Zo lang er nog geen ander schokkend nieuws is kan ik jullie (denk ik?) nog wel vervelen met wat fotootjes: nummer 7 is here.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik vind je foto's altijd erg leuk om te zien en zeker geen vervelende bezigheid om ze te bekijken.Luccus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:16:
Zo lang er nog geen ander schokkend nieuws is kan ik jullie (denk ik?) nog wel vervelen met wat fotootjes: nummer 7 is here.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Jij bent een van de weinigen die niet verveelt als hij ons aan het vervelen isLuccus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[ Voor 29% gewijzigd door Cheesy op 05-03-2009 19:44 ]
[ Voor 60% gewijzigd door Luke! op 08-03-2009 01:13 ]
Klopt, die is pas niet zo lang geleden Nederland binnengekomen volgens SomdaCheesy schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:42:
Vanmiddag zag ik op Amersfoort een behoorlijk glimmende virm: 9582. Nieuw ofzo?
edit: blijkbaar wel
http://www.youtube.com/watch?v=71hXjK9GwaM
[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 06-03-2009 15:22 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Oeh... die heb ik in 1:160. ThanxLuccus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:43:
"Dames en heren, de Alpen expres naar Hochfilzen, Saalfelden en Zell am See van 10 uur 11 vertrekt over ongeveer vijftig minuten."
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door Luke! op 07-03-2009 22:14 ]
Die laatste rit van was gisteren: de 5811 reed trein 50063 (Leeuwarden-IJsselmonde). Voor foto's:Luccus schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:42:
Die is inderdaad recent afgeleverd.
Komende week staat de laatste rit van een Class 58 bij ACTS op het programma.
[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 08-03-2009 17:57 ]
De laatste rit van de 5811 was niet gisteren, er worden zoals het er nu voorstaat nog enkele dagen aangeplakt. That's railway business...SleutelMan schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:12:
[...]
Die laatste rit van was gisteren: de 5801 reed trein 50063 (Leeuwarden-IJsselmonde). Voor foto's:
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 08-03-2009 16:34 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 09-03-2009 01:39 ]
We are shaping the future
*kuch* Desiro = 642Luccus schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:13:
Wel twee Desiro's voor 't grijpen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 37% gewijzigd door Maasluip op 09-03-2009 09:28 ]
In de zin van "Wel twee foto's van een Desiro voor 't grijpen, niet van een Talent en dat andere ding."
[ Voor 78% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2009 19:27 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
En dat is? Op Rtd - Hld/s komen ze iig niet.Alex) schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:44:
Toffe foto's wel, ben benieuwd wanneer ik eens een SLT'tje ga zien op de trajecten die ik regelmatig afleg.
Ben je gek? De spoorwereld is de meest afgekorte wereld ter euh, wereldAlex) schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:44:
SPR is de afkorting voor Sprinter? Grappig, ik dacht dat NS niet aan afkortingen deed namelijk
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 09-03-2009 19:52 ]
Bd - Ht, Bd - Ehv, Bd - Est (/Ah), en soms Bd - Almm via Shl.TommyGun schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:48:
[...]
En dat is? Op Rtd - Hld/s komen ze iig niet.
Ik had het ook over communicatie met reizigers. NMBS heeft het over L-treinen, P-treinen, IC's en IR's... NS over stop-, sneltreinen en intercities. Al heb ik op Bd wel eens een omroepster gehoord die het over de L-trein naar Roosendaal had...CyBeR schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:49:
[...]
Ben je gek? De spoorwereld is de meest afgekorte wereld ter euh, wereldMaar idd, naar de reiziger toe meestal niet zozeer.
Daar heb ik geen weet vanAlex) schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:58:
[...]
Bd - Ht, Bd - Ehv, Bd - Est (/Ah), en soms Bd - Almm via Shl.
Ja, daarkan je zeker vanuit gaan. Die treinen hebben hun tijd al gehad. Elke maand vinden er wel weer een aantal afvoeringen plaats, en de Plan-T vloot krimpt ook behoorlijk. Ik ben benieuwd welke nu nog precies rijden, en welke afgevoerd zijn.Hooglander1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:52:
Gaan die stelletjes uiteindelijk ook Mat'64 vervangen of is het nog niet zover?
Die foute RIS bij de eerste rit kan ook te maken hebben met een typfout van de machinist.Luccus schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:46:
Bij de 2402 is 't RIS inmiddels goed ingeregeld zo te zien; dat werd tijd. Het in Nederland aanwezige SLeTtenbestand omvat inmiddels de 2401 t/m 2404 en de 2601 t/m 2604, waarvan het meerendeel overigens nog niet aan NSR is overgedragen.
[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2009 22:39 ]
Door een typfout van de machinist (die alleen zelf een treinnummer hoeft in te typen) kun je bijvoorbeeld niet de tijdinstelling van het RIS fout instellen.AW_Bos schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:37:
[...]
Die foute RIS bij de eerste rit kan ook te maken hebben met een typfout van de machinist.
Heb even geen zin uit te zoeken welke nummer de dienst is van dat tijdstip van toen.
Nee, wordt inderdaad vanuit het algemene systeem aangestuurd.Dat hele RIS-systeem is zeker ook beheerbaar vanuit dat diagnose systeem in de stuurstand? Of is dat trouwens een apart iets?
Ehm, AB... wat heeft het beveiligingssysteem ATB te maken met het RIS? ATB heeft iets te maken met tringtringtring, snelheid, remmen en rode, gele en groene lampjes, niet met omroep en plaatsnamen.Ik weet dat bij de GTW dat die RIS los is van hun diagnose-systeem (En dat die ATB-NG daar Sappermeer kent...)
[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 09-03-2009 22:50 ]
Ik dacht dat de volgende serie de (1)7400 zou worden. Dan, als NS een beetje slim is, bestellen ze er een paar met toilet voor Zl-Emn, want anders verliezen ze die lijn.Alex) schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:58:
[...]
Bd - Ht, Bd - Ehv, Bd - Est (/Ah), en soms Bd - Almm via Shl.
Dat snap ik ook wel.Luccus schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:48:
Ehm, AB... wat heeft het beveiligingssysteem ATB te maken met het RIS? ATB heeft iets te maken met tringtringtring, snelheid, remmen en rode, gele en groene lampjes, niet met omroep en plaatsnamen.
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 10-03-2009 08:50 ]
Ah, dát bedoel je... Nee, dat zit niet aan elkaar gekoppeld.AW_Bos schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:48:
[...]
Dat snap ik ook wel.
Geen idee of je wel eens in de cabine van de GTW bent geweest, maar gewoon dat het kastje van de ATB-NG daar ook diverse stations kent voor het bepalen van de afremming etc. En toevallig dat daarin Sappemeer juist verkeerd geschreven is. Verder zit die ATB dus vast naar mijn idee vast aan het GPS/RIS systeem.
Ah okee dan. Maar hoe weet hij dan welk station er op welk moment komt, om het komende afrem-proces op af te stemmen? Of is dat een signaal wat via ATB-NG gaat?Luccus schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:01:
[...]
Ah, dát bedoel je... Nee, dat zit niet aan elkaar gekoppeld.
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 10-03-2009 12:42 ]
ATB-bakens zenden het seinbeeld en de afstand tot het volgende sein c.q. volgende baken uit inderdaad.AW_Bos schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:41:
[...]
Ah okee dan. Maar hoe weet hij dan welk station er op welk moment komt, om het komende afrem-proces op af te stemmen? Of is dat een signaal wat via ATB-NG gaat?
FYI:
webwereld.nl: Informatiesysteem Amsterdam Centraal gehackt
De informatieborden met vertrektijden op station Amsterdam Centraal zijn al dagen gehackt. De borden geven alleen de tekst 'watchdog' weer.
De tekst is in ieder geval sinds afgelopen donderdag te lezen op de elektronische borden van het station van de hoofdstad. Een hacker zou zich toegang hebben verschaft tot tot het informatiesysteem om deze tekst te verspreiden. Frequent treinreiziger en student journalistiek Niels Pach bevestigt de aanwezigheid van de tekst afgelopen donderdag. "Het kan ook goed zijn dat de tekst er al langer staat. Maar vorige week donderdag weet ik zeker."
Ook afgelopen maandag was in ieder geval bij perron 1 en 2 de tekst te lezen. Dit duidt erop dat de hacker al zeker vijf dagen toegang heeft tot het systeem. De klantenservice van de NS bevestigt dat het systeem gehackt is: "Er heeft in ieder geval iemand het systeem gehackt, waardoor hij controle had over de informatievoorziening op Amsterdam Centraal", aldus een medewerker van de helpdesk.
'Er wordt aan gewerkt'
Hoe ver de hack is gegaan kan de medewerker niet vertellen. "Hij kon in ieder geval de tekst op de borden laten verschijnen." De medewerker zegt dat de NS weet heeft van het probleem en bezig is om het het op te lossen.
Update: De NS kan officieel niet bevestigen dat het om hackers gaat. "De mensen die verantwoordelijk zijn voor het bordenonderhoud zijn nog aan het uitzoeken wat er aan de hand is", laat een woordvoerster weten. Volgens haar kan het ook een storing zijn in een van de borden.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
CyBeR schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:33:
haha, uit de comments daar: http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Reacties daar lezen...Bastien schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:37:
@ Asd... lijkt me sterk dat er door een storing Watchdog komt te staan
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 10-03-2009 22:47 ]
Heh, je moest 's weten..AW_Bos schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:46:
laat staan dat je eventjes UTP aansluitingen vindt in de stationshal/tunnel.
Heb je het diagnosescherm van een GTW wel eens gezien? Er draait gewoon Windows op hoor
Vertel mij meer
Verwijderd
http://webwereld.nl/article/comments/id/56229AW_Bos schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:46:
Daar staan geen reacties?
Neh, je hebt er niets aan en ze zitten best goed verstopt, maar ze (plus stroom) zitten er wel degelijk
van: http://www.nu.nl/internet...kt-door-softwarefout.html'Gehackt' NS-informatiebord veroorzaakt door softwarefout
Uitgegeven: 11 maart 2009 09:59
Laatst gewijzigd: 11 maart 2009 12:07
AMSTERDAM – De informatieborden op Amsterdam Centraal waren niet gehackt zoals eerder gedacht werd. Het betrof een softwarestoring in het informatiesysteem.
Eerst werd gemeld dat het systeem gehackt zou zijn waardoor al vijf dagen de tekst ‘watchdog’ op de elektronische tijdborden werd weergegeven.
“Die tekst had niet vertoond mogen worden”, aldus Frans Lourenburg van Surtronic, leverancier van het informatiesysteem, tegen webwereld.
“De watchdog is een functie binnen onze monitoring software”, legt hij uit. Via dit systeem wordt gecontroleerd of alle borden functioneren. “Het is gewoon de naam voor een stukje software. Normaal gesproken zou de tekst niet op het scherm mogen verschijnen.”
Oorzaak
De oorzaak van de vertoning is ook niet bekend bij Lourenburg. “We hebben er nu een monteur heen gestuurd en die tekst is er straks gewoon uit. Het is de eerste keer dat iets dergelijks voorkomt."
“Het is ook raar dat er gezegd wordt dat het systeem gehackt is. Dat is gewoon totaal onmogelijk.” Het informatiesysteem maakt geen connectie met het internet en draait 'stand alone'.
“Het is gewoon een heel eigen netwerk waar die kasten op hangen. Daar kun je van buitenaf niet eens bij.”
NS
De NS kan het verhaal van Lourenburg bevestigen.”In de tussentijd hebben we in ieder geval het bord even uit de roulatie genomen zodat de reizigers daar geen twijfel of vragen over hebben.”
Rail Away!
[ Voor 16% gewijzigd door Luke! op 11-03-2009 23:52 ]
Verwijderd
Niet zozeer volgens mij (tenminste, niet als het betreffende baanstuk regelmatig bereden wordt) maar 't is wel een stuk grafiet + staal wat over een stuk koper ragt met een redelijke druk en met een aardige snelheid. Daar onstaat slijtage wat er op neer komt dat er grafiet-, staal- en koperdelen neerkomen op whatever er achter hangt. En als je een kilometer of honderd op die manier aflegt gaat dat vrij hard.Hooglander1 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:53:
schoon blijft?
Hangt er zoveel troep aan de bovenleiding dan?
[ Voor 9% gewijzigd door Hooglander1 op 12-03-2009 00:10 ]
Die druk is toch maximaal 25 kilogram, of heb ik dat nu verkeerd onthouden?CyBeR schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:55:
een redelijke druk en met een aardige snelheid
[ Voor 62% gewijzigd door Zsub op 12-03-2009 00:12 ]
Kan zijn dat die gewoon de verkeerde panto omhoog gedaan heeft, of (maar dat weet ik niet zeker) vanwege het gegeven dat de eerste wagon een dekzijl heeft wat mogeljik stuk kan gaan door de vonken van de panto/bovenleiding. Is ook als ik me goed herinner met auto-transport via het spoor. Dan gaat volgens mij ook enkel de voorste afnemer op. Luccus zal het goede antwoord wel wetenCyBeR schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:55:
[...]
Niet zozeer volgens mij (tenminste, niet als het betreffende baanstuk regelmatig bereden wordt) maar 't is wel een stuk grafiet + staal wat over een stuk koper ragt met een redelijke druk en met een aardige snelheid. Daar onstaat slijtage wat er op neer komt dat er grafiet-, staal- en koperdelen neerkomen op whatever er achter hangt. En als je een kilometer of honderd op die manier aflegt gaat dat vrij hard.
Denk ik dan toch.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Klopt! Gebruikelijk is bij opzendloccen, wagens met zeildoek, ketelwagens, autowagens etc. de voorste stroomafnemer op te zetten. Dat het niet altijd gebeurt - in oude NS-tijden was de richtlijn altijd de achterste bij loccen - is een ander verhaal. Een en ander heeft hoofdzakelijk te maken met vonkvorming.
Joost may know, maar de betreffende loc staat al tijden aan de kant na vakkundig om zeep te zijn geholpen door een prutser die niet kon rijden.Lennart_1337 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:37:
Ik blijf het prachtig vinden dat die 1200 nog rijd!
Hoelang blijft hij nog in de roulatie?
[ Voor 27% gewijzigd door Luke! op 12-03-2009 00:40 ]
Ik zei ook niet dat dat de reden was, alleen dat 't wel zou kunnenHooglander1 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:07:
[afbeelding]
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze dat kleine beetje stof interesseert bij die locs, zie de gore bovenkant. hierboven. Ik denk eerder dat de andere pantograaf niet meer omhoog ging oid.
Hij staat soms (vandaag) toch op andere plekken? Of wordt hij dan versleept?Luccus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:39:
Joost may know, maar de betreffende loc staat al tijden aan de kant na vakkundig om zeep te zijn geholpen door een prutser die niet kon rijden.
De loc wordt inderdaad versleept als 't geval in de weg staat; zoals je ziet hangt er geen bovenleiding bij die sporen. Zo'n loc sloop je door bv. te lang in de weerstanden te rijden die dan kleuren aannemen en uitstoot produceren welke je eerder bij indianen verwacht. Nou heeft die loc dacht ik ook nog schade aan enkele tractiemotoren dus daar is meer mee.Boudewijn schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 01:11:
[...]
Hij staat soms (vandaag) toch op andere plekken? Of wordt hij dan versleept?
Hoe krijg je zo'n ding trouwens stuk?
[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 12-03-2009 01:29 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Alex) op 12-03-2009 11:08 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Luke! op 12-03-2009 11:13 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Alex) op 12-03-2009 11:20 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Hooglander1 op 12-03-2009 11:27 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[ Voor 25% gewijzigd door IJnte op 12-03-2009 11:59 ]
Dat ze dit afdanken zeg? Het lijken mij gewoon lagevloerbussen, dus waarom dat niet meer voldoetIJnte schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:58:
Busje komt zoWaren dit nou afdankertjes, of hagelnieuwe bussen ex-Veolia-bussen naar Slowakije dus..
[ Voor 85% gewijzigd door Hooglander1 op 12-03-2009 12:36 ]
[ Voor 0% gewijzigd door PeaceNlove op 12-03-2009 12:50 . Reden: G teveel, het zijn geen dubbelgelede tenslotte ]
Ladderbouwpakket ligt standaard in de auto hoor.Hooglander1 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:22:
Moet je toch een iets langere ladder voor kopen hoor voor zo'n shot
[ Voor 42% gewijzigd door Luke! op 12-03-2009 13:34 ]
Mooie foto weerLuccus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:16:
Redelijk nieuwe Van Hool's idd, overbodig na ingang concessie een tijd terug.
Met dank aan de motivatie n.a.v.'s Alex's plaatje en zonder gebruik van een ladder:
[afbeelding]
[...]
Ladderbouwpakket ligt standaard in de auto hoor.
Ben benieuwd waar je die dan gezien hebtIJnte schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:42:
[...]
Mooie foto weerIk heb wel eens ergens een foto van jou gezien, dat je met je autotje klaar staat en je laddertje
[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 12-03-2009 16:19 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 12-03-2009 19:39 ]
Dat was ik dan niet.IJnte schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:59:
Ik meen me te herinneren dat je een rode auto hadOpklapbaar trapje.. De foto was dat je op een trapje stond, tegen een geluidsmuur. De foto was door iemand anders gemaakt.
prutsert
Werkzaamheden lijken toch netjes aangekondigd te zijn: http://ns.nl/spoorwerkzaamheden/200911.pdfCheesy schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:01:
Na een aantal minuten komt er toch een/de trein binnenrijden op het vertrekspoor. Samen met andere wachtenden vragen we de machinist de trein wel of niet gaat vertrekken. Hij deelt ons mee dat er voldoende duidelijk is gemaakt aan ons (omroepsysteem / borden) dat er vanaf Amersfoort bussen ipv treinen rijden. Nooit gehoord, maar wij gaan toch naar het busstation. Nergens een bus naar Barneveld.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq