"We"? Wie zijn "we"?rapture schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:50:
[...]
Het gaat meer over "Dit, dit en dat willen we in de treinfotografie niet zien.". Net zoals je geen dt-fouten in een sollicitatiebrief mag zetten, maar een brief zonder dt-fouten is geen garantie op kwaliteit.
Ik denk "we" als in elitaire treinspotters van het Cargoforum... Leuk dat er tips gegeven worden, maar iedereen heeft zijn eigen smaak en inzicht hoe een mooie plaat eruit moet zien.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Welnee, het zijn gewoon basisregels uit de fotografie, met name het stuk over belichting. De andere zaken hebben meer betrekking op het documenteren van de trein (als dat het doel van de foto is). Iemand die bagger zoals die vier GTW's vanaf de schaduwkant in Heerlen mooi vind heeft gewoon geen kijk op de zaak. Hopelijk is hij er zelf blij mee, maar om het internet ermee te vervuilen?
[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 02-06-2009 16:12 ]
Vooral de regeltjes ivm het documenteren van treinen, maakt het iets specifiek voor de treinfotografie. Het omgaan met de palen, plaatsing van de trein in de portalen, men heeft graag zichtbare wielen ipv struiken ervoor,...
Dat vind ik wel erg grof gezegd... dat iemand nieuw is betekent toch niet dat je hem helemaal af moet branden omdat hij nog niet weet dat de schaduwzijde van een trein niet de beste kant van 't voertuig is...Luccus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:11:
Welnee, het zijn gewoon basisregels uit de fotografie, met name het stuk over belichting. De andere zaken hebben meer betrekking op het documenteren van de trein (als dat het doel van de foto is). Iemand die bagger zoals die vier GTW's vanaf de schaduwkant in Heerlen mooi vind heeft gewoon geen kijk op de zaak. Hopelijk is hij er zelf blij mee, maar om het internet ermee te vervuilen?
We are shaping the future
Mooi bijpassend icon heb je dan ook Alex
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik brand hem niet af; ik zeg dat de foto van slechte kwaliteit is. En hij is niet "nieuw" (los van het feit dat dat geen argument is om niet kritisch te zijn).Alex) schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:43:
[...]
Dat vind ik wel erg grof gezegd... dat iemand nieuw is betekent toch niet dat je hem helemaal af moet branden omdat hij nog niet weet dat de schaduwzijde van een trein niet de beste kant van 't voertuig is...
Even nagevraagd: bij uitvallen snelschakelaar blijft de ATB wel instaan, mits de batterijen voldoende geladen zijn. Desalniettemin is het bij Schiedam wel een berucht punt.
[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 02-06-2009 18:03 ]
Nah, gelukkig hebben we daar de wannabe InternetTreinFotoPolitie voor. Wat zou het internet toch lelijk zijn zonder deze helden!Luccus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:11:
Nu weer over de treintjes zelf
Welke bedoel je? De BDs, de Bs, de VIRM of VIRM die door een muur knalt?

Ik kwam afgelopen weekend over de A200/N200 Haarlem binnen rijden en daar stond bij de hallen daar de kop van een VIRM, zo te zien alleen het casco. Iemand een idee waarvoor dat is?
Nou ja da's een werkplaats he. Do the math.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hoor daar. Maar goed dat IJnte popcorn en prik had meegebracht vanmiddag.Frank Martin schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:16:
[...]
Nah, gelukkig hebben we daar de wannabe InternetTreinFotoPolitie voor. Wat zou het internet toch lelijk zijn zonder deze helden!
Ik doelde op de VIRM. Met de schaduwkant aan de voorkant! FOEI!Alex) schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:45:
[...]
Welke bedoel je? De BDs, de Bs, de VIRM of VIRM die door een muur knalt?
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik weet niet eens zeker of dat wel een eigen foto is... ik heb zoveel foto's van o.a. VIRM dat ik 't soms ook niet meer weetHooglander1 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 01:26:
[...]
Ik doelde op de VIRM. Met de schaduwkant aan de voorkant! FOEI!
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 03-06-2009 01:37 ]
Bron: Zoinvesteerik.nl (daar ook meer te lezen).Juryprijs voor KEMA
Minister Cramer van VROM heeft vandaag KEMA uitgeroepen als winnaar van de ProRail Prijsvraag. KEMA en haar partners Eneco en NS winnen met een goed doordacht plan waarmee ze het spoor tussen Utrecht en Den Haag geheel CO2-neutraal maken. Het plan bestaat uit een mix van CO2 uitstoot beperkende maatregelen. ProRail gaat samen met de prijswinnaar het plan realiseren.
De Kema heeft een "slimme koppelschakelaar" als oplossing aangedragen voor het reduceren van het energieverlies in het transport van energie van het onderstation naar de bovenleiding.
Ik hoor het volgende omroepbericht al:
"Wegens een probleem met een koppelschakelaar, kan de trein naar Den Haag van 7:32 niet rijden. Onze excusses voor het ongemak"
Ik hoor bijna nooit technische details van infrastructuele problemen over de stationsomroep
..
maar goed, hoe werkt die 'slimme koppelschakelaar' dan precies?
Ik lees alleen:
maar goed, hoe werkt die 'slimme koppelschakelaar' dan precies?
Ik lees alleen:
Bij het transporteren van energie van de bovenleiding naar de trein gaat veel energie verloren. Door een slimme schakelaar in te bouwen in de bovenleiding, lukt het om verlies van electriciteit met 30 procent te verminderen.
[ Voor 74% gewijzigd door AW_Bos op 04-06-2009 12:39 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
LauPro schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:24:
Dus iemand enig idee wanneer we gaan beginnen met regeneratief remmen in Nederland?
Het lijkt eindelijk zover te zijn dus. Ik vind het wel jammer dat dit nu weer onder een innovatie geschoven wordt terwijl het in het buitenland al larenlang het geval is.IJnte schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:50:
[...]
De Kema heeft een "slimme koppelschakelaar" als oplossing aangedragen voor het reduceren van het energieverlies in het transport van energie van het onderstation naar de bovenleiding.
*filmpje op new-energy.tv*
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Neej dus.. Zoals eerder aangehaald is het terugleveren van energie aan het energienetwerk (onderstation resp) niet mogelijk (DC -> AC problemen). Deze "koppelschakelaar" heeft het volgende nut:
Het idee achter de slim schakelende bovenleiding is dat op baanvakken met een dubbel spoor de elektrische weerstand van de bovenleiding halveert wanneer de bovenleiding parallel wordt geschakeld. Deze parallelle schakeling kan gerealiseerd worden door de voeding in de bovenleiding te voorzien van een tot drie koppelschakelaars. Met deze slimme ingreep neemt het energieverlies in de bovenleiding met twintig tot veertig procent af, afhankelijk van het aantal koppelschakelaars. Dit komt overeen met een energiebesparing van 6 tot 12 GWh per jaar en een vermindering van de uitstoot van 4 tot 7 kiloton CO2 per jaar
Schijnbaar is er een incident met een trein en een viaduct bij Muiderpoort? Oh alleen een viaduct, is iets tegenaan gereden wat blijkbaar toch geen trein is (Dat vond ik al vreemd ja).
[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 04-06-2009 15:26 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Houdt de foto's bij nu.nl maar weer even in de gaten. Er zal vast wel weer iets van een vrachtwagen onder zitten, of een truck met een grijpkraan die nog omhoog stond...
Waarom moet dat een koppelschakelaar zijn en is een simpel stuk 100 mm^2 koper niet voldoende?IJnte schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:17:
Neej dus.. Zoals eerder aangehaald is het terugleveren van energie aan het energienetwerk (onderstation resp) niet mogelijk (DC -> AC problemen). Deze "koppelschakelaar" heeft het volgende nut:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
Vandaag een lach-momentje onder de passagiers.
"Dames en heren, op dit moment staan wij voor een rood sein. Ons aankomst spoor te Amersfoort is momenteel bezet. Ik heb zojuist contact gehad met de treindienstleider. Hij deelde mij mee dat men op zoek is naar de machinist van betreffende trein"
Zorgte wel voor +5 trouwens
(En een gemiste overstap overigens)
"Dames en heren, op dit moment staan wij voor een rood sein. Ons aankomst spoor te Amersfoort is momenteel bezet. Ik heb zojuist contact gehad met de treindienstleider. Hij deelde mij mee dat men op zoek is naar de machinist van betreffende trein"
Zorgte wel voor +5 trouwens
Ach ja, dat gebeurt wel vaker volgens mij ja
Beter vertel je het als HC dan op een beetje een leuke manier, dan kunnen mensen het soms wel hebben
Ach, ik heb laatst in Leiden een kwartier in de Intercity naar Den Haag CS zitten wachten op de machinist, vervolgens toch maar de volgende naar Hollands Spoor gepakt (waarna ik de conductrice van de eerste trein tegenkwam in de Intercity naar Venlo. Hoe ze het flikken, ik heb echt geen idee..... een machinist kwijt zijn op een doorgaande trein....Cheesy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:11:
Vandaag een lach-momentje onder de passagiers.
Zorgte wel voor +5 trouwens(En een gemiste overstap overigens)
Die Kiosken worden ook steeds mooierSpotter schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:37:
Hoe ze het flikken, ik heb echt geen idee..... een machinist kwijt zijn op een doorgaande trein....
offtopic:
Was dus sarcastisch bedoelt, omdat ze een MCN kwijt waren geraakt op een doorgaande trein..
Was dus sarcastisch bedoelt, omdat ze een MCN kwijt waren geraakt op een doorgaande trein..
[ Voor 89% gewijzigd door IJnte op 05-06-2009 11:44 ]
Want? Zo'n losse kreet voegt weinig toe...
Ik zit me af te vragen wat de Belgen willen gaan inzetten op de trein Breda - Antwerpen - Brussel v.v., volgens Wikipedia gaat de NMBS getrokken materieel inzetten, maar dan vraag ik me af wat.
Misschien de huidige Brechtshuttle die ze door laten rijden naar Breda, al lijkt me dat onwaarschijnlijk gezien M6 buiten profiel is, en maximaal 160 km/h kan. Misschien wil men I11 inzetten, wat 200 km/h mag, i.c.m. een loc reeks 13 of reeks 18 (wat mij meer waarschijnlijk lijkt ivm ETCS/ATB)?
Misschien de huidige Brechtshuttle die ze door laten rijden naar Breda, al lijkt me dat onwaarschijnlijk gezien M6 buiten profiel is, en maximaal 160 km/h kan. Misschien wil men I11 inzetten, wat 200 km/h mag, i.c.m. een loc reeks 13 of reeks 18 (wat mij meer waarschijnlijk lijkt ivm ETCS/ATB)?
Mooier = duurder, best wel belachelijk allemaal.
Want als je voor 2,20 een flesje cola koopje in de kiosk, ben je voor 1,70 1,60 klaar bij de AH to Go.
Doe maar een onsje meer...
En nu nog een fatsoenlijke samenwerking tussen iets als Le Pain (?) (van Vendex meen ik) en de Kiosk (van een NS onderdeel?). Typisch voorbeeld is Ede-Wageningen. Daar heb je enorme hoeveelheden ontbijthongerige forensen, een lege ex-restauratie, een krap Le Pain hokje in de tunnel en een krappe (doch zeker hippe) Kiosk op het perron. Ontbijten op kioskspul houd je net drie maanden vol, da's een beetje het Supersize me scenario, terwijl je bij Le Pain weer geen krant/snoep etc. kan krijgen. Waarom niet gewoon samenwerken in de kleinere stations en samen twee balie's in 1 ruimte nemen?
En voor 40 cent bij de gewone appie.Intheweb schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:16:
[...]
Want als je voor 2,20 een flesje cola koopje in de kiosk, ben je voor 1,70 klaar bij de AH to Go.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
1,60 bij AH To GoIntheweb schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:16:
[...]
Want als je voor 2,20 een flesje cola koopje in de kiosk, ben je voor 1,70 klaar bij de AH to Go.
Als ik het goed gelezen heb, is de 9594 zojuist op Amersfoort beland..
Als machinistendiensten de treinlopen zouden volgen krijg je diensten die ergens anders eindigen dan waar ze beginnen.Spotter schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:37:
[...]
Ach, ik heb laatst in Leiden een kwartier in de Intercity naar Den Haag CS zitten wachten op de machinist, vervolgens toch maar de volgende naar Hollands Spoor gepakt (waarna ik de conductrice van de eerste trein tegenkwam in de Intercity naar Venlo. Hoe ze het flikken, ik heb echt geen idee..... een machinist kwijt zijn op een doorgaande trein....
Tja het geluk is nu dat als er ergens een trein uit valt, de machinisten op de verkeerde plaatsen zijn. Het is heel moeilijk plannen hoor een dienst van Rotterdam ook op Rotterdam te laten eindigen.Luccus schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:03:
Als machinistendiensten de treinlopen zouden volgen krijg je diensten die ergens anders eindigen dan waar ze beginnen.
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Alle personeelsdiensten eindigen waar ze ook beginnen, al jaren, dus zo spannend is het nu ook weer niet.silverstorm schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:21:
[...]
Tja het geluk is nu dat als er ergens een trein uit valt, de machinisten op de verkeerde plaatsen zijn. Het is heel moeilijk plannen hoor een dienst van Rotterdam ook op Rotterdam te laten eindigen.
Vandaag even bij Strukton in breukelen geweest
Ze hadden daar wat matrieel uitgestald staan en gaven binnen wat informatie over het seinwezen en over de video schouwtrein
Erg leuk gedaan!
Over schouw video gesproken, wij hebben hier een hele stapel schouwvideo's (S-VHS banden) van het voormalig NSTO meetrijtuig (nu heet het deltarail), had mijn pa meegenomen om er zijn eigen film materiaal op te zetten
(gratis banden enzo)
Maar daar is nooit wat van gekomen, dus binnen kort ga ik even schouwen hoe nederland er 15 jaar terug uitzag
Maar daar is nooit wat van gekomen, dus binnen kort ga ik even schouwen hoe nederland er 15 jaar terug uitzag
Kijkt zo'n schouwtrein niet alleen naar de rails dan? De hele tijd naar voorbijsnellende treinrails kijken lijkt me nogal saai eigenlijk
Op 16x speed 
[Edit]
De schouwtrein heeft ook een camera naar voren gericht, dus uit de cabine, ik weet het nut niet helemaal ervan maar waarschijnlijke kunnen ze dan de tijdcode van de metingen en de video matchen zodat ze (visueel) weten waar de meting genomen is, gps werd toen nog niet gebruikt.
[Edit]
De schouwtrein heeft ook een camera naar voren gericht, dus uit de cabine, ik weet het nut niet helemaal ervan maar waarschijnlijke kunnen ze dan de tijdcode van de metingen en de video matchen zodat ze (visueel) weten waar de meting genomen is, gps werd toen nog niet gebruikt.
[ Voor 90% gewijzigd door Lennart_1337 op 06-06-2009 18:02 ]
En de 1600 loc stond op het oude PTT-stationCheesy schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:04:
Het beschadigde treinstel van de botsing van een week geleden zag ik vandaag nog in Zwolle staan
uiteraard meet de trein locatie en tijdstip. Uiteindelijk zijn de gegevens over het staat van het spoor bedoeld om de onderhoudsanalist van voldoende info te voorzien om aanbevelingen te geven m.b.t. onderhoud/herstel. Tijd en locatie zijn dan uiteraard essentieel. Schouwrein vervangt immers de handmatige fysieke schouw.Lennart_1337 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:00:
Op 16x speed
[Edit]
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Ja, de loc heeft toch wat schade opgelopen. Ach, meer kans op G 2000 in m'n achtertuin.
Je vindt het verder geen lelijk ding ofzoLuccus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:33:
[...]
Ja, de loc heeft toch wat schade opgelopen. Ach, meer kans op G 2000 in m'n achtertuin.
Bij die schouwtrein hebben ze 6 camera's geloof ik:
- schuin naar voren om te kijken waar men precies rijdt, en borden te kunnen lezen
- beeld op beide spoorstaven, voor algehele staat van het spoor (van bovenaf)
- beeld op linker spoorstaaf, van bovenaf
- beeld op rechter spoorstaaf van bovenaf
- beeld op linker spoorstaaf, van de zijkant (schuin erop)
- beeld op rechter spoorstaaf, van de zijkant (schuin erop)
De sporen rondom emplacementen worden 1x in de week door een videoschouwtrein bereden. Rechte baan stukken worden 1x in de 13 weken geschouwd door die trein. Wat ook het mooie is aan die software is dat ze een b.v. een wissel kunnen schouwen, terwijl hij in beide standen gestaan heeft. De software koppelt de beelden van 2 ritten aan elkaar, en in de software hoef je alleen maar te selecteren of je rechtsliggend of linksliggend wil zien, en welke rijrichting. Erg mooi spul dus..
ik zag afgelopen vrijdag bij het postrangeerterrein bij rotterdam noord een stoomtrein die opgestookt werd, hij stond achteraan, dus kon niet goed zien wat het was verder..
ook n NSenSport.nl nieuwe dubbeldekker in oranje-wit op amersfoort, die stickers heb ik tot nu toe alleen op de koplopers gezien..
ook n NSenSport.nl nieuwe dubbeldekker in oranje-wit op amersfoort, die stickers heb ik tot nu toe alleen op de koplopers gezien..
van de VRIM's uit de eerste series was er ook al eentje in 't oranje wit, weet je zeker dat je die niet gezien hebt?
Die VIRM-dubbeldekker is al enige tijd uitgedost met oranje-versiering 
Sterker nog, het zijn de 9520 en de 9525, en ik vrees dat die hun oranje jasje binnenkort zullen gaan verliezen aangezien NS gaat bezuinigen.
Bij die oranje VIRM daar in amf stond leek de bestickering al wel op enkele plekken los te laten
.
Sterker nog, het zijn de 9520 en de 9525, en ik vrees dat die hun oranje jasje binnenkort zullen gaan verliezen aangezien NS gaat bezuinigen.
Bij die oranje VIRM daar in amf stond leek de bestickering al wel op enkele plekken los te laten

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 08-06-2009 01:09 ]
ja maar dat had niets met de ontstickering te maken, dat was gewoon onderhoud. Verder is het wel zo dat bij een enkel olympisch stel de verf niet helemaal fris meer is (vooral bij de 4241) en daar zal de komende tijd geen lik verf bij komen gezien de bezuinigingen bij de NS. Maar misschien komt er wel weer een ander bijzonder treinstel voorbij, dat houdt het interessant.
* SleutelMan mist die gesponsorde ICM stellen best wel. Martinair, KLM, Randstad, dat waren leuke tijden
.
* SleutelMan mist die gesponsorde ICM stellen best wel. Martinair, KLM, Randstad, dat waren leuke tijden
En vergeet Aegon niet, de 4026SleutelMan schreef op maandag 08 juni 2009 @ 01:07:
ja maar dat had niets met de ontstickering te maken, dat was gewoon onderhoud. Verder is het wel zo dat bij een enkel olympisch stel de verf niet helemaal fris meer is (vooral bij de 4241) en daar zal de komende tijd geen lik verf bij komen gezien de bezuinigingen bij de NS. Maar misschien komt er wel weer een ander bijzonder treinstel voorbij, dat houdt het interessant.
* SleutelMan mist die gesponsorde ICM stellen best wel. Martinair, KLM, Randstad, dat waren leuke tijden.
Inmiddels is dit nu verleden tijd nu hij gemoderniseerd is.
http://www.somda.nl/www/forum/6994/p211995/
( Bron is zeer vertrouwelijk, alleen zeg ik de naam niet )
De NMBS HLE 11.8 loks zijn afgelopen nacht van 06-06 op 07-06 ALLEMAAL afgekeurd ( voor dienst in NL ) en is de TOELATING in NL VERVALLEN.... Ze mogen tot het grensstation ( in dit geval Rsd ) komen, maar ze mogen momenteel niet meer verder NL in!!!!
Wat daar de exacte reden van is, is mij niet geheel duidelijk.. Zodra ik meer informatie heb, laat ik meer weten
[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 08-06-2009 08:31 ]
Hmm, zou leuke stunt zijn 
Zaterdagavond (6-6 dus) kwam ik er nog wel twee tegen net voorbij de Moerdijkbrug, misschien dan wel de laatste inzet in NL geweest zo'n beetje
Hoe gaan ze de Benelux nu dan rijden? Ze hebben lijkt me niet voldoende Traxx-en om de hele dienstregeling te kunnen rijden?
Zaterdagavond (6-6 dus) kwam ik er nog wel twee tegen net voorbij de Moerdijkbrug, misschien dan wel de laatste inzet in NL geweest zo'n beetje
Hoe gaan ze de Benelux nu dan rijden? Ze hebben lijkt me niet voldoende Traxx-en om de hele dienstregeling te kunnen rijden?
Virussen? Scan ze hier!
Volgend bericht op Somda is dat ze intussen alweer doorrijden en dat het met de remblokken te maken had.
Had het IVW gisteren een slechte dag ofzo
Ritje van de VSM gecanceld door hun, en wellicht ook de HLE11.8
Wat de exacte reden was van de cancelling van de VSM snap ik ook niet. Die stoomloc had inmiddels toch al ATB?
op www.stoomtrein.org stond iets over een handtekening.. Dus et zal wel bureaucratie zijn die weer eens zegenviert..
Verwijderd
In de categorie "opmerkelijk": Op de site van Prorail is een spoorkaart 2008 te vinden, waar Rotterdam RMO en Rotterdam Katendrecht nog op staan. RMO is pas eind 2008 echt afgesloten, dus dat is ze vergeven, maar Katendrecht is toch echt al een jaar of 10 geschiedenis
Dan staat het toch wel in de goede catogorie "opmerkelijk"
Verwijderd
Hoop wel dat hun echte administratie wat beter op orde is, straks begaan ze weer zo'n blunder als een paar jaar geleden op Katendrecht (nieuwe andreaskruizen en schrikborden plaatsen op onbegaanbaar spoor
)

Ach, logisch nadenken is toch niet hun sterkste punt.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:16:
Hoop wel dat hun echte administratie wat beter op orde is, straks begaan ze weer zo'n blunder als een paar jaar geleden op Katendrecht (nieuwe andreaskruizen en schrikborden plaatsen op onbegaanbaar spoor)
Een paar jaar terug werden bij ons (Roosendaal) op het kleine industriespoor nog twee stootjukken vervangen door nieuwe exemplaren. Een week later werd het toegangswissel naar de suikerfabriek en het industriespoor verwijderd, waardoor het hele spoor onbereikbaar werd. Dat is nu, een jaar of 3-4 (gok ik) later, nog steeds het geval voor zover ik weet.
Ach ja, ze moeten het geld toch ergens aan uitgeven...
Virussen? Scan ze hier!
Was precies hetzelfde met de lijn naar Stiens. Eerst worden er nieuwe km bordjes geplaatst, een maand later gaat de lijn dicht. Je moet ook oppassen als Prorail ergens iets komt vernieuwen, geheid dat de lijn dan dicht gaat.
En nee: hun administratie is niet op orde. Al sinds ze een netverklaring uitgeven staat er dat Venlo-Nijmegen in de snelheidscategorie 126-139 km/h zit. Fout, baanvaksnelheid is 125 en van de ATB mag je dat nog niet eens rijden.
En nee: hun administratie is niet op orde. Al sinds ze een netverklaring uitgeven staat er dat Venlo-Nijmegen in de snelheidscategorie 126-139 km/h zit. Fout, baanvaksnelheid is 125 en van de ATB mag je dat nog niet eens rijden.
Haha, was net opzoek op Internet naar dit geval. Is toen nog op TV geweest bij een programma waar ze lieten zien hoe de overheid geld over de balk gooit.Maasluip schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:56:
Was precies hetzelfde met de lijn naar Stiens. Eerst worden er nieuwe km bordjes geplaatst, een maand later gaat de lijn dicht.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
VIRM 9595 in het land
ERSR is eindelijk begonnen met het bestickeren van de zwarte 189'ers. Locje 091 gaat morgen voor het eerst in nieuwe verschijningsvorm aan de wandel en wel naar de Duits-Zwitserse grens.
En jij zorgt dat je foto's hebt?Luccus schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:21:
ERSR is eindelijk begonnen met het bestickeren van de zwarte 189'ers. Locje 091 gaat morgen voor het eerst in nieuwe verschijningsvorm aan de wandel en wel naar de Duits-Zwitserse grens.
Nee: grafweer, deadlinestress en ziek!
Voor degenen die willen weten hoe het zit met al die winkeltjes op het station:
http://www.lekkerwerkenop...l/web/Servex/ServexBV.htm
Een aantal winkels zijn eigen formules (o.m. Kiosk, Smullers en C'est du pain), en een aantal zijn in franchise (o.m. BURGER KING®, La Place en SWIRL'S). Ook AH to go is een dochteronderneming van Servex BV
* The Eagle had ooit eens een scharrel die op in de Kiosk op Breda werkte...die vertelde me wie d'r loon betaalde
http://www.lekkerwerkenop...l/web/Servex/ServexBV.htm
Een aantal winkels zijn eigen formules (o.m. Kiosk, Smullers en C'est du pain), en een aantal zijn in franchise (o.m. BURGER KING®, La Place en SWIRL'S). Ook AH to go is een dochteronderneming van Servex BV
* The Eagle had ooit eens een scharrel die op in de Kiosk op Breda werkte...die vertelde me wie d'r loon betaalde
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Toch geen eindexamen/project stressLuccus schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:03:
Zag vandaag de 8656 met zwarte cijfers rondrijden.. Dat is wel nieuw
Begrijpbaar, succes en beterschap!Luccus schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:03:
Blauw is op en het juiste lettertype ook geloof ik (let er maar eens opIJnte schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:31:
[...]
Toch geen eindexamen/project stress![]()
Zag vandaag de 8656 met zwarte cijfers rondrijden.. Dat is wel nieuwIs het blauwe plakfolie op bij NedTrain
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ja, ik reis ook altijd van Den Helder naar Roosendaal via Arnhem. Zeker als student! Als de NS dit soort claims gaat krijgen en dan bijvoorbeeeld 3 op een dag, dan krijgt zo'n claim ook een enkeltje vuilnisbak...
Thx a bunch, en nee IJnte, het tijdperk van eindexamenstress ben ik alweer een aantal jaar voorbij gelukkig.
Verwijderd
http://www.spitsnieuws.nl...tsnapt_aan_treinramp.html
Iemand?
Meer info zeer gewenstVenlo ontsnapt aan treinramp
Venlo is ontsnapt aan een frontale treinbotsing, toen een passagierstrein van Veolia en een goederentrein dinsdag op het viaduct over de Maas op hetzelfde spoor terechtkwamen.
Onduidelijk is of een van de treinen een rood sein negeerde, schrijft De Limburger. De trein van Veolia had vijftig mensen aan boord. Het is de derde keer in één jaar tijd dat Veolia betrokken is bij een bijna-botsing op het spoor in Limburg.
Telegraaf afstammeling.. Dat is vaak wel te zien inderdaad. Als je sensatie wil en grote koppen, en artikelen die op lucht gebaseerd zijn moet je die krant eens lezen
nu.nlVrachttreinen op negen routes door Europa kunnen ongehinderd gaan doorrijden.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) en zijn collega's van andere EU-landen hebben daarover donderdag een politiek akkoord bereikt.
Eurlings is zeer verheugd, omdat drie van de negen routes in Rotterdam beginnen. Dat zijn verbindingen naar Genua, Lyon en Warschau. ,,De nieuwe lijn naar Warschau is extreem belangrijk'', stelde Eurlings. ,,Die zet de deur open naar Rusland. Rotterdam kan zo een haven worden voor Rusland.''
De concrete afspraken over de zogeheten corridors voor het goederenspoor moeten over drie à vijf jaar klaar zijn. ,,De druk zit erop'', concludeerde Eurlings.
De minister moest bij het EU-beraad nog flink in het geweer komen tegen landen zoals Luxemburg, die vrachttreinen niet zoveel voorrang wilden geven ten opzichte van passagierstreinen.
Eurlings stelde een compromis voor dat veel weerklank vond. De vrachttreinen krijgen dan niet altijd voorrang, maar wel als de marktnoodzaak dat rechtvaardigt en de situatie met het personenvervoer dat toelaat.
Nederland heeft met de Betuwelijn al een apart spoor voor vrachttreinen richting Duitsland. Eurlings rekent op een verdubbeling van het spoorvervoer naar Duitsland tot 2020, mede omdat de Tweede Maasvlakte verplicht 20 procent van de vracht per spoor gaat afvoeren.
De minister verwacht dat de nieuwe corridors ,,gigantisch veel'' vrachtwagens van de weg halen. ,,En dat is goed ook. Anders staan we nog meer vast door congestie.''
De corridor voor vrachttreinen tussen Rotterdam en Genua bestaat feitelijk al. De afspraken hierover dienden donderdag als voorbeeld voor de andere lijnen.
Voor de verbinding naar Genua heeft Eurlings recent nog met collega's afgesproken dat die in 2015 de modernste spoorbeveiling krijgt: het Europese ERTMS. Rotterdam-Genua is daarmee de eerste van zes corridors die ERTMS krijgen.
Bij het EU-beraad stond aanvankelijk een lijst van acht corridors op de agenda. Tijdens de vergadering kwam er op verzoek van Tsjechië nog een verbinding tussen Praag en de grens met Oekraïne bij.
Virussen? Scan ze hier!
Geen idee of het daadwerkelijk gebeurd is, maar gisteren stond de aankomst van de 9596 op de rol. Eveneens gisteren het plaatsen van de 477 op Wt-Bdl voor een of andere oefening en het terugbrengen van twee T's naar Ehv voor plukwerkzaamheden.
Geen idee of het hier al langsgekomen was maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Plan V 419 niet hersteld gaat worden. Stichting Mat'64 haalt de voor hun bruikbare onderdelen er uit, daarna mag de HIJSM er eventueel door hun bruikbare onderdelen uithalen, en dan zal het wel een conversie naar colablikjes worden.
volgens mij had ik dat op de website van stichting mat'64 al eerder gelezen
. (of het is op OVL al eens ter sprake gekomen). Punt is dat herstel economisch gezien niet te verantwoorden is. Er wordt nog gekeken wat het vervangende stel wordt, maar een (orginele) groene plan V zit er niet meer in...
Kijk aan, de gek komt weer eens buiten. Gisteren met alle drie de fotostekken binnen een paar honderd meter bezet een van ACTS' Gay 2000'en met het afval:

En Herik aan de wandel zonder grafbak ervoor quasi in de achtertuin. Eens zien of de zon het nog blijft doen zometeen.

En Herik aan de wandel zonder grafbak ervoor quasi in de achtertuin. Eens zien of de zon het nog blijft doen zometeen.

Zo hij is weer beter zo te zien
Ontspoorde cargo Venlo Ausfahrt Ostseite. Iemand die eens ff gaat kijken wat daar nu weer loos is en welke politici alweer staan te springen?
Je collega Gerard Drost meldt:
En ja: de Venlose politiek zal wel weer gaan janken en de hemel prijzen dat Venlo een grote ramp bespaard is geworden.Kort voor 10 uur heeft een containertrein vanuit Duitsland op het emplacement in Venlo een portaal omgerenden.
Een foto van kort na het ongeval vindt je op mijn site onder de weekfoto.
Hier de link:
http://www.gerarddrost.nl/weekfoto/w0924.htm
De ramp van een ontploffende containertrein! Oeioeioei!Maasluip schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:07:
Je collega Gerard Drost meldt:
[...]
En ja: de Venlose politiek zal wel weer gaan janken en de hemel prijzen dat Venlo een grote ramp bespaard is geworden.
Ik vraag me toch altijd af hoe dat heeft kunnen gebeuren...
Blijkbaar ontspoord op een kruiswissel. Shit happens. Ik zal maar hinten dat je daar van een berg naar beneden komt, anders ligt het aan de geweldige infrastructuur zoals Prorail het aanbiedt.
Een tijdje geleden was het ook aan die kant mis. Alleen weet ik niet of dat op hetzelfde wissel was.
Een tijdje geleden was het ook aan die kant mis. Alleen weet ik niet of dat op hetzelfde wissel was.
Tarraaa... alleen bij grafweer weten ze in Utrecht leuke loccen deze kant op te krijgen.

Inmiddels is de Plan-V 419 volgens Spoorforum.eu zo goed als gestript. De ramen zijn eruit gehaald en vele apparaten, schakelaars en metertjes zijn verwijderd.Carpento schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:27:
Geen idee of het hier al langsgekomen was maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Plan V 419 niet hersteld gaat worden. Stichting Mat'64 haalt de voor hun bruikbare onderdelen er uit, daarna mag de HIJSM er eventueel door hun bruikbare onderdelen uithalen, en dan zal het wel een conversie naar colablikjes worden.
Op naar herstel voor de Plan-U 113.
Vandaag zag ik hem nog staan in Amersfoort. Hij stond er treurig bij, moet ik zeggen

* AW_Bos laat de flames naar de daders maar achterwege...
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 15-06-2009 20:35 ]
Dus daarom stoppen tegenwoordig de intercity's wél in Best en vergeten ze het niet meer.

Jep, hij hangt tussen spoor 3 en 6. Boven spoor 4 en 5 dus, alwaar de IC 3500 vrijwel altijd overheen gaat.
[ Voor 51% gewijzigd door Hooglander1 op 16-06-2009 00:39 ]
En dat snapt iedereen natuurlijk omdat iedereen die met de trein reist de trein-nummertjes weet
...
Sure
(naja, een deel zal zoiets wel snappen
)

Sure
(naja, een deel zal zoiets wel snappen
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 16-06-2009 08:44 ]
Het lijkt me dat dat plakkaat bedoeld is voor machinisten, niet voor reizigers.AW_Bos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:44:
En dat snapt iedereen natuurlijk omdat iedereen die met de trein reist de trein-nummertjes weet...
Sure
(naja, een deel zal zoiets wel snappen)
Daar heb je gelijk in... maar zulke dingen zien ze toch wel op hun PDA lijkt mij?Alex) schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:56:
[...]
Het lijkt me dat dat plakkaat bedoeld is voor machinisten, niet voor reizigers.
Ik weet wel zeker dat hij bedoelt is voor machinisten en niet voor reizigers. De tekst staat op een bizar onlogische plek voor reizigers namelijk. Het hangt daar om er voor te zorgen dat machinisten niet vergeten te remmen te Best.
Inderdaad. Omdat ze er elke keer voorbij redenAlex) schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:56:
[...]
Het lijkt me dat dat plakkaat bedoeld is voor machinisten, niet voor reizigers.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
En dan rijdt je er alsnog voorbij met 120
Dan ben je toch al veels te laat met remmen
Verwijderd
In Boxtel kun je toch nog wel op tijd remmen voor Best?IJnte schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:31:
En dan rijdt je er alsnog voorbij met 120Dan ben je toch al veels te laat met remmen
Dit topic is gesloten.