Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Daarnaast waren ze nutteloos geworden, want de catering is immers al jarenlang niet meer aanwezig op de trein.
Bij de revisie worden ze idd door één geheel afgesloten.
[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2009 15:22 ]
Virussen? Scan ze hier!
En drie stellen Plan V (874, 887 en 918), en ook nog een stam DD-AR (7841).vooghel schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:04:
Dat kan zijn; er is een Sprinter (2973) die als proef met LED-verlichting in uitgerust.
De 887 heb ik inmiddels al weer gespot met gele gloeipitjes, en de 7841 komt na de boem=ho te Zwolle vermoedelijk niet meer op de baan vóór de revisie die DD-AR gaat krijgen. En gezien het tijdelijke karakter van de LED-proef denk ik dat die DD-AR ook met gloeipitjes terug in dienst gaat komen tzt.
Helaas kan ik zelf niet, maar wie weet iemand hier welGa mee met een testrit op de HSL-Zuid
Hartelijk dank voor uw interesse. Zoals u weet gaat NS Hispeed vanaf 7 september 2009 over de hogesnelheidslijn rijden met Fyra. Om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, voert NS Hispeed een aantal testritten uit. Wij vragen u onderdeel uit te maken van deze testrit. Hieronder vindt u belangrijke informatie met betrekking tot het maken van de testrit.
Op 25 en 27 augustus 2009 rijdt FYRA twee keer retour van Amsterdam naar Rotterdam, via Schiphol volgens onderstaand schema. Tijdens de testritten zal er gereden worden met een snelheid van 160 km/u! Schrijf u snel in, er zijn 400 plaatsen beschikbaar per trein.
De testritten zullen plaatsvinden om u als reiziger de snelheid en het gemak van NS Hispeed te laten ervaren. Daarom kan er, afhankelijk van uw opstapplaats, aan u gevraagd om op www.nshispeed.nl een ticket te boeken. Kosten die u maakt voor het boeken van tickets zullen achteraf vergoed worden, overige kosten zoals het treinkaartje naar Amsterdam of Schiphol en bus- en tramkaartjes zijn voor eigen rekening.
Na afloop van de testrit sturen wij u per e-mail een vragenlijst toe om uw ervaringen te delen. We stellen uw antwoorden zeer op prijs.
Vul dit formulier in en u hoort op korte termijn per e-mail van ons of u mee kunt op de testrit van uw keuze.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
De officiële reden is storingsgevoeligheid en daaruit voortvloeiend vertraging.wildhagen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:15:
Doorloopkoppen zijn afgesloten omdat het teveel tijd kostte om ze te koppelen. Leverde dus teveel vertraging op, en aangezien de NS boetes krijgt van de overheid bij vertraging....
Nooit geweten dat die er alleen voor de catering waren.wildhagen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:15:
Daarnaast waren ze nutteloos geworden, want de catering is immers al jarenlang niet meer aanwezig op de trein.
Het is een oude bekende, nl. Rurtalbahn's V 202 die een tijd terug ergens boem=ho heeft gedaan en nu in aardig wat stukken uit elkaar ligt en wacht op nieuwe ingewanden. Ik vermoed dat de voorkant opnieuw gespoten is want het witte contrastvlak is verdwenen.IJnte schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:06:
Mmm dat moet wel een nieuwe zijn, of erg goed gewassenD'r zit geen vliegje op de voorkant.. Maar het is idd wel een boos "kijkend" geval ja
1) Nee; 2) Ja. ;-)JeroenH schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:09:
[...]
Zijn dat LED-koplampen? Kan het trouwens zijn dat ik die al een enkele keer op een sprinter zie?
[ Voor 63% gewijzigd door Luke! op 13-08-2009 19:17 ]
Donderdag 27 augustus
U bent aangemeld voor deze rit:
Heenreis:
14:45 Amsterdam Centraal - 15:28 Rotterdam Centraal
Terugreis:
16:00 Rotterdam Centraal - 16:42 Amsterdam Centraal
Wie gaat nog meer?
We are shaping the future
Apart dat NS HiSpeed dit ook al Fyra noemt.
Anyway, ik heb me ingeschreven, nu nog wachten op goedkeur
Vandaag heb ik trouwens bij iemand een modeltreintje gekocht. Later vertelde hij dat hij zelf bij NedTrain/Loyds Register de Fyra V250 onderhoudt
Deze schijnt dus net als de ICE de tractiemotoren verdeeld te hebben over de hele trein
[ Voor 53% gewijzigd door AW_Bos op 13-08-2009 21:54 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Zo bijzonder is zo'n rit nou ook weer niet.
Op zich interesstant, maar complete overkill. Ik zal niet ontkennen dat (Eindhoven-) Den Bosch-Utrecht (-Amsterdam) een druk traject is, maar de manier waarop hier geklooit wordt met de achterliggende dienstregeling, you don't wanna know. Bij vertragingen zit je direct in de knoop, treinen volgen elkaar erg dicht op. Bij 10 minuten vertraging zit je al in de knoop met de achteropkomende trein en kun je eigenlijk de een trein opheffen, er is simpelweg geen capaciteit op het spoor beschikbaar voor die 2 treinen! Vertraging inhalen door stations over te slaan is o.a. al gesuggereerd elders, maar om diverse redenen niet praktisch.
Feit is dat met de huidige spoorinfrastructuur (en dan vooral op Ht-Ut) je gigantisch in de knoop komt met teveel treinen bij de minste of geringste vertraging. In de toekomst, met een verdubbeling Gdm-Ut is het idee een stuk beter haalbaar. Waarom de NS per se een test wil uitvoeren op infrastructuur waar het met moeite op past weet ik niet. Ik post nog even een somda quote om het geheel samen te vatten. (Bedankt Gérard voor de info)
In week 36 zal een proef worden gehouden met hoogfrequent spoorvervoer tussen Asd en Ehv.
Dan rijden in de brede spits 6 IC`s en 6 stoptreinen per uur.
Ook zal het materieelinzet gewijzigd worden, de 6000/16000 (stoptrein Ht/Tl-Ut) en 26000 zal met SGMm worden gereden!
Het schema zit als volgt uit:
- 2x per uur Intercity Maastricht-Amsterdam.
- 2x per uur Intercity Eindhoven-Alkmaar (extra serie 10800).
- 2x per uur Intercity Eindhoven-Schiphol,
De bestaande Intercity’s 2x per uur Nijmegen-Schiphol
en 2x per uur Nijmegen-Amsterdam blijven ook nog rijden!
- 2x per uur Sprinter Eindhoven-Den Bosch v.v.
- 2x per uur Sprinter Den Bosch-Utrecht.
- 2x per uur Sprinter Tiel-Utrecht,
- 2x per uur Sprinter Geldermalsen-Utrecht (extra serie 26000).
- 2x per uur Sprinter Utrecht-Amsterdam.
- 2x per uur Sprinter Utrecht-Breukelen.
- 2x per uur Sprinter (Rotterdam-Woerden-) Breukelen-Amsterdam,
- 2x per uur mogelijkheid voor goederentreinen tussen Amsterdam en Geldermalsen.
- 2x per uur mogelijkheid voor goederentreinen tussen
Geldermalsen en Eindhoven.
Dat gaat nu soms al beetje mis als er 1 trein vertraging heeft.
En dan 2 treinen extra ertussen proppen ? (op welk moment is daar dan ruimte voor vraag ik me af)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Bijlmer-CS is het laatste deel, daar kun je wel wat schuiven en/of opheffen. Het echte probleem zit op het 2-sporige gedeelte vanaf Gdm, dat is echt schuiven geblazen met 6 IC's, 6 Stoppers en ook nog 2 goederenpaden! per uur.DDX schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:02:
Ik voorzie problemen op stuk tussen Bijlmer en Amsterdam CS.
Dat gaat nu soms al beetje mis als er 1 trein vertraging heeft.
En dan 2 treinen extra ertussen proppen ? (op welk moment is daar dan ruimte voor vraag ik me af)
Dan zitten de treinen aan te schuiven zoals aan Antwerpen Berchem of in Brussel. In Brussel Centraal (25 verschillende treindiensten op 6 sporen persen en je hebt nog extra treinen die niet in Brussel Centraal stoppen, bv de Thalys) hebben ze geen uurregeling, gewoon een race tussen de conducteurs om hun sleuteltjes zo snel mogelijk om te draaien en zien weg te geraken. De touch and go's zijn ook in seconden te tellen, hoe snel ze weg kunnen geraken.SleutelMan schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:58:
Feit is dat met de huidige spoorinfrastructuur (en dan vooral op Ht-Ut) je gigantisch in de knoop komt met teveel treinen bij de minste of geringste vertraging. In de toekomst, met een verdubbeling Gdm-Ut is het idee een stuk beter haalbaar. Waarom de NS per se een test wil uitvoeren op infrastructuur waar het met moeite op past weet ik niet. Ik post nog even een somda quote om het geheel samen te vatten. (Bedankt Gérard voor de info)

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 14-08-2009 01:24 ]
Ondertussel wel weer, zo lijkt het: liep laatst iemand in de trein koffie te verkopen (niet opgelet of die nog meer bij zich had...)wildhagen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:15:
Doorloopkoppen zijn afgesloten omdat het teveel tijd kostte om ze te koppelen. Leverde dus teveel vertraging op, en aangezien de NS boetes krijgt van de overheid bij vertraging....
Bij de revisie worden ze idd door één geheel afgesloten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Kiosk en railtenders zijn wel even compleet verschillende dingenRaven schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:29:
[...]
Ondertussel wel weer, zo lijkt het: liep laatst iemand in de trein koffie te verkopen (niet opgelet of die nog meer bij zich had...)
Railtenders kom je alleen nog op de benelux tegen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Irritant, iedereen aanspreken om koffie te slijten.
Zie ze regelmatig op ht-asa.
De enigen waarvan ik weet dat ze koffie/thee verkopen afgezien van de railtenders in de benelux zijn Kiosk mannetjes en vrouwtjes. Met een soort koffie/theerugzak op.
Zoals de rest al aangaf zijn dat Kiosk-mensen.Raven schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:29:
[...]
Ondertussel wel weer, zo lijkt het: liep laatst iemand in de trein koffie te verkopen (niet opgelet of die nog meer bij zich had...)
Vroeger werd er door Wagon Lits gecatered met dit soort karretjes:

En die zijn al heel lang verleden tijd.
Virussen? Scan ze hier!
Testrit bij mij voor de 25ste ook bevestigd
@ Cyber: Goeie HTML hackzz skilzz
Dat klinkt als wat ik gezien hebCyBeR schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 02:47:
[...]
De enigen waarvan ik weet dat ze koffie/thee verkopen afgezien van de railtenders in de benelux zijn Kiosk mannetjes en vrouwtjes. Met een soort koffie/theerugzak op.
Dat herinner ik me nog wel, jammer dat die weg zijn...wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:07:
[...]
Zoals de rest al aangaf zijn dat Kiosk-mensen.
Vroeger werd er door Wagon Lits gecatered met dit soort karretjes:
[afbeelding]
En die zijn al heel lang verleden tijd.
Oscar Wilde
Ik zit ook in de ochtendritSleutelMan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:10:
haha, volgens mij was op de 25ste alleen de ochtendrit nog vrij, dus ik denk dat ik nog wel een medetweaker tegenkom dan.
OMG, die ontruimingsoefening is al 2 jaar geleden. Hoezo, de HSL heeft een beetje vertraging...Koploper schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:56:
Inmiddels zijn de testritten helemaal volgeboekt. Het scheelt dat ik twee jaar geleden ook al over de HSL heb "gecrost", dus het is voor mij geen enorme ramp.

Daar was ik ook bij.
Signatures zijn voor boomers.
Jep. En vanaf volgende week is mn OV ook weer geldig, wordt dus een gratis reisjeIJnte schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:59:
[...]
Ik zit ook in de ochtendritEn jij komt volgens mij ook uit V'daal

Nou ja, de HSL zélf ligt er al een tijdje, en word ook al een tijdje getest. Het is met name Bombardier (en de politiek met al zijn eisen) die voor nogal wat vertraging zorgt danwel heeft gezorgd door hun (ERTMS-)materieel niet op tijd klaar te hebbenMaasluip schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:04:
[...]
OMG, die ontruimingsoefening is al 2 jaar geleden. Hoezo, de HSL heeft een beetje vertraging...
Virussen? Scan ze hier!
Ze hadden gisteravond om 22.00 beloofd dat ik dezelfde dag nog mail zou krijgen.
Nog niks ontvangen
[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 14-08-2009 20:56 ]
Ja, ik ben bang dat ik dan weinig aan m'n OV heb...SleutelMan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:10:
[...]
Vraag me alleen niet tegen welke tarieven
Maar ik blijf het prutserig vinden dat ze nu pas beginnen met de echte reizigersritten. Die Traxx'en rijden nu al 3 jaar rond in NL. En je zou denken dat ze in die 3 jaar toch wel alle problemen opgelost zouden moeten hebben.wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:53:
[...]
Nou ja, de HSL zélf ligt er al een tijdje, en word ook al een tijdje getest. Het is met name Bombardier (en de politiek met al zijn eisen) die voor nogal wat vertraging zorgt danwel heeft gezorgd door hun (ERTMS-)materieel niet op tijd klaar te hebben

Als we een nieuwe snelweg aan willen leggen, dan zitten daar weer tal van inspraak procedures bij en wettelijke regeltjes waaraan aannemers zich moeten houden.. En als het plan dan net uitgevoerd kan worden, is er wel weer een andere instantie die zijn bedenkingen heeft.. Ik denk dat je het gewoon maar moet nemen zoals het is.. Over 20 jaar ofzo kunnen we wel eens wat nuttigs gaan zeggen over de HSL..
Zou me namelijk niets verbazen als het straks gewoon een deel wordt van het kern-net, omdat de huidige vervoerders (NS-HiSpeed, KLM-Air France, NMBS, SNCF etc) het niet rendabel krijgen.. Ze mikten bij de exploitatie op de zakelijke reizigers, en mensen die gemakkelijk naar schiphol konden reizen en naar brussel en verder konden gaan.. Tegen de prijzen die ze nu vragen (60% meer dan de "normale" verbinding) krijgen ze die treinen niet zo gemakkelijk vol lijkt me..
Kbedoel het feit dat ze ERTMS level-2 erop willen zetten is natuurlijk prima. Klaar voor de toekomst etc, maar zorg voor een back-up systeem... Of zorg ervoor dat je niet zelf het wiel wilt uitvinden en ga eens bij je spoorwegcollega's kijken in Zwitserland of Frankrijk hoe hun het gedaan hebben.. Er zal vast een hele hoop meer achter zitten hoor, maar zorg gewoon voor zekerheid en maak goede risico-analyses.
Hehe, ik heb de complete documentatie van het WOB verzoek HSL-Zuid hier thuis.wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:53:
[...]
Nou ja, de HSL zélf ligt er al een tijdje, en word ook al een tijdje getest. Het is met name Bombardier (en de politiek met al zijn eisen) die voor nogal wat vertraging zorgt danwel heeft gezorgd door hun (ERTMS-)materieel niet op tijd klaar te hebben
Voor wie geinteresseerd is: http://www.xs4all.nl/~mdeen/HSL-WOB.tar.gz (134 MB) voor het complete stuk. Helaas kan ik niet zien wie dat file allemaal downloadt (en het is me te groot om thuis aan te bieden), maar ik heb thuis ook de files los, en daar heeft de Telegraaf en Pink Roccade al in zitten grasduinen.
Er zit politiek vuurwerk tussen. Je hoort er de komende maanden nog wel van. Het is overigens nu allemaal publiek en openbaar (en ook officieel via het ministerie te krijgen), dus je hoeft je niet bezwaard te voelen om het te lezen en er een mening over te uiten.
Lees voor de gein deze PDF eens door. Dat gaat over hoe men de HSA met truukjes voor het failliessement aan het behoeden is.
Bedankt voor het docje, ff downloaden en bekijken!
Virussen? Scan ze hier!
Verder is de inventarislijst in een *belachelijk* klein lettertype, ik weet niet of dat expres is?
Verder heb ik weer even wat te lezen als ik me verveel, wow
checkZsub schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:09:
* Zsub schrok zich al volstrekt de pleuris bij 134 GB (moet MB zijn)
Ach, het is PDF dus dat maakt weinig uit.Verder is de inventarislijst in een *belachelijk* klein lettertype, ik weet niet of dat expres is?
Interessant is dat document wat Maasluip als laatste in zijn post zet. Op de laatste pagina staat er een tabel met kosten voor NS en staat.
De beste manier voor de NS is variant 4, want het kost de NS niets en de staat kost het 2 miljard.
De beste variant voor de staat is nr. 3e, wat de staat "maar" 250 miljoen gaat kosten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Hoezo te laat, de inschrijving was nog open.AW_Bos schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:26:
Nou, waar blijft mijn mail?
Ze hadden gisteravond om 22.00 beloofd dat ik dezelfde dag nog mail zou krijgen.
Nog niks ontvangen
En nog steeds niks, trouwens.
Het zijn ook meest oude documenten, 1997-2001. Alleen "Map 2 Paul van Straten MOU" heeft een aantal nota's uit 2008.Onbekend schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:10:
Ik heb in dat rar-bestand zo s nel geen recente documenten gevonden. Het is op deze manier ook lastig te doorzoeken met "Document 1" uit "Doos 4".
En verder:
Bron: Telegraaf.nlHsl zeperd voor NS
door Harry van Gelder
AMSTERDAM - De NS heeft veel te veel geld betaald voor de hogesnelheidslijn naar Parijs. Het spoorbedrijf bood de staat negen jaar geleden ?168 miljoen, wat 70% meer is dan Arriva/Deutsche Bahn, de tweede gegadigde. Ook schatte NS de verdiensten veel te hoog in.
De NS zit nu met de brokken. De hsl-dochter, HSA genoemd, zou al voor het uitvoeren van de dienstregeling failliet zijn gegaan als de overheid niet was bijgesprongen. In ruil voor hulp moest de NS beloven geen claim tegen de staat in te dienen, voor het te laat opleveren van het beveiligingsysteem. Dat blijkt uit tot nu toe onbekende stukken die in het bezit zijn van deze krant. Door het uitstellen van de dienstregeling, de betalingen en een fikse korting op de gebruiksvergoeding kan HSA voorlopig overeind blijven. NS was al in 2000 gewaarschuwd voor onrealistische ramingen maar wilde koste wat het kost de hogesnelheidstrein binnenhalen.
In 2000 dacht de NS nog, na 2015, jaarlijks ?80 miljoen over te houden aan het rijden van de supersnelle treinen. Maar in 2008 was de verwachte winst ineens omgeslagen in ?10 miljoen verlies. Volgens NS is er sprake van 'veranderde marktomstandigheden', als gevolg van de komst van prijsvechters in de luchtvaart.
[ Voor 149% gewijzigd door IJnte op 17-08-2009 08:25 ]
Utjes ligt inderdaad helemaal plat, maar dat is in meerdere streken voelbaar. Natuurlijk geen treinen van en naar Utrecht Centraal, maar ook niet tussen:
Utrecht Centraal en Gouda.
Utrecht Centraal en Leiden Centraal.
Ede-Wageningen en Barneveld Centrum.
Utrecht Centraal en Bilthoven.
Utrecht Centraal en Rhenen.
Geldermalsen en Tiel.
Utrecht Centraal en Den Bosch.
Utrecht Centraal en Oosterbeek.
Geldermalsen en Leerdam.
[ Voor 81% gewijzigd door IJnte op 18-08-2009 18:12 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Virussen? Scan ze hier!
Wat is daar vreemd aan? Het verhaal klopt: eerst een stremming door een achtergebleven rijweg, daarna een nieuwe storing (geen communicatie VL-trein middels GSM-R mogelijk).jelmervos schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:12:
Ging weer heel vreemd bij Utrecht. Vanaf 16:34 was er een sein- en wisselstoring tussen Utrecht CS en Lunetten. ProRail meldde om 16:50 dat het was opgelost. Om 17:07 kon ik met enige vertraging gewoon van Bunnik naar Utrecht komen. Daar was weinig aan de hand, wel veel vertragingen en alle borden op "Let op omroepbericht" maar verder reed het wel. Toen ik op Amersfoort aankwam (keurig op tijd) hoorde ik dat Utrecht plat was door stroomstoring.
woopswildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:50:
Alles schijnt weer te rijden.
[ Voor 19% gewijzigd door Boudewijn op 18-08-2009 20:29 ]
Nop, ik word atm de trein uitgeschopt omdat de trein naar ht niet rijdt.wildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:50:
Alles schijnt weer te rijden.
"cadeautje van de conducteur." stelletje schlemielen
Ben al sinds 16.15 aan het proberen uit utrecht te komen.
Communicatie is gewoon weer eens 0.0. Heb een paar treinen zien stoppen en daarna doorrijden zonder omroepbericht.
Ik weet dat ik hier weer een aantal fanaten over me heen krijg, maar wat een waardeloze k*t situatie is dit hier weer.
edit: 20.39: de trein waar we net uitgesodemieterd zijn wordt nu volgeladen en rijdt vrolijk naar eindhoven

[ Voor 44% gewijzigd door Boudewijn op 18-08-2009 20:39 ]
Op zich is er niks vreemds aan, maar als je er midden in zit en je krijgt geen informatie of tegenstrijdige informatie dan wordt het vanzelf vreemd hoor.Luccus schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:25:
[...]
Wat is daar vreemd aan? Het verhaal klopt: eerst een stremming door een achtergebleven rijweg, daarna een nieuwe storing (geen communicatie VL-trein middels GSM-R mogelijk).
Uiteindelijk met z'n alleen een hele tijd daar gewacht, precies op het moment dat ik naar een bushalte wilde zoeken om richting Breukelen te gaan (volgens m.ns.nl reed daar nog wel een hoop) werd er omgeroepen dat er 10 minuten later een sprinter zou komen. Die ook daadwerkelijk kwam.
Het was een stampvolle VIRM-IV die me toch Utrecht bracht, aankomst rond 19.40. Aldaar ben ik eerst een frietje gaan eten en vervolgens gaan kijken, wat er reed. Het blauwe bord was leeg, overal stond "let op omroepbericht". m.ns.nl meldde ook weinig zinnigs, of ik vertrouwde het niet. Uiteindelijk werd een IC naar Amsterdam omgeroepen en die heb ik maar gepakt, aankomst 20.50.
Ik zit nu in de Benelux richting Dordrecht en daarna Breda, ik verwacht tegen 22.50 daar te zijn. Dat had 18.50 moeten zijn...
Denk toch maar een huisje zoeken in Groningen
Dat klopt, er was immers geen enkele communicatie naar treinen mogelijk. Tja...Alex) schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:35:
Ik zat er dus middenin. Vertrek Amsterdam 17.07, keurig op tijd. Rond 17.35 bij Maarssen gestrand, eerste melding was dat de machinist niet wist wat er aan de hand was. Erna dat hij zou proberen tot Utrecht Zuilen te geraken. Uiteindelijk werd het "iedereen eruit, trein gaat naar de Watergraafsmeer".
Daar waar de wereld wel nog in orde is reed GTW'tje 208 in z'n laatste maand als tweedelig stel rond:

Geen bovenleiding.Don3k schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:57:
Denk toch maar een huisje zoeken in GroningenAnyways, om dit topic toch wat invulling te geven. Bij de brug bij Zwolle gaat de ventilatie steeds uit, en even later weer aan. Waarom is dat eigenlijk?
nu.nlHonderden treinreizigers zijn op 2 juli aan een ramp ontsnapt in de Schipholtunnel, toen hier rookontwikkeling was. In een vertrouwelijk rapport van NS Reizigers staat dat tunnels voor treinverkeer niet veilig zijn, schrijft De Telegraaf woensdag.
Door slechte communicatie tussen de brandweer en de treindienstleiders van ProRail kregen machinisten van zeven reizigerstreinen in de avondspits op 2 juli tegenstrijdige opdrachten, schrijft de krant.
De brandweer vond dat er door dichte rook in de Schipholtunnel de treinen zo snel mogelijk de tunnel uit moesten. De verantwoordelijke treindienstleiders, die daarvoor het sein moeten geven, lieten de treinen staan.
Uiteindelijk bleek het alleen om rookontwikkeling te gaan en niet om brand. "Er moeten specifieke trainingen komen voor mogelijke rampen. En niet alleen voor NS'ers, maar voor alle betrokkenen. Geen tunnel is hetzelfde. Er moet per tunnel een training komen. Want deze miscommunicatie kan ook in andere tunnels, zoals de hsl-tunnel, voorkomen", zegt bestuurder van FNV Bondgenoten Roel Berghuis in de krant.
Machinisten zeggen verbaasd te zijn over het gebrek aan snelle besluitvorming, weet De Telegraaf op basis van het interne NS-rapport. Zij zouden meer dan twintig minuten in de tunnel hebben moeten wachten.
Waarom de treindienstleiders de treinen niet snel naar buiten stuurden, blijkt volgens de krant niet uit het rapport. Een machinist hoorde dat degene die de beslissing moest nemen 'niet aanwezig was.' Ook zou er geen alarm zijn afgegaan, waardoor de machinisten zelf hulpdiensten moesten waarschuwen.
Heerlijk gepruts weer van ProRail...
Virussen? Scan ze hier!
Maar daar komt verandering in voer enkele jaren, als de nieuwe spoorbrug gereed is. Die heeft een vaste hoogte en kan niet meer open, waardoor er ook een vaste bovenleiding zal zijn.
Het schijnt dat zelfs bij de VIRM-4 haar stopcontacten bij de 1e klas er soms eruitvliegen als hij los komt van de bovenleiding
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 19-08-2009 10:34 ]
Sein en wisselstoring utrecht Zuidzijde.Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Schiphol reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Breda/Tilburg reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Zutphen reizen via Amersfoort.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Brummen reizen via Amersfoort.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Dieren reizen via Amersfoort.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Amersfoort reizen via Arnhem.
snel opgelost, of weer nep opgelost zoals eerder deze week ?Message donderdag 20 augustus 2009, 13:55 :
Reason: seinstoring
De beperkingen rond Utrecht Centraal als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Verwijderd
Lijkt me sterk dat beide in storing waren.IJnte schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:42:
Sein en wisselstoring ....
Meestal (bijna altijd) zijn die 2 aan elkaar gerelateerd. Het zijn geen intelligente computers die alles appart aansturen, maar nog ouderwetse (uit 1953, marshall plan) relais schakelingen. En laten die twee nou nogal aan elkaar verbonden zijnVerwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:20:
[...]
Lijkt me sterk dat beide in storing waren.
Ook over een uur niet, lekker bezig NS... ik snap niet waarom ze niet de intercity uit a'dam door laten rijden naar ht, maar goed ik ben leek.
Lekker, 4 bakjes DDAR met daarin de gewone drukte + de mensen van de intercity.
nu.nlHet treinverkeer rond Utrecht is donderdag opnieuw ontregeld. Van en naar Utrecht Centraal moeten treinreizigers donderdagavond rekening houden met een half uur vertraging,
Dat melden de NS en spoorbeheerder Prorail. De problemen zijn het gevolg van een grote storing eerder deze week.
Dinsdagavond reden er nauwelijks treinen van en naar Utrecht Centraal als gevolg van een storing in het communicatiesysteem tussen de verkeersleiding en de treinen. Daardoor kwamen tientallen treinen stil te staan.
De NS en Prorail verwachten dat de problemen donderdagavond rond 20.00 uur zijn verholpen.
In de tussentijd krijgen reizigers tussen Amsterdam en Eindhoven het advies om via Rotterdam te reizen.
Virussen? Scan ze hier!
Als je in de rijsplanner gooit dat je van utrecht naar den bosch wil via r'dam komt hij terug met ut -> rdam -> ut -> ht.
Dan mag je het alsnog zelf uit gaan kienen.
Verwijderd
IC = Intercity
Ut = Utrecht
Ht = Hertogenbosch
Asd = Amsterdam
Shl = Schiphol
Ik denk, laat ik eens proberen, maar het lukt dus i.d.d. wel als je een beetje nadenkt.
Het lijkt wel programmeren
Ja, die reden wel... maar stopten vervolgens in Ut.SleutelMan schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:08:
en via Ddr?
Alle IC's uit Ut naar Ht komen trouwens uit de richting Asd/Shl
het meer gecompliceerde spul van de HSL-zuid of de Betuweroute zal ik je best besparen, das echt een drama. Oke, eentje dan, van de Betuweroute:Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:28:
Ddr = Dordrecht
IC = Intercity
Ut = Utrecht
Ht = Hertogenbosch
Asd = Amsterdam
Shl = Schiphol
Ik denk, laat ik eens proberen, maar het lukt dus i.d.d. wel als je een beetje nadenkt.
Het lijkt wel programmeren
Brgndo
succes
Mbtwaz is mss makkelijker? Altijd een gave heb ik Mttrix gevonden. Luccus, niet voorzeggen
[ Voor 9% gewijzigd door SleutelMan op 21-08-2009 00:38 ]
Mbtwaz = Meteren Betuweroute aansl. zuid
Mttrix = Maastricht racc. Beatrixhaven
Allemaal te vinden op : http://www.somda.nl/www/verkortingen/
Heel gemakkelijk te vinden allemaal, als je dat leuk vindt natuurlijk
Vannochtend trouwens weer een verstoring tussen Alkmaar en Amsterdam.. Ook een defecte goederentrein gooide al vroeg roet in het eten van de verkeersleiding in Utrecht. Het zou kunnen zijn dat het een defecte G2000BB was van R4C (
[edit]
Nog steeds verstoring op baanvak: Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal/Rhenen/Schiphol. Die defecte cargo is dus nog niet weg.
[ Voor 29% gewijzigd door IJnte op 21-08-2009 08:50 ]
Stond volgens mij op spoor 5, aan het perron. Toen ik er net was (8.10) stond ie er nog.IJnte schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:17:
Ook een defecte goederentrein gooide al vroeg roet in het eten van de verkeersleiding in Utrecht. Het zou kunnen zijn dat het een defecte G2000BB was van R4C () want dat was de enige cargo die ik zag staan op spoor 6 geloof ik.
[ Voor 13% gewijzigd door IJnte op 21-08-2009 09:02 ]
mja, Mbtwaz is bij nog wel bekend wegens spotpunt/fotopunt Betuweroute daar in de buurtIJnte schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:17:
spoiler:Brgndo = Betuweroute Giesendam overloopwissels
Mbtwaz = Meteren Betuweroute aansl. zuid
Mttrix = Maastricht racc. Beatrixhaven
Allemaal te vinden op : http://www.somda.nl/www/verkortingen/
Heel gemakkelijk te vinden allemaal, als je dat leuk vindt natuurlijkIk gebruik ook veelal de afkortingen bij b.v. de mobiele planner maar in forum berichten doe ik mijn best om het gewoon voluit te schrijven (Ut CS weet iedereen wel).. Maar kom nou niet aan met die rare afkortingen die nooit iemand gebruikt zoals Brndo...
Vannochtend trouwens weer een verstoring tussen Alkmaar en Amsterdam.. Ook een defecte goederentrein gooide al vroeg roet in het eten van de verkeersleiding in Utrecht. Het zou kunnen zijn dat het een defecte G2000BB was van R4C () want dat was de enige cargo die ik zag staan op spoor 6 geloof ik.
[edit]
Nog steeds verstoring op baanvak: Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal/Rhenen/Schiphol. Die defecte cargo is dus nog niet weg.
De afkortingen van de meeste stations zijn vaak nog best te begrijpen/herleiden. Maar alle aansluitpunten, opstelterreinen etc. gaat ook mij iets te verSleutelMan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:48:
[...]
mja, Mbtwaz is bij nog wel bekend wegens spotpunt/fotopunt Betuweroute daar in de buurt. Maar moet toegeven dat de rest een tikkie onzinnig is om te onthouden
Nederlands is makkelijker als je denkt.
quote: NSBeste heer,
Deze e-mail is uw ticket om deel te nemen aan de testrit over de HSL-Zuid. Verder vertellen we wat de testrit inhoudt en wat er van u verwacht wordt.
Uw Ticketnummer is: <een nummer>
Heenreis:
14:45 Amsterdam Centraal spoor 15A - 15:28 Rotterdam Centraal
Terugreis:
16:00 Rotterdam Centraal spoor 3 - 16:42 Amsterdam Centraal
De testrit gaat over het tracé van de nieuwe hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam, via Schiphol. Tijdens de reis behalen wij een snelheid van 160 km/u. Deze testrit bestaat uit een heen- en terugreis.
<etc>
Hoewel dit weliswaar legaal is, gaat de NS toch de kaartjesautomaten aanpassen.Wanneer reizigers bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam willen reizen en terug, kost een retourtje 42,30 euro.
Wanneer de reiziger een kaartje koopt van Groningen naar Groningen Noord via Amsterdam kost een enkele reis 35,20 euro. Dat is 7,10 euro minder en de reiziger kan evengoed op en neer van Groningen naar Amsterdam.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze truc wisten.
Hij kon het ook al niet mee rop zijn PDA invoeren (ht-ht via utrecht)
En wat wordt er nou verwacht?
Ik heb dus niks meer gehoord van mijn aanmelding, nadat ik die avond mij nog ingeschreven had, terwijl er nog plaats was.
Stom hoor
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 21-08-2009 20:54 ]
tja het ligt eraan waar je spot. Har, Utwaw/Utwao, Utge, Utma enzo zijn wel diegene die ik wel kan onthoudenvooghel schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:06:
[...]
De afkortingen van de meeste stations zijn vaak nog best te begrijpen/herleiden. Maar alle aansluitpunten, opstelterreinen etc. gaat ook mij iets te ver
Verwijderd
Ik zie de logica niet. Een enkele reis brengt je toch niet (legaal) terug?Onbekend schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:20:
http://www.nu.nl/algemeen...a-misbruik-via-route.html
[...]
Hoewel dit weliswaar legaal is, gaat de NS toch de kaartjesautomaten aanpassen.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze truc wisten.
Groningen-Amsterdam, 26,60 enkeltje, 42,30 dagretour
Groningen-Groningen Noord via Amsterdam, 35,20 enkeltje (dus duurder), 44 dagretour (ook duurder)
of verschilt de software van ns.nl met die van de automaat?
Groningen -> groningen noord via asd is al een retourtjeGroningen-Amsterdam, 26,60 enkeltje, 42,30 dagretour
Groningen-Groningen Noord via Amsterdam, 25,20 enkeltje (dus duurder), 44 dagretour (ook duurder)
Daar hoef je helemaal geen retourtje voor te hebben.
En vraag me echt af hoeveel mensen daar nou misbruik van maken.
Ik wist dit niet en ga het zeker toepassen. Reis veel vanaf Amersfoort naar het noorden (zowel Leeuwarden als Groningen). Heb een traject kaart van Utrecht naar Schothorst. Ik plan dus in het weekend een enkele reis van Amersfoort naar Schothorst via Leeuwarden of Groningen. Scheelt me toch per reis een paar euro.DDX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:35:
Wat wilt de ns er aan doen, via kaartjes afschaffen ?
Verwijderd
Reinier, is alweer een tijdje geleden dat ik dat gekke icoon weer eens zie
Ik doe dit al een hele tijd. Afgezien van wat moeilijke blikken van de kaartjesknippers, hebben ze mij er nog nooit over aangesproken.DDX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:35:
Wat wilt de ns er aan doen, via kaartjes afschaffen ?
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Het wordt ook nergens illegaal genoemd, en het zal ook niet illegaal zijn. Echter, mensen hebben een gat in het NS-systeem gevonden en reizen daardoor op sommige trajecten voor minder geld dan de NS ervoor wil hebben. Ik vind het niet zo gek dat ze dat liever niet willen en dat ze er wat aan gaan doen. Als men heeft ontdekt dat jouw kauwgomballenautomaat niet alleen, zoals aangegeven, 50ct munten slikt maar ook 20ct munten dan zou jij het apparaat toch ook aan laten passen zodat er alleen maar 50ct munten in gaan?asmi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:44:
Waarom noemt NS dit misbruik? Er toch helemaal niets illegaals aan?
Ik ben alleen wel benieuwd wat ze er aan denken te gaan doen. Het zal er wel weer op neerkomen dat via-kaartjes duurder worden....
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Ik denk ze gaan blokkeren dat je via lange omwegen kan rijden waarbij het beginstation ook een tussenstation wordt.JeroenH schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:03:
Ik ben alleen wel benieuwd wat ze er aan denken te gaan doen. Het zal er wel weer op neerkomen dat via-kaartjes duurder worden....
Dit topic is gesloten.