Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.042 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja maar dat hoeft ook niet.

je kunt gewoon van amsterdam amstel naar amsterdam muiderpoort rijden via maastricht ;).
Eindstation!=beginstation en toch werkt het.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Boudewijn schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:37:
ja maar dat hoeft ook niet.

je kunt gewoon van amsterdam amstel naar amsterdam muiderpoort rijden via maastricht ;).
Eindstation!=beginstation en toch werkt het.
Zo kan je ook 40ct besparen als je van Lelystad naar Amsterdam Centraal wilt door gewoon een kaartje naar Amsterdam Amstel te kopen, die is 40ct goedkoper (enkele reis) en aangezien je in Centraal moet overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh ja maar wat ik probeerde te zeggen is dat je dus prima een station kunt nemen vlak bij je eindstation (dat ook je begin station is ...) . Waardoor je alsnog een via van a naar a via b doet... zolang je maar een station vlakbij a neemt als bestemming voor je kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat ik bedoel is dat het hele systeem waarop de NS hun prijzen berekend gewoon niet klopt, om dat te fixen zullen ze vast alle prijzen verhogen om het gelijk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:03:
Het wordt ook nergens illegaal genoemd, en het zal ook niet illegaal zijn. Echter, mensen hebben een gat in het NS-systeem gevonden en reizen daardoor op sommige trajecten voor minder geld dan de NS ervoor wil hebben.
Hoe kan jij die conclusie trekken? Het kan toch ook zijn dat de retourtjes te duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Zo'n grapje had je een aantal jaar geleden toch ook in rotterdam dat je dan een kaartje kocht van Hofplein naar CS en dat je dan soort van retourtje Den Haag had ?
(kan me vaag zoiets herinneren)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgelopen vrijdag, stoptrein van 08:18 vanuit Leiden naar Hilversum (mat 64). Ergens tussen Leiden en Hoofddorp een nood remming. Vervolgens een minuutje niks, vreemd zo midden tussen de weilanden. Opeens gaan de remmen los en begint de trein achteruit te rijden om na een paar honderd meter aan te komen op station Nieuw Vennep. Oeps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij ProRail wordt massaal geklaagd over geluidsoverlast van de hsl. De afgelopen weken ontving de spoorbeheerder uit diverse dorpen die langs het tracé van de hogesnelheidstrein liggen 1.600 klachten. ‘Dat is opvallend veel in zo’n korte tijd. Voor ons is dat een signaal dat hier echt iets speelt’, aldus een woordvoerder van ProRail.

NS Hispeed begint volgende maand met een treindienst over het hsl-tracé tussen Amsterdam en Rotterdam. Voorafgaande aan deze officiële ingebruikname wordt al weken intensief proefgereden. Volgens bewoners uit de gemeenten Lansingerland en Kaag en Braassem levert dit treinverkeer veel geluidsoverlast op.

‘Het is alsof er een bak grind om de hoek van de straat wordt uitgestort, en dat twee minuten lang’, zegt Edith Bal, VVD-raadslid in Lansingerland. Ze woont 1,4 kilometer van het tracé.

In september laat NS Hispeed op werkdagen elk uur een trein tussen Rotterdam en Amsterdam en Amsterdam en Rotterdam rijden. In december gaat ook de Thalys gebruikmaken van de hsl. In 2012 moeten er volgens de planning circa zes treinen per uur met 300 kilometer per uur passeren.

De NS zegt met de overlast in zijn maag te zitten. ‘Het is natuurlijk erg vervelend als je product overlast veroorzaakt. Wij zijn echter slechts de huurder van railcapaciteit. Het is aan de overheid om passende maatregelen te nemen, indien dat noodzakelijk is’, zegt een woordvoerder van de NS.

VVD-Tweede Kamerlid Charlie Aptroot wil dat minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat snel actie onderneemt. ‘Volgens de huidige planning moeten deze mensen wachten tot 2011, als de eerste meetresultaten bekend worden. Dit is volstrekt onaanvaardbaar. De minister moet nu zijn verantwoordelijkheid nemen en de problemen oplossen’, aldus Aptroot.

De gemeente Lansingerland besloot afgelopen vrijdag dat er een onderzoek moet komen naar de ‘geluidseffecten’ van de hsl. ‘Wanneer de wettelijke geluidsnormen worden overschreden, kan het college actie ondernemen richting de verantwoordelijke ministers’, aldus het college van burgemeester en wethouders.

Jeroen van den Berg uit Bergschenhoek woont op 250 meter van de hsl. ‘Ik raak er niet aan gewend. Elke keer als de trein langskomt, vloek ik hard.’
Bron: http://www.volkskrant.nl/..._leidt_tot_klachtenstroom

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb er gisteren overheen gereden, het is inderdaad iets lawaaiiger (ook binnenin de trein) dan een 'normale' trein.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

mja, iets lawaaiiger? Vond het eigenlijk nogal tegenvallen (maar dat had denk ik meer te maken met slechte isolatie van de zwenkdeuren en niet afsluitende deuren van het compartiment naar het balkon). Voor de rest was het best comfortabel en goed te doen, maar ik ga niet dat traject doen omdat het zo verrekte duur is straks (en ik hoef vrijwel nooit van Amsterdam of Schiphol naar Rotterdam, wel altijd naar Leiden of Den Haag :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Erkens schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:54:
Wat ik bedoel is dat het hele systeem waarop de NS hun prijzen berekend gewoon niet klopt, om dat te fixen zullen ze vast alle prijzen verhogen om het gelijk te trekken.
Eventjes checken of dat bij NMBS ook zo is.
  • Kortrijk-Waregem: Enkele reis 2,70 euro of keycardvakje voor korte afstanden 1,7 euro
  • Waregem-Antwerpen: Enkele reis 12,30 euro
  • Kortrijk-Antwerpen: Enkele reis 14,20 euro, 12,30+2,70=15,00 euro, 12,30+1,7=14,00 met stoptreintjes ipv 1 IC-trein rijden voor 20 eurocent voordeel?
Keycard voor korte afstanden zorgt ervoor dat je het niet tussen 2 IC-trein stopplaatsen kan gebruiken. Een stad wordt als 1 zone bekeken, hier kan je ook niet sjoemelen. Het land van de buigbare regeltjes en blijkbaar moet het beetje Belgenbestendig zijn. Je hebt ook de railpas, een 73 euro tienrittenkaart voor niet-jongeren met 1 jaar geldigheid en een rit kost 7,3 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 26-08-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, sterker nog, dat zit er op korte termijn aan te komen. Het heet de OV-chipkaart...

Disclaimer: m'n pikzwarte mening over OV-Chip prijsontwikkeling komt door ervaring met prijzen van de A'damse GVB strippenkaart <> chipkaart. Of het bij de NS ook zo brak gaat zijn kan ik op dit moment niet zeker weten. Maar het zou me ernstig verbazen als het goedkoper wordt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Och ja, je data wordt 7 jaar bewaard. Vind ik eigenlijk nog veel enger... het gebeurt om de dienstverlening *kuch* reclame *kuch* beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:12

Luke!

#Treinbaas
Gaan jullie dat nu al voor de vijfde keer weer vertellen in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 15-09 14:17
Luccus schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:08:
Gaan jullie dat nu al voor de vijfde keer weer vertellen in dit topic?
Dat was het eerste wat ik dacht idd :D

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Geweldige actie van NS HiSpeed over die gratis proefrit die vandaag plaatsvond, maar niet heus :( :(
Ik had me dus vorige week opgegeven, maar heb nooit een bevestigingsmail gekregen met verdere instructies. En nee, mijn spambox had de mail ook niet onderschept.

Maar wat krijg ik nu binnen :? :?
Juistem, een enqueteformulier over mijn ervaringen met de Fyra 8)7...

Ik heb uiteraard een mooi mailtje terug gesturud dat ik erg teleurgesteld ben etc.., en nu maar hopen wat hun reactie erop is. Ze weten wie ik ben, waar ik woon, mijn mailadres etc.. . Dus ze kunnen vast wel op een lijst zien dat ik niet deel heb genomen aan de proef.

Pffff :'( :'( :'(

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 27-08-2009 19:31 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Dan had je netzoals Cyber het aanmeldformulier moeten hacken.. Je was waarschijnlijk net te laat. Beetje balen, maar life goes on.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

IJnte schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:39:
Dan had je netzoals Cyber het aanmeldformulier moeten hacken.. Je was waarschijnlijk net te laat. Beetje balen, maar life goes on.
Hoezo te laat? Ik heb wel een mail gehad over de enquete? Dus ik stond wel ingeschreven?
En nee, ik heb niks 'gehackt' aan het formulier.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 27-08-2009 19:50 ]

• IJnte
En btw, zoveel heb je niet gemist hoor. Was best grappig voor 1x, maar je rijdt gewoon 160km/h door een betonnen bak, en je hebt ook nog eens last van het geluid in de trein doordat je in een betonnen bak rijdt..

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

SleutelMan schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:00:
mja, iets lawaaiiger? Vond het eigenlijk nogal tegenvallen (maar dat had denk ik meer te maken met slechte isolatie van de zwenkdeuren en niet afsluitende deuren van het compartiment naar het balkon). Voor de rest was het best comfortabel en goed te doen, maar ik ga niet dat traject doen omdat het zo verrekte duur is straks (en ik hoef vrijwel nooit van Amsterdam of Schiphol naar Rotterdam, wel altijd naar Leiden of Den Haag :P).
Nu reed hij nog maar 160 km/u. Ik ben benieuwd naar het geluid wanneer de treinen ruim 250 km/u gaan rijden.
(Voordat de treinen dat eenmaal gaan rijden is er nog een lange weg te gaan.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IJnte schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:52:
En btw, zoveel heb je niet gemist hoor. Was best grappig voor 1x, maar je rijdt gewoon 160km/h door een betonnen bak, en je hebt ook nog eens last van het geluid in de trein doordat je in een betonnen bak rijdt..
Crap, that reminds me. Vergeten te klagen dat er in de tunnels geen GSM/UMTS-bereik is :P Heb ze wel even vriendelijk verzocht te kappen met die 'train manager' onzin.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

IJnte schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:52:
Het is anders voor een groot gedeelte wel een nieuw spoor om over te rijden ;).

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trouwens AW_Bos, niet om 't erger te maken, maar je had gewoon in kunnen stappen hoor :P Plek zat (waar ik zat iig, 1e klas) en niemand die zich om een kaartje kwam bekommeren.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
Neee!! :'(

Toevallig iemand vlakbij die al meer weet? :?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Onbekend schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:04:
[...]

Nu reed hij nog maar 160 km/u. Ik ben benieuwd naar het geluid wanneer de treinen ruim 250 km/u gaan rijden.
(Voordat de treinen dat eenmaal gaan rijden is er nog een lange weg te gaan.)
Nja die V250 is niet van Bombardier, dus het kan er alleen maar sneller op :P (met de ETCS van AnsaldoBreda is niets mis, zie ook de Thalys). Wat ik van diverse kanten hoor is dat de Fyra (V250) stiller is dan de 186+Prio. Time will tell.

[ Voor 6% gewijzigd door SleutelMan op 27-08-2009 22:10 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

coyote1980 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:43:

mijn vader is beheerder daar,

schade loopt in de miljoenen :(

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

coyote1980 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:43:

:'( :'( :'(

Op 1-6 nog een ritje gemaakt met de STAR. Maar het schijnt nu goed mis te zijn daar.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

weer een tegenslag, vorig jaar tekort van 4 miljoen en nu weer dit :( zoiezo zeker dat er 3 locomotieven ( 2 diesel en 1 stoom) verloren zijn, ook de locomotief die gereviseerd moet worden, de brand kan inmiddels al wel van binnenuit geblust worden, maar ja veel helpt het niet :(

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Hop hop, Barbaschop:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009891.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009895.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009896.jpg

Verwijderd

Brand is inmiddels onder controle :)

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

CyBeR schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:45:
Trouwens AW_Bos, niet om 't erger te maken, maar je had gewoon in kunnen stappen hoor :P Plek zat (waar ik zat iig, 1e klas) en niemand die zich om een kaartje kwam bekommeren.
Had ik graag willen doen, maar je wacht toch liever op bevestiging :P
Ach ja, ik heb ze gemailed, en wacht op hun reactie..

Damn... is dit de enige loods in Stadskanaal voor de locs? :X Hoop dat de stichting er snel bovenop komt, en dat de schade echt meevalt. En met name voor hun Russische loc 5933.
Ik hoor al wel dat het dak daarvan afgebrand is :X.. Dus tja... :/

@ Luccus: Mooie foto's :) Nieuw treinstel soms?

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 28-08-2009 00:01 . Reden: beter lezen AW_Bos :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

AW_Bos, nee, het is een bestaande GTW 2/6 die richting buitenland gaat, om te worden verlengd tot een GTW 2/8.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gaat naar Bussnang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ha, je stond daar langs de baan? Als ik dat geweten had dan had ik bij Dülken even uit het raam gehangen.
Nu heb ik me alleen aan twee duitsers zitten ergeren die met hun tweede klas kaartje per se in de 1e klas moesten gaan staan en het ook nog nodig vonden om opmerkingen te maken als "finden die das die besser sind als uns oder was?", waarna ze (na door de controleploeg gecontroleerd te zijn) gewoon in de 1e klas gingen zitten waar ze 5 minuten later dus weer uitgejaard werden door diezelfde controleploeg.
Alleen jammer dat het blijkbaar toegestaan is om in het gangpad van de 1e klas te mogen blijven staan met je 2e klas kaartje. Niet dat de 2e klas vol stond (hoogstens vol zat). Achterlijke duitsers.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:40:
[...]
Ha, je stond daar langs de baan? Als ik dat geweten had dan had ik bij Dülken even uit het raam gehangen.
Ja, en de RE waarin jij zat ook nog ff bekeken daar maar die ging niet in mooi licht dus geen *klik*. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat kan niet. Het hele probleem is dat de NS "omdat de OV-chipkaart het niet aan kan" de prijs van een retourtje twee keer de prijs van een enkeltje wil maken.
Maar de NS heeft een degressief tariefsysteem. Dat houdt in dat km 0-1 duurder is dan km 1-2. Voorheen was de prijsopbouw zo dat een retourtje van 50 km ongeveer even duur was als een enkele reis van 100 km (er konden enkele tientallen centen verschil in zitten). Nu is dat niet meer, nu wordt een retourtje van 50 km even duur als twee enkeltjes van 50 km. En dat is meer dan een enkeltje van 100 km.

Dat ze dat niet hebben zien aankomen spreekt alleen maar voor de incompetentie binnen NS. Ik ken iemand die bij NS op de tarievenafdeling heeft gewerkt. Hij had dit zonder meer kunnen voorspellen. Alleen is hij al een paar jaar geleden opgestapt.

En hoe kunnen ze dit illegaal maken? Niet. Het enige wat ze kunnen doen is weigeren een dergelijk kaartje af te geven. Ik zie dat nog niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik citeer van Fok!:
De trieste voorlopige schade:
Bagagewagen D102: volledig uitgebrand
Stoomloc 52 8060: cabine uitgebrand
Stoomloc TE 5933: cabine uitgebrand
Dieselloc V53 019: veel lakschade en gesmolten onderdelen
Rijtuig WR133: interieurschade
Niet best... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo he zeg, ik heb 16-7 met mijn OV kaart in de trien gezeten. KOstte me 5E met 35E aan boete.
Rekening niet betaald en nu 5 weken later heb ik het bedrag van 140E aan mijn broek.

Lekkere verhoging zeg door de NS, temeer daar veel mensen rond deze tijd op vacantie zijn :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Boudewijn schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:26:
Zo he zeg, ik heb 16-7 met mijn OV kaart in de trien gezeten. KOstte me 5E met 35E aan boete.
Rekening niet betaald en nu 5 weken later heb ik het bedrag van 140E aan mijn broek.

Lekkere verhoging zeg door de NS, temeer daar veel mensen rond deze tijd op vacantie zijn :/.
Da's ook logisch, als je je rekening niet betaalt, tja :P
En verder is 5 weken betalingstermijn toch rendabel? Een gemiddeld iemand gaat gewoon in deze periode 3 weken op vakantie.

* AW_Bos benieuwd is waarvoor je die boete hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, de verhoging die ik een keer had toen ik niet betaalde om dezelfde reden was €10. Je doet iets fout...

vakantie met een k graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AW_Bos schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

Da's ook logisch, als je je rekening niet betaalt, tja :P
En verder is 5 weken betalingstermijn toch rendabel? Een gemiddeld iemand gaat gewoon in deze periode 3 weken op vakantie.

* AW_Bos benieuwd is waarvoor je die boete hebt gekregen?
16-7 met alleen een OV kaart in de trein zitten.

Ik vind het nogal een verhoging, persoonlijk.
CyBeR schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:00:
[...]

Euh, de verhoging die ik een keer had toen ik niet betaalde om dezelfde reden was €10. Je doet iets fout...

vakantie met een k graag.
Na 1 week: +25E.
Na 2 weken: deurwaarder erop.

Zoiets zal het zijn :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brand STAR minder verwoestend dan verwacht

STADSKANAAL - De brand, die uitbrak in de loods van museumspoorlijn STAR, is niet zo verwoestend geweest als aanvankelijk werd aangenomen.

De schade bedraagt zeker enige tonnen, maar de locs in de loods zijn allemaal weer op te knappen. Ook de Rus, de T3 5933, kan, ondanks een ietwat geblakerd uiterlijk, weer opgelapt worden.

De STAR zal zo snel mogelijk een begin maken met de herstelwerkzaamheden, maar het is onbekend hoe lang dat gaat duren. De technische recherche doet nog steeds onderzoek naar de brand. Over de oorzaak is nog niets bekend.

bron: RTV noord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas

Kom nou, jij stapelt fout op fout, niet de vervoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waarom heb je die rekening dan niet betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luccus schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:02:
[...]
Kom nou, jij stapelt fout op fout, niet de vervoerder.
Guttegut, je reactie is weer van een fijn allooi. Een iets minder tactloze aanpak zou geapprecieerd worden.
Erkens schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:05:
[...]

Waarom heb je die rekening dan niet betaald?
Ik ben aan het verhuizen en afstuderen, het is er gewoon tussendoor geschoten.
Ik vind het prima om die rekening te betalen (met een stukje boete), maar vind de kostenstijging wel enorm. That's all.

Het ging hier om een kaartje van 5.20 euro aldus het formulier.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 28-08-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Boudewijn schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:37:
[...]

Guttegut, je reactie is weer van een fijn allooi. Een iets minder tactloze aanpak zou geapprecieerd worden.
Je bent toch zelf diegene die problemen veroorzaakt? Als je denkt dat de verhoging onterecht is moet je contact opnemen met NS Reizigers. Of is de verhoging na het niet betalen van een terecht opgelegde ook al iets waar over gediscussieerd moet worden? IJnte, heb je nog popcorn? Zout graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ze zeggen dat popcorn goed voor je is.. Goede keuze Luccus :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vander-wal.nl/shop/images/products/PerVasco/Jimmy%27s/8303_Jimmy%27s%20Popcorn%20Zout%206st.JPG hierbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luccus schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:50:
[...]
Je bent toch zelf diegene die problemen veroorzaakt? Als je denkt dat de verhoging onterecht is moet je contact opnemen met NS Reizigers. Of is de verhoging na het niet betalen van een terecht opgelegde ook al iets waar over gediscussieerd moet worden? IJnte, heb je nog popcorn? Zout graag...
Nee dat zeg ik niet. De verhoging is prima! ALs je zou lezen zou je dat ook wel terug zien.
Alleen vind ik de mate waarin dat gebeurt disproportioneel.

*snap*

Modbreak:Wanneer je een dergelijke gebeurtenis post op een forum, dan is het niet meer dan logisch dat er ook reacties worden geplaatst die niet in jouw straatje passen. Echter zou dat geen aanleiding moeten zijn om te trollen. Overigens kan je altijd een DM sturen wanneer je een bepaalde reactie over de schreef vindt, dan kan ik je ook van repliek voorzien, dit in tegenstelling tot een TR.

[ Voor 39% gewijzigd door Steffie op 29-08-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
*snap*
Modbreak:Offtopic

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3421/3863448720_481e93f56d.jpg
Arme DH'tjes.. Overgeleverd aan de polen :|

[ Voor 70% gewijzigd door Steffie op 29-08-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Hmms onhandig nu dat je op Amsterdam Amstel en Duivendrecht niet meer op het perron je treinkaartje kan afstempelen.
(op Amstel kan het nu iig alleen in de hal beneden)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
*snap*
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009912.jpg
Een van ACTS' Gay 2000'en met omgeleide afvaltrein (geknutsel in 's-Hertogenbosch) op de noordelijke Maaslijn tussen Meerlo en Venray.

[ Voor 62% gewijzigd door Steffie op 29-08-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

Steffie

Opaque

Modbreak:Offtopic reacties heb ik verwijderd. Wanneer er behoefte aan bestaat om over dat onderwerp te discussieren met elkaar, doe dat dan prive met elkaar. En wanneer je vindt dat een bepaalde reactie niet strookt met de richtlijnen van het forum dan mag je een een TR aanmaken, of mij persoonlijk een bericht sturen waarop ik zal antwoorden.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Gisteren was ik in Badhoevedorp, bij de modelbouwwinkel Harlaar, en mij viel op dat daar als model in de etalage een MotprPost stond in DHL uitvoering?
Nu vraag ik me af, is er ooit een MotorPost gebouwd in deze uitvoering?

Of nog waarschijnlijker, het model verkocht aan Duitsland die het in DHL-uitvoering heeft gemaakt? of?

Naar mijn weten is deze DHL-versie nooit in Nederland gebouwd.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt. Alle motorposten, nummers 3001 t/m 3035, zijn destijds (1965-1966) door Werkspoor gebouwd voor PTT Post (tegenwoordig TNT Post).

Sommigen zijn later wel ingezet voor andere bedrijven (Railion, meettrein voor Eurailscout, Sandite-treinen etc), maar afaik nooit voor DHL.

Oorspronkelijke bruine livery, de bewaard gebleven 3021:

Afbeeldingslocatie: http://www.feijenoordsemeesters.nl/Motorpost4.jpg

De meer bekende PTT Post-livery:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timgoorman/3002gn1.jpg

Motorpost als meetrijtuig "Jules":

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timgoorman/jules1.jpg

De 3033 in volledig rode livery, gebruik voor ERTMS-tests, inmiddels gesloopt:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timgoorman/3033asdz1.jpg

En de 3030 (inmiddels gesloopt) van Railion met vlaflip 2141 aan de haak achter een koppelwagen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/MP_3030_en_SGMm_2141_bij_Holten.JPG/800px-MP_3030_en_SGMm_2141_bij_Holten.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 29-08-2009 09:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Maar wie weet kan Duitsland (waar DHL voornamelijk opereert, geloof ik) het ontwerp destijd overgekocht hebben, zodat ze zelf voor hun eigen wat Mp konden bouwen? Maar dat verhaal klinkt mij niet bekend.

Dan denk ik eerder dat het leuk zelfbedachte creatie is van Lima ofzo :).
Als ik hem tegenkom ga ik eens op het rijtuig-nummer ervan googlen.

Maargoed, zo kwam ik ook iemand tegen die een oude model-bolneustrein (diesel) met cabine bovenop, lange voorkant van cabine tot buffer (naam?) omgebouwd had tot NS trein. Zo beweerde hij dat als de treinen vroeger niet bij Alstom en Werkspoor gebouwd waren, maar bij General Motors, dat we in Nederland dan 10 a 20 jaar langer dieseltreinen reden.

Als iemand weet wel treinstel ik bedoel., tell me. Ik ben ook benieuwd naar het type en herkomst. :)

[ Voor 57% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AW_Bos schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:59:

Maargoed, zo kwam ik ook iemand tegen die een oude model-bolneustrein (diesel) met cabine bovenop, lange voorkant van cabine tot buffer (naam?) omgebouwd had tot NS trein
Je bedoelt de Duitse VT11.5 die destijds in de Trans Europa Express (TEE) reed?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/BR601-BDE.jpg
Zo beweerde hij dat als de treinen vroeger niet bij Alstom en Werkspoor gebouwd waren, maar bij General Motors, dat we in Nederland dan 10 a 20 jaar langer dieseltreinen reden.
Rare stelling. Bedoelt hij een langere levensduur per lok, of dat er langer met dieseltractie gereden zouden worden? Beiden lijken me namelijk ongefundeerde stellingen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het enige wat ik me kan indenken is de blijkbare onmogelijkheid voor Werkspoor om een lijndiesel te bouwen (de Beel was een prototype dat nooit goed functioneerde). Maar Alstom had in de jaren 50 en 60 toch wel zeer goede lijndiesels (CC65000, CC72000), dus de NS had bij Alstom alleen maar naar diesel hoeven vragen i.p.v. electrisch.

Maar het beleid was niet zo. Electrificatie begon al in 1906 en dat was duidelijk handiger dan diesel. Daarbij reed men in Nederland ook al vanaf die tijd met treinstellen, de noodzaak voor veel locomotieven was er niet, en daar waar nog diesellijnen lagen was dat waar toch geen groot verkeer was en het dus makkelijk met treinstellen of lichte diesellocs af kon.
De noodzaak voor lijndiesels was er gewoon niet. Wat mij betreft dus ook een BS verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

(de Beel was een prototype dat nooit goed functioneerde)
Nou, de Beelen van serie 2600 waren geen prototypes meer, de serieproduktie was al gaande toen de bestelling van 27 exemplaren gestopt werd. Er zijn er uiteindelijk maar 6 gebouwd (nr's 2601 t/m 2606), plus een motor voor de niet-gebouwde 2607.

Het was namelijk nogal een rampzalig ding. Eigenlijk ook niet zo raar, want de gekozen dieselmotor was ontworpen als scheepsmotor, terwijl een lok-motor heel anders word belast: steeds optrekken, afremmen, optrekken etc. Waar een scheepsmotor urenlang op hetzelfde toerental draait. Gevolg was dan ook dat continue de koppen van de motoren scheurden. Op een gegeven moment moest er, naast de machinist, zelfs continue een mannetje mee om de motor in de gaten te houden en zo nodig te repareren.

NS werd het een beetje zat en heeft daarna de bestelling geannuleerd. Ze zijn maar 5 jaar in dienst geweest: van 1953 tot 1958. In 1960 zijn ze allemaal tot scheermesjes verwerkt.

Deze locs waren mede bedoeld om de laatste stoomlocomotieven te vervangen. Ironisch dat zowel deze loks als de laatste stoomloc (3737) in hetzelfde jaar (1958) buiten dienst gingen.

Daarna deed Werkspoor het mislukken nog eens dunnetjes over met de Kreupele Marie, aka de 2801... ook al een door enorme aantallen defecten geplaagde loc die eveneens maar kort in dienst was (1962-1968, sloop 1970).

Over de 2801 las ik ooit trouwens een leuk verhaal: die had in de administratie maar 4 statussen binnen NS:

- In reparatie
- In afwachting van reparatie
- Testen na reparatie
- Net uit reparatie gekomen en wachtend op volgende defect

Een andere mislukte Werkspoor diesel was de Grote Sik, serie 400-415. Technische weliswaar niet zo rampzalig, maar die zijn allemaal al binnen iets meer dan 10 jaar aan de kant gegaan omdat ze simpelweg niet voldeden.

Diesellocomotieven en Werkspoor zijn eigenlijk nooit echt een heel goede combinatie geweest, hoewel de Sikken natuurlijk wel erg goede machines waren, wat ook blijkt uit hun lange diensttijd (1927 tot rond 2000 bij NS ongeveer). Daarvan zijn de meesten ook door Werkspoor gebouwd.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 29-08-2009 13:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Vandaag viel me op dat de Scharffenberg-koppeling een ideale nestplaats is voor een vogel :).
Zo zag in dat er in Woerden de- V-IRM naar Utrecht aan kwam rijden, terwijl in die koppeling voorop een vogel zat :S :)..
Pas in Utrecht toen de trein weer stilstond zat de vogel er nog steeds in, waarna hij snel weer uit zijn plekje wegvloog 8)7.....

Is it a plane? No,
Is it's a train? No
It's a bird 8)7....

Blij dat de trein niet aan hoefde te koppelen

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Deze link heb ik nog niet langs zien komen (kwam 'm ook pas vandaag tegen): http://www.spoorkruisingenrandweg.nl/

Met een live webcast van de werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Voor de liefhebbers is dit ook wel leuk om te zien, over hoe het spoor gebouwd wordt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Bmp6kacHr1E] (3 delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

In België was het aardig gelukt met de diesellocs van Waalse makelij.

HLD 59 begon midden jaren 50 en werd in 1988 volledig op pensioen gestuurd. Voor de aanleg van TGV in Noord-Frankrijk en HSL tussen Leuven en Luik zijn ze nog ingezet.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/Raeren_abgestellte_Lok_5.jpg/600px-Raeren_abgestellte_Lok_5.jpg

NMBS had meer vermogen nodig en het werd tijd om een zwaardere versie te bouwen: HLD 51. In zijn tijd waren ze sterk genoeg om de TEE te trekken. Het was op 30 jaar berekend en ze hebben 40 jaar uitgehouden.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/HLD5175_side.jpg/600px-HLD5175_side.jpg

Je hebt nog een hoop luidruchtige GM-dieselmotoren in andere HLD nummers. Hoe doen ze dat nu, als de wet zegt dat een werkvloer niet boven 87dB mag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kwestie van isoleren van de cabine denk ik?

Sowieso zijn die oude diesels bij de NMBS nu toch zo'n beetje allemaal vervangen door de moderne reeks 77 die neem ik aan ook een stuk stiller zijn?

Maar qua diesel zijn Nederland en België niet zo goed te vergelijken. Nederland heeft nooit echt hoofdlijndiesels gehad (de 2600 was wel zo ontworpen maar is zoals hierboven beschreven nogal mislukt), daar werd van dieseltreinstellen (dieseldrietjes en dieselvijfjes) of van elektrische tractie gebruik gemaakt, terwijl in België ook heel lang passagierstreinen met diesellocs zijn gereden.

Diesellocs zijn in Nederland eigenlijk vrijwel exclusief voor de goederendienst bestemd geweest: de serie's 2000 (ex-US War Department, niet erg betrouwbaar) en de op Franse (2400) en Amerikaanse (2200) ontwerpen gebaseerde series 2200 en 2400 (beide erg succesvol uiteraard). Hoewel er ook wel eens door 2200/2400-en getrokken treinen in de passagiersdienst hebben gereden bij wijze van noodmaatregel, waarbij dan van de SNCF gehuurde verwarmingswagens meereden (de 2200/2400 beschikten immers niet over faciliteiten voor rijtuigverwarming). Hierbij reden altijd twee locs mee, één aan elke kant, om kopmaken te voorkomen.

En later werden de 2200-en uiteraard nog kortstondig in de passagiersdienst ingezet door Lovers Rail.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Lovers_Rail_IJmuiden.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

ValHallASW schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:30:
Deze link heb ik nog niet langs zien komen (kwam 'm ook pas vandaag tegen): http://www.spoorkruisingenrandweg.nl/

Met een live webcast van de werkzaamheden
Wel leuk, maar erg overbelicht ;(
Inmiddels wordt het 2e spoor voorzien van ballast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:23
AW_Bos schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:59:
[...]

Wel leuk, maar erg overbelicht ;(
Inmiddels wordt het 2e spoor voorzien van ballast....
Het idee van een webcast rond grote projecten bestaat al een tijdje bij ProRail.
Zo was een van de eerste webcasts het aanleggen van de tunnels in Hilversum

http://www.youtube.com/watch?v=tn7A-kpI1cM
En de lange versie: http://www.youtube.com/wa...iX5kZXidM&feature=related

[ Voor 8% gewijzigd door Intheweb op 30-08-2009 19:35 ]

Doe maar een onsje meer...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er komt een tweede 'hoogfrequente' spoorlijn tussen Den Haag en Rotterdam, zo is uit welingelichte bron vernomen.

De ministers Camiel Eurlings (Verkeer) en Jacqueline Cramer (Milieu) hebben dat donderdag besloten samen met de regionale bestuurders.
nu.nl

Waarom niet de bestaande lijn verdubbelen, of is dat niet mogelijk?

Virussen? Scan ze hier!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

3e dan zeker? Rotterdam-Delft-Den Haag en de Hofpleinlijn toch :+

"Mekker, blaat"

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij een klassiek staaltje journalistenonbenul.

Zie ook het bericht. De kop: "Rotterdam en Den Haag krijgen snelle spoorverbinding", de aanhef: " Er komt een tweede 'hoogfrequente' spoorlijn tussen Den Haag en Rotterdam".

Wat is het nu, snel of hoogfrequent?

Dat hoogfrequent is al gepland. Rotterdam-Den Haag zit in het plan "hoogfrequent spoorvervoer", wat naar de 6 treinen per uur gaat.
Volgens mij is het daarvoor ook wel nodig om het hele traject viersporig te maken. En met viersporigheid kun je IC's maken die niet in Delft stoppen en (mogen we het nog meemaken?) 160 km/h rijden. Niet dat dat veel uitmaakt op dat korte stukje, maar alles is meegenomen.
Maar zie viersporigheid Eindhoven-Boxtel en Utrecht-Amsterdam. Van enige ondernemingsgeest is Prorail niet te betichten.

• Enfer
  • Laatst online: 04-09 19:14
Afgelopen donderdag zag ik zo'n leuk loc'je staan op Station Amersfoort (27/08/09 @ 14:21), met 1 of 2 wadlopers er achter. Iemand enig idee wat daar mee gaat gebeuren / is gebeurd? Mijn excuses voor de slechte kwaliteit foto, ik zat in een rijdende trein + alleen maar een camera op mijn mobiele telefoon ;)

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/25kivth.jpg

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Enfer schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:03:
Afgelopen donderdag zag ik zo'n leuk loc'je staan op Station Amersfoort (27/08/09 @ 14:21), met 1 of 2 wadlopers er achter. Iemand enig idee wat daar mee gaat gebeuren / is gebeurd? Mijn excuses voor de slechte kwaliteit foto, ik zat in een rijdende trein + alleen maar een camera op mijn mobiele telefoon ;)
Die wadlopers zijn verkocht aan een of andere bazaar in Polen, alhoewel: de overbrenging vorige week betrof net de vier stellen die niet in de grote batch voor Polen zitten. Iemand gevolgd waar die ook alweer voor bestemd zijn op dit moment?

[ Voor 16% gewijzigd door Luke! op 03-09-2009 15:13 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Koperdieven en een kapotte spoorbrug hebben het treinverkeer tussen Dordrecht en Roosendaal vanmorgen vier uur lang compleet stilgelegd.

De NS zetten stopbussen in. Reizigers liepen gemiddeld anderhalf uur vertraging op.

De stremming begon rond zes uur na de diefstal van een forse hoeveelheid koperdraad op het emplacement bij het NS-station in Oudenbosch. Volgens woordvoerder Joost van Vliet van ProRail werkten wissels en seinen niet meer. Rond negen uur waren de nodige reparaties verricht maar bleek de spoorbrug over de Mark tussen Oudenbosch en Zevenbergen niet goed meer te sluiten. Van Vliet: "Erg toevallig, maar dat incident stond los van de koperdiefstal." Rond elf uur had ProRail het defect aan de brug verholpen en is het treinverkeer weer op gang gebracht.
http://www.bndestem.nl/re...gen-treinverkeer-stil.ece

Echt, ik hoop zó hard dat er een deze dagen een van deze koperdieven de bovenleiding probeert te jatten en daarbij volledig geëlektrocuteert wordt... wat een idioten zeg.

Virussen? Scan ze hier!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:57
Oh, dat doen ze vast ook al, ik sprak met iemand van het netgedeelte van Essent en die zei dat ze in 2 hoogspanningsmasten klimmen en dan de kabels doorknippen en oprapen. Hoeveel risico wil je lopen voor een paar kilo koper :X

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Jorrit schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:03:
Oh, dat doen ze vast ook al, ik sprak met iemand van het netgedeelte van Essent en die zei dat ze in 2 hoogspanningsmasten klimmen en dan de kabels doorknippen en oprapen. Hoeveel risico wil je lopen voor een paar kilo koper :X
Veel.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:32:
[...]

nu.nl

Waarom niet de bestaande lijn verdubbelen, of is dat niet mogelijk?
Toevallig dat dit (ongetwijfeld onjuiste) bericht de wereld ingeslingerd wordt op dezelfde dag dat de afbouw van de A4 (tussen Den Haag en Rotterdam) bekend gemaakt wordt:

http://www.nrc.nl/binnenl..._bij_Delft_wordt_voltooid

Edit: trouwens de laatste zinnen van het artikel:
Eurlings en Cramer maakten ook bekend dat er een nieuwe metroverbinding komt tussen Den Haag en Rotterdam. Details konden de ministers hier nog niet over geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 16:47 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jorrit schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:03:
Zoals vooghel al zei: héél veel risico kennelijk, getuige dit bericht van 21 december 2006:
Het treinverkeer tussen Nijmegen en Oss is donderdag lange tijd gestremd geweest. De treinen konden niet rijden, doordat dieven er ’s nachts met een deel van de koperen bovenleiding vandoor waren gegaan. Rond twee uur ’s middags kwam het treinverkeer weer langzaam op gang, meldde de spoorbeheerder ProRail.

ProRail kreeg om 4.15 uur de melding dat er iets niet klopte op het traject. Uit onderzoek bleek dat 300 meter van de koperen bovenleiding was verdwenen. Het herstellen van de leiding duurde langer dan gepland, omdat niet voldoende kabel aanwezig was. De NS zette tussen Oss en Wijchen bussen in.
Zie http://www.fnvspoor.nl/mo...ews&file=article&sid=2757

Volgens deze site krijg je voor één kilo koper toch al snel 4-5 euro, dus met een stuk bovenleiding van 300 meter moet je toch wel een paar tientjes binnen kunnen halen. Kennelijk is een paar tientjes voor een aantal mensen het risico van hun leven waard.

@Grizzlybeer: die metroverbinding, dat is toch Randstadrail? Die rijd toch al een tijdje? :?

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2009 17:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien zijn ze iets van plan dat parallel aan de A4 zou lopen ofzo?

Oslik blyat! Oslik!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:29

PeaceNlove

Deugleuter

Of het doortrekken van de soon-to-be metro rotterdam-hoekvanholland naar den haag zuid via westland. Daar wordt ook wel over gesproken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het persbericht van de overheid staat het volgende:
Spoorlijn Den Haag-Rotterdam
Ook voor het openbaar vervoer tussen Rotterdam en Den Haag neemt het kabinet maatregelen.

Al eerder werd bekend dat de spoortunnel in Delft wordt aangelegd met een voorziening voor vier sporen. Verder wordt onderzoek gedaan naar een hoogfrequente spoorverbinding.

De stations Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal worden daarnaast ingericht op hoogwaardig openbaar vervoer.
Bron: Regering.nl

Ze verwijzen hier naar de tunnel in Delft die in ruwbouw viersporig wordt gebouwd maar waar in eerste instantie maar 2 sporen daadwerkelijk gebouwd worden. Ik vermoed dat dit verhaal er uiteindelijk op uitdraait dat Rijswijk - Rotterdam CS eindelijk viersporig wordt. Een nieuwe verbinding lijkt me erg duur en overbodig.

Een verbinding via het westland heb ik nooit eerder iets over gehoord, maar dat is voor Rotterdam - Den Haag behoorlijk om dus dat lijkt me interessanter voor de plaatsen in het westland dan voor de verbinding Rotterdam - Den Haag. Dat wil niet zeggen dat het er niet moet komen, maar dat heeft dan weinig met het hele A4 verhaal te maken lijkt me. Dat zal ook eerder iets van lightrail/metro worden dan een spoorlijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Televaag spuit ook weer modder:
Een hogesnelheidstrein (hsl) is woensdagavond bij Hoofddorp, op de plek waar de hsl op het oude bestaande spoor komt, bijna tegen een intercity geknald.

Passagiers vlogen bijna uit hun stoel toen de intercity uit Den Haag rond half twaalf 's avonds keihard remde. Tot hun grote verbazing reed de intercity daarna achteruit (wat ten strengste verboden is) om te stoppen, toen de voorkant van de trein voor een rood licht stond. Vlak daarna raasde de hsl uit Rotterdam rakelings voorbij.

"Ik schrok me rot", zegt een passagier. "Ik dacht rustig met de trein te reizen, maar voor je het weet gebeurt er iets." Of de intercity de hsl miste door achteruit te rijden is onduidelijk, omdat de NS het voorval niet in de boeken kan terugvinden. Een woordvoerder van de spoorwegen zegt dat de trein niet door een rood sein kan zijn gereden. "Als je door een rood sein rijdt, dan gebeurt er van alles. Je wordt bijvoorbeeld als machinist van de trein gehaald. Dat kan dus niet het geval zijn geweest." De NS zegt het voorval verder uit te zullen zoeken, "maar dat lukt niet in een dag".

De NS-woordvoerder weet zeker dat de veiligheid van de passagiers niet in het geding is geweest. Maar de inzittenden van de intercity waren daar echter niet zo zeker van, toen ze de hsl vlakbij voorbij zagen snellen

Volgens de treinreizigers reed de intercity meteen nadat deze gestopt was achteruit. Achteruitrijden is te allen tijde verboden, omdat het zeer gevaarlijk is. Mogelijk dat de machinist een passage door een rood sein wilde verdoezelen. In de trein werd omgeroepen dat er voor een rood sein gestopt moest worden. "Dank je de koekoek", zegt een passagier. "Waarschijnlijk is hij er eerst doorheen gereden."

Maandag rijdt de hsl na jaren vertraging voor het eerst met passagiers van Amsterdam naar Rotterdam. Dat gaat nog niet harder dan 160 km/u omdat er nog geen supersnelle treinen voorhanden zijn. Wel gaat de reistijd van 62 naar 44 minuten.
Het hele stuk hangt van aannames, eigen verzinsels en ongeloofwaardigheden aan elkaar. Maargoed, alles om maar te kunnen NS-bashen uiteraard...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Nouja, heb ook wel eens meegemaakt dat een trein achteruit ging.
Bijv. net voorbij het perron gereden en toen ging dat ook op goed geluk want de machinist zat nog gewoon voorin, of dat de trein van stilstand niet meer de heuvel opkwam en daarna een stukje naar achteren reed (zwaartekracht)

Maar een trein kan toch langzaam door rood rijden? (onder de 40km/uur grijpt ATB toch niet in?)
Lijkt me dat als de trein half op de tongen staat dat hij toch maar voor de zekerheid even naar achteren rijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu ben ik toch niet helemaal bekend met de details, maar een trein kan toch helemaal niet achteruit rijden vanuit de voorwaarste cabine? Dan moet de machinist toch expliciet naar de cabine aan de andere kant lopen? Of vergis ik me hierin.

Wat natuurlijk wel kan is als het spoor een stukje valsplat is, en de machinist heeft de remmen niet continue ingedrukt, dat hij een paar meter terug kan gaan rollen door idd de zwaartekracht. Maar om dat nou achteruit rijden te noemen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:54:
Nu ben ik toch niet helemaal bekend met de details, maar een trein kan toch helemaal niet achteruit rijden vanuit de voorwaarste cabine? Dan moet de machinist toch expliciet naar de cabine aan de andere kant lopen? Of vergis ik me hierin.
Ja, daarin vergis je je.
Lennart_1337 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:51:
Ja, maar de rest van het stuk is van een dermate bedenkelijk niveau dat je het hele verhaal in twijfel moet trekken. Een langsrasende HSL (een lijn?), razen op conventioneel spoor (waar de snelheid gewoon beperkt is tot 140 km/u), gelanceerd worden door een (snel)remming?

[ Voor 37% gewijzigd door Luke! op 04-09-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Heb dit wel eens meegemaakt op Leiden CS. Machinist denkt hele perron te hebben en dit bleek maar het halve te zijn. Eerste deel (van de 12) stond helemaal van het perron af, al gedeeltelijk op het doorgangs-spoor waar ook de Thalys langskomt. Ik vroeg me toen wel af of dit afgevangen wordt, dus dat de thalys onmiddelijk rood krijgt wanneer een trein 30m door rood rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wildhagen schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:54:

Wat natuurlijk wel kan is als het spoor een stukje valsplat is, en de machinist heeft de remmen niet continue ingedrukt, dat hij een paar meter terug kan gaan rollen door idd de zwaartekracht. Maar om dat nou achteruit rijden te noemen...
dat kan wel, het zou bijv. bij combineren/splitsen en rangeren behoorlijk onhandig zijn als het niet kan :P. (kijk voor de grap maar eens bij de noordoost in Ut, of bij bijplaatsen te Gvc/Rtd, het gebeurt dagelijks).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SleutelMan schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:29:
[...]

dat kan wel, het zou bijv. bij combineren/splitsen en rangeren behoorlijk onhandig zijn als het niet kan :P. (kijk voor de grap maar eens bij de noordoost in Ut, of bij bijplaatsen te Gvc/Rtd, het gebeurt dagelijks).
Daarom zei ik ook dat ik er niet zeker van was :)

Bedankt voor de uitleg (itt tot sommige anderen, wil jij mensen nog wel iets uit leggen)!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 18:38

Tux

Arnout schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:02:
Heb dit wel eens meegemaakt op Leiden CS. Machinist denkt hele perron te hebben en dit bleek maar het halve te zijn. Eerste deel (van de 12) stond helemaal van het perron af, al gedeeltelijk op het doorgangs-spoor waar ook de Thalys langskomt. Ik vroeg me toen wel af of dit afgevangen wordt, dus dat de thalys onmiddelijk rood krijgt wanneer een trein 30m door rood rijdt.
Als de wissel kennelijk zo staat dat je op de middelste sporen kan komen, kan er nooit een Thalys aankomen volgens mij. Dat zou namelijk betekenen dat de twee wissels waar je over moet in een andere stand staan, en dat zou vrij nutteloos en gevaarlijk zijn.
Bovendien, als je op Leiden CS zover gaat dat je voorste rijtuig niet meer langs het perron staat, zit je al in het baanvak van het middelste spoor, dus dat zal dan rood zijn.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:47:
[...]

http://www.bndestem.nl/re...gen-treinverkeer-stil.ece

Echt, ik hoop zó hard dat er een deze dagen een van deze koperdieven de bovenleiding probeert te jatten en daarbij volledig geëlektrocuteert wordt... wat een idioten zeg.
Kennelijk waren ze nog niet klaar, want op hetzelfde traject is het vandaag weer prijs:
Voor de tweede opeenvolgende dag zijn treinreizigers tussen Roosendaal-Dordrecht slachtoffer geworden van koperdieven.

Vanmorgen is het treinverkeer op het traject opnieuw ernstig gestoord doordat onbekenden, net als donderdag, koperdraad langs het spoor hadden gestolen. Seinen en wissels werkten hierdoor niet. Reizigers in de ochtendspits liepen, net als donderdag, vertraging op. Volgens ProRail is de schade snel hersteld en rijden de treinen inmiddels weer normaal. Woordvoerder Henk Wind noemt het 'niet acceptabel dat reizigers worden gedupeerd door onverlaten'.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Tux schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:36:
[...]

Als de wissel kennelijk zo staat dat je op de middelste sporen kan komen, kan er nooit een Thalys aankomen volgens mij. Dat zou namelijk betekenen dat de twee wissels waar je over moet in een andere stand staan, en dat zou vrij nutteloos en gevaarlijk zijn.
Bovendien, als je op Leiden CS zover gaat dat je voorste rijtuig niet meer langs het perron staat, zit je al in het baanvak van het middelste spoor, dus dat zal dan rood zijn.
Kijk ook eens even naar Interlocking. Deze systemen zijn overal op het spoor geinstalleerd om te voorkomen dat 2 treinen in elkaars pad kunnen komen. Zelfde systeem zit ook in verkeersregelinstallaties om te voorkomen dat je groen kan krijgen op een conflicterende richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het officiele verhaal van IVW:
Intercity passeerde rood sein, maar geen aanrijdgevaar

Op woensdagavond 2 september 2009 heeft een intercity van de NS een rood sein gepasseerd. Dat blijkt uit een voorlopig onderzoek van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Het incident deed zich voor nabij Hoofddorp waar HSL Zuid tracé en gewone spoornet op elkaar zijn aangesloten.

Volgens de inspectie was de stand van een volgende te passeren wissel dusdanig dat kruising van intercity en NS HiSpeed trein fysiek onmogelijk was. Een daaropvolgende wissel lag bovendien 1,5 km verder. Daarom is er geen sprake geweest van direct aanrijdingsgevaar. Wel vindt de Inspectie het ernstig dat machinist en treindienstleider het incident niet hebben gemeld. Hierdoor was onderzoek ter plekke onmogelijk.

De Inspectie zal een vervolgonderzoek instellen naar de rol die de machinist en de treindienstleider hebben gespeeld en naar het nieuwe treinbeveiligingsysteem ATB-vv, waarmee de baan en de trein waren uitgerust, dat mogelijk een rol heeft gespeeld bij het tot stilstand komen van de intercity.
Zie http://www.ivw.nl/actueel...aargeenaanrijdgevaar.aspx

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Lennart_1337 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:51:
Bijv. net voorbij het perron gereden en toen ging dat ook op goed geluk want de machinist zat nog gewoon voorin, of dat de trein van stilstand niet meer de heuvel opkwam en daarna een stukje naar achteren reed (zwaartekracht)

Maar een trein kan toch langzaam door rood rijden? (onder de 40km/uur grijpt ATB toch niet in?)
Lijkt me dat als de trein half op de tongen staat dat hij toch maar voor de zekerheid even naar achteren rijd...
Het lijkt me dat een trein gewoon achteruit mag rijden, wat de blokbeveiliging en signalering betreft is er geen onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Ik heb één keer zelf meegemaakt dat een trein te hard reed om optijd op een station te stoppen. De trein reed (naar schatting) 300 meter te ver, en na een paar minuten reed de trein een stuk terug. (Ik weet niet of de machinist was omgelopen, of de trein gewoon achteruit reed.) Dit was zo'n vier jaar terug op station Maarssen toen het traject nog 2-sporig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

'Spoorboekloze trein is succes'
Uitgegeven: 4 september 2009 20:01
Laatst gewijzigd: 4 september 2009 20:18
AMSTERDAM - Deze week reed bij wijze van proef tussen Amsterdam en Eindhoven tijdens de spits elke tien minuten een trein.
© Novum

NS en spoorbeheerder ProRail laten vrijdag weten dat de proef goed is verlopen. Doel was te leren onder welke voorwaarden 'hoogfrequent' spoorvervoer mogelijk is.

NS en ProRail volgden de ervaringen op het traject nauwgezet. Meer dan honderd medewerkers informeerden en begeleidden reizigers. Bij drukke spoorwegovergangen zette ProRail verkeersregelaars en toezichthouders in.

Zo'n 1500 reizigers en omwonenden hebben hun ervaringen gedeeld. Driekwart vindt het een goed idee als ze iedere tien minuten in de trein kunnen stappen, maar 45 procent geeft aan 'enigszins' hinder te hebben ondervonden van de proef, bijvoorbeeld omdat hun aansluiting op een bus of een andere trein was veranderd.

Verkeershinder

Per uur reden er in de spits zes intercity's, zes sprinters en twee goederentreinen op een van de drukste stukken spoor van Europa.

Een aantal gemeenten had zorgen geuit over spoorwegovergangen die vaker dicht moesten. De proef heeft veel informatie opgeleverd over onder meer de verkeershinder voor weggebruikers.

De gegevens worden de komende weken geanalyseerd om te bekijken welke vervolgstappen nodig zijn om 'Elke 10 minuten een trein' structureel in te kunnen voeren. NS en ProRail verwachten over ruim een maand naar buiten te komen met de resultaten.
http://www.nu.nl/algemeen...loze-trein-is-succes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik gok dat er een paar overwegen ondertunneld zullen gaan worden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
De proef tussen Den Bosch en Utrecht was een succes.. Tussen Utrecht en Amsterdam was niet echt te spreken van een "10 minutendienst" en treinen elders in het land waren korter gemaakt om meer materieel in te kunnen zetten voor de proef. Alles op alles is gezet om tussen A en B alles goed te laten verlopen, maar de mensen die tussen C en B moesten reizen waren daarvan de dupe (als in te kort materieel). Best grappig dus dat gesproken wordt van een succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het is voor NS wel een goede manier om te weten te komen, waar ze in welk materieel moeten investeren. Best mogelijk dus dat er nog een vervolgorder voor VIRM komt wanneer ze iedere 10 minuten een trein willen laten rijden in de normale dienstregeling.

De Sprintertjes op Breda - Den Bosch mogen van mij wel blijven trouwens. Misschien wat SLT'tjes ertussen, als die eenmaal in orde zijn?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

He, iemand die blij is met SGMm :+. Die moeten eigenlijk nu tussen Utrecht en Almere Oostvaarders/Leiden/Dordrecht rijden, SLT gaat in eerste instantie naar series 9800 (Den Haag-Utrecht), 9700 (Rotterdam-Gouda Goverwelle, alleen spits), 17400 ((Veenendaal Centrum-) Utrecht - Breukelen (- Amsterdam Centraal)) en 7400 (Rhenen - Breukelen).

Wat betreft een eventuele nabestelling VIRM: voor zover bij mij bekend is de NS wel op zoek naar nieuw/meer ic materieel, er is al eens een zwitsers dubbeldekkersstel te gast geweest in Utrecht, nieuwe IC materieel zou sowieso dubbeldeks zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 05-09-2009 00:27 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

IJnte schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:59:
.... maar de mensen die tussen C en B moesten reizen waren daarvan de dupe (als in te kort materieel). Best grappig dus dat gesproken wordt van een succes :)
Zoals je waarschijnlijk wel begrijpt gaat het om de proef om elke 10 minuten een trein te laten rijden, en niet om te kijken of reizigers op andere trajecten het leuk vinden om minder materieel aan te treffen. ;)

Overigens vind is dit gewoon de treinen met een hogere frequentie de treinen te laten rijden, en niet "zonder spoorboekje" aangezien het personeel dan lastig is in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja okay, maar er is best wel wat uitgevallen aan treinen.
Ik moest van ut naar vg.
ut - ht was vertraagd (trein gecancelled) waardoor ik stoptrein in ht net voor mijn neus wegreed.
Dat is maar 1 geval, maar al de 2e keer deze week (van de 2 keer dat ik het traject heb gedaan).
Beetje jammer.

waar ik me trouwens aan erger sinds ik in Leiden woon (ipv vg) is dat de intercity tussen ledn en ut gewoon een veredelde stoptrein is. Die stopt nml overal op utrecht terwijde na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Boudewijn schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:39:
Ja okay, maar er is best wel wat uitgevallen aan treinen.
Ik moest van ut naar vg.
ut - ht was vertraagd (trein gecancelled) waardoor ik stoptrein in ht net voor mijn neus wegreed.
Dat is maar 1 geval, maar al de 2e keer deze week (van de 2 keer dat ik het traject heb gedaan).
Beetje jammer.

waar ik me trouwens aan erger sinds ik in Leiden woon (ipv vg) is dat de intercity tussen ledn en ut gewoon een veredelde stoptrein is. Die stopt nml overal op utrecht terwijde na.
Je vergeet Vleuten, daar stopt die trein ook niet :) Maar het is inderdaad wel een beetje misleidend. Beetje hetzelfde geval als de intercity Utrecht-Almere, die ook maar 3 stations overslaat en overal in Almere stopt.
Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.