Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.080 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Onweer in NL.. 14 storingen op dit moment. Ik heb op dit moment al +25 en moet nog verder naar amersfoort(vanuit veenendaal).. Daar rijdt op dit moment niets heen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 16:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En om nog even terug te komen op de overwegen-discussie: ik zit nu in de trein van Utrecht naar Nijmegen en door storingen bij de overwegen blijven de bomen continu dicht en rijden automobilisten er gewoon omheen, zoals LauPro ook doet (:p). De conducteur meldde net dat daarom met slechts 10 km/u langs de overwegen gereden wordt. De toch al vertraagde intercity loopt daardoor nog veel meer vertraging op :|

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:01:
[...]

Is het voor andere mensen (zoals ik) nog interessant om te weten wat een 9593 is?
Bijna de laatste nieuwe VIRM4 dubbeldekker ;)
De 9597 is de laatste ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mad Marty schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:25:
En om nog even terug te komen op de overwegen-discussie: ik zit nu in de trein van Utrecht naar Nijmegen en door storingen bij de overwegen blijven de bomen continu dicht en rijden automobilisten er gewoon omheen, zoals LauPro ook doet (:p). De conducteur meldde net dat daarom met slechts 10 km/u langs de overwegen gereden wordt. De toch al vertraagde intercity loopt daardoor nog veel meer vertraging op :|
Volgens mij passen ze altijd de snelheid aan als er storingen zijn op de overwegen. In sommige gevallen gaan gaan misschien de bomen niet dicht. Op sommige drukke overgangen zetten ze bij storingen ook wel eens politie neer (tenminste dat heb ik ook al een paar keer gezien). Die begeleiden dan de mensen door de bomen heen. Je kunt moeilijk verwachten dat de mensen voor de bomen blijven wachten tot de storing is opgelost.

Maar ik ben het met je eens, 10 km/h komt de dienstregeling niet ten goede. Zeker als je een gebied hebt met veel overgangen...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het gaat beter met de conducteur die zaterdag z'n beide benen verloor in België, aldus een Waalse krant. Hoewel hij nog steeds onder narcose wordt gehouden is z'n situatie wel verbeterd.

Vertaald artikel
Origineel artikel

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Gisteren in de sneltrein op weg van R'dam naar Delft zat ik op de meest relaxte stoelen. Het was een dubbeldekker (met locomotief ervoor) met van die rode stoelen. De ene helft van de 2e-klas-wagon had standaard rode stoelen, de andere helft had een speciaal soort, met meer beenruimte en een omklapbare armsteun in het midden. Het zat imo echt koning :)

Is dat een omgebouwde eerste klas ofzo? Ik zag ook mensen twijfelachtig langs die stoelen lopen, maar het was toch echt 2e klas.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Zo eindelijk op mijn werk aangekomen.. +140.. Collega heeft me opgehaald met de auto bij Baarn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36

Sherlock

No Shit

Weet iemand of het station Antwerpen-Centraal aan het einde van de middag goed met de auto te bereiken is? Ik moet er iemand naar toe brengen (vertrektijd trein: 18:28) maar ik vraag me af of ik genoeg tijd heb. Ik kom vanaf de noordkant (Nederland) de stad in. Eerder weg is geen optie aangezien hij hier juist een meeting heeft.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Mad Marty schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:25:
En om nog even terug te komen op de overwegen-discussie
Doe nou niet... Staat er wéér 5 pagina's vol met nutteloos geblaat over iets wat nou eenmaal niet beter kan. Het is al een uitgekauwd onderwerp. Laten we het vooral hebben over de mooie foto's van luccus :9
Overigens was ik vandaag gewoon helemaal op tijd. Ritje Roosendaal --> Gouda zonder vertraging! Alleen moeten staan van Rtd - Rta, omdat er in totaal 7 bakken ICM waren, ipv 12. Was gezellig knus :+

@hierboven. Zover ik weet is van én naar Antwerpen altijd druk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door --WaaZaa-- op 26-05-2009 10:39 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het lijkt me dat je diegene dan beter in Roosendaal af kunt zetten, en vanaf daar de trein naar Antwerpen laten nemen (stoptrein danwel Intercity Brussel). Antwerpen is echt druk, en zeker tijdens de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
_Christiaan_ schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:17:
De ene helft van de 2e-klas-wagon had standaard rode stoelen, de andere helft had een speciaal soort, met meer beenruimte en een omklapbare armsteun in het midden. Het zat imo echt koning :)

Is dat een omgebouwde eerste klas ofzo? Ik zag ook mensen twijfelachtig langs die stoelen lopen, maar het was toch echt 2e klas.
Zoiets ?
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/DDM_-_luxe_tweede_klas.jpg

Verklaring van Wikipedia:
De eerste klas banken van DDM zijn vrijwel gelijk aan de tweede klas in ICM, alleen voorzien van luxe stoffen bekleding. Van negen ABv-rijtuigen is de eerste klas gedeclasseerd naar tweede klas, waarbij de banken eenvoudigere bekleding kregen. In de loop van 2007 zijn deze rijtuigen op vier na weer verbouwd tot ABv. Drie rijtuigen rijden nog gedeclasseerd rond en een vierde staat terzijde met brandschade.

[ Voor 4% gewijzigd door Carpento op 26-05-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Daar was ik al bang voor ja, maar Roosendaal halen we waarschijnlijk nét niet. In theorie zouden we wat in kunnen halen door rechtstreeks naar Antwerpen te rijden, maar dat gaat dus ook niet al te makkelijk worden.

We komen trouwens uit Zeeland, waardoor de reisafstand naar Roosendaal en Antwerpen ongeveer gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Richting Antwerpen uit Zeeland sta je eerst al vast op de aansluiting van de (belgische) A12 richting de Ring1. Vervolgens op de Ring1 he-le-maal vast. 's ochtends tenminste, 's middags is het volgens mij ook druk.

Dan moet je het centrum nog in :+

Succes. Ik zou de trein pakken vanaf Roosendaal, mocht dat nét niet gaan, kun je kijken voor de snel- of stoptrein vanaf Essen of Kalmthout.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als Roosendaal nét niet haalbaar is, is Antwerpen het waarschijnlijk zeker niet. Die stad staat met de spits zo goed als dicht... je kunt makkelijker bij Roosendaal komen denk ik zo ;)

edit: Of inderdaad, Essen, Wildert, Kalmthout... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 26-05-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 20:54
Ik hoorde verhalen dat het boemeltje Tiel - Arnhem gaat verdwijnen...
A) Is dit waar?
B) Zo ja, waarom?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:38:
[...]

Doe nou niet... Staat er wéér 5 pagina's vol met nutteloos geblaat over iets wat nou eenmaal niet beter kan. Het is al een uitgekauwd onderwerp.
Jaaa, ik zat ook al hevig te twijfelen... O-) :>
[/discussie gesloten]
Laten we het vooral hebben over de mooie foto's van luccus :9
QFT! :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Intheweb schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:03:
Ik hoorde verhalen dat het boemeltje Tiel - Arnhem gaat verdwijnen...
A) Is dit waar?
B) Zo ja, waarom?
Het lijkt me sterk. Waar heb je dat gehoord?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Sherlock schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:48:
Daar was ik al bang voor ja, maar Roosendaal halen we waarschijnlijk nét niet. In theorie zouden we wat in kunnen halen door rechtstreeks naar Antwerpen te rijden, maar dat gaat dus ook niet al te makkelijk worden.

We komen trouwens uit Zeeland, waardoor de reisafstand naar Roosendaal en Antwerpen ongeveer gelijk is.
Door de westerscheldetunnel en in st. Niklaas droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:22

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:01:
[...]
Het lijkt me sterk. Waar heb je dat gehoord?
Bedoelt 'ie niet de optie om de dienst in te korten tot Elst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:38:
Doe nou niet... Staat er wéér 5 pagina's vol met nutteloos geblaat over iets wat nou eenmaal niet beter kan. Het is al een uitgekauwd onderwerp. Laten we het vooral hebben over de mooie foto's van luccus :9
Nouja in zekere zin. In dit topic was ik nog enigszins gerust gesteld dat een overweg na 5 minuten in storing gaat:
Maasluip schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:14:
Heb je helemaal gelijk in. Maar er is geen enkele overweg 10 minuten dicht zonder dat er een trein komt. Sterker nog: er is geen enkele overweg 10 minuten dicht.
De maximale sluittijd is 5 minuten, daarna gaat hij op storing. Een trein is normaal gesproken binnen een halve minuut de overweg voorbij. Dus als een overweg 1 minuut dicht is dan is het veel.
Tja en dit blijkt dus gewoon niet het geval te zijn. Blijkbaar blijven de bomen bij een storing gewoon dicht terwijl ze imo dan echt open moeten zijn. Ik zou zeggen zet ze open en laat de rode alarmlichten aan, dan kunnen automobilisten op gepaste wijze gewoon doorheen rijden. De trein zal dan langzaam moeten rijden en de verantwoordelijke onderhoudstechnicus kan ter plaatse met tomaten worden ontvangen :+ .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:14:
[...]
Bedoelt 'ie niet de optie om de dienst in te korten tot Elst?
In principe is vanaf eind dit jaar alles mogelijk (concessie loopt tot einde dienstregeling 2009), maar het lijkt mij niet handig. Er zijn in het verleden wel al eens geruchten in die richting geweest, maar het probleem is dat je niets oplost door tot Elst te rijden. Je zult in Elst een vrijliggend spoor aan de westzijde moeten maken om overkruisingen met de treindienst Arnhem-Nijmegen te willen vermijden. En als er nu nog geen praat is om een extra spoor aan te leggen, dan is dat over een half jaar ook niet gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LauPro schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:23:

[...]
Tja en dit blijkt dus gewoon niet het geval te zijn.
Wel toch? Ik zeg dat een overweg die 5 minuten dicht ligt in storing gaat. Ik zeg dat een overweg alleen langer dan 5 minuten dicht ligt als hij in storing ligt. Volgens mij klopt dat nog altijd.
Blijkbaar blijven de bomen bij een storing gewoon dicht terwijl ze imo dan echt open moeten zijn. Ik zou zeggen zet ze open en laat de rode alarmlichten aan, dan kunnen automobilisten op gepaste wijze gewoon doorheen rijden. De trein zal dan langzaam moeten rijden en de verantwoordelijke onderhoudstechnicus kan ter plaatse met tomaten worden ontvangen :+ .
Ik ben het met je eens dat het wegverkeer er dan minder last van zal hebben, maar volgens mij is het wel een recept voor ongevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Maasluip schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:49:
[...]
Wel toch? Ik zeg dat een overweg die 5 minuten dicht ligt in storing gaat. Ik zeg dat een overweg alleen langer dan 5 minuten dicht ligt als hij in storing ligt. Volgens mij klopt dat nog altijd.
Misschien mijn fout ik had aangenomen dat een overweg in storing gewoon open is. Als dit niet zo is dan vind ik het nogal arrogant. Vanwege de incompetentie bij de spoorwegen moet het overige wegverkeer dus maar weer gevaarlijke acties ondernemen. En op sommige plekken is 'even omrijden' gewoon echt geen optie.

Om nog even terug te komen op die 2 bewoners en hun onbewaakte overweg. Als bewoner zou ik NOOIT een bewaakte overweg voor de deur willen hebben. Stel er is een calamiteit in de regio en je hebt de brandweer of een ambulance nodig dan staan die bomen straks mooi dicht 'omdat de overweg in storing is' 8)7 . In dat geval zou ik echt persoonlijk de kettingzaag hanteren hor.
Ik ben het met je eens dat het wegverkeer er dan minder last van zal hebben, maar volgens mij is het wel een recept voor ongevallen.
Het lijkt mij VEEL veiliger om door een overweg heen te rijden waar je links en rechts goed kan zien dan tussen de bomen door te moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
LauPro schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:59:
[...]
Misschien mijn fout ik had aangenomen dat een overweg in storing gewoon open is. Als dit niet zo is dan vind ik het nogal arrogant. Vanwege de incompetentie bij de spoorwegen moet het overige wegverkeer dus maar weer gevaarlijke acties ondernemen. En op sommige plekken is 'even omrijden' gewoon echt geen optie.
Wat is er in godsnaam nou weer arrogant aan? Hoe vaak hebben we het al wel niet aangegeven? Trein = lange remweg, auto = korte remweg. Sim-pel.

Het woord storing zegt het ook al: er kan iets KAPOT zijn. Dat kan de beveiliging zijn, dat kan de signalering zijn naar machinist, het kan een oetlul zijn die aan de spoorbomen is gaan hangen. Omdat niet zeker is WAT het is, moet de boel op slot. Anders KAN je gevallen menselijke filet americain krijgen.

Daar draait het toch om? Veiligheid creëren? Incompetentie op gebied van veiligheid? Nee. Het is juist uitstekend dat dit gebeurt. Prorail verdient juist een dikke pluim op dit gebied. Er is tenminste over nagedacht.

Als je het nu nog niet gelooft, stuur dan is een brief naar Prorail, vraag ze is zelf waarom overwegen in storing niet open kunnen. Lijkt me redelijk voor de hand liggend dat je een zelfde soort antwoord krijgt als dat je al vaker hier hebt gehad.

Enneh het overig verkeer MOET helemaal geen gevaarlijke acties ondernemen. Daar kiezen ze zelf voor. Als ze een beetje verstand hebben rijden ze om of wachten ze tot er iemand is die ze kan helpen.
Om nog even terug te komen op die 2 bewoners en hun onbewaakte overweg. Als bewoner zou ik NOOIT een bewaakte overweg voor de deur willen hebben. Stel er is een calamiteit in de regio en je hebt de brandweer of een ambulance nodig dan staan die bomen straks mooi dicht 'omdat de overweg in storing is' 8)7 . In dat geval zou ik echt persoonlijk de kettingzaag hanteren hor.
Mooi dat er hier gewoon procedures voor zijn en dat er wel gezorgd wordt dat die ambulance gewoon naar de overkant kan. Nog mooier dat mensen die OV-gerelateerde zaken slopen zelf mogen terugbetalen.
[...]
Het lijkt mij VEEL veiliger om door een overweg heen te rijden waar je links en rechts goed kan zien dan tussen de bomen door te moeten rijden.
Wat de bomen precies te maken hebben met je zicht snap ik niet. Het is niet zo dat er ineens een muur voor je staat. Die dingen zijn wat, 30 cm hoog ofzo? Als je opzij kijkt ter hoogte van een boom, sta je al op de overweg. Het is juist de bedoeling dat je kijkt VOOR je oversteekt. Dus zijn die bomen juist goed, je stopt voor de overweg, kunt langs de bomen kijken. Als je dan geval darwin bent steek je vervolgens nog over ook.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
* Luke! maakt alvast popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Luccus schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:56:
* --WaaZaa-- maakt alvast popcorn.
Komt er weer een V250 het land in of bedoel je het geblaat hierboven? :+

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:36:
Wat is er in godsnaam nou weer arrogant aan? Hoe vaak hebben we het al wel niet aangegeven? Trein = lange remweg, auto = korte remweg. Sim-pel.
Als de bomen al in storing zijn dan weet de treindienst dat als het goed is en zal de machinist er ook langzamer op rijden. Het is niet voor niets dat de trein al langzamer moet rijden omdat als de bomen dermate lang dicht zijn de geloofwaardigheid achteruit gaat. Dat weten de spoorwegen zelf ook wel.
Het woord storing zegt het ook al: er kan iets KAPOT zijn. Dat kan de beveiliging zijn, dat kan de signalering zijn naar machinist, het kan een oetlul zijn die aan de spoorbomen is gaan hangen. Omdat niet zeker is WAT het is, moet de boel op slot. Anders KAN je gevallen menselijke filet americain krijgen.
En nogmaals zou ik dan zeggen, als die trein dan toch met 10km/u aan komt rijden dan kan de spoorweg net zogoed 'dichtgereden' worden.

Er is geen enkele noodzaak om die spoorweg de hele tijd gesloten te houden. Dat er een incidentele overweg 'stuk' is getuigd niet zoals het in de praktijk vaak gaat. In de praktijk zijn er vaak vele overwegen op rij 'in storing'. Iets zegt mij dus dat dit gewoon een bewuste beleidskeuze is.
Daar draait het toch om? Veiligheid creëren? Incompetentie op gebied van veiligheid? Nee. Het is juist uitstekend dat dit gebeurt. Prorail verdient juist een dikke pluim op dit gebied. Er is tenminste over nagedacht.
Ik noem het kortzichtigheid. Bomen gemakshalve maar dichtzetten als er geen treinen aankomen. Dit zorgt voor degradatie van de geloofwaardigheid van het systeem en is veel gevaarlijker. Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in sommige overwegen, en ik denk de mensen die er in de buurt wonen en dit enkele keren per jaar meemaken ook niet meer. Uiteindelijk moet je gewoon zelf opletten.
Als je het nu nog niet gelooft, stuur dan is een brief naar Prorail, vraag ze is zelf waarom overwegen in storing niet open kunnen. Lijkt me redelijk voor de hand liggend dat je een zelfde soort antwoord krijgt als dat je al vaker hier hebt gehad.
Ik sta nu wel op het punt om hier eens werk van te gaan maken want het loopt nu echt de pan uit. Het is elke keer dezelfde ellende die de overige weggebruikers maar gewoon moeten slikken, arrogant en asociaal noem ik het.
Enneh het overig verkeer MOET helemaal geen gevaarlijke acties ondernemen. Daar kiezen ze zelf voor. Als ze een beetje verstand hebben rijden ze om of wachten ze tot er iemand is die ze kan helpen.
Met het gevolg dat mensen dus veel later op hun werk komen terwijl dat allemaal nergens voor nodig was geweest als de spoorwegen gewoon zorgen dat de bomen alleen dicht zijn als er treinen rijden. Als ze het niet voor elkaar krijgen om het fatsoenlijk te automatiseren dan zetten ze er maar weer een overwegwachter naast!
Mooi dat er hier gewoon procedures voor zijn en dat er wel gezorgd wordt dat die ambulance gewoon naar de overkant kan. Nog mooier dat mensen die OV-gerelateerde zaken slopen zelf mogen terugbetalen.
Ik zal ook dit navragen wat hier de 'procedure' voor is.

@Edit: een spoorwegwachter zou misschien 25.000 euro per jaar verdienen. Ik denk dat dit bedrag door fileleed binnen 1 ochtend eruit gehaald kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En weer een deja vu... volgens mij hebben we deze "discussie" al 2x eerder gehad in dit topic. Kunnen we voorkomen dat we keer op keer op keer in herhaling blijven vallen wellicht?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

wildhagen schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:08:
En weer een deja vu... volgens mij hebben we deze "discussie" al 2x eerder gehad in dit topic. Kunnen we voorkomen dat we keer op keer op keer in herhaling blijven vallen wellicht?
Er zijn op dit moment toch wel een paar andere accenten toegevoegd, mocht het te 'offtopic' zijn in het 'grote spoorwegentopic' - waar immers ook deze kwesties onder vallen - zou dit topic kunnen worden afgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
LauPro, wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat een spoorwegovergang de veiligheid moet garanderen? En als die veiligheid niet gegarandeerd kan worden, dat men de bomen dan sluit? Heb je soms liever dat men de bomen dan maar omhoog laat zodat blinde Henkie die op de bomen vertrouwt (en niet weet dat ze in storing zijn) vol in z'n flank geramd wordt door een VIRM die 140 km/h rijdt?

Bomen die langdurig gesloten zijn, irritant? Ja. Bomen die de hele tijd open zijn en daardoor een dode veroorzaken die te voorkomen was? Da's irritanter lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Alex) op 26-05-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
De treinen gingen toch 10km/u daar rijden? Dan kunnen de bomen gewoon open. Een tram gaat nog harder en die heeft ook geen slagbomen :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Alex) schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:16:
LauPro, wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat een spoorwegovergang de veiligheid moet garanderen? En als die veiligheid niet gegarandeerd kan worden, dat men de bomen dan sluit? Heb je soms liever dat men de bomen dan maar omhoog laat zodat blinde Henkie die op de bomen vertrouwt (en niet weet dat ze in storing zijn) vol in z'n flank geramd wordt door een VIRM die 140 km/h rijdt?
Bij een overwegstoring volgt een aanwijzing AKI/AHOB, dus wordt er op zicht gereden en dús niet met 140 km/u. Ik snap het punt dat LauPro maakt, wegverkeer kán minder hinder hebben door alle overwegen open te laten en te laten aanrijden, maar daarmee pleeg je een aanslag op de infracapaciteit (aanrijden doe je minder rap dan rijden op zicht). Feit is dat spoorvervoer voorrang heeft op wegverkeer én prioriteit heeft gekregen; niet alleen in Nederland, maar ook in ons omringende landen. In Duitsland worden verschillende overwegen beveiligd door mannetjes die een lint over de weg spannen of die handmatig een overweginstallatie activeren met dito sluitingstijden tot gevolg. Een ander punt: Nederland heeft in vergelijking met andere landen korte sluitingstijden van overwegen.

Los van dat alles is de clou van het verhaal duidelijk: iedereen mag een mening hebben maar - godzijdank - wordt aan veel meningen geen waarde toegekend. Een m.i. lezenswaardig betoog vindt u hier.

[ Voor 28% gewijzigd door Luke! op 26-05-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Rij net van rtz naar rtd, staat er voor de RETloods een loc onder de partytent. Hetgeen wat zichtbaar was kon ik niet plaatsen, iemand die weet wat een loc bij de RET moet?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Carpento schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:45:
[...]

Zoiets ?
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/DDM_-_luxe_tweede_klas.jpg

Verklaring van Wikipedia

[...]
Die is het ja :)

[ Voor 8% gewijzigd door _Christiaan_ op 26-05-2009 18:44 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:56:
* IJnte maakt alvast popcorn.
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Luccus schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:38:
[...]
Ik snap het punt dat LauPro maakt, wegverkeer kán minder hinder hebben door alle overwegen open te laten en te laten aanrijden, maar daarmee pleeg je een aanslag op de infracapaciteit (aanrijden doe je minder rap dan rijden op zicht).
Er werd gesproken van 10-40km/u. Tevens lijkt mij dat verder een kwestie een afstellen. Als je ervoor zorgt dat er detectielussen zijn zodat wanneer de trein met 40 km/u rijdt de bomen ruim op tijd gesloten zijn dan pleeg je geen aanslag op die capaciteit. Dan kan je ze openrijden met 40 km/u, of hoe dat ook wordt genoemd.

Tja en verder zoals gezegd, trams die misschien af en toe 50km/u pieken rijden ook gewoon door stedelijke gebieden.
Feit is dat spoorvervoer voorrang heeft op wegverkeer én prioriteit heeft gekregen; niet alleen in Nederland, maar ook in ons omringende landen.
Dat dat voorrang heeft gekregen is van een hele andere aard. En het staat wat mij betreft ook boven kijf dat de trein niet hoeft te gaan wachten op auto's etc, anders zou je nooit een spoorboekje kunnen rijden. Het nuanceverschil zit hem er echter in dat de spoorwegen imo niet zomaar een weg kunnen blokkeren/opeisen omdat hun systemen tekort schieten in functionaliteit en ze zelf zo incompetent zijn om die problemen niet a la minute op te lossen.
In Duitsland worden verschillende overwegen beveiligd door mannetjes die een lint over de weg spannen of die handmatig een overweginstallatie activeren met dito sluitingstijden tot gevolg. Een ander punt: Nederland heeft in vergelijking met andere landen korte sluitingstijden van overwegen.
Nederland is een heel dichtbevolkt land, op veel drukke spoorwegovergangen komen toch al snel 8-10 treinen per uur over, dat is dus gemiddeld elke 6-7 minuten een sluiting. Het is dus ook wel logisch dat die sluittijden al zo krap zijn anders kan je net zogoed de overgangen constant sluiten omdat er dan geen verkeer meer doorheen kan.
Los van dat alles is de clou van het verhaal duidelijk: iedereen mag een mening hebben maar - godzijdank - wordt aan veel meningen geen waarde toegekend. Een m.i. lezenswaardig betoog vindt u hier.
Dat jij geen waarde wil toekennen aan mijn punt aangaande de storingspositie van spoorwegovergangen is jouw ding. Ik denk dat er hier zat mensen zijn die wel begrijpen dat storingen verschillende oorzaken kunnen hebben en dat het echt niet per definitie nodig is om de overweg te sluiten.
• Situatie 1: Geen voedingsspanning -> back-up accu's.
• Situatie 2: Geen voedingsspanning & back-up accu's -> sluiting, hogere controle-intensiteit?
• Situatie 3: Geen treindetectie -> zou extern moeten te monitoren zijn, handmatig openen/sluiten?
• Situatie 4: Trein komt binnen lus - > Sluiting.

Verder kom ik even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

IJnte schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 07:29:
Onweer in NL.. 14 storingen op dit moment. Ik heb op dit moment al +25 en moet nog verder naar amersfoort(vanuit veenendaal).. Daar rijdt op dit moment niets heen.
En dit dan in Antwerpen: Goederentrein van de sporen geblazen in Lillo

Lekker windje om een goederentrein van het spoor af te blazen :o

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 26-05-2009 20:31 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
--WaaZaa-- schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:42:
Rij net van rtz naar rtd, staat er voor de RETloods een loc onder de partytent. Hetgeen wat zichtbaar was kon ik niet plaatsen, iemand die weet wat een loc bij de RET moet?
De drie Class 58'ers van ACTS zwerven daar rond, worden daar technisch opgeknapt en krijgen een nieuw kleurtje voordat ze door een of andere infratoko in Frankrijk ingezet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:30:
En dit dan in Antwerpen: Goederentrein van de sporen geblazen in Lillo

Lekker windje om een goederentrein van het spoor af te blazen :o
Da's wel heel bizar, zoiets heb ik nog nooit gehoord. Ik dacht altijd: als er iets is dat de wind niet kan is het een trein uit de rails blazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo ontzettend simpel. We hebben een inherent onveilige situatie: de kruising van twee verkeersstromen die niet compatible met elkaar zijn: trein en wegverkeer. Deze situatie is dusdanig onveilig dat dat zonder verdere maatregelen onacceptabel is. Dus wat doet men? Men maakt het veiliger door overwegbeveiliging, met lampen en eventueel slagbomen. Deze maatregelen garanderen de veiligheid niet, maar verhogen deze wel.

Maar helaas, de techniek is niet onfeilbaar. Hoe je het ook went of keert, die overweg zal vroeg of laat een keer stuk gaan. De grote vraag is natuurlijk wat je dan doet. Je veiligheidssysteem werkt niet meer, maar het daar bij laten is geen optie, immers dan ontstaat weer die onveilige situatie die je onacceptabel vind. Je veiligheidssysteem werkt niet meer dus zul je de meest eenvoudige en betrouwbare oplossing moeten zoeken die in dit soort noodgevallen ingrijpt. Gedoe met detectielusjes en vliegende varkens is allemaal veel te ingewikkeld, de kans dat dat in dit soort gevallen nog veilig werkt is veel en veel te groot. We hebben het hier over een noodgeval, een noodmaatregel moet altijd werken.

De enige manier om dit noodgeval de onacceptabel gevaarlijke situatie op te heffen is door de verkeersstromen permanent te scheiden. Immers, als het verkeer elkaar niet meer kruist hef je de hele situatie en daarmee het gevaar op. Normaalgesproken geen reële optie, in een noodgeval wel. Om dit te bereiken kies je de meest betrouwbare oplossing met de kleinste kans van falen. Je kunt dan wel pogen het treinverkeer stil te leggen, maar seinlampen kunnen stuk en radiocommunicatie ook, bovendien ligt de snelheid van de trein veel hoger (140 t.o.v. 50) en is de remweg gigantisch. De meest betrouwbare en veilige optie is dus simpelweg het stilleggen van het wegverkeer, zeker aangezien er toch al maatregelen aanwezig zijn om die de weg te blokkeren.

Dat is volkomen logisch en dat kan ik aan iedere kleuter uitleggen. Als jij dat niet begrijpt heb je een bord voor je kop ter dikte van de maan. Het is niet voor niets dat iedereen hier die verstand van zaken heeft het pertinent met je oneens is. Het lijkt me ook duidelijk dat zo onderhand bijna niemand meer op deze discussies zit te wachten (zie de reacties voor mij) maar ik kan het toch niet laten er op in te gaan. Misschien ben jij wel mans genoeg om je conclusies te trekken.

Disclaimer: alles in dit bericht is mijn persoonlijke mening. Mocht ik het ergens per ongeluk als feit presenteren dan wordt daar mijn persoonlijke mening bedoelt. Lang leve de vrijheid van meningsuiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:13:
[...]

Da's wel heel bizar, zoiets heb ik nog nooit gehoord. Ik dacht altijd: als er iets is dat de wind niet kan is het een trein uit de rails blazen...
Ging blijkbaar over zo'n laag goederenwagonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:34:
Dat is volkomen logisch en dat kan ik aan iedere kleuter uitleggen. Als jij dat niet begrijpt heb je een bord voor je kop ter dikte van de maan. Het is niet voor niets dat iedereen hier die verstand van zaken heeft het pertinent met je oneens is. Het lijkt me ook duidelijk dat zo onderhand bijna niemand meer op deze discussies zit te wachten (zie de reacties voor mij) maar ik kan het toch niet laten er op in te gaan. Misschien ben jij wel mans genoeg om je conclusies te trekken.
Ik snap niet wat er logisch aan is om als het veiligheidssysteem van de spoorwegen faalt de overige weggebruikers op te zadelen met de overlast. En kom nu niet aanzetten met die 140 km/u. Het is al lang en breed bekend dat de treinen in die situaties al met gepaste snelheid de overweg benaderen, juist omdat men weet dat er een storing is.

Dat er een keer incidenteel een overweg te lang dicht gaat is niet erg, maar als het hele reeksen aan overwegen op rij zijn of een overweg gewoon stelselmatig overmatig lang dicht is dan is er toch meer aan de hand. En juist die gevallen probeer ik te bestrijden maar daarin stuit ik blijkbaar op een hoop onbegrip.

Je kan allemaal vanuit de ivoren toren roepen dat de overwegen dan maar gewoon dicht moeten maar wat zou jij doen als simpele automobilist? Stel je staat al een dikke 10 minuten te wachten, je weet dat omrijden je nog eens een dikke 10-15 extra gaat kosten, een vertraging van een half uur dus al bijna. Als ik langer dan 5 minuten bij een overweg sta te wachten dan vraag ik mij echt serieus af wat in godesnaam allemaal aan de hand is.

En nogmaals, zomaar wild sluiten is niet de oplossing! Ik heb al een spoorwegovergang hier in de buurt aangehaald een tijdje terug. Daar werden gemiddeld 1-2 mensen per jaar doodgereden op een gegeven moment. En dat kwam juist door de te lange sluittijden en vaak ongeduldige mensen. Nu hebben ze er een eenrichtingsverkeer van gemaakt waardoor het aantal incidenten is afgenomen, al hoewel het als fietser nog wel steeds levensgevaarlijk is op dat punt.

Het publiek accepteert dus geen constant gesloten overwegen meer! Juist het onnodig sluiten van een overweg zorgt voor onveilige situaties omdat mensen dan risico's gaan nemen. Ik ben dus van mening dat je en overweg alleen moet sluiten als er noodzaak voor is. En een overweg die langer dan 10 minuten dicht is daar moet per direct een politiewagen oid heen om polshoogte te nemen en eventueel handmatig te bedienen.

Tevens zouden er imo gewoon forse boetes opgelegd moeten worden voor overwegen die te lang dicht zijn zonder treinverkeer (bijv .100.000 Euro bij 10 minuten geen treinverkeer, afhankelijk van binnen/buiten bebouwde kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

LauPro schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 02:58:
[...]
Ik snap niet wat er logisch aan is om als het veiligheidssysteem van de spoorwegen faalt de overige weggebruikers op te zadelen met de overlast. En kom nu niet aanzetten met die 140 km/u. Het is al lang en breed bekend dat de treinen in die situaties al met gepaste snelheid de overweg benaderen, juist omdat men weet dat er een storing is.
Wacht even, ik meldde niet dat de trein 10 km/u reed omdat er een storing was, maar omdat weggebruikers tussen de bomen door gingen rijden! Je haalt de boel hier even door elkaar. De trein ging dus juist ultra langzaam rijden omdat er een zeer gevaarlijke situatie ontstaan was door het onverantwoordelijke gedrag van de automobilisten.
Als ik langer dan 5 minuten bij een overweg sta te wachten dan vraag ik mij echt serieus af wat in godesnaam allemaal aan de hand is.
Dan is er dus ergens inderdaad iets aan de hand, en dat de bomen naar beneden zijn betekend dat het op dat moment niet veilig is om de overweg over te steken, om wat voor reden dan ook. Verwacht je dan dat er bij elke overweg iemand gaat staan vertellen waarom de bomen dicht zijn?
Het publiek accepteert dus geen constant gesloten overwegen meer! Juist het onnodig sluiten van een overweg zorgt voor onveilige situaties omdat mensen dan risico's gaan nemen. Ik ben dus van mening dat je en overweg alleen moet sluiten als er noodzaak voor is.
Overwegen sluiten nooit onnodig! Zoals je al tientallen keren eerder gemeld is in dit topic, heeft het sluiten van de overwegen altijd een reden, een passerende trein, dan wel een storig waardoor de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
En een overweg die langer dan 10 minuten dicht is daar moet per direct een politiewagen oid heen om polshoogte te nemen en eventueel handmatig te bedienen.
Deze zou ik eens voorleggen aan de plaatselijke politie, ik denk niet dat daar tijd, geld en mankracht voor beschikbaar is. De politie heeft wel belangrijker dingen te doen.

Anyway, zoals ik zei wilde ik helemaal niet deze discussie nogmaals oprakelen. We weten inmiddels wel hoe iedereen er over denkt :P

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
* IJnte pakt er nog even een glaasje prik bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Dat er een keer incidenteel een overweg te lang dicht gaat is niet erg, maar als het hele reeksen aan overwegen op rij zijn of een overweg gewoon stelselmatig overmatig lang dicht is dan is er toch meer aan de hand. En juist die gevallen probeer ik te bestrijden maar daarin stuit ik blijkbaar op een hoop onbegrip.
Volgens mij zijn er geen lange reeksen overwegen stelstelmatig lang dicht. Dit zijn altijd incidenten.
Als het gaat over een foute stop-door schakeling dan hebben we het gewoonlijk over 2 of 3 minuten. Goh, levenslang dus.
Je kan allemaal vanuit de ivoren toren roepen dat de overwegen dan maar gewoon dicht moeten maar wat zou jij doen als simpele automobilist? Stel je staat al een dikke 10 minuten te wachten, je weet dat omrijden je nog eens een dikke 10-15 extra gaat kosten, een vertraging van een half uur dus al bijna. Als ik langer dan 5 minuten bij een overweg sta te wachten dan vraag ik mij echt serieus af wat in godesnaam allemaal aan de hand is.
Dat mag ook, dan is die in storing. Dan kun je zonder problemen de politie bellen en zeggen dat er een overweg in storing ligt en of ze daar a.u.b. het verkeer kunnenregelen.
Meldt het eens als je het meemaakt. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Ik sta sowieso langer voor verkeerslichten te wachten dan voor overwegen.
En nogmaals, zomaar wild sluiten is niet de oplossing! Ik heb al een spoorwegovergang hier in de buurt aangehaald een tijdje terug. Daar werden gemiddeld 1-2 mensen per jaar doodgereden op een gegeven moment. En dat kwam juist door de te lange sluittijden en vaak ongeduldige mensen. Nu hebben ze er een eenrichtingsverkeer van gemaakt waardoor het aantal incidenten is afgenomen, al hoewel het als fietser nog wel steeds levensgevaarlijk is op dat punt.
Hoe kan een dichte overweg in godsnaam levensgevaarlijk zijn? Ja, het is gevaarlijk als je willens en wetens de rode lichten en dichte spoorbomen negeert, maar dan heb je ook een deathwish.
Het publiek accepteert dus geen constant gesloten overwegen meer! Juist het onnodig sluiten van een overweg zorgt voor onveilige situaties omdat mensen dan risico's gaan nemen. Ik ben dus van mening dat je en overweg alleen moet sluiten als er noodzaak voor is. En een overweg die langer dan 10 minuten dicht is daar moet per direct een politiewagen oid heen om polshoogte te nemen en eventueel handmatig te bedienen.
Dat vind ik best, maar waarover heb je het nu, overwegen die 10 minuten dicht liggen of die 3 minuten dicht liggen?
10 minuten dicht is een storing en komt zelden voor.
Tevens zouden er imo gewoon forse boetes opgelegd moeten worden voor overwegen die te lang dicht zijn zonder treinverkeer (bijv .100.000 Euro bij 10 minuten geen treinverkeer, afhankelijk van binnen/buiten bebouwde kom).
Volgens mij heb je echt een hekel aan treinen, is het niet? Is de claimcultuur nu echt zo ver doorgeslagen dat aan alle onvoorziene situaties een prijs gehangen moet worden om er voor te zorgen dat die zich echt niet voordoen? Dat is nu juist de houding van het Nederland van deze tijd waar ik zo'n godsgruwelijke hekel aan heb: alles moet in perfecte risicoanalyses gevat worden en elke onvoorziene (of gevaarlijke) situatie moet koste wat kost vermeden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Afbeeldingslocatie: http://www.rtvnh.nl/cmsroot/Nieuwsfotos/Gemeenten/Amsterdam/Gebeurtenissen2009/Aanrijding-Lokomotief-auto4.jpg
Ongelukje gisteren in Amsterdam.. zie meer op RTV Noord Holland. Ook meer foto's aldaar.

[edit]
sluit ook mooi aan bij het relaas van LauPro..

[ Voor 9% gewijzigd door IJnte op 27-05-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Allen die gisteren met mij meedachten hoe het snelst bij Antwerpen Centraal te geraken; bedankt! Uiteindelijk hoefde ik niet eens zelf te rijden maar ging er iemand anders mee, ze waren nog ruim op tijd op het station :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:25:
[afbeelding]
Ongelukje gisteren in Amsterdam.. zie meer op RTV Noord Holland. Ook meer foto's aldaar.
Die trein zal niet harder dan 10 km/h gereden hebben. En nog ziet een automobilist hem over het hoofd. En nog is de auto total-loss.
Lijkt me een goed idee: overwegen bij een storing open laten en de automobilisten laten oversteken terwijl er tot 4000 ton staal met 10 km/h aan komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maasluip schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:46:
[...]

Die trein zal niet harder dan 10 km/h gereden hebben. En nog ziet een automobilist hem over het hoofd. En nog is de auto total-loss.
Lijkt me een goed idee: overwegen bij een storing open laten en de automobilisten laten oversteken terwijl er tot 4000 ton staal met 10 km/h aan komt zetten.
_O-

Die foto is echt prachtig om het risico van een geopende overweg aan te tonen (ok, ok, hier waren geen spoorbomen en lichten, hier moest men dus zelf uitkijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
[...]
[Tekst met hoop eigen mening]
Gaat wel erg ver hoor, om een boete op te gaan leggen aan een instantie als er een storing optreedt.. Storingen zijn helaas niet altijd uit te sluiten, alhoewel men steeds meer aandacht krijgt voor de betrouwbaarheid van een systeem. Als het nou om de haverklap zou gebeuren, dan zou er misschien wat meer druk op een instantie gelegd moeten worden om het probleem op te lossen. Zo heeft prorail ook wel flink op zijn flikker gehad, vanwege de aanhoudende infra problemen tussen arnhem en winterswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Laatst online: 16:44
IJnte schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:07:
[...]

Gaat wel erg ver hoor, om een boete op te gaan leggen aan een instantie als er een storing optreedt.. Storingen zijn helaas niet altijd uit te sluiten, alhoewel men steeds meer aandacht krijgt voor de betrouwbaarheid van een systeem. Als het nou om de haverklap zou gebeuren, dan zou er misschien wat meer druk op een instantie gelegd moeten worden om het probleem op te lossen. Zo heeft prorail ook wel flink op zijn flikker gehad, vanwege de aanhoudende infra problemen tussen arnhem en winterswijk.
Op zich is het een bekend concept om bij storingen boetes uit te delen. HEt idee is dat het bedrijf zo geprikkeld wordt om de storingsfrequentie te minimaliseren. Bij een individuele storing lijkt het misschien wat ridicuul, maar op iets hoger abstractieniveau kan dit best een sturende prikkel zijn. Het lijkt me alleen lastig om de kosten voor een boetesysteem tegen de opbrengsten (en dan bedoel ik de opbrengsten voor de maatschappij, dus vermeden storingen, niet het uitgeschreven boetebedrag) op te laten wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Deze zojuist te 's-Hertogenbosch gezien - en hij staat wel akelig dichtbij dat V'tje :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6PXfEZIBcj4Po1zc6sgjY9dC/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Mad Marty schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:08:
[...]
Wacht even, ik meldde niet dat de trein 10 km/u reed omdat er een storing was, maar omdat weggebruikers tussen de bomen door gingen rijden! Je haalt de boel hier even door elkaar. De trein ging dus juist ultra langzaam rijden omdat er een zeer gevaarlijke situatie ontstaan was door het onverantwoordelijke gedrag van de automobilisten.
Als bomen langer dan 5 minuten dicht zijn dan spreken we van een 'overweg in storing', daar waren we al over eens volgens mij. Een overweg die dus langer dan 5 minuten is gesloten (zonder treinverkeer) is dus niet betrouwbaar meer omdat de kans dat mensen gaan oversteken dan toeneemt.

10 jaar geleden zat deze ook al in Blik op de Weg.
Dit is notabene al de aangepaste overgang en het is nog steeds gedonder daar af en toe. De houding van ProRail hierin is echt ongelooflijk. In de nabij gelegen school zijn destijds in 1 klas 4 kinderen om het leven gekomen in nog geen paar jaar tijd en nog steeds is het blijkbaar niet duidelijk.
Verwacht je dan dat er bij elke overweg iemand gaat staan vertellen waarom de bomen dicht zijn?
Het zou wel prettig zijn als iig de lampen weer terug komen waarmee je kon zien over de overweg in storing was.
Overwegen sluiten nooit onnodig! [..] dan wel een storig waardoor de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
Dit is gewoon iets wat ik niet slik. Men weet dat een overweg in storing is (digitaal uitleesbaar), op dat moment past men de snelheid van de trein erop aan. In theorie kan die communicatie falen idd. Misschien ook een storingsmeldingslamp richting de machinist plaatsen, zodat hij even extra kan toeteren.
Maasluip schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:11:
Dat vind ik best, maar waarover heb je het nu, overwegen die 10 minuten dicht liggen of die 3 minuten dicht liggen?
10 minuten dicht is een storing en komt zelden voor.
Zie de bovenstaande video, rondom 2 spoorwegovergangen is het wel vaker gedonder, en daarmee bedoel ik dus zeker eens in de twee maanden. Aangezien het vaak tijdens de spits gebeurt en het een doorgaande fietsroute is voor veel leerlingen zorgt dat gewoon voor extreem onveilige situaties.
Volgens mij heb je echt een hekel aan treinen, is het niet? Is de claimcultuur nu echt zo ver doorgeslagen dat aan alle onvoorziene situaties een prijs gehangen moet worden om er voor te zorgen dat die zich echt niet voordoen? Dat is nu juist de houding van het Nederland van deze tijd waar ik zo'n godsgruwelijke hekel aan heb: alles moet in perfecte risicoanalyses gevat worden en elke onvoorziene (of gevaarlijke) situatie moet koste wat kost vermeden worden.
Neehor, ik maak meer OV-kilometers dan in de auto. En toch ben ik gewoon een heel strikt beleid mbt onnodig andere wegmisbruikers pesten/in gevaar brengen.
Maasluip schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:46:
Een goederentrein is een iets ander verhaal. Het beleid is al om die treinen uit de kernen te gaan trekken met veel spoorwegovergangen (en richting Betuweroute etc). Verder lijkt mij dat om wat voor een reden dan ook een trein met 10 km/u gewoon binnen een afzienbare tijd moet kunnen stoppen. Dus of de machinist was niet alert of de trein reed veel harder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:26:
[...]
Een goederentrein is een iets ander verhaal. Het beleid is al om die treinen uit de kernen te gaan trekken met veel spoorwegovergangen (en richting Betuweroute etc).
Sinds wanneer zou het aantal overwegen invloed hebben op de routering van goederentreinen?
Verder lijkt mij dat om wat voor een reden dan ook een trein met 10 km/u gewoon binnen een afzienbare tijd moet kunnen stoppen. Dus of de machinist was niet alert of de trein reed veel harder dan dat.
De maximum toegestane snelheid kan 40 km/u bedragen; welke snelheid ter plekke geldt (kan dus lager liggen) weet ik niet. Ik snap niet waarom je niet rept over de verantwoordelijkheid van de automobilist. Het is niet de grote boze trein die de voorrangsregels niet naleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

Idealist versus realist. Je kan van mening zijn dat mensen zo moeten gedragen en alle problemen zouden opgelost zijn. Of je kijkt hoe mensen in werkelijkheid gedragen en daarop inspeelt. Uiteindelijk worden mensen door omstandigheden tot een bepaald gedrag gedwongen ipv omgekeerd. Door de omstandigheden/voedingsbodem weg te halen, reduceer je de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik stel voor dat we alle spoorbomen gaan vervangen door een hekwerk van 2,5 meter hoogte, en wat aan beide zijden van de weg nog zo'n 1,5 meter uitsteekt. En schrikdraad bovenop om te voorkomen dat men eroverheen gaat klimmen.

[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 27-05-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 16:50

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wellicht zou Prorail eens moeten stoppen met het uitbesteden van zoveel dingen, zoals het onderhoud van de spoorbomen. Alvorens daar iemand is is de call eerst tig afdelingen door gegaan. Misschien eens een idee om dat te stroomlijnen. Al die lagen eruit te halen en gewoon daadwerkelijk een taskforce hiervoor op te richten dat zich met uitsluitend met storingen bezig houd. Een soort helpdesk / servicedesk die ook oplossingsgericht is en vooral proactief werkt.

ik zou me als medewerker van Prorail storen aan een overgang wanneer ik zoiets in de berichtgeving zou zien. Ik zou ook eens gaan kijken binnen mijn bedrijf waarom dat zo was en wat eraan te doen was. Helaas ontbreekt het aan dit soort instellingen of wordt het onmogelijk om zoiets uit te zoeken. Dat is jammer! Taak aan ProRail om hier zelf eens iets aan te doen.

Men probeert steeds een gezicht te geven aan ProRail, maar ik denk dat door dit soort knelpunten op te lossen en je zo een pro-actiever houding aan te meten mede met de positieve PR, de positie van ProRail heel wat verbeterd wordt. En uiteindelijk ook de positie van de aanwonende en vervoerders!

Maar ja, dat is slechts mijn idee in deze situatie.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:56
Alex) schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:49:
Ik stel voor dat we alle spoorbomen gaan vervangen door een hekwerk van 2,5 meter hoogte, en wat aan beide zijden van de weg nog zo'n 1,5 meter uitsteekt. En schrikdraad bovenop om te voorkomen dat men eroverheen gaat klimmen.
Als er dan maar een tunnel onderdoor of brug overheen ligt zou dat een prima oplossing zijn. Geen storingen, vertragingen etc. meer. Doen! (wel een beetje duur)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je mensen een reden geeft om erover te klimmen, dan proberen ze het toch nog. Meer beveiligen, hogere boetes,... vanuit een ideologische stelling (u zult de slagbomen/hekken respecteren) is niet de oplossing.

Zorg dat de slagbomen alleen dicht gaan als er daadwerkelijk een trein voorbij komt. Als de mensen lang moeten wachten en er komt toch geen trein aan (99% van de gevallen zou je probleemloos door kunnen rijden). Dan beginnen mensen de slagbomen te negeren, want het zal wel kapot zijn, er komt toch geen trein (na veel wolf, wolf roepen, gelooft niemand meer erin),...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Dus als er een storing is (de treindetectie werkt niet meer bijvoorbeeld) de spoorbomen open laten staan? Nee dat is veilig.... Het zal maar net gebeuren op een moment dat er een trein met 140 km/h aan komt. De centrale kan de machinist niet meer op tijd waarschuwen en mensen steken gewoon zonder te kijken over want de spoorbomen staan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:05:
Wellicht zou Prorail eens moeten stoppen met het uitbesteden van zoveel dingen, zoals het onderhoud van de spoorbomen. Alvorens daar iemand is is de call eerst tig afdelingen door gegaan. Misschien eens een idee om dat te stroomlijnen. Al die lagen eruit te halen en gewoon daadwerkelijk een taskforce hiervoor op te richten dat zich met uitsluitend met storingen bezig houd. Een soort helpdesk / servicedesk die ook oplossingsgericht is en vooral proactief werkt.
Storingen worden gemeld bij het schakel- en meldcentrum, deze belt de storingscoördinator van de aannemer die vervolgens de storingsploeg oproept. Valt dus ernstig mee met die tig afdelingen.
ik zou me als medewerker van Prorail storen aan een overgang wanneer ik zoiets in de berichtgeving zou zien. Ik zou ook eens gaan kijken binnen mijn bedrijf waarom dat zo was en wat eraan te doen was. Helaas ontbreekt het aan dit soort instellingen of wordt het onmogelijk om zoiets uit te zoeken. Dat is jammer! Taak aan ProRail om hier zelf eens iets aan te doen.
Als medewerker van ProRail stoor ik me eerder aan het eindeloos geblaat van mensen die geen benul hebben waar ze het over hebben in de berichtgeving.
rapture schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:11:Zorg dat de slagbomen alleen dicht gaan als er daadwerkelijk een trein voorbij komt.
Het beveiligingssysteem is fail-safe; de spoorbomen gaan pas open als er geen trein komt. Zodra het systeem dit niet zeker meer weet gaat het terug naar de ruststand: bomen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hoeveel seconden voor het passeren van de trein horen de bomen eigenlijk dicht te zijn en van welke snelheid gaan ze uit bij die berekening?

Ik sta vrijwel elke dag meerdere keren voor de spoorwegovergang aan de Paterswoldseweg in Groningen (100 meter van het station), en ik sta daar soms vrolijk een halve minuut tot een minuut te wachten voordat de trein voorbij komt.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is echt niets hoor, in Zwitserland gooien ze rustig alles dik 7 minuten dicht voordat de trein eraan komt.

Kwestie van wat je gewent bent. Gewoon op tijd vertrekken, dan heb je er ook geen last van.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Moartn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:09:
Hoeveel seconden voor het passeren van de trein horen de bomen eigenlijk dicht te zijn en van welke snelheid gaan ze uit bij die berekening?

Ik sta vrijwel elke dag meerdere keren voor de spoorwegovergang aan de Paterswoldseweg in Groningen (100 meter van het station), en ik sta daar soms vrolijk een halve minuut tot een minuut te wachten voordat de trein voorbij komt.
Het punt is dat je waarschijnlijk staat te wachten op een trein die vertrekt vanaf het station. Die moet nog op snelheid komen. Maar stel je voor dat er een goederentrein aankomt. Die heeft die 100 meter binnen no-time afgelegd. De berekening zal dus waarschijnlijk uitgaan van een trein die met volle snelheid over de sensor heen komt.

Overigens vind ik het een goed iets dat de bomen bij storing dichtblijven. Want ik denk dat er meer gezeik komt als ze open blijven en er toch een trein aankomt (stel dat de machinist nog niet op de hoogte van de storing is en dus met volle snelheid blijft rijden of de storing net op is getreden) en vervolgens een fietser of automobilist aanrijdt.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:25:
[afbeelding]

[edit]
sluit ook mooi aan bij het relaas van LauPro..
En nog beter: shameete in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Part 9"

En die loc heeft die auto dus 30 m doorgeschoven. Het ongeluk is niet op die plek gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:34:
Idealist versus realist. Je kan van mening zijn dat mensen zo moeten gedragen en alle problemen zouden opgelost zijn. Of je kijkt hoe mensen in werkelijkheid gedragen en daarop inspeelt. Uiteindelijk worden mensen door omstandigheden tot een bepaald gedrag gedwongen ipv omgekeerd. Door de omstandigheden/voedingsbodem weg te halen, reduceer je de problemen.
Als een bouvelard bij storm door de politie wordt afgesloten, iemand klimt er overheen, waait van de boulevard en verdrinkt, had de politie dan de boel niet af moeten sluiten? Als er een chloorwolk ergens hangt, de sirenes gaan af, mensen komen nieuwsgierig kijken en stikken, hadden dan de sirenes niet af moeten gaan? Nee natuurlijk niet! We hebben het hier over veiligheidsmaatregelen. Waar ik in mijn eerdere bericht al op doelde en wat Bootstrap eens haarfijn uitlegde is dat het systeem failsafe is. Weten we niet zeker dat er geen trein komt? Dicht met die handel. Dat is de enige veilige manier.

Dat mensen daar niet mee om kunnen gaan is geen reden om dan maar een heel onveilige situatie te creëren. Het probleem ligt bij de mensen, daar zul je het ook op moeten lossen. Helaas blijkt het klootjesvolk stronteigenwijs en is de enige oplossing om dan maar zo veel mogelijk bruggen en tunneltjes te bouwen om de verkeersstromen uit elkaar te halen. Niet omdat de situatie onveilig is, maar omdat mensen niet met de beveiligingsinstallaties om kunnen gaan en ze tegen zichzelf beschermt moeten worden. We moeten mensen dus beschermen tegen dood door eigen domheid. Diep triest als je het mij vraagt, maar dan ben ik vast een idealist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]
Als bomen langer dan 5 minuten dicht zijn dan spreken we van een 'overweg in storing', daar waren we al over eens volgens mij. Een overweg die dus langer dan 5 minuten is gesloten (zonder treinverkeer) is dus niet betrouwbaar meer omdat de kans dat mensen gaan oversteken dan toeneemt.[video]
10 jaar geleden zat deze ook al in Blik op de Weg.
Dit is notabene al de aangepaste overgang en het is nog steeds gedonder daar af en toe. De houding van ProRail hierin is echt ongelooflijk. In de nabij gelegen school zijn destijds in 1 klas 4 kinderen om het leven gekomen in nog geen paar jaar tijd en nog steeds is het blijkbaar niet duidelijk.
Nee want een andere oplossing is zo simpel hè? en zo veilig, moeten ze lekker de overweg open houden en de volgende keer hebben ze met een beetje pech een touringcar met 2 schoolklassen er in te pakken.
[...]
Het zou wel prettig zijn als iig de lampen weer terug komen waarmee je kon zien over de overweg in storing was.
[...]
Dit is gewoon iets wat ik niet slik. Men weet dat een overweg in storing is (digitaal uitleesbaar), op dat moment past men de snelheid van de trein erop aan. In theorie kan die communicatie falen idd. Misschien ook een storingsmeldingslamp richting de machinist plaatsen, zodat hij even extra kan toeteren.
Als dat toeteren zo goed zou werken dan zouden d'r nog maar weinig mensen plat worden gereden door de trein naast springers.
[...]
Zie de bovenstaande video, rondom 2 spoorwegovergangen is het wel vaker gedonder, en daarmee bedoel ik dus zeker eens in de twee maanden. Aangezien het vaak tijdens de spits gebeurt en het een doorgaande fietsroute is voor veel leerlingen zorgt dat gewoon voor extreem onveilige situaties.
[...]
Neehor, ik maak meer OV-kilometers dan in de auto. En toch ben ik gewoon een heel strikt beleid mbt onnodig andere wegmisbruikers pesten/in gevaar brengen
Nee gelukkig doen ze het helemaal expres om jouw lekker op de kast te jagen, gewoon lekker jennen.
En weet je wat?
het is _volkomen_ gelukt!

nee maar geloof je nu echt dat dit al tientallen jaren pure onwil is?
[...]
Een goederentrein is een iets ander verhaal. Het beleid is al om die treinen uit de kernen te gaan trekken met veel spoorwegovergangen (en richting Betuweroute etc). Verder lijkt mij dat om wat voor een reden dan ook een trein met 10 km/u gewoon binnen een afzienbare tijd moet kunnen stoppen. Dus of de machinist was niet alert of de trein reed veel harder dan dat.
jaja, jij hebt er verstand van hoe snel een zware ertstrein oid stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
* IJnte vraagt aan luccus of hij nog een bakje popcorn over heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:46:
* IJnte vraagt aan luccus of hij nog een bakje popcorn over heeft :)
* Luke! geeft IJnje popcorn en kijkt verlekkerd naar het drinken dat bij hem staat.

Relevant nieuws aangaande de implementatie van ETCS op een Europese corridor voor spoorgoederenvervoer: hier.

[ Voor 28% gewijzigd door Luke! op 27-05-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Leuk en aardig dat het dáár kan, maar is het stukkie Kijfhoek --> Betuwelijn ook met ERMTS berijdbaar?

Zo niet, dan moet je toch nog steeds een stuk of 4 verschillende systemen aan boord hebben...

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:49:
Relevant nieuws aangaande de implementatie van ETCS op een Europese corridor voor spoorgoederenvervoer: hier.
Alsof er op de lijn Mattstetten-Rothrist goederen gaat rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
--WaaZaa-- schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:58:
Leuk en aardig dat het dáár kan, maar is het stukkie Kijfhoek --> Betuwelijn ook met ERMTS berijdbaar?
Nee, de Betuwelijn is niet van ERTMS voorzien. Als je Kijfhoek <> BetuweRoute bedoelt: de BR loopt langs/over de Kijfhoek. Volgens mij kun je alleen niet met 25 kV op de Kijfhoek binnenkomen, maar dan nog: wat moet je daar? Je hobbelt daar meestal toch door de havenlijn op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

LauPro, waarom jij een overwegfobie hebt, ontgaat me...

Het systeem is zo gebouwd dat het de veiligheid garandeert, mits men de waarschuwingen niet negeert. Is een overweg lang dicht, dan keer je je auto en rijdt je om. Daarvoor is tomtom uitgevonden.

Ik vraag mij af hoevaak en hoelang jij echt voor een overweg staat te wachten. Ik denk dat prorail erg wil weten. Blijkbaar veroorzaakt jij of jouw auto iets waardoor er regelmatig overwegen in storing vallen.
Men weet dat een overweg in storing is (digitaal uitleesbaar), op dat moment past men de snelheid van de trein erop aan. In theorie kan die communicatie falen idd.
Tja als de communicatie faalt, accepteer je dat er een trein met 140km/h in een schoolbus rijdt, de trein ontspoort en de tegemoetkomende trein (140km/h) ook vol treft. Als jij zo'n verantwoordelijkheid op je durft te nemen, heb je echt lef.
Misschien ook een storingsmeldingslamp richting de machinist plaatsen, zodat hij even extra kan toeteren.
Tja voor een overweg waar een trein met 140km/h langskomt even toeteren. 140km/h=39m/s, dus als je een overweg van 39m hebt, zit je net aan de reactietijd van de bestuurders. Als de trein al voorbij het punt is waar de sein staat (reken op 2km voordat de machinist kan reageren), dan heb je er nog niks aan. Als de communicatie een keer weg valt... Geen goed idee
Tja kwestie van opvoeden. Een overweg steek je alleen over als de bomen omhoog zijn, lampjes niet knipperen, geen bellen etc. Als mijn kinderen door zoiets gezeur zouden krijgen op school dan zou ik wel even contact opnemen met de school.
Neehor, ik maak meer OV-kilometers dan in de auto. En toch ben ik gewoon een heel strikt beleid mbt onnodig andere wegmisbruikers pesten/in gevaar brengen.
Sorry we vergeten dat een van de taken van ProRail om LauPro en andere weggebruikers te pesten/in gevaar bregen is.
[quote]

Van mij mogen ze mensen die overwegen oversteken als deze in storing is, of nog net niet helemaal open is, gewoon eens goed met de neus op de feiten drukken. Ik heb live een keer gezien hoe iemand tot filet american gereden is door een trein die 50 reed.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 17:08

ericding

Altijd de eerste.

* ericding biedt Luccus en IJnte een lekker koel drankje aan voor bij de droge popcorn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Leuk berichtje:
Trein maakt onverwachte stop in Onnen

GRONINGEN - De stoptrein van Assen naar Groningen heeft woensdagavond een merkwaardige afslag genomen. Ter hoogte van Onnen boog de trein plotseling af.

De machinist ging boven op de rem en de trein kwam tot stilstand op het grote rangeerterrein van Onnen. Het bleek dat er een wissel verkeerd stond. Het plotseling uitstapje wekte op de lachspieren van de meeste passagiers.

Nadat er wat wissels waren omgegooid kon de trein weer verder op het juiste spoor. De reis duurde door deze onverwachte pitstop een uur langer.
http://rtvnoord.nl/nieuws...e=totaalbericht&pid=82050

Kan gebeuren natuurlijk, maar sorry hoor, een UUR vertraging omdat er een wisseltje verkeerd stond?! Wat voor waardeloos traag beveiligingssysteem gebruiken we in Nederland?

Nog een voorbeeld waarvan ik het idee krijg dat het systeem gewoon te langzaam is: 20 minuten geleden bij de befaamde Paterswoldseweg-overgang in Groningen. Bomen gaan naar beneden, trein komt aanzetten met ik denk niet meer dan 10km/u vanaf Groningen Noord richting het hoofdstation. Bomen zijn ruim op tijd dicht, maar toch stopt de trein bij het sein voor de overgang. Blijft daar een seconde of 20 staan, krijgt dan blijkbaar pas een groen sein, geeft weer gas en kruipt de overgang over. Al met al duurt het weer 1,5 minuut voordat de bomen weer helemaal open zijn, en dat midden in de spits. En het mooie is: het gebeurt ELKE DAG zo.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
* IJnte wacht op een berichtje van LauPro, en accepteerd het drankje van ericding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kan die hele discussie over overwegen niet in een apart topic? Ik volg dit topic graag, maar ben die discussie wat zat aan het worden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Wie niet :)
Tja op 1 person na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moartn schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:23:
Kan gebeuren natuurlijk, maar sorry hoor, een UUR vertraging omdat er een wisseltje verkeerd stond?! Wat voor waardeloos traag beveiligingssysteem gebruiken we in Nederland?
Da's Nederland he... In andere landen bellen ze even en kunnen ze weer gelijk verder. Daar ziten namelijk bij de netbeheerder ook mensen die hun werk gewoon snappen.

In Nederland moet alles generiek geregeld worden, er worden wat willekeurige mensen bij elkaar gezet en men denkt dat deze met de juiste documentatie het proces perfect kunnen sturen. Immers, de documentatie is toch perfect?

==========

Over die afslag: waar ik dan geinteresseerd in ben is hoe hard de trein gereden heeft/kon hebben t.t.v. de kruising met het wissel. Ik neem aan dat het sein wel gewoon op geel/langzaam stond. Als de stoptrein met 130 km/h over de wissel gegaan was was er namelijk een ramp gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:49:
[...]

Mag een Nederlandse machinist eigenlijk in het buitenland rijden? Of moet er bij de grens van machinist worden gewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja en niet verplicht.

Een Nederlandse machinist kan best bevoegdheid in het buitenland hebben. Wat dat betreft is de term "Nederlandse machinist" ook overbodig. Je bent Nederlander, machinist en werkt voor een bepaald bedrijf. In die functie heb je toelating voor bepaalde materieeltypes en bepaalde trajecten. Waar die trajecten liggen is niet zo van belang.

Ik weet dat Nederlandse ICE machinisten naar Frankfurt rijden, ik neem aan dat er Nederlandse Thalys machinisten naar Brussel en misschien ook Parijs rijden, ACTS rijdt met Nederlandse machinisten naar Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:13:
[...]
Over die afslag: waar ik dan geinteresseerd in ben is hoe hard de trein gereden heeft/kon hebben t.t.v. de kruising met het wissel. Ik neem aan dat het sein wel gewoon op geel/langzaam stond. Als de stoptrein met 130 km/h over de wissel gegaan was was er namelijk een ramp gebeurd.
Ik vermoed dat het weer een machinist is geweest die het niet van belang vindt om aan de hand van de seinbeelden de ingestelde rijweg bewust op te merken. Aan het seinbeeld kun je weliswaar niet afleiden naar welk spoor je precies gaat, maar wel óf je naar een ander spoor wordt geleid indien dat samengaat met een snelheidsbeperking (en aangezien 140 km/u-wissels dungezaaid zijn...) Doet er niks aan af dat graag de juiste naam haar naam weer eer aandoet maar een wakkere geest i.c.m. het image van 's lands infrabeheerder kan dergelijke onzin voorkomen.

[ Voor 1% gewijzigd door Fisico op 31-05-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er zijn ook Franse en Belgische machinisten die ons land inkomen (Thalys bijvoorbeeld), dus omgekeerd zal dat ook zeker het geval zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Op de rtvnoord.nl site
*Trein maakt onverwachte stop in Onnen*

GRONINGEN - De stoptrein van Assen naar Groningen heeft woensdagavond een
merkwaardige afslag genomen. Ter hoogte van Onnen boog de trein plotseling
af.

De machinist ging boven op de rem en de trein kwam tot stilstand op het
grote rangeerterrein van Onnen. Het bleek dat er een wissel verkeerd stond.
Het plotseling uitstapje wekte op de lachspieren van de meeste passagiers.

Nadat er wat wissels waren omgegooid kon de trein weer verder op het juiste
spoor. De reis duurde door deze onverwachte pitstop een uur langer.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grappig. Ik zat me een tijdje geleden al eens af te vragen of het wel eens voorkomt dat een trein door een foute wisselstand de verkeerde richting op zou gaan. Bijvoorbeeld dat een trein naar Nijmegen bij Den Bosch besluit ineens naar Utrecht af te slaan. En vooral hoe ze dat dan gaan oplossen, stukje achteruit? :P

Ik dacht dat er vast een goed en betrouwbaar systeem voor was, maar schijnbaar is het niet zo heel erg betrouwbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het systeem (ARI dacht ik) is wel betrouwbaar, maar als er een verkeerd rijpad wordt ingelegd door de treindienstleider (bijvoorbeeld van Assen naar Onnen terwijl de trein naar Groningen moet) kan het systeem daar weinig aan doen. Het is een menselijke fout dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Overweg in Rusland ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h2HZVZOZRP0HifnastaGujzW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ook niet handig! Ze staan de verkeerde kant op!

;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

bartvl schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:07:

;)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
bartvl schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:07:

;)
Anders had je inderdaad met genoeg vaart over te trein heen kunnen springen :P

Ach, op zich niet eens zo'n gek idee... Je kunt vanaf spoorzijde, tussen de bomen in dus, eruit. Maar je kunt er niet in. Mooi toch?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat soort barrieres zijn in Rusland vrij normaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.pluemper.eu/bike/reisen/ru06/photos/20060711131044.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/56/143017461_26a243491a.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_G-9bmgDV2sI/SSPAA0yOjuI/AAAAAAAAArw/YT2XGGl5Ejw/100_4044.JPG

Vind het een goed systeem . Zoals WaaZaa al zegt: als je tussen de bomen zit kan je er nog wel uit, maar je kunt er niet meer in.

Voorkomt een hoop slachtoffers op die manier van arrogante/zelfmoordpoging-wagende types die denken nog 'snel ff' tussen de bomen door te moeten slalommen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Kijk, dat ziet er goed uit! Niet enkel voor automobilisten, maar ook voor fietsers zou dat goed kunnen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En mocht 't even duren dan moet er wel frisdrank en popcorn zijn uiteraard O-)

Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/railwaypass-20060711131044.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Kijk, jij begrijpt het :)
Is het iemand al opgevallen dat de site van Prorail ge-upgrade is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Nederlandse Spoorwegen hebben in de strijd tegen skimmers een nieuwe voorzetmond voor kaartautomaten ontwikkeld.

Het gaat om een techniek die afwijkt van de voorzetmonden op de pinautomaten van banken. Een woordvoerster van de NS bevestigde vrijdag een bericht hierover in De Telegraaf.

NS hoopt het apparaat in september op alle 1200 kaartjesautomaten te kunnen bevestigen. Meer bijzonderheden of een afbeelding wil NS nog niet kwijt. ''De puntjes worden nog op de i gezet, maar de techniek is er.''

Het vervoerbedrijf hoopt met de nieuwe vinding het gilde der skimmers weer een stap voor te zijn. Onbemande betaalautomaten zijn een geliefd doelwit van deze fraudeurs.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ze hadden toch net van die noppen geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je bedoelt die die er al van af vielen tijdens de opname van het nieuwsbericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
IJnte schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:53:
Kijk, jij begrijpt het :)
Is het iemand al opgevallen dat de site van Prorail ge-upgrade is...
Zo vaak kijk ik daar niet. Maar 't ziet er wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maasluip schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:48:
Je bedoelt die die er al van af vielen tijdens de opname van het nieuwsbericht?
Ja die ja, al is het flauw om daar lacherig over te doen. Het was een demonstratie en ze wouden expres niet laten zien hoe die dingen vast worden gezet denk ik.

Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.