Nou ja, netjes aangkondigd? Check pagina 7 eensIorGie schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:20:
[...]
Werkzaamheden lijken toch netjes aangekondigd te zijn: http://ns.nl/spoorwerkzaamheden/200911.pdf
Als je goed kijkt zie je dat die bus tussen Barneveld-Noord en Ede-Wageningen rijdt. Tussen Amersfoort en Barneveld-Noord zou de trein wel rijden. Dat wist ik ook van tevoren. Extra reistijd: 15 minuten. Niet 45 ...IorGie schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:20:
[...]
Werkzaamheden lijken toch netjes aangekondigd te zijn: http://ns.nl/spoorwerkzaamheden/200911.pdf
Lol@Tha-T
Ik ken je pijn... heb al wel vaker mensen opgehaald die op Barneveld Noord/Centrum vast stonden. Ik weet niet wat voor een bus er kwam maar het is verstandig om misschien in die late uren een kleine shuttle te laten rijden die heen en weer gaat totdat alle reizigers weg zijn (met max 3-4 keer).Cheesy schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:01:
22.19 Bus gepakt in Zwolle naar station
01.39 Thuis doe ik de voordeur open
In de spits doe ik dit in een ruim uur!
Maarja, ik snap dat het voor 6 mensen niet echt rendabel is om dit te doen en al helemaal niet om die trein tot aan Ede te laten rijden. Ben wel benieuwd wat de oorzaak van deze vertragingen zijn, miscommunicatie is niet voldoende.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ik zag daarstraks deze leuke CTA te Ht:

Zoek de fout

Zoek de fout
We are shaping the future
TTC's gehuurde MAV-rtgn. verhuizen morgenochtend naar de Dijksgracht (en zijn dus níet weg - voor de hardhorende deelnemers).
Er staat trouwens al een aantal dagen zo'n nieuwe sprinter bij Amsterdam CS (tegenover oude post gebouw geparkeerd)
Meh, mijn kantoor is daar al een half jaar weg, kan ik geen blik meer werpenDDX schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:42:
Er staat trouwens al een aantal dagen zo'n nieuwe sprinter bij Amsterdam CS (tegenover oude post gebouw geparkeerd)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
T.b.v. personeelsinstructie.DDX schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:42:
En een SLT-4 doet morgen een ritje Ut-Asd-Hlm v.v. ter gelegenheid van de boekenweek. Deze trein zal niet stoppen op de tussengelegen stations.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Nieuw speeltje voor de Belgiqueskes:

Een speeltje met de motorisatie van 3 VIRM's en IC-treinen die 200km/h doen. Op 1500V kan het op beperkte vermogen rijden om te voorkomen dat ze op z'n eentje een Nederlandse spoorlijn of station plattrekken.
Dat valt me wel op... volgens mij hebben ze in België veel meer getrokken materieel dan wij hier in Nederland nog hebben. Wij hebben ICRm (en nog even ICK en ICL) en DD-AR, maar dat is het wel volgens mij. Het andere materieel - Mat '64, ICM, VIRM, DDM, SGMm, SLT, enzovoorts - zijn allemaal treinstellen.
Bij de Belgen daarentegen is het meer gemengd: de klassiekjes, varkensneuzen en duikbrillen zijn treinstellen, maar ze hebben veel meer rijtuigen: M4, M5, M6, I10, I11, enzovoorts.
Waar komt dat verschil vandaan?
Bij de Belgen daarentegen is het meer gemengd: de klassiekjes, varkensneuzen en duikbrillen zijn treinstellen, maar ze hebben veel meer rijtuigen: M4, M5, M6, I10, I11, enzovoorts.
Waar komt dat verschil vandaan?
Verwijderd
Is het een 6-asser dan? (ik kan het typenummer niet van het plaatje aflezen en ik neem aan dat je dit niet zou zeggen als het om het standaard BR189 vermogen zou gaan)rapture schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:53:
Een speeltje met de motorisatie van 3 VIRM's en IC-treinen die 200km/h doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_18_(Siemens)
[ Voor 38% gewijzigd door Luke! op 14-03-2009 23:32 ]
Hmm, de 18 is uitgerust met ATB en 1,5 kV-systemen. Dat betekent dus dat dit locs zijn die NMBS in zou kunnen zetten om, bijvoorbeeld, een alternatieve Benelux-verbinding op te zetten met I11-rijtuigen.
Hopelijk is iemand bij NMBS zo slim om dat dan ook te doen, mocht NS Hispeed de hele boel verplaatsen naar de HSL-Zuid (wanneer men eenmaal rijdt).
Hopelijk is iemand bij NMBS zo slim om dat dan ook te doen, mocht NS Hispeed de hele boel verplaatsen naar de HSL-Zuid (wanneer men eenmaal rijdt).
Misschien ook als onderdeel van dit ontwerp: Maastricht-Brussel Express
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Tussen de regels door wordt wel eens geschreven dat de hele vloot r13 de goederendienst ingaat en de r18 dan de taken in de reizigersdienst overneemt. We'll see.
Je kunt veel zeggen over de Belgen, maar als die trein echt 200 km/h rijdt doen ze toch echt wel iets goed, vind ik. Moeten we hier ook gaan doen, en dan weer echte intercities inleggen die alleen op hele grote stations stoppen, en niet in andere stations. Zodat je in een uurtje tijd van Zwolle naar Roosendaal kunt: Roosendaal - Breda - Tilburg - 's-Hertogenbosch - Nijmegen - Arnhem - Zutphen - Deventer - Zwolle.
Met 200 km/h kom je dan echt wel een heel eind... jammergenoeg is dat technisch en juridisch momenteel gewoon niet mogelijk...
Met 200 km/h kom je dan echt wel een heel eind... jammergenoeg is dat technisch en juridisch momenteel gewoon niet mogelijk...
Verwijderd
IJnte schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:58:
Busje komt zoWaren dit nou afdankertjes, of hagelnieuwe bussen ex-Veolia-bussen naar Slowakije dus..
PeaceNlove schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:30:
Dat ze dit afdanken zeg? Het lijken mij gewoon lagevloerbussen, dus waarom dat niet meer voldoet
Dat zijn stadsbussen van VanHool, type AG300. Maar die zien me er nog niet af uit (niet gespoten in bedrijfskleurtjes). Als je wat foto's wilt van zo'n bussen moet je het maar zeggen, ben wel geen super fotograafLuccus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:16:
Redelijk nieuwe Van Hool's idd, overbodig na ingang concessie een tijd terug.
Met dank aan de motivatie n.a.v.'s Alex's plaatje en zonder gebruik van een ladder:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 01:53 ]
Verwijderd
Tsja, minder vermogen dus dan zijn voorganger, de Taurus:
Wikipedia: Siemens ES64U2 – Wikipedia
Nou ja, daardoor zullen ze wel iets goedkoper zijn geweest, en BE is natuurlijk relatief vlak...
Eh, wat daar staatAlex) schreef op zondag 15 maart 2009 @ 01:39:
Je kunt veel zeggen over de Belgen, maar als die trein echt 200 km/h rijdt doen ze toch echt wel iets goed, vind ik.
is dus compleet bullshit he? Ik ga er even van uit dat dat "stuk spoor waar voorheen alleen een boemeltrein gebruik van maakte" het traject Maastricht-Visé-Luik is, en daar rijdt de MBE ook geen 200, maar netjes 120 zoals de stopper ook.De Maastricht-Brussel Express (MBE) maakt gebruik van een Belgische T13-locomotief. Deze trekt de trein voort met tweehonderd kilometer per uur over een stuk spoor, waar voorheen alleen een boemeltrein gebruik van maakte.
De MBE rijdt vanaf Luik verder via de HSL naar Leuven, en daar rijdt hij 200. Maar daar rijdt ook weer geen klassiek tweetje.
Verder, wat er staat over die 3000V tot Maastricht, dat betwijfel ik ook ten zeerste. Ik heb er niets van opgevangen dat de spanningsscheiding bij Gronsveld is verplaatst.
Zo zie je maar weer, het woord "technisch" in je naam is geen garantie voor zinnige stukjes.

Signatures zijn voor boomers.
Er is ook niks verplaatst; kwatsjartikel dit.Maasluip schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:49:
[...]
Verder, wat er staat over die 3000V tot Maastricht, dat betwijfel ik ook ten zeerste. Ik heb er niets van opgevangen dat de spanningsscheiding bij Gronsveld is verplaatst.
Het zijn gebruikte bussen; de bestickering is verwijderd vóór de verkoop. Alleen de 9292OV-stickers op de achterruit zaten er nog op.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 01:52:
Dat zijn stadsbussen van VanHool, type AG300. Maar die zien me er nog niet af uit (niet gespoten in bedrijfskleurtjes). Als je wat foto's wilt van zo'n bussen moet je het maar zeggen, ben wel geen super fotograaf
[ Voor 41% gewijzigd door Luke! op 15-03-2009 11:37 ]
Verwijderd
lijkt me heel sterk dat die bussen al afgedankt zijn, dat model van de AG300 is nog maar in productie vanaf 2003. Als je bedenkt dan zo'n autobus 15-20 jaar moet meegaan. Plus, die carrosserie zit er nog gloednieuw uit, ik heb nog geen enkele bus gezien die afgedankt werd en een perfecte carrosserie had.
Wie zegt dat ze afgedankt zijn? Ze worden verkocht, waarschijnlijk met het doel ze elders gewoon te gaan gebruiken.
Afgedankt is als ze bij de sloper terecht komen
Virussen? Scan ze hier!
Mja, ik had al zo mijn twijfels bij dat artikel. Ik schreef niet voor niets 'als'
Verwijderd
Het zijn nieuwe, als jij een autobus op het internet vind die te koop staat zal ik je geloven. VanHool bouwt 5000 bussen per jaar ,die exporteren enorm veel en ver wat je het best per trein doet.wildhagen schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:12:
Wie zegt dat ze afgedankt zijn? Ze worden verkocht, waarschijnlijk met het doel ze elders gewoon te gaan gebruiken.
Al spring je hoog en laag en maak je tussendoor poppenkast: de bussen zijn verkocht aan Veolia Transport Nitra nadat ze hier niet meer gebruikt werden na een nieuwe concessieverlening. Het zijn dus tweedehands bussen. Het betreffen dertien bussen uit de nummerreeks 831 t/m 850 van Veolia Transport in Nederland. Gegeven dit en dit kan deze flauwekul dus direct stoppen.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:01:
[...]
Het zijn nieuwe, als jij een autobus op het internet vind die te koop staat zal ik je geloven. VanHool bouwt 5000 bussen per jaar ,die exporteren enorm veel en ver wat je het best per trein doet.
En Van Hool exporteert van hieruit niks per trein, om die onzin ook maar uit de wereld te helpen.
[ Voor 66% gewijzigd door Luke! op 15-03-2009 21:28 ]
Zoals Luccus al zegt: ze zijn zeker niet nieuw, ze hebben al ruim 300.000 km op de teller (zie 2e link). Ik weet niet wat jouw definitie van "nieuw" is, maar een bus met dat kilometrage valt bij mij niet onder die definitie...Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:01:
[...]
Het zijn nieuwe, als jij een autobus op het internet vind die te koop staat zal ik je geloven. VanHool bouwt 5000 bussen per jaar ,die exporteren enorm veel en ver wat je het best per trein doet.
Virussen? Scan ze hier!
Voor bussen is dat vrij nieuw hoor, tot die tijd moeten de motoren zonder servicebeurt mee kunnen.
Maar goed, iemand nog treinennieuwtjes/weetjes/trivia?
Maar goed, iemand nog treinennieuwtjes/weetjes/trivia?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ja, zullen we maar weer eens Ansaldo gaan bashen? 
Train contract delays continue
Train contract delays continue
It may be the end of the line for DSB’s Italian train contractor if it fails to meet yet another deadline
Six years of waiting may have been for nothing, as both the Transport Ministry and national rail service DSB believe the long-overdue IC4 trains will probably not be finished by DSB’s latest deadline.
DSB is threatening to cancel its contract with Italian manufacturer Ansaldobreda, which was originally supposed to have delivered the first of 83 contracted IC4 trains to the rail service by 2003.
All 83 trains were to be fully operational and running by 2006. But as of May last year, none of the trains had been delivered, causing DSB to give the Italian company a one-year deadline to have at least 14 of the trains up and running by May 2009.
DSB was only able to test run its first IC4 train last August, and Ansaldobreda has so far delivered only eight trains in all. But DSB says those are far from perfect.
Dat gaat nog wel drie jaar duren voor een andere fabrikant ze klaar heeft
Misschien gaan ze dan toch VIRM ombouwen voor 200 km/h
[ Voor 26% gewijzigd door Hooglander1 op 16-03-2009 08:38 ]

Dus er is een tekort aan treinen, maar dit tekort is beschadigd geraakt?
Bron: Prorail
Net ook een meid in de trein, die naar Nijmegen moet. Ze was met een vriendin aan het bellen, en die vriendin zei dat er geen treinen naar Nijmegen reden door een aanrijding tussen Breda en Etten-Leur.
Ik heb 't even nagezocht, maar er stond niks over vermeld... en ik heb haar ook maar even uitgelegd dat NS in zo'n situatie gewoon pendelt tussen de overgebleven stations, en dat ze er echt wel komt. Meid helemaal blij
@AnsaldoBreda: ik had het al gelezen, en ik ben heel erg benieuwd naar hoe het afloopt. Hopelijk houdt DSB zich aan zijn woord, hoe jammer dat ook is voor AB en haar medewerkers, en voor HSA.
Ik heb al zoveel gehoord over problemen met die IC4 (dieseldampen in de passagiersruimte, iemand?) en de V250, ik gun het ze gewoon niet meer. Ik zou nog liever met 200 km/h met VIRM over die HSL-Zuid sporen dan met zo'n kruimeldief.
Hopelijk is er een andere fabrikant die snel in kan springen, mocht AB omvallen. Siemens wil vast wel wat Velaro's verkopen, of misschien is het een mooie kans om Venturio in de praktijk te brengen

Velaro's zou ik ook niet erg vinden over de HSL hoor, dat is feitelijk de opvolger van de ICE-3(M) en dat zit goed
.
Over iets heel anders gesproken: de inzet van SLT in de serie 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) wordt vanaf vandaag uitgebreid: er rijdt niet meer 1 stel in zeer beperkte slagen maar er worden nu ook volledige omlopen gereden (met meerdere stellen?)
Bron: HC die ik vorige week sprak tijdens een SLT ritje en Somda van vandaag
Heb gisteren voor het eerst een ritje gemaakt in een Lint van Syntus (Gek genoeg nog nooit gedaan, ging nu van Lochem naar Zutphen) en voor het feit wat iedereen ervan vond (wat ze er slecht aan vonden
) viel hij nog best wel mee. Dat ding schudt wel behoorlijk...
Over iets heel anders gesproken: de inzet van SLT in de serie 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) wordt vanaf vandaag uitgebreid: er rijdt niet meer 1 stel in zeer beperkte slagen maar er worden nu ook volledige omlopen gereden (met meerdere stellen?)
Bron: HC die ik vorige week sprak tijdens een SLT ritje en Somda van vandaag
Heb gisteren voor het eerst een ritje gemaakt in een Lint van Syntus (Gek genoeg nog nooit gedaan, ging nu van Lochem naar Zutphen) en voor het feit wat iedereen ervan vond (wat ze er slecht aan vonden
[ Voor 22% gewijzigd door SleutelMan op 16-03-2009 10:00 ]
Edit: quote verprutst. M.b.t. V250: het eerste stel kon wel eens heel snel hier zijn.
[ Voor 61% gewijzigd door Luke! op 16-03-2009 18:00 ]
Verwijderd
Wat voor problemen zijn er zoal met de V250?Alex) schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:33:
Ik heb al zoveel gehoord over problemen met die IC4 (dieseldampen in de passagiersruimte, iemand?) en de V250, ik gun het ze gewoon niet meer. Ik zou nog liever met 200 km/h met VIRM over die HSL-Zuid sporen dan met zo'n kruimeldief.
Het lijkt me toch niet dat een fabrikant een stel op voorraad heeft?Luccus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:04:
[...]
Het eerste stel kon wel eens heel snel hier zijn.
Oftewel, waar zit je op te zinspelen?
Ze hadden in 2007 al geleverd moeten zijn, maar AnsaldoBreda is (om officieel onbekende redenen) nog niet zo ver.
AnsaldoBreda heeft met de Deense IC4 een historie van niet kunnen leveren. Ook daar is onbekend waarom niet, maar wat ze (te laat) leveren werkt gewoon niet.
AnsaldoBreda heeft met de Deense IC4 een historie van niet kunnen leveren. Ook daar is onbekend waarom niet, maar wat ze (te laat) leveren werkt gewoon niet.
Verwijderd
Hoezo voorraad? De fabrikant zal ooit het eerste stel leveren. En dat kon nog wel eens in de zeer nabije toekomst gaan gebeuren.Hooglander1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:09:
[...]
Het lijkt me toch niet dat een fabrikant een stel op voorraad heeft?
Oftewel, waar zit je op te zinspelen?
Van de IC4 zijn er nu geloof ik 8 stellen geleverd, die sinds augustus 2008 in reizigersdienst functioneren. Met veel problemen waaronder dieseldampen die in de passagiersruimte kwamen. De problemen van de V250 zijn o.a. een ontsporing, de ellenlange vertraging, en het ontwerp waar veel mensen niet over te spreken zijn.
Ik heb geruchten gehoord dat de V250 binnen een paar weken naar Amsterdam Watergraafsmeer gebracht zou worden, dit waren slechts geruchten en ik heb er nog geen bevestiging van gezien, maar waar rook is, is vuur...
Aan de andere kant, 't zou me niet verbazen als dat transport op 1 april zou plaatsvinden...
Ik heb geruchten gehoord dat de V250 binnen een paar weken naar Amsterdam Watergraafsmeer gebracht zou worden, dit waren slechts geruchten en ik heb er nog geen bevestiging van gezien, maar waar rook is, is vuur...
Aan de andere kant, 't zou me niet verbazen als dat transport op 1 april zou plaatsvinden...
[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 16-03-2009 10:41 ]
Voor zover ik weet klopt de opmerking van AnsaldoBreda dat ze pas nog driekwart jaar hebben om te leveren als de HSL groen licht krijgt voor ingebruikname.Maasluip schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:09:
Ze hadden in 2007 al geleverd moeten zijn, maar AnsaldoBreda is (om officieel onbekende redenen) nog niet zo ver.
Kben het met je eens. AB lijkt mij gewoon een onbetrouwbare partner voor NS-HighSpeed.. Van mij mogen ze ook wel een poosje met een zwik nieuwe VIRM's over de HSL gaan rijden. De belgen zullen wel weer gaan protesteren.. Volgens mij moet het mogelijk zijn om de order bij Bombardier voor een paar extra VIRM's nog wel door te drukken. Ze zijn er tenslotte nu ook nog steeds mee bezigAlex) schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:33:
@AnsaldoBreda: ik had het al gelezen, en ik ben heel erg benieuwd naar hoe het afloopt. Hopelijk houdt DSB zich aan zijn woord, hoe jammer dat ook is voor AB en haar medewerkers, en voor HSA.
Het probleem is natuurlijk wel dat VIRM dan niet alleen van een 25 kV-installatie moet worden voorzien (wat nog wel lukt aangezien VIRM erop is voorbereid), maar ook van een compatibel beveiligingssysteem: ERTMS. Volgens mij is VIRM daar niet op voorbereid.
Nu weet ik niet hoe makkelijk/moeilijk het is om dat in te bouwen...
Nu weet ik niet hoe makkelijk/moeilijk het is om dat in te bouwen...
Er is vast wel ergens een beetje ruimte te vinden in de bakken voor inbouw van een ERTMS installatie lijkt me.
Ik ben niet goed genoeg op de hoogte van ATB en ERTMS om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, wat ik wel weet is dat ERTMS backwards-compatible is via een STM. Als men in VIRM dus een STM inbouwt waarmee men ATB kan gebruiken, en verder ook ERTMS kan gebruiken, zou het ideaal zijn. Iemand hier die wat meer afweet van ATB en ERTMS en hier iets zinnigs over weet te vertellen?
Dan nog is een VIRM niet echt geschikt als vervanger van de V-250. Hij zit namelijk met een maximale snelheid van 160 km/h (250 km/h voor de V250), en ik mag aannemen dat het hele ontwerp voor die maximumsnelheid is gemaakt. Om hem dan "even" 90 km/h boven designspecs te laten draaien lijkt me dan ook niet heel erg simpel.
Plus het feit dat je de miljarden euor's die al aanbesteed zijn voor de V250 dan regelrecht de vuilnisbak ingooit. Over kapitaalvernietiging gesproken...
Plus het feit dat je de miljarden euor's die al aanbesteed zijn voor de V250 dan regelrecht de vuilnisbak ingooit. Over kapitaalvernietiging gesproken...
[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 16-03-2009 17:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Denk je niet, dat als de deense koper van AB materiaal de handoek in de ring gooit, heel AB falliet is en wij zowiezo kunnen zwaaien naar ons materieel/investering
Dat denk ik zeker niet, als je ziet hoe nationalistisch Italië is onder Berlusconi denk ik dat je voor 99,9 procent zeker kan stellen dat er staatssteun danwel steun van een (door de staat gebacked) consortium gaat komen voor dat bedrijf, mocht het zover komen. Zie de "Alitalia-affaire". Of ze worden door een andere partij (Alstom, Bombardier etc) overgenomen.IJnte schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:19:
Denk je niet, dat als de deense koper van AB materiaal de handoek in de ring gooit, heel AB falliet is en wij zowiezo kunnen zwaaien naar ons materieel/investering
Los van de vraag óf AB wel failliet zal gaan daardoor. Ze hebben namelijk nog wel meer klanten dan de DSB: Zweden, Noorwegen, de VS, de UK, Turkije, Nederland, Marokko.
Een eventueel afketsen van de IC4 zal ongetwijfeld een klap zijn, maar om dan meteen een faillisement te voorspellen is wel enigszins voorbarig.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 16-03-2009 17:26 ]
Virussen? Scan ze hier!
Om VIRM op de HSL-Zuid te laten rijden zullen zeker wel de nodige aanpassingen nodig zijn, zoals de draaistellen. Voor zover ik weet moeten ook de deuren anders zijn, omdat bij een dergelijke hoge snelheid dubbele deuren (zoals VIRM heeft) niet goed werken. Heb ik tenminste van horen zeggen bij onze Belgische vrienden van HGBTF.net die M6 op de LGV4 willen met 250 km/h. Wel grappig hoe gelijk er eigenlijk wordt gedacht over de V250: zowel de Nederlanders als de Belgen willen 'm niet, hoeven 'm niet, en zien er dan nog liever materieel wat voor de binnenlandse dienst ontworpen is.
Over de IC4/DSB: vergeet niet dat IC4 een mega-order is, en dat een mogelijk faillisement zeker niet uit te sluiten is. Er mogen dan meerdere klanten zijn, en Italië mag dan nationalistisch zijn en hun eigen bedrijven steunen... we hebben tegenwoordig ook nog een Europese Unie die dat soort dingen verbiedt. Berlusconi kan niet zomaar een paar miljard in AB stoppen omdat hij dat wilt... de EU gaat hem dan echt wel terugfluiten.
Een overname door Siemens, Alstom of Bombardier is waarschijnlijker: AB is wel een bedrijf met specialisme in de spoorsector, en het is natuurlijk zonde als die kennis verloren gaat. Een overname van AB zou de zaak natuurlijk wel enorm veranderen: HSA heeft een contract met AB gesloten, als AB ineens binnen Siemens valt (bijvoorbeeld) zullen Alstom en Bombardier gaan klagen omdat ze willen dat er dan een nieuwe aanbestedingsronde komt waarbij zij misschien de order voor een aantal hogesnelheidstreinstellen kunnen krijgen.
Over de IC4/DSB: vergeet niet dat IC4 een mega-order is, en dat een mogelijk faillisement zeker niet uit te sluiten is. Er mogen dan meerdere klanten zijn, en Italië mag dan nationalistisch zijn en hun eigen bedrijven steunen... we hebben tegenwoordig ook nog een Europese Unie die dat soort dingen verbiedt. Berlusconi kan niet zomaar een paar miljard in AB stoppen omdat hij dat wilt... de EU gaat hem dan echt wel terugfluiten.
Een overname door Siemens, Alstom of Bombardier is waarschijnlijker: AB is wel een bedrijf met specialisme in de spoorsector, en het is natuurlijk zonde als die kennis verloren gaat. Een overname van AB zou de zaak natuurlijk wel enorm veranderen: HSA heeft een contract met AB gesloten, als AB ineens binnen Siemens valt (bijvoorbeeld) zullen Alstom en Bombardier gaan klagen omdat ze willen dat er dan een nieuwe aanbestedingsronde komt waarbij zij misschien de order voor een aantal hogesnelheidstreinstellen kunnen krijgen.
Niks is idd uit te sluiten, en het is zeker een mogelijkheid. Maar heel erg waarschijnlijk lijkt het me niet, ik schat de kans op een failiisement relatief klein in.Alex) schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:35:
Over de IC4/DSB: vergeet niet dat IC4 een mega-order is, en dat een mogelijk faillisement zeker niet uit te sluiten is.
Dat valt wel mee hoor, wel eens van de Alitalia-zaak gehoord? Om dit soort dingen zijn wel constructies te bedenken om ze te omzeilen. En Berlusconi staat er niet om bekend dat-ie de regels altijd zo netjes naleeft (en dat is zacht uitgedrukt), het is bijvoorbeeld al jarenlang publiek geheim dat-ie contacten heeft met de maffia.Er mogen dan meerdere klanten zijn, en Italië mag dan nationalistisch zijn en hun eigen bedrijven steunen... we hebben tegenwoordig ook nog een Europese Unie die dat soort dingen verbiedt. Berlusconi kan niet zomaar een paar miljard in AB stoppen omdat hij dat wilt... de EU gaat hem dan echt wel terugfluiten.
Idd, in het geval dát de IC4 niet overleefd word door AB, lijkt een overname met idd een veel waarschijnlijker scenario dan een faillisement, precies om de redenen die je al noemt.Een overname door Siemens, Alstom of Bombardier is waarschijnlijker: AB is wel een bedrijf met specialisme in de spoorsector, en het is natuurlijk zonde als die kennis verloren gaat. Een overname van AB zou de zaak natuurlijk wel enorm veranderen: HSA heeft een contract met AB gesloten, als AB ineens binnen Siemens valt (bijvoorbeeld) zullen Alstom en Bombardier gaan klagen omdat ze willen dat er dan een nieuwe aanbestedingsronde komt waarbij zij misschien de order voor een aantal hogesnelheidstreinstellen kunnen krijgen.
En bij een overname worden in principe de contracten overgenomen (even los van eventuele regels rondom de aanbestedings-procedures etc).
Virussen? Scan ze hier!
My bad, ik quote verkeerd en doelde op de V250.Hooglander1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:09:
[...]
Het lijkt me toch niet dat een fabrikant een stel op voorraad heeft?
whehe gister mocht ik weer tussen harlingen haven en harlingen met de bus ivm de werkzaamheden tot medio 2010, dit keer hadden ze wel een lange bus. Vorige keer een klein bagger ding..."u gaat naar harlingen haven
" "ik ben een trein" zij die kerel 
Kunnen ze nou echt niet een keer een snelbus/trein tussen harlingen haven en leeuwarden knallen...dit is echt bagger
Kunnen ze nou echt niet een keer een snelbus/trein tussen harlingen haven en leeuwarden knallen...dit is echt bagger
Asus Zenbook i7 256gb
Ik snapte 'm wel, er gaan geruchten dat morgen een V250 wordt afgeleverd. Een krat bier voor degene die morgen in dit topic de eerste foto post van de V250 post op Nederlandse bodem. Wel een locatie erbijzetten waar de foto is gemaakt, natuurlijk
W=F*s Arbeid is kracht maal afgelegde weg. Delen door tijd levert: Vermogen is kracht maal snelheid. P=F*vVerwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:09:
Is het een 6-asser dan? (ik kan het typenummer niet van het plaatje aflezen en ik neem aan dat je dit niet zou zeggen als het om het standaard BR189 vermogen zou gaan)
Met 6 assen kan een VIRM meer kracht op de sporen kwijt (is wel nodig om een dubbeldekker in beweging te zetten), maar ze zitten snel aan maximale vermogen en het kan dan niet sneller.
Leuk om te zien dat een break met 2 bakken ietsje minder vermogen dan een VIRM heeft. De Belgen vonden de overkill motorisatie storend, dus we zetten in het midden een derde bak erbij.

Spanning is doorslaggevend voor de motorisatie van treinen en je weet in 1 keer waarom Nederlandse spoorwegen met een grote hoop beperkingen zit. De spanning veranderen is het moeilijkste dat je kan doen, compatibiliteit met bestaande treinen.
On-the-fly alle spanningen vreten kan technisch gezien met frequentieregelaars wel. Maar met grote stromen, hoge spanning en grote vermogens maakt het niet gemakkelijk. En elk procentje rendementverandering is nogal veel Watt aan verliezen.
3000V heeft ook zijn grenzen. Met 3000V kunnen we per definitie dubbel zoveel als met 1500V.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 02:26:
Tsja, minder vermogen dus dan zijn voorganger, de Taurus:
Wikipedia: Siemens ES64U2 � Wikipedia
Nou ja, daardoor zullen ze wel iets goedkoper zijn geweest, en BE is natuurlijk relatief vlak...
De keuze van de spanning was afhankelijk van het moment dat je spoorwegen wou elektrificeren. Nederland koos enkele jaren te vroeg zodat de toenmalige gelijkrichters slechts 1500V toeliet. België koos wat later en 3000V was toen beschikbaar.
Tja, je kan niet alles hebben. Aan onze kant hebben we de datalimieten.
Een voordeel van 1500V is ook dat je nog aan de bovenleiding kunt werken zonder dat de spanning erafmoet.
Verwijderd
heb je die technische fiche van die reeks bussen gelezen? Daat staat namelijk op dat die bussen airco hebben die bussen op de trein hebben geen verdamper/condensor op het dak.Luccus schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:16:
[...]
Al spring je hoog en laag en maak je tussendoor poppenkast: de bussen zijn verkocht aan Veolia Transport Nitra nadat ze hier niet meer gebruikt werden na een nieuwe concessieverlening. Het zijn dus tweedehands bussen. Het betreffen dertien bussen uit de nummerreeks 831 t/m 850 van Veolia Transport in Nederland. Gegeven dit en dit kan deze flauwekul dus direct stoppen.
En Van Hool exporteert van hieruit niks per trein, om die onzin ook maar uit de wereld te helpen.
Ik zeg dat vanhool per trein exporteert, niet dat ze naar nederland rijden om er daar op de trein te zetten. (ik bedoel dat het wel kan zijn dat er een treintje met autobusjes passeert.
onderhouds interval van zo AG300 is 15.000km, op 30.000 motorolie + filter en mazoutfilter, op 60.000 grote beurt.Hooglander1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 07:31:
Voor bussen is dat vrij nieuw hoor, tot die tijd moeten de motoren zonder servicebeurt mee kunnen.
15 minuten? Er de korte slag (Amersfoort - BarneveldCentrum) was compleet uit dienst gehaald, en de lange slag Amersfoort - EdeWageningen was ook 1 trein uitgehaald. Die kwartier vertraging werd voor mij dus 30 minuten + 30 minuten omdat de volgende trein ook nog eens vetraging had zodat ik mijn overstap niet haalde.Alex) schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:33:
[afbeelding]
Dus er is een tekort aan treinen, maar dit tekort is beschadigd geraakt?
Soms gaat het goed fout bij Connexxion en deze dagen zijn een voorbeeld. Als we het dan maar weer gehad hebben vind ik het goed
Overigens zag ik (pas?) vandaag dat je op ns.nl e-tickets kan kopen. Reuze handig, van zulk soort dingetjes ben ik wel fan. Even met iDeal betalen, en klaar ben je. Als abbonementhouder buiten de gratis reistijden geen kaartje meer vergeten, en ook als je haast of geen zin hebt gewoon lekker thuis zo'n ding uitprinten. Goede actie van NS

Niet delen door tijd, maar differentiëren naar de tijd.rapture schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:16:
[...]
W=F*s Arbeid is kracht maal afgelegde weg. Delen door tijd levert: Vermogen is kracht maal snelheid. P=F*v
Om de quoteblunder van straks goed te maken wat beeldjes van een koddig locje.

Ahh wat is ie lief
NS is gestart met proef om homeprint kaartjes te kopen. (zie ook: nieuws: NS start proef met kaartverkoop via internet)
Ik dacht van laat ik meteen eens met de proef medoen en een kaartje voor morgen kopen.
(ik stempel iedere dag los kaartjes nml. omdat dat goedkoper is als een abonnement)
Helaas, de mail komt nooit aan door gepruts dat het afzenderdomein niet bestaat :
En idd domein bestaat niet (op ns1.ns.nl)
Maar een klachten mail sturen oid denk ik....
(gelukkig maar kaartje van e4,20)
Ik dacht van laat ik meteen eens met de proef medoen en een kaartje voor morgen kopen.
(ik stempel iedere dag los kaartjes nml. omdat dat goedkoper is als een abonnement)
Helaas, de mail komt nooit aan door gepruts dat het afzenderdomein niet bestaat :
code:
1
2
3
4
| Mar 16 19:08:42 adsl sendmail[12271]: n2GI8gir012271: ruleset=check_mail, arg1=< mailto:no-reply@homeprinting.ns.nl>, relay=mx4.ns.nl [212.108.13.10], reject=553 5.1.8 <no-reply@homeprinting.ns.nl>... Domain of sender address no-reply@homeprinting. ns.nl does not exist |
Ah, goed dat je 't zegt. Wilde dat ook even uitproberen (als de site 't weer doetDDX schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:15:
NS is gestart met proef om homeprint kaartjes te kopen. (zie ook: nieuws: NS start proef met kaartverkoop via internet)
code:
1 2 3 4 Mar 16 19:08:42 adsl sendmail[12271]: n2GI8gir012271: ruleset=check_mail, arg1=< mailto:no-reply@homeprinting.ns.nl>, relay=mx4.ns.nl [212.108.13.10], reject=553 5.1.8 <no-reply@homeprinting.ns.nl>... Domain of sender address no-reply@homeprinting. ns.nl does not exist
Hihi:

Hopenlijk krijg ik het geld nog op de een of andere manier nog terug, telefonische helpdesk is al gesloten.
En verder doet de website het niet echt idd.
Ze dekken hunzelf iig lekker in :
En verder doet de website het niet echt idd.
Ze dekken hunzelf iig lekker in :
4. In het geval van technische storingen van welke aard dan ook waardoor de betalingen niet, of
niet juist of niet tijdig kunnen worden verwerkt en/of geautoriseerd, kan NS op geen enkele
wijze aansprakelijk worden gesteld.
[ Voor 48% gewijzigd door DDX op 16-03-2009 22:13 ]
* CyBeR ook even eentje gekocht voor morgen.
DDX: dat gaat over de betaling lijkt me, je hebt betaald dus da's een gepasseerd station (hah!).
DDX: dat gaat over de betaling lijkt me, je hebt betaald dus da's een gepasseerd station (hah!).
[ Voor 48% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2009 22:15 ]
Dat is waar ja, ik las te snel.
Die van jou is wel netjes aangekomen ?
Volgens mij kan je trouwens niet eens mailen met de ns.
Die van jou is wel netjes aangekomen ?
Volgens mij kan je trouwens niet eens mailen met de ns.
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur: 0900 - 20 21 163 (0,10 euro p.m.). En ook schriftelijk via Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.
Er staat ergens op de site een contactformulier (vraag 't die muts maar)... ik heb 1x een vraag gesteld maar geen antwoord gekregen, maar dat lag misschien aan mijn soort vraag (een infoverzoek voor NS Hispeed)...
Die van mij is prima aangekomen ja. Ik heb een lijstje van uitzonderingen voor sender verification waar ik het adres in heb gezet.
Ik heb ook meteen maar even feedback gegeven:
Nu hopen dat ik een controleur tegenkom morgen, kunnen we 's zien wat er mee gebeurt
Ik heb ook meteen maar even feedback gegeven:
Overigens staat op de tickets dat ze altijd op wit, blanco A4 papier moeten. Anders is 't een no-go.Is een heel A4 werkelijk nodig? Bied anders de mogelijkheid aan meerdere tickets op een vel te printen. Of: digitale weergave, bv. met een telefoon (iPhone, Windows Mobile, etc. hebben grote displays en kunnen PDF's weergeven).
Het bestelformulier laat, in tegenstelling tot de rest van de website en in tegensstelling tot wat met koeienletters op de tickets zelf geprint staat, geen stationsafkortingen toe. Ik weet wat hlm en asd zijn, ik vul dat graag in.
De e-mail wordt verstuurd vanaf een e-mailadres dat niet bestaat. Zorg dat dit gaat bestaan, veel mail servers controleren deze gegevens en weigeren op dit moment de mails. Dit vanuit het oogpunt van het bestrijden van spam.
Nu hopen dat ik een controleur tegenkom morgen, kunnen we 's zien wat er mee gebeurt
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2009 22:25 ]
Ik heb mijn info ook via dat feedback formulier gegeven, maar ik heb het idee dat die info neer een onderzoeksburo gaat oid.
Naja morgenochtend nog maar even bellen voordat ik een kaartje koop via een kaartautomaat.
@Alex); de muts heeft het alleen maar over technisch onderhoud.
En ik heb er nu eigenlijk alweer veel te veel tijd aan besteed.
Morgen dus nog maar even bellen, ben allang blij dat het geen erg duur kaartje is
Via bijna zelfde soort printje vorige maand een ticket voor een tgv gekocht.
(zag er bijna hetzelfde uit, besteld via www.tgv-europe.nl)
Toen enkel id-kaart + a4tje moeten laten zien aan conducteur, maargoed dat was wel met genummerde plaats.
Naja morgenochtend nog maar even bellen voordat ik een kaartje koop via een kaartautomaat.
@Alex); de muts heeft het alleen maar over technisch onderhoud.
En ik heb er nu eigenlijk alweer veel te veel tijd aan besteed.
Morgen dus nog maar even bellen, ben allang blij dat het geen erg duur kaartje is
Via bijna zelfde soort printje vorige maand een ticket voor een tgv gekocht.
(zag er bijna hetzelfde uit, besteld via www.tgv-europe.nl)
Toen enkel id-kaart + a4tje moeten laten zien aan conducteur, maargoed dat was wel met genummerde plaats.
[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 16-03-2009 22:30 ]
Voorbeeldticket trouwens: http://www.ns.nl/cs/Satel...08879837590&ssbinary=true
(en jezus wat een url)
(en jezus wat een url)
Wel een handige feature van de NS. Toch ook maar eens proberen komende woensdag als ik naar mijn werk ga. Ik zal er een blogje/review over schrijven dan over mijn bevindingen en het hele proces (stelt echt weinig voor, i know
)
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Luccus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:04:
Edit: quote verprutst. M.b.t. V250: het eerste stel kon wel eens heel snel hier zijn.
Ik hoorde die geruchten ook (uit een andere bron, hier), die rept zelfs al over volgende week. Is dat dan het prototype of de eerste uit de serie?Alex) schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:29:
Van de IC4 zijn er nu geloof ik 8 stellen geleverd, die sinds augustus 2008 in reizigersdienst functioneren. Met veel problemen waaronder dieseldampen die in de passagiersruimte kwamen. De problemen van de V250 zijn o.a. een ontsporing, de ellenlange vertraging, en het ontwerp waar veel mensen niet over te spreken zijn.
offtopic:
(wat betreft die gigantische discussie over AnsaldoBreda hierboven, leuk hoor, maar iets minder speculaas (= speculatie) vind ik niet erg
. Maar dat is slechts mijn mening
)
(wat betreft die gigantische discussie over AnsaldoBreda hierboven, leuk hoor, maar iets minder speculaas (= speculatie) vind ik niet erg
[ Voor 5% gewijzigd door SleutelMan op 17-03-2009 00:26 ]
offtopic:
Ik meen dat jij daar ook wel pap van luste
Ik vindt het wel een aardige discussie tbh
Ik meen dat jij daar ook wel pap van luste
Paar plaatjes van dat V250 geval:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bron: Zelpage.cz (13.10.2008)
[ Voor 86% gewijzigd door IJnte op 17-03-2009 00:50 ]
Dat ziet er nog niet zo slecht uit... het interieur is iig beter dan de buitenkant
Verwijderd
Ik heb altijd begrepen dat bovenstaand interieur speciaal geplaatst is voor Innotrans, en dus niet het interieur is zoals het uiteindelijk zal worden. Maar wellicht kloppen ook die verhalen niet. Toch lijkt er wel een kern van waarheid in te zitten, want de kleuren van het interieur sporen totaal niet met de felle kleuren zoals we die terugzien op de buitenkant van de V250 en op/in de Thalys...
Blij toe, maar dat zie je bij de huidige ICRm's ook zo he. De binnenkant is donkerblauwpaarsrood.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:15:
Ik heb altijd begrepen dat bovenstaand interieur speciaal geplaatst is voor Innotrans, en dus niet het interieur is zoals het uiteindelijk zal worden. Maar wellicht kloppen ook die verhalen niet. Toch lijkt er wel een kern van waarheid in te zitten, want de kleuren van het interieur sporen totaal niet met de felle kleuren zoals we die terugzien op de buitenkant van de V250 en op/in de Thalys...
Even van SOMDA geript:SleutelMan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:38:
Wanneer word Emmen-Zwolle aanbesteed?
NS zag de bui blijkbaar al hangen. Hebben ze een keer de kans om te laten zien dat ze een lijn ook succesvol kunnen exploiteren, bedanken ze voor de eer.NS laat lijn Emmen-Zwolle lopen
Copyright 2009 Dagblad van het Noorden, 16 maart 2009
Assen/emmen De NS is niet ingegaan op de uitnodiging van de provincie Drenthe en Overijssel om de lijn Emmen-Zwolle tot 2013 te blijven exploiteren.
Ben benieuwd wie gaat rijden en met welk materieel.
Bellen gaat me meer kosten dan ticket gekost heeft, probeert u het later nog eens.
Dacht waag het even, maar er zijn meer dan 10 wachtenden voor u......
[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 17-03-2009 08:13 ]
Even inhaken nog op het V250 verhaal:
Dat heb ik gelezen op Somdatralala (ja Luccus jou schuld) forum, van een (vindt ik) betrouwbare insider aldaar..Om al te lang wachten in weer en wind te voorkomen: de laatste berichten luiden dat het stel medio of eind volgende week naar NL komt.
Hispeed maakt er redelijk toneel van. Er was n.b. vorige week al een aanvraag voor overbrengen V250... Het eerste stel dat komt zou nog geen interieur hebben(aannemelijk hoofdzakelijk t.b.v. toelatingsproeven). Nou goed, dat lelijke kreng komt vast vanzelf.IJnte schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:31:
Dat heb ik gelezen op Somdatralala (ja Luccus jou schuld) forum, van een (vindt ik) betrouwbare insider aldaar..
De getoonde foto's zijn van de Innotrans en daar hingen bordjes bij dat het om een tijdelijk interieur ging. Bedenk me net dat ik niet eens in het stel ben gaan kijken destijds.
[ Voor 38% gewijzigd door Luke! op 17-03-2009 11:37 ]
Maar dat interieur, wie gaat dat er dan inzetten als de toelatingritten met success zijn afgerond. Toch niet Ansolobreda? Zitten we straks weer een jaar te wachten op de terugkomst van de V250 die dan wel een bijpassend interieur heeft (ervanuit gaande dat deze al ontworpen is).

Ach ja, we zien dat stel wel verschijnen... is het niet vandaag dan is het wel een andere keer
.

Ach ja, we zien dat stel wel verschijnen... is het niet vandaag dan is het wel een andere keer
Zie ook het volgende nieuwsbrief over de laatste test met de V250 http://www.railwaygazette...set_on_test_at_velim.html
M'n ticket komt nu netjes per mail binnen, met nu als afzender adres 'no-reply.eticket@ns.nl'DDX schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:10:
Bellen gaat me meer kosten dan ticket gekost heeft, probeert u het later nog eens.
Alleen te laat, vanmorgen dus al een ticket gekocht bij de automaat...
en reactie formulier http://ns.nl/zva/escalati...rue&feedbackEnabled=false werkt niet, geeft javascript error bij submitten....
Oeh, er is een nieuwe datum volgens Somda voor de V250. Medio / eind volgende week.
We zullen zien
. Hoewel ik om een bepaalde reden geen vertrouwen in die datum heb...
We zullen zien
[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 17-03-2009 14:48 ]
Ha, jij ook al niet dus. Ik ook niet
Het niet functioneren van de NS site (en die van Hispeed trouwens ook) is sowieso een eeuwigdurend probleem geloof ik.DDX schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:43:
[...]
M'n ticket komt nu netjes per mail binnen, met nu als afzender adres 'no-reply.eticket@ns.nl'
Alleen te laat, vanmorgen dus al een ticket gekocht bij de automaat...
en reactie formulier http://ns.nl/zva/escalati...rue&feedbackEnabled=false werkt niet, geeft javascript error bij submitten....
Dit is dan toch wel weer netjes :
(Kost me dan alsnog een postzegel natuurlijk, was netter geweest als ze dan een kaartje aanboden voor andere datum oid)Beste klant,
Zojuist heeft u alsnog het e-mailbericht ontvangen met het e-ticket dat u
eerder bij ons kocht. Zoals u en ook enkele andere
klanten hebben ervaren, was er een verzendprobleem dat inmiddels is
opgelost. Wij vinden het vervelend als uw eerste kennismaking met e-ticket
hierdoor minder goed verlopen is.
Had u het e-ticket voor vandaag gekocht, en heeft u inmiddels ook een
vervangend treinkaartje gekocht, dan betalen wij het dubbele kaartje
terug. Kreeg u tijdens uw reis een boete, dan vervalt deze. Heeft u de boete
al in de trein betaald, dan krijgt u dat bedrag natuurlijk terug.
Stuur ons voor terugbetaling uw vervangende treinkaartje, of in geval van
boete het in de trein uitgeschreven vervoerbewijs, samen met uw naam en
adres, het traject en geboortedatum op het e-ticket, en uw
rekeningnummer naar:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice
Helaas, geen conducteur tegengekomen.
Hoe vindt men de V250 optisch? Ik zie het nu voor het eerst op de pics. Ik vind de neus lelijk

IJnte schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:33:
offtopic:
Ik meen dat jij daar ook wel pap van lusteIk vindt het wel een aardige discussie tbh
offtopic:
om daar nog even op terug te komen: van speculatie ben ik inderdaad niet vies, maar dat hele VIRM verhaal was zo onwaarschijnlijk dat ik het niet echt nuttig meer vond
om daar nog even op terug te komen: van speculatie ben ik inderdaad niet vies, maar dat hele VIRM verhaal was zo onwaarschijnlijk dat ik het niet echt nuttig meer vond
Nog iets wat betreft Zwolle-Emmen: Er moet sowieso nieuw materieel komen (zelfs met een onderhandse concessie is het huidige materieelpark niet meer geschikt voor de lijn, het mat'64 is al oud, en dan ook nog stelselmatig overbelasten wat daar gebeurt (met de turbo-V's) komt de levensduur ook niet ten goede). Bovendien moet er eens gekeken worden naar de infra daar, het is dankzij de ongelukkige kruisingen exploitatietechnisch niet echt een leuke lijn... (daarmee bedoel ik dat uitbreiding van de huidige treindienst er niet echt inzit met de huidige infra).
edit: nog een quote om de boel te verduidelijken:
keesje: De NS geeft overigens nu (intern) aan helemaal niet van de lijn af te willen en juist zo snel mogelijk aandringt op een aanbesteding om zo in te kunnen spelen op een eventuele aanschaf van nieuw materieel.
[ Voor 12% gewijzigd door SleutelMan op 17-03-2009 18:59 ]
De neus is idd minder geslaagd, maar de rest vind ik niet onaardig eigenlijk, de kleurstelling vind ik zelfs wel lekker fris.BalusC schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:57:
Hoe vindt men de V250 optisch? Ik zie het nu voor het eerst op de pics. Ik vind de neus lelijk
En qua lelijke neus: ach, daar is het het enige materieel niet in... de neus van de SGM(m), DDM of DD-AR (niet aan de loc-zijde
Promofilmpje V250:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Utgm732Obrg]
V250 in (winterse) actie:
Virussen? Scan ze hier!
Het rijdt
Ach eerst maar eens zien wanneer die naar ons land komt, dan kunnen we verder oordelen..
Aardige foto weer Luccus!
Aardige foto weer Luccus!
En sinds vandaag van graffiti voorzienDDX schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:42:
En er staat er nu ook eentje op rangeerterrein aan andere kant van amsterdam.
Ik vind het op een trein lijken die gaapt.BalusC schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:57:
Als ze er nou een grille voor hadden gehangen, was het mooier geweest. Of nog netter, zulke boegdeurtjes a la ICE...
Ach over smaak valt te twisten
Ik vind het ook een lelijk ding, maar er zullen best wel mensen zijn die em wel mooi vinden...
Boegdeuren had een hoop goedgemaakt...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Kijk aan: toch nog gelukt voordat het echt goed weer wordt en de gek er niet is...

Heb gisteren ook even wat foto'tjes geschoten ter hoogte van de Haar (Rumelaar).. Zon zat niet echt mee, maar heb wel lekker een stukje kunnen fietsen
Gisteren.
Mag je met zo'n kapotte lamp gewoon rijden? Trein kwam juist weer in de dienstregeling vanaf de stalling of hoe dat ook heet
De man rechts op het perron was ook al foto's aan het maken. Toevallig iemand van GoT?
Mag je met zo'n kapotte lamp gewoon rijden? Trein kwam juist weer in de dienstregeling vanaf de stalling of hoe dat ook heet
De man rechts op het perron was ook al foto's aan het maken. Toevallig iemand van GoT?

Dit topic is gesloten.