Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.029 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LauPro schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:51:
In het totaal bijna 6 uur treinen (met retour) en dat eersteklas voor maar € 5,60!
Je kunt ook nog tot Maarn blijven zitten, dat maakt de reis nog iets langer én goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:18

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:31:
ja, het is de korste weg over het NS-net (en zo word het tarief ook gerekend) :P
De eerste trein is er anders al eentje van Connexxion. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 11-05-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

zwahiel schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:12:
[...]

en als die uptime niet gehaald wordt?
Daar zijn boeteclausules voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LauPro schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:51:
Ik heb een hele mooie, goedkope reis gevonden:

[...]
In het totaal bijna 6 uur treinen (met retour) en dat eersteklas voor maar € 5,60!
Oeh... Ik wil het je wel zien uitleggen aan de conducteur als je met dit kaartje om 6:17 in de trein van Amsterdam naar Utrecht stapt. :*)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

SleutelMan schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:31:
ja, het is de korste weg over het NS-net (en zo word het tarief ook gerekend) :P
Dit is neem ik aan met kortingskaart of niet? :P
Met kortingskaart idd, de vraag is even of deze geldig is op dit traject.
(laat staan de wachttijden :P :X)
De 2 uur bikkelen op Amersfoort zullen het zwaarst zijn denk ik idd.
Maasluip schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:15:
[...]
Oeh... Ik wil het je wel zien uitleggen aan de conducteur als je met dit kaartje om 6:17 in de trein van Amsterdam naar Utrecht stapt. :*)
Hehe, het grappig is dat een retourtje Amsterdam<>Utrecht € 12,10 kost (zonder korting). Dus in theorie zou je kaartjes EdeWageningen<>DriebergenZeist kunnen kopen als je de eerste trein neemt? In hoeverre ben je verplicht om de eerstvolgende trein te nemen?

Ik ga soms wel eens naar Amsterdam met een retour, maar dan doe ik ook nog wat in Utrecht, dus eerst met de trein naar Utrecht, werkzaamheden en dan naar Amsterdam en 's avonds weer terug naar Ede.

Laatst had ik nog een flinke discussie met een informatieman: Ik had een kaartje gekocht vanaf Amsterdam Centraal naar Ede Wageningen via Tilburg (met enkele reis), overgestapt op Utrecht en Den Bosch. Vervolgens had ik op Tilburg een retour gekocht Utrecht Centraal <> Amsterdam Amstel (en ben via Utrecht gereisd). In Amsterdam ben ik toen later op de dag met de metro naar het centrum gegaan en aan het einde van de dag weer naar station, daar heb ik 2 (of 3?) strippen afgestempeld voor traject Amsterdam Centraal <> Amsterdam Amstel. Toen was mijn reis compleet en kon ik naar Ede (dus Amsterdam Amstel <> Utrecht op retourkaartje en Utrecht <> Ede vervolg van de enkele reis). Maar heb zeker 10 minuten bij die man gestaan voordat hij het snapte :p , mijn trein stond namelijk niet aangegeven op de borden dus was even in verwarring. Mijn enige vraag was of die trein reed of niets, en hij bleef maar reissuggesties uitprinten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

CyBeR schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:38:
[...]

Daar zijn boeteclausules voor.
Hoeveel boetes denk je dat er al uitgereikt zijn door de overheid, weinig. 't Zijn ambtelijke molens die moeten draaien en met een verhaal kom je d'r zo onderuit...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Spamt-er-nog-maar-eentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007851.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:23:
[...]

Hoeveel boetes denk je dat er al uitgereikt zijn door de overheid, weinig. 't Zijn ambtelijke molens die moeten draaien en met een verhaal kom je d'r zo onderuit...
Die boetes worden ook niet door de overheid uitgereikt maar als korting op de procescontracten ingehouden als blijkt dat sprake is van ontoereikend onderhoud. De aannemers worden deels ook gewoon afgerekend op beschikbaarheid.

Maar bij ProRail komen wel steeds meer managers en worden technische medewerkers steeds schaarser lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

juist, en wat gebeurd er dan, dan kom je in de visuele cirkel van het bezuinigen. Want boetes en geld inhouden zorgt bij grotere organisaties voor een toenemende vorm van arrogantie en in praktijk een toenemend midden kader.

Want alles moet toch gemanaged worden? Neergaande spiraal wordt 't ook wel genoemd, moeilijk om uit te komen overigens.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

zwahiel schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:56:
de visuele cirkel van het bezuinigen
offtopic:
Mooi beeldend uitgedrukt, maar zo'n cirkel is niet visueel ;)

Ik ontving van de week een VUK op een OV-chipkaart. Nu heb ik twee OV-chipkaarten (beide van de NS). Is dat gebruikelijk of een foutje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Oorzaak Tussen Rijswijk en Delft rijden geen treinen door een aanrijding.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Er schijnt een heftruck geramd te zijn door de intercity op de overweg bij DSM / Calvé (ik zat in de 7.46u intercity en daarvoor was het gebeurd dus ik denk de 7.16u intercity vanuit HS).

Edit 11.16u:
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.
Hopen dat het voor de spits weer wat rijdt, vrijdag in de late namiddag is het altijd erg druk op het traject Rotterdam <> Den Haag HS.

[ Voor 27% gewijzigd door Arnout op 16-05-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Arnout schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:28:
[...]

Er schijnt een heftruck geramd te zijn door de intercity op de overweg bij DSM (ik zat in de 7.46u intercity en daarvoor was het gebeurd dus ik denk de 7.16u intercity vanuit HS).
Klopt, Lok 1826 is ontspoord:
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/1569359+s(345!x243!)
Zie ook: Nu.nl

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Zag trouwens van de week een ICE wegrijden bij uitrecht. Trok de vonken uit de bovenleiding. Moio gezicht :P Overigens staat er al de hele tjd een aantal veoliastellen @ Utrecht cartesiusweg. Iemand enig idee wat die daar doen?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:26

djiwie

Wie?

Dat zijn GTW's voor Arriva, bestemd voor de lijn Dordrecht-Geldermalsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Binnen nu en nu anderhalve week landen de eerste drie VIRM4-stellen in het land. De beide jetzt im Ausland verkehrende SLeT-Fahrzeuge komen van de week ook weer terug; een week later vertrekt er een SGM2 II ter oppimping naar Randers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Sweet, van de zomer kan ik weer aan de slag bij VSTEP, die een procedure training maken voor NS machinisten. Voor een nieuw treinstel moet er weer een model gemaakt worden en in het programma worden ingevoerd. Ze wisten nog niet precies welk treinstel, dat heeft NS nog niet laten weten, maar ik ga er maar vanuit dat het de SLT wordt :9

Als het nog een beetje meezit mag ik er ook heen om foto's van elk detail van dat ding te maken. Wellicht dat er een paar dan hierheen komen, indien mogelijk ;)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
--WaaZaa-- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:54:
Sweet, van de zomer kan ik weer aan de slag bij VSTEP, die een procedure training maken voor NS machinisten. Voor een nieuw treinstel moet er weer een model gemaakt worden en in het programma worden ingevoerd. Ze wisten nog niet precies welk treinstel, dat heeft NS nog niet laten weten, maar ik ga er maar vanuit dat het de SLT wordt :9

Als het nog een beetje meezit mag ik er ook heen om foto's van elk detail van dat ding te maken. Wellicht dat er een paar dan hierheen komen, indien mogelijk ;)
Ik heb op Utrecht Cartesius al een nieuwe sprinter zien staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

Die SLT staat er al een week of wat hoor ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Vinnienerd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:50:
[...]

Ik heb op Utrecht Cartesius al een nieuwe sprinter zien staan :P
Ja die zag ik ook van de week. Die stond er dinsdag/woensdag al geloof ik.

Afbeeldingslocatie: http://83.83.232.3/trein.jpg
Phone pic.Vooraan zie je net de kop van die nieuwe sprinter, achteraan staan die veolia stellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Spacecowboy op 17-05-2008 20:08 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:13:
Binnen nu en nu anderhalve week landen de eerste drie VIRM4-stellen in het land. De beide jetzt im Ausland verkehrende SLeT-Fahrzeuge komen van de week ook weer terug; een week later vertrekt er een SGM2 II ter oppimping naar Randers.
Ik neem aan dat je ons op de hoogte houdt von der neue VIRM4 Stellen die jetst sich im der ausland verkehren (oid :?) und dan nach der niederlanden zu komme..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Spacecowboy schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:27:
[...]
[afbeelding]
Phone pic.Vooraan zie je net de kop van die nieuwe sprinter, achteraan staan die veolia stellen.
Arriva-stellen. Wer lesen kann ist klar im Vorteil:
djiwie schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:45:
Dat zijn GTW's voor Arriva, bestemd voor de lijn Dordrecht-Geldermalsen. :)
IJnte schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:52:
Ik neem aan dat je ons op de hoogte houdt von der neue VIRM4 Stellen die jetst sich im der ausland verkehren (oid :?) und dan nach der niederlanden zu komme..
Wat schuift dat? :P Die Triebwagen verkehren in Deutschen Ausland sowieso gar nicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Luccus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:24:
[...]
[...]

[...]
Wat schuift dat? :P Die Triebwagen verkehren in Deutschen Ausland sowieso gar nicht.
Ik moet echt duchtig een nieuwe bril dan.... :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:24:
[...]
[...]

[...]
Eeuwige roem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Spacecowboy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Ik moet echt duchtig een nieuwe bril dan.... :P
hier het verschil:

Veolia GTW
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2345/1569236700_db54821f2a.jpg?v=0

Arriva GTW
Afbeeldingslocatie: http://www.netherlandsrailways.co.uk/Images/gtw26_arriva_rr1.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nou, daar koop ik wat voor... :P

[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 18-05-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Die SLT op de Cartesiusweg had een vooruit achteruit crisis.
Toen ik mijn auto aan het wassen was, gaf hij een goede discoshow weg. De lichten in de voorste cabine sprongen om de paar seconden van rood naar wit. En nog af en toe op rangeerstand. Er zat verder niemand in de cab aan die kant, neem aan wel aan de andere kant. Zag er wel grappig uit.

Trouwens die VIRM's met brede trappen zullen er toch net zo uitzien als de huidige trappen in de VIRM waar die lift er niet in zit (zit ff uit mijn hoofd bij de motor / aan het begin). Gewoon brede trappen. Lijkt me dat ze dat niet helemaal opnieuw ontworpen hebben.

Vraag me wel af wanneer er stopcontacten komen in die VIRM's De eerste klasse zou daarmee toch volledig uitgerust worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

--WaaZaa-- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:54:

Oh ja. Dat heb ik wel eens gedaan ja, die training. Op een opendag in Maastricht.
Dan kan je eindelijk eens zien wat er achter alle klepjes en deurtjes in de trein zitten.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Trouwens, even wat anders,Ik zag dat ik nog twee Kruidvat-kaartjes heb, en heb plannen om komende zaterdag richting Rotterdam/Den Haag te gaan, en dan richting Dordrecht, vervolgens naar Roosendaal om daar eens op het station te kijken (en e.v.t te fotograferen) en verder richting Tilburg, Eindhoven, Weert om naar Roermond te Gaan.
Daar hoop ik in een Veolia GTW te kunnen rijden naar Nijmegen, om vervolgens weer naar Utrecht en Woerden te gaan.

Nu is mijn vraag of iemand nog leuke ideeën heeft wat ik o.a kan doen op die station of in de buurt, of wat o.a te bekijken valt of zelfs te fotograven (met optische zoom).

Valt er in Rsd veel leuks te fotograferen? Is de loods daar in de buurt (en wat staat er nu allemaal zoal daar buiten?).

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 22-05-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Zaterdag is Ut-Db gestremd, tenzij je van bussen houdt kun je terug naar huis wellicht beter via Ht reizen dan via Ah. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Nu: Ut gestremd :) Alweer... Vorige week half uurtje later begonnen maar ook al storing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gister Utrecht tijdje plat (11:30 een technische storing), vandaag weer (gedeeltelijk), gaat lekker bij ProRail.
Stroomstoring Utrecht
Tussen Utrecht Centraal en Woerden, tussen Utrecht Centraal en Amersfoort, tussen Utrecht Centraal en Hilversum en tussen Utrecht Centraal en Amsterdam moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Bilthoven en Utrecht Centraal, tussen Utrecht Centraal en Breukelen, tussen Utrecht Centraal en Woerden en tussen Hilversum en Utrecht Centraal geen treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Amsterdam en Eindhoven kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.
*Doorgaande reizigers tussen Amsterdam en Arnhem kunnen omreizen via Deventer.
http://www.nu.nl/news/157...oring_bij_Utrecht_CS.html

[ Voor 84% gewijzigd door jelmervos op 21-05-2008 10:58 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Gisteren was het een storing in het communicatiesysteem (GSM-R), vandaag een stroomstoring waardoor het complete noordelijke wisselemplacement niet bediend kon worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Geen idee of het daadwerkelijk gebeurd is, maar als het goed is is even na half vijf de eerste van voorlopig drie VIRM4 op Utrecht Cartesiusweg geland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:37:
Geen idee of het daadwerkelijk gebeurd is, maar als het goed is is even na half vijf de eerste van voorlopig drie VIRM4 op Utrecht Cartesiusweg geland.
Luccus, ik dacht dat we de deal hadden dat jij als eerste met de info zou komen 8)
Idd de 9548 is idd in het land! Zelfs gefilmd:
YouTube 9548
Ik neem aan dat we binnenkort wel wat binnenkant foto's kunnen verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Wat is er zo speciaal aan deze VIRM4s? Nieuwe paintjob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vinnienerd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:23:
[...]

Wat is er zo speciaal aan deze VIRM4s? Nieuwe paintjob?
Nope, interieur is vernieuwd. Lift eruit, dus bredere trappen en wat andere kleurstellingen qua stoelen. Ook is volgens mij nu eindelijk de Airco van de Mcn in het algehele koelsysteem opgenomen dus een koelkast voor de neus van Mcn is niet meer nodig :)
Trouwens, het is gewoon een heel nieuw stel :)
Vergeet ook nog de bio-reactor WC :)

[ Voor 8% gewijzigd door IJnte op 21-05-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:48:
[...]
Ook is volgens mij nu eindelijk de Airco van de Mcn in het algehele koelsysteem opgenomen dus een koelkast voor de neus van Mcn is niet meer nodig :)
Die is juist losgekoppeld van de airco van de reizigersafdeling, omdat het ding anders niet onafhankelijk te regelen was. Er zit overigens een geheel andere aircoinstallatie in.
IJnte schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:13:
[...]
Luccus, ik dacht dat we de deal hadden dat jij als eerste met de info zou komen 8)
Ik heb wel wat belangrijkers te doen dat OEK-rijdende VIRM's in de gaten te houden. :P De 9547 en 9549 komen volgende week (29 resp. 28 mei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Ariën Clay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:18:
Nu is mijn vraag of iemand nog leuke ideeen heeft wat ik o.a kan doen ip die station of in de buurt, of wat o.a te bekijken valt of zelfs te fotograven (met optische zoom).
Valt er in Rsd veel leuks te fotograveren? Is de loods daar in de buurt (en wat staat er nu allemaal zoal?)
(en heeft er nog iemand zin om mee te gaan :p)
Zo nu en dan staat er wel iets leuk of komt er iets aparts langs. Maar het merendeel is óf standaard, of onmogelijk fatsoenlijk te fotograferen. Het gehele emplacement is vanaf het station erg slecht te zien, omdat er meestal een IRM of Plan V voor staat. De oude loods, nu van Shunter, is vanaf het station nét te zien. Je kunt per voet een takkeeind omlopen om er een beetje in de buurt te komen, maar dan nog kun je weinig er van zien. Grootste probleem is gewoon dat je een flink stuk moet lopen om ook maar wat te kunnen zien, of je moet geluk hebben dat spoor 6-8 leeg zijn.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:22:
[...]
Die is juist losgekoppeld van de airco van de reizigersafdeling, omdat het ding anders niet onafhankelijk te regelen was. Er zit overigens een geheel andere aircoinstallatie in.
Is die ook beter? Want de huidige is prut.
Ik ging zaterdagmorgen naar Luik toe, het was niet te warm (jas was nodig), stap je in Roermond die VIRM in, is het gewoon koud. Later in het tweetje naar Luik was het lekker, maar die heeft ook geen orkaanairco die constant staat te blazen.

Mijn grootste probleem met de airco in de VIRM is dat het meestal te koud is en dat de ruimtetemperatuur blijkbaar geregeld wordt door de uitstroomtemperatuur en niet door de uitstroomsnelheid. Het is veel beter om de uitstroomtemperatuur en de uitstroomsnelheid wat lager te zetten. Dan waait er niet zo'n koude wind.
Overigens is het onder beter dan boven (minder lawaai van de blaasmonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Het is wel wat subjectief. Ik fiets 15 minuten naar het station en vind het wel fijn dat het aan de frisse kant is bovenin de VIRM's. Wel lijkt het alsof er maar 2 standen zijn: flink aan, of uit (qua lawaai).

Daarnaast valt het me op dat tijdens het rijden het ventilatiesysteem nog wel eens wisselt, eerst bovenin veel lawaai (die sleufen in het dak) en dan hoor je een soort klep omgaan en dan blaast het onder je stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ik zag ze vanmorgen staan glimmen. Jammer dat ze helemaal achteraan staan (vanaf het spoor naar den haag gezien)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Maasluip schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:59:
[...]
Is die ook beter? Want de huidige is prut.
Ik ging zaterdagmorgen naar Luik toe, het was niet te warm (jas was nodig), stap je in Roermond die VIRM in, is het gewoon koud. Later in het tweetje naar Luik was het lekker, maar die heeft ook geen orkaanairco die constant staat te blazen.

Mijn grootste probleem met de airco in de VIRM is dat het meestal te koud is en dat de ruimtetemperatuur blijkbaar geregeld wordt door de uitstroomtemperatuur en niet door de uitstroomsnelheid. Het is veel beter om de uitstroomtemperatuur en de uitstroomsnelheid wat lager te zetten. Dan waait er niet zo'n koude wind.
Overigens is het onder beter dan boven (minder lawaai van de blaasmonden).
Vriend, weet je wat pas erg is. Als je met 30 graden in een MAT64 stapt, of ddrm. Te koud... doe je maar extra trui aan. In de zomer dan weet ik het alweer hoor, lekker met 1000 man in zo'n krap treintje waar geen enkele zucht lucht lijkt binnen te kopen. Werkelijk niet te overleven met die hitte. Ik heb mensen gezien die helemaal onder het zweet zaten, plakt lekker aan die bankjes. En dan zit je lekker met 4 man tegen elkaar gedrukt.

Te koud... pffffff krijg wat.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, ik weet het niet hoor. Ik heb regelmatig in VIRM gezeten dat het buiten 30 graden is, je alleen een dun bloesje aan hebt en je het gewoon stervenskoud hebt en de wind je om je nek blaast.
Het is dat ik ook al in Portugal bij 35 graden in de trein heb gezeten, maar dat vind ik prettiger dan buiten 30 graden en binnen 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ga je op het balkon zitten, daar is het vaak warmer.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

--WaaZaa-- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:38:
[...]

Zo nu en dan staat er wel iets leuk of komt er iets aparts langs. Maar het merendeel is óf standaard, of onmogelijk fatsoenlijk te fotograferen. Het gehele emplacement is vanaf het station erg slecht te zien, omdat er meestal een IRM of Plan V voor staat. De oude loods, nu van Shunter, is vanaf het station nét te zien. Je kunt per voet een takkeeind omlopen om er een beetje in de buurt te komen, maar dan nog kun je weinig er van zien. Grootste probleem is gewoon dat je een flink stuk moet lopen om ook maar wat te kunnen zien, of je moet geluk hebben dat spoor 6-8 leeg zijn.
Hoelang lopen ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Je kunt toch zelf wel op een kaart kijken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben op zoek naar plattegronden (floorplans) van de CityNightLine, coupéversie. Heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden? Gaat om de nummers CNL 313, 312.

http://www.db-nachtzug.de...n/MDB37231-liegewagen.pdf dus

[ Voor 29% gewijzigd door LauPro op 24-05-2008 16:06 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29
NRC schreef
Deutsche Bahn wil vrachtspoor naar China

Frankfurt, 26 mei. De Duitse spoorwegen willen binnen drie maanden vrachttreinen laten rijden naar China. De verwachte reistijd is 15 dagen tussen Berlijn en Peking, zo meldde de krant Die Welt vandaag.
NRC artikel
Originele artikel in Die welt. (nogal Duits, uiteraard)
Eindelijk een reëel alternatief voor goederenvluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is niet alleen DB die dat wil, er word al langer over gepraat, en begin dit jaar hebben China, Mongolie, Rusland, Wit-Rusland, Polen en Duitsland al afgesproken dit te gaan regelen.

Voor zover ik het begrepen heb willen ze dit via de Transsiberische Spoorweg doen. Daarvoor willen ze óf de bestaande lijn upgraden naar modernere techniek, of een vijfde lijn naast de bestaande vier routes van de Transsiberische Spoorweg aanleggen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Op Somba begint men voorzichtig te steigeren, dus dan zal er wel iets oninteressants staan te gebeuren :P : VIRM4 op wo+do: Venlo 12.01/14.14, Utrecht Cartesiusweg 16.17.

Edit voor de hysterici: rit van vandaag opgeheven.

[ Voor 101% gewijzigd door Luke! op 28-05-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Iemand vanavond ook op ned, 3 de film gezien over de treinkaping bij Wijster?
Interessante film inderdaad, en zeer recent...

Wat me wel opviel was dat ze het treinstelnummer 766 ook gerenamed hebben naar 368.. (of iets dergelijks)

[ Voor 101% gewijzigd door AW_Bos op 29-05-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Sjah, dat het oorspronkelijk twee twee-baks stellen waren was niks meer aan te doen (er zijn alleen nog Mat'54 viertjes bewaard gebleven) maar dan wel dat nummer aanpassen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ariën Clay schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:17:
Iemand vanavond ook op ned, 3 de film gezien over de treinkaping bij Wijster?
Interessante film inderdaad, en zeer recent...

Wat me wel opviel was dat ze het treinstelnummer 766 ook gerenamed hebben naar 368.. (of iets dergelijks)
Wel grappig, dat crissis centrum in die film is het oude gemeentehuis van Schagen, hier vlak in de buurt ;) :P

heb maar een klein stukje gezien overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Carpento schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:31:
Sjah, dat het oorspronkelijk twee twee-baks stellen waren was niks meer aan te doen (er zijn alleen nog Mat'54 viertjes bewaard gebleven) maar dan wel dat nummer aanpassen 8)7
Iemand een lijstje van de nummering van de mat 54 treinstellen toevallig?
Ik kan ze niet vinden, en mijn boek waarin het staat heb ik niet in handbereik |:(...

Ah, al gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Carpento schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:31:
Nuh, het SM heeft nog een tweetje, waarin ook de interieuropnames zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waarom dan nog in twee verschillende treinstellen filmen?

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 29-05-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Ik haalde mijn 'wijsheid' van hier.

Kennelijk zijn die interieuropnames niet in een rijvaardige trein gemaakt (waarom zou dat ook moeten :p ) maar de opnames op locatie moesten dan maar met een viertje. Uiteindelijk krijg je dan wel afwijkende nummertjes, aantallen bakken, kleurstellingen, etc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Waarom hebben ze dan in twee treinen opgenomen? Misschien omdat ze de buiten opnames in een dag wouden maken, en bij de binnenopnames meer tijd nodig achtten dan de trein een paar dagen daar stil te laten staan op het spoor? Of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De interieuropnames konden niet in de 766 gemaakt worden omdat die een coach interieur heeft, en het Wijster stel had de vis-a-vis opstelling met bagagerekken boven de zittingen (kan daar even geen foto van vinden).
En de 766 is de enige rijvaardige Hondekop, dus die moest de baan op.

Overigens wordt op die Flicker pagina die Carpento aangeeft gezegd dat de 4-baks Hondekoppen nooit in geel met blauwe reclamebanen hebben gereden. Dat is onjuist, zie bijvoorbeeld deze foto van de 747 bij Nico Spilt, nota bene het stel wat bij De Punt werd gekaapt.
Dus helemaal historisch verkeerd is deze film niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 30-05-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Dit is wel weer heel grappig http://www.nuvideo.nl/home/video/show/14231
Zulke acties vind ik altijd wel goed te waarderen.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
not-known schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:02:
Dit is wel weer heel grappig http://www.nuvideo.nl/home/video/show/14231
Zulke acties vind ik altijd wel goed te waarderen.
Dat is al vrij oud nieuws :) Het is inderdaad een leuk initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Ah nou ja.. volg het nieuws ook niet zo grondig meer sinds ik werk :P

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ik blijf die hondekoppen verschrikkelijk mooie treinen vinden, om een of andere reden veel mooier dan de mat '64; waarom weet ik niet, ze hebben tocht grotendeels dezelfde bouw...

Kwam gister voorbij amsterdam vanuit utrecht, en zag daar ook nog wat mooie dingen staan. Lag half te slapen dus was natuurlijk weer veels te laat met m'n cam.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Toch moet ik zeggen dat dit best wel een maffe pagina is van NicoSpilt:

http://www.nicospilt.com/Constructies.htm.
Zeg nou zelf, een Plan V-vlaflip of een Talent-ICE... :P?
Al bekend :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Ik heb een aantal al weleens gezien, maar er staan er ook bij die ik nog nooit gezien had :p Wel leuke combinaties vaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Iemand die de derde VIRM4 op Utctw kan bevestigen? Stel is gisteren uit Aachen gekomen als het goed is. Morgen gaan er twee VIRM4'en (onder voorbehoud...) gesleept door ander VIRM vanuit Utrecht naar Onnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen.
Heeft iemand hier meer informatie over? Zou wel gaaf zijn als er ook hier in 't oosten eens wat ICE's langs komen razen, zodat ik er ook eens van kan profiteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enfer schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:41:
[...]

Heeft iemand hier meer informatie over? Zou wel gaaf zijn als er ook hier in 't oosten eens wat ICE's langs komen razen, zodat ik er ook eens van kan profiteren :Y)
Het is op zich zeker een interessante route, vooral als Prorail en de Polen ook eens vaart zouden maken met geschikt maken van hun spoor voor 200kmu/+. Dan zou je A'dam->Warszawa kunnen doen in minder tijd dan je nu kwijt bent met A'dam->Berlin.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En dan halen ze zeker de internationale trein weer uit de binnenlandse intercity dienstregeling? Want ik kan me niet voorstellen dat ze de ICE dan als intercity gaan laten rijden met al die stops :P

Zou het prima vinden trouwens... dat overstappen in Hengelo elke keer is de lol ook wel vanaf inmiddels ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Hoe fotografeer je één trein zeven keer?

a) Het drama-in-vijftien-bedrijven start met RN-sufferdjes die niet opletten en een beladen autotrein achterstevoren tegen de losweg plaatsen;
b) De vervoerder start met de op z'n lading wachtende klant vier dagen extra te laten wachten (en dat om even een trein te driehoeken...);
c) Railion DSM komt met de losse loc op het gemak met +45 eens aankakken in Born, genoeg om de "oeps-verslapen-tijd" te compenseren;
d) Men haalt de trein uit bij klant ""De Kwek""...
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007868.jpg
e) De trein stopt op emplacement Born en de machinist meldt zich gereed voor vertrek bij de treindienstleider
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007870.jpg
f) Met +60 gaat het dan in graflicht naar Sittard;
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007871.jpg
g) ... en in iets minder graflicht met +60 tussen Sittard en Heerlen
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007872.jpg
h) Paniek! Een extra goederentrein in Zuid-Limburg gaat áltijd fout, zo ook ditmaal. Met dank aan PrutsRail rijdt het transport inmiddels met ruim +90 op de teller tussen Heerlen en Maastricht;
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007874.jpg
i) Just-in-time-arrival in Maastricht Beatrixhaven voor de afvaltrein tijdens één van de laatste weken met Railion-tractie;
j) Tankstop (€ 1,609!!) en eet- en drinkpauze in Maastricht;
k) De verse rangeerder heeft haast: met +80 gaat het spul geduwd vanaf emplacement Born richting de klant
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007879.jpg
l) Hoera! De gedriehoekte trein staat na ruim vier dagen eindelijk goed bij de klant op het terrein...
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007882.jpg

Als je nieuwe Renault Dacia dus vier dagen te laat is, weet je hoe het komt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:21:
Hoe fotografeer je één trein zeven keer?

[knip]
Als je nieuwe Renault Dacia dus vier dagen te laat is, weet je hoe het komt. ;-)
Aardig merkwaardige reportage.. Wel weer mooie foto's :)

[ Voor 76% gewijzigd door IJnte op 02-06-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mooie repro Luccus.

Even tussendoor, wat doet Randstadrail in Venlo :?
Kan 't nummer net niet goed zien omdat ie achter wat goederen bakken staat. Maar wel het logo tussen 2 bakken door. Randstadrail :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:49:
Mooie repro Luccus.

Even tussendoor, wat doet Randstadrail in Venlo :?
Kan 't nummer net niet goed zien omdat ie achter wat goederen bakken staat. Maar wel het logo tussen 2 bakken door. Randstadrail :D
Die krengen komen daar de grens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

Ariën Clay schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:36:
Toch moet ik zeggen dat dit best wel een maffe pagina is van NicoSpilt:

http://www.nicospilt.com/Constructies.htm.
Zeg nou zelf, een Plan V-vlaflip of een Talent-ICE... :P?
Al bekend :P?
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/divers/actsboeing.JPG

Zeg nou zelf, dat is toch niet leuk meer..... :X

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 03-06-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:05:
[...]

[afbeelding]

Zeg nou zelf, dat is toch niet leuk meer..... :X
Ik kom niet meer bij! _/-\o_

edit; geen HK Hier. Het is inderdaad niet leuk meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:04:
[...]
Die krengen komen daar de grens over.
Eerdere kwamen toch per dieplader :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:03:
[...]

Eerdere kwamen toch per dieplader :?
Dit is een andere bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

dit zijn dan de feitelijke treinen :? Kon niet echt zien wat 't was, stonden teveel cargo's voor. Was randstadrail ook niet afgesloten van het hoofdnet? Of was dat tijdelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door zwahiel op 03-06-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zwahiel schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:53:
dit zijn dan de feitelijke treinen :? Kon niet echt zien wat 't was, stonden teveel cargo's voor. Was randstadrail ook niet afgesloten van het hoofdnet? Of was dat tijdelijk?
Randstadrail is volgens mij definitief van het hoofdnet afgekoppeld, hoewel er vast nog een spoortje naar het hoofdspoor zal liggen. (net zoals in Diemen naar de GVB werkplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:53:
dit zijn dan de feitelijke treinen :? Kon niet echt zien wat 't was, stonden teveel cargo's voor.
None of my business, maar: zijn het niet de stellen die de tijdelijk omgebouwde metro's gaan vervangen? En cargo rules, natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ghehe in Venlo en Blerick wel ja :P

Alleen veroorzaken die vaker vertraging, maar dat is meestal door een of andere beheer bedrijf wat te dom is om te poepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
:P

Derde VIRM4 (9549) is maandagavond pas in Vl geland en in de avond aansluitend naar On gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Is er al bekend waar en wanneer de nieuwe IRM's in dienst worden genomen? (dat was toch nog niet gebeurd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat ook erg ongewoon is is een DD-AR in Onnen? Die werden toch in Ldd onderhouden :P?
Iemand die er wat meer van weet? Speciale DD-AR ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

PolarBear schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:38:
Is er al bekend waar en wanneer de nieuwe IRM's in dienst worden genomen? (dat was toch nog niet gebeurd?)
als ik het goed heb is er met ingang van 25 augustus een nieuw wijzigingsblad waarin een aantal van die dingen worden ingezet...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een verzoekje voor Het grote kleine uitvindingen topic, hierin wordt gediscussieerd over treinen met roro-systeem voor kleine voertuigen en mogelijkheden om onderweg te koppelen en over te stappen... ik haalde daar een voorbeeld aan van Deense treinen die onderweg kunnen koppelen maar vond er geen technische info bij. Heeft iemand hier een linkje of plaatje bijdehand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Het RoRo systeem heeft al in een afgezwakte vorm bestaan in vorm van het dubbeldeksfietsenvoertuig wat vroeger in de 800 (of 900) serie meereed in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ah, bedankt. Een zoekactie leert me dat de aanduiding 'DDm1 Bvf' is (B = 2e klas, v = met verdieping, f = fietsen rijtuig), het zijn omgebouwde Bv en ABv treinstellen. Inderdaad is 't met deze treinstellen niet dat je er snel in en uit kunt rijden, dus 't heeft geen potentie om forensen uit de file te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik zie niet zo in waarom je niet vrij snel zou kunnen in en uitstappen.
Om de (model)trein Haarlem-Maastricht helemaal compleet te maken is er nu ook een model van het dubbeldeks fietsenrijtuig van de serie DDm1 de Bvf. Kenmerkend voor deze rijtuigen was dat voor elke zomerdienstregeling van een aantal van deze rijtuigen het benedendek werd omgebouwd voor fietsvervoer. Voor een vlotte doorloop in het rijtuig tijdens stationnementen werd voor het in- en uitladen van fietsen eenrichtingsverkeer ingesteld wat prominent was aangegeven op de ramen. In de treinsamenstelling bevind de Bvf zich direct achter het stuurstandrijtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Je moet afstappen, een draai maken, loopt daarbij de gewone reizigers in de weg, dan een trapje af, dat soort dingen. Met een meersporig voertuig (velomobiel, elektrische rolstoel) lukt het al helemaal niet.

Mijn idee was dat je met een shuttle-trein die even makkelijk op- en afrijdt als een veerpontje veel mensen uit de file kunt halen, doordat je een oplossing biedt die niet zo ingewikkeld is (je hoeft niet zoveel te plannen, niet je fiets ergens te hoeven stallen, niet met tassen te slepen, of met je vouwfiets weggepest te worden door de conducteur, dingen die voor een automobilist een reden zijn om geen openbaar vervoer te kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

benoni schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:15:
Je moet afstappen, een draai maken, loopt daarbij de gewone reizigers in de weg, dan een trapje af, dat soort dingen. Met een meersporig voertuig (velomobiel, elektrische rolstoel) lukt het al helemaal niet.
Eerst opstappen want het perron ligt lager als de vloer van een treinwagon, maar naar beneden ging met een glijbaan of goot.
En de mensen die uit dat rijtuig uitstappen zijn meestal toch alleen de fietsers. Het comfort van DDM is stukken minder dan van ICR.

Bvf staat trouwens voor Bak Voor Fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ah, dat onthoudt ook een stuk makkelijker :)

Afstappen van je fiets bedoelde ik* :P En daarna opstappen op de trein dus O-)

Maar goed, de stations zijn er niet meer zo op ingericht, je moet nu overal met de lift of de (rol)trap, vroeger kon je in Den Bosch bijvoorbeeld overal rijdend komen. Niet veilig als er voetgangers lopen, maar handig is het wel.

Over de Deense treinstellen die onderweg aan- en af kunnen koppelen: ik heb daar ooit een artikeltje van gelezen, als ik zo even m'n geheugen terugzoek zijn het versies van de IC3-serie.

offtopic:

* benoni vraagt zich af: waarom zie je bij een wegopbreking nou nooit bordjes met 'automobilisten uitstappen'... in België pakken ze dat veel resoluter aan: 'verboden op het werk te komen' 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door benoni op 05-06-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Een vriend van me stuurde me vandaag deze foto door. Komen die nieuwe IRM's op deze manier het land binnen?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/aa/image001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kijk eens rechtsonder? Is een foto uit 2005 ;)

Volgens mij waren dit die reservebakken VIRM, die nog niet afgebouwd waren en alleen in de grondverf stonden.

Kijk eens op http://www.railfan.nl/nsddirm.htm, 1-na-laatste foto:
Vier nieuwe IRM bakken voor NS te Amersfoort.
8 juli 2005 © www.railfan.nl

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 06-06-2008 20:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En die achterste bak is dus de reserve bak die al wel bijna gebruiksklaar is (die nu in Amf staat, met de rest)
Trouwens, morgen ga ik nu wel een dagje toutren met de trein. Mijn plannen is om eerst van Woerden naar Leiden te gaan, dan naar Den Haag, Rotterdam en Roosendaal (waar ik mss wel eens de stad in ga), dan richting Eindhoven en Roermond. Vervolgend de GTW naar Nm, en dan naar Den Bosch en dan weer naar Woerden via Utrecht. :)

Niet slecht he :)?

[ Voor 71% gewijzigd door AW_Bos op 06-06-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:25:

Volgens mij waren dit die reservebakken VIRM, die nog niet afgebouwd waren en alleen in de grondverf stonden.

[...]
hebben ze wel nodig
http://www.nu.nl/news/159...d_door_botsing_truck.html
http://www.nu.nl/news/160...ing_Schagen_voorbij.html#
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/1601940+s(350!x234!)
schade valt mij wel mee overigens

[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 06-06-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
GoldenSample schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:36:
[...]

schade valt mij wel mee overigens
Hij ligt wel van de rails aan de voorzijde, dus dat zal niet echt goed zijn voor zo'n trein.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Er zijn al stellen met veel ergere schade geweest en daarvoor zijn die reservebakken niet van stal gehaald, dus dat gaat hiervor zeker niet gebeuren.
Murcielago schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:02:
[...]

Hij ligt wel van de rails aan de voorzijde, dus dat zal niet echt goed zijn voor zo'n trein.
Een beetje ballast ploegen hoéft nou ook weer niet zo schokkend qua schade te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Luke! op 06-06-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
wildhagen schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:25:

[...]
Zucht... das de tweede keer dat ie me "oplicht" Tijd geleden wist hij ook al te melden dat hij in een "Nieuwe IRM" stond, met brede trappen enzo... Echter toen waren die dingen nog niets eens hier in Nederland, laat staan dat ze al in dienst reden.

Ik ga in het vervolg eens wat beter opletten met treininfo van hem. Mijn excuses. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:03:

[...]
Een beetje ballast ploegen hoéft nou ook weer niet zo schokkend qua schade te zijn.
Ja precies, die treinen zijn niet van porselein ;) Bovendien heeft die trein gigantisch hard geremd volgens ooggetuigen/inzittenden, waardoor de snelheid van het ontsporen vermoedelijk niet heel erg hoog was.
Pagina: 1 ... 7 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.