Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.090 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:19
FalskDansker schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:53:
Ligt het aan de site, of ben ik toch nog half aan het slapen :?

Als ik op de ns-site een reis plan van Gvc naar Ut (door de afkortingen in te voeren), stuurt hij me naar Maastricht? Als ik vervolgens op de stationslijst kijk, is Utrecht Centraal toch echt Ut, en Mt lijkt er ook weer niet zo veel op 8)7

Niet dat het echt uitmaakt, want dan stap ik stiekem halverwege de reis uit :+ maar vraag me wel af hoe het nu precies zit.
Dat is in ieder geval al een hele poos zo bij de mobiele NS-website (bij de reisplaner en de AV). Maar bij de normale NS-site heb ik daar geen last van. Als ik een reisje plan van Gvc naar Ut kom ik volgens de reisplanner ook echt in Utrecht Centraal aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

^^ bekend probleem. In het verleden heb ik ook wel eens gehad dat Ut gelijk stond aan groningen om een of andere vage reden. Tis elke keer wat :P.

SLT's inzet gaat op de huidige manier vertraging oplopen, er is schijnbaar nog niet voldoende personeel opgeleid ervoor. En de kinderziektes zijn er nog steeds niet uit, gisteren ATB-storing in 1 ritje met de 2603 en later die dag was er ook nog een deurstoring bij hetzelfde stel.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij zit daar ergens een vertaaltabelletje wat soms opspeelt. Ik laad elk uur de vertrektijden van de mobiele site en daar zag ik ook regelmatig dat alhoewel ik de vertrektijden van Mt opvroeg, ik Ut kreeg.
Sinds ik daar de volledige naam invul heb ik dat probleem nooit meer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 21:12

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:44:
En de kinderziektes zijn er nog steeds niet uit, gisteren ATB-storing in 1 ritje met de 2603 en later die dag was er ook nog een deurstoring bij hetzelfde stel.
Dat hoeft toch helemaal niet op kinderziekten te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wel als deze storingen met regelmaat gebeuren :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 16:24

DinX

Motormuis

Pittige campagne hebben we hier in België trouwens sinds enkele weken:

Hopelijk laat het sommigen toch eens achter hun oren krabben.

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 16-04-2009 21:25 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:00:
Wel als deze storingen met regelmaat gebeuren :P
En dat blijkt uit z'n post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:38

PeaceNlove

Deugleuter

Ik zag vandaag rond 17:45 bij Rotterdam CS op het HSL spoor een zuurstok met rode lok staan. De lok had beide stroomafnemers omhoog en verder gebeurde er niets in de tijd dat ik er voorbij reed.
Zijn dat nog steeds testen die ze doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als het een rode loc is, zijn er twee opties... of het is een Traxx van Bombardier, welke oorspronkelijk voor de HSL-Zuid bedoeld is, of het is een BR 189 van Siemens. Er zijn nog problemen met de Traxx'en met het beveiligingssysteem, terwijl de BR 189 nergens last van heeft.

Volgens het laatste voortgangsrapport (pagina 5 en 15) is men van plan om met BR 189 te gaan testen op de HSL-Zuid, omdat die exploitatie nu toch echt eens moet beginnen... de lijn is opgeleverd.

Hoe zag de loc eruit?

Zo (BR 189):
Afbeeldingslocatie: http://webdoc.siemens.it/nr/images/01_lm_m_br189_neu_1189571.jpg

Of zo (Traxx):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3092/2508958993_6675539ec0.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 16-04-2009 22:37 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ik had twee pilsjes op en een lange dag GIStech conferentie, maar naar wat ik me herinner helemaal rood en dus BR189.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Helemaal rood kan niet: de in NL hobbelende 189'ers hebben ook een flink wit vlak op het front. Weliswaar niet zo groot als de 186, maar toch. Los daarvan zijn er op het moment geen testen met 189'ers plus Prio's als ik het me goed herinner dus het zal wel gewoon een 186 zijn geweest.

[ Voor 33% gewijzigd door Luke! op 16-04-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Kheb ook nog geen zuurstok gezien met een BR189 ervoor :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Op Rotterdam staat regelmatig een 186 met prio inderdaad. Aan het rangeerwerk te zien komt het geheel uit richting Den Haag / HSL en gaat het ook weer terug die kant op.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

DinX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:20:
Pittige campagne hebben we hier in België trouwens sinds enkele weken:

[video]

[video]

Hopelijk laat het sommigen toch eens achter hun oren krabben.
Wow... Die vind ik best heftig eigenlijk. Is een deel van de beelden nou echt van beveiligingscamera's? Want dan vind ik het best lomp. Vooral die vent die aangereden wordt.

Gezien het feit dat ze een stukje onherkenbaar maken aan het einde zal daar wel die man liggen

Damn.. Heb treinen altijd al lomp en gevaarlijk gevonden (ben elke keer verbaasd hoe groot zo een trein nou is als je er naast staat (niet op het perron, maar bij spoorweg overgang bij bijvoorbeeld een station)), maar nu nog meer.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Dan was het blijkbaar toch een 186, tenslotte heb ik het niet zo goed gezien en mijn hersens werkten ook niet op volle kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Ongelukje in Duitsland tussen een goederentrein en een personentrein: http://www.nu.nl/algemeen...einongeluk-duitsland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

http://drehscheibe-online...read.php?2,4233254,page=1

Bij het Karower Kreuz, waar tegenwoordig de lijn uit Berlin Hbf tief de Aussenring kruist. De reizigerstrein is een RE uit Schwedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

.Gertjan. schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:25:
[...]

Wow... Die vind ik best heftig eigenlijk. Is een deel van de beelden nou echt van beveiligingscamera's? Want dan vind ik het best lomp. Vooral die vent die aangereden wordt.

Gezien het feit dat ze een stukje onherkenbaar maken aan het einde zal daar wel die man liggen
Of videobewerking is een duur iets en dit was goedkoper om te faken ;)

Maar treinen zijn inderdaad lompe dingen, die kop je niet terug hoor. De topgear test met een espace was ook wel leuk :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het lijkt me dat ze die beelden wel gefaked hebben, maar die mosaic blur aan het einde hebben toegevoegd om het echt te laten lijken en niet te shockerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:25:
Damn.. Heb treinen altijd al lomp en gevaarlijk gevonden (ben elke keer verbaasd hoe groot zo een trein nou is als je er naast staat (niet op het perron, maar bij spoorweg overgang bij bijvoorbeeld een station)), maar nu nog meer.
De situatie en de trein an sich zijn veilig, de onveiligheid en het ongeluk wordt veroorzaakt door de mens die de maatregelen die de situatie veilig maken omzeilt en zo zichzelf in een enorm gevaarlijke situatie brengt, die maar al te vaak dodelijk is.

Persoonlijk heb ik weinig medelijden met mensen die zo stom zijn om om spoorbomen heen te gaan en dat met de dood moeten bekopen. Hun nabestaanden daarentegen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maasluip schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:22:
http://drehscheibe-online...read.php?2,4233254,page=1

Bij het Karower Kreuz, waar tegenwoordig de lijn uit Berlin Hbf tief de Aussenring kruist. De reizigerstrein is een RE uit Schwedt.
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/zugunglckkarow032n7ld.jpg
Dat moet echt een klap geweest zijn zeg :/ De lok is verkreukeld, et chasis verbogen, en de wagon erachter is er bijna overheen geschoten.. Die moet echt hard tegen iets (andere trein dus..) aangereden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:40:
[...]

De situatie en de trein an sich zijn veilig, de onveiligheid en het ongeluk wordt veroorzaakt door de mens die de maatregelen die de situatie veilig maken omzeilt en zo zichzelf in een enorm gevaarlijke situatie brengt, die maar al te vaak dodelijk is.

Persoonlijk heb ik weinig medelijden met mensen die zo stom zijn om om spoorbomen heen te gaan en dat met de dood moeten bekopen. Hun nabestaanden daarentegen... :/
Same here, ik noem het natuurlijke selectie. Mensen die zo stom zijn, om waarschuwingen te negeren (knipperlichten, spoorbomen, enz) en toch gewoon de sporen oversteken terwijl er een trein aankomt... ik kan er geen andere naam voor bedenken dan natuurlijke selectie.

De nabestaanden echter willen dan dat treinen verboden worden, want zo'n grote boze trein heeft hen hun Pietje afgenomen. Begrijpelijk, die reactie, maar toch echt Pietje's schuld en niet die trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Meestal is het inderdaad de schuld van de mensen alleen gaat men niet altijd bewust de fout in. Als iemand niet echt goed oplet op bijvoorbeeld een onbewaakte overgang en door een trein gegrepen wordt is dat fataal.

Ik vind treinen mooie en leuke dingen (anders had dit topic ook niet in mijn bookmarks gestaan), maar bij mij staat een trein een beetje gelijk aan gevaar. Ik vind het op perrons ook altijd eng als mensen dicht op het randje staan enzo. Hoef het niet te zien dat er iets gebeurt.

Vroeger schrok ik ook altijd als ik op de fiets over een overgang ging en de bomen gingen naar beneden (dat is nu gelukkig minder).

Trein is een mooi ding en mensen moeten uiteraard opletten, het is alleen zo jammer dat bij een fout iemand het meestal met zijn leven moet bekopen (maar goed Darwin enzo)...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IJnte schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:15:
[...]

[afbeelding]
Dat moet echt een klap geweest zijn zeg :/ De lok is verkreukeld, et chasis verbogen, en de wagon erachter is er bijna overheen geschoten.. Die moet echt hard tegen iets (andere trein dus..) aangereden zijn..
Owch, forse klap ja...

Op BBC news staat deze pic van de voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/45674000/jpg/_45674651_train_afp_766.jpg

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Pff, die MCN heeft heel veel geluk gehad denk ik.. Neem aan dat het een bewust ingebouwde "kreukelzone" is want anders :S
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/7c4974b0_550471861_6_PWOu.jpeg
Even van een wat andere orde. Schijnt afgelopen nacht gebeurd te zijn in Amf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

IJnte schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:25:
Pff, die MCN heeft heel veel geluk gehad denk ik.. Neem aan dat het een bewust ingebouwde "kreukelzone" is want anders :S
[afbeelding]
haha dat ziet er wel grappig uit 8)7

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 16:24

DinX

Motormuis

[...]

Het meeste medelijden heb ik nog met de bestuurder van de trein. Ik vraag me soms af hoeveel % van de machinisten al iemand voor hun trein gehad hebben, of een "near miss" meegemaakt hebben.
Moet een enorm machteloos gevoel zijn als je zo iemand een paar 100 meter voor je trein ziet oversteken, wetende dat je toch niet op tijd stil geraakt of kan uitwijken (joh :p)

Neem nu dit:

http://www.youtube.com/watch?v=z7QRyf84ZPk

Wat gaat er op zo'n moment door het hoofd van die machinist :X

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 17-04-2009 19:21 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

IJnte schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:15:
[...]

[afbeelding]
Dit doet me denken aan de botsing bij Amsterdam een jaar of 4 geleden. :/
Daar was haast hetzelfde gebeurd, ook daar waren de achterhangende rijtuigen doorgeschoten en de voorste verwrongen tegen de locomotief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:18:
[...]

Het meeste medelijden heb ik nog met de bestuurder van de trein.[...]
omg hoe kon ik dat nou vergeten. :X :X Inderdaad op zo'n moment is het niet bepaald fijn om machinist te zijn. :X

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

IJnte schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:25:
[afbeelding]
Op dumpert is 'ie voorzien van de Droogste-titel-van-het-jaar-award-winnende 'Politie is iets op het spoor' :D

(Hoe krijg je 't voor elkaar ook? 't is niet alsof dat spoor nieuw is en de agent 't over 't hoofd kon zien ofzo..)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een stoomafblaaspostje: ik ben net van eindhoven naar vught gereden in de laatste stoptrein. Nu wist ik uit mijn eindhovense tijd al dat hier de nodige (dronken) randfiguren in zitten, en had ik hier wel rekening mee gehouden.

Vanavond sloeg alles:

Mensen die op ehv CS over het spoor hoppen, een prent van 200E (ja dat vertelde de conduteur me) krijgen en aan de andere kant de 2 stuks plan V weer in stappen. Dit ondanks 12 man politie, wat security-pipos en een man of 5 van de NS. Dit inclusief verstoppertje spelen in de trein.

Gedoe met een mes bij best, mensen die bloedend door de trein lopen (in elkaar geragd) en politie met honden bij boxtel (nadat in best al de nodige mensen werden verwijderd en met oom agent mee mochten). Halve trein gefouilleerd etc. Zelfs in vught stond politie. 3 stations, 3x arrestaties.

Nu weet ik dat die politie daar vaak standaard staat (zit vaker in die trein) , en ik ben het spuugzat.
Meer mensen zijn dit met me eens:

http://www.dse.nl/node/view/137

In hoeverre kan de NS hier nou niet iets aan doen? Ik sprak een conducteur (aardige vent, jaar of 50, gewoon normaal) en die was het ook al vrij zat. Hij raadde ons aan om maar in de 1e klas te gaan zitten voortaan. dat ik geen geldig 1e klas kaartje heb (ov) was volgens hem niet erg want de policy is dat ze uberhaupt geen kaartjes checken doordat ze het te druk hebben met van die vandalen.

Het voetbal-geteisem kan uit een stadion worden gehouden door een blacklist, waarom kan dit niet met de NS? Ze checkten op ehv al uitgebreid op kaartjes. Maar waarom niet iemand 'een kruisje' achter de naam geven als hij de trein verbouwt? Noodremmingen, kotsen in de trein, urineren uit raampjes etc is ook gewoon 'normaal' in die stoptreindienst.

Ik heb eigenlijk al deze taferelen al meegemaakt (woon in vught, studeerde 3 jaar in eindhoven):
http://www.fnvspoor.nl/mo...ews&file=article&sid=3201

Is nou verdikkeme niemand in staat dat gajes tot de orde te roepen?

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 18-04-2009 01:26 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dwangarbeid lijkt me een mooie manier om dat gajes tot de orde te roepen.

Mensen gestoken? Een week meelopen op de EHBO in een ziekenhuis.
Uit het raam gepist? Een weekje wc's schoonmaken.
In de trein gekotst? 5 zaterdagavonden verplicht andermans kots opruimen.
Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja prima, maar waarom kan de NS hier niets wettelijks aan doen? Dat zei de conducteur nml.
Sowieso als je alleen al ziet wat het kost :X....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat NS geen wetgever is, bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Boudewijn schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:23:

In hoeverre kan de NS hier nou niet iets aan doen?
Net zoals in Dordrecht (wat eerst ook wel een onveilig station was) kaartcontrole voor het perron? Geen vervoersbewijs is wegwezen. Dat geeft aan het tuig dat wel een kaartje heeft ook wel het signaal dat ze zich moeten gedragen.
Verder zou ik op dit soort treinen ook wel wat kleerkasten met de conducteur mee laten lopen. De conducteur controleert de trein en heeft assistentie van de kleerkasten wanneer het tuig zich als tuig gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PeaceNlove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:46:
[...]

Net zoals in Dordrecht (wat eerst ook wel een onveilig station was) kaartcontrole voor het perron? Geen vervoersbewijs is wegwezen. Dat geeft aan het tuig dat wel een kaartje heeft ook wel het signaal dat ze zich moeten gedragen.
Eindhoven kennend is daar ook ingangscontrole. En de gasten met OVS-jaarkaart hou je ook niet uit de trein op die manier.
Verder zou ik op dit soort treinen ook wel wat kleerkasten met de conducteur mee laten lopen. De conducteur controleert de trein en heeft assistentie van de kleerkasten wanneer het tuig zich als tuig gedraagt.
Inderdaad. Beveiliging. Maar wie betaalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Maasluip schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:56:

Dat is op dit moment erg onduidelijk. Kijk maar naar buschauffeur-bedreigen-casus. Eigenlijk zijn er drie mogelijkheden om het te betalen: de ov-bedrijven huren beveiliging en indirect zullen alle reizigers er voor moeten betalen; de overheid regelt beveiliging en alle belastingbetalers betalen er voor of je verhaalt de kosten van een avondje beveiligen op de raddraaiers, mits toerekeningvatbaar (dwz, een schizofreen zal dit niet hoeven, maar een dronken iemand die zich normaal gesproken wel kan gedragen wel).
Ik ben voor het laatste, want tuig dat er voor kiest zich te laten vollopen en vervolgens geen remmingen meer kent moet er maar voor kiezen zich niet te laten vollopen. Confronteer ze maar eens met kosten die gemaakt worden om ze in de hand te houden! Tegelijk zou er dan ook iets van voorlichting moeten zijn die ze vertelt dat dit ze te wachten kan staan, zodat ze de kans hebben te bedenken dat hun dronkenschap wel eens hoge kosten met zich mee kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Boudewijn schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:23:
Een heel verhaal over raddraaiers en vernielers etc...
Tja het klinkt bekend.
Pas geleden zat ik ook in de trein tussen Maastricht en Utrecht, en vanaf Sittard kwamen er opeens een hele hoop dronken jongelui de trein in hossen. En zo kreeg ik bijna een stripteaseact cadeau van één van hun meisjes :P 8)7.
Verder gingen ze nog roken in de trein (volgens mij nog joints), en de conducteur leek behoorlijk te twijfelen of hij de coupe in wou stappen. Na 10 minuten kwam hij toch wel langs om alleen hun kaartje te knippen, maar van de rondhangende rooklucht zei hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

AW_Bos schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:31:
Na 10 minuten kwam hij toch wel langs om alleen hun kaartje te knippen, maar van de rondhangende rooklucht zei hij niks.
En volgens mij is dat ook wel een beetje het probleem, nu merken ze dat er niets van dat roken gezegd wordt en dus doen ze het weer. Anderzijds wil je als conducteur ook niet in je eentje wat van dat roken zeggen, voor je het weet gaat zo'n dronken kop los. Ik ben in zo'n geval echt voor meer beveiliging die de conducteur steunt in zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13

Onbekend

...

PeaceNlove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:45:
Ik ben in zo'n geval echt voor meer beveiliging die de conducteur steunt in zijn werk.
Een conducteur heeft eigenlijk alleen maar de taak om vervoerbewijzen te controleren, het sluiten van de deuren en het verstrekken van informatie.
Het wijzen op het gedrag hoort eigenlijk niet bij het werk van een conducteur, maar wordt daar wel naar toe geschoven omdat hij als enigste door de trein heen loopt.

Ik denk dat snellere straffen en hogere boetes (lik-op-stuk-beleid) hier een hoop verandering in geven.
Dus als er een groep van 20 rokers in de trein zitten, gewoon iedereen direct een boete geven. En ja, daar heb je dan wel wat meer personeel voor nodig...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zie de laatste tijd vaker in de avond uren tussen A'dam CS en Almere dat de conducteur daar 2 man security mee heeft lopen.dus waarom ze dat daar dan niet doen...geen idee

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Onbekend schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:52:
[...]

Een conducteur heeft eigenlijk alleen maar de taak om vervoerbewijzen te controleren, het sluiten van de deuren en het verstrekken van informatie.
Het wijzen op het gedrag hoort eigenlijk niet bij het werk van een conducteur, maar wordt daar wel naar toe geschoven omdat hij als enigste door de trein heen loopt.

Ik denk dat snellere straffen en hogere boetes (lik-op-stuk-beleid) hier een hoop verandering in geven.
Dus als er een groep van 20 rokers in de trein zitten, gewoon iedereen direct een boete geven. En ja, daar heb je dan wel wat meer personeel voor nodig...
Hij hoort ook de situatie veilig te houden meen ik. Mensen die elkaar tot bloedens toe slaan noem ik geen veilige situatie.

Probleem is dat die trein al jaren elke vrjidag (en zaterdag) feest is.
Maasluip schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:56:
[...]

Eindhoven kennend is daar ook ingangscontrole. En de gasten met OVS-jaarkaart hou je ook niet uit de trein op die manier.
Daarom voldoet dat niet. Daarom meer een blacklist idee zoals ze dat bij voetbal gedoe enzo ook hebben. Wmb een regel : if blacklisted, then geen xs na 20.00 oid.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat de NS ook zwaar de balen heeft van die aapjes.
De vervuiler mag ik hopen? 200E bekeuring voor het spoor oversteken @ station is wmb afschrikking, maar dan kan er best nog 200E extra bij om een paar agenten te betalen.

Waarom niet trouwens de ouders mee laten rijden om orde te handhaven, zoals in een van mijn linkjes van gisteren is aangehaald?

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 18-04-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Boudewijn schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:38:

[...]
Daarom voldoet dat niet. Daarom meer een blacklist idee zoals ze dat bij voetbal gedoe enzo ook hebben. Wmb een regel : if blacklisted, then geen xs na 20.00 oid.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat de NS ook zwaar de balen heeft van die aapjes.
Studenten die met hun OV in de trein bal maken? OV afpakken voor een maandje. Nog een keer? Jaar kwijt. Als student heb je al aangetoond over een stel hersens te beschikken, dus het lijkt me niet moeilijk voor ze om de consequentie te zien van het verlies van hun OV.

* PeaceNlove is ook student, dus ik heb even voor mezelf bedacht hoe erg het kwijtraken van mijn OV is.

Maar het zou volgens mij al een heel stuk helpen als de opbrengsten van de handhaving ingezet worden voor diezelfde handhaving. Vanuit de boetepot betaal je dan de handhavers. Als het asociale gedrag dan nog niet voldoende gereduceerd wordt, dan verhoog je de boetes zodat er meer handhavers kunnen aangesteld worden en enerzijds de opbrengsten wat stijgen en anderzijds het asociale gedrag wat afneemt.

Verder ben ik in het algemeen ook voor inkomensafhankelijke boetes. Met een standaardbedrag dat voor iedereen geldt en een bonus voor de mensen die een hoger inkomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PeaceNlove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:58:
[...]

Studenten die met hun OV in de trein bal maken? OV afpakken voor een maandje. Nog een keer? Jaar kwijt. Als student heb je al aangetoond over een stel hersens te beschikken, dus het lijkt me niet moeilijk voor ze om de consequentie te zien van het verlies van hun OV.

* PeaceNlove is ook student, dus ik heb even voor mezelf bedacht hoe erg het kwijtraken van mijn OV is.
Uhh dat sowieso, maar doe het dan gewoon met een blacklist. De meeste ettertjes leken me geen studenten.
Maar het zou volgens mij al een heel stuk helpen als de opbrengsten van de handhaving ingezet worden voor diezelfde handhaving. Vanuit de boetepot betaal je dan de handhavers. Als het asociale gedrag dan nog niet voldoende gereduceerd wordt, dan verhoog je de boetes zodat er meer handhavers kunnen aangesteld worden en enerzijds de opbrengsten wat stijgen en anderzijds het asociale gedrag wat afneemt.

Verder ben ik in het algemeen ook voor inkomensafhankelijke boetes. Met een standaardbedrag dat voor iedereen geldt en een bonus voor de mensen die een hoger inkomen hebben.
Waaorm dat? Je naait die mensen al enorm met het belastingstelsel, en is een bak kots van een rijk persoon erger dan van een boertje? No way, ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

PeaceNlove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:58:
Het gaat nog over die rokende jongeren in de trein neem ik aan.
Die hebben weinig geld, en de meesten zitten nog op school en werken nog niet, en betalen dus gewoon het standaard bedrag.
Daar schiet je nog niets mee op, en daarmee creëer je ergernis voor de mensen die wel een hoog inkomen + belasting betalen.

Voor die jongeren is geld = geld en staat ergens ver weg op een rekening. En als ze te weinig geld hebben, hebben ze verder nauwelijks problemen om rood te gaan staan.
Je moet iets bijzonders verzinnen waardoor het die jongeren fysiek raakt. Bijvoorbeeld een weekje geen openbaar vervoer gebruiken. Of 2 dagen cel (vrijdag middag t/m zondag ochtend) }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Onbekend schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:52:
[...]

Kwatsj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Boudewijn schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:05:

Waaorm dat? Je naait die mensen al enorm met het belastingstelsel, en is een bak kots van een rijk persoon erger dan van een boertje? No way, ziek.
Ik betaal graag belasting. Daar koop ik beschaving mee.
Thomas Friedman

En ik ben het helemaal met hem eens. Belasting is niet iets waarmee je genaaid wordt, maar wat ten goede van jou en de samenleving besteedt wordt. En dat goede wordt bepaald in de politiek, dus wel even stemmen svp.
Maar in het geval van de zwartrijder, de hardrijder of de andere asociaal gedrag vertonende figuren wil ik graag dat de straf even veel pijn doet. We hebben hier in Nederland daarvoor de boete bedacht en ik vind het zelf erg jammer dat als ik door rood rijd het me een maand kleedgeld kost, terwijl iemand die meer verdient die 50 euro minder hard in zijn koopkracht voelt.
Onbekend schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:21:
[...]

Het gaat nog over die rokende jongeren in de trein neem ik aan.
Die hebben weinig geld, en de meesten zitten nog op school en werken nog niet, en betalen dus gewoon het standaard bedrag.
Daar schiet je nog niets mee op, en daarmee creëer je ergernis voor de mensen die wel een hoog inkomen + belasting betalen.
Hoezo ergernis voor mensen die een hoog bedrag betalen? Lijkt me goed die ergernis, want blijkbaar voelen ze dan ook de boete. En verder moeten ze niet zeuren, want ze hebben tenslotte ook een hoger salaris dan zo'n scholier.
Voor die jongeren is geld = geld en staat ergens ver weg op een rekening. En als ze te weinig geld hebben, hebben ze verder nauwelijks problemen om rood te gaan staan.
Je moet iets bijzonders verzinnen waardoor het die jongeren fysiek raakt. Bijvoorbeeld een weekje geen openbaar vervoer gebruiken. Of 2 dagen cel (vrijdag middag t/m zondag ochtend) }) .
Ja, maar zo wordt het wel erg lastig om te handhaven. Als je dan iemand te pakken hebt mag je eerst gaan uitzoeken wat hij echt een kutstraf vind en vervolgens die straf ook nog eens opleggen. En de ene jongere is de andere niet, dus de straf zal door de ene lachend worden uitgezeten, terwijl de andere een behoorlijk nare tijd heeft.

Overigens hebben we altijd HALT nog, ik heb zelf nooit wat met ze te maken gehad, maar de pubers uit mijn omgeving indertijd hebben na HALT nooit meer echt rare dingen uitgevreten.

[ Voor 2% gewijzigd door PeaceNlove op 18-04-2009 21:56 . Reden: linkje naar bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wist niet dat het hier om onderbuik gevoelens ging in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

GoldenSample schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:59:
wist niet dat het hier om onderbuik gevoelens ging in dit topic?
Hmm, ja we gaan wel wat offtopic hierzo in onze maatregelen tegen diegene die zich niet kan gedragen in het OV of in general.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

PeaceNlove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:53:
Hoezo ergernis voor mensen die een hoog bedrag betalen? Lijkt me goed die ergernis, want blijkbaar voelen ze dan ook de boete. En verder moeten ze niet zeuren, want ze hebben tenslotte ook een hoger salaris dan zo'n scholier.
De een werkt fluitend maar 8 uur per week, terwijl de ander 40 uur per week krom ligt. En de gene die dan 40 uur heeft gewerkt betaalt netto ook meer loonbelasting. Daarnaast zijn de producten die iemand koopt voor beiden in prijs gelijk. Dus ik vind dat de boetes ook gelijk moeten blijven.

Daarnaast krijg je nog het geval van "ontoerekeningsvatbaar". Iemand die een jointje in de trein rookt, is dan minder toerekeningsvatbaar omdat hij onder invloed is. Dit soort gevallen komen altijd gunstig over voor de overtreder, en iemand de een gewone sigaret heeft gerookt zou dan zwaarder bestraft worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

PeaceNlove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:02:
[...]

Hmm, ja we gaan wel wat offtopic hierzo in onze maatregelen tegen diegene die zich niet kan gedragen in het OV of in general.
weet niet of ik de enige ben maar vind het erg jammer van dit topic, dit (imho) populistische gelul, misschien een idee om er in een ander topic over verder te gaan/te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
PeaceNlove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:53:

En ik ben het helemaal met hem eens. Belasting is niet iets waarmee je genaaid wordt, maar wat ten goede van jou en de samenleving besteedt wordt. En dat goede wordt bepaald in de politiek, dus wel even stemmen svp.
Inderdaad. Fuck rijkdom. Welvaart is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik wil hier niet de mod uithangen, maar het forum heet "vervoer" en het onderwerp is spoorwegen. We dwalen hier nogal af ;).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Helpt een G 1206 (de Gay2000'en zullen jullie wel moe zijn inmiddels :-p) om jullie weer op het rechte pad te krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009355.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wel als deze in vrolijke ACTS kleurtjes gestoken is :). Fotorondje in Blerick? :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die locatie van de foto moet i.i.g. tussen Geertruidenberg en Eindhoven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 20-09 14:25
Wordt het trouwens niet een keer tijd dat de NS op (vooral kleine) perrons aangeven dat er een sneltrein aankomt? Ik sta nu regelmatig op Driebergen-Zeist en de trein naar Den Helder-Nijmegen (heen en terug) komt daar met een flink tempo langs een niet zo breed perron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daarom staan er ook die witte onderbroken strepen op het perron, daar moet je achter blijven en dan is er niks aan de hand.

Expliciet aangeven lijkt me daarom niet nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wildhagen schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:09:
Daarom staan er ook die witte onderbroken strepen op het perron, daar moet je achter blijven en dan is er niks aan de hand.

Expliciet aangeven lijkt me daarom niet nodig.
Die staan 40cm van de kant af of zo. Dat is echt niet prettig als er een IC langskomt stuiven hoor. Een aankondiging is soms best prettig. Of op stoptreinstations een extra gele lijn of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 20-09 14:25
Hooglander1 schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:11:
[...]

Die staan 40cm van de kant af of zo. Dat is echt niet prettig als er een IC langskomt stuiven hoor. Een aankondiging is soms best prettig. Of op stoptreinstations een extra gele lijn of zo.
Los daarvan heb je ook nog te maken met kleine kinderen en ouders die niet kunnen zien of het een IC is of niet. Heb al meerdere malen tegen mensen moeten zeggen om hun kroost bij die lijn weg te halen omdat ik weet dat het een IC is, en dat is imho niet echt makkelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Afstand tot perronrand is 1 meter, toch?

Dat is een veilige afstand. Misschien niet prettig, maar laten we eerlijk zijn: je kan zelf ook iets verder van de rand gaan staan. Sommige perrons zijn inderdaad vrij smal, maar ik ken geen enkel perron waar je niet iets meer dan één meter afstand kan houden.

Lijkt me gewoon een stuk common sense, waarom moet je überhaupt zo dicht langs de rand staan, als de trein nog niet stilstaat?

Iedere keer dat aankondige lijkt me nogal arbeidsintensief, gezien het aantal treinen en het aantal stations. Dan zullen er aardig wat mensen extra aangenomen moeten worden voor de omroep, en het aantal omroepberichten kan, zeker op stations langs drukke trajecten, dan wel heel erg enorm worden, want je moet dit dan ook voor goederentreinen etc doen.

Een extra gele lijn zou kunnen, maar je kan er donder op zeggen dat mensen zich daar niks van aantrekken. En daarnaast zorgt het voor verwarring ("waarom hier meer lijnen dan daar").

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 16:02

djidee

Mr. Slungel

In Duitsland heb je op stoptrein stations waar doorgaande IC's en vrachttreinen langs de perrons komen een gearceerd geel vlak. Wanneer de doorgaande trein het perron nadert wordt volautomatisch dat omgeroepen... Zo moeilijk moet dat niet zijn.. Blijf je dan toch staan, eigen schuld...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar in zoiets als boxtel zou je dan knettergek moeten worden? Daar komt elke paar minuten wat voorbij.

Lijkt me ook voor de omwonenden niet fijn. Sowieso, waarom zou je op de rand gaan staan? Pas als dde trein er is heeft dat zin hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r is minimaal een station in Nederland met een extra gearceerd vlak op de perrons, en alle CTA's zijn voorzien van 'passerende intercity'-flappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Red Nalie schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:05:
Wordt het trouwens niet een keer tijd dat de NS op (vooral kleine) perrons aangeven dat er een sneltrein aankomt? Ik sta nu regelmatig op Driebergen-Zeist en de trein naar Den Helder-Nijmegen (heen en terug) komt daar met een flink tempo langs een niet zo breed perron...
Waarom zou NS dat moeten doen? Het wordt overigens bewust niet gedaan (vanwege niet kunnen garanderen dat het altijd wordt omgeroepen bij passerende treinen).
SleutelMan schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:36:
wel als deze in vrolijke ACTS kleurtjes gestoken is :). Fotorondje in Blerick? :P
Nee, Gay2000-jacht rond Tilburg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

De Vink en Nieuw-Vennep hebben zo'n geel gestreept perron.
En op Ede Wageningen toetert de ICE vaak vlak voor het perron zodat mensen toch even gewaarschuwd zijn. Op Driebergen doet de sprinter die iets na acht uur 's ochtends altijd heel hard voorbijrijdt dat vaak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:22:
Afstand tot perronrand is 1 meter, toch?

Dat is een veilige afstand. Misschien niet prettig, maar laten we eerlijk zijn: je kan zelf ook iets verder van de rand gaan staan. Sommige perrons zijn inderdaad vrij smal, maar ik ken geen enkel perron waar je niet iets meer dan één meter afstand kan houden.

Lijkt me gewoon een stuk common sense, waarom moet je überhaupt zo dicht langs de rand staan, als de trein nog niet stilstaat?
Heb je wel eens spelende kinderen gezien? Maar van de andere kant hebben de Mythbusters al aangetoond dat het helemaal niet zo gevaarlijk is om dicht bij de perronrand te zijn.
Iedere keer dat aankondige lijkt me nogal arbeidsintensief, gezien het aantal treinen en het aantal stations. Dan zullen er aardig wat mensen extra aangenomen moeten worden voor de omroep, en het aantal omroepberichten kan, zeker op stations langs drukke trajecten, dan wel heel erg enorm worden, want je moet dit dan ook voor goederentreinen etc doen.
Dat is heel gemakkelijk te automatiseren. De omroepen worden gedaan door Prorail, die ook een systeem heeft dat precies weet waar elke trein is. Hun verkeersleidingssysteem.

Om dan een automatische omroep te maken op het moment dat een trein in een bepaalde sectie komt is dan simpel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

even een willkeurige foto van het internet getrokken:

Afbeeldingslocatie: http://www.m-voorloop.nl/ov/ovfoto/bin/07-02-07/_dsc3434.jpg

2 soorten lijnen, de onderbroken lijn (voor stoppende treinen) en de witte zone, waarachter je je moet bevinden als er doorgaand treinverkeer aankomt. De meeste mensen wachten netjes wat verder naar achter (tenminste, als ik op Driebergen-Zeist kom :P) en als er wat anders aankomt dan hoor en zie je dat meestal al ruim eerder. Ik weet zelf van weinig ongelukken van mensen die zijn gegrepen door de trein omdat ze zich te dicht bij de rand van het perron waren, tenminste, niet in Nederland.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die brede witte zone is toch een begeleidings-strip voor blinden? Heeft toch ook van die ribbels, zodat ze met hun stok dat kunnen voelen?

Overigens is er op die foto alweer een prima kandidaat voor de Darwin Awards te zien. Welke gladiool gaat nou met zijn benen over de perronrand? Op die manier zijn al vaker mensen hun benen kwijtgeraakt of zelfs overleden, ook in Nederland. Zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Reinier

\o/

Die witte zone heeft daar niets mee te maken, blindenstrook, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja maar is vast prima ook daarvoor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Dat de blindenstrook duidelijk niet als waarschuwingstreep bedoeld is blijkt ook wel uit dat de strook afbuigt en niet het hele perron doorloopt.
Overigens vind ik het uit eigen ervaring niet heel gevaarlijk om dicht op een langsrazende trein te staan. Wel onprettig door de luchtverplaatsing, maar die is niet zodanig dat je omver en onder de trein geblazen wordt. (Tenzij je op Delft-Zuid onder het viaduct staat en er komt een intercity of Thalys langs, want daar kan de lucht niet naar boven uitwijken en is de luchtverplaatsing toch wel wat groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Boudewijn schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:26:
Ja maar is vast prima ook daarvoor te gebruiken.
dat had ik het mis, maar ik gebruik m wel zo :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In station Best wordt je anders wel gek als een IC langskomt. Wat een luchtverplaatsing, zeg. Enorm!

Wel 1x meegemaakt dat de stop(!)trein bij Barneveld Centrum door reed zonder te stoppen. Als waarschuwing ook flinke toeter omdat iedereen verwachtte dat de trein ging stoppen en op zo'n 30 cm stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SleutelMan schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:07:

[afbeelding]
Ja, ik wilde het al niet noemen. Ik schaar dat onder "Darwin" gedrag. Hoe achterlijk kun je zijn. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

SleutelMan schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:07:

[afbeelding]

2 soorten lijnen, de onderbroken lijn (voor stoppende treinen) en de witte zone, waarachter je je moet bevinden als er doorgaand treinverkeer aankomt. De meeste mensen wachten netjes wat verder naar achter (tenminste, als ik op Driebergen-Zeist kom :P) en als er wat anders aankomt dan hoor en zie je dat meestal al ruim eerder. Ik weet zelf van weinig ongelukken van mensen die zijn gegrepen door de trein omdat ze zich te dicht bij de rand van het perron waren, tenminste, niet in Nederland.
Zo een foto heb ik ook ooit eens gemaakt, van iemand die in Groningen op de perronrand ging zitten :X..
Blijft link, in Gouda wouden er een paar zelf eventjes voetballen op het perron :X :X :X
Gelukkig dat er al snel een oproep over het station schalde met een waarschuwing voor de heren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cheesy schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:09:
In station Best wordt je anders wel gek als een IC langskomt. Wat een luchtverplaatsing, zeg. Enorm!

Wel 1x meegemaakt dat de stop(!)trein bij Barneveld Centrum door reed zonder te stoppen. Als waarschuwing ook flinke toeter omdat iedereen verwachtte dat de trein ging stoppen en op zo'n 30 cm stond...
Die druk merk je zelfs al je in een andere trein zit die daar moet stoppen. Als er dan een IC of een goederen trein langs dendert... Maar ja dat is niet gek in een tunnel...

Als een trein op volle kracht door een vol station dendert schrik ik me altijd kapot. Ook op IC stations gebeurt dit soms bij goederen treinen. Mensen denken dan: "He een trein" (omdat er een gele locomotief aanzit die ook bij passagiers treinen wordt gebruikt) en stappen richting de rand. Een blik op de klok vertelt je dat het nog niet kan en een paar seconden later komt de goederentrein met volle snelheid door het station. Dan zie je de mensen wel schrikken.

In Oss is zijn er zelfs ongelukken gebeurt met mensen die geen goederentreinen verwachten (en omdat Oss een IC station is denken ze dat alles stopt) en dus onder de bomen doorkruipen (vooral ook omdat stations Oss in een bocht is gebouwd en je de situatie moeilijk kan overzien, er is in Oss zelfs een keer een rolstoel "brug" aan de trein blijven hangen die vervolgens over het station gesleept werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

In België heb ik op station Pepinster wel eens gehad dat er een sneltrein langs kwam daveren, en dat dat keurig omgeroepen werd, dat je moest uitkijken op het perron.

Dit gebeurt zelden in Nederland helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
AW_Bos schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:56:
In België heb ik op station Pepinster wel eens gehad dat er een sneltrein langs kwam daveren, en dat dat keurig omgeroepen werd, dat je moest uitkijken op het perron.

Doen ze in Duitsland ook inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
In Denemarken doen ze dat bij de S-tog ook. Of ja, ze roepen niets om, maar er staat "pas op, doorkomende trein" op de borden. De S-tog is een soort soort bovengrondse metro in en rond Kopenhagen. Of ze het bij de normale treinen ook omroepen of op een bord zetten, weet ik niet, die gebruik praktisch nooit :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
"Achtung, Zugdürchfahrt." staat er dan op de borden.

Ik was met een paar vrienden een aantal weken terug in Berlijn, en toen liepen we ook door het station om het te verkennen. Op een gegeven moment liepen we over spoor 5 en toen werd er opgeroepen dat we moesten oppassen omdat er een Zugdürchfahrt zou zijn. 5 minuten later ofzo kwam hij pas, maar 't was wel netjes, vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

LEBBEKE - Een Belg heeft zijn zoon een echte locomotief met drie wagons gegeven voor zijn 21e verjaardag. Op zijn verjaardag mocht hij met zijn eigen trein vol vrienden rijden op een ongebruikt spoor tussen Dendermonde en Puurs.

De trein is een afgedankt model van het Belgische spoorbedrijf NMBS, gekocht voor de schrootprijs van een paar duizend euro.

De jarige jongeman Dieter Van Landuyt uit het Vlaamse Lebbeke is al sinds zijn kindertijd verzot van treinen. Al jaren helpt hij bij een vereniging van stoomlocomotieven. Volgende maand begint hij aan een baan als machinist op een echte stoptrein van de NMBS.

Een beetje wrang wel voor zijn vader, die zelf een transportbedrijf heeft met dertig vrachtwagens. De zoon is zijn enige kind, maar heeft totaal geen interesse voor trucks of voor overname van het bedrijf. Die vindt hij te gewoon.

''Eigenlijk ook een opluchting'', zegt de vader maandag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. ''Want anders zou ik me alleen maar afvragen wat mijn zoon later van mijn bedrijf zou maken. Die zorg zal ik dus nooit hebben.''
http://www.nu.nl/opmerkel...hte-trein-met-wagons.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier een filmpje daarover: http://www.vtm.be/nieuws/...pos=6&vID=PIt_7319_vtm_id

Zo te zien een of ander soort werktrein ofzo? Althans, zo ziet het er wel uit, met de opbouw op het dak enzo...

Dat dit soort zaken daar zomaar mag? Of zou er een echte machinist hebben gereden?

Edit: werk-kar idd: http://www.train-photos.com/picture/number4227.asp

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 20-04-2009 20:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het schijnt dat hij al een opleiding gedaan heeft als machinist, en binnenkort gaat solliciteren bij de NMBS?
Verder wel een te gek cadeau.

Ik vraag me af hoe dat zit met Riekje Buivenga uit Waterhuizen met haar Sik :P.
(hoewel daar geen op het hoofdspoor aangesloten spoor meer is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

AW_Bos schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:56:

Ze claxoneren toch?
Vooral bij die forensen stations, Veenendaal-de Klomp/Bunnik razen de IC's er langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:01
Dat omroepen voor een trein die langs komt heb ik ook ooit 1 keer gehoord op een station...
Het zou met goederentreinen wel netjes zijn.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Dan wordt je op de route Rotterdam-Utrecht, Utrecht-Arnhem en Rotterdam-Venlo toch wel redelijk gek van de omroepen, want daar stikt het van de cargo's :P. Voor de doorgewinterde treinreizigers (de dagelijkse forenzen) is het meestal wel duidelijk op welk tijdstip de intercity doorkomt. Bij Driebergen-Zeist komt het verkeer van de kant van Utrecht iets langzamer aanzetten wegens de bocht daar, van de richting Arnhem kun je al van verre wat aan zien komen (en meestal is het ook vrij snel duidelijk of dit doorrijd of niet). Als er mensen dicht op de rand van het perron staan gebruikt de machinist meestal zijn tyfoon wel.

Sorry maar het nut van die omroepen zie ik niet, bovendien wordt er al veel te veel omgeroepen op de stations (naast nuttige mededelingen over vertraging ook vaak: Prorail werkt aan de vernieuwing... etc).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Jeuj vanmorgen was het weer raak, iets van een aanrijding met een persoon bij Uitgeest. Uiteindelijk 1,5 uur gestaan in een bomvolle trein omdat de intercity uit Alkmaar werd omgeleid via Hoorn, en onderweg ook nog stopte te Alkmaar Noord, Obdam en Hoorn, waar zo'n beetje op elk perron wel een paar honderd man stond die ook de trein in wou.
Uiteindelijk reed de trein zelfs 'om het comfort te bewaren' met 'aangepaste snelheid'.
Iemand die weet wat er nou precies aan de hand was?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

je zegt het zelf al, aanrijding bij Uitgeest. Dus omleidingen en uitval van treinen. De stop/sneltrein naar Hoorn zal wel zijn geschrapt om ruimte vrij te maken voor de intercity die op deze manier werd omgeleid.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

AW_Bos schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:13:
[...]

Zo een foto heb ik ook ooit eens gemaakt, van iemand die in Groningen op de perronrand ging zitten :X..
Blijft link, in Gouda wouden er een paar zelf eventjes voetballen op het perron :X :X :X
Gelukkig dat er al snel een oproep over het station schalde met een waarschuwing voor de heren..
Heb een keer jochies van een jaar of 12 zien skateboarden op het perron :X conducteur werd ff flink kwaad, en toen durfden die knullen nog brutaal te doen ook :N

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Vandaag scheen de zon, bleven de f*ck wolken achterwege, vaardigde ACTS een Portfeeders-kar af naar de mooiste provincie van het land - zoals jullie weten het Limburgs land -, was de auto inclusief ladder op tijd terug van weggeweest en gaf de Gay2000 er pas ná de klik de brui aan en strandde ergens bij Weert.

Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009386.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009394.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009397.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat heb jij tegen de G2000? :D

Als we het toch over gay hebben... ik vind het omroepgeluid van de SNCF erg gay klinken. Waar wij een simpele drietonige dingdong hebben, hebben ze daar een hele intromuziek met vrolijk klinkende "tada daa daa" erbij.

Mijn mening: leuk als reclamemelodietje ("reis met de trein"), maar niet om iedere omroep mee te laten beginnen. Ik heb een uurtje op Gare du Nord rondgehangen, wachtende op mijn Thalys, en ik heb dat geluidje aardig vaak gehoord...

Zo is hij weer wel tof...

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 22-04-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op woensdag 22 april 2009 @ 01:50:
Wat heb jij tegen de G2000? :D

Als we het toch over gay hebben... ik vind het omroepgeluid van de SNCF erg gay klinken. Waar wij een simpele drietonige dingdong hebben, hebben ze daar een hele intromuziek met vrolijk klinkende "tada daa daa" erbij.
Ik ken iemand die die tune als ringtone heeft. Geeft een heerlijk vakantiegevoel als hij gebeld wordt.
Net als duitse omroepen in een galmend leeg station (dat herrinnert aan 's nachts met de nachttrein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Juist niks! Dat is een bijnaam gegeven door .. omdat die karren zo leuk gevonden worden. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Luke! op 22-04-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

iemand een voorbeeld van die Franse omroep-tune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Wordt Nijmegen nu één van de opslag plaatsen voor niet gebruikt ICK/ICL treinen? Of tijdelijk totdat ze de grens over kunnen? Zag namelijk vanmiddag vier sporen volstaan met treinen en zag er nogal apart uit. De treinen waren qua kleur ook erg flets.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
AW_Bos schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:30:
iemand een voorbeeld van die Franse omroep-tune?
Afbeeldingslocatie: http://easycaptures.com/fs/uploaded/212/7129715302.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wontcachme schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:27:
Wordt Nijmegen nu één van de opslag plaatsen voor niet gebruikt ICK/ICL treinen? Of tijdelijk totdat ze de grens over kunnen? Zag namelijk vanmiddag vier sporen volstaan met treinen en zag er nogal apart uit. De treinen waren qua kleur ook erg flets.
Het wordt inderdaad de opslagplaats voor ICK (niet voor ICL ;)). Hoe tijdelijk is mij ook even niet bekend, De NS claimt weliswaar dat ze als reserve daar worden neergezet maar ik denk niet echt dat er nog echt actieve dienst voor gaat komen. Dan rest verkoop of de sloop, waarbij het laatste waarschijnlijker is denk ik..

voor diegenen die het gemist hebben:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3601/3465606885_0bca45afdc_o.jpg
Foto van Job op Somda

[ Voor 13% gewijzigd door SleutelMan op 22-04-2009 21:11 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het enige wat ik op die foto nog vind missen, is de sloopkogel. Wat ben ik blij dat ICK van de rails af is, vreselijk materieel vond ik dat.

Pagina: 1 ... 36 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.