Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.097 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:36
Mogelijk dat ze er een draagbare seinlamp bij hadden hangen in de cabine. Die zie je recht van voren wat beter dan schuin van opzij :p

En of het rijden met dit seinbeeld mag: het lijkt me van niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55

Luke!

#Treinbaas
Tja, ach... Je gaat er geen trein voor opheffen, m.i. terecht. Maar dan nog, het moet maar net opgemerkt zijn en daarnaast kan ook de schakelaar per ongeluk fout staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Cheesy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:47:
Gisteren.
Mag je met zo'n kapotte lamp gewoon rijden? Trein kwam juist weer in de dienstregeling vanaf de stalling of hoe dat ook heet :P
De man rechts op het perron was ook al foto's aan het maken. Toevallig iemand van GoT?

[afbeelding]
Bokkeduinen heet dat opstelterrein ;).

En wat betreft het seinbeeld: als er zo'n defect wordt geconstateerd dan wordt dat wel aan het eind van de dag opgelost voordat het stel de volgende dag weer in dienst gaat. In dit geval lijkt het me gewoon een vergeten schakelaar (kijk toevallig ook maar eens bij de NS als de machinist een trein vertrekgereed maakt (of bij kopmaken), dan lopen ze altijd even naar buiten om de frontseinen te checken :))

verder nog iets: als deze trein nog niet in reizigersdienst was (d.w.z. dat hij van het opstelterrein kwam) dan is het meestal gebruikelijk dat er met rangeersein wordt gereden. Dat is echter 1 van de 3 lampen aan en niet 2. Halfslachtige oplossing dit :P.

[ Voor 12% gewijzigd door SleutelMan op 18-03-2009 23:51 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar probeer er een conducteur niet op te attenderen, word je meteen chagrijnig van.

Tenminste, de keer dat ik het deed dus wel...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SleutelMan schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:33:
[...]

Bokkeduinen heet dat opstelterrein ;).

En wat betreft het seinbeeld: als er zo'n defect wordt geconstateerd dan wordt dat wel aan het eind van de dag opgelost voordat het stel de volgende dag weer in dienst gaat. In dit geval lijkt het me gewoon een vergeten schakelaar (kijk toevallig ook maar eens bij de NS als de machinist een trein vertrekgereed maakt (of bij kopmaken), dan lopen ze altijd even naar buiten om de frontseinen te checken :))
Ok tnx ;)
Klopt, zie ik ook altijd in Barneveld Centrum dat ze dat even checken als ze keren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:53:
Hangt er zoveel troep aan de bovenleiding dan?
Blijkbaar:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3559/3360774160_71cd173e16_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Het is niet alleen troep. Het zijn ook gewoon de stukken die er af slijten en vervolgens op de auto's erachter vallen en dan inbranden. Dat is ook de reden dat de volkswagentrein van Wolfsburg tot aan Amersfoort met een 232'er wordt gerden in plaats van met elektrische tractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Twee vraagjes:
- Wat is BAcc/SCM? (een beveiligingssysteem, maar dat is alles wat ik weet... hoe werkt 't, waar wordt 't gebruikt, enz)
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste vraag is vrij eenvoudig:
The 15 kV AC 16⅔ Hz railway electrification system is used in Germany, Austria, Switzerland, Sweden, and Norway. The high voltage enables high power transmission with low losses, while the lower frequency reflects technical limitations at the turn of the 20th century. In particular, the lower frequency reduces flashover problems in the motors, although at the cost of a non-standard line frequency requiring frequency conversion and separate supplies.
Zie Wikipedia: 15 kV AC

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sowieso zal het skineffect (als dat optreedt @ 50Hz) lager zijn lijkt me, wat bij dat soort stromen best relevant is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:34:
- Waarom heeft Duitsland en Zwitserland 15 kV met 16 2/3e Hz als frequentie itt 50 of 60 Hz - wat is daarvan het voordeel?
In particular, the lower frequency reduces flashover problems in the motors, ...
Dat was vroeger een voordeel (zeg t/m de jaren 70, voordat de silicium gelijkrichters hun intrede deden), nu is het een nadeel omdat er niet met een simpele trafo stroom uit het net gehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Streekvervoerder Veolia wil snel experimenteren met nieuwe wapens tegen hufters in bus en trein, zoals de 'spitkit' en de 'akoe'. Hoe zorg je ervoor dat de Maaslijn, de verbinding van Roermond naar Nijmegen, een prettige spoorlijn wordt? Die vraag stond centraal bij een congres in Venray.

Cameratoezicht werkt, maar het effect is van korte duur. Dus zijn creatieve oplossingen nodig. Een 'spitkit' bijvoorbeeld. Een reageerbuisje waarin een bespuugde treinsteward het speeksel kan bewaren voor DNA-onderzoek. En dan is er nog 'akoe'. De omgekeerde versie van het stil alarm. Als een chauffeur op een knop drukt, gaan alle toeters en bellen in de bus rammelen, en verschijnt er een hulpkreet op het beeldscherm waar normaal reclame te zien is. In de hoop dat een gewelddadige reizigerde benen neemt. Verder denkt Veolia aan detectiepoortjes en het inzetten van drugshonden.
Bron: http://news.google.nl/new...--met-spitkit-en-akoe.ece
Om te zorgen dat treinreizigers nog vaker in een blinkend schone trein reizen beproeft NS een nieuwe schoonmaakmethode: Care on track. Mobiele schoonmaakteams reizen mee om tijdens de rit afval te verwijderen en vlekken weg te poetsen.

Met de treinen van NS reizen per dag ruim 1,1 miljoen mensen. Die laten zo’n 16 ton afval per dag achter. Ter vergelijking: dat zijn twee voetbalvelden vol met vuilniszakken. Treinen worden vele malen per dag van binnen schoongemaakt. In de eerste plaats gedurende de nacht, zodat ze ’s morgens schoon, met lege afvalbakken en frisse toiletten, aan hun eerste rit
kunnen beginnen.

Daarnaast worden treinen gedurende de dag enige keren schoongemaakt op de eindpunten. Nieuw is dat op een tiental trajecten zo’n 240 treinen overdag tijdens de rit gereinigd worden, onder de naam ‘Care on track’. Twintig mobiele schoonmakers verwijderen afval en maken zonodig vloeren, stoelbekleding, tafels en ruiten schoon.
Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/93817

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat schoonmaken in de trein zal iedereen ondertussen wel een keertje meegemaakt hebben.

Ik vind dat echt verschrikkelijk irritant. Dan komt er zo'n gast in gore kleren met twee stinkende vuilniszakken door de trein lopen om at random een blikje op te pikken, want als het druk is gaan ze echt niet overal tussendoor.

Ik zie ze ook erg vaak in de trein stil zitten. In plaats van dat ze dan daadwerkelijk een keer een wc gaan poetsen en zichzelf nuttig maken.

Als de trein schoon moet, doe het dan meteen goed op de keerpunten en ga niet mij er mee vervelen. Uiteindelijk is de prijs van de trein niet hoog, maar goed genoeg om een schone trein te mogen verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 20-03-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Goed voorbeeld? Nee!

1. Nooit op de rails zitten. Dat geeft jeugd een slecht voorbeeld.
2. Daarnaast ben ik blij dat ik niet met de trein in Almere moest wezen. Gelukkig heb ik een auto, en die rijdt altijd. Dit is weer een extra reden om juist niet met het openbaar vervoer te reizen. Niet alleen vanwege het (onnodige) geweld, maar ook omdat de rest van de treinen ineens ook niet meer rijden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik rijd ook supergraag auto, maar geweld en stilstaan is niet alleen iets van OV hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onbekend schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:59:
Goed voorbeeld? Nee!

2. Daarnaast ben ik blij dat ik niet met de trein in Almere moest wezen. Gelukkig heb ik een auto, en die rijdt altijd. Dit is weer een extra reden om juist niet met het openbaar vervoer te reizen. Niet alleen vanwege het (onnodige) geweld, maar ook omdat de rest van de treinen ineens ook niet meer rijden.
Ik ben sowieso blij niet in Almere te wonen of er vaker dan eens per jaar heen te moeten. Maar dat gezegd, overdrijf nu niet - hoe vaak ligt het verkeer op de A6 en A27 bij Almere niet plat? De vertraging die je daarmee op zou lopen zou vele malen meer zijn op termijn dan die ene keer dat een stel NS werknemers het beu waren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Kijk kijk kijk: de gek fotografeert reizigerstattie...
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009221.jpg
Gelukkig ervoor en erna een G2000. :P
Onbekend schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:59:
Ja natuurlijk... zijn we al zo ver gezonken in dit land? Alhoewel, met dat sjabbe in holland daar...

[ Voor 45% gewijzigd door Luke! op 22-03-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zijn ze rond utrecht btw aan het doen?

Moest gisteren van vught naar maarn, en dat was geen pretje enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Knutselen aan viersporigheid bij Lunetten en wat gedoe rond Houten. Op Utrecht - Lunetten aansl. was daardoor maar één spoor beschikbaar als ik 't me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Klopt. IC 3000 (Den Helder- Nijmegen) was verlengd naar Den Bosch en Eindhoven (aangezien de 3500, IC Eindhoven-Schiphol niet reed), stoptreinen van Den Bosch en Tiel af reden niet verder dan Geldermalsen, daarna met de bus verder (en dat scheen nogal problematisch te verlopen). Internationaal verkeer ging via Utrecht Maliebaan en Hilversum naar Amsterdam.

(Ook in het hoge noorden wordt er aan het spoor gewerkt geloof ik, maar daar weet ik de details niet van :P.)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Morgen rijd dus alles over de 2 nieuwe sporen in houten en gaan ze de laatste oude rails en perron afbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ja dat klopt, de oude rails is al grotendeels verwijderd als het goed is.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, ben er net overheen gekard. Beetje jammer dat als ik nou 2x per jaar in het weekend trein, ik nou net op dat traject op die dag zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
9585 komt zometeen bij Venlo over de grens vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoe weet jij die dingen toch allemaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
UTRECHT - Op het spoortraject Vleuten - Utrecht Terwijde is maandagmorgen rond kwart voor elf een wagon van een goederentrein ontspoord.

De wagon raakte daarbij een passagierstrein. Er zijn geen gewonden gevallen. De goederentrein bevatte geen gevaarlijkse stoffen. Dat heeft een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail meegedeeld.

Door het ongeval is het treinverkeer tussen Utrecht en Woerden gestremd. Van Utrecht naar Rotterdam en Den Haag rijden geen intercity's meer.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen...nd-utrecht-gestremd-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
als ik van utrecht naar culemborg rijd (over het nieuwe spoor) dan is het bij een viaduct in houten net alsof je over een verkeersdrempel rijd met de trein. Ligt daar het spoor lager dan op het viaduct of komt dat door het inklinken van de grond voor en na het viaduct?
Zijn er nog ander mensen die dat opgemerkt hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Lennart_1337 op 23-03-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:08

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Had ze nog niet gezien, maar zat vandaag in een oldskool Buffel op de Maaslijn :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:36
Ik heb wat fotootjes van de trein bij Terwijde op Opeenshadikhet gedumpt:

Afbeeldingslocatie: http://opeenshadikhet.nl/foto/ontsporing-vleuten/08.jpg

Meer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:24:
Had ze nog niet gezien, maar zat vandaag in een oldskool Buffel op de Maaslijn :)
Waar precies? Planmatig komen die dingen alleen in de spitsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Carpento schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:47:
Ik heb wat fotootjes van de trein bij Terwijde op Opeenshadikhet gedumpt:

[afbeelding]

Meer hier.
Mooie foto's! 8)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03

DDX

In Zaandam waren vanmorgen alleen maar extra treinen.
Was pas begin van de middag weer normaal.

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ns/2009%2003%2023_08%2056%2032_0002_111a.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ns/2009%2003%2023_08%2057%2018_0003_111a.JPG

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zal wel als extra trein ingevoerd moeten worden in het systeem ofzo :P
Is dat zo'n iPhone progrje ofzo?

Oh shit @ hieronder _O-

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 24-03-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
*ziet Windows-logo linksboven*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03

DDX

Opera op windows mobile idd

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die goederentrein-wagon die het spoor stuk trok bij Vleuten is wel erg destructief bezig geweest :P. Herstel gaat tot halverwege volgende week duren, meldt nu.nl.
Waarschijnlijk gaat de 9800 nog wel rijden tussen Ut en Ld.

De schade is ondermeer de vele dwarsliggers voorzover ik op foto's heb gezien. Ik denk inderdaad dat daar nog wel beperkt een trein zou kunnen rijden.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1bztimak6mk.jpg
De kraan is al bezig zo te zien..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

vooghel

Cunning linguist

Ik moet van Utrecht naar Rotterdam Alexander, en het advies is omrijden via Schiphol. Dus een ritje van 31min wordt nu een reis van 1u58min :N. Ik denk dat ik de rest van de week maar de auto pak :/.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13
Heeft iemand een idee hoeveel treinen er van gouda naar rotterdam gaan morgen? Op ns.nl staat niks over dat traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

in principe zouden de stoptreinen (serie 4000/4500 Enkhuizen-Rotterdam) nog gewoon rijden, zelfde voor serie 9700 (Gouda Goverwelle - Rotterdam Centraal). Als het goed is rijdt de 12500/12700 (alleen dus in de spits) via de route Rotterdam Centraal - Gouda - Breukelen - Weesp - Amfersfoort, buiten de spits moet je omreizen via Schiphol. Het lijkt me dat je dan buiten de spits ook met de stopper mee zal moeten gaan.

Tot zover is de regeling vandaag, ik heb alleen geen idee of dat morgen en de rest van de week ook zo is...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:00:
[...]
Waar precies? Planmatig komen die dingen alleen in de spitsdienst.
Ik kwam er eentje zo rond de klok van 3 / half 4 tegen in Cuijk in de richting Venray en eentje stond er op 't opstel terrein in Nijmegen stil te staan.

Vriend van me die in de bewuste trein aan het werk was als conducteur :D Kreeg 't hele verhaal te horen, stofwolk gedoe, de HC heeft aan de noodrem getrokken vanuit de achterkant van 't treinstel en daarna werd iedereen geëvacueerd.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ze hebben de herstelmachines uit duitsland overgebracht naar utrecht.. Wat ik gelezen heb, is dat deze machine eerst beladen gaat worden op Geldermalsen en vervolgens het spoor gaat herstellen. Omdat er maar 2 Km aan belading meekan, moet er een aantal keren opnieuw beladen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Weet iemand hoe het staat met de V250? Gaat die deze week ons land nog binnenkomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Van de week iets opgevangen van uitstel tot april, maar daar durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die ontsporing word nog een duur grapje:
De schade die is ontstaan aan het spoor door de ontsporing van een goederentrein maandagmorgen gaat ProRail miljoenen kosten.

''Een eerste voorzichtige schatting van de reparatiekosten ligt tussen de 2,5 en de 5 miljoen euro'', aldus een woordvoerster van ProRail dinsdag.

Het treinverkeer op het traject Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam is door de beschadiging van 5 kilometer spoor voor langere tijd ontregeld.

Dinsdagmiddag bevestigde ProRail dat het treinverkeer de hele week ontregeld blijft. ''Sneller zal het herstel niet gaan'', aldus de woordvoerster.

Reizigers tussen Den Haag, Gouda en Utrecht kunnen vanaf woensdagochtend wel weer rechtstreeks reizen. Ieder uur rijden er twee intercity's.

De treinen worden omgeleid via Breukelen en zijn daardoor twintig tot dertig minuten langer onderweg. Tussen Utrecht Centraal, Terwijde, Vleuten en Woerden zijn bussen ingezet.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me logisch dat zoiets zeker een paar miljoen kost (tarief van de hersteller zal ook wel hoger liggen omdat het kort dag is en het is toch overheid die betaalt dus ze zetten er nog flink wat bovenop). Zie niet echt de nieuwswaarde ervan. Voor nu.nl is dit makkelijke (goedkope) nieuwsvergaring, vandaar dat ze dit soort berichten publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Luccus schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:06:
Van de week iets opgevangen van uitstel tot april, maar daar durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken.
Geruchten zijn bij AnsaldoBreda vaak al genoeg. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ondertussen:
Na amper een week zijn de Nederlandse Spoorwegen gestopt met de proef om treinrezigers online tickets te laten kopen. De test blijkt het slachtoffer te zijn geworden van zijn eigen succes en van een ongelukkige planning bij de NS.
Wel jammer, hoop dat 't snel weer terugkomt. Best een handigheid namelijk. Op de site van NS zelf staat iig 'tijdelijk gesloten'.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 24-03-2009 19:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ze zijn net bezig met de servers te verhuizen zoals al wordt aangegeven. Ik denk wel dat er een vervolg komt (nu ietsje beter gepland gok ik :P).

Moet morgen voor het eerst weer naar Den Haag sinds maandag (toen ik halverwege kon omkeren). Ben benieuwd hoe lang het dan gaat duren... :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Vandaag 2,5 uur gedaan over Utrecht CS en Amersfoort Schothorst. Best wel een drama op dit moment. Tussen Amersfoort en Utrecht rijden slechts twee intercity's en deze zijn slechts de helft zo groot. Eerste trein had ik net gemist, tweede trein zat vol. Toen ben ik op advies van het personeel met de intercity naar Schiphol gedaan maar dat was ook een stomme fout.

Ik hoop dat ze de intercity tussen Amersfoort Schothorst en Rotterdam weer snel in dienst brengen, desnoods alleen tussen Utrecht en Amersfoort want dit is niets. De stoptrein doet er langer over en heeft te vaak vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb vandaag dezelfde reis gemaakt, zonder veel problemen. Gewoon de stoptrein naar Zwolle toch? Deze reed keurig op tijd.
Ik had wel net de IC naar Groningen van 17:20 gemist, daardoor gelijk een half uur wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 24-03-2009 21:01 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Dat ga ik ook de volgende keer maar doen denk ik. Wel minder prettige stoelen en een kwartier langer onderweg maar dan weet je tenminste zeker dat je thuis komt. Gister nog tegen mijn baas gezegd dat het de laatste tijd zo goed gaat en dat er weinig problemen zijn. Vergeten af te kloppen blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nog niet voorbij zien komen: SLeTje 2605 is inmiddels ook in het land. As usual in Venlo over de paaltjes gesprongen, eerder vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:50:
Vandaag 2,5 uur gedaan over Utrecht CS en Amersfoort Schothorst. Best wel een drama op dit moment. Tussen Amersfoort en Utrecht rijden slechts twee intercity's en deze zijn slechts de helft zo groot. Eerste trein had ik net gemist, tweede trein zat vol. Toen ben ik op advies van het personeel met de intercity naar Schiphol gedaan maar dat was ook een stomme fout.

Ik hoop dat ze de intercity tussen Amersfoort Schothorst en Rotterdam weer snel in dienst brengen, desnoods alleen tussen Utrecht en Amersfoort want dit is niets. De stoptrein doet er langer over en heeft te vaak vertraging.
De treinen vanuit Utrecht naar Groningen reden vandaag volgens mij redelijk op tijd.
Waarom kon je die niet nemen, en in Amersfoort over stappen op de stoptrein naar Schothorst?

De IC naar Leeuwarden was wel bende vandaag, die hoopten elkaar echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Net gezien te 's-Hertogenbosch. Foto is niet al te best, maar 't is duidelijk zat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DUkBup6yhYJ9S4FmSFC44wiD/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nice. Hoewel, op zich nou ook weer niet zo bijzonder, die linten van Syntus op weg naar de kuilwielenbank in Eindhoven. (loc is een Shunter V100). Maar je ziet ze niet vaak op de foto :).

Vandaag trouwens een ritje Utrecht-Den Haag en v.v. gedaan, het viel me nog mee :P. Hoewel ns.nl rept van 30 min extra reistijd richting Utrecht (is het ook), is de andere kant op wegens de stop te Woerden en het langzaam rijden tussen Utrecht en Woerden ook goed voor 20 min vertraging bij aankomst in Den Haag. 10 bakken VIRM langs het perron in Breukelen ziet er trouwens ook wel geinig uit :P :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LnhXB3mgN97N75C582IqWqSZ/full.jpg

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Leuke foto :)

(V)IRM is best mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Over Virm gesproken.

Het viel mij vandaag op dat de stroomafnemers op de nieuwe bakken zitten bij VIRM-IV. Waarom zijn die destijds verplaatst en niet gewoon op de buitenste bakken gestopt? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Op 28 juni 2000 werd een vervolgorder DD-IRM geplaatst bij Talbot, dat inmiddels was overgenomen door Bombardier Transportation. Omdat NS in de toekomst de IRM-stellen ook met de toekomstige 25 kV-bovenleidingsspanning wil kunnen voeden, besloot men niet om slechts nieuwe stellen te bestellen. Door de bestaande treinstellen te verlengen, werd zeker gesteld dat het gehele IRM-park de benodigde ruimtes kreeg waarin in de toekomst de installatie voor 25 kV ingebouwd zou kunnen worden
Daarom dus :P

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

om precies te zijn, waar nu in de kopbakken (mBvk) een aantal stoelen staan staat straks de installatie voor 25 kV (als het ooit zover komt). De huidige stroomafnemers bljven dan misschien erop voor 1,5 kV (lijkt me wel zo praktisch :+).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toekomstige 25kV? Gaan de VIRM's over de HSL rijden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat de bovenleiding-spanning in Nederland ooit opgewaardeerd word, en dan is 25 kV wel de (op dit moment) meest voor de hand liggende keuze. De huidige 1500V (in de praktijk al eerder 1700-1800V, maargoed) heeft nu eenmaal zijn beperkingen.

En dan is het wel handig als het materieel er al op is voorbereid. In Mat'64 ga je dat soort geld niet meer investeren, maar voor V-IRM wat toch zeker nog wel een jaar of 25-30, zoniet meer, mee zou moeten kunnen kan dat toch best wel interessant zijn lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb pasgeleden Bombardier een mailtje gestuurd met wat vragen over VIRM, ik ben benieuwd of ik antwoord krijg. Ik heb vragen gesteld over 25 kV, ERTMS en wat de theoretische maximumsnelheid is, of die hoger kan dan 160 km/h :)

Ben benieuwd of ik antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
De V250 van AnsaldoBreda lijkt toch naar ons landje te gaan komen.. Volgens de geruchten op Somdatrallala is het volgende week maandag of dinsdag het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Alex) schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:49:
Ik heb pasgeleden Bombardier een mailtje gestuurd met wat vragen over VIRM, ik ben benieuwd of ik antwoord krijg. Ik heb vragen gesteld over 25 kV, ERTMS en wat de theoretische maximumsnelheid is, of die hoger kan dan 160 km/h :)

Nieuwe draaistellen mogen sowieso dan al. Wegens de snelheid en de vering :+.

VIRM-4 zou ik dan wel vertrouwen :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
IJnte schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:11:
De V250 van AnsaldoBreda lijkt toch naar ons landje te gaan komen.. Volgens de geruchten op Somdatrallala is het volgende week maandag of dinsdag het geval :)
1/4? :+
SleutelMan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:40:
[...]

Nieuwe draaistellen mogen sowieso dan al. Wegens de snelheid en de vering :+.
Zo'n vermoeden had ik al :)
VIRM-4 zou ik dan wel vertrouwen :P
VIRM-4 op de HSL-Zuid, anyone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

THEORETISCH zou het kunnen als ze zijn omgebouwd. Maar dear god, laten we niet weer in die discussie verzanden, die hebben we hier al eens gevoerd :+.

Op een compleet ander front: Ik ben bezig met een nieuwe topicstart (aangezien de oude hopeloos verouderd is en IorGie er geen tijd voor heeft om een nieuwe te maken), dus dat wordt binnenkort ergens deeltje 18 :P. Maar ik ben nog wel even bezig om alles bij te werken, reken er maar niet op dat het voor komende week klaar is (zeker niet als die verstoring Utrecht-Woerden nog zo lang aanhoud, dat kost me belachelijk veel reistijd :+).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Alex) schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:49:

Dan hoop ik dat ze wat vriendelijker zijn dan NedTrain. Daar heb ik een keer gevraagd of ze konden vertellen wat voor stuurstand er in de UTS'96 zit (ik was ooit gewoon benieuwd), zelfbouw of een vaste opstellingen a la SM'90/VIRM, maar helaas mochten ze het niet vertellen en wezen mij door naar spoorfora etc... :P (2 jaar terug ofzo?)

Vandaag heb ik in de IC naar Gvc vanuit Utrecht om 17:30 langs het kapotte spoor bij Vleuten gereden. Op een snelheid van 40km/u was wel duidelijk te zien wat er allemaal gebeurd is..
Zo zag je tussen Vleuten een hoop balast wat langs het spoor lag alsof Zwarte Piet langs geweest is, en verderop waren wat werklui wat rond aan het lopen, maar zowiezo waren de klemmen los gehaald van de rails en de dwarsliggers. Verderop was al begonnen met het vernieuwen van het spoor.
Vanmiddag was al 500 meter naar mijn idee al herlegd (exclusief balaststorting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:24:
[...]

Dan hoop ik dat ze wat vriendelijker zijn dan NedTrain. Daar heb ik een keer gevraagd of ze konden vertellen wat voor stuurstand er in de UTS'96 zit (ik was ooit gewoon benieuwd), zelfbouw of een vaste opstellingen a la SM'90/VIRM, maar helaas mochten ze het niet vertellen en wezen mij door naar spoorfora etc... :P (2 jaar terug ofzo?)
En dat is onvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:42:
[...]
En dat is onvriendelijk?
ja want ze kunnen 't ook gewoon vertellen ;) 't Is geen staatsgeheim. Maar dit soort organisaties hebben niet echt een grote PR afdeling, dus dit soort antwoorden kun je verwachten dan.
Anderzijds ook met Luccus eens, ze hebben ze door verwezen dus wel je geholpen :)

Morgen met de auto van Antwerpen naar Utrecht ipv de trein. Weet wel beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verhuizen of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dan dump ik 'm hier ook nog maar eventjes. Ik heb deze foto vanochtend gemaakt vanuit VIRMpje 8663, vlak voor het station van 's-Hertogenbosch. M'n trein kwam stil te staan, en stond naast een goederentrein. Toen heb ik m'n telefoon gepakt, de camera gestart en deze foto gemaakt (en daarna met Paint.NET nog even noise reduction):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iS7nEdkciIpEjTWQGHtdQAy1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:01:
[...]
ja want ze kunnen 't ook gewoon vertellen ;) 't Is geen staatsgeheim.
Nee, maar het betreffende spul is ook niet hun eigendom. M.i. is het dus terecht dat ze daar niet op ingaan. Als je wilt weten wat er voor dashboard in de Mitsubishi Colt zit bel je ook niet naar NedCar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Mja, ik had Eurailscout ook een mail gestuurd immer, maar die konden het ook niet vertellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Al een aantal dagen (bijna hele week) gaat de IC van Amersfoort-Zwolle bijzonder langzaam (20 km/h schatting) door de scherpe bocht bij Harderwijk. Is daar iets bijzonders aan de hand?

Verder vandaag een aantal overwegstoringen op genoemd traject. Daarbij ook de gelegenheid gehad om te bewijzen dat er een VIRM rijdt als IC vanuit Zwolle richting Amersfoort ;)

(Deze foto is net na de IJsselbrug, de VIRM stond stil op de overweg). De machinist riep bij ons om dat "we gaan passeren met gepaste snelheid volgens procedure" ;)

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/virm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/009245.jpg
Hè hè, de gek heeft die trein ook eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:41

PeaceNlove

Deugleuter

Wat voor trein is dit dan? Alleen een buitenlandse loc samen met NS-bakken zeggen mij niet zoveel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag deze wagens laatst in Koln, neem aan dat het dezelfde trein is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

gokje: DB Baureihe 110 loc met een setje ICL. Ritje t.b.v. uitwisseling ICL (onderhoud) in Duitsland. Waar de foto is genomen moet ik het antwoord even schuldig blijven, Venlo-Grens? :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vandaag heb ik weer een hoop treinen mogen aanschouwen. Ik heb vandaag samen met een kennis een dagje met de EUregio-kaartje een flink eind getourd door België en Duitsland, en o.a Verviers, Liège, Aachen, en nog diverse stations aangedaan.
Wat wel opvalt is het oude materieel van Belgie wat daar rondrijdt :P. Echt te vergelijken met Mat '54 nog.. :P
En ook een hoop Cargo daar op Aachen West.
Is Luccus daar ook wel eens aan het fotograveren? En wat is zijn beste spot-plek vooral?

Ik zal trouwens binnenkort een leuk blogje/reviews schrijve en wat foto's tonen. ;)

[ Voor 90% gewijzigd door AW_Bos op 29-03-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op OVL SWFML is nu een brief van NedTrain gepost dat de eerste V250 morgen of overmorgen het land binnenkomt. Fotograferen mag alleen (nog) niet.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 29-03-2009 10:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

SWFML? En wat voor site mag dat dan wel niet wezen :P?
Bedoelen dat fotograferen specifiek voor NedTrain meewerkers, dat ze niet het interieur en de details mogen gaan fotograveren. Of willen ze niet dat spotters hem gaan fotograveren en gaan ze de jacht openen op gepostte foto's?

Ansaldobreda deed dat toch ook, en verzocht een site toch om de foto's offline te halen?

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 29-03-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AW_Bos schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:36:
SWFML? En wat voor site mag dat dan wel niet wezen :P?
Spoorwegfotografie mailinglijst: http://groups.yahoo.com/group/swfml/
Bedoelen dat fotograferen specifiek voor NedTrain meewerkers, dat ze niet het interieur en de details mogen gaan fotograveren. Of willen ze niet dat spotters hem gaan fotograveren en gaan ze de jacht openen op gepostte foto's?
Fotograferen voor NedTrain-medewerkers is verboden, net als het betreden van het treinstel. De brief is ook gericht aan de medewerkers, iemand (neem aan een medewerker) heeft hem gescanned en gepost.

Op spotters heeft men uiteraard geen invloed.

Brief: http://img441.imageshack.us/img441/9665/v250.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 29-03-2009 11:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
http://www.trouw.nl/nieuw...wildplasser_in_trein.html

"Na het incident heeft iemand aan de noodrem getrokken"

Wat zou jij doen als je zoiets ziet, en er geen (andere) conducteur te bekennen is?
Is het aantrekken van de noodrem het beste? Is de trein overal makkelijk bereikbaar voor hulpdiensten?

(Achteraf gesproken) misschien beter om het alarmnummer te bellen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen idee, maar de NS is iig behoorlijk pissed-off, om het over het slachtoffer van deze twee geestelijk gestoorde voetbalsupporters nog maar niet te hebben:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) zullen ''geen middel onbenut laten'' om de verdachten van de mishandeling van een NS-conducteur maximaal financieel aan te pakken.

Ze zullen zich als benadeelde partij voegen in het strafproces. Dat zei een woordvoerder van het bedrijf zondag.

Zaterdagavond laat werd een conducteur van het spoorbedrijf door twee mannen mishandeld. De conducteur had in zijn vrije tijd de wedstrijd Nederland-Schotland bezocht en zat uitgedost als oranjesupporter in de trein van Amsterdam naar Amersfoort.

Toen hij een man op het balkon zag staan te plassen, sprak hij hem daarop aan. ''Daarna volgde niet eens een discussie maar werd er gelijk op losgeslagen'', aldus de NS-woordvoerder.

De conducteur verloor tijdens de matpartij even zijn bewustzijn, kwam weer bij en probeerde zich terug te trekken. ''Maar hij kreeg vervolgens een karatetrap.'' Daarna is het slachtoffer een kwartier buiten bewustzijn geweest. Er is een tand door zijn lip geslagen, zijn sleutelbeen is gebroken en hij heeft een hersenschudding.

Iemand in de trein heeft aan de noodrem getrokken en de trein is iets voorbij Weesp tot stilstand gekomen. De politie heeft in de trein op aanwijzingen van getuigen twee verdachten aangehouden. Een 34-jarige man uit Delfzijl en een 35-jarige man uit Groningen. Zij zijn ingesloten.

De conducteur kon na behandeling in het ziekenhuis zondagochtend vroeg naar huis. ''Wij zullen er alles aan doen om onze collega bij te staan'', zegt de woordvoerder van de NS. ''Dat hij zich niet bekend heeft gemaakt als NS'er is voor ons niet relevant. Dit soort gedrag tolereren we niet.''

Personeelsleden van de NS reageren aangeslagen op dit nieuwe incident. ''Het komt hard aan dat er in zo'n korte periode weer iets gebeurt.'' Donderdag 19 maart werden in Almere twee NS-medewerkers mishandeld.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Cheesy schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:25:

Wat zou jij doen als je zoiets ziet, en er geen (andere) conducteur te bekennen is?
Is het aantrekken van de noodrem het beste? Is de trein overal makkelijk bereikbaar voor hulpdiensten?

Ik vind dat er gewoon een meldpunt in de trein moet komen naar de machinist. SLT, A32 en GTW's hebben dit al namelijk. Hoewel die bij de SLT weer alleen in werking treedt na een getrokken noodrem.

Ik vroeg me af, gisteren zag ik in Liège een AM96 rijden. En hoe werkt die doorloop gedeelte nou? Ik begrijp dus dat die cabine op een aparte manier weg kan klappen zodat er een doorloopruimte ontstaat (die zelf nog vrij fors is :o).
Kan iemand mij uitleggen hoe die doorloopkop daarvan nou precies werkt? Dat hij 90 graden kan draaien snap ik wel, maar die ruimte verder is onduidelijk. Hij schijnt dus in te klappen? En hoe ziet die ruimte er dan uit?
Ik had dit geloof ik hier wel eens eerder gevraagd, maar ik kan dat topic niet zo maar vinden, daarin staan namelijk ook foto's (als ze er nog zijn) van die doorloopkop..
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nico Spilt (www.nicospilt.com) meldt dat DSB hun order bij AnsaldoBreda geannuleerd zou hebben. Hier kan ik alleen niets over terugvinden, alleen dat DSB hun order annuleert als de deadline van mei niet gehaald gaat worden.

Iemand die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Alex) schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:15:
Nico Spilt (www.nicospilt.com) meldt dat DSB hun order bij AnsaldoBreda geannuleerd zou hebben. Hier kan ik alleen niets over terugvinden, alleen dat DSB hun order annuleert als de deadline van mei niet gehaald gaat worden.

Iemand die meer weet?
Waar meldt hij dat op zijn site? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Cheesy schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:25:

Als je aan de noodrem trekt hebben die lui wel een kans om te ontkomen.

Als je zorgt dat je de conducteur weer bij bewustzijn krijgt, en dan gewoon de politie waarschuwd, die op het eerstvolgende station staat te wachten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
AW_Bos schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:07:
[...]

Waar meldt hij dat op zijn site? :P
Bij "Nieuw" staat dit:
Amsterdam RAI, 17 maart 2008. Schaalmodel van de voor de HSL-Zuid bestelde treinstellen. Dit is een trein van het type V250 van de Italiaanse fabrikant Ansaldobreda; de officiële bijnaam luidt Albatros. Tot nog toe is er slechts één treinstel gebouwd, dat de afgelopen tijd getest is in het Tsjechische Velim. Naar verluidt komt dit treinstel op 30 of 31 maart naar Amsterdam. Het zal worden opgeborgen in een loods van NedTrain op de Watergraafsmeer. Het personeel heeft een brief gehad waarin staat dat het "niet is toegestaan om zonder toestemming" foto's te maken. Inmiddels hebben de Deense spoorwegen, die ook al jaren wachten op hun bij Ansaldobreda bestelde treinstellen, hun bestelling geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wildhagen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:54:
Geen idee, maar de NS is iig behoorlijk pissed-off, om het over het slachtoffer van deze twee geestelijk gestoorde voetbalsupporters nog maar niet te hebben:

[...]

nu.nl
aaaah daarom kwam ik gisteravond niet thuis met de trein :P er reed niets,grote onduidelijkheid,(nog) meer pissed off pasagiers @ amsterdam centraal met 2 treinen naast elkaar,allebei dezelfde stoptrein (1 van 23:36(+30) naar amersfoort en de andere dus van 0:06 die ik dus eigenlijk wilde hebben)
ik was maar weer terug de stad in,wezen stappen en met de nachtbus naar huis :+ iets later dan gepland en zat behoorlijk gaar F1 te kijken :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het nieuws op de site van NicoSpilt heb ik kunnen vinden: Tevens is deze foto een leuke 1 april grap ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:17:
[...]
Nee, maar het betreffende spul is ook niet hun eigendom. M.i. is het dus terecht dat ze daar niet op ingaan. Als je wilt weten wat er voor dashboard in de Mitsubishi Colt zit bel je ook niet naar NedCar. :P
Da's waar, ze kunnen je ook doorsturen dus ;)
Scherp scherp. Maar eigenlijk was ik eerst van plan om gewoon met de trein te gaan. Maar gezien de moeite om vanuit Utrecht naar Rotterdam te komen koos ik wel eieren voor mijn geld. En ja toen kon ik ook meteen deels verhuizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:57:
[afbeelding]
Hè hè, de gek heeft die trein ook eens...
Oude tijden herleven! _/-\o_ Ik vond het altijd zo geweldig in de eerste jaren van mijn SWT uitstappen als er in Viersen de D-trein naar Venlo voor kwam rijden met van die frisse geel-blauwe rijtuigen.
Je kan zo een foto daarvan hier naast leggen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:54:

[...]

nu.nl
Ja. En NS gaat nu met steeds meer treinen zonder toilet rijden. Daarmee wil ik dit absoluut niet goedpraten, maar het zal wel steeds vaker voor komen.
Ik heb zelf gisteren ook even moeten wildplassen. (oude) Sprinters hebben ook geen toilet (nee, niet in de trein gedaan natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AW_Bos schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:44:
[...]

Ik vroeg me af, gisteren zag ik in Liège een AM96 rijden. En hoe werkt die doorloop gedeelte nou? Ik begrijp dus dat die cabine op een aparte manier weg kan klappen zodat er een doorloopruimte ontstaat (die zelf nog vrij fors is :o).
Kan iemand mij uitleggen hoe die doorloopkop daarvan nou precies werkt? Dat hij 90 graden kan draaien snap ik wel, maar die ruimte verder is onduidelijk. Hij schijnt dus in te klappen? En hoe ziet die ruimte er dan uit?
Ik had dit geloof ik hier wel eens eerder gevraagd, maar ik kan dat topic niet zo maar vinden, daarin staan namelijk ook foto's (als ze er nog zijn) van die doorloopkop..
iemand enig idee?
Kijk eens op http://www.railfaneurope....6/cab%2Binterior/pix.html, daar staat een foto van de doorloop. En anders stap je er eens een keer in ;) Ik vind het zelf ook verbazend hoe ze zo'n grote doorloop krijgen met die stuurtafel. Ik neem aan dat de stuurtafel opgeklapt en weggedraaid wordt, maar hoe het precies zit weet ik niet.
Het is iig een ruimere doorgang als in een Koploper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Goed, als de geruchten kloppen komt de V250 vandaag of morgen in OB Watergraafsmeer. Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die vandaag en morgen rondom de rails daar gaan liggen om de eerste foto van de V250 op Nederlands grondgebied te schieten.

Dat wordt hier, FOK, Somda, HGBTF en OHIH in de gaten houden. En Twitter natuurlijk ook :)

Edit: Somda meldt dat NS op 1/4 een ICE in normale reizigersdienst laat rijden, zo zou deze door een ICE worden gereden:

1964
Vl V 17:19
Ehv A 18:00
Ehv V 18:02
Tb A 18:24
Tb V 18:25
Bd A 18:38
Bd V 18:39
Ddr A 18:57
Ddr V 18:59
Rtd A 19:12
Rtd V 19:16
Gv A 19:35
Gv V 19:37
Gvc A 19:40

Iemand enig idee of dat klopt, of dat het een 1-aprilgrap is? Mijn vermoeden is het laatste, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet rond die tijd namelijk van Ht naar Bd, en als er dan een ICE rijdt van Ehv naar Bd reis ik wel een stukje om namelijk ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Alex) op 30-03-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maasluip schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:27:
[...]

Kijk eens op http://www.railfaneurope....6/cab%2Binterior/pix.html, daar staat een foto van de doorloop. En anders stap je er eens een keer in ;) Ik vind het zelf ook verbazend hoe ze zo'n grote doorloop krijgen met die stuurtafel. Ik neem aan dat de stuurtafel opgeklapt en weggedraaid wordt, maar hoe het precies zit weet ik niet.
Het is iig een ruimere doorgang als in een Koploper.
Dus achter die metalen deuren op die foto van de doorloop zitten die stuurstandcabines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Alex) schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:00:
Goed, als de geruchten kloppen komt de V250 vandaag of morgen in OB Watergraafsmeer. Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die vandaag en morgen rondom de rails daar gaan liggen om de eerste foto van de V250 op Nederlands grondgebied te schieten.

Dat wordt hier, FOK, Somda, HGBTF en OHIH in de gaten houden. En Twitter natuurlijk ook :)

Edit: Somda meldt dat NS op 1/4 een ICE in normale reizigersdienst laat rijden, zo zou deze door een ICE worden gereden:

knipperdeknip
Iemand enig idee of dat klopt, of dat het een 1-aprilgrap is? Mijn vermoeden is het laatste, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet rond die tijd namelijk van Ht naar Bd, en als er dan een ICE rijdt van Ehv naar Bd reis ik wel een stukje om namelijk ;)
Van horen zeggen schijnt dat dit best wel eens echt zou kunnen zijn. Maar goed... het is gewoon het proberen waard.

http://www.treinenweb.nl/index.php?page=agenda&id=6
En ik ga woensdag maar toch eens naar Utrecht toe denk ik ;)

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 30-03-2009 12:06 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.