Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.083 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

quote: LauPro
Je misquote mij nu. Waar ik mij vooral aan erger is dat Schiphol zogenaamd een een 24-uurs economie moet zijn (wat internationaal ongeveer vereist is) maar dat de lokale bevolking hier nauwelijks profijt van heeft.
Ik misquote je helemaal niet. Dat is letterlijk wat daar stond, ik heb het letterlijk overgetypt en ik vroeg me af hoe je daar bij kwam. Overigens is schiphol helemaal niet echt 100% 24-uurs. D'r is tenslotte dat gezever over geluid waardoor vluchten 's nachts niet mogen starten of landen.
Ik zeg niet dat Schiphol moet verdwijnen maar dat die korte afstand vluchten weg mogen.
Waarbij 'korte afstand' wat mij betreft gelimiteerd is tot belgie en de directe omgeving van de grens in Duitsland. Verder dan dat (frankrijk, de andere kant van duitsland) loont 't gewoon om het vliegtuig te nemen ipv de trein. Voor die echt korte stukjes zoals ams-bru is 't inderdaad gewoon kansloos om dat te vliegen.
Dit zijn gewoon zoethoudertjes van de luchtvaartindustrie. Op dit moment is vliegen per vliegtuig op korte afstanden per km nog steeds factor 3-4 meer energie belastend dan per (moderne) trein.
Mja, dat zou ik na moeten rekenen daar heb ik geen zin in dus ik geef je maar gewoon even gelijk hierin :+
Dat komt gewoon door de vliegverslaving, die moet worden omgebogen naar treinen. En het kan best zijn dat die trein van eens per dag dan naar een dienst van 4 keer per dag kan. Kijk eens wat er allemaal richting Duitsland gaat bijvoorbeeld.
D'r gaan inderdaad flink wat treinen richting Duitsland elke dag. Vervolgens kun je met wat overstappen zelfs naar Berlijn. Direct een trein daarheen is maar 1x daags, namelijk de CityNightLine. Maar in het gunstigste geval (ICE) ben je nog steeds meer dan 6 uur onderweg, vanaf Amsterdam. Dan ben je dus zelfs als je 2 uur vantevoren op 't vliegveld bent (overbodig met thuis inchecken) nog sneller als je vliegt. Met andere woorden: je verspilt gewoon minder tijd en je kunt veel tijdiger op je bestemming zijn. Ter vergelijking, als ik om 6 uur 's ochtends in Amsterdam weg ga met het vervoersmiddel van mijn keuze (kan niet want daar woon ik niet, maar vooruit) dan ben ik na twaalven pas in Berlijn. Met het vliegtuig ben ik er al om 7 uur. Als ik op tijden wil reizen die niet belachelijk zijn is met de trein de halve dag al voorbij, terwijl ik zeer schappelijk om 11 uur aan kan komen met 't vliegtuig door om 10 uur weg te gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyBeR schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:07:
[...]

D'r gaan inderdaad flink wat treinen richting Duitsland elke dag. Vervolgens kun je met wat overstappen zelfs naar Berlijn. Direct een trein daarheen is maar 1x daags, namelijk de CityNightLine.
Nee hoor, 6 IC's per dag (elke 2 uur), rechtstreeks vanaf Schiphol.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

rapture schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:08:
[...]
Bij dezelfde stroom heeft een Belg bij 3000V dubbel zoveel vermogen als een Nederlander bij 1500V. Een Belgische trein kan dan in Nederland op beperkt vermogen rijden en een Nederlandse trein rijdt alleen in Nederland, dus altijd op beperkt vermogen.

Als er te weinig vermogen is, dan wordt er gewoon gedieseld.
[afbeelding]
Zoiets heeft 1150kW, een VIRM vanaf 1608 kW en een AM96 1400 kW.

Eco driving heeft dus een nut, de elektricificatie niet zo snel plattrekken.
alleen haal je hier een foto aan van NMBS reeks 77, en die wordt in Nederland voornamelijk ingezet voor de Volvo-trein (via Nederland naar Duitsland). En die rijdt volgens mij met reeks 77 omdat er geen 3/4-spanningsloc beschikbaar is (voor 3 kV, 1,5 kV en 15 kV). Binnenkort wordt die reeks trouwens vervangen door reeks 28, die neemt ook de diensten van reeks 25.5 over in Nederland.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Maasluip schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:50:
Maar het Nederlandse net is toch helemaal niet opgedeeld in secties? Ik heb begrepen dat dat wel het geval is bij het Franse 25kV net (verschillende fases) en bij het Oostduitse net (waarschijnlijk ook bij het Nederlandse 25kV net), maar het 1500V net hangt toch overal aan elkaar? Ik zie tenminste nergens scheidigssecties.
Met voedingssecties, bedoel ik het dekkingsgebied van een onderstation. Natuurlijk is NL wel opgedeeld in dit soort gebieden, anders zouden bij werkzaamheden heel nederland plat liggen p: Je zit ook vaak isolatoren tussen verschillende secties, om zo een sectie in en uit te kunnen schakelen. Wanneer een (moderne) zijn rem-energie teruglevert aan de bovenleiding, dan kan dit gebruikt worden door een trein die zich in diezelfde sectie bevindt...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maasluip schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:10:
[...]

Nee hoor, 6 IC's per dag (elke 2 uur), rechtstreeks vanaf Schiphol.
Oh, ik had gekeken naar vanaf Amsterdam Centraal. Volgens nshispeed.nl moet je daar in alle gevallen behalve CNL overstappen.

Either way: de rest geldt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:29
Maasluip schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:09:
[...]

Ik kwam afgelopen weekend trouwens langs Breda. Wat een afschuwelijk hok hebben ze daar op het nieuwe perron geplaatst. Goed, er is nu tenminste een overkapping, maar blijkbaar was er geld te kort want de overkapping is aan de spoorzijdes een meter te kort. Erg handig :/
En dan wordt er een klein beetje nagedacht dat het wachthokje met een rand onder de overkapping staat zodat je droog het wachthokje in zou kunnen komen, zit de deur aan de lange kant zodat je nog altijd natregent. Ook handig.
Waarom zouden ze veel geld uitgeven aan iets wat toch maar tijdelijk is?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

CyBeR schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:07:
Ik misquote je helemaal niet. Dat is letterlijk wat daar stond, ik heb het letterlijk overgetypt en ik vroeg me af hoe je daar bij kwam. Overigens is schiphol helemaal niet echt 100% 24-uurs. D'r is tenslotte dat gezever over geluid waardoor vluchten 's nachts niet mogen starten of landen.
Je haalde er een stukje af ;) . Anyway, waar het mij om gaat is dat het een hoop overdreven gedoe is om niets. En ik denk dat als we ons meer richten op die langere afstanden, waar vaak ook modernere vliegtuigen voor worden ingezet die geluidsoverlast ook een stuk kan worden teruggedrongen.
Waarbij 'korte afstand' wat mij betreft gelimiteerd is tot belgie en de directe omgeving van de grens in Duitsland. Verder dan dat (frankrijk, de andere kant van duitsland) loont 't gewoon om het vliegtuig te nemen ipv de trein. Voor die echt korte stukjes zoals ams-bru is 't inderdaad gewoon kansloos om dat te vliegen.
Ik denk dat dat nog wel iets verder mag dan alleen Brussel. Het is nu zo dat de internationale trein gewoon veel concurrentie heeft tov het vliegen terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. En het is met treinen een kip-ei verhaal, met name omdat het lastig is snel extra materieel te vinden en routes meer capaciteit toe te kennen.
Mja, dat zou ik na moeten rekenen daar heb ik geen zin in dus ik geef je maar gewoon even gelijk hierin :+
Zo simpel hoeft het niet, het komt verschillende keren terug in vergelijkingen, ik zal proberen wat referenties te zoeken.
Maar in het gunstigste geval (ICE) ben je nog steeds meer dan 6 uur onderweg, vanaf Amsterdam.
De ICE is een mooi ding alleen jammer dat die nog niet lekker past in het rooster. Maar wat vaak zie ik hem met een lage snelheid voorbij komen. Het traject Utrecht-Arnhem zal dan echt viersporig moeten worden.

En verder ik zou zeggen kijk eens naar Frankrijk met hun TGV's. Ze hebben destijds al begrepen dat vliegtuigen het niet gaan worden ivm de overlast en vervuiling en geïnvesteerd in een wijd hogesnelheidsnetwerk.
IJnte schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:47:
Mjah op dit moment kan alleen het eerste namelijk het terugleveren van energie aan treinen in dezelfde voedingssectie. Anders gaat de energie gewoon verloren (warmte :) )
Nouja dit bedoel ik dus. Mijn vraag was dan ook of met 25 kV het wel mogelijk is om energie terug te leveren zonder dat daar restricties aan zitten (dus treinen in hetzelfde segment etc).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

het is juist met AC system wel mogelijk, het probleem zit hem in dat bij DC (gelijkstroom) systemen dit niet mogelijk is. Als er nu energie wordt teruggeleverd naar de bovenleiding dan is het binnen de zelfde sectie te gebruiken door een andere trein, anders verdwijnt het in het onderstation als warmte...

voor het hele natuurkundige antwoord erachter moet je even iemand anders zoeken, hoewel stroom en magnetisme 1 van mijn favoriete onderwerpen was bij natuurkunde is het na een paar jaartjes een beetje weggezakt :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

SleutelMan schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:35:
het is juist met AC system wel mogelijk, het probleem zit hem in dat bij DC (gelijkstroom) systemen dit niet mogelijk is. Als er nu energie wordt teruggeleverd naar de bovenleiding dan is het binnen de zelfde sectie te gebruiken door een andere trein, anders verdwijnt het in het onderstation als warmte...
Ja ik snap dat je bij DC systemen die energie weer moet gaat zitten omvormen naar een sinus, wat met een diodebank nogal lastig gaat. Maar mijn vraag is dus of de 25 kV AC systemen hier wel geschikt voor zijn. Dit zou namelijk een behoorlijk belangrijke reden zijn om alle drukke lijnen te upgraden naar 25 kV omdat je hiermee de snelheid kan verhogen zonder meer energie af te hoeven nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:56:
[...]
De ICE is een mooi ding alleen jammer dat die nog niet lekker past in het rooster. Maar wat vaak zie ik hem met een lage snelheid voorbij komen. Het traject Utrecht-Arnhem zal dan echt viersporig moeten worden.

En verder ik zou zeggen kijk eens naar Frankrijk met hun TGV's. Ze hebben destijds al begrepen dat vliegtuigen het niet gaat worden ivm de overlast en vervuiling en geïnvesteerd in een wijd hogesnelheidsnetwerk.
Kijk, dat is waar. Nogmaals ik ben 't absoluut met je eens dat korte afstanden vliegen gewoon nutteloos is en dat de trein daar beter voor is. En dan nu het probleem voor nederland en belgie (voor een flink deel): onze treinen gaan te langzaam. Met een trein die 300km/h gaat zou je ams-bru afleggen in de tijd dat je bij de incheckbalie en voor de gate staat te wachten om ueberhaupt in te stappen. Plus dat je in 't centrum van de stad uitkomt. Dát is voordeel hebben.

Maar helaas, onze treinen gaan maar 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Bij een vliegtuig heb je op verschillende punten lange wachttijden door bijvoorbeeld de bagageafhandeling, criminaliteitstest en de in/-export controle. Dit staat beter bekend als inchecken, metaaldetectorpoortje en douane.

Bij een trein zal je in de toekomst nog steeds je bagage zelf meenemen. Ook kan je niet eenvoudig de besturing van de trein kapen.
Het enige wat overblijft is de douane, en die zullen bij internationale treinen een steeds grotere rol gaan spelen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

CyBeR schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:51:
[...]
Kijk, dat is waar. Nogmaals ik ben 't absoluut met je eens dat korte afstanden vliegen gewoon nutteloos is en dat de trein daar beter voor is. En dan nu het probleem voor nederland en belgie (voor een flink deel): onze treinen gaan te langzaam. Met een trein die 300km/h gaat zou je ams-bru afleggen in de tijd dat je bij de incheckbalie en voor de gate staat te wachten om ueberhaupt in te stappen. Plus dat je in 't centrum van de stad uitkomt. Dát is voordeel hebben.

Maar helaas, onze treinen gaan maar 140.
Misschien toch eens tijd om de grootschalige uitrol van 25 kV en het afschaffen van de ATB eens onder de loep te nemen. Of de ATB te upgraden naar bijvoorbeeld 200 km/u. Ik denk dat het echt zaak is dat we met een jaar of 5 iig naar de 180 gaan met de treinen. Het schiet anders gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ATB upgraden mag alleen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Onbekend schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:07:
Bij een vliegtuig heb je op verschillende punten lange wachttijden door bijvoorbeeld de bagageafhandeling, criminaliteitstest en de in/-export controle. Dit staat beter bekend als inchecken, metaaldetectorpoortje en douane.
Ik zou het willen omschrijven als een soort van mensonterende veecontrole.
Bij een trein zal je in de toekomst nog steeds je bagage zelf meenemen. Ook kan je niet eenvoudig de besturing van de trein kapen.
Het enige wat overblijft is de douane, en die zullen bij internationale treinen een steeds grotere rol gaan spelen.
We hebben in Nederland zeggen en schrijven 1 treinkaping gehad en dat had een hele andere aard. Verder is het kapen van een trein een vrij kansloze aangelegenheid, je kan met een trein namelijk geen gebouw inrijden, hooguit een station :P . En zelfs dan is het een kwestie van de baanvak spanningsvrij maken en 1 omstander die aan de noodrem trekt.

@GoldenSample: Waarom mag dat niet? Er was toch ruimte voor 200 km/u baanvak in ATB dacht ik?

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 20-05-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

LauPro schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:15:
[...]
[...]
We hebben in Nederland zeggen en schrijven 1 treinkaping gehad en dat had een hele andere aard. Verder is het kapen van een trein een vrij kansloze aangelegenheid, je kan met een trein namelijk geen gebouw inrijden, hooguit een station :P . En zelfs dan is het een kwestie van de baanvak spanningsvrij maken en 1 omstander die aan de noodrem trekt.

@GoldenSample: Waarom mag dat niet? Er was toch ruimte voor 200 km/u baanvak in ATB dacht ik?
Misschien was ik niet geheel duidelijk, maar ik bedoelde dat je van een vliegveld alles kan weglaten, behalve de douane. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Onbekend schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:20:
Misschien was ik niet geheel duidelijk, maar ik bedoelde dat je van een vliegveld alles kan weglaten, behalve de douane. :)
Ik zie douanes in Europa op stations niet echt snel ontstaan, juist omdat we besloten hebben om de grenzen te openen. Kan mij wel voorstellen als het tunneltje tussen Europa en Afrika af is het gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:00
[...]
[...]

Maximale snelheid met ATB(EG) = 140 km/u (bron)
Met ATB-NG gaat het tot tenminste 200 km/u
Alles upgraden naar ATB-NG zou erg veel werk zijn en trouwens niet overal toegestaan.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

klopt. De NS is erg huiverig om ATB-NG en EG te mixen op baanvakken (hoewel de praktijk uitwijst, bijvoorbeeld op het stukje tussen Den Haag Mariahoeve-Hoofddorp en Gouda-Alphen a/d Rijn bewijzen dat het geen probleem is). Trouwens, ATB upgraden betekent ook alle ATB kasten aanpassen, en als je dan toch bezig bent... ERMTS is hetzelfde verhaal :P.

Sowieso is de volgende stap toch echt ERMTS, Europese richtlijnen verbieden het verder aanpassen van ATB (zowel EG als NG). Bovendien zijn er nogal wat gaten / tekortkomingen in het systeem die ook mooi met ERMTS worden verholpen.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CyBeR schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 01:55:
Bij KLM kun je ook het stuk AMS-BRU laten vervangen door een treinticket. Moet je wel gebruiken, anders ben je fucked. Probleem bij LHR is dat 't veel en veel sneller is om een uurtje te vliegen dan om te treinen aangezien dat via Frankrijk (Calais) moet.

Jij bent wel echt overal tegen trouwens he? :P Schiphol mag prima groeien. Is namelijk erg goed voor de economie in Nederland, met niet als minste voordeel de werkgelegenheid die het 'veroorzaakt'.

(En ga niet zeuren over 'geluidsoverlast'-- de polderbaan ligt bijna in mijn achtertuin ik ik heb nergens last van.)
En daarnaast, wie was er eerder? Okee nieuwe banen etc. maar de luchthaven zelf ligt er al een paar dagen.

Was best rommeltje op AdamCS, De intercity naar Heerlen stond voor een deel nog op 't middenspoor en de rest langs 't perron, handig :+

Ook fijn is 't als een achterste deel word losgekoppeld dat je dat omroept voordat je al een tijd stil staat en niet 10 seconden voordat de deuren niet meer open gaan 8)7 :+
[...]
[...]

Meen dat de Europese regelgeving dat verbied, als je sneller wilt etc. moet je maar op ERMTS invoeren is de opdracht geloof ik.

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 20-05-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:23:
[...]
Ik zie douanes in Europa op stations niet echt snel ontstaan, juist omdat we besloten hebben om de grenzen te openen. Kan mij wel voorstellen als het tunneltje tussen Europa en Afrika af is het gaat spelen.
D'r is ook een rechtstreekse trein van Amsterdam Centraal naar Moskou ;) Met hen hebben we toch echt geen open grens, zowel voor goederen als personen.

Als dat zich uitbreidt naar andere dergelijke landen komt er vast wel zo'n dingetje op amsterdam centraal:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3140/3098922874_76f6c94393.jpg?v=0

(En nee, dit is niet op een luchthaven.)

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 20-05-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LauPro schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:11:
[...]
Misschien toch eens tijd om de grootschalige uitrol van 25 kV en het afschaffen van de ATB eens onder de loep te nemen. Of de ATB te upgraden naar bijvoorbeeld 200 km/u. Ik denk dat het echt zaak is dat we met een jaar of 5 iig naar de 180 gaan met de treinen. Het schiet anders gewoon niet op.
ATB-EG met wisselspanning gaat niet (omdat de ATB met een 75 Hz wisselspanning op de spoorstaaf gemoduleerd wordt en dat gaat niet goed als diezelfde spoorstaaf ook voor 50 Hz retourstroom gebruikt wordt.
Gewoon ETCS installeren, dat kan 100% naast ATB-EG. ATB-NG kan ook, geen enkel probleem, (hoewel, Prorail is altijd een probleem) maar ATB-NG heeft wat patentproblemen waardoor je aan één leverancier vast zit.

Probleem in Nederland is dat je bij alles vast zit aan geldslurpende advies- en ingenieursbureautjes waardoor je betaalt alsof overal een gouden en platina randje omheen zit maar het uiteindelijk met waaibomenhout gerealiseerd blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

GoldenSample schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:40:
Meen dat de Europese regelgeving dat verbied, als je sneller wilt etc. moet je maar op ERMTS invoeren is de opdracht geloof ik.
Er hangt dus nogal wat van af. Eerst moet er in Nederland op de grote vervoerscorridors ERMTS worden ingevoerd, vervolgens moet de Vmax 140 uit de VIRM's worden gesloopt voor 200 km/u en eventueel trajecten worden aangepast ivm bochtenwerk etc. Zou dit met een jaar of 10-15 haalbaar zijn?
CyBeR schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:50:
D'r is ook een rechtstreekse trein van Amsterdam Centraal naar Moskou ;) Met hen hebben we toch echt geen open grens, zowel voor goederen als personen.
Rechtstreeks? Je bedoelt een verbinding? Ik heb anders nooit treinen met bestemming Moskou op Ams gezien, snap best wel dat je met de ICE/CNL best ver kan komen maar moet je toch wel paar keer overstappen.
Als dat zich uitbreidt naar andere dergelijke landen komt er vast wel zo'n dingetje op amsterdam centraal:
[afbeelding]
Het lijkt mij logischer om dit op een grensstation te zetten. Met Europa bedoelde ik de EU, binnen de EU zijn de grenzen immers open dus heeft zo'n grenscontrole geen nut. Voor zover ik weet loopt er bij de grens vaak douane door de trein die eventuele verdachte zaken aan kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

LauPro schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:46:
[...]
Rechtstreeks? Je bedoelt een verbinding? Ik heb anders nooit treinen met bestemming Moskou op Ams gezien, snap best wel dat je met de ICE/CNL best ver kan komen maar moet je toch wel paar keer overstappen.
[...]
http://www.treinreiziger.nl/treinnieuws.php?naam=Nachttrein%20Amsterdam%20-%20Moskou%20(EuroNight)

Moskou – Wladiwostok, de langste treinreis ter wereld (9289 km) in één trein

[ Voor 25% gewijzigd door iMars op 21-05-2009 00:56 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Jazeker, die verbinding is er wel. EN449/447 naar Kopenhagen, Praag en Moskou. De trein wordt in Duitsland gesplitst/gekoppeld :). Kijk voor de gein ook eens op HAFAS.

Afkorting voor Amsterdam Centraal is trouwens Asd ;).

[ Voor 6% gewijzigd door SleutelMan op 21-05-2009 01:00 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope, een trein. Lijkt een erg samengeraapt ding te zijn qua materieel. Veel verschillende soorten rijtuigen van verschillende afkomsten. Doet er vervolgens twee dagen (!) over om in Moskou aan te komen.
Het lijkt mij logischer om dit op een grensstation te zetten. Met Europa bedoelde ik de EU, binnen de EU zijn de grenzen immers open dus heeft zo'n grenscontrole geen nut. Voor zover ik weet loopt er bij de grens vaak douane door de trein die eventuele verdachte zaken aan kan pakken.
Nee, dan moet namelijk iedereen, ongeacht of 'ie er daar uit moet of niet, uitstappen in vervolgens weer instappen. Controleur in de trein kan als je een trein per dag hebt o.i.d., maar als je dergelijke dingen serieus uit wilt breiden kan dat gewoon niet meer omdat je dan teveel resources nodig hebt. En dan moet je dus zo'n tokootje hebben bij elk uitstapstation van de trein.

Dit was overigens in de Passenger Terminal Amsterdam. Dat ene hokje is schijnbaar genoeg voor een compleet cruiseschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Europa bedoelde ik de EU, binnen de EU zijn de grenzen immers open dus heeft zo'n grenscontrole geen nut.
Fout. Binnen de Schengen-landen is er vrij ververkeer van mensen en dus geen interne grenscontrole. Tot die landen horen alle EU landen behalve Groot Britannië en Ierland. Daarnaast horen ook Zwitserland, IJsland en Noorwegen bij de Schengen landen.

Voor goederen geld ditzelfde voor de Europese Economische ruimte. Deelnemende landen zijn hier alle EU landen plus IJsland, Noorwegen en Liechtenstein. Dit resulteert voor Zwitserland dus in de ietwat vreemde situatie dat er wel douane-controle is voor goederen, maar niet voor mensen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

CyBeR schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:12:
Nope, een trein. Lijkt een erg samengeraapt ding te zijn qua materieel. Veel verschillende soorten rijtuigen van verschillende afkomsten. Doet er vervolgens twee dagen (!) over om in Moskou aan te komen.
Ghehe, ik geloof dat die tickets 2 maanden geldig zijn, ik weet niet of het werkt met een dagstempel maar anders wel een leuke gelegenheid om alle steden langs die lijn eens aan te doen.
Nee, dan moet namelijk iedereen, ongeacht of 'ie er daar uit moet of niet, uitstappen in vervolgens weer instappen. Controleur in de trein kan als je een trein per dag hebt o.i.d., maar als je dergelijke dingen serieus uit wilt breiden kan dat gewoon niet meer omdat je dan teveel resources nodig hebt. En dan moet je dus zo'n tokootje hebben bij elk uitstapstation van de trein.
Je hoeft die controles toch alleen maar aan de grenzen te doen van Europa? Hoe weet je nou anders of iemand al door de douane is geweest? Ook zouden mensen in een onbewaakt ogenblik uit de trein kunnen gaan elders op het traject zodat ze illegaal in Europa komen. Tja het is even vervelend dat iedereen uit de trein moet maar je zou die controles ook in de trein kunnen doen mits je voldoende personeel hebt. En hoe zie je dat dan verder voor je, dat het perron wordt afgezet waar die trein op binnen komt?
Dit was overigens in de Passenger Terminal Amsterdam. Dat ene hokje is schijnbaar genoeg voor een compleet cruiseschip.
Het is ook niet zo dat die boot met 10 minuten weer weg is daar. En als het goed is hebben ze het zo gepland dat niet iedereen tegelijk van boord af gaat.

@Wezz6400: Ja Schengenlanden is inderdaad vollediger. Dat wil dus praktisch zeggen dat er op die Amd-Mos lijn slechts een controle is bij de Pools/Russische grens.

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 21-05-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:19:
[...]
Je hoeft die controles toch alleen maar aan de grenzen te doen van Europa? Hoe weet je nou anders of iemand al door de douane is geweest? Ook zouden mensen in een onbewaakt ogenblik uit de trein kunnen gaan elders op het traject zodat ze illegaal in Europa komen. Tja het is even vervelend dat iedereen uit de trein moet maar je zou die controles ook in de trein kunnen doen mits je voldoende personeel hebt. En hoe zie je dat dan verder voor je, dat het perron wordt afgezet waar die trein op binnen komt?
Nou ja da's het lastige he. Je weet dat niet zomaar. Je weet ook niet makkelijk wie waar op is gestapt en uitstapt. Dus daarom is de makkelijkste manier: zorgen dat men uit kan stappen waar men dat wil, en daar niet weg kan tot ze langs immigratie/douane gekomen zijn. Beetje hetzelfde idee als het vliegtuig zegmaar, maar dan wat uitgebreider omdat een vliegtuig zelden 20 tussenstops maakt. Dat op een andere manier doen levert, zeker als je meerdere landen waarvoor dit geldt aandoet, voornamelijk extra vertraging, moeilijkheid en mogelijkheid tot fraude op.

Stel je bijvoorbeeld een trein van hier naar Griekenland voor. Er is geen enkele manier via land om dat te doen zonder door meerdere niet-schengenlanden te reizen.

Je moet bedenken: niet overal zijn ze zo makkelijk als wij hier in de EU. Hier kun je in Nederland aankomen met 't vliegtuig uit de VS en dan binnen alle schengen landen onbeperkt rondreizen binnen de drie maanden die je daarvoor krijgt (en als je d'r langer over doet, we don't care). De meeste landen hebben gewoon lekker hun eigen ideeën hierover en verlangen dus van iedereen die langskomt het paspoort even in te zien en te stempelen.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

CyBeR schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:24:
Nou ja da's het lastige he. Je weet dat niet zomaar. Je weet ook niet makkelijk wie waar op is gestapt en uitstapt. Dus daarom is de makkelijkste manier: zorgen dat men uit kan stappen waar men dat wil, en daar niet weg kan tot ze langs immigratie/douane gekomen zijn. Beetje hetzelfde idee als het vliegtuig zegmaar, maar dan wat uitgebreider omdat een vliegtuig zelden 20 tussenstops maakt. Dat op een andere manier doen levert, zeker als je meerdere landen waarvoor dit geldt aandoet, voornamelijk extra vertraging, moeilijkheid en mogelijkheid tot fraude op.
Bij een lijnvliegtuig is het vrij aannemelijk dat men niet onderweg uit het vliegtuig kan met een parachute. Met een trein daarentegen zijn er legio aan mogelijkheden om uit te stappen. En bovendien willen er op die internationale treinen ook nog wel gewoon eens landgenoten reizen, zo neem ik wel eens de ICE vanaf Arnhem naar Amsterdam, die moeten dan dus ook allemaal hun paspoort laten zien? Het beste lijkt mij toch echt om aan de grens van de Schengenlanden gewoon te checken of iedereen geldige reisdocumenten heeft.

Op zich zou ik het niet erg vinden als er gewoon een paspoortcontrole in zo'n internationale trein is zo nu en dan.
Je moet bedenken: niet overal zijn ze zo makkelijk als wij hier in de EU. Hier kun je in Nederland aankomen met 't vliegtuig uit de VS en dan binnen alle schengen landen onbeperkt rondreizen binnen de drie maanden die je daarvoor krijgt (en als je d'r langer over doet, we don't care). De meeste landen hebben gewoon lekker hun eigen ideeën hierover en verlangen dus van iedereen die langskomt het paspoort even in te zien en te stempelen.
Mja, als je aan het opteren bent voor een verblijfsvergunning is het niet handig om je visum te laten verlopen. Het zal inderdaad niet zo zijn dat je in een donkere cel gezet wordt ergens :P . Maar bij de volgende aanvraag kan je zeker problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:44:
[...]
Bij een lijnvliegtuig is het vrij aannemelijk dat men niet onderweg uit het vliegtuig kan met een parachute. Met een trein daarentegen zijn er legio aan mogelijkheden om uit te stappen. En bovendien willen er op die internationale treinen ook nog wel gewoon eens landgenoten reizen, zo neem ik wel eens de ICE vanaf Arnhem naar Amsterdam, die moeten dan dus ook allemaal hun paspoort laten zien? Het beste lijkt mij toch echt om aan de grens van de Schengenlanden gewoon te checken of iedereen geldige reisdocumenten heeft.
Ten eerste neem je ontzettend de huidige situatie in acht. We hebben 't over een hypothetische situatie die anders werkt.

Ten tweede: zolang de trein in het land van oorsprong is (of zelfs binnen Schengenlanden) kan iedereen gewoon in- en uitstappen natuurlijk. Daarna moet er idd wat moeilijker gedaan worden. Maar dat geeft niet. De ICE waar jij het over hebt blijft namelijk binnen het Schengengebied. De internationale treinen naar Belgie en Duitsland zijn, zover mij bekend, de enige treinen waar je zomaar in mag stappen. Voor de rest moet je reserveren en ze zijn duurder dan de normale treinen. Daar tref je dus geen binnenlandse reizigers in aan. Ik ken in ieder geval niemand die van Amsterdam naar Rotterdam de Thalys neemt.
Mja, als je aan het opteren bent voor een verblijfsvergunning is het niet handig om je visum te laten verlopen. Het zal inderdaad niet zo zijn dat je in een donkere cel gezet wordt ergens :P . Maar bij de volgende aanvraag kan je zeker problemen krijgen.
Neuh, wij hebben geen uitgangscontrole zozeer. Dus je kunt gewoon weer terugkomen en aanvragen wat je wilt. Je verblijft hier meen ik ook eigenlijk niet illegaal totdat je iets strafbaars doet. Beetje vreemd, maar imo prima.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 21-05-2009 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Auto rijdt onder trein
Uitgegeven: 21 mei 2009 12:08
Laatst gewijzigd: 21 mei 2009 12:07

TEUGE - Een auto is donderdag bij Teuge (Gelderland) terechtgekomen onder een trein. De auto is volledig uitgebrand.

Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd. Hoeveel mensen er in de auto zaten is nog onbekend.

In de trein zijn geen gewonden gevallen.
Bron: Nu.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.destentor.nl/multimedia/archive/01133/trein_ongeluk_teug_1133723b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.omroepgelderland.nl/upload_mm/4/1/c/21-05-09_Trein%20teuge_528x296.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door IJnte op 21-05-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ziet er behoorlijk heftig uit... volgens nieuws.nl zouden er twee doden zijn gevallen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

De bestuurder en de mcn zeker?

Het is in ieder geval niet de machinist, die heeft een verklaring afgelegd. Gok dat het de inzittenden zijn van de auto, er heeft een behoorlijke brand gewoed om de SGMm zo aan te tasten... Het is nog niet zeker trouwens, en Nu.nl spreekt over slachtoffers, geen doden. (hoewel de zinsbouw wel iets anders doet vermoeden)

[ Voor 113% gewijzigd door SleutelMan op 21-05-2009 14:30 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee volgens nog onbevestigde berichten zouden de twee inzittenden van de bestelauto om het leven gekomen zijn. In de trein is niemand gewond geraakt.

De machinist heeft verklaard dat hij dacht twee mensen gezien te hebben in de bestelauto, maar de politie heeft dit nog niet kunenn verifieren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Als ik zo de nieuwste foto even bekijk lijkt het er meer op of de trein is geblakerd door de brandende auto, en niet zozeer dat er in de trein een brand heeft plaatsgevonden.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]
Rechtstreeks. Als je dat nog niet weet...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZxD0nSRQ2x3DvwDlLisLff1U/full.jpg

Goed, dit is in Arnhem, maar hij komt van Amsterdam af. Krijgt in Hannover koerswagens uit Basel en München en in Warschau nog wat Russische bakjes.

Dienstregeling:
Arnhem, Utrecht en Amsterdam Centraal staat in de rechter kolom iets boven het midden
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n7dyuKamCDIb8pU3ChziSPf3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SleutelMan schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:33:
Als ik zo de nieuwste foto even bekijk lijkt het er meer op of de trein is geblakerd door de brandende auto, en niet zozeer dat er in de trein een brand heeft plaatsgevonden.
Lijkt het idd wel op, vooral de buitenkant heeft brandschade, binnen valt het zo te zien wel mee. Zie onderstaande fotos, daar is het goed te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.dag.nl/wp-content/uploads/2009/05/trein3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dag.nl/wp-content/uploads/2009/05/trein5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 21-05-2009 15:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

DinX

Motormuis

Welke bestelauto :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Huh, DAG stopt er een paar foto's bij met DD-AR die is geraakt door een blauwe auto? Hadden ze niet genoeg foto's en stoppen ze er een paar bij van een andere botsing ofzo :?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Volgens het artikel op Nu.nl gaat het over een onbewaakte spoorwegovergang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onbekend schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:07:
[...]

Kan toch kloppen? Want het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het is gebeurd op de afgebeelde overweg, want dat is net een paar meter voor de kop van de trein, en dan krijg je echt niet zulke schade + de remweg is dan wel érg kort.

Waarschijnlijk is het ongeval dan ook bij de (kennelijk onbewaakte) overweg daarvóór gebeurd en is hij meegesleept tot deze overweg. Zoals op Google Maps te zien is liggen er daar in totaal drie spoorwegovergangen erg kort bij elkaar.

Beetje ongefundeerd nu.nl-bashen weer als je het mij vraagt...

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 21-05-2009 17:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:07:
[...]

Het lijkt me aannemelijk dat die onbewaakte spoorwegovergang enkele honderden meters terug ligt.
Een noodstop over 10 meter kan nooit deze schade aanrichten ;)

Wildhagen was net een paar sec sneller

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 21-05-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

wildhagen schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:18:
[...]

Kan toch kloppen? Want het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het is gebeurd op de afgebeelde overweg, want dat is net een paar meter voor de kop van de trein, en dan krijg je echt niet zulke schade + de remweg is dan wel érg kort.

Waarschijnlijk is het ongeval dan ook bij de (kennelijk onbewaakte) overweg daarvóór gebeurd en is hij meegesleept tot deze overweg. Zoals op Google Maps te zien is liggen er daar in totaal drie spoorwegovergangen erg kort bij elkaar.

Beetje ongefundeerd nu.nl-bashen weer als je het mij vraagt...
Ik was inderdaad te snel met mijn reactie. Ik dacht dat die onbewaakte spoorwegovergangen allemaal vervangen zouden worden? Of zijn ze daar nog steeds mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

Steffie

Opaque

Cheesy schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:18:
[...]

Het lijkt me aannemelijk dat die onbewaakte spoorwegovergang enkele honderden meters terug ligt.
Een noodstop over 10 meter kan nooit deze schade aanrichten ;)

Wildhagen was net een paar sec sneller
Beide overwegen zijn enkele jaren geleden voorzien van dit type beveiliging: Wikipedia: Mini-AHOB. Een klein stukje voor de overweg waarop het ongeluk plaatsvond (dus niet de overweg waar de trein uiteindelijk tot stilstand is gekomen) ligt nog wel een onbewaakte spoorwegovergang, maar die is nu al zo'n twee jaar afgezet met hekken en dus niet toegankelijk voor verkeer en voetgangers. Kortom, het nieuwsbericht lijkt niet helemaal te kloppen.

[ Voor 20% gewijzigd door Steffie op 22-05-2009 02:44 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Onbekend schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:27:
[...]
Ik was inderdaad te snel met mijn reactie. Ik dacht dat die onbewaakte spoorwegovergangen allemaal vervangen zouden worden? Of zijn ze daar nog steeds mee bezig?
Er zijn er nog een tiental. En wat mij betreft hoeven ze echt niet allemaal te worden vervangen. Dat zorgt alleen maar voor extra kosten en geluidsoverlast. Dit zijn echt gevalletjes Darwin Award als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LauPro schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:15:
[...]
Er zijn er nog een tiental. En wat mij betreft hoeven ze echt niet allemaal te worden vervangen. Dat zorgt alleen maar voor extra kosten en geluidsoverlast. Dit zijn echt gevalletjes Darwin Award als je het mij vraagt.
Sterker nog, hier wordt een overweg tijdelijk(!) beveiligd totdat er een nieuwe weg komt... Bewoners "zeuren" te veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik moet zeggen dat ik dat ook onzin vind eigenlijk. Ik bedoel, 't is niet alsof een trein makkelijk over het hoofd te zien is of om een hoekje kan komen sluipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch gebeuren dit soort ongelukken (al dan niet op een beveiligde spoorwegovergang) dusdanig vaak dat het beleid is om zo veel mogelijk overgangen te sluiten. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat mensen zelf niet meer kunnen kijken maar ik snap aan de andere kant wel dat als je daar iets aan wil doen en mensen zo koppig zijn dit de enig mogelijke manier is om er iets aan te doen. De mensen die klagen over onveilige spoorwegovergangen zijn bij sluiting trouwens de eersten die klagen dat ze dan zo ver om moeten rijden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heftig ongelukje hoor .. :X Leuk voor de machinist ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Cheesy schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:23:
[...]
Sterker nog, hier wordt een overweg tijdelijk(!) beveiligd totdat er een nieuwe weg komt... Bewoners "zeuren" te veel :P
Tja als de verkeersfrequentie dusdanig hoog is dat onbewaakt gewoon niet veilig is moet je gaan 'upgraden' inderdaad.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:50:
En toch gebeuren dit soort ongelukken (al dan niet op een beveiligde spoorwegovergang) dusdanig vaak dat het beleid is om zo veel mogelijk overgangen te sluiten. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat mensen zelf niet meer kunnen kijken maar ik snap aan de andere kant wel dat als je daar iets aan wil doen en mensen zo koppig zijn dit de enig mogelijke manier is om er iets aan te doen. De mensen die klagen over onveilige spoorwegovergangen zijn bij sluiting trouwens de eersten die klagen dat ze dan zo ver om moeten rijden. :X
Het is jammer dat de maatschappij zo degradeert. Ik vraag mij ook werkelijk af wat er zo moeilijk aan is om goed te kijken. Prorail zorgt er veelal keurig voor dat er voldoende zicht is door struiken/bomen weg te halen. Misschien moet het toch nog eens extra in het theorie-examen onder de aandacht worden gebracht. Daarnaast zou het misschien handig zijn om nog extra lampen te plaatsen want ik kan mij wel voorstellen dat bijvoorbeeld met een laagstaande zon de 2 lampen moeilijk zichtbaar zijn.

Maargoed, dat is waarschijnlijk net zo duur als het aanleggen van een AHOB, al hoewel ik wel eens heb gehoor dat die dingen 300.000 euro kosten. Iets dat ik persoonlijk buitengewoon absurt vind overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LauPro schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 03:49:
[...]
Tja als de verkeersfrequentie dusdanig hoog is dat onbewaakt gewoon niet veilig is moet je gaan 'upgraden' inderdaad.
:P
Verkeersfrequentie van een doodlopende weg waar ná de overgang 2 boerderijen aan staan :+
Of je moet de frequentie van het aantal treinen bedoelen (8 per uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Cheesy schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:07:
[...]

Verkeersfrequentie van een doodlopende weg waar ná de overgang 2 boerderijen aan staan :+
Volgens mij zou je moeten kijken hoe lang een spoorwegovergang bezet wordt gehouden door een trein of auto, en de kans dat een auto en trein tegelijkertijd de spoorwegovergang willen passeren.
Hoe meer treinen of meer auto's er zijn, zal die kans wel snel toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nieuw systeem voorkomt lang wachten bij overwegen in Barneveld
Door: Wouter van Dijk | vrijdag 22 mei 2009 11:43
BARNEVELD - Een nieuw systeem van spoorwegbeheerder ProRail, gekoppeld aan het verkeerstoezicht op het spoor, moet ervoor zorgen dat de spoorbomen langs de Valleilijn in het centrum van Barneveld niet meer onnodig lang gesloten blijven.
Dat meldt de provincie Gelderland na overleg met spoorwegbeheerder ProRail. Het gaat om de overwegen op de Lunterseweg en de Gasthuisstraat in Barneveld, beide gesitueerd dichtbij station Barneveld Centrum. ,,Sinds december 2008 constateren we dat het verkeer regelmatig drie tot vier minuten moet wachten voor gesloten spoorbomen, voordat de trein passeert", zegt Carl Bieker van de provincie. ,,Dat veroorzaakt opstoppingen en frustaties en zelfs gevaarlijke situaties wanneer mensen denken op het laatste moment toch nog snel het spoor over te kunnen steken, omdat ze anders zo lang moeten wachten."
In overleg met ProRail is nu besloten op deze locaties een zogenoemde 'stop-door' schakeling in te voeren. ,,In juni moeten we nog een officieel besluit hierover nemen, maar de bedoeling is dat het een volautomatisch systeem wordt dat contact legt met de verkeersleiding in Amersfoort", zegt woordvoerder André de Waard van ProRail. ,,Met zo'n systeem weet de verkeersleiding of de aankomende trein eerst stopt bij het station en pas daarna doorrijdt of niet. Nu gaan de spoorbomen nog automatisch dicht wanneer een trein nadert, ongeacht of deze eerst nog het station Barneveld Centrum aandoet." Het zal waarschijnlijk nog enkele maanden duren voordat het systeem in werking treedt.
Laatst was hier een discussie over naar aanleiding van een dodelijk ongeval (ik meen bij Driebergen).

Bij genoemde overweg in het artikel heb ik ook eens meegemaakt dat een fietser tussen de bomen door ging. De trein waar ik in zat toeterde hard, en de machinist riep van schrik maar om dat er bijna een fietser onder zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Cheesy schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:07:
[...]
Ik ken de situatie niet, kan mij wel voorstellen dat het behoorlijk vervelend is als je bezoek e.d. hebt die dat niet gewend zijn. Tja 8 per uur is nou niet echt iets om over te klagen imo, al hoewel dat elke 7-8 minuten er een is. Verder maakt het ook wel wat uit hoe lang die treinen zijn.

En op zich moet ik wel toegeven dat bijvoorbeeld een goederentrein met 3 lampjes voor wel erg karig is verlicht. Het hoeft absoluut geen kerstboom te worden maar hebben deze loks ook een soort van groot licht? Voor buiten de bewoonde gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Cheesy schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:37:
Laatst was hier een discussie over naar aanleiding van een dodelijk ongeval (ik meen bij Driebergen).

Bij genoemde overweg in het artikel heb ik ook eens meegemaakt dat een fietser tussen de bomen door ging. De trein waar ik in zat toeterde hard, en de machinist riep van schrik maar om dat er bijna een fietser onder zat...
Dit is nou precies waar ik voor wilde strijden met mijn vorige betoog over overgangen nabij stations. Gelukkig is men in Barneveld tot inzicht gekomen jammer dat Prorail de zaak zo loopt te zieken en dat dit weer maanden moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:41:
[...]
En op zich moet ik wel toegeven dat bijvoorbeeld een goederentrein met 3 lampjes voor wel erg karig is verlicht. Het hoeft absoluut geen kerstboom te worden maar hebben deze loks ook een soort van groot licht? Voor buiten de bewoonde gebieden?
Die dingen kennen in de regel drie standen: uit, fel en heel fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Luccus schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:50:
[...]
Die dingen kennen in de regel drie standen: uit, fel en heel fel.
Ik moet zeggen dat ik met de stand 'fel' overdag veelal moeite heb om te zien. Het enige dat je ziet is het seinbeeld maar geen verblinding zoals dat bij groot licht op auto's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

Vandaag weer een TRAXX met zuurstok gezien op de HSL, deze keer ter hoogte van Roelofarendsveen. Het geheel stond stil en er gebeurde vrij weinig, voor zover ik dat kon zien vanuit de streekbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:55:
[...]
Ik moet zeggen dat ik met de stand 'fel' overdag veelal moeite heb om te zien. Het enige dat je ziet is het seinbeeld maar geen verblinding zoals dat bij groot licht op auto's is.
Nou wil ik niet vervelend zijn, maar als je overdag een trein niet aan ziet komen omdat de lampen niet fel genoeg zijn dan lijkt een bezoekje aan de opticien me geen overbodige luxe. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:36:
[...]
Nou wil ik niet vervelend zijn, maar als je overdag een trein niet aan ziet komen omdat de lampen niet fel genoeg zijn dan lijkt een bezoekje aan de opticien me geen overbodige luxe. :X
Tja het blijft lastig dat de snelheid van een trein erg moeilijk in te schatten is. En aangezien de kruising altijd haaks is is de kans op een aanrijding in de flank erg groot. Dit in combinatie met de toch vaak onzekere aankomsttijden van de trein na sluiting van de overgang (timers zouden enorm schelen) daagt dit mensen gewoon uit of is het gewoon pure misschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LauPro schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:55:
[...]
Tja het blijft lastig dat de snelheid van een trein erg moeilijk in te schatten is. En aangezien de kruising altijd haaks is is de kans op een aanrijding in de flank erg groot. Dit in combinatie met de toch vaak onzekere aankomsttijden van de trein na sluiting van de overgang (timers zouden enorm schelen) daagt dit mensen gewoon uit of is het gewoon pure misschatting.
Als het zien van rode lampen iemand uitdaagt dan is die niet geschikt om aan het verkeer deel te nemen. Rijdt toch ook niet op een rood verkeerslicht aan met de mentaliteit "eens kijken hoe lang het duurt voordat de rest gaat rijden".

Timers zijn ook erg lastig te implementeren. Overwegen hebben een aankondigingssectie die is gebaseerd op de snelste trein die langs komt. Als op een baanvak voor 140 km/h een goederentrein met 80 km/h rijdt, dan moet je langer wachten, maar hoe wil je dat signaleren? Een lasergun op de trein richten en dan de snelheid bepalen?

En dan hebben we het nog niet over het fout gebruik (of niet hebben van) stop-door schakelingen, wat in Cheesy in "Het grote spoorwegentopic deel 17" wordt gepresenteerd als een "nieuw systeem".

Nee, het is heel simpel: er staan rode lichten, en als die knipperen dan moet je stoppen. Op onbewaakte overwegen is het: "Stop, kijk en luister. Als er geen trein aan komt kunt u uw weg vervolgen.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maasluip schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:36:
[...]

Als het zien van rode lampen iemand uitdaagt dan is die niet geschikt om aan het verkeer deel te nemen. Rijdt toch ook niet op een rood verkeerslicht aan met de mentaliteit "eens kijken hoe lang het duurt voordat de rest gaat rijden".
[..]
Nee, het is heel simpel: er staan rode lichten, en als die knipperen dan moet je stoppen. Op onbewaakte overwegen is het: "Stop, kijk en luister. Als er geen trein aan komt kunt u uw weg vervolgen.".
Daar ben ik het mee eens. Timers introduceren is interesant voor fietsers en voetgangers bij stoplichten maar niet bij de spoorwegen. Een trein kan niet even gauw remmen, omdat jij zonodig toch nog net even wat eerder door die afzetting heen wilt.. Een frontale aanrijding met een trein overleef je gewoon weg niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

LauPro schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:55:
Dit in combinatie met de toch vaak onzekere aankomsttijden van de trein na sluiting van de overgang (timers zouden enorm schelen) daagt dit mensen gewoon uit of is het gewoon pure misschatting.
Tja als jij uitgedaagd wordt om een overgang nog over te steken, dan zou ik dat vooral doen. Ik hoop toch dat Darwin's law er voor zorgt dat dit soort mensen langzaam uitsterft.

Voor mensen die het nog steeds niet snappen: het is een overwegBEVEILIGING. Het systeem zorgt ervoor dat je veilig naar de andere kant van het spoor kan. Als je toch meent dat je zonder die veiligheid kan, moet je het vooral doen.

Waarom spelen mensen toch met hun leven? De snelheid van een trein is moeilijk in te schatten, dus laat ze gewoon netjes voor gaan op onbewaakte overwegen. Als je weet dat je wel eens 2 minuten voor een overweg staat te wachten, dan hou je daar rekening mee met de reistijd. Kijk naar de gemiddelde aflevering van wegmisbruikers. Dan is er altijd wel iemand die idioot rijdt, omdat iemand hij/zij haast heeft. Wat ik altijd denk: waarom ga je dan niet even een kwartier eerder weg... Je rijdt een stuk relaxer, het is beter voor je hart, en je hoeft niet snel even een trein proberen in te halen.

Wat prorail betreft. Tja dat is gewoon een staatsbedrijf. Het zijn bijna allemaal ambtenaren, dat duurt altijd langzaam.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Maasluip schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:36:
Timers zijn ook erg lastig te implementeren. Overwegen hebben een aankondigingssectie die is gebaseerd op de snelste trein die langs komt. Als op een baanvak voor 140 km/h een goederentrein met 80 km/h rijdt, dan moet je langer wachten, maar hoe wil je dat signaleren? Een lasergun op de trein richten en dan de snelheid bepalen?
Helemaal niet lastig. Ik zou zeggen, zet per spoorrichting een 3-4 detectiesluizen dan kan je de snelheid van de trein meten en berekenen wanneer de overweg dicht moet en weer open kan.
En dan hebben we het nog niet over het fout gebruik (of niet hebben van) stop-door schakelingen, wat in Cheesy in "Het grote spoorwegentopic deel 17" wordt gepresenteerd als een "nieuw systeem".
Tja dit is echt werkelijk belachelijk dat het allemaal zo lang duurt. Wat mij betreft moeten alle overgangen bij stations stop-door installaties worden.
Tja vrij duidelijk. Maar door de te lange sluittijden tart het mensen op dusdanige wijze dat men gewoon risico's gaat nemen. Dat kan je niet zomaar gaan bagatelliseren.
silverstorm schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:14:
Tja als jij uitgedaagd wordt om een overgang nog over te steken, dan zou ik dat vooral doen. Ik hoop toch dat Darwin's law er voor zorgt dat dit soort mensen langzaam uitsterft.
Ik heb altijd gezegd dat als ik mijn kans schoon zie en het veilig is ik een overweg zal oversteken de beveiliging negerend. Mocht ik dan alsnog om het leven komen gevalletje Darwin Award idd.
Waarom spelen mensen toch met hun leven?
Dit is betrekkelijk: Er overlijden altijd nog meer mensen met auto-auto ongelukken dan met auto-trein.
Wat ik altijd denk: waarom ga je dan niet even een kwartier eerder weg... Je rijdt een stuk relaxer, het is beter voor je hart, en je hoeft niet snel even een trein proberen in te halen.
Geen optie vaak. Het verkeer is gewoon een ideaal moment om eventuele vertragingen in te halen, en als je het goed doet kan het je tientallen minuten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:00
LauPro schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:44:

Geen optie vaak. Het verkeer is gewoon een ideaal moment om eventuele vertragingen in te halen, en als je het goed doet kan het je tientallen minuten schelen.
_O- je maakt een grapje hoop ik? Iedereen weet zo langzamerhand toch wel dat het verschil tussen normaal rijden en achterlijk snel rijden minimaal is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jorrit schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:52:
[...]
_O- je maakt een grapje hoop ik? Iedereen weet zo langzamerhand toch wel dat het verschil tussen normaal rijden en achterlijk snel rijden minimaal is :X
Zonder snel en achterlijk te rijden, als je een file weet te ontwijken kan dat je zo tientallen minuten schelen. Zelfde geldt voor drukke routes rondom spoorwegovergangen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
LauPro schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:18:
[...]
Zonder snel en achterlijk te rijden, als je een file weet te ontwijken kan dat je zo tientallen minuten schelen. Zelfde geldt voor drukke routes rondom spoorwegovergangen etc.
Idd, ik voeg altijd op het laatste moment in voor de coentunnel, de linker twee wegen richting ring zuid zijn wel rustig. Scheelt 15 min, daarna nog eens bij nieuwe meer, scheelt 10 min. Daarvoor soms nog bij Purmerend stuk afsnijden via afslag. Totaal goed voor zeker 30 min. Noem me aso, maar ik ga m'n tijd daar niet verspillen...

Dit is dan ook de enige reden waarom ik bijna elke dag de trein pak. Een uur van z'n 1 naar z'n 2 of lekker krantje lezen in de DDM (als er een zitplaats is). Nou dan weet ik het wel 8) alleen als het weer zomer wordt dan gaat het denk ik weer erg benauwd worden in die treinen. Kan de hel nog wel herinneren met de MAT 64 naar Alkmaar... alle bankjes waar je wilde zitten waren gewoon nat van het zweet! bah :X

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Ik heb altijd gezegd dat als ik mijn kans schoon zie en het veilig is ik een overweg zal oversteken de beveiliging negerend. Mocht ik dan alsnog om het leven komen gevalletje Darwin Award idd.
Aha. Dus voor jouw haast moeten honderden mensen vertraging oplopen, een een machinist getraumatiseerd raken als je het ooit een keer verkeerd inschat en onder de trein komt. Sociaal.
Aha. Dus als ik het zo inschat ben jij er zo eentje die vind dat de verkeersregels alleen voor anderen gelden. Ik zie dat soort mensen nog wel eens in de vangrail hangen. Dat zou nog niet eens zo erg zijn (Darwin) maar je bezorgd anderen onnodig stress en brengt anderen onnodig in gevaar. Sociaal.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

JeroenH schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:48:
Aha. Dus voor jouw haast moeten honderden mensen vertraging oplopen, een een machinist getraumatiseerd raken als je het ooit een keer verkeerd inschat en onder de trein komt. Sociaal.
Tja die beveiliging is ook niet heilig. Je schetst nu wel de meest uiterste situatie. Het komt veel vaker voor dat een overweg niet werkt of een verkeerd signaal afgeeft naar de overige weggebruikers dan dat iemand wordt aangereden. Dus persoonlijk vind het een beetje overtrokken stelling.
Aha. Dus als ik het zo inschat ben jij er zo eentje die vind dat de verkeersregels alleen voor anderen gelden. Ik zie dat soort mensen nog wel eens in de vangrail hangen. Dat zou nog niet eens zo erg zijn (Darwin) maar je bezorgd anderen onnodig stress en brengt anderen onnodig in gevaar. Sociaal.
Verkeersregels zijn een handvest waar je je voor zover mogelijk aan moet houden. Het wil niet zeggen dat ze heilig zijn en dat verder alle andere normen opzij geschoven kunnen worden. Uiteindelijk gaat het erom dat er een situatie ontstaat die veilig is en werkt. Als er dus zaken zijn die dit in de weg staan kan het zijn dat je af moet wijken van de verkeersregels.

Bijvoorbeeld dat je doorgaans niet op de andere weghelft mag rijden. Maar mocht je een spookrijder willen ontwijken dan is het wel wenselijk om op de andere weghelft te rijden (mits daar geen verkeer is).

Ander voorbeeld kan zijn dat als een overweg gesloten is en in storing je er soms wel gewoon doorheen moet rijden, hetzij met politiebegeleiding. Dit heb ik zelf een keer meegemaakt, toen we aankwamen was de politie erbij maar toen we weg reden niet. In dit geval neem ik aan dat de treinen (hoe spijtig genoeg dan ook) waarschijnlijk de overgangen stapvoets naderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

LauPro schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:47:
[...]
Tja die beveiliging is ook niet heilig. Je schetst nu wel de meest uiterste situatie. Het komt veel vaker voor dat een overweg niet werkt of een verkeerd signaal afgeeft naar de overige weggebruikers dan dat iemand wordt aangereden. Dus persoonlijk vind het een beetje overtrokken stelling.
Ik vraag mij af hoe vaak het gebeurt dat een spoorwegovergang helemaal niet werkt. Op stroomstoringen na gebeurt dat bijna nooit.
Als een spoorwegovergang in storing treedt, is dat wel zichtbaar voor de weggebruiker en geen excuus om nog door te rijden.

Ik kan mij voorstellen dat als je als automobilist 5 minuten staat te wachten en nog geen trein aan komt, dat je dan een poging waagt...... Ikzelf zou dat niet doen, en zou omkeren naar de andere rijbaan en een stukje omrijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Treinbegeleider beide benen kwijt na ruzie met passagier

Een treinbegeleider en een reiziger zijn rond 12.30 uur in het station van Dinant zwaargewond geraakt. Op het moment dat een trein vertrok, belandden de twee op de sporen. De begeleider verloor beide benen, bij de andere man zal het uiteinde van de voet geamputeerd moeten worden.

Woordenwisseling
Het ongeval zou het gevolg zijn van een woordenwisseling tussen beiden. De treinbegeleider had pas het vertreksignaal geactiveerd voor de machinist toen de andere man, een zeventiger, op de proppen kwam: hij wou nog opstappen op de trein richting Houyet. De twee belandden op de sporen en werden gegrepen door een trein.

Helikopter
De treinbegeleider werd met de helikopter naar een ziekenhuis in Charleroi afgevoerd. De zeventiger werd met de ambulance overgebracht naar het lokale universitaire ziekenhuis. Na de feiten kwamen het parket van Dinant en zowel de lokale politie, de recherche als de spoorwegpolitie ter plaatse.

Dienstregeling licht verstoord
De vertrekkende trein reed op de lijn Dinant-Houyet. In het volgende station, Anseremme, hield de trein halt en werd die onmiddellijk stopgezet. Rond 15.30 uur werden de passagiers met een andere trein weggevoerd. De dienstregeling raakte volgens spoornetbeheerder Infrabel na de feiten licht verstoord. De juridische dienst van de NMBS wacht het resultaat van het onderzoek af, vooral ze zich wil uitspreken over eventuele juridische stappen tegen de treinreiziger. (belga/svm)
:{

Heb je een voorbeeld van die gevaarlijke situaties die je dus krijgt door de AVG die hier in België gebruikt wordt (het sleutelen bij elk vertrek) waarover het enkele pagina's geleden ging..
Na het sleutelen mag er niemand meer op die trein stappen (op de conducteur na natuurlijk), of die nu pal naast de conducteur staat of niet. Er zijn weinig mensen die het snappen blijkbaar (deels wel te begrijpen).

• conducteur ziet dat de boel veilig is en sluit de deuren (op die van hem na).
• mensen horen de zoemer gaan en zien de deuren sluiten, behalve de deur waar de conducteur staat
• mensen rennen als gekken richting die laatste openstaande deur
• conducteur sleutelt en gaat weer naar de laatste deur
• mensen komen bij die deur en mogen niet meer instappen terwijl die deur nog open staat met de conducteur erin (om het perron in de gaten te houden)
• conducteur vertelt de mensen dat ze niet mogen instappen
• mensen worden kwaad

Op dat vlak is het handiger:
• fluiten
• deuren zoemen/piepen
• deuren gaan toe
• trein vertrekt

Geen verwarring meer, als je het fluitje hoort zorg je maar dat je in de trein zit en als de zoemer gaat van de deuren ben je te laat. Dag trein.
Hier in België geeft men de mensen nog hoop dat ze de trein net kunnen halen doordat die laatste deur nog een seconde of 5-10-15 blijft open staan nadat de andere dicht gegaan zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 24-05-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
DinX schreef op zondag 24 mei 2009 @ 00:32:
Hier in België geeft men de mensen nog hoop dat ze de trein net kunnen halen doordat die laatste deur nog een seconde of 5-10-15 blijft open staan nadat de andere dicht gegaan zijn.
Daar geldt dan eigenlijk hetzelfde voor als wat al eerder geschreven werd:
silverstorm schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:14:
Wat ik altijd denk: waarom ga je dan niet even een kwartier eerder weg... Je rijdt een stuk relaxer, het is beter voor je hart, en je hoeft niet snel even een trein proberen in te halen.
Ik reis _zeer_ regelmatig met de trein en ik hoef nooit te rennen. Het geheim? Planning. Nadenken over wat je doet. Maar da's voor veel mensen kennelijk erg ingewikkeld.

Straks gaan we lekker naar Texel. Hoe? Met de trein natuurlijk! (jajajaja en met de boot :P )

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 24-05-2009 07:18 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mwa, je hebt in erg veel gevallen ook nog mensen die hun aansluiting moeten halen. Als er maar 5 minuten tussen die 2 treinen zit en je eerste trein is een beetje te laat...
Zo zie ik elke dag toch mensen van het ene perron naar het andere spurten. Dat kan de frustratie nog vergroten als je er dan niet meer op mag :p Mis je je aansluiting doordat je eerste trein te laat is, mag je daarna nog niet opstappen ook van die kerel in de deur :P

Zelf nog niet vaak moeten rennen. Meestal 's morgens als m'n maag net voor vertrek naar het station nog begint te borrelen :+

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 24-05-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3342/3557517808_8be3ff2efa.jpg?v=0
STS'sje gisteren te Wierden..
Van Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
JeroenH schreef op zondag 24 mei 2009 @ 07:17:
[...]

Daar geldt dan eigenlijk hetzelfde voor als wat al eerder geschreven werd:

[...]

Ik reis _zeer_ regelmatig met de trein en ik hoef nooit te rennen. Het geheim? Planning. Nadenken over wat je doet. Maar da's voor veel mensen kennelijk erg ingewikkeld.
Ja dag, dan heb je zeker een prachtige verbinding of hoef je altijd maar 1 trein te pakken. Overstappen, zij het naar andere treinen, zij het naar bussen / trams / metro's, zijn altijd kut.

Ik kan bijna niet geloven dat mensen expres laat zouden gaan vertrekken. Sommige mensen zijn standaard te laat, maar bij de trein kan je dat niet doen, want dan is hij weg (als er geen vertraging is).

[ Voor 15% gewijzigd door YoshiBignose op 24-05-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

Helemaal niet lastig. Ik zou zeggen, zet per spoorrichting een 3-4 detectiesluizen dan kan je de snelheid van de trein meten en berekenen wanneer de overweg dicht moet en weer open kan.
Dat werkt niet, want als er 1 detectiepunt defect is, dan kan je daar niet meer op vertrouwen en moet je de overweg dus sluiten.
Tja dit is echt werkelijk belachelijk dat het allemaal zo lang duurt. Wat mij betreft moeten alle overgangen bij stations stop-door installaties worden.
Klopt, maar als men dat bij prorail eens door zouden hebben...
Tja vrij duidelijk. Maar door de te lange sluittijden tart het mensen op dusdanige wijze dat men gewoon risico's gaat nemen. Dat kan je niet zomaar gaan bagatelliseren.
Tja als mensen de veiligheidssystemen willen negeren, tja lekker doen. Het is en blijft een beetje rusische roelette spelen.
En mogen we ook jou nalatenschap aanspreken voor de schade aan de trein, infrastuctuur en de tijd dat het spoor niet te gebruiken was?
Dit is betrekkelijk: Er overlijden altijd nog meer mensen met auto-auto ongelukken dan met auto-trein.
Tja als iedereen zich aan de regels houdt, zowel overstekers als de machinisten en de tdl-ers, dan vallen er geen doden. Maar blijkbaar vind jij het acceptabel dat er mensen dood gaan terwijl het niet hoeft.
Gewoon een kwestie van goed plannen. Dan hoef je niet als een idioot te rijden. Van files weet men ook vaak waar ze staan. Dus gewoon meecalculeren.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

YoshiBignose schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:12:
[...]

Ja dag, dan heb je zeker een prachtige verbinding of hoef je altijd maar 1 trein te pakken. Overstappen, zij het naar andere treinen, zij het naar bussen / trams / metro's, zijn altijd kut.

Ik kan bijna niet geloven dat mensen expres laat zouden gaan vertrekken. Sommige mensen zijn standaard te laat, maar bij de trein kan je dat niet doen, want dan is hij weg (als er geen vertraging is).
Klopt. Op een bapaald uur bestaat mijn verbinding van m'n werk naar huis uit 1 overstap (1 L-trein en 1 P-trein, die L gaat halverwege verder als boemeltrein). Je hebt dan 5 minuten om over te stappen. Dan hoeft r maar even een goederentrein voor je te hangen of ergens 100km verderop een vertraging gebeurd te zijn en je kan gaan rennen naar die trein.
Al hebben we hier in België bij veel verbindingen het systeem dat trein X gegarandeerd blijft wachten op trein Y moest die te laat zijn (voor x aantal minuten, als hij een half uur te laat is natuurlijk niet). Geen idee of dat in Nederland ook zo bestaat. Waarschijnlijk zal dit voor die ene verbinding ook zo zijn (want 3/4 van de trein stapt uit om de andere te nemen in dat station).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de praktijk gebeurt het vaak wel als de vertraging niet al te groot is. Is die wel te groot dan zou de wachtende trein te veel vertraging oplopen waardoor de vertragingen zich als een olievlek uit gaan breiden en dat is natuurlijk niet de bedoeling. :) Geen idee in hoeverre dat officieel beleid is trouwens, ik spreek hier puur uit eigen ervaring.
YoshiBignose schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:12:
[...]

Ik stap anders zeer regelmatig over zonder enig probleem. Dat het wel eens misgaat is een feit maar "altijd kut" is zwaar overdreven.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:45:
In de praktijk gebeurt het vaak wel als de vertraging niet al te groot is. Is die wel te groot dan zou de wachtende trein te veel vertraging oplopen waardoor de vertragingen zich als een olievlek uit gaan breiden en dat is natuurlijk niet de bedoeling. :) Geen idee in hoeverre dat officieel beleid is trouwens, ik spreek hier puur uit eigen ervaring.
Ah, hier is dat dus officieel bij sommige treinen voor zover ik weet. Die blijven dan wel nog lange tijd staan aan hun eindstation. Hangt als ik me niet vergis zelfs een overzichtje van in alle stations welke treinen blijven wachten.

Ze gaan nu blijkbaar toch druk zetten op de vertrekprocedure hier in .be
De treinbegeleider die gisterenmiddag in het station van Dinant samen met een passagier - die nog nipt wilde opstappen - onder de vertrekkende trein belandde, ligt in coma. De prognose van de artsen is terughoudend: de komende 48 uur zijn beslissend voor de overlevingskansen van de man.

Benen geamputeerd
Het parket zei dat beide benen van de treinbegeleider geamputeerd werden. Volgens bronnen bij de NMBS zou één been tot boven de knie geamputeerd zijn en één been tot onder de knie. Eerder op de dag meldde het parket dat de passagier, een zeventiger uit Brussel, al buiten levensgevaar is. Bij hem werd een deel van de rechtervoet geamputeerd. De operatie verliep zonder problemen.

Stakingen
Het ongeval doet de discussie over de vertrekprocedure bij de treinen weer oplaaien. Bronnen bij de socialistische bediendebond ACOD meldden mogelijke stakingen voor maandag, en dat voornamelijk in de stations van Namen, Charleroi, Luik, Aarlen en Bertrix. De vakbond probeert de gemoederen te bedaren door alternatieve acties voor te stellen en hoopt dat de NMBS-directie positie inneemt over de vertrekprocedure, in het bijzonder over de niet-gesloten deur waar de treinbegeleider zich bevindt wanneer de trein bij het vertrek al in beweging is.

Efficiëntie bewezen
Eerder op de dag benadrukte de NMBS dat de huidige vertrekprocedure zijn efficiëntie al bewezen heeft. Een werkgroep buigt zich bovendien over alle andere vertrekprocedures. "Elke procedure heeft zijn voor- en nadelen", luidde het bij de NMBS. Het gerechtelijk onderzoek zal moeten uitwijzen of de val van de treinbegeleider met opzet veroorzaakt werd door de passagier of dat het om een ongeval ging. De treinbegeleider en de reiziger belandden op het spoor in het station van Dinant toen de treinbegeleider pas het vertreksignaal had geactiveerd voor de machinist waneer de andere man nog op de trein wilde stappen. (belga/gb)

[ Voor 58% gewijzigd door DinX op 24-05-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hier in Nederland is het eerder uitzondering dan regel dat een trein op een vertraagde trein blijft wachten... bij een vertraging van 2 minuten kan het voorvallen, daarna eigenlijk al niet meer. Dit i.v.m. de eerder aangehaalde olievlek, en een frequentie die eigenlijk hoog genoeg is. Een gemiste aansluiting is jammer, maar het is vervelender als 250 mensen later thuis zijn die anders wel op tijd zouden zijn geweest.

Wat er in Dinant is gebeurd, vind ik heel spijtig. Hopelijk overleeft de treinbegeleider het, en wordt degene die verantwoordelijk is (de passagier) goed gestraft. 't valt te hopen dat de vertrekprocedure wordt aangepast zodat dit niet meer voor kan komen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Alex) schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:10:
Hier in Nederland is het eerder uitzondering dan regel dat een trein op een vertraagde trein blijft wachten... bij een vertraging van 2 minuten kan het voorvallen, daarna eigenlijk al niet meer. Dit i.v.m. de eerder aangehaalde olievlek, en een frequentie die eigenlijk hoog genoeg is. Een gemiste aansluiting is jammer, maar het is vervelender als 250 mensen later thuis zijn die anders wel op tijd zouden zijn geweest.

Wat er in Dinant is gebeurd, vind ik heel spijtig. Hopelijk overleeft de treinbegeleider het, en wordt degene die verantwoordelijk is (de passagier) goed gestraft. 't valt te hopen dat de vertrekprocedure wordt aangepast zodat dit niet meer voor kan komen...
Mja, het zijn maar enkele treinen waar ze dit bij doen bij ons. Die zijn ook ingecalculeerd denk ik.
Maarja, en voor die keer dat er eens eentje te laat is. Op m'n vaste route heb ik op 3 maanden tijd nog maar 2 keer 5 minuten vertraging gehad denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 24-05-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De intercity's Den Haag, Rotterdam, Schiphol richting Leeuwarden, Groningen en Deventer hebben officiële overstappen en wachten ook geregeld als er 5 minuten vertraging is. Er zit sowieso al wat marge in de dienstregeling...

Een enkele keer is een vervelend gevolgd als je achter de stoptrein terecht komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

De laatste trein wil ook nog wel eens wachten. Zo had ik in de tijd dat de NS nog op de kippenlijn reed een late trein uit Amsterdam met +25 en zou ik de overstap in Amersfoort op de laatste trein naar Barneveld niet meer halen. Gelukkig wachtte die trein net zolang totdat alle overstappers binnen waren. :) In dit geval was er dan ook totaal geen sprake van een olievlekeffect door het late uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Cheesy schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:35:
De intercity's Den Haag, Rotterdam, Schiphol richting Leeuwarden, Groningen en Deventer hebben officiële overstappen en wachten ook geregeld als er 5 minuten vertraging is. Er zit sowieso al wat marge in de dienstregeling...

Een enkele keer is een vervelend gevolgd als je achter de stoptrein terecht komt...
Ik neem aan dat je met de intercity naar Deventer de intercity naar Enschede bedoelt (aan de treinen te horen heb je het hier namelijk over Amersfoort :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat is inderdaad dezelfde trein, maar ik noemde een verkeerd eindstation (alhoewel, je hebt ook nog een internationale trein).

Actuele informatie

22:25 +34 minuten Schiphol 7 Hilversum, A'damZuid Intercity
22:55 Schiphol 7 Hilversum, A'damZuid Intercity

Zoiets gebeurt wel vaker... Haalt de "volgende" trein de vertraagde intercity dan in vraag ik me af? :+

Ik heb wel een keer op station Amersfoort gestaan terwijl op perron 1 en 2 allebei een IC naar Groningen stond... De een met 40 minuten vertraging, en de ander met 10 minuten vertraging... Beetje gokken welke je dan moet nemen :+

[ Voor 65% gewijzigd door Cheesy op 24-05-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja dag, jullie weten het wel allemaal leuk te brengen, maar in de praktijk werkt het zo dus niet. Een tijdje geleden bijvoorbeeld stond ik op Sloterdijk te wachten op de intercity richting Hoorn, maar die was iets vertraagd. Nou gaat er een paar minuten later altijd een STOPTREIN ook richting Hoorn, maar die stopt op alle tussengelegen stations. De intercity komt na 5 a 10 min. eindelijk binnen, maar wat doen die debielen... ja, de stoptrein eerst laten rijden, met gevolg dat de intercity de hele route achter dat ding zat. Puur een kwestie van niet communiceren, de stoptrein wist blijkbaar van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat gebeurt wel eens ja. Ik zat pasgeleden in Breda in de stoptrein naar 's-Hertogenbosch (verder naar Utrecht), vertrek om 8.25. De IC naar Venlo van 8.21 had +6, en die lieten ze wel eerst voorgaan... 't hangt dus van de trdl af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cheesy schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:14:
Ik heb wel een keer op station Amersfoort gestaan terwijl op perron 1 en 2 allebei een IC naar Groningen stond... De een met 40 minuten vertraging, en de ander met 10 minuten vertraging... Beetje gokken welke je dan moet nemen :+
Die van 40 zodat je met een goed gevoel de helft van je kaartje terug kunt vragen ;) (Ik weet overigens niet of ze eventuele conducteursstempels checken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02

djidee

Mr. Slungel

YoshiBignose schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:39:
Ja dag, jullie weten het wel allemaal leuk te brengen, maar in de praktijk werkt het zo dus niet. Een tijdje geleden bijvoorbeeld stond ik op Sloterdijk te wachten op de intercity richting Hoorn, maar die was iets vertraagd. Nou gaat er een paar minuten later altijd een STOPTREIN ook richting Hoorn, maar die stopt op alle tussengelegen stations. De intercity komt na 5 a 10 min. eindelijk binnen, maar wat doen die debielen... ja, de stoptrein eerst laten rijden, met gevolg dat de intercity de hele route achter dat ding zat. Puur een kwestie van niet communiceren, de stoptrein wist blijkbaar van niks.
De stoptrein wist het blijkbaar wel, maar die heeft ook maar gewoon te doen wat hem door de aansturing wordt opgedragen... En sinds de NS wordt afgerekend op het aantal vertragingen (hoeveel maakt niet heel veel uit) is de keuze heel makkelijk... Als de stoptrein nog op tijd rijdt, dan gaat die gewoon, anders heb je 2 treinen met vertraging ipv 1...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als de vertraging kleiner is (< 3 minuten) en de vertraging nog weg te werken is, zal men de IC meestal wel voor laten gaan, maar als de vertraging te groot is heeft de IC gewoon pech... iedere vertraagde trein is er een en iedere vertraagde trein is er één teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja zo kan je het zien, maar een IC kan z'n tijd nog beetje inhalen als hij wat gas bij geeft. Door achter de stoptrein te rijden heb je nog eens 15 min. extra vertraging.

Maar ja, wat zijn 15 min. op een mensenleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
9593 voor vandaag op de rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Wanneer wordt ie verwacht in Amf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
15.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Gespot op Amersfoort Bokkeduinen.. Er stond iets te glimmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 25 mei 2009 @ 01:19:
[...]

Die van 40 zodat je met een goed gevoel de helft van je kaartje terug kunt vragen ;) (Ik weet overigens niet of ze eventuele conducteursstempels checken..)
Haha, geniaal ;)
Ik heb een OV, dus zoveel is dat ook weer niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009484.jpg
Laatste licht: 20u24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:05:
9593 voor vandaag op de rol.
Is het voor andere mensen (zoals ik) nog interessant om te weten wat een 9593 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:01:
[...]

Is het voor andere mensen (zoals ik) nog interessant om te weten wat een 9593 is?
VIRM4.

Pagina: 1 ... 40 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.