Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Als dat ding dus vertraging heeft, kunnen we toch nog dat ding met daglicht op de foto krijgen
Alleen jammer dat ik niet echt in de buurt woon van het spoor.
Laat maar komen. Ik hoop dat het logo van Ansaldobreda er nog wel af zal gaan als hij daadwerkelijk in dienst gaat.
Trouwens, zijn in alle ICMm's de stiltecoupe-raam-stickers IN het glas verwerkt, net zoals de VIRM-4?
In de 4059 merkte ik dat wel vandaag (niet dat ik ze eraf wou trekken hoor

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 27-04-2009 21:27 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Rond 17.30 is de V250 dus bij Dresden gespot...Hallo leute heute gegen 17.30 fuhr durch Dresden Hbf eine schwarze 185 (mit der seitlichen Aufschrift HSV:FCB 7:1), das ist an sich nicht spannend jedoch hatte sie eine kuriose Überführung am Haken. und zwar einen komischen triebzug in weiss+ros+rot. der hatte als Aufschrift "Ansaldo Breda". kann damit jemand was anfangen was ist das für ein Zug. Den habe ich noch nie gesehen. Ach ja er kam aus Bad Schandau. Bilder folgen nächste Woche, wenn ich wieder daheim bin.
Gruss Stefan
We are shaping the future
Heerlijk deze gekte vanwege een treinstel.Alex) schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:35:
Drehscheibe meldt:
[...]
Rond 17.30 is de V250 dus bij Dresden gespot...
* Hooglander1 kalmeert luccus alvast.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Life is not about specs, it is about joy!
Die zit jou nu uit te lachen hoorHooglander1 schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:36:
[...]
Heerlijk deze gekte vanwege een treinstel.
* Hooglander1 kalmeert luccus alvast.
http://www.youtube.com/watch?v=9C22ZtQmYto, maar dat terzijde.
Wat betreft late levering. Als deze trein nu zonder interieur geleverd word en het eerst alleen testen zal zijn. Dan zal het toch nog maanden duren voordat er ook maar 1 trein rit klaar is.
Ik moet het eerst maar rustig zien... benieuwd wanneer hij zijn eerste rit op de HSL zal maken.
Doe maar een onsje meer...
Zou dit echt zijn? Zo ja, waar staat die interface
Wat denk je zelfBoudewijn schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:03:
http://www.youtube.com/wa...wPEQLGh9M&feature=related
Zou dit echt zijn? Zo ja, waar staat die interface.
Dat filmpje is zo nep als een weet ik veel wat...Boudewijn schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:03:
http://www.youtube.com/wa...wPEQLGh9M&feature=related
Zou dit echt zijn? Zo ja, waar staat die interface.
De omroepstem in dat filmpje klinkt niet als Tuffy Vos, en Allicante staat niet eens tussen de ronddraaiende flappen
Haast alle filmpjes van Max zijn gewoon nep
Die hack van dat grote beeldscherm in de stationshal van Utrecht is helemaal een giller
Net als dat je hele tekeningen en foto's in pixels zomaar op een DRIP boven de weg kan aanpassen.
Alsnog zijn het wel gave gemonteerde filmpjes, maar dat geouwehoer van Max is gewoon te onrealistisch...
[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 27-04-2009 22:20 ]
www.itstuderen.com aan het eind ookAW_Bos schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:16:
[...]
Dat filmpje is zo nep als een weet ik veel wat...
De omroepstem in dat filmpje klinkt niet als Tuffy Vos, en Allicante staat niet eens tussen de ronddraaiende flappen. En het netwerk die gebruikt wordt is een extern netwerk die niet zomaar via het internet bereikbaar is.
Haast alles van max is gewoon nep.
Hoezo viral?

Dacht zelf dat het gewoon goed gemonteerd was, alhoewel Alicante wel enorme bs. is.
-reminder- ff F-5-en volgende keer
[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 27-04-2009 22:35 ]
Toch best wel apart, dat het voornamelijk alleen op Almere-Buiten gebeurt. Heeft het toch te maken met de hellingshoek waarbij de deuren niet altijd goed willen sluiten? Of wordt het sluitings-systeem ergens door gestoord?Al een paar maanden zijn er problemen met de deuren van bepaalde typen treinen tussen Lelystad en Schiphol. De deuren gaan wel open, maar ze gaan niet allemaal dicht.
Reizigers nemen inmiddels zelf maar de taak op zich om de deuren met de hand dicht te duwen, om zo vertraging te beperken. De NS heeft laten weten dat het een bekend probleem is dat zich voordoet bij gereviseerde intercity-treinstellen.
Waarschijnlijk zit er een storing in het elektronisch sluitingssysteem, maar de exacte oorzaak heeft de NS nog niet gevonden.
Bron: Omroep Flevoland
Je wil niet weten hoe makkeijk sommige dingen te kraken zijnGoldenSample schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:35:
Nee nep, mag hopen dat je dat zelf ook wel op je klompen aanvoelt
-reminder- ff F-5-en volgende keer
Maar dit zag er echt te fancy uit idd.
voor de liefhebbers:

Denk het ook, ik dacht heel even dat hij op eigen kracht aan het rijden was, maar de koppelwagons staan er nog voor...AW_Bos schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:31:
Lokwisseling?
[ Voor 27% gewijzigd door Luke! op 27-04-2009 23:41 ]
Ik denk dat hij dat niet zomaar kan doen, zonder toelating in DuitslandHooglander1 schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:33:
[...]
Denk het ook, ik dacht heel even dat hij op eigen kracht aan het rijden was, maar de koppelwagons staan er nog voor...
Het was ook een redelijke WTF in mijn hoofd... Vandaar dat ik het ook ff checkte.AW_Bos schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:59:
[...]
Ik denk dat hij dat niet zomaar kan doen, zonder toelating in Duitsland
Plus dat hij volgens ontwerp helemaal niet geschikt is voor 15kV 16 2/3Hz.AW_Bos schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:59:
[...]
Ik denk dat hij dat niet zomaar kan doen, zonder toelating in Duitsland
Signatures zijn voor boomers.
"Mekker, blaat"
de lelijkheid neemt exponentieel af met de afstand
Wel volgens Wikipedia:Maasluip schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 07:40:
[...]
Plus dat hij volgens ontwerp helemaal niet geschikt is voor 15kV 16 2/3Hz.
Stroomsystemen 25kV/50Hz, 15kV/16,7Hz, 3kV en 1,5kV
Beveiligingssysteem LZB, TVM, ERTMS/ETCS en BAcc/SCM
Al meldt de brochure er weer niets over...
Is hij al in 't land?
Lol, hij doet zijn naam echt eer aanIJnte schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:15:
Lol d'r is dus echt al iemand geweest die bij Hilversum heeft staan posten, tussen 04:45-07:15Zie Somda (2e berichtje)
Dus de V250 is toch erger vertraagd dan we dachten? Hij is nog niet in NL waarschijnlijk?
* AW_Bos wacht op verdere verslaggeving van Luccus
[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 28-04-2009 08:33 ]
Gek he? Omdat hij dat niet heeft.Alex) schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:14:
[...]
Wel volgens Wikipedia:
Stroomsystemen 25kV/50Hz, 15kV/16,7Hz, 3kV en 1,5kV
Beveiligingssysteem LZB, TVM, ERTMS/ETCS en BAcc/SCM
Al meldt de brochure er weer niets over...
Wordt zo aangepast
[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 28-04-2009 08:40 ]
Emmerich - NL grens is niet zo lang rijden namelijk.
Laat de foto's maar komen.
[ Voor 49% gewijzigd door AW_Bos op 28-04-2009 09:08 ]
Vergeet dan niet de tekst in het artikel zelfMaasluip schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:38:
[...]
Gek he? Omdat hij dat niet heeft.
Wordt zo aangepastOok maar even de beveiligingssystemen aangepast. Geloof er niks van dat hij LZB en TVM krijgt. Heeft hij nergens nodig tussen Amsterdam en Brussel.
Overigens neem ik aan dat de landspecifieke beveiligingen via STM's in ETCS worden gehangen? Dan lijkt het me een kwestie van een softwareupdate om daarna alsnog TVM-430 te kunnen toevoegen.
Ansaldo STS weet geloof ik wel e.e.a. van ERTMS, anders had Siemens de order om ERTMS in alle ICE's in te bouwen niet aan Ansaldo STS uitbesteed
Hehe
Niet alleen Siemens. 3 maal raden wie ERTMS inbouwt in de Thalys.... Juist jaAlex) schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:10:
[...]
Vergeet dan niet de tekst in het artikel zelf
Overigens neem ik aan dat de landspecifieke beveiligingen via STM's in ETCS worden gehangen? Dan lijkt het me een kwestie van een softwareupdate om daarna alsnog TVM-430 te kunnen toevoegen.
Ansaldo STS weet geloof ik wel e.e.a. van ERTMS, anders had Siemens de order om ERTMS in alle ICE's in te bouwen niet aan Ansaldo STS uitbesteed
[ Voor 78% gewijzigd door SleutelMan op 28-04-2009 09:16 ]
Maar Ansaldo STS is ook leverancier van TVM, dus dat zouden ze zonder problemen kunnen inbouwen. Maar inbouwen is wat meer dan een softwareupdate. Je zult toch ook wel de opneemspoelen moeten monteren. En dat kan ook betekenen dat je nieuwe testen moet doen om te kijken of dat niet met iets anders (in de trein of in de baan) interfereert.
Ja, nu ergens tussen Arnhem en Amsterdam; ik gok bijna in Utrecht.
[b]Edit:[b] kwartje gevallen en reactie is inmiddels aangepast; hulde & waarvoor dank.aarclay schreef op somba:
...
[ Voor 120% gewijzigd door Luke! op 28-04-2009 09:56 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
"Grappig". Dat is toch wel de eerste keer denk ik..timovd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:30:
Net 5 minuten geleden reed 'ie langs Veenendaal-De Klomp. Wat een grappige neus.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik vond het er zo gek uitzien dat een snel uitziende trein getrokken werd door een loc met achter de trein nog een lege wagon voor auto's.
Edit: Een remwagen. Ook goed.Ik keek naar buiten vanaf kantoor en zag een eend over het spoor rijden. En toevallig was dit topic actief toen ik op zoek ging naar een ander topic.
[ Voor 26% gewijzigd door timovd op 28-04-2009 10:04 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ow en voor Luccus: Was jij niet van het militaire transport
[ Voor 60% gewijzigd door IJnte op 28-04-2009 09:53 ]
V250 net door Ut, gaat via Abcoude naar boven. Kan die gast bij Hilversum nog wel ff blijven staan.
[ Voor 21% gewijzigd door Luke! op 28-04-2009 10:00 ]

Nou, die jongen staat sowieso weleens lang te spotten, V250 of nietIJnte schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:03:
Dat is em ja. Lol, die Treinfan heeft er 3 uur voor niets gestaan
Je lacht je een slag in de rondte waarschijnlijkLuccus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:10:
Hm, maar goed dat ik pas vanavond i.p.v. gisteravond popcorn ga halen: meer voorpret.

Bron: Flicker
En nog 1tje bij breukelen: Klikerdeklik
[ Voor 99% gewijzigd door IJnte op 28-04-2009 11:00 ]
Ach ik had afgelopen zondag een meeting met een aantal (waaronder Treinfan) en je hebt fantatiekelingen en iets minder fanatiekelingen, laat ik het zo zeggenCarpento schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:16:
[...]
Nou, die jongen staat sowieso weleens lang te spotten, V250 of nietMaar zover ik weet niet op zulke onmogelijke tijdstippen

Tof dat het TEE-transport er ook op staat van een tijdje terugIJnte schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:59:
Dat had ik al door ja
Filmpje van NicoSpilt:
http://www.youtube.com/wa...mt=18&hl=nl&v=4lYOrXyoG2U
Waarom zijn er hiervoor nou 2+4 rijtuigen voor nodig als remrijtuig?
De V250 heeft maar eentje voor en eentje achter. Kan iemand dit uitleggen?
Bij het DE-III-transport van afgelopen zondag waren er ook wagons nodig om de DE-III af te remmen. De remleidingen waren toen door de trein heen gelegd.
Een foto van de website van Nico Spilt waar je deze remleiding uit het raam ziet hangen:
Spoorwegmuseum, 26 april 2009. Treinstel 27 is zojuist losgekoppeld. De reminrichting van het treinstel werkt niet meer, vandaar dat er tijdens het transport extra remwagens zijn gebruikt. Die zaten zowel voor als achter het treinstel. De remleidingen van deze wagens waren met elkaar verbonden door middel van een lange slang die door het treinstel liep.
Foto Marcel van Westendorp.
Maar dat zijn geen remrijtuigenAW_Bos schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:20:
De V250 heeft maar eentje voor en eentje achter. Kan iemand dit uitleggen?
Maar hij is er eindelijk
Wel humor dat ze hem zogenaamd 's nachts in het donker over wilde brengen
Waarom willen ze het dan zo geheimzinnig doen? Het is toch gewoon een trein, en spotters die er foto's van maken kunnen toch weinig kwaad?Hooglander1 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:34:
Wel humor dat ze hem zogenaamd 's nachts in het donker over wilde brengenUiteindelijk in de volle ochtendspits door Nederland gegaan
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Pas op hoor. Ik was in Venlo toen de Thalys (of was het de ICE?) voor het eerst in Nederland was. Thalys stond op spoor 5 of 6, en het perron van spoor 4 was afgezet met linten. Dus ik maak een grapje tegen de NSer die er in veiligheidsvest langs loopt: "waarom is spoor 4 afgezet? Zijn ze bang dat we er op spugen of zo?"jelmervos schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:59:
[...]
Waarom willen ze het dan zo geheimzinnig doen? Het is toch gewoon een trein, en spotters die er foto's van maken kunnen toch weinig kwaad?
Nou, ik kreeg me toch een vuile blik toegeworpen.
* IJnte vraagt aan Luccus of zijn Popcorn smaakt
[ Voor 66% gewijzigd door IJnte op 28-04-2009 14:04 ]
Zogenaamd?Hooglander1 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:34:
Wel humor dat ze hem zogenaamd 's nachts in het donker over wilde brengenUiteindelijk in de volle ochtendspits door Nederland gegaan
Dat tussending is een koppelrijtuig. Maar dat achterste dan?
Ik denk dat de nachtelijke overbrenging niks te maken heeft met geheimzinnigheid. Het zou gewoon precies inde planning passen, de overname met de loc van Rurtahlbahn, beschikbaarheid van het spoor...Hooglander1 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:34:
Wat gaat dat lekker dringen worden bij die smalle deurtjes
Maar hij is er eindelijk
[ Voor 56% gewijzigd door AW_Bos op 28-04-2009 14:52 ]
[ Voor 97% gewijzigd door AW_Bos op 28-04-2009 14:53 ]
Misschien hebben ze ergens weer de andere kant op moeten rijden? Net zoals je met sommige reizigersdiensten hebt. (Enschede - Den haag volgens mij)AW_Bos schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:50:
[...]
Dat tussending is een koppelrijtuig. Maar dat achterste dan?
Ze wilden anders niet dat er personeel foto's van maakten oid, als de trein zo langs een perron staat kan iedereen foto's naar binnen maken. (Al zien de ruiten er redelijk geblindeerd uit)[...]
Ik denk dat de nachtelijke overbrenging niks te maken heeft met geheimzinnigheid. Het zou gewoon precies inde planning passen, de overname met de loc van Rurtahlbahn, beschikbaarheid van het spoor...
[ Voor 39% gewijzigd door Hooglander1 op 28-04-2009 14:54 ]
In de 4059 merkte ik dat namelijk gisteren (niet dat ik ze eraf wou trekken hoor

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 28-04-2009 16:46 ]
Grotendeels gecopypastedIJnte schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:55:
Pff, ik krijg een deja vu moment.. Volgens mij is dat gewoon een copy paste van Somda
Maar goed, nadat er 2 pagina's lang over de V250-soap werd gepraat wou ik mijn vraag weer even hogerop gooien
Ik keek vanochtend ook even terug of ik dat gister of eergister niet ook al in dit topic had gezien...IJnte schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:55:
Pff, ik krijg een deja vu moment.. Volgens mij is dat gewoon een copy paste van Somda
*burps*
V250 voor het eerst op nederlandse bodem:
[ Voor 61% gewijzigd door IJnte op 29-04-2009 08:38 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Luke! op 29-04-2009 10:52 ]
Eerste HSL Nederland in gesleept
AMSTERDAM - Na jarenlang wachten is gisteren de eerste hogesnelheidstrein in Nederland gearriveerd. Op sleeptouw genomen door een hulplocomotief kwam de eerste trein van de Italiaanse bouwer AnsaldoBreda via het spoor bij Arnhem binnen om vervolgens naar een loods in Amsterdam te worden gesleept.
Daar ondergaat het toestel de komende weken een aantal proeven waarna vermoedelijk ergens in juni de eerste testritten op het HSL-spoor tussen Amsterdam en Brussel beginnen.
Dat de trein niet op eigen kracht naar Nederland is gekomen, heeft volgens woordvoerster Rose Teunissen van NS Hispeed niets met technische problemen te maken. „De trein is formeel nog niet toegelaten op het Europese spoorwegnet en is daarom gesleept door een andere locomotief.”
NS Hispeed, de alliantie van NS en KLM die het HSL-spoor tussen Amsterdam en Brussel gaat exploiteren, heeft zestien HSL-treinen bij de Italianen besteld. Het gaat om de zogeheten V250-toestellen die maximaal 250 kilometer per uur rijden.
Maar of die ook allemaal geleverd worden, is nog maar de vraag. De spoorwegmaatschappij van Denemarken, de DSB, heeft ook treinen bij AnsaldoBreda besteld. In het contract staat dat die uiterlijk eind mei geleverd moeten zijn, maar het is onzeker of de treinenbouwer die datum wel haalt.
In dat geval, liet de Deense spoorwegtopman Sören Erikson al eerder weten, zal DSB de honderden miljoenen euro’s die voor de treinen zijn betaald, terugvorderen. Dat zou een enorme financiële aderlating voor AnsaldoBreda betekenen en misschien wel de ondergang van het bedrijf inluiden.
Toch blijven ze bij NS Hispeed optimisch over de levering van de zestien V250-toestellen aan Nederland. Teunissen: „Wij zijn vorige maand bij AnsaldoBreda geweest en hebben daar gezien hoe er aan negen treinen wordt gewerkt. We gaan er vanuit dat ze ook allemaal afgeleverd gaan worden.”
Het HSL-spoor tussen Amsterdam en de Belgische grens, dat een kleine zes miljard euro heeft gekost, ligt er al jaren werkeloos bij. De eerste HSL-treinen hadden in 2005 al over het spoor moeten rijden, maar door technische problemen werd die datum telkens naar voren geschoven. Het is onduidelijk wanneer de treinen nu gaan rijden. Het idee is tijdelijk andere HSL-treinen te huren totdat de V250’s rijklaar zijn.
prutsert
[ Voor 98% gewijzigd door SleutelMan op 29-04-2009 17:09 ]
OMG, wat een trieste reacties op dat bericht zeg (sommigen althans, die Peter heeft het iig als bijna de enige zo'n beetje begrepen)... tsjonge, je zou haast denken dat de plaatselijke kleuterschool uit was, en ze daar allemaal aan het posten waren.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is niet echt verwonderlijk na een reeks van major fuck-ups:wildhagen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:41:
[...]
OMG, wat een trieste reacties op dat bericht zeg (sommigen althans, die Peter heeft het iig als bijna de enige zo'n beetje begrepen)... tsjonge, je zou haast denken dat de plaatselijke kleuterschool uit was, en ze daar allemaal aan het posten waren.
• Project loopt uit.
• Imagoschade door design etc.
• Trein mag nog niet zelfstandig rijden ivm vergunning? WTF?? Als ik een auto bij de dealer haal moet die gewoon APK en alles hebben klaar.
• Noodzaak voor deze HSL is nog steeds niet helemaal duidelijk...
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
[...]
• Project loopt uit.
Tsja, gelukkig gebeurd dat met andere projecten nooit natuurlijk... laten we het dan nu maar cancellen, dan weet je iig zeker dat je het geld hebt weggegooid.
Overigens ligt dat uitlopen bij lange na niet alleen aan AnsaldoBreda, maar zeker ook voor een groot deel aan de politiek, die continue andere (vaak tegenstrijdige) eisen stellen. Of die eisen nou realistisch zijn is niet interessant, want waarom zou je je laten hinderen door enige kennis van zaken? Is alleen maar lastig...
Of een Bombardier die het maar niet voor elkaar kunnen (of willen?) krijgen om dat ERTMS eindelijk eens werkend te krijgen. Juist hierdoor is veel vertraging ontstaan.
[q]
Sorry, maar dat is toch echt een kwestie van smaak. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar zo lelijk als iedere naprater het doet voorkomen is het toch echt niet.
Maar om een typegoedkeuring te krijgen moet een auto toch echt grondig getest worden. Bij een trein is dat niet anders. En je kan pas serieus testen als je hem hebt natuurlijk...• Trein mag nog niet zelfstandig rijden ivm vergunning? WTF?? Als ik een auto bij de dealer haal moet die gewoon APK en alles hebben klaar.
Dacht je dat een auto die in, pak hem beet, China is getest hier ook binnen een maandje de weg opmag. Nee, die moet eerst aan allerlei tests worden onderworpen voor het een typegoedkeuring krijgt. Waarom zou dat bij een trein anders zijn?
En stel dat ze hem versneld toelaten, en er zou onverhoopt iets misgaan, dan zijn het dezelfse cry-babies en huilebalkjes die vooraan staan om vanuit hun populutische onderbuikjes te huilen "hoe kan dat nou???" (en ondertussen 5 liter boter op hun hoofd smeren).
Is heel erg duidelijk: het verkort de reisafstand aanzienlijk, vaak met meer dan de helft, op de binnenlandse trajecten.• Noodzaak voor deze HSL is nog steeds niet helemaal duidelijk...
Zoals die peter al aangeeft:
Zijn toch echt aardige verschillen, en tijd==geld.- Amsterdam naar Rotterdam doet de HSL in 30 minuten, de normale trein 1 uur en 10 minuten
- Amsterdam naar Breda doet de HSL (Shuttle) in 50 minuten, met de normale trein is dat 1 uur en 40 minuten
- Amsterdam naar Brussel-Zuid doet de HSL in 1 uur 37, dat is nu 1 uur 50
- Amsterdam naar Parijs doet de HSL in 2 uur en 57 minuten, de normale trein doet er 4 uur en 10 minuten over
Echt, mensen moet eens leren buiten hun eigen door oogkleppen beperkte denkwereldje te stappen, en eens in een wat groter geheel te denken dan hun populistische neusje lang is.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, maar de noodzaak van de betuweroute bleef ook onduidelijk totdat er opeens een goed aantal treinen overheen ging rijden. De noodzaak zien we straks dus pas wanneer er volgens dienstregeling gereden wordt en het aantal reizigers gemeten wordt.LauPro schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:19:
[...]
Dat is niet echt verwonderlijk na een reeks van major fuck-ups:
• Project loopt uit.
• Trein mag nog niet zelfstandig rijden ivm vergunning? WTF?? Als ik een auto bij de dealer haal moet die gewoon APK en alles hebben klaar.
• Noodzaak voor deze HSL is nog steeds niet helemaal duidelijk...
Overigens groeit het aantal Thalysreizigers nu al jaarlijks met 5%, dus dat zal alleen maar verbeteren zodra de verbinding een stuk rapper wordt.
Naja, de afgelopen tijd regende het anders problemen bij die firma, en nog steeds.wildhagen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:32:
Overigens ligt dat uitlopen bij lange na niet alleen aan AnsaldoBreda
Dat was al langer bekend natuurlijk en ook deels in te calculeren. Heb je een aantal voorbeelden van het ingrijpen van de politiek die de bouw van de treinen hebben vertraagd? Bedoel 250km/u kunnen is toch gewoon een specs die al jarenlang vast lag?maar zeker ook voor een groot deel aan de politiek, die continue andere (vaak tegenstrijdige) eisen stellen. Of die eisen nou realistisch zijn is niet interessant, want waarom zou je je laten hinderen door enige kennis van zaken? Is alleen maar lastig...
Tja ik vind het ook een beetje kansloos dat zij niet wat meer initiatief hebben getoond. Maak eens een prototype VIRM-5 die 250km/u kan, huphup aan de slag.Of een Bombardier die het maar niet voor elkaar kunnen (of willen?) krijgen om dat ERTMS eindelijk eens werkend te krijgen. Juist hierdoor is veel vertraging ontstaan.
Tja het zal allemaal wel maar het is wel de teneur in de media, en die imagoschade kan je niet wegpraten met 'kwestie van smaak'.Sorry, maar dat is toch echt een kwestie van smaak. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar zo lelijk als iedere naprater het doet voorkomen is het toch echt niet.
Natuurlijk worden auto's grondig getest net zoals bij treinen en vliegtuigen. Toch vind ik het raar dat de fabrikant dit niet zelf doet. Italië valt gewoon binnen de EU en zou derhalve dat ook gewoon moeten kunnen doen. Ik vrees dat de voet van NS Highspeed zo diep bij de projectmanager in zijn reet zat hij hem wel binnen moest laten komen, gesleept of desnoods op vrachtwagens.Maar om een typegoedkeuring te krijgen moet een auto toch echt grondig getest worden. Bij een trein is dat niet anders. En je kan pas serieus testen als je hem hebt natuurlijk...
En stel dat ze hem versneld toelaten, en er zou onverhoopt iets misgaan, dan zijn het dezelfse cry-babies en huilebalkjes die vooraan staan om vanuit hun populutische onderbuikjes te huilen "hoe kan dat nou???" (en ondertussen 5 liter boter op hun hoofd smeren).
Nogmaals, lees mijn zin goed. Ik zeg 'deze HSL'. Er zijn bij de gehele aanleg gewoon een aantal fuck-ups gemaakt ook mbt het traject. Ik snap best dat elke vorm van HSL tov reguliere treinen een snelheidsverbetering, met het verschil dat de HSL niet overal zal stoppen.Is heel erg duidelijk: het verkort de reisafstand aanzienlijk, vaak met meer dan de helft, op de binnenlandse trajecten.
Oh ik ontken niet het nut van de HSL, die is er zeker. Op korte afstanden kan je beter per trein dan per vliegtuig, dat scheelt gezeik met inchecken etc.PeaceNlove schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:34:
Ja, maar de noodzaak van de betuweroute bleef ook onduidelijk totdat er opeens een goed aantal treinen overheen ging rijden. De noodzaak zien we straks dus pas wanneer er volgens dienstregeling gereden wordt en het aantal reizigers gemeten wordt.
Overigens groeit het aantal Thalysreizigers nu al jaarlijks met 5%, dus dat zal alleen maar verbeteren zodra de verbinding een stuk rapper wordt.
Maar ik vind het zelf wel getuigen van het hebben van oogkleppen als je niet snapt dat dergelijke projcten die lachwekkende resultaten produceren voor ophef zorgen bij de belastingbetaler. Dit getuigd nogal van ivoren torentjes gedrag. Het enige voordeel is dat een paar cabaretiers in een enkele minuten tijd de vele extra miljoenen die dit project toch nog een waardering weten te geven.
Wat betreft het zelfstandig rijden: wildhagen legt het al goed uit. Dat was met SLT, E-GTW en andere niet anders
Tsja, en wederom geld: dit is uiteraard het enige bedrijf ter wereld dat problemen heeft in deze tijd he...LauPro schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:51:
[...]
Naja, de afgelopen tijd regende het anders problemen bij die firma, en nog steeds.
Wat dacht je van het beveiligingssyteem zelf bijvoorbeeld? Al in 2005 pleitten o.a. de NS voor een ander systeem van beveiligen, maarnee, de politiek moest en zou ERTMS erdoor drukken...[...]
Dat was al langer bekend natuurlijk en ook deels in te calculeren. Heb je een aantal voorbeelden van het ingrijpen van de politiek die de bouw van de treinen hebben vertraagd? Bedoel 250km/u kunnen is toch gewoon een specs die al jarenlang vast lag?
En laat datzelfde ERTMS nu juist zo'n beetje de grootste reden van de vertragingen zijn...
En dan het tracé, daar heeft de politiek zich op super-micro-niveau mee bemoeid... mooi voorbeeld daarvan: hier in West-Brabant heeft de politiek twee jaar lang (!) tientallen discussies gehouden of de spoorlijn nu links of rechts van de nieuwe A16 moest komen. Echt, waar gaat het nog over. Als je bedenkt hoeveel dat alleen al niet gekost heeft...
Of het gedoe rondom het Groene Hart en de HSL-spoortunnel daar...
En zo kunnen we nog even doorgaan...
Tsja, VIRM lijkt me aerodynamisch nou niet echt ideaal voor hoge snelheden, om over de eventuele geschiktheid van de constructie voor die snelheden nog maar niet te spreken.[...]
Tja ik vind het ook een beetje kansloos dat zij niet wat meer initiatief hebben getoond. Maak eens een prototype VIRM-5 die 250km/u kan, huphup aan de slag.
Daarnaast betwijfel ik of dat de totale kosten nu echt merkbaar zou verlagen...
Je hebt niet alleen te maken met EU-regels, maar ook nog met specifiek Nederlandse en/of Belgische en/of Franse regels. Plus natuurlijk nog eisen en wensen van de exploitant van de HSL (HSA dus) zelf.[...]
Natuurlijk worden auto's grondig getest net zoals bij treinen en vliegtuigen. Toch vind ik het raar dat de fabrikant dit niet zelf doet. Italië valt gewoon binnen de EU en zou derhalve dat ook gewoon moeten kunnen doen.
En de eisen van ProRail komen daar nog eens bovenop natuurlijk...
Natuurlijk test de fabrikant ook wel, maar op een testbaan die niet specifiek voor de situatie bedoeld is, is dus ook niet represenatief. Daarnaast kan op de testbaan in Velim slechts 230 km/h worden gereden, waar de V250 straks 250 km/h moet halen. Dus ook op dat punt niet volledig representatief.
Virussen? Scan ze hier!
Heeft het te maken met geld of met mismanagement? Ik zou zeg laat die koppen rollen, zet ze aan die schandpaal en deel gratis tomaten uit. Laat ons een beetje plezier hebben voor die miljoenen, zo ga je niet om met overheidsgeld.wildhagen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:06:
Tsja, en wederom geld: dit is uiteraard het enige bedrijf ter wereld dat problemen heeft in deze tijd he...
Oke, dus ERTMS zorgt ervoor dat de technische bouw van de trein zelf niet kon worden voltooid? En het duurt 3-4 jaar om dat beveiligingssysteem te implementeren op de trein?Wat dacht je van het beveiligingssyteem zelf bijvoorbeeld? Al in 2005 pleitten o.a. de NS voor een ander systeem van beveiligen, maarnee, de politiek moest en zou ERTMS erdoor drukken...
Het tracé is zoals gezegd al sinds 2005 grotendeels af. In principe had er toen direct moeten worden begonnen met testen.En dan het tracé, daar heeft de politiek zich op super-micro-niveau mee bemoeid... mooi voorbeeld daarvan: hier in West-Brabant heeft de politiek twee jaar lang (!) tientallen discussies gehouden of de spoorlijn nu links of rechts van de nieuwe A16 moest komen. Echt, waar gaat het nog over. Als je bedenkt hoeveel dat alleen al niet gekost heeft...
Het gaat mij erom dat ze wat meer inzet tonen en niet enkel een onderhouds- en productiebedrijf zijn.Tsja, VIRM lijkt me aerodynamisch nou niet echt ideaal voor hoge snelheden, om over de eventuele geschiktheid van de constructie voor die snelheden nog maar niet te spreken.
Ik snap dat er vele eisen zijn etc. Maar laat die trein dan op zijn minst in een soort compatibility modus 80 km/u rijden ofzo op eigen kracht. Dit slaat echt helemaal nergens op imo. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een trein 80 km/u te laten rijden op het Europese railnet?Daarnaast kan op de testbaan in Velim slechts 230 km/h worden gereden, waar de V250 straks 250 km/h moet halen. Dus ook op dat punt niet volledig representatief.
[ Voor 11% gewijzigd door LauPro op 29-04-2009 22:27 ]
Je kan het pas inbouwen als het fatsoenlijk werkt lijkt me. En zonder beveiligingssysteem rijden lijkt me, zacht gezegd, erg onwenselijk...LauPro schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:16:
[...]
Oke, dus ERTMS zorgt ervoor dat de technische bouw van de trein zelf niet kon worden voltooid? En het duurt 3-4 jaar om dat beveiligingssysteem te implementeren op de trein?
En Bombardier is al jaren bezig om het zaakje aan de gang te krijgen, dus ja, zolang duurt het kennelijk..
Zie hierboven. Je kan moeilijk zonder beveiliging gaan testen, dat is vragen om problemen.[...]
Het tracé is zoals gezegd al sinds 2005 grotendeels af. In principe had er toen direct moeten worden begonnen met testen.
Zullen we het wel realistisch houden?[...]
Ik snap dat er vele eisen zijn etc. Maar laat die trein dan op zijn minst in een soort compatibility modus 80 km/u rijden ofzo op eigen kracht. Dit slaat echt helemaal nergens op imo. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een trein 80 km/u te laten rijden op het Europese railnet?
Ten eerste kan de V250 niet overweg met 15 kV 16,7 Hz, en laat dat nou net gebruikt worden op een heel groot deel van de route van Velim naar Nederland... Ding kan alleen overweg met 25 kV, 3000V en 1500V, zie de brochure: http://www.ansaldobreda.i..._prodotti/24_ITA_v250.pdf
Dan zit je nog met het detail dat je personeel moet hebben dat én wegbekendheid op álle trajecten op de route heeft, én dat opgeleid is voor de V250. Die zal je in Duitsland dus niet vinden (geen V250-kennis), en in Nederland ook niet (geen bekendheid op Duitse trajecten).
En nogmaals: wil je écht een trein zonder (goed functionerend) beveiligingssyteem op de vrije baan hebben? Lijkt me niet, en zo zullen ze er in Duitsland ook over denken...
En wat als hij onderweg panne krijgt op een druk traject?
FYI: bijna geen enkel materieel komt op eigen kracht de grens over. V-IRM word bijvoorbeeld ook gesleept, de SGM's die naar Randers gingen werden ook gesleept (en kwamen gesleept terug), evenals de nieuwe SLT's, de Koplopers destijds werden ook het land binnengesleept etc etc.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Laat maar, wildhagen's antwoord is een stuk beter en uitgebreider. Ik moet ook gewoon niet meer ingaan op deze onzin ook, slecht voor m'n bloeddruk.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 22:37 ]
Wat ik wilde aangeven is dat het bouwen van de baan en het ontwikkelen van een beveilingssysteem parallel kan lopen.wildhagen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:33:
Je kan het pas inbouwen als het fatsoenlijk werkt lijkt me. En zonder beveiligingssysteem rijden lijkt me, zacht gezegd, erg onwenselijk...
Het zal wel niet op de prioriteitenlijst staan dan blijkbaar.En Bombardier is al jaren bezig om het zaakje aan de gang te krijgen, dus ja, zolang duurt het kennelijk.
Oke duidelijk, dat had wel even in het nieuwsbericht mogen worden vermeld, had een koop commotie gescheeld in de comments.Ten eerste kan de V250 niet overweg met 15 kV 16,7 Hz, en laat dat nou net gebruikt worden op een heel groot deel van de route van Velim naar Nederland... Ding kan alleen overweg met 25 kV, 3000V en 1500V, zie de brochure: http://www.ansaldobreda.i..._prodotti/24_ITA_v250.pdf
Sowieso sta ik kritisch tegenover al die verschillende veiligheidssystemen, Ik hoop dat het gezever over 20-30 jaar met ERTMS over is.En nogmaals: wil je écht een trein zonder (goed functionerend) beveiligingssyteem op de vrije baan hebben? Lijkt me niet, en zo zullen ze er in Duitsland ook over denken...
De trein was toch getest en net nieuw? Kosten voor de fabrikant. Verder lijkt mij dat elke trein als die het echt niet meer doet alsnog gesleept moet kunnen worden binnen afzienbare tijd.En wat als hij onderweg panne krijgt op een druk traject?
Ik snap best wel dat dat met meer materieel gebeurt maar het ging mij om het totaalplaatje. Het bericht zit vol met WTF's en dat is nou eenmaal geen handig mediaoptreden. Maargoed, ik stel enkel wat kritische vragen vanaf de wal of misschien beter: het perronFYI: bijna geen enkel materieel komt op eigen kracht de grens over. V-IRM word bijvoorbeeld ook gesleept, de SGM's die naar Randers gingen werden ook gesleept (en kwamen gesleept terug), evenals de nieuwe SLT's, de Koplopers destijds werden ook het land binnengesleept etc etc.
Jouw bijdrages in dit topique zijn voornamelijk van huishoudelijke aard geweest, ik wil je graag uitnodigen om eens wat meer inhoudelijk te reageren.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:36:
edit:
Laat maar, wildhagen's antwoord is een stuk beter en uitgebreider. Ik moet ook gewoon niet meer ingaan op deze onzin ook, slecht voor m'n bloeddruk.
Tja en als het echt allemaal zulke pertinente onzin is dat ik loop te blaten waarom heeft het project dan zoveel imagoschade? Ik denk dat op de Betuweroute en de NZ-lijn na dit toch wel het derde grote misbaksel is dat BV Nederland heeft weten te produceren.
[ Voor 13% gewijzigd door LauPro op 29-04-2009 22:55 ]
Het gaat ook niet over de implementatie van de hardware, maar van de software. Het ETCS-level dat wordt geïmplementeerd is in een vrij laat stadium nog gewijzigd, en dus moet dat ook worden aangepast voor de trein. Overigens is er - behoudens recente wijzigingen - ook nog geen ETCS-softwareversie die én in Nederland, én in België, én op de HSL is toegelaten.LauPro schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:50:
[...]
Wat ik wilde aangeven is dat het bouwen van de baan en het ontwikkelen van een beveilingssysteem parallel kan lopen.
Nee, je weet niet waar je over praat. Bombardier is hard op zijn bek gegaan door het niet gecertificeerd krijgen van hun apparatuur; de concurrenten varen er wel bij.[...]
Het zal wel niet op de prioriteitenlijst staan dan blijkbaar.
Nee, je stelt geen kritische vragen; met een hoop bombarie verkondig je je mening en vervolgens laat je je inhoudelijk informeren. Even het volgende: het treinstel is van AnsaldoBreda en nog niet van NS Hispeed. NS Hispeed neemt het pas af als het goed functioneert. AnsaldoBreda is een fabrikant en geen vervoerder, en kan dus zelf geen treinen laten rijden op de openbare spoorweginfrastructuur. De V250 is niet voorzien van Tjechische en Duitse treinbeveiligingssystemen, dus wordt het stel gesleept. Het slepen van niet-afgeleverde treinstellen is de normaalste zaak van de wereld: zo komen alle VIRM'en en SLT's in Nederland binnen, zo gaan Siemens' Desiro's naar Engeland, AnsaldoBreda's IC4'en naar Denemarken, RandstadRail-metro komen gesleept naar Rotterdam et cetera. Waar het om gaat is dat het materieel veilig en onbeschadigd aankomt en na afname kan worden overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Een hoop trammelant maken om een stel op eigen kracht te laten rijden terwijl dat geen enkel nut dient, dát is pas onzin.Ik snap best wel dat dat met meer materieel gebeurt maar het ging mij om het totaalplaatje. Het bericht zit vol met WTF's en dat is nou eenmaal geen handig mediaoptreden. Maargoed, ik stel enkel wat kritische vragen vanaf de wal of misschien beter: het perron.
En als kritisch ingesteld persoon zou je je niet moeten laten leiden door een dergelijk nieuwsbericht.
[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 29-04-2009 22:59 ]
Ik ben inderdaad niet op de hoogte van de huidige ontwikkeling van ERTMS, misschien komt dat ook wel omdat er verdomd weinig informatie over wordt vrijgegeven. In ieder geval maakt het mij niet uit wanneer die ontwikkeling plaats vind en hoe dit verloopt zolang het de HSL maar niet in gevaar brengt.Luccus schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:58:
Het gaat ook niet over de implementatie van de hardware, maar van de software. Het ETCS-level dat wordt geïmplementeerd is in een vrij laat stadium nog gewijzigd, en dus moet dat ook worden aangepast voor de trein. Overigens is er - behoudens recente wijzigingen - ook nog geen ETCS-softwareversie die én in Nederland, én in België, én op de HSL is toegelaten.
Er is ook niet echt een persbericht over uitgegaan, dit is allemaal inside info en die weten een hoop mensen niet inderdaad. Je moet er echt mensen flink voor porren wil je er wat uit krijgen.Nee, je weet niet waar je over praat. Bombardier is hard op zijn bek gegaan door het niet gecertificeerd krijgen van hun apparatuur; de concurrenten varen er wel bij.
Ik reageerde enkel op een verontruste wildhagen die niet snapte waar die commentaren op waren gebaseerd en ik loste eens 4 schoten voor de boeg. My bad waarschijnlijk? Ik kan echt wel de scope van een nieuwsbericht bevatten. Maar misschien is het eens tijd om mensen echt eens te gaan informeren ipv macroniveau een beetje lopen te blaten. Wanneer komt er bijvoorbeeld eens een goed tv programma (naast het tijdschrift?) over ons railnet weer, voor auto's is er aandacht genoeg.Nee, je stelt geen kritische vragen; met een hoop bombarie verkondig je je mening en vervolgens laat je je inhoudelijk informeren.
[..]
En als kritisch ingesteld persoon zou je je niet moeten laten leiden door een dergelijk nieuwsbericht.
Goed normaals, het is ook niet mijn overtuiging maar puur een WTF in het nieuwsbericht. En ik vind het wel raar dat een fabrikant blijkbaar materieel maakt dat ze niet zelf kunnen testen, althans die suggestie wordt gewekt (circuit 230 km/u etc).Even het volgende: het treinstel is van AnsaldoBreda en nog niet van NS Hispeed. NS Hispeed neemt het pas af als het goed functioneert. AnsaldoBreda is een fabrikant en geen vervoerder, en kan dus zelf geen treinen laten rijden op de openbare spoorweginfrastructuur.[..]Een hoop trammelant maken om een stel op eigen kracht te laten rijden terwijl dat geen enkel nut dient, dát is pas onzin.
[ Voor 8% gewijzigd door SleutelMan op 29-04-2009 23:25 ]

Nu.nlVrachtwagen uitgebrand na aanrijding met trein
ROTTERDAM - Woensdag aan het einde van de middag vind er op de Coloradoweg een aanrijding plaats tussen een vrachtwagen en een trein. Door de klap slaat de dieseltank lek en breekt er brand uit waardoor de cabine van de vrachtwagen geheel uitbrand. De brandweer maakt middelbrand en zet een schuimblusvoertuig in om de brand te blussen. De vrachtwagen is zwaar beschadigd en de trein heeft geringe schade opgelopen. De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
[ Voor 4% gewijzigd door IJnte op 30-04-2009 11:39 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Domain Name: hgbtf.net Registrar: ENOM, INC. Whois Server: whois.enom.com Referral URL: http://www.enom.com Status: clientTransferProhibited Expiration Date: 2010-04-29 Creation Date: 2003-04-29 Last Update Date: 2009-04-30 |
Zo te zien zijn ze vergeten om hun domeinnaam te verlengen...
De lijst met te verwachten treinen over enkele weken op de show in Alkmaar.
Leuke lijst.
Iemand een alternatief adres?Alex) schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:45:
Hgbtf.net is uit de lucht - een linkfarm staat er nu op. Whois vertelt mij dat de domeinnaam is gewijzigd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Domain Name: hgbtf.net Registrar: ENOM, INC. Whois Server: whois.enom.com Referral URL: http://www.enom.com Status: clientTransferProhibited Expiration Date: 2010-04-29 Creation Date: 2003-04-29 Last Update Date: 2009-04-30
Zo te zien zijn ze vergeten om hun domeinnaam te verlengen...
Edit: op de site staat dat je www.treinforum.be moet gebruiken om er op te kunnen
[ Voor 36% gewijzigd door EDIT op 01-05-2009 09:03 ]
Nu bedenk ik dat het nog mooier en handiger is dan i.p.v. camera's gewoon met een weegsysteem op de draaistellen te meten hoeveel extra gewicht in die bak is.Dus ontwierp de student Urban Managment aan de NHTV in Breda een slim infobord voor op het perron: De Instapper. "Het is een digitaal bord dat naast de standaard informatie ook laat zien welke coupé het volst zit. Met camerasystemen in de trein kun je registreren hoe druk het is in een coupé. Op het bord wordt dit per coupé met kleuren aangegeven.
Dit topic is gesloten.