[OC] Core 2 Quad OC/ info Topic [Deeltje 2]

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 88.299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
UgotHeinzzd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:18:
Even een hele andere vraag. Ik heb net zitten zoeken naar wat de idle en stressed temps horen te zijn van een Q9450. Ik zat hier te kijken en schrok eerlijk gezegd, max 71.4°C, zijn dit nou ook core temps of is het een cpu temp temp? Ik hoop cpu temps.

Hieronder zie je mijn core temps 10min na koud start:
[afbeelding]
Je kunt beter RealTemp gebruiken..

Waarom?: Real Temp - Documentation

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Maar het is nog beter om gewoon 25 graden van de Tjunction max af te blijven. Aangezien geen 1 programma de werkelijke maximale temperatuur weet. ;) En daarom zegt elk programma wat anders.
Maar als je de temp aanhoud van hoever die nog weg zit van Tjunction max zeggen alle programma's als het goed is hetzelfde. Dus als je daar 25 graden vandaan blijft zit je veilig. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Btw.. koelpasta? ik heb gewoon uit de doos de procc gemonteerd en ik las dat intel een thermal pad heeft ofzo, maar is koelpasta echt aan te raden? ( zeker als ik dalijk verder ga met mn q6700.. die nu op 3.2 draait ) geen idee of die thermal pad er nu op zit :D

[ Voor 49% gewijzigd door iNFiNiTY- op 22-07-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
iNFiNiTY iNc schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:03:
Btw.. koelpasta? ik heb gewoon uit de doos de procc gemonteerd en ik las dat intel een thermal pad heeft ofzo, maar is koelpasta echt aan te raden? ( zeker als ik dalijk verder ga met mn q6700.. die nu op 3.2 draait ) geen idee of die thermal pad er nu op zit :D
Er zit standaard al wat op de boxed koeler van de CPU. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ah ok :p mja, hij loopt met stock koeler vrij netjes, ik ga toch een andere koeler nemen als ik em verder ga pompen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
Hallo, ik heb gister mijn Xeon X3350 (ik weet dat dit het c2q en niet xeon topic is) binnen gekregen.

En het werkt goed opzich, maar als er niets mis zou zijn zou ik hier niet hoeven reageren. Het probleem wat ik heb betrekt zich tot de temperaturen. Zowel core temperaturen, als de temp van de CPU.
Mijn temperaturen zijn namelijk te laag.. hoe weet ik dat? het is nu 26 graden op mijn kamer en mijn cpu is volgens mijn bios 10 graden..

Hier even een kleine opsomming van mijn HW
CPU: Xeon 3350 @ 3.2Ghz (FSB 400)
koeler: zalman CNPS9700 NT
Mobo: Asus Maximus Formula SE
Bios: 1201 (omdat deze pas de cpu ondersteund)

Hier een kleine opsomming van wat ik heb gedaan al.
Ten 1e op het asus forum gezocht. Hier zijn alleen maar verhalen te vinden met mensen die een te hoge temp hebben >:)
Dit en het vorige topic door gespit. Hier heb ik over de verschillende programma's gelezen en de verschillen die zij geven.
Deze ben ik gaan proberen, en met de volgende programma's krijg ik de volgende waardes.
Programma: temp.core1/tempcore2/tempcore3/tempcore4
Coretemp: 32/33/35/34 (deze geloof ik zelf het meest maar geeft geen cpu temp.)
Everest: 34/35/39/38 De cpu temp is 8 graden.
Realtemp: 24/25/27/27 (dit lijkt me niet waarschijnlijk)

Nou zou ik sowieso natuurlijk wel willen weten welke temperaturen kloppen.
Maar het grootste probleem vind ik toch, dat Qfan de temp van het bios volgensmij gebruikt om de ventilator te regelen. En deze dus alleen maar IDLE zal blijven draaien. Waardoor ik niet echt durf te overclocken. Mocht iemand iets weten, of nog vragen hebben hoor ik het graag.
Zelf zal ik ook voor n oplossing zoeken, mocht ik die vinden zal ik het hier posten voor als iemand anders een soortgelijk probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
cctl01 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:42:
Hallo, ik heb gister mijn Xeon X3350 (ik weet dat dit het c2q en niet xeon topic is) binnen gekregen.

En het werkt goed opzich, maar als er niets mis zou zijn zou ik hier niet hoeven reageren. Het probleem wat ik heb betrekt zich tot de temperaturen. Zowel core temperaturen, als de temp van de CPU.
Mijn temperaturen zijn namelijk te laag.. hoe weet ik dat? het is nu 26 graden op mijn kamer en mijn cpu is volgens mijn bios 10 graden..
Bios al eens geupdate, ligt waarschijnlijk aan het bios/moederbord.
Hier even een kleine opsomming van mijn HW
CPU: Xeon 3350 @ 3.2Ghz (FSB 400)
koeler: zalman CNPS9700 NT
Mobo: Asus Maximus Formula SE
Bios: 1201 (omdat deze pas de cpu ondersteund)

Hier een kleine opsomming van wat ik heb gedaan al.
Ten 1e op het asus forum gezocht. Hier zijn alleen maar verhalen te vinden met mensen die een te hoge temp hebben >:)
Dit en het vorige topic door gespit. Hier heb ik over de verschillende programma's gelezen en de verschillen die zij geven.
Deze ben ik gaan proberen, en met de volgende programma's krijg ik de volgende waardes.
Programma: temp.core1/tempcore2/tempcore3/tempcore4
Coretemp: 32/33/35/34 (deze geloof ik zelf het meest maar geeft geen cpu temp.)
Everest: 34/35/39/38 De cpu temp is 8 graden.
Realtemp: 24/25/27/27 (dit lijkt me niet waarschijnlijk)

Nou zou ik sowieso natuurlijk wel willen weten welke temperaturen kloppen.
Maar het grootste probleem vind ik toch, dat Qfan de temp van het bios volgensmij gebruikt om de ventilator te regelen. En deze dus alleen maar IDLE zal blijven draaien. Waardoor ik niet echt durf te overclocken. Mocht iemand iets weten, of nog vragen hebben hoor ik het graag.
Zelf zal ik ook voor n oplossing zoeken, mocht ik die vinden zal ik het hier posten voor als iemand anders een soortgelijk probleem heeft.
Geen 1 programma weet de core temperatuur goed te weergeven, dit omdat dit wordt berekend aan de hand van de Tjunction max alleen deze is niet vrijgegeven door Intel. Dus eigelijk zeggen alle progjes maar wat. ;) Het is gewoon het makkelijkst om zo'n 25 graden van de Tjunction max af te blijven want dan zit je veilig. En als je alle programma's zo instelt dat die de temp weergeeft die maximaal is toegestaan en daar dus 25 graden van af blijft dan moet het goed zijn. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Nu ben ik aan het stress testen van de Q9450@3600Mhz(VID 1.2250 - bios 1.2275) en schrok van de temparaturen.
Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/5521/tempsbz4.jpg
Tot heden is deze Q9450 stabiel en wordt gekoeld door een Scythe Mine.
De bevestiging(pushpins) van deze koeler zijn nagelopen en zitten goed.
Verder maakt het niet uit of ik extra druk op de koeler zet. De temparatuur blijft het zelfde.
Heeft iemand anders nog ideeen waar dit aan kan liggen?

- Is deze koeler goed genoeg om de CPU redelijk te koelen?
- Probleem met IHS
- Verkeerde uitlezing door programma's

edit, ik heb idd wel een te beetje hoge Vcore gebruikt.
Toch vind ik het vreemd dat ik een verschil heb van 21C tussen de verschillende cores.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Greater op 01-08-2008 23:40 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
The_Greater schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:10:
Nu ben ik aan het stress testen van de Q9450@3600Mhz(VID 1.2250 - bios 1.2275) en schrok van de temparaturen.
[afbeelding]
Tot heden is deze Q9450 stabiel en wordt gekoeld door een Scythe Mine.
De bevestiging(pushpins) van deze koeler zijn nagelopen en zitten goed.
Verder maakt het niet uit of ik extra druk op de koeler zet. De temparatuur blijft het zelfde.
Heeft iemand anders nog ideeen waar dit aan kan liggen?

- Is deze koeler goed genoeg om de CPU redelijk te koelen?
- Probleem met IHS
- Verkeerde uitlezing door programma's

edit, ik heb idd wel een te beetje hoge Vcore gebruikt.
Toch vind ik het vreemd dat ik een verschil heb van 21C tussen de verschillende cores.
quads mogen niet boven de 71c komen officieel. Weet niet precies hoe die koeler presteert maar weet wel dat het niet de beste is. Beste is TR 120 extreme ( link ). Zou even checken of de base vlak is en hij goed contact maakt met de cpu. De scythe ninja die beter is dan de mine is al ong 10c warmer dan de thermalrights dus denk dat er nog heel wat af te halen is met een ultra120extreme of een IFX-14 ( mits 2 fans worden gebruikt ) en 30c verschil tussen de cores is erg veel. Zou ook even checken met coretemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
PainkillA schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:01:
[...]

quads mogen niet boven de 71c komen officieel. Weet niet precies hoe die koeler presteert maar weet wel dat het niet de beste is. Beste is TR 120 extreme ( link ). Zou even checken of de base vlak is en hij goed contact maakt met de cpu. De scythe ninja die beter is dan de mine is al ong 10c warmer dan de thermalrights dus denk dat er nog heel wat af te halen is met een ultra120extreme of een IFX-14 ( mits 2 fans worden gebruikt ) en 30c verschil tussen de cores is erg veel. Zou ook even checken met coretemp.
Ik zal het moederbord (P5E WS Pro) uitbouwen en kijken hoe met het contact staat.
Verder geeft Mine bijna zelfde prestaties als de Zalman 9500/9700.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QX3210 3,1 ghz is de max p35 msi neo2 , hoger krijg ik um niet de temp is ook niet super , maar wel met stock koeler 58 idle 73 stress 1.296 voltage , hoger is bleu screen , voltage verder verhogen help niet zal wel de max zijn , maar of het geheugen is of de cpu weet ik niet , mb kan meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Door het uitbouwen van het hele moederbord heb ik kunnen zien dat de Scythe Mine niet helemaal goed zat. De koeler zat stevig vast, maar leunde blijkbaar net op een randje van een aantal componenten.
Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/5448/scytheminevd2.png
Het rode wat omcirceld is zat te leunen op een aantal componenten.

Onder het mom van : "Met een hamer past alles", heb ik het openstaande randje terug geslagen met een hamer en de CPU heeft een dun laagje Artic Silver 3 gekregen.
Het resultaat onder stress :
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2215/realtempmd2.png

Toch nog 9 graden verschil tussen cores, maar het is al een heel stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Als ik ga stressen (Q6600 op 3,6GHz, Zalman 9700LED) dan zit er tussen de "koelste" en heetste core ook een graad of 8, dus da's niets om je zorgen over te maken.

En zo zie je maar weer hoeveel die paar millimeter kan schelen. Heb zo'n zelfde probleem gehad met de boxed cooler waarvan ik 1 van de pinnetjes net niet hard genoeg had doorgedrukt, dat scheelde uiteindelijk ook ruim 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:08
The_Greater schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:13:

Onder het mom van : "Met een hamer past alles", heb ik het openstaande randje terug geslagen met een hamer en de CPU heeft een dun laagje Artic Silver 3 gekregen.
Geweldig! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 08:32
Hallo allemaal.

Op een of andere moment was ik aan het denken om mijn Q6600 te overclocken, ik las dat mensen zonder enkel problemen al 3.2Ghz haalde :o . Dus ging wat even snuffelen in everest wat voor temp. mijn processor had etc.

Toen kwam ik dit tegen, op hoeveel ghz hij daadwerkelijke draait, tot mijn verbazing stond hier gewoon 1600 :o en zo om de 6 sec even naar 2400 knippert en weer terug naar 1600. Heletijd, ook wanneer ik een spel aan heb staan :S Is dit normaal? en welke snelheid is het nou daadwerkelijk?
Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/my.php?image=cpujk6.jpg

Ook zou ik willen weten of het mogelijk is om mijn systeem te overclocken? Zonder zware koeling upgrade etc. ( 2.8 / 3.0 ghz is voor mij al héél veel ) . Informatie over mijn systeem: Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/my.php?image=cpuzin1.png
weet niet of het genoeg informatie is.

Was al vaker van plan om het te overclocken, maar nooit aan begonnen. Als het echt zo "Makkelijk" is , waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 1.6Ghz -> 2.4Ghz is gewoon EIST dat aanstaat ;).
Dus dat even afzetten in je bios. EIST is een energiesparende functie.
En zo te zien zitten je temps al ver in de 60. Veel zal je er dus niet kunnen uithalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:57:
Die 1.6Ghz -> 2.4Ghz is gewoon EIST dat aanstaat ;).
Dus dat even afzetten in je bios. EIST is een energiesparende functie.
En zo te zien zitten je temps al ver in de 60. Veel zal je er dus niet kunnen uithalen..
Waarom zou je EIST uitzetten ? :? Het is juist fijn dat het spul terugklokt en stroom bespaart. Dat kan ook aanblijven als je overklokt :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ben er inmiddels achter dat mijn nieuwe speeltje (Q6600 G0) met een VID van 1.2625v slechts 0.96/0.976v (1.025v BIOS) nodig heeft om op 2400MHz te blijven draaien. Temperaturen dan maximaal 49 graden onder belasting met een Thermalright SI-128 SE met fan op 720RPM.

Met 1.0125v ramt hij alle tests van Orthos er zo doorheen en gaat hij op standje BSOD. Later eens kijken hoe hard hij nu echt kan, maar leuk om te zien dat ik onder de magische 1v-grens kan gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Q6600 met een zelfde VID van 1.2625V en die doet 3.75GHz op 1.456V. Onderklokken was hij bijna vergelijkbaar met wat jij nu bereikt. Voor 3.6GHz was ongeveer 1.33V nodig dacht ik. 3.8GHz haalt hij ook benchmark stabiel, maar dan moet het voltage in een keer heel veel omhoog. Dit op lucht met een TRUE.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Jejking schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:05:
Ik ben er inmiddels achter dat mijn nieuwe speeltje (Q6600 G0) met een VID van 1.2625v slechts 0.96/0.976v (1.025v BIOS) nodig heeft om op 2400MHz te blijven draaien. Temperaturen dan maximaal 49 graden onder belasting met een Thermalright SI-128 SE met fan op 720RPM.

Met 1.0125v ramt hij alle tests van Orthos er zo doorheen en gaat hij op standje BSOD. Later eens kijken hoe hard hij nu echt kan, maar leuk om te zien dat ik onder de magische 1v-grens kan gaan zitten :)
Met wat voor bord doe jij dat? Mijn bord gaat maar tot 1.10 volt @ bios. Dat is in cpu-z 1.06 volt, hiermee kan ik stabiel tot 2600 komen. Ik vind het zelf erg jammer dat asus nooit echt goed is om te undervolten.

Mooie score btw d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q6600 @ 3.4 GHz - 40°C Idle - 60° Load - 1,25 v Vcore
Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/4585/occa0.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

R-O-Y schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:26:
[...]

Met wat voor bord doe jij dat? Mijn bord gaat maar tot 1.10 volt @ bios. Dat is in cpu-z 1.06 volt, hiermee kan ik stabiel tot 2600 komen. Ik vind het zelf erg jammer dat asus nooit echt goed is om te undervolten.
Ik zit hier op een Gigabyte GA-P35DS3 rev 1.0 met BIOS F6 geloof ik. Ik kan gewoon nog alle voltages selecteren van 0.6 tot 2.0v (better not take those values), alleen dan geeft hij bij in het BIOS bij Voltage wel *epic* FAIL aan. Ach, boeiend... zowel CPU-Z als SpeedFan lezen uit dat er 0.976v doorheen wordt gejaagd. Met lagere kloksnelheden zal het voltage nog wel wat omlaag kunnen maar dan kakt de snelheid ook in. Vanavond eens aan de OC beginnen :)

Update: ik moest omhoog naar 1.03125v om 0.976v doorlopend te garanderen, bij 1.0250 wilde hij nog wel eens terugvallen naar 0.96v. Met zware stress gedroeg hij zich dan als een verdoofd aardvarken, 0.976v is precies genoeg constante prik voor 2.4ghz (2.430 kan ook nog wel).
Mooie score btw d:)b
Thanks, keep you all posted. Nu lekker laten burnen met Rosetta@Home, ben terug in the game :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 09-08-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
*dubbel post, sorry*

[ Voor 98% gewijzigd door Hans1990 op 09-08-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Vanavond m'n eerste OC in jaren weer gedaan. Jaren terug had ik een AMD 2100+ op 2700+ snelheden gezet, maar die liep na een tijdje helemaal in de soep (proccesor was al brak). Anyway, vanavond m'n eerste try gedaan met m'n Q6600.

De aanzet was een vriend die vroeg welke batch ik had nadat ik vertelde dat m'n VID 1.2000V is. Blijkt het een L740A740 te zijn, en na wat onderzoek bleek die best goed te klokken. Dus ik ben meteen in de BIOS gedoken, FSB op 333MHz gezet (zit toch PC6400 geheugen in, dus zou tot 400MHz moeten kunnen), PCI-e bus op 100MHz gelocked en vCore nog niet eens aangeraakt. Koeler is overigens een standaard Q6600 koeler. Eerste resultaat:
*klik*

Ik heb nog geen langdurige stress test gedaan (van paar minuten, maar dan steeg de temperatuur al tegen de 70 graden volgens CoreTemp wat eigenlijk al teveel is. RealTemp sloeg toen tot ca. 64C uit), maar onstabiel voelt het systeem niet. Echter had ik dit bericht net ook al getypt, waarna opeens m'n USB toetsenbord + muis er mee ophielden. USB stick die in de PC zat brande nog gewoon alsof er niets aan de hand was. PC reset gegeven, en in de BIOS werkten ze wel gewoon. En zojuist kwam ik weer in Windows, en weer geen muis. Beetje raar, maar ik denk dat dat eerder te maken met het overlijden van m'n toetsenbord/muis ontvanger dan m'n moederbord mag ik hopen. Ik heb nu de ontvanger in andere USB poort, en alles werkt weer gewoon.

M'n specs overigens nog:
Intel Q6600 G0 , Batch L740A740 (VID: 1.2V)
2x setjes van 2x1024MB Kingston KVR800D2N5K2/2G, PC6400 dus met cas latency van 5.
Gigabyte P35-DS3R
MSI 8800GT-OC 512MB

Nu heb ik alleen een groter probleem. M'n geheugen zou in feite op 800MHz kunnen draaien, maar dan zou ik dus m'n FSB op 400MHz moeten zetten, met een multiplier van 9 levert dat 3,6GHz op. Ik vrees dat ik dan de Vcore moet verhogen. Nu draait m'n computer stressed al tegen de 70 graden aan (G0 revisie mag 67,2C worden). Denken jullie dat ik nog veel verder kan gaan zonder de Vcore te verhogen? Levert een hogere FSB in het algemeen ook meer warmte op, of blijft de CPU koel nagenoeg even koel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan de multiplier omlaag doen. 7*400=2800 en 8*400=3200 bijvoorbeeld. Bij gelijke Mhz zal het verbruik bij dezelfde vCore gelijk blijven ondanks een een andere bussnelheid. Maar ga nu niet over de 3GHz zonder je koeler te vervangen. Je zit nu echt tegen je max aan en eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat je kan werken met de stock koeler op max snelheid.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik heb mensen al gekkere dingen zien doen met enkel de boxed koeler. Superleuk zal je Q6600 het niet vinden (leuke batch en vid trouwens) maar je kan het altijd proberen. Toch zou ik even gaan snuffelen voor een Infinity oid, als je per se verder wilt :)

Edit: voorlopig 3.1GHz+ met 1.2v real load voltage. Dat wordt geen nieuw wereldrecord in ieder geval :/

[ Voor 17% gewijzigd door Jejking op 10-08-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Q9450 op 3.6GHz, snel getest onder lucht:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/Q9450op36GHzmet1152V.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door BvK P4 op 10-08-2008 15:09 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben redelijk nieuw hier,
en had ook nog eens een vraag :P
wat raden jullie mij aan, een Q6600 ? of een X3220
en wat is eigenlijk precies het verschil tussen die 2 ?
enigste wat ik zover weet over de Xeon serie's dat ze betrouwbaarder zijn maar voor de rest ?
en welke clockt het best over op lucht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

BvK P4 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:09:

[afbeelding]
Wat zit er onder die lucht ? Want mijn Q6600 op 3,6 blijft qua hoogste core al 8 graden koeler met veel meer spanning en een groter procedé met een Zalman 9700LED (na 2 uur en een kwartier stressen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Misschien heb jij wel een veel vlakkere heatspreader dan hij? Dat maakt een wereld van verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
De Q9450 is gekoeld door een Coolermaster TX2. Die blijft wat achter op de Zalman 9700 qua koelvermogen :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
KneoK schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:34:
[...]

Wat zit er onder die lucht ? Want mijn Q6600 op 3,6 blijft qua hoogste core al 8 graden koeler met veel meer spanning en een groter procedé met een Zalman 9700LED (na 2 uur en een kwartier stressen).
het heeft niks met de lucht te maken, maar met core temp..
core temp houdt een foute Tjmax aan voor de q9450, deze is namelijk 95 ipv. 105
voor het meten van de 45 nm quad cores moet je realtemp gebruiken, deze houdt wel de goede temps aan. dan zul je zien dat je temps 10 graden lager liggen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nedernakker schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:08:
[...]

het heeft niks met de lucht te maken, maar met core temp..
core temp houdt een foute Tjmax aan voor de q9450, deze is namelijk 95 ipv. 105
voor het meten van de 45 nm quad cores moet je realtemp gebruiken, deze houdt wel de goede temps aan. dan zul je zien dat je temps 10 graden lager liggen
Hoe weet jij dat de Tjunction max 95 graden is. ;)
Geen 1 weet dat en daarom laat elk programma ook wat anders zien. Als je gewoon 25 graden van de Tjunction max af blijft zal elk programma als het goed is wel hetzelfde laten zien. En zit je op een veilige temp voor 24/7. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
-The_Mask- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:28:
[...]

Hoe weet jij dat de Tjunction max 95 graden is. ;)
Geen 1 weet dat en daarom laat elk programma ook wat anders zien. Als je gewoon 25 graden van de Tjunction max af blijft zal elk programma als het goed is wel hetzelfde laten zien. En zit je op een veilige temp voor 24/7. :)
ik meen het ergens gelezen te hebben al weet ik niet meer precies waar, nu is het in principe wel een logische aanname (vind ik dan) aangezien:

mijn tcase temp in mijn bios +/- 30 graden aangeeft en mijn core's dus op 32-32-34-36 draaien, als daar dus 10 graden meer op zou zitten is dat imo niet echt logisch. aangezien mijn vorige bios een speciale tcase correctie toepaste ivm foutieve weergave icm 45nm cpu's (hij stond daarvoor dus 10 graden hoger)

het mij ook erg onwaarschijnlijk lijkt dat de q9*** serie met hun kleinere procede en lagere tdp warmer lopen dan de q6***

maar goed, dat is mijn aanname, wat jij zegt is idd 100% waar, de verschillen blijven hetzelfde en met 25 graden onder de Tj max zit je idd altijd goed

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
Vroeger toen de PIII nog hip was heb ik me hier wel eens aan gewaagd en toevallig zat ik vanavond wat met de BIOS-settings te spelen van mijn Gigabyte-boardje.

Nu zag ik dat mijn CPU QX9650 multiplier unlocked was, dus voor de gein dat ding eens naar 12x333 gezet en hij draait met een Vcore van 1,2750 nogsteeds vrolijk stabiel verder, op luchtkoeling.

Is dit uitzonderlijk, of heb ik gewoon eindelijk eens mazzel met een potente CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Toevallig zegt ie dan. Je koopt ook niet de CPU om vet over te klokken, is het? ;)

Wat is je voltage onder load? Lees eens uit met CPU-Z als je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
BvK P4 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:09:

[afbeelding]
De temps die je hier hebt laat mijn Q6600 B3 zien als ik deze oppomp naar 3,6 GHz @ 1,3325V. Wel onder een TRUE120 met een papst 1600 rpm (temp controlled door mobo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
Jejking schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:24:
Toevallig zegt ie dan. Je koopt ook niet de CPU om vet over te klokken, is het? ;)

Wat is je voltage onder load? Lees eens uit met CPU-Z als je wilt?
Nou eigenlijk niet, ik zat ff in de bios te spelen om wqat settings aan te passen voor de SATA poorten naar AHCI en ik dacht laat ik dat ding voor de gein eens OC-en. Normaal gesproken doet dit systeem als ontwikkelhok voor VMware dus stabiliteit heeft de voorkeur.

Ik zal vanavond nog wel even wat dingetjes bekijken en printscreenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Misschien (just a thought) is het een idee om, net als we destijds voor de E6600 CPU's hebben gedaan, ook voor de Q9x50 series een tabelletje te maken met wat men tot nu toe haalt met welke instellingen?

Want er zijn zat mensen die zich bijv afvragen of het kleine beetje extra geld een toegevoegde waarde heeft om ipv een Q9450 maar een Q9550 te kopen. Qua OC'en zal het volgens mij bijna niks uitmaken nl.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Q6600 (G0 revisie) met een scythe mugen koeler en arctic silver 5 pasta. Te samen op een Asus P5B bord met 2x 2GB Kingston PC6400 Cas5 (1.8v)

Hij loopt nu op 1.4V met 333 x 9 aan 3Ghz.
Toen ik hem op 350 wou laten lopen kreeg ik na het starten van orthos een bsod.
Voltage verhoogt naar 1.425
NB voltage naar 1.4 (is dit wel toegestaan zo hoog?)
Ram timings naar cas6

Maar nog steeds geef orthos er een bsod op.
Temps:
load: 62 - 60 - 54 - 52
idle: 39 - 39 - 34 - 32

Is het wel normaal voor een Q6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 18:05

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:29:
Heb een Q6600 (G0 revisie) met een scythe mugen koeler en arctic silver 5 pasta. Te samen op een Asus P5B bord met 2x 2GB Kingston PC6400 Cas5 (1.8v)

Hij loopt nu op 1.4V met 333 x 9 aan 3Ghz.
Toen ik hem op 350 wou laten lopen kreeg ik na het starten van orthos een bsod.
Voltage verhoogt naar 1.425
NB voltage naar 1.4 (is dit wel toegestaan zo hoog?)
Ram timings naar cas6

Maar nog steeds geef orthos er een bsod op.
Temps:
load: 62 - 60 - 54 - 52
idle: 39 - 39 - 34 - 32

Is het wel normaal voor een Q6600?
P5B borden hebben gewoon moeite met Quads op hoge FSB. Volgens mij is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hem na de 350x9 even op x8 gezet en dat deed ie wel perfect.

Dus zou het toch niet aan de te hoge fsb mogen liggen ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:35:
Had hem na de 350x9 even op x8 gezet en dat deed ie wel perfect.

Dus zou het toch niet aan de te hoge fsb mogen liggen ofwel?
Dan gewoon wat meer Vcore heh, dat al geprobeerd? Gooi er gewoon 1,5v op en kijk wat ie doet.. ( als je koeling aan kan) Werkt dan wel prima weet je waar het aan ligt, dan proberen goeie vcore te vinden.
Maar alsnog P5B en quads en hoge fsb gaat niet echt goed samen. Ik zou investeren in P35/P45/X38/X48 bordje nieuw bordje is tegenwoordig ook niet zo duur.

[ Voor 24% gewijzigd door Zenix op 20-08-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja het is juist een nieuw bord.
En had al op verscheidene fora (waaronder ook hier) gevraagd of dat goed was in combinatie met die quad en ze zeiden allen ja :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Je hebt recent een nieuw P5B bord gekocht?? Wie heeft je dat dan weer aangeraden? :/

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geen crossfire setup nodig.
En die P5B's deden ook wat het moest doen.
Maar nu blijkt dat ze dat niet doen.

*sighs*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:25:
Ik had geen crossfire setup nodig.
En die P5B's deden ook wat het moest doen.
Maar nu blijkt dat ze dat niet doen.

*sighs*
P5B is wel een goed overklok bord opzich, maar is wel erg verouderd. ;)
Heeft nog een P965 chipset.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, maar dat zou er toch niets aan mogen doen dat ik op 1.4V moet lopen voor de 3Ghz te halen?
Terwijl anderen dat op 1.2V halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:09:
Hmm, maar dat zou er toch niets aan mogen doen dat ik op 1.4V moet lopen voor de 3Ghz te halen?
Terwijl anderen dat op 1.2V halen.
Is dat het voltage in je bios of onder load?
Het kan namelijk zijn dat je mobo heel veel last heeft van Vdroop en Vdrop. Waardoor het voltage eigenlijk maar 1,3 Volt is. ;)
Meet dit dus eens met CPU-z. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU-Z geeft 1.352 aan (idle)
En als ik orthos aanzet zakt ie naar 1.312 :s

• R-O-Y

R-O-Y

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/8203/x32103800gb7.jpg

Gaat de goede kant op :) M'n nieuwe waterkoeling werkt goed, er kan weer een schepje bovenop. Jammer dat het spul er na anderhalf uur uit klapte. Ben nu op 1.40 volt aan het testen op 3840 mhz :)

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 18:22

Shoarma kip

IceDFire

Vraagje, ik heb een Q6600 (b3) in combinatie met een TRUE 120 (beide lapped). Voordat ik wou beginnen met overclocken wou ik eerst de temps in orde hebben. Tot vandaag ben ik altijd uitgegaan van de temps die gegeven werden door Coretemp en Everest, nou was ik vanmiddag een beetje aan het googelen en kwam ik terecht op het techPowerUp forum en zag deze posts:

http://forums.techpowerup....php?p=879511&postcount=9
http://forums.techpowerup...php?p=879933&postcount=18
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=65424 (het hele topic)

Deze posts brachten me toch aan het twijfelen, ik weet dat niemand de TJ Max kan weten, maar er zit toch een dik verschil tussen de programma's vanwege de verschillende TJunctions. De temps met Real Temp en een TJ Max van 85C zien er haast te goed uit om waar te zijn (ik doel nu vooral op stock/idle).

Maar goed, ik heb mijn cpu op 3,2GHz gekregen en ben begonnen met 1.4v (heb ook stock geprobeerd maar dat was geen succes :P)

Afbeeldingslocatie: http://shoarmakip.sohosted.com/computer/thumb/temps.jpg

Dit zijn de temps in 3 programma's na ongeveer 15 min prime, zoals je ziet eng hoog, heb hem toch maar weer rap op stock gezet :P

Ik weet dat er zat vragen over de temps en programma's zijn geweest, maar welke zouden jullie vertrouwen? Als ik onder de 65/70 graden kan blijven op 3GHz met stock voltage (deze loopt wel gewoon goed) ben ik ook tevreden. Maar welke temps komen het dichtst bij...

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Normaal zou ik zeggen CoreTemp. Maar dat is dus inderdaad wel eng hoog zeg, zit je koeler niet goed ofzo? :X

[ Voor 11% gewijzigd door Sp33dFr34k op 21-08-2008 20:39 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Sp33dFr34k schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:39:
Normaal zou ik zeggen CoreTemp. Maar dat is dus inderdaad wel eng hoog zeg, zit je koeler niet goed ofzo? :X
Mjah, koeler zit er zeker goed op, zodra ik het alles op stock gooi zitten alle temps rond de 40 graden idle en 60 graden stressed. Nou moet ik zeggen dat de temp in deze kamer vrij hoog aanvoelt :P

En Real Temp zit daar natuurlijk 10/15 graden onder (ik kan me haast niet voorstellen dat alle cores 25/35 graden zijn) het lijkt mij te mooi om waar te zijn.

Alhoewel ik moet zeggen dat het koelblok niet echt warm wordt met de idle temps, ik heb op het moment van die screenshot het koelblok even gechecked, en het voelde echt warm aan, net op het randje van te heet om aan te raken.

[ Voor 31% gewijzigd door Shoarma kip op 21-08-2008 20:47 ]

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

• R-O-Y

R-O-Y

Zolang het goed werkt zou ik me echt niet zo druk maken om temperaturen :) Als het stabiel is werkt het blijkbaar goed. TAT geeft bij mij 57 graden, maar als zou het stiekem toch 67 zijn maakt het nog niks uit. Het werkt perfect (nog niet helemaal :9 :+ ) en daar gaat het om.

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Nou moet ik zeggen dat ik nog niet heb geprobeerd hoe het met lager dan 1.4v gaat (mjah stock :P). Maar ik werd toch een beetje bang van de nummertjes 80 :P

• R-O-Y

R-O-Y

Zolang het niet vanzelf uitvalt gaat het prima toch. Heb vanmiddag m'n pc even aan laten staan. Heb nu 8 uurtjes orthos. Betere koeling werpt z'n vruchten af. Het doel is om 4Ghz te draaien, moet alleen nog even kijken of de cpu daar zin in heeft :+
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/2078/x32103840da3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Nice,

Ik kwam met mijn Q9450 max tot 3950, hoger wilde hij echt niet.

Was nu de beste Vcore aant het zoeken voor 3800 (kwam rond 1,232 @ load uit)
Alleen heeft die van mij nu de geest gegeven (althans 2 cores tenminste.) dus ik zou wel een beetje uitkijken met al te hoge voltages

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Ik heb een 65nm CPU, die kunnen wel wat meer hebben dan die 45nm modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:39:
Nice,

Ik kwam met mijn Q9450 max tot 3950, hoger wilde hij echt niet.

Was nu de beste Vcore aant het zoeken voor 3800 (kwam rond 1,232 @ load uit)
Alleen heeft die van mij nu de geest gegeven (althans 2 cores tenminste.) dus ik zou wel een beetje uitkijken met al te hoge voltages
Voor 45nm kan je beter hier zijn
[OC] Intel Core 2 Quad Penryn (45nm)
R-O-Y schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:53:
Ik heb een 65nm CPU, die kunnen wel wat meer hebben dan die 45nm modellen :)
Inderdaad bij 65nm is 1,55 beetje max voor 24/7 Ik draai zelf Q6600 @ 3,6Ghz met 1,4865 in bios maar dat resulteerd in 1,4v fulload.

Wat trouwens ook goed Programma is, was ook al in E8xxx topic gepost.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=197835 Werkt echt goed, na 2 uur was mijn quad nog stabiel op 1,45 in Prime, maar dat programma had mn quad al naar 2 minuten op zn knieen. Dus die had meer volt nodig

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 22-08-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben er een beetje uit atm, wat zijn mijn beste opties op dit moment voor een quad processor voor op een P5B-deluxe bordje? Ik ga dus OC'en ga het liefst wel de 3ghz grens over. Nog steeds de Q6600 slim? Of kan ik ook de nieuwere 12mb cache quadcores proberen en is dat wel slim?

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 27-08-2008 23:01 ]

specs

• Zenix

Zenix

BOE!

maratropa schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:58:
Ik ben er een beetje uit atm, wat zijn mijn beste opties op dit moment voor een quad processor voor op een P5B-deluxe bordje? Ik ga dus OC'en ga het liefst wel de 3ghz grens over. Nog steeds de Q6600 slim? Of kan ik ook de nieuwere 12mb cache quadcores proberen en is dat wel slim?
Ik zou je P5B verkopen, en dan een P35/P45 bordje kopen met Q6600 is zo n 240 euro. Is goedkoper dan een Q9450 kopen voor P5B die je waarschijnlijk toch moelijk kan overklokken op je P5B, of ja als je meer geld wilt uitgeven een Q9450 of hoger met een P35 of P45, want P965 en quad overklokken is niet super.

• R-O-Y

R-O-Y

maratropa schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:58:
3Ghz moet met dat bord van jou makkelijk te doen zijn. Mijn quadcore haalt dat ook op hetzelfde moederbord. Viss die hier ook ergens rondhangt haalt met een P965 chipset ook hoge clocks uit een quadcore.

Voor 130 euro heb je een Q6600 die bijna gegarandeerd wel 3Ghz gaat aantikken. Je oude bord verkopen is zonde. Dan moet je alleen maar geld gaan toeleggen.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo morgen hoop ik dan eindelijk eens een weekeinde te mogen gaan spelen met mijn Q6700. Ik heb gelukkig een Revision G0 gekregen, dus hij zal wel wat willen doen qua overclock. Maar ik heb het dus goed begrepen dat voor 24/7 gebruik ik nooit over een v-core van 1.5v moet gaan? Ik ga hem koelen met de Swiftech Apogee GT dus qua temps moet ik het wel lang vol kunnen houden :P . Hoop stiekem op 4Ghz+, maar zal wel merken of dat lukt.

Moederbord waarme ik ga overclocken is de Gigabyte X48-DQ6 en het geheugen is van OCZ en kan in elk geval op 533 Mhz met 5-5-5-15 timings werken dus daar zal het niet aan liggen om hogerop te kommen denk ik. Voeding is Enermax Galaxy DXX van 850 Watt. Nu maar alleen hopen dat de Q6700 mee wil werken. Zijn er nog algemen tips voor mij waarmee ik rekening moet houden, of die eventuel nuttig zijn?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• -The_Mask-
  • Niet online
Darkasantion schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:43:
Zo morgen hoop ik dan eindelijk eens een weekeinde te mogen gaan spelen met mijn Q6700. Ik heb gelukkig een Revision G0 gekregen, dus hij zal wel wat willen doen qua overclock. Maar ik heb het dus goed begrepen dat voor 24/7 gebruik ik nooit over een v-core van 1.5v moet gaan?
Dat geldt eigenlijk alleen voor 45nm CPU's die kunnnen hier niet tegen. Voor een 65nm CPU zoals de Q6700 maakt 1,5 Volt niks uit. ;)
Ik ga hem koelen met de Swiftech Apogee GT dus qua temps moet ik het wel lang vol kunnen houden :P . Hoop stiekem op 4Ghz+, maar zal wel merken of dat lukt.
4GHz stabiel gaat hoogstwaarschijnlijk niet lukken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• R-O-Y

R-O-Y

Mwa, als je een goede hebt wel hoor. Je hebt sowieso al het voordeel van de multi van 10. Dan heb je maar een fsb van 400 nodig. Mijn cpu is nu stabiel op 3880 MHz. Zo ver zit dat niet van 4GHz af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
R-O-Y schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:52:
[...]

3Ghz moet met dat bord van jou makkelijk te doen zijn. Mijn quadcore haalt dat ook op hetzelfde moederbord. Viss die hier ook ergens rondhangt haalt met een P965 chipset ook hoge clocks uit een quadcore.

Voor 130 euro heb je een Q6600 die bijna gegarandeerd wel 3Ghz gaat aantikken. Je oude bord verkopen is zonde. Dan moet je alleen maar geld gaan toeleggen.
merci. Een q6600 is wel een stuk cheaper zie ik dat gaat hem worden.

Heeft het nog zin om de bios van m'n 2 P5B deluxen up te daten naar de laatste versie?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ben aan het spelen met m'n Q6600, gaat iig moeiteloos op 3ghz. En hij blijft cooler dan mijn E6600... Maar die was ook niet zo goed..

Waar ik nog niet achter ben is wat zijn de "default" voltages van de NB, SB en FSB termination voltages op de P5B-Deluxe? Ik kan het nergens vinden..

Bijv, hij begon te bokken toen ik ging overclocken, hij herkende af en toe de SATA schijf niet meer die er even aan hangt. Ik heb toen de SB voltage op 1.6 gezet (laagst is 1.5) en nu is het weg.. is 1.5 dan de default?

[ Voor 28% gewijzigd door maratropa op 02-09-2008 16:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

maratropa schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:24:
Ben aan het spelen met m'n Q6600, gaat iig moeiteloos op 3ghz. En hij blijft cooler dan mijn E6600... Maar die was ook niet zo goed..

Waar ik nog niet achter ben is wat zijn de "default" voltages van de NB, SB en FSB termination voltages op de P5B-Deluxe? Ik kan het nergens vinden..

Bijv, hij begon te bokken toen ik ging overclocken, hij herkende af en toe de SATA schijf niet meer die er even aan hangt. Ik heb toen de SB voltage op 1.6 gezet (laagst is 1.5) en nu is het weg.. is 1.5 dan de default?
Weet je zeker dat je je PCI-E snelheid ook hebt gelockt ? Zou de wegvallende S-ATA schijf kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ja PCI E op 101 en pci op 33.33, het eerste wat ik deed.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
AARGH... Weet iemand of ik nog terug kan van bios 1236 op de p5b deluxe? Mijn scsi raid kaart wordt niet goed meer herkend, en ik wil terug naar 1212 bijv. MAAR DIE AFUDOS LAAT ME DAT NIET DOEN...grmlbl

EDIT

Je kan afudos 207 van de asus FTP halen, die flasht oude biossen.

[ Voor 16% gewijzigd door maratropa op 03-09-2008 19:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk wil ik een Q9550 aanschaffen in combinatie met een Asus P5Q Deluxe moederbord. Nu heb ik gelezen over de introductie van een nieuwe stepping genaamd E0 die afgelopen maand is geïntroduceerd. Twee nieuwe processors, de Q9650 en de Q9400 zijn al op deze stepping gebaseerd. De Q9550 zou ook met deze stepping uit moeten komen, maar ik kan nergens met zekerheid vinden wanneer dat gaat gebeuren en als het al is gebeurd, waar hij verkrijgbaar is.

De E0 stepping zou onder andere op dezelfde clocksnelheid onder lagere voltages moeten kunnen draaien en het overclockpotentieel zou weer net iets hoger liggen dan bij de oude C1 stepping.

De op de nieuwe stepping gebaseerde Core 2 Duo E8600 doet het in de volgende review iig al erg goed. Dit belooft veel goeds voor de Quadcores.

http://www.xbitlabs.com/a...splay/core2duo-e8600.html

De volgende publicatie van Intel suggereert dat er vanaf 22 augustus Q9550 E0 processors leverbaar zouden moeten zijn, maar het gebeurt nogal vaak dat het in de praktijk anders in elkaar zit.

http://content.intel.pcna...3f079ebd/PCN108663-00.pdf

Maarjah weet iemand dus of er, en zo ja, waar er Q9550 E0's verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:38:
Mogelijk wil ik een Q9550 aanschaffen in combinatie met een Asus P5Q Deluxe moederbord. Nu heb ik gelezen over de introductie van een nieuwe stepping genaamd E0 die afgelopen maand is geïntroduceerd. Twee nieuwe processors, de Q9650 en de Q9400 zijn al op deze stepping gebaseerd. De Q9550 zou ook met deze stepping uit moeten komen, maar ik kan nergens met zekerheid vinden wanneer dat gaat gebeuren en als het al is gebeurd, waar hij verkrijgbaar is.

De E0 stepping zou onder andere op dezelfde clocksnelheid onder lagere voltages moeten kunnen draaien en het overclockpotentieel zou weer net iets hoger liggen dan bij de oude C1 stepping.

De op de nieuwe stepping gebaseerde Core 2 Duo E8600 doet het in de volgende review iig al erg goed. Dit belooft veel goeds voor de Quadcores.

http://www.xbitlabs.com/a...splay/core2duo-e8600.html

De volgende publicatie van Intel suggereert dat er vanaf 22 augustus Q9550 E0 processors leverbaar zouden moeten zijn, maar het gebeurt nogal vaak dat het in de praktijk anders in elkaar zit.

http://content.intel.pcna...3f079ebd/PCN108663-00.pdf

Maarjah weet iemand dus of er, en zo ja, waar er Q9550 E0's verkrijgbaar zijn?
Voor 45nm kan je beste hier zijn [OC] Intel Core 2 Quad Penryn (45nm). En voor je vraag geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Hoi ik heb hier een Q6600 G0 in combinatie met een p5n-e sli (ja ik weet het een niet al te goed combi :S) ik ben ook wat in de weer geweest met het klokken van deze kaart.. maar blijkt niet echt een succes te zijn, er zit namelijk een groot gat tussen 1199 fsb tot 1531fsb waar weer een punt zit om te gebruiken. Nu draait de overklok op 1199 gewoon vrij stabiel, maar op 1531 moet de vcore richting de 1.5 volt anders kom ik gewoon windows niet in... hebben jullie misschien nog wat tips wat ik zou kunnen proberen om toch stabiel te draaien op de 1531 fsb???

alvast bedankt!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Even Waterkoel technisch vraagje, mijn Q6700 op 1.2V@stockspeed in de BIOS doet nu op 2 cores ~44C en op de 2 anderen ~42C tijdens full load, is dit in orde of te hoog voor waterkoeling? Ik koel met behulp van een Swifttech Apogee GT, terwijl achter de CPU mijn HD4870 gekoeld wordt,om erna het reservoir en de pomp in te gaan. Pomp is een Liang-Li 12V Pro. Hoop dat jullie er wat me kunnen :D

Verwijderd

dat is prima in orde hoor, het zijn twee aparte dual cores dus dat minieme verschil heb je altijd, heb het zelf ook met mijn x3220, temps zijn ook prima, weet niet wat hij idle doet, mijne doet dan gemiddeld 35 graden over alle cores op 3600 mhz en 1.53 V

en de x38 chipset van mijn mobo hangt erbij, het water gaat echter voor het de cpu bereikt nog door een 80mm radiatortje, de cpu heeft nu een overkill 480 rad, daar komt echter nog een 4870 tussen, icm een d-tek vga blok :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 19:35 ]

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Dat verschil snap ik, maar ik bedoel is ~44 graden tijdens max load(alle 4 cores) op 1.2v in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Zat net even met realtemp te proberen. Deze geeft aan dat de vid van mijn cpu 1.050 is. Volgens mij is dat erg laag? Zou wel verklaren waarom dit exemplaar zo hard gaat :)

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/my.php?image=vidx3210hu9.jpg

Alleen volgens de intel site begint de VID van deze cpu bij 1.100
http://processorfinder.intel.com/Details.aspx?sSpec=SLACU

[ Voor 20% gewijzigd door R-O-Y op 12-09-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, de eerste echte overklok staat erop, 3Ghz op mijn Q6700 met 1.2375 volt. 175xIntelBurntest op maximum stresslevel geeft geen problemen of wat dan ook aan, en het geheugen doet ook lekker met op 300Mhz met 3-4-4-10 timings. Dus binnenkort maar even kijken hoe het wordt op 3.33 Ghz. Nadeel is wel dat de Intelburntest de quadcore op 50 graden weet te krijgen, maar hij blijft hier wel stabiel onder, dus nog niks aan de hand.

[ Voor 20% gewijzigd door Darkasantion op 14-09-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Darkasantion schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:41:
Zo, de eerste echte overklok staat erop, 3Ghz op mijn Q6700 met 1.2375 volt. 175xIntelBurntest op maximum stresslevel geeft geen problemen of wat dan ook aan, en het geheugen doet ook lekker met op 300Mhz met 3-4-4-10 timings. Dus binnenkort maar even kijken hoe het wordt op 3.33 Ghz. Nadeel is wel dat de Intelburntest de quadcore op 50 graden weet te krijgen, maar hij blijft hier wel stabiel onder, dus nog niks aan de hand.
50 graden is niks voor quad ik maak me pas zorgen als die boven 70 zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Hoi ik heb een q6600 G0 op een asus p5n-e sli moederboard... ik ben ook wat aan het overklokken geslagen aangezien ik meer uit mijn q6600 wil halen dan de 2.4 ghz, waneer ik de processor opvoer t/m 1199 fsb gaat alles prima, wanneer ik verder ga boot hij niet meer door, tot het punt 1531 fsb, met dat punt boot hij wel gewoon door maar blijft dan vaak hangen na het windows ladertje (microsoft corporation).... ik krijg geen goede combinatie van voltages om door dat punt heen te komen (het is me trouwens net 1 keer gelukt om in windows te booten zo'n 20 min lang, heb toen ook orthos en prima gedraaid zonder problemen) Ik wil de multiplier op 8 zodat ik 3.06 ghz bereik... maar het lukt maar niet.... Kan iemand mij helpen>???? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Draakje1 schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:14:
Hoi ik heb een q6600 G0 op een asus p5n-e sli moederboard... ik ben ook wat aan het overklokken geslagen aangezien ik meer uit mijn q6600 wil halen dan de 2.4 ghz, waneer ik de processor opvoer t/m 1199 fsb gaat alles prima, wanneer ik verder ga boot hij niet meer door, tot het punt 1531 fsb, met dat punt boot hij wel gewoon door maar blijft dan vaak hangen na het windows ladertje (microsoft corporation).... ik krijg geen goede combinatie van voltages om door dat punt heen te komen (het is me trouwens net 1 keer gelukt om in windows te booten zo'n 20 min lang, heb toen ook orthos en prima gedraaid zonder problemen) Ik wil de multiplier op 8 zodat ik 3.06 ghz bereik... maar het lukt maar niet.... Kan iemand mij helpen>???? :'(
Ben bang dat je moederbord het probleem is, die heeft namelijk nogal problemen met het OCen van een quadcore processor. Waarschijnlijk is de enige oplossing ander mobo.
Je kunt eventueel nog wat aan het voltage van de NB zitten, maar kans dat dit gaat werken is maar klein. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
-The_Mask- schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:32:
[...]

Ben bang dat je moederbord het probleem is, die heeft namelijk nogal problemen met het OCen van een quadcore processor. Waarschijnlijk is de enige oplossing ander mobo.
Je kunt eventueel nog wat aan het voltage van de NB zitten, maar kans dat dit gaat werken is maar klein. ;)
Oke bedankt voor je antwoord alvast.... kun jij mij vertellen wat ik het beste met de voltages kan doen? ik kan geloof ik 4 dingen invullen (vcore, North Bridge, memory, en +100mw of automatic)

Ook heb ik de timings van me geheugen nog niet veranderd... omdat ik nog niet zo veel ervaring met overklokken heb leek mij dit niet zo'n goed idee (als ik wist wat het moederboard zo slecht was had ik uiteraard ook n andere genomen), wel heb ik allemaal handleidingen doorgenomen over het overklokken en ben zorgvuldig te werk gegaaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Draakje1 schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:15:
[...]

Oke bedankt voor je antwoord alvast.... kun jij mij vertellen wat ik het beste met de voltages kan doen? ik kan geloof ik 4 dingen invullen (vcore, North Bridge, memory, en +100mw of automatic)

Ook heb ik de timings van me geheugen nog niet veranderd... omdat ik nog niet zo veel ervaring met overklokken heb leek mij dit niet zo'n goed idee (als ik wist wat het moederboard zo slecht was had ik uiteraard ook n andere genomen), wel heb ik allemaal handleidingen doorgenomen over het overklokken en ben zorgvuldig te werk gegaaan...
Moederbord is alleen slecht in het overklokken van quadcore CPU's. Dualcore's heeft die geen probleem mee, maar dit is een beperking van de chipset van nVidia.
Sowieso kun je het beste je geheugen eerst zo langzaam mogelijk instellen zodat deze eerst niet de bottleneck vormt. Het geheugen komt later wel. ;)
Daarna is het wel makkelijk om de maximale FSB op te zoeken, dit doe je door de multiplier op 6 te zetten. En kijk hoever je komt, dit zal hoogstwaarschijnlijk even ver zijn als met de standaard multiplier van 9. Als dit niet zo is dan heb je geluk dan is je moederbord namelijk nog niet de beperkende factor en zou je hoogst waarschijnlijk nog wel een stukje verder kunnen komen.
Als je de FSB trouwens niet zo hoog krijgt wil het bij jouw mobo wel eens helpen om het voltage op te voeren van de northbridge. Succes. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik krijg mijn Q6600 G0 niet echt boven de 3,15GHz :( Uiteraard EIST en dat soort zaken uitgezet.

Wat heb ik al geprobeerd:
370x9 @ 1,27V t/m 1,3V -> geen succes

Toen herinnerde ik me de FSB wall die de E6600 had, dus bewust gepushed naar de 390x9 setting. Hielp ook niet.
375x9 @ 1,3V t/m 1,375V -> geen succes
380x9 @ 1,375V -> geen succes

Heb al gespeeld met de FSB op1.20v, en de MCH op 1.65V te zetten, maar ook dat helpt niet.

De temps zijn het probleem niet..ding boot ook nog bij bovenstaande settings, maar tijdens het starten van XP gaat het mis (BSOD of reboot).

Mem houdt ik bewust redelijk laag (rond de PC-5300 settings) en ook daar zelfs tot 2.20V getest, maar dat hielp niet.

Nu draait ie weer op 3,15V met het merendeel in de BIOS op auto...gebruikt dan 1,25V met een FSB van 350x9.

Zie specs voor systeminfo.

Jullie nog een idee?

Ter info: op dit bord haalde ik met een E6600 3,6GHz, maar met een voltage van 1,55v.

[ Voor 4% gewijzigd door Tallguy op 22-09-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
draai al een jaar q6600 g0 @3.6 met 1.51v. Gewoon eens beginnen op 1.5 en dan afbouwen zo mogelijk of de hoogste snelheid zoeken met 1.5. Mits de temps uiteraard onder de 70 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe OC, Q6600 G0 @ 3GHZ
Idle: 30°C
Load: 42°C
Alles met lucht gekoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kensei schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:27:
Ik krijg mijn Q6600 G0 niet echt boven de 3,15GHz :( Uiteraard EIST en dat soort zaken uitgezet.

Toen herinnerde ik me de FSB wall die de E6600 had, dus bewust gepushed naar de 390x9 setting. Hielp ook niet.

Heb al gespeeld met de FSB op1.20v, en de MCH op 1.65V te zetten, maar ook dat helpt niet.

De temps zijn het probleem niet..ding boot ook nog bij bovenstaande settings, maar tijdens het starten van XP gaat het mis (BSOD of reboot).

Mem houdt ik bewust redelijk laag (rond de PC-5300 settings) en ook daar zelfs tot 2.20V getest, maar dat hielp niet.

Nu draait ie weer op 3,15V met het merendeel in de BIOS op auto...gebruikt dan 1,25V met een FSB van 350x9.

Jullie nog een idee?

Ter info: op dit bord haalde ik met een E6600 3,6GHz, maar met een voltage van 1,55v.
Met een E6600 haalde je 3,6GHz met 1,55 Volt en nu wil je met een Q6600 (die eigenlijk uit twee E6600´s bestaat) 3,4GHz halen met maar 1,375 Volt beetje groot verschil niet. ;)
Heb je al eens gekeken wat de maximale FSB is?
Welk moederbord heb je eigenlijk? Als je een moederbord hebt met een wat ouder nVidia chipset is het vrij logisch dat je niet verder komt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

-The_Mask- schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:16:
[...]

Met een E6600 haalde je 3,6GHz met 1,55 Volt en nu wil je met een Q6600 (die eigenlijk uit twee E6600´s bestaat) 3,4GHz halen met maar 1,375 Volt beetje groot verschil niet. ;)
Heb je al eens gekeken wat de maximale FSB is?
Welk moederbord heb je eigenlijk? Als je een moederbord hebt met een wat ouder nVidia chipset is het vrij logisch dat je niet verder komt. ;)
Mobo: zie specs in mijn sig (P5W DH Deluxe)

En met 1,55v haal ik ook nog steeds geen 3,6GHz En vergeet niet dat de Q6600 met minder voltage (als je dat hier zo leest) al hogere/stabielere snelheden haalt dan een E6600. Dus zo raar is het niet dat ik <1,4v wil blijven (als het tenminste kan).

EDIT: kan het zijn dat sowieso een XP 64-bit niet zo houdt van OC'en? Valt me nl op dat zelfs met bizar hoge voltages het ding niet boven de 3,15GHz stabiel wil booten in XP x64.

[ Voor 11% gewijzigd door Tallguy op 22-09-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kan ook je voeding zijn, daar verdenk ik mijn overklok rem namelijk van.
Tot 3ghz geen problemen, maar dan moet het voltage omhoog en krijg ik volges een paar progjes enorme dalen op mijn 12v lijn. Moet even een nieuwe multimeter kopen om er cker van te zijn, maar aangezien mijn pc full-load toch een dikke 350w kan eten, zou ik het niet zo gek vinden als mijn toch redelijke budget voeding het iets te gortig wordt.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Powrskin schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:21:
Kan ook je voeding zijn, daar verdenk ik mijn overklok rem namelijk van.
Tot 3ghz geen problemen, maar dan moet het voltage omhoog en krijg ik volges een paar progjes enorme dalen op mijn 12v lijn. Moet even een nieuwe multimeter kopen om er cker van te zijn, maar aangezien mijn pc full-load toch een dikke 350w kan eten, zou ik het niet zo gek vinden als mijn toch redelijke budget voeding het iets te gortig wordt.
't valt wel mee hoor...mijn PC doet (incl een 24" TFT eraan) maar 218W volgens mijn voltmeter tijdens Prime95 op 4 cores. En er zit een 520W in, dus de voeding lijkt me niet de oorzaak.
"k heb ook geen flut merk voeding...Corsair is zeker niet mis dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Kensei schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:27:

Jullie nog een idee?

Probeer is boven de 400 fsb, ik heb echt al bij zoveel mensen hun pc overgeklokt door simpelweg de bus boven de 400 te zetten. Dat geeft minder problemen dan op 350-399 :) Het is een beetje een standaard truuk geworden. Iedereen die in een keer veel erbij doet komt geen problemen tegen. Iemand die in stapjes gaat komt wel problemen tegen.

Gewoon lekker hoog zetten dus, het enige dat je misschien moet doen is rebooten om in de bios te komen. Meer kan er eigenlijk niet mis gaan :+

[ Voor 11% gewijzigd door R-O-Y op 23-09-2008 21:58 ]

• Giant87
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ben mijn vers geïnstalleerde Q9550 c1 stepping aan het testen.

Enkel de FSB naar 450 en MP op 8 (3,6Ghz). Loopt 1:1 met geheugen.
De rest op auto. CPUz geeft core voltage van 1.32v nog wat aan.
//edit nu op 1.264v

Draait nu 50min prime en core 0 is 69graden, 1= 65, 2/3= 63...
//edit na reboot wordt alle temps 2 graden minder bij load. AS5 begint in te werken :+

Ik denk dat ik 3.6Ghz ga behouden en proberen het voltage nog wat omlaag te doen en dan vannacht prime wat langer laten draaien. Dan is het wel best. :)

P5k deluxe/ 4x 2GB OCZ platinum DDR2 1000

[ Voor 9% gewijzigd door Giant87 op 25-09-2008 19:55 ]

Verwijderd

Q6600 G0 @ P5Q-PRO

-Stock cooling en @ 300x9 = 2.7Ghz
-Mijn vorige moederbord was een MSI 975X en daar werd de cpu na een kwartiertje ~65°C bij prime95

Met dit moederbord wordt de cpu al na 2minuten 73°C op zelfde instellingen :s
Mijn koelpasta was 2weken geleden nog maar vervangen, en heb ik niet vervangen bij de plaatsing van het nieuwe moederbord. Kan het daaraan liggen?

10°C lijkt mij veel ? :s?

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:36:
Q6600 G0 @ P5Q-PRO

-Stock cooling en @ 300x9 = 2.7Ghz
-Mijn vorige moederbord was een MSI 975X en daar werd de cpu na een kwartiertje ~65°C bij prime95

Met dit moederbord wordt de cpu al na 2minuten 73°C op zelfde instellingen :s
Mijn koelpasta was 2weken geleden nog maar vervangen, en heb ik niet vervangen bij de plaatsing van het nieuwe moederbord. Kan het daaraan liggen?

10°C lijkt mij veel ? :s?
Uiteraard kan het schelen als je je processor overzet op een ander moederbord en dan je koeler te monteren zonder de koelpasta te vervangen. Da's het eerste wat ik zou vervangen, dan kun je meteen nog een keer controleren of de koeler wel helemaal goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe koeler gaan halen..

Heb nu de OCZ Vendetta 2 gemonteerd
met de Artic MX2 koelpasta.

Q6600 G0 @3.014Ghz
Idle ~ 38,36,32,32
Load ~ 61,59,57,57

Onder prima95, Large FFT (maximum heat)
Voltage @ defaults, enkel FSB 333*9

Is dit tedoen ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er niet verkeerd uit, zijn zowat dezelfde temps als mij, heb mijn cpu wel gelapt, scheelt aanzienlijk in de temperatuur, een x3210 , dezelfde core als de q6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:22:
ziet er niet verkeerd uit, zijn zowat dezelfde temps als mij, heb mijn cpu wel gelapt, scheelt aanzienlijk in de temperatuur, een x3210 , dezelfde core als de q6600
Koelpasta zat er nog maar net op.
Heb Prima uurtje laten lopen op die snelheden.

Heb de cpu nu op :

356*9 = 3.204Ghz
Cpu voltage op 1.2625 gezet ipv 1.3125
Geheugen loopt @ 850Mhz

Temperatuur van de warmste core is rond 54°C

Idle: 35,34,26,24
load: 52,50,47,48

Zo ga ik hem dus laten lopen, goede oc'er lijkt mij :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is dat voltage van 1.2625 in het BIOS ingesteld, of het voltage wat eruit komt (zie CPU-Z)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:17:
Is dat voltage van 1.2625 in het BIOS ingesteld, of het voltage wat eruit komt (zie CPU-Z)?
Bios ingesteld, btw 1.2625 ging maar blijven hangen na half uurtje.
Heb het in de bios ingesteld op 1.27500 en hierop loopt alles prima.

Staat op 356*9
Kan waarschijnlijk nog hoger, maar hier ben ik content mee :P
G0 stepping natuurlijk, met een OCZ vendetta 2 met MX2 pasta( 120mm fan OCZ en nog 3 systeemkoelers waarvan ik een boven de OCZ koelblok heb gezet zodat die de warme lucht afzuigt, dit scheelde ~1-2°C

Asus P5Q-Pro moederbord.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste