Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:47:
[...]

Heb je bij QuickScan netjes de juiste parameters ingevoerd? Dus Netwerk ID 5555, Netwerk frequentie 372 en symbool snelheid 6875.
Ja, zojuist gedaan en ook dit helpt niet.
Ik pieker me suf.........
Denk je dat er een softwareupdate is geweest die dit 'op zijn geweten' heeft?
Zou dat teruggedraaid kunnen worden?

Bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:19:
Ja, zojuist gedaan en ook dit helpt niet.
Ik pieker me suf.........
Denk je dat er een softwareupdate is geweest die dit 'op zijn geweten' heeft?
Zou dat teruggedraaid kunnen worden?
Misschien heb je hier iets aan: Ik heb een 32D3000, ook met Alphacrypt 3.12 en Casema, maar herken dit probleem niet. Ik ontvang Ned. 1, 2 en 3 nog steeds prima. Casema geeft geen software updates voor Sony of Alphacrypt door, dus dat lijkt me niet de oorzaak. Je kunt de softwareversies van TV en Alphacrypt trouwens via het digitale instellingenmenu opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:26:
[...]

Misschien heb je hier iets aan: Ik heb een 32D3000, ook met Alphacrypt 3.12 en Casema, maar herken dit probleem niet. Ik ontvang Ned. 1, 2 en 3 nog steeds prima. Casema geeft geen software updates voor Sony of Alphacrypt door, dus dat lijkt me niet de oorzaak. Je kunt de softwareversies van TV en Alphacrypt trouwens via het digitale instellingenmenu opvragen.
Bedankt voor je berichtje.
Ik bedoelde eigenlijk een update van de CAM, die staat op 'automatisch'.
Zo vervelend dat die zenders nu missen, het heeft van half januari tot 20 maart prima gewerkt.
De versies had ik gezien in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, Casema geeft geen software updates voor de Alpacrypt CAM door. De CAM versie kan je terugvinden in het CAM menu dat je via digitale instellingen kunt bereiken. Er zijn verder geen berichten dat de laatste versie (3.14) problemen oplevert.

Vind de tuner Ned 1/2/3 helemaal niet meer of heb je alleen problemen met decoderen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:42:
Nogmaals, Casema geeft geen software updates voor de Alpacrypt CAM door. De CAM versie kan je terugvinden in het CAM menu dat je via digitale instellingen kunt bereiken. Er zijn verder geen berichten dat de laatste versie (3.14) problemen oplevert.

Vind de tuner Ned 1/2/3 helemaal niet meer of heb je alleen problemen met decoderen?
Nee, ik weet dat Casema geen updates aan de cam of tv stuurt, maar ik dacht dat de Alphacrypt dit voor de CAM of Sony voor de tv dit automatisch kunnen doen.
Mijn CAMversie is 3.12. Zal ik hem dan zelf kunnen updaten naar 3.14, en misschien dat 1, 2 en 3 het dan wel weer doen?
Of is er een reset o.i.d. van de CAM mogelijk dat je weet?\

De 20e maart zette ik de tv aan en kreeg bij Ned. 1, 2 en 3 de melding: "............... niet afgestemd" .
Vanaf toen dus geen 1, 2 en 3 meer, ook niet na herhaaldelijk opnieuw zoeken met o.a. de eerder vermelde instellingen. Het blijft vreemd............

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:49:
Nee, ik weet dat Casema geen updates aan de cam of tv stuurt, maar ik dacht dat de cam of Sony dit automatisch kunnen doen.
Huh, via welk medium moet Sony dan iets naar je TV of CAM sturen zonder dat je zelf actie onderneemt?
Mijn versie is 3.12. Zal ik hem dan zelf kunnen updaten naar 3.14, en misschien dat 1, 2 en 3 het dan wel weer doen?

De 20e maart zette ik de tv aan en kreeg bij Ned. 1, 2 en drie de melding: "............... niet afgestemd" .
Vanaf toen dus geen 1, 2 en 3 meer, ook niet na herhaaldelijk opnieuw zoeken met o.a. de eerder vermelde instellingen.
Kennelijk kon je TV de betreffende kanalen in eerste instantie niet meer vinden en bij een nieuwe zoekpoging zijn ze nu helemaal verdwenen. Het updaten van de AlphaCrypt Classic CAM heeft voor een dergelijk probleem geen enkele zin. De CAM is namelijk helemaal niet betrokken bij het zoeken en vinden van digitale TV kanalen.

Het lijkt erop dat je signaal te zwak is of dat er mogelijk een draadloos apparaat staat te storen op de 388 MHz frequentie waar de betreffende kanalen worden doorgegeven. Misschien gebruik je niet goed afgeschermde COAX kabels en/of stekkers en heb je recent een nieuw draadloos apparaat in gebruik genomen (of misschien je buren). Als het signaal te zwak is kan je eens proberen om de TV rechtstreeks aan te sluiten zonder dat je eerst het COAX kabel signaal doorlust via allerlei andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:49:
Nee, ik weet dat Casema geen updates aan de cam of tv stuurt, maar ik dacht dat de Alphacrypt dit voor de CAM of Sony voor de tv dit automatisch kunnen doen.
Nee dat gebeurt niet zo. Technisch is het wel mogelijk, maar dat zal dan met medewerking van Casema moeten gebeuren. Casema bepaalt wat er door de kabel komt, niet Sony of Mascom.
Mijn CAMversie is 3.12. Zal ik hem dan zelf kunnen updaten naar 3.14, en misschien dat 1, 2 en 3 het dan wel weer doen?
Of is er een reset o.i.d. van de CAM mogelijk dat je weet?\
Je kunt de Alphacrypt updaten, zie de informatie hierover op www.alphacrypt.de Dit kan via een PC/laptop met PCMCIA slot, al geeft dit in de praktijk veel problemen. Andere optie is via de satelliet, als je een satellietontvanger hebt. Ik heb het zelf door de winkel laten doen waar ik de Alphacrypt gekocht had. Overigens geloof ik niet dat dit jouw probleem oplost.
De 20e maart zette ik de tv aan en kreeg bij Ned. 1, 2 en 3 de melding: "............... niet afgestemd" .
Vanaf toen dus geen 1, 2 en 3 meer, ook niet na herhaaldelijk opnieuw zoeken met o.a. de eerder vermelde instellingen. Het blijft vreemd............
Het lijkt erop dat het probleem in jouw TV of bekabeling zit, niet in de Alphacrypt. Het afstemmen gebeurt door de tuner in jouw TV, de Alphacrypt doet alleen het decoderen van het signaal.

Verder heeft jouw probleem niets met dit topic te maken (specifieke DVB-C tuner problemen met Sony Bravia's). Wellicht kan je beter in het algemene Sony Bravia topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik post in het andere topic, bedankt allemaal!

Edit Anita:

Nog even ter info:

Het is opgelost door de tv op frequentie 388 te laten zoeken, nu hebben wij 56 werkende zenders, incl. ned. 1, 2 en 3

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:10:

Dus als ik het goed begrijp zit er bij Sony Duitsland iemand Alphacrypt kaarten te testen en kan je bij hen kaarten aanschaffen die blijken te werken met de X3500...
Ik heb vandaag contact gehad met deze club. Het bekende verhaal komt echter weer boven.... Sony heeft 100 kaarten gehad en getest. Hieruit kwamen +/- 20 goede kaarten, rest werkte niet. Deze 20 kaarten zijn allemaal al verkocht. Hij wist niet of Sony opnieuw kaarten zou gaan testen / verkopen, bel over 4 weken nog eens terug....

Probleem zit in de al eerder genoemde HOGE doorvoersnelheid die de Sony tuner verwacht (i.v.m. HD??). De Cam module van Mascom kan deze snelheid niet aan (80 % van de kaarten). De man had geen verklaring, waarom het wel werkt in een Loewe TV? (al moet ik zeggen, dat ik niet weet of deze ook HD kan verwerken??). Sony onderneemt NIETS om evt. de tuner / andere chips aan te passen. Gevolg, wij zijn afh. van Mascom.. (willen die voor Sony gebruikers kaarten testen, en de versie met max doorvoersnelheid voorzien van sony type aanduiding? Zal vanavond eens een mailtje naar Mascom sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:07:
Ik heb vandaag contact gehad met deze club.
Even voor de duidelijkheid, wie bedoel je met "deze club"? Sony (Duitsland) of Mascom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:15:
[...]

Even voor de duidelijkheid, wie bedoel je met "deze club"? Sony (Duitsland) of Mascom?
Sony duitsland.

Ik heb net een mailtje naar Mascom gestuurd (laatste contact was in december vorig jaar, nadat ik de tv net had...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de kdl-40/w3000 sinds een week,heb de alphacrypt 3.14 besteld bij satshop.
Na deze geinstalleerd te hebben miste ik een heleboel zenders,deze kaart retour gezonden en om de kaart 3.12 gevraagd.
Met deze kaart werkt alles perfect en mis ik geen zender.
Heb casema in regio breda
Productie datum tv:December 2007

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:07:
Probleem zit in de al eerder genoemde HOGE doorvoersnelheid die de Sony tuner verwacht (i.v.m. HD??).
Een Transport Stream waarop ene tuner afstemt heeft afhankelijk van de QAM een bepaalde bitrate. Voor QAM64, dat over het algemeen door de Nederlandse kabelbedrijven wordt gebruikt, is die totale bitrate zo'n 38 Mbps. De inhoud van een Transport Stream doet er niet toe, zelfs als hij helemaal geen digitale TV kanalen bevat dan nog is de bitrate 38 Mbps. Digitale HDTV kanalen worden gewoon samen met een aantal SDTV kanalen in een Transport Stream gestopt.
De Cam module van Mascom kan deze snelheid niet aan (80 % van de kaarten). De man had geen verklaring, waarom het wel werkt in een Loewe TV? (al moet ik zeggen, dat ik niet weet of deze ook HD kan verwerken??).
Sommige type Loewe TV's kunnen ook HDTV kanalen weergeven en hebben dan ook geen probleem met de AlphaCrypt module.
Sony onderneemt NIETS om evt. de tuner / andere chips aan te passen. Gevolg, wij zijn afh. van Mascom.. (willen die voor Sony gebruikers kaarten testen, en de versie met max doorvoersnelheid voorzien van sony type aanduiding? Zal vanavond eens een mailtje naar Mascom sturen.
Ik verwacht niet dat Mascom iets gaat ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:38:
Heb zelf de kdl-40/w3000 sinds een week,heb de alphacrypt 3.14 besteld bij satshop.
Na deze geinstalleerd te hebben miste ik een heleboel zenders,deze kaart retour gezonden en om de kaart 3.12 gevraagd.
Met deze kaart werkt alles perfect en mis ik geen zender.
Heb casema in regio breda
Productie datum tv:December 2007
Hoe bedoel je: "miste ik een heleboel zenders"? Licht dat eens toe. Er is namelijk een groot verschil tussen zenders niet vinden na het zoeken die dus ook niet in de kanalenlijst worden weergegeven en zenders niet kunnen weergeven maar die wel gewoon in de kanalenlijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:43:
[...]

Een Transport Stream waarop ene tuner afstemt heeft afhankelijk van de QAM een bepaalde bitrate. Voor QAM64, dat over het algemeen door de Nederlandse kabelbedrijven wordt gebruikt, is die totale bitrate zo'n 38 Mbps. De inhoud van een Transport Stream doet er niet toe, zelfs als hij helemaal geen digitale TV kanalen bevat dan nog is de bitrate 38 Mbps.
OK, maar wat verwacht je dan als de kabelaars overgaan naar QAM256??

(volgens de site: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/):

Per kanaal/transportstream (dat evenveel ruimte inneemt als één analoge zender) kan met QAM256 50.6 MBits/seconde doorgegeven worden. Bij QAM64 is dat 38 Mbits/seconde.

worden de Sony - alphacrypt problemen dan nog groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:55:
worden de Sony - alphacrypt problemen dan nog groter?
Tja, dat wordt koffiedik kijken zolang niet 100% duidelijk is wat nu exact die problemen tussen AlphaCrypt CAM's en Sony TV's veroorzaakt. Ik ga er voorlopig vanuit dat Mascom zijn CAM's ook test met QAM256 streams aangezien dat een QAM is die gebruikt mag worden volgens de DVB specificaties al zullen niet veel kabelbedrijven dat doen omdat de kans op problemen ook toeneemt. Omdat de combinatie AlphaCrypt CAM's en Sony TV's niet erg stabiel is voor in ieder geval de uitvoeringen die ook HDTV kanalen kunnen weergeven zal het mij niet verbazen als straks in de praktijk blijkt dat dergelijke uitvoeringen toch weer problemen gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:46:
[...]

Hoe bedoel je: "miste ik een heleboel zenders"? Licht dat eens toe. Er is namelijk een groot verschil tussen zenders niet vinden na het zoeken die dus ook niet in de kanalenlijst worden weergegeven en zenders niet kunnen weergeven maar die wel gewoon in de kanalenlijst staan.
Ik weet niet precies te vertellen welke zenders exact,maar een heleboel bleef gewoon op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

Laat ik dan ook maar een positieve ervaring plaatsen :)

Afgelopen week een 40W3000 gekocht en vanmiddag een Alphacrypt kaart gescoord bij de lokale sateliet toko in Den Haag in de buurt van mijn werk.

Alles werkte in één keer perfect met Casema in Schoonhoven :) alle digitale zenders werken, de Alphacrypt is versie 3.12 de TV heeft software versie 2.14.581

Gewwit is heeeeel erg blij, super TV 8)

[ Voor 3% gewijzigd door GerriT op 03-04-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerriT schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:39:
Laat ik dan ook maar een positieve ervaring plaatsen :)

Afgelopen week een 40W3000 gekocht en vanmiddag een Alphacrypt kaart gescoord bij de lokale sateliet toko in Den Haag in de buurt van mijn werk.

Alles werkte in één keer perfect met Casema in Schoonhoven :) alle digitale zenders werken, de Alphacrypt is versie 3.12 de TV heeft software versie 2.14.581

Gewwit is heeeeel erg blij, super TV 8)
Je bent minder origineel dan je denkt. Lees deze post van Archie eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 07:20:
[...]

Je bent minder origineel dan je denkt. Lees deze post van Archie eens door.
Mag ik dan wel zeggen dat ik blij ben? En dat ik momenteel alle kanalen ontvang voor de periode van 2 dagen....? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
GerriT schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:00:
Mag ik dan wel zeggen dat ik blij ben? En dat ik momenteel alle kanalen ontvang voor de periode van 2 dagen....?
Je mag zeggen wat je wil, alleen wek je met de opmerking "alle digitale zenders werken" de verkeerde indruk bij de lezers van dit topic. Daardoor kunnen potentiele kopers nu misschien denken dat Sony alle problemen heeft opgelost wat dus niet klopt. Ga maar even zoeken naar TCM in je kanalenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Forumlezers,

Ik wil graag toch enig commentaar geven op bovenstaande.
Het blijkt dus wel gewoon te werken, de combinatie van een Sony W3000 en een Mascom kaartlezer.
Misschien is de oorzaak van de problemen te vinden in de deskundigheid van de nodige mensen en niet Mascom of Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:10:
Beste Forumlezers,

Het blijkt dus wel gewoon te werken, de combinatie van een Sony W3000 en een Mascom kaartlezer.
Misschien is de oorzaak van de problemen te vinden in de deskundigheid van de nodige mensen en niet Mascom of Sony.
Vreemde reactie, zeker met zo'n suggestieve username...

Tis geen rocketscience en je kunt in feite ook erg weinig verkeerd doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Forumlezers,

De eerste Sony Braviabezitter die digitale kabel kijkt met de ingebouwde DVB-C tuner en die stellig en zonder voorbehoud kan bevestigen dat hij/zij geen last heeft van het 396 MHz probleem moet zich nog melden.

De oorzaak dat de nodige mensen enthousiast melden geen problemen te hebben is misschien te vinden in het gebrek aan deskundigheid van deze mensen en betekent nog niet dat het "gewoon blijkt te werken". 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
@Sony-Europe:
Dan nog.
Waarom gaat het bij sommige dan na enkele kaarten getest te hebben wel een keer goed (van de zoveel keer).
Die kaarten kunnen er maar op 1 manier in, dus elke peuter van 5 zou het kunnen.

En daarbij; waarom testen ze bij Sony (duitsland) dan zo'n 100 kaarten en komen dan tot de ontdekking dat maar enkelen het doen :?
Zouden ze daar niet 'als professionals' een 100% werkend moduleaantal moeten hebben? ;)

De enige conclusie die gemaakt kan worden is: maar een bepaald deel van de kaarten werkt probleemloos.

En heb je het geluk dat je een werkende kaart hebt, zit je nog steeds met een probleem. Een bepaalde transport stream kan niet gelezen/gevonden worden. Dus (eventuele) kanalen op die stream mis je.
En dat is niet door de gebruiker te beinvloeden. Die zoeken gewoon naar alle beschikbare streams. Als de TV het niet vindt, is het of een firmware of hardware probleem. De gebruiker heeft daar geen invloed op.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Beste Forumlezers,

Waarmee je wil zeggen dat de mensen die hier problemen hebben gemeld met de CAM compabiliteit en het 396 MHz probleem incapabel zouden zijn? Als dat de insteek is van "Sony-Europe" dan moeten ze zich toch ernstig gaan afvragen hoe het zit met hun eigen deskundigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
SPee schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:43:
En heb je het geluk dat je een werkende kaart hebt, zit je nog steeds met een probleem. Een bepaalde transport stream kan niet gelezen/gevonden worden. Dus (eventuele) kanalen op die stream mis je.
En volgens mij is er gerelateerd aan dit probleem ook nog een ander probleem met afstemmen. Op diverse forums lees ik namelijk dat er mensen zijn waarbij kanalen het in het begin slecht doen (veel storingen en blokjes) en dat dan na een minuut of tien het beter gaat waarna ze eigenlijk geen probleem meer hebben. Het lijkt er verdacht veel op dat de automatische fijn afstelling van de TV dan bezig is geweest waardoor het na verloop van tijd beter lijkt te gaan, maar dat in eerste instantie niet op de juiste frequentie is afgestemd door de TV. De juiste frequentie staat in de Netwerk tabel waarvoor het Netwerk ID moet worden opgegeven, maar de TV lijkt die toch niet altijd te gebruiken. Deze problemen worden verdacht veel gemeld door UPC klanten die niet eens een CAM in hun TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:03:
En volgens mij is er gerelateerd aan dit probleem ook nog een ander probleem met afstemmen. Op diverse forums lees ik namelijk dat er mensen zijn waarbij kanalen het in het begin slecht doen (veel storingen en blokjes) en dat dan na een minuut of tien het beter gaat waarna ze eigenlijk geen probleem meer hebben. Het lijkt er verdacht veel op dat de automatische fijn afstelling van de TV dan bezig is geweest waardoor het na verloop van tijd beter lijkt te gaan, maar dat in eerste instantie niet op de juiste frequentie is afgestemd door de TV. De juiste frequentie staat in de Netwerk tabel waarvoor het Netwerk ID moet worden opgegeven, maar de TV lijkt die toch niet altijd te gebruiken. Deze problemen worden verdacht veel gemeld door UPC klanten die niet eens een CAM in hun TV gebruiken.
Dit herken ik niet (32D3000, Casema, Alpacrypt 3.12). Ik heb dit ook niet in dit of in het algemene Sony Bravia topic gezien. Mijn verzoek aan mensen die dit wel herkennen is om dat hier te melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:26:
Dit herken ik niet (32D3000, Casema, Alpacrypt 3.12). Ik heb dit ook niet op dit of op het algemene Sony Bravia forum gezien. Mijn verzoek aan mensen die dit wel herkennen is om dat hier te melden...
Dit lees ik op de UPC forums, maar ook bijvoorbeeld het hier onlangs gemelde probleem met het niet kunnen vinden van Nederlandse kanalen op de de 388 MHz frequentie bij Casema zou een aanwijzing kunnen zijn dat de TV niet echt de frequentie informatie uit de meegestuurde netwerk tabel gebruikt. Als de TV dat namelijk wel zou doen, dan zou er geen verschil moeten zijn in het afstemmen met behulp van de correcte netwerkfrequentie van Casema (372 MHz) en het truukje om dan maar 388 MHz in te voeren. Op beide frequenties vindt de TV namelijke dezelfde netwerk tabel voor de opgegeven netwerk ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Forumlezers,

Wat flauw zeg, om als naam sony-europe te kiezen en dan wat loze kreten erin te gooien...
Eigenlijk jammer dat er nog serieus op in is gegaan (dat plezier gun ik jou (jullie) niet).
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 21:16

TheProphet

unifi-forum.nl

Beste Forumlezers,

Kan je mij dan ook vertellen hoe ik mijn kaart werkend kan krijgen in de cam ;(
Ik betaal verdomme 2200 euro voor een product dat niet 100% werkt.
Dus ipv stom ouwehoeren, met een oplossing komen.
De mensen in dit forumtopic komen echt niet uit een ei.

P.s. sorry voor mijn frustratie, maar mijn Sony adoratie is aardig weg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:43:
[...]

Ik verwacht niet dat Mascom iets gaat ondernemen.
Vandaag antwoord op mijn mail aan Mascom gekregen... In het kort: Sony heeft uit de partij meer dan 20 goede kaarten gehaald. Mascom heeft geen Bravia toestel meer staan (alleen getest en de problemen ook gezien), ze kunnen dus geen kaarten selectief aan sony gebruikers verkopen. Enige oplossing is zelf kaarten testen tot je er een hebt die werkt (probleem 1).
Ik heb de vraag m.b.t. QAM64 / QAM256 vandaag gestuurd.... (ik vermoed dat het hier over een andere doorvoersnelheid gaat, aangezien een vorige reaktie van mascom was:
De chip in deze sony's heeft een doorvoer snelheid van 80 mb/sec, terwijl de DVB standaard 76 mb/sec is
(zie ook mijn inbreng op zondag 13 januari 2008 19:30 (ik weet niet hoe ik hier naar kan verwijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:30:
[...]

Wat flauw zeg, om als naam sony-europe te kiezen en dan wat loze kreten erin te gooien...
Eigenlijk jammer dat er nog serieus op in is gegaan (dat plezier gun ik jou (jullie) niet).
:X
Precies Wout zo den ik er ook over.
Geloof er geen bal van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FAN TV is net toegevoegd bij @home.

Hoe krijg ik die nu op mijn 40X3000 zonder een nieuwe zenderzoek scan uit te voeren, waarna ik dan weer alle kanalen moet gaan hernummeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:51:

Hoe krijg ik die nu op mijn 40X3000 zonder een nieuwe zenderzoek scan uit te voeren, waarna ik dan weer alle kanalen moet gaan hernummeren?
stel die vraag maar eens aan Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:51:

In tegenstelling tot bijvoobeeld Loewe heeft Sony volgens mij geen zoekoptie om alleen naar nieuwe en gewijzigde kanalen te zoeken. Ik ben dus bang dat je een nieuwe scan zal moeten uitvoeren en de boel opnieuw zal moeten hernummeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik heb een 32T3000. Zijn daar ook algemene problemen mee? de meeste hier lijken samen te hangen met HDTV ontvangst, wat mijn TV toch niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds maandag 31/3 een 40X3500.
Software versie 2.14.583 en loader 0.27.9
Alphacrypt 3.12 R1.14 en een @home smartcard.
netwerk 1111
Probleem 1 heb ik gelukkig niet !
Probleem 2 wel. De zenders op TS6 zijn niet te ontvangen.

groet en succes met de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort de Sony 32D3000 met het probleem dat niet alle zenders kunnen worden gevonden (Eurosport, MTV, etc...)
Software versie 2.12.105
Loader 0.15.9
AlphaCrypt 3.14
Loaderversion: EuroBoot V2.00C
Applikationsversion: 3.14
Achterop de kaart staat nog dat het revisie 1.4 is van de AlphaCrypt kaart

De provider bij ons is @Home (gemeente Steenbergen, Noord-Brabant).

[ Voor 10% gewijzigd door fredkroket op 06-04-2008 13:28 . Reden: televisie provider toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:02:
[...]

Tja, dat wordt koffiedik kijken zolang niet 100% duidelijk is wat nu exact die problemen tussen AlphaCrypt CAM's en Sony TV's veroorzaakt.
Vandaag antwoord van Macom gekregen (m.b.t. QAM64 vs QAM256). Dit gaat GEEN probleem geven. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Joop schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:29: (in een ander topic)
[...]
  • De ingebouwde DVB-C tuner heb ik vooralsnog niet aan de praat gekregen met een Alphacrypt en @Home. Of dit aan de TV ligt of aan de Alphacrypt, of een combinatie van beiden ben ik niet van overtuigd. Het is in ieder geval niet alléén Sony aan te rekenen, toch vind ik dat ze hier echt steken laten liggen. (Meer info over deze problemen in het aparte topic.)
[..]
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:03:
[..]
Waar baseer je je stelling op dat het "in ieder geval niet alléén Sony aan te rekenen" is?

(Wat mij betreft vervolgen we deze discussie in het aparte topic)
Ik doelde op de kabelmaatschappijen, niet op Alphacrypt. Die zijn de primaire oorzaak dat het zo lastig is om digitale TV te kijken via door hun "niet ondersteunde" hardware. En in tweede instantie eigenlijk ook nog de nederlandse regering die de digitale TV markt niet voldoende reguleert en de consument veel te weinig beschermt.

Dit verandert echter niks aan het feit dat Sony's houding treurig is. Het gaat om dure apparatuur van duizenden euro's waar een flinke hoeveelheid klanten problemen mee heeft en ze steken gewoon hun kop in het zand. Zelfs als het een grijs gebied is wiens taak het is om het probleem op te lossen verwacht ik dan een pro-actieve houding en een aanzienlijke inspanningverplichting, maar Sony speelt verstoppertje. Het is me al lang duidelijk geworden dat ze niet in beweging gaan komen tenzij ze gedwongen worden. Ofwel door megaveel aandacht in TV programma's (grote imagoschade), door nieuwe wetgeving, of door een concurrent die wel z'n verantwoordelijkheid neemt op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Zijn er dan wel alternatieven op dit moment?

Ik bedoel, is er wel een Panasonic, Philips of Samsung TV waarbij het wel zonder problemen werkt? Of is Sony de enige met DVB-C Tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart_NL schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:40:
Zijn er dan wel alternatieven op dit moment?

Ik bedoel, is er wel een Panasonic, Philips of Samsung TV waarbij het wel zonder problemen werkt? Of is Sony de enige met DVB-C Tuners?
Loewe en sharp zijn eigenlijk de enige die een 'werkend' alternatief bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

MikeyMan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:16:
[...]

Humax heeft ook een "goedgekeurde" versie met ingebouwede PVR en JVC komt er aan met een 26" en 32".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah... Die humaxen wil ik eigenlijk nieteens tv's noemen ;)

JVC moeten we ook nog maar afwachten... Kwa beeld ben ik daar tot nu toe totaal niet van onder de indruk...

[ Voor 71% gewijzigd door MikeyMan op 09-04-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
MikeyMan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:16:
[...]
Dus de discussie of het aan Sony of de kabelaars ligt slaat nergens op?
Als Loewe en Sharp wèl een werkend alternatief hebben, is het duidelijk dat het dus wèl aan Sony ligt. Of ben ik nu een beetje kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Bart_NL schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:47:
Dus de discussie of het aan Sony of de kabelaars ligt slaat nergens op?
Als Loewe en Sharp wèl een werkend alternatief hebben, is het duidelijk dat het dus wèl aan Sony ligt. Of ben ik nu een beetje kort door de bocht?
Er wordt toch al vanaf het begin in dit topic aangegeven dat de bekende problemen met de Sony TV's door Sony opgelost zullen moeten worden? Sony is zelf verantwoordelijk voor haar hardware, niet de kabelbedrijven. Het had handig geweest als de kabelbedrijven de CAM ook officieel zouden accepteren als methode om digitale TV te kunnen kijken op andere apparatuur dan de door hun goedgekeurde kabel ontvangers. In dat geval had Sony zich namelijk niet kunnen verbergen achter het flauwekul argument dat zij er niets aan kunnen doen omdat de kabelbedrijven hun TV's niet willen ondersteunen.

Kabelbedrijven zullen en kunnen nooit alle verschillende merken en modellen TV's ondersteunen. Dat ging al niet bij analoge TV en dat zal zeker ook niet in de toekomst gaan bij digitale TV als daarvoor rechtstreekse signaal verwerking komt in de TV's. Het leveren van support is de verantwoordelijkheid van de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 07:25:
[...]

Samenvattend:
De kabelmaatschappijen (in ieder geval Ziggo (Casema, @home, Multikabel) zijn aan het overleggen met leveranciers van TVs (waaronder Sony). Het ziet er naar uit dat zij afspraken gaan maken over een 2e generatie (G2) Common Interface (CI) slot met bijbehorende G2 Conditional Access Module (CAM). Deze G2 CAM zal een aantal functies hebben die de huidige CAMs (waaronder de Alphacrypt Classic CAM) niet ondersteunen. Deze G2 CAM zal gebruikt kunnen worden in de huidige Sony Bravia's met ingebouwde digitale kabeltuners, maar dan worden die extra functies niet ondersteund.

Vraag is nu wat die extra functies zullen zijn?
Er is nu meer duidelijkheid over het G2 CI slot (= CI+), zie http://www.digitalekabelt...iggo_ci_ondersteune.shtml

en ook:
http://ziggo-gebruikers.n...ead.php?p=93939#post93939

Wat de impact is voor de huidige Sony Bravia bezitters met CI- en Alphacrypt is me nog niet duidelijk. Wellicht kan je dan de zenders met beveiligde content niet meer ontvangen? Of verandert er helemaal niets ten opzichte van de huidige situatie?

Als ik de eerdere berichtjes van Anoniem nog eens teruglees dan lijkt het me dat je een (nog te verschijnen) G2 CAM kan gebruiken in je Sony Bravia met CI- slot, maar dat je dan de beveiligde content niet kunt bekijken. De CAM zal in dat geval de host (de TV) immers niet 'vertrouwen'.

Vraag die dan natuurlijk opkomt is hoeveel/welke programma's als beveiligde content aangemerkt gaan worden...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArChie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:25:
[...]

Er wordt toch al vanaf het begin in dit topic aangegeven dat de bekende problemen met de Sony TV's door Sony opgelost zullen moeten worden? Sony is zelf verantwoordelijk voor haar hardware, niet de kabelbedrijven. Het had handig geweest als de kabelbedrijven de CAM ook officieel zouden accepteren als methode om digitale TV te kunnen kijken op andere apparatuur dan de door hun goedgekeurde kabel ontvangers. In dat geval had Sony zich namelijk niet kunnen verbergen achter het flauwekul argument dat zij er niets aan kunnen doen omdat de kabelbedrijven hun TV's niet willen ondersteunen.

Kabelbedrijven zullen en kunnen nooit alle verschillende merken en modellen TV's ondersteunen. Dat ging al niet bij analoge TV en dat zal zeker ook niet in de toekomst gaan bij digitale TV als daarvoor rechtstreekse signaal verwerking komt in de TV's. Het leveren van support is de verantwoordelijkheid van de fabrikant zelf.
Tsjah, misschien ook wat kort door de bocht... De alphacrypt blijft natuurlijk een soort van workaround, waarvan je nog maar moet afwachten hoelang dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RConsole
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 00:37
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:50:
[...]

Bij welke kabelmaatschappij zit je en welke zenders mis je? Als je bij @home zit, in welke regio? En welke TV heb je?

Bij mijn kabelmaatschappij (Casema) zit o.a. TV Drenthe in een TS op 324 MHz en die kan ik goed ontvangen met mijn D3000 TV...
Stichting Kabeltelevisie Brabant-Gelderland. Een wat kleinere aanbieder!
Voorheen werkte alles perfect tot 3 weken geleden, ze hebben bij KBG wat aangepast waardoor in SBS6, Net5 en Veronica miste.

KBG gebeld nu bleek dat ze wat aanpassingen hadden gedaan in de QAM tabellen.

Ik heb een Sony 26T3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet mogelijk om de tv terug aan te bieden voor een reparatie bij de winkel waar je hem hebt gekocht??
Naar mijn mening hebben we nog garantie en aangezien de tv geen digitaal signaal kan ontvangen via de DVB-C moeten ze dit toch verhelpen. >:)

We zijn nu een aantal maanden verder veel reacties enzo op het web maar niets wijst erop dat het goed gaat komen.
Als dit niet opgelost gaat worden dan wordt Sony bij mij in het hele huis vervangen door een ander merk, die wel interesse heeft in de consument.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://shop.mascom.de/?u...ommon%20Interface%20Modul

Dat is de url naar mascom waar je de alphacrypt kan bestellen, maar ze geven direct aan dat het dus NIET werkt met de sony tv.

Ik zelf heb onlangs ook een sony tv gekocht maar ik voel me eigenlijk dus bedrogen door Sony!

En ik denk dat we dit dus ook met z'n allen moeten kenbaar maken door ze allemaal als "defect" bij Sony aan te melden.

Groeten Roberto

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 16:11 . Reden: link werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
@RConsole:
Helpt het opnieuw zoeken naar de zenders om ze weer te vinden?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Scallie nog op het forum aanwezig? Of zou hij naar het willen opstarten van een offensief ontvoert zijn door Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 20:51
Het is idd angsvallig stil rond Scallie.
De komende weken het nieuws maar eens in de gaten gaan houden, misschien dat ze hem wel gaan vermissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:02:
Is het niet mogelijk om de tv terug aan te bieden voor een reparatie bij de winkel waar je hem hebt gekocht??
Naar mijn mening hebben we nog garantie en aangezien de tv geen digitaal signaal kan ontvangen via de DVB-C moeten ze dit toch verhelpen. >:)
Ik zou zeggen, probeer het...

Waar ik tegen aanliep was dat de winkel (na overleg met Sony) stelde dat een niet (volledig) werkende digitale kabeltuner in Nederland niet als een defekt wordt gezien :(
Ze wilden wel een monteur laten komen, maar als deze geen defekt zou aantreffen, zou dit voor mijn rekening zijn. Niet echt een keuze dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Sony tv 46D3500 waarin zowel een DVB-T als een DVB-C onvanger zit.

de system info is als volgt;
software versie 2.12.105
loader versie 0.15.9
signaal niveau is sterk
Pre RS:0 %s:0 UEC=0

ik gebruik een alphacrypt classic versie 1.4 firmware 3.12
loaderversion: euroboot V2.00c

Deze heb ik in Tilburg bij saturn gehaald (129 euro). Eerst hadden ze deze kaarten niet ik heb het daar toen aangekaart en verteld wat het was. De verkoper heeft toen zelf met @home gebeld. Daarna blijkt er een vertegenwoordiger namens of van @home met de desbetreffende alphacrypts in de winkel te zijn geweest! dus maw @home heeft deze kaarten (getest??) doorverkocht??!!!

Ik zit op de kabel bij @home en kan bijna alle digitale kanalen ontvangen. de kanalen die ik niet kan ontvangen worden dus ook door de tv niet gezien. Dat zijn denk ik dan de kanalen die boven de 369 MHz gebied zitten. Dit is dus een Sony probleem!
Ook heb ik een probleem met de HD kanalen ondanks dat ik een full HD tv heb!!!!!!!! of dat een @home, mascom, of Sony probleem is moet ik nog uitzoeken.

Dus volgens mij zijn er nu kaarten in omloop die goed functioneren en ook getest zijn.
_/-\o_
Groeten,
Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:33:
Eerst hadden ze deze kaarten niet ik heb het daar toen aangekaart en verteld wat het was. De verkoper heeft toen zelf met @home gebeld. Daarna blijkt er een vertegenwoordiger namens of van @home met de desbetreffende alphacrypts in de winkel te zijn geweest! dus maw @home heeft deze kaarten (getest??) doorverkocht??!!!
Als dat zo is dan is dat inderdaad een interessant gegeven. Ziggo/@home ondersteunen de Alphacrypt oplossing immer absoluut niet...
Ik zit op de kabel bij @home en kan bijna alle digitale kanalen ontvangen. de kanalen die ik niet kan ontvangen worden dus ook door de tv niet gezien. Dat zijn denk ik dan de kanalen die boven de 369 MHz gebied zitten. Dit is dus een Sony probleem!
Ik neem aan dat je hier bedoelt; "Dat zijn denk ik dan de kanalen die in de Transport Stream op 396 MHz zitten." Welke kanalen kan je niet ontvangen?
Ook heb ik een probleem met de HD kanalen ondanks dat ik een full HD tv heb!!!!!!!! of dat een @home, mascom, of Sony probleem is moet ik nog uitzoeken.
De D3500 is een full HD TV (dus heeft HDMI aansluiting en 1920x1080 pixels), maar heeft een SD decoder. Alléén de W3000 en de X3000/3500 hebben een HD decoder aan boord. Je kunt dus alleen de HD kanalen bekijken met een HD settop box, niet met de ingebouwde tuner/decoder.
Dus volgens mij zijn er nu kaarten in omloop die goed functioneren en ook getest zijn.
Dat de Alphacrypt kaarten goed functioneren dat weten we al langer. De problemen (waarvan je zelf het 396 MHz probleem beschrijft) zitten niet in de kaarten maar in de ingebouwde tuner/decoder in de Sony TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ik heb dit topic doorgelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Kan ik, met een 32D3000 en een Alphacrypt ook problemen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
buddow schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:53:
Ik heb dit topic doorgelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Kan ik, met een 32D3000 en een Alphacrypt ook problemen verwachten?
De AlphaCrypt zal waarschijnlijk wel werken aangezien er geen HDTV kanalen met de 32D300 weergegeven kunnen worden. Het 396 MHz probleem heeft die TV wel en kan, afhankelijk van je kabelbedrijf, betekenen dat je bepaalde digitale TV kanalen nu niet kan ontvangen of in de toekomst niet kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ArChie schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:09:
[...]

De AlphaCrypt zal waarschijnlijk wel werken aangezien er geen HDTV kanalen met de 32D300 weergegeven kunnen worden. Het 396 MHz probleem heeft die TV wel en kan, afhankelijk van je kabelbedrijf, betekenen dat je bepaalde digitale TV kanalen nu niet kan ontvangen of in de toekomst niet kan ontvangen.
Welke zenders zijn (momenteel) niet te ontvangen op de 32D3000 met @Home in Zuid-Limburg (gemeente Schinnen)?

Kan ik gewoon een willekeurige AlphaCrypt card kopen in de winkel, of zijn er ook nog verschillende types/uitvoeringen? Welke is het meest geschikt voor bovenstaande combinatie?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRoyal schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:26:
Welke zenders zijn (momenteel) niet te ontvangen op de 32D3000 met @Home in Zuid-Limburg (gemeente Schinnen)?
Het gaat om Transport Stream 6, zoals weergegeven in deze lijst: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Dus dat zijn de volgende digitale TV zenders:
Nickelodeon/Comedy Central/Eurosport/Animal Planet/MTV/TMF/Sport1/Sport1 Extra
Kan ik gewoon een willekeurige AlphaCrypt card kopen in de winkel, of zijn er ook nog verschillende types/uitvoeringen? Welke is het meest geschikt voor bovenstaande combinatie?
Een Alphacrypt Classic CAM met firmware van minimaal 3.05. Normaal gesproken zou op een nieuwe kaart 3.12 of 3.14 moeten zitten en die werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 08:18:
[...]

Het gaat om Transport Stream 6, zoals weergegeven in deze lijst: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Dus dat zijn de volgende digitale TV zenders:
Nickelodeon/Comedy Central/Eurosport/Animal Planet/MTV/TMF/Sport1/Sport1 Extra

[...]

Een Alphacrypt Classic CAM met firmware van minimaal 3.05. Normaal gesproken zou op een nieuwe kaart 3.12 of 3.14 moeten zitten en die werken prima.
Bedankt voor je reactie. Balen dat die zenders niet te ontvangen zijn - dom dat ik hier geen onderzoek naar heb gedaan voordat ik de TV had gekocht, ik ging ervan uit dat die tuner gewoon zou werken :X

En er is dus geen enkele work-around mogelijk, behalve switchen naar bijvoorbeeld Digitenne of een externe tuner gebruiken? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
MRoyal schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:01:
En er is dus geen enkele work-around mogelijk, behalve switchen naar bijvoorbeeld Digitenne of een externe tuner gebruiken? ;(
Hopen dat Sony misschien ooit nog eens een keer wil komen met een firmware update voor het afstem probleem van de DVB-C tuner. Aangezien de standaard policy van Sony is dat zij de firmware update alleen uitvoeren in Service Centers betekent die een hoop extra werk en kosten, dus zou ik er maar niet op rekenen dat dat ooit nog gaat gebeuren. Het ontkennen dat de genoemde problemen door henzelf veroorzaakt worden is dan goedkoper en makkelijker voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
ArChie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:28:
[...]

Hopen dat Sony misschien ooit nog eens een keer wil komen met een firmware update voor het afstem probleem van de DVB-C tuner. Aangezien de standaard policy van Sony is dat zij de firmware update alleen uitvoeren in Service Centers betekent die een hoop extra werk en kosten, dus zou ik er maar niet op rekenen dat dat ooit nog gaat gebeuren. Het ontkennen dat de genoemde problemen door henzelf veroorzaakt worden is dan goedkoper en makkelijker voor Sony.
Dat is erg jammer... Enig idee of @Home op korte termijn wijzigingen in de frequenties gepland heeft? :P

Had ik dit topic maar gelezen voordat ik de TV kocht |:(

[ Voor 4% gewijzigd door MRoyal op 26-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
MRoyal schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:42:
Dat is erg jammer... Enig idee of @Home op korte termijn wijzigingen in de frequenties gepland heeft?
@Home is tegen het gebruik van dergelijke TV's, dus zou ik er maar niet op rekenen dat ze Sony en/of de Sony klanten tegemoet gaan komen door een frequentie buiten gebruik te stellen omdat Sony TV's een bug bevatten waardoor ze niet op de 396 MHz af willen stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
ArChie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:20:
[...]

@Home is tegen het gebruik van dergelijke TV's, dus zou ik er maar niet op rekenen dat ze Sony en/of de Sony klanten tegemoet gaan komen door een frequentie buiten gebruik te stellen omdat Sony TV's een bug bevatten waardoor ze niet op de 396 MHz af willen stemmen.
Dat zou ook een beetje teveel zijn om te verwachten van @Home... Wel heel erg raar dat Sony deze bug niet even kan (wil?) fixen (desnoods enkel in de nieuwe geproduceerde modellen), zeker aangezien dit probleem blijkbaar al een hele tijd bekend is... of is het niet zo simpel?

Misschien een newbie vraag, maar met een externe tuner heb je toch ook een aparte AB nodig, of kan dat met de 32D3000 allemaal via de TV zelf (met originele AB dus)?

[ Voor 11% gewijzigd door MRoyal op 26-04-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
MRoyal schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:48:
Dat zou ook een beetje teveel zijn om te verwachten van @Home... Wel heel erg raar dat Sony deze bug niet even kan (wil?) fixen (desnoods enkel in de nieuwe geproduceerde modellen), zeker aangezien dit probleem blijkbaar al een hele tijd bekend is... of is het niet zo simpel?
Het fixen lijkt mij eenvoudig, dat het niet gebeurd geeft wel aan dat Sony het niet wil fixen vermoedelijk omdat ze dan het probleem erkennen en een probleem hebben om die fix op de uitgeleverde toestellen te krijgen. De firmware in de Sony TV's leest dezelfde tabellen in het digitale signaal als de software die gebruikt is om de overzichten te produceren die bijvoorbeeld op de digitale kabel televisie website worden gepubliceerd. In die tabel staat dat er een Transport Stream is op 396 MHz, dus moet de Sony TV de tuner een instruktie geven om exact op de 396 MHz frequentie af te stemmen. Kennelijk gebeurt dat niet en houdt Sony er een wat alternatieve afstem procedure op na.

Misschien dat hun afstem procedure alleen uitgaat van de min of meer voorgedefinieerde kanaal nummers die veel voor de analoge TV kanalen worden gebruikt op de kabel. Het is namelijk opvallend hoe snel de Sony TV's klaar zijn met een full scan van de volledige frequentie band van zo'n 40 tot 860 MHz als ik dat vergelijk met andere TV's met ingebouwde DVB-C tuner die wel echt alle frequenties scannen. En die andere TV's weten dan wel alle digitale TV kanalen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Leven deze problemen enkel met de producten in de topic titel? Ik heb zelf een 40V3000 en Multikabel en krijg nu dus lichte twijfels terwijl ik net mijn alphacrypt voor 80EUR heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
nudie schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:37:
Leven deze problemen enkel met de producten in de topic titel? Ik heb zelf een 40V3000 en Multikabel en krijg nu dus lichte twijfels terwijl ik net mijn alphacrypt voor 80EUR heb gekocht.
Het afstemmingsprobleem op de 396 MHz geld voor alle Sony TV's die momenteel te koop zijn. Het probleem met de AlphaCrypt Classic CAM in principe alleen voor de modellen die ook direct HDTV digitale signalen kunnen weergeven. Voor zover mij bekend kan de V3000 serie dat niet, dus zal de AlphaCrypt in principe wel werken. 80 euro is overigens een lage prijs voor een AlphaCrypt Classic CAM, dus ik neem aan dat je een tweede handse hebt gekocht. Zo niet, dan nog maar even goed navragen of je niet het verkeerde type AlphaCrypt hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Bedankt voor je bezordheid :) Is inderdaad een 2e handse:
Alphacrypt CI Module v3.14 (volledige verzie! BY Mascom)

Deze module werkt icm de smartcard van uw kabelaanbieder.
Werkt perfect in ontvangers die een CI slot hebben. Zoals uw flatscreen met ingebouwde DVB-C tuner!. Voorzien van de laatste software versie V3.14

Werkt met de volgende kabelproviders

* Multikabel
* @Home
* Caiway RTV
* Casema
* Delta
* KabelNoord

De alphacrypt module decodeert de volgende encryties:

* CONAX
* Cryptoworks
* Irdeto I + II
* Nagravision "Aladdin" (BetaCrypt compatible)
* V code
Hopelijk gaat het allemaal goed want ik heb er tot dusver weinig pap van gegeten. Maar multikabel zit altijd wel goed (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Alphacrypt per post gekregen via Satshop.nl.... YES! eindelijk een werkend exemplaar (probleem 1 is dus verholpen). Alle zenders die ik wil zien, kan ik nu dus ontvangen via de interne HD tuner. En het was het waard! Wat een verschil met die }:O :X |:( samsung tuner! Het beeld is echt veel beter. Vooral Film1 HD is een feest om naar te kijken (zelfs als de film tegenvalt, blijf je kijken naar het mooie beeld...). Vooraf per e-mail contact gehad met Satshop en ze gaven aan dat je zonder problemen een niet werkende kaart terug kan sturen, dan krijg je een ander exemplaar of je geld retour. Nu maar hopen dat Athome de zenderindeling met rust laat.... Voor alle leden die nog problemen hebben: Hou vol en succes! (en probeer het eens via Satshop.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:08:
Vandaag een Alphacrypt per post gekregen via Satshop.nl.... YES! eindelijk een werkend exemplaar (probleem 1 is dus verholpen). Alle zenders die ik wil zien, kan ik nu dus ontvangen via de interne HD tuner. En het was het waard! Wat een verschil met die }:O :X |:( samsung tuner! Het beeld is echt veel beter. Vooral Film1 HD is een feest om naar te kijken (zelfs als de film tegenvalt, blijf je kijken naar het mooie beeld...). Vooraf per e-mail contact gehad met Satshop en ze gaven aan dat je zonder problemen een niet werkende kaart terug kan sturen, dan krijg je een ander exemplaar of je geld retour. Nu maar hopen dat Athome de zenderindeling met rust laat.... Voor alle leden die nog problemen hebben: Hou vol en succes! (en probeer het eens via Satshop.nl)
Gefeliciteerd!
Interessant om te lezen dat de Interne tuner zo'n veel beter beeld geeft dan de externe Samsung tuner. Ik wist wel dat dat in theorie zo was (immers geen analoge Scart meer nodig, en betere componenten), maar ik begrijp nu dat dat in de praktijk ook echt zichtbaar is.
Een vergelijkbare service kun je verwachten bij cardwriter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Wat een drama zeg, die CAM module vs Sony DVB-C toestellen.
Heb al vanaf oktober een X3500 met CAM 3.11.

Tot aan 2 weken geleden geen problemen, via multikabel. Alles werkte.

Sinds enige tijd slecht tot geen signaal (alleen audio) op RTL 4, 5, SBS en AT5.

Voor de rest werkte eea nog prima. zag het niet zitten om via analoog naar bovenstaande kanalen te kijken, dus maar even een nieuwe search op alle zenders. Komt ie niet verder dan 198 kanalen en dus geen RTL etc meer, behalve NED 1, 2 en 3, RTL 8, NET 5 en wat overige buitenlandse zenders. Alleen National Geo HD, geen Discovery..

Iemand enig idee wat de status richting Sony is? Dit kan toch niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, bleek dat mijn router te dicht op de kabelaansluiting stond en op bepaalde frequenties stoorde. Uitzetten en opnieuw scannen en je router op een plek zetten waar die niet meer stoort...
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:10:
Hallo,

Wat een drama zeg, die CAM module vs Sony DVB-C toestellen.
Heb al vanaf oktober een X3500 met CAM 3.11.

Tot aan 2 weken geleden geen problemen, via multikabel. Alles werkte.

Sinds enige tijd slecht tot geen signaal (alleen audio) op RTL 4, 5, SBS en AT5.

Voor de rest werkte eea nog prima. zag het niet zitten om via analoog naar bovenstaande kanalen te kijken, dus maar even een nieuwe search op alle zenders. Komt ie niet verder dan 198 kanalen en dus geen RTL etc meer, behalve NED 1, 2 en 3, RTL 8, NET 5 en wat overige buitenlandse zenders. Alleen National Geo HD, geen Discovery..

Iemand enig idee wat de status richting Sony is? Dit kan toch niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 18:51
Ik heb enkele dagen geleden de sony bravia 46x3500 gekocht. Kan ik met zo'n alphacrypt kaart met de nieuwste firmware ook probelemen verwachten? TV aanbieder is @home (midden-limburg). Waar kan ik zo'n kaartje het goedkoopst krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door ToWi1989 op 09-05-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TomWinkelmolen schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:39:
Ik heb enkele dagen geleden de sony bravia 46x3500 gekocht. Kan ik met zo'n alphacrypt kaart met de nieuwste firmware ook probelemen verwachten? TV aanbieder is @home (midden-limburg).
Wat denk je nu zelf na het lezen van dit topic?

[ Voor 6% gewijzigd door ArChie op 09-05-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
ArChie schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:56:
[...]

Wat denk je nu zelf na het lezen van dit topic?
Tja... ik lees vanalles van mensen die geen problemen hebben en anderen weer wel. Ik vroeg me alleen af of er anderen zijn die ervaring hebben met alfacrypt icm dit toestel en of de problemen inmiddels nog bestaan met de nieuwste firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TomWinkelmolen schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:16:
Tja... ik lees vanalles van mensen die geen problemen hebben en anderen weer wel. Ik vroeg me alleen af of er anderen zijn die ervaring hebben met alfacrypt icm dit toestel en of de problemen inmiddels nog bestaan met de nieuwste firmware...
Je vroeg of je problemen kon verwachten. Het antwoord op die vraag is ja gezien de twee problemen waaraan dit topic gewijd is. Verder is er in dit topic voldoende informatie te vinden over de condities die voor beide problemen gelden waarbij je mogelijk geen last kan hebben van één of beide problemen. Ook het effect van nieuwe firmware versies van de AlphaCrypt firmware is daarbij besproken. Al je vragen zijn dus al meerdere keren uitgebreid beantwoord en er zijn nog steeds geen meldingen van de kant van Sony dat die de problemen nu eindelijk in firmware van hun TV hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
dan wordt het gewoon een kwestie van uitproberen ben ik bang... Zal wel posten of t is gelukt of niet (over een aantal weken vanwege leveringsproblemen van tv 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Als ik het goed begrijp, heb je met een (niet HD) DVB-C Bravia tuner alleen probleem 2. Waarmee zenders van de 396mhz frequentie/transport stream niet ontvangen kunnen worden.

Bij Casema gaat het dan alleen om een aantal digitale radiozenders (vind ik geen probleem) en een aantal Turkse TV zenders. http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml

Wat is dan nog het probleem? Dat als deze indeling verandert, dat er dan andere zenders missen?

Ik vind het niet zo'n probleem als deze zenders missen. Wijzigt deze indeling vaak? anders ga ik binnenkort kopen denk ik, al is het wel zomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
buddow schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:14:
Als ik het goed begrijp, heb je met een (niet HD) DVB-C Bravia tuner alleen probleem 2. Waarmee zenders van de 396mhz frequentie/transport stream niet ontvangen kunnen worden.
Klopt.
Bij Casema gaat het dan alleen om een aantal digitale radiozenders (vind ik geen probleem) en een aantal Turkse TV zenders. http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml
Klopt.
Wat is dan nog het probleem? Dat als deze indeling verandert, dat er dan andere zenders missen?

Ik vind het niet zo'n probleem als deze zenders missen. Wijzigt deze indeling vaak? anders ga ik binnenkort kopen denk ik, al is het wel zomer ;)
De verdeling van kanalen over de Transport Streams wil nog wel eens gewijzigd worden. Als je pech hebt dat zit er bij de volgende verdeling dus wel een paar veel door jou bekeken kanalen in de Transport Stream op die 396 MHz frequentie. Bij @Home zijn het wel wat meer populaire kanalen op die frequentie. Dat is dus een risico dat je zal moeten afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ok, dus het risico loop je met name over de toekomst, omdat het op dit moment op alle voor mij relevante zenders werkt.

Als een paar zenders niet werken, dan kan je toch gewoon via de analoge tuner die zenders alsnog bekijken (één druk op de knop overschakelen op analog, verder niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
buddow schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:39:
Als een paar zenders niet werken, dan kan je toch gewoon via de analoge tuner die zenders alsnog bekijken (één druk op de knop overschakelen op analog, verder niet?)
Dat overschakelen naar de analoge versie gaat natuurlijk alleen maar bij de digitale kanalen die het kabelbedrijf ook analoog doorgeeft en dat worden er langzaam aan steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ok, maar het gaat mij voorlopig alleen om de kanalen die ook in het standaardpakket zitten. Een eenmalige investering in de Alphacrypt dus voor betere kwaliteit en functionaliteit (die tv-gids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
ik vraag me echt af waarom het voor sony zo'n moeite is om een nieuwe firmware uit te brengen waardoor er wel afgestemd kan worden op die 396 MHz. Probleem opgelost, tevreden klanten :) Ik ben benieuwd of mijn bravia het gaat trekken (k heb @home dus zal anders een aantal zenders verliezen die ik wel graag wil hebben!) Bij de MM hebben ze me gezegd dat wanneer het niet werkt, ik de alphacrypt kaart gewoon terug kan brengen (mits onbeschadigd en blabla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TomWinkelmolen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:52:
ik vraag me echt af waarom het voor sony zo'n moeite is om een nieuwe firmware uit te brengen waardoor er wel afgestemd kan worden op die 396 MHz.
Ik vermoed dat een gebrek aan kennis bij Sony Nederland het voornaamste probleem is. Het zal mij dus niets verbazen als de nieuwe series die nu uitkomen weer exact dezelfde problemen hebben als de eerste series met DVB-C tuner. Dan kan je alleen maar concluderen dat Sony Nederland dus niet in staat is om de problemen te begrijpen en ook nog eens een keer duidelijk uit te leggen aan Sony Japan zodat die hier rekening mee kunnen houden of aan kunnen werken bij firmware updates en nieuwe TV series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buddow schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:14:
Sinds eind maart zit bij Casema ook Turner Classic Movies (TCM) in de TS op 396 MHz.

Ik ben het met je eens dat probleem 2 in ieder geval bij Casema op dit moment geen reden is om van de aanschaf van de Alphacrypt Classic CAM af te zien. Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven werkt het bij mij al sinds september 2007 naar genoegen, al vind ik dat Sony dit merkwaardige probleem wèl behoort op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:07:
Ik ben het met je eens dat probleem 2 in ieder geval bij Casema op dit moment geen reden is om van de aanschaf van de Alphacrypt Classic CAM af te zien. Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven werkt het bij mij al sinds september 2007 naar genoegen, al vind ik dat Sony dit merkwaardige probleem wèl behoort op te lossen.
Dat moet iedereen inderdaad voor zichzelf afwegen zolang tenminste de (mogelijke) beperkingen/problemen maar goed duidelijk zijn. Je ziet vaak van die opmerkingen in de trant van "Ach die zenders kijk ik toch niet" waarbij ik me dan direct afvraag of de persoon die die opmerking maakt zich ook realiseert dat de verdeling van kanalen over de Tranport Streams geen statisch geheel is.

Persoonlijk vind ik wel dat Sony het voor wat betreft de support het volledig laat afweten. Als je dan naar de andere TV fabrikanten kijkt die TV's met DVB-C in hun aanbod hebben zoals Loewe, Sharp, Metz en TechniSat dan zie dat die fabrikanten wel regelmatig met nieuwe firmware versies uitkomen om problemen op te lossen en/of onderdelen te verbeteren. Bij Sony kan je dit soort zaken niet eens aanmelden, laat staan dat ze ook actief bezig zijn met verbeteringen. Ik zou graag zien dat de programma informatie balk naar beneden verhuist, EPG pagina's niet meer worden afgekapt, bij het expliciet oproepen van EPG informatie altijd de de uitgebreide variant wordt getoond ongeacht de ingestelde vaandel modus (slechte vertaling overigens) en zo zijn er nog wel een aantal punten te verzinnen die verbeterd kunnen worden naast het oplossen van bugs.

Het totaal ontbreken van ondersteuning door Sony Nederland is voor mij in ieder geval de reden om zelf geen Sony aan te schaffen, want ook nadat een serie vervangen wordt door een nieuwe serie zal de digitale TV firmware support/verbetering van de "oude" series gewoon door moeten blijven gaan en dat doet Sony Nederland nu al niet eens nu die "oude" series nog gewoon verkrijgbaar zijn. Helaas is het mij wel duidelijk geworden dat Sony Nederland niet veel meer is dan een dozen schuif en een verantwoordelijkheid afschuif organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archie zoals altijd ben ik ben het weer helemaal met je eens.

BTW waar is scallie nou???
ArChie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:10:
[...]

Dat moet iedereen inderdaad voor zichzelf afwegen zolang tenminste de (mogelijke) beperkingen/problemen maar goed duidelijk zijn. Je ziet vaak van die opmerkingen in de trant van "Ach die zenders kijk ik toch niet" waarbij ik me dan direct afvraag of de persoon die die opmerking maakt zich ook realiseert dat de verdeling van kanalen over de Tranport Streams geen statisch geheel is.

Persoonlijk vind ik wel dat Sony het voor wat betreft de support het volledig laat afweten. Als je dan naar de andere TV fabrikanten kijkt die TV's met DVB-C in hun aanbod hebben zoals Loewe, Sharp, Metz en TechniSat dan zie dat die fabrikanten wel regelmatig met nieuwe firmware versies uitkomen om problemen op te lossen en/of onderdelen te verbeteren. Bij Sony kan je dit soort zaken niet eens aanmelden, laat staan dat ze ook actief bezig zijn met verbeteringen. Ik zou graag zien dat de programma informatie balk naar beneden verhuist, EPG pagina's niet meer worden afgekapt, bij het expliciet oproepen van EPG informatie altijd de de uitgebreide variant wordt getoond ongeacht de ingestelde vaandel modus (slechte vertaling overigens) en zo zijn er nog wel een aantal punten te verzinnen die verbeterd kunnen worden naast het oplossen van bugs.

Het totaal ontbreken van ondersteuning door Sony Nederland is voor mij in ieder geval de reden om zelf geen Sony aan te schaffen, want ook nadat een serie vervangen wordt door een nieuwe serie zal de digitale TV firmware support/verbetering van de "oude" series gewoon door moeten blijven gaan en dat doet Sony Nederland nu al niet eens nu die "oude" series nog gewoon verkrijgbaar zijn. Helaas is het mij wel duidelijk geworden dat Sony Nederland niet veel meer is dan een dozen schuif en een verantwoordelijkheid afschuif organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand dit al geprobeerd ??

In het Sony Bravia deel 5 topic wordt beschreven hoe de firmware ge-update kan worden middels een Sony Memory Stick (niet te verwarren met een USB stick, het lijkt meer op een SD kaartje). Deze Memory Stick kan je in de service poort (deze zit naast de CI slot, zie foto op http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/Design.php ) van de TV prikken om de firmware in de TV te laden.

--------------------------------------------------------------------------------
In file 07TV085R2 dat te downloaden is via http://www.avforums.com/f...php?t=602863&page=405 staat dat Sony een Technical Bulletin 07TV101 heeft uitgebracht over de DVB-C problemen. Het zou leuk zijn om dit Technical Bulletin te kunnen inzien... Als ik het goed lees dan hebben ze ook een software package uitgebracht die de "DVB-C problems" oplost.

Edit: ik zie dat die 07TV101 ook via zelfde post in avforums te downloaden is en op het oog weinig spannends bevat.

Zag net toevallig ook iets op een engelse site over het updaten
http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=588264

Hun zeggen dat je hem op bbc moet zetten en dat hij dan geupdate wordt.
Maar dit zal in nederland (@home) wel weer niet werken.

Is er eigenlijk al iets duidelijk wat ze bij Ziggo aan tv updates gaan doen ?
Of ook net als bij @home HELEMAAL NIETS !! :?

Zal het zelf anders ook maar eens gaan proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is er ook een nieuwe filmware uit !

Te downloaden op :

http://www.box.net/shared/hhcr59z4wo#1:14829776

Staat ook een handleiding bij op :

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=6932691

Hoe te updaten .

Hopelijk kan iemand dit eens bekijken (of doen) :P

Greetz from pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er rekening mee dat je met het op eigen houtje updaten van de firmware je je rechten op garantie kan verspelen. Mocht er iets mis gaan dan kan je dus een serieus probleem hebben!

Die firmware update uit het AV-forum die was bedoeld voor het oplossen van een probleem met een ventilator die veel lawaai maakte, het was geen oplossing voor de in dit topic beschreven problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

TomWinkelmolen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:52:
ik vraag me echt af waarom het voor sony zo'n moeite is om een nieuwe firmware uit te brengen waardoor er wel afgestemd kan worden op die 396 MHz. Probleem opgelost, tevreden klanten :) Ik ben benieuwd of mijn bravia het gaat trekken (k heb @home dus zal anders een aantal zenders verliezen die ik wel graag wil hebben!) Bij de MM hebben ze me gezegd dat wanneer het niet werkt, ik de alphacrypt kaart gewoon terug kan brengen (mits onbeschadigd en blabla).
He Tom ik heb hetzelfde gedaan, mediamarkt Roermond verkoop ze voor 129 euri.. maar niemand kan mij vertellen welke softwareversie erop zit, en hoe het werkt.. ( ze verkopen het wel ) Het enige wat de verkoper mij vertelde is gewoon kopen werkt het niet breng maar weer terug.. Niet erg slim.. Ik heb hetzelfde al gedaan met een datakabel van nokia, die had ik niet.. even kopen firmware updaten van de telefoon, daarna weer terug brengen zeggen dat het niet werkt en ik krijg mijn geld weer terug..

Dit weekend ga ik het kaartje even halen, dan zien we wel of het werkt op een KDL40V3000..

[ Voor 4% gewijzigd door Frank1973 op 16-05-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ja klopt. Heb ze daar ook zien liggen (TV bij Tummers gekocht ;) ) Ik denk dat ik het maar gewoon uit ga proberen! Mocht het niet werken, dan is het jammer... ohwja... die firmware op je alphacrypt kun je toch gewoon updaten via een laptop? Kan iemand mij iets vertellen over de aansluiting die je hiervoor nodig hebt? (heb een hp pavilion tot mijn beschikking, maar weet niet of deze over de juiste aansluiting beschikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomWinkelmolen schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:23:
Die firmware op je alphacrypt kun je toch gewoon updaten via een laptop? Kan iemand mij iets vertellen over de aansluiting die je hiervoor nodig hebt? (heb een hp pavilion tot mijn beschikking, maar weet niet of deze over de juiste aansluiting beschikt)
Een PCMCIA slot, zie Wikipedia: PC Card en verder natuurlijk http://www.alphacrypt.de .
In modernere laptops zit een ExpressCard slot ipv een PCMCIA slot.
De praktijk wijst uit dat het nogal lastig is om drivers van het update programma aan de praat te krijgen omdat niet alle PCMCIA sloten compatible zijn. Een kwestie van proberen dus. Bij mij is het in ieder geval nooit gelukt. Ik heb de firmware uiteindelijk door de winkel waar ik de Alphacrypt had gekocht laten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Een PCMCIA slot, zie Wikipedia: PC Card en verder natuurlijk http://www.alphacrypt.de .
In modernere laptops zit een ExpressCard slot ipv een PCMCIA slot.
De praktijk wijst uit dat het nogal lastig is om drivers van het update programma aan de praat te krijgen omdat niet alle PCMCIA sloten compatible zijn. Een kwestie van proberen dus. Bij mij is het in ieder geval nooit gelukt. Ik heb de firmware uiteindelijk door de winkel waar ik de Alphacrypt had gekocht laten updaten.
Je moet de pcmcia drivers van je laptop downgraden naar de drivers die op de alphacrypt-site staan...
Dan zoveel mogelijk systeemapparaten uitschakelen in het bios, en dan zou het moeten lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:24:
Je moet de pcmcia drivers van je laptop downgraden naar de drivers die op de alphacrypt-site staan...
Dan zoveel mogelijk systeemapparaten uitschakelen in het bios, en dan zou het moeten lukken...
Inderdaad, dan zou het moeten lukken. Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:06:
Houd er rekening mee dat je met het op eigen houtje updaten van de firmware je je rechten op garantie kan verspelen. Mocht er iets mis gaan dan kan je dus een serieus probleem hebben!

Die firmware update uit het AV-forum die was bedoeld voor het oplossen van een probleem met een ventilator die veel lawaai maakte, het was geen oplossing voor de in dit topic beschreven problemen.
Nou , kan me vergissen maar staat toch echt bij dat deze voor de W serie is want volgens mij heeft de W serie geen ventilator.

Greetz pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:14:
Nou , kan me vergissen maar staat toch echt bij dat deze voor de W serie is want volgens mij heeft de W serie geen ventilator.

Greetz pascal
Ik dacht dat je doelde op een eerdere firmware update uit het AV forum (http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=602863), die het fan noise problem voor de X3000/X3500 oploste.

De update voor de W series waar jij op doelt lijkt bedoelt te zijn voor "Noisy green or purple shadows that may become visible with very dark or grey tones". Het heeft dus ook niet met de in dit topic beschreven DVB-C tuner problemen te maken...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 09:55 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste