Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.028 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Enfer schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:06:
Het ziet er iig uit als Hengelo centraal ;)
Correct me if I'm wrong
Yup is Hengelo.

Tevens las ik dit op nu.nl
NS wil meer treinen laten rijden
Uitgegeven: 25 april 2008 12:45
Laatst gewijzigd: 25 april 2008 14:22

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen willen vanaf december nog meer treinen laten rijden.
anp

Zo krijgt West-Friesland een uitgebreide intercityverbinding met Amsterdam, gaan er nachttreinen rijden op het traject Utrecht-Gouda-Rotterdam en rijden er straks per uur vier stoptreinen en vier intercity's tussen Arnhem en Nijmegen.

Dat maakte NS vrijdag bekend. In totaal gaat het aantal dagelijkse treinritten met 3 procent omhoog met ingang van de nieuwe dienstregeling op zondag 14 december.

Spoorbeheerder ProRail moet nog wel instemmen met de plannen van NS.

Proef

De nachttrein betreft een proef van twee jaar in de nachten van donderdag, vrijdag en zaterdag. NS speelt met de nieuwe verbinding in "op de toename van de mobiliteit van uitgaanspubliek in de nachten in de Randstad".

Reistijd

De reistijd tussen Utrecht en Rotterdam daalt dankzij de uitbreiding van het nachtnet met een uur. Afgelopen december werd het nachtnet ook al uitgebreid. Sindsdien hebben de grote steden in Noord-Brabant in de nachten van donderdag, vrijdag en zaterdag ook aansluiting op het nachtnet in de Randstad.

Frequenties

Naast de proef met nachttreinen tussen Utrecht, Gouda en Rotterdam komen er overdag en in de avond op allerlei plaatsen treindiensten bij. Zo gaan de frequenties van stoptreinen omhoog op de lijnen Utrecht-Breukelen-Amsterdam, Hoorn-Schiphol-Hoofddorp, Apeldoorn-Almelo-Enschede en Haarlem-Amsterdam CS.

Stoptreinen

De treinverbinding tussen West-Friesland en Amsterdam wordt flink verbeterd. Nu rijden er naast de stoptreinen alleen in de spits vier intercity's tussen Amsterdam CS, Hoorn en Enkhuizen. Vanaf december wordt deze intercitydienst uitgebreid naar de rest van de dag.

Buiten de spits rijden er twee intercity's per uur op het traject. Tussen Hoorn en Enkhuizen stoppen deze intercity's bij elk station.

Nijmegen

Op de lijn Nijmegen-Schiphol gaat tot ongeveer 20.00 uur om het half uur een intercity rijden. En er komt weer een doorgaande intercity op de route Zwolle-Arnhem-Nijmegen-Den Bosch-Roosendaal. Deze intercity stopt tussen Arnhem en Nijmegen op alle stations.

Stations

Met ingang van de nieuwe dienstregeling neemt NS ook nieuwe stations in gebruik. Het gaat dan om Amsterdam Holendrecht (tussen Abcoude en Amsterdam Bijlmer ArenA) en Amsterdam Hemboog (vlakbij station Sloterdijk).
(c) ANP
Zou top zijn als dit allemaal gaat gebeuren, ik vraag me alleen af hoe ze het voor elkaar willen krijgen om 8 treinen in een uur tussen Arnhem en Nijmegen willen rijden. En de trein Arnhem > Tiel moet er ook nog tussen passen.

Nu hopen dat Syntus ook eens hun dienstregeling aangaat passen tussen Arnhem > Doetinchem/Winterswijk.
Ik mocht gisteren om 21:30 nog staan in de trein omdat die knuppels een enkel treinstel laten rijden. Laat er op zijn minst 2 rijden en het liefste gewoon standaard 3 of passen er 3 stuk misschien niet.
Maar 1 treinstel is gewoon te gek voor worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Dutch3men schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:29:
[...]

Yup is Hengelo.

Tevens las ik dit op nu.nl

[...]

Zou top zijn als dit allemaal gaat gebeuren, ik vraag me alleen af hoe ze het voor elkaar willen krijgen om 8 treinen in een uur tussen Arnhem en Nijmegen willen rijden. En de trein Arnhem > Tiel moet er ook nog tussen passen.

Nu hopen dat Syntus ook eens hun dienstregeling aangaat passen tussen Arnhem > Doetinchem/Winterswijk.
Ik mocht gisteren om 21:30 nog staan in de trein omdat die knuppels een enkel treinstel laten rijden. Laat er op zijn minst 2 rijden en het liefste gewoon standaard 3 of passen er 3 stuk misschien niet.
Maar 1 treinstel is gewoon te gek voor worden.
Op somda stond dit qua treinen en tijden ongeveer:

3600 in de drgl van de 3700 tot Ah a. 20/50, Ah v. 26/56, Ahz stopt 32/02, Est stopt 36/06, Nml stopt 41/11, Nm a. 46/16, Nm v. 48/18
3100: Ah a. 15/15, v. 24/54, Nm a. 37/07
3000: Ah a. 01/31, v. 08/38, Nm a. 51/21
The return of the 7600 Zp - Nm:
rijdt in drgl 7500 Zp - Ah a. 07/37, Ah v. 11/41, Ahz stopt 16/46, Est stopt 20/50, Nml stopt 24/54, Nm a. 28/58
7500 pendelt Ede - Ah (Ah a. 21/51, v. 06/36)

Voor SOMDA niet onbelangrijk: de 7600 haalt het alleen maar als de serie met Sprinters gereden wordt.
De grote winst qua dienstregeling is het ontlasten van de spooropstelling van Arnhem, door het vervallen van de lange keringen van de 3600 met name, en van het onzalige gerangeer met de 2000 (3100) in de daluren.

Dus uit arnhem vertrekken dan om 08-11-24-26 treinen naar nijmegen. De syntus kan dan gewoon zijn eigen tijden blijven rijden, aangezien die om 33 vertrekt. Maar waar laten ze de goederentreinen? Kunnen ze onderhand beter aan de reizigerstreinen hangen dan. Maar Nijmegen-zutphen terug ben ik blij om :)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Luccus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:18:
[...]
De gevaarlijke situatie maken de mensen zelf en zoals ik al zei: mensen niet meenemen levert alleen maar andere (té) drukke treinen op.

In het zuiden staat inmiddels ook dé graf-1600 van Railion ten behoeve van ACTS.
Als je die mensen verspreid over verschillende treinen zal het niet drukker worden dan in die ene trein hoor...
En je argument dat de mensen de gevaarlijke situatie zelf maken is onzinnig, aangezien de NS had moeten ingrijpen bij zo'n situatie, niet de mensen zelf..
(bv: De politie grijpt ook wel in als het dreigt te escaleren, etc etc.. )

Ik las trouwens vandaag in de Regionale krant dat de NS proeven gaat doen met nachttreinen richting Enschede/Hengelo.. Er zullen als proef 2 treinen per nacht richting de randstad ( ik gok Amsterdam, er stond iets over schiphol vermeld ) vertrekken: 1 in het begin vd nacht, en 1 in het midden van de nacht..

[ Voor 18% gewijzigd door Enfer op 25-04-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:18

Luke!

#Treinbaas
Enfer schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:34:
[...]

Als je die mensen verspreid over verschillende treinen zal het niet drukker worden dan in die ene trein hoor...
Als mensen al niet uit één trein willen, denk je dan dat ze dan wel nog eens nóg langer wachten om over meerdere treinen verspreid te worden?
En je argument dat de mensen de gevaarlijke situatie zelf maken is onzinnig, aangezien de NS had moeten ingrijpen bij zo'n situatie, niet de mensen zelf..
(bv: De politie grijpt ook wel in als het dreigt te escaleren, etc etc.. )
Dat is natuurlijk weer zo'n verhaal waar je niet verder mee komt. Een trein rijdt niet te klein voor de lol, er kan altijd wat gebeuren waardoor een trein in te kleine samenstelling rijdt. Zo lang een trein versterken/extra rijden niet iets is van hocus-pocus-en-er-valt-een-trein-met-personeel-en-een-dienstregeling-uit-de-lucht geldt gewoon: 'het is niet anders'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trein botst op auto bij Voorst
VOORST - Een intercity is vrijdagavond tussen Deventer en Apeldoorn ter hoogte van Voorst op een personenwagen gebotst. De bestuurder van de auto is daarbij om het leven gekomen. Dat heeft spoorbeheerder ProRail laten weten.

De personenwagen is geraakt op een spoorwegovergang, zonder slagbomen en lampen. De overgang ligt in het buitengebied.

De politie heeft een helikopter ingezet om met een infraroodcamera de omgeving te onderzoeken. Daaruit bleek dat er geen andere slachtoffers bij het ongeval betrokken zijn.

Het treinverkeer is tussen Deventer en Apeldoorn sinds 21.00 uur stilgelegd. ProRail verwacht vrijdagavond niet meer volgens dienstregeling te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Steffie

Opaque

Opmerkelijk, want Voorst ligt beslist niet tussen Apeldoorn en Deventer. Bedoelen ze nou de stoptrein tussen Apeldoorn en Zutphen? Of bedoelen ze in plaats van Voorst de plaats Teuge of Twello, waar wel intercities komen?

[ Voor 25% gewijzigd door Steffie op 26-04-2008 10:35 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ja, en het is weer bekend wat het koninginnedagspresentje van de NS gaat worden,d ie de NS gaat uitdelen.
Een oranje zonneklep met een kroontje erop :).
Leuk bedacht, nu maar afwachten of die wel nodig zullen zijn.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:42
Steffie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:32:
Opmerkelijk, want Voorst ligt beslist niet tussen Apeldoorn en Deventer. Bedoelen ze nou de stoptrein tussen Apeldoorn en Zutphen? Of bedoelen ze in plaats van Voorst de plaats Teuge of Twello, waar wel intercities komen?
Gemeente Voorst waarschijnlijk, Twello ligt in de gemeente Voorst namelijk :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Steffie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:32:
Bij Twello is het gebeurd. Het is namelijk bijna in de achtertuin van een klasgenoot van me gebeurd en die woont in Twello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Dutch3men schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:24:
[...]

Bij Twello is het gebeurd. Het is namelijk bijna in de achtertuin van een klasgenoot van me gebeurd en die woont in Twello.
ligt het nu aan mij of heb ik vaker gehoord van ongelukken bij Twello de laatste tijd? (meende ook zoiets te lezen op somda). Schiet lekker op...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Net terug van een weekendje Berlijn en voor onderweg natuurlijk een Schienenbus gekocht.
Wat staat daar in? Een foto van onze eigen Luccus _/-\o_

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Maasluip schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:33:
Net terug van een weekendje Berlijn en voor onderweg natuurlijk een Schienenbus gekocht.
Wat staat daar in? Een foto van onze eigen Luccus _/-\o_
scan/pic/url :? Ik ben van et weekend in America geweest (NL dus) en ook even langs het spoor gezeten bij het pitoreske (oid) kerkje aldaar). Kwam genoeg langs 8)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Met een dagje vertraging is vandaag de eerste Arriva E-GTW het land ingekomen. Vandaag en morgen zijn er weer de inmiddels bekende proefritten met SGM IIm op de Den Haag - Haarlem. Morgenochtend gaan er weer twee SGM'en ter oppimping gesleept van Leidschendam naar Randers (DK) en er is nog meer polonaise door het land die dag: de aftocht van twee SLeTten (in twee transporten, naar het PCW en naar Bombardier Hennigsdorf (D).

Zag net dat dé fotostek in de achtertuin ook is voorzien van PRail-hekken. :|

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 28-04-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:52:

Zag net dat dé fotostek in de achtertuin ook is voorzien van PRail-hekken. :|
Pics :? Wel balen dat je stek eraan is.. Trapje :?

Zijn btw die niet schoongemaakte 1600 locs van DB schenker/logistics/nogwat niet in overtreding met de regels van het IVW :? De voorkant moet een wit vlak of iig goed zichtbare vlak hebben om toegelaten te worden/zijn in NL maar met zo'n mega smerige 1600 loc waarvan soms zelf aan de zijkant het nummer niet meer te lezen is lijkt me dat daar niet aan voldaan wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:58:
[...]

Pics :? Wel balen dat je stek eraan is.. Trapje :?
Ziet er evengoed niet uit met zo'n hek op de voorgrond. :P
Zijn btw die niet schoongemaakte 1600 locs van DB schenker/logistics/nogwat niet in overtreding met de regels van het IVW :? De voorkant moet een wit vlak of iig goed zichtbare vlak hebben om toegelaten te worden/zijn in NL maar met zo'n mega smerige 1600 loc waarvan soms zelf aan de zijkant het nummer niet meer te lezen is lijkt me dat daar niet aan voldaan wordt ?
Nee, want die eis geldt pas voor materieel dat een toelating krijgt na een bepaalde datum.

Overigens is dan vandaag een nieuwe containershuttle tussen Rotterdam en Born van start gegaan. Dat wordt regelmatig bij het Holtumse haventje in de zon posten... :9

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 29-04-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden we trouwens van de nieuwe website van de NS? Mijn eerste indruk is dat ze echt hun best hebben gedaan om er iets van te maken wat van deze tijd is: dynamische CSS wijziging voor lettertype en contrast, tag cloud (nutteloos :)), strakke vormgeving, en makkelijk te gebruiken in het algemeen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik ben helemaal suf geSMSt over dir nieuwe website, maar had eigenlijk nog niet eens gekeken.
Ziet er op het eerste gezicht netjes uit. Die tag-cloud voegt inderdaad niet veel toe, zeker niet omdat hij niet dynamisch lijkt. Die dynamische lettergrootte is ook niet helemaal vlekkeloos.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:17:
Wat vinden we trouwens van de nieuwe website van de NS? Mijn eerste indruk is dat ze echt hun best hebben gedaan om er iets van te maken wat van deze tijd is: dynamische CSS wijziging voor lettertype en contrast, tag cloud (nutteloos :)), strakke vormgeving, en makkelijk te gebruiken in het algemeen.
Wel irritant is dat het invoeren van een station bij het plannen dmv de afkorting niet handig meer gaat :/
Ik tik bijvoorbeeld "lls" en druk op tab om naar het volgende veld te gaan, staat er plotesling "Albertville" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Erkens schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:38:
[...]

Wel irritant is dat het invoeren van een station bij het plannen dmv de afkorting niet handig meer gaat :/
Ik tik bijvoorbeeld "lls" en druk op tab om naar het volgende veld te gaan, staat er plotesling "Albertville" |:(
Dat was in de vorige versie ook al enkele maanden zo, is dus niet iets nieuws van deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Erkens schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:38:
[...]

Ja, vndw levert Valence GV op en Klp verwijst wat de NS betreft naar Klarenbeek :X. Mobiele website maar blijven gebruiken denk ik :P :X

Mmm, ik kreeg nu vndw wel voor elkaar, alleen het nieuwe reistijdenoverzicht vind ik nou niet bepaald 'overzichtelijk' (maar goed dat is een kwestie van smaak :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

In FF kon ik geen station invoeren zonder muis te gebruiken vanwege die suffe dropdowns die tevoorschijn kwamen. Ik ga snel kijken of dat nu verbeterd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Luccus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:01:
[...]
Dat was in de vorige versie ook al enkele maanden zo, is dus niet iets nieuws van deze site.
ehm, dat was dus niet zo, want ik gebruik dat ding zeer regelmatig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Reinier schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:06:
In FF kon ik geen station invoeren zonder muis te gebruiken vanwege die suffe dropdowns die tevoorschijn kwamen. Ik ga snel kijken of dat nu verbeterd is :)
Gelukkig wel, wat irritant was dat!

Nette site inderdaad.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

bartvl schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:18:
[...]

Gelukkig wel, wat irritant was dat!

Nette site inderdaad.
Inderdaad, werkt goed.

Ik had eerder (of eergisteren) al gezien dat de PDA-versie een stuk handiger en sneller was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:26

djiwie

Wie?

Luccus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:01:
[...]
Niet waar, alleen moest je na het intypen van je verkorting op Esc drukken.
Designtechnisch vind ik het een vooruitgang, functioneel zie ik weinig verbeteringen (alhoewel er zeker handige dingen bijgekomen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Damn NS :(

12:26 @ Enschede in trein gestapt om naar Amersfoort te gaan, +-14:40 weer terug in Enschede met éxact dezelfde trein. Die terug is gereden na een boom tegen te komen tussen Rijssen en Deventer...

Totaal geen informatie, en de site van NS ligt ook plat....

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 29-04-2008 15:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:17:
Staan ook geen treinnummers meer bij :N

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Raven schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:01:
Damn NS :(

12:26 @ Enschede in trein gestapt om naar Amersfoort te gaan, +-14:40 weer terug in Enschede met éxact dezelfde trein. Die terug is gereden na een boom tegen te komen tussen Rijssen en Deventer...

Totaal geen informatie, en de site van NS ligt ook plat....
En een omgewaaide boom is "damn NS" omdat? Het enige waar je over te klagen hebt is geen informatie en zelfs dat kan afhankelijk zijn van wat 's lands enige en slechtste railinfrabeheerder communiceert (maar ik weet niet wat er dan wél is gemeld, dus daar oordeel ik niet over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het geen informatie geven doel ik op met "damn ns". Het was een en al verwarring onder de reizigers. De conducteurs wisten ook niet wat ze nu moesten. Uiteindelijk maar terug gereden met trein naar Enschede.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 29-04-2008 20:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Raven schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:04:
Het geen informatie geven doel ik op met "damn ns".
Zeg dat dan duidelijk. :P

Poging één was niet zo succesvol :( :
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007745.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Niet eens tijd om die bullbars weer eens voor de locs te monteren? Ik vind het altijd zo sip dat 1 lullig stammetje zo'n hele trein tegen kan houden. Bedoel zelfs met een fiets kom je daar nog goed overheen.

edit:. De NS heeft trouwens aangekondigd dat a.s. zondag de treinen in de avond 2 minuten zijn vertraagd.
UTRECHT - De treinen staan zondag om 20.00 uur twee minuten stil in het kader van de nationale dodenherdenking. Op verschillende stations zijn herdenkingen en kransleggingen. Dat heeft de NS dinsdag bekendgemaakt.
ANP
Het gevallen spoorwegpersoneel wordt vrijdag 2 mei om 13.00 uur in het Moreelsepark in Utrecht herdacht.

[ Voor 56% gewijzigd door LauPro op 29-04-2008 21:21 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

LauPro schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:01:
Niet eens tijd om die bullbars weer eens voor de locs te monteren? Ik vind het altijd zo sip dat 1 lullig stammetje zo'n hele trein tegen kan houden. Bedoel zelfs met een fiets kom je daar nog goed overheen.

edit:. De NS heeft trouwens aangekondigd dat a.s. zondag de treinen in de avond 2 minuten zijn vertraagd.
[...]
standaard procedure, al tijden natuurlijk. Vind het zelf eigenlijk niet meer dan logisch. Tja, wat kun je er nog meer over zeggen? :)

nog even over de nieuwe website: de oude gaf ook niet altijd een treinnummer geloof ik, tenminste voor een tijdje niet. Maar je kunt altijd nog de doorkomststaat van Somda gebruiken :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Luccus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:59:
[...]
Zeg dat dan duidelijk. :P

[afbeelding]
Zal 't de volgende keer (die komt er vast wel :P ) eens proberen ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

En er zitten nog dode links op de site: http://www.ns.nl/servlet/...ang=nl&c=HTML&category=BL (vanaf http://www.werkenbijns.nl/werkenbijns/index.html, die nog in de oude layout is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:59:
[...]
[afbeelding]
Wat is er niet succescol aan dan :? Ik vindt het wel een aardige foto. Ik neem aan dat je gehinderd wordt door het PR hek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

't voorlezen van die site is wel een geweldige lacher, al wil je daar wat aan hebben dan moet je wel een gigantisch goed voorstellings vermogen hebben.

Nee- link station link deventer link nijmegen plaatje link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:46:
[...]

Wat is er niet succescol aan dan :? Ik vindt het wel een aardige foto. Ik neem aan dat je gehinderd wordt door het PR hek :?
Nee, door het ontbreken van containers vooraan op de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:25:
[...]
Nee, door het ontbreken van containers vooraan op de trein.
Mjah vindt ik het nog geen misser hoor :) Kan jij toch niets aan doen, of wel :) Misschien met photoshop wat containers erbij poetsen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Mjah vindt ik het nog geen misser hoor :) Kan jij toch niets aan doen, of wel :) Misschien met photoshop wat containers erbij poetsen :*)
Neh... morgen en maandag nieuwe poging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Aangezien dat morks-Rurtalbahn zondag pas weer eens gaat rijden blijft het vandaag bij een plaatje van een niet-opvallende Vlaamse Reus en een verdwaald blauwtje:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007764.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007740.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Luke! op 02-05-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

http://www.spoortechniek....inen/GTWArriva/index.html

Wie plakt er een T extra achter SPURT :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

TT (treinstel toekomst) was de eerste plan T (501). Vandaar het geintje, de eerste E-GTW voor Arriva heeft namelijk ook nummer 501 ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Da's treinofiel-humor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

En erg flauw, vooral. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:53:
[...]
Da's treinofiel-humor. :P
Ah, ik had al zo'n vermoeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SleutelMan schreef op zondag 04 mei 2008 @ 20:12:
[...]

TT (treinstel toekomst) was de eerste plan T (501). Vandaar het geintje, de eerste E-GTW voor Arriva heeft namelijk ook nummer 501 ;)
Haha, nu snap ik hem ook pas. Is wel een goeie.

Overigens gaan de Veolia E-GTW's ook vanaf 501 genummerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maasluip schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:00:
[...]

1 interessante opmerking over deze flauwe nummerchaos: de electrische GTW's krijgen zo te zien geen apart nummer voor de 2/6'jes en en de 28'jes (zoals de 200 serie en 300 serie bij de diesels). Word lekker verwarrend bij het spotten :P :X

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maasluip schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:00:
[...]

Gaat leuk worden als Nedtrain deze gaat onderhouden, mocht het ooit een keer komen misschien :x.
Ik zie het al gebeuren:

code:
1
2
3
4
5
Storingsoverzicht Plan T 501:
01-06-'85 Vastgelopen wielen
23-09-'91 Tractiemotor problemen
[..]
10-8-'14 Firmware update diagnosesysteem en boordcomputer

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internationale trein verliest wagon in België

BRUSSEL - De laatste wagon van de internationale trein EuroCity Brussel-Zürich is maandagochtend losgeraakt in de Belgische Ardennen. De rest van de trein reed alleen voort.

De laatste wagon, met tien passagiers, kwam tot stilstand dankzij een automatische rem. De machinist stopte ongeveer 200 meter verderop om achteruit te rijden.

Het Belgische spoorbedrijf NMBS stelt dat zo'n incident zeer zeldzaam is, het komt slechts om de tien jaar voor. "Het is bovendien niet gevaarlijk", aldus een woordvoerder.

Bij het incident vielen geen gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ariën Clay schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:19:
[...]

Gaat leuk worden als Nedtrain deze gaat onderhouden, mocht het ooit een keer komen misschien :x.
Ik zie het al gebeuren:

code:
1
2
3
4
5
Storingsoverzicht Plan T 501
01-06-'85 Vastgelopen wielen
23-09-'91 Tractiemotor problemen
[..]
10-8-'14 Firmware update diagnosesysteem en boordcomputer

:+
daarom heeft ie ook nummer 10501 (net zoals de diesels van Arriva) omdat er anders verwarring zou zijn met de Plan T's ;)

:
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:12:
Internationale trein verliest wagon in België

BRUSSEL - De laatste wagon van de internationale trein EuroCity Brussel-Zürich is maandagochtend losgeraakt in de Belgische Ardennen. De rest van de trein reed alleen voort.

De laatste wagon, met tien passagiers, kwam tot stilstand dankzij een automatische rem. De machinist stopte ongeveer 200 meter verderop om achteruit te rijden.

Het Belgische spoorbedrijf NMBS stelt dat zo'n incident zeer zeldzaam is, het komt slechts om de tien jaar voor. "Het is bovendien niet gevaarlijk", aldus een woordvoerder.

Bij het incident vielen geen gewonden.
wilde het net hier gaan posten :P. Is idd erg zeldzaam en (deze keer) zonder gevolgen. Wel erg slordig... :P

Edit: krijg echt de neiging om NS te bellen/schrijven over die nieuwe reisplanner. Ik kan dus alleen verkortingen gebruiken door na het intikken buiten het veld te klikken. Als ik tab indruk past hij het automatisch aan naar weet ik het wat (reisje van klp naar otb resulteerde wat de NS betreft in een retourtje Klarenbeek-Amersfoort Schothorst :X)

[ Voor 11% gewijzigd door SleutelMan op 06-05-2008 14:45 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

jeeej en d'r rijden geen treinen rondom Eindhoven en bij Venlo (:?)
Sein+wisselstoring Eindhoven
Van en naar Eindhoven moeten reizigers rekening houden met vertraging.
Door een sein- en wisselstoring rijden er van en naar Eindhoven geen treinen.

Defecte reizigerstrein Arnhem - Nijmegen
De beperkingen als gevolg van een defecte reizigerstrein tussen Arnhem en Zetten-Andelst zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Arnhem en Zetten-Andelst wordt geleidelijk hervat.

Toelichting voorval:

Sein+wisselstoring Eindhoven
Vanaf 15.35 uur is geen treinverkeer mogelijk van en naar Eindhoven.
Ook het gehele emplacement in Venlo staat ook stil, stoptreinen van Venlo richting Nijmegen staan ook stil. En hier in Helmond schijnt de zon :(
Gebeurd ook altijd als je een snelle afspraak hebt en je haast hebt, taxi bewijzen doet men nog niet aan en de aansluitende bus van Helmond naar Venlo is net voor aankomst van de trein vertrokken en doet er anderhalf uur over en heeft een uurservice :( fijn weer...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zwahiel schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:25:
jeeej en d'r rijden geen treinen rondom Eindhoven en bij Venlo (:?)

[...]

Ook het gehele emplacement in Venlo staat ook stil, stoptreinen van Venlo richting Nijmegen staan ook stil. En hier in Helmond schijnt de zon :(
Gebeurd ook altijd als je een snelle afspraak hebt en je haast hebt, taxi bewijzen doet men nog niet aan en de aansluitende bus van Helmond naar Venlo is net voor aankomst van de trein vertrokken en doet er anderhalf uur over en heeft een uurservice :( fijn weer...
Tja ik zag het ook, lijkt me een storing in de trdl bij Eindhoven. Merkte net tot mijn schrik op dat de NS-reisplanner ook een 3000 liet uitvallen op Klp (en ik moet net naar Otb, echt slechte verbinding dus :X). Gelukkig ging die van een half uur later dus weer wel, en die kan net (ben net 5 min te vroeg dan geloof ik :P :X). Dat zal ook wel gerelateerd zijn aan de storing bij Nm en omstreken :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Volgens de omroep installatie hier in Eindhoven was het een "computer storing". Afgelopen halfuur hoor ik dat de storing is opgelost, en de treinen weer langzaam gaan rijden...
Heeft ProRail overigens niet vorig jaar belooft om al hun computer systemen te "upgraden" zodat er geen computer storingen/ uitval meer zou zijn :?

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TMDevil schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:43:

Heeft ProRail overigens niet vorig jaar belooft om al hun computer systemen te "upgraden" zodat er geen computer storingen/ uitval meer zou zijn :?
Klopt, dat zou deze zomer afgerond moeten zijn.

Zie de quote in deze post, en dan met name de onderste twee regels.

En voor iemand (niet specifiek jij) gaat roepen: kan dat niet sneller? Nee, dat kan niet sneller. Enig idee wat er bij zo'n hevige migratie/vervanging van bedrijfskritische systemen komt kijken? Ik ben de afgelopen jaren zijdelings bij dit soort extreem ingrijpende trajecten betrokken geweest, en kan je verzekeren dat dit een vrij normale periode is.

En ik weet niet wat de kosten zijn, maar als het erg veel is, is er nog kans dat het verplicht Europees moet worden aanbesteed, en ik kan je verzekeren dat dat een vrij langdurig traject is c.q. zou kunnen zijn, afhankelijk van de invulling.

(Goh, dat ik het nog eens voor ProRail zou opnemen ;) :P)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SleutelMan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:53:
[...]
Edit: krijg echt de neiging om NS te bellen/schrijven over die nieuwe reisplanner. Ik kan dus alleen verkortingen gebruiken door na het intikken buiten het veld te klikken. Als ik tab indruk past hij het automatisch aan naar weet ik het wat (reisje van klp naar otb resulteerde wat de NS betreft in een retourtje Klarenbeek-Amersfoort Schothorst :X)
Hij past 'm dan aan naar wat de laatste suggestie was, ook al is die al lang weg omdat de afkorting niet meer overeen komt met karakters in die suggestie. Ik heb dat ook al gemeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik zit nu nog op venlo, net weer een half in Blerick gewacht op de trein van de NS richting Eindhoven die er niet kwam. De stoptrein richting Roermond was ook al in lucht opgelost. De stopper richting Nijmegen idem ditto en de IC vanuit Eindhoven kwam ook niet.

Meer spooktreinen, de stopper richting Roermond wordt al 10 minuten aangekondigd als klaarstaand op spoor drie, maar op spoor drie staat een Duitse lok die niet verder kan (geen duo stroom aldus Prorail medewerker). Die is men nu weg aan het slepen met een rangeerlok. En dan pas kan de stopper (die er al moest zijn volgens de omroep) erbij (spoor 4a)

Veolia is bezig om een GTW op spoor 3b te krijgen om alsnog erdoor te kunnen, maar er staat een cargo in de weg.

Trouwens opvallend dat de cargo's wel door kunnen (heb er al 3 voorbij zien gaan) en de pax treinen niet :(

Zit nu in de IC richting Eindhoven die volgens de omroepberichten al 10 minuten geleden had moeten vertrekken.... FIJN!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
zwahiel schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:40:
Zit nu in de IC richting Eindhoven die volgens de omroepberichten al 10 minuten geleden had moeten vertrekken.... FIJN!
Rustig Rustig :) Het is mooi weer, zonnetje schijnt :) Op ut CS stond het om 18:20 ook vol op spoor 15.. Daar stond een trein klaar naar Ehv maar die ging toch naar Shl daarna. Je moet het maar van de zonnige kant bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:40:
Trouwens opvallend dat de cargo's wel door kunnen (heb er al 3 voorbij zien gaan) en de pax treinen niet :(
Misschien omdat het op tijd afleveren van de inhoud van die cargo's wat belangrijker is dan het op tijd arriveren van een paar personen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ja kennelijk wel, cargo's staan nog altijd hoger op de ladder dan pax treinen hé.
Toen ik eindelijk in de IC naar Edv zat kwamen er 4 cargo's voorbij richting Venlo / Duitsland op twee pax treinen met vertraging (cargo's natuurlijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:35:
ja kennelijk wel, cargo's staan nog altijd hoger op de ladder dan pax treinen hé.
Bitte... schei uit met die kwats. :P

Arriva 501 heeft vandaag tot het geëtter bij ProRail testritjes gereden op Helmond-Horst.

Modbreak:Flauwe woordgrapjes zijn al eens eerder als ongewenst bestempeld in deze topic reeks.

[ Voor 32% gewijzigd door Steffie op 07-05-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zag overigens bij Edh nog een stel vandalen onder politie begeleiding een Plan V schrobben... Was een best mooi gezicht. Die twee agenten d'r echt zo bij met een norse blik en die kerels maar schrobben bij Nedtrain. Redelijk duidelijk zichtbaar dat 't geen medewerkers waren en ze hadden redelijke tegen zin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:55
offtopic:
'om de tien jaar...'

Is dat dan elke 11 jaar of elke 20 jaar? Of toch elke 10 jaar, ook al staat dat er niet?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:35:
Tsja, niet zo raar als je je bedenkt dat die kolentreinen er voor zorgen dat er uberhaubt prik op de bovenleiding zit. Die moeten dus wel op tijd zijn.

(ik ga er even vanuit dat een "pax trein" op stroom rijdt, al heb ik geen flauw idee wat dit voor type trein is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

pax=passagiers. Rijdt veelal op stroom, maar net op de Maaslijn niet (Arriva diesels)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

zwahiel schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:02:
Zag overigens bij Edh nog een stel vandalen onder politie begeleiding een Plan V schrobben... Was een best mooi gezicht. Die twee agenten d'r echt zo bij met een norse blik en die kerels maar schrobben bij Nedtrain. Redelijk duidelijk zichtbaar dat 't geen medewerkers waren en ze hadden redelijke tegen zin :+
Ontdoen van de graffiti soms ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hopla en weer +20 voor de IC vanuit Den Haag naar Venlo...

Van Utrecht naar Venlo reizen is kennelijk iets wat echt teveel gevraagd is, poging nummer drie in drie dagen en wederom vertraging... :/

Prorail + NS melden weer helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat is er nu weer aan de hand? De 1951 is blijkbaar opgeheven, de 3652 heeft +24 in Ht, de 852 +12.
Begint het zomer te worden of zo? De beneluxen vallen ook alweer bij bosjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Het lijkt op Rotterdam ook weer lekker te gaan. Gisteren had de IC naar Amsterdam van 17.28 ook +15, en werd keurig ná een langzamere trein (die naar Den Haag Centraal) gezet zodat het nog wat langzamer ging.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 07-05-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Arnout schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:54:
Het lijkt op Rotterdam ook weer lekker te gaan. Gisteren had de IC naar Amsterdam van 17.28 ook +15, en werd keurig ná een langzamere trein (die naar Den Haag Centraal) gezet zodat het nog wat langzamer ging.
Mja het is nu complete chaos (was complete chaos :P), gelijktijdig een aanrijding bij Bunnik waardoor de helft van het treinverkeer Ut-Ah wegviel en nu dus ook een wisselstoring bij Amf, dus IC's 500/700/1600/1700 liggen ook weer op hun gat :P :X.

Dat ongeluk kan NS niets aan doen, alleen vraag me af hoeveel van die sein- en wisselstoringen direct of indirect met het weer te maken hebben. Ik hoop van niet iig :P :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
SleutelMan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:52:
[...]

[...] een aanrijding bij Bunnik[...]
Afbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/7528/2008050720080507mg3892dp8.th.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Vinnienerd op 07-05-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleutelMan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:52:
Dat ongeluk kan NS niets aan doen, alleen vraag me af hoeveel van die sein- en wisselstoringen direct of indirect met het weer te maken hebben. Ik hoop van niet iig :P :X.
En daar kan de NS wel wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

pop-ups? :P (blocker ;)
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:05:
[...]

En daar kan de NS wel wat aan doen?
Mja, als je apparatuur niet tegen een beetje zomerse hitte kan lijkt me dat wel een slecht gegeven. Op zich komen in allerlei zaken (niet alleen het spoor) dagelijks storingen voor. Die probeer je zo veel mogelijk te voorkomen. Zeker als je duizenden mensen van afhankelijk zijn (punt van huidige wisselstoring is ook een beetje een bottleneck).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wel toevallig dat er dan twee ICE's naast elkaar staan.
Wat me ook al een tijdje opvalt: ze rijden meestal met de koppelingsafscherming open. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Maasluip schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:39:
[...]

Wel toevallig dat er dan twee ICE's naast elkaar staan.
Wat me ook al een tijdje opvalt: ze rijden meestal met de koppelingsafscherming open. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Wat op de foto de linker ICE is had beschadigingen in de kap, het lijkt mij dat het meisje daar "contact" heeft gemaakt om het maar netjes te zeggen, ik heb hier andere foto's waarop je kan zien dat de linkerkoplamp naar binnen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik had het niet alleen over deze ICE's. Zag er de afgelopen weken ook een paar en die hadden allemaal de kap open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:29:
Mja, als je apparatuur niet tegen een beetje zomerse hitte kan lijkt me dat wel een slecht gegeven. Op zich komen in allerlei zaken (niet alleen het spoor) dagelijks storingen voor. Die probeer je zo veel mogelijk te voorkomen. Zeker als je duizenden mensen van afhankelijk zijn (punt van huidige wisselstoring is ook een beetje een bottleneck).
Je weet dat NS niks met de infra van doen heeft natuurlijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:33:
[...]

Tsja, niet zo raar als je je bedenkt dat die kolentreinen er voor zorgen dat er uberhaubt prik op de bovenleiding zit. Die moeten dus wel op tijd zijn.
Ook kwatsj... Daarnaast zijn de kolentreinen beladen van Rotterdam naar Duitsland en komen ze leeg terug Nederland in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Goed, weer een GTBV; vechtpartij tussen conducteur en passagier, trein een half uur vertraging en uiteindelijk zonder conducteurs verder gereden (17.11u sneltrein naar A'dam vanuit R'dam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Nou ik heb mijn persoonlijke record Ut CS wachten verbroken na het ongeval bij Bunnik.. 16:00 @ ut om naar de Klomp te gaan.. om 18:50 pas met 12 bakken ICM ( :) ) vertrokken in de 2067 (met + 13) met als extra stop op de Klomp. ICM (met stel 4217 in het midden) kwam vanaf Utrecht opstel Zuid gereden met allemaal open ramen.

Informatievoorziening was echt dramatisch te noemen. Alleen de borden gaven aan dat er een verstoring was en dat je via den Bosch kon gaan en dan naar Arnhem. Tja als ik naar de Klomp moet dan ga ik dat niet doen. Had nog bij de bussen gekeken maar die waren ook allemaal afgeladen ri Driebergen (dan had ik daar de 81 ri Veenendaal Centrum kunnen nemen). Alle sprinterjes ri Rhenen gingen terug naar Amsterdam Zuid. Om 17:30 (meen ik) het bericht dat het weer zou gaan rijden. Er kwam twee keer een VIRM binnenrijden om naar Arnhem te gaan, maar volgens de (niet geintereseerde) Conducteur stopte die niet extra te de Klomp. Een service medewerker had gezegd dat dit wel het geval zou zijn. Om 18:00 kwam via mijn vriendin het bericht binnen dat er een overwegstoring was.. Pas drie kwartier later kwam er weer een trein binnen die Ri Arnhem/Nijmegen en de Klomp zou gaan.
Er werd eigenlijk alleen maar aandacht gegeven aan de storing bij Amerfoort(perons 11/12 op utrecht afgeladen). Erg jammer. Wel natuurlijk wat mooie treinen kunnen zien waaronder een sleep van 4 1700/1800 loks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49
3 1700's en 1 1800 waarschijnlijk ;) Die sleep kwam rond tien over vier door Culemborg heen kachelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vinnienerd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:40:
[...]

Wat op de foto de linker ICE is had beschadigingen in de kap, het lijkt mij dat het meisje daar "contact" heeft gemaakt om het maar netjes te zeggen, ik heb hier andere foto's waarop je kan zien dat de linkerkoplamp naar binnen ligt.
Klopt inderdaad, ze is door de linker ICE gegrepen (met fiets en al). Die rechter is er om een uur of 4 naast gezet (aanrijding was om 13:07).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maasluip schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:07:
Ik had het niet alleen over deze ICE's. Zag er de afgelopen weken ook een paar en die hadden allemaal de kap open.
Mja die boegdeuren horen eigenlijk dicht te zijn maar door storingen zijn ze vaker open dan dicht. De ICE word in duitsland ook gecombineerd met een andere ICE (binnenland daar) en ze vinden het klaarblijkelijk de moeite niet waard om die deuren te repareren/dicht te doen. Zo ook de NS en hun 'BH's', die worden tegenwoordig ook niet meer gebruikt behalve bij zware sneeuwval (en zelfs dan niet altijd), dat lijkt me ook niet goed voor de koppelingen.
Luccus schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:14:
[...]
Je weet dat NS niks met de infra van doen heeft natuurlijk.

[...]
Ook kwatsj... Daarnaast zijn de kolentreinen beladen van Rotterdam naar Duitsland en komen ze leeg terug Nederland in.
Sorry was de zinsconstructie in mijn eerdere post. Ik bedoelde natuurlijk Prorail :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:18:
[...]
Zo ook de NS en hun 'BH's', die worden tegenwoordig ook niet meer gebruikt behalve bij zware sneeuwval (en zelfs dan niet altijd), dat lijkt me ook niet goed voor de koppelingen.
Het is een tijdje beleid (geweest?) om die dingen überhaupt niet te gebruiken - kostte teveel tijd in de strijd om een betere punctualiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

IJnte schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:57:
Had nog bij de bussen gekeken maar die waren ook allemaal afgeladen ri Driebergen (dan had ik daar de 81 ri Veenendaal Centrum kunnen nemen).
Er reden ook nog bussen die niet afgeladen waren en in Driebergen had je ook op de 2000 kunnen stappen die extra stopte in Klp :)
SleutelMan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:29:
Mja, als je apparatuur niet tegen een beetje zomerse hitte kan lijkt me dat wel een slecht gegeven.
En hoe weet je zo zeker dat de warmte de oorzaak was van de storingen afgelopen dagen? Wisselstoringen zijn niet zo bijzonder: ze komen elke dag op diverse plaatsen wel voor (alleen valt een storing op Amf in de middagspits meer op dan een storing midden op de dag op het emplacement van Gn, om maar iets te noemen). Uitval van een post (Ehv dinsdag) komt gelukkig een stuk minder vaak voor maar ik zie vooralsnog geen relatie met de warmte...

* djiwie herinnert zich nog wel koude momenten in Utrecht en Rotterdam toen daar in 's winters troubles waren :+

[ Voor 50% gewijzigd door djiwie op 08-05-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

dion_b schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 01:29:
pax=passagiers. Rijdt veelal op stroom, maar net op de Maaslijn niet (Arriva diesels)
Psssst, Veolia Diesels ;) Arriva heeft gelukkig geen dienstregeling op de Maaslijn. Zag wel dat ze nu een lijntje in 't midden van 't land ook deden.

Kan zo'n marketingdienst nou niet iets mooiers bedenken dan zo'n logo op een grote witte sticker? Bedenk dan even een wat mooiere variant, viel me bij Veolia ook al op. Ziet er zo lelijk en tweederangs uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:40:
[...]
Het is een tijdje beleid (geweest?) om die dingen überhaupt niet te gebruiken - kostte teveel tijd in de strijd om een betere punctualiteit...
Ja I know, alleen als er dan volgens hun eigen regels dat ding wel gebruikt moest worden (in extreem/slecht weer) dan lieten ze het meestal nog na. En eigenlijk nog steeds :X.
djiwie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:53:
[...]

Er reden ook nog bussen die niet afgeladen waren en in Driebergen had je ook op de 2000 kunnen stappen die extra stopte in Klp :)

[...]

En hoe weet je zo zeker dat de warmte de oorzaak was van de storingen afgelopen dagen? Wisselstoringen zijn niet zo bijzonder: ze komen elke dag op diverse plaatsen wel voor (alleen valt een storing op Amf in de middagspits meer op dan een storing midden op de dag op het emplacement van Gn, om maar iets te noemen). Uitval van een post (Ehv dinsdag) komt gelukkig een stuk minder vaak voor maar ik zie vooralsnog geen relatie met de warmte...

* djiwie herinnert zich nog wel koude momenten in Utrecht en Rotterdam toen daar in 's winters troubles waren :+
oke true, misschien schoot ik tever door maar elke keer als het kwik uitschiet naar boven of beneden is het wel wat. Ongelukken komen wel voor en daar kun je verder weinig aan doen maar ik vind landelijk gezien het aantal storingen eigenlijk best wel hoog (en dan ook allemaal nog tegelijkertijd, al is dat toeval). Ik wil niet zeggen dat het oude stelsel met een heleboel kleine posten per se beter was maar zoals nu blijkt is er bij een storing in Eindhoven direct in de wijde omtrek geen verkeer meer mogelijk (zelfs de maaslijn niet die eigenlijk er los van staat, behalve de beveiliging natuurlijk). Maar dat is ook een kwestie van goede backup-mogelijkheden bij de verkeersleiding ;).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Bij temperaturen >20graden zijn er altijd problemen (wissels, computers, materieel, etc) :'(

Jouw opmerkingen zijn m.i. dan ook volkomen terecht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
djiwie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:53:
[...]
Lezen is een vak appart... Ik weet heus wel dat ik ook nog de 2000 had kunnen scoren, maar jah als die ook niet rijdt, en dus ook evenlater tot 2x toe NIET stopt te Klp dan houdt et op.. Graag eerst lezen svp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Volgens mij ligt 't probleem een beetje in de managementsferen. Zoals nu bij Rijkswaterstaat ook is.

Er zijn allerlei onderaannemers en aannemers die er feitelijk nul komma nul belang bij hebben dat het spoor goed functioneert. Zij hebben alleen belang als het mis gaat. Idem met bijvoorbeeld Tribase, het bedrijf dat voor ProRail de technische IT infrastructuur onderhoud en ontwerpt. Dat doet Prorail helemaal niet zelf, dat laat men doen. Inmiddels is het in dit land zo dat iedereen maar alles aan iedereen uitbesteed. Maar een echte mentaliteit om dingen draaiende te houden wordt zo steeds minder.

Bedrijven krijgen steeds meer per incident betaald en niet om dingen draaiende te houden. Dat het main systeem van ProRail niet draait en dat wel al een hele poos op het reserve net aan het draaien zijn is zo'n voorbeeld. Wie heeft er nu feitelijk echt belang welk systeem er draait. NS en ProRail denken als eerste dat er maar iets moet draaien. Reserve of main, dat maakt feitelijk niets uit. Maar service bedrijven als Tribase of VolkertRailInfra die maakt het juist wel uit, want aan het eind van de dag moet ook daar de schoorsteen roken. En met servicecontracten alleen kom je d'r niet. Dus een echte motivatie om haast te maken met nieuwe of goede systemen is er niet, juist het tegenovergestelde.

In Eindhoven was een systeemfout de oorzaak, maar dat dan idd zoals al gezegd werd de Maaslijn (ok 't trace loopt 1 km mee over 't Venlo - Ehv) ook uitvalt is eigenlijk gewoon ongehoord en gewoon slecht. Wanneer het resetten van het systeem vervolgens nog 's 3 uur duurt en de opstart van de treinen (sorry maar dat is ook niet echt super moeilijk of zo, 't wordt wel voor gespiegeld dat 't zo is, maar 't valt nog best mee) nog 's 3 uur, dan heb je al 6 uur te pakken. Voor eigenlijk iets simpels (aldus een ProRail medewerker later) als het resetten van een aantal systemen. Dat had feitelijk in een half uurtje / uurtje gedaan moeten zijn, aldus de ProRail medewerker. Maar ook hij zegt dat er eerste toestemmingen en opdrachten uitgegeven moeten worden naar verschillende bedrijven voordat men eigenlijk iets kan doen. De omgekeerde wereld eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Eén troost is wel dat je als passagier ook per incident betaald wordt, ik moet zeggen dat mijn GTBV een leuke inkomstenbron aan het worden is. Tuurlijk is dit een sigaar uit eigen doos en staat het niet in verhouding tot de verloren tijd / frustratie, maar het is in ieder geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vandat op Utrecht Cartesius gespot:
2 GTW's (vermoedelijk Electrisch)
1 SLT van ik geloof 4 bakken.

Best een verrassing voor mij, en een apart gezicht, die GTW's daar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

zwahiel schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:25:
Volgens mij ligt 't probleem een beetje in de managementsferen. Zoals nu bij Rijkswaterstaat ook is.

Er zijn allerlei onderaannemers en aannemers die er feitelijk nul komma nul belang bij hebben dat het spoor goed functioneert. Zij hebben alleen belang als het mis gaat. Idem met bijvoorbeeld Tribase, het bedrijf dat voor ProRail de technische IT infrastructuur onderhoud en ontwerpt. Dat doet Prorail helemaal niet zelf, dat laat men doen. Inmiddels is het in dit land zo dat iedereen maar alles aan iedereen uitbesteed. Maar een echte mentaliteit om dingen draaiende te houden wordt zo steeds minder.
Je kunt als ProRail natuurlijk ook je IT-zaken uitbesteden en een bepaalde uptime eisen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:51:
Vandat op Utrecht Cartesius gespot:
2 GTW's (vermoedelijk Electrisch)
501, 502, 503, 504 zijn inmiddels in het land.
1 SLT van ik geloof 3 bakken.
SLT III (S55?) bestaan überhaupt niet. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Luke! op 10-05-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Die SLT was een viertje (2401). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

djiwie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:11:
[...]

Je kunt als ProRail natuurlijk ook je IT-zaken uitbesteden en een bepaalde uptime eisen... 8)7
en als die uptime niet gehaald wordt? Als je bedrijf waaraan je al je activiteiten die JIJ zou moeten doen uitbesteed hebt. Wat dan? Switchen is geen optie want jij weet helemaal niet meer waar voor en achteren is in je eigen systemen. Je zit aan elkaar vast. En beide bedrijven weten dat dondersgoed en proberen voor hunzelf een zo gunstig mogelijke situatie te creëren. En die situatie is niet zo gunstig voor de consument zoals je merkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ga je een wortel 'doen' die op tijd uit Heerlen is vertrokken, strandt die trein in Sittard :@. Daarom dus slechts een plaatje van 25,5 uur eerder en 25 kilometer zuidelijker bij Nuth.

Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007848.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Luke! op 11-05-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb een hele mooie, goedkope reis gevonden:
Ede-Wageningen -> Driebergen-Zeist
Vertrek zondag 11 mei 2008 rond 00:47
Vertrek 02:02 -> Aankomst 07:25

Tijd | Station / Halte | Spoor | Richting | Reisdetails
02:02 Ede-Wageningen 1a Amersfoort Stoptrein
02:35 Amersfoort 4b
04:35 Amersfoort 4a Hilversum Stoptrein
05:31 Amsterdam Centraal 11b
06:17 Amsterdam Centraal 8a Utrecht Centraal Intercity
06:51 Utrecht Centraal 7a
07:15 Utrecht Centraal 14b Rhenen Sprinter
07:25 Driebergen-Zeist
In het totaal bijna 6 uur treinen (met retour) en dat eersteklas voor maar € 5,60!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ja, het is de korste weg over het NS-net (en zo word het tarief ook gerekend) :P
Dit is neem ik aan met kortingskaart of niet? :P

(laat staan de wachttijden :P :X)

[ Voor 35% gewijzigd door SleutelMan op 11-05-2008 22:32 ]

Logius | Somda | Twitter

Pagina: 1 ... 6 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.