heeft iemand en oplossing voor mijn probleem ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm antwoord is al gegeven !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:06:
In ieder geval valt hier niets aan te doen door Sony of Mascom de fabrikant van de AlphaCrypt CAM. Je zal er aan moeten wennen dat dit bij digitale TV hoort.
Zoals ik al schreef kan je wel de melding "You are not entitled..." uitzetten in het CAM menu. Dit maakt het al een stuk draaglijker...
(Digitale Instellingen->Instellingen CA Module->Module Options->Smartcard Messages OFF)
De enige partij die hier iets aan zou kunnen doen zijn de kabelbedrijven door die abonnement sleutels een geldigheid te geven van bijvoorbeeld 24 uur i.p.v. een paar uur, dan heb je bij dagelijks TV gebruik dat probleem niet na het aanzetten van de TV en/of aanbevolen kabel ontvanger. Maar ja, de Irdeto kabelbedrijven ondertussen een beetje kennende zou ik daar maar niet op rekenen.
Ze zijn wel zo vriendelijk geweest om ons in het weekend met rust te laten. Het is me opgevallen dat ik de bekende melding nooit in het weekend krijg...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:56:
Roboxp,

100% met je eens. Vergeet ondertussen niet te genieten van de toch wel erg mooie tv!
Het is inderdaad een prachtige TV met een mooie beeld. Heb tijdens de introductie periode een aantal films op film 1 hd gekeken en dat was werkelijk genieten.

ArChie trouwens ook bedankt voor de heldere uitleg.

Lees trouwens op vandaag op de Casema site de zender Brava HDTV tot 1 juli, zichtbaar voor alle klanten die een HDTV-ontvanger hebben (HDTV abonnement niet nodig) . Echter mijn alphacryt geeft de bekende melding. Heb net een mailtje naar Casema gestuurd of ze dit op mijn DTV card ook mogelijk willen maken daat ik over een HD ontvanger beschik welke overigenms niet via Casema is aan geschaft. We zullen zien hoe klantvriendelijk er gereageerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schuld ligt volgens mij wel bij Sony. Als ze weten dat het wellicht niet werkt, dan
horen ze de winkels in te lichten en moet erop gewezen worden voor aanschaf. Zoals ik hier
lees gebruiken enkelen het zelfs nog als verkoopargument. Topic wordt ook erg rustig, berust iedereen maar in de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 20:51
Laatste dat ik heb vernomen is dat er contact gezocht is met Kassa en Radar, maar daar heb ik ook niks meer van gehoord. Ik wil best een petitie of wat dan ook ondertekenen om Sony zo ver te krijgen dit probleem, dat wel degelijk hun schuld is, op te lossen. Voor mij is het echter geen dusdanig probleem dat de tv niet meer bruikbaar is, heb nl al een HD decoder in de pc zitten. Dit zou alleen een meegenomen extraatje zijn. Desalniettemin is het natuurlijk wel schandalig van een A-merk om zo'n zooi op de markt te zetten. Het lijkt wel of er tegenwoordig niet meer getest wordt bij de diverse fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een "ontevreden" klant. Let wel, de TV is geweldig, met een PS3 eraan is het beeld om af te likken zo mooi. Echter, de DVB-C ontvanger is een beetje een domper...

Ik heb mijn (eerste) Alphacrypt vandaag binnen gehad, maar die lijkt defect, want hoe ik de smartcard er ook in stop, ik krijg altijd de melding "Wrong smartcard inserted". Een andere Alphacrypt doet het prima met mijn smartcard (even geleend), maar die geeft ook de bekende "You're not entitled...." melding...

De specs: Sony 40W3000, Software 2.14.581, loader 0.27.9
"Wrong Smartcard" Alphacrypt: Rev 1.3, Firmware 3.09 (build 14-8-2006) (ook firmware 3.11 al geprobeerd, maakt niets uit)
"You're not entitled" Alphacrypt: Rev 1.3, Firmware 3.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:37:
Ik heb mijn (eerste) Alphacrypt vandaag binnen gehad, maar die lijkt defect, want hoe ik de smartcard er ook in stop, ik krijg altijd de melding "Wrong smartcard inserted". Een andere Alphacrypt doet het prima met mijn smartcard (even geleend), maar die geeft ook de bekende "You're not entitled...." melding...

De specs: Sony 40W3000, Software 2.14.581, loader 0.27.9
"Wrong Smartcard" Alphacrypt: Rev 1.3, Firmware 3.09 (build 14-8-2006) (ook firmware 3.11 al geprobeerd, maakt niets uit)
"You're not entitled" Alphacrypt: Rev 1.3, Firmware 3.12
De Casema smartcard zou moeten werken met firmware 3.09 of 3.11. Het lijkt er dus op dat de eerste CAM defect is als je de melding "Wrong smartcard inserted" krijgt. Omruilen bij de leverancier zou ik zeggen. Misschien heb je dan het geluk dat je er dan een krijgt die toevallig wel wil functioneren in de Sony TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Leden,

Provider/Locatie: CaiWay - Westland

Sony 46X3500 (12-01-2008)
Software: 2.14.581
Loader: 0.27.9

AlphaCrypt 3.12 (aanschaf via Mascomshop Dld 24-01-2008)
Rev. 1.4
Loader: EuroBoot V.200C
Build: Sept.05 - 2007 12.26.06

Alle TV kanalen van de zenderkaart (incl. mijn extra pakketten HD & Film/Sport1) + niet vermelde testkanalen probleemloos te ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik weet dat mijn vraag over een ander model van sony gaat, maar toch zet ik 'm hier effe:

Ik heb een 32D3000 met ingebouwde dvb-c tuner en woon in telenet (Belgie) gebied.
Telenet heeft ooit 8 kanalen van het analoge signaal verwijderd (om plaats te maken). Deze (waaronder BBC world) zouden nu ongecodeerd digitaal te vinden moeten zijn. Een digibox en smartcard zijn daarvoor dus niet nodig.

Toch vind ik geen zenders als ik scan (zowel snel scan als volledige scan).
Nu las ik ergens op internet dat die zenders zich op kanaal 02 zouden bevinden, maar mijn tv kan pas beginnen zoeken vanaf kanaal 05.
Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een reaktie van Sony vernomen?

Archie jij had toch info dat sony rechtstreeks bij Mascom kaarten had afegenomen?
Iets vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:26:
Archie jij had toch info dat sony rechtstreeks bij Mascom kaarten had afegenomen?
Iets vernomen?
Ik denk dat je abuis bent. dj-mikki gaf aan dat Sony een aantal kaarten bij Mascom had besteld voor testen en de exemplaren die werkten zelf hebben gehouden. Meer dan dat berichtje van dj-mikki is mij daarover niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh..... dat zou best eens kunnen 8)7

Sorry daarvoor. Ik hoop dat we gauw wat positiefs horen. Ik krijg as. dinsdag een nieuwe alphacrypt toegestuurd. Op hoop van zegen dan maar weer proberen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Jack3770 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:48:
Ik weet dat mijn vraag over een ander model van sony gaat, maar toch zet ik 'm hier effe:

Ik heb een 32D3000 met ingebouwde dvb-c tuner en woon in telenet (Belgie) gebied.
Telenet heeft ooit 8 kanalen van het analoge signaal verwijderd (om plaats te maken). Deze (waaronder BBC world) zouden nu ongecodeerd digitaal te vinden moeten zijn. Een digibox en smartcard zijn daarvoor dus niet nodig.

Toch vind ik geen zenders als ik scan (zowel snel scan als volledige scan).
Nu las ik ergens op internet dat die zenders zich op kanaal 02 zouden bevinden, maar mijn tv kan pas beginnen zoeken vanaf kanaal 05.
Is daar een oplossing voor?
Hoi,

Heb net dezelfde tv en zit ook in telenet gebied.
Identiek aan jou, geen enkele zender te vinden.
Ik heb dezelfde vraag al eens gesteld op andere fora, maar tot hiertoe geen enkel antwoord op gerkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat je abuis bent. dj-mikki gaf aan dat Sony een aantal kaarten bij Mascom had besteld voor testen en de exemplaren die werkten zelf hebben gehouden. Meer dan dat berichtje van dj-mikki is mij daarover niet bekend.
Dit stond in een mail die ik van mascon kreeg, de sonymedewerker vertelde mij overigens dat ze van de satshop kwamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik vind het design van de X3500 niet geweldig, maar dit is wel het model met (in theorie) de beste beeldkwaliteit (Bravia Engine Pro). Is er nog een andere (top)model van Sony van 40"???

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:06:
[...]

Dit stond in een mail die ik van mascon kreeg, de sonymedewerker vertelde mij overigens dat ze van de satshop kwamen
Zou het niet zo kunnen zijn dat Sony meerdere leveranciers benaderd voor de alphacrypt kaarten

Als je rechtreeks bij Mascom koopt heb je wellicht altijd de nieuwste versies en dit is niet altijd een afspiegeling van datgene er op de markt voorradig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend een prachtige X3000 aangeschaft.
Ik heb een Samsung HD decoder. Super beeld.

Begrijp ik nou goed, dat als ik direct via de ingebouwde DBV-C wilt kijken ik een CAM van +/- Euro 100,- moet kopen en 50% kans heb dat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:08:
dit kreeg ik zojuist van mascom op mijn vraag naar de rev 1.4 :

"Goedemiddag,

met de Bravia uit de serie W3000 geeft het problemen.
In deze TV's is een Chip ingebouwd die met vele modulen problemen geeft, de tegenwoordige modulen komen met deze hoge datenstroom niet klaar.
van 100 module zijn er zo'n 15 die toch funktioneren.
Sony had van ons modulen om te testen en hebben die modulen die funktioneerden behouden.
Als u een Modul bij ons bestelt is de kans groot dat het niet funktioneert.
Ik sla voor dat u het bij Sony probeert.

Mit freundlichen Grüßen"
Nee, van de 100 zijn er dus ca. 15 die werken met de W3000.

Dus geen 50% maar 15 % :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 21:16

TheProphet

unifi-forum.nl

Mooooody schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:49:
Ik vind het design van de X3500 niet geweldig, maar dit is wel het model met (in theorie) de beste beeldkwaliteit (Bravia Engine Pro). Is er nog een andere (top)model van Sony van 40"???
Voor jou is er dit topic opgezet. Deze thread gaat over de cam / dvb-c problemen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:11:
Vraagje,

Ik heb een Sony KDL32 D3000 LCD tv.
Ik ben zeer tevreden met deze TV. Zeker omdat ik geen decoder of losse kaartjes nodig heb om digitale TV te kunnen kijken bij UPC.
Alleen heb ik een vreemd probleem. Wanneer ik soms mijn tv opnieuw aan doe is mijn digitale tv verdwenen. Wanneer ik de stekker uit het stopkontakt haal en deze meteen weer erin stop is mijn digitale TV weer terug. Heeft iemand een idee hoe dit komt.
De TV heeft een eigen kabel aansluiting. Dus een ander apparaat zal het signaal niet storen.

Nogmaals ik gebruik geen decoder of kaarten. De TV ontvangt het signaal van een normale coax kabel. Ik betaal ook niet voor het digitale net.

Heeft iemand en oplossing voor mijn probleem ???
Ik heb nu al een aantal dagen mijn lcd uitgedaan via het (aan/uit)knopje boven op de LCD.
Hierdoor staat de LCD niet op stanby. Het lichtje van de stanby brand namelijk niet.
Sindsdien heb ik altijd digitaal beeld gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen ,
Vandaag contact gehad met sony en zij zeggen dat iedereen denkt dat er een probleem is met de TS 396 maar dat dat niet zo is !!
De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde me dat er binnen nu en een paar maanden een overeenkomst met de kabelmaatschappijen aan zit te komen.
Zij vertelde me ook dat de kabelmaatschappijen dit nu nog niet willen omdat ze nu nog contracten hebben met de fabrikanten van de externe ontvanhers ( bv . samsung ).
Dus het welbekende verhaal , we wachten maar weer af. :(

Ik heb trouwens de 40w3000 met alphacrypt 3.12 en woon in cuijk heb @home en mis inderdaad 4 zenders ,
Waaronder : animal planet
mtf
tmf
eurosport

Wat eerder al aangegeven werd dat dat de Ts 396 was.

Hopelijk komt er snel een oplossing !
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:30:
Ik heb nu al een aantal dagen mijn lcd uitgedaan via het (aan/uit)knopje boven op de LCD.
Hierdoor staat de LCD niet op stanby. Het lichtje van de stanby brand namelijk niet.
Sindsdien heb ik altijd digitaal beeld gehouden :)
Zoals ik al eerder schreef doet dit 'probleem' zich bij mij nooit in het weekend voor, alleen doordeweeks. Ik doe mijn TV ook uit via knopje op de TV, maar krijg toch regelmatig de door jou eerder beschreven melding. Met andere woorden, ik geloof niet dat jouw theorie klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:19:
Hallo iedereen ,
Vandaag contact gehad met sony en zij zeggen dat iedereen denkt dat er een probleem is met de TS 396 maar dat dat niet zo is !!
Nou, jullie lezen het, Sony zegt dat er geen probleem is met TS op 396 MHz, dus we kunnen dit topic wel sluiten. :D

Had de vriendelijke dame van Sony nog een verklaring waarom eigenlijk niemand de TS op 396 MHz kan ontvangen? Massahysterie wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Briljant, dus we denken alleen maar dat Transport Stream op de 396 MHz frequentie niet gevonden kan worden terwijl er in werkelijkheid geen probleem is. Wat is Sony toch verschrikkelijk dom bezig als ze hun helpdesk medewerkers dit soort onzin laten verspreiden.
De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde me dat er binnen nu en een paar maanden een overeenkomst met de kabelmaatschappijen aan zit te komen.
Zij vertelde me ook dat de kabelmaatschappijen dit nu nog niet willen omdat ze nu nog contracten hebben met de fabrikanten van de externe ontvanhers ( bv . samsung ).
Ik geloof van dit soort verhalen ondertussen helemaal niets meer. De Nederlandse Irdeto kabelbedrijven willen niet aan de huidige generatie CAM's en de Sony TV's kunnen theoretisch alleen overweg met de huidige generatie CAM's. Ik zeg hier met opzet theoretisch aangezien de praktijk helaas anders toont. Zelfs als de Irdeto kabelbedrijven morgen met een eigen huidige generatie Irdeto CAM zouden komen dan is de kans nog groot dat die in de Sony TV's niet wil functioneren en dat lost nog steeds het 396 MHz probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen ,
Dus het welbekende verhaal , we wachten maar weer af. :(

Ik heb trouwens de 40w3000 met alphacrypt 3.12 en woon in cuijk heb @home en mis inderdaad 4 zenders ,
Waaronder : animal planet
mtf
tmf
eurosport

Wat eerder al aangegeven werd dat dat de Ts 396 was.

Hopelijk komt er snel een oplossing !
O-)
Nou zij vertelde me ook nog eens dat de oplossing die hun hebben met digitenne wel 100% werkt !
Nou volgens mij weten we allemaal dat dit ook NIET 100% werkt ,
om nog maar te zwijgen van de kwaliteit.
Ik schrijf ook alleen maar wat ze mij vertellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:39:
Ik schrijf ook alleen maar wat ze mij vertellen. :P
Begrijp ik, kritiek is gericht op Sony niet op jou (de boodschapper)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze tv ook gekocht omdat er een digitale/hd decoder in zit

heb een alphacrypt 3.12 gekocht met een casema smartcard

deze in de tv gestopt en de kanalen laten zoeken
alles gevonden mis geen enkele zender

Dacht dat hij het deed maar na 10 seconden bleef het beeld hangen
en kreeg als ik van zender veranderde zwart beeld zoals iedereen hier

Ik heb ook de 23t3000 van sony deze toen ik hem aanzetten ging die automatisch digitale zenders op zoeken ook al zat er geen Alphacrypt in
En vond zoals de w3000 alle zenders

Toen de Alphacrypt in de t3000 gedaan er werkt perfect

Ik heb daarna de w3000 opnieuw de zenders laten zoeken zonder alphacrypt
alle digitale instellingen op auto vond zoals de t3000 alle zenders.
Uitgezet ook de stekker eruit gehaald de alphacrypt met de smartcard erin gedaan en ik zet de tv aan en wonder boven wonder doet hij het gewoon

SUPER BEELD EN GELUID

nog geen enkele keer vast gelopen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:34:
deze in de tv gestopt en de kanalen laten zoeken
alles gevonden mis geen enkele zender
Daar gaat-ie weer: ontvang je ook het Etalagekanaal en de Turkse zenders zoals Lig TV?
Uitgezet ook de stekker eruit gehaald de alphacrypt met de smartcard erin gedaan en ik zet de tv aan en wonder boven wonder doet hij het gewoon

SUPER BEELD EN GELUID

nog geen enkele keer vast gelopen!!!!!
Cruciaal moment is als de previewperiode van 2 weken is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Vandaag mijn Alphacrypt 3.12 met Casema smartcard binnengekregen voor mijn Sony 32D3000, mijn bevindingen:

Het werkt prima met de volgende (bekende) voetnoten maar wel een zichtbaar scherper beeld vooral in statische beelden.

- nadat de TV uit is geweest even wachten tot het beeld er weer is
- geen etalage kanaal
- ontvangst is erg gevoelig voor storingen voorbal bij RTL 4 maar dat kan ook aan mijn bekabeling liggen. Bij volledig groene balk, geen problem waarschijnlijk maar niet doorlussen via de video recorder.
- Altijd leuk om even alle zenders te hebben tijdens de preview periode.

Nette zap snelheid voor een digitale tuner en erg prettig dat het allemaal op een nornale afstandbediening werkt.

Eigenlijk niets nieuws maar misschien vertrouwen gevend voor mensen die het nog overwegen. Er is natuurlijk geen garantie dat het altijd blijft werken maar het vervangen van allle decoders bij alle digitale klanten lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Firmware versie 3.14 voor de AlphaCrypt Classic CAM is vrijgegeven. Updaten is mogelijk via de satelliet of via een PC met PCMCIA slot waarvoor de nieuwe firmware versie te downloaden is via www.alphacrypt.de. Ik heb geen idee of deze nieuwe firmware versie betere resultaten geeft in combinatie met de Sony TV's. Voor diegenen die het aan de praat hebben met oudere firmware versies is mijn advies om voorlopig niet te updaten totdat duidelijk is of deze 3.14 firmware versie wel wil werken bij de mensen met een tot op heden niet functionerende AlphaCrypt Classic CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
ArChie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:31:
Firmware versie 3.14 voor de AlphaCrypt Classic CAM is vrijgegeven. Updaten is mogelijk via de satelliet of via een PC met PCMCIA slot waarvoor de nieuwe firmware versie te downloaden is via www.alphacrypt.de. Ik heb geen idee of deze nieuwe firmware versie betere resultaten geeft in combinatie met de Sony TV's. Voor diegenen die het aan de praat hebben met oudere firmware versies is mijn advies om voorlopig niet te updaten totdat duidelijk is of deze 3.14 firmware versie wel wil werken bij de mensen met een tot op heden niet functionerende AlphaCrypt Classic CAM.
Ik ben benieuwd! Misschien heeft iemand een lijst met wijzingen voor deze firmware versie.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Furfoot schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:56:
Ik ben benieuwd! Misschien heeft iemand een lijst met wijzingen voor deze firmware versie.
V3.13 vom 26.11.2007
-Unterstützung weiterer Smartkarten (nur Classic, Pro und TC-Version)
-diverse Verbesserungen für aktuelle Kabelsmartkarten (zB Umschaltzeiten, Stabilität)
-Cryptoworks: Freischaltungen für die neuen ORF-Karten wurden teilweise ausgelassen, dadurch konnten Verzögerungen innerhalb dieser bis zu 1 Stunde auftreten. Dies machte sich nur bei noch unbenutzten oder lange nicht benutzten Smartkarten bemerkbar - das Problem ist jetzt behoben.

V3.14 vom 03.02.2008
-PMT-Kommando PMT_ADD verhält sich nun bei gleichem Service wie PMT_UPDATE und löscht alle zugehörigen Einträge zuerst (nur für gleichzeitige Entschlüsselung mehrerer Services von Bedeutung)
-Fehlerbehandlung auf CI-Kommunikations-Ebene zur STB erweitert. Die Signale WE, RE und FR werden nun auch vom Betriebssystem überwacht und ggf zurückgesetzt/gesetzt, sobald eine Ausnahme erkannt wird. (dies verhindert das komplette Zurücksetzen durch die STB und die dadurch entstehenden Bildausfälle -> aktuelle Probleme bei einigen Kabel-Umsetzern damit beseitigt).
-Start-, Umschalt- und Aufschaltprobleme im TC- und EasyTV Modul mit 2 Smartkarten bestimmter Kombinationen beseitigt (hauptsächlich waren Smartkarten deutscher und österreichischer Anbieter betroffen)
-PMT-Suche für Humaxreceiver verbessert (Service-ID wird vom Gerät fehlerhaft übergeben) - nur im Modus AUTO von Bedeutung, empfohlene Einstellung nach wie vor: AUS.
-Im TC- und EasyV Modul wurde bei Betreten des JS-Menus teilweise die externe Smartkarte nicht korrekt angezeigt (keine Smartkartennummer). Die Auswahl war aber trotzdem möglich. Fehler ist nun beseitigt.
-Berechtigungen einiger Smartkarten konnten nicht abgerufen werden. Dies ist nun erweitert.
-Bei einigen Smartkarten können die Berechtigungen nicht mit mehr als 254 Tagen Freischaltzeitraum angezeigt werden. Dies ist technisch bedingt und deshalb wird ab dieser Anzahl nun in Worten 'unbegrenzt' angezeigt.

Bekannte Probleme:
-Bei Einstellung CA-PMT Löschzeit größer 0s wird die PIN-Eingabeaufforderung in Cryptoworks entsprechend lange benötigen, bis sie angezeigt wird, da momentan die Entschlüsselung mehrerer Services, von der mindestens einer die PIN-Eingabe verlangt,
nicht erlaubt ist (technisches Problem) zB Sender EasyTV Silverline
-Während der Multikanalentschlüsselung wird immer nur der jeweils letzte Service in der CA-PMT-Liste für den modulinternen Jugendschutz herangezogen.
-langsame Umschaltzeiten bei Cryptoworks-Kanälen mit höherer Verschlüsselungstiefe (zB Arena)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Uit de release notes

V3.14 vom 03.02.2008

Duits naar engels via Babelfish dus de zinnen zijn misschien krom

V3.14 of 03.02.2008
- PMT command PMT_ADD behaves now with same service as PMT_UPDATE and deletes all associated entries first (only for simultaneous decoding of several services of importance) error
- Handling on CI communication level to the STB extended. The signals incoming goods, RH and FR are supervised now also by the operating system and put back/set if necessary, as soon as an exception is recognized (this prevents complete putting back by the STB and the bildausfaelle resulting from it - current problems with some cable converters thereby eliminates).
- Start - improves, switching and locking problems in the TC- and EasyTV module with 2 Smartkarten of certain combinations eliminated (mainly Smartkarten German and Austrian offerers were concerned)
- PMT search for Humaxreceiver (service ID is incorrectly handed over by the equipment) - only in the mode AUTO ONE of importance, recommended attitude still: OUT.
- In the TC- and EasyV module was not partly indicated when entering the JS menu the external Smartkarte correctly (no Smartkartennummer).
- The selection was however nevertheless possible. Error is now eliminated. Authorizations of some Smartkarten could not be called up. This is now extended.
- With some Smartkarten the authorizations cannot be indicated with more than 254 days de-energising period. This is technically conditioned and therefore starting from this number now in words ' for an unlimited period ' is indicated.

[ Voor 31% gewijzigd door ArnoutD op 07-02-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Interessant nieuws! Ik ben erg benieuwd hoe de resultaten zullen zijn. Ik zal mijn kaart zeker upgraden, maar dat moet ik op de laptop van een vriend doen, misschien dit weekend.

Vraagje aan Archie: Kan men softwarematig de tolerantie voor de doorvoersnelheid veranderen? Wil niet negatief doen, maar de kaarten die werken werken met elke frmware, degene die niet werken met geen enleke firmware vandaar dat het puur hardwarematig zou kunnen zijn?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Ik zit met het volgende probleem, wat ik, na het doorlezen van het topic nog niet heb gevonden (but, correct me if I am wrong).
Heb sinds vorige week een Sony 32T3000 en heb toen zo'n verschrikkelijk Humax kastje erbij gekocht. Die heb ik maandag maar snel weer teruggebracht, want 2 afstandsbedieningen maakten me bijna gestoord. Heb gisteren een Alphacrypt 3.12 opgehaald en geprobeerd de zenders te installeren.
Eerst via een volledige scan, dan krijg ik in totaal 63 kanalen, waarvan zeker 20 radiozenders. Toen maar een quick scan gedaan en gegevens ingevuld. Woon in Groningen, postcodegebied 9700. Dus Netwerk-ID op 9700, op 369 MHZ de frequentie gezet en het andere geval op 6875, zoals aanbevolen. Nu vindt hij 240 zenders; dus dan denk je..dat moet wel alles zijn. Ik mis nu echter in ieder geval RTL 8 en NET 5. Misschien mis ik nog wel meer zenders, maar dat is me dan zo nog niet opgevallen. Om nou voor die zenders weer naar analoog te schakelen, is natuurlijk ook niet helemaal een oplossing. Heeft iemand hier dan ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Beaub schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:00:
Eerst via een volledige scan, dan krijg ik in totaal 63 kanalen, waarvan zeker 20 radiozenders. Toen maar een quick scan gedaan en gegevens ingevuld. Woon in Groningen, postcodegebied 9700. Dus Netwerk-ID op 9700, op 369 MHZ de frequentie gezet en het andere geval op 6875, zoals aanbevolen. Nu vindt hij 240 zenders; dus dan denk je..dat moet wel alles zijn. Ik mis nu echter in ieder geval RTL 8 en NET 5. Misschien mis ik nog wel meer zenders, maar dat is me dan zo nog niet opgevallen. Om nou voor die zenders weer naar analoog te schakelen, is natuurlijk ook niet helemaal een oplossing. Heeft iemand hier dan ook een oplossing voor?
Die kanalen zitten allemaal in Transport Stream 3 die in de regio met netwerk ID 9700 worden doorgegeven op de 353 MHz. Misschien dat er wat draadloze apparatuur stoort of is de TV misschien doorgelust op de kabel aangesloten waarbij er eerst nog wat andere apparatuur in de keten zit die het signaal mogelijk wat te veel verzwakken/verstoren. Aangezien de digitale ontvanger in de TV zit is het aan te bevelen om bij meerdere op de kabel aangesloten apparaten eerst de TV aan te sluiten en dan na de TV door te lussen naar andere apparatuur. Omdat er geen doorlus aansluiting op de TV zelf zit zou je dat kunnen oplossen door een kwalitatief goede splitter van bijvoorbeeld Hirschmann te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
ArChie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:16:
[...]

Die kanalen zitten allemaal in Transport Stream 3 die in de regio met netwerk ID 9700 worden doorgegeven op de 353 MHz. Misschien dat er wat draadloze apparatuur stoort of is de TV misschien doorgelust op de kabel aangesloten waarbij er eerst nog wat andere apparatuur in de keten zit die het signaal mogelijk wat te veel verzwakken/verstoren. Aangezien de digitale ontvanger in de TV zit is het aan te bevelen om bij meerdere op de kabel aangesloten apparaten eerst de TV aan te sluiten en dan na de TV door te lussen naar andere apparatuur. Omdat er geen doorlus aansluiting op de TV zelf zit zou je dat kunnen oplossen door een kwalitatief goede splitter van bijvoorbeeld Hirschmann te gebruiken.
Allereerst bedankt voor de tip.
Heb de tv rechtstreeks op de kabel aangesloten en daarna heb ik alle andere apparatuur uitgeschakeld. Daarna heb ik, met dezelfde instellingen als ik eerder al noemde, de tv laten zoeken naar zenders. Opnieuw krijg ik er 240 (incl. radio e.d.). Ik mis echter nog steeds Net 5 en RTL8. Helaas dus niet de oplossing. Iemand anders misschien nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Beaub schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:48:
Heb de tv rechtstreeks op de kabel aangesloten en daarna heb ik alle andere apparatuur uitgeschakeld. Daarna heb ik, met dezelfde instellingen als ik eerder al noemde, de tv laten zoeken naar zenders. Opnieuw krijg ik er 240 (incl. radio e.d.). Ik mis echter nog steeds Net 5 en RTL8. Helaas dus niet de oplossing. Iemand anders misschien nog opties?
Aangezien je tot nu toe de enige bent die bij @Home problemen meldt met het vinden van kanalen op de 353 MHz frequentie ga ik er vooralsnog vanuit dat er toch iets niet in orde is met het signaal. De vraag is dus hoe het zit met de kabel tussen de TV en het zogenaamde Abonnee Overname Punt (AOP). Is die van goede kwaliteit? Gebruik je misschien splitters en/of oude stekkers met zo'n wit kapje? Zijn alle verbindingen goed in orde? Zit er misschien een lange kabel tussen het AOP en de TV waardoor je misschien een versterker moet overwegen?

Met andere woorden: Is de gehele huisinstallatie vanat het AOP in orde?

Wat je ook nog kan proberen is om 353 MHz in plaats van 369 MHz als frequentie in te voeren bij de Quick Scan opties en kijken of de TV dan helemaal niets meer weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnoutD schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:19:
- ontvangst is erg gevoelig voor storingen voorbal bij RTL 4 maar dat kan ook aan mijn bekabeling liggen. Bij volledig groene balk, geen problem waarschijnlijk maar niet doorlussen via de video recorder.
Ik heb precies dezelfde combinatie (32D3000/Alphacrypt 3.12/Casema) maar geen last van storingen. Het zou dus inderdaad aan je bekabeling kunnen liggen. De signaalsterkte is bij mij middel tot hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosepower
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 22:53
Sony KDL40x3500 tv heb mijn alphacrypt kaart geupdate naar firmware 3.14 opnieuwe de zenders laten zoeken. krijg nog steeds de bekende melding :
“You’re not entitled…. Bla bla bla”…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Moosepower schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:26:
Sony KDL40x3500 tv heb mijn alphacrypt kaart geupdate naar firmware 3.14 opnieuwe de zenders laten zoeken. krijg nog steeds de bekende melding :
“You’re not entitled…. Bla bla bla”…
Jammer, maar ik was er al bang voor dat dit Sony probleem niet met een firmware update voor de AlphaCrypt Classic CAM is op te lossen. De oplossing zal dus toch op de één of andere manier bij Sony vandaan moeten komen hoewel dat natuurlijk eigenlijk al bekend was aangezien zij ook met een oplossing voor het 396 MHz probleem zullen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de reactie van G038

als dat alles is wat ik dan zou missen etalage kanaal en de turkse zenders

Jammer dan ik ken geen turks dus kijk ik er ook niet naar
en ten 2de voor turkse zenders moet je voor betalen anders kan je ze zoiezo niet zien met een plus pakket

ik 156 van de 161 zenders dus als alle nederlandse zenders het gewoon doen vind ik het prima

En op[ de opmerking dat ik een preview-pakket zou hebben
dit is niet zo ik heb digitale tv van casema al 2 jaar

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:16:
Op de reactie van G038

als dat alles is wat ik dan zou missen etalage kanaal en de turkse zenders

en ten 2de voor turkse zenders moet je voor betalen anders kan je ze zoiezo niet zien met een plus pakket

ik 156 van de 161 zenders dus als alle nederlandse zenders het gewoon doen vind ik het prima
Fijn dat jij het prima vindt. Ik vind het zelf ook prima. 8)

Je schreef echter dat je alle zenders kon ontvangen ("alles gevonden mis geen enkele zender") en wekte daardoor de indruk dat je geen last hebt van het "396 MHz probleem". Nu blijkt dat je bedoelde dat je alle voor jou interessante zenders kunt ontvangen.

Verder is het altijd mogelijk dat Casema besluit tot een wijziging van de zenderindeling en dan blijkt ineens dat er zenders die je wél interesseren in een TS op 396 MHz zitten...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op[ de opmerking dat ik een preview-pakket zou hebben
dit is niet zo ik heb digitale tv van casema al 2 jaar
Lucky you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online

Dat verandert dus verder niets aan het 396 MHz probleem. De kans blijft immers aanwezig dat bij een volgende herindeling van de kanalen bij Casema er wel per ongeluk één of meerdere van de Nederlandse publieke of commerciele kanalen op die frequentie terecht komen. Of misschien op een frequentie waarvan we nu nog niet weten dat de Sony TV's daar ook problemen mee hebben omdat die nu toevallig nog niet gebruikt worden door de kabelbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op er is een nieuwe update uit voor de Alphacrypt Module dat is de 3.14 te verkrijgen op www.alphacrypt.de, ik heb hem al geladen voor de floppydt maar zou ook willen weten of hij op de sony tv's werken. Dit heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 10:47

HSL

Ik heb nu een week of 2 een 32T3000 en ik wil me er toch maar aan wagen om een alphacrypt kaart te gaan kopen.

Nu heb ik ze redelijk goedkoop op ebay gevonden, maar ik vroeg me af of ik zo een gewoon kan bestellen of dat ik er persee een in NL moet kopen omdat de software erop dan beter zou zijn?

HSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HSL schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:32:
Ik heb nu een week of 2 een 32T3000 en ik wil me er toch maar aan wagen om een alphacrypt kaart te gaan kopen.

Nu heb ik ze redelijk goedkoop op ebay gevonden, maar ik vroeg me af of ik zo een gewoon kan bestellen of dat ik er persee een in NL moet kopen omdat de software erop dan beter zou zijn?
Bij een 32T3000 valt de gok wel mee. Je zult te maken krijgen met het 396 MHz probleem maar daar is vooralsnog goed mee te leven.

De software op de Alphacrypt (= firmware) kun je zelf updaten als je ofwel een satellietontvanger hebt ofwel een PC met en PCMCIA slot (bijv. een wat oudere laptop). In de praktijk is dat laatste overigens nog niet altijd zo eenvoudig, het lijkt afhankelijk te zijn van het type PCMCIA slot of het wel of niet werkt. Zie www.alphacrypt.de voor details.

De firmware op de Alphacrypt moet minimaal versie 3.05 zijn. Ik had zelf eerst versie 3.09 maar dit gaf soms lange zaptijden. Een update naar 3.12 heeft dit verholpen. Meest recente versie is 3.14.

Als je de Alphacrypt Classic CAM bij een goede winkel koopt dan weet je dat je minimaal firmware versie 3.12 krijgt en bovendien zullen zij hem in de toekomst zonodig van nieuwe firmware voorzien. De afweging of je voor zekerheid/service of voor lage prijs gaat is aan jou 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een keer nagekeken hoeveel zenders er zijn het zijn 156 zenders
zowel op mijn samsung hd decoders als op mijn tv DUS ik heb gewoon alle zenders
via die alphacrypt

ik scan op :

Freq. 372000

De tv vind 229 kanalen dus ik mis alleen maar een zooi radiozenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:31:
Ik heb nog een keer nagekeken hoeveel zenders er zijn het zijn 156 zenders
zowel op mijn samsung hd decoders als op mijn tv DUS ik heb gewoon alle zenders
via die alphacrypt
Nog maar een keer een lijstje dan van de kanalen die de Sony TV's niet weten te vinden bij Casema

TV kanalen:
Lig TV
Show TV
Turkmax
ATV
Kanal D

Radio kanalen:
Radio 6
Radio 10 Gold
Radio 538
Wereldomroep RNW 1
TMF Radio
Sky Radio
Veronica radio
Caz!
Radio 5
BBC Radio 1
BBC Radio 2
BBC Radio 3
BBC World Service
Kink FM
City FM
WDR 3
Ujala Radio
RAI Radio 1
Radio West
Radio M Utrecht
Radio omroep Brabant
Radio Rijnmond
Radio Noord Holland
Tweede kamerlijn
Arrow Jazz FM

Het Etalage kanaal is onlangs verplaatst naar een andere Transport Stream, namelijk 22 op 268 MHz bij Casema. Dit kanaal is bij Multikabel abonnees met een Sony TV ook niet meer te ontvangen aangezien in de Multikabel regio het TV Informatie kanaal wordt doorgegeven i.p.v. het Etalage kanaal. De inhoud van Transport Stream 22 is verschillend in Casema en Multikabel gebied.

Zoals eerder aangegeven maakt het niet uit of je de bovenstaande kanalen nu wel of niet interessant vindt. Er wordt namelijk at en toe wel eens geschoven met kanalen van de ene Transport Stream naar de andere waarbij je de pech kan hebben dat er misschien een paar veel bekeken kanalen op die probleem 396 MHz frequentie belanden.

[ Voor 20% gewijzigd door ArChie op 09-02-2008 18:13 . Reden: Radio 227 uit de lijst gehaald die niet meer wordt doorgegeven door Casema ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna nu een week mijn nieuwe alphacrypt 3.12 binnen en hij werkt nog steeds probleemloos op mijn 40W3000. 8)

Ik mis volgens mij geen enkel kanaal. Ik heb een HD-pakket van Multikabel naast mijn standaard digitale pakket genomen. Het is waanzinnig scherp. Ik ben zeer onder de indruk van de scherpte en de kleuren. _/-\o_

Ik mag natuurlijk niet klagen want hij werkt nu eindelijk.......
Wat ik wel wat jammer vind is dat het zappen wat traag gaat. Je ziet eerst zo'n blauwe balk met zendernummer en tekst wat er op dat moment als programma te zien is. Die balk is dan de bovenhelft van het scherm en het echte beeld zie je al wel hierachter zitten. Het duurt natuurlijk niet meer dan enkele seconden maar toch.. Is dat misschien nog aan te passen?

Ik ga hem zeker niet updaten naar 3.14. Ik zie er nog geen meerwaarde in en de vertaling duits/engels zegt me toch ook niet zoveel. Technisch duits en engels is niet mijn sterkste kant. Een nederlandse vertaling zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds begin december 2007 de 40W3000. Keuze vanwege de ingebouwde C tuner. In Haarlemmerliede een CAM gekocht, AlphaCrypt versie 3.12.

Na installatie op het oog alle zenders, geen probleem met 396 mHz stream omdat ik ook nu gewoon Animal Planet kan ontvangen op Multikabel in de Haarlemmermeer. Signaalsterkt bij AP is wel "middel". De rest is "sterk".

Gegevens TV
Sony 40W3000
SW 2.14.554
Loader 0.27.9

Gegevens CAM
AlphaCrypt 3.12
Compiled 5 september 2007

Wat mij met name opvalt is het onregelmatig melden van de kreet "you are not entitled". veelvuldig bij het aanzetten van de tv op kanalen die in mijn pakket zitten en soms (soms vaker achter elkaar) spontaan in een uitzending op de vreemdste tijden.

Ik herken de problemen van om de 10 seconden niet bij mij.

Doe uiteraard mee om Sony aan te pakken.

Ik moet de rest van het topic nog verder lezen (zijn maar elf pagjes), maar heeft iemand al contact met consumenten programma's als Radar of Kassa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:51:
Heb sinds begin december 2007 de 40W3000. Keuze vanwege de ingebouwde C tuner. In Haarlemmerliede een CAM gekocht, AlphaCrypt versie 3.12.

Na installatie op het oog alle zenders, geen probleem met 396 mHz stream omdat ik ook nu gewoon Animal Planet kan ontvangen op Multikabel in de Haarlemmermeer. Signaalsterkt bij AP is wel "middel". De rest is "sterk".
Multikabel heeft geen TS op 396 MHz, dus logisch dat je alle kanalen kan ontvangen. Het niet kunnen ontvangen van Animal Planet speelt alleen bij @home in de regio's Brabant en Limburg.
Wat mij met name opvalt is het onregelmatig melden van de kreet "you are not entitled". veelvuldig bij het aanzetten van de tv op kanalen die in mijn pakket zitten en soms (soms vaker achter elkaar) spontaan in een uitzending op de vreemdste tijden.
Het krijgen van de "you are not entitled" boodschap bij het aanzetten van de TV is 'normaal'. Dit heeft te maken met het binnenhalen van abonnementsinformatie. Wat je schrijft over het krijgen van deze boodschap tijdens een uitzending kan ik niet verklaren en is zeker niet 'normaal'. Wat je beschrijft wijkt ook af van 'probleem 1' omdat je dan deze boodschap altijd krijgt, en niet af-en-toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:17:
Wat ik wel wat jammer vind is dat het zappen wat traag gaat. Je ziet eerst zo'n blauwe balk met zendernummer en tekst wat er op dat moment als programma te zien is. Die balk is dan de bovenhelft van het scherm en het echte beeld zie je al wel hierachter zitten. Het duurt natuurlijk niet meer dan enkele seconden maar toch.. Is dat misschien nog aan te passen?
2 seconden is normaal en daar is verder ook niet veel aan te doen. Mogelijk dat de Alphacrypt firmware 3.14 hier nog wat verbetering in brengt gezien "diverse Verbesserungen für aktuelle Kabelsmartkarten (zB Umschaltzeiten, Stabilität)", maar daar verwacht ik geen enorme wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:56:
[...]

2 seconden is normaal en daar is verder ook niet veel aan te doen. Mogelijk dat de Alphacrypt firmware 3.14 hier nog wat verbetering in brengt gezien "diverse Verbesserungen für aktuelle Kabelsmartkarten (zB Umschaltzeiten, Stabilität)", maar daar verwacht ik geen enorme wonderen.
Oké duidelijk, dus dit valt eigenlijk onder de categorie 'normaal'. Mijn vrouw vindt het juist weer ook heel handig om direct te zien middels die blauwe tekst blokken welk programma er op dat moment is te zien. Ik dus niet. Ik ben wat meer van het snel door-zappen....... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:51:
[...]

Multikabel heeft geen TS op 396 MHz, dus logisch dat je alle kanalen kan ontvangen. Het niet kunnen ontvangen van Animal Planet speelt alleen bij @home in de regio's Brabant en Limburg.
Sorry,

Heb het topic (nog) niet volledig gelezen en kwam de discussie volgens mij ook tegen op het MGV forum. Excusses dus dat dit niet voor mij geldt.

Wel heb ik zoals beschreven regelmatig de bekende tekst in beeld, soms ook na het wisselen van zender (en nee, niet naar eentje waar ik geen abo op heb).
Thuisfront vindt het hinderlijk, overweeg een decoder, maar vraag me af of dat werkelijk de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegevens:
Sony KDL-40W3000
Alphacrypt 3.12
Standaard digitale tv + film 1/sport 1 van @Home (regio Twente)

Bij mij doet zich het volgende probleem voor:
Na voor de eerste keer de kaart te hebben geinstalleerd waren er een aantal zenders al beschikbaar nog voor ik een digitale afstemming had gedaan. Onder deze zenders waren bijvoorbeeld sport 1 HD en Film 1 HD. Toch misten er ook een groot aantal zenders waaronder Ned 1, 2 en 3.
Vervolgens digitale afstemming uitgevoerd en daarna werden er 67 zenders gevonden. Hier waren hele andere zenders bij dan eerst. De HD kanalen waren bijvoorbeeld niet meer beschikbaar, maar NED 1, 2 en 3 weer wel.

Ik heb digitale afstemming uitgevoerd met Snelscan en Volledige scan, beiden met hetzelfde resultaat.

Het vreemde is dat ik de melding you are not entitled niet krijg. De zenders die worden gevonden en waar ik abonnement voor heb, geeft de tv ook gewoon weer.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:46:
Bij mij doet zich het volgende probleem voor:
Na voor de eerste keer de kaart te hebben geinstalleerd waren er een aantal zenders al beschikbaar nog voor ik een digitale afstemming had gedaan. Onder deze zenders waren bijvoorbeeld sport 1 HD en Film 1 HD. Toch misten er ook een groot aantal zenders waaronder Ned 1, 2 en 3.
Vervolgens digitale afstemming uitgevoerd en daarna werden er 67 zenders gevonden. Hier waren hele andere zenders bij dan eerst. De HD kanalen waren bijvoorbeeld niet meer beschikbaar, maar NED 1, 2 en 3 weer wel.

Ik heb digitale afstemming uitgevoerd met Snelscan en Volledige scan, beiden met hetzelfde resultaat.
Ook netjes bij de snelscan opties de volgende gegevens ingevoerd:
Netwerk ID: 9001
Frequentie: 369 MHz
Symbool snelheid: 6875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:40:
Heb het topic (nog) niet volledig gelezen en kwam de discussie volgens mij ook tegen op het MGV forum. Excuses dus dat dit niet voor mij geldt.
Geen probleem. Voor zover ik het kan zien gaan de posts op het forum van de Multikabel Gebruikers Vereniging allemaal over probleem 1 ('you are not entitled...) en niet over probleem 2 (396 MHz).
Wel heb ik zoals beschreven regelmatig de bekende tekst in beeld, soms ook na het wisselen van zender (en nee, niet naar eentje waar ik geen abo op heb).
Thuisfront vindt het hinderlijk, overweeg een decoder, maar vraag me af of dat werkelijk de oorzaak is.
Ik kan me voorstellen dat dit hinderlijk is. Wellicht is dit probleem 1 maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf de 32D3000 en heb daarom geen last van probleem 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCvanDoorn
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06-2024
ArChie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:33:
[...]

De Casema smartcard zou moeten werken met firmware 3.09 of 3.11.
Is dit bij het overgrote deel van de gebruikers bij Casema zo? Ik heb een KDL-40W3000 en heb probleem 1 met Casema in Den Haag. Ik heb een AlphaCrypt v3.12.

Als v3.09 of v3.11 werken met Casema, is er dan ook een manier om die AlphaCrypt Module te downgraden naar een van die versies?

[ Voor 20% gewijzigd door JCvanDoorn op 11-02-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
JCvanDoorn schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:08:
Is dit bij het overgrote deel van de gebruikers bij Casema zo? Ik heb een KDL-40W3000 en heb probleem 1 met Casema in Den Haag. Ik heb een AlphaCrypt v3.12.
Nee, wat ik bedoelde met die opmerking is dat sinds firmware versie 3.05 de AlphaCrypt Classic CAM in principe gebruikt kan worden met de Casema smartcard zolang het tenminste niet om Sony TV's gaat, maar om alle andere DVB-C apparatuur met Common Interface slot. Bij de Sony TV's van het type X3500, X3000 en W3000 spelen nu eenmaal unieke problemen met de AlphaCrypt Classic CAM die zich niet voordoen bij andere apparatuur.
Als v3.09 of v3.11 werken met Casema, is er dan ook een manier om die AlphaCrypt Module te downgraden naar een van die versies?
Nee, er is geen manier om te downgraden en de praktijk leert dat het ook niet uitmaakt om de AlphaCrypt Classic CAM te down of upgraden. Een exemplaar dat niet werkt zal door het down of upgraden ook niet gaan werken doordat de hardware toleranties van TV en CAM niet overeenkomen. Het enige dat je kan proberen is de CAM om te ruilen voor een ander exemplaar en dan te hopen dat je er eentje treft die net binnen die hardware toleranties valt, maar het is wel een wankele basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCvanDoorn
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06-2024
ArChie, dankjewel voor je snelle en heldere antwoord. Ik zal dus voorlopig nog maar moeten afwachten tot het probleem ergens wordt opgelost.

Het is wel erg jammer, want het beeld ziet er zoveel mooier uit met de digitale ontvanger, maar iedere paar minuten een 'hik' van meerdere seconden is wel heel vervelend om naar te kijken.

Is er trouwens nog nieuws vanuit Sony dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:04:
[...]

Ook netjes bij de snelscan opties de volgende gegevens ingevoerd:
Netwerk ID: 9001
Frequentie: 369 MHz
Symbool snelheid: 6875
Teruglezen wil soms wel eens helpen....Hij doet het! Alle zenders gevonden.

Heb wel het idee dat de beeldkwaliteit iets minder is, in vergelijking met mijn oude Humax. Zijn er meer die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hedenmiddag ben ik gebeld door de servicedesk van Sony-Nederland aangezien ze, door tussenkomst van de leverancier van mijn 40W3000, een storingsmelding hadden binnen gekregen. Het probleem van het niet functioneren van de DVB-C nogmaals aan de technische man uitgelegd en aangegeven wat er vanaf het moment van plaatsing al gedaan was om de storing te verhelpen. Sony wilde een afspraak maken voor het updaten van de software van mijn tv-toestel. :)
Hierbij gaf betrokkene direct aan dat dit geen garantie bood dat het probleem daarna dan verholpen was. :?
Eveneens kreeg ik de mededeling dat de DVB-C niet voor de Nederlandse markt bestemd is en het protocol ook niet door Sony-Nederland ondersteund wordt. De DVB-C modus is uitsluitend bestemd voor de Duits en Scandinavische markt. :( Als je geluk hebt dan werkt het en anders niet, met andere woorden je hebt 50% kans dat het optimaal werkt. 8)7
Mijn antwoord hierop dat Sony in Nederland dus een product op de markt brengt wat niet toepasbaar is werd door de technische man afgedaan met het antwoord dat dit inderdaad zo is en dat de leverancier van het product dit aan mij had moeten vertelen bij de aankoop. :O Hiermee wast Sony zijn handen weer in onschuld en legt de verantwoordelijkheid neer bij de verkopers van de toestellen.
De verkoper van mijn tv is van de huidige stand van zaken op de hoogte gebracht, ook de informatie die Sony verstrekte, en was zeer ontstemd met de antwoorden die ik gekregen had.
Aanstaande maandag komt er een servicemonteur langs om de zaak te bekijken. Hopelijk komt het allemaal goed, zo niet dan overweeg ik sterk om een ander toestel (GEEN SONY) aan te schaffen en huidige tv te retourneren aan leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:08:
Sony wilde een afspraak maken voor het updaten van de software van mijn tv-toestel. :)
Graag vernemen wij welke SW versie je dan straks hebt. En uiteraard de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel een ander toestel nemen maar daar los je het probleem niet mee op dat alle dvb-c decoders in tv`s van welk merk ook niet goed werken en geen ondersteuning aan word gegeven zowel door de kabelaars als door de maker
Het enige merk wat wel ondersteuning geeft is Loewe maar die tv`s zijn onwijs duur

Ik vind eigenlijk dat zo lang Sony geen ondersteuning geeft aan de dvb-c moeten ze een geld retour actie doen wat de tv eigelijk zou moeten kosten zonder de dvb-c erin

• HSL
  • Laatst online: 03-09 10:47

HSL

zo vandaag mijn via ebay bestelde alphacrypt binnen gekregen, met software 3.12,
Hij werkt echt helemaal prima, moest wat kleine dingen aanpassen omdat ik af en
toe geen beeld kreeg, maar dat is nu gefixed.

Ik heb alle zenders ook gewoon, ik vraag me alleen af dat over 10 dagen nog zo is.
en is er niet een sneltoets waar mee je bij je digitale favorieten zender lijst kan zien?

Verwijderd

HSL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 02:22:
is er niet een sneltoets waar mee je bij je digitale favorieten zender lijst kan zien?
Sony W3000 met RM-ED010: dan is het de het middelste ronde knopje (zegmaar tussen de pijltjestoetsen).
Moet je wel je favorieten instellen uiteraard.

Verwijderd

Vraag: herkent iemand deze situatie?
Zo af en toe vallen vrijwel alle zenders bij Multikabel helemaal weg. EPG is wel beschikbaar, maar beeld blijft zwart. Geen bekende meldingen op het scherm.

TV werkelijk uitschakelen en enige tijd later weer inschakelen helpt niet (voldoende). Zodra je MK belt, sturen ze signaaltje en daarna zijn alle zenders opnieuw beschikbaar.

Probleem AlphaCrypt? Probleem Sony?

Is nu al een paar keer voorgevallen zonder aanwijsbare oorzaak van mijn kant.

Verwijderd

Gisteren mijn AlphaCrypt binnengekregen en deze werkt prima m.u.v. de beruchte transportstream met de volgende setup:

- Sony KDL-32D3000
- AlphaCrypt v3.12
- Casema, omgeving Utrecht

Ik heb wel problemen om de firmware van de AlphaCrypt te upgraden. Mijn laptop herkent de PCMCIA kaart niet en geeft aan dat dit een "PCMCIA MTD-0002" betreft waardoor je de driver van AlphaCrypt niet kunt installeren. Enig speurwerk op internet levert veel hits op en het heeft schijnbaar iets te maken met de PCMCIA controller of driver daarvan in de laptop. Ik heb geen enkele (werkende) oplossing hiervoor gevonden, dus ga proberen bij iemand anders in de laptop de kaart aan de praat te krijgen om v3.14 erop te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 16:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:09:
Ik heb wel problemen om de firmware van de AlphaCrypt te upgraden. Mijn laptop herkent de PCMCIA kaart niet en geeft aan dat dit een "PCMCIA MTD-0002" betreft waardoor je de driver van AlphaCrypt niet kunt installeren. Enig speurwerk op internet levert veel hits op en het heeft schijnbaar iets te maken met de PCMCIA controller of driver daarvan in de laptop. Ik heb geen enkele (werkende) oplossing hiervoor gevonden, dus ga proberen bij iemand anders in de laptop de kaart aan de praat te krijgen om v3.14 erop te zetten.
Ja, ik had precies hetzelfde probleem toen ik de Alphacrypt op mijn PC wilde updaten. Uiteindelijk heb ik de update van 3.09 naar 3.12 door de winkel laten doen, waarna het zappen een stuk soepeler ging (bij alle kanalen duurt zappen nu ongeveer 2 seconden). Ik zie vooralsnog het nut van updaten naar 3.14 niet in. Mogelijk gaat het zappen dan nog iets sneller, maar dat kan nooit veel meer schelen.

Is er misschien al iemand die ge-update heeft naar 3.14? Zo ja, wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een 40X3000 aan de muur hangen.

transporttream 1111 @Home Brabant Limburg 142 tv & 77 radio kanalen bij signaalsterkte "sterk".

Ik heb alles behalve transportstream 6 op 396 Mhz
Geen problemen met "you are not ....." zie het alleen bij aanzetten als ie lang uitgestaan heeft en als ik niet entitled ben.

Ben al jaren bij @ home.

Gegevens TV
Sony 40X3000
SW 2.14.581
Loader 0.27.9

Gegevens CAM
AlphaCrypt 3.12
Revisie 1.4
Compiled 5 september 2007

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn nieuwe mediacenter ook een Alphacript ontvangen.
Gelijk in mijn X3500 gestopt.
En.... hij doet het.
Maar het zappen werkt zo traag, dat ik toch weer via mijn HD decoder kijken.
Jammer, want de ingebouwde DVB-C decoder was juist een van de redenen dat ik voor de Sony heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:44:
Maar het zappen werkt zo traag, dat ik toch weer via mijn HD decoder kijken.
Jammer, want de ingebouwde DVB-C decoder was juist een van de redenen dat ik voor de Sony heb gekozen.
Meld even de instellingen van de AlphaCrypt Classic CAM. Als de AlphaCrypt zoveel trager is dan de Samsung DCB-H360R staan er mogelijk een instelling verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:08:
Hedenmiddag ben ik gebeld door de servicedesk van Sony-Nederland aangezien ze, door tussenkomst van de leverancier van mijn 40W3000, een storingsmelding hadden binnen gekregen. Het probleem van het niet functioneren van de DVB-C nogmaals aan de technische man uitgelegd en aangegeven wat er vanaf het moment van plaatsing al gedaan was om de storing te verhelpen. Sony wilde een afspraak maken voor het updaten van de software van mijn tv-toestel. :)
Hierbij gaf betrokkene direct aan dat dit geen garantie bood dat het probleem daarna dan verholpen was. :?
Eveneens kreeg ik de mededeling dat de DVB-C niet voor de Nederlandse markt bestemd is en het protocol ook niet door Sony-Nederland ondersteund wordt. De DVB-C modus is uitsluitend bestemd voor de Duits en Scandinavische markt. :( Als je geluk hebt dan werkt het en anders niet, met andere woorden je hebt 50% kans dat het optimaal werkt. 8)7
Mijn antwoord hierop dat Sony in Nederland dus een product op de markt brengt wat niet toepasbaar is werd door de technische man afgedaan met het antwoord dat dit inderdaad zo is en dat de leverancier van het product dit aan mij had moeten vertelen bij de aankoop. :O Hiermee wast Sony zijn handen weer in onschuld en legt de verantwoordelijkheid neer bij de verkopers van de toestellen.
De verkoper van mijn tv is van de huidige stand van zaken op de hoogte gebracht, ook de informatie die Sony verstrekte, en was zeer ontstemd met de antwoorden die ik gekregen had.
Aanstaande maandag komt er een servicemonteur langs om de zaak te bekijken. Hopelijk komt het allemaal goed, zo niet dan overweeg ik sterk om een ander toestel (GEEN SONY) aan te schaffen en huidige tv te retourneren aan leverancier.
Ik heb dit in meerdere berichten aangegeven maar er zijn nog steeds mensen die het liever niet willen lezen of kennelijk tegen beter in menen dat het product gewoon werkt of moet werken

anoniem
www.TVHomeforum.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Tuurlijk menen mensen dat de TV moet werken.
Dat hoort een TV toch te doen :?

Daarbij wiens schuld is het dat de TV niet (goed) werkt :? De koper?
Feit blijft dat Sony de TV verkoopt in Nederland met 'ondersteuning voor DVB-C'.
Dus als klant mag je verwachten dat het werkt. Dit wordt namelijk wel door Sony gesuggereerd.

Echter, het blijkt niet (helemaal 100%) te werken. En dat ligt aan de gebruiker?
Hoe weet de klant nou dat een deel van het apparaat niet werkt als Sony daar niets over zegt?
Hij heeft extra betaald voor die functionaliteit en hoort hij deze ook te (kunnen) krijgen.
Anders had hij wel een goedkopere TV gekocht die dezelfde functionaliteit (alleen zonder DVB-C) ondersteund.
Sony NL had dan moeten aangeven dat deze functie niet in NL beschikbaar is. Dan waren daar tenminste geen problemen over geweest.
Niet effe 'tussen neus en lippen door' gaan zeggen, dat je geld voor niets hebt betaald. Hetzelfde zou zijn dat je een dure auto koopt bij de dealer, maar die is niet door de RDW goedgekeurd.
Ze maken bepaalde verwachtingen naar de klant toe. Dan kunnen ze die niet later terugnemen, terwijl je er wel voor betaald hebt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten staat er "indien ondersteund" bij de tv's van Sony. Verder adverteren ze nergens met het feit dat de tv over een dvb-c tuner beschikt, althans niet via nederlandse media.

Ik was een tijd terug in de MM in Heerlen, daar was toen net iemand van @home en iemand van sony. Dat was nog voordat er via diverse fora bekend was dat het niet 100% werkte.
De persoon van @home kon me niks zeggen, duidelijk een ingehuurde student of zo die nog net wist hoe een afstandsbediening werkt.
De persoon van Sony gaf mij heel duidelijk aan dat de tv niet ondersteund word door @home maar wel in beperkte mate (maar dus niet 100%) zou werken met @home. Omdat hij dus niet ondersteund wordt en niet 100% werkt adverteren ze er in nederland niet mee.

Tuurlijk mag men hun frustratie uiten over het feit dat het niet lekker werkt, maar Sony en @home treffen hier volgens mij geen blaam. Zij hebben immers nooit gezegd dat het wel zou werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:42:
Bij mijn weten staat er "indien ondersteund" bij de tv's van Sony. Verder adverteren ze nergens met het feit dat de tv over een dvb-c tuner beschikt, althans niet via nederlandse media.
Op www.sony.nl staat bij de specificaties het volgende:

Digitale TV-kabeltuner (met ondersteunde operators) : JA

Niet echt een heldere tekst! Leg dit maar eens voor aan 10 consumenten en vraag wat ze denken dat hier mee bedoeld wordt...

Aangezien in Nederland niet één kabeloperator deze ingebouwde DVB-C tuner ondersteunt, kan/moet de Nederlandse Sony website hier véél duidelijker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Laatst online: 19:05
ArChie schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:06:
[...]

Dit is normaal. Klinkt vreemd natuurlijk, maar ook sommige aanbevolen kabel ontvangers kennen dit verschijnsel na het aanzetten van de ontvanger. Alleen wordt bij een aanbevolen kabel ontvanger niet de melding "Your not entitled..." getoond, maar de zogenaamde standaard E19 melding die de aanbevolen kabel ontvangers van de Irdeto kabelbedrijven in dat moeten tonen om door de keuring te komen.

Waarom komt deze melding dan te voorschijn na het aflopen van de zogenaamde preview periode van de smartcard? Tijdens de preview periode maakt de smartcard gebruik van zogenaamde sleutel die al tijdens het fabricage proces op de smartcard is gezet. Die sleutel geeft jou voor een ingestelde periode het recht om naar alle kanalen te kijken die het kabelbedrijf te bieden heeft en die periode gaat lopen op het moment dat je de smartcard voor het eerst ingebruik neemt. Het voordeel hiervan is dat je direct kunt gaan kijken na aankoop van de smartcard zonder dat je hoeft te wachten op de registratie van de smartcard in het systeem van het kabelbedrijf en het koppelen van de smartcard aan abonnementen op de digitale TV pakketten. Die preview periode sleutel hoeft dus niet ontvangen te worden van het kabelbedrijf maar bevindt zich al op de kaart en heeft een geldigheid voor een X aantal dagen. Bij de meeste Irdeto kabelbedrijven is dat 14 dagen.

Na afloop van die preview periode is die sleutel dus niet meer geldig en moet de smartcard een nieuwe sleutel ontvangen van het kabelbedrijf via het digitale TV signaal die dus pas verstuurd wordt nadat de smartcard is geregisteerd in het systeem van het kabelbedrijf en gekoppeld is aan één of meerdere digitale TV pakketten afhankelijk van het gekozen abonnement. Die nieuwe abonnements sleutel waarmee de smartcard kan bepalen naar welke kanalen je gerechtigd bent om te kijken wordt eens in de X seconden voor jouw smartcard verzonden en heeft helaas een hele beperkte geldigheid van X uren i.p.v. de X dagen zoals voor de preview sleutel geldt. Vraag me niet waarom de Irdeto kabelbedrijven die geldigheidsperiode zo kort hebben gezet, waarschijnlijk zijn ze bang dat je ook maar een dag te lang kijkt als je je abonnement opzegt.

Bij het aanzetten van je TV (of aanbevolen kabel ontvanger) en het afstemmen op een digitaal kanaal vraagt de ontvanger aan de smartcard of je dat kanaal van het kabelbedrijf mag bekijken. Als de vorige ontvangen abonnement sleutel sinds het uitzetten van de TV echter verlopen is dan zal de smartcard dus eerst maximaal die X seconden moeten wachten totdat er weer een nieuwe abonnements sleutel langs komt en er begonnen kan worden met het decoderen van het te bekijken kanaal want zonder die sleutel geen beeld zoals je gemerkt hebt.

Als de TV uitstaat, of als je analoge TV aan het bekijken bent i.p.v. digitale TV, dan ontvangt de TV geen abonnement sleutel updates voor het bijwerken van de smartcard. Sommige aanbevolen kabel ontvangers gaan niet volledig uit in standby stand maar blijven wel digitale data verwerken en de smartcard bijwerken zodat daar het E19 probleem niet optreed en je direct na het "aanzetten" van de ontvanger kan gaan kijken. Zoals gezegd geldt dat lang niet voor alle kabel ontvangers en de kabelontvangers die wel blijven doorwerken in standby stand blijven natuurlijk ook meer stroom verbruiken dan de ontvangers die wel netjes naar standby stand gaan.

In ieder geval valt hier niets aan te doen door Sony of Mascom de fabrikant van de AlphaCrypt CAM. Je zal er aan moeten wennen dat dit bij digitale TV hoort. De enige partij die hier iets aan zou kunnen doen zijn de kabelbedrijven door die abonnement sleutels een geldigheid te geven van bijvoorbeeld 24 uur i.p.v. een paar uur, dan heb je bij dagelijks TV gebruik dat probleem niet na het aanzetten van de TV en/of aanbevolen kabel ontvanger. Maar ja, de Irdeto kabelbedrijven ondertussen een beetje kennende zou ik daar maar niet op rekenen.
Bedankt voor deze nuttige info,

Ik heb een Sony v3000 met casema digitaal basis
De Alphacrypt heeft versie 3.12

Twee weken geleden de Alphacrypt geplaatst alle zenders gevonden en gedurende de proefperiode zonder problemen kunnen ontvangen.
De bevestiging ontvangen van Casema datik een digitaal basis abbo afneem dus alles leek OK.
Nu na de proefperiode krijg ik dus de beruchte message "Your not entiteled...". De message op de Alpha crypt disabled maar ook na langer wachten krijg ik nu dus niet de zonders die in mijn (basis) pakket zitten. Ik blijf alleen de zender aanduiding zien en een preview van de gids info.

Enig idee wat mis kan zijn (heb alle zenders al een keer opnieuw geïnstalleerd)?

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tuurlijk mag men hun frustratie uiten over het feit dat het niet lekker werkt, maar Sony en @home treffen hier volgens mij geen blaam. Zij hebben immers nooit gezegd dat het wel zou werken!
Sony geeft in hun specificaties aan dat er een DVB-C tuner in zit die echter in de praktijk niet blijkt te werken volgens de DVB specificaties. Dat is hetgeen waarop Sony wordt aangesproken en de klanten van Sony een oplossing verwachten. Of de kabelbedrijven nu wel of niet die Sony TV's "ondersteunen" doet er verder helemaal niet toe.

Je kan bijvoorbeeld ook je eigen mini-kopstation kopen waarmee je via schotel opgevangen satelliet (DVB-S) signalen en antenne opgevangen Digitenne (DVB-T) signalen kan omzetten naar een kabelsignaal (DVB-C) voor verdere verspreiding in huis. Voor een dergelijke installatie die aan de DVB-C specificaties voldoet zonder extra toestanden die de Nederlandse kabelbedrijven nog toepassen heb je met deze Sony TV nog steeds dezelfde problemen.

Als een autofabrikant een optie in een auto bouwt en die blijkt niet goed te functioneren dan komt die autofabrikant ook niet weg met de opmerking dat de wegenbeheerder in Nederland het niet ondersteunt. Het is de verantwoordelijkheid van die autofabrikant om die optie goed te laten functioneren en anders moeten ze die optie helemaal niet aanbieden in Nederland.

Als Sony Nederland gewoon haar huiswerk goed had gedaan en zelf eerst goed getest had dan hadden ze ook kunnen besluiten om de volledige DVB-C functionaliteit te deactiveren in de TV's die ze in Nederland aan de man brengen en er helemaal geen vermelding van te maken in de specificaties van de TV's. Dat betekent echter meer handelingen voordat de TV in de winkels staat en ook zullen ze dan een lagere adviesprijs moeten berekenen dan in het buitenland waar deze functionaliteit wel gebruikt mag worden van de Sony vestigingen aldaar. Dat betekent meer werk voor Sony Nederland en minder opbrengsten waar ze geen trek in hebben, dus zeggen ze liever dat ze er niets aan kunnen veranderen omdat de kabelbedrijven het niet ondersteunen. Een drog reden om hun eigen straatje schoon te vegen en wel het volle pond voor hun TV's te kunnen blijven berekenen.

Als de twee in dit topic genoemde problemen worden opgelost is de TV prima te gebruiken in combinatie met het digitale TV signaal van de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven of die kabelbedrijven dat nu willen "ondersteunen" of niet. En het oplossen van die problemen, dus het aan de DVB specificaties laten voldoen van de TV's zoals geadverteerd, is de verantwoordelijkheid van Sony Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
pati schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:24:
Twee weken geleden de Alphacrypt geplaatst alle zenders gevonden en gedurende de proefperiode zonder problemen kunnen ontvangen.
De bevestiging ontvangen van Casema datik een digitaal basis abbo afneem dus alles leek OK.
Nu na de proefperiode krijg ik dus de beruchte message "Your not entiteled...". De message op de Alpha crypt disabled maar ook na langer wachten krijg ik nu dus niet de zonders die in mijn (basis) pakket zitten. Ik blijf alleen de zender aanduiding zien en een preview van de gids info.

Enig idee wat mis kan zijn (heb alle zenders al een keer opnieuw geïnstalleerd)?
Het lijkt er op dat het activatie bericht dat Casema naar je smartcard moet sturen niet doorgekomen is. Dat zou kunnen betekenen dat er iets mis is gegaan de registratie van je smartcard. Je zou je smartcard eens in een aanbevolen kabelontvanger kunnen plaatsen om te zien of je dan wel beeld hebt. Als er dan een E19 foutmelding verschijnt in die kabelontvanger dan zal je Casema moeten bellen met de vraag of ze je kaart nog een keer willen activeren omdat je geen beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat het activatie bericht dat Casema naar je smartcard moet sturen niet doorgekomen is. Dat zou kunnen betekenen dat er iets mis is gegaan de registratie van je smartcard. Je zou je smartcard eens in een aanbevolen kabelontvanger kunnen plaatsen om te zien of je dan wel beeld hebt. Als er dan een E19 foutmelding verschijnt in die kabelontvanger dan zal je Casema moeten bellen met de vraag of ze je kaart nog een keer willen activeren omdat je geen beeld hebt.
Ter aanvulling: op zich moet dat activeren van de smartcard ook gewoon via de Sony met Alphacrypt werken. Mijn smartcard heeft nooit in een aanbevolen kabelontvanger gezeten maar ik had verder geen problemen met de activering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:48:
[...]

Ik heb dit in meerdere berichten aangegeven maar er zijn nog steeds mensen die het liever niet willen lezen of kennelijk tegen beter in menen dat het product gewoon werkt of moet werken

anoniem
www.TVHomeforum.tk
Tuurlijk anoniem. Maak je er maar weer makkelijk van af. Natuurlijk moet een onderdeel van een nieuw aangeschaft product volledig werken, zo gek is dat niet.
Dat is een lekkere uitleg. Dus als ik de volgende keer een TV koop kan ik niet meer vertrouwen op de specificaties, want iets zou wel eens niet kunnen werken? Dat is net zo raar als dat je een TV gekocht hebt en de afstandsbediening werkt niet. Ook daar heeft Sony nooit van gezegd dat het wel zou werken. Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er staat "Digitale TV-kabeltuner (met ondersteunde operators) : JA" is bij mij automatisch de volgende vraag: Wat zijn de ondersteunde operators?

Dit blijkt vervolgens geen van de Nederlandse operators te zijn, dus dan bedank ik voor deze tv als juist net die DVB-C tuner de hoogste reden voor keuze van deze tv is.
Waarom staat het dan wel bij de spec's?
Hoe vaak wordt hier gerept over het kopen van een tv over de grens omdat dit goedkoper is, misschien kopen Duitsers (die wel wat aan de dvb-c tuner hebben) wel eens tv's in nederland. Zij vinden het dan wel intressant dat de tv hierover beschikt, en hun operator dus wel ondersteund is.
Ok, misschien kan Sony er beter bijzetten dat de nederlandse operators niet ondersteund worden om het geheel duidelijker te maken. Kijkt men echter naar de tv's en decoders waar wel erkende / werkende ondersteuning is dan staan de operators er extra duidelijk bij vermeld. Oa humax tv's.
Ook Lowe heeft dvb-c decoders ingebouwd en ook deze werken niet 100%. Ook zij melden dat er een dvb-c tuner in zit, maar niet dat deze werkt met de nederlandse operators.

Volgens de algemene redenatie hier zou ik dus nu een sony tv kunnen gaan kopen en dan sony lastig blijven vallen tot deze samenwerkt met UPC omdat zij niet melden dat dit niet zou werken, hoewel zij ook niet melden dat dit wel werkt.....

Wat betreft de ab vergelijk, er staat niet in de handleiding dat de tv alleen werkt met de door de ab ondersteunde tv's. Ik mag dus in die zin wel aannemen dat het zal werken. Daarbij komt dat de ab meegeleverd hoort bij de betreffende tv, de ingebouwde dvb-c tuner hoort wel bij de tv, maar niet per definitie bij het kabelsignaal dat ik ontvang. (If you catch my drift.)

Vergelijk me auto: Diverse auto's hebben ee SOS functie waarbij de auto bij een ongeluk (meestal op basis van het in actie komen van een of meerdere airbags) zelf het landelijke alarmnummer beld (mits men een geintegreerde / gekoppelde telefoon heeft. Deze optie was tot zeer kort geleden wel aanwezig in deze auto's maar niet te gebruiken in nederland (oa wel in zweden) omdat de nederlandse overheid hier nog geen "zin in had" (kort door de bocht gezegd). In de meeste handleidingen stond dan alleen dat dit alleen in bepaalde landen werkte, maar vaak stond er niet bij dat het in nederland niet zo was, dat moest je dan via je dealer horen. En juist daar, de dealer, lijkt mij ook nu het probleem te liggen. De helft van de verkopers weet niet wat ze verkopen, ze kunnen net de doos oplezen en verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijar
  • Laatst online: 25-08 12:38
Ik ben van plan de X3500 te kopen maar de vele problemen m.b.t. de tuner weerhouden me eigenlijk een beetje. Werkt de "normale" decoder van Multikabel eigenlijk wel gewoon als je een X3500 zou hebben of werkt het alleen met een Alphacrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk werkt een externe decoder prima. Ik heb de DCB-H360R. Geen problemen.
De ingebouwde tuner doet het ook (Casema Alphacript 3.12) maar zapt alleen erg traag.

De X3500 vind ik grandioos.

Iemand een suggestie om sneller te zappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ingebouwde tuner doet het ook (Casema Alphacript 3.12) maar zapt alleen erg traag.

De X3500 vind ik grandioos.

Iemand een suggestie om sneller te zappen?
Kun je aangeven wat jij "erg traag" vindt? Bij mij (D3000/Casema/Alphacrypt 3.12) duurt het zappen 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hedenochtend een servicemonteur van een aan SONY gerelateerd bedrijf langs geweest. Aan betrokkene de situatie uitgelegd en deze gaf direct het antwoord dat inderdad de DVB-C optie niet door SONY ondersteunt wordt en ze voor de problemen die wij momenteel ondervinden niet eens meer zullen uitrijden naar de klanten. :(

SONY blijkt inderdaad in overleg te zijn getreden met de providers maar wanneer er een samenwerking komt is nog niet duidelijk. Als de providers en SONY op één lijn zitten zal het gaan om de vanaf dat moment op de markt komende SONY's met DVB-C en vallen de huidige toestellen buiten de ondersteuning. Als er een softwarematige aanpassing zou moeten plaatsvinden zou dit eventueel nog wel gedaan worden maar als er hardwarematige aanpassingen gedaan moeten worden dan heeft de huidige eigenaar pech. :( :( :(

Servicemonteur heeft mijn toestel ( 40W3000 ) voozien van de nieuwste software maar dit heeft geen oplossing geboden. Ik krijg nog steeds de melding dat ik niet gerechtigd ben om dit programma te bekijken en gaat het toestel over in een zwart beeld. :O :z

Ik heb over dit hele gebeuren contact gehad met de dealer waar ik mijn toestel heb gekocht en voor de komende week een gesprek gepland waarin ik mijn ongenoegen nogmaals duidelijk zal maken, het toestel en alle randapparatuur terug zal geven en op zoek zal gaan naar een ander toestel van een ander merk waarbij de DVB-C optie wel ondersteunt wordt. (Over ondersteuning van DVB-C ondertussen al een vraag uitgezet bij LOEWE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONY blijkt inderdaad in overleg te zijn getreden met de providers maar wanneer er een samenwerking komt is nog niet duidelijk. Als de providers en SONY op één lijn zitten zal het gaan om de vanaf dat moment op de markt komende SONY's met DVB-C en vallen de huidige toestellen buiten de ondersteuning. Als er een softwarematige aanpassing zou moeten plaatsvinden zou dit eventueel nog wel gedaan worden maar als er hardwarematige aanpassingen gedaan moeten worden dan heeft de huidige eigenaar pech. :( :( :(
Dit strookt vrij aardig met het scenario dat we hier al eerder voor ogen hadden, n.a.v. een post van Anoniem. De kabelproviders overleggen met de producenten van consumentenelektronica over de invoering van een nieuwe generatie CI slots. Als ze tot overeenstemming komen dan zal o.a. Sony met een nieuwe generatie TVs komen met zo'n nieuw type CI slot, en zijn "wij" de losers die helaas te vroeg zijn ingestapt (maar ja dan kopen we toch gewoon een nieuwe TV...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:52:
en op zoek zal gaan naar een ander toestel van een ander merk waarbij de DVB-C optie wel ondersteunt wordt.
Dan is de keuze makkelijk: Humax is de enige die een door de kabelbedrijven goed gekeurde DVB-C ontvanger in zijn TV's heeft en dus gegarandeerd goed werkt ( en ondersteunt word )

Keuze heb je uit een 23" met alleen dvb-c tuner of 32" met ingebouwde PVR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 07:57:
[...]

Kun je aangeven wat jij "erg traag" vindt? Bij mij (D3000/Casema/Alphacrypt 3.12) duurt het zappen 2 seconden.
Het duurt idd ca 2 seconden. En de blauwe balk boven blijft irritant lang in beeld.
Als je dat kon uitschakelen zou ik er vrede mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:52:
Hedenochtend een servicemonteur van een aan SONY gerelateerd bedrijf langs geweest. Aan betrokkene de situatie uitgelegd en deze gaf direct het antwoord dat inderdad de DVB-C optie niet door SONY ondersteunt wordt en ze voor de problemen die wij momenteel ondervinden niet eens meer zullen uitrijden naar de klanten. :(

Servicemonteur heeft mijn toestel ( 40W3000 ) voozien van de nieuwste software maar dit heeft geen oplossing geboden. Ik krijg nog steeds de melding dat ik niet gerechtigd ben om dit programma te bekijken en gaat het toestel over in een zwart beeld. :O :z

Ik heb over dit hele gebeuren contact gehad met de dealer waar ik mijn toestel heb gekocht en voor de komende week een gesprek gepland waarin ik mijn ongenoegen nogmaals duidelijk zal maken, het toestel en alle randapparatuur terug zal geven en op zoek zal gaan naar een ander toestel van een ander merk waarbij de DVB-C optie wel ondersteunt wordt. (Over ondersteuning van DVB-C ondertussen al een vraag uitgezet bij LOEWE)
kortom: Sony verkoopt op basis van onjuiste/onvolledige specs een duur toestel, wat ze achteraf niet blijken te willen updaten als het er op aankomt. Volgens mij kan ik o.b.v. deze misleidende info de koop ontbinden omdat ik niet geleverd heb gekregen wat ik meen te hebben gekocht.

Benieuwd of alle leveranciers (lees: winkeliers) de tv's terug nemen. Of dat we daar geval per geval een leuke discussie aan kunnen gaan.

Ik ga de mijne met een verwijzing naar alle postings van dit forum maar eens benaderen. Iemand verder nog tips?

NB.: Ik heb vanaf de Sony site de info toch maar even opgeslagen in pdf-jes. Mochten ze ineens besluiten om de info op de site aan te passen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:37:
Het duurt idd ca 2 seconden. En de blauwe balk boven blijft irritant lang in beeld.
Als je dat kon uitschakelen zou ik er vrede mee hebben.
Je kan de balk wel klein maken, maar niet uitschakelen. Hoe snel is jouw externe decoder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je deze dan klein????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Zoek in de digitale menu's even naar vaandelmodus of iets dergelijks.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste