Hallo, ik heb gister mijn Xeon X3350 (ik weet dat dit het c2q en niet xeon topic is) binnen gekregen.
En het werkt goed opzich, maar als er niets mis zou zijn zou ik hier niet hoeven reageren. Het probleem wat ik heb betrekt zich tot de temperaturen. Zowel core temperaturen, als de temp van de CPU.
Mijn temperaturen zijn namelijk te laag.. hoe weet ik dat? het is nu 26 graden op mijn kamer en mijn cpu is volgens mijn bios 10 graden..
Hier even een kleine opsomming van mijn HW
CPU: Xeon 3350 @ 3.2Ghz (FSB 400)
koeler: zalman CNPS9700 NT
Mobo: Asus Maximus Formula SE
Bios: 1201 (omdat deze pas de cpu ondersteund)
Hier een kleine opsomming van wat ik heb gedaan al.
Ten 1e op het asus forum gezocht. Hier zijn alleen maar verhalen te vinden met mensen die een te hoge temp hebben
Dit en het vorige topic door gespit. Hier heb ik over de verschillende programma's gelezen en de verschillen die zij geven.
Deze ben ik gaan proberen, en met de volgende programma's krijg ik de volgende waardes.
Programma: temp.core1/tempcore2/tempcore3/tempcore4
Coretemp: 32/33/35/34 (deze geloof ik zelf het meest maar geeft geen cpu temp.)
Everest: 34/35/39/38 De cpu temp is 8 graden.
Realtemp: 24/25/27/27 (dit lijkt me niet waarschijnlijk)
Nou zou ik sowieso natuurlijk wel willen weten welke temperaturen kloppen.
Maar het grootste probleem vind ik toch, dat Qfan de temp van het bios volgensmij gebruikt om de ventilator te regelen. En deze dus alleen maar IDLE zal blijven draaien. Waardoor ik niet echt durf te overclocken. Mocht iemand iets weten, of nog vragen hebben hoor ik het graag.
Zelf zal ik ook voor n oplossing zoeken, mocht ik die vinden zal ik het hier posten voor als iemand anders een soortgelijk probleem heeft.