Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 54 Laatste
Acties:
  • 172.748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:15
vooghel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:07:
Het materieel is volgens mij na gisteren nog steeds niet helemaap op orde; de sprinter 7480 (Rhn - Asdz) werd gerden door een V-IRM. wat overigens een stuk comfortabeler was dan de reguliere SGM(m) :)
Dat zie in niet vaak nee :) Heb het een jaar of 3 een keer meegemaakt toen er een VIRM voor kwam rijden op Vndw :)
Overigens reedt gisteren ook de extra trein naar het spoorwegmuseum niet vanwege logistieke problemen (dit was rond 15:50). Hoogstwaarschijnlijk stond de Plan-V of de Citypendel geparkeerd tussen ICM en ICMm's op Utrecht vanwege de eerdere verstoringen tussen Ut en Rotterdam :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 22:54
De NS doet goed zijn best met de werkzaamheden aan de zeeuwse lijn!
Bussen rijden netjes optijd, je krijgt gratis koffie en je wordt goed geinformeerd!
Pluimpje voor de NS dus! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2vm8wnb.jpg
De gemoderniseerde Sprinter tweetje is al gespot door een oplettende Somda'er :).

Wel opvallend dat de nummering met 110 omhoog schijnt te gaan.

2001 wordt dan 2111. Ze willen geen verwarring hebben met het inmiddels gesloopte SM'90 materieel.

[ Voor 39% gewijzigd door AW_Bos op 26-03-2008 22:28 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Spike1506 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:47:
De NS doet goed zijn best met de werkzaamheden aan de zeeuwse lijn!
Bussen rijden netjes optijd, je krijgt gratis koffie en je wordt goed geinformeerd!
Pluimpje voor de NS dus! *O*
Op zich prima geregeld inderdaad. Een nadeel is wel dat de planning van de bussen 's avonds door het rustige verkeer eigenlijk veel te ruim is waardoor je nog een tijd op Bergen op Zoom moet wachten. Maar goed als dat het ergste is dan hebben ze het goed geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:41

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:01:
[afbeelding]

2001 wordt dan 2110. Ze willen geen verwarring hebben met het inmiddels gesloopte SM'90 materieel.
Klopt, stel is vandaag bij Bentheim de grens overgekomen en naar Leidschendam gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En klopt het dat de banken beter zitten dan die harde dingen in de SGM.
En toiletten zitten nou wel/niet in de SGMm-tweetjes?
En verder nog wijzigingen met SGMm-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

voor zover ik weet zijn er geen toiletten, de bakovergang word wel weer in ere hersteld :)
vooghel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:07:
Het materieel is volgens mij na gisteren nog steeds niet helemaap op orde; de sprinter 7480 (Rhn - Asdz) werd gerden door een V-IRM. wat overigens een stuk comfortabeler was dan de reguliere SGM(m) :)
Vandaag reed de spitsdienst 17400 in de avondspits zelfs SGM-II+SGMm ipv 2x SGM-II of een losse SGMm, dus dat er iets nog niet helemaal goed zit in de omloop blijkt wel weer :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[afbeelding]
De gemoderniseerde Sprinter tweetje is al gespot door een oplettende Somda'er :).

2001 wordt dan 2110. Ze willen geen verwarring hebben met het inmiddels gesloopte SM'90 materieel.
Dan gaat 't dus 109 omhoog..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Niet als je scheel kijkt.
damn, moet eerder naar bed gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Afbeeldingslocatie: http://bahnbilder.warumdenn.net/pics/Aktuelles/1042_041_47580_MA_2_26032008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bahnbilder.warumdenn.net/pics/Aktuelles/1042_47580_MA_NS_26032008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 20-06 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hee, Veolia kleurstelling!

Dan is tenminste niet mijn eerste reactie: wat is die lelijk zeg!

Was een goeie 1 april grap geweest als er bekend was gemaakt dat hij dinsdag in Wegberg-Wildenrath getest werd.
spoiler:
Hij gaat naar Velim

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Misschien minder lelijk: maandag t/m donderdag hobbelt er SGM IIm tussen Leidschendam en Haarlem ter beproeving. Ter oppimping gaat er vrijdag nog een SGM II gesleept naar Duitsland. Sowieso minder lelijk: de 2402. Volgende week weer as usual proefritjes Helmond - Blerick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Haha, nee, het is niet mijn eerste reactie dat hij lelijk is, het is mijn tweede.
Minder lelijk wordt hij er niet van. Misschien als je hem met 250 km/h tegen een betonnen wand rijdt dat het dan wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34

Spotter

Lichtnicht

En voor de minder ingewijden onder ons.. (lees: ondergetekende), wat is dat lelijke ding uberhaupt? (een trein... zover was ik ook al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Spotter schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:43:
En voor de minder ingewijden onder ons.. (lees: ondergetekende), wat is dat lelijke ding uberhaupt? (een trein... zover was ik ook al)
Nieuw materieel voor de HSL-zuid (gaat dus de Beneluxtreinen vervangen). En het is idd lelijk :P :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Mag ik daar aan toevoegen: Lelijk :? Wat een lelijk ding zeg.. Had ik al gezegd: Lelijk :? Wellicht in reallife is ie ietsjes minder lelijk, maar hij blijft lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Mag ik zeggen dat ik hem bijzonder mooi vind? Weer eens wat anders en enorm futuristisch (doet me denken aan Japanse treinstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34

Spotter

Lichtnicht

Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:19:
Mag ik zeggen dat ik hem bijzonder mooi vind? Weer eens wat anders en enorm futuristisch (doet me denken aan Japanse treinstellen).
Verschil in smaak zullen we maar zeggen dan.... Die neus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Treinen op trailers bij spoorwerkzaamheden

Aad van Leeuwen

Afgelopen Paasweekeinde zijn 500 spoorwerkers begonnen met groot onderhoud aan de spoorlijn Vlissingen-Bergen op Zoom. Van 22 maart tot 22 april wordt er hard aan het spoor gewerkt: nieuw grind in het ballastbed, houten bielzen vervangen door betonnen exemplaren en nieuwe stukken bovenleiding.
Afbeeldingslocatie: http://www.htmfoto.net/nieuws/afbeeldingen/trein-trailer.jpg
Voor de passagiers heeft de Nederlandse Spoorwegen deze week vervangend vervoer per bus geregeld.

Omdat er te weinig bussen zijn met als gevolg dat er vertragingen optreden, zullen er in de spits vanaf volgende week dinsdag treinen op transportcombinaties rijden vanuit Vlissingen, Middelburg en Goes. De treinstellen worden met kranen van de rails gelicht en op trailers geplaatst.

Het grote voordeel is dat de treinpassagiers niet hoeven over te stappen, minder bussen ingezet kunnen worden en de intercity dienstregeling aangehouden kan worden. Deze week wordt er in Zeeland proefgereden met oude treinstellen, die normaal als oefenmateriaal door de brandweer in Vlissingen worden gebruikt. Volgende week worden er volgens de oorspronkelijke dienstregeling met treinstellen van de NS gereden.

Er worden verschillende transportbedrijven ingeschakeld, die hiervoor aangepaste trailers gebruiken. Om de aanzienlijke instaphoogte te overbruggen worden speciale perrons aangelegd. De passagiers die volgende week gebruik maken van de treintrailer krijgen gratis koffie met een bolus geserveerd.
Bron: http://www.htmfoto.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

leuke grap, want wat is het volgende week? Juist, 1 april :z.

Serieus, als die foto niet geshopped is dan is het gewoon vervoer van een (herstelde) plan T middenbak. Het hele idee al is gewoon practisch onuitvoerbaar (ivm wegveiligheid en veiligheid voor de inzittenden) en het verwijderen etc. van de draaistellen kost ook wel een halve dag. Go figure :z :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Geniaal _O_.

Maar toch stiekem erg onrealistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 21:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

SleutelMan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:57:
[...]

Nieuw materieel voor de HSL-zuid (gaat dus de Beneluxtreinen vervangen). En het is idd lelijk :P :X.
Sjees. nou inderdaad. Kan dat ietsje minder schreeuwend lelijk?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spacecowboy schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:24:
[...]

Sjees. nou inderdaad. Kan dat ietsje minder schreeuwend lelijk?
Ja hoor
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/_n5xAbx5Y0iE/R0FySFFEj7I/AAAAAAAAB40/BUDOvAdy7p8/s800/imag0158-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dat dit zomaar mag... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:27

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Waarom staat eigenlijk een van die nieuwe sprinters al een week of anderhalf in Helmond of Deurne stil en te verregenen?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lijkt maar zo, dat ding maakt proefritten op dat stuk 160km/uur-spoor en overnacht meestal in Helmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

al langer bekend. Komt wel vaker voor, alleen nog nooit op video gezien :P. Ik zou het zo ook wel kunnen, het traject Nm-Ut ken ik ook wel uit mn hoofd :P.

en vndw-ut, en Ut-Gvc, en Ut-Rtd, en Gvc-Rtd enz. :P

[ Voor 7% gewijzigd door SleutelMan op 29-03-2008 09:20 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 01:00:
Waarom staat eigenlijk een van die nieuwe sprinters al een week of anderhalf in Helmond of Deurne stil en te verregenen?
Omdat je waarnemingen verre van volledig zijn. :P Het stel overnacht alleen maar in Helmond en rijdt overdag (ma-vr) proefritten naar Blerick. Op dit moment is het stel onderweg naar Amersfoort.

Edit: ow, niet gezien dat er nog een pagina was.

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 29-03-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ergens staat me bij dat ze dit grapje al eens eerder hebben uitgehaald.
Ik zal eens even googlen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:01
SleutelMan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:51:
leuke grap, want wat is het volgende week? Juist, 1 april :z.

Serieus, als die foto niet geshopped is dan is het gewoon vervoer van een (herstelde) plan T middenbak.
Ik zie een cabine op die foto, denk dat het slooptransport van een MAT'64 bak is (kan dus Plan V of T zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Carpento schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:33:
[...]

Ik zie een cabine op die foto, denk dat het slooptransport van een MAT'64 bak is (kan dus Plan V of T zijn)
Als je een cabine ziet op die foto (kan het zelf moeilijk zien geloof ik :P), dan is het zeker een Plan V, Plan T heeft geen stroomafnemers op de kopbakken, maar op 1 van de middenbakken ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:43:
[...]
Omdat je waarnemingen verre van volledig zijn. :P Het stel overnacht alleen maar in Helmond en rijdt overdag (ma-vr) proefritten naar Blerick. Op dit moment is het stel onderweg naar Amersfoort.

Edit: ow, niet gezien dat er nog een pagina was.
Vreemd, ben de afgelopen week 5x op het traject geweest op verschillende tijden en hij stond er elke keer netjes te staan... Niet alleen 's nachts. Maar ook 's rond 't middaguur.
Kan dat ik telkens pech had met 'm in actie te zien :'(

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:33:
[...]

Vreemd, ben de afgelopen week 5x op het traject geweest op verschillende tijden en hij stond er elke keer netjes te staan... Niet alleen 's nachts. Maar ook 's rond 't middaguur.
Kan dat ik telkens pech had met 'm in actie te zien :'(
Rond het middaguur pauzeert een doorsnee werknemer. :p Komende week op andere tijden kijken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Fremdlok auf Abwegen zwecks Lärmmessungen:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007656.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 31-03-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zes gewonden bij treinongeluk
ENKHUIZEN - Zes mensen zijn maandag lichtgewond geraakt doordat hun trein op het station van Enkhuizen tegen het stootblok reed. Dit heeft een woordvoerder van de politie maandagmiddag bekendgemaakt.

Volgens een woordvoerder van ProRail reed de stoptrein van Amsterdam naar Enkhuizen omstreeks 14.10 uur door nog onbekende oorzaak tegen het stootjuk op het eindstation.

Het overige treinverkeer ondervindt geen hinder van het ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 09:09
Een beetje ongepast die opmerking na een ongeluk

[ Voor 77% gewijzigd door Fisico op 01-04-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:32:
Fremdlok auf Abwegen zwecks Lärmmessungen:
[afbeelding]
Je duits aan het oefenen Luccus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nee black-out van de mcn als ik het her en der lees :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:04:
[...]

Je duits aan het oefenen Luccus :+
Na wieso? Deutsch reden ist eh kein Thema? :p

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 31-03-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
SleutelMan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:04:
[...]

Als je een cabine ziet op die foto (kan het zelf moeilijk zien geloof ik :P), dan is het zeker een Plan V, Plan T heeft geen stroomafnemers op de kopbakken, maar op 1 van de middenbakken ;)
Ik ben ook geen echte kenner maar de plan T middenbakken eindigen altijd met 3 raampjes voor- en achteraan. Hier is dat vooraan 3 raampjes en achteraan 2, plus een zwart gat, en dat lijkt me de cabinedeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Carpento schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:43:
[...]
Ik ben ook geen echte kenner maar de plan T middenbakken eindigen altijd met 3 raampjes voor- en achteraan. Hier is dat vooraan 3 raampjes en achteraan 2, plus een zwart gat, en dat lijkt me de cabinedeur :)
Jongens kom op, twee stroomafnemers bij elkaar aan het uiteinde van de bak, je ziet wel degelijk de neus én bij plan T zitten de stra's niet bij elkaar maar aan beide uiteinden van een tussenbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm wat is er aan de washand bij Boxel, de tunnel is gestremd. Zit in de IC van Eindhoven naar A'dam Centraal en sta nu in Eindhoven stil. De enige mededeling is dat er een vertraging van 30 minuten is omdat de treinverbinding gestemd is. Verder info volgt...

Op PR geen storingen te zien en verder niks te vinden. 't Personeel werkt ook weer keurig mee (not!)
Het advies: "ga gewoon in de trein zitten en kijk maar waar 't strand..."
Prorail is 20 minuten na het incident ook wakker geworden
Brandweer Boxtel-Eindhoven
Tussen Eindhoven en Best moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Op last van de brandweer rijden er tussen Eindhoven en Best geen treinen.

Toelichting voorval:

Brandweer Boxtel-Eindhoven
Het brandalarm in de tunnel in Best is rond 23.20 uur afgegaan. Er wordt nu door de brandweer gecheckt wat er aan de hand is. Tot die tijd kunnen er geen treinen rijden door de tunnel.

[ Voor 37% gewijzigd door zwahiel op 31-03-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
In het bericht staat dat er nog niet bekend is wat er aan de hand is. Welke info verwacht je dan? Dat 't buiten donker is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nee, maar men wist op 't perron van helemaal niets, behalve dat er geen treinen reden. Ook niet in eerstenstantie dat de tunnel bezet was door een brandalarm. Men wist ook niet waar zodat je eventueel om kon rijden.

Nu in Den Bosch, duurde even, maar 't gaat weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'Plan voor snellere treinen deugt niet'

AMSTERDAM - Treinen die sneller rijden, komen nog lang niet in zicht. Het onderzoeksbureau van het parlement Bureau Onderzoek en Rijksuitgaven (BOR) laat in een nog geheime notitie voor de Tweede Kamer geen spaan heel van de plannen van Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA).

Dat meldt het Algemeen Dagblad dinsdag.

Eurlings trekt in totaal zeventig miljoen euro uit om treinen sneller te laten rijden. Zo reserveert hij volgens het BOR twintig miljoen euro om tussen Sittard en Heerlen anderhalve minuut reistijd te winnen. Het onderzoeksbureau heeft hier geen goed woord voor over.

Daarnaast wil de minister dertig miljoen euro investeren in het traject Almere-Lelystad. De treinen zouden daar vanaf 2012 met 160 kilometer per uur moeten rijden.

Nu is de maximumsnelheid 140 kilometer per uur. Het BOR stelt in het AD echter dat het nog helemaal niet duidelijk is wat de gevolgen zijn voor het onderhoud en is er geen onderzoek gedaan naar de veiligheidsaspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

13:12 uur Deventer<->Hengelo Door een beschadigde bovenleiding rijden er tussen Almelo en Hengelo geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten.
Alwéér Hengelo-Almelo |:( 8)7

Iemand met kraan achterop wagen raakte de bovenleiding (in Borne) omdat de kraan niet goed naar beneden zat ofzoiets :P

edit: Enschede->Hengelo ondervind er ook hinder van, heb net 1 uur nodig gehad om van huis (vlakbij centrum Enschede) @ station Hengelo aan te komen..... }:|
En damn wat zat die trein vol, was stoptrein maar er werd gereden met zo'n intercitytrein (koploper?), zat tegen de deur gedrukt :/

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 02-04-2008 11:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92012

De 1 april grap van Prorail: Op de vertragingsborden (die blauwe op de station) stond: "Prorail is bezig de wissels op zomertijd te zetten, bedankt voor uw begrip". Ik vond hem netjes maar toch ook wel grappig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

stond er gisteravond voor 12en al op anders hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het was minder grappig dat bij Amersfoort een echte wisselstoring was en dat dus aangekondigd werd op het scherm ernaast. Dan sla je toch wel een flater want dan is dat een erg lompe grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zwahiel schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:52:
stond er gisteravond voor 12en al op anders hoor...
Doorgaans reis ik rond dat tijdstip al niet meer met de trein....mij was het dus ook nog niet opgevallen....

Denk trouwens ook niet dat er iemand speciaal bij Prorail op het werk blijft omdat 1 april pas te veranderen ;), zal die persoon ook wel niet uitbetaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 92012 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:37:
[...]
Denk trouwens ook niet dat er iemand speciaal bij Prorail op het werk blijft omdat 1 april pas te veranderen ;), zal die persoon ook wel niet uitbetaald krijgen.
Nee, bij de verkeersleiding - waar ze ook omroep- en infozaken regelen - werken ze niet meer om middernacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is trouwens wel interessant; alweer plannen voor een nieuwe spoorlijn!

Kamer pleit voor onderzoek spoorlijn Utrecht-Breda

DEN HAAG - De Tweede Kamer pleit bij verkeersminister Camiel Eurlings voor een onderzoek naar de haalbaarheid van een spoorlijn tussen Breda en Utrecht langs de A27.

Een ruime meerderheid van ChristenUnie, CDA, VVD en SP wil de verbreding van die weg en andere voorziene werkzaamheden zoals aan de brug bij Gorinchem combineren met de aanleg van zo'n spoorverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
[afbeelding]

2001 wordt dan 2111. Ze willen geen verwarring hebben met het inmiddels gesloopte SM'90 materieel.
Afbeeldingslocatie: http://www.schraal.nl/2008/April/14_sgmm_haarlemgoederen_20080402.jpg
Blijft een O+ treintje zo :)
Btw, een treinliefhebber die het echte spul in de werkplaats wil hebben staan:
Veiling

[ Voor 13% gewijzigd door IJnte op 03-04-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Grappig, ik zag een tijdje terug een niet-gereviseerd ICM-stel (4206) met een nieuwe, dondergele voorkant (dus zonder de kopdeuren maar een enkel, dicht paneel) staan. Zag er wel geestig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 23:34

vooghel

Cunning linguist

Was geloof ik een schadegevalletje dat ze zo hadden gerepareerd. Het schiet overigens wel op met de revisies van de ICM 40**'s; ik zat vandaag in de 4024 van Rta-Utm, en de 4025 is ook deze week weer gereed gekomen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:41:
[...]
Btw, een treinliefhebber die het echte spul in de werkplaats wil hebben staan:
Veiling
Zien eruit als ICM, ICRm of DD-AR/DDM-loopdraaistellen (precies weet ik het zo niet). Hoe komt dat spul op zo'n veiling terecht? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Commendatore op 04-04-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RolandRail is geupdate. Niet tot recent, maar we kunnen i.i.g. zien wat er van 7 t/m 29 februari gebeurd is.

Edit: ...en inmiddels geupdate t/m 7 maart.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 06-04-2008 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

vooghel schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:08:
Was geloof ik een schadegevalletje dat ze zo hadden gerepareerd. Het schiet overigens wel op met de revisies van de ICM 40**'s; ik zat vandaag in de 4024 van Rta-Utm, en de 4025 is ook deze week weer gereed gekomen.
Ja, het schiet idd op. Ik geloof dat de 4030 al weer naar binnen gaat in Hlm werkplaats, volgens Somda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze zin viel me trouwens op:
NedTrain gaat een nieuwe werkplaats voor onderhoud en wijzigingen aan goederenlocomotieven bouwen te Whz, naast de metroremise van de RET. Uiterlijk in 2010 wil NedTrain de nieuwe werkplaats in gebruik nemen.
Betekent dit dat de werkplaats in Feyenoord (en alle sporen aldaar) gaat verdwijnen?

Edit: al gevonden:
De huidige NedTrain werkplaatsen Rotterdam Feyenoord en Tilburg Componenten & Locomotieven dienen beide te worden verplaatst als gevolg van stadsontwikkeling. De NedTrain werkplaats voor Onderhoud & Service aan goederenlocomotieven Feyenoord (2e Rosestraat, Rotterdam) wijkt voor herontwikkeling van het gebied Kop van Zuid. Sinds 1994 voeren Gemeente Rotterdam en NS overleg over bedrijfsverplaatsing. Dit resulteerde in een principeakkoord in 2001.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 06-04-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Vandaag in absoluut baggerweer de eerste proef- annex reizigersrit van GTW op de Heuvellandlijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007658.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007662.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007665.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007667.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007668.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 06-04-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Aha, dus de GTW'tjes die in het weekend over zijn word nu getest in het zuiden van Limburg? :P (kan geen panto ontdekken en sowieso duurt het nog wel ff voordat de electrische GTW's er zijn :+). Vraag me wel af in hoeverre er nog verschil is in (rij)eigenschappen (uiteraard) van de diesel en electrisch. Maar voor de meeste dingen zal het wel gelijk zijn :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:06:
sowieso duurt het nog wel ff voordat de electrische GTW's er zijn :+).
Valt mee: een kleine drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:18:
[...]
Valt mee: een kleine drie maanden.
Het lijkt me dat er dan ook een combi test komt van de elektrische en de diesel GTW's (aangezien de diesels op verzoek van Veolia er al op aangepast zijn). Niet dat het straks in een reizigerssituatie vaak voor zal komen (wellicht in het weekend, maar doordeweeks is het materieelbestand van de Maaslijn al krap :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:13:
[...]

Het lijkt me dat er dan ook een combi test komt van de elektrische en de diesel GTW's
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
In Ede=Wageningen zijn volgens opgave de treinen 7539 en 31332 onvrijwillig met elkaar gecombineerd. In Acht is door een Portfeeders-loc de spooraansluiting naar Philips onvrijwillig gereactiveerd door het hek eruit te rijden. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 09-04-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 21:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Luccus schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:13:
In Ede=Wageningen zijn volgens opgave de treinen 7539 en 31332 onvrijwillig met elkaar gecombineerd. In Acht is door een Portfeeders-loc de spooraansluiting naar Philips onvrijwillig gereactiveerd door het hek eruit te rijden. :P
lol

Iemand maandag iets van een kapotte trein bij utrecht meegekregen? Kon 'm heel mooi zien staan namelijk vanaf mijn kantoor ( op 'n plek waar normaal echt nooit zo'n trein stilstaat :P)

Weet niet welke 't was, waren iig IC rijtuigen met stuurstand voor, loc achter. Ergens in de ochtend meen ik.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Als 't goed is rijdt is S100 2602 ingepakt tussen allerhande leuke wagentjes een klein half uurtje geleden uit Venlo vertrokken richting de vaste verblijfplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RolandRail inmiddels geupdate t/m 6 april. Weer veel nieuws. O.a. het trieste verhaal over de RMO. Dit rangeerterrein gaat (na de opleving met de 66 ACTS treinen) dus toch definitief tegen de vlakte. Jammer, na 100 jaar is dit dus ook spoorgeschiedenis. Hierbij nog (ter herinnering) 2 foto's van bedieningen uit 2006 en 2007:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IfUQE6DyncBp5d599bq41TLJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AXzhaXfyh7jEmRcENqjQfszm/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 17-04-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:29

djiwie

Wie?

Verhaal over de RMO was al een maand bekend... Zie bijvoorbeeld hier. Wel jammer though, kan me niet voorstellen dat die overweg nou zo in de weg ligt dat het verkeer niet doorstroomt. Het is gewoon een druk kruispunt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ben benieuwd wat er in Duitsland gaat gebeuren...

Nu Dessau failliet verklaard is en men over een doorstart aan het praten is. Anders wordt 't toch vervelend voor xx. Ook al kunnen ze hun Den Oudsten move dan weer opnieuw doen (failliete boedel en kennis opkopen) al lijkt me dat wat vroeg om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het station in Rijswijk is donderdagmiddag ontruimd na een brand in een treinstel. Daardoor reden er ruim een uur geen treinen meer tussen Schiedam en Den Haag. Volgens een woordvoerder van de politie raakte niemand gewond.

De brand woedde sinds ongeveer half vijf aan de onderkant van het achterste treinstel. De trein stond in de tunnel van het ondergrondse station. Door de brand was er geen treinverkeer tussen Schiedam Centrum en Den Haag Centraal mogelijk.

Het vuur veroorzaakte hevige rookontwikkeling in het station. Volgens een woordvoerder van de brandweer was de ontruiming van het station dan ook volledig terecht. Hij stelt dat de brand ontstond in het technische gedeelte van de trein.

Sinds kwart voor zes is de spanning op de bovenleiding weer aangesloten. Spoorwegbeheerder ProRail verwacht dat rond half zeven de treinen op alle sporen weer kunnen rijden.
nu.nl

Is het al bekend wel stel het betrof?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Afbeeldingslocatie: http://media1.break.com/dnet/media/2008/4/39apr16-taking-on-a-stopper.jpg
Verder geen info, wou het alleen even posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:54:
[...]
Is het al bekend wel stel het betrof?
De 2401. Oh nee, dat was gisteren in Horst. :P Maar dat stelletje heeft ook kuren en daardoor staat de combi van veertien bakken slet sinds gisteravond stil in die suffe stad ten zuid-oosten van Eindhoven. Ter compensatie een foto van een minstens even mooi materieeltype dat het wel doet:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007711.jpg

Dat boem=ho'tje van hierboven was vorig jaar ergens in (de buurt van) Lippstadt op de lijn van de WLE (die met die gave bierloc en dito trein).

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 17-04-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als we het toch over de droeve aanblik van beschadigde loks hebben... Dit is DE 11 van HGK, deze week afgebrand bij Empel-Rees. DE 12 was ook al defect, dit is nu het einde van deze kleine maar geweldig mooie serie DE 1024. Alleen de DE 13 is nog over en ik heb al ergens gelegen dat de EBO de Betriebszulassing intrekken wil.
Erg jammer, want wat Siemens, Bombardier en Vossloh nu bouwt is maar eenheidsworst.
Afbeeldingslocatie: http://pic14.picturetrail.com/VOL518/3975500/19480619/313241469.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:01:
[...]
Dat boem=ho'tje van hierboven was vorig jaar ergens in (de buurt van) Lippstadt op de lijn van de WLE (die met die gave bierloc en dito trein).
http://drehscheibe-online.../forum/read.php?2,3405365 met meer pics en (deutsche) info

[ Voor 3% gewijzigd door IJnte op 18-04-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 20-04 19:06
djiwie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:48:
Verhaal over de RMO was al een maand bekend... Zie bijvoorbeeld hier. Wel jammer though, kan me niet voorstellen dat die overweg nou zo in de weg ligt dat het verkeer niet doorstroomt. Het is gewoon een druk kruispunt daar.
Die overgang levert niet eens zo heel veel overlast op, maar het rangeerterrein ligt gewoon midden in de stad. Vroeger toen het aangrenzende haventerrein nog echt als haventerrein werd gebruikt, was het vast reuzenhandig. Tegenwoordig is men echter druk om de omliggende wijken flink op te knappen en ook het haventerrein gaat flink op de schop. Op de plek waat nu het rangeerterrein ligt, komt een dakpark. Een stukje groen is toch iets gezelliger en kan Delfshaven bovendien wel gebruiken. Daar komt nog bij dat het rangeerterrein echt nauwelijks gebruikt wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door Vunzz op 18-04-2008 13:07 . Reden: komma ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Linkje gaat naar de index pagina.
Hier, hier en hier ook nog foto's en info over hoe de normale gang van zaken gaat en hoe het waarschijnlijk tot dit ongeluk gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maasluip schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:13:
[...]

Linkje gaat naar de index pagina.
Hier, hier en hier ook nog foto's en info over hoe de normale gang van zaken gaat en hoe het waarschijnlijk tot dit ongeluk gekomen is.
Dat is idd ook een mooie raportage :) Link is gefixed (niet zo netjes maar die werkt wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Afbeeldingslocatie: http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads/2008/04/img_5192_dd2bb952634dc352e4d0e41a60f18bd54c9da166.JPG
Benelux is bij Essen (b) tegen een auto aangereden, met tot gevolg dat de bestuurder van de auto is overleden en zijn voertuig in brand is gevlogen.
bron: Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:20:
[afbeelding]
Benelux is bij Essen (b) tegen een auto aangereden, met tot gevolg dat de bestuurder van de auto is overleden en zijn voertuig in brand is gevlogen.
bron: Nu.nl
klopt, natuurlijk erg voor de nabestaanden van de chauffeur van het busje.

Het valt me de laatste tijd ook wel op hoeveel van dit soort ongelukken er plaatsvinden. Als je somda gewoon een weekje bijhoud zie je om de haverklap wel een vertraging wegens ongevallen...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Valt me nog mee dat het niet vaker gebeurd. Hoevaak zie je niet van die wannabe-zelfmoordenaars slalommend langs de gesloten spoorwegbomen gaan?

Of figuren die op onbewaakte overgangen nog nét denken te kunnen oversteken. Nee, dus, *spletsj*.

Mensen zijn dom, oerdom, in het verkeer mbt spoorovergangen. Denken dat ze soort van supergoddelijke krachten hebben ofzo, of dat hun auto het wel wint van een trein en dat ze zo'n aanrijding makkelijk overleven.

Geen idee of het hier ook om zo'n situatie gaat overigens, maar vaak gebeurt het op die manier dus wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wildhagen schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:44:
Valt me nog mee dat het niet vaker gebeurd. Hoevaak zie je niet van die wannabe-zelfmoordenaars slalommend langs de gesloten spoorwegbomen gaan?

Of figuren die op onbewaakte overgangen nog nét denken te kunnen oversteken. Nee, dus, *spletsj*.

Mensen zijn dom, oerdom, in het verkeer mbt spoorovergangen. Denken dat ze soort van supergoddelijke krachten hebben ofzo, of dat hun auto het wel wint van een trein en dat ze zo'n aanrijding makkelijk overleven.

Geen idee of het hier ook om zo'n situatie gaat overigens, maar vaak gebeurt het op die manier dus wel.
voor zover bekend wel, volgens mij waren net de slagbomen geplaatst meende ik :X

Zie ook dit filmpje :X

[ Voor 5% gewijzigd door SleutelMan op 20-04-2008 13:53 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ketelwagen Implosie. Ik weet niet of het echt is (ga er vanuit van wel) maar het ziet er wel indrukwekkend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJnte schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:10:
Ik weet niet of het echt is (ga er vanuit van wel) maar het ziet er wel indrukwekkend uit :)
Wat is echt? Dit is misschien wel echt maar wel opzettelijk. Niet echt echt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Op de P2000 kwam vanochtend dit voorbij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
08:15:38 20-04-08 P 1 TREINBRAND STATIONSPLEIN-NOORD WRD Eenh: DOV899 KMR742 ZGV752
Woerden - post Zegveld - blusgroep 
08:15:38 20-04-08 P 1 TREINBRAND STATIONSPLEIN-NOORD WRD Eenh: DOV899 KMR742 ZGV752
Woerden - post Zegveld - postcommandant 
Woerden - post Kamerik - blusgroep 2 
Woerden - post Kamerik - blusgroep 1 
Woerden - post Kamerik - postcommandant 
Woerden - post Woerden - blusgroep 3 
Woerden - post Woerden - blusgroep 2 
Woerden - post Woerden - postcommandant 
Woerden - commandant

Flink brandje zo te zien :X...
Iemand details?
Sigarettenbrand in de harmonica dus.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 20-04-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ariën Clay schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:14:
Op de P2000 kwam vanochtend dit voorbij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Woerden - post Zegveld - blusgroep 
Woerden - post Zegveld - postcommandant 
Woerden - post Kamerik - blusgroep 2 
Woerden - post Kamerik - blusgroep 1 
Woerden - post Kamerik - postcommandant 
Woerden - post Woerden - blusgroep 3 
Woerden - post Woerden - blusgroep 2 
Woerden - post Woerden - postcommandant 
Woerden - commandant

Flink brandje zo te zien :X...
Iemand details?
Sigarettenbrand in de harmonica dus.
Zou ie nu dan beter klinken? >:) :P :+

Oke, je weet niet precies wat er aan de hand is maar achteraf gezien is het wel lullig 8)7. Het betrof trouwens stel 503 (T'tje dus) met dienst 9827. Toch wel zonde, die word binnenkort (ergens dit jaar geloof ik) terzijde gesteld maar dit soort dingen versneld die boel alleen maar...
IJnte schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:10:
Ketelwagen Implosie. Ik weet niet of het echt is (ga er vanuit van wel) maar het ziet er wel indrukwekkend uit :)
Tja, het is een demonstratie, en lijkt me dus wel echt :P. Sowieso moet je met (lucht)druk niet spotten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SleutelMan op 21-04-2008 00:13 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:32

Coldcat

HODL

Vanavond op Utrecht, opeens een fluittoon en komt er een stoomlocomotief door het station heen :)

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SleutelMan schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:51:
[...]

voor zover bekend wel, volgens mij waren net de slagbomen geplaatst meende ik :X
Klopt:
Ondertussen is er ook meer duidelijkheid over de omstandigheden waarin het ongeval gebeurde. Uit onderzoek is gebleken dat de verkeerslichten werkten en dat de slagbomen wel degelijk naar beneden waren. De bestuurder voerde echter een slalommanoeuvre uit tussen de slagbomen door om de overweg alsnog te kunnen oversteken, met het fatale ongeval tot gevolg.
Goh, da's dus precies wat ik al zei. Hij wilde kennelijk dus zelfmoord plegen. Dat is hem dus niet gelukt, want zelf leeft-ie nog, zijn passagier is wel dood. Wel rottig voor de machinist die door hem onvrijwillig erbij werd betrokken.

Zie http://www.hln.be/hln/nl/...egen-trein-een-dode.dhtml

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 21-04-2008 06:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Coldcat schreef op maandag 21 april 2008 @ 01:34:
Vanavond op Utrecht, opeens een fluittoon en komt er een stoomlocomotief door het station heen :)
Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/05/DSC01963.jpg

deze toevallig? :P

De 503 is al weer hersteld hoor ik, viel dus nogal mee, die schade aan de balg :)

[ Voor 12% gewijzigd door SleutelMan op 21-04-2008 07:22 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:32

Coldcat

HODL

SleutelMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 07:19:
[...]

[afbeelding]

deze toevallig? :P

De 503 is al weer hersteld hoor ik, viel dus nogal mee, die schade aan de balg :)
ja :9~

Had geen tijd om een foto te maken maar oude tijden herleven :) was mooi om te zien, iemand ook een idee hoe de trein heet?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Coldcat schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:15:
[...]

ja :9~

Had geen tijd om een foto te maken maar oude tijden herleven :) was mooi om te zien, iemand ook een idee hoe de trein heet?
nummer is 01 1075 :P, is van de Stoom Stichting Nederland (SSN). Het is een loc van het type BR 0110 van Schwartzkopf (Duits dus :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Twee keer is scheepsrecht:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007725.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 17:55
Hmm, ik zag vanmiddag een Lint-trein van Syntus op Enschede centraal stoppen, even 5m naar voren 5m naar achteren rijden, even stilstaan, en daarna weer richting Hengelo rijden...
(ik gok zo rond 1 a 2 uur )

Weet iemand wat hiervan precies de bedoeling was/is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanochtend was de stoptrein Leiden Centraal - Utrecht van 8:03 uit Hoofddorp al stampensvol (gereden door Plan T en 2x Plan V). Dus maar de trein van 2 min later genomen naar Schiphol (IC naar Lelystad). Later toen ik in de IC naar Groningen/Leeuwarden zat bij Amsterdam Rai, de eerstegenoemde stoptrein zat er vlak voor, stonden we zo'n 10 min stil omdat er iemand onwel was geworden.

Ik snap nou echt niet waarom de HC niet een aantal mensen er uit liet voordat de trein verder kon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 92012 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:12:
Ik snap nou echt niet waarom de HC niet een aantal mensen er uit liet voordat de trein verder kon rijden.
Omdat je met wachten tot mensen vrijwillig uitstappen helemaal niks opschiet. Die moeten namelijk ook in een andere trein, wat daar extra drukte oplevert. Daarnaast zorgt het onherroepelijk voor vertraging voordat het volk de trein uit is en in dat levert nóg meer hinder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Naar aanleiding van het nieuws (of moet ik zeggen: gerucht ?) dat ACTS 1600'jes gaat leasen ben ik eens in Paint Shop geklommen:

Afbeeldingslocatie: http://images.carpento.net/acts1600.jpg

Ach, als ze werkelijk die dingen gaan leasen zullen er waarschijnlijk hooguit stickers op komen, maar het zou er niet gek uitzien :)

Overigens een bewerking van een 1700, de foto heb ik 'geleend' van Nico Spilt: hierzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Carpento op 23-04-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 17:55
Het ziet er iig uit als Hengelo centraal ;)
Correct me if I'm wrong
Luccus schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:31:
[...]
Omdat je met wachten tot mensen vrijwillig uitstappen helemaal niks opschiet. Die moeten namelijk ook in een andere trein, wat daar extra drukte oplevert. Daarnaast zorgt het onherroepelijk voor vertraging voordat het volk de trein uit is en in dat levert nóg meer hinder op.
Is dat een excuus om voor de mensen gevaarlijke situaties te veroorzaken? Er had in de verdrukking veel meer kunnen gebeuren...

[ Voor 79% gewijzigd door Enfer op 23-04-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Carpento schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:57:
Naar aanleiding van het nieuws (of moet ik zeggen: gerucht ?) dat ACTS 1600'jes gaat leasen ben ik eens in Paint Shop geklommen:

[afbeelding]

Ach, als ze werkelijk die dingen gaan leasen zullen er waarschijnlijk hooguit stickers op komen, maar het zou er niet gek uitzien :)

Overigens een bewerking van een 1700, de foto heb ik 'geleend' van Nico Spilt: hierzo.
gerucht? de 1601 rijd vandaag al voor ACTS (gespot samen met de 5814). ACTS huurt deze ter test, maar als het goed bevalt zullen er denk ik wel meer volgen ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Enfer schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:06:
Is dat een excuus om voor de mensen gevaarlijke situaties te veroorzaken? Er had in de verdrukking veel meer kunnen gebeuren...
De gevaarlijke situatie maken de mensen zelf en zoals ik al zei: mensen niet meenemen levert alleen maar andere (té) drukke treinen op.

In het zuiden staat inmiddels ook dé graf-1600 van Railion ten behoeve van ACTS.

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 24-04-2008 01:19 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.