Euh... Volgens mij rijd er nog wel wat. Iig afgelopen zondag nog een ICK Den Haag HS-Tilburg gehad.Alex) schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:20:
Het enige wat ik op die foto nog vind missen, is de sloopkogel. Wat ben ik blij dat ICK van de rails af is, vreselijk materieel vond ik dat.
Mooie foto luc!
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Trouwens, die ICK's gingen toch naar Weert toe?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Alex) schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:20:
Het enige wat ik op die foto nog vind missen, is de sloopkogel. Wat ben ik blij dat ICK van de rails af is, vreselijk materieel vond ik dat.
De meningen daarover verschillen, maar laten we die discussie niet nog eens gaan voeren

vandaag nog 3x 1700/1800 als LLT (Losse Loc Transport) gezien op Utrecht (en Nico Spilt gesproken

Er zijn in totaal iets van 150 ICK rijtuigen waarvan er nu 61 op Nijmegen GE moeten komen, dus er zal sowieso nog wat meer her en der verspreid door het land staan. Uiteindelijk gaan er iets van 128 stuks op Nijmegen GE hun plekje vinden, dat restje in Weert (18 stuks) blijft daar ook...AW_Bos schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:40:
Nice foto, Luc
Trouwens, die ICK's gingen toch naar Weert toe?
[ Voor 32% gewijzigd door SleutelMan op 23-04-2009 07:16 ]
Jammer dat dit niet meer rijdt..Alex) schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:20:
Vond het heerlijk!!! Echt het gevoel van in de trein zitten
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Waar gingen ze eigenlijk naartoe? Ik zag ze in de verte ook toen ik met de bus langs Media Markt richting het busstation reed, terug van mijn werk.SleutelMan schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:49:
vandaag nog 3x 1700/1800 als LLT (Losse Loc Transport) gezien op Utrecht (en Nico Spilt gesproken) :
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door SleutelMan op 22-04-2009 23:25 ]
Logisch, want het wijzigingsblad ging pas maandag in.Spotter schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:38:
[...]
Euh... Volgens mij rijd er nog wel wat. Iig afgelopen zondag nog een ICK Den Haag HS-Tilburg gehad.
Volgens mij is dat hier: http://maps.google.nl/map...0.005686&ie=UTF8&t=h&z=18Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:21:
[...]
Mooie locatie zeg... Is dit in Nederland?
"Mekker, blaat"
Kom eens wat vaker op vakantie in je eigen land.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:21:
[...]
Mooie locatie zeg... Is dit in Nederland?

Signatures zijn voor boomers.
weer wat geleerdLuccus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:52:
[...]
Logisch, want het wijzigingsblad ging pas maandag in.
* Christoph heel erg blij.

(okee, je ziet geen 18 personen, maar we waren met 19 en eentje maakte de foto).
Heel goede ervaringen met ICK. Heerlijk materieel. Half Duitsland in rondgecrossed.
Er was een periode dat in bepaalde stoptreinen wel eens een abteilwagen meereed. Dan was het altijd goed kijken of die er in zat en dan alvast strategisch verplaatsen.
OMG, zit er nou echt iemand op het bagagerekMaasluip schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:31:
5? 18!
[afbeelding]
(okee, je ziet geen 18 personen, maar we waren met 19 en eentje maakte de foto).
Heel goede ervaringen met ICK. Heerlijk materieel. Half Duitsland in rondgecrossed.
Er was een periode dat in bepaalde stoptreinen wel eens een abteilwagen meereed. Dan was het altijd goed kijken of die er in zat en dan alvast strategisch verplaatsen.
Ik zat gisteravond het boekje: 'Eigenschappen van rollend materieel' van de NS door te lezen, om eens de bakindeling van de VIRM-stellen te bekijken, en mij viel op dat alle bakken een nummer hebben.
Zo is er uit mijn hoofd (heb nu op mijn werk het boekje niet bij me
Wat houden die nummers precies in?
Klopt!djidee schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:23:
[...]
Volgens mij is dat hier: http://maps.google.nl/map...0.005686&ie=UTF8&t=h&z=18
Iemand? Eentje links, eentje rechts. En de aanleiding was dat de trein zo vol was dat die twee eerst in het bagagerek op de gang lagen. Die is sindsdien omgedoopt tot "Liegewagen der 3. Klasse".AW_Bos schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:36:
[...]
OMG, zit er nou echt iemand op het bagagerek![]()
Heeft ICK die bagagerekken eigenlijk ook nog? Ik reis helaas te weinig met de trein.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)AW_Bos schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:36:
[...]
OMG, zit er nou echt iemand op het bagagerek![]()
Ik zat gisteravond het boekje: 'Eigenschappen van rollend materieel' van de NS door te lezen, om eens de bakindeling van de VIRM-stellen te bekijken, en mij viel op dat alle bakken een nummer hebben.
Zo is er uit mijn hoofd (heb nu op mijn werk het boekje niet bij me) de Bvk 1 en 2, welke de koprijtuigen zijn, en een ABv3/4 etc...
Wat houden die nummers precies in?
Die cijfers zeggen niks meer dan het volgnummer binnen het treinstel. Bvk1 is de eerste kopbak met cab1, Bvk2 is de 2e kopbak met cabine 2...
edit: wacht is even, volgnummer kan niet helemaal kloppen: Wikipedia: Dubbeldeks interregiomaterieel
Als er een samenstelling mBvk1+ ABv3/4+ ABv6+ mBvk2 is, moet het wel een soort type bak zijn. De ene AB bak is natuurlijk de andere niet
[ Voor 15% gewijzigd door --WaaZaa-- op 23-04-2009 11:56 ]
prutsert
No comment
We are shaping the future
ABv3/4 betekent niets anders dan "ABv3 of ABv4", die twee zijn namelijk gelijk. En omdat die bak het nummer van de trein bepaalt kan er maar één van in de trein voorkomen.--WaaZaa-- schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:51:
[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)
Die cijfers zeggen niks meer dan het volgnummer binnen het treinstel. Bvk1 is de eerste kopbak met cab1, Bvk2 is de 2e kopbak met cabine 2...
edit: wacht is even, volgnummer kan niet helemaal kloppen: Wikipedia: Dubbeldeks interregiomaterieel
Als er een samenstelling mBvk1+ ABv3/4+ ABv6+ mBvk2 is, moet het wel een soort type bak zijn. De ene AB bak is natuurlijk de andere niet
Verder hebben alle andere soorten bakken een volgnummer, behalve de kopbakken, die weer identiek zijn, maar die moet je van elkaar kunnen onderscheiden om te weten welke wat is.
En het is gewoon een identificatienummertje, dus verder zit er geen betekenis achter. Ik meen dat de bakken in de nieuwe sprinters ook een dergelijke aanduiding hebben.
BN/DeStemBij een ongeval met een trein aan de Puitenbroekstraat in Roosendaal is een vrouw om het leven gekomen. Ze stak samen met haar man de, gesloten, overweg over, vlak nadat de trein naar Roosendaal gepasseerd was. Vanaf het station in Roosendaal naderde echter nog een goederentrein.
Het echtpaar werd gegrepen door die trein.
De vrouw kwam daarbij om, haar man raakte lichtgewond, maar moest, mede omdat hij compleet in shock was, naar het ziekenhuis worden gebracht.
Immers, iemand die een gesloten overweg oversteekt kan je wel als (wannabe-)zelfmoordenaar beschouwen denk ik.
Sterkte aan de machinist die dit weer mee moest maken...
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 23-04-2009 16:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij ligt Roosendaal nog in Noord-Brabant hoorwildhagen schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:53:
Op de Zeeuwse lijn weer geen treinverkeer door een zelfmoord:
[...]
Ja, aan o.a. de Zeeuwse lijn dus. Precies... FYI: de Zeeuwse lijn loopt van Roosendaal tot VlissingenFlipke84 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:06:
[...]
Volgens mij ligt Roosendaal nog in Noord-Brabant hoor
En dat het in Noord-Brabant ligt hoef je mij niet te vertellen, ik woon er...
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 23-04-2009 18:08 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nee, het is op de lijn Roosendaal - Bredawildhagen schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:07:
[...]
Ja, aan o.a. de Zeeuwse lijn dus. Precies...
En dat het in Noord-Brabant ligt hoef je mij niet te vertellen, ik woon er...
Oeps, op dit punt heb je gelijk. Ik hoorde op het nieuws dat het op de Willem Dreesweg was (die wel aan de Zeeuwse lijn ligt). My badFlipke84 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:08:
[...]
Nee, het is op de lijn Roosendaal - Breda
Virussen? Scan ze hier!
Waar heb je deze foto gemaakt Luccus
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
djidee in "Het grote spoorwegentopic deel 17"IJnte schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:08:
[...]
Waar heb je deze foto gemaakt LuccusIig mooie foto weer
[ Voor 19% gewijzigd door djidee op 23-04-2009 19:38 ]
"Mekker, blaat"
Anyway, de aanhouder wint en was vanavond dus ook im Vorteil...:

Dit jaar deelt de NS weer leuke oranje presentjes uit op de stations tijdens koninginnedag.
Zo worden er dit jaar oranje cowboyhoeden uitgedeeld...
Volgens bronnen bij NS HiSpeed lijkt het V250 project dood te vallen. AnsaldoBreda schijnt failliet verklaard te zijn, en NS HiSpeed schijnt de order te hebben teruggetrokken.
Ervoor in de plaats komen 10 nieuwe ICE stellen die bij het betrouwbare Siemens vandaan komen.
Bron: Somda en Spoortechniek.nl.
Afwachten totdat het officieel bekend gemaakt wordt!
Ik had al ideeën dat zoiets eraan zat te komen.
[ Voor 67% gewijzigd door AW_Bos op 24-04-2009 00:13 ]
Life is not about specs, it is about joy!
* Hooglander1 doet een dansjeAW_Bos schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:33:
FYI:
Dit jaar deelt de NS weer leuke oranje presentjes uit op de stations tijdens koninginnedag.
Zo worden er dit jaar oranje cowboyhoeden uitgedeeld...
Volgens bronnen bij NS HiSpeed lijkt het V250 project dood te vallen. AnsaldoBreda schijnt failliet verklaard te zijn, en NS HiSpeed schijnt de order te hebben teruggetrokken.
Ervoor in de plaats komen 10 nieuwe ICE stellen die bij het betrouwbare Siemens vandaan komen.
Bron: http://www.treinenweb.nl/index.php?page=nieuws&id=457, en ik heb het weer uit Somda en Spoortechniek.nl.

Het is nog niet officieel bevestigd, dus wacht je dansje nog meer even af
Life is not about specs, it is about joy!
Flauwekul; eerste stel is (eindelijk) onderweg naar Nederland. De rest van de fata morgana op die kutsites is ook gebaseerd op de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.AW_Bos schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:33:
Bron: http://www.treinenweb.nl/index.php?page=nieuws&id=457, en ik heb het weer uit Somda en Spoortechniek.nl.
[ Voor 9% gewijzigd door Luke! op 23-04-2009 23:46 ]
Luccus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:45:
[...]
Flauwekul; eerste stel is (eindelijk) onderweg naar Nederland. De rest van de fata morgana op die kutsites is ook gebaseerd op de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Is er al een geplande aankomst, of kan je dat ons niet mededelen?
Ik vind ze trouwens hondslelijk die dingen, vandaar dat ik blij was dat ze weg gingen
[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 23-04-2009 23:48 ]
Dude, niet om 't een of 't ander maar je kunt jezelf niet als 'bron' opgeven. Dat is gewoon verkapte spam.
(Niet dat ik er tegen zou zijn overigens, de ICE vind ik nog altijd de mooiste trein die rondrijdt.)
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 24-04-2009 00:06 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik noem het maar even een samenvatting dan maarCyBeR schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:04:
[...]
Dude, niet om 't een of 't ander maar je kunt jezelf niet als 'bron' opgeven. Dat is gewoon verkapte spam.
Had het toevallig gepost namelijk, en de bron is altijd nog SpoorTechniek.nl...
Maar goed, de tijd zal leren of het echt is, en of het anders de geruchten/fatamorgana-machine is
[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 24-04-2009 00:08 ]
In je post staat 'dit heb ik bij treinenweb.nl vandaan', en dat is je eigen website.AW_Bos schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:05:
[...]
Had het toevallig gepost namelijk, en de bron is altijd nog SpoorTechniek.nl...
Die newspost op Treinenweb was even een samenvatting over de troubles met V250.
maar ik zal die post anders wel aanpassen als jij dat graag wilt
Klaar zo.
[ Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 24-04-2009 00:13 ]
In het donker.Hooglander1 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:47:
[...]
Is er al een geplande aankomst, of kan je dat ons niet mededelen?
Dan kan je er niet met je laddertje foto's van maken
Ach ja, we zullen het wel zien, ding zal vast bugs hebben in het begin.
Ik wacht ook even af wat er waar is van die geruchten rond Ansaldo, maar wat is er waar dat het eerste stel onderweg is? Dat betekent dat hij vandaag of morgen in Nederland is neem ik aan.Luccus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:45:
[...]
Flauwekul; eerste stel is (eindelijk) onderweg naar Nederland. De rest van de fata morgana op die kutsites is ook gebaseerd op de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Overigens is er bij mijn weten vanuit Siemens ook wel eens richting de NS geflirt met hun nieuwe Velaro's icm de HSL, dus dit zijn volgens mij de voedingsbodems van dit gerucht.
Dan ben ik wel benieuwd wat de bronnen van Luccus zijnMaasluip schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:28:
[...]
Ik wacht ook even af wat er waar is van die geruchten rond Ansaldo, maar wat is er waar dat het eerste stel onderweg is? Dat betekent dat hij vandaag of morgen in Nederland is neem ik aan.

Gesoept natuurlijk
prutsert
Dat gaat je oud-hollands geen juu aan.AW_Bos schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:07:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd wat de bronnen van Luccus zijn
Ik heb al veel leukere plannen dan met V250 bezig zijn maandagavond.Hooglander1 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:26:
[...]
Dan kan je er niet met je laddertje foto's van maken
[ Voor 31% gewijzigd door Luke! op 24-04-2009 10:01 ]
We hebben een tijd, nu nog een route, dan ga ik zelf wel foto's makenLuccus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:00:
[...]
Dat gaat je oud-hollands geen juu aan.Stel komt na het weekend maar zoals gezegd in het donker.
[...]
Ik heb al veel leukere plannen dan met V250 bezig zijn maandagavond.
prutsert
En dan komt-ie binnen via Groningen-LeerAlex) schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:15:
Ik zie al een legertje fotograven bij de grensovergangen staan... Roosendaal, Maastricht, Venlo, Emmerich, Bad Bentheim, ...
Virussen? Scan ze hier!
Word lastig, want Zeeuws-Vlaanderen heeft geen spoorverbinding met de rest van Nederland, alleen via België. De dichtsbijzijnde grensovergang is Roosendaal
Of hij zou per boot of over de weg (Westerscheldetunnel) moeten, maar dat lijkt me wat omslachtig
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 24-04-2009 19:19 ]
Om hier ook even bij aan te sluiten:Luccus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:45:
[...]
http://www.cphpost.dk/bus...ve-without-a-fanfare.html
Hier ben ik al eerder over uitgevallen. Laat het duidelijk zijn dat spoorbomen niet langer dingen mogen zijn dan een bepaalde periode. Ik vind het echt ronduit belachelijk dat men verwacht dat mensen maar 5-10 minuten gaan staan wachten voor een overweg. Als er een brug open is dan is het iets anders maar dat moet dan ook duidelijk zijn aangegeven.Alex) schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:02:
Ik noem dat gewoon een gevalletje natuurlijke selectie. Sommige mensen zijn gewoon té stom om in te zien waar die slagboom voor staat. Infrabel heeft daar mooie filmpjes over gemaakt:
Verder vind ik het filmpje van die man die het spoor over steekt niet zo sterk. Wie gaat er nou op een leeg station over sporen heen lopen (aangenomen dat er geen achtelijk lange routes zijn tussen de perrons). Het zou logischer zijn dat iemand een aansluiting probeert te halen op een trein die een spoor verder staat maar echt in 20 seconden zal vertrekken. Als het een beetje donker is en ik heb echt haast zou ik dat misschien ook nog wel overwegen.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 22:41 ]

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 24-04-2009 23:46 ]
Ik blijf de dikte van de plaat die sommigen nog voor hun kop hebben frappant vinden. En ja, ik ben mij er terdege van bewust dat ik af en toe tegengas geef. Het zou hier anders verdomd saai worden met alleen maar jaknikkers en treinpaparazzi.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:41:
En zullen we die hele zinloze discussie dan niet nog een keer gaan voeren LauPro? Vorige keer werd duidelijk dat de meesten hier het niet bepaald met je eens waren, en ook dat was niet voor het eerst trouwens. Dat is al duidelijk dus laten we het daar dan maar bij houden.
Misschien moet er eens worden aangegeven op de overgangen vanuit welke richting er hoeveel treinen gaan passeren (met een percentage/timer). Men probeert nu met lapmiddelen de veiligheid rondom bestaande overgangen te verbeteren en dat werkt dus blijkbaar niet. Als mensen niet duidelijk worden geïnformeerd zal er altijd ruimte zijn voor andere interpretaties.
Ik snap niet waarom dat zo moeilijk is te begrijpen. Mensen zullen geboden of verboden altijd negeren of verkeerd interpreteren omdat het statische signalen zijn. In onze moderne en vooral drukke maatschappij moet je je doelgroep veel dynamischer aanspreken en niet enkel bordjes ophangen en daarmee het probleem als opgelost beschouwen.
Die reclame is dus wat mij betreft weggegooid geld. Ik zou zeggen investeer dat eens in de spoorwegovergang van 2010.
[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 25-04-2009 00:35 ]
Ach, zolang er dus geen kernen worden doorkliefd en het niet voor files op A/B-wegen zorgt is het primaLuccus schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:47:
In dat kader zal ik maar niet melden wáár precies het is dat men voortaan containertreinen over een overweg heen in elkaar gaat rangeren om tijd te besparen.
Een overgang nabij een afslag kan wel degelijk door file zorgen op de snelweg zoals ik eerder aanhaaldeLuccus schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:02:
Ik geloof niet dat je in Nederland in A-wegen nog spoorwegovergangen tegenkomt.
Virussen? Scan ze hier!
Ach, had het van de week 2x! in Roosendaal, dat er daar wat werd gerangeerd over de overweg. Zal wel niet structureel worden, was 2x een werktrein. Maargoed, ik sluit me aan bij de anderen, dat overweggeblaat heeft iedereen wel al gehoord.Luccus schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:47:
In dat kader zal ik maar niet melden wáár precies het is dat men voortaan containertreinen over een overweg heen in elkaar gaat rangeren om tijd te besparen.
prutsert
Verwijderd
Je kan het baanlichaam nog mooi zien liggen:

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 15:23 ]
Meer info over dit spoortje: Wikipedia: Spoorlijn Aalsmeer - Nieuwersluis-LoenenVerwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:16:
Een tijdje geleden was er over de A2 (tussen Utrecht en A'dam) nog spoorbomen. De aanluiting is onlangs opgeruimd (bij het 4 sporig maken van het traject).
Je kan het baanlichaam nog mooi zien liggen:
[afbeelding]
(bron: http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm)
In 1985 nog

Met 100/120 over een spoorwegovergang lijkt me ook niet goed voor je banden
[ Voor 23% gewijzigd door Vinnienerd op 25-04-2009 17:06 ]

En dan nog durven te zeggen dat vroegah alles beter was
[ Voor 0% gewijzigd door LauPro op 25-04-2009 17:15 . Reden: oeh te laat :/ ]
Ach, zo bijzonder is het onderbreken van een snelweg voor ander verkeer nu ook weer niet. Weliswaar geen treinen, maar schepen, maar de A16 gaat tegenwoordig ter hoogte van de Brienenoordbrug ook een paar keer per dag gewoon dicht om schepen door te laten

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 25-04-2009 17:24 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 92% gewijzigd door Onbekend op 25-04-2009 17:17 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
net als de vechtbrug bij Muidenwildhagen schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:15:
[...]
Ach, zo bijzonder is het onderbreken van een snelweg voor ander verkeer nu ook weer niet. Weliswaar geen treinen, maar schepen, maar de A16 gaat tegenwoordig ter hoogte van de Brienenoordbrug ook een paar keer per dag gewoon dicht om schepen door te laten
[afbeelding]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Als ik de bovenstaande tekst van Luccus goed interpeteer, dan komt vanavond/vannacht de V250 de grens overLuccus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:00:
[...]
Dat gaat je oud-hollands geen juu aan.Stel komt na het weekend maar zoals gezegd in het donker.
[...]
Ik heb al veel leukere plannen dan met V250 bezig zijn maandagavond.
Waarschijnlijk komt hij niet omdat er geen remwagens zijn, omdat er iets afbreekt, omdat het ding door z'n assen zakt of gewoon omdat Jupiter niet in het goede huis staat.IJnte schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:52:
[...]
Als ik de bovenstaande tekst van Luccus goed interpeteer, dan komt vanavond/vannacht de V250 de grens overOf is dit weer te ver gezocht....
Alex) schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:38:
[...]
Waarschijnlijk komt hij niet omdat er geen remwagens zijn, omdat er iets afbreekt, omdat het ding door z'n assen zakt of gewoon omdat Jupiter niet in het goede huis staat.

Ik ben nogal sceptisch over de V250... hij zou al talloze keren komen en kwam steeds niet, waarom zou hij nu wel komen
Dat is je goed recht maar is het daarom nodig om weer suf te gaan en poppenkast te maken aangaande de reden waardoor het vorige transport mislukte, nl. afgekeurde begeleidingswagens (rem- en koppelwagens)? De soap is zo al triest genoeg.Alex) schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:37:
[...]
Ik ben nogal sceptisch over de V250... hij zou al talloze keren komen en kwam steeds niet, waarom zou hij nu wel komen
nu.nlNieuwe machinisten moeten tijdens hun opleiding meer aandacht besteden aan een professionele werkhouding en werkwijze. Dat staat in een maandag gepubliceerd rapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
De professionele werkhouding blijft nu vaak onderbelicht omdat het een moeilijk te vatten begrip is.
De inspectie heeft onderzoek gedaan naar de opleiding van machinisten na een reeks incidenten op het spoor, die vooral werden veroorzaakt door het negeren van een stopteken.
De dienst concludeert dat de opleiding en beoordeling van machinisten aan de regels voldoen. Machinisten weten genoeg van de veiligheidsvoorschriften en hun rijvaardigheid is eveneens in orde.
Wel kan de praktijkinstructie van nieuwe machinisten beter. Er moet meer aandacht komen voor risico's en afwijkingen van de routine. Ook sluiten de werving, opleiding en de stap naar de praktijk voor nieuwe machinisten onvoldoende op elkaar aan.
De organisaties die zich bezighouden met werving en opleiding moeten daarom beter samenwerken.
Met de spoorwegsector zijn al afspraken gemaakt over verbetering van de praktijkinstructies.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 85% gewijzigd door Steffie op 28-04-2009 14:51 ]

Iemand al popcorn besteld? Hm, morgen maar wat extra bestellen bij de film. :-P
Spoorwegfora in Nederland overbelast
13-jarige treinspotter met hyperventilatie opgenomen in AMC
Aankomst nieuwe trein vertraagt door spotters op het spoor
Het gaat inmiddels geloof ik wel goed met de SLT inzet, vandaag diverse stellen actief in de serie 9800 (Utrecht Centraal - Den Haag Centraal) en tevens 2 SLT zesjes actief in de serie 19800 (Gouda Goverwelle - Den Haag Centraal). Als de 9800 en 19800 volledig zijn overgeschakeld, dan volgt de serie 9700 (spits; Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle). Daarna per september de 7400/17400 (Breukelen - Utrecht Centraal ( - Rhenen)). De aanvoer van SLT gaat in ieder geval goed
over sprinters gesproken: vandaag een rangeerfoutje op Utrecht?
Goed gelezen @ SomdaSleutelMan schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:27:
Om op een compleet ander onderwerp over te stappen: SLT
Het gaat inmiddels geloof ik wel goed met de SLT inzet, vandaag diverse stellen actief in de serie 9800 (Utrecht Centraal - Den Haag Centraal) en tevens 2 SLT zesjes actief in de serie 19800 (Gouda Goverwelle - Den Haag Centraal). Als de 9800 en 19800 volledig zijn overgeschakeld, dan volgt de serie 9700 (spits; Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle). Daarna per september de 7400/17400 (Breukelen - Utrecht Centraal ( - Rhenen)). De aanvoer van SLT gaat in ieder geval goed
over sprinters gesproken: vandaag een rangeerfoutje op Utrecht?Feit was dat er 2x SGMm in een intercity dienst reed (reed de hele dag serie 8800/2000) en er zat een VIRM-VI in de serie 9800
.
Nu zal me dit niks verbazen:
* AW_Bos vertelt zijn gedachtespinsels:
Voor de inbouw van dat interieur zal hij over enkele maanden vast wel weer terugkeren naar Italië of Velim, waarna we weer een heeeele tijd zullen gaan wachten totdat hij weer terug komt.... 2013 ofzo. En dan blijkt hij eindelijk te rijden in 2015, en dan blijkt dat een enorme bron van storingen te zijn en een enorme flop die aan de kant wordt gezet, en er inmiddels al enige tijd Velaro's rijden.
Kun je ons dergelijke nonsens niet gewoon besparen? Een tweede stel mét interieur volgt overigens op korte termijn.AW_Bos schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:54:
Nu zal me dit niks verbazen:
* AW_Bos vertelt zijn gedachtespinsels:
Voor de inbouw van dat interieur zal hij over enkele maanden vast wel weer terugkeren naar Italië of Velim, waarna we weer een heeeele tijd zullen gaan wachten totdat hij weer terug komt.... 2013 ofzo. En dan blijkt hij eindelijk te rijden in 2015, en dan blijkt dat een enorme bron van storingen te zijn en een enorme flop die aan de kant wordt gezet, en er inmiddels al enige tijd Velaro's rijden.
Transport op tijd vertrokken uit Velim, in Duitsland inmiddels ergens bijna 3,5 uur vertraagd geraakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 27-04-2009 20:31 ]
Nonsens? Ach, don't worry, het zijn maar gedachtspinsels over wat ik denk (hoewel dat opgeblazen is).Luccus schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:27:
[...]
Kun je ons dergelijke nonsens niet gewoon besparen? Een tweede stel mét interieur volgt overigens op korte termijn.
En waar zijn je bronnen dan? Gewoon benieuwd waar je dat vandaan haalt? Want iedereen kan wel wat zeggen wat hij wilt (niet dat ik je niet geloof).Transport op tijd vertrokken uit Velim, in Duitsland inmiddels ergens bijna 3,5 uur vertraagd geraakt.
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 27-04-2009 20:38 ]
Vorige week woensdag als het goed is ook op de lijn Amersfoort-Zwolle. Morgen ga ik naar haar begrafenis. Laat ik het zo zeggen: haar familie mocht haar niet meer zien.wildhagen schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:53:
Op de Zeeuwse lijn weer geen treinverkeer door een zelfmoord:
Daar hoef je het niet meer over te hebben. Die bronnen had ik ook vanaf andere sites, en op mijn eigen site had ik het samengevat. Maar goed, dit hele verhaal is al afgesloten en de aanpassingen heb ik al gedaan.CyBeR schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:38:
't is in ieder geva beter dan 'bron: mijn eigen website'
Nee, eigen waarneming en daarna op Somda geplaatst
Hoewel bijzonder is het niet iets waar ik op zou zitten wachten. 45 min in een SGMm in IC dienst

[ Voor 5% gewijzigd door SleutelMan op 27-04-2009 20:47 ]
Ja hoor, dit was een gevalletje zelfmoord. 20e poging was dus succesvol.IJnte schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:45:
Pff best heftig. Ik kan me voorstellen dat je het ook niet meer "wilt" zien. Kan je iets meer vertellen over de toedracht misschienIk heb er begrip voor als je daar verder niet op in wilt gaan. Gecondoleerd iig..
Wel is Ut - Ah gehad met SGMm, dan ben je blij dat er wat rijdt ipv niksSleutelMan schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:47:
[...]
Nee, eigen waarneming en daarna op Somda geplaatst.
Hoewel bijzonder is het niet iets waar ik op zou zitten wachten. 45 min in een SGMm in IC dienst. SLT zou nog wel te doen zijn
Dit topic is gesloten.