En het wil nog aardig lukken ook. Het was lang geleden voor mijzelf dat ik had lopen rotzooien met OC, maar na wat graven in het geheugen kwam het weer boven.
We draaien Stock een:
Gigabyte G33-DS3R
Core Quad Q8400 2.66 Ghz
4 GB DDR2 667 Mhz
Radeon 6750 (
Cooler Master Hype 412S
En na wat rotzooien zitten we nu stabiel op:
- 3.2 Ghz Cpu
- 1.4V Core
- 800 Mhz Mem
Dat is al een flinke winst dacht ik zelf zo. De temp is dan onder load 54Graden max.. en idle rond de 37 Graden... Dus er is nog wel wat ruimte. Tevens zitten we nog met een onderschikt, B-merk, tragisch en veel te kleine behuizing
Nu enkel nog iets aan de Videoperformance doen. Maar ik verwacht eigenlijk niets van de HD6750.. Je kunt niet alles willen.
Ik draai nu telkens Prime een half uurtje om te checken of hij enigsinds stabiel loopt. Ik moet echt weer op zoek naar goede benchmark tools.. Dat word weer een berg pagina's lezen in dit topic
FreeReef.nl
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
FreeReef.nl
Bedankt, die had ik echter al gevonden. Nee ik zoek echt de voltmods.
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Ook sinds kort ' weer ' zeer gecharmeerd en bezig met S775. Jaaaren gedraaid op Asus P5P43TD Pro met een Q9550, 8Gb OCZ DDR3 1333 en een HD6850. Hoefde voor het eerst voor lange tijd niet het uiterste eruit te halen...totdat ik hoorde dat Fallout4 uitkwam en wilde kijken wat er nog in zat. Plenty...zonder problemen op 3.4 Ghz op de stock koeler die wel warmjes werd. 2de hands HD5870 op marktplaats gevonden voor een prikje. Noctua aangeschaft met een SSD en het hele spectrum van het geheugen getest en FSB op 441 gekregen (was ook evenaring van het WR op dat bord
Mijn zoontje van 5 wil ook een PC, dus ik dacht ik ga met mijn spare parts voor hem ook een S775 Xeon monstertje maken. Net een P5Q gekocht en op de testbench draaien, begeeft mijn Asus het ineens...en ook goed. Alles getest, uiteindelijk zelfs een ovenreflow maar niks.
Enfin, 2 maandjes later van zoeken en matchen, goede en echt slechte ervaringen (waarvan de drama met een GA-EP45T-UD3P nog loopt, power cycle bootloop), heb ik nu 3 moederborden (P5Q-E, P5Q Deluxe, P5Q3 Deluxe), 4 CPU's, paar hele mooie setjes DDR2 en DDR3.
Net de P5Q3 die vandaag binnen kwam in de Testbench gezet, kga nu ff knutselen
Mooi man, 775 is net zo leuk als 1366 om te klokken en voor de meeste jobs nog snel genoeg zeker als je hem zwaar overklokt.
Zelf heb ik nog een Rampage formulla X38 PQ5-e P45 bordje liggen om te spelen. Net een QX9650 gekocht wie weet komen we elkaar nog tegen in het LinX stable topic..
De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!
X38 support xeon..12AX7 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:04:
Rampage Formula...ook heeeeel mooi bordje. Helaas waren de X varianten voor mij geen optie (geen Xeon support).
undeepdiver in "LinX Stable Club"
Heb nog een hele mooie X3330 voor je liggen die op zijn sloffen 3.7 doet met 1.36v (470FSB x
De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!
120 gig ssd ingezet draait lekker.
Als ik wat meer tijd heb eens waterkoeling inbouwen, heb nieuwe set van collega overgenomen voor 40 euro en de laatste S775 waterblok van 4launch voor 10 euro dacht ik.
Eens kijken wat hier nog in zit
Q6600 op 3.6ghz (400fsb)
Wordt gekoelt met een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
p5b deluxe moederbord
AMD 7850OC
8GB ram
Opzich kan ik nog veel games lekker soepel spelen!
Al moet ik wel zeggen dat ik begin te merken dat dit een zeer oud setupje begint te worden
Core Speed 3824.9 MHz
Multiplier x Bus Speed 8.5 x 450.0 MHz
Memory Frequency 540.0 MHz (5:6)
CAS# latency (CL) 5.0
RAS# to CAS# delay (tRCD) 5
RAS# Precharge (tRP) 5
Cycle Time (tRAS) 18
Row Refresh Cycle Time (tRFC) 52
Command Rate (CR) 2T
http://valid.x86.fr/40r0fb
[ Voor 5% gewijzigd door B-BRAIN op 04-12-2015 21:11 ]
Deze word boven de 3ghz toch wel wat warm terwijl er een dikke luchtkoeler op zit.
Zalman koperen, heeft het nu veel nut om water te koelen of zou een andere luchtkoeler beter zijn?
Let wel, de G0 mag iets warmer worden als maximale temperatuur (Tcase: B3=62.2°C; G0=71°C). De G0 zou minder warm moeten worden, maar is niet altijd even goed in overclocken gebleken.
Maar ik heb toen ik in het 1e jaar veel aan het overclocken was leek de B3 stabieler te overclocken dan de G0.
Welke Zalman koeler zit erop en wat zijn de specs van de fan?
Ik weet niet hoe nieuwe je bent tot overclocken (je user is in 2015 aangemaakt). Maar zorg ervoor dat je je PCIe niet mee overclocked met je FSB, dat vinden sommige kaarten niet leuk.
Daarnaast wil je je voltage niet direct verhogen, alleen als je CPU niet stabiel blijkt en dan maar stapje voor stapje.
ps. welk moederbord + chipset heb je in ervoor?
[ Voor 23% gewijzigd door Suicyder op 17-12-2015 00:39 ]
Q9550 2.83GHz @ 3.00GHz (+6%), Core Voltage 1.20V (stepping A, revision E0).
Bescheiden overklok voor de CPU, maar bij mijn chipset is de rek er wel een beetje uit: Intel 975X, standaard max FSB 266*4=1066MHz, draait nu op 353*4=1412MHz (+33%). Mobo is een Asus P5W DH Deluxe.
FSB:DRAM = 1:1, timings zijn 5-5-5-15.
CPU temp max 70ºC onder full load met standaard Intel koeler. Had er eerst een Arctic Freezer 7 Pro op zitten, maar daar haalde ik dezelfde temps mee met meer herrie. Ik verdenk die Arctic ervan dat hij door zijn gewicht van ruim een halve kilo en bij gebrek aan een backplate slechter contact maakt met de CPU.
[edit]
Inmiddels een nieuwer moederbord, de Asus P5Q Pro Turbo, daarmee moeiteloos naar 412 FSB * 8.5 = 3.5 GHz
[ Voor 15% gewijzigd door real[B]art op 30-03-2016 23:21 ]
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
8 jaar oud and still alive and kicking als main desktop pc.
Vanaf dag 1 -> 35% overclocked. Nu iets minder vanwege slijtage en extra componenten op moederbord.
Q9450 2.66GHz @ 3.44GHz (+29%), Core Voltage 1.25V (stepping 7, revision C1).
FSB:DRAM = 1:1, timings zijn 5-5-5-18
60°C onder stresstest in de zomermaanden. Idle rond de 35 a 40°C.
Wel zit er reeds een nieuwe GPU, Voeding, RAM, SSD, WifiAC, ... in.
Voor dagdagelijkse toepassingen nog meer dan snel genoeg.
Gamen gaat ook maar bijna constant een CPU bottleneck.
Groeten
[ Voor 6% gewijzigd door skelleniels op 24-04-2016 20:19 ]
Die modules bleken toch niet zo stabiel op die snelheidreal[B]art schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:02:
* real[B]art sleurt ouweuit sloot
Inmiddels een nieuwer moederbord, de Asus P5Q Pro Turbo, daarmee moeiteloos naar 412 FSB * 8.5 = 3.5 GHzNog steeds op 1.2 Vcore, zelfde timings, stock koeler, <70º load / ~40º idle. Niet slecht gezien de Kingston DDR2 333 Mhz modules

Inmiddels 4x2GB 400MHz @ 412MHz, FSB:DRAM 1:1, 5-5-5-15 op de standaard 1.80V
Vcore tikkeltje verhoogd, 1.2250V in het BIOS, 1.208V volgens CPU-Z. Bij 1,2000V in het BIOS zakte de spanning volgens CPU-Z naar 1.6 à 1.7 (afhankelijk van de load), niet echt stabiel wat ook bleek uit de incidentele crash, vooral bij het speedsteppen naar een lagere klok leidde dat soms tot instabiliteit.
Koeler verwisseld voor een Scythe Mugen Infinity, idle <40, full load <60 graden
Alle overige voltages staan op hun standaard waardes. Ik heb nog een middagje geprobeerd om de processor hoger te klokken, maar om dat überhaupt betrouwbaar Windows te laten starten moest ik meerdere voltages verhogen. Afgezien van de extra warmteontwikkeling (en dus extra geluid van fans) had ik ook niet echt zin om voor die laatste paar honderd MHz zoveel extra moeite te doen, dus ik houd het op de 3.5GHz, stabiel, stil en mooi snel
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik heb nu een vaste VCore van 1,20 V en de multiplier gaat bij idle omlaag naar 6x, maar dan loopt mijn CPU nog steeds op 2,47 GHz (standaard 2,83 GHz).